abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
  maandag 7 oktober 2024 @ 23:34:25 #226
280416 Whiskers2009
Maak dat de kat wijs!!
pi_215207358
quote:
0s.gif Op maandag 7 oktober 2024 23:32 schreef Vis1980 het volgende:

[..]
Mij krijg je niet over je heen hoor, ik gebruik dat ook vaak als mensen beginnen over criminaliteitscijfers en dat terwijl diezelfde cijfers zelfs hogere percentage aangeven bij mannen. Uiteraard is het maf om dan alle mannen preventief op te sluiten, net als het maf is om mensen op basis van afkomst of huidskleur preventief anders aan te pakken.

Maar nu zit ik je alleen maar aan te vullen.
We zijn het inderdaad eens denk ik. Jij snapt wat ik bedoel met die post :Y
"He who gives up freedom for safety deserves neither" Benjamin Franklin
  maandag 7 oktober 2024 @ 23:40:36 #227
258333 Vis1980
Veni Vidi Vissie
pi_215207370
quote:
1s.gif Op maandag 7 oktober 2024 23:30 schreef Whiskers2009 het volgende:
Ander onderwerp dan? Wat vinden we vd strafbaarheid van "straatintimidatie"? Geldboetes en celstraf in derde rechtszaak over seksuele straatintimidatie - https://nos.nl/l/2539956
quote:
De eerste zaak was die van een 46-jarige man uit Amersfoort, Hij viel in de nacht van zaterdag 6 op zondag 7 juli twee vrouwelijke agenten lastig. Zij ontfermden zich op dat moment over een dronken man die op straat lag. "Ik ga jou beffen", riep hij meermaals naar de agenten, ook nadat ze hem hadden gearresteerd.

De agenten verklaarden dat ze dat als kwetsend en vernederend hebben ervaren. De Amersfoorter werd veroordeeld tot een geldboete van 350 euro, waarvan 200 euro voorwaardelijk.

De andere zaak ging over een 50-jarige man uit Utrecht. Hij werd op 21 augustus staande gehouden door een boa, die zag dat hij drugs gebruikte. De man weigerde zijn legitimatiebewijs te laten zien en wilde alleen met de politie praten, schrijft RTV Utrecht. Vervolgens benaderde hij de boa seksueel door verschillende opmerkingen en gebaren. Hij pakte daarbij zijn geslachtsdeel vast.
In het eerste geval vind ik het lastig, want dan speelt de manier waarop ie het zei vast mee. Ik zou dat toch een beetje verbinden aan openbare dronkenschap, ik weet niet wat daar de boete van is. Het lijkt hier zeer persoonlijk of het beledigend is, want een ander zou er misschien om kunnen lachen. Dan kan ik mij voorstellen dat er mensen zijn die wat moeite hebben aan de kans op het meespelen van uiterlijke factoren of 'extra' bestraffen. Maar het uitschelden van agenten is ook strafbaar en daar zitten vast ook persoonlijke limieten aan. Roepen dat je iemand gaat beffen vind ik in de meeste situaties ontzettend aso en ongewenst, zeker als het gaat om iemand die ongewenst naast je blijft lopen.

Het blijft zeer persoonlijk en het hangt er dan vanaf wie het zegt, op wat voor manier en in welke situatie en dat lijkt mij wat lastig te vatten in een eerlijke straf.

De tweede zaak wordt iemand fysiek betast, dat vind ik een stuk verder gaan.
Het antwoord op de belangrijkste vraag van alle vragen? 42!
  maandag 7 oktober 2024 @ 23:44:19 #228
280416 Whiskers2009
Maak dat de kat wijs!!
pi_215207384
quote:
0s.gif Op maandag 7 oktober 2024 23:40 schreef Vis1980 het volgende:

[..]
[..]
In het eerste geval vind ik het lastig, want dan speelt de manier waarop ie het zei vast mee. Ik zou dat toch een beetje verbinden aan openbare dronkenschap, ik weet niet wat daar de boete van is. Het lijkt hier zeer persoonlijk of het beledigend is, want een ander zou er misschien om kunnen lachen. Dan kan ik mij voorstellen dat er mensen zijn die wat moeite hebben aan de kans op het meespelen van uiterlijke factoren of 'extra' bestraffen. Maar het uitschelden van agenten is ook strafbaar en daar zitten vast ook persoonlijke limieten aan. Roepen dat je iemand gaat beffen vind ik in de meeste situaties ontzettend aso en ongewenst, zeker als het gaat om iemand die ongewenst naast je blijft lopen.

Het blijft zeer persoonlijk en het hangt er dan vanaf wie het zegt, op wat voor manier en in welke situatie en dat lijkt mij wat lastig te vatten in een eerlijke straf.

De tweede zaak wordt iemand fysiek betast, dat vind ik een stuk verder gaan.
"Ik ga jou beffen" op straat roepen tegen volstrekt onbekenden. Uit het niets. Tegen professionals die daar uit hoofde van hun beroep zijn.

Dat vind jij afhankelijk vd context? Welke context dan?

[ Bericht 0% gewijzigd door Whiskers2009 op 07-10-2024 23:49:44 ]
  maandag 7 oktober 2024 @ 23:57:17 #229
258333 Vis1980
Veni Vidi Vissie
pi_215207418
quote:
1s.gif Op maandag 7 oktober 2024 23:44 schreef Whiskers2009 het volgende:

[..]
"Ik ga jou beffen" op straat tegen een volstrekt onbekende roepen. Uit get niets. PlTegen professionele die daar uit hoofde van hun beroep zijn.

Dat vind jij afhankelijk vd context? Welke context dan?
quote:
Zij ontfermden zich op dat moment over een dronken man die op straat lag. "Ik ga jou beffen", riep hij meermaals naar de agenten, ook nadat ze hem hadden gearresteerd.
Als die man laveloos op straat ligt, is er weinig kans op het uitvoeren van de actie. 'Ik ga je wat aandoen' is misschien wat vager, maar als bedreiging uiteindelijk niet strafbaar.

Het is ongewenst, dat sowieso, maar beledigd zijn kan iets heel erg persoonlijks zijn en ik vind het lastig om daar een meetbaar iets van te maken. Nu begrijp ik wel dat zo'n losstaand verhaal prima als belediging wordt ervaren, maar ik heb het dan ook over al dat soort cases bij elkaar. We roepen allemaal wel eens wat, dus gaat het wel degelijk om de manier waarop je iets zegt en de situatie waarin het plaatsvindt. Dat wil niet zeggen dat je altijd moet leunen naar 'je moet er maar tegen kunnen', maar je kunt als agent niet elke terugopmerking als beledigend gaan zien. Want het is dus een begrip dat voor iedereen weer anders is, en daardoor soms lastig om te bepalen wanneer iemands norm opzettelijk wordt overschreden.
  maandag 7 oktober 2024 @ 23:58:17 #230
280416 Whiskers2009
Maak dat de kat wijs!!
pi_215207422
quote:
0s.gif Op maandag 7 oktober 2024 23:57 schreef Vis1980 het volgende:

[..]
[..]
Als die man laveloos op straat ligt, is er weinig kans op het uitvoeren van de actie. 'Ik ga je wat aandoen' is misschien wat vager, maar als bedreiging uiteindelijk niet strafbaar.

Het is ongewenst, dat sowieso, maar beledigd zijn kan iets heel erg persoonlijks zijn en ik vind het lastig om daar een meetbaar iets van te maken. Nu begrijp ik wel dat zo'n losstaand verhaal prima als belediging wordt ervaren, maar ik heb het dan ook over al dat soort cases bij elkaar. We roepen allemaal wel eens wat, dus gaat het wel degelijk om de manier waarop je iets zegt en de situatie waarin het plaatsvindt. Dat wil niet zeggen dat je altijd moet leunen naar 'je moet er maar tegen kunnen', maar je kunt als agent niet elke terugopmerking als beledigend gaan zien. Want het is dus een begrip dat voor iedereen weer anders is, en daardoor soms lastig om te bepalen wanneer iemands norm opzettelijk wordt overschreden.
De man die dat riep was NIET de man die laveloos op straat lag..
  dinsdag 8 oktober 2024 @ 00:02:15 #231
258333 Vis1980
Veni Vidi Vissie
pi_215207435
quote:
1s.gif Op maandag 7 oktober 2024 23:58 schreef Whiskers2009 het volgende:

[..]
De man die dat riep was NIET de man die laveloos op straat lag..
Hahaha, ik stelde zo voor dat een stomdronken iemand (misschien wel d dorpsdronkaard') die niet meer op zijn benen kan staan en nog net uit zijn mond 'Ikkggg gaajujuje Bfffen' kon uitkramen. Net zo ongewenst natuurlijk, maar komt al minder intimiderend over. Ja, in het geval van iemand die daar dan bij staat is het nog ongewenster, dan kan ik mij het gevoel gentimideerd te zijn wel indenken. En ja de boete ook.
  dinsdag 8 oktober 2024 @ 00:13:17 #232
37950 JAM
Sic transit gloria mundi.
pi_215207459
quote:
10s.gif Op maandag 7 oktober 2024 23:05 schreef HeatWave het volgende:
Op dagelijkse basis protesteren voor een Joodse genocide, from the river.... en dan janken over moreel besef :').
Ik ga het nog een keer zeggen (nu al vijfduizend keer gedaan): mensen die protesteren tegen het beleid van Netanyahu, protesteren niet voor een Joodse genocide. Zolang je dat zo wil blijven proberen te framen, zo lang je olie op het vuur blijft gooien door elk protest tegen het beleid van Netanyahu af te schilderen als steun voor Hamas en zo maar iedereen die kritiek heeft op het huidige beleid van Isral - waar meer dan genoeg reden toe is - in het verdomhoekje te drukken, ben je helemaal niet bezig met het zoeken naar een oplossing van dat conflict, maar alleen met meer chaos, wanorde en conflict te creeren.
"The world will note that the first atomic bomb was dropped on Hiroshima, a military base."
  dinsdag 8 oktober 2024 @ 00:19:42 #233
37950 JAM
pi_215207469
quote:
0s.gif Op maandag 7 oktober 2024 23:20 schreef Vis1980 het volgende:
Om het weer een beetje ontopic te maken, stel ik voor dat het kabinet toch eens onderzoek doet naar een verbod op alcohol en wat dat doet met eenzame mannen op het internet.
Heel gauw van mijn whiskey afblijven! :D .
"The world will note that the first atomic bomb was dropped on Hiroshima, a military base."
pi_215207519
quote:
13s.gif Op dinsdag 8 oktober 2024 00:13 schreef JAM het volgende:

[..]
Ik ga het nog een keer zeggen (nu al vijfduizend keer gedaan): mensen die protesteren tegen het beleid van Netanyahu, protesteren niet voor een Joodse genocide. Zolang je dat zo wil blijven proberen te framen, zo lang je olie op het vuur blijft gooien door elk protest tegen het beleid van Netanyahu af te schilderen als steun voor Hamas en zo maar iedereen die kritiek heeft op het huidige beleid van Isral - waar meer dan genoeg reden toe is - in het verdomhoekje te drukken, ben je helemaal niet bezig met het zoeken naar een oplossing van dat conflict, maar alleen met meer chaos, wanorde en conflict te creeren.
Hear Hear !!!!!

Is het een woke-ontsporing....zo overdreven Joden willen beschermen en dan mensen valselijk beschuldigen ?
Het kan ook een soort etnische aversie zijn tegen islamieten of tegen mensen die niet zo blank zijn en boos zijn op het zionistisch geweld.
pi_215207538
quote:
13s.gif Op dinsdag 8 oktober 2024 00:13 schreef JAM het volgende:

[..]
Waar zijn die anti-Netanyahu protesten dan? Die zijn er niet, omdat de enigen die protesteren pro-Hamas zijn.
  dinsdag 8 oktober 2024 @ 01:34:29 #236
37950 JAM
pi_215207545
quote:
0s.gif Op dinsdag 8 oktober 2024 01:25 schreef MoreDakka het volgende:

[..]
Waar zijn die anti-Netanyahu protesten dan? Die zijn er niet, omdat de enigen die protesteren pro-Hamas zijn.
Dit is gewoon pertinent onwaar. Er zijn in Isral zelf al maandenlang grootschale demonstraties (en stakingen). Let erbij op dat de protesten in Isral tegen het beleid van Netanyahu ook niet alleen met de Palestijnse kwestie te maken hebben. Ik herhaal het nog maar eens, er is meer dan genoeg reden om kritiek te hebben op zijn beleid en nee, niet iedereen die tegen Netanyahu protesteert is pro-Hamas. Dat is een hele gemakzuchtige frame waar vooral Hamas en Netanyahu baat bij hebben en de vele miljoenen Isralisers en Palestijnen die daarin meegesleurd worden nu simpelweg slachtoffer van zijn.

https://www.nporadio1.nl/(...)pikken-het-niet-meer

[ Bericht 10% gewijzigd door JAM op 08-10-2024 01:42:31 ]
  dinsdag 8 oktober 2024 @ 08:43:42 #237
38496 Perrin
Toekomst. Made in Europe.
pi_215208111
quote:
0s.gif Op maandag 7 oktober 2024 22:18 schreef oblo het volgende:

[..]
Heb je een link van dat interview?
Alsnog, bij deze.

twitter
And what rough beast, its hour come round at last,
Slouches towards Bethlehem to be born?
  dinsdag 8 oktober 2024 @ 08:57:49 #238
177053 Klopkoek
Woke Warrior
pi_215208186
quote:
0s.gif Op dinsdag 8 oktober 2024 08:43 schreef Perrin het volgende:

[..]
Alsnog, bij deze.

[ x ]

Nieuwsuur is een Geenstijl en Powned geworden? Polen is er niks bij.

(Zoals gezegd vind ik niet dat je op 7 oktober moet demonstreren, maar ik doorzie dit en hoe de NPO zijn legitimatiteit wil bewijzen)
Deuger, Woke & Gutmensch
"Conservatism consists of exactly one proposition, to wit: There must be in-groups whom the law protects but does not bind, alongside out-groups whom the law binds but does not protect."
  dinsdag 8 oktober 2024 @ 09:05:09 #239
177053 Klopkoek
Woke Warrior
pi_215208223
quote:

[..]
Alsnog, bij deze.

[ x ]

Ik vraag me ernstig af of dit nu wel de 'officile' woordvoerder was van de hele groep demonstranten.

Verder vind ik het wel stof tot nadenken dat alleen maar de Isralische slachtoffers lijken te boeien. Zo is het iig voor de Nederlandse regering. Het zou goed zijn als dat tribalisme eens wordt verminderd (nee, dat wil Wilders en kornuiten geheel niet).

Heel veel Joden stemmen al tijden extreem-rechts en op de agenda van Netanyahu. De partijen die de Palestijnen willen uitroeien staan op winst in de peilingen. Hier mag men best wel wat kritischer op zijn, net zoals het vergoeilijken van Hamas.
Deuger, Woke & Gutmensch
"Conservatism consists of exactly one proposition, to wit: There must be in-groups whom the law protects but does not bind, alongside out-groups whom the law binds but does not protect."
pi_215208225
quote:
0s.gif Op dinsdag 8 oktober 2024 08:57 schreef Klopkoek het volgende:

[..]

(Zoals gezegd vind ik niet dat je op 7 oktober moet demonstreren, maar ik doorzie dit en hoe de NPO zijn legitimatiteit wil bewijzen)
Jouw 'war on media' begint behoorlijk vermoeiend te worden. Nieuwsuur doet hier gewoon een feitelijk verslag. Dat jij overal rechtse bedoelingen en rechtse mensen ziet, betekent niet dat het daadwerkelijk ook rechts is. Nederland heeft gelukkig een enorm pluriform medialandschap, met zowel van linkerzijde als van rechterzijde kwaliteitsmedia en ook een aantal nieuwsmedia die niet links of rechts te noemen zijn en Nieuwsuur is daar n van.
Misschien is er geen gevoel dat groter geluk geeft dan dat men voor andere mensen iets kan betekenen (Dietrich Bonhoeffer )
En ze zeggen me tel je zegeningen, maar als ik dat zou doen zou ik morgen nog bezig zijn (Damascus)
  dinsdag 8 oktober 2024 @ 09:05:21 #241
38496 Perrin
pi_215208226
quote:

[..]

Ze leggen keurig de morele leegte van de woordvoerder bloot.
  dinsdag 8 oktober 2024 @ 09:19:00 #242
66444 Lord_Vetinari
Si non confectus non reficiat
pi_215208304
quote:

[..]

Legiti-watte? _O-
De pessimist ziet het duister in de tunnel
De optimist ziet het licht aan het eind van de tunnel
De realist ziet de trein komen
De machinist ziet drie idioten in het spoor staan....
  dinsdag 8 oktober 2024 @ 09:24:52 #243
177053 Klopkoek
Woke Warrior
pi_215208332
quote:

[..]
Alsnog, bij deze.

[ x ]

Ook een vastigheid in de berichtgeving: de willekeurige Joodse student die gewoonweg helemaal niet zo willekeurig is. Dat geldt ook voor deze knul.

"Hieronder volgt een verslag van het bestuurslid Sid Wagenfeld van Netzer Nederland"
https://jonet.nl/jongeren(...)ekend-achter-de-rug/

Het is gewoon een kolonist, een zionist. Heeft er belang bij een beetje zielig te doen voor de camera. Zomaar een willekeurige Joodse student die zijn burgerrecht uit oefent is hij in ieder geval zeker niet; het is georganiseerd. Het is al net zo een activist als de tegenpartij (het is slim om dit te verhullen; Nederlanders hebben een broertje dood aan opdringerige activisten).

Vergis je niet: dat wordt gecordineerd. De Hasbara is berucht.

Ook zo een 'klassieker' is Tamar Efrati. Een als zomaar een studente verhulde CIDI zionist/lobbyist en IDF soldaat.

Vaak zie je deze types dan meerdere malen voorbij komen in de media, en altijd met de dekmantel van 'een student'.

De etnostaat zal niet rusten voordat de hele West Bank etnisch is ingenomen. Met steun van al deze zogenaamd willekeurige studenten (dat pionetjes zijn in de Hasbara en weten wat ze voor de camera moeten zeggen). En met steun van de ChristenUnie.

[ Bericht 6% gewijzigd door Klopkoek op 08-10-2024 09:31:07 ]
Deuger, Woke & Gutmensch
  dinsdag 8 oktober 2024 @ 09:29:27 #244
66444 Lord_Vetinari
Si non confectus non reficiat
pi_215208348
quote:
0s.gif Op dinsdag 8 oktober 2024 09:24 schreef Klopkoek het volgende:

[..]

De etnostaat zal niet rusten voordat de hele West Bank etnisch is ingenomen. Met steun van al deze zogenaamd willekeurige studenten (dat pionetjes zijn in de Hasbara en weten wat ze voor de camera moeten zeggen).
Studenten is meervoud. Het verwijzend voornaamwoord ‘dat’ kan alleen terugverwijzen naar een onzijdig begrip enkelvoud. En ‘pionetjes’?
De pessimist ziet het duister in de tunnel
De optimist ziet het licht aan het eind van de tunnel
De realist ziet de trein komen
De machinist ziet drie idioten in het spoor staan....
  dinsdag 8 oktober 2024 @ 09:35:59 #245
177053 Klopkoek
Woke Warrior
pi_215208378
quote:
0s.gif Op dinsdag 8 oktober 2024 09:19 schreef Lord_Vetinari het volgende:

[..]
Legiti-watte? _O-
Ja sorry, kan gebeuren op een telefoon h?

Punt blijft staan dat je Nieuwsuur niet kan vertrouwen.

De bezorgde willekeurige Joodse student (is een lobbyist, zionist) zonder bijbedoelingen versus de dolgedraaide Arabische stieren en activisten. Om het even gechargeerd neer te zetten.

Dat is het Hasbara frame hier. Hasbara plugt deze mensen en komen op meerdere plekken terug. En altijd zogenaamd willekeurig, zogenaamd zonder politieke agenda worden ze opgevoerd.

Dat is Nieuwsuur.

Ondertussen staat extreem-rechts sterker dan ooit in etnostaat Isral.
Deuger, Woke & Gutmensch
  dinsdag 8 oktober 2024 @ 09:51:01 #246
177053 Klopkoek
Woke Warrior
pi_215208473
De Isralisch ambassadeur in het VK (lid veiligheidsraad) heeft aan het VK gewoon gezegd dat heel Gaza vernietigd moet worden.

twitter

Met steun van de ChristenUnie, op basis van een sprookjesboek. De ambassade verplaatsen naar Jeruzalem is de eerste stap.

Dat geleuter over menselijke schilden: dat doet de IDF net zo goed.

Ze sturen gehandboeide onschuldige Palestijnen gebouwen in om boobytraps onklaar te maken. Of ze worden zelfs vastgezet aan pantservoertuigen. Voedselkonvooien worden door kolonisten vernietigd.

Maar nee, Brekelmans cs. blijven maar over Hamas en menselijke schilden praten. Vuillak dat het is.

De Hasbara doet zijn werk.
Deuger, Woke & Gutmensch
pi_215208526
Zullen we het hier weer over Nederlandse politiek hebben, voor Isral is er een apart topic. Een Isralische ambassadeur in het VK hoort niet in dit topic.
Misschien is er geen gevoel dat groter geluk geeft dan dat men voor andere mensen iets kan betekenen (Dietrich Bonhoeffer )
En ze zeggen me tel je zegeningen, maar als ik dat zou doen zou ik morgen nog bezig zijn (Damascus)
pi_215208695
Mijn moeder is geboren in 1948, gedurende haar hele leven vechten ze elkaar al de tent uit in Israel en de landen er omheen. En ik weet nog dat ik als jong Kowloontje op de achterbank in de auto zat toen op de radio werd bericht dat Rabbin was doodgeschoten. Het hele Israel-conflict interesseert mij geen ene ruk, het is eindeloos en zinloos. Iedere hersencel die er wereldwijd mee bezig is, is naar mijn idee verspilling van tijd en middelen. En meer schrijf ik er niet over. ;)
  dinsdag 8 oktober 2024 @ 10:28:50 #249
38496 Perrin
pi_215208730
quote:
15s.gif Op dinsdag 8 oktober 2024 10:23 schreef Kowloon het volgende:
Mijn moeder is geboren in 1948, gedurende haar hele leven vechten ze elkaar al de tent uit in Israel en de landen er omheen. En ik weet nog dat ik als jong Kowloontje op de achterbank in de auto zat toen op de radio werd bericht dat Rabbin was doodgeschoten. Het hele Israel-conflict interesseert mij geen ene ruk, het is eindeloos en zinloos. Iedere hersencel die er wereldwijd mee bezig is, is naar mijn idee verspilling van tijd en middelen. En meer schrijf ik er niet over. ;)
Het enige nadeel is dat het conflict inmiddels ook hier op straat zijn weerslag heeft.
  dinsdag 8 oktober 2024 @ 10:48:29 #250
177053 Klopkoek
Woke Warrior
pi_215208860
quote:
15s.gif Op dinsdag 8 oktober 2024 10:23 schreef Kowloon het volgende:
Helemaal mee eens maar de manier waarop de Nederlandse regering hiermee om gaat is schandalig. In de stemmingen bij de VN hoort Nederland altijd tot de meest pro-Israel landen van de Westerse wereld. 'We' zijn helaas niet neutraal, niet afzijdig, een kracht voor vrede, en burgers mogen daar best wat van vinden.

Wat veel minder op het netvlies staat is hoe Isralische 'tegendemonstranten' gaan terugknokken (die dan vervolgens trots worden gepresenteerd door Geerten Waling in de Elsevier).

Verstandige politici en leiders zouden moeten streven naar verbinding en een universele herdenking van de doden. In plaats daarvan ruiken een Yesilgz en Wilders (en de machten boven hen) een verdienmodel, een cultuuroorlog, en laten ze zelf de splijtzwammen ontstaan (Schattschneider indachtig).

De berichtgeving is er niet naar maar ik vind dat een Timmermans en Halsema het verstandig doen. Verstandiger dan de zittende coalitie in ieder geval. Die ruiken een etnisch conflict om te exploiteren voor eigen (financieel) gewin. Verstandiger dan de IDF soldaten die moeten door gaan voor 'zo maar een student'.

Nieuwsuur wantrouw ik. Ik zie dat als RVD televisie. De directeur wordt immers gewoon rechtstreeks door de regering benoemd. Tien jaar geleden waarschuwden experts al voor Poolse toestanden bij de NPO. Geen grap.
Deuger, Woke & Gutmensch
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')