Ik ben geen communicatie-expert. Maar zorg is een prima splijtzwam om eens mee te beginnen. Vooral heel veel zielige mensen in beeld brengen die het NU NU NU nodig hebben.quote:Op dinsdag 8 oktober 2024 20:45 schreef Lord-Ronddraai het volgende:
[..]
Je moet het hem vergeven, Dakka geeft telkens blijk dat ondanks dat hij graag over politiek praat er echt geen enkele kijk op heeft.
Ze uit elkaar spelen is inderdaad ook een prima taktiek. Maar hoe dan. Volgens mij proberen politici dat ook wel van wat heb je nou met het eigen risico gedaan. Het probleem is toch ook dat veel dombo's dan Wilders geloofwaardig vinden als hij zegt het eigen risico direct naar 0. Maar Timmermans of Jetten niet als ze een ander plan hebben dat voor zeg minima beter uitkomt.
Ja, het is dan ook een uitspraak, Twitter of niet, van de fractievoorzitter en tevens enige lid van de grootste coalitiepartij. Dat moet je niet gaan negeren, dat is belangrijk.quote:Op dinsdag 8 oktober 2024 19:30 schreef Hanca het volgende:
[..]
Ik noemde RTL niet links, ik had het daar over het algemeen. Al Wilders zijn tweets, inclusief onzin dat hij het kabinet op zou blazen als de noodwet niet door gaat, wordt breed uitgemeten in de pers. En zeker ook bij De Volkskrant en BNN bijvoorbeeld. Hou je gewoon aan de feitelijke inhoud van de debatten, dan heeft de PVV plotseling helemaal geen enkele aandacht meer. Dat zou mijn advies zijn. Want de enige reden waarom Wilders dit doet is omdat hij weet dat hij zo aandacht krijgt en de aandacht af weet te lijden van de beleidsarmoede van dit kabinet en de inhoudsloosheid van zijn partij.
NSC moet gewoon vanavond nog uit de coalitie stappen en morgen een persconferentie organiseren waarin ze aangeven dit ze een catastrofale vergissing hebben gemaakt en hun excuses aanbieden aan hun electoraat. Eens maar nooit weer.quote:Op dinsdag 8 oktober 2024 20:13 schreef Lord-Ronddraai het volgende:[..] Zeker NSC met zon grote bek over goed bestuur zou dit niet allemaal zo willoos over zich heen moeten laten komen. [..]
Maar wat als er nou eens op een minder voorspelbare en meer Geert ontregeende manier op gaat worden gereageerd.quote:Op dinsdag 8 oktober 2024 20:51 schreef Vis1980 het volgende:
[..]
Ja, het is dan ook een uitspraak, Twitter of niet, van de fractievoorzitter en tevens enige lid van de grootste coalitiepartij. Dat moet je niet gaan negeren, dat is belangrijk.
De meeste media zijn vooral laf en met de verkeerde dingen bezig. Telegraaf, SBS zijn wel heel erg pro PVV. Een deel van Elsevier ook. Dan heb je dus de grootste krant en grootste opinieblad aan je zijde, die beiden ook vaker dan ieder ander (op AD na) op de TV verschijnen.quote:Op dinsdag 8 oktober 2024 20:45 schreef Hexagon het volgende:
[..]
Die zijn er wel degelijk. De meeste media is niet pro-PVV.
Nee snap ik. Maar bijvoorbeeld de zorg lijkt me juist een veel te ingewikkeld item om makkelijk mee te scoren en verdeel en heers mee te doen. Trouwens ook een veel te grote kostenpost om allemaal dingen over te beloven. Dat kun je vervolgens nooit waarmaken, het lijkt me al moeilijk om dat geloofwaardig te maken zelfs voor de meest naieve stemmers.quote:Op dinsdag 8 oktober 2024 20:48 schreef Hexagon het volgende:
[..]
Ik ben geen communicatie-expert. Maar zorg is een prima splijtzwam om eens mee te beginnen. Vooral heel veel zielige mensen in beeld brengen die het NU NU NU nodig hebben.
Nou dan is er dus nog genoeg over.quote:Op dinsdag 8 oktober 2024 20:54 schreef Klopkoek het volgende:
[..]
De meeste media zijn vooral laf en met de verkeerde dingen bezig. Telegraaf, SBS zijn wel heel erg pro PVV. Een deel van Elsevier ook. Dan heb je dus de grootste krant en grootste opinieblad aan je zijde, die beiden ook vaker dan ieder ander (op AD na) op de TV verschijnen.
Ja nieuws brengt nieuws, waaronder uitspraken van belangrijke figuren. Ik snap niet dat er zoveel mensen afgeven op de media in dit soort zaken, die geven alleen door wat er gezegd is. Tuurlijk, ze zullen individueel vast zo hun voorkeuren hebben, maar als ik hier dan lees dat ze beter geen Wilders-nieuws meer zouden moeten brengen om zijn populariteit te minderen zou dat net zo ongewenst zijn als iemand pushen.quote:Op dinsdag 8 oktober 2024 20:00 schreef Klopkoek het volgende:
[..]
'De media' blaast die clowns enorm op, ook wanneer ze maar twee zetels hebben. Zie Baudet destijds. Wnl, powned enz. zorgen voor de kritische massa om ze te pluggen. RTL heeft goede connecties met BBB (sommige programma's worden gesponsord door dezelfde sponsoren als de sponsoren van de BBB). Caroline had één zetel in de peilingen en werd enorm gepusht.
De tegenstanders moeten zelf eens meer nieuws maken.quote:Op dinsdag 8 oktober 2024 20:56 schreef Vis1980 het volgende:
[..]
Ja nieuws brengt nieuws, waaronder uitspraken van belangrijke figuren. Ik snap niet dat er zoveel mensen afgeven op de media in dit soort zaken, die geven alleen door wat er gezegd is. Tuurlijk, ze zullen individueel vast zo hun voorkeuren hebben, maar als ik hier dan lees dat ze beter geen Wilders-nieuws meer zouden moeten brengen om zijn populariteit te minderen zou dat net zo ongewenst zijn als iemand pushen.
Het spijt me maar NRC, Volkskrant, Trouw hebben niet meer het belang van twintig jaar geleden.quote:
En straks ook de media en alle ambtenaren, in dat laatste geval hoef je ook geen adviezen meer te krijgen of te overleggen.quote:Op dinsdag 8 oktober 2024 20:30 schreef -XOR- het volgende:
[..]
Een kabinet gedragen door een fascistische partij dat het parlement buitenspel wil zetten middels het oneigenlijk gebruik van wetten. Het is vrij simpel.
Hear hear! Precies wat ik zeg! Maar heb je wel kanalen voor nodig! Een eigen GeenStijl, een eigen Telegraaf, een eigen WNL.quote:Op dinsdag 8 oktober 2024 20:56 schreef Hexagon het volgende:
[..]
De tegenstanders moeten zelf eens meer nieuws maken.
'quote:Op dinsdag 8 oktober 2024 20:58 schreef Klopkoek het volgende:
[..]
Het spijt me maar NRC, Volkskrant, Trouw hebben niet meer het belang van twintig jaar geleden.
De NPO kun je niet van op aan. Zoals gezegd doen de progressieve omroepen daar weinig meer aan actualiteiten. Al heel lang niet meer.
Die zijn er natuurlijk wel, De Kamer van Klok is natuurlijk wel een mooi voorbeeld.quote:Op dinsdag 8 oktober 2024 20:59 schreef Klopkoek het volgende:
[..]
Hear hear! Precies wat ik zeg! Maar heb je wel kanalen voor nodig! Een eigen GeenStijl, een eigen Telegraaf, een eigen WNL.
Ik ben erg benieuwd, oprecht ook, hoe zoiets eruit ziet.quote:Op dinsdag 8 oktober 2024 20:53 schreef Hexagon het volgende:
[..]
Maar wat als er nou eens op een minder voorspelbare en meer Geert ontregeende manier op gaat worden gereageerd.
Zou ik ook denken. Op deze manier zijn ze straks alles kwijt. Ik zie net al een bericht dat SGP in de eerste kamer wel aanstuurt op een spoedwet. Echt aan alle kanten doen de christelijke partijen de zaken die NSC zou moeten doen. Die zien natuurlijk 20 zetels die zo op te halen zijn.quote:Op dinsdag 8 oktober 2024 20:51 schreef Kowloon het volgende:
[..]
NSC moet gewoon vanavond nog uit de coalitie stappen en morgen een persconferentie organiseren waarin ze aangeven dit ze een catastrofale vergissing hebben gemaakt en hun excuses aanbieden aan hun electoraat. Eens maar nooit weer.
Het ergste wat er dan voor NSC kan gebeuren is dat er nieuwe verkiezingen komen waarin ze, terecht, gedecimeerd worden. Maar op langer termijn win je daarmee aan geloofwaardigheid, en dat veel belangrijker. Zeker voor een partij die een betrouwbaardere en fatsoenlijkere overheid nastreeft. En voor de NSC Kamerleden en bewindspersonen persoonlijk is het ook veel gezonder want je kunt jezelf dan weer recht in de spiegel aankijken.
Ik weet ook zeker dat sommige kiezers dat enorm zullen waarderen; politici die hun fouten tijdig inzien en daarvan leren zijn van het type politici dat gekoesterd moet worden. Wellicht dat de electorale soep dus ook nog niet eens zo heet opgediend zal worden als gevreesd.
Nieuws maak je niet, daar doe je verslag van.quote:Op dinsdag 8 oktober 2024 20:56 schreef Hexagon het volgende:
[..]
De tegenstanders moeten zelf eens meer nieuws maken.
Maar die heeft weinig relevantie. Helaas niet zo op de manier van Afhameren en Wierd Duk. Dat is deels ook tevens de functie van alle TV optredens. Het verwijst naar elkaar.quote:Op dinsdag 8 oktober 2024 21:00 schreef -XOR- het volgende:
[..]
Die zijn er natuurlijk wel, De Kamer van Klok is natuurlijk wel een mooi voorbeeld.
Door hem uit te dagen om vervolg te gaan geven aan zijn vrijblijvende geleuter en hen onder druk te zetten om met beleidsvoorstellen te komen die hij moet verdedigen.quote:Op dinsdag 8 oktober 2024 21:01 schreef Vis1980 het volgende:
[..]
Ik ben erg benieuwd, oprecht ook, hoe zoiets eruit ziet.
Jawel hoor, wat Geert doet met zijn tweet is nieuws maken.quote:Op dinsdag 8 oktober 2024 21:03 schreef Vis1980 het volgende:
[..]
Nieuws maak je niet, daar doe je verslag van.
Nou, misschien moet D66 dan ook eens in actie komen dan. Veel succes ermee. Zonder actie zijn er straks twee opties voor de D66 elite: een visum regelen naar de VS of eindigen als de gebroeders De Witt.quote:Op dinsdag 8 oktober 2024 21:00 schreef Hexagon het volgende:
[..]
'
Ik lees vooral een hoop "ja maar, kan niet, ja maar hunnie"
Die nederigheid en dat gebrek aan strijdbaarheid is meer het probleem. Enevals een schrijnend gebrek aan creatief denken.
Ik zet alvast pek en veren klaar.quote:Op dinsdag 8 oktober 2024 21:03 schreef Hexagon het volgende:
[..]
Door hem uit te dagen om vervolg te gaan geven aan zijn vrijblijvende geleuter en hen onder druk te zetten om met beleidsvoorstellen te komen die hij moet verdedigen.
Het probleem is een beetje dat het tegengeluid wel doordacht en intelligent moet, en dan is je publiek sowieso kleiner. Overigens is er wel goed hard-links tegengeluid. Ik heb heel erg goede podcasts gehoord. Die waren echter wel obscuur en ik ben er de namen van kwijt maar die hadden wel de tone of voice om met wat tractie uit te kunnen groeien tot een links geenstijl-tegenwicht. Die zouden dan echter wel meer onder de aandacht gebracht mogen worden door de grotere, volgroeide linkse media.quote:Op dinsdag 8 oktober 2024 21:03 schreef Klopkoek het volgende:
[..]
Maar die heeft weinig relevantie. Helaas niet zo op de manier van Afhameren en Wierd Duk. Dat is deels ook tevens de functie van alle TV optredens. Het verwijst naar elkaar.
Toegegeven, Maarten van Rossem zijn podcast wordt heel erg goed beluisterd. Maar wat als die dood is? (Van Rossem is een product van het pre-Fortuyn tijdperk)
| Forum Opties | |
|---|---|
| Forumhop: | |
| Hop naar: | |