abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
  dinsdag 8 oktober 2024 @ 10:53:18 #251
165264 Puzzie
Kreng de la crme
pi_215208896
Weten we dat ook weer.
My age is very
Inappropriate
for my behavior
pi_215208907
quote:
1s.gif Op dinsdag 8 oktober 2024 10:48 schreef Klopkoek het volgende:

[..]
Helemaal mee eens maar de manier waarop de Nederlandse regering hiermee om gaat is schandalig. In de stemmingen bij de VN hoort Nederland altijd tot de meest pro-Israel landen van de Westerse wereld. 'We' zijn helaas niet neutraal, niet afzijdig, een kracht voor vrede, en burgers mogen daar best wat van vinden.

Wat veel minder op het netvlies staat is hoe Isralische 'tegendemonstranten' gaan terugknokken (die dan vervolgens trots worden gepresenteerd door Geerten Waling in de Elsevier).

Verstandige politici en leiders zouden moeten streven naar verbinding en een universele herdenking van de doden. In plaats daarvan ruiken een Yesilgz en Wilders (en de machten boven hen) een verdienmodel, een cultuuroorlog, en laten ze zelf de splijtzwammen ontstaan (Schattschneider indachtig).

De berichtgeving is er niet naar maar ik vind dat een Timmermans en Halsema het verstandig doen. Verstandiger dan de zittende coalitie in ieder geval. Die ruiken een etnisch conflict om te exploiteren voor eigen (financieel) gewin. Verstandiger dan de IDF soldaten die moeten door gaan voor 'zo maar een student'.

Nieuwsuur wantrouw ik. Ik zie dat als RVD televisie. De directeur wordt immers gewoon rechtstreeks door de regering benoemd. Tien jaar geleden waarschuwden experts al voor Poolse toestanden bij de NPO. Geen grap.
waarom zou je niet pro-israel mogen zijn als land?
  dinsdag 8 oktober 2024 @ 11:04:00 #253
177053 Klopkoek
Woke Warrior
pi_215208975
https://www.at5.nl/artike(...)cht-en-gehoorafstand

Goede reactie van Halsema.

Dat die Daan Wijnants nu daar de fractievoorzitter van de VVD is... de man van het "verzin een me-too".

https://www.nrc.nl/nieuws(...)e-verzinnen-a4156725

Moreel verdorven club graaiers.
Deuger, Woke & Gutmensch
"Conservatism consists of exactly one proposition, to wit: There must be in-groups whom the law protects but does not bind, alongside out-groups whom the law binds but does not protect."
pi_215208991
quote:
1s.gif Op dinsdag 8 oktober 2024 10:54 schreef Bofjijff het volgende:

[..]
Als het gaat om bepaalde kwesties zoals de terreur en massamoorden in de Gaza....dan is het fatsoenlijk om niet pro-Israel te zijn. Evenzo met de bombardementen op Libanon, vele doden, een paar honderdduizend mensen op de vlucht..
  dinsdag 8 oktober 2024 @ 11:09:58 #255
177053 Klopkoek
Woke Warrior
pi_215209018
quote:
0s.gif Op dinsdag 8 oktober 2024 11:06 schreef Bluesdude het volgende:

[..]
Als het gaat om bepaalde kwesties zoals de terreur en massamoorden in de Gaza....dan is het fatsoenlijk om niet pro-Israel te zijn. Evenzo met de bombardementen op Libanon, vele doden, een paar honderdduizend mensen op de vlucht..
Mensenrechten... niet tribalisme en conservatisme.
Deuger, Woke & Gutmensch
"Conservatism consists of exactly one proposition, to wit: There must be in-groups whom the law protects but does not bind, alongside out-groups whom the law binds but does not protect."
pi_215209118
quote:

[..]
daar zijn dan ook redenen voor, maar dat is meer iets voor andere topics lijkt me.

Ook NL is voorstander van een staakt het vuren, lijkt me prima verder.
pi_215209209
quote:
1s.gif Op dinsdag 8 oktober 2024 11:26 schreef Bofjijff het volgende:

[..]
Ook NL is voorstander van een staakt het vuren, lijkt me prima verder.
Voor een staakt-het-vuren en voor de tweestatenoplossing, wat de niet in de regering zittende Wilders daar van vindt is verder niet heel relevant. Voor een andere mening dan deze is er geen meerderheid in de Kamer. Ook Agema, Faber, Madlener, Beljaarts en Klever hebben aangegeven achter de tweestatenoplossing te staan.
Misschien is er geen gevoel dat groter geluk geeft dan dat men voor andere mensen iets kan betekenen (Dietrich Bonhoeffer )
En ze zeggen me tel je zegeningen, maar als ik dat zou doen zou ik morgen nog bezig zijn (Damascus)
pi_215209259
quote:
0s.gif Op maandag 7 oktober 2024 23:40 schreef Vis1980 het volgende:

[..]
[..]
In het eerste geval vind ik het lastig, want dan speelt de manier waarop ie het zei vast mee. Ik zou dat toch een beetje verbinden aan openbare dronkenschap, ik weet niet wat daar de boete van is. Het lijkt hier zeer persoonlijk of het beledigend is, want een ander zou er misschien om kunnen lachen. Dan kan ik mij voorstellen dat er mensen zijn die wat moeite hebben aan de kans op het meespelen van uiterlijke factoren of 'extra' bestraffen. Maar het uitschelden van agenten is ook strafbaar en daar zitten vast ook persoonlijke limieten aan. Roepen dat je iemand gaat beffen vind ik in de meeste situaties ontzettend aso en ongewenst, zeker als het gaat om iemand die ongewenst naast je blijft lopen.

Het blijft zeer persoonlijk en het hangt er dan vanaf wie het zegt, op wat voor manier en in welke situatie en dat lijkt mij wat lastig te vatten in een eerlijke straf.

De tweede zaak wordt iemand fysiek betast, dat vind ik een stuk verder gaan.
Het blijft lastig om iets als straat intimidatie te specificeren.
In het tweede geval is het in principe aanranding en is het al strafbaar.

Maar stel dat hij alleen had geroepen "ik wil lekker je poesje likken schatje".

Dan snap ik dat je dat niet wilt, maar hier gaat het eigenlijk al mis dat iemand / zijn omgeving het normaal vindt om dat soort dingen te roepen.
pi_215209281
quote:

[..]
Fatsoen hebben we genoeg gezien gisteren in de grote steden.
´ Just remember, there's a thin line between being a hero and being a memory´
  dinsdag 8 oktober 2024 @ 12:08:40 #260
177053 Klopkoek
Woke Warrior
pi_215209307
quote:
0s.gif Op dinsdag 8 oktober 2024 11:45 schreef Hanca het volgende:

[..]
Voor een staakt-het-vuren en voor de tweestatenoplossing, wat de niet in de regering zittende Wilders daar van vindt is verder niet heel relevant. Voor een andere mening dan deze is er geen meerderheid in de Kamer. Ook Agema, Faber, Madlener, Beljaarts en Klever hebben aangegeven achter de tweestatenoplossing te staan.
Dat is alleen maar voor de bhne en wordt niet werk van gemaakt, niet aan mee geholpen en is geen overweging dat mee speelt in de genomen besluiten (stemmingen VN).

Dat de CU de ambassade naar Jeruzalem wil verplaatsen verraadt hun echte doel. De VVD met types als Ellian is net zo.

Een heel groot deel van Nederland, volgens Ipsos, wil een twee statenoplossing. Achter de schermen zijn (rijke) netwerken bezig om die mening met succes bij te stellen. Het is namelijk al gedaald ten opzichte van November vorig jaar.
Deuger, Woke & Gutmensch
  dinsdag 8 oktober 2024 @ 12:09:51 #261
177053 Klopkoek
Woke Warrior
pi_215209313
Deuger, Woke & Gutmensch
pi_215209342
quote:
Ze maken gewoon gebruik van hun recht. Uiteindelijk beslist een ander orgaan wat ze hiermee doen he.
pi_215209380
quote:
1s.gif Op dinsdag 8 oktober 2024 12:08 schreef Klopkoek het volgende:

[..]
Dat is alleen maar voor de bhne en wordt niet werk van gemaakt, niet aan mee geholpen en is geen overweging dat mee speelt in de genomen besluiten (stemmingen VN).
Gewoon weer de feiten verdraaien, toch?

Dit is wat Schoof bij de VN zei:

quote:
Als we het hebben over collectieve verantwoordelijkheid, is er helaas ook dat andere grote conflict.
7 oktober is bijna een jaar geleden.
Bijna een jaar geleden dat terreurorganisatie Hamas zijn gruweldaden uitvoerde en de daarop volgende oorlog uitbrak.
Het leed sindsdien is ongekend.
Al veel te veel onschuldige burgers zijn omgekomen, ontvoerd of verwond.
Veel te veel mensen zijn op de vlucht, en hebben hun naasten en bezittingen verloren.
De laatste dagen is ook een groot aantal burgerslachtoffers in Libanon te betreuren.
En nog veel meer mensen in de regio dreigt hetzelfde lot te wachten, als dit niet stopt.
Dat mag niet gebeuren.
Een grote regionale oorlog moet absoluut worden voorkomen.
Net als een nieuwe aanval op Isral.

Dat begint met het steunen van internationale diplomatieke initiatieven zoals het voorstel van de Verenigde Staten en Frankrijk voor een tijdelijk staakt-het-vuren.
Een voorstel dat door veel landen gesteund wordt, ook door landen in de regio.
We roepen Isral en Libanon op om dit te steunen:
Geef diplomatie een kans.

Ik weet dat als het om Isral en Gaza gaat, mensen al snel hun oude stellingen betrekken.
Hele generaties groeien op met wantrouwen, angst en zelfs haat richting de ander.
Maar als we proberen verder te kijken, zien we dat in dit conflict iedereen verloren heeft.
En iedere suggestie van winst voor de n, betekent niets anders dan verlies. Verlies aan beide kanten.

Daarom is nu politiek leiderschap en moed nodig, eveneens aan beide kanten.
Om de voortdurende geweldspiraal te doorbreken en de ander te zien voor wie hij is: een mens, op zoek naar een veilige plek om te leven.
Naast elkaar, in plaats van tegenover elkaar.

De eerste stappen zijn niet moeilijk te bedenken.
Een onmiddellijk staakt-het-vuren.
Een directe en onvoorwaardelijke vrijlating van alle gijzelaars.
Acute, grootschalige hulp voor de mensen in Gaza.
En iedereen moet zich houden aan het internationaal recht.

Ik weet dat het makkelijk klinkt.
En ik weet ook dat iets graag willen, niet hetzelfde is als het ook gedaan krijgen.
Maar zoals Nelson Mandela zei: veel is onmogelijk, tot het gedaan is.

Dames en heren,
Onze geschiedenis laat ons elke keer weer zien dat het kan.
Want we komen van ver.
En we moeten nog verder.
Maar het pad dat achter ons ligt, zal ons vooruit brengen.
Als we vasthouden aan waar we voor staan.
Onze gedeelde waarden.
Onze gedeelde koers.
En boven alles: ons vermogen vol te houden.
https://www.rijksoverheid(...)igde-naties-new-york
Misschien is er geen gevoel dat groter geluk geeft dan dat men voor andere mensen iets kan betekenen (Dietrich Bonhoeffer )
En ze zeggen me tel je zegeningen, maar als ik dat zou doen zou ik morgen nog bezig zijn (Damascus)
  dinsdag 8 oktober 2024 @ 12:18:27 #264
258333 Vis1980
Veni Vidi Vissie
pi_215209386
quote:
0s.gif Op dinsdag 8 oktober 2024 12:13 schreef QWARQTAARTJE het volgende:

[..]
Ze maken gewoon gebruik van hun recht. Uiteindelijk beslist een ander orgaan wat ze hiermee doen he.
We zijn ook wel een beetje zeikerds geworden. Bijvoorbeeld wil iedereen een smart phone, maar niemand wil in de buurt van een onvermijdelijke telefoonpaal(of mast) wonen. We zitten weet ik het hoe lang online te gamen, filmpjes kijken en zelfs tv nu, maar niemand wil van die data centers. Een beetje de asielzoekers verspreiden is wel zo gewenst in een samenleving (ipv ze allemaal naar Ter Apel te sturen).
Het antwoord op de belangrijkste vraag van alle vragen? 42!
pi_215209465
quote:
1s.gif Op dinsdag 8 oktober 2024 10:54 schreef Bofjijff het volgende:

[..]
Dat mag. Maar "als land" is zo vaag. Als regering dan neem ik aan? Want de burgers zijn zeer verdeeld over het onderwerp.

je hoeft van een publieke nieuwszender niet te verwachten dat het pro-israel is, de NOS is geen vehicle van de huidige Nederlandse of Israelische regering. Waar deze regering natuurlijk wel 'heel' graag zo'n vehicle zou willen hebben.

Neutraal nieuws kent twee kanten. Als je nieuwsberichten al vol zitten (en dat zitten ze best bij de NOS) met berichten over herdenkingen en berichten vanuit de Israelische zijde, dan zal men ook weleens de andere kant willen belichten. En dan niet vanuit wat de regerende politiek in Israel vindt (alles is Hamas), maar vanuit journalistiek oogpunt waar je twee kanten belicht. De balans ligt tussen die twee uitersten en niet in 1 item en ik heb het idee dat de NOS in die balans weinig tekort schiet. Ze gaan niet all-in op wat Israel beweegt en ze gaan ook niet all-in op het andere deel. Dat plaatje wordt wel geprobeerd te schetsen, maar dat is onjuist.

[ Bericht 6% gewijzigd door Beathoven op 08-10-2024 12:35:27 ]
  dinsdag 8 oktober 2024 @ 12:29:10 #266
15221 Falco
Afleidingsmanoeuvre
pi_215209466
quote:
Het zijn een stel laffe bangeriken.

Zelfs in Albergen is men niet meer in paniek: https://www.tubantia.nl/t(...)nederlands~a18d110a/

Wat wel triest is dat mensen uit de omgeving vrijwilligerswerk uitvoeren voor de asielzoekers maar daar niet openlijk in de media voor willen uitkomen...
<a href="https://www.youtube.com/watch?v=yIl_jGh-LWE" target="_blank" rel="nofollow">Afleidingsmanoeuvre</a>
  dinsdag 8 oktober 2024 @ 12:39:48 #267
177053 Klopkoek
Woke Warrior
pi_215209541
Voorbeeld van maanden terug (gisteren was het ook weer raak bij 'Rechtsuur')

twitter

twitter

https://dekanttekening.nl(...)ti-israel-sentiment/

Dit is dus wat Nieuwsuur (RVD televisie) en andere media consequent doen.

De Palestijnse activisten vs zomaar een onschuldige 'student' zonder politieke bijbedoelingen. Gisteren ook weer. Heel sluw allemaal, van die christelijke Nieuwsuur verslaggever.

Men waarschuwde hier al voor.
https://www.volkskrant.nl(...)ps://www.google.com/

De Europese Commissie is alert (voor zolang de rechts-populisten buiten de deur kunnen worden gehouden):
https://www.volkskrant.nl(...)i-teit-npo~b9f7a34b/

De VVD cs zijn voor een tweestatenoplossing op dezelfde manier als ze tegen Apartheid waren... niet dus. Degenen die echt boycotts organiseren krijgen de volle laag. Alleen met de mond beleidt men de tweestatenoplossing.
Deuger, Woke & Gutmensch
pi_215209567
quote:
1s.gif Op dinsdag 8 oktober 2024 12:39 schreef Klopkoek het volgende:
Voorbeeld van maanden terug (gisteren was het ook weer raak bij 'Rechtsuur')

[ x ]
[ x ]
https://dekanttekening.nl(...)ti-israel-sentiment/

Dit is dus wat Nieuwsuur (RVD televisie) en andere media consequent doen.

De Palestijnse activisten vs zomaar een onschuldige 'student' zonder politieke bijbedoelingen. Gisteren ook weer. Heel sluw allemaal, van die christelijke Nieuwsuur verslaggever.

Men waarschuwde hier al voor.
https://www.volkskrant.nl(...)ps://www.google.com/

De Europese Commissie is alert (voor zolang de rechts-populisten buiten de deur kunnen worden gehouden):
https://www.volkskrant.nl(...)i-teit-npo~b9f7a34b/

De VVD cs zijn voor een tweestatenoplossing op dezelfde manier als ze tegen Apartheid waren... niet dus. Degenen die echt boycotts organiseren krijgen de volle laag. Alleen met de mond beleidt men de tweestatenoplossing.
Waarom zit je je hierover zo op te fokken? Heeft helemaal geen zin.
pi_215209573
Het enige wat hier geboycot moet worden zijn forumberichten over israel/gaza, daar hebben ze namelijk een topic voor NWS / Isral - Hamas - #303 #RememberOctober7
  dinsdag 8 oktober 2024 @ 12:44:57 #270
177053 Klopkoek
Woke Warrior
pi_215209576
Dat van die Amsterdamse weigeragenten (die Joodse objecten niet zouden willen beveiligen) is dus ook al zo een Hasbara leugen. Blijft rondzingen.
Deuger, Woke & Gutmensch
pi_215209578
quote:
0s.gif Op dinsdag 8 oktober 2024 12:43 schreef QWARQTAARTJE het volgende:

[..]
Waarom zit je je hierover zo op te fokken? Heeft helemaal geen zin.
Hij heeft niks beters te doen.
pi_215209598
quote:
1s.gif Op dinsdag 8 oktober 2024 12:39 schreef Klopkoek het volgende:
Nieuwsuur (RVD televisie)
Complottheorien horen in BNW

Verder hebben we voor het Isralconflict een apart topic zodat we het hier weer over wel relavante onderwerpen voor Nederland kunnen hebben: POL / De Israel-Palestina kwestie #2
  dinsdag 8 oktober 2024 @ 12:50:00 #273
177053 Klopkoek
Woke Warrior
pi_215209612
quote:
10s.gif Op dinsdag 8 oktober 2024 12:45 schreef KareldeStoute het volgende:

[..]
Hij heeft niks beters te doen.
Jawel... maar het is schandalig wat er allemaal wordt verdraaid in de media.

Er worden bewust bepaalde beelden gecreerd die niet bestaan. Opgepompt antisemitisme tegen 'studenten', Joodse objecten die agenten niet willen beveiligen (niet waar) en nog veel meer om op te noemen.

Onderschat ook niet de historie van de BVD en AIVD in de betere kunst van agent provocateur.

De Europese Commissie ziet iig ook de signalen, van een politiek gestuurde publieke omroep.

Ik log nu uit...
Deuger, Woke & Gutmensch
  Moderator dinsdag 8 oktober 2024 @ 13:02:21 #274
192657 crew  xpompompomx
^(;,;)^
pi_215209703
Wildersje is weer lekker bezig:

:')__!
ph'nglui mglw'nafh Cthulhu R'lyeh wgah'nagl fhtagn
  dinsdag 8 oktober 2024 @ 13:03:53 #275
328924 Frozen-assassin
STAY STRONG APPIE
pi_215209718
Ik wil niet zo ver gaan als Klopkoek om te zeggen dat de media allemaal rechts is. Maar hij heeft wel gelijk dat de media wel heel selectief (lees: een heel klein kaartenbakje hebben) te werk gaan met wie ze interviewen. Het is beetje de makkelijke weg kiezen als redacteur. Oh ja we hebben iemand nodig laten we eens googlen dan kom je automatisch op de grotere bekende organisaties uit. En die vragen ze dan eindeloos vaak. Iets wat ook gebeurt bij de talkshows of bij EenVandaag.

Daar zie je ook steeds zelfde gasten terugkeren. Erg creatief en divers is het niet. Net als PVV-mevrouw bij verkiezingsdebat. Nul achtergrondcheck, blijkt Wilders gewoon te hebben ontmoet en gewoon prima betaald baan te hebben.

En ik vind het jammer dat er vaak wordt doorverwezen naar ander topic over Israel - Hamas. Waarom mogen we hier niet benoemen dat Nederlandse politiek, want daar gaat het uiteindelijk om, geen zak doet voor de Palestijnse zaak?

quote:
0s.gif Op dinsdag 8 oktober 2024 11:45 schreef Hanca het volgende:
Ook Agema, Faber, Madlener, Beljaarts en Klever hebben aangegeven achter de tweestatenoplossing te staan.
In hoeverre kunnen we de uitlatingen van deze personen serieus nemen als je bijvoorbeeld hoort dat Chris Jansen als persoon nog gewoon achter bestrafte uitspraken van Wilders staat? Hij is dan wel geen minister gelukkig maar hoezo ben je als minister opeens een ander persoon dan als Kamerlid? Je krijgt toch geen nieuw stukje hersenen? Je denkt nog steeds zelfde ga ik vanuit. Dan ga je sowieso in ministersraad geen moeite doen voor de Palestijnse zaak. Je gaat niet daar zeggen he jongens we hebben in regeerakkoord staan de tweestatenoplossing. Nou Dick, ga daar eens wat voor doen....
  dinsdag 8 oktober 2024 @ 13:04:30 #276
66444 Lord_Vetinari
Si non confectus non reficiat
pi_215209729
quote:
1s.gif Op dinsdag 8 oktober 2024 09:51 schreef Klopkoek het volgende:
De Isralisch ambassadeur in het VK (lid veiligheidsraad) heeft aan het VK gewoon gezegd dat heel Gaza vernietigd moet worden.
Hij heeft een prachtig precedent in Cato de Oudere.
De pessimist ziet het duister in de tunnel
De optimist ziet het licht aan het eind van de tunnel
De realist ziet de trein komen
De machinist ziet drie idioten in het spoor staan....
pi_215209780
quote:
15s.gif Op dinsdag 8 oktober 2024 13:02 schreef xpompompomx het volgende:
[ afbeelding ]

Indo-Dictatortje in de dop. En afgezien van zijn post; eerst al het radicale rechtse kapsel, nu die AI foto van hemzelf als twintiger of begin-dertiger, dat is ook erg Trumpiaans. Musk heeft er ook een handje van.

[ Bericht 0% gewijzigd door Beathoven op 08-10-2024 13:21:59 ]
  Moderator dinsdag 8 oktober 2024 @ 13:13:52 #278
192657 crew  xpompompomx
^(;,;)^
pi_215209817
Ook fraai om te zien dat deportatie weer helemaal hip is onder radicaalrechts deze dagen.
pi_215209829
quote:
0s.gif Op dinsdag 8 oktober 2024 13:10 schreef Beathoven het volgende:

[..]
Indo-Dictatortje in de dop en afgezien van zijn post. Eerst al het radicale rechtse kapsel, nu die AI foto van hemzelf als twintiger of begin-dertiger, dat is ook erg Trumpiaans. Musk heeft er ook een handje van.
Ja, inmiddels is Geert ook wel een oude, verlepte vent met teveel vel in z'n gezicht vol met wallen.

Jezelf dan zo AI-technisch neerzetten is wel apart dan :P
  dinsdag 8 oktober 2024 @ 13:25:29 #280
66444 Lord_Vetinari
Si non confectus non reficiat
pi_215209938
quote:
14s.gif Op dinsdag 8 oktober 2024 13:13 schreef xpompompomx het volgende:
Ook fraai om te zien dat deportatie weer helemaal hip is onder radicaalrechts deze dagen.
“Ja, maar zo doet Denemarken <ejaculeer> het ook!”
De pessimist ziet het duister in de tunnel
De optimist ziet het licht aan het eind van de tunnel
De realist ziet de trein komen
De machinist ziet drie idioten in het spoor staan....
pi_215209968
quote:
0s.gif Op dinsdag 8 oktober 2024 13:15 schreef Geschiedkundige het volgende:

[..]
Ja, inmiddels is Geert ook wel een oude, verlepte vent met teveel vel in z'n gezicht vol met wallen.
en nogal wat ouderdomsvlekken ook.

quote:
Jezelf dan zo AI-technisch neerzetten is wel apart dan :P
Bij een krachtig fuhrer past natuurlijk niet een avatar van hetgeen realistisch beschreven. Maar het is een trend bij de huidige radicaal-rechtse leiders dat ze dan niet een wat oudere foto inzetten, maar meteen voor een make-over gaan.

Ben benieuwd of we Wilders straks ook met botox en alles gaan zien zoals Matt Gaetz van de republikeinse partij.

Kan iemand even bij Geert aangeven dat hij alweer achterloopt en echt wel mee moet doen met onderstaand.

dinsdag 8 oktober 2024 @ 13:41:58 #282
258333 Vis1980
Veni Vidi Vissie
pi_215210116
quote:
14s.gif Op dinsdag 8 oktober 2024 13:13 schreef xpompompomx het volgende:
Ja dat vind ik ook wel frappant. En ook de suggestie om ook anders denkenden dan ook maar te deporteren, het is nogal wat. En aardig wat mensen die zich de afgelopen jaren hebben laten verleiden tot het prima vinden van deze uitspraken. Ik moet ook wel zeggen dat Wilders zelfs mij tegenvalt, want ergens had ik het slimmer gevonden als ie nu ineens de rechtsstaat respecteert en er is voor iedereen die in Nederland woont. Trump was nog steeds president geweest als ie tijdens corona het niet alleen maar over zichzelf gehad zou hebben en daadwerkelijk probeerde de situatie zo goed mogelijk te managen. Naef van mij natuurlijk, maar ik vind dat Wilders zich zelfs extremer gedraagt dan voorheen. Het aanvallen van de eigen MP, het gedram om de rechtsstaat te omzeilen en de manier waarop hij laat zien allerlei beslissingen te willen nemen die indruisen tegen alle wetten, regels, checks, verdragen en dat met een retoriek die zo in de Tweede Wereldoorlog had gepast.

Hij laat enorm zijn ware aard zien en tot nu toe blijkt onze rechtsstaat sterker dan dictatorwannabees en ik vraag mij dan ook af hoe ver hij nog kan en moet gaan om ook die omver te blazen. Dan hebben we echt een heel groot probleem in Nederland en is het hek van de dam. Mensen die dat prachtig vinden kunnen bij een machtswisseling dat ook weer als een boemerang in hun eigen gezicht terugkrijgen. Waarom zou je dat dan wel in je voordeel toestaan? Dat toont ook wel aan dat veel mensen niet verder dan hunzelf kunnen kijken en totaal geen benul hebben dat die wetten, regels en verdragen er ook zijn om hen te beschermen.

De bedoeling is natuurlijk een draagvlak om vooral ambtenaren te ontslaan en uiteindelijk alle vormen van overleg, adviezen en checks kapot te maken, zodat men alles kan doen op de persoonlijke grillen van een man, die niet eens MP is.
  dinsdag 8 oktober 2024 @ 13:45:32 #283
38496 Perrin
Toekomst. Made in Europe.
pi_215210155
quote:
15s.gif Op dinsdag 8 oktober 2024 13:02 schreef xpompompomx het volgende:
[ afbeelding ]

Vrijheid van meningsuiting voor iedereen!

Tenzij je geen extreemrechtse taal uitslaat, dan mag je opzouten.
And what rough beast, its hour come round at last,
Slouches towards Bethlehem to be born?
  dinsdag 8 oktober 2024 @ 13:48:14 #284
328924 Frozen-assassin
STAY STRONG APPIE
pi_215210191
quote:
0s.gif Op dinsdag 8 oktober 2024 13:45 schreef Perrin het volgende:

[..]

Ik vind dit niet zozeer extreemrechtse taal. Het is vooral gewoon een taal wat een volksvertegenwoordiger niet dient te gebruiken, zeker niet als het over een andere volksvertegenwoordiger gaat.

Iets met fatsoen?
  dinsdag 8 oktober 2024 @ 13:50:03 #285
258333 Vis1980
Veni Vidi Vissie
pi_215210209
quote:
0s.gif Op dinsdag 8 oktober 2024 13:48 schreef Frozen-assassin het volgende:

[..]
Ik vind dit niet zozeer extreemrechtse taal. Het is vooral gewoon een taal wat een volksvertegenwoordiger niet dient te gebruiken, zeker niet als het over een andere volksvertegenwoordiger gaat.

Iets met fatsoen?
Ik vind het zelfs ophitsend. Daarnaast snapt Wilders blijkbaar niet dat ie in het kabinet zit en dat dit tegen alles in gaat wat Nederland Nederland maakt. En blijkbaar vind het hele kabinet dit, want ze worden geacht met een mond te spreken.
  dinsdag 8 oktober 2024 @ 13:51:25 #286
38496 Perrin
Toekomst. Made in Europe.
pi_215210218
quote:
0s.gif Op dinsdag 8 oktober 2024 13:48 schreef Frozen-assassin het volgende:

[..]

Iets met fatsoen?
Het gaat me er meer om dat Wilders (en zijn fans) vaak roepen dat ze zo voor de vrijheid van meningsuiting zijn. Maar blijkbaar geldt dat alleen voor meningen die in hun eigen straatje passen.
And what rough beast, its hour come round at last,
Slouches towards Bethlehem to be born?
  dinsdag 8 oktober 2024 @ 13:52:04 #287
328924 Frozen-assassin
STAY STRONG APPIE
pi_215210222
quote:
0s.gif Op dinsdag 8 oktober 2024 13:51 schreef Perrin het volgende:

[..]
Het gaat me er meer om dat Wilders (en zijn fans) vaak roepen dat ze zo voor de vrijheid van meningsuiting zijn. Maar blijkbaar geldt dat alleen voor meningen die in hun eigen straatje passen.
Ah oke dan snap ik m
  Moderator dinsdag 8 oktober 2024 @ 13:52:14 #288
192657 crew  xpompompomx
^(;,;)^
pi_215210224
quote:
0s.gif Op dinsdag 8 oktober 2024 13:45 schreef Perrin het volgende:

[..]

Die grote fan van Isral zou beter moeten weten als hij het heeft over het uitzetten van de eigen bevolking.
  Moderator dinsdag 8 oktober 2024 @ 13:52:41 #289
192657 crew  xpompompomx
^(;,;)^
pi_215210229
quote:
0s.gif Op dinsdag 8 oktober 2024 13:51 schreef Perrin het volgende:

[..]
Dat weten we al sinds 2006 toch? ;)
  dinsdag 8 oktober 2024 @ 13:54:13 #290
177053 Klopkoek
Woke Warrior
pi_215210240
twitter

En maar de angst blijven voeden...

Ja, dan krijg je dus dit soort types

quote:
De 72-jarige Harrie van der Weerd, die dicht bij de boogde opvanglocatie Kadijk 7a woont, laat weten waarom hij die avond protesteert. Hij maakt zich vooral druk dat de jongeren weinig te doen zullen hebben en daardoor het slechte pad op gaan. ,,Zij gaan aan de drugs, daar hebben ze geld voor nodig en daarvoor gaan ze de buurt in. Zo zie ik het.”
https://www.destentor.nl/(...)n-terwolde~a39f9b65/
Deuger, Woke & Gutmensch
pi_215210244
quote:
0s.gif Op dinsdag 8 oktober 2024 13:50 schreef Vis1980 het volgende:

[..]
Ik vind het zelfs ophitsend. Daarnaast snapt Wilders blijkbaar niet dat ie in het kabinet zit en dat dit tegen alles in gaat wat Nederland Nederland maakt. En blijkbaar vind het hele kabinet dit, want ze worden geacht met een mond te spreken.
Wilders zit (gelukkig) niet in het kabinet, Schoof is er ook al tegenin gegaan: https://www.ad.nl/politie(...)chten-op-x~a0986e81/
pi_215210246
quote:
0s.gif Op dinsdag 8 oktober 2024 13:41 schreef Vis1980 het volgende:

[..]
—Knip—
Jaren geleden al eens aangehaald dat het PVV logo van de driekleurmeeuw geinspireerd is op de stormmeeuw van de NSB. Men had het toen over puur toeval. Maar zo toevallig is dat allemaal niet.

dinsdag 8 oktober 2024 @ 13:56:38 #293
177053 Klopkoek
Woke Warrior
pi_215210261
quote:
0s.gif Op dinsdag 8 oktober 2024 13:41 schreef Vis1980 het volgende:

[..]
Ja dat vind ik ook wel frappant. En ook de suggestie om ook anders denkenden dan ook maar te deporteren, het is nogal wat. En aardig wat mensen die zich de afgelopen jaren hebben laten verleiden tot het prima vinden van deze uitspraken. Ik moet ook wel zeggen dat Wilders zelfs mij tegenvalt, want ergens had ik het slimmer gevonden als ie nu ineens de rechtsstaat respecteert en er is voor iedereen die in Nederland woont. Trump was nog steeds president geweest als ie tijdens corona het niet alleen maar over zichzelf gehad zou hebben en daadwerkelijk probeerde de situatie zo goed mogelijk te managen. Naef van mij natuurlijk, maar ik vind dat Wilders zich zelfs extremer gedraagt dan voorheen. Het aanvallen van de eigen MP, het gedram om de rechtsstaat te omzeilen en de manier waarop hij laat zien allerlei beslissingen te willen nemen die indruisen tegen alle wetten, regels, checks, verdragen en dat met een retoriek die zo in de Tweede Wereldoorlog had gepast.

Hij laat enorm zijn ware aard zien en tot nu toe blijkt onze rechtsstaat sterker dan dictatorwannabees en ik vraag mij dan ook af hoe ver hij nog kan en moet gaan om ook die omver te blazen. Dan hebben we echt een heel groot probleem in Nederland en is het hek van de dam. Mensen die dat prachtig vinden kunnen bij een machtswisseling dat ook weer als een boemerang in hun eigen gezicht terugkrijgen. Waarom zou je dat dan wel in je voordeel toestaan? Dat toont ook wel aan dat veel mensen niet verder dan hunzelf kunnen kijken en totaal geen benul hebben dat die wetten, regels en verdragen er ook zijn om hen te beschermen.

De bedoeling is natuurlijk een draagvlak om vooral ambtenaren te ontslaan en uiteindelijk alle vormen van overleg, adviezen en checks kapot te maken, zodat men alles kan doen op de persoonlijke grillen van een man, die niet eens MP is.
Ik denk dat (voor een deel) het ding is dat vroeger de rechtsstaat rechts beschermde tegen links en de meute.

Nu is de rechtsstaat (en tegenmachten zoals de Postcode Loterij) maar lastig en hinderlijk voor de rechtsen en hun miljardairs.
Deuger, Woke & Gutmensch
  dinsdag 8 oktober 2024 @ 13:57:25 #294
12221 Tijn