Twee van de partijen in de coalitie dragen inderdaad het woord “vrijheid”. Maar dat getwister dat radicale partijen tussen een zeer bekrompen definitie van “vrijheid” en “woke” spelen is wel lachwekkend slecht.quote:Op maandag 7 oktober 2024 16:42 schreef Lord-Ronddraai het volgende:
[..]
Ja het is gewoon te zielig voor woorden allemaal. Stop de polarisatie zegt zo iemand als Yesilgos terwijl ze enkel verder opstookt. Als ze nou begint met het veroordelen van de Israelische terreur zou dat een start zijn.
Krokodillentranen om 7 oktober hebben we nu wel genoeg gezien. Als 50.000 doden niet boeit, boeien die 1200 ofzo ook niet. Allemaal ver van ons bed.
Het lijkt me verder inderdaad compleet logisch dat de LGBTQ gemeenschap wel snapt wat het is om onderdrukt te worden. Menselijkheid tonen kan ook naar mensen die dat jou niet zouden gunnen. Beetje hetzelfde idee als dat bijvoorbeeld een rijk persoon niet zou mogen protesteren voor minder bedeelden. Of dat je alleen PVV/VVD zou mogen stemmen als je 4x modaal verdient.
Daarbij alsof Nederland zo tolerant is richting LGBT? Ik zie Baudet, Wilders van der Plas die aardig wat zetels vertegenwoordigen toch elke keer keiharde leugenachtige praktijken gebruiken om die mensen weg te zetten.
Het is gewoon pinkwashing door dat soort clubs. Waarom je daar als columnist aan mee zou willen doen geen idee.
Ik ben ook eerder iemand die een brief/mail schrijft (wel gedaan naar kamerleden, partijbestuur, maar ook naar gemeenteraadsleden) dan ergens gaat staan demonstreren.quote:Op maandag 7 oktober 2024 19:46 schreef Vis1980 het volgende:
Ja, ik ben sowieso al niet zo'n demonstratie-iemand, zeker niet voor oorlog of politieke dingen. Dat zegt ook vast genoeg over mij, van mij mogen mensen demonstreren hoor, voor buitenlandse zaken lost het bizar weinig op.
Provocatie als middel inzetten. Het boeit die gasten echt geen ene f*ck dat ze onsympathiek overkomen. Alle middelen zijn toegestaan.quote:Op maandag 7 oktober 2024 19:34 schreef -XOR- het volgende:
[..]
Ik snap ook totaal niet waarom ze zo nodig juist vandaag een sit-in wilden houden, dit kost juist alleen maar sympathie.
Ja ze genieten van die provocatie blijkbaar.quote:Op maandag 7 oktober 2024 20:02 schreef Sherlock_Holmes het volgende:
[..]
Provocatie als middel inzetten. Het boeit die gasten echt geen ene f*ck dat ze onsympathiek overkomen. Alle middelen zijn toegestaan.
Ze zijn van mening dat optimale impact de optimale aandacht voor hun "zaak" is. Meer is het niet. Ook niet minder overigens.quote:Op maandag 7 oktober 2024 20:07 schreef Perrin het volgende:
[..]
Ja ze genieten van die provocatie blijkbaar.
Het valt mij op dat juist in deze reeks een aantal users veel moeite hebben om dit punt te snappen, juist users die als het op andere onderwerpen aankomt altijd hele genuanceerde uiteenzettingen weten te geven over de politiek.quote:Op maandag 7 oktober 2024 12:51 schreef Perrin het volgende:
@:TT Eenzijdig demonstreren op 7 oktober voor de kant die de massamoordenaars voortbracht is ziek en provocerend.
Mwah, heb meer het idee dat er mensen zijn die dat er van maken, ziet er niet echt gezellig uit voor een viering. Dan nog zie je mij daar nooit tussen staan, het maakt zo weinig uit. Alsof die twee partijen daar zich ook maar iets laten zeggen door andere mensen in de wereld en dat al vele eeuwen lang. Het is een beetje zoals flowerpower qua impact, want nóg harder gaan protesteren (tijdens zo'n festival gingen ze dan nóg harder muziek spelen) gaat geen reet uitmaken. Maar dat ben ik, en wat een ander doet moet hij weten, zo lang ze maar dingen heel laten.quote:Op maandag 7 oktober 2024 20:02 schreef Hanca het volgende:
[..]
Ik ben ook eerder iemand die een brief/mail schrijft (wel gedaan naar kamerleden, partijbestuur, maar ook naar gemeenteraadsleden) dan ergens gaat staan demonstreren.
Zeker demonstraties op illegale locaties ben ik behoorlijk op tegen, je gaat bijvoorbeeld niet op snelwegen staan. Niet voor XR, niet als boer, nergens voor. Maar nog erger is het als je dingen in de fik steekt of op een andere manier schade achterlaat.
Maar hier is wat mij betreft wat anders aan de hand. Dit is geen protest of demonstratie, dit is een viering van dat wat een jaar geleden gebeurde. Echt te gek voor woorden.
Vermoedelijk verblind door groepsdenken. Zelf een beetje nadenken en op je eigen morele kompas varen lijkt lastig voor velen. Veel mensen roepen maar na wat de mensen in hun eigen kringen horen te roepen.quote:Op maandag 7 oktober 2024 20:11 schreef oblo het volgende:
[..]
Het valt mij op dat juist in deze reeks een aantal users veel moeite hebben om dit punt te snappen, juist users die als het op andere onderwerpen aankomt altijd hele genuanceerde uiteenzettingen weten te geven over de politiek.
Zouden deze users hetzelfde standpunt hebben als er een grote pro-Palestijnse herdenking was in Nederland op de datum dat Baruch Goldstein een bloedbad aanrichtte tegen de Palestijnen en er juist op die datum en dicht bij de herdenking allemaal pro-Israel demonstraties gepland werden? Daar zou ik mij keihard tegen uitspreken, want dat zie ik als een walgelijke provocatie. Het is alsof je spuugt in het gezicht van de slachtoffers.
Demonstraties moeten en mogen (licht) ongemak veroorzaken. Demonstraties ver weg stoppen op een weiland, waar niemand het hoort, kennen we uit andere regimes. Ondertussen verkopen we de publieke ruimte gewoon aan de hoogste bieder...quote:Op maandag 7 oktober 2024 20:02 schreef Hanca het volgende:
[..]
Ik ben ook eerder iemand die een brief/mail schrijft (wel gedaan naar kamerleden, partijbestuur, maar ook naar gemeenteraadsleden) dan ergens gaat staan demonstreren.
Zeker demonstraties op illegale locaties ben ik behoorlijk op tegen, je gaat bijvoorbeeld niet op snelwegen staan. Niet voor XR, niet als boer, nergens voor. Maar nog erger is het als je dingen in de fik steekt of op een andere manier schade achterlaat.
Maar hier is wat mij betreft wat anders aan de hand. Dit is geen protest of demonstratie, dit is een viering van dat wat een jaar geleden gebeurde. Echt te gek voor woorden.
Demonstraties, sancties en boycotts kunnen zeker wel effect hebben, daar is heel veel onderzoek naar gedaan (bijv. Zuid-Afrika en apartheid; ja, de sancties hielpen, de academische boycotts dan weer stukken minder). Je kunt je alleen afvragen welke positie Nederland heeft in de wereld. Aan de andere kant is Nederland nog steeds wel een land met serieuze economische banden met Israël. Daar heeft de pro-Israel houding van de VVD natuurlijk ook gewoon mee te maken, net als de reflex om altijd dezelfde positie in te nemen als het Amerikaanse establishment (zie Irak oorlog, waar de Nederlandse media, inclusief De Volkskrant, ook verre van fris bezig was)quote:Op maandag 7 oktober 2024 20:13 schreef Vis1980 het volgende:
[..]
Mwah, heb meer het idee dat er mensen zijn die dat er van maken, ziet er niet echt gezellig uit voor een viering. Dan nog zie je mij daar nooit tussen staan, het maakt zo weinig uit. Alsof die twee partijen daar zich ook maar iets laten zeggen door andere mensen in de wereld en dat al vele eeuwen lang. Het is een beetje zoals flowerpower qua impact, want nóg harder gaan protesteren (tijdens zo'n festival gingen ze dan nóg harder muziek spelen) gaat geen reet uitmaken. Maar dat ben ik, en wat een ander doet moet hij weten, zo lang ze maar dingen heel laten.
Een burgerrecht is ook dat je er zomaar een mening over mag hebben, ondanks of je het er wel of niet mee eens bent. Ik denk dat er ook een deel is die het vast als een viering zien, of het nu mensen zijn die er wat over zeggen of mensen die ook tussen de demonstranten staan. Ik zou het ergens wel verfrissend hebben gevonden als ook de Israëlische slachtoffers geëerd of genoemd zouden worden. Dat hoeft niemand, maar het trekt toch meer sympathie en daarmee mededemonstranten aan.quote:Op maandag 7 oktober 2024 20:16 schreef Klopkoek het volgende:
[..]
Demonstraties moeten en mogen (licht) ongemak veroorzaken. Demonstraties ver weg stoppen op een weiland, waar niemand het hoort, kennen we uit andere regimes. Ondertussen verkopen we de publieke ruimte gewoon aan de hoogste bieder...
Nederland is nooit zo een land van massa-demonstraties geweest maar het is treurig en vilein hoe rechts het ongemak gebruikt om de aanval te openen op bevochten burgerrechten.
Op de datum van Breivik zijn slachting een nationalistische demonstratie met luide leuzen voor het rechts-nationalisme houden.. Ieder weldenkend mens van goede wil zou ontzettend boos en verontwaardigd zijn.quote:Op maandag 7 oktober 2024 20:11 schreef oblo het volgende:
[..]
Zouden deze users hetzelfde standpunt hebben als er een grote pro-Palestijnse herdenking was in Nederland op de datum dat Baruch Goldstein een bloedbad aanrichtte tegen de Palestijnen en er juist op die datum en dicht bij de herdenking allemaal pro-Israel demonstraties gepland werden? Daar zou ik mij keihard tegen uitspreken, want dat zie ik als een walgelijke provocatie. Het is alsof je spuugt in het gezicht van de slachtoffers.
Als ik iemand zou kennen die dat zou doen zou ik mij tot op het bot schamen, aanspreken en daarna contact verbreken.quote:Op maandag 7 oktober 2024 20:26 schreef Perrin het volgende:
[..]
Op de datum van Breivik zijn slachting een nationalistische demonstratie met luide leuzen voor het rechts-nationalisme houden.. Ieder weldenkend mens van goede wil zou ontzettend boos en verontwaardigd zijn.
Dat was hij daarvoor ook alquote:Op maandag 7 oktober 2024 20:57 schreef Bluesdude het volgende:
7 oktober 2023 was een dag van veel leed
en toen werd hun leider een warcriminal:
nog veel meer leed
Laten we dat ook herdenken
[ afbeelding ]
Bijzonder dan dat sinds 22 mei dit jaar 3 extra EU landen Palestina erkennen, wat het totaal op 12 brengt. Dat bewijst al dat je stelling niet klopt.quote:Op maandag 7 oktober 2024 21:00 schreef Bluesdude het volgende:
Netanyahu zal niet door een EU-land gearresteerd worden.
Zoals altijd steunen die het kolonialisme van Israel
Inderdaad, super provocerend om met Israelische vlaggen op de dam te gaan staan. Maar uiteraard moeten de pro Palestina lui wat meer zelfbeheersing tonen en die sneuneuzen daar laten begaan.quote:Op maandag 7 oktober 2024 20:02 schreef Sherlock_Holmes het volgende:
[..]
Provocatie als middel inzetten. Het boeit die gasten echt geen ene f*ck dat ze onsympathiek overkomen. Alle middelen zijn toegestaan.
Wie deed dat?quote:Op maandag 7 oktober 2024 21:11 schreef Mutant01 het volgende:
Blijf het bijzonder vinden. Keppeltjes dragen tijdens zo'n bijeenkomst. Ondertussen zeer fel ageren tegen andere hoofddeksels. Ja. Nederland samengevat.
Alleen al daarom kan ik zo'n herdenking niet serieus nemen. Het is gewoon een politiek statement. Heeft geen reet met de slachtoffers van 7 oktober te maken.
Direct op het begin.quote:Op maandag 7 oktober 2024 21:16 schreef Klopkoek het volgende:
Over antisemitisme gesproken.
[ afbeelding ]
Dit was in 2016, ten tijde van het Oekraïne referendum. Kijk toch eens welke vaste Powned madam dat toen heel grappig vond!
We leven in Nederland waar je beide meningen gewoon zou mogen verkondigen.quote:Op maandag 7 oktober 2024 21:17 schreef Lord-Ronddraai het volgende:
[..]
Inderdaad, super provocerend om met Israelische vlaggen op de dam te gaan staan. Maar uiteraard moeten de pro Palestina lui wat meer zelfbeheersing tonen en die sneuneuzen daar laten begaan.
| Forum Opties | |
|---|---|
| Forumhop: | |
| Hop naar: | |