Nou met alle respect, maar dit noem ik geen keihard bewijs, ik ben overigens geabonneerd op de genoemde krant dus ik zal het zeker lezen. Dit kan best een indruk van je zijn, maar ik zie dat niet per se zo, het is vooral gebaseerd wat (ex-leden) erover zeggen en een instituut da internationaal classificeert. Ik wat ik zelf lees over de VVD zie ik geen sentimenten om de democratie te ontwrichten.quote:Op dinsdag 8 oktober 2024 17:06 schreef Klopkoek het volgende:
[..]
De sociaal-liberale vleugel is de laatste 30 jaar enorm verzwakt. Beaamt ook Van Aartsen in zijn NRC interview.
Veel VVDers vertrokken al na het eerste gedoogkabinet met de PVV. Joris Voorhoeve als meest bekende. 20000 leden is geen schim van wat het was.
Nogmaals, kijk de internationale classificaties er maar op na. Chapel Hill bijvoorbeeld. De VVD staat daar al dichtbij aan de uiterst rechtse flank, op hetzelfde niveau als de Republikeinen.
edit: de ledenstructuur en zeggenschap van BBB, NSC kun je ook wel wat over zeggen. Volg Chris Aalberts.
Je moet meerdere sporen tegengeluid hebben. Deels gewoon dat doordachte intelligente alternatief, gericht op bestuur.quote:Op dinsdag 8 oktober 2024 21:10 schreef -XOR- het volgende:
[..]
Het probleem is een beetje dat het tegengeluid wel doordacht en intelligent moet, en dan is je publiek sowieso kleiner. Overigens is er wel goed hard-links tegengeluid. Ik heb heel erg goede podcasts gehoord. Die waren echter wel obscuur en ik ben er de namen van kwijt maar die hadden wel de tone of voice om met wat tractie uit te kunnen groeien tot een links geenstijl-tegenwicht. Die zouden dan echter wel meer onder de aandacht gebracht mogen worden door de grotere, volgroeide linkse media.
Ik vind dat NSC juist een heel belangrijk thema aankaart. Overheid, ga je burgers weer als vrienden zien in plaats van als vijand. Sla de SCP onderzoeken er maar op na, er is sprake van een ernstige vertrouwenscrisis tussen overheid en burger. Dat kan niet zo doorgaan omdat een samenleving waarin mensen elkaar vertrouwen essentieel is voor het behouden en ontwikkelen van welvaart.quote:Op dinsdag 8 oktober 2024 21:01 schreef Lord-Ronddraai het volgende:
Nouja misschien maar beter ook dat ze zo snel weer volledig weg zijn als ze gekomen zijn. Want waarom willen we eigenlijk nog wat van NSC, ik zie gewoon niet zo wat ze toevoegen.
Alsof de Wilders-stemmers die nu nog steeds op zijn partij willen stemmen daar naar gaan zitten liusteren.quote:Op dinsdag 8 oktober 2024 21:15 schreef Hexagon het volgende:
[..]
Je moet meerdere sporen tegengeluid hebben. Deels gewoon dat doordachte intelligente alternatief, gericht op bestuur.
En deels dom en simpel, puur om het type volk dat dat graag wil te voorzien.
Stop eens met die onzin, het riekt naar complotdenken. Denk je echt dat er een soort schaduwstructuur is met een snood plan? Het lukt ze al niet eens om tot een coherent regeerakkoord te komen…quote:Op dinsdag 8 oktober 2024 21:14 schreef Klopkoek het volgende:
[ x ]
Mijn hemel. De aanval is nu echt in gezet. Alsof de gesloopte Pieter ze moed heeft gegeven. Alle remmen los nu.
(helaas: de NPO heeft verregaande zeggenschap in de omroepprogrammering en vwb de NOS wordt de directeur door de regering benoemd)
Nou ja gebruiken? Is gewoon een prettige samenwerking. Zie de spin van het Sbs 6 debat waar Wilders zetels won voor de verkiezingen.quote:Op dinsdag 8 oktober 2024 19:21 schreef Hanca het volgende:
Hier deze spindoctor schrijft ook dat de pers zich laat gebruiken door Wilders: https://www.trouw.nl/poli(...)5c39c730593f965b10b6
Negeer hem, dan is hij zijn luidsprekers kwijt en bereikt hij helemaal niemand meer.
Zo raar is dat niet. Je ziet het ook bij de Tories en Republikeinen. Dat type zusterpartijen. De Moderaten in Zweden.quote:Op dinsdag 8 oktober 2024 21:14 schreef Heer_van_Bartolhoven het volgende:
[..]
Ik wat ik zelf lees over de VVD zie ik geen sentimenten om de democratie te ontwrichten.
Media gaat er wel over wat ze agenderen. Je kunt inderdaad ook gewoon ervoor kiezen om niet op te komen draven bij de grens als Faber daar na lange radiostilte een interview wil geven. Maar de media is niet monolithisch dus er gaat uiteraard altijd wel een zender of krant op zon mogelijkheid in.quote:Op dinsdag 8 oktober 2024 20:56 schreef Vis1980 het volgende:
[..]
Ja nieuws brengt nieuws, waaronder uitspraken van belangrijke figuren. Ik snap niet dat er zoveel mensen afgeven op de media in dit soort zaken, die geven alleen door wat er gezegd is. Tuurlijk, ze zullen individueel vast zo hun voorkeuren hebben, maar als ik hier dan lees dat ze beter geen Wilders-nieuws meer zouden moeten brengen om zijn populariteit te minderen zou dat net zo ongewenst zijn als iemand pushen.
Tja, dit is de vorm van denken die zorgt dat het niet vooruit komt.quote:Op dinsdag 8 oktober 2024 21:19 schreef Vis1980 het volgende:
[..]
Alsof de Wilders-stemmers die nu nog steeds op zijn partij willen stemmen daar naar gaan zitten liusteren.
Zie Polen, zie Hongarije.quote:Op dinsdag 8 oktober 2024 21:20 schreef Kowloon het volgende:
[..]
Stop eens met die onzin, het riekt naar complotdenken. Denk je echt dat er een soort schaduwstructuur is met een snood plan? Het lukt ze al niet eens om tot een coherent regeerakkoord te komen…
Er valt toch geen normaal gesprek met je te voeren zo? Ik heb meerdere voorbeelden gegeven dat niet elke demonstratie tegen wat er dan ook in Israël en Palestina plaatsvindt een 'pro-Hamas'-demonstratie is. Daar heb je niets, maar dan ook niets tegenover gezet anders dan maar die frame maar blijven herhalen en herhalen. Geen enkele bron, geen enkel voorbeeld, geen enkel bewijs. Dan beticht je mij ook nog van persoonlijke aanvallen terwijl jezelf begint met een 'rustig aan maar, ventje.' Wil je nu serieus genomen worden en wil je nu een gesprek voeren over de zaak, of zit je hier nu alleen maar om te trollen?quote:Op dinsdag 8 oktober 2024 18:04 schreef MoreDakka het volgende:
[..]
Stropop. Er zijn overwegend pro-Hamas demonstraties in Nederland, ook gisteren. Heeft helemaal niets te maken met Netanyahu of wat een aantal willekeurige Israëlische demonstranten er van vinden. Het willen downplayen daarvan is vrij smerig, maar ook heel doorzichtig.
Verder kun je dat gejank en persoonlijk aanvallen achterwege laten. Scheelt een hoop zinloos geschreeuw
Ja dat denk ik ja, en tegelijkertijd is er ook al snel ruzie en verdeeldheid binnen dat soort gelederen. Zoals dat bij de Republikeinen ook zo is. Dat is geen coherent geheel nee maar er is wel een fascistisch complot.quote:Op dinsdag 8 oktober 2024 21:20 schreef Kowloon het volgende:
[..]
Stop eens met die onzin, het riekt naar complotdenken. Denk je echt dat er een soort schaduwstructuur is met een snood plan? Het lukt ze al niet eens om tot een coherent regeerakkoord te komen…
Kijk.quote:Op dinsdag 8 oktober 2024 18:56 schreef Hanca het volgende:
[..]
Dat is dus ook niet weer, ons politieke discours gebeurt in de Kamer en met officiële kamervragen, daar moet de pers eens aandacht aan besteden.
Het blijft dus een inschatting en interpretatie. Van die zuster-partijen heb ik eerlijk gezegd niet zoveel verstand, maar de VVD daar zo letterlijk aan linken dat zou ik niet doen, maar misschien ben ik naïef.quote:Op dinsdag 8 oktober 2024 21:21 schreef Klopkoek het volgende:
[..]
Zo raar is dat niet. Je ziet het ook bij de Tories en Republikeinen. Dat type zusterpartijen. De Moderaten in Zweden.
Dit hieronder is 2019. Uiterst rechts én behoorlijk anti Islam. Dat zou een behoorlijk waarschuwingssignaal moeten zijn.
[ x ]
Toegegeven, het is niet makkelijk.
In Duitsland zie je dat de liberalen afstand behouden. Een groot deel van hun achterban zit bij de Afd nu. Het resultaat is dat de FDP straks uit het parlement verdwijnt (FDP is trouwens door nazis opgericht, maar dat terzijde).
Waarom zou het tegengeluid intelligent moeten? Het probleem is juist dat veel linkse kritieken heel goed onderbouwd zijn en eigenlijk ook niet te weerleggen voor mensen zoals nu de regering maar dat weerleggen hoeft ook helemaal niet om stemmen te trekken en populair te zijn. Dat is het hele probleem, je hebt types Lubach nodig plat vermaak wat iedereen begrijpt. Geen filosofen waarvan mensen voor ze begonnen zijn met een oplossing noemen afgehaakt zijn omdat de probleemanalyse te lang duurde zodat het saai was.quote:Op dinsdag 8 oktober 2024 21:10 schreef -XOR- het volgende:
[..]
Het probleem is een beetje dat het tegengeluid wel doordacht en intelligent moet, en dan is je publiek sowieso kleiner. Overigens is er wel goed hard-links tegengeluid. Ik heb heel erg goede podcasts gehoord. Die waren echter wel obscuur en ik ben er de namen van kwijt maar die hadden wel de tone of voice om met wat tractie uit te kunnen groeien tot een links geenstijl-tegenwicht. Die zouden dan echter wel meer onder de aandacht gebracht mogen worden door de grotere, volgroeide linkse media.
Waar kan ik solliciteren?quote:Op dinsdag 8 oktober 2024 21:36 schreef Lord-Ronddraai het volgende:
[..]
PvdA/GL bijvoorbeeld is groot genoeg om een sloper te hebben die [...]
Hmmm, dan verschillen wij daarover van mening.quote:Op dinsdag 8 oktober 2024 21:27 schreef Klopkoek het volgende:
Ja dat denk ik ja, en tegelijkertijd is er ook al snel ruzie en verdeeldheid binnen dat soort gelederen. Zoals dat bij de Republikeinen ook zo is. Dat is geen coherent geheel nee maar er is wel een fascistisch complot.
Bij afgekalfde holle vaten, uitgemergelde ledenpartijen, en een select groepje dat de besluiten neemt is zo een complot ook makkelijker om uit te voeren.
Dat thema vind ik ook mooi. Maar dat is toch veel veiliger dan bij de partij die het meteen het raam uitgooide want ze mochten regeren. In die zin zie ik liever dat hun zetels naar een partij gaan die wel bereid is voor dat soort principes op te komen. Juist hoe ze dit gespeeld hebben is waarom het vertrouwen van burgers in politiek en overheid keldert. Mijn vertrouwen is in elk geval wel op een dieptepunt met dit kabinet dat juist deze partij mogelijk heeft gemaakt.quote:Op dinsdag 8 oktober 2024 21:16 schreef Kowloon het volgende:
[..]
Ik vind dat NSC juist een heel belangrijk thema aankaart. Overheid, ga je burgers weer als vrienden zien in plaats van als vijand. Sla de SCP onderzoeken er maar op na, er is sprake van een ernstige vertrouwenscrisis tussen overheid en burger. Dat kan niet zo doorgaan omdat een samenleving waarin mensen elkaar vertrouwen essentieel is voor het behouden en ontwikkelen van welvaart.
Die sloper kan beter bij de SP of de PvdD zitten zodat PvdA/GL gepaste afstand kan houden, maar er wel een coalitie mee aan kan gaan. Zoals de VVD bij de PVV doet.quote:Op dinsdag 8 oktober 2024 21:36 schreef Lord-Ronddraai het volgende:
[..]
Waarom zou het tegengeluid intelligent moeten? Het probleem is juist dat veel linkse kritieken heel goed onderbouwd zijn en eigenlijk ook niet te weerleggen voor mensen zoals nu de regering maar dat weerleggen hoeft ook helemaal niet om stemmen te trekken en populair te zijn. Dat is het hele probleem, je hebt types Lubach nodig plat vermaak wat iedereen begrijpt. Geen filosofen waarvan mensen voor ze begonnen zijn met een oplossing noemen afgehaakt zijn omdat de probleemanalyse te lang duurde zodat het saai was.
Het kan toch hand in hand gaan. PvdA/GL bijvoorbeeld is groot genoeg om een sloper te hebben die constant uitlatingen ala Wilders doet waar mensen heel boos over worden en dan kan Timmermans telkens heel redelijk spelen en een beetje boos doen op die sloper die bijvoorbeeld zei dat Yesilgos die tas waarmee ze gevlucht is waar ze telkens mee in talkshows komt maar eens in moet leveren bij de staat net zoals ze straks verwachten van asielzoekers die nu komen.
Ik denk juist dat wat het meeste effect kan hebben geluid is wat ik totaal niet aan te horen vindt. Weet ik veel stel dat het kabinet corrupt is want ze vullen hun zakken met geld van Elon Musk. Schoof is een vampier. Het is natuurlijk best mogelijk om net als extreem-rechts gewoon het hele debat te verzieken met alleen maar shit. Dat is ook makkelijk te verspreiden met tiktoks van 30 seconde. Zeker de belangenverstrengeling van bewindspersonen die na zeg minister van infrastructuur en waterstaat meteen bij schiphol of iets dergelijks gaan werken kun je denk ik ook wel aangrijpen. Blijf gewoon continue hameren op dat soort dingen. Wordt wel moeilijker samenwerken na een verkiezing op die manier natuurlijk.
Ook goed. Waar kan ik solliciteren?quote:Op dinsdag 8 oktober 2024 21:42 schreef Hexagon het volgende:
[..]
Die sloper kan beter bij de SP of de PvdD zitten zodat PvdA/GL gepaste afstand kan houden, maar er wel een coalitie mee aan kan gaan. Zoals de VVD bij de PVV doet.
Tsja, die hebben Jimmy Dijk al hè. Moet ik ook nog de helft van mijn salaris in de partijkas stortten...quote:Op dinsdag 8 oktober 2024 21:44 schreef Hexagon het volgende:
[..]
Ik denk dat als je je gratis aanbiedt bij de SP, je wel een eind komt.
Is echt volstrekte onzin. De beslissingen worden daar genomen. Het discours is overal.quote:
In de praktijk slopen de slopers van de SP vooral de SP.quote:Op dinsdag 8 oktober 2024 21:44 schreef Hexagon het volgende:
[..]
Ik denk dat als je je gratis aanbiedt bij de SP, je wel een eind komt.
Ik ging daarmee meer in op het punt dat @Hanca maakte dat het plezierig zou zijn als de pers wat meer aandacht zou besteden aan wat er daadwerkelijk in de Kamer en in de andere lagen van 's lands bestuur gebeurt (zoals het mestdebat) dan wat er op Twitter geroepen wordt. Wellicht dat als we fatsoenlijke journalisten zouden hebben die - zoals het een journalist betaamt - daar duiding aan zouden weten te geven en de feiten die daaruit voortvloeien op een interessante en behapbare manier weten over te brengen, enzovoorts...quote:Op dinsdag 8 oktober 2024 21:45 schreef Lord-Ronddraai het volgende:
[..]
Is echt volstrekte onzin. De beslissingen worden daar genomen. Het discours is overal.
Meer aandacht voor hoe die beslissingen tot stand komen vind ik zeker zeer interessant maar het merendeel van het electoraat heeft daar echt geen tijd voor of zin in bij elk onderwerp.
| Forum Opties | |
|---|---|
| Forumhop: | |
| Hop naar: | |