abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
pi_215212972
quote:
0s.gif Op dinsdag 8 oktober 2024 19:04 schreef Lord-Ronddraai het volgende:

[..]

Als Schoof gewoon zegt dat hij het volledig oneens is met zon uitspraak en dat Wilders niet als een halve gare moet tweeten wat hem betreft is het ook zo klaar toch.
Hij heeft gezegd dat hij het er niet mee eens is. Het becommentariëren van gedrag van kamerleden past een minister of premier niet, een premier controleert niet de Kamer, dat is andersom.
Misschien is er geen gevoel dat groter geluk geeft dan dat men voor andere mensen iets kan betekenen (Dietrich Bonhoeffer )
En ze zeggen me tel je zegeningen, maar als ik dat zou doen zou ik morgen nog bezig zijn (Damascus)
pi_215212980
quote:
0s.gif Op dinsdag 8 oktober 2024 19:11 schreef MoreDakka het volgende:

[..]
Hij hoeft geen vraag te beantwoorden die niet van toepassing is. Dat jij graag meer dom gelul wil horen is niet het probleem van Schoof.
Ik zei op geen moment dat hij vragen moet beantwoorden die niet van toepassing zijn. Als hem gevraagd wordt wat hij ervan vindt dat de partijleider van zijn grootste coalitiegenoot graag een burgemeester gedeporteerd zou zien moet hij daar wat mij betreft op antwoorden.

Dat jij dat dan dan interpreteert als dat ik zeg dat hij op vragen die niet van toepassing zijn moet antwoorden is toch echt jouw probleem. Ik hoef niet per se dom gelul te horen, je kunt ook stoppen met jezelf voor lul zetten.
pi_215212989
quote:
0s.gif Op dinsdag 8 oktober 2024 19:11 schreef -XOR- het volgende:

[..]
Daar gaat Schoof niet over. Schoof is willens en wetens zetbaasje voor Wilders geworden dus nu dealt hij er maar mee.
Tuurlijk, maar juist dat zetbaas zijn brengt hem dus steeds opnieuw in de problemen. Omdat hij nooit een uitspraak van Wilders volmondig kan veroordelen zit hij in een lastig pakket. Want de pers gaat uiteraard niet stoppen met vragen wat hij vindt van Wilders uitspraken.
pi_215213006
quote:
0s.gif Op dinsdag 8 oktober 2024 19:14 schreef Lord-Ronddraai het volgende:

[..]
Ik zei op geen moment dat hij vragen moet beantwoorden die niet van toepassing zijn. Als hem gevraagd wordt wat hij ervan vindt dat de partijleider van zijn grootste coalitiegenoot graag een burgemeester gedeporteerd zou zien moet hij daar wat mij betreft op antwoorden.
Wat mij betreft moet hij antwoorden: "ik becommentarieer het gedrag van kamerleden niet".

De pers laat zich gebruiken als luidspreker van Wilders, juist de linkse pers. Dat moet Schoof niet willen zijn.
Misschien is er geen gevoel dat groter geluk geeft dan dat men voor andere mensen iets kan betekenen (Dietrich Bonhoeffer )
En ze zeggen me tel je zegeningen, maar als ik dat zou doen zou ik morgen nog bezig zijn (Damascus)
  dinsdag 8 oktober 2024 @ 19:19:51 #180
458878 -XOR-
highbrow marxist
pi_215213021
quote:
0s.gif Op dinsdag 8 oktober 2024 19:15 schreef Lord-Ronddraai het volgende:

[..]
Tuurlijk, maar juist dat zetbaas zijn brengt hem dus steeds opnieuw in de problemen. Omdat hij nooit een uitspraak van Wilders volmondig kan veroordelen zit hij in een lastig pakket. Want de pers gaat uiteraard niet stoppen met vragen wat hij vindt van Wilders uitspraken.
Schoof is de eerste fascistenpremier van Nederland, die vindt dat dus prima.
Il mondo apre le porte
Pace totalitaria
Solo l'odore della morte.
  dinsdag 8 oktober 2024 @ 19:20:11 #181
505619 Origami94
#FreeKlopkoek
pi_215213024
quote:
0s.gif Op dinsdag 8 oktober 2024 17:44 schreef Klopkoek het volgende:

[..]
In feite besturen vier holle vaten het land. NSC heeft leden maar kunnen tot eind 2025 niks beslissen. BBB is een inner circle van de Lagasjes. VVD is helemaal afgekalfd. PVV is zoals bekend één lid.

De risico's voor corruptie, strooigoed uitdelen naar rijken en zakkenvullers zijn enorm.
Dit is toch wel een mondiaal probleem. De kritiek in de VS is dat Harris zonder partij verkiezingen is verkozen tot kandidaat.
pi_215213036
Hier deze spindoctor schrijft ook dat de pers zich laat gebruiken door Wilders: https://www.trouw.nl/poli(...)5c39c730593f965b10b6

Negeer hem, dan is hij zijn luidsprekers kwijt en bereikt hij helemaal niemand meer.
pi_215213075
quote:
0s.gif Op dinsdag 8 oktober 2024 19:13 schreef Hanca het volgende:

[..]
Hij heeft gezegd dat hij het er niet mee eens is. Het becommentariëren van gedrag van kamerleden past een minister of premier niet, een premier controleert niet de Kamer, dat is andersom.
Nee dat heeft hij niet gedaan.
Ik pak het filmpje er weer even bij. Want beeldmateriaal en geluidsmateriaal lijkt me een stuk feitelijker.
Hij begint dat hij geen uitspraken wil doen over welke tweet ook. Daarna zegt hij dat hij alle burgemeesters steunt wat dus ontwijkt. Daarna begint hij over demonstraties op 7 oktober om nog verder van het onderwerp af te wijken. Dan wordt er doorgevraagd en begint hij weer over alle burgemeesters steunen en benoemt op het laatste ook nog Halsema te steunen.
Hij zegt op geen moment dat hij het met de tweet oneens is.

Het past zeker wel om als minister president je mening te geven als daarnaar gevraagd wordt over wat politici waar je nauw mee samenwerkt zeggen.
Dat je ook begint over de linkse pers van RTL nieuws gaat al helemaal nergens over. Waarom zo ver de feiten verdraaien.
pi_215213126
quote:
0s.gif Op dinsdag 8 oktober 2024 19:24 schreef Lord-Ronddraai het volgende:

[..]
Dat je ook begint over de linkse pers van RTL nieuws gaat al helemaal nergens over. Waarom zo ver de feiten verdraaien.
Ik noemde RTL niet links, ik had het daar over het algemeen. Al Wilders zijn tweets, inclusief onzin dat hij het kabinet op zou blazen als de noodwet niet door gaat, wordt breed uitgemeten in de pers. En zeker ook bij De Volkskrant en BNN bijvoorbeeld. Hou je gewoon aan de feitelijke inhoud van de debatten, dan heeft de PVV plotseling helemaal geen enkele aandacht meer. Dat zou mijn advies zijn. Want de enige reden waarom Wilders dit doet is omdat hij weet dat hij zo aandacht krijgt en de aandacht af weet te lijden van de beleidsarmoede van dit kabinet en de inhoudsloosheid van zijn partij.
pi_215213150
En Schoof heeft nauwelijks tot geen contact met Wilders momenteel, zegt hij zelf. Wilders is geen minister.
  dinsdag 8 oktober 2024 @ 19:32:42 #186
177053 Klopkoek
Woke Warrior
pi_215213157
quote:
0s.gif Op dinsdag 8 oktober 2024 19:30 schreef Hanca het volgende:
Hou je gewoon aan de feitelijke inhoud van de debatten
Das war einmal.
Deuger, Woke & Gutmensch
"Conservatism consists of exactly one proposition, to wit: There must be in-groups whom the law protects but does not bind, alongside out-groups whom the law binds but does not protect."
  dinsdag 8 oktober 2024 @ 19:36:40 #187
75043 Hexagon
Vreemd Fenomeen
pi_215213179
quote:
0s.gif Op dinsdag 8 oktober 2024 19:32 schreef Hanca het volgende:
En Schoof heeft nauwelijks tot geen contact met Wilders momenteel, zegt hij zelf. Wilders is geen minister.
Heeft denk ik ook niet zoveel zin. Geert heeft alleen een zendfunctie.
pi_215213213
quote:
0s.gif Op dinsdag 8 oktober 2024 19:30 schreef Hanca het volgende:

[..]
Ik noemde RTL niet links, ik had het daar over het algemeen. Al Wilders zijn tweets, inclusief onzin dat hij het kabinet op zou blazen als de noodwet niet door gaat, wordt breed uitgemeten in de pers. En zeker ook bij De Volkskrant en BNN bijvoorbeeld. Hou je gewoon aan de feitelijke inhoud van de debatten, dan heeft de PVV plotseling helemaal geen enkele aandacht meer. Dat zou mijn advies zijn. Want de enige reden waarom Wilders dit doet is omdat hij weet dat hij zo aandacht krijgt en de aandacht af weet te lijden van de beleidsarmoede van dit kabinet en de inhoudsloosheid van zijn partij.
Ja oké je bent blijkbaar grenzeloos naief over de rol van media. En over Wilders. Wilders doet deze uitspraken ook om te polariseren, dat polariseren werkt ook als het niet weerlegd wordt. Nu burgemeesters aanvallen ondermijnt onze rechtsstaat, dat is ook zijn doel met dit soort tweets. En NSC staat erbij en kijkt ernaar wil er geen uitspraken over doen. Zelfs Yesilgos reageert dan beter.
Wilders is niet dood te zwijgen. Als de gehele linkse pers dit negeert dan vraagt dus alsnog RTL erover. Of juicht de telegraaf eindelijk iemand die zegt wat wij denken.

Rutte zette Wilders nog wel gewoon op zijn plek toen hij Halsema extreem links noemde naar aanleiding van demonstraties bij het holocaustmuseum.

Wilders gaat nu ook gewoon door roept om het aftreden van Halsema....
  dinsdag 8 oktober 2024 @ 19:42:52 #189
75043 Hexagon
Vreemd Fenomeen
pi_215213237
Volgende keer moet Schoof gewoon zeggen

"Oh Geert heeft weer een scheet gelaten? We wachten wel op een voorstel. Dat vermoedelijk nooit komt."
pi_215213240
quote:
0s.gif Op dinsdag 8 oktober 2024 19:40 schreef Lord-Ronddraai het volgende:

[..]
Ja, logisch. Hij heeft succes. Was niet gebeurd als het was genegeerd.
  dinsdag 8 oktober 2024 @ 19:46:26 #191
75043 Hexagon
Vreemd Fenomeen
pi_215213278
Het is een beetje vergelijkbaar met de natte scheten van het CDA vroeger. Die roepen eens in de zoveel tijd dat er een dienstplicht moet komen of dat leerlingen het volkslied moeten zingen. En dienen vervolgens nooit een voorstel in om dat ook daadwerkelijk te gaan regelen.
  dinsdag 8 oktober 2024 @ 19:49:34 #192
177053 Klopkoek
Woke Warrior
pi_215213312
quote:
0s.gif Op dinsdag 8 oktober 2024 19:40 schreef Lord-Ronddraai het volgende:

[..]
Ja oké je bent blijkbaar grenzeloos naief over de rol van media. En over Wilders. Wilders doet deze uitspraken ook om te polariseren, dat polariseren werkt ook als het niet weerlegd wordt. Nu burgemeesters aanvallen ondermijnt onze rechtsstaat, dat is ook zijn doel met dit soort tweets. En NSC staat erbij en kijkt ernaar wil er geen uitspraken over doen. Zelfs Yesilgos reageert dan beter.
Wilders is niet dood te zwijgen. Als de gehele linkse pers dit negeert dan vraagt dus alsnog RTL erover. Of juicht de telegraaf eindelijk iemand die zegt wat wij denken.

Rutte zette Wilders nog wel gewoon op zijn plek toen hij Halsema extreem links noemde naar aanleiding van demonstraties bij het holocaustmuseum.

RTL is van Bertelsmann, straks misschien van DPG. Beiden lekker fout in de oorlog.

De laatste restjes linkse pers stierven ten tijde van de crash van 2008, helaas (ondergang PCM en de stichtingen daar achter).

Volgens Ipsos is de naamsbekendheid van Wilders boven de 95%. Ter vergelijking: Yesilgöz is rond de 75%, Schoof 70%, Heinen lager dan 25%. Ook Baudet ligt boven de 90%. Ongekend.
Deuger, Woke & Gutmensch
"Conservatism consists of exactly one proposition, to wit: There must be in-groups whom the law protects but does not bind, alongside out-groups whom the law binds but does not protect."
pi_215213337
quote:
0s.gif Op dinsdag 8 oktober 2024 19:42 schreef Hexagon het volgende:

"Oh Geert heeft weer een scheet gelaten? We wachten wel op een voorstel. Dat vermoedelijk nooit komt."
Ja mij ook best. Maar het is vrij duidelijk dat hij nooit enige kritiek op Wilders gaat leveren. Het is echt Geert´s zetbaas.

Misschien nadat het kabinet is gevallen.

quote:
0s.gif Op dinsdag 8 oktober 2024 19:42 schreef Hanca het volgende:

[..]
Ja, logisch. Hij heeft succes. Was niet gebeurd als het was genegeerd.
Je kunt niet negeren wat de leider van de grootste partij zegt. Je kunt niet negeren dat Burgemeesters het kabinet hebben gevraagd afstand te nemen van die uitspraak

quote:
Burgemeesters door het land hebben kwaad gereageerd op de uitspraak van Geert Wilders, maandag op X, en van het kabinet of regeringspartijen geëist dat zij afstand nemen van de woorden van Wilders.
https://www.trouw.nl/poli(...)-proportie~b8e94e88/

Je doet net alsof Wilders, Eerdmans is ofzo. Ja die kun je vast negeren, dat geldt niet voor Wilders de leider van de grootste partij van het land.
  dinsdag 8 oktober 2024 @ 19:52:47 #194
177053 Klopkoek
Woke Warrior
pi_215213355
quote:
0s.gif Op dinsdag 8 oktober 2024 19:46 schreef Hexagon het volgende:
Het is een beetje vergelijkbaar met de natte scheten van het CDA vroeger. Die roepen eens in de zoveel tijd dat er een dienstplicht moet komen of dat leerlingen het volkslied moeten zingen. En dienen vervolgens nooit een voorstel in om dat ook daadwerkelijk te gaan regelen.
Je moet ze niet onderschatten. Hij zou maar wat graag Halsema willen afzetten en links helemaal slopen. Het is een dictator.

Ironisch: klagen over de EU en hun centralisme, maar in eigen land precies hetzelfde doen.
Deuger, Woke & Gutmensch
pi_215213366
Wat mij een stuk logischer lijkt is dat de kiezer moet stoppen met PVV stemmen. In plaats van van de media vragen dat ze nieuws niet brengen.
  dinsdag 8 oktober 2024 @ 19:54:45 #196
75043 Hexagon
Vreemd Fenomeen
pi_215213377
quote:
0s.gif Op dinsdag 8 oktober 2024 19:52 schreef Klopkoek het volgende:

[..]
Je moet ze niet onderschatten. Hij zou maar wat graag Halsema willen afzetten en links helemaal slopen. Het is een dictator.

Ironisch: klagen over de EU en hun centralisme, maar in eigen land precies hetzelfde doen.
De andere partijen moeten hem maar eens uitdagen om een voorstel in te dienen om Halsema af te laten zetten.
  dinsdag 8 oktober 2024 @ 19:57:22 #197
177053 Klopkoek
Woke Warrior
pi_215213398
quote:
0s.gif Op dinsdag 8 oktober 2024 19:54 schreef Hexagon het volgende:

[..]
De andere partijen moeten hem maar eens uitdagen om een voorstel in te dienen om Halsema af te laten zetten.
Zoals al die ingetrokken wetsvoorstellen en anderen die nog op de plank liggen? Dat is geen uitdaging voor hem hoor. Kwam hij niet al in maart met een weggestemde motie?

Er is een wereldwijde aanval op de democratie gaande. Poetin, Trump en in ons kleine landje hoort ook Wilders tot dat netwerk (van antisemieten!).
Deuger, Woke & Gutmensch
  dinsdag 8 oktober 2024 @ 19:59:43 #198
75043 Hexagon
Vreemd Fenomeen
pi_215213428
quote:
0s.gif Op dinsdag 8 oktober 2024 19:57 schreef Klopkoek het volgende:

[..]
Zoals al die ingetrokken wetsvoorstellen en anderen die nog op de plank liggen? Dat is geen uitdaging voor hem hoor.

Er is een wereldwijde aanval op de democratie gaande. Poetin, Trump en in ons kleine landje hoort ook Wilders tot dat netwerk.
Daarom moet Geert uitgekleed worden en zijn achterban verdeeld worden.
  dinsdag 8 oktober 2024 @ 20:00:36 #199
177053 Klopkoek
Woke Warrior
pi_215213436
quote:
10s.gif Op dinsdag 8 oktober 2024 19:53 schreef Lord-Ronddraai het volgende:
Wat mij een stuk logischer lijkt is dat de kiezer moet stoppen met PVV stemmen. In plaats van van de media vragen dat ze nieuws niet brengen.
'De media' blaast die clowns enorm op, ook wanneer ze maar twee zetels hebben. Zie Baudet destijds. Wnl, powned enz. zorgen voor de kritische massa om ze te pluggen. RTL heeft goede connecties met BBB (sommige programma's worden gesponsord door dezelfde sponsoren als de sponsoren van de BBB). Caroline had één zetel in de peilingen en werd enorm gepusht.
Deuger, Woke & Gutmensch
  dinsdag 8 oktober 2024 @ 20:07:44 #200
458878 -XOR-
highbrow marxist
pi_215213504
quote:
0s.gif Op dinsdag 8 oktober 2024 19:42 schreef Hexagon het volgende:

Dat zou erg laf zijn.
Il mondo apre le porte
Pace totalitaria
Solo l'odore della morte.
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')