Nee. Da's gewoon een oefenpotje.quote:Op maandag 19 december 2022 12:19 schreef Marcoss het volgende:
CONMEBOL–UEFA Cup of Champions 2022.. is dat serieus een ding ja?
Gewoon een officiële prijs ja. Soort supercup voor landenteams. Nederland liet deze prijs in 1989 lopen omdat we al zoveel prijzen hadden.quote:Op maandag 19 december 2022 12:19 schreef Marcoss het volgende:
quote:Er zijn slechts drie edities gespeeld; in 1985, 1993 en 2022. In 1989 zou het Nederlands elftal als regerend Europees kampioen tegen Uruguay spelen, maar omdat er geen geschikte datum kon worden gevonden, is die wedstrijd nooit gespeeld.
Weer zo'n verzonnen cupje al is het wel goed dat UEFA en CONMEBOL samenwerken om de nog grotere engnek die Infantino heet een beetje weerstand te bieden.quote:Op maandag 19 december 2022 12:19 schreef Marcoss het volgende:
Ja prima allemaal maar je kunt hem maar beter winnen als je de kans hebt. Nederland laat dat soort prijzen altijd lekker lopen.quote:Op maandag 19 december 2022 12:24 schreef Tarado het volgende:
[..]
Weer zo'n verzonnen cupje al is het wel goed dat UEFA en CONMEBOL samenwerken om de de grotere engnek die Infantino heet een beetje weerstand te bieden.
quote:Koeman: 'We worden niet gehuldigd bij een zege en we gaan niet gek doen'
Bestond ook al gewoon in de tijd van Maradonna trouwens.quote:Op maandag 19 december 2022 12:24 schreef Tarado het volgende:
[..]
Weer zo'n verzonnen cupje al is het wel goed dat UEFA en CONMEBOL samenwerken om de nog grotere engnek die Infantino heet een beetje weerstand te bieden.
Is dat de obesitas-cup?quote:Op maandag 19 december 2022 12:27 schreef PietjePuk2000 het volgende:
[..]
Bestond ook al gewoon in de tijd van Maradonna trouwens.
[ afbeelding ]
Ik vind geen enkele teamoverwinning iets zeggen over wie de GOAT is. Als je spelers gaat vergelijken moet je ze vergelijken op hun individuele prestaties. Qua clubverband zou je nog kunnen zeggen dat de beste spelers bij de beste clubs komen en prijzen iets zeggen, maar het gelul dat Messi nu de allergrootste is omdat hij een WK heeft gewonnen slaat werkelijk nergens op.quote:Op maandag 19 december 2022 12:20 schreef PietjePuk2000 het volgende:
[..]
Ik vind Olympisch goudgenot ook wel een eervolle vermelding waard in ieder geval.Genoeg sporters die daar hun hele leven van dromen en deze jongen is ook gewoon doodleuk Olympisch kampioen. En continentaal kampioen en wereldkampioen.
Ja, ik ga niet meer discussiëren. Ben wel om. Dit is de grootste ooit.
Is altijd wel de vraag natuurlijk. Dan moet hij eigenlijk nog een WK meer winnen, een paar Champions Leagues pakken en nog consequent 12 jaar lang elk jaar een goal of 40 maken. (En eigenlijk ook wel bij een grotere club dan PSG spelen.)quote:Op zondag 18 december 2022 23:25 schreef vaarsuvius het volgende:
Mbappe gaat die Portugees en die Argentijn voorbijsteken als allerbeste voetballer van de 21sye eeuw.
Die hele vergelijking tussen Maradonna en Messi is toch ook eigenlijk wel belachelijk.quote:
Veel scoren heeft toch vooral invloed op je status als beste aanvaller? Als het gaat om beste voetballer ooit moet je natuurlijk ook niet-aanvallers meenemen, en dus zeker niet zo'n groot belang hechten aan het aantal goals.quote:Op maandag 19 december 2022 12:37 schreef PietjePuk2000 het volgende:
[..]
Is altijd wel de vraag natuurlijk. Dan moet hij eigenlijk nog een WK meer winnen, een paar Champions Leagues pakken en nog consequent 12 jaar lang elk jaar een goal of 40 maken. (En eigenlijk ook wel bij een grotere club dan PSG spelen.)
En wat betreft een WK meer winnen: Dat is lastig zat als je bedenkt dat we deze eeuw 6 verschillende winnaars hebben gehad. Frankrijk is goed maar het verschil met de andere Europese topteams en Brazilië is natuurlijk nog steeds minimaal. Het is niet zo dat landen als Engeland, Duitsland, Brazilië of zelfs Portugal er heel ver vanaf zitten.
Dat is zo, maar toch springen goede aanvallers natuurlijk altijd wel het meest in het oog omdat ze het verschil maken.quote:Op maandag 19 december 2022 12:41 schreef heywoodu het volgende:
[..]
Veel scoren heeft toch vooral invloed op je status als beste aanvaller? Als het gaat om beste voetballer ooit moet je natuurlijk ook niet-aanvallers meenemen, en dus zeker niet zo'n groot belang hechten aan het aantal goals.
Maar goed, dat verkoopt minder shirtjes natuurlijk
Die er als een achterlijke mee omging. Niveautje daar zegquote:Op maandag 19 december 2022 12:39 schreef BehoorlijkKritisch het volgende:
Of de keeper van Argentinië, maar die kreeg al een eigen prijsje.
Mbappe kreeg ook al de topschutterstrofee natuurlijk ...quote:Op maandag 19 december 2022 12:39 schreef BehoorlijkKritisch het volgende:
Overigens, Messi is dan de grootste ooit, maar ik vind hem uitroepen als speler van het toernooi niet juist. Ik snap het sentiment achter die keuze, maar voor mij was de Mbappe de beste dit WK.
Of de keeper van Argentinië, maar die kreeg al een eigen prijsje.
Moet je zien hoe hij zich aan Messi vastklampt. Schaamteloos.quote:
Iedereen weet dat je de meeste kans hebt om een penalty te stoppen door zo lang mogelijk te wachten. Behalve bij het Nederlands elftal helaas.quote:Op maandag 19 december 2022 09:58 schreef Lyrewyn het volgende:
[..]
En hij zet op het juiste moment een stap naar voren, van zijn lijn af, en duikt schuin naar voren. Zo verkleint hij zijn doel maximaal.
Zelf zou ik in een strafschoppenreeks altijd wachten. Je hebt altijd een paar spelers die falen door de druk of gewoon omdat ze niet zo goed kunnen schieten, en de bal vlakbij het midden schieten.
Wie is die kneus met dat uitgezakte knotje?quote:Op maandag 19 december 2022 13:18 schreef Joost-mag-het-weten het volgende:
[..]
Moet je zien hoe hij zich aan Messi vastklampt. Schaamteloos.
[ twitter ]
Martinez had juist succes op dit WK door relatief vroeg een hoek te kiezen.. denk niet dat Noppert eerder dook, echter anticipeerden de Argentijnen daar beter opquote:Op maandag 19 december 2022 13:39 schreef Jappie81 het volgende:
[..]
Iedereen weet dat je de meeste kans hebt om een penalty te stoppen door zo lang mogelijk te wachten. Behalve bij het Nederlands elftal helaas.
Klopt, maar ik vind het allemaal wat te gemaakt dat Messi dan ook nog de prijs voor beste speler krijgt. WK op zijn laatste toernooi en dan moet dat ook nog even voor de boeken. Ik houd daar niet zo van, dat soort symbolische geneuzel voor de geschiedenis.quote:Op maandag 19 december 2022 12:56 schreef Joost-mag-het-weten het volgende:
[..]
Mbappe kreeg ook al de topschutterstrofee natuurlijk ...
Ik had ook niet het idee dat Martinez bijzonder lang wachtte. Maar hij springt zo goed getimed schuin naar voren dat als hij de hoek juist heeft hij hem vrijwel altijd pakt. Zelden gezien, eerlijk gezegd en behoorlijk onder de indruk.quote:Op maandag 19 december 2022 13:44 schreef Marcoss het volgende:
[..]
Martinez had juist succes op dit WK door relatief vroeg een hoek te kiezen.. denk niet dat Noppert eerder dook, echter anticipeerden de Argentijnen daar beter op
Hij stond dit keer in ieder geval in de top-5 qua spelers van het toernooi (of hij de beste was, kun je inderdaad over twijfelen), dat is in ieder geval al beter dan in 2014..quote:Op maandag 19 december 2022 13:48 schreef BehoorlijkKritisch het volgende:
[..]
Klopt, maar ik vind het allemaal wat te gemaakt dat Messi dan ook nog de prijs voor beste speler krijgt. WK op zijn laatste toernooi en dan moet dat ook nog even voor de boeken. Ik houd daar niet zo van, dat soort symbolische geneuzel voor de geschiedenis.
Waarom moet dat een speler uit de finale zijn? Ik vind dat er bij Marokko wel wat spelers op het veld stonden die op mij meer indruk hebben gemaakt dan Messi. En Modric heeft op mij ook meer indruk gemaakt dan Messi.
Messi is wat mij betreft onbetwist de nummer 1 van zijn generatie, daar kan wat mij betreft geen discussie over zijn. En ik denk dat hij de allergrootste allertijden is, al zijn vergelijkingen over decennia terug altijd lastig omdat het voetbal zo anders is. Maar hoe ik naar Messi zijn carrière kijk is niet veranderd door deze wedstrijd of dit toernooi. Hooguit dat ik nog wat verder ben afgeknapt op zijn karakter.
Het is de eerste keer dat hij op een WK wist te presteren bij Argentinië.quote:Op maandag 19 december 2022 13:50 schreef Marcoss het volgende:
[..]
Hij stond dit keer in ieder geval in de top-5 qua spelers van het toernooi (of hij de beste was, kun je inderdaad over twijfelen), dat is in ieder geval al beter dan in 2014..
ik vind het wel hilarisch dat ze dan bij argentinië wél echt goed zijn in penalty's door de keeperquote:Op maandag 19 december 2022 13:50 schreef BehoorlijkKritisch het volgende:
[..]
Ik had ook niet het idee dat Martinez bijzonder lang wachtte. Maar hij springt zo goed getimed schuin naar voren dat als hij de hoek juist heeft hij hem vrijwel altijd pakt. Zelden gezien, eerlijk gezegd en behoorlijk onder de indruk.
Dat het verder een doorgesnoven nazi is, is wat jammer.
Ja, klopt, maar in 2014 werd hij ook speler van het toernooi, terwijl hij toen vrij weinig indruk maakte..quote:Op maandag 19 december 2022 13:52 schreef BehoorlijkKritisch het volgende:
[..]
Het is de eerste keer dat hij op een WK wist te presteren bij Argentinië.
Maar ik heb vooral enorm genoten van Modric en Amrabat. Van die laatste vooral omdat ik het totaal niet had verwacht dat hij zo'n baas zou zijn bij Marokko.
En dat zonder Frans (verkeerde) Hoek!!!!quote:Op maandag 19 december 2022 13:52 schreef aTypisch het volgende:
[..]
ik vind het wel hilarisch dat ze dan bij argentinië wél echt goed zijn in penalty's door de keeper
deze keeper volgens wiki ook pas 2 seizoenen veel aan het keepen, maar dan niet bij GAE en Heerenveen maar bij Aston Villa
En daarvoor kwam hij niet aan de bak bij Arsenal i.p.v. bij NAC, Dordrecht en Foggia.quote:Op maandag 19 december 2022 13:52 schreef aTypisch het volgende:
[..]
ik vind het wel hilarisch dat ze dan bij argentinië wél echt goed zijn in penalty's door de keeper
deze keeper volgens wiki ook pas 2 seizoenen veel aan het keepen, maar dan niet bij GAE en Heerenveen maar bij Aston Villa
Maradonna was een veel kleurrijkere voetballer.quote:Op maandag 19 december 2022 12:38 schreef PietjePuk2000 het volgende:
[..]
Die hele vergelijking tussen Maradonna en Messi is toch ook eigenlijk wel belachelijk.Het lijkt mij overduidelijk dat Messi groter is.
FTFYquote:Op maandag 19 december 2022 13:53 schreef Marcoss het volgende:
[..]
Ja, klopt, maar in 2014 werd hij ook speler van het toernooi, terwijl hij toen geen vrij weinig indruk maakte..
Messi heeft toch een vrij kleurrijke tattoo.quote:Op maandag 19 december 2022 13:53 schreef PzKpfw het volgende:
[..]
Maradonna was een veel kleurrijkere voetballer.
Het was ook een veel kleurrijkere tijd. In deze tijd maak je het niet tot op dat niveau als je alles zuipt en snuift wat je onder ogen krijgt.quote:Op maandag 19 december 2022 13:53 schreef PzKpfw het volgende:
[..]
Maradonna was een veel kleurrijkere voetballer.
Ik denk dat je hier onderschat hoe bijzonder het is wat Messi en Ronaldo de afgelopen vijftien jaar hebben gepresteerd. Er werd van Neymar ook gezegd dat hij dat wel even ging evenaren, niet dus. Mbappe is natuurlijk exceptioneel bezig op dit moment, maar hij moet dit nog tien jaar volhouden om de buurt te komen bij Ronaldo en Messi. Dat is een lange periode in het voetbal. En ik ben ook benieuwd in hoeverre Mbappe het kan volhouden naarmate hij ouder wordt, zijn snelheid is namelijk een groot onderdeel van zijn klasse. Je ziet bij dit Ronaldo ook, die teerde in vergelijking met Messi meer op fysiek en is daarom ook sneller een minder goede speler geworden naarmate de jaren gingen tellen. Messi heeft ook ingeleverd, maar is meer een pure voetballer dan Ronaldo, waardoor hij ondanks dat hij heeft ingeleverd op explosiviteit, nog altijd beslissend is.quote:Op zondag 18 december 2022 23:25 schreef vaarsuvius het volgende:
Mbappe gaat die Portugees en die Argentijn voorbijsteken als allerbeste voetballer van de 21sye eeuw.
Vooral dat laatste inderdaad. Ik heb toch ook genoeg dingen van hem gezien die ik niet had verwacht. Maar sportief gezien is er natuurlijk weinig op af te dingen. Hij wint in de nadagen van zijn carrière gewoon even een Copa én een WK, waarin hij ook echt beslissend is. Dat maakt een heel groot verschil natuurlijk.quote:Op maandag 19 december 2022 13:48 schreef BehoorlijkKritisch het volgende:
[..]
Klopt, maar ik vind het allemaal wat te gemaakt dat Messi dan ook nog de prijs voor beste speler krijgt. WK op zijn laatste toernooi en dan moet dat ook nog even voor de boeken. Ik houd daar niet zo van, dat soort symbolische geneuzel voor de geschiedenis.
Waarom moet dat een speler uit de finale zijn? Ik vind dat er bij Marokko wel wat spelers op het veld stonden die op mij meer indruk hebben gemaakt dan Messi. En Modric heeft op mij ook meer indruk gemaakt dan Messi.
Messi is wat mij betreft onbetwist de nummer 1 van zijn generatie, daar kan wat mij betreft geen discussie over zijn. En ik denk dat hij de allergrootste allertijden is, al zijn vergelijkingen over decennia terug altijd lastig omdat het voetbal zo anders is. Maar hoe ik naar Messi zijn carrière kijk is niet veranderd door deze wedstrijd of dit toernooi. Hooguit dat ik nog wat verder ben afgeknapt op zijn karakter.
Maar je verleden qua clubs bepaalt dan weer niet of je een goede keeper bent qua penalty's..quote:Op maandag 19 december 2022 13:53 schreef Halcon het volgende:
[..]
En daarvoor kwam hij niet aan de bak bij Arsenal i.p.v. bij NAC, Dordrecht en Foggia.
Dat blijkt. Ik denk wel dat de penaltyseries van dit WK verplichte kost gaan worden op de keepersopleiding. Ik hoop dat Frans Hoek meekijkt.quote:Op maandag 19 december 2022 13:57 schreef Marcoss het volgende:
[..]
Maar je verleden qua clubs bepaalt dan weer niet of je een goede keeper bent qua penalty's..
Wat wil je met zo'n anushoofd.quote:Op maandag 19 december 2022 13:54 schreef Halcon het volgende:
[..]
Messi heeft toch een vrij kleurrijke tattoo.
"Topchef" Salt Bae ... Geen idee wat hij daar doet, maar ie wilde een selfie met Messi scoren ...quote:Op maandag 19 december 2022 13:42 schreef Halcon het volgende:
[..]
Wie is die kneus met dat uitgezakte knotje?
Natuurlijk belachelijk dat dit nog niet eerder gebeurd is. Maar het strafschoppenvraagstuk vraagt sowieso om een veel uitgebreidere benadering, ook in het clubvoetbal. Gaat nergens over dat nog steeds 9 van de 10 spelers niet veel verder komen dan een rollertje beneden in de hoek terwijl ze al hun hele leven voetballen. (en een slechte aanloop nemen) De Van Persie-strafschop zou studiemateriaal moeten zijn voor elke prof.quote:Op maandag 19 december 2022 13:59 schreef BehoorlijkKritisch het volgende:
[..]
Dat blijkt. Ik denk wel dat de penaltyseries van dit WK verplichte kost gaan worden op de keepersopleiding. Ik hoop dat Frans Hoek meekijkt.
quote:Op maandag 19 december 2022 14:15 schreef PietjePuk2000 het volgende:
[..]
Natuurlijk belachelijk dat dit nog niet eerder gebeurd is. Maar het strafschoppenvraagstuk vraagt sowieso om een veel uitgebreidere benadering, ook in het clubvoetbal. Gaat nergens over dat nog steeds 9 van de 10 spelers niet veel verder komen dan een rollertje beneden in de hoek terwijl ze al hun hele leven voetballen. (en een slechte aanloop nemen) De Van Persie-strafschop zou studiemateriaal moeten zijn voor elke prof.
Misschien moet je niet na dit toernooi doen alsof er geen aandacht wordt/is besteed aan penalty's.quote:Op maandag 19 december 2022 14:17 schreef PietjePuk2000 het volgende:
[..]
Kun je nog inhoudelijk reageren?
Als er iets debiel overkomt is het wel alleen reageren met een.quote:Op maandag 19 december 2022 14:19 schreef aTypisch het volgende:
[..]
Misschien moet je niet na dit toernooi doen alsof er geen aandacht wordt/is besteed aan penalty's.
Komt nogal debiel over, namelijk. Maar gelukkig ken jij geen enkele gêne.
quote:Op maandag 19 december 2022 14:20 schreef PietjePuk2000 het volgende:
[..]
Als er iets debiel overkomt is het wel alleen reageren met een.
De pienanties waren gewoon kut met die debiele aanloopjes, eventjes inhouden, en rollertjes in de hoek. Gwoon sgietuh verdomme.quote:Op maandag 19 december 2022 14:19 schreef aTypisch het volgende:
[..]
Misschien moet je niet na dit toernooi doen alsof er geen aandacht wordt/is besteed aan penalty's.
Komt nogal debiel over, namelijk. Maar gelukkig ken jij geen enkele gêne.
Zo'n 4 centimeter groter.quote:Op maandag 19 december 2022 12:38 schreef PietjePuk2000 het volgende:
[..]
Die hele vergelijking tussen Maradonna en Messi is toch ook eigenlijk wel belachelijk.Het lijkt mij overduidelijk dat Messi groter is.
Als je hem hard genoeg in de bovenhoek trapt (maakt niet uit of het links of rechts is) is het gewoon volstrekt onmogelijk dat de keeper hem pakt. Zijn reactietijd ligt namelijk hoger dan de tijd die de bal nodig heeft om binnen te gaan ...quote:Op maandag 19 december 2022 14:15 schreef PietjePuk2000 het volgende:
[..]
Natuurlijk belachelijk dat dit nog niet eerder gebeurd is. Maar het strafschoppenvraagstuk vraagt sowieso om een veel uitgebreidere benadering, ook in het clubvoetbal. Gaat nergens over dat nog steeds 9 van de 10 spelers niet veel verder komen dan een rollertje beneden in de hoek terwijl ze al hun hele leven voetballen. (en een slechte aanloop nemen) De Van Persie-strafschop zou studiemateriaal moeten zijn voor elke prof.
Exact, maar toch neemt vrijwel niemand hem zo. Onbegrijpelijk.quote:Op maandag 19 december 2022 14:31 schreef Joost-mag-het-weten het volgende:
[..]
Als je hem hard genoeg in de bovenhoek trapt (maakt niet uit of het links of rechts is) is het gewoon volstrekt onmogelijk dat de keeper hem pakt. Zijn reactietijd ligt namelijk hoger dan de tijd die de bal nodig heeft om binnen te gaan ...
Ohja, gewoon even in de bovenhoek knallenquote:Op maandag 19 december 2022 14:31 schreef Joost-mag-het-weten het volgende:
[..]
Als je hem hard genoeg in de bovenhoek trapt (maakt niet uit of het links of rechts is) is het gewoon volstrekt onmogelijk dat de keeper hem pakt. Zijn reactietijd ligt namelijk hoger dan de tijd die de bal nodig heeft om binnen te gaan ...
quote:Op maandag 19 december 2022 14:35 schreef aTypisch het volgende:
[..]
Ohja, gewoon even in de bovenhoek knallen
Dat klopt. Dat bepaal je tijdens speciale trainingssessies in Zeist met Frans Hoek en 'n volleybalcoach erbij.quote:Op maandag 19 december 2022 13:57 schreef Marcoss het volgende:
[..]
Maar je verleden qua clubs bepaalt dan weer niet of je een goede keeper bent qua penalty's..
| Forum Opties | |
|---|---|
| Forumhop: | |
| Hop naar: | |