abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
pi_207142142
quote:
0s.gif Op zondag 18 december 2022 21:46 schreef Richestorags het volgende:

[..]
Ik denk dat dat komt omdat:
-Penalty's het ultieme kop boven het maaiveld moment zijn. Individualisme en persoonlijke verheerlijking ten top. Dat verafschuwt de calvinistische cultuur.
-Nederlanders te nuchter zijn voor dit soort intense, emotionele momenten. Argentinië leeft op emotie, overigens vooral op negatieve. Je ziet dat ze elke keer intens goed in de wedstrijd komen zodra ze via een penalty voorkomen. Bij Nederland hadden ze zich opgeladen met verhaaltjes over van Gaal en na de winst tegen Saudi-Arabië stonden ze helemaal op scherp. Ze komen twee keer terug nadat ze gigantisch op scherp worden gezet door zowel Nederland als Frankrijk, terwijl ze comfortabel voorstaan. Menig ploeg zou deze dreunen niet overleven, zij worden er sterker van.
Wat een onzin. De penalties van Argentinie waren ook redelijk kut geschoten, blijkbaar is deze keeper een natuurtalent, veel zullen ze er bij Argentinië ook niet aan gedaan hebben.
Hopelijk gaat het Nederlands elftal zich volgend toernooi zich er eens in verdiepen hoe een penalty genomen/gestopt moet worden. En dan niet bij een of andere volleybalcoach of Hans van Breukelen type.

Maar goed, dit roep ik al 25 jaar, denk niet dat ik het nog ga meemaken. Het credo zal nu wel worden, ja we hebben er in Qatar op geoefend,zie je wel, je kan er niet op oefenen.
pi_207142146
pi_207142151
quote:
Die keeper ziet er redelijk doorgesnoven uit, wordt er nog op doping getest?
  maandag 19 december 2022 @ 09:15:10 #204
319243 Caland
FREEJANCEES
pi_207142160
quote:
0s.gif Op maandag 19 december 2022 09:13 schreef Jappie81 het volgende:

[..]
Wat een onzin. De penalties van Argentinie waren ook redelijk kut geschoten, blijkbaar is deze keeper een natuurtalent, veel zullen ze er bij Argentinië ook niet aan gedaan hebben.
Hopelijk gaat het Nederlands elftal zich volgend toernooi zich er eens in verdiepen hoe een penalty genomen/gestopt moet worden. En dan niet bij een of andere volleybalcoach of Hans van Breukelen type.

Maar goed, dit roep ik al 25 jaar, denk niet dat ik het nog ga meemaken. Het credo zal nu wel worden, ja we hebben er in Qatar op geoefend,zie je wel, je kan er niet op oefenen.
Nouja met name voor de keepers hebben ze er een hele studie van gemaakt. En dan stel je een keeper op die of niet duikt of nog eerder dan Cillessen al in de hoek ligt. Toch wel een beetje onbegrijpelijk, helemaal gezien de geschiedenis van Loewie en omdat hij nog wissels overhad.
VBL SC influencer
Left, right, behind
  maandag 19 december 2022 @ 09:16:00 #205
94668 Joost-mag-het-weten
Voor Vorst, Vlaming & vr R
pi_207142165
quote:
0s.gif Op maandag 19 december 2022 09:14 schreef Jappie81 het volgende:

[..]
Die keeper ziet er redelijk doorgesnoven uit, wordt er nog op doping getest?
Geen flauw idee ...
Frank Vandenbroucke : * 06-11-74; + 12-10-09
"Mijn comeback wordt de grootste uit de wielergeschiedenis!" (14-08-07)
"Vdb is klaar om opnieuw te schitteren" (10-10-07)
"Ik rij geen koers, ik geef een voorstelling" (17-01-08)
pi_207142194
quote:
0s.gif Op maandag 19 december 2022 09:15 schreef Caland het volgende:

[..]
Nouja met name voor de keepers hebben ze er een hele studie van gemaakt. En dan stel je een keeper op die of niet duikt of nog eerder dan Cillessen al in de hoek ligt. Toch wel een beetje onbegrijpelijk, helemaal gezien de geschiedenis van Loewie en omdat hij nog wissels overhad.
Yep, onbegrijpelijk inderdaad. Maar ja als blijkbaar voor de wedstrijd de volgorde van penaltynemers al niet bekend is (2014 all over again) dan verbaas ik me nergens meer over.
pi_207142222
quote:
Die interlandstatistieken zijn ook wel bizar hoor.. 65 interlands, 33 goals, 12 WK-goals, 4 goals in een WK-finale op je 23e.. en hij kan nog wel 3 WK's mee

[ Bericht 0% gewijzigd door Marcoss op 19-12-2022 09:34:12 ]
pi_207142290
quote:
0s.gif Op maandag 19 december 2022 08:39 schreef Richestorags het volgende:

[..]
Mbaope had op zijn 19e een WK en 23e een WK-finale. Daar mag Messi van dromen.
Dat is een vrij beperkte manier van vergelijken.
  maandag 19 december 2022 @ 09:31:49 #209
131800 Tarado
capô de fusca
pi_207142328
quote:
0s.gif Op maandag 19 december 2022 09:22 schreef Marcoss het volgende:

[..]
Die interlandstatistieken zijn ook wel bizar hoor.. 65 interlands, 33 goals, 12 WK-goals, 4 goals in een WK-finale.. en hij kan nog wel 3 WK's mee
Ook wel van hem genoten hoor, jammer dat die Fransen valium geslikt leken te hebben voor de wedstrijd, die penalty hielp ze over het dode punt heen maar al met al gewoon een terechte overwinning voor Argentinië.
  maandag 19 december 2022 @ 09:43:24 #210
94668 Joost-mag-het-weten
Voor Vorst, Vlaming & vr R
pi_207142398
quote:
0s.gif Op maandag 19 december 2022 09:31 schreef Tarado het volgende:

[..]
Ook wel van hem genoten hoor, jammer dat die Fransen valium geslikt leken te hebben voor de wedstrijd, die penalty hielp ze over het dode punt heen maar al met al gewoon een terechte overwinning voor Argentinië.
In de afgelopen week waren er verschillende nieuwsberichten over een ziekte-golf binnen de Franse selectie. Mogelijk waren die verre van fit aan de match begonnen ...
Frank Vandenbroucke : * 06-11-74; + 12-10-09
"Mijn comeback wordt de grootste uit de wielergeschiedenis!" (14-08-07)
"Vdb is klaar om opnieuw te schitteren" (10-10-07)
"Ik rij geen koers, ik geef een voorstelling" (17-01-08)
  maandag 19 december 2022 @ 09:49:41 #211
222754 Dagoduck
Karel (2003-2022)
pi_207142433
Hele kroeg gister in een depressie, waren allemaal voor Frankrijk. Stond ik lekker in mijn eentje te juichen.
|| FOK!Stok || tatatatatataatatatattaaaaapiediedieuwtididipieuwpidibididi She said I'll throw myself away pididididum They're just photos after all! || Den Helder || Winnaar VBL Wijndal-award 2020: beste AZ-user! || Mijn concertstatistieken ||
pi_207142438
quote:
0s.gif Op maandag 19 december 2022 08:42 schreef Richestorags het volgende:

[..]
If then maybe but. En dan hadden we de 4e WK-finale verloren omdat Memphis één op één chokete tegen de keeperT van Frankrijk en Mbappe er vervolgens drie inlegde.
En toch zijn we ondanks het enorme kutvoetbal toch weer verdraaid dichtbij geweest. Frankrijk legde eigenlijk eenzelfde (zo niet slechtere) prestatie op de mat dan Oranje de eerste 80 minuten. Ik denk dat we Kroatië ook nog best hadden kunnen hebben.

Zonde allemaal weer maar ik denk dat we het tegen Mbappé inderdaad wel hadden afgelegd.
pi_207142494
quote:
0s.gif Op maandag 19 december 2022 08:26 schreef Beathoven het volgende:

[..]
Enige positieve aan de keeper is dat hij bij strafschoppen beweegt op de doellijn en kijkt waar de bal naartoe gaat ipv een hoek te kiezen op kans of op hoe de speler staat. Voorbeeld voor andere keepers, met name iedereen behalve Krul aan NL zijde.
En hij zet op het juiste moment een stap naar voren, van zijn lijn af, en duikt schuin naar voren. Zo verkleint hij zijn doel maximaal.

Zelf zou ik in een strafschoppenreeks altijd wachten. Je hebt altijd een paar spelers die falen door de druk of gewoon omdat ze niet zo goed kunnen schieten, en de bal vlakbij het midden schieten.
  maandag 19 december 2022 @ 09:59:54 #214
94668 Joost-mag-het-weten
Voor Vorst, Vlaming & vr R
pi_207142503
Frank Vandenbroucke : * 06-11-74; + 12-10-09
"Mijn comeback wordt de grootste uit de wielergeschiedenis!" (14-08-07)
"Vdb is klaar om opnieuw te schitteren" (10-10-07)
"Ik rij geen koers, ik geef een voorstelling" (17-01-08)
pi_207142515
quote:
0s.gif Op maandag 19 december 2022 09:13 schreef Jappie81 het volgende:

[..]
Wat een onzin. De penalties van Argentinie waren ook redelijk kut geschoten, blijkbaar is deze keeper een natuurtalent, veel zullen ze er bij Argentinië ook niet aan gedaan hebben.
Hopelijk gaat het Nederlands elftal zich volgend toernooi zich er eens in verdiepen hoe een penalty genomen/gestopt moet worden. En dan niet bij een of andere volleybalcoach of Hans van Breukelen type.

Maar goed, dit roep ik al 25 jaar, denk niet dat ik het nog ga meemaken. Het credo zal nu wel worden, ja we hebben er in Qatar op geoefend,zie je wel, je kan er niet op oefenen.
De meeste wereldkampioenen moeten toch wel minimaal 1 penaltyserie doorkomen om wereldkampioen te worden, 25 procent kans op strafschoppen in de knock-outfase. Dan mag je dat inderdaad wel serieuzer nemen.

Maar als je geen goede penaltykeeper hebt dan wordt het ook wel gewoon lastig. Noppert was met 3 strafschoppen tegen in zijn hele leven natuurlijk niet echt serieus te nemen. Misschien had je zelfs Krul nu maar gewoon weer moeten meenemen en inbrengen, al is dat statistisch gezien ook helemaal niet zo'n geweldige stopper. :')

Wat betreft nemers moet je ook gewoon ervaren spelers hebben. Jongens zoals Berghuis die alleen in de Eredivisie er af en toe 1 nemen of nog veel slechtere nemers zoals Luuk de Jong (die hem nu toevallig binnenschoot) gaan het ook niet voor je doen op het hoogste podium.

10 jaar geleden hadden we Van Persie, Kuijt en Robben die ze in de Bundesliga en Premier League aan de lopende band namen. Dat scheelt ook al flink.
pi_207142523
quote:
0s.gif Op maandag 19 december 2022 09:31 schreef Tarado het volgende:

[..]
Ook wel van hem genoten hoor, jammer dat die Fransen valium geslikt leken te hebben voor de wedstrijd, die penalty hielp ze over het dode punt heen maar al met al gewoon een terechte overwinning voor Argentinië.
Als je kijkt naar de laatste drie wedstrijden heeft Argentinië prima tot goed gespeeld, en in ieder geval beter dan hun tegenstanders. Een weinig sympathieke, maar wel terechte wereldkampioen.
pi_207142574
quote:
0s.gif Op maandag 19 december 2022 10:01 schreef PietjePuk2000 het volgende:

[..]
De meeste wereldkampioenen moeten toch wel minimaal 1 penaltyserie doorkomen om wereldkampioen te worden, 25 procent kans op strafschoppen in de knock-outfase. Dan mag je dat inderdaad wel serieuzer nemen.

Maar als je geen goede penaltykeeper hebt dan wordt het ook wel gewoon lastig. Noppert was met 3 strafschoppen tegen in zijn hele leven natuurlijk niet echt serieus te nemen. Misschien had je zelfs Krul nu maar gewoon weer moeten meenemen en inbrengen, al is dat statistisch gezien ook helemaal niet zo'n geweldige stopper. :')

Wat betreft nemers moet je ook gewoon ervaren spelers hebben. Jongens zoals Berghuis die alleen in de Eredivisie er af en toe 1 nemen of nog veel slechtere nemers zoals Luuk de Jong (die hem nu toevallig binnenschoot) gaan het ook niet voor je doen op het hoogste podium.

10 jaar geleden hadden we Van Persie, Kuijt en Robben die ze in de Bundesliga en Premier League aan de lopende band namen. Dat scheelt ook al flink.
Tja, die had Sneijder in 2014 ook en die miste ook..
pi_207142589
quote:
0s.gif Op maandag 19 december 2022 10:08 schreef Marcoss het volgende:

[..]
Tja, die had Sneijder in 2014 ook en die miste ook..
Incorrect. :) Had 1 strafschop in zijn hele carrière genomen tot dan toe en gemist. :D

https://www.transfermarkt(...)tertore/spieler/4673
pi_207142651
quote:
0s.gif Op maandag 19 december 2022 10:09 schreef PietjePuk2000 het volgende:

[..]
Incorrect. :) Had 1 strafschop in zijn hele carrière genomen tot dan toe en gemist. :D

https://www.transfermarkt(...)tertore/spieler/4673
Oh, je had het puur over de pingels, dacht qua ervaring in het algemeen.

Maar Kane heeft er ook genoeg genomen en schoot tegen Lloris (waarvan hij weet dat hij geen penalty's stopt) de bal het stadion uit.. dus zo'n zekerheid is het ook niet altijd
pi_207142660
In 120+3 zo'n kans op de wereldtitel missen trouwens. :D Was er 4 jaar geleden nog niet bij die jongen dus dat maakt het voor hem allemaal wel extra pijnlijk.

  maandag 19 december 2022 @ 10:17:59 #221
262211 hhh38
Duistere driften en afgoderij
pi_207142671
quote:
0s.gif Op maandag 19 december 2022 10:16 schreef PietjePuk2000 het volgende:
In 120+3 zo'n kans op de wereldtitel missen trouwens. :D Was er 4 jaar geleden nog niet bij die jongen dus dat maakt het voor hem allemaal wel extra pijnlijk.

Het was niet eens slecht ingeschoten, fantastische redding van Martinez.

Bizar om te bedenken dat dan heel het sprookje van Messi niet door was gegaan
pi_207142685
quote:
0s.gif Op maandag 19 december 2022 10:17 schreef hhh38 het volgende:

[..]
Het was niet eens slecht ingeschoten, fantastische redding van Martinez.

Bizar om te bedenken dat dan heel het sprookje van Messi niet door was gegaan
Hij had hem ook nog kunnen afleggen op Mbappé (door te chippen) als je het zo bekijkt. 4 goals voor Mbappé in een WK-finale was ook wel legendarisch geweest natuurlijk.
pi_207142712
quote:
0s.gif Op maandag 19 december 2022 10:19 schreef PietjePuk2000 het volgende:

[..]
Hij had hem ook nog kunnen afleggen op Mbappé (door te chippen) als je het zo bekijkt. 4 goals voor Mbappé in een WK-finale was ook wel legendarisch geweest natuurlijk.
Op zo'n moment wil je vooral zelf de held worden, lijkt me. Maar dat ging nu even mis ja
pi_207142720
@hhh38 Kon echt makkelijk eigenlijk. Balletje breed of een beetje schuin en het is altijd hangen voor Mbappé met zijn snelheid.

  maandag 19 december 2022 @ 10:39:02 #225
94668 Joost-mag-het-weten
Voor Vorst, Vlaming & vr R
pi_207142894
quote:
0s.gif Op maandag 19 december 2022 10:16 schreef PietjePuk2000 het volgende:
In 120+3 zo'n kans op de wereldtitel missen trouwens. :D Was er 4 jaar geleden nog niet bij die jongen dus dat maakt het voor hem allemaal wel extra pijnlijk.

Het is ongelofelijk cliché, maar in deze vind ik echt niet dat hij hem mist. Het is de keeper die hem pakt. Toonvoorbeeld van een wereldsave op een cruciaal moment ...
Frank Vandenbroucke : * 06-11-74; + 12-10-09
"Mijn comeback wordt de grootste uit de wielergeschiedenis!" (14-08-07)
"Vdb is klaar om opnieuw te schitteren" (10-10-07)
"Ik rij geen koers, ik geef een voorstelling" (17-01-08)
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')