cherquote:Op zondag 18 december 2022 19:40 schreef Coco het volgende: Wie is die dame met het zwart haar die de medailles aangeeft?
Het schandknaapje van de emir.quote:Op zondag 18 december 2022 19:40 schreef de_boswachter het volgende:
Die laatste in dat rijtje handenschudders knikt iedereen maar beleefd naar. Niemand heeft een idee wie het is.
Had het slechter verwacht. Ik heb leuke wedstrijden gezien.quote:Op zondag 18 december 2022 19:38 schreef bianconeri het volgende:
Wat een lachwekkend toernooi is dit geworden.
Een lachwekkende wereldkampioen wat een matig team is.
Een zogenaamd beste speler van het toernooi die het alleen is vanwege zijn naam.
Een ploegje zoals Marokko dat 4e wordt en Kroatie 3e
Buiten alle andere rare verhalen van dit toernooi.
Faal
Bwah, Eddy Merckx is toch ook al 77 ...quote:Op zondag 18 december 2022 19:40 schreef byah het volgende:
Die Messi wordt toch geen 80 met alle groeimiddelen in z'n lichaam.
rare achternaam voor een Argentijn.quote:
Een behoorlijk belangrijke bijzaak.quote:Op zondag 18 december 2022 19:40 schreef BehoorlijkKritisch het volgende:
[..]
Het is maar een spelletje.
Duits.quote:Op zondag 18 december 2022 19:42 schreef capuchon_jongen het volgende:
[..]
rare achternaam voor een Argentijn.
Schotse vader dacht ik?
Ik klaag er ontzettend vaak over, maar uiteindelijk moet iedereen het - wereldwijd - zelf maar weten.quote:Op zondag 18 december 2022 19:41 schreef Pisces29 het volgende:
Nooit klaagt iemand over tattoos behalve als Argentinië voorbij komt
Ja, ik had het hem ook gegund.quote:Op zondag 18 december 2022 19:42 schreef Confetti het volgende:
Die Mbappe schijnt ook een behoorlijk welbespraakte en intelligente jongen te zijn.
quote:Op zondag 18 december 2022 19:41 schreef Pisces29 het volgende:
Dat klopt wel ja.quote:Op zondag 18 december 2022 19:41 schreef Pisces29 het volgende:
Al die spelers zijn toch geboren en opgegroeid in Frankrijk? Dus zijn ze Frans.quote:Op zondag 18 december 2022 19:39 schreef Halcon het volgende:
[..]
Heel veel eckte Fransen deden er niet mee.
Het bijzondere is dat je dit vorig seizoen niet zou hebben voorspeld. Toen was Messi echt dramatisch bij PSG, hele competitie maar iets van vijf keer gescoord of zo? Terwijl Ronaldo het eigenlijk voor zijn leeftijd nog behoorlijk deed in de Premier League. Rollen lijken na de zomer helemaal omgekeerd.quote:Op zondag 18 december 2022 19:39 schreef Beathoven het volgende:
[..]
CR7 is wel de loser van het het einde van zn carriere. Eerst terecht maar met veel bombarie op een zijspoor bij Man United omdat hij het centrum van de club wil zijn en dan net zo terecht op de wissel bij de Portugezen om dezelfde reden en om er vervolgens al vrij vroeg uit het WK te gaan.
En nu naar een golfstatenclub, waar Messi nog voluit meedoet bij een van de beste elftallen, PSG.
Wat dat betreft wel betere papieren voor Messi als het op de totale carriere aankomt.
In Nederland doen we dat toch beter. Badjassen.quote:Op zondag 18 december 2022 19:44 schreef Zwansen het volgende:
Verpest de hele foto zo met dat schort.
Nee dat klopt niet, jullie kijken zeker nooit in VBL.quote:
ik las net dat je niet ging kijkenquote:
ook echt naar zo'n aardappel in argentiniëquote:Op zondag 18 december 2022 19:45 schreef Scrummie het volgende:
Nu al naar de studio gaan
Echt, tering NOS.
De TV kan uit dus.quote:Op zondag 18 december 2022 19:46 schreef aTypisch het volgende:
[..]
ook echt naar zo'n aardappel in argentinië
Om vervolgens meteen door te gaan naar dit kut item.quote:Op zondag 18 december 2022 19:45 schreef Scrummie het volgende:
Echt, tering NOS.
Schotse voorvaders, emigreerden al eind jaren 1800 naar Zuid-Amerika ...quote:Op zondag 18 december 2022 19:42 schreef capuchon_jongen het volgende:
[..]
rare achternaam voor een Argentijn.
Schotse vader dacht ik?
Jij draagt loafers, dat ligt anders.quote:Op zondag 18 december 2022 19:45 schreef Coco het volgende:
[..]
Nee dat klopt niet, jullie kijken zeker nooit in VBL.
@:GGMM en ik hebben een pittige mening over tatoeages.
Ik zal jou eens loafen.quote:Op zondag 18 december 2022 19:47 schreef Pisces29 het volgende:
[..]
Jij draagt loafers, dat ligt anders.
Bij pluisje hadden ze die badjas niet moeten proberen aan te doen ...quote:
BBCquote:Op zondag 18 december 2022 19:45 schreef Scrummie het volgende:
Echt, tering NOS.
Voor een snuifje deed 'ie alles. Tyfuspluis. Met z'n debiele kuthand.quote:Op zondag 18 december 2022 19:48 schreef Joost-mag-het-weten het volgende:
[..]
Bij pluisje hadden ze die badjas niet moeten proberen aan te doen ...
Zo danquote:
Matig. Niet eens Wolter kroes ofzo die komt optreden.quote:
https://en.m.wikipedia.or(...)bin_Khalifa_Al_Thaniquote:Op zondag 18 december 2022 19:40 schreef de_boswachter het volgende:
Die laatste in dat rijtje handenschudders knikt iedereen maar beleefd naar. Niemand heeft een idee wie het is.
De studio is veel belangrijker, welkom bij de hedendaagse televisie.quote:Op zondag 18 december 2022 19:45 schreef Scrummie het volgende:
Echt, tering NOS.
Kroatie zagen we ook niet. We bespraken Marokko.quote:Op zondag 18 december 2022 19:49 schreef Nober het volgende:
[..]
De studio is veel belangrijker, welkom bij de hedendaagse televisie.
Sheikh Jassim married his cousin, Sheikha Bothaina bint Hamad Al Thaniquote:Op zondag 18 december 2022 19:49 schreef DeeBee het volgende:
[..]
https://en.m.wikipedia.or(...)bin_Khalifa_Al_Thani
Zou eerst de baas worden maar wilde liever hoeren neuken nooit meer werken
Of we zijn voor België als Nederland niet meedoet.quote:Op zondag 18 december 2022 19:50 schreef Pisces29 het volgende:
[..]
Kroatie zagen we ook niet. We bespraken Marokko.
zo bouw je een koninklijke bloedlijn opquote:Op zondag 18 december 2022 19:50 schreef Halcon het volgende:
[..]
Sheikh Jassim married his cousin, Sheikha Bothaina bint Hamad Al Thani
Dat zijn de eckten
Sheikh Jassim married his cousin,quote:Op zondag 18 december 2022 19:49 schreef DeeBee het volgende:
[..]
https://en.m.wikipedia.or(...)bin_Khalifa_Al_Thani
Zou eerst de baas worden maar wilde liever hoeren neuken nooit meer werken
quote:Op zondag 18 december 2022 19:50 schreef Pisces29 het volgende:
[..]
Kroatie zagen we ook niet. We bespraken Marokko.
Akkoord.quote:Op zondag 18 december 2022 19:52 schreef Zipportal het volgende:
De NOS krijgt een dikke onvoldoende.
KNVB-badjassenquote:Op zondag 18 december 2022 19:45 schreef BB-King het volgende:
Die mantel had Van Dijk toch veel beter gestaan?
Alhoewel.
quote:Op zondag 18 december 2022 19:52 schreef Zipportal het volgende:
Die Sjoerd moet ook een paar beste klappen hebben.
Volgende editie nog meer.quote:Op zondag 18 december 2022 19:54 schreef PietjePuk2000 het volgende:
Hoogste aantal WK-goals trouwens, wel opvallend.
Oh dat gevoel had ik helemaal niet idd.quote:Op zondag 18 december 2022 19:54 schreef PietjePuk2000 het volgende:
Hoogste aantal WK-goals trouwens, wel opvallend.
Dat viel me wel op ja. V/d Vaart is wel redelijk vadsig geworden.quote:Op zondag 18 december 2022 19:53 schreef Harvest89 het volgende:
Van der Vaart nog ffe naar de FEBO, van Hooijdonk eet nog ffe een wortel, en Harvest89 drinkt nog even een wijntje.
quote:Op zondag 18 december 2022 19:57 schreef Zipportal het volgende:
[ afbeelding ]
Dat jurkje houdt wel van een piemeltje.
"Oh, die jongen mag zo in me harem!"quote:Op zondag 18 december 2022 19:57 schreef Zipportal het volgende:
[ afbeelding ]
Moet hij toch eerst wat inleveren.quote:Op zondag 18 december 2022 19:57 schreef Toby56 het volgende:
"Oh, die jongen mag zo in me harem!"
(Kan-ie tussendoor de dames ook nog fit houden.)
Ik ook niet maar er zaten een paar hoge uitslagen tussen. Wedstrijden met 6 of 7 goals, dat trekt het totale aantal al snel omhoog.quote:Op zondag 18 december 2022 19:55 schreef RipCity het volgende:
[..]
Oh dat gevoel had ik helemaal niet idd.
Wat is het hoogste aantal in een Internationale finale?quote:Op zondag 18 december 2022 20:01 schreef PietjePuk2000 het volgende:
[..]
Ik ook niet maar er zaten een paar hoge uitslagen tussen. Wedstrijden met 6 of 7 goals, dat trekt het totale aantal al snel omhoog.
Ciaoquote:Op zondag 18 december 2022 20:04 schreef Toby56 het volgende:
OK dan.
Als dagjesvolk neem ik nu afscheid.
Dank voor alle warme baden.
En tot het volgende corrupte voetbaltoernooi!
Heeft Martinez Zika of dronk zijn moeder tijdens de zwangerschap?quote:Op zondag 18 december 2022 19:57 schreef Zipportal het volgende:
[ afbeelding ]
WK-finale bedoel je? Denk 7 ofzo?quote:Op zondag 18 december 2022 20:03 schreef Machielovic het volgende:
[..]
Wat is het hoogste aantal in een Internationale finale?
zou het komen door de extra extra tijd?quote:Op zondag 18 december 2022 20:01 schreef PietjePuk2000 het volgende:
[..]
Ik ook niet maar er zaten een paar hoge uitslagen tussen. Wedstrijden met 6 of 7 goals, dat trekt het totale aantal al snel omhoog.
8? Alaves- Liverpool??quote:Op zondag 18 december 2022 20:03 schreef Machielovic het volgende:
[..]
Wat is het hoogste aantal in een Internationale finale?
Zijn wel een stuk of 6 goals in 90+10 ofzo gevallen ja. Dat maakt wel wat verschil.quote:Op zondag 18 december 2022 20:06 schreef aTypisch het volgende:
[..]
zou het komen door de extra extra tijd?
Zoals elk groot toernooi of OS. En dat allemaal van onze belastingcentjes. Ik kan me verheugen op de dag dat ze bekend maken wie die dickpic stuurder is bij dat wanstaltige clubje mongolen.quote:Op zondag 18 december 2022 19:52 schreef Zipportal het volgende:
De NOS krijgt een dikke onvoldoende.
Wie denk jij dat het is en waarom Arno Vermeulen?quote:Op zondag 18 december 2022 20:08 schreef de_boswachter het volgende:
[..]
Zoals elk groot toernooi of OS. En dat allemaal van onze belastingcentjes. Ik kan me verheugen op de dag dat ze bekend maken wie die dickpic stuurder is bij dat wanstaltige clubje mongolen.
bedankt!quote:Op zondag 18 december 2022 20:08 schreef PietjePuk2000 het volgende:
[..]
Zijn wel een stuk of 6 goals in 90+10 ofzo gevallen ja. Dat maakt wel wat verschil.
Mart Smeets en Toine pepperstreetquote:Op zondag 18 december 2022 20:09 schreef Caland het volgende:
[..]
Wie denk jij dat het is en waarom Arno Vermeulen?
Ik zie alleen geen enkele commerciële speler het veel beter (lees minder slecht) doen, eerlijk gezegd ...quote:Op zondag 18 december 2022 20:08 schreef de_boswachter het volgende:
[..]
Zoals elk groot toernooi of OS. En dat allemaal van onze belastingcentjes. Ik kan me verheugen op de dag dat ze bekend maken wie die dickpic stuurder is bij dat wanstaltige clubje mongolen.
Frankrijk heeft zelfs 7x gewisseld zie ik.quote:Op zondag 18 december 2022 20:08 schreef capuchon_jongen het volgende:
5 wissels ipv 3 wissels maakt ook een verschil iets meer frisheid op het einde
ESPN doet de Eredivisie echt niet zo slecht. Die kunnen best tussen de bedrijven door de boel aan elkaar ouwehoeren zonder al dat woke-geneuzel.quote:Op zondag 18 december 2022 20:12 schreef Joost-mag-het-weten het volgende:
[..]
Ik zie alleen geen enkele commerciële speler het veel beter (lees minder slecht) doen, eerlijk gezegd ...
Ik bied me aan om EK moderator te zijn in 2024quote:Op zondag 18 december 2022 20:10 schreef Zipportal het volgende:
Drizzt maar 250 posts.
DIT KAN NIET. Toch? @:coco
We zullen het erover hebben.quote:Op zondag 18 december 2022 20:15 schreef capuchon_jongen het volgende:
[..]
Ik bied me aan om EK moderator te zijn in 2024
@:sked @:coco
Denk dat Kounde dan geblesseerd was ja, was ook het 5e wisselmoment, ook meer dan toegestaanquote:Op zondag 18 december 2022 20:14 schreef BB-King het volgende:
[..]
Frankrijk heeft zelfs 7x gewisseld zie ik.
Ik dacht dat 5 maximum was met 1 extra wissel bij extra tijd.
Mischien een blessure wissel erbij?
Ten eerste is dat niet waar en ten tweede hebben die Argentijnen ook wel de meest groteske verzameling aan pseudo nazi Tokkie tattoos.quote:Op zondag 18 december 2022 19:41 schreef Pisces29 het volgende:
We nemen het mee naar achteren.quote:Op zondag 18 december 2022 20:15 schreef capuchon_jongen het volgende:
[..]
Ik bied me aan om EK moderator te zijn in 2024
@:sked @:coco
Lekker kruipen voor z'n broodheerquote:Op zondag 18 december 2022 19:49 schreef Pvt.Webster het volgende:
Mooi vuurwerkje.
En Qatar doet dat slim met die mantel. Die foto van Messi met de beker gaat de geschiedenisboeken in en zal altijd getoond worden. Zit dat stukje Qatar (emir-mantel) er toch mooi in.
Walgelijk eigenlijk
Laatste paar wedstrijden was er sowieso niet veel VAR.quote:Op zondag 18 december 2022 20:24 schreef raptorix het volgende:
Best bijzonder elke wedstrijd had 4-7 var moment deze wedstrijd 0.
Een beetje Fokker had die sjeik gezegd dat het een fijne tissue is om z'n pener mee af te vegen.quote:Op zondag 18 december 2022 20:24 schreef tjoptjop het volgende:
[..]
Lekker kruipen voor z'n broodheer
Een beetje pursonality had die sjeik in z'n gezicht uitgelachen toen hij met die badjas aan kwam
Dat koningshuis kennende zal het wel een heel mooi stofje zijn die heerlijk aanvoelt. Maar om je dan op het podium uit te kleden en dat ding aan te doen is ook weer zo...quote:Op zondag 18 december 2022 20:27 schreef Halcon het volgende:
[..]
Een beetje Fokker had die sjeik gezegd dat het een fijne tissue is om z'n pener mee af te vegen.
Huh ja nu je het zegt, is 7 wissels echt toegestaan ? Dat gaat wel heel rap vooruit danquote:Op zondag 18 december 2022 20:14 schreef BB-King het volgende:
[..]
Je mag 5 keer wisselen in maximaal 3 momenten. Verlengingen = 1 wissel extra. En hoofdblessure is een gratis wissel.quote:Op zondag 18 december 2022 20:32 schreef Durmada het volgende:
[..]
Huh ja nu je het zegt, is 7 wissels echt toegestaan ? Dat gaat wel heel rap vooruit dan
Nee, ik bedoelde dus ook hoe wanstaltig die plaatjes van de Argentijnen zijn, want normaliter is er genoeg inkt te zien waar niks mis mee is.quote:Op zondag 18 december 2022 20:23 schreef BehoorlijkKritisch het volgende:
[..]
Ten eerste is dat niet waar en ten tweede hebben die Argentijnen ook wel de meest groteske verzameling aan pseudo nazi Tokkie tattoos.
Werd vermeld dat Rabiot een vermeende hersenschudding had. Dan mag er extra gewisseld worden.quote:Op zondag 18 december 2022 20:14 schreef BB-King het volgende:
[..]
@Coco is net 5 minuten weg?quote:Op zondag 18 december 2022 20:29 schreef raptorix het volgende:
Waar zijn de mods eigenlijk, met russische vrouwen in bed?
quote:Op zondag 18 december 2022 20:33 schreef Halcon het volgende:
[..]
Je mag 5 keer wisselen in maximaal 3 momenten. Verlengingen = 1 wissel extra. En hoofdblessure is een gratis wissel.
@Pisces29 is niet Russisch.quote:Op zondag 18 december 2022 20:29 schreef raptorix het volgende:
Waar zijn de mods eigenlijk, met russische vrouwen in bed?
Blijft dan toch wel apart dat hij niet 'n wissel heeft gebruikt om die keeper te wisselen.quote:Op zondag 18 december 2022 20:38 schreef tjoptjop het volgende:
[..]![]()
Met als toevoeging dat de rust niet geldt als 'moment'
Kunnen die wel wat met penanties dan?quote:Op zondag 18 december 2022 20:39 schreef Halcon het volgende:
[..]
Blijft dan toch wel apart dat hij niet 'n wissel heeft gebruikt om die keeper te wisselen.
Vast niet slechter dan Joris.quote:Op zondag 18 december 2022 20:41 schreef tjoptjop het volgende:
.
[..]
Kunnen die wel wat met penanties dan?
Denk dat de immer voorzichtige Didier dat toch iets te spannend vond voor in een finale, ongeacht het trackrecord van Lloris.quote:Op zondag 18 december 2022 20:39 schreef Halcon het volgende:
[..]
Blijft dan toch wel apart dat hij niet 'n wissel heeft gebruikt om die keeper te wisselen.
Mandandaquote:
Noppert heeft er ongeveer 3 tegen gehad? Lloris al 712 ofzoquote:Op zondag 18 december 2022 20:51 schreef PotjeSambal het volgende:
Lloris is nog slechter dan Noppert in penalty's tegen houden.
Heeft Lloris er eigenlijk ooit eentje gestopt ?quote:Op zondag 18 december 2022 20:56 schreef Marcoss het volgende:
[..]
Noppert heeft er ongeveer 3 tegen gehad? Lloris al 712 ofzo
Dit WK zelfs nog. Die van Lewandowski met die debiele aanloop. Maar die moest over.quote:Op zondag 18 december 2022 21:08 schreef Joost-mag-het-weten het volgende:
[..]
Heeft Lloris er eigenlijk ooit eentje gestopt ?
Ik denk dat dat komt omdat:quote:Op zondag 18 december 2022 19:00 schreef Pleun2011 het volgende:
Jammer, maar 2x een penalty-serie winnen is ook een kwaliteit. Waarom ze in dat soort landen wel kunnen en Hollanders altijd falen is een merkwaardig fenomeen.
En een totaal gestoorde keeper die toevallig aardig strafschoppen kan stoppen. Overigens waren die penalties van Argentinië vandaag ook kut ingeschoten.quote:Op zondag 18 december 2022 21:46 schreef Richestorags het volgende:
[..]
Ik denk dat dat komt omdat:
-Penalty's het ultieme kop boven het maaiveld moment zijn. Individualisme en persoonlijke verheerlijking ten top. Dat verafschuwt de calvinistische cultuur.
-Nederlanders te nuchter zijn voor dit soort intense, emotionele momenten. Argentinië leeft op emotie, overigens vooral op negatieve. Je ziet dat ze elke keer intens goed in de wedstrijd komen zodra ze via een penalty voorkomen. Bij Nederland hadden ze zich opgeladen met verhaaltjes over van Gaal en na de winst tegen Saudi-Arabië stonden ze helemaal op scherp. Ze komen twee keer terug nadat ze gigantisch op scherp worden gezet door zowel Nederland als Frankrijk, terwijl ze comfortabel voorstaan. Menig ploeg zou deze dreunen niet overleven, zij worden er sterker van.
Waarbij dezelfde keeper ze in de laatste seconde van de verlenging wel in leven houdt, anders was het toen klaar geweest. Maar penalty’s stoppen kan hij zeker jaquote:Op zondag 18 december 2022 21:59 schreef PietjePuk2000 het volgende:
[..]
En een totaal gestoorde keeper die toevallig aardig strafschoppen kan stoppen. Overigens waren die penalties van Argentinië vandaag ook kut ingeschoten.
'It was beautiful'quote:Op zondag 18 december 2022 19:39 schreef Beathoven het volgende:
[..]
CR7 is wel de loser van het het einde van zn carriere. Eerst terecht maar met veel bombarie op een zijspoor bij Man United omdat hij het centrum van de club wil zijn en dan net zo terecht op de wissel bij de Portugezen om dezelfde reden, en vervolgens al vrij vroeg uit het WK.
En nu naar een golfstatenclub, waar Messi nog voluit meedoet bij een van de beste elftallen, PSG.
Wat dat betreft wel betere papieren voor Messi als het op de totale carriere aankomt.
Nou dat zeker. Hun keeper is belangrijker geweest dan Messi.quote:Op zondag 18 december 2022 21:59 schreef PietjePuk2000 het volgende:
[..]
En een totaal gestoorde keeper die toevallig aardig strafschoppen kan stoppen. Overigens waren die penalties van Argentinië vandaag ook kut ingeschoten.
Hij weet dat Mbappe al een WK heeft?quote:Op zondag 18 december 2022 23:04 schreef Pino112 het volgende:
[ twitter ]
Stoer hoor.
En de bal weggooien bij de penalty's, vermoeiende rubriek deze man.
Opgekomen uit het niets, jarenlang reservekeeper geweest. Pakt nu shine op het hoogste podium, het is misschien niet chique, maar dit is echt wat hem toekomt hoor. Prachtig voor Emi.quote:Op zondag 18 december 2022 23:04 schreef Pino112 het volgende:
[ twitter ]
Stoer hoor.
Goeie keeper, maar een sneue vent.quote:Op zondag 18 december 2022 23:04 schreef Pino112 het volgende:
[ twitter ]
Stoer hoor.
Het is zeker niet chique.quote:Op zondag 18 december 2022 23:52 schreef Durmada het volgende:
[..]
Opgekomen uit het niets, jarenlang reservekeeper geweest. Pakt nu shine op het hoogste podium, het is misschien niet chique, maar dit is echt wat hem toekomt hoor. Prachtig voor Emi.
Maar voorlopig hebben we in het live tijdperk Lionel Messi zien schitteren, uitblinken en uitgroeien tot de beste voetballer sinds Diego. We hebben zijn hele carriere genoten van het Barca waarin hij de geweldige en ongenaakbare dribbelaar was in een omgeving van geweldenaren waarin hij een van de jongste was. We daarna hebben kunnen zien opgroeien tot aanvoerder, aangever, speluitzetter en aanvalsleider. Daarna hebben we hem kunnen zien als aanvoerder van zijn WK ploeg en bij vlagen weer die jonge dribbelaar kunnen aanschouwen, met de ervaring en het vernuft die de oudere leeftijd met zich meebrengt.quote:Op zondag 18 december 2022 23:25 schreef vaarsuvius het volgende:
Mbappe gaat die Portugees en die Argentijn voorbijsteken als allerbeste voetballer van de 21sye eeuw.
Was al mooi geweest als hij het had gezien.quote:Op maandag 19 december 2022 00:03 schreef hhh38 het volgende:
Het was mooi geweest als Maradona hem uit had kunnen reiken
Plein is nog steeds vol.quote:Op zondag 18 december 2022 20:07 schreef capuchon_jongen het volgende:
indrukwekkend zo'n stream van Buenos Aires
Aguero liet zich ook al van zijn slechtste kant zien.quote:Op zondag 18 december 2022 23:04 schreef Pino112 het volgende:
[ twitter ]
Stoer hoor.
Van Gaal.quote:With another six strikes flying into the back of the net in the final, the 2022 World Cup has cemented its place in folklore as the most prolific tournament of its kind in history with 172 goals.
A total of 171 goals were scored in the 1998 and 2014 events, and France end the tournament as the most prolific team with 16 of the 172 goals over the past three weeks.
Argentina sit behind the losing finalists with 15 goals of their own in Qatar, while England found the back of the net 13 times to take the bronze medal in that category.
Portugal (12) and the Netherlands (10) were the only other two teams to hit double figures at the 2022 World Cup, while Spain and Brazil netted nine and eight respectively.
Eeh nee. Messi was op zijn leeftijd vele malen beter dan Mbappe nu. Hie goed Mbappe ook is hoor.quote:Op zondag 18 december 2022 23:25 schreef vaarsuvius het volgende:
Mbappe gaat die Portugees en die Argentijn voorbijsteken als allerbeste voetballer van de 21sye eeuw.
Mbappe traint ook samen met Messi he. Logisch dat ie stappen maakt.quote:Op maandag 19 december 2022 07:43 schreef Breekfast het volgende:
[..]
Eeh nee. Messi was op zijn leeftijd vele malen beter dan Mbappe nu. Hie goed Mbappe ook is hoor.
Messi begon vanaf zijn 21ste al belachelijk veel te scoren inderdaad. Op zijn 22ste maakte hij al 34 goals in 35 competitiewedstrijden bij Barcelona. Mbappe komt in de buurt maar de Franse competitie staat wel echt lager aangeschreven.quote:Op maandag 19 december 2022 07:43 schreef Breekfast het volgende:
[..]
Eeh nee. Messi was op zijn leeftijd vele malen beter dan Mbappe nu. Hie goed Mbappe ook is hoor.
Maar wel in de primera in een tijd dat die clubs had die de finale van beide europese tournooien haalde en wonnen bij de vleet.quote:Op maandag 19 december 2022 07:52 schreef PietjePuk2000 het volgende:
[..]
Messi begon vanaf zijn 21ste al belachelijk veel te scoren inderdaad. Op zijn 22ste maakte hij al 34 goals in 35 competitiewedstrijden bij Barcelona. Mbappe komt in de buurt maar de Franse competitie staat wel echt lager aangeschreven.
Moet zeggen, heb even de statistieken naast elkaar gelegd maar Mbappe is ook wel erg indrukwekkend bezig. Nu al 200 clubgoals gemaakt.Kan nog wel interessant gaan worden als hij naar de Premier League gaat waar Messi (laten we eerlijk zijn) nooit heeft gespeeld.
Enige positieve aan de keeper is dat hij bij strafschoppen beweegt op de doellijn en kijkt waar de bal naartoe gaat ipv een hoek te kiezen op kans of op hoe de speler staat. Voorbeeld voor andere keepers, met name iedereen behalve Krul aan NL zijde.quote:Op zondag 18 december 2022 23:55 schreef Lyrewyn het volgende:
[..]
Goeie keeper, maar een sneue vent.
Zonder Messi zal het ook wel even duren eer Argentinië weer wat voorstelt, dus ze moeten hier lang op teren.
Nee hoor, de keeper die dat kon zat ondanks een studie van een jaar van Frans Ecke en Loewie gewoon op de bank.quote:Op maandag 19 december 2022 08:26 schreef Beathoven het volgende:
[..]
Enige positieve aan de keeper is dat hij bij strafschoppen beweegt op de doellijn en kijkt waar de bal naartoe gaat ipv een hoek te kiezen op kans of op hoe de speler staat. Voorbeeld voor andere keepers, met name iedereen behalve Krul aan NL zijde.
Mbaope had op zijn 19e een WK en 23e een WK-finale. Daar mag Messi van dromen.quote:Op maandag 19 december 2022 07:43 schreef Breekfast het volgende:
[..]
If then maybe but. En dan hadden we de 4e WK-finale verloren omdat Memphis één op één chokete tegen de keeperT van Frankrijk en Mbappe er vervolgens drie inlegde.quote:Op maandag 19 december 2022 08:34 schreef Caland het volgende:
[..]
Nee hoor, de keeper die dat kon zat ondanks een studie van een jaar van Frans Ecke en Loewie gewoon op de bank.
[ twitter ]
En 0x de CL gewonnen..quote:Op maandag 19 december 2022 08:39 schreef Richestorags het volgende:
[..]
Mbaope had op zijn 19e een WK en 23e een WK-finale. Daar mag Messi van dromen.
quote:Op maandag 19 december 2022 07:43 schreef Breekfast het volgende:
[..]
Wat een onzin. De penalties van Argentinie waren ook redelijk kut geschoten, blijkbaar is deze keeper een natuurtalent, veel zullen ze er bij Argentinië ook niet aan gedaan hebben.quote:Op zondag 18 december 2022 21:46 schreef Richestorags het volgende:
[..]
Ik denk dat dat komt omdat:
-Penalty's het ultieme kop boven het maaiveld moment zijn. Individualisme en persoonlijke verheerlijking ten top. Dat verafschuwt de calvinistische cultuur.
-Nederlanders te nuchter zijn voor dit soort intense, emotionele momenten. Argentinië leeft op emotie, overigens vooral op negatieve. Je ziet dat ze elke keer intens goed in de wedstrijd komen zodra ze via een penalty voorkomen. Bij Nederland hadden ze zich opgeladen met verhaaltjes over van Gaal en na de winst tegen Saudi-Arabië stonden ze helemaal op scherp. Ze komen twee keer terug nadat ze gigantisch op scherp worden gezet door zowel Nederland als Frankrijk, terwijl ze comfortabel voorstaan. Menig ploeg zou deze dreunen niet overleven, zij worden er sterker van.
Nouja met name voor de keepers hebben ze er een hele studie van gemaakt. En dan stel je een keeper op die of niet duikt of nog eerder dan Cillessen al in de hoek ligt. Toch wel een beetje onbegrijpelijk, helemaal gezien de geschiedenis van Loewie en omdat hij nog wissels overhad.quote:Op maandag 19 december 2022 09:13 schreef Jappie81 het volgende:
[..]
Wat een onzin. De penalties van Argentinie waren ook redelijk kut geschoten, blijkbaar is deze keeper een natuurtalent, veel zullen ze er bij Argentinië ook niet aan gedaan hebben.
Hopelijk gaat het Nederlands elftal zich volgend toernooi zich er eens in verdiepen hoe een penalty genomen/gestopt moet worden. En dan niet bij een of andere volleybalcoach of Hans van Breukelen type.
Maar goed, dit roep ik al 25 jaar, denk niet dat ik het nog ga meemaken. Het credo zal nu wel worden, ja we hebben er in Qatar op geoefend,zie je wel, je kan er niet op oefenen.
Geen flauw idee ...quote:Op maandag 19 december 2022 09:14 schreef Jappie81 het volgende:
[..]
Die keeper ziet er redelijk doorgesnoven uit, wordt er nog op doping getest?
Yep, onbegrijpelijk inderdaad. Maar ja als blijkbaar voor de wedstrijd de volgorde van penaltynemers al niet bekend is (2014 all over again) dan verbaas ik me nergens meer over.quote:Op maandag 19 december 2022 09:15 schreef Caland het volgende:
[..]
Nouja met name voor de keepers hebben ze er een hele studie van gemaakt. En dan stel je een keeper op die of niet duikt of nog eerder dan Cillessen al in de hoek ligt. Toch wel een beetje onbegrijpelijk, helemaal gezien de geschiedenis van Loewie en omdat hij nog wissels overhad.
Die interlandstatistieken zijn ook wel bizar hoor.. 65 interlands, 33 goals, 12 WK-goals, 4 goals in een WK-finale op je 23e.. en hij kan nog wel 3 WK's meequote:
Dat is een vrij beperkte manier van vergelijken.quote:Op maandag 19 december 2022 08:39 schreef Richestorags het volgende:
[..]
Mbaope had op zijn 19e een WK en 23e een WK-finale. Daar mag Messi van dromen.
Ook wel van hem genoten hoor, jammer dat die Fransen valium geslikt leken te hebben voor de wedstrijd, die penalty hielp ze over het dode punt heen maar al met al gewoon een terechte overwinning voor Argentinië.quote:Op maandag 19 december 2022 09:22 schreef Marcoss het volgende:
[..]
Die interlandstatistieken zijn ook wel bizar hoor.. 65 interlands, 33 goals, 12 WK-goals, 4 goals in een WK-finale.. en hij kan nog wel 3 WK's mee
In de afgelopen week waren er verschillende nieuwsberichten over een ziekte-golf binnen de Franse selectie. Mogelijk waren die verre van fit aan de match begonnen ...quote:Op maandag 19 december 2022 09:31 schreef Tarado het volgende:
[..]
Ook wel van hem genoten hoor, jammer dat die Fransen valium geslikt leken te hebben voor de wedstrijd, die penalty hielp ze over het dode punt heen maar al met al gewoon een terechte overwinning voor Argentinië.
En toch zijn we ondanks het enorme kutvoetbal toch weer verdraaid dichtbij geweest. Frankrijk legde eigenlijk eenzelfde (zo niet slechtere) prestatie op de mat dan Oranje de eerste 80 minuten. Ik denk dat we Kroatië ook nog best hadden kunnen hebben.quote:Op maandag 19 december 2022 08:42 schreef Richestorags het volgende:
[..]
If then maybe but. En dan hadden we de 4e WK-finale verloren omdat Memphis één op één chokete tegen de keeperT van Frankrijk en Mbappe er vervolgens drie inlegde.
En hij zet op het juiste moment een stap naar voren, van zijn lijn af, en duikt schuin naar voren. Zo verkleint hij zijn doel maximaal.quote:Op maandag 19 december 2022 08:26 schreef Beathoven het volgende:
[..]
Enige positieve aan de keeper is dat hij bij strafschoppen beweegt op de doellijn en kijkt waar de bal naartoe gaat ipv een hoek te kiezen op kans of op hoe de speler staat. Voorbeeld voor andere keepers, met name iedereen behalve Krul aan NL zijde.
De meeste wereldkampioenen moeten toch wel minimaal 1 penaltyserie doorkomen om wereldkampioen te worden, 25 procent kans op strafschoppen in de knock-outfase. Dan mag je dat inderdaad wel serieuzer nemen.quote:Op maandag 19 december 2022 09:13 schreef Jappie81 het volgende:
[..]
Wat een onzin. De penalties van Argentinie waren ook redelijk kut geschoten, blijkbaar is deze keeper een natuurtalent, veel zullen ze er bij Argentinië ook niet aan gedaan hebben.
Hopelijk gaat het Nederlands elftal zich volgend toernooi zich er eens in verdiepen hoe een penalty genomen/gestopt moet worden. En dan niet bij een of andere volleybalcoach of Hans van Breukelen type.
Maar goed, dit roep ik al 25 jaar, denk niet dat ik het nog ga meemaken. Het credo zal nu wel worden, ja we hebben er in Qatar op geoefend,zie je wel, je kan er niet op oefenen.
Als je kijkt naar de laatste drie wedstrijden heeft Argentinië prima tot goed gespeeld, en in ieder geval beter dan hun tegenstanders. Een weinig sympathieke, maar wel terechte wereldkampioen.quote:Op maandag 19 december 2022 09:31 schreef Tarado het volgende:
[..]
Ook wel van hem genoten hoor, jammer dat die Fransen valium geslikt leken te hebben voor de wedstrijd, die penalty hielp ze over het dode punt heen maar al met al gewoon een terechte overwinning voor Argentinië.
Tja, die had Sneijder in 2014 ook en die miste ook..quote:Op maandag 19 december 2022 10:01 schreef PietjePuk2000 het volgende:
[..]
De meeste wereldkampioenen moeten toch wel minimaal 1 penaltyserie doorkomen om wereldkampioen te worden, 25 procent kans op strafschoppen in de knock-outfase. Dan mag je dat inderdaad wel serieuzer nemen.
Maar als je geen goede penaltykeeper hebt dan wordt het ook wel gewoon lastig. Noppert was met 3 strafschoppen tegen in zijn hele leven natuurlijk niet echt serieus te nemen. Misschien had je zelfs Krul nu maar gewoon weer moeten meenemen en inbrengen, al is dat statistisch gezien ook helemaal niet zo'n geweldige stopper.![]()
Wat betreft nemers moet je ook gewoon ervaren spelers hebben. Jongens zoals Berghuis die alleen in de Eredivisie er af en toe 1 nemen of nog veel slechtere nemers zoals Luuk de Jong (die hem nu toevallig binnenschoot) gaan het ook niet voor je doen op het hoogste podium.
10 jaar geleden hadden we Van Persie, Kuijt en Robben die ze in de Bundesliga en Premier League aan de lopende band namen. Dat scheelt ook al flink.
Incorrect.quote:Op maandag 19 december 2022 10:08 schreef Marcoss het volgende:
[..]
Tja, die had Sneijder in 2014 ook en die miste ook..
Oh, je had het puur over de pingels, dacht qua ervaring in het algemeen.quote:Op maandag 19 december 2022 10:09 schreef PietjePuk2000 het volgende:
[..]
Incorrect.Had 1 strafschop in zijn hele carrière genomen tot dan toe en gemist.
![]()
https://www.transfermarkt(...)tertore/spieler/4673
Het was niet eens slecht ingeschoten, fantastische redding van Martinez.quote:Op maandag 19 december 2022 10:16 schreef PietjePuk2000 het volgende:
In 120+3 zo'n kans op de wereldtitel missen trouwens.Was er 4 jaar geleden nog niet bij die jongen dus dat maakt het voor hem allemaal wel extra pijnlijk.
Hij had hem ook nog kunnen afleggen op Mbappé (door te chippen) als je het zo bekijkt. 4 goals voor Mbappé in een WK-finale was ook wel legendarisch geweest natuurlijk.quote:Op maandag 19 december 2022 10:17 schreef hhh38 het volgende:
[..]
Het was niet eens slecht ingeschoten, fantastische redding van Martinez.
Bizar om te bedenken dat dan heel het sprookje van Messi niet door was gegaan
Op zo'n moment wil je vooral zelf de held worden, lijkt me. Maar dat ging nu even mis jaquote:Op maandag 19 december 2022 10:19 schreef PietjePuk2000 het volgende:
[..]
Hij had hem ook nog kunnen afleggen op Mbappé (door te chippen) als je het zo bekijkt. 4 goals voor Mbappé in een WK-finale was ook wel legendarisch geweest natuurlijk.
Het is ongelofelijk cliché, maar in deze vind ik echt niet dat hij hem mist. Het is de keeper die hem pakt. Toonvoorbeeld van een wereldsave op een cruciaal moment ...quote:Op maandag 19 december 2022 10:16 schreef PietjePuk2000 het volgende:
In 120+3 zo'n kans op de wereldtitel missen trouwens.Was er 4 jaar geleden nog niet bij die jongen dus dat maakt het voor hem allemaal wel extra pijnlijk.
Wij zijn er nog steeds goed ziek van dat Cassilias zijn grote teen tegen de bal van Robben kreeg, maar als je dan deze ziet met twee man op de keeper en daar Mbappe helemaal vrij.....quote:Op maandag 19 december 2022 10:16 schreef PietjePuk2000 het volgende:
Ik denk niet dat ie daaraan dacht, maar gewoon niet meer het overzicht had en alleen maar dacht aan zo hard mogelijk die bal inschieten.quote:Op maandag 19 december 2022 10:22 schreef Marcoss het volgende:
[..]
Op zo'n moment wil je vooral zelf de held worden, lijkt me. Maar dat ging nu even mis ja
Ja niet normaal natuurlijk. Scheelt verder wel dat ze al een (of eigenlijk twee als je 98 meerekent) op zak hebben.quote:Op maandag 19 december 2022 10:45 schreef opgebaarde het volgende:
[..]
Wij zijn er nog steeds goed ziek van dat Cassilias zijn grote teen tegen de bal van Robben kreeg, maar als je dan deze ziet met twee man op de keeper en daar Mbappe helemaal vrij.....
Als je de herhaling een paar keer ziet in slowmotion dan zie je dat hij echt tijd heeft en zelfs nog even naar Mbappé lijkt te kijken. Toch wel bizar.quote:Op maandag 19 december 2022 10:50 schreef hhh38 het volgende:
[..]
Ik denk niet dat ie daaraan dacht, maar gewoon niet meer het overzicht had en alleen maar dacht aan zo hard mogelijk die bal inschieten.
Als ie hem had afgelegd was de pass vast mislukt
Denk wel dat dat enkel geldt voor de spelers die er in 2018 ook bij warenquote:Op maandag 19 december 2022 10:50 schreef PietjePuk2000 het volgende:
[..]
Ja niet normaal natuurlijk. Scheelt verder wel dat ze al een (of eigenlijk twee als je 98 meerekent) op zak hebben.Dat maakt de kater toch wat kleiner.
quote:Op maandag 19 december 2022 09:59 schreef Joost-mag-het-weten het volgende:
Waarom liep Salt Bae op het veld ?
https://www.instagram.com/p/CmUp3QRrf34/?igshid=YmMyMTA2M2Y=
Als ie hem had afgelegd en die pass komt niet aan zegt iedereen "waarom trap je verdorie niet zelf vanop die plek" ...quote:Op maandag 19 december 2022 10:50 schreef hhh38 het volgende:
[..]
Ik denk niet dat ie daaraan dacht, maar gewoon niet meer het overzicht had en alleen maar dacht aan zo hard mogelijk die bal inschieten.
Als ie hem had afgelegd was de pass vast mislukt
Ze gingen dan ook niet voor de sympathie prijs maar uiteindelijk zie je dat je met een redelijke selectie die gedisciplineerd speelt met 1 of 2 toppers die het verschil kunnen maken heel ver kan komen, hun spelopvatting was iig positief, ze speelden om te winnen.quote:Op maandag 19 december 2022 10:02 schreef Lyrewyn het volgende:
[..]
Als je kijkt naar de laatste drie wedstrijden heeft Argentinië prima tot goed gespeeld, en in ieder geval beter dan hun tegenstanders. Een weinig sympathieke, maar wel terechte wereldkampioen.
Hij was niet de enige aan Argentinië kant. Messi stond ook volledig strak, ook na de wedstrijd tegen Nederland.quote:Op maandag 19 december 2022 09:14 schreef Jappie81 het volgende:
[..]
Die keeper ziet er redelijk doorgesnoven uit, wordt er nog op doping getest?
Gelukkig bleef Paredes het hele toernooi rustigquote:Op maandag 19 december 2022 11:33 schreef BehoorlijkKritisch het volgende:
[..]
Hij was niet de enige aan Argentinië kant. Messi stond ook volledig strak, ook na de wedstrijd tegen Nederland.
Overigens was toen in de rust voor de verlenging ook te zien dat de spelers iets in de hand gedrukt kregen. Zal vast onschuldig zijn allemaal, kan me niet voorstellen dat de hele selectie aan de pep middelen zit.
Die is altijd zo, als je hem nog pepmiddelen geeft dan explodeert iequote:Op maandag 19 december 2022 11:36 schreef Marcoss het volgende:
[..]
Gelukkig bleef Paredes het hele toernooi rustig
Wat een onzin vergelijkingen dit. Pak lekker de statistieken die in je voordeel van je argument zijn en negeer de rest.quote:
Zuur!quote:Op maandag 19 december 2022 11:42 schreef RamboDirk het volgende:
Argentinie op vijf lachwekkende penalties naar de WK-titel. Nou, geweldig!
[ afbeelding ]
Welk moment bedoel je precies? Kan het niet zo goed zien door de verticale stand..quote:Op maandag 19 december 2022 10:16 schreef PietjePuk2000 het volgende:
Mbappé heeft dit WK ook alweer aardig wat aanslagen moeten verwerken. Denk dat er 4 spelers hard op z'n voet zijn gaan staan, knap dat ie überhaupt alles heeft kunnen uitspelenquote:Op maandag 19 december 2022 11:56 schreef Red_85 het volgende:
[..]
Wat een onzin vergelijkingen dit. Pak lekker de statistieken die in je voordeel van je argument zijn en negeer de rest.
Messi-Mbappe
Jeugd WK: 1-0
Olympische spelen: 1-0
Champions League: 2-0
World Cup: 0-1
Kan ook zo zijn dat Kylian ergens rond z'n 27ste geblesseerd raakt en geen bal fatsoenlijk meer kan raken zonder pijn. Zoals met Marco van Basten.
We genieten gewoon verder van de tovenaars. We zien wel dat de toekomst brengt.
Precies.quote:Op maandag 19 december 2022 11:30 schreef Tarado het volgende:
[..]
Ze gingen dan ook niet voor de sympathie prijs maar uiteindelijk zie je dat je met een redelijke selectie die gedisciplineerd speelt met 1 of 2 toppers die het verschil kunnen maken heel ver kan komen, hun spelopvatting was iig positief, ze speelden om te winnen.
Klopt, maar geloof niet dat iemand bij Messi had verwacht dat hij zonder zware blessures op z'n 35e nog topfit een eindtoernooi zou spelen. Die heeft het ook "overleefd"quote:Op maandag 19 december 2022 12:03 schreef hhh38 het volgende:
[..]
Mbappé heeft dit WK ook alweer aardig wat aanslagen moeten verwerken. Denk dat er 4 spelers hard op z'n voet zijn gaan staan, knap dat ie überhaupt alles heeft kunnen uitspelen
Nog even 2 toegevoegd die ook het vermelden waard zijn. .quote:Op maandag 19 december 2022 12:10 schreef Nober het volgende:
Sinds Maradona's dood:
•FIFA Youth World Cup 2005
•Olympic Gold 2008
•Copa América 2021
•CONMEBOL–UEFA Cup of Champions 2022
•World Cup 2022
[ twitter ]
[ afbeelding ]
Wist niet dat Diego toen al dood wasquote:Op maandag 19 december 2022 12:17 schreef Red_85 het volgende:
[..]
Nog even 2 toegevoegd die ook het vermelden waard zijn. .
Ah, op die manier.quote:Op maandag 19 december 2022 12:19 schreef hhh38 het volgende:
[..]
Wist niet dat Diego toen al dood was
Ik vind Olympisch goudgenot ook wel een eervolle vermelding waard in ieder geval.quote:Op maandag 19 december 2022 12:19 schreef hhh38 het volgende:
[..]
Wist niet dat Diego toen al dood was
Nee. Da's gewoon een oefenpotje.quote:Op maandag 19 december 2022 12:19 schreef Marcoss het volgende:
CONMEBOL–UEFA Cup of Champions 2022.. is dat serieus een ding ja?
Gewoon een officiële prijs ja. Soort supercup voor landenteams. Nederland liet deze prijs in 1989 lopen omdat we al zoveel prijzen hadden.quote:Op maandag 19 december 2022 12:19 schreef Marcoss het volgende:
quote:Er zijn slechts drie edities gespeeld; in 1985, 1993 en 2022. In 1989 zou het Nederlands elftal als regerend Europees kampioen tegen Uruguay spelen, maar omdat er geen geschikte datum kon worden gevonden, is die wedstrijd nooit gespeeld.
Weer zo'n verzonnen cupje al is het wel goed dat UEFA en CONMEBOL samenwerken om de nog grotere engnek die Infantino heet een beetje weerstand te bieden.quote:Op maandag 19 december 2022 12:19 schreef Marcoss het volgende:
Ja prima allemaal maar je kunt hem maar beter winnen als je de kans hebt. Nederland laat dat soort prijzen altijd lekker lopen.quote:Op maandag 19 december 2022 12:24 schreef Tarado het volgende:
[..]
Weer zo'n verzonnen cupje al is het wel goed dat UEFA en CONMEBOL samenwerken om de de grotere engnek die Infantino heet een beetje weerstand te bieden.
quote:Koeman: 'We worden niet gehuldigd bij een zege en we gaan niet gek doen'
Bestond ook al gewoon in de tijd van Maradonna trouwens.quote:Op maandag 19 december 2022 12:24 schreef Tarado het volgende:
[..]
Weer zo'n verzonnen cupje al is het wel goed dat UEFA en CONMEBOL samenwerken om de nog grotere engnek die Infantino heet een beetje weerstand te bieden.
Is dat de obesitas-cup?quote:Op maandag 19 december 2022 12:27 schreef PietjePuk2000 het volgende:
[..]
Bestond ook al gewoon in de tijd van Maradonna trouwens.
[ afbeelding ]
Ik vind geen enkele teamoverwinning iets zeggen over wie de GOAT is. Als je spelers gaat vergelijken moet je ze vergelijken op hun individuele prestaties. Qua clubverband zou je nog kunnen zeggen dat de beste spelers bij de beste clubs komen en prijzen iets zeggen, maar het gelul dat Messi nu de allergrootste is omdat hij een WK heeft gewonnen slaat werkelijk nergens op.quote:Op maandag 19 december 2022 12:20 schreef PietjePuk2000 het volgende:
[..]
Ik vind Olympisch goudgenot ook wel een eervolle vermelding waard in ieder geval.Genoeg sporters die daar hun hele leven van dromen en deze jongen is ook gewoon doodleuk Olympisch kampioen. En continentaal kampioen en wereldkampioen.
Ja, ik ga niet meer discussiëren. Ben wel om. Dit is de grootste ooit.
Is altijd wel de vraag natuurlijk. Dan moet hij eigenlijk nog een WK meer winnen, een paar Champions Leagues pakken en nog consequent 12 jaar lang elk jaar een goal of 40 maken. (En eigenlijk ook wel bij een grotere club dan PSG spelen.)quote:Op zondag 18 december 2022 23:25 schreef vaarsuvius het volgende:
Die hele vergelijking tussen Maradonna en Messi is toch ook eigenlijk wel belachelijk.quote:
Veel scoren heeft toch vooral invloed op je status als beste aanvaller? Als het gaat om beste voetballer ooit moet je natuurlijk ook niet-aanvallers meenemen, en dus zeker niet zo'n groot belang hechten aan het aantal goals.quote:Op maandag 19 december 2022 12:37 schreef PietjePuk2000 het volgende:
[..]
Is altijd wel de vraag natuurlijk. Dan moet hij eigenlijk nog een WK meer winnen, een paar Champions Leagues pakken en nog consequent 12 jaar lang elk jaar een goal of 40 maken. (En eigenlijk ook wel bij een grotere club dan PSG spelen.)
En wat betreft een WK meer winnen: Dat is lastig zat als je bedenkt dat we deze eeuw 6 verschillende winnaars hebben gehad. Frankrijk is goed maar het verschil met de andere Europese topteams en Brazilië is natuurlijk nog steeds minimaal. Het is niet zo dat landen als Engeland, Duitsland, Brazilië of zelfs Portugal er heel ver vanaf zitten.
Dat is zo, maar toch springen goede aanvallers natuurlijk altijd wel het meest in het oog omdat ze het verschil maken.quote:Op maandag 19 december 2022 12:41 schreef heywoodu het volgende:
[..]
Veel scoren heeft toch vooral invloed op je status als beste aanvaller? Als het gaat om beste voetballer ooit moet je natuurlijk ook niet-aanvallers meenemen, en dus zeker niet zo'n groot belang hechten aan het aantal goals.
Maar goed, dat verkoopt minder shirtjes natuurlijk
Die er als een achterlijke mee omging. Niveautje daar zegquote:Op maandag 19 december 2022 12:39 schreef BehoorlijkKritisch het volgende:
Of de keeper van Argentinië, maar die kreeg al een eigen prijsje.
Mbappe kreeg ook al de topschutterstrofee natuurlijk ...quote:Op maandag 19 december 2022 12:39 schreef BehoorlijkKritisch het volgende:
Overigens, Messi is dan de grootste ooit, maar ik vind hem uitroepen als speler van het toernooi niet juist. Ik snap het sentiment achter die keuze, maar voor mij was de Mbappe de beste dit WK.
Of de keeper van Argentinië, maar die kreeg al een eigen prijsje.
Moet je zien hoe hij zich aan Messi vastklampt. Schaamteloos.quote:
Iedereen weet dat je de meeste kans hebt om een penalty te stoppen door zo lang mogelijk te wachten. Behalve bij het Nederlands elftal helaas.quote:Op maandag 19 december 2022 09:58 schreef Lyrewyn het volgende:
[..]
En hij zet op het juiste moment een stap naar voren, van zijn lijn af, en duikt schuin naar voren. Zo verkleint hij zijn doel maximaal.
Zelf zou ik in een strafschoppenreeks altijd wachten. Je hebt altijd een paar spelers die falen door de druk of gewoon omdat ze niet zo goed kunnen schieten, en de bal vlakbij het midden schieten.
Wie is die kneus met dat uitgezakte knotje?quote:Op maandag 19 december 2022 13:18 schreef Joost-mag-het-weten het volgende:
[..]
Moet je zien hoe hij zich aan Messi vastklampt. Schaamteloos.
[ twitter ]
Martinez had juist succes op dit WK door relatief vroeg een hoek te kiezen.. denk niet dat Noppert eerder dook, echter anticipeerden de Argentijnen daar beter opquote:Op maandag 19 december 2022 13:39 schreef Jappie81 het volgende:
[..]
Iedereen weet dat je de meeste kans hebt om een penalty te stoppen door zo lang mogelijk te wachten. Behalve bij het Nederlands elftal helaas.
Klopt, maar ik vind het allemaal wat te gemaakt dat Messi dan ook nog de prijs voor beste speler krijgt. WK op zijn laatste toernooi en dan moet dat ook nog even voor de boeken. Ik houd daar niet zo van, dat soort symbolische geneuzel voor de geschiedenis.quote:Op maandag 19 december 2022 12:56 schreef Joost-mag-het-weten het volgende:
[..]
Mbappe kreeg ook al de topschutterstrofee natuurlijk ...
Ik had ook niet het idee dat Martinez bijzonder lang wachtte. Maar hij springt zo goed getimed schuin naar voren dat als hij de hoek juist heeft hij hem vrijwel altijd pakt. Zelden gezien, eerlijk gezegd en behoorlijk onder de indruk.quote:Op maandag 19 december 2022 13:44 schreef Marcoss het volgende:
[..]
Martinez had juist succes op dit WK door relatief vroeg een hoek te kiezen.. denk niet dat Noppert eerder dook, echter anticipeerden de Argentijnen daar beter op
Hij stond dit keer in ieder geval in de top-5 qua spelers van het toernooi (of hij de beste was, kun je inderdaad over twijfelen), dat is in ieder geval al beter dan in 2014..quote:Op maandag 19 december 2022 13:48 schreef BehoorlijkKritisch het volgende:
[..]
Klopt, maar ik vind het allemaal wat te gemaakt dat Messi dan ook nog de prijs voor beste speler krijgt. WK op zijn laatste toernooi en dan moet dat ook nog even voor de boeken. Ik houd daar niet zo van, dat soort symbolische geneuzel voor de geschiedenis.
Waarom moet dat een speler uit de finale zijn? Ik vind dat er bij Marokko wel wat spelers op het veld stonden die op mij meer indruk hebben gemaakt dan Messi. En Modric heeft op mij ook meer indruk gemaakt dan Messi.
Messi is wat mij betreft onbetwist de nummer 1 van zijn generatie, daar kan wat mij betreft geen discussie over zijn. En ik denk dat hij de allergrootste allertijden is, al zijn vergelijkingen over decennia terug altijd lastig omdat het voetbal zo anders is. Maar hoe ik naar Messi zijn carrière kijk is niet veranderd door deze wedstrijd of dit toernooi. Hooguit dat ik nog wat verder ben afgeknapt op zijn karakter.
Het is de eerste keer dat hij op een WK wist te presteren bij Argentinië.quote:Op maandag 19 december 2022 13:50 schreef Marcoss het volgende:
[..]
Hij stond dit keer in ieder geval in de top-5 qua spelers van het toernooi (of hij de beste was, kun je inderdaad over twijfelen), dat is in ieder geval al beter dan in 2014..
ik vind het wel hilarisch dat ze dan bij argentinië wél echt goed zijn in penalty's door de keeperquote:Op maandag 19 december 2022 13:50 schreef BehoorlijkKritisch het volgende:
[..]
Ik had ook niet het idee dat Martinez bijzonder lang wachtte. Maar hij springt zo goed getimed schuin naar voren dat als hij de hoek juist heeft hij hem vrijwel altijd pakt. Zelden gezien, eerlijk gezegd en behoorlijk onder de indruk.
Dat het verder een doorgesnoven nazi is, is wat jammer.
Ja, klopt, maar in 2014 werd hij ook speler van het toernooi, terwijl hij toen vrij weinig indruk maakte..quote:Op maandag 19 december 2022 13:52 schreef BehoorlijkKritisch het volgende:
[..]
Het is de eerste keer dat hij op een WK wist te presteren bij Argentinië.
Maar ik heb vooral enorm genoten van Modric en Amrabat. Van die laatste vooral omdat ik het totaal niet had verwacht dat hij zo'n baas zou zijn bij Marokko.
En dat zonder Frans (verkeerde) Hoek!!!!quote:Op maandag 19 december 2022 13:52 schreef aTypisch het volgende:
[..]
ik vind het wel hilarisch dat ze dan bij argentinië wél echt goed zijn in penalty's door de keeper
deze keeper volgens wiki ook pas 2 seizoenen veel aan het keepen, maar dan niet bij GAE en Heerenveen maar bij Aston Villa
En daarvoor kwam hij niet aan de bak bij Arsenal i.p.v. bij NAC, Dordrecht en Foggia.quote:Op maandag 19 december 2022 13:52 schreef aTypisch het volgende:
[..]
ik vind het wel hilarisch dat ze dan bij argentinië wél echt goed zijn in penalty's door de keeper
deze keeper volgens wiki ook pas 2 seizoenen veel aan het keepen, maar dan niet bij GAE en Heerenveen maar bij Aston Villa
Maradonna was een veel kleurrijkere voetballer.quote:Op maandag 19 december 2022 12:38 schreef PietjePuk2000 het volgende:
[..]
Die hele vergelijking tussen Maradonna en Messi is toch ook eigenlijk wel belachelijk.Het lijkt mij overduidelijk dat Messi groter is.
FTFYquote:Op maandag 19 december 2022 13:53 schreef Marcoss het volgende:
[..]
Ja, klopt, maar in 2014 werd hij ook speler van het toernooi, terwijl hij toen geen vrij weinig indruk maakte..
Messi heeft toch een vrij kleurrijke tattoo.quote:Op maandag 19 december 2022 13:53 schreef PzKpfw het volgende:
[..]
Maradonna was een veel kleurrijkere voetballer.
Het was ook een veel kleurrijkere tijd. In deze tijd maak je het niet tot op dat niveau als je alles zuipt en snuift wat je onder ogen krijgt.quote:Op maandag 19 december 2022 13:53 schreef PzKpfw het volgende:
[..]
Maradonna was een veel kleurrijkere voetballer.
Ik denk dat je hier onderschat hoe bijzonder het is wat Messi en Ronaldo de afgelopen vijftien jaar hebben gepresteerd. Er werd van Neymar ook gezegd dat hij dat wel even ging evenaren, niet dus. Mbappe is natuurlijk exceptioneel bezig op dit moment, maar hij moet dit nog tien jaar volhouden om de buurt te komen bij Ronaldo en Messi. Dat is een lange periode in het voetbal. En ik ben ook benieuwd in hoeverre Mbappe het kan volhouden naarmate hij ouder wordt, zijn snelheid is namelijk een groot onderdeel van zijn klasse. Je ziet bij dit Ronaldo ook, die teerde in vergelijking met Messi meer op fysiek en is daarom ook sneller een minder goede speler geworden naarmate de jaren gingen tellen. Messi heeft ook ingeleverd, maar is meer een pure voetballer dan Ronaldo, waardoor hij ondanks dat hij heeft ingeleverd op explosiviteit, nog altijd beslissend is.quote:Op zondag 18 december 2022 23:25 schreef vaarsuvius het volgende:
Vooral dat laatste inderdaad. Ik heb toch ook genoeg dingen van hem gezien die ik niet had verwacht. Maar sportief gezien is er natuurlijk weinig op af te dingen. Hij wint in de nadagen van zijn carrière gewoon even een Copa én een WK, waarin hij ook echt beslissend is. Dat maakt een heel groot verschil natuurlijk.quote:Op maandag 19 december 2022 13:48 schreef BehoorlijkKritisch het volgende:
[..]
Klopt, maar ik vind het allemaal wat te gemaakt dat Messi dan ook nog de prijs voor beste speler krijgt. WK op zijn laatste toernooi en dan moet dat ook nog even voor de boeken. Ik houd daar niet zo van, dat soort symbolische geneuzel voor de geschiedenis.
Waarom moet dat een speler uit de finale zijn? Ik vind dat er bij Marokko wel wat spelers op het veld stonden die op mij meer indruk hebben gemaakt dan Messi. En Modric heeft op mij ook meer indruk gemaakt dan Messi.
Messi is wat mij betreft onbetwist de nummer 1 van zijn generatie, daar kan wat mij betreft geen discussie over zijn. En ik denk dat hij de allergrootste allertijden is, al zijn vergelijkingen over decennia terug altijd lastig omdat het voetbal zo anders is. Maar hoe ik naar Messi zijn carrière kijk is niet veranderd door deze wedstrijd of dit toernooi. Hooguit dat ik nog wat verder ben afgeknapt op zijn karakter.
Maar je verleden qua clubs bepaalt dan weer niet of je een goede keeper bent qua penalty's..quote:Op maandag 19 december 2022 13:53 schreef Halcon het volgende:
[..]
En daarvoor kwam hij niet aan de bak bij Arsenal i.p.v. bij NAC, Dordrecht en Foggia.
Dat blijkt. Ik denk wel dat de penaltyseries van dit WK verplichte kost gaan worden op de keepersopleiding. Ik hoop dat Frans Hoek meekijkt.quote:Op maandag 19 december 2022 13:57 schreef Marcoss het volgende:
[..]
Maar je verleden qua clubs bepaalt dan weer niet of je een goede keeper bent qua penalty's..
Wat wil je met zo'n anushoofd.quote:Op maandag 19 december 2022 13:54 schreef Halcon het volgende:
[..]
Messi heeft toch een vrij kleurrijke tattoo.
"Topchef" Salt Bae ... Geen idee wat hij daar doet, maar ie wilde een selfie met Messi scoren ...quote:Op maandag 19 december 2022 13:42 schreef Halcon het volgende:
[..]
Wie is die kneus met dat uitgezakte knotje?
Natuurlijk belachelijk dat dit nog niet eerder gebeurd is. Maar het strafschoppenvraagstuk vraagt sowieso om een veel uitgebreidere benadering, ook in het clubvoetbal. Gaat nergens over dat nog steeds 9 van de 10 spelers niet veel verder komen dan een rollertje beneden in de hoek terwijl ze al hun hele leven voetballen. (en een slechte aanloop nemen) De Van Persie-strafschop zou studiemateriaal moeten zijn voor elke prof.quote:Op maandag 19 december 2022 13:59 schreef BehoorlijkKritisch het volgende:
[..]
Dat blijkt. Ik denk wel dat de penaltyseries van dit WK verplichte kost gaan worden op de keepersopleiding. Ik hoop dat Frans Hoek meekijkt.
quote:Op maandag 19 december 2022 14:15 schreef PietjePuk2000 het volgende:
[..]
Natuurlijk belachelijk dat dit nog niet eerder gebeurd is. Maar het strafschoppenvraagstuk vraagt sowieso om een veel uitgebreidere benadering, ook in het clubvoetbal. Gaat nergens over dat nog steeds 9 van de 10 spelers niet veel verder komen dan een rollertje beneden in de hoek terwijl ze al hun hele leven voetballen. (en een slechte aanloop nemen) De Van Persie-strafschop zou studiemateriaal moeten zijn voor elke prof.
Misschien moet je niet na dit toernooi doen alsof er geen aandacht wordt/is besteed aan penalty's.quote:Op maandag 19 december 2022 14:17 schreef PietjePuk2000 het volgende:
[..]
Kun je nog inhoudelijk reageren?
Als er iets debiel overkomt is het wel alleen reageren met een.quote:Op maandag 19 december 2022 14:19 schreef aTypisch het volgende:
[..]
Misschien moet je niet na dit toernooi doen alsof er geen aandacht wordt/is besteed aan penalty's.
Komt nogal debiel over, namelijk. Maar gelukkig ken jij geen enkele gêne.
quote:Op maandag 19 december 2022 14:20 schreef PietjePuk2000 het volgende:
[..]
Als er iets debiel overkomt is het wel alleen reageren met een.
De pienanties waren gewoon kut met die debiele aanloopjes, eventjes inhouden, en rollertjes in de hoek. Gwoon sgietuh verdomme.quote:Op maandag 19 december 2022 14:19 schreef aTypisch het volgende:
[..]
Misschien moet je niet na dit toernooi doen alsof er geen aandacht wordt/is besteed aan penalty's.
Komt nogal debiel over, namelijk. Maar gelukkig ken jij geen enkele gêne.
Zo'n 4 centimeter groter.quote:Op maandag 19 december 2022 12:38 schreef PietjePuk2000 het volgende:
[..]
Die hele vergelijking tussen Maradonna en Messi is toch ook eigenlijk wel belachelijk.Het lijkt mij overduidelijk dat Messi groter is.
Als je hem hard genoeg in de bovenhoek trapt (maakt niet uit of het links of rechts is) is het gewoon volstrekt onmogelijk dat de keeper hem pakt. Zijn reactietijd ligt namelijk hoger dan de tijd die de bal nodig heeft om binnen te gaan ...quote:Op maandag 19 december 2022 14:15 schreef PietjePuk2000 het volgende:
[..]
Natuurlijk belachelijk dat dit nog niet eerder gebeurd is. Maar het strafschoppenvraagstuk vraagt sowieso om een veel uitgebreidere benadering, ook in het clubvoetbal. Gaat nergens over dat nog steeds 9 van de 10 spelers niet veel verder komen dan een rollertje beneden in de hoek terwijl ze al hun hele leven voetballen. (en een slechte aanloop nemen) De Van Persie-strafschop zou studiemateriaal moeten zijn voor elke prof.
Exact, maar toch neemt vrijwel niemand hem zo. Onbegrijpelijk.quote:Op maandag 19 december 2022 14:31 schreef Joost-mag-het-weten het volgende:
[..]
Als je hem hard genoeg in de bovenhoek trapt (maakt niet uit of het links of rechts is) is het gewoon volstrekt onmogelijk dat de keeper hem pakt. Zijn reactietijd ligt namelijk hoger dan de tijd die de bal nodig heeft om binnen te gaan ...
Ohja, gewoon even in de bovenhoek knallenquote:Op maandag 19 december 2022 14:31 schreef Joost-mag-het-weten het volgende:
[..]
Als je hem hard genoeg in de bovenhoek trapt (maakt niet uit of het links of rechts is) is het gewoon volstrekt onmogelijk dat de keeper hem pakt. Zijn reactietijd ligt namelijk hoger dan de tijd die de bal nodig heeft om binnen te gaan ...
quote:Op maandag 19 december 2022 14:35 schreef aTypisch het volgende:
[..]
Ohja, gewoon even in de bovenhoek knallen
Dat klopt. Dat bepaal je tijdens speciale trainingssessies in Zeist met Frans Hoek en 'n volleybalcoach erbij.quote:Op maandag 19 december 2022 13:57 schreef Marcoss het volgende:
[..]
Maar je verleden qua clubs bepaalt dan weer niet of je een goede keeper bent qua penalty's..
Oh, het homostatement van Turkije dus?quote:Op maandag 19 december 2022 14:13 schreef Joost-mag-het-weten het volgende:
[..]
"Topchef" Salt Bae ... Geen idee wat hij daar doet, maar ie wilde een selfie met Messi scoren ...
https://www.instagram.com(...)56-ade9-b136bec0d3d3
| Forum Opties | |
|---|---|
| Forumhop: | |
| Hop naar: | |