SPOILEROm spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.Цой жив
Er liggen nu al zo (na een paar minuten zoeken) 5 akkoorden van Rusland waarin ze de grenzen van Oekrane zeggen te erkennen en te respecteren. Over een periode van meerdere decennia, met meerdere presidenten. Ook van voor Poetin. En ook een akkoord met Poetin zijn handtekening.quote:Op maandag 10 oktober 2022 20:14 schreef AlwaysHappy het volgende:
[..]
Ik ben iemand die mensen over t algemeen kans na kans geeft als ik geloof dat die persoon veranderd is. Als iemand een paar keer wat doet heb je nooit een 100% zekerheid dat het nogmaals fout gaat. Grote kans? Ja. Zekerheid? Nee.
Ik snap ook best dat er zoveel wantrouwen is naar Putin en dat onderhandelen met hem als zinloos wordt geacht, maar toch zou je het moeten blijven proberen. Uiteindelijk moet er toch iets van een akkoord komen; lijkt me toch het meest waarschijnlijke einde van de oorlog. Wat is het alternatief? Putin vernederen en mee slepen naar Den Haag? Dat hij z’n verlies gaat toegeven zonder zelf het gevoel te hebben dat hij er iets uit heeft gehaald? Gaat nooit gebeuren natuurlijk.
Denk dat er drie uitwegen zijn. Toch iets van onderhandelen. Een kern oorlog. Of dat hij wordt omgelegd door iemand uit eigen land. En dan hopen dat z’n opvolger niet nog erger is. Zodat we daarmee kunnen onderhandelen.
Als dit klopt kan dit een nieuwe aanval op Kiev betekenen. Dat zou wel weer een interessante draai zijn, ben benieuwd hoe die mogelijkheid wordt beoordeeld tactisch door de deskundigenquote:
Blijf ik bij de kern van mijn post.quote:Op maandag 10 oktober 2022 20:23 schreef capricia het volgende:
[..]
Er liggen nu al zo (na een paar minuten zoeken) 5 akkoorden van Rusland waarin ze de grenzen van Oekrane zeggen te erkennen en te respecteren. Over een periode van meerdere decennia, met meerdere presidenten. Ook van voor Poetin. En ook een akkoord met Poetin zijn handtekening.
Poetin lapt ze gewoon keer op keer aan zijn laars. Voor hem telt kennelijk alleen wie de sterkste is.
De komende dagen wordt de eerste 'IRIS-T air defense system' geleverd, volgens defensie Minister Christine Lambrecht.quote:
Drama. Heel veel moerassen, heel veel bossen met af en toe een weg erdoor.quote:Op maandag 10 oktober 2022 20:26 schreef Rode_Wijn het volgende:
[..]
Als dit klopt kan dit een nieuwe aanval op Kiev betekenen. Dat zou wel weer een interessante draai zijn, ben benieuwd hoe die mogelijkheid wordt beoordeeld tactisch door de deskundigen
Ervoor zorgen dat het militair en economisch niet opportuun is om landjepik te spelen. Keihard afstraffen. Zorg dat hij er ab-so-luut niet op vooruitgaat. Dat is de enige taal die hij spreekt.quote:Op maandag 10 oktober 2022 20:14 schreef AlwaysHappy het volgende:
[..]
Ik ben iemand die mensen over t algemeen kans na kans geeft als ik geloof dat die persoon veranderd is. Als iemand een paar keer wat doet heb je nooit een 100% zekerheid dat het nogmaals fout gaat. Grote kans? Ja. Zekerheid? Nee.
Ik snap ook best dat er zoveel wantrouwen is naar Putin en dat onderhandelen met hem als zinloos wordt geacht, maar toch zou je het moeten blijven proberen. Uiteindelijk moet er toch iets van een akkoord komen; lijkt me toch het meest waarschijnlijke einde van de oorlog. Wat is het alternatief? Putin vernederen en mee slepen naar Den Haag? Dat hij z’n verlies gaat toegeven zonder zelf het gevoel te hebben dat hij er iets uit heeft gehaald? Gaat nooit gebeuren natuurlijk.
Denk dat er drie uitwegen zijn. Toch iets van onderhandelen. Een kern oorlog. Of dat hij wordt omgelegd door iemand uit eigen land. En dan hopen dat z’n opvolger niet nog erger is. Zodat we daarmee kunnen onderhandelen.
Loop je dan niet het risico dat je een Hitler 2 krijgt? Ik ben geen held in geschiedenis, maar Hitler kreeg het voor elkaar om op te komen binnen Duitsland omdat Duitsland zo was afgestraft na de 1e wereldoorlog. Land was helemaal naar de kloten; hij beloofde van alles, gaf het volk een zondebok en tada. Dus zelfs als je Putin zo ver krijgt dat je hem eindeloos kan straffen zonder dat hij nukes in zet.... kan het net zo goed fout gaat als je Rusland keihard wil vernederen.quote:Op maandag 10 oktober 2022 20:32 schreef Isdatzo het volgende:
[..]
Ervoor zorgen dat het militair en economisch niet opportuun is om landjepik te spelen. Keihard afstraffen. Dat is de enige taal die hij spreekt.
Poetin drukt door waar hij zwakte ziet. Een akkoord tekenen is niks waard wanneer hij erop vooruit denkt te kunnen gaan door er schijt aan te hebben, dus moet je het militair afdwingen. Beste is, helaas, om Rusland nu zo te verzwakken dat ze simpelweg de komende decennia niet in staat zijn om iets vergelijkbaars te proberen. Laat je hem er nu mee wegkomen dan zit je over een tijdje weer in dezelfde situatie, maar dan met een beter voorbereid Rusland.
Precies op tijd voor de nieuwe HIMARS rakettenquote:Op maandag 10 oktober 2022 20:26 schreef Rode_Wijn het volgende:
[..]
Als dit klopt kan dit een nieuwe aanval op Kiev betekenen. Dat zou wel weer een interessante draai zijn, ben benieuwd hoe die mogelijkheid wordt beoordeeld tactisch door de deskundigen
Zit ik nou een ellenlang draad te lezen hoe het een truck zou moeten, kunnen, zijn geweest?quote:
Dus Putin heeft bewezen onbetrouwbaar te zijn en nu moeten we een deal met hem sluiten. Volkomen logisch.quote:Op maandag 10 oktober 2022 20:28 schreef AlwaysHappy het volgende:
[..]
Blijf ik bij de kern van mijn post.
Niet lang meer.quote:Op maandag 10 oktober 2022 20:28 schreef Lospedrosa het volgende:
Volgens mij heeft Poetin erg weinig verstand van militaire oorlogsvoering en heeft hij weinig aan zijn adviseurs.
Ik moet hem wel toegeven dat hij schijnbaar het geo-economische oorlogsspel stukken beter uitspeelt. Kun je zeggen wat je wil maar daar heeft hij meer invloed in de EU dan de EU zou willen.
Die hebben we al. Hij krijgt alleen geen concentratiekampen voor elkaar vanwege de slechte logistiek en de sancties.quote:Op maandag 10 oktober 2022 20:34 schreef AlwaysHappy het volgende:
Loop je dan niet het risico dat je een Hitler 2 krijgt?
Het kan ja, daarom moet je ook zeker wel zorgen dat Rusland zich kan herstellen op een vreedzame wijze nadat Putin dood is.quote:Op maandag 10 oktober 2022 20:34 schreef AlwaysHappy het volgende:
[..]
Loop je dan niet het risico dat je een Hitler 2 krijgt? Ik ben geen held in geschiedenis, maar Hitler kreeg het voor elkaar om op te komen binnen Duitsland omdat Duitsland zo was afgestraft na de 1e wereldoorlog. Land was helemaal naar de kloten; hij beloofde van alles, gaf het volk een zondebok en tada. Dus zelfs als je Putin zo ver krijgt dat je hem eindeloos kan straffen zonder dat hij nukes in zet.... kan het net zo goed fout gaat als je Rusland keihard wil vernederen.
Het is een grap, zoek maar eens naar "Sam Hyde meme".quote:Op maandag 10 oktober 2022 20:15 schreef ipa84 het volgende:
[..]
Waarom is het fake? Heeft Bob de Wijk dat gezegd?
Tja, liever dat ze in Rusland met Poetin opgescheept zitten dan dat de rest van de wereld eronder moet lijden. Als ze hem daar beu zijn moeten ze er wat aan doen, en wanneer de Russen massaal opstaan tegen die boevenbende in het Kremlin dan is het zo afgelopen met de macht van die lui.quote:Op maandag 10 oktober 2022 20:34 schreef AlwaysHappy het volgende:
[..]
Loop je dan niet het risico dat je een Hitler 2 krijgt? Ik ben geen held in geschiedenis, maar Hitler kreeg het voor elkaar om op te komen binnen Duitsland omdat Duitsland zo was afgestraft na de 1e wereldoorlog. Land was helemaal naar de kloten; hij beloofde van alles, gaf het volk een zondebok en tada. Dus zelfs als je Putin zo ver krijgt dat je hem eindeloos kan straffen zonder dat hij nukes in zet.... kan het net zo goed fout gaat als je Rusland keihard wil vernederen.
Rusland word snel uitgefaseerd door de EU.quote:Op maandag 10 oktober 2022 20:42 schreef Lospedrosa het volgende:
[..]
Hoezo niet? Zijn de economen ineens goed gemutst?
Heb jij nou zelf niet de indruk dat deze opmerking getuigt van een bijzonder zieke geest?quote:Op maandag 10 oktober 2022 20:17 schreef Discombobulate het volgende:
[..]
Kan niet wachten op je huilie huilie en afgunst hier mocht de situatie wel serieus worden met tactische kernwapens.
Ja, ik was er ook ingetrapt gisterenquote:Op maandag 10 oktober 2022 20:39 schreef Tourniquet het volgende:
[..]
Het is een grap, zoek maar eens naar "Sam Hyde meme".
https://en.wikipedia.org/wiki/Sam_Hyde#Shooting_and_terrorism_hoaxes
En kijk dan nog eens naar de naam op dat paspoort.
quote:Op maandag 10 oktober 2022 20:41 schreef ExTec het volgende:
Slachting gaat blijkbaar voort. Middagje schieten, en dat is de "opleiding" dan wel.
[ twitter ]
Op middellange termijn zal het wel goedkomen incl een gezondere energieafhankelijkheid.quote:Op maandag 10 oktober 2022 20:46 schreef Papierversnipperaar het volgende:
[..]
Rusland word snel uitgefaseerd door de EU.
Ik begrijp dat standpunt wel. Ik geloof er alleen niet in. Hoeveel kansen wil je Putin geven om goede wil te tonen? Eens houdt het op.quote:Op maandag 10 oktober 2022 20:43 schreef la_perle_rouge het volgende:
[..]
Het is eerder om te huilen dat er nog steeds mensen zijn die dit zeggen.
2023-2024 wordt niet minder spannend, de winter.quote:Op maandag 10 oktober 2022 20:49 schreef Lospedrosa het volgende:
[..]
Op middellange termijn zal het wel goedkomen incl een gezondere energieafhankelijkheid.
Maar voor 2022-2023 zijn de vooruitzichten door de zure appel heen bijten.
Dat bewerkstellig de Russen zelf al.quote:Op maandag 10 oktober 2022 20:32 schreef Isdatzo het volgende:
[..]
Ervoor zorgen dat het militair en economisch niet opportuun is om landjepik te spelen. Keihard afstraffen. Zorg dat hij er ab-so-luut niet op vooruitgaat. Dat is de enige taal die hij spreekt.
Poetin drukt door waar hij zwakte ziet. Een akkoord tekenen is niks waard wanneer hij erop vooruit denkt te kunnen gaan door er schijt aan te hebben, dus moet je het militair afdwingen. Beste is, helaas, om Rusland nu zo te verzwakken dat ze simpelweg de komende decennia niet in staat zijn om iets vergelijkbaars te proberen. Laat je hem er nu mee wegkomen dan zit je over een tijdje weer in dezelfde situatie, maar dan met een beter voorbereid Rusland.
Mensen die niet helemaal in orde zijn, vinden het machtig mooi dat moeders + kinderwagens worden opgeblazenquote:
Wel mooi dat er moderne alternatieven voor war bonds zijnquote:
Die hebben het ook constant over een stralende toekomst.quote:Op maandag 10 oktober 2022 20:53 schreef ExTec het volgende:
[..]
Mensen die niet helemaal in orde zijn, vinden het machtig mooi dat moeders + kinderwagens worden opgeblazen
je hebt al een hitler 2.quote:Op maandag 10 oktober 2022 20:34 schreef AlwaysHappy het volgende:
[..]
Propagandamachines draaien overuren.quote:Op maandag 10 oktober 2022 20:48 schreef ipa84 het volgende:
[..]
[ twitter ]
Je komt steeds meer van dit soort berichten tegen en ook dat er meer krijgsgevangen genomen worden.
Die brug die gebruikt word om massaal militair materiaal mee aan te voeren? Die brug die illegaal gebouwd is, net zoals Joodse nederzettingen? Die brug die geraakt is op een moment, vroeg in de ochtend, dat er zo min mogelijk verkeer op zat? Die brug waarvan het nog niet eens duidelijk is of het wel een actie van Oekrane was?quote:Op maandag 10 oktober 2022 21:01 schreef YoungDriller het volgende:
[..]
Geen idee. Vraag het de Krimbrug.
Dat vraag ik me soms ook af van mensen die liever een kernoorlog riskeren dan dat ze ook maar open staan voor het idee van onderhandelingen.quote:Op maandag 10 oktober 2022 20:48 schreef la_perle_rouge het volgende:
Denk je dat oorlog een soort spelletje is?
Het was een trainingsfaciliteit van de Zelenski-jugend. Legitiem doelwit dusquote:Op maandag 10 oktober 2022 21:00 schreef ExTec het volgende:
[..]
Was vast een "terroristische kinderspeelplaats" waar de nazi's graag op de schommel gingen
[ twitter ]
negeer die nazi's gewoon. de fvd vandaag, vs is een communistisch satanistisch complot. Hup poetin (wie zegt dat het uiteen vallen het communistische sovjet unie de grootste geopolitieke catastrofe is van de vorige eeuw (groter dan de holocaust).quote:Op maandag 10 oktober 2022 21:04 schreef zalkc het volgende:
[..]
Die brug die gebruikt word om massaal militair materiaal mee aan te voeren? Die brug die illegaal gebouwd is, net zoals Joodse nederzettingen? Die brug die geraakt is op een moment, vroeg in de ochtend, dat er zo min mogelijk verkeer op zat? Die brug waarvan het nog niet eens duidelijk is of het wel een actie van Oekrane was?
Onderhandelen met wie? Putin?quote:Op maandag 10 oktober 2022 21:05 schreef AlwaysHappy het volgende:
[..]
Dat vraag ik me soms ook af van mensen die liever een kernoorlog riskeren dan dat ze ook maar open staan voor het idee van onderhandelingen.
Krijg ik soms het idee dat mensen denken dat de situatie te resetten is als de uitkomst toch even wat anders is dan verwacht. ''Oh, wacht, hij bluft toch niet''.
Het loopt je echt dun door de broek h?quote:Op maandag 10 oktober 2022 21:05 schreef AlwaysHappy het volgende:
[..]
Dat vraag ik me soms ook af van mensen die liever een kernoorlog riskeren dan dat ze ook maar open staan voor het idee van onderhandelingen.
Krijg ik soms het idee dat mensen denken dat de situatie te resetten is als de uitkomst toch even wat anders is dan verwacht. ''Oh, wacht, hij bluft toch niet''.
Hij gaat voor wo3, wie moeten ons hier bewist van zijn, want er is geen weg terug. Zie fvder marcel de graaf vandaagquote:Op maandag 10 oktober 2022 21:05 schreef AlwaysHappy het volgende:
[..]
quote:Op maandag 10 oktober 2022 21:05 schreef zalkc het volgende:
Voor onze trolletjes, you gotta step up your game!
Neem eens een voorbeeld aan deze grote denker!
[ twitter ]
quote:Op maandag 10 oktober 2022 21:04 schreef zalkc het volgende:
[..]
Die brug die gebruikt word om massaal militair materiaal mee aan te voeren? Die brug die illegaal gebouwd is, net zoals Joodse nederzettingen? Die brug die geraakt is op een moment, vroeg in de ochtend, dat er zo min mogelijk verkeer op zat? Die brug waarvan het nog niet eens duidelijk is of het wel een actie van Oekrane was?
Hitler heeft de macht kunnen grijpen als gevolg van de economische crisis na de beurscrash van 1929, niet door het verdrag van Versailles. Als gevolg van diezelfde beurscrash dreigden bijv. in Frankrijk de communisten de grootste partij te worden.quote:Op maandag 10 oktober 2022 20:34 schreef AlwaysHappy het volgende:
[..]
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |