abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
pi_206279440
quote:
0s.gif Op maandag 10 oktober 2022 20:14 schreef AlwaysHappy het volgende:

[..]
Ik ben iemand die mensen over t algemeen kans na kans geeft als ik geloof dat die persoon veranderd is. Als iemand een paar keer wat doet heb je nooit een 100% zekerheid dat het nogmaals fout gaat. Grote kans? Ja. Zekerheid? Nee.

Ik snap ook best dat er zoveel wantrouwen is naar Putin en dat onderhandelen met hem als zinloos wordt geacht, maar toch zou je het moeten blijven proberen. Uiteindelijk moet er toch iets van een akkoord komen; lijkt me toch het meest waarschijnlijke einde van de oorlog. Wat is het alternatief? Putin vernederen en mee slepen naar Den Haag? Dat hij z’n verlies gaat toegeven zonder zelf het gevoel te hebben dat hij er iets uit heeft gehaald? Gaat nooit gebeuren natuurlijk.

Denk dat er drie uitwegen zijn. Toch iets van onderhandelen. Een kern oorlog. Of dat hij wordt omgelegd door iemand uit eigen land. En dan hopen dat z’n opvolger niet nog erger is. Zodat we daarmee kunnen onderhandelen.
Er liggen nu al zo (na een paar minuten zoeken) 5 akkoorden van Rusland waarin ze de grenzen van Oekrane zeggen te erkennen en te respecteren. Over een periode van meerdere decennia, met meerdere presidenten. Ook van voor Poetin. En ook een akkoord met Poetin zijn handtekening.

Poetin lapt ze gewoon keer op keer aan zijn laars. Voor hem telt kennelijk alleen wie de sterkste is.
"People that use Fiat currency as a store of value.
There is a name for it:
We call them Poor"
pi_206279447
When the student is ready, the teacher will appear.
When the student is truly ready, the teacher will disappear.
  maandag 10 oktober 2022 @ 20:26:31 #4
500074 Rode_Wijn
Kom laat ons vrolijk zijn
pi_206279471
quote:
0s.gif Op maandag 10 oktober 2022 19:05 schreef kevinrsd het volgende: [ twitter ]
Als dit klopt kan dit een nieuwe aanval op Kiev betekenen. Dat zou wel weer een interessante draai zijn, ben benieuwd hoe die mogelijkheid wordt beoordeeld tactisch door de deskundigen
pi_206279491
quote:
1s.gif Op maandag 10 oktober 2022 20:23 schreef capricia het volgende:

[..]
Er liggen nu al zo (na een paar minuten zoeken) 5 akkoorden van Rusland waarin ze de grenzen van Oekrane zeggen te erkennen en te respecteren. Over een periode van meerdere decennia, met meerdere presidenten. Ook van voor Poetin. En ook een akkoord met Poetin zijn handtekening.

Poetin lapt ze gewoon keer op keer aan zijn laars. Voor hem telt kennelijk alleen wie de sterkste is.
Blijf ik bij de kern van mijn post.
pi_206279502
Volgens mij heeft Poetin erg weinig verstand van militaire oorlogsvoering en heeft hij weinig aan zijn adviseurs.

Ik moet hem wel toegeven dat hij schijnbaar het geo-economische oorlogsspel stukken beter uitspeelt. Kun je zeggen wat je wil maar daar heeft hij meer invloed in de EU dan de EU zou willen.
Vakman pur sang
pi_206279509
twitter
pi_206279513
Met dank aan Oost Duitse Merkel (en haar kiezers) uiteraard.
Vakman pur sang
pi_206279527
quote:
7s.gif Op maandag 10 oktober 2022 20:24 schreef Aether het volgende:
[ afbeelding ]
De komende dagen wordt de eerste 'IRIS-T air defense system' geleverd, volgens defensie Minister Christine Lambrecht. _O_
There is a name for it:
We call them Poor"
  maandag 10 oktober 2022 @ 20:30:41 #10
6484 ExTec
Would you like to know more?
pi_206279532
quote:
1s.gif Op maandag 10 oktober 2022 20:26 schreef Rode_Wijn het volgende:

[..]
Als dit klopt kan dit een nieuwe aanval op Kiev betekenen. Dat zou wel weer een interessante draai zijn, ben benieuwd hoe die mogelijkheid wordt beoordeeld tactisch door de deskundigen
Drama. Heel veel moerassen, heel veel bossen met af en toe een weg erdoor.

Dat gebied waar ze doorheen moeten is dermate ongeschikt, dat zowel de nazi's in WO2 en de sovjet unie toen ze het gingen "bevrijden" met een grote bocht om dat gebied heen zijn gegaan.
  maandag 10 oktober 2022 @ 20:32:01 #11
140043 Isdatzo
Born in the echoes.
pi_206279543
quote:
0s.gif Op maandag 10 oktober 2022 20:14 schreef AlwaysHappy het volgende:

[..]
Ik ben iemand die mensen over t algemeen kans na kans geeft als ik geloof dat die persoon veranderd is. Als iemand een paar keer wat doet heb je nooit een 100% zekerheid dat het nogmaals fout gaat. Grote kans? Ja. Zekerheid? Nee.

Ik snap ook best dat er zoveel wantrouwen is naar Putin en dat onderhandelen met hem als zinloos wordt geacht, maar toch zou je het moeten blijven proberen. Uiteindelijk moet er toch iets van een akkoord komen; lijkt me toch het meest waarschijnlijke einde van de oorlog. Wat is het alternatief? Putin vernederen en mee slepen naar Den Haag? Dat hij z’n verlies gaat toegeven zonder zelf het gevoel te hebben dat hij er iets uit heeft gehaald? Gaat nooit gebeuren natuurlijk.

Denk dat er drie uitwegen zijn. Toch iets van onderhandelen. Een kern oorlog. Of dat hij wordt omgelegd door iemand uit eigen land. En dan hopen dat z’n opvolger niet nog erger is. Zodat we daarmee kunnen onderhandelen.
Ervoor zorgen dat het militair en economisch niet opportuun is om landjepik te spelen. Keihard afstraffen. Zorg dat hij er ab-so-luut niet op vooruitgaat. Dat is de enige taal die hij spreekt.

Poetin drukt door waar hij zwakte ziet. Een akkoord tekenen is niks waard wanneer hij erop vooruit denkt te kunnen gaan door er schijt aan te hebben, dus moet je het militair afdwingen. Beste is, helaas, om Rusland nu zo te verzwakken dat ze simpelweg de komende decennia niet in staat zijn om iets vergelijkbaars te proberen. Laat je hem er nu mee wegkomen dan zit je over een tijdje weer in dezelfde situatie, maar dan met een beter voorbereid Rusland.
Huilen dan.
pi_206279564
twitter
ph'nglui mglw'nafh Cthulhu R'lyeh wgah'nagl fhtagn
pi_206279570
quote:
7s.gif Op maandag 10 oktober 2022 20:32 schreef Isdatzo het volgende:

[..]
Ervoor zorgen dat het militair en economisch niet opportuun is om landjepik te spelen. Keihard afstraffen. Dat is de enige taal die hij spreekt.

Poetin drukt door waar hij zwakte ziet. Een akkoord tekenen is niks waard wanneer hij erop vooruit denkt te kunnen gaan door er schijt aan te hebben, dus moet je het militair afdwingen. Beste is, helaas, om Rusland nu zo te verzwakken dat ze simpelweg de komende decennia niet in staat zijn om iets vergelijkbaars te proberen. Laat je hem er nu mee wegkomen dan zit je over een tijdje weer in dezelfde situatie, maar dan met een beter voorbereid Rusland.
Loop je dan niet het risico dat je een Hitler 2 krijgt? Ik ben geen held in geschiedenis, maar Hitler kreeg het voor elkaar om op te komen binnen Duitsland omdat Duitsland zo was afgestraft na de 1e wereldoorlog. Land was helemaal naar de kloten; hij beloofde van alles, gaf het volk een zondebok en tada. Dus zelfs als je Putin zo ver krijgt dat je hem eindeloos kan straffen zonder dat hij nukes in zet.... kan het net zo goed fout gaat als je Rusland keihard wil vernederen.
  maandag 10 oktober 2022 @ 20:35:41 #14
172669 Papierversnipperaar
Cafene is ook maar een drug.
pi_206279577
quote:
1s.gif Op maandag 10 oktober 2022 20:26 schreef Rode_Wijn het volgende:

[..]
Precies op tijd voor de nieuwe HIMARS raketten :9
Free Assange! Hack the Planet
[b]Op dinsdag 6 januari 2009 19:59 schreef Papierversnipperaar het volgende:[/b]
De gevolgen van de argumenten van de anti-rook maffia
pi_206279581
quote:
7s.gif Op maandag 10 oktober 2022 20:29 schreef Aether het volgende:
[ twitter ]
Zit ik nou een ellenlang draad te lezen hoe het een truck zou moeten, kunnen, zijn geweest?
De enige logische verklaring?
In ander nieuws: jarenlang onderzoek zegt: gras is groen tenzij het bruin is.
Vakman pur sang
  maandag 10 oktober 2022 @ 20:36:23 #16
pi_206279582
quote:
7s.gif Op maandag 10 oktober 2022 20:28 schreef AlwaysHappy het volgende:

[..]
Blijf ik bij de kern van mijn post.
Dus Putin heeft bewezen onbetrouwbaar te zijn en nu moeten we een deal met hem sluiten. Volkomen logisch.
[b]Op dinsdag 6 januari 2009 19:59 schreef Papierversnipperaar het volgende:[/b]
  maandag 10 oktober 2022 @ 20:36:39 #17
pi_206279589
quote:
1s.gif Op maandag 10 oktober 2022 20:28 schreef Lospedrosa het volgende:
Volgens mij heeft Poetin erg weinig verstand van militaire oorlogsvoering en heeft hij weinig aan zijn adviseurs.

Ik moet hem wel toegeven dat hij schijnbaar het geo-economische oorlogsspel stukken beter uitspeelt. Kun je zeggen wat je wil maar daar heeft hij meer invloed in de EU dan de EU zou willen.
Niet lang meer.
  maandag 10 oktober 2022 @ 20:38:14 #18
pi_206279604
quote:
7s.gif Op maandag 10 oktober 2022 20:34 schreef AlwaysHappy het volgende:
Loop je dan niet het risico dat je een Hitler 2 krijgt?
Die hebben we al. Hij krijgt alleen geen concentratiekampen voor elkaar vanwege de slechte logistiek en de sancties.
pi_206279608
quote:

[..]
Loop je dan niet het risico dat je een Hitler 2 krijgt? Ik ben geen held in geschiedenis, maar Hitler kreeg het voor elkaar om op te komen binnen Duitsland omdat Duitsland zo was afgestraft na de 1e wereldoorlog. Land was helemaal naar de kloten; hij beloofde van alles, gaf het volk een zondebok en tada. Dus zelfs als je Putin zo ver krijgt dat je hem eindeloos kan straffen zonder dat hij nukes in zet.... kan het net zo goed fout gaat als je Rusland keihard wil vernederen.
Het kan ja, daarom moet je ook zeker wel zorgen dat Rusland zich kan herstellen op een vreedzame wijze nadat Putin dood is.
pi_206279615
quote:
0s.gif Op maandag 10 oktober 2022 20:15 schreef ipa84 het volgende:

[..]
Waarom is het fake? Heeft Bob de Wijk dat gezegd?
Het is een grap, zoek maar eens naar "Sam Hyde meme".
https://en.wikipedia.org/wiki/Sam_Hyde#Shooting_and_terrorism_hoaxes

En kijk dan nog eens naar de naam op dat paspoort. ;)
  maandag 10 oktober 2022 @ 20:41:28 #21
6484 ExTec
pi_206279639
Slachting gaat blijkbaar voort. Middagje schieten, en dat is de "opleiding" dan wel.

twitter
pi_206279647
quote:
7s.gif Op maandag 10 oktober 2022 20:36 schreef Papierversnipperaar het volgende:

[..]
Niet lang meer.
Hoezo niet? Zijn de economen ineens goed gemutst?
Vakman pur sang
  maandag 10 oktober 2022 @ 20:42:46 #23
140043 Isdatzo
Born in the echoes.
pi_206279649
quote:

[..]
Tja, liever dat ze in Rusland met Poetin opgescheept zitten dan dat de rest van de wereld eronder moet lijden. Als ze hem daar beu zijn moeten ze er wat aan doen, en wanneer de Russen massaal opstaan tegen die boevenbende in het Kremlin dan is het zo afgelopen met de macht van die lui.
Huilen dan.
  maandag 10 oktober 2022 @ 20:46:50 #25
pi_206279688
quote:
1s.gif Op maandag 10 oktober 2022 20:42 schreef Lospedrosa het volgende:

[..]
Hoezo niet? Zijn de economen ineens goed gemutst?
Rusland word snel uitgefaseerd door de EU.
pi_206279697
quote:
0s.gif Op maandag 10 oktober 2022 20:17 schreef Discombobulate het volgende:

[..]
Kan niet wachten op je huilie huilie en afgunst hier mocht de situatie wel serieus worden met tactische kernwapens.
Heb jij nou zelf niet de indruk dat deze opmerking getuigt van een bijzonder zieke geest?
Jij hoopt (kan niet wachten) op de inzet van kernwapens en
Jij denkt dat wij dan jaloers zullen zijn.

Jaloers/afgunst op wie en waarom precies? Denk je dat oorlog een soort spelletje is?
  maandag 10 oktober 2022 @ 20:48:36 #27
385501 Starhopper
Nova is mijn prinses
pi_206279701
quote:
0s.gif Op maandag 10 oktober 2022 20:39 schreef Tourniquet het volgende:

[..]
Het is een grap, zoek maar eens naar "Sam Hyde meme".
https://en.wikipedia.org/wiki/Sam_Hyde#Shooting_and_terrorism_hoaxes

En kijk dan nog eens naar de naam op dat paspoort. ;)
Ja, ik was er ook ingetrapt gisteren :') Blijft handig om de kennis van memes bij te houden :P
Best goed deze :D
Op maandag 9 oktober 2023 13:31 schreef Nova het volgende:[/b]
Oh schatje, wat lief van je om dat te zeggen! Jij bent echt een prins op het witte paard voor mij. Met jou voel ik me zo geliefd en speciaal. Laten we nog lang samen genieten van sprookjesachtige avonturen en elkaar verwennen met veel knuffels en kusjes. O+ naar jou, mijn lieve prins! :*
pi_206279702
quote:
7s.gif Op maandag 10 oktober 2022 20:41 schreef ExTec het volgende:
Slachting gaat blijkbaar voort. Middagje schieten, en dat is de "opleiding" dan wel.

[ twitter ]
twitter

Je komt steeds meer van dit soort berichten tegen en ook dat er meer krijgsgevangen genomen worden.
pi_206279709
quote:
7s.gif Op maandag 10 oktober 2022 20:46 schreef Papierversnipperaar het volgende:

[..]
Rusland word snel uitgefaseerd door de EU.
Op middellange termijn zal het wel goedkomen incl een gezondere energieafhankelijkheid.
Maar voor 2022-2023 zijn de vooruitzichten door de zure appel heen bijten.
Vakman pur sang
pi_206279727
quote:
0s.gif Op maandag 10 oktober 2022 20:43 schreef la_perle_rouge het volgende:

[..]
Het is eerder om te huilen dat er nog steeds mensen zijn die dit zeggen.
Ik begrijp dat standpunt wel. Ik geloof er alleen niet in. Hoeveel kansen wil je Putin geven om goede wil te tonen? Eens houdt het op.
Aut viam inveniam, aut faciam
There he goes. One of God's own prototypes. A high-powered mutant of some kind never even considered for mass production. Too weird to live, and too rare to die.
  maandag 10 oktober 2022 @ 20:50:17 #31
385501 Starhopper
Nova is mijn prinses
pi_206279730
5,6 miljoen _O_ _O_ _O_
twitter
Oh schatje, wat lief van je om dat te zeggen! Jij bent echt een prins op het witte paard voor mij. Met jou voel ik me zo geliefd en speciaal. Laten we nog lang samen genieten van sprookjesachtige avonturen en elkaar verwennen met veel knuffels en kusjes. O+ naar jou, mijn lieve prins! :*
pi_206279743
wanneer kunnen we patriots leveren aan oekraine? of het missle systeem van israel? wat mij betreft alle remmen los
pi_206279748
quote:
1s.gif Op maandag 10 oktober 2022 20:49 schreef Lospedrosa het volgende:

[..]
Op middellange termijn zal het wel goedkomen incl een gezondere energieafhankelijkheid.
Maar voor 2022-2023 zijn de vooruitzichten door de zure appel heen bijten.
2023-2024 wordt niet minder spannend, de winter.

Maar goed, klein offer vergeleken met wat mensen in Oekrane doormaken.
pi_206279764
quote:
7s.gif Op maandag 10 oktober 2022 20:32 schreef Isdatzo het volgende:

[..]
Ervoor zorgen dat het militair en economisch niet opportuun is om landjepik te spelen. Keihard afstraffen. Zorg dat hij er ab-so-luut niet op vooruitgaat. Dat is de enige taal die hij spreekt.

Dat bewerkstellig de Russen zelf al.
Het is te hopen dat Rusland dusdanig in elkaar stort dat men wat anders wil. Je beste kans is dan dat proberen te bieden.
  maandag 10 oktober 2022 @ 20:53:36 #35
6484 ExTec
pi_206279772
quote:
84s.gif Op maandag 10 oktober 2022 20:50 schreef Starhopper het volgende:

[..]
Wat is hier mooi aan?
Mensen die niet helemaal in orde zijn, vinden het machtig mooi dat moeders + kinderwagens worden opgeblazen ;)
  maandag 10 oktober 2022 @ 20:55:23 #36
85331 zalkc
AKA Coracle
pi_206279789
quote:
84s.gif Op maandag 10 oktober 2022 20:50 schreef Starhopper het volgende:
5,6 miljoen _O_ _O_ _O_
[ twitter ]
Wel mooi dat er moderne alternatieven voor war bonds zijn ;)
Jahaaa.. Mijn mening verandert vaak. Niet dat ik niet weet wat ik zeg. Maar ik houd mij liever niet vast aan oude denkbeelden als nieuwe beter zijn...
pi_206279791
quote:
12s.gif Op maandag 10 oktober 2022 20:53 schreef ExTec het volgende:

[..]
Mensen die niet helemaal in orde zijn, vinden het machtig mooi dat moeders + kinderwagens worden opgeblazen ;)
Die hebben het ook constant over een stralende toekomst.
pi_206279816
quote:

[..]
je hebt al een hitler 2.

Je vecht tegen hitler 2.

Oekraine wilde onderhandelen over navo, met rusland. zelensky zelf riep telkens stop met opjutten VS en media. Hij wilde onderhandelen, maar schrok toen rusland niet wilde onderhandelen en door ging.

Dit loopt sowieso uit op wo3, want dat wil rusland. trollen negeren telkens de feiten, dat rusland niet wil onderhandelen, terug wil naar 1989, zonder een navi Er is niks anders wat ze tevreden stelt.

Het is een mafia organisatie wie totale controle wil. Er is geen andere uitweg, want Poetin en zijn ideologie zal door gaan......

want hoe kan een bloeiende en sterke democratie bestaan naast rusland (of diens invloedsfeer) wie zijn eigen koers bepaald? Dat gaat niet naast poetins visie.
pi_206279821
quote:
0s.gif Op maandag 10 oktober 2022 20:48 schreef ipa84 het volgende:

[..]
[ twitter ]
Je komt steeds meer van dit soort berichten tegen en ook dat er meer krijgsgevangen genomen worden.
Propagandamachines draaien overuren.
  maandag 10 oktober 2022 @ 21:04:23 #40
85331 zalkc
AKA Coracle
pi_206279936
quote:
0s.gif Op maandag 10 oktober 2022 21:01 schreef YoungDriller het volgende:

[..]
Geen idee. Vraag het de Krimbrug. :Y
Die brug die gebruikt word om massaal militair materiaal mee aan te voeren? Die brug die illegaal gebouwd is, net zoals Joodse nederzettingen? Die brug die geraakt is op een moment, vroeg in de ochtend, dat er zo min mogelijk verkeer op zat? Die brug waarvan het nog niet eens duidelijk is of het wel een actie van Oekrane was?
Jahaaa.. Mijn mening verandert vaak. Niet dat ik niet weet wat ik zeg. Maar ik houd mij liever niet vast aan oude denkbeelden als nieuwe beter zijn...
pi_206279954
quote:
0s.gif Op maandag 10 oktober 2022 20:48 schreef la_perle_rouge het volgende:

Denk je dat oorlog een soort spelletje is?
Dat vraag ik me soms ook af van mensen die liever een kernoorlog riskeren dan dat ze ook maar open staan voor het idee van onderhandelingen.

Krijg ik soms het idee dat mensen denken dat de situatie te resetten is als de uitkomst toch even wat anders is dan verwacht. ''Oh, wacht, hij bluft toch niet''.
pi_206279959
quote:
10s.gif Op maandag 10 oktober 2022 21:00 schreef ExTec het volgende:

[..]
Was vast een "terroristische kinderspeelplaats" waar de nazi's graag op de schommel gingen ;)

[ twitter ]
Het was een trainingsfaciliteit van de Zelenski-jugend. Legitiem doelwit dus 8)7
  maandag 10 oktober 2022 @ 21:05:36 #43
85331 zalkc
AKA Coracle
pi_206279962
Voor onze trolletjes, you gotta step up your game!

Neem eens een voorbeeld aan deze grote denker!
twitter
pi_206279980
quote:
0s.gif Op maandag 10 oktober 2022 21:04 schreef zalkc het volgende:

[..]
Die brug die gebruikt word om massaal militair materiaal mee aan te voeren? Die brug die illegaal gebouwd is, net zoals Joodse nederzettingen? Die brug die geraakt is op een moment, vroeg in de ochtend, dat er zo min mogelijk verkeer op zat? Die brug waarvan het nog niet eens duidelijk is of het wel een actie van Oekrane was?
negeer die nazi's gewoon. de fvd vandaag, vs is een communistisch satanistisch complot. Hup poetin (wie zegt dat het uiteen vallen het communistische sovjet unie de grootste geopolitieke catastrofe is van de vorige eeuw (groter dan de holocaust).

Het zijn trollen, en vraag me serieus af als ze IS op deze manier zouden steunen het wel getollereerd zou worden?
  maandag 10 oktober 2022 @ 21:06:54 #45
345631 Scjvb
Genieten op z'n Haarlems!
pi_206279984
quote:
0s.gif Op maandag 10 oktober 2022 21:05 schreef AlwaysHappy het volgende:

[..]
Dat vraag ik me soms ook af van mensen die liever een kernoorlog riskeren dan dat ze ook maar open staan voor het idee van onderhandelingen.

Krijg ik soms het idee dat mensen denken dat de situatie te resetten is als de uitkomst toch even wat anders is dan verwacht. ''Oh, wacht, hij bluft toch niet''.
Onderhandelen met wie? Putin?
-Het leven is goed in het beschaafde en welgestelde milieu op Haarlemse bodem, waar wij met volle teugen van het leven genieten! :Y)
  maandag 10 oktober 2022 @ 21:07:27 #46
6484 ExTec
pi_206279993
quote:

[..]

Het loopt je echt dun door de broek h?
pi_206280004
quote:

[..]

Hij gaat voor wo3, wie moeten ons hier bewist van zijn, want er is geen weg terug. Zie fvder marcel de graaf vandaag
pi_206280006
quote:
0s.gif Op maandag 10 oktober 2022 21:05 schreef zalkc het volgende:

[ twitter ]
  maandag 10 oktober 2022 @ 21:08:36 #49
471046 YoungDriller
Stampt graag op lange tenen
pi_206280015
quote:
0s.gif Op maandag 10 oktober 2022 21:04 schreef zalkc het volgende:

[..]
:')

Excuse me miss, your antisemitism is showing. :D
pi_206280026
quote:

[..]
Hitler heeft de macht kunnen grijpen als gevolg van de economische crisis na de beurscrash van 1929, niet door het verdrag van Versailles. Als gevolg van diezelfde beurscrash dreigden bijv. in Frankrijk de communisten de grootste partij te worden.
“[i]Waat ein waer, waat ein waer[/i]” zei Mien taege Bair en Bair neukdje Mien door ut banksjtil haer.
pi_206280033
quote:
0s.gif Op maandag 10 oktober 2022 21:08 schreef YoungDriller het volgende:

[..]

Noem eens een bron van nazis in ukraine voor 2013?
  maandag 10 oktober 2022 @ 21:09:56 #52
85331 zalkc
AKA Coracle
pi_206280043
quote:
0s.gif Op maandag 10 oktober 2022 21:08 schreef YoungDriller het volgende:

[..]

Mag ik de illegale nederzettingen op de west-bank niet veroordelen? Val ik dan buiten je hokje?
pi_206280049
quote:
0s.gif Op maandag 10 oktober 2022 21:01 schreef YoungDriller het volgende:

[..]
Geen idee. Vraag het de Krimbrug. :Y
Die brug is waarschijnlijk onvoldoende beschadigd om terroristische aanslagen van het russische regime flink te beperken.
Geld maakt meer kapot dan je lief is.
Het zijn sterke ruggen die vrijheid en weelde kunnen dragen
pi_206280052
twitter
  maandag 10 oktober 2022 @ 21:10:56 #55
385501 Starhopper
Nova is mijn prinses
pi_206280065
quote:
0s.gif Op maandag 10 oktober 2022 20:55 schreef YoungDriller het volgende:

[..]
Het platleggen van de infrastructuur van Oekranse terroristen natuurlijk. :Y
Is dit meisje ook een Oekraense terrorist?

twitter
pi_206280079
quote:
0s.gif Op maandag 10 oktober 2022 21:09 schreef zalkc het volgende:

[..]
Mag ik de illegale nederzettingen op de west-bank niet veroordelen?
Beetje erg off topic.
zeer vocale Trump hater - VEM2012
pi_206280080
twitter
pi_206280084
quote:
0s.gif Op maandag 10 oktober 2022 21:08 schreef DDDDDaaf het volgende:

[..]
Hitler heeft de macht kunnen grijpen als gevolg van de economische crisis na de beurscrash van 1929, niet door het verdrag van Versailles. Als gevolg van diezelfde beurscrash dreigden bijv. in Frankrijk de communisten de grootste partij te worden.
klopt, en de oude adel was een grote steun voor hitler, want die zou de revolutie ongedaan maken, voorkomen dat er een federaal europa zou komen (ja want dat waren de plannen in de jaren 30), hitler zou een multipolair europa maken, alleen bleek hitler een unipolaire, auropa te willen, met wat trek poppen hier en daar, net als wat poetin wil.

duidelijke gelsoten grenzen, zodat het volk maximaal Gecontroleerd kan worden.

Maar he pas op die gelijkheid principes dat iedereen zijn eigen lot kan bepalen, mag kiezen wat je wil worden, wil geloven en hoe dit beleiden.

Nee dat is het echte gevaar....
  maandag 10 oktober 2022 @ 21:12:17 #59
pi_206280099
  maandag 10 oktober 2022 @ 21:12:50 #60
6484 ExTec
pi_206280110
quote:
0s.gif Op maandag 10 oktober 2022 21:10 schreef Digi2 het volgende:

[..]
Die brug is waarschijnlijk onvoldoende beschadigd om terroristische aanslagen van het russische regime flink te beperken.
Blijft een interessante vraag.

De boel is zo te zien wel flink aan de kook geweest.

twitter
pi_206280113
quote:

[..]

Ga je ook onderhandelen met een inbreker die je huis aan gort komt slaan? En nog even je vrouw verkracht?
pi_206280136
quote:

[ twitter ]
Waarom lopen dit soort mensen nog gewoon vrij rond en waarom mogen ze nog altijd politicus zijn?
“[i]Waat ein waer, waat ein waer[/i]” zei Mien taege Bair en Bair neukdje Mien door ut banksjtil haer.
  maandag 10 oktober 2022 @ 21:16:08 #63
385501 Starhopper
Nova is mijn prinses
pi_206280157
quote:
7s.gif Op maandag 10 oktober 2022 21:12 schreef ExTec het volgende:

[..]

[ twitter ]
De rails is gewoon gesmolten :') De constructie moet echt wel aangetast zijn.
pi_206280158
quote:

[..]

Omdat de onderhandelingen van de Ruslandgezinden bestaat uit doen wat Rusland wil :') dat zijn geen onderhandelingen
Op dinsdag 23 april 2024 10:41 schreef Solotovski het volgende:
Jij bent het zonnetje!!!
  maandag 10 oktober 2022 @ 21:16:34 #65
85331 zalkc
AKA Coracle
pi_206280164
quote:
0s.gif Op maandag 10 oktober 2022 21:12 schreef Joppiez het volgende:

[..]
Ga je ook onderhandelen met een inbreker die je huis aan gort komt slaan? En nog even je vrouw verkracht?
Het nadeel is dat jij een zakmes in handen hebt en de inbreker een bazooka
pi_206280165
quote:
0s.gif Op maandag 10 oktober 2022 21:14 schreef DDDDDaaf het volgende:

[..]
Waarom lopen dit soort mensen nog gewoon vrij rond en waarom mogen ze nog altijd politicus zijn?
Vrijheid van meningsuiting en mensen stemmen op dit soort partijen.
Hoeveel jonko's moeten we smoken, voordat we vrij zijn, van dit regime?
  Moderator maandag 10 oktober 2022 @ 21:17:22 #67
5428 crew  miss_sly
pi_206280172
quote:

[..]

Maar het is toch maar aan n partij om te besluiten dat ze willen onderhandelen? Dat is Oekrane. Als zij door willen vechten, moeten wij ze helpen. Als zij willen onderhandelen en gebied weggeven, idem.
And the young, they can lose hope cause they can't see beyond today,. ..
The wisdom that the old can't give away
  maandag 10 oktober 2022 @ 21:18:56 #68
328924 Frozen-assassin
STAY STRONG APPIE
pi_206280187
quote:
0s.gif Op maandag 10 oktober 2022 21:16 schreef zalkc het volgende:

[..]
Het nadeel is dat jij een zakmes in handen hebt en de inbreker een bazooka
Alsof Oekrane met NAVO en VS geen tien bazooka's hebben.
  maandag 10 oktober 2022 @ 21:20:07 #69
85331 zalkc
AKA Coracle
pi_206280195
quote:
0s.gif Op maandag 10 oktober 2022 21:17 schreef miss_sly het volgende:

[..]
Maar het is toch maar aan n partij om te besluiten dat ze willen onderhandelen? Dat is Oekrane. Als zij door willen vechten, moeten wij ze helpen. Als zij willen onderhandelen en gebied weggeven, idem.
Ik denk dat die steun wel stopt als ze Moskou zouden belegeren. Wij steunen hun in het verdedigen van hun eigen land, we gaan ze niet steunen in een campagne om delen van Rusland te veroveren neem ik aan.
pi_206280197
quote:
0s.gif Op maandag 10 oktober 2022 21:18 schreef Frozen-assassin het volgende:

[..]
Alsof Oekrane met NAVO en VS geen tien bazooka's hebben.
Evengoed is de inbreker nog wel binnen en gooien z'n maatjes stenen door de ruiten ;)
pi_206280207
quote:
0s.gif Op maandag 10 oktober 2022 21:20 schreef zalkc het volgende:

[..]
Ik denk dat die steun wel stopt als ze Moskou zouden belegeren. Wij steunen hun in het verdedigen van hun eigen land, we gaan ze niet steunen in een campagne om delen van Rusland te veroveren neem ik aan.
wordt steeds meer een optie, aangezien poetin niet opgeeft volgens vele hier. en we moeten wat doen om onze democratieen, vrijheid en culturen te beschermen.
  maandag 10 oktober 2022 @ 21:21:28 #72
385501 Starhopper
Nova is mijn prinses
pi_206280211
quote:

[..]
Ja, uiteraard. Want anders steekt hij ook nog je huis in de fik.

Wat hij na het onderhandelen en bereiken van een akkoord alsnog doet :')
pi_206280229
quote:
9s.gif Op maandag 10 oktober 2022 21:16 schreef NgInE het volgende:

[..]
Vrijheid van meningsuiting en mensen stemmen op dit soort partijen.
Dit is geen vrijheid van meningsuiting meer, dit is opruiing. En als er binnenkort door mensen, die he-le-maal klaar zijn met de landverraders van de FvD, opgeroepen wordt tot aanslagen op FvD-ers is het weer janken geblazen van die collaborateurs. :')
pi_206280237
quote:

[..]
Het maakt niet uit waar wij open voor staan, dit is een oorlog tussen Rusland en Oekrane.
pi_206280248
quote:
84s.gif Op maandag 10 oktober 2022 21:10 schreef Starhopper het volgende:

[..]
Is dit meisje ook een Oekraense terrorist?

[ twitter ]
Jeetje. Ze heeft al 6 raketbeschietingen overleefd.
Op woensdag 9 november 2016 06:02 schreef Anonymousz het volgende:
#superniger2020
pi_206280249
quote:
0s.gif Op maandag 10 oktober 2022 21:21 schreef Korenfok het volgende:

[..]
wordt steeds meer een optie, aangezien poetin niet opgeeft volgens vele hier. en we moeten wat doen om onze democratieen, vrijheid en culturen te beschermen.
Een jaar geleden gaf men nog geen drol om Oekrane en nu moet men meelopen tot aan Moskou. :')
  Moderator maandag 10 oktober 2022 @ 21:23:48 #77
5428 crew  miss_sly
pi_206280252
quote:
0s.gif Op maandag 10 oktober 2022 21:20 schreef zalkc het volgende:

[..]
Dat is toch ook helemaal niet aan de orde?
And the young, they can lose hope cause they can't see beyond today,. ..
The wisdom that the old can't give away
  maandag 10 oktober 2022 @ 21:25:16 #78
213134 Momo
WLR en ESF hooligan
pi_206280272
twitter
  maandag 10 oktober 2022 @ 21:26:56 #79
pi_206280292
quote:
0s.gif Op maandag 10 oktober 2022 21:23 schreef Jed1Gam het volgende:

[..]
Een jaar geleden gaf men nog geen drol om Oekrane en nu moet men meelopen tot aan Moskou. :')
Dan had Putin maar geen oorlog moeten beginnen. Hij is een wandelend Streisand effect.
pi_206280324
quote:

[..]
Oekrane is ons huis? Sinds wanneer?
pi_206280330
quote:

[..]
een jaar geleden waren we nog naief en dachten we dat rusland gewoon wat rare trekjes had. en dat ze gewoon aan het oefenen waren in het grensgebiedm Een jaar geleden dachten we nog dat de fvd een nederlandse partij was.

Een jaar geleden konden we noig naief zijn. nu willen alleen landverraaders onze cultuur en vrijheid opgeven voor Overheersing door rusland.
  maandag 10 oktober 2022 @ 21:29:02 #82
385501 Starhopper
Nova is mijn prinses
pi_206280333
3 raketten vanuit de zwarte zee zijn blijkbaar over Moldavi gevlogen :') Luchtruim daar is gewoon nog open. Dit gaat nog eens fout :{ :{

Russian missiles crossed Moldova’s airspace, deputy PM says
pi_206280342
Korte clip voorafgaand aan de recente video waarin een burger van de heuvel in een graf rolt.
Het lijkt erop dat die man geblindoekt was en niet door had dat hij langs het graf liep.

First part of the video where ruzzians buried civ.
https://www.reddit.com/r/(...)ruzzians_buried_civ/
  maandag 10 oktober 2022 @ 21:30:01 #84
85331 zalkc
AKA Coracle
pi_206280347
quote:

[..]
Dat effect was er ook in mindere vorm bij de inval in Afghanistan
pi_206280348
quote:

[..]
Echt, die vergelijking altijd _O-

Gaat niet op zolang die inbreker geen atoombommen kan afvuren.
quote:
10s.gif Op maandag 10 oktober 2022 21:07 schreef ExTec het volgende:

[..]
Het loopt je echt dun door de broek h?
Ah, de argumenten zijn op. ^O^
quote:
0s.gif Op maandag 10 oktober 2022 21:17 schreef miss_sly het volgende:

[..]
Prima dat we helpen hoor, zolang we erkennen dat er wel risico's aan vast zitten als de oorlog langer en langer aanhoudt en de kans op escalatie steeds groter wordt.
pi_206280351
quote:
0s.gif Op maandag 10 oktober 2022 21:28 schreef weetjewel5 het volgende:

[..]
Oekrane is ons huis? Sinds wanneer?
wij zijn een vijandelijke staat volgens rusland, onze ambassade is weg gestuurd. Dus wat gaat rusland doen om ons vertrouwen terug te winnen?
pi_206280358
quote:
7s.gif Op maandag 10 oktober 2022 21:30 schreef AlwaysHappy het volgende:

[..]

[..]
Ah, de argumenten zijn op. ^O^
[..]
Prima dat we helpen hoor, zolang we erkennen dat er wel risico's aan vast zitten als de oorlog langer en langer aanhoudt en de kans op escalatie steeds groter wordt.
wij kunnen ook autoombommen afvuren, dus waarom buigt rusland niet voor ons? kans op escalatie wordt alleen maar groterm
pi_206280364
Hier de beelden van de man die naar de executie wordt meegenomen.
SPOILER
Om spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.

[ Bericht 6% gewijzigd door sp3c op 10-10-2022 21:37:39 ]
  maandag 10 oktober 2022 @ 21:33:44 #89
85331 zalkc
AKA Coracle
pi_206280389
Rusland heeft dus voor een half miljard aan raketten afgeschoten, maar de beschadigingen lijken die kosten niet te overstijgen. Hebben ze zichzelf niet meer pijn gedaan hiermee?
  maandag 10 oktober 2022 @ 21:34:02 #90
483379 Repentless
Live fast, on high
pi_206280393
quote:
0s.gif Op maandag 10 oktober 2022 20:48 schreef la_perle_rouge het volgende:

[..]
Heb jij nou zelf niet de indruk dat deze opmerking getuigt van een bijzonder zieke geest?
Jij hoopt (kan niet wachten) op de inzet van kernwapens en
Jij denkt dat wij dan jaloers zullen zijn.

Jaloers/afgunst op wie en waarom precies? Denk je dat oorlog een soort spelletje is?
Ik denk zelf (maar dat is mijn interpretatie) dat het niet zozeer hopen op de inzet van kernwapens is. Het is een reactie op de stelling "Ik denk dat er helemaal geen kernbommen gegooid gaan worden."

Iedereen die de kerndreiging wel serieus neemt, wordt betiteld als "buiger, angsthaas, verspreider van angstporno" etc. Dit terwijl het niet uit angst voortkomt, maar het gewoon beschouwen als een optie die niet valt uit sluiten. Hoe dystopisch het ook allemaal mag klinken.

Als je dan wel aangeeft dat je daar weinig trek in hebt en liever ziet dat dat voorkomen wordt door niet koste wat het kost de ideale of gewenste uitkomst voor te staan, komt je dat op veel kritiek te staan. Dat is ook niet geheel onbegrijpelijk, want uiteraard voelt het niet als de rechtvaardigste oplossing. Echter is het, hoe lastig ook, een suggestie voor het voorkomen van erger. Niet dat dat een vaststaand gegeven is, maar iemand kan simpelweg die mening toebedaan zijn. Het is ook niet uitgesloten.

Wanneer je ervan uitgaat dat er toch nooit kernwapens worden ingezet en het afdoet als een waanbeeld, dan valt bovenstaande eenvoudig te weerleggen. Als je die zerkeheid hebt, is het ook makkelijk om een persoon die daar anders over denkt als idioot te bestempelen en elke suggestie van die persoon om dit af te wenden als buigen etc. te betitelen. Daarnaast kun je die persoon beschuldigen van een slecht mens zijn enz.

De reactie is er mijns inziens dan ook op gericht in het geval dat het wel gebeurt, in de trant van: "ik zie wel hoe je reageert als het wel werkelijkheid wordt." Nu is er echt niets positiefs aan je gelijk halen in deze kwestie, is het niets om naar uit te kijken en al helemaal niets om verheugd over te zijn. Dat ben ik met je eens. Maar het is wel iets anders dan hopen dat het daadwerkelijk gebeurt.
pi_206280400
quote:
0s.gif Op maandag 10 oktober 2022 21:33 schreef zalkc het volgende:
Rusland heeft dus voor een half miljard aan raketten afgeschoten, maar de beschadigingen lijken die kosten niet te overstijgen. Hebben ze zichzelf niet meer pijn gedaan hiermee?
Ze hebben er genoeg dus daar zal Rusland niet mee zitten. Net als de kosten want ze hebben door de sancties meer verdient aan hun olie en gas dan daarvoor.
Yo tengo, t tienes, l/Ella tiene
pi_206280403
quote:
0s.gif Op maandag 10 oktober 2022 21:30 schreef Korenfok het volgende:

[..]
wij zijn een vijandelijke staat volgens rusland, onze ambassade is weg gestuurd. Dus wat gaat rusland doen om ons vertrouwen terug te winnen?
De politiek moet zn neus niet in hun zaken steken. Dat is weer grootspraak van Rutte en co.
  maandag 10 oktober 2022 @ 21:35:24 #93
8369 speknek
Another day another slay
pi_206280413
quote:

[ twitter ]
Wat in de Anton Mussert is dit.

[ Bericht % gewijzigd door sp3c op 10-10-2022 21:35:47 ]
They told me all of my cages were mental, so I got wasted like all my potential.
pi_206280416
quote:
7s.gif Op maandag 10 oktober 2022 21:12 schreef ExTec het volgende:

[..]

[ twitter ]
Volgens Rusland is het treinverkeer reeds hervat.
Dat is kenmerkend aan Russische propaganda: zoveel mogelijk tegenstrijdige informatie verspreiden, waardoor mensen niet meer weten wat nu wel of niet klopt.
pi_206280417
quote:
1s.gif Op maandag 10 oktober 2022 21:22 schreef DDDDDaaf het volgende:

[..]
Dit is geen vrijheid van meningsuiting meer, dit is opruiing.
Zolang niemand berecht wordt komen ze er mee weg blijkbaar.
Hoeveel jonko's moeten we smoken, voordat we vrij zijn, van dit regime?
  maandag 10 oktober 2022 @ 21:35:58 #96
140043 Isdatzo
Born in the echoes.
pi_206280419
quote:
7s.gif Op maandag 10 oktober 2022 21:30 schreef AlwaysHappy het volgende:

[..]

Dan onderhandel je alleen voor de vorm, want die atoombommen heeft 'ie nog steeds wanneer hij besluit zijn kont af te vegen met de gemaakte afspraken. Waarom zou de inbreker niet nog een keer langs komen om de boel leeg te trekken? En dan mag je weer bukken zeker. Ja dag.
Huilen dan.
  maandag 10 oktober 2022 @ 21:37:25 #97
323876 michaelmoore
I want to live a hundred years
pi_206280439
quote:
1s.gif Op maandag 10 oktober 2022 21:35 schreef Wantie het volgende:

[..]
Volgens Rusland is het treinverkeer reeds hervat.
Dat is kenmerkend aan Russische propaganda: zoveel mogelijk tegenstrijdige informatie verspreiden, waardoor mensen niet meer weten wat nu wel of niet klopt.
twitter
Er gaat niets boven lekker in de zon zitten in de achtertuin met een heel koud glas bier , als je al 72 jaar bent en nog gezond, laat ze maar lachen de sukkels
  maandag 10 oktober 2022 @ 21:37:49 #98
85331 zalkc
AKA Coracle
pi_206280446
quote:
0s.gif Op maandag 10 oktober 2022 21:35 schreef speknek het volgende:

[..]
Een "Nederlander" in het Europees Parlement
pi_206280448
quote:
0s.gif Op maandag 10 oktober 2022 21:35 schreef speknek het volgende:

[..]
De FvD die meer en meer zijn ware aard aan het tonen is. Ik vraag me af hoe lang hun opruiing en collaboratie nog getolereerd worden.
pi_206280449
quote:
0s.gif Op maandag 10 oktober 2022 21:34 schreef YoungDriller het volgende:

[..]
Ik ben bloedserieus. :Y Er is niets legitiems aan het huidige Oekrane.
Na het uiteenvallen van de Sovjet Unie hebben Rusland en Oekrane een verdrag getekend waarin beide elkaars soevereiniteit en landsgrenzen respecteren.

quote:
Daarom is het mooi vuurwerk.

Deze is ook mooi

[ twitter ]
Tja, dat laat heel mooi zien wat voor naargeestig persoon je bent.

Zelfs al zou Oekrane gewoon een afvallige provincie zijn, de inwoners vermoorden is op geen enkele manier te rechtvaardigen.
pi_206280453
Ik heb eigenlijk een stille hoop dat Putin een poot over de Navo grens zet, dit duurt allemaal veel te lang.
En nu die bewust vergelding acties op burgers uitvoerd maakt hem een kopie van Hitler.
  maandag 10 oktober 2022 @ 21:41:02 #102
396730 EttovanBelgie
Alles komt goed.
pi_206280485
quote:
1s.gif Op maandag 10 oktober 2022 21:34 schreef Repentless het volgende:

[..]
Ik denk zelf (maar dat is mijn interpretatie) dat het niet zozeer hopen op de inzet van kernwapens is. Het is een reactie op de stelling "Ik denk dat er helemaal geen kernbommen gegooid gaan worden."

Iedereen die de kerndreiging wel serieus neemt, wordt betiteld als "buiger, angsthaas, verspreider van angstporno" etc. Dit terwijl het niet uit angst voortkomt, maar het gewoon beschouwen als een optie die niet valt uit sluiten. Hoe dystopisch het ook allemaal mag klinken.

Als je dan wel aangeeft dat je daar weinig trek in hebt en liever ziet dat dat voorkomen wordt door niet koste wat het kost de ideale of gewenste uitkomst voor te staan, komt je dat op veel kritiek te staan. Dat is ook niet geheel onbegrijpelijk, want uiteraard voelt het niet als de rechtvaardigste oplossing. Echter is het, hoe lastig ook, een suggestie voor het voorkomen van erger. Niet dat dat een vaststaand gegeven is, maar iemand kan simpelweg die mening toebedaan zijn. Het is ook niet uitgesloten.

Wanneer je ervan uitgaat dat er toch nooit kernwapens worden ingezet en het afdoet als een waanbeeld, dan valt bovenstaande eenvoudig te weerleggen. Als je die zerkeheid hebt, is het ook makkelijk om een persoon die daar anders over denkt als idioot te bestempelen en elke suggestie van die persoon om dit af te wenden als buigen etc. te betitelen. Daarnaast kun je die persoon beschuldigen van een slecht mens zijn enz.

De reactie is er mijns inziens dan ook op gericht in het geval dat het wel gebeurt, in de trant van: "ik zie wel hoe je reageert als het wel werkelijkheid wordt." Nu is er echt niets positiefs aan je gelijk halen in deze kwestie, is het niets om naar uit te kijken en al helemaal niets om verheugd over te zijn. Dat ben ik met je eens. Maar het is wel iets anders dan hopen dat het daadwerkelijk gebeurt.
Ik heb je nergens idioot genoemd, in ieder geval. Laat staan een slecht mens Ik zie vooral veel filosofisch geneuzel waar ik verder geen kloot mee kan omdat het bol staat van 'wat-als' en 'als-dan' scenario's die al herhaaldelijk in de geschiedenis hebben plaatsgehad; dit is geen unicum.

Daarbij stoort mij vooral dat "voorkomen van erger"-riedeltje. Voor jou en mij ja. Voor Oekraners? Die mogen de prijs betalen en het 'erge' doorstaan, terwijl wij hier met onze filosofieboekjes en semantische discussies vooral beslissingen willen nemen over wie dan dat 'erge' mag dragen en hoe dat nog altijd 'beter is'.

Die discussie hadden we hier met die denkwijze sowieso niet gehad want dan waren we of Deutsche Reichsbrger geweest in dienst van der Fhrer of nooit geboren.
Omnibus in omnibus.
Ad Maiorem Dei Gloriam
  maandag 10 oktober 2022 @ 21:41:14 #103
466913 Eightyone
Bejaarde millennial
pi_206280488
quote:
1s.gif Op maandag 10 oktober 2022 21:38 schreef etuiedelapiel het volgende:
Ik heb eigenlijk een stille hoop dat Putin een poot over de Navo grens zet, dit duurt allemaal veel te lang.
En nu die bewust vergelding acties op burgers uitvoerd maakt hem een kopie van Hitler.
Dat kan wel bepaalde gevolgen hebben. Denk er nog wat langer over na.
pi_206280492
quote:
1s.gif Op maandag 10 oktober 2022 19:49 schreef capricia het volgende:

[..]
Is dit een quiz? :D
Ja, Met het mes op tafel las ik net.
pi_206280506
quote:
0s.gif Op maandag 10 oktober 2022 21:28 schreef Korenfok het volgende:

[..]
een jaar geleden waren we nog naief en dachten we dat rusland gewoon wat rare trekjes had. en dat ze gewoon aan het oefenen waren in het grensgebiedm Een jaar geleden dachten we nog dat de fvd een nederlandse partij was.

Een jaar geleden konden we noig naief zijn. nu willen alleen landverraaders onze cultuur en vrijheid opgeven voor Overheersing door rusland.
Rusland nam de Krim in, niemand boeide het wat. We gingen rustig door, lekker gas lurken.
pi_206280508
quote:
0s.gif Op maandag 10 oktober 2022 21:41 schreef Eightyone het volgende:

[..]
Dat kan wel bepaalde gevolgen hebben. Denk er nog wat langer over na.
Het komt er toch wel van.
pi_206280527
quote:
0s.gif Op maandag 10 oktober 2022 21:42 schreef Jed1Gam het volgende:

[..]
Rusland nam de Krim in, niemand boeide het wat. We gingen rustig door, lekker gas lurken.
Omdat Oekrane ook niet in staat was zich te verzetten. Dat is nu het grote verschil

Als deze oorlog en driedaagse zegetocht voor de Russen was geworden hadden we ons er ook niet mee bemoeit
Op dinsdag 23 april 2024 10:41 schreef Solotovski het volgende:
Jij bent het zonnetje!!!
  maandag 10 oktober 2022 @ 21:44:46 #108
466913 Eightyone
Bejaarde millennial
pi_206280528
quote:
1s.gif Op maandag 10 oktober 2022 21:43 schreef etuiedelapiel het volgende:

[..]
Of net langs de rand van de afgrond a la Cuba-crisis.
  maandag 10 oktober 2022 @ 21:46:07 #109
323876 michaelmoore
pi_206280543
quote:
1s.gif Op maandag 10 oktober 2022 21:38 schreef Wantie het volgende:

[..]
Na het uiteenvallen van de Sovjet Unie hebben Rusland en Oekrane een verdrag getekend waarin beide elkaars soevereiniteit en landsgrenzen respecteren.
[..]
Toen is ook overeengekomen dat Oekraine geen kernwapens zou behouden
daar heeft men nu spijt van

Misschien moet het westen die weer terug geven zodat ze zich zelf kunnen verdedigen met tactisch HIMRS kernkoppen
Er gaat niets boven lekker in de zon zitten in de achtertuin met een heel koud glas bier , als je al 72 jaar bent en nog gezond, laat ze maar lachen de sukkels
  maandag 10 oktober 2022 @ 21:47:14 #110
pi_206280560
quote:
0s.gif Op maandag 10 oktober 2022 21:42 schreef Jed1Gam het volgende:

[..]
Nee hoor, er waren sancties en veroordelingen.
  maandag 10 oktober 2022 @ 21:48:09 #111
pi_206280571
quote:
0s.gif Op maandag 10 oktober 2022 21:44 schreef Eightyone het volgende:

[..]
Dan trekt Putin zijn keutel in :Y
  maandag 10 oktober 2022 @ 21:49:09 #112
396730 EttovanBelgie
Alles komt goed.
pi_206280580
quote:
0s.gif Op maandag 10 oktober 2022 20:17 schreef Discombobulate het volgende:

[..]
Kan niet wachten op je huilie huilie en afgunst hier mocht de situatie wel serieus worden met tactische kernwapens.
En ik kan niet wachten op je aanwezigheid in overige topics waarin je fulmineert tegen de verwijving van het feminieme Westen en het gebrek aan ballen, om vervolgens hier via het kattenluikje binnen te komen om te waarschuwen tegen 'escalatie'.

Ook wel weer een bijzondere... afgunst... hoezo?

Denk jij dat ik na de apocalypse nog even in kom loggen om te zeggen: Jeetje Disco, je had gelijk zeg!
Omnibus in omnibus.
Ad Maiorem Dei Gloriam
  maandag 10 oktober 2022 @ 21:49:31 #113
6484 ExTec
pi_206280582
Laat maar vallen dan,

quote:
1s.gif Op maandag 10 oktober 2022 21:43 schreef etuiedelapiel het volgende:

[..]
Het geeft niet of je rent
'k Heb jou nooit gekend
Wil weten wie jij bent
Wil weten wie jij bent
pi_206280600
quote:
0s.gif Op maandag 10 oktober 2022 21:44 schreef Eightyone het volgende:

[..]
Achteraf was dat vooral toneelspel, met op de achtergrond onderhandelingen.
  Moderator maandag 10 oktober 2022 @ 21:52:05 #115
236264 crew  capricia
pi_206280607
quote:

[..]
[..]

Correct. De Almaty declaration.
https://cis-legislation.com/document.fwx?rgn=4744
There is a name for it:
We call them Poor"
pi_206280622
quote:
7s.gif Op maandag 10 oktober 2022 21:47 schreef Papierversnipperaar het volgende:

[..]
Nee hoor, er waren sancties en veroordelingen.
Stelde weinig voor, daarom dacht Putin waarschijnlijk: Deze truc probeer ik nog eens. Maar toen kwam het wel erg dichtbij en ging het westen zich er pas serieus mee bemoeien.

Niet omdat we zo veel liefde voor de Oekrainers hebben.
  maandag 10 oktober 2022 @ 21:53:30 #117
483379 Repentless
Live fast, on high
pi_206280625
quote:
0s.gif Op maandag 10 oktober 2022 21:41 schreef EttovanBelgie het volgende:

[..]
Ik heb je nergens idioot genoemd, in ieder geval. Laat staan een slecht mens Ik zie vooral veel filosofisch geneuzel waar ik verder geen kloot mee kan omdat het bol staat van 'wat-als' en 'als-dan' scenario's die al herhaaldelijk in de geschiedenis hebben plaatsgehad; dit is geen unicum.

Daarbij stoort mij vooral dat "voorkomen van erger"-riedeltje. Voor jou en mij ja. Voor Oekraners? Die mogen de prijs betalen en het 'erge' doorstaan, terwijl wij hier met onze filosofieboekjes en semantische discussies vooral beslissingen willen nemen over wie dan dat 'erge' mag dragen en hoe dat nog altijd 'beter is'.

Die discussie hadden we hier met die denkwijze sowieso niet gehad want dan waren of Deutsche Reichsbrger of nooit geboren.
De hele redenatie om nu niet direct in te grijpen is gestoeld op "wat-als/als-dan"-scenario's, evenals die achter het "nooit buigen"-principe.

Het kan inderdaad geen kwaad om terug te grijpen op de geschiedenis, dat ben ik met je eens. Echter heb je voor het eerst in de geschiedenis te maken met een partij die je nucleair kan wegvagen.

Je grijpt herhaaldelijk terug op Duitsland/WOIi om je punt te maken. "Als we toen hetzelfde hadden gedacht, dan hadden we nu..." etc. Dan ook hier weer een tegenwerping: als Nazi-Duitsland toen een nucleaire macht was geweest met de vuurkracht om de VS en SU te vernietigen en vice versa, denk jij dat er op dezelfde wijze was ingegrepen?
pi_206280630
quote:
1s.gif Op maandag 10 oktober 2022 21:38 schreef etuiedelapiel het volgende:
Een poot over de NAVO grens hoeft niet meteen te betekenen dat Rusland de oorlog wordt verklaard.
Artikel 5 is een stuk genuanceerder daarover.
  maandag 10 oktober 2022 @ 21:55:15 #119
396730 EttovanBelgie
Alles komt goed.
pi_206280642
quote:
0s.gif Op maandag 10 oktober 2022 21:53 schreef Repentless het volgende:

[..]
De hele redenatie om nu niet direct in te grijpen is gestoeld op "wat-als/als-dan"-scenario's, evenals die achter het "nooit buigen"-principe.

Het kan inderdaad geen kwaad om terug te grijpen op de geschiedenis, dat ben ik met je eens. Echter heb je voor het eerst in de geschiedenis te maken met een partij die je nucleair kan wegvagen.

Je grijpt herhaaldelijk terug op Duitsland/WOIi om je punt te maken. "Als we toen hetzelfde hadden gedacht, dan hadden we nu..." etc. Dan ook hier weer een tegenwerping: als Nazi-Duitsland toen een nucleaire macht was geweest met de vuurkracht om de VS en SU te vernietigen en vice versa, denk jij dat er op dezelfde wijze was ingegrepen?
Voor het eerst?

De hele Koude Oorlog gemist?

Verder: ja, want Hitler dreigde nog tijdens de Ardennen-mislukking met 'wonderwapens' die de oorlog rigoureus zou veranderen. Geen hond die toen zei: Laten we ons weer terugtrekken en Adolf z'n zin geven, want hij gaat strooien met 'wonderwapens'.
Omnibus in omnibus.
Ad Maiorem Dei Gloriam
pi_206280651
quote:

[..]
[..]
En in ruil daarvoor kreeg Rusland de op Oekraens grondgebied gestationeerd kernwapens terug, iets wat Oekrane fijn vond destijds omdat ze geen geld hadden om het te onderhouden.

Niet alleen de Oekrane overigens, ook de Europese kernmacht en en de VS wilde die wapens niet in Oekrane en hebben gepusht dat Oekrane er afstand van zou doen. In ruil daarvoor is toegezegd dat ook de overige kernmachten betrokken bij de onderhandelingen de soevereiniteit van Oekrane zouden beschermen. Helaas is daar weinig van terecht gekomen.
  maandag 10 oktober 2022 @ 21:58:25 #121
pi_206280664
quote:
0s.gif Op maandag 10 oktober 2022 21:53 schreef Jed1Gam het volgende:

[..]
Stelde weinig voor, daarom dacht Putin waarschijnlijk: Deze truc probeer ik nog eens. Maar toen kwam het wel erg dichtbij en ging het westen zich er pas serieus mee bemoeien.

Maar hier zijn we nu en Rusland verliest.
  maandag 10 oktober 2022 @ 21:59:41 #122
pi_206280674
quote:

[..]

Natuurlijk, wat hadden we anders moeten doen? Hitler overal zijn egostische klote-zin in geven?
pi_206280680
quote:
0s.gif Op maandag 10 oktober 2022 21:56 schreef BehoorlijkKritisch het volgende:

[..]
En in ruil daarvoor kreeg Rusland de op Oekraens grondgebied gestationeerd kernwapens terug, iets wat Oekrane fijn vond destijds omdat ze geen geld hadden om het te onderhouden.

Niet alleen de Oekrane overigens, ook de Europese kernmacht en en de VS wilde die wapens niet in Oekrane en hebben gepusht dat Oekrane er afstand van zou doen. In ruil daarvoor is toegezegd dat ook de overige kernmachten betrokken bij de onderhandelingen de soevereiniteit van Oekrane zouden beschermen. Helaas is daar weinig van terecht gekomen.
Oh, dat probeert de VS nu goed te maken...
pi_206280691
quote:

[..]

Dan was er nog harder ingegrepen, om te voorkomen dat Hitler te machtig werd.
  maandag 10 oktober 2022 @ 22:02:01 #125
396730 EttovanBelgie
Alles komt goed.
pi_206280697
quote:
7s.gif Op maandag 10 oktober 2022 21:59 schreef Papierversnipperaar het volgende:

[..]
Natuurlijk, wat hadden we anders moeten doen? Hitler overal zijn egostische klote-zin in geven?
De hele Joodse en Slavische bevolking uitgemoord, maar het 'kon erger'.
Omnibus in omnibus.
Ad Maiorem Dei Gloriam
  maandag 10 oktober 2022 @ 22:03:34 #126
8369 speknek
Another day another slay
pi_206280706
quote:
0s.gif Op maandag 10 oktober 2022 21:38 schreef DDDDDaaf het volgende:

[..]
De FvD die meer en meer zijn ware aard aan het tonen is. Ik vraag me af hoe lang hun opruiing en collaboratie nog getolereerd worden.
Ik gok dat ze verboden willen worden, zodat ze dat weer eindeloos kunnen uitbuiten voor donaties en boekverkopen. De politiek gaat ze verder niks brengen, en Thierry vond zijn fopinstituutje met Cliteur vast een stuk leuker.
They told me all of my cages were mental, so I got wasted like all my potential.
  maandag 10 oktober 2022 @ 22:04:05 #127
385501 Starhopper
Nova is mijn prinses
pi_206280714
quote:
1s.gif Op maandag 10 oktober 2022 21:53 schreef Wantie het volgende:

[..]
Een poot over de NAVO grens hoeft niet meteen te betekenen dat Rusland de oorlog wordt verklaard.
In het begin van de oorlog is er een Russische drone neergestort in een akker in Roemenie. Wat als een kamikazedrone onbestuurbaar raakt en in een stad in Roemenie of Polen terechtkomt?

Dat zal wel geen artikel 5 zijn maar hier gaat 100% zeker een reactie op komen van de NAVO. Een noflyzone bijvoorbeeld.
pi_206280721
quote:
7s.gif Op maandag 10 oktober 2022 21:59 schreef Papierversnipperaar het volgende:

[..]
Ik denk niet dat de VS in Normandi was geland als de Duitsers atoomwapens hadden gehad, eerlijk gezegd. Dat had echt een totaal ander verloop van WW2 gegeven, voor zover dat relevant is voor deze crisis.
pi_206280734
quote:
84s.gif Op maandag 10 oktober 2022 22:04 schreef Starhopper het volgende:

[..]
In het begin van de oorlog is er een Russische drone neergestort in een akker in Roemenie. Wat als een kamikazedrone onbestuurbaar raakt en in een stad in Roemenie of Polen terechtkomt?
Mwah, ik geloof dat artikel 5 meer als laatste middel ingezet wordt.
pi_206280738
quote:
0s.gif Op maandag 10 oktober 2022 22:04 schreef BehoorlijkKritisch het volgende:

[..]
Ik denk niet dat de VS in Normandi was geland als de Duitsers atoomwapens hadden gehad, eerlijk gezegd. Dat had echt een totaal ander verloop van WW2 gegeven, voor zover dat relevant is voor deze crisis.
Dan had Duitsland de capaciteit gehad om de Sovjet-Unie en de Verenigde Staten te verslaan.
Yo tengo, t tienes, l/Ella tiene
  maandag 10 oktober 2022 @ 22:07:01 #131
pi_206280755
quote:
1s.gif Op maandag 10 oktober 2022 21:53 schreef Wantie het volgende:

[..]
Je kan gewoon met een aantal landen een actie uitvoeren. Daar heb je geen NATO voor nodig, dus dat handvest is irrelevant.
  maandag 10 oktober 2022 @ 22:07:22 #132
483379 Repentless
Live fast, on high
pi_206280759
quote:
0s.gif Op maandag 10 oktober 2022 21:55 schreef EttovanBelgie het volgende:

[..]
Voor het eerst?

De hele Koude Oorlog gemist?

Verder: ja, want Hitler dreigde nog tijdens de Ardennen-mislukking met 'wonderwapens' die de oorlog rigoureus zou veranderen. Geen hond die toen zei: Laten we ons weer terugtrekken en Adolf z'n zin geven, want hij gaat strooien met 'wonderwapens'.
Nee, ik heb de Koude Oorlog niet gemist. Is het in die periode ooit tot een directe gewapende confrontatie gekomen tussen kernmachten?

Die Wunderwaffen waren geen wapens met een bewezen werking op grote schaal of inzetbaarheid. De mogelijkheid om elkaar binnen een half uur aan de andere kant van de wereld te treffen, was er al helemaal nog niet. De k je dat Hitler dit niet had ingezet als hij daar daadwerkelijk de beschikking over had gehad? Of je moet twijfelen aan het bestaan, de effectiviteit of de inzetbaarheid van het Russische (intercontinentale) kernarsenaal, dan begrijp ik je denkwijze. Misschien heb je gelijk, dat zou alleen maar een pluspunt zijn. Ik twijfel daar echter niet aan.
  maandag 10 oktober 2022 @ 22:08:58 #133
385501 Starhopper
Nova is mijn prinses
pi_206280770
quote:
1s.gif Op maandag 10 oktober 2022 22:05 schreef kale_gehaktbal het volgende:

[..]
Mwah, ik geloof dat artikel 5 meer als laatste middel ingezet wordt.
Maar wanneer zet je het dan in? Ik zie Rusland nog wel gaan stoken in het grensgebied met de Baltische staten of Finland. "Per ongeluk" een stuk de grens over rijden oid. Dan moet je toch wel als NAVO een hele zware waarschuwing geven aan Rusland.
  maandag 10 oktober 2022 @ 22:09:11 #134
pi_206280771
quote:
0s.gif Op maandag 10 oktober 2022 22:04 schreef BehoorlijkKritisch het volgende:

[..]
Daar geloof ik helemaal niets van. Hitler zijn gang laten gaan?
  maandag 10 oktober 2022 @ 22:10:15 #135
385501 Starhopper
Nova is mijn prinses
pi_206280783
quote:
7s.gif Op maandag 10 oktober 2022 22:07 schreef Papierversnipperaar het volgende:

[..]
Je kan gewoon met een aantal landen een actie uitvoeren. Daar heb je geen NATO voor nodig, dus dat handvest is irrelevant.
Maar als je dat doet, dan kan je geen beroep meer doen op artikel 5.
pi_206280794
quote:
7s.gif Op maandag 10 oktober 2022 22:09 schreef Papierversnipperaar het volgende:

[..]
Daar geloof ik helemaal niets van. Hitler zijn gang laten gaan?
Dat is niet wat ik zeg. Ik zeg alleen dat het verloop dan anders was geweest en dat ik niet geloof dat er dan zoveel Amerikaanse voeten op de grond waren geland in Europa.
pi_206280802
quote:
0s.gif Op maandag 10 oktober 2022 21:34 schreef weetjewel5 het volgende:

[..]
De politiek moet zn neus niet in hun zaken steken. Dat is weer grootspraak van Rutte en co.
dat bepalen wij zelf. oekraine vraagt onze steun belissen we zelf. Maar wat gaat rusland doen om onze vertrouwen te winnen?

Misschien wat meer voor je eigen volk opkomen ipv poetin te pleasen?
  maandag 10 oktober 2022 @ 22:12:56 #138
pi_206280803
quote:
84s.gif Op maandag 10 oktober 2022 22:10 schreef Starhopper het volgende:

[..]
Maar als je dat doet, dan kan je geen beroep meer doen op artikel 5.
Maar dat maakt helemaal niet uit als je toch al in oorlog bent.
  maandag 10 oktober 2022 @ 22:13:32 #139
pi_206280810
quote:
0s.gif Op maandag 10 oktober 2022 22:11 schreef BehoorlijkKritisch het volgende:

[..]
Dat is niet wat ik zeg. Ik zeg alleen dat het verloop dan anders was geweest en dat ik niet geloof dat er dan zoveel Amerikaanse voeten op de grond waren geland in Europa.
Dan had het iets langer geduurd, maar hadden we de Nazi's gewoon verslagen.
  maandag 10 oktober 2022 @ 22:15:13 #140
385501 Starhopper
Nova is mijn prinses
pi_206280821
quote:
7s.gif Op maandag 10 oktober 2022 22:12 schreef Papierversnipperaar het volgende:

[..]
Maar dat maakt helemaal niet uit als je toch al in oorlog bent.
Dat toch liever met heel veel bondgenoten zodat er snel een eind aan gemaakt kan worden.
  maandag 10 oktober 2022 @ 22:15:25 #141
385501 Starhopper
Nova is mijn prinses
pi_206280822
twitter
pi_206280823
quote:
0s.gif Op maandag 10 oktober 2022 22:12 schreef Korenfok het volgende:

[..]
dat bepalen wij zelf. oekraine vraagt onze steun belissen we zelf. Maar wat gaat rusland doen om onze vertrouwen te winnen?
Ik zou niet weten wat zij gaan doen om ons vertrouwen te winnen, had jij n idee?
pi_206280829
quote:
7s.gif Op maandag 10 oktober 2022 22:13 schreef Papierversnipperaar het volgende:

[..]
Dan had het iets langer geduurd, maar hadden we de Nazi's gewoon verslagen.
Ik denk dat we dan nu een aanzienlijk kleinere wereldbevolking zouden hebben. Op zijn best.
pi_206280848
Als men nog even wil lachen over echte conspiracy over Oekraine: :+ :+
  maandag 10 oktober 2022 @ 22:20:01 #145
396730 EttovanBelgie
Alles komt goed.
pi_206280869
SPOILER
Om spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.
Omnibus in omnibus.
Ad Maiorem Dei Gloriam
  maandag 10 oktober 2022 @ 22:20:19 #146
396730 EttovanBelgie
Alles komt goed.
pi_206280871
quote:
0s.gif Op maandag 10 oktober 2022 22:07 schreef Repentless het volgende:

[..]
Nee, ik heb de Koude Oorlog niet gemist. Is het in die periode ooit tot een directe gewapende confrontatie gekomen tussen kernmachten?

Die Wunderwaffen waren geen wapens met een bewezen werking op grote schaal of inzetbaarheid. De mogelijkheid om elkaar binnen een half uur aan de andere kant van de wereld te treffen, was er al helemaal nog niet. De k je dat Hitler dit niet had ingezet als hij daar daadwerkelijk de beschikking over had gehad? Of je moet twijfelen aan het bestaan, de effectiviteit of de inzetbaarheid van het Russische (intercontinentale) kernarsenaal, dan begrijp ik je denkwijze. Misschien heb je gelijk, dat zou alleen maar een pluspunt zijn. Ik twijfel daar echter niet aan.
Nu wel?
Omnibus in omnibus.
Ad Maiorem Dei Gloriam
  maandag 10 oktober 2022 @ 22:20:39 #147
pi_206280877
quote:
84s.gif Op maandag 10 oktober 2022 22:15 schreef Starhopper het volgende:

[..]
Dat toch liever met heel veel bondgenoten zodat er snel een eind aan gemaakt kan worden.
Dat kan je gewoon met elkaar afspreken buiten NATO om.
  maandag 10 oktober 2022 @ 22:21:27 #148
pi_206280882
quote:
0s.gif Op maandag 10 oktober 2022 22:15 schreef weetjewel5 het volgende:

[..]
Ik zou niet weten wat zij gaan doen om ons vertrouwen te winnen, had jij n idee?
Hun troepen terugtrekken uit Ukraine en 150 jaar lang mooi opzitten en lief doen.
  maandag 10 oktober 2022 @ 22:27:11 #149
471046 YoungDriller
pi_206280932
quote:

[..]
[..]
Tja, dat laat heel mooi zien wat voor naargeestig persoon je bent.

Zelfs al zou Oekrane gewoon een afvallige provincie zijn, de inwoners vermoorden is op geen enkele manier te rechtvaardigen.
Ja ja, behalve als het Russen zijn.

Je hebt er maar gewoon mee te dealen dat er mensen zijn die het anders zien. :Y

Met je ad hominem retoriek :')
pi_206280938
twitter

Voorlopig reageert Oekrane niet overhaast, natuurlijk is iedereen woedend, maar ze houden zich aan hun strategie aan het front.
Wel vraag ik me af wat Rusland met al die manschappen in Belarus wil: de Oekraense legereenheden verspreiden? Of razendsnel Lukashenko overrompelen en Belarus echt van soevereine staat een provincie van Rusland maken?
Poetin heeft een succesverhaal nodig en in Oekrane zal hij dat niet krijgen. In Belarus broeit ook al weerstand tegen de pro-Russische anti-Oekraense koers van het regiem.
pi_206280941
quote:
0s.gif Op maandag 10 oktober 2022 22:08 schreef BehoorlijkKritisch het volgende:

[..]
Paar miljoen burgerslachtoffers maken om je morele superioriteit te onderstrepen.

Ja, daar voel ik me als westerling wel goed bij. :')
Ik vind het op dit moment volstrekt onverantwoord om naar het kernwapen te grijpen, maar als je het doet dan pak je uiteraard een haven, vliegveld of groot militair(-industriel) complex…
zie email 27 oktober
pi_206280945
quote:
84s.gif Op maandag 10 oktober 2022 22:08 schreef Starhopper het volgende:

[..]
Maar wanneer zet je het dan in? Ik zie Rusland nog wel gaan stoken in het grensgebied met de Baltische staten of Finland. "Per ongeluk" een stuk de grens over rijden oid. Dan moet je toch wel als NAVO een hele zware waarschuwing geven aan Rusland.
Dat gaan ze echt niet doen. Zo populistisch om dat te denken.
A Robin Redbreast in a Cage Puts all Heaven in a Rage.
  maandag 10 oktober 2022 @ 22:28:44 #153
396730 EttovanBelgie
Alles komt goed.
pi_206280947
quote:
1s.gif Op maandag 10 oktober 2022 22:27 schreef YoungDriller het volgende:

[..]
Ja ja, behalve als het Russen zijn.

Je hebt er maar gewoon mee te dealen dat er mensen zijn die het anders zien. :Y

Met je ad hominem retoriek :')
Als Oekrane Rusland had aangevallen op eenzelfde frauduleuze en valse wijze (om te 'decommunisticeren' ofzo) was ik pro-Rus geweest hoor.
Omnibus in omnibus.
Ad Maiorem Dei Gloriam
  maandag 10 oktober 2022 @ 22:29:48 #154
471046 YoungDriller
pi_206280955
quote:
0s.gif Op maandag 10 oktober 2022 22:28 schreef EttovanBelgie het volgende:

[..]
Als Oekrane Rusland had aangevallen op eenzelfde frauduleuze en valse wijze was ik pro-Rus geweest hoor.
Ik geloof je direct :')
  maandag 10 oktober 2022 @ 22:30:18 #155
396730 EttovanBelgie
Alles komt goed.
pi_206280959
quote:
0s.gif Op maandag 10 oktober 2022 22:29 schreef YoungDriller het volgende:

[..]
Ik geloof je direct :')
Waarom zou ik dat in dat geval niet zijn?

Zelfde gegeven: Agressor en aangevallene.
Omnibus in omnibus.
Ad Maiorem Dei Gloriam
pi_206280963
quote:

[..]

Dat zal wel geen artikel 5 zijn maar hier gaat 100% zeker een reactie op komen van de NAVO. Een noflyzone bijvoorbeeld.
Ik betwijfel of dat geen artikel 5 gaat opleveren. Zoals gezegd, dat is tot op zekere hoogte ook een politieke beslissing. En artikel 5 betekent ook niet dat de tanks morgen in Moskou staan. Dat ligt allemaal heel genuanceerd.
zie email 27 oktober
  maandag 10 oktober 2022 @ 22:32:10 #157
396730 EttovanBelgie
Alles komt goed.
pi_206280972
Probeer nu even sowieso snel aan een aanvalsoorlog te denken die wel gerechtvaardigd was, achteraf...

Even blanco.

Iemand?
Omnibus in omnibus.
Ad Maiorem Dei Gloriam
pi_206280980
quote:
0s.gif Op maandag 10 oktober 2022 22:07 schreef Repentless het volgende:
Of je moet twijfelen aan het bestaan, de effectiviteit of de inzetbaarheid van het Russische (intercontinentale) kernarsenaal
Dat doe ik op zich, als je ziet in welke staat de rest van het leger is dan is het bijna onvoorstelbaar dat de nucleaire tak wel op en top in orde is. Alleen het probleem is dat je met 1% van Ruslands kernarsenaal nog steeds een enorme hoeveelheid vernietiging en vernieling kunt aanrichten.
zie email 27 oktober
pi_206280984
quote:
0s.gif Op maandag 10 oktober 2022 22:27 schreef la_perle_rouge het volgende:
[ twitter ]
Voorlopig reageert Oekrane niet overhaast, natuurlijk is iedereen woedend, maar ze houden zich aan hun strategie aan het front.
Wel vraag ik me af wat Rusland met al die manschappen in Belarus wil: de Oekraense legereenheden verspreiden? Of razendsnel Lukashenko overrompelen en Belarus echt van soevereine staat een provincie van Rusland maken?
Poetin heeft een succesverhaal nodig en in Oekrane zal hij dat niet krijgen. In Belarus broeit ook al weerstand tegen de pro-Russische anti-Oekraense koers van het regiem.
Ja, dat kan van belang worden.

Een van de grootste risico's voor Poetin is dat hij zijn hand overspeelt.

In Wit Rusland kan hij het duidelijk verkloten door f het land in te lijven of het land actief de oorlog in te pushen.

Sinds die demonstraties in Minsk en de sabotage acties door Wit Russen in februari, wijst alles erop dat die burgers daar volledig op de hand van Oekrane zijn
  maandag 10 oktober 2022 @ 22:34:26 #160
385501 Starhopper
Nova is mijn prinses
pi_206280987
quote:
0s.gif Op maandag 10 oktober 2022 22:30 schreef trein2000 het volgende:

[..]
Ik betwijfel of dat geen artikel 5 gaat opleveren. Zoals gezegd, dat is tot op zekere hoogte ook een politieke beslissing. En artikel 5 betekent ook niet dat de tanks morgen in Moskou staan. Dat ligt allemaal heel genuanceerd.
Artikel 5 is in 2001 gebruikt om korte metten te maken met een agressor. Maar met tanks Moskou binnen rijden en Poetin oppakken zal wel een stuk lastiger liggen dan terroristen aanpakken in de woestijn.
  maandag 10 oktober 2022 @ 22:34:40 #161
483379 Repentless
Live fast, on high
pi_206280988
quote:
0s.gif Op maandag 10 oktober 2022 22:20 schreef EttovanBelgie het volgende:

[..]
Nu wel?
Nee, nu ook niet. Maar we hadden het over de hypothetische situatie dat het zover zou komen en het een directe confrontatie wordt. Dat weet jij ook wel, dit vind ik een beetje flauw. Of je zegt nu dat dat onmogelijk is en we het daar niet over hoeven te hebben, dan is er niets dat Putin belet om wat nucleaire bommen in Oekrane in te zetten.

Het tweede deel van de post ga je verder niet op in, terwijl dat de kern is.
pi_206280998
quote:
0s.gif Op maandag 10 oktober 2022 22:32 schreef EttovanBelgie het volgende:
Probeer nu even sowieso snel aan een aanvalsoorlog te denken die wel gerechtvaardigd was, achteraf...

Even blanco.

Iemand?
Waarbij de agressor het moreel gelijk aan zijn kant had ? Geen enkele.
  maandag 10 oktober 2022 @ 22:36:11 #163
396730 EttovanBelgie
Alles komt goed.
pi_206281000
quote:
0s.gif Op maandag 10 oktober 2022 22:34 schreef Repentless het volgende:

[..]
Nee, nu ook niet. Maar we hadden het over de hypothetische situatie dat het zover zou komen en het een directe confrontatie wordt. Dat weet jij ook wel, dit vind ik een beetje flauw. Of je zegt nu dat dat onmogelijk is en we het daar niet over hoeven te hebben, dan is er niets dat Putin belet om wat nucleaire bommen in Oekrane in te zetten.

Zolang het bij 'hypothetische situaties' en herschrijven van zaken die reeds plaatsgevonden hebben gaat, kan ik hier inderdaad bar weinig mee, laat staan dat ik een 'punt' zie.

Wat is nu, kort en bondig, je punt.
Omnibus in omnibus.
Ad Maiorem Dei Gloriam
  maandag 10 oktober 2022 @ 22:36:24 #164
396730 EttovanBelgie
Alles komt goed.
pi_206281002
quote:
0s.gif Op maandag 10 oktober 2022 22:35 schreef Scorpie het volgende:

[..]
Waarbij de agressor het moreel gelijk aan zijn kant had ? Geen enkele.
Zoiets dacht ik al ja...
Omnibus in omnibus.
Ad Maiorem Dei Gloriam
pi_206281004
quote:
0s.gif Op maandag 10 oktober 2022 22:34 schreef Repentless het volgende:

[..]

Zullen we anders hypothetisch gaan praten over het afzetten van Putin, hoe en waar dat gaat gebeuren? Die kans is namelijk veel groter dan dat de nuke valt.
pi_206281008
quote:
84s.gif Op maandag 10 oktober 2022 22:34 schreef Starhopper het volgende:

[..]
Artikel 5 is in 2001 gebruikt om korte metten te maken met een agressor. Maar met tanks Moskou binnen rijden en Poetin oppakken zal wel een stuk lastiger liggen dan terroristen aanpakken in de woestijn.
Dat weet ik. Overigens een interessante parallel, want dat was in principe ook een eenmalige actie zonder dat er direct een tweede iets te verwachten viel. Maar het is niet zo dat het zwart-wit is, ook binnen art. 5 is nog ruimte voor doseren en descaleren.
zie email 27 oktober
pi_206281010
Ik blijf het zeggen. Waar twee vechten hebben twee schuld…

SPOILER
Daarnaast had de NAVO Poetin niet zo moeten provoceren….je ziet nu tot hoeveel doden het leidt…

SPOILER
Daarnaast wil ik de gebruikers er hier graag op wijzen dat Rusland wel kernwapens heeft, mochten jullie niet beseffen wat er hier op het spel kan staan.
Op woensdag 26 oktober 2022 07:33 schreef Lospedrosa:
“Kan gebeuren in een live uitzending dat je je een beetje laat meeslepen er bleert dat je kinderen maar moet verbranden.”
pi_206281012
quote:
0s.gif Op maandag 10 oktober 2022 22:36 schreef EttovanBelgie het volgende:

[..]
Zolang het bij 'hypothetische situaties' en herschrijven van zaken die reeds plaatsgevonden hebben gaat, kan ik hier inderdaad bar weinig mee, laat staan dat ik een 'punt' zie.

Die heeft hij niet. Al 3 weken vraag ik ernaar :') hij wil gewoon horen dat we de Oekrane laten vallen als de nuke dreiging nog erger wordt.
  maandag 10 oktober 2022 @ 22:38:43 #169
81329 MadMaster
Schots en scheef...
pi_206281022

Eens zal Vladolf herinnert worden aan zijn eigen woorden, wat mij betreft eerder vandaag dan morgen…
pi_206281029
quote:

Even blanco.

Iemand?
Definieer aanvalsoorlog?

Was de invasie van Normandi door de geallieerden een aanvalsoorlog?
pi_206281035
quote:
7s.gif Op maandag 10 oktober 2022 22:38 schreef MadMaster het volgende:
[ afbeelding ]

Eens zal Vladolf herinnert worden aan zijn eigen woorden, wat mij betreft eerder vandaag dan morgen…
Als ik er over ging had ik al lang wat kruisraketten afgeschoten.
zie email 27 oktober
  maandag 10 oktober 2022 @ 22:40:41 #172
396730 EttovanBelgie
Alles komt goed.
pi_206281036
quote:
1s.gif Op maandag 10 oktober 2022 22:39 schreef BehoorlijkKritisch het volgende:

[..]
Definieer aanvalsoorlog?

Nee, sinds 11 december 1941 al niet meer.
Omnibus in omnibus.
Ad Maiorem Dei Gloriam
pi_206281039
quote:
1s.gif Op maandag 10 oktober 2022 22:39 schreef BehoorlijkKritisch het volgende:

[..]
Definieer aanvalsoorlog?

De strijd tegen IS? De westerse interventie in Libi?
zie email 27 oktober
  maandag 10 oktober 2022 @ 22:41:51 #174
403588 mcmlxiv
Extremist volgens extremisten
pi_206281047
Tja, hoe laf kun je zijn dat je niet durft om het slachtoffer van moord, verkrachting, genocide, misdaden tegen de menselijkheid te helpen met middelen om zichter verdedigen! Niet actief ingrijpen, niet actief meevechten, niet wapens geven om de echte tegenaanval in te zetten, nee gewoon wapens om zich te verdedigen! Hoe laf moet je zijn om je te laten chanteren door de moordenaar, door de kleine dictator om vooral maar niet die wapens te leveren. Chanteren met “misschien….”.

Tja, wanneer dat jouw idee is van een toekomst voor jouw nageslacht, dan hoop ik vooral dat je geen kinderen hebt. Maar dat is sowieso wellicht beter wanneer je zo makkelijk je medemens uitlevert aan verkrachters en moordenaars.
pi_206281059
quote:
0s.gif Op maandag 10 oktober 2022 22:41 schreef mcmlxiv het volgende:
Tja, hoe laf kun je zijn dat je niet durft om het slachtoffer van moord, verkrachting, genocide, misdaden tegen de menselijkheid te helpen met middelen om zichter verdedigen! Niet actief ingrijpen, niet actief meevechten, niet wapens geven om de echte tegenaanval in te zetten, nee gewoon wapens om zich te verdedigen! Hoe laf moet je zijn om je te laten chanteren door de moordenaar, door de kleine dictator om vooral maar niet die wapens te leveren. Chanteren met “misschien….”.

Tja, wanneer dat jouw idee is van een toekomst voor jouw nageslacht, dan hoop ik vooral dat je geen kinderen hebt. Maar dat is sowieso wellicht beter wanneer je zo makkelijk je medemens uitlevert aan verkrachters en moordenaars.
Wat doe je hier nog dan?
pi_206281065
quote:

Even blanco.

Iemand?
Dat hangt er natuurlijk vanaf wat je moreel vindt. Er zullen veel mensen zijn geweest die pak 'm beet een kruistocht moreel gerechtvaardigd vonden. Dat zullen weliswaar nu weinigen nog vinden, maar dat is nogal flauw, bijna 1000 jaar verder.

Ik denk dat sinds de wereldoorlogen de meeste mensen in het Westen oorlog per definitie moreel verwerpelijk vinden, dus dan is het bijzonder lastig om een voorbeeld te vinden. Dan moet je echt aan een pre-emptive strike denken om erger te voorkomen, die dan ook nog eens feitelijk juist onderbouwd blijkt (dus niet zoals de Irak-oorlog van 2003). Misschien de Punische Oorlogen? Wel erg lang geleden. :P
  maandag 10 oktober 2022 @ 22:43:40 #177
483379 Repentless
Live fast, on high
pi_206281066
quote:
0s.gif Op maandag 10 oktober 2022 22:36 schreef EttovanBelgie het volgende:

[..]

De situatie "als we nu buigen voor nucleaire dreiging is dat het teken voor Putin dat het loont en zal hij alleen maar verder gaan, dus toegeven is geen optie" is net zo hypothetisch als wat ik beschrijf. Dus kun je met je eigen situatieschets net zo weinig als die van mij en ontkracht je simpelweg je eigen punt.

Als je gewoon ingaat op wat ik schrijf, dan weet je wat mijn punt is. Als je niets met hypothetische situaties kunt, ook prima. Maar dan zijn je eigen hypotheses net zo waardeloos als je die van mij vindt.
  maandag 10 oktober 2022 @ 22:44:08 #178
396730 EttovanBelgie
Alles komt goed.
pi_206281067
quote:
6s.gif Op maandag 10 oktober 2022 22:43 schreef Lyrewyn het volgende:

[..]
Dat hangt er natuurlijk vanaf wat je moreel vindt. Er zullen veel mensen zijn geweest die pak 'm beet een kruistocht moreel gerechtvaardigd vonden. Dat zullen weliswaar nu weinigen nog vinden, maar dat is nogal flauw, bijna 1000 jaar verder.

Ik denk dat sinds de wereldoorlogen de meeste mensen in het Westen oorlog per definitie moreel verwerpelijk vinden, dus dan is het bijzonder lastig om een voorbeeld te vinden. Dan moet je echt aan een pre-emptive strike denken om erger te voorkomen, die dan ook nog eens feitelijk juist onderbouwd blijkt (dus niet zoals de Irak-oorlog van 2003). Misschien de Punische Oorlogen? Wel erg lang geleden. :P
Ja sowieso... dus een zeldzaamheid.
Omnibus in omnibus.
Ad Maiorem Dei Gloriam
pi_206281077
quote:

Even blanco.

Iemand?
De Russische inval in Mantsjoerije.
  maandag 10 oktober 2022 @ 22:45:55 #180
396730 EttovanBelgie
Alles komt goed.
pi_206281083
quote:
0s.gif Op maandag 10 oktober 2022 22:43 schreef Repentless het volgende:

[..]
De situatie "als we nu buigen voor nucleaire dreiging is dat het teken voor Putin dat het loont en zal hij alleen maar verder gaan, dus toegeven is geen optie" is net zo hypothetisch als wat ik beschrijf. Dus kun je met je eigen situatieschets net zo weinig als die van mij en ontkracht je simpelweg je eigen punt.

Als je gewoon ingaat op wat ik schrijf, dan weet je wat mijn punt is. Als je niets met hypothetische situaties kunt, ook prima. Maar dan zijn je eigen hypotheses net zo waardeloos als je die van mij vindt.
Nee hoor, hij hoeft niet eens verder te gaan. Hij krijgt gewoon de facto 'zijn zin' in de breedste zin van het woord door te dreigen; dat je de kans open laat dat hij verder gaat is groot, maar hypothetisch inderdaad.

Dat is de kern: elke tiran krijgt diens zin zolang hij maar met kernbommen gaat dreigen.
Omnibus in omnibus.
Ad Maiorem Dei Gloriam
  maandag 10 oktober 2022 @ 22:46:03 #181
pi_206281085
quote:
0s.gif Op maandag 10 oktober 2022 22:15 schreef BehoorlijkKritisch het volgende:

[..]
Ik denk dat we dan nu een aanzienlijk kleinere wereldbevolking zouden hebben. Op zijn best.
Die kans lopen we nu ook.
pi_206281092
quote:
0s.gif Op maandag 10 oktober 2022 22:40 schreef EttovanBelgie het volgende:

[..]
Nee, sinds 11 december 1941 al niet meer.
Dan nogmaals mijn oprechte vraag, wat is in jouw ogen een aanvalsoorlog?
  maandag 10 oktober 2022 @ 22:47:26 #183
385501 Starhopper
Nova is mijn prinses
pi_206281093
quote:

Even blanco.

Iemand?
De Napoleontische oorlogen? Al twijfel ik of dit een aanvalsoorlog te noemen is. Vooraf is er natuurlijk landjepik gedaan door Napoleon.
  FOK!-Schrikkelbaas maandag 10 oktober 2022 @ 22:47:42 #184
334 TARAraboemdijee
Vader!
pi_206281095
quote:

Even blanco.

Iemand?
Glorious Revolution? Daar valt nog over te debatteren als je geen Jacobiet bent
In this world of evil and darkness I'm looking for the one girl that has the power to bring light into my heart. A light so pure that my evil thoughts about this world and the people living on it will vanish and I'll finally experience true love.
  maandag 10 oktober 2022 @ 22:48:44 #185
pi_206281105
quote:
0s.gif Op maandag 10 oktober 2022 22:43 schreef Repentless het volgende:
De situatie "als we nu buigen voor nucleaire dreiging is dat het teken voor Putin dat het loont en zal hij alleen maar verder gaan, dus toegeven is geen optie" is net zo hypothetisch als wat ik beschrijf.
Nee, dat is gewoon de realiteit.
  FOK!fotograaf maandag 10 oktober 2022 @ 22:49:13 #186
364681 over_hedge
pi_206281107
quote:
84s.gif Op maandag 10 oktober 2022 22:47 schreef Starhopper het volgende:

[..]
De Napoleontische oorlogen? Al twijfel ik of dit een aanvalsoorlog te noemen is. Vooraf is er natuurlijk landjepik gedaan door Napoleon.
Je bedoeld half europa die de oorlog verklaarde aan frankrijk maar niet verwacht hadden dat frankrijk door Napoleon zou winnen?
Don't worry about the future. Or know that worrying is as effective as trying to solve an algebra equation by chewing bubble gum.
  FOK!-Schrikkelbaas maandag 10 oktober 2022 @ 22:49:16 #187
334 TARAraboemdijee
Vader!
pi_206281108
Was de tachtigjarige oorlog een aanvalsoorlog?
In this world of evil and darkness I'm looking for the one girl that has the power to bring light into my heart. A light so pure that my evil thoughts about this world and the people living on it will vanish and I'll finally experience true love.
pi_206281110
quote:
7s.gif Op maandag 10 oktober 2022 22:48 schreef Papierversnipperaar het volgende:

[..]
Nee, dat is gewoon de realiteit.
Populistische onzin en fantasie.
  maandag 10 oktober 2022 @ 22:50:15 #189
396730 EttovanBelgie
Alles komt goed.
pi_206281114
quote:
0s.gif Op maandag 10 oktober 2022 22:47 schreef BehoorlijkKritisch het volgende:

[..]
Dan nogmaals mijn oprechte vraag, wat is in jouw ogen een aanvalsoorlog?
Een andere natie gewapende wijs aanvallen?
Omnibus in omnibus.
Ad Maiorem Dei Gloriam
  maandag 10 oktober 2022 @ 22:50:35 #190
pi_206281115
quote:
0s.gif Op maandag 10 oktober 2022 22:49 schreef UitStraling het volgende:

[..]
Populistische onzin en fantasie.
Welk punt probeerde je gisteren te maken met JFK?
pi_206281120
quote:
0s.gif Op maandag 10 oktober 2022 22:50 schreef EttovanBelgie het volgende:

[..]
U heeft uw antwoord al.
pi_206281121
quote:
0s.gif Op maandag 10 oktober 2022 22:49 schreef TARAraboemdijee het volgende:
Was de tachtigjarige oorlog een aanvalsoorlog?
Nee, een opstand. Ik zou zeggen dat een aanvalsoorlog een "staat" (of een orgaan dat daar sterk op lijkt) de andere binnenvalt.
  maandag 10 oktober 2022 @ 22:51:31 #193
396730 EttovanBelgie
Alles komt goed.
pi_206281125
Het zijn er bar weinig dus...
Omnibus in omnibus.
Ad Maiorem Dei Gloriam
pi_206281138
quote:
0s.gif Op maandag 10 oktober 2022 22:50 schreef EttovanBelgie het volgende:

[..]
Dat snap ik. Maar tot op welke hoogte moet dat ongeprovoceerd zijn om binnen de definitie te vallen?

Het wordt al snel een morele discussie. De eerste Golfoorlog bijvoorbeeld. Geallieerden die Koeweit bevrijden, natuurlijk niet voor die lieve mensen in Koeweit, maar vooral voor olie.

Gerechtvaardigd? Mwa?
  FOK!-Schrikkelbaas maandag 10 oktober 2022 @ 22:53:18 #195
334 TARAraboemdijee
Vader!
pi_206281139
quote:
0s.gif Op maandag 10 oktober 2022 22:51 schreef Lyrewyn het volgende:

[..]
Nee, een opstand. Ik zou zeggen dat een aanvalsoorlog een "staat" (of een orgaan dat daar sterk op lijkt) de andere binnenvalt.
Dan blijf ik bij de Glorious Revolution van Willem III en Mary Stuart
  maandag 10 oktober 2022 @ 22:53:25 #196
403588 mcmlxiv
Extremist volgens extremisten
pi_206281141
quote:
0s.gif Op maandag 10 oktober 2022 22:51 schreef EttovanBelgie het volgende:
Het zijn er bar weinig dus...
Deze misschien https://en.wikipedia.org/wiki/Cambodian%E2%80%93Vietnamese_War

Vietnam verdrijft pol pot.
  maandag 10 oktober 2022 @ 22:54:36 #197
396730 EttovanBelgie
Alles komt goed.
pi_206281151
quote:
0s.gif Op maandag 10 oktober 2022 22:53 schreef BehoorlijkKritisch het volgende:

[..]
Dat snap ik. Maar tot op welke hoogte moet dat ongeprovoceerd zijn om binnen de definitie te vallen?

Het wordt al snel een morele discussie. De eerste Golfoorlog bijvoorbeeld. Geallieerden die Koeweit bevrijden, natuurlijk niet voor die lieve mensen in Koeweit, maar vooral voor olie.

Gerechtvaardigd? Mwa?
En toch is de lijst nogal beknopt, niet.

De wijze waarop agressoren achteraf hun aanval vergoelijken, daar kun je dan weer kilo's boeken over vol schrijven.
Omnibus in omnibus.
Ad Maiorem Dei Gloriam
pi_206281164
quote:
0s.gif Op maandag 10 oktober 2022 22:54 schreef EttovanBelgie het volgende:

[..]

De wijze waarop agressoren achteraf hun aanval vergoelijken, daar kun je dan weer kilo's boeken over vol schrijven.
Owja, natuurlijk is die lijst beknopt en doorgaans bepaalt de winnaar het narratief achteraf.
  maandag 10 oktober 2022 @ 22:56:23 #199
396730 EttovanBelgie
Alles komt goed.
pi_206281167
quote:
0s.gif Op maandag 10 oktober 2022 22:55 schreef BehoorlijkKritisch het volgende:

[..]
Owja, natuurlijk is die lijst beknopt en doorgaans bepaalt de winnaar het narratief achteraf.
Meh... dat valt wel mee.
Omnibus in omnibus.
Ad Maiorem Dei Gloriam
  FOK!-Schrikkelbaas maandag 10 oktober 2022 @ 22:58:24 #200
334 TARAraboemdijee
Vader!
pi_206281183
quote:
0s.gif Op maandag 10 oktober 2022 22:55 schreef BehoorlijkKritisch het volgende:

[..]
Dat is dus zo'n fabeltje
Als dat zo was, dan was er een langere lijst geweest met gerechtvaardigde aanvalsoorlogen. Want sommigen waren heus succesvol.
pi_206281200
quote:
0s.gif Op maandag 10 oktober 2022 22:54 schreef EttovanBelgie het volgende:

[..]

Sowieso schrijven de winnaars de geschiedenis.

Het grootste verschil dat me ooit is opgevallen is tussen het Massacre Museum in Nanking en het Yushukan Museum in Tokyo.

Mark Felton heeft me daar later gelijk in gegeven door ook misselijk te worden van het verschil in perceptie.
pi_206281212
quote:
0s.gif Op maandag 10 oktober 2022 22:53 schreef mcmlxiv het volgende:

[..]
Deze misschien https://en.wikipedia.org/wiki/Cambodian%E2%80%93Vietnamese_War

Vietnam verdrijft pol pot.
Dat was in principe uit zelfverdediging, dus die vlieger gaat niet op.
  maandag 10 oktober 2022 @ 23:03:16 #203
471046 YoungDriller
pi_206281218
quote:
0s.gif Op maandag 10 oktober 2022 22:30 schreef EttovanBelgie het volgende:

[..]
Waarom zou ik dat in dat geval niet zijn?

Zelfde gegeven: Agressor en aangevallene.
*Lacht in het Servisch* :Y
  maandag 10 oktober 2022 @ 23:03:35 #204
85331 zalkc
AKA Coracle
pi_206281219
quote:
0s.gif Op maandag 10 oktober 2022 23:00 schreef UitStraling het volgende:

[..]
Sowieso schrijven de winnaars de geschiedenis.

Het grootste verschil dat me ooit is opgevallen is tussen het Massacre Museum in Nanking en het Yushukan Museum in Tokyo.

Mark Felton heeft me daar later gelijk in gegeven door ook misselijk te worden van het verschil in perceptie.
Er zijn ook verschillende versies van de geschiedenis, in Russische boeken staat wat anders als in Chinese, Amerikaanse, Cubaanse, Duitse, Franse, Turkse, etc...
pi_206281251
quote:
0s.gif Op maandag 10 oktober 2022 23:03 schreef zalkc het volgende:

[..]
Er zijn ook verschillende versies van de geschiedenis, in Russische boeken staat wat anders als in Chinese, Amerikaanse, Cubaanse, Duitse, Franse, Turkse, etc...
Daarom zijn geschiedkundige/militaire boeken in je moerstaal niet zo verhelderend maar moet je de taal van de tegenpartij beheersen of beter nog de standpunten ter plekke gaan bekijken en proeven.

Dat is wat ik hier maar zelden lees, iedereen wil simpelweg knokken en de ander vernietigen voor het goede doel.
pi_206281257
quote:
0s.gif Op maandag 10 oktober 2022 23:10 schreef UitStraling het volgende:

[..]
Daarom zijn geschiedkundige/militaire boeken in je moerstaal niet zo verhelderend maar moet je de taal van de tegenpartij beheersen of beter nog de standpunten ter plekke gaan bekijken en proeven.

Dat is wat ik hier maar zelden lees, iedereen wil simpelweg knokken en de ander vernietigen voor het goede doel.
Wat Churchill zei
Vakman pur sang
  FOK!-Schrikkelbaas maandag 10 oktober 2022 @ 23:11:10 #207
334 TARAraboemdijee
Vader!
pi_206281258
quote:
0s.gif Op maandag 10 oktober 2022 23:03 schreef zalkc het volgende:

[..]
Dat is iets anders. Zie bijvoorbeeld de bersiap tegenover de politionele acties hier in Nederland en in Indonesi
pi_206281264
quote:

[..]

Als Rusland zich morgen terugtrekt uit Oekrane dan is er niemand die oorlogje in Rusland wil spelen.
pi_206281269
quote:
1s.gif Op maandag 10 oktober 2022 23:12 schreef Citizen.Erased het volgende:

[..]
Als Rusland zich morgen terugtrekt uit Oekrane dan is er niemand die oorlogje in Rusland wil spelen.
Ik ga de voorbeeldjes niet opzoeken hier.
  FOK!-Schrikkelbaas maandag 10 oktober 2022 @ 23:12:58 #210
334 TARAraboemdijee
Vader!
pi_206281270
quote:

[..]

Dat blijf je zeggen maar is de grootste onzin.
Als Rusland uit Oekrane vertrekt (inclusief Donbass en Krim) hoeft er niet geknokt of vernietigd te worden. Dat lijkt mij de beste oplossing
  FOK!-Schrikkelbaas maandag 10 oktober 2022 @ 23:14:39 #211
334 TARAraboemdijee
Vader!
pi_206281282
quote:
0s.gif Op maandag 10 oktober 2022 23:12 schreef UitStraling het volgende:

[..]
Ik ga de voorbeeldjes niet opzoeken hier.
Jawel, doe eens wel. Want je blijft dit aanhalen.
Er is je eerder gevraagd voorbeelden te leveren, en er kwam niets ...
pi_206281283
Volgende week ms 25C, lekker man.
Vakman pur sang
  maandag 10 oktober 2022 @ 23:15:08 #213
500074 Rode_Wijn
Kom laat ons vrolijk zijn
pi_206281288
quote:
0s.gif Op maandag 10 oktober 2022 20:30 schreef ExTec het volgende:

[..]
Drama. Heel veel moerassen, heel veel bossen met af en toe een weg erdoor.

Dat gebied waar ze doorheen moeten is dermate ongeschikt, dat zowel de nazi's in WO2 en de sovjet unie toen ze het gingen "bevrijden" met een grote bocht om dat gebied heen zijn gegaan.
Klinkt opzich wel als iets waar Poetin aan zou kunnen beginnen.
pi_206281291
quote:

[..]

niemand wil knokken. Mensen willen oekraine steunen, mensen willen democratien verdedigen.

"De tirannie verdrijven"
pi_206281293
quote:
84s.gif Op maandag 10 oktober 2022 22:15 schreef Starhopper het volgende:
[ twitter ]
Bizar wat een contrast. In Nederland overleefde Bijleveld ternauwernood een motie van wantrouwen vanwege het bombardement op de bommenfabriek van IS in Hawija met 70 burgerdoden, maar in Rusland tonen ze het bewust bombarderen van burgerdoelen vol trots en complimenten voor de leiding op de nationale televisie. Rusland is een fascistisch, genocidaal en crimineel kloteland geworden op een niveau wat we sinds WOII (of de dood van Stalin) niet meer in Europa gezien hebben.

[ Bericht 1% gewijzigd door #ANONIEM op 10-10-2022 23:16:46 ]
  maandag 10 oktober 2022 @ 23:16:29 #216
499349 EinarBoe
Extreem mild
pi_206281299
quote:

Even blanco.

Iemand?
Vietnamese invasie van Cambodja?
  maandag 10 oktober 2022 @ 23:16:57 #217
385501 Starhopper
Nova is mijn prinses
pi_206281302
quote:
1s.gif Op maandag 10 oktober 2022 23:15 schreef J.B. het volgende:

[..]
Bizar wat een contrast. In Nederland overleefde Bijleveld ternauwernood een motie van wantrouwen vanwege het bombardement op de bommenfabriek van IS in Hawija met 70 burgerdoden, maar in Rusland tonen ze het bewust bombarderen van burgerdoelen vol trots en complimenten voor de leiding op de nationale televisie. Rusland is een fascistisch, genocidaal en crimineel kloteland geworden op een niveau wat we sinds WOII (of de dood van Stalin) niet meer in Europa gezien hebben.
Ja echt zieke shit dit....
  maandag 10 oktober 2022 @ 23:16:57 #218
398044 0ne_of_the_few
Mate verslaafde
pi_206281303
Ondanks alle kritieken afgelopen zaterdag interessante vraag bij Boekestijn en de Wijk. Wat doe je als het westen in Oost Poetin tijdperk? En er dan vanuit gaande dat er een meer gematigde en democratische leider komt.

Na de Soviet Unie is er onder Jeltsin en zelfs begin Poetin vooral toenadering gezocht. Ook Merkel zette vol in op de theorie dat economische afhankelijkheid ervoor zorgt dat geweld jezelf zo benadeeld dat je het wel laat. Dat dit niet heeft gewerkt is wel duidelijk.

De ervaringen met de verliezende partij helemaal uitkleden en financieel aan de bedelstaf houden heeft ook tot niet zulke goede ervaringen geleid.

Wat werkt wel? Rusland is eigenlijk te groot om zich te laten inkapselen in een samenwerkingsverband. Toch denk ik dat de wereld beter af is als je zorgt dat het land qua bestuur, rechtstaat en economie wordt geholpen. Maar dan zonder de fouten van net na de Soviet Unie.
Kein gewalt! Wir sind das volk!
Steps taken forwards but sleepwalking back again.
pi_206281315
quote:
1s.gif Op maandag 10 oktober 2022 23:15 schreef J.B. het volgende:

[..]
Rusland is een fascistisch, genocidaal en crimineel kloteland geworden op een niveau wat we sinds WOII (of de dood van Stalin) niet meer in Europa gezien hebben.
Niet om het goed te praten, maar toch:

What about de oorlogen in voormalig Joegoslavi in de jaren '90?
  maandag 10 oktober 2022 @ 23:19:51 #220
499349 EinarBoe
Extreem mild
pi_206281319
quote:
1s.gif Op maandag 10 oktober 2022 23:16 schreef 0ne_of_the_few het volgende:
Ondanks alle kritieken afgelopen zaterdag interessante vraag bij Boekestijn en de Wijk. Wat doe je als het westen in Oost Poetin tijdperk? En er dan vanuit gaande dat er een meer gematigde en democratische leider komt.

Na de Soviet Unie is er onder Jeltsin en zelfs begin Poetin vooral toenadering gezocht. Ook Merkel zette vol in op de theorie dat economische afhankelijkheid ervoor zorgt dat geweld jezelf zo benadeeld dat je het wel laat. Dat dit niet heeft gewerkt is wel duidelijk.

De ervaringen met de verliezende partij helemaal uitkleden en financieel aan de bedelstaf houden heeft ook tot niet zulke goede ervaringen geleid.

Wat werkt wel? Rusland is eigenlijk te groot om zich te laten inkapselen in een samenwerkingsverband. Toch denk ik dat de wereld beter af is als je zorgt dat het land qua bestuur, rechtstaat en economie wordt geholpen. Maar dan zonder de fouten van net na de Soviet Unie.
Uiteenvallen. De federale structuur ontbinden en als losse landen laten doorgaan.
pi_206281327
quote:
0s.gif Op maandag 10 oktober 2022 23:19 schreef Hatseflats22 het volgende:

[..]

de door rusland gefinacieerde genocide door de serven, die oorlog?
pi_206281333
quote:
0s.gif Op maandag 10 oktober 2022 23:19 schreef EinarBoe het volgende:

[..]
Uiteenvallen. De federale structuur ontbinden en als losse landen laten doorgaan.
Ja, dat denk ik ook.

Rusland is een koloniaal, onsamenhangend rijk dat elkaar zou moeten vallen.
pi_206281338
quote:
0s.gif Op maandag 10 oktober 2022 23:22 schreef Hatseflats22 het volgende:

[..]
Ja, dat denk ik ook.

Rusland is een koloniaal, onsamenhangend rijk dat elkaar zou moeten vallen.
Goh, net als de VS.
  Moderator maandag 10 oktober 2022 @ 23:23:40 #224
236264 crew  capricia
pi_206281343
twitter
There is a name for it:
We call them Poor"
  FOK!-Schrikkelbaas maandag 10 oktober 2022 @ 23:23:46 #225
334 TARAraboemdijee
Vader!
pi_206281344
Aan de andere kant, Na-oorlogs Duitsland: Denazificering en Wirtschaftswunder, al dan niet met een Marshallplan
pi_206281347
quote:

[..]

Ook een Servisch fascistisch nationalistische aanvalsoorlog.
  maandag 10 oktober 2022 @ 23:24:50 #227
398044 0ne_of_the_few
Mate verslaafde
pi_206281353
quote:
0s.gif Op maandag 10 oktober 2022 23:19 schreef EinarBoe het volgende:

[..]
Zijn die in staat staatsvormen op te zetten? Ik vrees vooral meer gewapende conflicten
Kein gewalt! Wir sind das volk!
Steps taken forwards but sleepwalking back again.
pi_206281355
quote:
0s.gif Op maandag 10 oktober 2022 23:23 schreef Discombobulate het volgende:

[..]
Goh, net als de VS.
nee. maar lastig om neonazi's het verschil uit te leggen, als je voelt dat je onderdrukt wordt door liberalisme.
snap dat het lastig is het verschil.

Maar simpel gezegd gewoon recht van de sterkste (wij) vs de zwakkere op deze planeet (rusland)

maar goed ik hou het ook voor gezien.....
  maandag 10 oktober 2022 @ 23:25:29 #229
499349 EinarBoe
Extreem mild
pi_206281362
quote:
0s.gif Op maandag 10 oktober 2022 23:23 schreef Discombobulate het volgende:

[..]
Goh, net als de VS.
Nee.
pi_206281363
quote:
1s.gif Op maandag 10 oktober 2022 23:23 schreef capricia het volgende:
[ twitter ]
Waarom moet Putin elke keer weer zichzelf in zijn voet schieten? Deze wraakactie blijkt de zoveelste blunder.
Ik heb Hem niet uit vrees voor de hel noch uit liefde voor het paradijs gediend, want dan zou ik als de slechte huurling zijn geweest; ik heb hem veeleer gediend in liefde tot Hem en in verlangen naar Hem.
-Rabia Al-Basri
  maandag 10 oktober 2022 @ 23:26:28 #231
499349 EinarBoe
Extreem mild
pi_206281370
quote:
10s.gif Op maandag 10 oktober 2022 23:25 schreef Slayage het volgende:

[..]
Waarom moet Putin elke keer weer zichzelf in zijn voet schieten? Deze wraakactie blijkt de zoveelste blunder.
Hij is nie zo slim.
  Moderator maandag 10 oktober 2022 @ 23:26:50 #232
236264 crew  capricia
pi_206281372
quote:
1s.gif Op maandag 10 oktober 2022 23:23 schreef capricia het volgende:
[ twitter ]
En Duitsland ook binnen een paar dagen. :D
There is a name for it:
We call them Poor"
  maandag 10 oktober 2022 @ 23:27:37 #233
385501 Starhopper
Nova is mijn prinses
pi_206281375
quote:
1s.gif Op maandag 10 oktober 2022 23:24 schreef 0ne_of_the_few het volgende:

[..]
Zijn die in staat staatsvormen op te zetten? Ik vrees vooral meer gewapende conflicten
Dat denk ik wel. Ik vraag mij alleen af hoe die gebieden een economie willen opbouwen.
pi_206281406
Biden heeft blijkbaar meer luchtverdediging toegezegd. Ben benieuwd of dat meer van hetzelfde gaat zijn of dat we patriots enzo in UA gaan zien.
zie email 27 oktober
  Moderator maandag 10 oktober 2022 @ 23:31:59 #235
236264 crew  capricia
pi_206281407
Klinkt wel goed wat Duitsland gaat brengen:
quote:
Air Defence Systems IRIS-T SLM/SLS
Air defence systems are used to protect the population, important buildings, objects as well as ground troops against attacks from the air. Particularly ground-based air defence is capable of providing continuous area protection over the long term.
https://www.diehl.com/defence/en/products/air-defence-systems/

Werkt tegen vliegtuigen, helikopters, drones, kruisvluchtwapens en ballistische raketten. ^O^
There is a name for it:
We call them Poor"
  maandag 10 oktober 2022 @ 23:36:10 #236
471046 YoungDriller
pi_206281439
twitter
pi_206281443
quote:

[..]

Servi heeft nog geen 7 miljoen inwoners, dus dat was op aanzienlijk kleinere schaal dan Rusland met een ruim 20 keer grotere bevolking. Daarnaast refereer ik met crimineel kloteland ook naar het gedrag jegens andere landen die niet direct bij het conflict betrokken zijn. Ze rommelen met verkiezingen, brengen naar hartelust politieke tegenstanders om, draaien de gaskraan dicht wanneer het ze uitkomt, enzovoorts.
  maandag 10 oktober 2022 @ 23:38:37 #238
140043 Isdatzo
Born in the echoes.
pi_206281458
quote:
14s.gif Op maandag 10 oktober 2022 23:16 schreef Pokkehandtas het volgende:
Hoorde vandaag dat Trump gaat onderhandelen met Putin? Helemaal goed. Dit moet afgekoeld worden, niet aangewakkerd, door beide niet. En Zelensky moet gewoon helemaal zijn smoel houden.
Onderhandelen over wanneer en in welke valuta hij zijn Russische schulden moet afbetalen :? .
Huilen dan.
  maandag 10 oktober 2022 @ 23:38:56 #239
300435 Eyjafjallajoekull
Broertje van Katlaah
pi_206281465
quote:
Zijn er eigenlijk wel oekrainse bommen geweest? Alleen in hun eigen land toch?
Opgeblazen gevoel of winderigheid? Zo opgelost met Rennie!
pi_206281466
quote:
We hebben inderdaad gezien hoe goed onze bommen waren toen er een hoop burgers in Hawija sneuvelden bij het bombarderen van de bommenfabriek van IS. Het ging wekenlang nauwelijks ergens anders over, doe die oogkleppen eens af man :')

[ Bericht 3% gewijzigd door #ANONIEM op 10-10-2022 23:39:53 ]
pi_206281484
quote:
1s.gif Op maandag 10 oktober 2022 23:16 schreef 0ne_of_the_few het volgende:

Ik denk dat de kans groot is dat we na Putin een net zo'n grote havik aan de macht krijgen daar...
Op maandag voel ik me als Robinson Cruso: Op zoek naar Vrijdag!
Het leven is als Lucille Werner: het kan raar lopen!
pi_206281495
quote:
0s.gif Op maandag 10 oktober 2022 23:21 schreef Korenfok het volgende:

[..]
de door rusland gefinacieerde genocide door de serven, die oorlog?
Die oorlog ja.

Ik weet niet precies de rol van Russen indertijd, maar in voormalige Yoegoslavie waren ook echte genocidale / fascistische (overigens niet alleen dat 'groot' Servische) regimes aan de macht.

Nogmaals, natuurlijk niet goed te praten wat er nu gebeurt, maar meer om aan te geven dat er wel meer echte rottigheid geweest in Europa na WO2.
pi_206281505
quote:
0s.gif Op maandag 10 oktober 2022 23:41 schreef TheVulture het volgende:

[..]
Ik denk dat de kans groot is dat we na Putin een net zo'n grote havik aan de macht krijgen daar...
Ligt eraan, als Trump weer kan regeren dan zal het wel mee vallen, die zal proberen te onderhandelen met zelfs de opvolger van Putin.
Nowadays you have to boil people before you can sleep with them. *General's Daughter
pi_206281527
quote:
0s.gif Op maandag 10 oktober 2022 23:36 schreef J.B. het volgende:

[..]
Servi heeft nog geen 7 miljoen inwoners, dus dat was op aanzienlijk kleinere schaal dan Rusland met een ruim 20 keer grotere bevolking. Daarnaast refereer ik met crimineel kloteland ook naar het gedrag jegens andere landen die niet direct bij het conflict betrokken zijn. Ze rommelen met verkiezingen, brengen naar hartelust politieke tegenstanders om, draaien de gaskraan dicht wanneer het ze uitkomt, enzovoorts.
Nee duidelijk.

Het is meer dat ik allang de indruk heb dat die hele oorlog in de jaren 90 een soort van vergeten is ofzo. Dat bepaalde het nieuws in een groot deel van de jaren 90, en terecht ook, gezien de gruwelijkheid
  maandag 10 oktober 2022 @ 23:56:38 #245
233102 cherrycoke
"Fear is a weapon."
pi_206281573
quote:
0s.gif Op maandag 10 oktober 2022 23:36 schreef J.B. het volgende:

[..]
Tito had ze allemaal onder de duim, een groot leider in mijn ogen. hij was de enigste die Joegoslavi bij elkaar hield.
"I wear the mask to protect the city… but the city is what made the mask." – Batman
  dinsdag 11 oktober 2022 @ 00:02:07 #246
483379 Repentless
Live fast, on high
pi_206281601
quote:
0s.gif Op maandag 10 oktober 2022 22:45 schreef EttovanBelgie het volgende:

[..]
Nee hoor, hij hoeft niet eens verder te gaan. Hij krijgt gewoon de facto 'zijn zin' in de breedste zin van het woord door te dreigen; dat je de kans open laat dat hij verder gaat is groot, maar hypothetisch inderdaad.

Dat is de kern: elke tiran krijgt diens zin zolang hij maar met kernbommen gaat dreigen.
Natuurlijk zou hij dan zijn zin krijgen, dat ontkent niemand. Ook ik niet. Dat is wat er feitelijk gebeurt wanneer er onder kerndreiging zou worden ingebonden door Oekrane.

De hele discussie gaat echter steeds over de precedentwerking daarvan en dat dat de reden is waarom je daar niet aan zou moeten toegeven als wereldgemeenschap. Dat geef je zelf ook al aan: "elke tiran krijgt diens zin zolang hij maar met kernbommen gaat dreigen."

Dat is dus niet waar, want wanneer ze een andere kernmacht bedreigen, zullen die daar niet voor buigen en met gelijke munt terugbetalen wanneer ze het wagen om het in te zetten. Zo'n bedreiging is dus tegelijkertijd een voorbode voor zelfvernietiging. Zinloos dus, want je kunt er vanuit aanvallend opzicht niets mee winnen. Er valt geen enkel doel mee te behalen t.o.v. een andere kernmacht.

Wanneer de daadwerkelijke inzet van kernwapens tegen een niet-kernmacht gegarandeerd zonder reactie zou blijven van andere kernmachten in de wereld, zou de dreiging alleen al waarschijnlijk genoeg zijn om je wil op te leggen. Dan was het middel al vaker op die manier ingezet. Echter is het nu vrijwel zeker dat er een tegenreactie komt wanneer dat daadwerkelijk gebeurt, logisch ook. Bij de grootste kernmachten ter wereld betekent dat alleen dat er een kettingreactie in werking kan treden met verwoesting alom. Dat is geen angst- of doemscenario en staat compleet los van wat je ervan vindt, of je voor of tegen bent, of je er bang voor bent, etc. Het is gewoon wat je verwacht dat er dan in praktijk gebeurt.

De keuze ligt dus op dat moment bij jezelf. De ander heeft voor zichzelf al bepaald onder welke omstandigheden het middel wordt ingezet en welke eisen ze hebben om dat te voorkomen. Dat moet je dan slechts nog als een vaststaand gegeven zien. Het is aan jezelf om te bepalen of je het zover wilt laten komen dat die mogelijkheid realiteit kan worden.

Schuld, rechtvaardigheid, wie is er begonnen, wie buigt voor wie, etc. Allemaal ontzettend goede en terechte vragen/overwegingen normaal gesproken. Ook wanneer je alle parallellen trekt met conflicten uit het verleden. Echter maken de arsenalen van nucleaire grootmachten die vragen achteraf helaas irrelevant wanneer het tot zo'n extreem scenario zou komen. Het is een dusdanige 'game changer' dat lessen uit of verwijzingen naar rechtvaardigheid of 'het goede' in het verleden geen enkele garantie bieden voor de uitkomst hiervan.
pi_206281606
quote:
14s.gif Op maandag 10 oktober 2022 23:56 schreef cherrycoke het volgende:

[..]
Tito had ze allemaal onder de duim, een groot leider in mijn ogen. hij was de enigste die Joegoslavi bij elkaar hield.
Ja, en Hitler hield Duitsland ook bijeen tot 1945.

Dit kun je toch niet menen?
pi_206281624
quote:

[..]
"You can call me Susan if it makes you happy"
pi_206281625
quote:

[..]
Josip Broz Tito was a dictator and a mass murderer. Tito did not liberate Croatia in World War Two, he basically fought for the introduction of a communist dictatorship across what was the previously false union of the Kingdom of Yugoslavia and Stalin’s empire.

https://inavukic.com/2022(...)-patriots-%EF%BF%BC/
"A lie is a lie even if everyone believes it. The truth is the truth even if no one believes it."
  dinsdag 11 oktober 2022 @ 00:14:03 #250
233102 cherrycoke
"Fear is a weapon."
pi_206281644
quote:
0s.gif Op dinsdag 11 oktober 2022 00:03 schreef Hatseflats22 het volgende:

[..]
Ja, en Hitler hield Duitsland ook bijeen tot 1945.

Dit kun je toch niet menen?
Hij leidde de grootste weerstand tegen zowel Mussolini als Hitler, voor 50 jaar leefde ze in Joegoslavi onder relatieve vrede en voorspoed.

Hij hield een land in elkaar met 2 alfabetten, 3 talen, 4 religies 5 nationaliteiten, 6 republieken, omringd door 7 buren, waar 8 etnische minderheden leefde.

Het was wellicht een "dictator" maar wel een met hart voor een verenigd Joegoslavi.

Tito had zijn eigen vorm van socialisme ingevoerd dat helemaal afgebroken werd na zijn dood.

Je kan hem vergelijken met Che Guevara, sommige zien hem als een held en andere als een bloeddorstige moordenaar.
"I wear the mask to protect the city… but the city is what made the mask." – Batman
  dinsdag 11 oktober 2022 @ 00:27:24 #251
471046 YoungDriller
pi_206281685
twitter
pi_206281715
quote:
0s.gif Op dinsdag 11 oktober 2022 00:02 schreef Repentless het volgende:

[..]
Natuurlijk zou hij dan zijn zin krijgen, dat ontkent niemand. Ook ik niet. Dat is wat er feitelijk gebeurt wanneer er onder kerndreiging zou worden ingebonden door Oekrane.

De hele discussie gaat echter steeds over de precedentwerking daarvan en dat dat de reden is waarom je daar niet aan zou moeten toegeven als wereldgemeenschap. Dat geef je zelf ook al aan: "elke tiran krijgt diens zin zolang hij maar met kernbommen gaat dreigen."

Dat is dus niet waar, want wanneer ze een andere kernmacht bedreigen, zullen die daar niet voor buigen en met gelijke munt terugbetalen wanneer ze het wagen om het in te zetten. Zo'n bedreiging is dus tegelijkertijd een voorbode voor zelfvernietiging. Zinloos dus, want je kunt er vanuit aanvallend opzicht niets mee winnen. Er valt geen enkel doel mee te behalen t.o.v. een andere kernmacht.

Wanneer de daadwerkelijke inzet van kernwapens tegen een niet-kernmacht gegarandeerd zonder reactie zou blijven van andere kernmachten in de wereld, zou de dreiging alleen al waarschijnlijk genoeg zijn om je wil op te leggen. Dan was het middel al vaker op die manier ingezet. Echter is het nu vrijwel zeker dat er een tegenreactie komt wanneer dat daadwerkelijk gebeurt, logisch ook. Bij de grootste kernmachten ter wereld betekent dat alleen dat er een kettingreactie in werking kan treden met verwoesting alom. Dat is geen angst- of doemscenario en staat compleet los van wat je ervan vindt, of je voor of tegen bent, of je er bang voor bent, etc. Het is gewoon wat je verwacht dat er dan in praktijk gebeurt.

De keuze ligt dus op dat moment bij jezelf. De ander heeft voor zichzelf al bepaald onder welke omstandigheden het middel wordt ingezet en welke eisen ze hebben om dat te voorkomen. Dat moet je dan slechts nog als een vaststaand gegeven zien. Het is aan jezelf om te bepalen of je het zover wilt laten komen dat die mogelijkheid realiteit kan worden.

Schuld, rechtvaardigheid, wie is er begonnen, wie buigt voor wie, etc. Allemaal ontzettend goede en terechte vragen/overwegingen normaal gesproken. Ook wanneer je alle parallellen trekt met conflicten uit het verleden. Echter maken de arsenalen van nucleaire grootmachten die vragen achteraf helaas irrelevant wanneer het tot zo'n extreem scenario zou komen. Het is een dusdanige 'game changer' dat lessen uit of verwijzingen naar rechtvaardigheid of 'het goede' in het verleden geen enkele garantie bieden voor de uitkomst hiervan.
Dit betoog zie ik je nu al vrij lang houden, steeds net even anders verwoord, maar in essentie steeds hetzelfde.
Ik zou zo langzamerhand wel eens van je willen horen hoe dit conflict dan wl opgelost zou moeten worden. En dat dan graag enigszins concreet.
Waar en hoeverre zou er aan Poetins eisen voldaan moeten worden? Hoe stellen we vast of beloften van Poetin te vertrouwen zijn?
Kortom, schetst eens een concreet scenario hoe het westen dan wl zou moeten handelen.
And it's only the giving
That makes you
What you are
pi_206281743
quote:
2s.gif Op dinsdag 11 oktober 2022 00:39 schreef OllieA het volgende:

[..]
Dit betoog zie ik je nu al vrij lang houden, steeds net even anders verwoord, maar in essentie steeds hetzelfde.
Ik zou zo langzamerhand wel eens van je willen horen hoe dit conflict dan wl opgelost zou moeten worden. En dat dan graag enigszins concreet.
Waar en hoeverre zou er aan Poetins eisen voldaan moeten worden? Hoe stellen we vast of beloften van Poetin te vertrouwen zijn?
Kortom, schetst eens een concreet scenario hoe het westen dan wl zou moeten handelen.
Vergelding natuurlijk, kernbommen op Rusland.
Oekrane heeft ze niet maar wij wel en Repentless schrijft het al in zijn stuk.

quote:
Zo'n bedreiging is dus tegelijkertijd een voorbode voor zelfvernietiging. Zinloos dus, want je kunt er vanuit aanvallend opzicht niets mee winnen. Er valt geen enkel doel mee te behalen t.o.v. een andere kernmacht.
De waarheid in iemands hoofd is vaak onbuigzamer dan het sterkste staal.
pi_206281755
twitter
pi_206281783
Dat eindeloze -we moeten buigen voor Putin want atoomwapens- begint een beetje oud te worden hier.
pi_206281794
Het is en blijft zo simpel _O_
  dinsdag 11 oktober 2022 @ 01:13:25 #257
483379 Repentless
Live fast, on high
pi_206281810
quote:
2s.gif Op dinsdag 11 oktober 2022 00:39 schreef OllieA het volgende:

[..]
Je hebt gelijk, ik post deze strekking de laatste weken inderdaad vaker. Wel steeds binnen een discussie met personen waarin je ingaat op bepaalde zaken en stellingen (dus niet als monoloog), dus het is niet gek dat je daarin in herhaling treedt. Net zoals veel mensen in herhaling treden m.b.t. hun standpunten hier.

Ik heb een post van een week geleden erbij gezocht, waarin het over hetzelfde gaat en daar dus ook aangeef wat ik vind:

quote:
0s.gif Op dinsdag 4 oktober 2022 01:00 schreef Repentless het volgende:

[..]
Ik zei dat het op dat moment een vaststaand gegeven is. Je kunt dat oneerlijk vinden, "dictators hun zin geven", etc. Prima, valt wat voor te zeggen.

Maar het is op dat moment slechts het gevolg. Uiteindelijk beslis je zelf wat je voorkeur heeft: doorgaan en niet toegeven, waardoor de mogelijkheid reel wordt dat je massaal naar de klote gaat aan beide kanten, of dit het niet waard vinden wat als gevolg daarvan kan worden betiteld als "dictators hun zin geven".

Ik kies in dat geval voor optie 2: ik blijf liever leven met een vredesakkoord waar ook een aantal impopulaire concessies voor Oekrane in zitten m.b.t. territorium (waarin wel gegarandeerd kan worden dat er na afloop geen mensenrechtenschendingen plaatsvinden), dan massaal naar de klote gaan hiervoor.

Uiteraard, zoals vaker aangegeven, zijn dit hypothetische situaties. Antwoorden als "dat is nu niet aan de orde", die hiervoor zo nu en dan werden gegeven, hebben dus bijzonder weinig zin. Ondanks dat het nu (gelukkig) nog niet het geval of de realiteit is, is het geen volstrekt onmogelijk of uitgesloten scenario. Dat is dus waar mijn reactie over gaat.

Overigens de vraag aan jou, wat heeft in bovenstaand scenario jouw voorkeur?
Ik snap dat dit niet een volledige concrete, gedetailleerde opsomming is van exacte grenzen, toezeggingen m.b.t. neutrale status, etc. Maar wat het wel is, is een opening voor vredesonderhandelingen waarbij er (hoe onwenselijk, nadelig of onrechtvaardig het ook is) vanuit wordt gegaan dat er concessies worden gedaan m.b.t. grondgebied en eventuele andere zaken.

Je probeert daar dan duidelijke verdragen over vast te stellen die vrijwel geen ruimte meer toelaten voor een meervoudige interpretatie, ook wanneer politieke situaties in de toekomst wijzigen, en gebruikt dat als akkoorden om elkaar aan te houden.

Nee, het is niet de beste uitkomst, in een ideale wereld zou ik het ook liever anders zien, en het is niet het meest rechtvaardige. Ik zie het echter als de minst slechte uitkomst.

Het aardige is dat je mij vraagt hoe ik het zie. Daar heb ik al vaker op geantwoord, waar dan kritisch/verontwaardigd op gereageerd wordt. Prima hoor, dat snap ik. Echter is de oplossing die ik aan de andere zijde vooral zie: "nooit buigen, niet toegeven, dictator zijn zin niet geven, geen centimeter toegeven, etc." Er wordt steeds aangegeven wat vooral niet moet en daar wordt dan op gehamerd. Maar een constructief alternatief blijft uit, het komt niet veel verder dan "nooit toegeven".

Als je de vraag stelt of dat ten koste alles moet, ook als dat on het uiterste geval nucleair betekent en of dat beter is, krijg je daar nooit een direct antwoord op.
  dinsdag 11 oktober 2022 @ 01:29:32 #258
pi_206281837
quote:
0s.gif Op dinsdag 11 oktober 2022 01:13 schreef Repentless het volgende:
Ik kies in dat geval voor optie 2: ik blijf liever leven met een vredesakkoord waar ook een aantal impopulaire concessies voor Oekrane in zitten m.b.t. territorium (waarin wel gegarandeerd kan worden dat er na afloop geen mensenrechtenschendingen plaatsvinden), dan massaal naar de klote gaan hiervoor.
Het is een valse keuze. Er zijn meer opties.

Op deze manier maak je jezelf echt ongeloofwaardig.
  dinsdag 11 oktober 2022 @ 01:32:49 #259
483379 Repentless
Live fast, on high
pi_206281844
quote:
7s.gif Op dinsdag 11 oktober 2022 01:29 schreef Papierversnipperaar het volgende:

[..]
Het is een valse keuze. Er zijn meer opties.

Op deze manier maak je jezelf echt ongeloofwaardig.
Dat mag jij vinden. Uiteraard zijn er meer opties. Een optie is bijvoorbeeld ook dat Rusland nu zijn verlies neemt, zich volledig terugtrekt uit Oekrane en nooit meer zoiets probeert. Zou het beste zijn, alleen acht ik dat niet waarschijnlijk.
  dinsdag 11 oktober 2022 @ 01:34:28 #260
pi_206281849
quote:
0s.gif Op dinsdag 11 oktober 2022 01:32 schreef Repentless het volgende:

[..]
Dat mag jij vinden. Uiteraard zijn er meer opties. Een optie is bijvoorbeeld ook dat Rusland nu zijn verlies neemt, zich volledig terugtrekt uit Oekrane en nooit meer zoiets probeert. Zou het beste zijn, alleen acht ik dat niet waarschijnlijk.
Ok, dan blijven nukes (NUKES! *O*) over.

Dan mag jij hopen dat Putin toch zijn keutel in trekt, want jouw optie is voor heel veel mensen onaanvaardbaar.
pi_206281851
quote:
7s.gif Op dinsdag 11 oktober 2022 01:34 schreef Papierversnipperaar het volgende:

[..]

Dan mag jij hopen dat Putin toch zijn keutel in trekt, want jouw optie is voor heel veel mensen onaanvaardbaar.
*legalize* *nukes* *O* *O*
  dinsdag 11 oktober 2022 @ 01:42:51 #262
471046 YoungDriller
pi_206281864
quote:
7s.gif Op dinsdag 11 oktober 2022 01:34 schreef Papierversnipperaar het volgende:

[..]

Stupid people should suffer. ^O^

Circel des levens _O_
  dinsdag 11 oktober 2022 @ 01:57:44 #263
483379 Repentless
Live fast, on high
pi_206281873
quote:

[..]

Natuurlijk hoop ik dat dan ook, want ik zit daar helemaal niet op te wachten.
pi_206281891
Interessante speech mbt. Rusland en China coming up

https://news.sky.com/stor(...)-chief-says-12717702
Een oplettende kijker (volgens Mediacourant 15-4-20).
pi_206281895
quote:
0s.gif Op dinsdag 11 oktober 2022 00:50 schreef BMW1993 het volgende:

[..]
Konden we al die Syrische statushouders maar inwisselen voor Oekraners.
Zou ons land van opknappen.
Kan ook .... doen we alleen niet. ;(
pi_206281957
quote:

[..]
Niks. Dat zal niet tot escalatie leiden.

quote:
Nee, eerder dat er luchtafweer aan de grens wordt opgesteld, net zoals in Turkije vanwege de burgeroorlog in Syri.
Het is een ander verhaal als Rusland doelen in bijvoorbeeld Polen of Roemeni gaat aanvallen.
pi_206281972
quote:
0s.gif Op dinsdag 11 oktober 2022 00:02 schreef Repentless het volgende:

[..]
Wat dus een precedent schept, en waarmee Rusland dus ook andere voormalige Sovjet republieken weer onder zijn hoede kan krijgen.

quote:
Klopt.
China kan gewoon Taiwan innemen bijvoorbeeld.
quote:
Je zegt het zelf al, tegenover een andere kernmacht.
Maar die zijn in de minderheid. Slechts een handvol landen heeft kernwapens. De rest moet dus maar buigen naar die landen, anders kunnen ze een kernbom op hun kop verwachten.
Dat precedent wil je juist voorkomen.

quote:
Dus we moeten ons niets aantrekken van de dreigementen van Poetin, want zodra hij een kernbom op Oekrane gooit krijgt hij van de VS hetzelfde terug.

En de internationale gemeenschap moet dan wel reageren, anders wordt er een precedent geschept.

quote:

Waar het op neer komt is dat je Poetin niet zijn zin moet geven als hij met kernwapens dreigt.
  dinsdag 11 oktober 2022 @ 06:59:17 #268
323876 michaelmoore
pi_206281980
quote:
1s.gif Op dinsdag 11 oktober 2022 06:53 schreef Wantie het volgende:

[..]

Waar het op neer komt is dat je Poetin niet zijn zin moet geven als hij met kernwapens dreigt.
Nee dan staat ie volgend jaar in amsterdam
pi_206281991
quote:
0s.gif Op maandag 10 oktober 2022 21:53 schreef Jed1Gam het volgende:

[..]

Dat het meer voorstelde dan Poetin kennelijk had verwacht blijkt oa uit de deplorabele staat van het leger, wat niet alleen door corruptie komt, maar ook door sancties.
pi_206282005
Nou zit Poetin al ver genoeg in de hoek zodat ie alleen nog maar nukes kan gebruiken?
(Of Oekrane verlaten, maar ja gordon zou ook gewoon hetero kunnen worden)
Vakman pur sang
  dinsdag 11 oktober 2022 @ 07:29:19 #271
385501 Starhopper
Nova is mijn prinses
pi_206282079
Ik dacht even dat er een verstandig verhaal zou komen op 4:29 :') :')
pi_206282096
quote:
0s.gif Op maandag 10 oktober 2022 23:45 schreef Pokkehandtas het volgende:

[..]
Ligt eraan, als Trump weer kan regeren dan zal het wel mee vallen, die zal proberen te onderhandelen met zelfs de opvolger van Putin.
_O- Ja, over een Trumphotel in Moskou en over het vernietigen van de pee-tapes. Bij Trump draait alles om Trump, en nergens anders om.
Een ordinaire verkiezingsstunt of een poging de aandacht van de sleep aan juridische problemen af leiden kunnen herkennen is ook wat waard.
pi_206282128
twitter
pi_206282138
quote:
0s.gif Op dinsdag 11 oktober 2022 01:27 schreef mascara-klodder het volgende:

[..]
Wat begrijp je hier niet aan?

[ link | afbeelding ]
Het stukje land met de A onder lithouwen is wel Russia ;)
pi_206282153
quote:
0s.gif Op dinsdag 11 oktober 2022 07:56 schreef verbijstering het volgende:

[..]
Is Tsjechi toch :P
pi_206282154
quote:
0s.gif Op dinsdag 11 oktober 2022 07:56 schreef verbijstering het volgende:

[..]
Is van Tsjechi inmiddels. Kralovec heet het tegenwoordig.
pi_206282158
quote:

[..]

Nou ja, veilig achter hun pc op FOK! hebben ze allemaal een enorm grote bek ja.
pi_206282204
quote:
0s.gif Op dinsdag 11 oktober 2022 08:02 schreef Budapestenaar het volgende:

[..]
Uitstraling niet gelukkig.
pi_206282210
twitter
  dinsdag 11 oktober 2022 @ 08:18:00 #280
396730 EttovanBelgie
Alles komt goed.
pi_206282230
quote:

[..]
Net zo veilig als vanuit het comfortabele Nederland neuzelen dat Oekrane wel opgegeven kan worden.
Omnibus in omnibus.
Ad Maiorem Dei Gloriam
pi_206282237
quote:

[..]
Nou ja, veilig achter hun pc denken ook veel mensen hier even te kunnen besluiten wat er maar moet gebeuren ten koste van de Oekranse bevolking. Dat is niet minder lachwekkend natuurlijk.
Volkorenbrood: "Geen quotes meer in jullie sigs gaarne."
pi_206282251
quote:
0s.gif Op dinsdag 11 oktober 2022 01:00 schreef Alov het volgende:
Dat eindeloze -we moeten buigen voor Putin want atoomwapens- begint een beetje oud te worden hier.
ph'nglui mglw'nafh Cthulhu R'lyeh wgah'nagl fhtagn
pi_206282263
quote:
1s.gif Op dinsdag 11 oktober 2022 08:00 schreef Spablauw214 het volgende:

[..]
Is Tsjechi toch :P
Alles is Rusland voor die mensen _O_

[ Bericht 0% gewijzigd door #ANONIEM op 11-10-2022 08:28:58 ]
pi_206282272
quote:
1s.gif Op dinsdag 11 oktober 2022 06:53 schreef Wantie het volgende:

[..]
Wat dus een precedent schept, en waarmee Rusland dus ook andere voormalige Sovjet republieken weer onder zijn hoede kan krijgen.

Poetin is voor geen meter te vertrouwen, dus hoe het ook eindigt er zal sowieso een nieuw ijzeren gordijn getrokken worden. De enige vraag is nu nog wat de grens wordt voor dat ijzeren gordijn.

Stel dat de Russen zich volledig uit Oekraine terugtrekken zal dat op de grens Oekraine-Rusland komen. Stel dat er een staakt-het-vuren komt, zal het langs de frontlijnen komen.

Als ik heel eerlijk ben, verwacht ik niet dat Oekraine al het territorium terug gaat veroveren, dus zal het ijzeren gordijn ergens in Luhansk/Donetsk komen te hangen. Plus in de overige gebieden waar Poetin mogelijk zijn oog op zal laten vallen.

[ Bericht 3% gewijzigd door #ANONIEM op 11-10-2022 08:29:38 ]
pi_206282280
Ik betrap mezelf steeds meer op het gevoel dat ik wel klaar ben met deze hele oorlog. Maar dat komt meer door de totale zinloosheid ervan en al het leed wat hier dagelijks gepost wordt.

En dat los je niet op door Rusland dan maar op alle punten z’n zin te geven, zoals sommigen hier suggereren. Helaas.
pi_206282298
quote:
0s.gif Op dinsdag 11 oktober 2022 08:28 schreef Heph844 het volgende:

[..]
Poetin is voor geen meter te vertrouwen, dus hoe het ook eindigt er zal sowieso een nieuw ijzeren gordijn getrokken worden. De enige vraag is nu nog wat de grens wordt voor dat ijzeren gordijn.

Stel dat de Russen zich volledig uit Oekraine terugtrekken zal dat op de grens Oekraine-Rusland komen. Stel dat er een staakt-het-vuren komt, zal het langs de frontlijnen komen.

Als ik heel eerlijk ben, verwacht ik niet dat Oekraine al het territorium terug gaat veroveren, dus zal het ijzeren gordijn ergens in Luhansk/Donetsk komen te hangen. Plus in de overige gebieden waar Poetin mogelijk zijn oog op zal laten vallen.
Ik schat zo in dat de Oekranie alles terug gaat veroveren.
  dinsdag 11 oktober 2022 @ 08:34:43 #287
13456 AchJa
Shut up!!!
pi_206282302
quote:
0s.gif Op dinsdag 11 oktober 2022 01:00 schreef Alov het volgende:
Het "we moeten met de NATO ingrijpen want anders staat hij morgen in Amsterdam!" heeft net zo'n lange baard en is overigens net zo hypothetisch...
pi_206282324
quote:
0s.gif Op dinsdag 11 oktober 2022 08:33 schreef mascara-klodder het volgende:

[..]
Ik schat zo in dat de Oekranie alles terug gaat veroveren.
Ik help het je hopen, zou fantastisch zijn.

Voorlopig hoop ik dat ze (met heel veel pijn en moeite) Kherson gaan veroveren in het zuiden en in het noorden wat verder komen. Maar dan hebben ze daarna echt nog een hle lange weg te gaan

[ Bericht 0% gewijzigd door #ANONIEM op 11-10-2022 08:40:51 ]
  dinsdag 11 oktober 2022 @ 08:55:09 #289
6484 ExTec
pi_206282398
quote:
0s.gif Op dinsdag 11 oktober 2022 01:13 schreef Repentless het volgende:

[...]

Het nadeel van de volumineuze woordenbrij van je, is dat je jezelf hebt klem geluld.

Want je hebt gewoon toegegeven dat gevaar van WMDs er niet is,

Want het is immers een proxy oorlog, en niet kernmacht tegen kernmacht.

Dus kun jij je academische discussies over het geval dat het wel een all out kernoorlog wordt, en dat gaat volgens je eigen woorden niet gebeuren, niet elders gaan voeren?

Want mensen in dit topic, die hier zijn voor de oorlog, worden nu al maan-den op hetzelfde riedeltje getrakteerd, dag in, dag uit.

Kun je je een keer focussen op waar dit topic over gaat?

quote:
Oorlog in Oekraine
Niet:

quote:
Bespreek hier uit ten treure wat er gebeurt in als er een nucleaire oorlog uitbreekt.
  dinsdag 11 oktober 2022 @ 08:55:26 #290
36431 bleiblei
Toogmakker:copyright:
pi_206282400
quote:
1s.gif Op dinsdag 11 oktober 2022 08:34 schreef AchJa het volgende:

[..]
Het "we moeten met de NATO ingrijpen want anders staat hij morgen in Amsterdam!" heeft net zo'n lange baard en is overigens net zo hypothetisch...
Die hoor ik zelden. Wel dat als we hem zijn gang laten gaan ons eigen veiligheid in het geding komt :) .
pi_206282422
quote:
1s.gif Op dinsdag 11 oktober 2022 08:55 schreef bleiblei het volgende:

[..]
Die hoor ik zelden. Wel dat als we hem zijn gang laten gaan ons eigen veiligheid in het geding komt :) .
Zijn leger kan toch totaal niets, degenen die gruwelijk bang zijn voor hun eigen veiligheid en vrijheid lachen het hardst om klunzige dode Russen.
  dinsdag 11 oktober 2022 @ 09:01:00 #292
13456 AchJa
Shut up!!!
pi_206282429
quote:
0s.gif Op dinsdag 11 oktober 2022 08:38 schreef Heph844 het volgende:
Ik help het je hopen, zou fantastisch zijn.

Voorlopig hoop ik dat ze (met heel veel pijn en moeite) Kherson gaan veroveren in het zuiden en in het noorden wat verder komen. Maar dan hebben ze daarna echt nog een hle lange weg te gaan
Exact, het laatste Oekraiense tegenoffensief verliep natuurlijk fantastisch en was ook een enorme morele opsteker maar daar is de snelheid nu ook gewoon uit. Op basis van dat offensief was het sentiment natuurlijk al vrij snel dat die Russen voor het eind van het jaar wel met de staart tussen de benen zouden zijn afgetaaid. Er komen nog barre tijden aan, zoveel is wel duidelijk.
  dinsdag 11 oktober 2022 @ 09:01:30 #293
385501 Starhopper
Nova is mijn prinses
pi_206282434
quote:

[..]
Onze veiligheid is al in het geding. De Russische inmenging in de politiek in vele Europese landen is heel gevaarlijk voor onze democratie.
pi_206282437
quote:
0s.gif Op dinsdag 11 oktober 2022 08:30 schreef Spablauw214 het volgende:
Ik betrap mezelf steeds meer op het gevoel dat ik wel klaar ben met deze hele oorlog. Maar dat komt meer door de totale zinloosheid ervan en al het leed wat hier dagelijks gepost wordt.

En dat los je niet op door Rusland dan maar op alle punten z’n zin te geven, zoals sommigen hier suggereren. Helaas.
Daarom beter onderhandelen dan bommetjes heen en terug gooien totdat er echt niks meer over is.
  dinsdag 11 oktober 2022 @ 09:02:36 #295
385501 Starhopper
Nova is mijn prinses
pi_206282440
quote:
0s.gif Op dinsdag 11 oktober 2022 09:01 schreef Jed1Gam het volgende:

[..]
Daarom beter onderhandelen dan bommetjes heen en terug gooien totdat er echt niks meer over is.
Er valt niets te onderhandelen helaas. Poetin wil de geannexeerde gebieden niet teruggeven. Er is dus maar 1 mogelijkheid, de Russen eruit schieten en bombarderen.

Ja, dat gaat even duren en helaas ook veel slachtoffers kosten.
pi_206282449
quote:
84s.gif Op dinsdag 11 oktober 2022 09:02 schreef Starhopper het volgende:

[..]
Er valt niets te onderhandelen helaas. Poetin wil de geannexeerde gebieden niet teruggeven.
Alles heeft een prijs.
pi_206282469
quote:
84s.gif Op dinsdag 11 oktober 2022 09:01 schreef Starhopper het volgende:

[..]
Onze veiligheid is al in het geding. De Russische inmenging in de politiek in vele Europese landen is heel gevaarlijk voor onze democratie.
Ook zonder Russische inmeningen zullen gekken zoals Thiery in dit politiek klimaat volle zalen trekken.
  dinsdag 11 oktober 2022 @ 09:06:53 #298
385501 Starhopper
Nova is mijn prinses
pi_206282477
quote:
0s.gif Op dinsdag 11 oktober 2022 09:03 schreef Jed1Gam het volgende:

[..]
Alles heeft een prijs.
De prijs mag Poetin bepalen. Na het opofferen van hoeveel mensen is hij bereid de gebieden terug te geven?
  dinsdag 11 oktober 2022 @ 09:09:27 #299
13456 AchJa
Shut up!!!
pi_206282492
quote:
Ik las hem net nog ergens. ;)

quote:
0s.gif Op dinsdag 11 oktober 2022 06:59 schreef michaelmoore het volgende:
Nee dan staat ie volgend jaar in amsterdam
Niemand laat hem dan ook "zijn gang gaan"... Als dat zo zou zijn geweest was heel Oekraine ondertussen al ingelijfd.

Het is alleen wel zo dat het verder escaleren/opschalen van de Russen hier behoorlijk gebagatelliseerd wordt zo van "dat doet hij toch niet!"

Nou de laatste aanvallen laten zien dat de Russen dat gewoon wel willen en kunnen doen anders was de ophef niet zo groot geweest toch? Dan had iedereen dit toch wel zien aankomen?
  dinsdag 11 oktober 2022 @ 09:10:55 #300
6484 ExTec
pi_206282507
quote:

[..]
Volgens mij niet anders, dan ander volk, wat veilig achter hun PC met 0 skin in the game natuurlijk wel weet te vertellen dat oekraine maar rap terrein weg moet geven.
  dinsdag 11 oktober 2022 @ 09:15:19 #301
6484 ExTec
pi_206282556
quote:
1s.gif Op dinsdag 11 oktober 2022 08:34 schreef AchJa het volgende:

[..]
Tuurlijk, gooi er een chargering tegenaan.

Maar dat de consequenties van buigen voor WMD terreur astronomisch zijn, zijn de meesten alhier het wel over eens.
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')