Hij heeft een prachtig precedent in Cato de Oudere.quote:Op dinsdag 8 oktober 2024 09:51 schreef Klopkoek het volgende:
De Israëlisch ambassadeur in het VK (lid veiligheidsraad) heeft aan het VK gewoon gezegd dat heel Gaza vernietigd moet worden.
Indo-Dictatortje in de dop. En afgezien van zijn post; eerst al het radicale rechtse kapsel, nu die AI foto van hemzelf als twintiger of begin-dertiger, dat is ook erg Trumpiaans. Musk heeft er ook een handje van.quote:Op dinsdag 8 oktober 2024 13:02 schreef xpompompomx het volgende:
Wildersje is weer lekker bezig:
[ afbeelding ]__!
Ja, inmiddels is Geert ook wel een oude, verlepte vent met teveel vel in z'n gezicht vol met wallen.quote:Op dinsdag 8 oktober 2024 13:10 schreef Beathoven het volgende:
[..]
Indo-Dictatortje in de dop en afgezien van zijn post. Eerst al het radicale rechtse kapsel, nu die AI foto van hemzelf als twintiger of begin-dertiger, dat is ook erg Trumpiaans. Musk heeft er ook een handje van.
“Ja, maar zo doet Denemarken <ejaculeer> het ook!”quote:Op dinsdag 8 oktober 2024 13:13 schreef xpompompomx het volgende:
Ook fraai om te zien dat deportatie weer helemaal hip is onder radicaalrechts deze dagen.
en nogal wat ouderdomsvlekken ook.quote:Op dinsdag 8 oktober 2024 13:15 schreef Geschiedkundige het volgende:
[..]
Ja, inmiddels is Geert ook wel een oude, verlepte vent met teveel vel in z'n gezicht vol met wallen.
Bij een krachtig fuhrer past natuurlijk niet een avatar van hetgeen realistisch beschreven. Maar het is een trend bij de huidige radicaal-rechtse leiders dat ze dan niet een wat oudere foto inzetten, maar meteen voor een make-over gaan.quote:Jezelf dan zo AI-technisch neerzetten is wel apart dan
Ja dat vind ik ook wel frappant. En ook de suggestie om ook anders denkenden dan ook maar te deporteren, het is nogal wat. En aardig wat mensen die zich de afgelopen jaren hebben laten verleiden tot het prima vinden van deze uitspraken. Ik moet ook wel zeggen dat Wilders zelfs mij tegenvalt, want ergens had ik het slimmer gevonden als ie nu ineens de rechtsstaat respecteert en er is voor iedereen die in Nederland woont. Trump was nog steeds president geweest als ie tijdens corona het niet alleen maar over zichzelf gehad zou hebben en daadwerkelijk probeerde de situatie zo goed mogelijk te managen. Naïef van mij natuurlijk, maar ik vind dat Wilders zich zelfs extremer gedraagt dan voorheen. Het aanvallen van de eigen MP, het gedram om de rechtsstaat te omzeilen en de manier waarop hij laat zien allerlei beslissingen te willen nemen die indruisen tegen alle wetten, regels, checks, verdragen en dat met een retoriek die zo in de Tweede Wereldoorlog had gepast.quote:Op dinsdag 8 oktober 2024 13:13 schreef xpompompomx het volgende:
Ook fraai om te zien dat deportatie weer helemaal hip is onder radicaalrechts deze dagen.
Vrijheid van meningsuiting voor iedereen!quote:Op dinsdag 8 oktober 2024 13:02 schreef xpompompomx het volgende:
Wildersje is weer lekker bezig:
[ afbeelding ]__!
Ik vind dit niet zozeer extreemrechtse taal. Het is vooral gewoon een taal wat een volksvertegenwoordiger niet dient te gebruiken, zeker niet als het over een andere volksvertegenwoordiger gaat.quote:Op dinsdag 8 oktober 2024 13:45 schreef Perrin het volgende:
[..]
Vrijheid van meningsuiting voor iedereen!
Tenzij je geen extreemrechtse taal uitslaat, dan mag je opzouten.
Ik vind het zelfs ophitsend. Daarnaast snapt Wilders blijkbaar niet dat ie in het kabinet zit en dat dit tegen alles in gaat wat Nederland Nederland maakt. En blijkbaar vind het hele kabinet dit, want ze worden geacht met een mond te spreken.quote:Op dinsdag 8 oktober 2024 13:48 schreef Frozen-assassin het volgende:
[..]
Ik vind dit niet zozeer extreemrechtse taal. Het is vooral gewoon een taal wat een volksvertegenwoordiger niet dient te gebruiken, zeker niet als het over een andere volksvertegenwoordiger gaat.
Iets met fatsoen?
Het gaat me er meer om dat Wilders (en zijn fans) vaak roepen dat ze zo voor de vrijheid van meningsuiting zijn. Maar blijkbaar geldt dat alleen voor meningen die in hun eigen straatje passen.quote:Op dinsdag 8 oktober 2024 13:48 schreef Frozen-assassin het volgende:
[..]
Ik vind dit niet zozeer extreemrechtse taal. Het is vooral gewoon een taal wat een volksvertegenwoordiger niet dient te gebruiken, zeker niet als het over een andere volksvertegenwoordiger gaat.
Iets met fatsoen?
Ah oke dan snap ik mquote:Op dinsdag 8 oktober 2024 13:51 schreef Perrin het volgende:
[..]
Het gaat me er meer om dat Wilders (en zijn fans) vaak roepen dat ze zo voor de vrijheid van meningsuiting zijn. Maar blijkbaar geldt dat alleen voor meningen die in hun eigen straatje passen.
Die grote fan van Israël zou beter moeten weten als hij het heeft over het uitzetten van de eigen bevolking.quote:Op dinsdag 8 oktober 2024 13:45 schreef Perrin het volgende:
[..]
Vrijheid van meningsuiting voor iedereen!
Tenzij je geen extreemrechtse taal uitslaat, dan mag je opzouten.
Dat weten we al sinds 2006 toch?quote:Op dinsdag 8 oktober 2024 13:51 schreef Perrin het volgende:
[..]
Het gaat me er meer om dat Wilders (en zijn fans) vaak roepen dat ze zo voor de vrijheid van meningsuiting zijn. Maar blijkbaar geldt dat alleen voor meningen die in hun eigen straatje passen.
https://www.destentor.nl/(...)n-terwolde~a39f9b65/quote:De 72-jarige Harrie van der Weerd, die dicht bij de boogde opvanglocatie Kadijk 7a woont, laat weten waarom hij die avond protesteert. Hij maakt zich vooral druk dat de jongeren weinig te doen zullen hebben en daardoor het slechte pad op gaan. ,,Zij gaan aan de drugs, daar hebben ze geld voor nodig en daarvoor gaan ze de buurt in. Zo zie ik het.”
Wilders zit (gelukkig) niet in het kabinet, Schoof is er ook al tegenin gegaan: https://www.ad.nl/politie(...)chten-op-x~a0986e81/quote:Op dinsdag 8 oktober 2024 13:50 schreef Vis1980 het volgende:
[..]
Ik vind het zelfs ophitsend. Daarnaast snapt Wilders blijkbaar niet dat ie in het kabinet zit en dat dit tegen alles in gaat wat Nederland Nederland maakt. En blijkbaar vind het hele kabinet dit, want ze worden geacht met een mond te spreken.
Jaren geleden al eens aangehaald dat het PVV logo van de driekleurmeeuw geinspireerd is op de stormmeeuw van de NSB. Men had het toen over puur toeval. Maar zo toevallig is dat allemaal niet.quote:
Ik denk dat (voor een deel) het ding is dat vroeger de rechtsstaat rechts beschermde tegen links en de meute.quote:Op dinsdag 8 oktober 2024 13:41 schreef Vis1980 het volgende:
[..]
Ja dat vind ik ook wel frappant. En ook de suggestie om ook anders denkenden dan ook maar te deporteren, het is nogal wat. En aardig wat mensen die zich de afgelopen jaren hebben laten verleiden tot het prima vinden van deze uitspraken. Ik moet ook wel zeggen dat Wilders zelfs mij tegenvalt, want ergens had ik het slimmer gevonden als ie nu ineens de rechtsstaat respecteert en er is voor iedereen die in Nederland woont. Trump was nog steeds president geweest als ie tijdens corona het niet alleen maar over zichzelf gehad zou hebben en daadwerkelijk probeerde de situatie zo goed mogelijk te managen. Naïef van mij natuurlijk, maar ik vind dat Wilders zich zelfs extremer gedraagt dan voorheen. Het aanvallen van de eigen MP, het gedram om de rechtsstaat te omzeilen en de manier waarop hij laat zien allerlei beslissingen te willen nemen die indruisen tegen alle wetten, regels, checks, verdragen en dat met een retoriek die zo in de Tweede Wereldoorlog had gepast.
Hij laat enorm zijn ware aard zien en tot nu toe blijkt onze rechtsstaat sterker dan dictatorwannabees en ik vraag mij dan ook af hoe ver hij nog kan en moet gaan om ook die omver te blazen. Dan hebben we echt een heel groot probleem in Nederland en is het hek van de dam. Mensen die dat prachtig vinden kunnen bij een machtswisseling dat ook weer als een boemerang in hun eigen gezicht terugkrijgen. Waarom zou je dat dan wel in je voordeel toestaan? Dat toont ook wel aan dat veel mensen niet verder dan hunzelf kunnen kijken en totaal geen benul hebben dat die wetten, regels en verdragen er ook zijn om hen te beschermen.
De bedoeling is natuurlijk een draagvlak om vooral ambtenaren te ontslaan en uiteindelijk alle vormen van overleg, adviezen en checks kapot te maken, zodat men alles kan doen op de persoonlijke grillen van een man, die niet eens MP is.
Dat eten van honden en katten is een op een overgenomen van Trump. Bizar om te horen dat een minister dat hier nu herhaalt.quote:Op dinsdag 8 oktober 2024 13:54 schreef Klopkoek het volgende:
[ x ]
En maar de angst blijven voeden...
Ja, dan krijg je dus dit soort types
[..]
https://www.destentor.nl/(...)n-terwolde~a39f9b65/
Dat is allemaal fraai maar zoals ze in artikel ook al zeggen het brengt het kabinet in verlegenheid. Je kunt niet overal op reageren maar tegelijk zou je dat bijna wel moeten. Dat levert je gewoon problemen op. Dit straalt geen eenheid uit. Wilders is gewoon alvast aan het voorsorteren op volgende verkiezingen.quote:Op dinsdag 8 oktober 2024 13:54 schreef Hanca het volgende:
[..]
Wilders zit (gelukkig) niet in het kabinet, Schoof is er ook al tegenin gegaan: https://www.ad.nl/politie(...)chten-op-x~a0986e81/
Wilders zit helemaal niet in het kabinet.quote:Op dinsdag 8 oktober 2024 13:50 schreef Vis1980 het volgende:
[..]
Ik vind het zelfs ophitsend. Daarnaast snapt Wilders blijkbaar niet dat ie in het kabinet zit en dat dit tegen alles in gaat wat Nederland Nederland maakt. En blijkbaar vind het hele kabinet dit, want ze worden geacht met een mond te spreken.
Eens. Maar het is dus gelukkig nog steeds zo dat Wilders niet het kabinetsbeleid maakt, dat wat Wilders zegt vrijwel nooit het kabinetsstandpunt is. Sterker: er gaat ook nauwelijks een dag voorbij zonder dat Wilders weer een minister aan valt omdat die volgens hem niet doet wat er gedaan moet worden. Richting Jansen over de zero-emissie-zones, richting Madlener over tolheffing, richting Faber over het uitvoeren van de spreidingswet en zo gaat het nog wel even verder. Allemaal krijgen ze een veeg uit de pan van Wilders maar gaan ze gewoon door met hun beleid.quote:Op dinsdag 8 oktober 2024 13:57 schreef Frozen-assassin het volgende:
[..]
Dat is allemaal fraai maar zoals ze in artikel ook al zeggen het brengt het kabinet in verlegenheid. Je kunt niet overal op reageren maar tegelijk zou je dat bijna wel moeten. Dat levert je gewoon problemen op. Dit straalt geen eenheid uit. Wilders is gewoon alvast aan het voorsorteren op volgende verkiezingen.
Wilders zit helaas niet in het kabinet. Dan had hij zich enigszins moeten gedragen. Nu blijft hij de komende jaren gewoon doorgaan met haat zaaien en verkiezingspropaganda. En kan hij er ook makkelijker zijn handen van af trekken wanneer Schoof-1 de boel verneukt.quote:Op dinsdag 8 oktober 2024 13:54 schreef Hanca het volgende:
[..]
Wilders zit (gelukkig) niet in het kabinet, Schoof is er ook al tegenin gegaan: https://www.ad.nl/politie(...)chten-op-x~a0986e81/
Hij had zich echt niet gedragen, hij was blijven haatzaaien. Alleen had hij het dan veel meer er proberen door te drukken in de ministerraad, waar nu praktisch geen PVV standpunt doorheen komt.quote:Op dinsdag 8 oktober 2024 14:11 schreef probeer het volgende:
[..]
Wilders zit helaas niet in het kabinet. Dan had hij zich enigszins moeten gedragen. Nu blijft hij de komende jaren gewoon doorgaan met haat zaaien en verkiezingspropaganda.
| Forum Opties | |
|---|---|
| Forumhop: | |
| Hop naar: | |