En leg nu eens uit waarom dat op 7 oktober zou moeten terwijl je mensen met Israëlische vlaggetjes intimideert en leuzen scandeert die alles behalve vreedzaam zijn?quote:Op maandag 7 oktober 2024 17:26 schreef JAM het volgende:
Ik ga het nog een keer zeggen: mensen die tegen het beleid van Netanyahu zijn, die zijn niet noodzakelijk voor Hamas of hebben noodzakelijk iets tegen joden. Zo lang mensen dat niet aan hun verstand weten te knopen - en zo moeilijk is dat ook niet - valt er geen normale discussie te voeren over dat onderwerp. Er gaan elke dag (nou ja, met grote regelmaat) in Tel Aviv, in Jeruzalem, in andere Israëlische steden, duizenden, zo niet tienduizenden, mensen de straat op, (bijna) allemaal joden, om tegen het beleid van de huidige Israëlische regering te demonstreren. Als ik een demonstratie tegen Kim Jong-Un zou organiseren, zouden er maar héél weinig mensen zijn die mij dan in de schoenen zouden willen schuiven dat ik iets tegen Koreanen zou hebben. Als ik een demonstratie voor de zaak in Hong Kong zou organiseren, zouden ook maar heel weinig mensen mij in de schoenen schuiven dat ik daarom iets tegen Chinezen zou hebben. Maak alsjeblieft niet de fout om een volk te verwarren met de potentaten die iets over dat volk te zeggen hebben. Zo moeilijk is dat toch niet? Zullen we eens een poging wagen om Yesilgöz dat ook eens aan haar verstand te knopen?
Ik begrijp de vraag niet zo goed. Waarom wat op 7 oktober moet?quote:Op maandag 7 oktober 2024 17:28 schreef Perrin het volgende:
[..]
En leg nu eens uit waarom dat op 7 oktober zou moeten terwijl je mensen met Israëlische vlaggetjes intimideert en leuzen scandeert die alles behalve vreedzaam zijn?
4 plekken gevonden waar niemand woont en er 0,0 voordeel isquote:Op maandag 7 oktober 2024 16:57 schreef Frozen-assassin het volgende:
https://nos.nl/artikel/25(...)eerst-meer-onderzoek
[..]
Belofte bijna waargemaaktToch drieenhalve minuut eerder bij moeders de vrouw als je over Afsluitdijk knalt.
Goed fair point, maar bekijk het ook eens van de andere kant; het zou toch elke dag een enorme puinhoop worden op veel stations als de NS die demonstranten door de politie weg zou laten halen? En de vertraging van het treinverkeer en het gezeik wat dáár dan weer van komt. Dat is iets waar Yeşilgöz ook wel even bij stil had mogen staan als politicus. Maar ja, zij hoeft natuurlijk niet met de trein naar d'r werk...quote:Op maandag 7 oktober 2024 17:27 schreef capricia het volgende:
[..]
De NS is eigenaar van de stations.
Voor zover ik weet hebben ze nooit ingegrepen of de politie erop gezet om die sit-ins te verbieden of te verwijderen.
Ze hebben het gewoon toegestaan.
De NS heeft dit vanaf dag 1 gewoon toegestaan.quote:Op maandag 7 oktober 2024 17:39 schreef kladderadatsch het volgende:
[..]
Goed fair point, maar bekijk het ook eens van de andere kant; het zou toch elke dag een enorme puinhoop worden op veel stations als de NS die demonstranten door de politie weg zou laten halen? En de vertraging van het treinverkeer en het gezeik wat dáár dan weer van komt. Dat is iets waar Yeşilgöz ook wel even bij stil had mogen staan als politicus. Maar ja, zij hoeft natuurlijk niet met de trein naar d'r werk...
Flitsmeister abootje en opletten dat er geen Volkswagen je verdacht achtervolgt en er is niets aan de hand. Afsluitdijk is natuurlijk sowieso een mustje om in ieder geval naar 130 te brengen.quote:Op maandag 7 oktober 2024 17:33 schreef Steven184 het volgende:
Toch
[..]
4 plekken gevonden waar niemand woont en er 0,0 voordeel is
Zonder me verder inhoudelijk in de discussie te willen mengen: omdat er op die datum de meeste aandacht voor is.quote:Op maandag 7 oktober 2024 17:28 schreef Perrin het volgende:
[..]
En leg nu eens uit waarom dat op 7 oktober zou moeten terwijl je mensen met Israëlische vlaggetjes intimideert en leuzen scandeert die alles behalve vreedzaam zijn?
zonder schaamte verder, alsof de impact morgen minder is.quote:Op maandag 7 oktober 2024 17:42 schreef Whiskers2009 het volgende:
[..]
Zonder me verder inhoudelijk in de discussie te willen mengen: omdat er op die datum de meeste aandacht voor is.
Zoals @:Frozen-assassin ook al uitgelegd heeft. Mensen demonstreren op momenten dat de impact en -dus- de aandacht voor hun "zaak" het grootst/hoogst is.
De impact vd sit ins en dus de aandacht IS morgen daadwerkelijk minder. Dus doen ze het vandaag. Zo ingewikkeld is dat niet.quote:Op maandag 7 oktober 2024 17:44 schreef Bofjijff het volgende:
[..]
zonder schaamte verder, alsof de impact morgen minder is.
Dat moet op 7 oktober, want dat demonstreertprovoceert nu eenmaal lekker.quote:Op maandag 7 oktober 2024 17:28 schreef Perrin het volgende:
[..]
Kijk, daar hebben we de echte VVDer. Regels zijn er enkel voor anderen.quote:Op maandag 7 oktober 2024 17:42 schreef nostra het volgende:
[..]
Flitsmeister abootje en opletten dat er geen Volkswagen je verdacht achtervolgt en er is niets aan de hand. Afsluitdijk is natuurlijk sowieso een mustje om in ieder geval naar 130 te brengen.
Volgens Madlener is dit 133 km snelweg. Volgens mij is het 66,5, want ik tel de twee rijbanen niet apart om het mooier te laten lijken.quote:Op maandag 7 oktober 2024 16:57 schreef Frozen-assassin het volgende:
[..]
Belofte bijna waargemaaktToch drieenhalve minuut eerder bij moeders de vrouw als je over Afsluitdijk knalt.
Dat is hoe het werkt he? Zie de boeren (snelwegen), zie ER (voornamelijk de A12), zie OV-stakingen etc..quote:Op maandag 7 oktober 2024 17:47 schreef Janneke141 het volgende:
[..]
Dat moet op 7 oktober, want dat demonstreertprovoceert nu eenmaal lekker.
negatieve aandacht is ook aandacht idd. Meer impact is niet altijd betere impact, je weet wel meteen wat je aan dat soort mensen hebt.quote:Op maandag 7 oktober 2024 17:46 schreef Whiskers2009 het volgende:
[..]
De impact vd sit ins en dus de aandacht IS morgen daadwerkelijk minder. Dus doen ze het vandaag. Zo ingewikkeld is dat niet.
Wat je er verder van vindt moet je zelf weten. Ik laat de inhoudelijke discussie voor wat die is.
Nee hoor, die anderen kunnen ook gerust 160 rijden over die Afsluitdijk, mits ze kunnen rijden.quote:Op maandag 7 oktober 2024 17:48 schreef Steven184 het volgende:
Kijk, daar hebben we de echte VVDer. Regels zijn er enkel voor anderen.
Vind je dat ook vd boeren, ER, buschauffeurs etc.?quote:Op maandag 7 oktober 2024 17:50 schreef Bofjijff het volgende:
[..]
negatieve aandacht is ook aandacht idd. Meer impact is niet altijd betere impact, je weet wel meteen wat je aan dat soort mensen hebt.
Dat is de praktijk, omdat we dat allemaal maar goed vinden. Maar met het herhaaldelijk misbruiken van het demonstratierecht voor dit soort vormen van provocatie (de OV-stakingen horen wmb niet het jouw rijtje thuis) is het wel enigszins begrijpelijk dat mensen langzaam vraagtekens gaan zetten waar de grenzen van dat demonstratierecht zouden moeten liggen.quote:Op maandag 7 oktober 2024 17:49 schreef Whiskers2009 het volgende:
[..]
Dat is hoe het werkt he? Zie de boeren (snelwegen), zie ER (voornamelijk de A12), zie OV-stakingen etc..
ja.quote:Op maandag 7 oktober 2024 17:53 schreef Whiskers2009 het volgende:
[..]
Vind je dat ook vd boeren, ER, buschauffeurs etc.?
Ze zetten allemáál in op zo veel mogelijk impact en DUS zo veel mogelijk aandacht voor hun "zaak"
4 plaatsen, dat zet zoden aan de dijk!quote:Op maandag 7 oktober 2024 16:57 schreef Frozen-assassin het volgende:
[..]
Als je demonstreert:quote:Op maandag 7 oktober 2024 17:46 schreef Whiskers2009 het volgende:
[..]
De impact vd sit ins en dus de aandacht IS morgen daadwerkelijk minder. Dus doen ze het vandaag. Zo ingewikkeld is dat niet.
Wat je er verder van vindt moet je zelf weten. Ik laat de inhoudelijke discussie voor wat die is.
Waarom horen de OV-stakingen niet in het rijtje thuis? Ze doen het niet voor niets op school/werkdagen he?quote:Op maandag 7 oktober 2024 17:53 schreef Janneke141 het volgende:
[..]
Dat is de praktijk, omdat we dat allemaal maar goed vinden. Maar met het herhaaldelijk misbruiken van het demonstratierecht voor dit soort vormen van provocatie (de OV-stakingen horen wmb niet het jouw rijtje thuis) is het wel enigszins begrijpelijk dat mensen langzaam vraagtekens gaan zetten waar de grenzen van dat demonstratierecht zouden moeten liggen.
Het creëren van gevaarlijke situaties op snelwegen, het met landbouwwerktuigen lastigvallen van werk- of woonplekken van bestuurders of het zwaaien met Palestijnse vlaggen op de meest zwarte dag voor Israël zitten wat mij betreft allemaal over die grens. Net als de damschreeuwer overigens.
Ik laat de inhoudelijke discussie voor wat die is. Zoals herhaaldelijk gemeld.quote:Op maandag 7 oktober 2024 17:55 schreef trein2000 het volgende:
[..]
Als je demonstreert:
- tegen de Joodse staat
- op 7 oktober
- op een treinstation
Ben je ziek, bezeten door haat en dan komt het ook nooit meer goed met je.
Wat er ook van zij dat er op die dag meer aandacht is. Het kan gewoon niet, vooral die combinatie.
De lokale overheid gaat daar over. NS is 100% eigendom van de staat en de baas van de lokale autoriteiten is de burgemeester. Femke Halsema respecteert gewoon het demonstratierecht zolang ze zich gedragen.quote:Op maandag 7 oktober 2024 17:41 schreef capricia het volgende:
[..]
De NS heeft dit vanaf dag 1 gewoon toegestaan.
Als ze toen Nee hadden gezegd, was dit alles anders gelopen.
En daar kunnen NS medewerkers niets aan doen. Dus ik snap die frustratie ook wel.
Impact =/= provocatie, en ook niet noodzakelijk grensoverschrijdend. Ik ben niet zo'n voorstander van dit soort stakingen, maar met fakkels in de tuin van de minister gaan staan of met je linksdraaiende wortelknagers wekelijks de A12 gaan occupyen, of in dit geval, met Palestijnse vlaggen gaan zwaaien om de grootste terroristische actie van het afgelopen decennium te 'vieren' zijn echt van een andere orde. Dan spoor je niet - ook niet als je op een station gaat staan.quote:Op maandag 7 oktober 2024 17:55 schreef Whiskers2009 het volgende:
Het gaat ze alleáál om de grootst mogelijke impact en dus de maximale aandacht.
| Forum Opties | |
|---|---|
| Forumhop: | |
| Hop naar: | |