Dat klopt, daar doelde ik eerder op met subtiele uitholling. Dat is iets waar we wel scherp op moeten zijn, de PVV zal dit zeker gaan proberen en normaliseren, want ze volgen toch de wet. Je zag het al aan de manier waarop Wilders de noodwet als democratisch trachtte te verslijten bij de Algemene Politieke Beschouwingen.quote:Op dinsdag 8 oktober 2024 16:43 schreef Klopkoek het volgende:
[..]
Nee dat is levensgevaarlijk. Dan vallen de veiligheidsdiensten onder hem en hij kan de Kamers ontbinden. Motie van wantrouwen kan hij naast zich neerleggen, negeren. Nergens staat opgeschreven dat je moet aftreden bij MvW. Wel dat je de Kamers naar huis kan sturen.
Heel veel is gebaseerd op gewoonterecht.
Ik wel. Mogelijk.quote:Op dinsdag 8 oktober 2024 16:46 schreef Heer_van_Bartolhoven het volgende:
[..]
Dat doet de VVD ook. Puur politiek opportunisme, toch acht ik de VVD geen gevaarlijke partij voor het bestel.
Nou weet ik voldoende van politiek alsook de VVD dat er daar altijd meerdere kampen waren, daarentegen jij komt altijd met betrouwbare bronnen aanzetten. Daarom de vraag van mij of dit voor de gehele VVD geldt of dat dit opgaat voor bepaalde stemmen daarin.quote:Op dinsdag 8 oktober 2024 16:58 schreef Klopkoek het volgende:
[..]
Ik wel. Mogelijk.
Ze zitten in dezelfde Heritage Foundation Project 2025 netwerken. De VVD zit nu in hetzelfde schuitje als de Britse Conservatieven. Het is een belangenpartij, democratie wordt niet diep gevoeld als waarde. Het ledenbestand krimpt (10e partij van het land! Maar iets meer dan 20000 leden), vergrijst en de rechtervleugel blijft over.
Daar komt bij dat volgens de meest gezaghebbende internationale classificaties (Manifesto Project, Chapel Hill) de VVD al enorm aan de rechterkant zit. Op het niveau van de Republikeinen, al in 2019.
De sociaal-liberale vleugel is de laatste 30 jaar enorm verzwakt. Beaamt ook Van Aartsen in zijn NRC interview.quote:Op dinsdag 8 oktober 2024 17:01 schreef Heer_van_Bartolhoven het volgende:
[..]
Nou weet ik voldoende van politiek alsook de VVD dat er daar altijd meerdere kampen waren, daarentegen jij komt altijd met betrouwbare bronnen aanzetten. Daarom de vraag van mij of dit voor de gehele VVD geldt of dat dit opgaat voor bepaalde stemmen daarin.
Bij de PVV is die ledenstructuur een stuk overzichtelijker, gelukkig.quote:Op dinsdag 8 oktober 2024 17:06 schreef Klopkoek het volgende:
[..]
De sociaal-liberale vleugel is de laatste 30 jaar enorm verzwakt. Beaamt ook Van Aartsen in zijn NRC interview.
Veel VVDers vertrokken al na het eerste gedoogkabinet met de PVV. Joris Voorhoeve als meest bekende. 20000 leden is geen schim van wat het was.
Nogmaals, kijk de internationale classificaties er maar op na. Chapel Hill bijvoorbeeld. De VVD staat daar al dichtbij aan de uiterst rechtse flank, op hetzelfde niveau als de Republikeinen.
edit: de ledenstructuur en zeggenschap van BBB, NSC kun je ook wel wat over zeggen. Volg Chris Aalberts.
Ja de BBB is niets anders dan een poging van rijke bedrijven om de macht in handen te houden, nu ze het CDA niet meer konden gebruiken.quote:Op dinsdag 8 oktober 2024 17:06 schreef Klopkoek het volgende:
[..]
De sociaal-liberale vleugel is de laatste 30 jaar enorm verzwakt. Beaamt ook Van Aartsen in zijn NRC interview.
Veel VVDers vertrokken al na het eerste gedoogkabinet met de PVV. Joris Voorhoeve als meest bekende. 20000 leden is geen schim van wat het was.
Nogmaals, kijk de internationale classificaties er maar op na. Chapel Hill bijvoorbeeld. De VVD staat daar al dichtbij aan de uiterst rechtse flank, op hetzelfde niveau als de Republikeinen.
edit: de ledenstructuur en zeggenschap van BBB, NSC kun je ook wel wat over zeggen. Volg Chris Aalberts.
Je vergat nog de grondwet, verdragen en mensenrechten voor iedereen en dan is de 'smerige linkse hobbybingokaart' vol.quote:Op dinsdag 8 oktober 2024 17:14 schreef Cupfighter het volgende:
Voorlopig staat het land wederom stil naar mijn mening, gegijzeld door het asiel/migratie gedram van de PVV amper aandacht voor klimaat, zorg, onderwijs, bestaanszekerheid etc
Een zorgelijke situatie
Stel je toch eens voor dat we het ook nog eens zouden moeten hebben over kunst- en cultuurbeleid zeg... Nou-nou-nou... daar heeft de rechtste Twitterpolitiek van de afgelopen 15 - 20 jaar wel zulke afbraak aan gedaan dat je het er welhaast niet meer over durft te hebben.quote:Op dinsdag 8 oktober 2024 17:15 schreef Vis1980 het volgende:
[..]
Ja de BBB is niets anders dan een poging van rijke bedrijven om de macht in handen te houden, nu ze het CDA niet meer konden gebruiken.
[..]
Je vergat nog de grondwet, verdragen en mensenrechten voor iedereen en dan is de 'smerige linkse hobbybingokaart' vol.
Dan vraag ik me af hoe die bedrijven zo rijk geworden zijn als ze dit soort medewerkers gebruiken.quote:Op dinsdag 8 oktober 2024 17:15 schreef Vis1980 het volgende:
[..]
Ja de BBB is niets anders dan een poging van rijke bedrijven om de macht in handen te houden, nu ze het CDA niet meer konden gebruiken.
Er hebben zelfs mensen op haar gestemd.quote:Op dinsdag 8 oktober 2024 17:25 schreef Lord_Vetinari het volgende:
[..]
Dan vraag ik me af hoe die bedrijven zo rijk geworden zijn als ze dit soort medewerkers gebruiken.
Dit vind ik zulke knullige beschrijvingen…quote:Op dinsdag 8 oktober 2024 16:27 schreef Origami94 het volgende:
[..]
Dilan zit in bed met Wilders. Net zoals Caroline.
Geld verdienen hoeft niet hand in hand te gaan met competentie. Zie de rijkste man ter wereld.quote:Op dinsdag 8 oktober 2024 17:25 schreef Lord_Vetinari het volgende:
[..]
Dan vraag ik me af hoe die bedrijven zo rijk geworden zijn als ze dit soort medewerkers gebruiken.
Ja, ik denk dat @Origami94 zich hier schuldig heeft gemaakt aan een anglicisme.quote:Op dinsdag 8 oktober 2024 17:29 schreef KaheemSaid het volgende:
[..]
Dit vind ik zulke knullige beschrijvingen…
Bij ons is dat een stuk natter, want hier gaan ze met elkaar in zee. Zie dan nog maar eens te slapen!quote:Op dinsdag 8 oktober 2024 17:32 schreef JAM het volgende:
[..]
Ja, ik denk dat @:Origami94 zich hier schuldig heeft gemaakt aan een anglicisme.
be in bed with: to work with a person or organization, or to be involved with them, in a way that causes other people not to trust you: Geert, Caroline and Dilan are obviously in bed with each other.
Je kan dan ook nog met elkaar in hetzelfde schuitje zitten hè. Wellicht zelfs een zinkend schip!quote:Op dinsdag 8 oktober 2024 17:36 schreef Vis1980 het volgende:
[..]
Bij ons is dat een stuk natter, want hier gaan ze met elkaar in zee. Zie dan nog maar eens te slapen!
We hechten er gewoon veels te veel waarde aan.quote:Op dinsdag 8 oktober 2024 16:20 schreef Lord-Ronddraai het volgende:
[..]
Ik vind dat maar apart. Je wil publieke uitspraken van politici negeren in het publieke debat? Dat we Wilders misschien het beste dood zouden kunnen negeren ben ik het opzich wel mee eens hoor. Maar al helemaal zo lang hij de grootste partij van het land aan aanvoert denk ik niet dat we moeten doen alsof zijn uitspraken geen enkele consequentie hebben.
Nee, dan zou Schoof wellicht moeten erkennen dat het kabinet toch wél een kleuterklas is.quote:Op dinsdag 8 oktober 2024 17:40 schreef Kickinalfa het volgende:
[..]
We hechten er gewoon veels te veel waarde aan.
Schoof kan zeggen ik ben het niet hem eens en de rest vraag je maar aan Geert.
Schoof moet er verder ook helemaal niet omheen praten en wij/journalisten moeten ook niet verwachten dat Schoof wilders nu gaat sensibiliseren. Immers is schoof niet verantwoordelijk voor Geert zijn twitter account/uitspraken, hij is zijn moeder niet van een kleuter.
Tja, hij is het enige lid van de PVV, een partij die in het kabinet zit. Ik vind het juist te makkelijk om dan net te doen alsof hij onafhankelijk is.quote:Op dinsdag 8 oktober 2024 17:40 schreef Kickinalfa het volgende:
[..]
Schoof moet er verder ook helemaal niet omheen praten en wij/journalisten moeten ook niet verwachten dat Schoof wilders nu gaat sensibiliseren. Immers is schoof niet verantwoordelijk voor Geert zijn twitter account/uitspraken, hij is zijn moeder niet van een kleuter.
In feite besturen vier holle vaten het land. NSC heeft leden maar kunnen tot eind 2025 niks beslissen. BBB is een inner circle van de Lagasjes. VVD is helemaal afgekalfd. PVV is zoals bekend één lid.quote:Op dinsdag 8 oktober 2024 17:13 schreef JAM het volgende:
[..]
Bij de PVV is die ledenstructuur een stuk overzichtelijker, gelukkig..
Leren omdenken. If you can't beat them, join them.quote:Op dinsdag 8 oktober 2024 17:44 schreef Klopkoek het volgende:
[..]
De risico's kansen voor corruptie, strooigoed uitdelen naar rijken en zakkenvullers zijn enorm.
Dit klopt, niet enkel Schoof trouwens, waarom kunnen de VVD'ers en NSC'ers dit niet gewoon veroordelen en naar Geert wijzen.quote:Op dinsdag 8 oktober 2024 17:40 schreef Kickinalfa het volgende:
[..]
Dé manier om als land richting Argentinië af te glijden.quote:Op dinsdag 8 oktober 2024 17:46 schreef Perrin het volgende:
[..]
Leren omdenken. If you can't beat them, join them.
Je moet je ook maar afvragen of je jezelf daar dan een plezier mee doet in de peilingen. Leuk hoor, het schoo(f)thondje van de PVV spelen en alles wat Wilders roept maar proberen te vergoeilijken, maar die stemmen gaan uiteindelijk dan allemaal naar de PVV. Hoe wil je je dan in de volgende verkiezingen nog onderscheiden?quote:Op dinsdag 8 oktober 2024 17:48 schreef Lord-Ronddraai het volgende:
[..]
Dit klopt, niet enkel Schoof trouwens, waarom kunnen de VVD'ers en NSC'ers dit niet gewoon veroordelen en naar Geert wijzen.
De meest logische uitleg is wat mij betreft omdat ze er slecht voorstaan in de peilingen. Tegelijkertijd is zo gezichtsloos zijn dat je je constant voor schut laat zetten door Wilders en dat je constant ontwijkend antwoord op vragen erover natuurlijk ook gewoon een recept om te dalen in peilingen.
Stropop. Er zijn overwegend pro-Hamas demonstraties in Nederland, ook gisteren. Heeft helemaal niets te maken met Netanyahu of wat een aantal willekeurige Israëlische demonstranten er van vinden. Het willen downplayen daarvan is vrij smerig, maar ook heel doorzichtig.quote:Op dinsdag 8 oktober 2024 16:04 schreef JAM het volgende:
[..]
Ik zal het nog maar eens herhalen: iedereen die in de rare frame wil meegaan dat iedereen die tegen het beleid van de Israëlische regering is - waar meer dan genoeg reden voor is - daarom 'pro-Hamas' is,
Hij zit niet in het kabinet en is gewoon Tweede Kamerlid op eigen titel net als alle andere Kamerleden. Dit soort slappe gelul om maar boos te zijn op Wilders is heel zielig.quote:Op dinsdag 8 oktober 2024 17:43 schreef Vis1980 het volgende:
[..]
Tja, hij is het enige lid van de PVV, een partij die in het kabinet zit. Ik vind het juist te makkelijk om dan net te doen alsof hij onafhankelijk is.
Leuk wel dit, inclusie moet behalve als het gekozen volksvertegenwoordigers zijn. Dat is uiteindelijk altijd zo, natuurlijk.quote:Op dinsdag 8 oktober 2024 16:54 schreef Klopkoek het volgende:
NWS / VN weert PVV staatssecretarissen bij campagne
We sluiten Hezbollah toch ook uit? De PVV wil zelf toch alles en iedereen cancellen?
Goed van de VN!
Schoof is niet verantwoordelijk voor Wilders. Ik snap dat mensen heel graag net willen doen of ze dat niet snappen.quote:Op dinsdag 8 oktober 2024 16:39 schreef JAM het volgende:
[..]
Het AD heeft de prachtige analyse..:
De premier waarschuwde: ,,Ik reageer nooit op tweets.” Schoof ziet de bui al hangen: als hij nu wél afstand neemt, moet hij dat pakweg een dag later opnieuw doen, zo blijft hij bezig met een PVV-leider die nu eenmaal graag controversiële berichten op X deelt.
Dat is wel een bijzonder vreemd argument. Ja, omdat hij met grote regelmaat uitspraken doen die op geen enkele manier door de beugel kunnen, moeten we het dan dus maar goed vinden, of iets dergelijks? Als ik elke dag mijn lul door mijn buurmans brievenbus glijd en zijn post onderpies, moet ik er dan maar van uitgaan dat hij dan gewoon een emmertje in zijn gang zet? Volkomen van de zotte. Wat een slappe hap.
https://www.ad.nl/politie(...)wat-ik-wil~a0986e81/
Formeel niet inderdaad. In de praktijk is hij een zetbaas van Wilders in het kabinet en is hij het uithangbord van dit kabinet met extreemrechts. Wat Wilders roept straalt dan ook gewoon op Schoof af.quote:Op dinsdag 8 oktober 2024 18:10 schreef MoreDakka het volgende:
[..]
Schoof is niet verantwoordelijk voor Wilders. Ik snap dat mensen heel graag net willen doen of ze dat niet snappen.
In jouw fantasie ja.quote:Op dinsdag 8 oktober 2024 18:23 schreef KareldeStoute het volgende:
[..]
Formeel niet inderdaad. In de praktijk is hij een zetbaas van Wilders in het kabinet en is hij het uithangbord van dit kabinet met extreemrechts. Wat Wilders roept straalt dan ook gewoon op Schoof af.
Sinds wanneer zijn Staatssecretarissen gekozen volksvertegenwoordigers?quote:Op dinsdag 8 oktober 2024 18:09 schreef MoreDakka het volgende:
[..]
Leuk wel dit, inclusie moet behalve als het gekozen volksvertegenwoordigers zijn. Dat is uiteindelijk altijd zo, natuurlijk.
Niemand zegt dat hij verantwoordelijk is voor Wilders. Je wil altijd zo graag uitleggen dat je niet eens de moeite neemt om het argument van de ander te snappen.quote:Op dinsdag 8 oktober 2024 18:10 schreef MoreDakka het volgende:
[..]
Schoof is niet verantwoordelijk voor Wilders. Ik snap dat mensen heel graag net willen doen of ze dat niet snappen.
Indirect gekozen in dit geval, dat klopt.quote:Op dinsdag 8 oktober 2024 18:24 schreef KareldeStoute het volgende:
[..]
Sinds wanneer zijn Staatssecretarissen gekozen volksvertegenwoordigers?
Juist niet. Het idee dat Schoof moet gaan reageren op elke scheet van Wilders op twitter, dát zou hem zwak laten lijken. Immers, het kabinet staat los van de partijen. Schoof is geen PVV'er en Wilders is geen onderdeel van het kabinet.quote:Op dinsdag 8 oktober 2024 18:24 schreef Lord-Ronddraai het volgende:
[..]
De partijleider van de grootste coalitiepartij doet een debiele uitspraak. Natuurlijk wordt de premier daarover bevraagt. Dan kan Schoof uiteraard het beste naar Wilders wijzen. Maar niks willen zeggen over die uitspraak laat Schoof zwak lijken.
En geen volksvertegenwoordigers.quote:Op dinsdag 8 oktober 2024 18:25 schreef MoreDakka het volgende:
[..]
Indirect gekozen in dit geval, dat klopt.
Het kabinet bestaat bij de gratie (en bewuste keuze) van de vier partijen die een akkoord hebben gesloten. Betogen dat het dan los staat van die partijen is wat flauw.quote:Op dinsdag 8 oktober 2024 18:27 schreef MoreDakka het volgende:
[..]
Juist niet. Het idee dat Schoof moet gaan reageren op elke scheet van Wilders op twitter, dát zou hem zwak laten lijken. Immers, het kabinet staat los van de partijen. Schoof is geen PVV'er en Wilders is geen onderdeel van het kabinet.
Nee, want ik zit hier niet dagelijks in de circlejerk van dit topic.quote:Op dinsdag 8 oktober 2024 18:24 schreef KareldeStoute het volgende:
[..]
De realiteit in Den Haag gemist afgelopen maanden?
Ik heb het niet bedacht. Maar Wilders is partijleider van de PVV en verder niets en zegt dingen op persoonlijke titel, als je PVV'ers wil vragen wat ze er van vinden ga je gang maar Schoof heeft er niets mee te maken.quote:Op dinsdag 8 oktober 2024 18:31 schreef KareldeStoute het volgende:
[..]
Het kabinet bestaat bij de gratie (en bewuste keuze) van de vier partijen die een akkoord hebben gesloten. Betogen dat het dan los staat van die partijen is wat flauw.
Ja mooi verhaal, zijn partij, waar hij als enige lid van is en ook nog eens fractievoorzitter is, zit gewoon in het kabinet. Je ziet ook aan Faber dat hij gewoon aan de touwtjes trekt. Daarnaast wil zijn partij koste wat het kost de rechtsstaat omzeilen. Dat is nogal wat, ondanks dat jij in sprookjes gelooft.quote:Op dinsdag 8 oktober 2024 18:07 schreef MoreDakka het volgende:
[..]
Hij zit niet in het kabinet en is gewoon Tweede Kamerlid op eigen titel net als alle andere Kamerleden. Dit soort slappe gelul om maar boos te zijn op Wilders is heel zielig.
Zoveel smoesjes. Je hoeft niet boos te zijn hé. Je kunt ook gewoon Wilders uitlachen om zijn domme tweet en verder gaan.quote:Op dinsdag 8 oktober 2024 18:33 schreef Vis1980 het volgende:
[..]
Ja mooi verhaal, zijn partij, waar hij als enige lid van is en ook nog eens fractievoorzitter is, zit gewoon in het kabinet. Je ziet ook aan Faber dat hij gewoon aan de touwtjes trekt. Daarnaast wil zijn partij koste wat het kost de rechtsstaat omzeilen. Dat is nogal wat, ondanks dat jij in sprookjes gelooft.
Je bedoelt wegkijken?quote:Op dinsdag 8 oktober 2024 18:34 schreef MoreDakka het volgende:
[..]
Zoveel smoesjes. Je hoeft niet boos te zijn hé. Je kunt ook gewoon Wilders uitlachen om zijn domme tweet en verder gaan.
Precies. Je hoeft niet naar Wilders' tweets te kijken. De overgrote meerderheid van de Nederlanders volgt hem niet en ziet het dus ook niet.quote:
Schoof is gewoon door Wilders voorgedragen.quote:Op dinsdag 8 oktober 2024 18:32 schreef MoreDakka het volgende:
[..]
Ik heb het niet bedacht. Maar Wilders is partijleider van de PVV en verder niets en zegt dingen op persoonlijke titel, als je PVV'ers wil vragen wat ze er van vinden ga je gang maar Schoof heeft er niets mee te maken.
Ok. Zitten we nu in de formatiefase? Ik dacht dat al voorbij was.quote:Op dinsdag 8 oktober 2024 18:36 schreef KareldeStoute het volgende:
[..]
Schoof is gewoon door Wilders voorgedragen.
Nee, we hebben nu een regering met extreemrechts waar de premier (en regering) er zit bij de gratie van Wilders. Dat ontkennen mag maar is wel een tikje sneu.quote:Op dinsdag 8 oktober 2024 18:37 schreef MoreDakka het volgende:
[..]
Ok. Zitten we nu in de formatiefase? Ik dacht dat al voorbij was.
En de andere partijen. Zo werkt een coalitie ja. Goed dat je dat snapt.quote:Op dinsdag 8 oktober 2024 18:38 schreef KareldeStoute het volgende:
[..]
Nee, we hebben nu een regering met extreemrechts waar de premier (en regering) er zit bij de gratie van Wilders.
Zeggen dat een burgemeester gedeporteerd moet worden is niet elke scheet. Dat hij zo bang is enig standpunt in te nemen past voor geen meter. De mensen waar hij mee samenwerkt doen dat constant. Zeg zon PVV staatssecretaris die zegt ik sta gewoon achter minder, minder, minder.quote:Op dinsdag 8 oktober 2024 18:27 schreef MoreDakka het volgende:
[..]
Juist niet. Het idee dat Schoof moet gaan reageren op elke scheet van Wilders op twitter, dát zou hem zwak laten lijken. Immers, het kabinet staat los van de partijen. Schoof is geen PVV'er en Wilders is geen onderdeel van het kabinet.
Daarnaast is er ook niets mis met die uitspraak. Halsema faalt keer op keer en moet gewoon weg.
Je naïviteit is een keuze.quote:Op dinsdag 8 oktober 2024 18:39 schreef MoreDakka het volgende:
[..]
En de andere partijen. Zo werkt een coalitie ja. Goed dat je dat snapt.
Wilders zit niet in die regering en is niet de premier.
| Forum Opties | |
|---|---|
| Forumhop: | |
| Hop naar: | |