abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
pi_215206897
quote:
0s.gif Op maandag 7 oktober 2024 22:22 schreef Hanca het volgende:

[..]
Ik zou me er denk ik niet teveel van aantrekken. En de oproep richting Schoof bij die herdenking was duidelijk niet pro-Netanyahu. Er werd opgeroepen aan te sturen op een deal om de gijzelaars vrij te laten, dat wil Netanyahu helemaal niet.
Daar verschillen we dan in qua persoonlijkheid kennelijk. Ik zou het oprecht walgelijk vinden, echt ranzig. Schoof veegt overigens zijn reet af met die oproep, want alle seinen staan op schoothondje van Netanyahu-stand.
Allah Al Watan Al Malik
pi_215206900
quote:
0s.gif Op maandag 7 oktober 2024 22:17 schreef Perrin het volgende:
Wel blij dat iedereen kan zien wat voor holle vaten het zijn.[ x ]
Waarom een tweet? Ik dacht er zit een filmpje bij ofzo.
pi_215206914
quote:
0s.gif Op maandag 7 oktober 2024 21:50 schreef Mutant01 het volgende:

[..]
Je moet helemaal niet moorden. Festival of geen festival. Dat is mijn punt. Het klinkt naar, maar in die context was 7 oktober dus helemaal geen bijzondere, uitzonderlijke dag. Het was gewoon weer een dag met moorden. Hoe vaak heeft een Nederlands kabinet de Palestijnse doden herdacht?
Haha wat?!

Op die fiets zijn dan de vergeldingen door Israël van het afgelopen jaar ook niets nieuws.
"Pools are perfect for holding water"
  maandag 7 oktober 2024 @ 22:27:47 #179
38496 Perrin
Toekomst. Made in Europe.
pi_215206926
quote:
0s.gif Op maandag 7 oktober 2024 22:24 schreef MoreDakka het volgende:

[..]
Waarom een tweet? Ik dacht er zit een filmpje bij ofzo.
Uitzending kun je gewoon terugkijken als het je boeit, kost je 5 min om dat stukje te vinden.
And what rough beast, its hour come round at last,
Slouches towards Bethlehem to be born?
pi_215206928
quote:
0s.gif Op maandag 7 oktober 2024 22:26 schreef probeer het volgende:

[..]
Haha wat?!

Op die fiets zijn dan de vergeldingen door Israël van het afgelopen jaar ook niets nieuws.
Is het ook niet. Totaal niet zelfs.
Allah Al Watan Al Malik
  maandag 7 oktober 2024 @ 22:28:16 #181
258333 Vis1980
Veni Vidi Vissie
pi_215206929
quote:
0s.gif Op maandag 7 oktober 2024 22:23 schreef MoreDakka het volgende:
Wat een gelul allemaal over irrelevante onzin 3000 km verderop. Als al die demonstranten daar zouden gaan wonen om hun zaak te bepleiten zou het een stuk leuker worden hier.
Ik zie je anders best vaak voorbij komen in het topic over Amerika. Waarom woon je daar niet?

Maar inderdaad een ieder die zich hier witheet maakt over een situatie waar we niets aan gaan veranderen, die al eeuwen speelt en waarbij het kiezen van een kant juist het grootste probleem is, zou daar eigenlijk moeten gaan wonen.
Het antwoord op de belangrijkste vraag van alle vragen? 42!
pi_215206937
quote:
0s.gif Op maandag 7 oktober 2024 22:27 schreef Perrin het volgende:

[..]
Uitzending kun je gewoon terugkijken als het je boeit, kost je 5 min om dat stukje te vinden.
Waarom post je dat dan niet in plaast van een zinloze tweet van een nobody?
pi_215206944
quote:
0s.gif Op maandag 7 oktober 2024 22:28 schreef Vis1980 het volgende:

[..]
Ik zie je anders best vaak voorbij komen in het topic over Amerika. Waarom woon je daar niet?
Leuk geprobeerd maar ik doe ook niet mee aan die demonstraties de er waren tegen Trump in Amsterdam in 2016 (cringe)
pi_215206951
quote:
0s.gif Op maandag 7 oktober 2024 22:28 schreef Vis1980 het volgende:

[..]

Maar inderdaad een ieder die zich hier witheet maakt over een situatie waar we niets aan gaan veranderen, die al eeuwen speelt en waarbij het kiezen van een kant juist het grootste probleem is, zou daar eigenlijk moeten gaan wonen.
Ja en nee, want we hebben als land besloten toch echt een kant te kiezen in het conflict. En dus onderdeel te zijn van het probleem.
Allah Al Watan Al Malik
  maandag 7 oktober 2024 @ 22:31:31 #185
258333 Vis1980
Veni Vidi Vissie
pi_215206958
quote:
0s.gif Op maandag 7 oktober 2024 22:30 schreef MoreDakka het volgende:

[..]
Leuk geprobeerd maar ik doe ook niet mee aan die demonstraties de er waren tegen Trump in Amsterdam in 2016 (cringe)
Haha, ik ook niet, demonsteren voor buitenlandse zaken gaat niets veranderen. Sowieso: demonstreren, ik neuk liever.
  maandag 7 oktober 2024 @ 22:31:38 #186
38496 Perrin
Toekomst. Made in Europe.
pi_215206959
quote:
0s.gif Op maandag 7 oktober 2024 22:29 schreef MoreDakka het volgende:

[..]
Waarom post je dat dan niet in plaast van een zinloze tweet van een nobody?
Zeurkous.
And what rough beast, its hour come round at last,
Slouches towards Bethlehem to be born?
pi_215206980
quote:
1s.gif Op maandag 7 oktober 2024 22:30 schreef Mutant01 het volgende:

[..]
Ja en nee, want we hebben als land besloten toch echt een kant te kiezen in het conflict. En dus onderdeel te zijn van het probleem.
Zou wat zijn als we de kant kiezen van een terroristische organisatie
  maandag 7 oktober 2024 @ 22:34:47 #188
258333 Vis1980
Veni Vidi Vissie
pi_215206985
quote:
1s.gif Op maandag 7 oktober 2024 22:30 schreef Mutant01 het volgende:

[..]
Ja, ook daar irriteer ik mij aan. Ook voor de meest recente ontwikkelingen in dat conflict had een ieder al lang een kant gekozen, ook zonder laffe aanslag of totale krieg. We leven in een tijd waarbij je nieuws zoekt dat in je straatje past, en als ik er langer over nadenk, deden we dat altijd al. Elke zuil had zo zijn eigen krant e.d. Blijkbaar vinden wij als mensen dat fijn om ergens je bij te horen voelen en ergens tegen te kunnen zijn, waar iemand die je leuk vind ook tegen is. En ook ik ontloop de dans vast niet op een ander onderwerp, waar ik niet neutraal kan blijven op een stomme manier.
pi_215206994
quote:
0s.gif Op maandag 7 oktober 2024 22:34 schreef Vis1980 het volgende:

[..]
Ja, ook daar irriteer ik mij aan. Ook voor de meest recente ontwikkelingen in dat conflict had een ieder al lang een kant gekozen, ook zonder laffe aanslag of totale krieg. We leven in een tijd waarbij je nieuws zoekt dat in je straatje past, en als ik er langer over nadenk, deden we dat altijd al. Elke zuil had zo zijn eigen krant e.d. Blijkbaar vinden wij als mensen dat fijn om ergens je bij te horen voelen en ergens tegen te kunnen zijn, waar iemand die je leuk vind ook tegen is. En ook ik ontloop de dans vast niet op een ander onderwerp, waar ik niet neutraal kan blijven op een stomme manier.
Probeer nog maar eens neutrale info tot je te nemen. Bijna onmogelijk, zeker op internet met al die algoritmes.
Allah Al Watan Al Malik
pi_215206999
quote:
1s.gif Op maandag 7 oktober 2024 22:21 schreef Mutant01 het volgende:

[..]
Nee, inderdaad niks speciaals, niks unieks. Dat is de trieste realiteit. Het is een herhaling van zetten en niemand die er iets mee doet. Men is vooral druk om het eigen leed uit te vergroten en die van de ander klein te maken (grootste aanslag sinds 9/11).

Dat zegt overigens niets over of je ergens rekening mee moet houden of niet.
Maar wat heeft een herdenking voor de slachtoffers van 7 oktober te maken met het leed van de ander klein te maken? Ik snap je punt niet helemaal. Erken elkaars leed en houdt rekening met elkaars leed. Als je op 7 oktober zulke tegendemonstraties gaat houden, of op een andere datum waar Palestijnen of een ander volk massaal slachtoffer herdenken dan ben je niet bezig met rekening houden. Dan ben je precies bezig met hetgeen waar jij over valt, namelijk leed van iemand anders kleiner maken.
pi_215207006
quote:
0s.gif Op maandag 7 oktober 2024 22:36 schreef Mutant01 het volgende:

[..]
Probeer nog maar eens neutrale info tot je te nemen. Bijna onmogelijk, zeker op internet met al die algoritmes.
Valt best mee. De gulden middenweg bestaat niet altijd, maar als je wat bronnen kunt vinden waar beide extreme kanten boos over worden dan zit je wel op de goede weg.
pi_215207025
quote:
0s.gif Op maandag 7 oktober 2024 22:14 schreef Mutant01 het volgende:

[..]
De doorsnee herdenker kan er weinig aan doen, behalve dan een herdenking proberen te organiseren zonder rechtsextremisten in hun midden.
Als het een random pro-Israel demonstratie was geweest dan ben ik het met je eens. Dan kan je gewoon een pick and choose doen. Kom je een andere dag terug of ga je ergens verderop staan of zo
  maandag 7 oktober 2024 @ 22:39:02 #193
258333 Vis1980
Veni Vidi Vissie
pi_215207028
quote:
0s.gif Op maandag 7 oktober 2024 22:37 schreef MoreDakka het volgende:

[..]
Valt best mee. De gulden middenweg bestaat niet altijd, maar als je wat bronnen kunt vinden waar beide extreme kanten boos over worden dan zit je wel op de goede weg.
Dat is natuurlijk ook kolder, dan kies je alsnog een kant zonder goede info.
pi_215207054
quote:
0s.gif Op maandag 7 oktober 2024 22:36 schreef oblo het volgende:

[..]
Maar wat heeft een herdenking voor de slachtoffers van 7 oktober te maken met het leed van de ander klein te maken? Ik snap je punt niet helemaal. Erken elkaars leed en houdt rekening met elkaars leed. Als je op 7 oktober zulke tegendemonstraties gaat houden, of op een andere datum waar Palestijnen of een ander volk massaal slachtoffer herdenken dan heb je niet bezig met rekening houden. Dan ben je precies begin met hetgeen waar jij valt, namelijk leed van iemand anders kleiner maken.
Ik heb nergens andermans leed kleiner gemaakt. Wel aangegeven dat het leed juist niet anders is dan anders en dat we er dus niet van leren. Het leed dat nu herdacht wordt is niet groter of kleiner dan het Palestijnse leed. Het is niet anders of specialer dan het leed aan de andere kant. Of het nou wel of niet de grootste aanslag sinds 9-11 was, dat doet er niet toe. Ik ageerde vooral tegen de aanwezigheid van bepaalde extreem rechtse figuren bij de herdenking. Hierdoor krijgt voor mij zo'n herdenking een hele andere toonzetting. Dat is waar ik op aansloeg. En als je dat punt niet begrijpt, dan is het gewoon omdat we er volstrekt anders over denken.
Allah Al Watan Al Malik
pi_215207069
quote:
0s.gif Op maandag 7 oktober 2024 22:39 schreef Vis1980 het volgende:

[..]
Dat is natuurlijk ook kolder, dan kies je alsnog een kant zonder goede info.
Nee echt, bij gepolariseerde onderwerpen is dat een prima methode. Als de extreem-linkse activisten boos zijn over een stuk in de Volkskrant dan kun je er meestal van uit gaan dat het interessant is en waarheidsgetrouw.
  maandag 7 oktober 2024 @ 22:46:51 #196
258333 Vis1980
Veni Vidi Vissie
pi_215207091
quote:
0s.gif Op maandag 7 oktober 2024 22:44 schreef MoreDakka het volgende:

[..]
Nee echt, bij gepolariseerde onderwerpen is dat een prima methode. Als de extreem-linkse activisten boos zijn over een stuk in de Volkskrant dan kun je er meestal van uit gaan dat het interessant is en waarheidsgetrouw.
En hoe zijn beide extremen daar dan boos op?

En nogmaals, dat mensen boos op iets worden, dat hou je altijd. Boos zijn is voor veel mensen de manier van nieuws vergaren en ergens over praten. Er is altijd wel iemand boos.
  maandag 7 oktober 2024 @ 22:50:52 #197
280416 Whiskers2009
Maak dat de kat wijs!!
pi_215207112
Er is een topic over dit conflict he? Ook in POL..

Verder is er niets rationeels meer aan de discussie over dit conflict. Eigenlijk al jaren niet, maar sinds vorig jaar nóg minder. Het is één en al (oververhitte) emotie.

Mede daarom doe ik er niet meer aan mee. Er valt niemand te overtuigen, er vslt geen redelijke discussie te voeren. De loopgraven zijn al zeer lang gegraven en niemand komt er meer uit. En de emoties lopen steeds hoger op. Zelfs hier in Nederland. En op dit forum.
"He who gives up freedom for safety deserves neither" Benjamin Franklin
  maandag 7 oktober 2024 @ 22:51:37 #198
177053 Klopkoek
Woke Warrior
pi_215207118
twitter

Met dank aan de berichtgeving rond deze dag.

De echt grote problemen (het onderwijs) sneeuwen onder.

Normaal gesproken boeit Nederlanders het weinig wat ver weg gebeurd. Aardbeving in Turkije? Boeie. Miljoen doden in Irak als gevolg van (door Nederland gesteunde) invasie? Soit.

Maar ja, deze groep van nog geen 50000 Joden in Nederland heeft zo zijn kanalen in Nederland.
Deuger, Woke & Gutmensch
"Conservatism consists of exactly one proposition, to wit: There must be in-groups whom the law protects but does not bind, alongside out-groups whom the law binds but does not protect."
pi_215207122
twitter

Zou Wilders ook geroepen hebben 'het land uit met dat tuig' als er alleen blonde mensen op de foto staan ?
Verkapt racisme weer
pi_215207125
quote:
1s.gif Op maandag 7 oktober 2024 22:42 schreef Mutant01 het volgende:

[..]
Ik heb nergens andermans leed kleiner gemaakt. Wel aangegeven dat het leed juist niet anders is dan anders en dat we er dus niet van leren. Het leed dat nu herdacht wordt is niet groter of kleiner dan het Palestijnse leed. Het is niet anders of specialer dan het leed aan de andere kant. Of het nou wel of niet de grootste aanslag sinds 9-11 was, dat doet er niet toe. Ik ageerde vooral tegen de aanwezigheid van bepaalde extreem rechtse figuren bij de herdenking. Hierdoor krijgt voor mij zo'n herdenking een hele andere toonzetting. Dat is waar ik op aansloeg. En als je dat punt niet begrijpt, dan is het gewoon omdat we er volstrekt anders over denken.
Ik snap oprecht niet in welk opzicht jij het leed van 7 oktober niet als iets speciaals ziet. Misschien voor jou persoonlijk niet? Maar wel voor Israelis, 7 oktober is voor veel dan niet de meeste Israelis een van de meest verschrikkelijkste en bepalende dag in hun leven.

Je hoeft dat verder niet te vergelijken met het leed van de Palestijnen. Ik ben het met je eens dat zo een vergelijking nergens op slaat en een poging is om het leed van de ander te minimaliseren.

Je laatste punt begrijp ik, maar ik ben het er niet mee eens. Prima. Let’s agree to disagree.
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')