Ja dat 7 oktober vreselijk is daarover zijn we het eens. Maar wat Israel daarna aan terreur heeft gedaan is op vele male grotere schaal. 50.000 onschuldige doden is in mijn ogen veel erger dan 1.000 doden. Maar blijkbaar denken mensen meer dat 1000 doden een tragedie is en 50.000 dat is statistiek.quote:Op maandag 7 oktober 2024 12:34 schreef miss_sly het volgende:
[..]
Omdat wat Hamas op 7 oktober heeft gedaan dusdanis vreselijk is dat je dat niet kunt downplayen. Ook al is Israel totaal overboord gegaan met hun zelfverdediging en wraakactie. De aanslag van Hamas wordt niet minder erg omdat Israel op deze manier heeft teruggeslagen. Het is allebei, naast elkaar, afschuwelijk en alleen maar te veroordelen zonder 'ja maar', wat mij betreft.
Dus je keurt hierbij ook pro-Israel demonstraties af of hoe kijk je daar dan naar?quote:Op maandag 7 oktober 2024 12:51 schreef Perrin het volgende:
@:TT Eenzijdig demonstreren op 7 oktober voor de kant die de massamoordenaars voortbracht is ziek en provocerend.
Dat is ook precies niet wat ik zeg. Wat mij betreft is het dus beiden verwerpelijk en heel erg en is het ene niet minder erg omdat het om een kleiner aantal gaat. Niet wegen, alleen veroordelen.quote:Op maandag 7 oktober 2024 12:51 schreef Lord-Ronddraai het volgende:
[..]
Ja dat 7 oktober vreselijk is daarover zijn we het eens. Maar wat Israel daarna aan terreur heeft gedaan is op vele male grotere schaal. 50.000 onschuldige doden is in mijn ogen veel erger dan 1.000 doden. Maar blijkbaar denken mensen meer dat 1000 doden een tragedie is en 50.000 dat is statistiek.
Laten we terreur inderdaad veroordelen. Dus dat begint met geen enkele support voor de terreurstaat Israel. Zo snel mogelijk boycotten die hap. Inderdaad dat zou geen ja maar moeten zijn. Jammer genoeg steunt de Nederlandse regering en zo ik kan bezien het grootste gedeelte van de bevolking dus wel terreur.
In dat geval is mijn conclusie in elk geval dat 7 oktober best meevalt. Dus dat het frame waar 1000 doden heel erg zijn en 50.000 begrijpelijk iets is wat verworpen moet worden.
Die kijk ik op tvquote:Op maandag 7 oktober 2024 12:59 schreef miss_sly het volgende:
Ik probeer overigens het mest-debat te volgen, maar de stream kapt er iedere keer mee. Meer mensen last van?
Ik heb hier geen tv op mijn thuiskantoorquote:
Ah ja dat is idd wat onhandig danquote:Op maandag 7 oktober 2024 13:03 schreef miss_sly het volgende:
[..]
Ik heb hier geen tv op mijn thuiskantoorDus ik moet het streamen.
En aan het eind van de rit zijn alle slachtoffers sinds 7 oktober, Israelisch of Palestijns, het resultaat van hetzelfde: vijandige en onderdrukkende regimes die religie gebruiken om hun eigen haat uit te drukken.quote:Op maandag 7 oktober 2024 12:58 schreef miss_sly het volgende:
[..]
Dat is ook precies niet wat ik zeg. Wat mij betreft is het dus beiden verwerpelijk en heel erg en is het ene niet minder erg omdat het om een kleiner aantal gaat. Niet wegen, alleen veroordelen.
Het is beide vreselijk. Punt.
Ik ben mijn eerste post hierover ook begonnen met de opmerking dat de demonstratie vandaag voor de Palestijndse slachtoffers inderdaad mag. Ik vind het persoonlijk ongepast, ik zou een andere keuze maken. Maar ik vind het niet antisemitisch en het is terecht om dit te verbieden.quote:Op maandag 7 oktober 2024 13:07 schreef GurneyIsBestOke het volgende:
[..]
En aan het eind van de rit zijn alle slachtoffers sinds 7 oktober, Israelisch of Palestijns, het resultaat van hetzelfde: vijandige en onderdrukkende regimes die religie gebruiken om hun eigen haat uit te drukken.
Dus lijkt mij prima om voor de Palestijnse zaak te demonstreren, zij zijn door de schandalige acties van Hamas slachtoffer geworden van het verwoestende regime van Israël.
Dat demonstratierecht mag niet onder druk komen te staan.
Ik keur alle eenzijdige demonstraties af op een terreurdag als deze. Iedereen die luidkeels één kant kiest is willens en wetens onderdeel van polarisatie en heeft geen enkel fatsoen in zijn kneiter.quote:Op maandag 7 oktober 2024 12:52 schreef Frozen-assassin het volgende:
[..]
Dus je keurt hierbij ook pro-Israel demonstraties af of hoe kijk je daar dan naar?
Overigens zijn er hier wel wat nuances bij te bedenken.
Jouw fatsoen ? Is problematisch.quote:Op maandag 7 oktober 2024 13:38 schreef Perrin het volgende:
[..]
Ik keur alle eenzijdige demonstraties af op een terreurdag als deze. Iedereen die luidkeels één kant kiest is willens en wetens onderdeel van polarisatie en heeft geen enkel fatsoen in zijn kneiter.
Ze draait.. Zegt niet dat ze haar woorden van gisteren terugneemt. De NS ten onrechte iets verweet.quote:Op maandag 7 oktober 2024 14:44 schreef miss_sly het volgende:
Is echt de rest van de wereld nou gek? Ze bevestigde gisteren toch de uitspraak dat de NS antisemitisme steunt door deze demonstraties niet tegen te gaan? "Het is wat het is" zei ze letterlijk.
[ twitter ]
Zonder blikken of blozen...
Zondochtend bij WNL en maandagochtend ook weer? Toe maar.quote:Op maandag 7 oktober 2024 14:44 schreef miss_sly het volgende:
Is echt de rest van de wereld nou gek? Ze bevestigde gisteren toch de uitspraak dat de NS antisemitisme steunt door deze demonstraties niet tegen te gaan? "Het is wat het is" zei ze letterlijk.
[ twitter ]
Compleet lachwekkend dat je een dag later andere uitspraken doet en de 'journalisten' daar haar daar niet op wijzen.quote:Op maandag 7 oktober 2024 15:08 schreef miss_sly het volgende:
Dit is toch niet anders te interpreteren?
[ twitter ]
Het moet wel gezellig blijven van Bertlusconi Huisjesquote:Op maandag 7 oktober 2024 15:09 schreef Frozen-assassin het volgende:
[..]
Compleet lachwekkend dat je een dag later andere uitspraken doet en de 'journalisten' daar haar daar niet op wijzen.
Dat heb je natuurlijk met het linkse vehikel wat publieke omroep is. Die zullen er alles aan doen om de linkse partijen in Nederland te steunen.quote:Op maandag 7 oktober 2024 15:09 schreef Frozen-assassin het volgende:
[..]
Compleet lachwekkend dat je een dag later andere uitspraken doet en de 'journalisten' daar haar daar niet op wijzen.
Faciliteert.quote:Op maandag 7 oktober 2024 14:44 schreef miss_sly het volgende:
[ twitter ]
De VVD is afgegleden naar een domrechtse, populistische partij die antisemitisme als boosmakertje heeft gekozen. Dit terwijl ik geen enkele reden kan bedenken waardoor ze intrinsiek veel met Israël of het jodendom zouden hebben.quote:Op maandag 7 oktober 2024 15:08 schreef miss_sly het volgende:
[ twitter ]
Ze willen hun stemmen terug, maar voorlopig is het stuiptrekken. Zou zomaar kunnen dat veel overstappers naar PVV na een kabinetscrisis niet eens meer komen stemmen.quote:Op maandag 7 oktober 2024 15:58 schreef Jedi_Pimp het volgende:
[..]
De VVD is afgegleden naar een domrechtse, populistische partij die antisemitisme als boosmakertje heeft gekozen. Dit terwijl ik geen enkele reden kan bedenken waardoor ze intrinsiek veel met Israël of het jodendom zouden hebben.
Na de watermeloenaanval jegens Ouwehand is dit geen verrassing. Het meest trieste is dat deze vrouw dezelfde persoon is die altijd zo ostentatief over polarisatie zit te huilen. Er zou te veel pOlArisAtiE zijn in de maatschappij. Zelf is ze willens en wetens polarisatie aan het aanwakkeren, omdat dit de enige weg is waardoor de VVD nog stemmen krijgt na het gekozen pad om een PVV-light te worden.
Walgelijke vrouwquote:Op maandag 7 oktober 2024 15:08 schreef miss_sly het volgende:
[ twitter ]
quote:
Wat is dat gele lintje op haar pakje eigenlijk? Zo te lezen kan het voor blaaskanker, endometriose, microcefalie en suïcidepreventie staan.quote:
Volgens mij is dat een geel speldje en staat dat voor de ontvoerde Israeli's die nog steeds als gijzelaar worden vastgehouden.quote:Op maandag 7 oktober 2024 16:26 schreef Kowloon het volgende:
[..]
[..]
Wat is dat gele lintje op haar pakje eigenlijk? Zo te lezen kan het voor blaaskanker, endometriose, microcefalie en suïcidepreventie staan.
quote:Op maandag 7 oktober 2024 16:09 schreef Klopkoek het volgende:
En sinds wanneer is Leon Verdonschot zo een enorme paardelul? [..]
[ afbeelding ]
Dit vind ik ook wel buiten alle proporties. Je kan het oneens zijn met elkaar. Ja, zelfs een stevige pen hanteren is geoorloofd. Maar dreigen met het UWV-moeras doe je zelfs je ergste vijand niet aan…quote:Ik gun ieder ambtenaar het recht op gewetensbezwaren, maar vooral gun ik iedere antisemitische agent en zijn dilemma's een bezoek aan het UWV.
Sorry? WNL, de omroep van de Telegraaf, links?quote:Op maandag 7 oktober 2024 15:19 schreef KaheemSaid het volgende:
[..]
Dat heb je natuurlijk met het linkse vehikel wat publieke omroep is. Die zullen er alles aan doen om de linkse partijen in Nederland te steunen.
Aha, klopt, zo te zien! Ik stel voor dat er een lintjesautoriteit in het leven geroepen wordt om dit soort verwarring voortaan te voorkomen.quote:Op maandag 7 oktober 2024 16:30 schreef miss_sly het volgende:
Volgens mij is dat een geel speldje en staat dat voor de ontvoerde Israeli's die nog steeds als gijzelaar worden vastgehouden.
Ja het is gewoon te zielig voor woorden allemaal. Stop de polarisatie zegt zo iemand als Yesilgos terwijl ze enkel verder opstookt. Als ze nou begint met het veroordelen van de Israelische terreur zou dat een start zijn.quote:Op maandag 7 oktober 2024 16:09 schreef Klopkoek het volgende:
Wat is dat statement van minister Brekelmans op twitter toch weer beneden alle peil. Voor zover Palestijnen als slachtoffer worden gezien zijn dat enkel slachtoffers van Hamas, misbruikt als menselijk schild blabla.
En sinds wanneer is Leon Verdonschot zo een enorme paardelul? Met wéér de drogredenatie dat queers niet voor het recht van Palestijnen zouden mogen opkomen. Mensenrechten zijn universeel. Die gelden dus ook voor (relatief) intolerante mensen in een economisch onderontwikkeld gebied. Nog niet zo heel lang geleden in Nederland werd je als homo ook gewoon gemarteld in sommige gemeentelijke plaatsen... Verdonschot pompt nu een zeer benepen en conservatieve gedachtegang in de ether. Van de enige democratie in het Midden Oosten mag je wel iets verwachten, me dunkt.
[ afbeelding ]
Ja echt. Ze brengt ook gewoon NS personeel in gevaar met d'r leugens. Rutte kon er ook wat van (liegen), maar die zou dit nooit gedaan hebben.quote:
Ja hee, het is geen 1995 meer hè. Yezilgoz kan dus gewoon blijven zitten.quote:Op maandag 7 oktober 2024 16:49 schreef kladderadatsch het volgende:
[..]
Ja echt. Ze brengt ook gewoon NS personeel in gevaar met d'r leugens. Rutte kon er ook wat van (liegen), maar die zou dit nooit gedaan hebben.
Maar die Yeşilgöz kan toch eigenlijk niet aanblijven na wat ze gisteren heeft geflikt?
Rutte zou er helemaal niets over gezegd hebben. Net als Schoof nu geen uitspraak doet.quote:Op maandag 7 oktober 2024 16:49 schreef kladderadatsch het volgende:
[..]
Ja echt. Ze brengt ook gewoon NS personeel in gevaar met d'r leugens. Rutte kon er ook wat van (liegen), maar die zou dit nooit gedaan hebben.
Maar die Yeşilgöz kan toch eigenlijk niet aanblijven na wat ze gisteren heeft geflikt?
Belofte bijna waargemaaktquote:Madlener: misschien op vier plaatsen weer 130 rijden, maar eerst meer onderzoek
Er zijn vier snelwegtrajecten "in beeld" waar mogelijk ook overdag weer 130 kilometer per uur kan worden gereden. Minister Madlener (PVV) van Infrastructuur en Waterstaat schrijft aan de Tweede Kamer dat er wel eerst meer onderzoek nodig is naar de stikstofneerslag in beschermde natuur, voordat het gaspedaal ook daadwerkelijk verder ingetrapt mag worden.
enz enz.
De 25 kilometer van de Afsluitdijk is het langste stuk snelweg dat nu onderzocht wordt. Als de maximumsnelheid daar van 100 naar 130 kilometer gaat scheelt dat ongeveer 3,5 minuut reistijd.
Prioriteitenquote:Op maandag 7 oktober 2024 16:57 schreef Frozen-assassin het volgende:
https://nos.nl/artikel/25(...)eerst-meer-onderzoek
[..]
Belofte bijna waargemaaktToch drieenhalve minuut eerder bij moeders de vrouw als je over Afsluitdijk knalt.
Ik bedoel meer dat de VVD in moet grijpen. Een partij die zich altijd laat voorstaan op fatsoen kan dit toch niet accepteren? Het is smerig en laag en zoals gezegd, ze brengt mensen in gevaar. Kan wat mij betreft echt niet, wegwezen met dat mens, functie elders en met dat gelieg en gekonkel kan ze het vast ver schoppen in het zakenleven.quote:Op maandag 7 oktober 2024 16:53 schreef capricia het volgende:
[..]
Rutte zou er helemaal niets over gezegd hebben. Net als Schoof nu geen uitspraak doet.
Dit ligt bij de veiligheidsdriehoek. Yezilgoz heeft even veel vrijheid als Wilders. Of ze een vuurtje juist opstoken, of blussen.
2 stukjes van een km of 10 bij de grens, de afsluitdijk waar altijd als ik er langs ga wegwerkzaamheden zijn en een km of 5 bij Lelystad. Wat zullen die scheurijzers genieten.quote:Op maandag 7 oktober 2024 16:57 schreef Frozen-assassin het volgende:
[..]
Belofte bijna waargemaaktToch drieenhalve minuut eerder bij moeders de vrouw als je over Afsluitdijk knalt.
Oh, ik ben geen fan van haar, maar het is politiek.quote:Op maandag 7 oktober 2024 16:59 schreef kladderadatsch het volgende:
[..]
Ik bedoel meer dat de VVD in moet grijpen. Een partij die zich altijd laat voorstaan op fatsoen kan dit toch niet accepteren? Het is smerig en laag en zoals gezegd, ze brengt mensen in gevaar. Kan wat mij betreft echt niet, wegwezen met dat mens, functie elders en met dat gelieg en gekonkel kan ze het vast ver schoppen in het zakenleven.
Het gaat mij er ook niet om dat ze pro-Israël is, dat moet ze helemaal zelf weten, maar ze deed het voorkomen alsof de NS een of ander fout bedrijf zou zijn en het zelfs zou faciliteren, dat is echt zeldzaam smerig. En er dan een dag later nog over liegen ook. Gatverdamme!quote:Op maandag 7 oktober 2024 17:03 schreef capricia het volgende:
[..]
Oh, ik ben geen fan van haar, maar het is politiek.
En aan de rechterkant kun je beter pro Israël dan anti Israël zijn. Qua kiezers. De Gl-aanhang ga je namelijk niet overtuigen om VVD te stemmen ongeacht haar standpunt (plat geslagen).
Al vind ik het met Wilders die nog meer openlijk pro Israël is, zonde van haar tijd.
Beter had ze niets gezegd.
Okay. Ik snap je.quote:Op maandag 7 oktober 2024 17:10 schreef kladderadatsch het volgende:
[..]
Het gaat mij er ook niet om dat ze pro-Israël is, dat moet ze helemaal zelf weten, maar ze deed het voorkomen alsof de NS een of ander fout bedrijf zou zijn en het zelfs zou faciliteren, dat is echt zeldzaam smerig. En er dan een dag later nog over liegen ook. Gatverdamme!
Nou ik denk niet dat ze daar bij de NS zoveel aan kunnen doen, noch het personeel voor hebben. Weet trouwens niet eens of ze wel mogen ingrijpen, want dát is nou juist een taak voor de overheid, die moet dan de politie maar inzetten.quote:Op maandag 7 oktober 2024 17:12 schreef capricia het volgende:
[..]
Okay. Ik snap je.
Persoonlijk heb ik die sit-ins in NS stations altijd al belachelijk en intimiderend gevonden.
Heb ook nooit begrepen waarom de NS dit allemaal maar toe staat.
Stuk A7 en A37 is gewoon de remweg voor als je uit Duitsland komt blazen.quote:Op maandag 7 oktober 2024 16:57 schreef Frozen-assassin het volgende:
[..]
De NS is eigenaar van de stations.quote:Op maandag 7 oktober 2024 17:20 schreef kladderadatsch het volgende:
[..]
Nou ik denk niet dat ze daar bij de NS zoveel aan kunnen doen, noch het personeel voor hebben. Weet trouwens niet eens of ze wel mogen ingrijpen, want dát is nou juist een taak voor de overheid, die moet dan de politie maar inzetten.
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |