Hij heeft gezegd dat hij het er niet mee eens is. Het becommentariëren van gedrag van kamerleden past een minister of premier niet, een premier controleert niet de Kamer, dat is andersom.quote:Op dinsdag 8 oktober 2024 19:04 schreef Lord-Ronddraai het volgende:
[..]
Als Schoof gewoon zegt dat hij het volledig oneens is met zon uitspraak en dat Wilders niet als een halve gare moet tweeten wat hem betreft is het ook zo klaar toch.
Ik zei op geen moment dat hij vragen moet beantwoorden die niet van toepassing zijn. Als hem gevraagd wordt wat hij ervan vindt dat de partijleider van zijn grootste coalitiegenoot graag een burgemeester gedeporteerd zou zien moet hij daar wat mij betreft op antwoorden.quote:Op dinsdag 8 oktober 2024 19:11 schreef MoreDakka het volgende:
[..]
Hij hoeft geen vraag te beantwoorden die niet van toepassing is. Dat jij graag meer dom gelul wil horen is niet het probleem van Schoof.
Tuurlijk, maar juist dat zetbaas zijn brengt hem dus steeds opnieuw in de problemen. Omdat hij nooit een uitspraak van Wilders volmondig kan veroordelen zit hij in een lastig pakket. Want de pers gaat uiteraard niet stoppen met vragen wat hij vindt van Wilders uitspraken.quote:Op dinsdag 8 oktober 2024 19:11 schreef -XOR- het volgende:
[..]
Daar gaat Schoof niet over. Schoof is willens en wetens zetbaasje voor Wilders geworden dus nu dealt hij er maar mee.
Wat mij betreft moet hij antwoorden: "ik becommentarieer het gedrag van kamerleden niet".quote:Op dinsdag 8 oktober 2024 19:14 schreef Lord-Ronddraai het volgende:
[..]
Ik zei op geen moment dat hij vragen moet beantwoorden die niet van toepassing zijn. Als hem gevraagd wordt wat hij ervan vindt dat de partijleider van zijn grootste coalitiegenoot graag een burgemeester gedeporteerd zou zien moet hij daar wat mij betreft op antwoorden.
Schoof is de eerste fascistenpremier van Nederland, die vindt dat dus prima.quote:Op dinsdag 8 oktober 2024 19:15 schreef Lord-Ronddraai het volgende:
[..]
Tuurlijk, maar juist dat zetbaas zijn brengt hem dus steeds opnieuw in de problemen. Omdat hij nooit een uitspraak van Wilders volmondig kan veroordelen zit hij in een lastig pakket. Want de pers gaat uiteraard niet stoppen met vragen wat hij vindt van Wilders uitspraken.
Dit is toch wel een mondiaal probleem. De kritiek in de VS is dat Harris zonder partij verkiezingen is verkozen tot kandidaat.quote:Op dinsdag 8 oktober 2024 17:44 schreef Klopkoek het volgende:
[..]
In feite besturen vier holle vaten het land. NSC heeft leden maar kunnen tot eind 2025 niks beslissen. BBB is een inner circle van de Lagasjes. VVD is helemaal afgekalfd. PVV is zoals bekend één lid.
De risico's voor corruptie, strooigoed uitdelen naar rijken en zakkenvullers zijn enorm.
Nee dat heeft hij niet gedaan.quote:Op dinsdag 8 oktober 2024 19:13 schreef Hanca het volgende:
[..]
Hij heeft gezegd dat hij het er niet mee eens is. Het becommentariëren van gedrag van kamerleden past een minister of premier niet, een premier controleert niet de Kamer, dat is andersom.
Ik noemde RTL niet links, ik had het daar over het algemeen. Al Wilders zijn tweets, inclusief onzin dat hij het kabinet op zou blazen als de noodwet niet door gaat, wordt breed uitgemeten in de pers. En zeker ook bij De Volkskrant en BNN bijvoorbeeld. Hou je gewoon aan de feitelijke inhoud van de debatten, dan heeft de PVV plotseling helemaal geen enkele aandacht meer. Dat zou mijn advies zijn. Want de enige reden waarom Wilders dit doet is omdat hij weet dat hij zo aandacht krijgt en de aandacht af weet te lijden van de beleidsarmoede van dit kabinet en de inhoudsloosheid van zijn partij.quote:Op dinsdag 8 oktober 2024 19:24 schreef Lord-Ronddraai het volgende:
[..]
Dat je ook begint over de linkse pers van RTL nieuws gaat al helemaal nergens over. Waarom zo ver de feiten verdraaien.
Das war einmal.quote:Op dinsdag 8 oktober 2024 19:30 schreef Hanca het volgende:
Hou je gewoon aan de feitelijke inhoud van de debatten
Heeft denk ik ook niet zoveel zin. Geert heeft alleen een zendfunctie.quote:Op dinsdag 8 oktober 2024 19:32 schreef Hanca het volgende:
En Schoof heeft nauwelijks tot geen contact met Wilders momenteel, zegt hij zelf. Wilders is geen minister.
Ja oké je bent blijkbaar grenzeloos naief over de rol van media. En over Wilders. Wilders doet deze uitspraken ook om te polariseren, dat polariseren werkt ook als het niet weerlegd wordt. Nu burgemeesters aanvallen ondermijnt onze rechtsstaat, dat is ook zijn doel met dit soort tweets. En NSC staat erbij en kijkt ernaar wil er geen uitspraken over doen. Zelfs Yesilgos reageert dan beter.quote:Op dinsdag 8 oktober 2024 19:30 schreef Hanca het volgende:
[..]
Ik noemde RTL niet links, ik had het daar over het algemeen. Al Wilders zijn tweets, inclusief onzin dat hij het kabinet op zou blazen als de noodwet niet door gaat, wordt breed uitgemeten in de pers. En zeker ook bij De Volkskrant en BNN bijvoorbeeld. Hou je gewoon aan de feitelijke inhoud van de debatten, dan heeft de PVV plotseling helemaal geen enkele aandacht meer. Dat zou mijn advies zijn. Want de enige reden waarom Wilders dit doet is omdat hij weet dat hij zo aandacht krijgt en de aandacht af weet te lijden van de beleidsarmoede van dit kabinet en de inhoudsloosheid van zijn partij.
Ja, logisch. Hij heeft succes. Was niet gebeurd als het was genegeerd.quote:Op dinsdag 8 oktober 2024 19:40 schreef Lord-Ronddraai het volgende:
[..]
Wilders gaat nu ook gewoon door roept om het aftreden van Halsema....
RTL is van Bertelsmann, straks misschien van DPG. Beiden lekker fout in de oorlog.quote:Op dinsdag 8 oktober 2024 19:40 schreef Lord-Ronddraai het volgende:
[..]
Ja oké je bent blijkbaar grenzeloos naief over de rol van media. En over Wilders. Wilders doet deze uitspraken ook om te polariseren, dat polariseren werkt ook als het niet weerlegd wordt. Nu burgemeesters aanvallen ondermijnt onze rechtsstaat, dat is ook zijn doel met dit soort tweets. En NSC staat erbij en kijkt ernaar wil er geen uitspraken over doen. Zelfs Yesilgos reageert dan beter.
Wilders is niet dood te zwijgen. Als de gehele linkse pers dit negeert dan vraagt dus alsnog RTL erover. Of juicht de telegraaf eindelijk iemand die zegt wat wij denken.
Rutte zette Wilders nog wel gewoon op zijn plek toen hij Halsema extreem links noemde naar aanleiding van demonstraties bij het holocaustmuseum.
Wilders gaat nu ook gewoon door roept om het aftreden van Halsema....
Ja mij ook best. Maar het is vrij duidelijk dat hij nooit enige kritiek op Wilders gaat leveren. Het is echt Geert´s zetbaas.quote:Op dinsdag 8 oktober 2024 19:42 schreef Hexagon het volgende:
Volgende keer moet Schoof gewoon zeggen
"Oh Geert heeft weer een scheet gelaten? We wachten wel op een voorstel. Dat vermoedelijk nooit komt."
Je kunt niet negeren wat de leider van de grootste partij zegt. Je kunt niet negeren dat Burgemeesters het kabinet hebben gevraagd afstand te nemen van die uitspraakquote:Op dinsdag 8 oktober 2024 19:42 schreef Hanca het volgende:
[..]
Ja, logisch. Hij heeft succes. Was niet gebeurd als het was genegeerd.
https://www.trouw.nl/poli(...)-proportie~b8e94e88/quote:Burgemeesters door het land hebben kwaad gereageerd op de uitspraak van Geert Wilders, maandag op X, en van het kabinet of regeringspartijen geëist dat zij afstand nemen van de woorden van Wilders.
Je moet ze niet onderschatten. Hij zou maar wat graag Halsema willen afzetten en links helemaal slopen. Het is een dictator.quote:Op dinsdag 8 oktober 2024 19:46 schreef Hexagon het volgende:
Het is een beetje vergelijkbaar met de natte scheten van het CDA vroeger. Die roepen eens in de zoveel tijd dat er een dienstplicht moet komen of dat leerlingen het volkslied moeten zingen. En dienen vervolgens nooit een voorstel in om dat ook daadwerkelijk te gaan regelen.
De andere partijen moeten hem maar eens uitdagen om een voorstel in te dienen om Halsema af te laten zetten.quote:Op dinsdag 8 oktober 2024 19:52 schreef Klopkoek het volgende:
[..]
Je moet ze niet onderschatten. Hij zou maar wat graag Halsema willen afzetten en links helemaal slopen. Het is een dictator.
Ironisch: klagen over de EU en hun centralisme, maar in eigen land precies hetzelfde doen.
Zoals al die ingetrokken wetsvoorstellen en anderen die nog op de plank liggen? Dat is geen uitdaging voor hem hoor. Kwam hij niet al in maart met een weggestemde motie?quote:Op dinsdag 8 oktober 2024 19:54 schreef Hexagon het volgende:
[..]
De andere partijen moeten hem maar eens uitdagen om een voorstel in te dienen om Halsema af te laten zetten.
Daarom moet Geert uitgekleed worden en zijn achterban verdeeld worden.quote:Op dinsdag 8 oktober 2024 19:57 schreef Klopkoek het volgende:
[..]
Zoals al die ingetrokken wetsvoorstellen en anderen die nog op de plank liggen? Dat is geen uitdaging voor hem hoor.
Er is een wereldwijde aanval op de democratie gaande. Poetin, Trump en in ons kleine landje hoort ook Wilders tot dat netwerk.
'De media' blaast die clowns enorm op, ook wanneer ze maar twee zetels hebben. Zie Baudet destijds. Wnl, powned enz. zorgen voor de kritische massa om ze te pluggen. RTL heeft goede connecties met BBB (sommige programma's worden gesponsord door dezelfde sponsoren als de sponsoren van de BBB). Caroline had één zetel in de peilingen en werd enorm gepusht.quote:Op dinsdag 8 oktober 2024 19:53 schreef Lord-Ronddraai het volgende:
Wat mij een stuk logischer lijkt is dat de kiezer moet stoppen met PVV stemmen. In plaats van van de media vragen dat ze nieuws niet brengen.
Dat zou erg laf zijn.quote:Op dinsdag 8 oktober 2024 19:42 schreef Hexagon het volgende:
Volgende keer moet Schoof gewoon zeggen
"Oh Geert heeft weer een scheet gelaten? We wachten wel op een voorstel. Dat vermoedelijk nooit komt."
| Forum Opties | |
|---|---|
| Forumhop: | |
| Hop naar: | |