Ik gok dat ze verboden willen worden, zodat ze dat weer eindeloos kunnen uitbuiten voor donaties en boekverkopen. De politiek gaat ze verder niks brengen, en Thierry vond zijn fopinstituutje met Cliteur vast een stuk leuker.quote:Op maandag 10 oktober 2022 21:38 schreef DDDDDaaf het volgende:
[..]
De FvD die meer en meer zijn ware aard aan het tonen is. Ik vraag me af hoe lang hun opruiing en collaboratie nog getolereerd worden.
In het begin van de oorlog is er een Russische drone neergestort in een akker in Roemenie. Wat als een kamikazedrone onbestuurbaar raakt en in een stad in Roemenie of Polen terechtkomt?quote:Op maandag 10 oktober 2022 21:53 schreef Wantie het volgende:
[..]
Een poot over de NAVO grens hoeft niet meteen te betekenen dat Rusland de oorlog wordt verklaard.
Artikel 5 is een stuk genuanceerder daarover.
Ik denk niet dat de VS in Normandië was geland als de Duitsers atoomwapens hadden gehad, eerlijk gezegd. Dat had echt een totaal ander verloop van WW2 gegeven, voor zover dat relevant is voor deze crisis.quote:Op maandag 10 oktober 2022 21:59 schreef Papierversnipperaar het volgende:
[..]
Natuurlijk, wat hadden we anders moeten doen? Hitler overal zijn egoïstische klote-zin in geven?
Mwah, ik geloof dat artikel 5 meer als laatste middel ingezet wordt.quote:Op maandag 10 oktober 2022 22:04 schreef Starhopper het volgende:
[..]
In het begin van de oorlog is er een Russische drone neergestort in een akker in Roemenie. Wat als een kamikazedrone onbestuurbaar raakt en in een stad in Roemenie of Polen terechtkomt?
Dan had Duitsland de capaciteit gehad om de Sovjet-Unie en de Verenigde Staten te verslaan.quote:Op maandag 10 oktober 2022 22:04 schreef BehoorlijkKritisch het volgende:
[..]
Ik denk niet dat de VS in Normandië was geland als de Duitsers atoomwapens hadden gehad, eerlijk gezegd. Dat had echt een totaal ander verloop van WW2 gegeven, voor zover dat relevant is voor deze crisis.
Je kan gewoon met een aantal landen een actie uitvoeren. Daar heb je geen NATO voor nodig, dus dat handvest is irrelevant.quote:Op maandag 10 oktober 2022 21:53 schreef Wantie het volgende:
[..]
Een poot over de NAVO grens hoeft niet meteen te betekenen dat Rusland de oorlog wordt verklaard.
Artikel 5 is een stuk genuanceerder daarover.
Nee, ik heb de Koude Oorlog niet gemist. Is het in die periode ooit tot een directe gewapende confrontatie gekomen tussen kernmachten?quote:Op maandag 10 oktober 2022 21:55 schreef EttovanBelgie het volgende:
[..]
Voor het eerst?
De hele Koude Oorlog gemist?
Verder: ja, want Hitler dreigde nog tijdens de Ardennen-mislukking met 'wonderwapens' die de oorlog rigoureus zou veranderen. Geen hond die toen zei: Laten we ons weer terugtrekken en Adolf z'n zin geven, want hij gaat strooien met 'wonderwapens'.
Maar wanneer zet je het dan in? Ik zie Rusland nog wel gaan stoken in het grensgebied met de Baltische staten of Finland. "Per ongeluk" een stuk de grens over rijden oid. Dan moet je toch wel als NAVO een hele zware waarschuwing geven aan Rusland.quote:Op maandag 10 oktober 2022 22:05 schreef kale_gehaktbal het volgende:
[..]
Mwah, ik geloof dat artikel 5 meer als laatste middel ingezet wordt.
Daar geloof ik helemaal niets van. Hitler zijn gang laten gaan?quote:Op maandag 10 oktober 2022 22:04 schreef BehoorlijkKritisch het volgende:
[..]
Ik denk niet dat de VS in Normandië was geland als de Duitsers atoomwapens hadden gehad, eerlijk gezegd. Dat had echt een totaal ander verloop van WW2 gegeven, voor zover dat relevant is voor deze crisis.
Maar als je dat doet, dan kan je geen beroep meer doen op artikel 5.quote:Op maandag 10 oktober 2022 22:07 schreef Papierversnipperaar het volgende:
[..]
Je kan gewoon met een aantal landen een actie uitvoeren. Daar heb je geen NATO voor nodig, dus dat handvest is irrelevant.
Dat is niet wat ik zeg. Ik zeg alleen dat het verloop dan anders was geweest en dat ik niet geloof dat er dan zoveel Amerikaanse voeten op de grond waren geland in Europa.quote:Op maandag 10 oktober 2022 22:09 schreef Papierversnipperaar het volgende:
[..]
Daar geloof ik helemaal niets van. Hitler zijn gang laten gaan?
dat bepalen wij zelf. oekraine vraagt onze steun belissen we zelf. Maar wat gaat rusland doen om onze vertrouwen te winnen?quote:Op maandag 10 oktober 2022 21:34 schreef weetjewel5 het volgende:
[..]
De politiek moet zn neus niet in hun zaken steken. Dat is weer grootspraak van Rutte en co.
Maar dat maakt helemaal niet uit als je toch al in oorlog bent.quote:Op maandag 10 oktober 2022 22:10 schreef Starhopper het volgende:
[..]
Maar als je dat doet, dan kan je geen beroep meer doen op artikel 5.
Dan had het iets langer geduurd, maar hadden we de Nazi's gewoon verslagen.quote:Op maandag 10 oktober 2022 22:11 schreef BehoorlijkKritisch het volgende:
[..]
Dat is niet wat ik zeg. Ik zeg alleen dat het verloop dan anders was geweest en dat ik niet geloof dat er dan zoveel Amerikaanse voeten op de grond waren geland in Europa.
Dat toch liever met heel veel bondgenoten zodat er snel een eind aan gemaakt kan worden.quote:Op maandag 10 oktober 2022 22:12 schreef Papierversnipperaar het volgende:
[..]
Maar dat maakt helemaal niet uit als je toch al in oorlog bent.
Ik zou niet weten wat zij gaan doen om ons vertrouwen te winnen, had jij n idee?quote:Op maandag 10 oktober 2022 22:12 schreef Korenfok het volgende:
[..]
dat bepalen wij zelf. oekraine vraagt onze steun belissen we zelf. Maar wat gaat rusland doen om onze vertrouwen te winnen?
Ik denk dat we dan nu een aanzienlijk kleinere wereldbevolking zouden hebben. Op zijn best.quote:Op maandag 10 oktober 2022 22:13 schreef Papierversnipperaar het volgende:
[..]
Dan had het iets langer geduurd, maar hadden we de Nazi's gewoon verslagen.
SPOILEROm spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.Omnibus in omnibus.
Ad Maiorem Dei Gloriam
Nu wel?quote:Op maandag 10 oktober 2022 22:07 schreef Repentless het volgende:
[..]
Nee, ik heb de Koude Oorlog niet gemist. Is het in die periode ooit tot een directe gewapende confrontatie gekomen tussen kernmachten?
Die Wunderwaffen waren geen wapens met een bewezen werking op grote schaal of inzetbaarheid. De mogelijkheid om elkaar binnen een half uur aan de andere kant van de wereld te treffen, was er al helemaal nog niet. De k je dat Hitler dit niet had ingezet als hij daar daadwerkelijk de beschikking over had gehad? Of je moet twijfelen aan het bestaan, de effectiviteit of de inzetbaarheid van het Russische (intercontinentale) kernarsenaal, dan begrijp ik je denkwijze. Misschien heb je gelijk, dat zou alleen maar een pluspunt zijn. Ik twijfel daar echter niet aan.
Dat kan je gewoon met elkaar afspreken buiten NATO om.quote:Op maandag 10 oktober 2022 22:15 schreef Starhopper het volgende:
[..]
Dat toch liever met heel veel bondgenoten zodat er snel een eind aan gemaakt kan worden.
Hun troepen terugtrekken uit Ukraine en 150 jaar lang mooi opzitten en lief doen.quote:Op maandag 10 oktober 2022 22:15 schreef weetjewel5 het volgende:
[..]
Ik zou niet weten wat zij gaan doen om ons vertrouwen te winnen, had jij n idee?
Ja ja, behalve als het Russen zijn.quote:Op maandag 10 oktober 2022 21:38 schreef Wantie het volgende:
[..]
Na het uiteenvallen van de Sovjet Unie hebben Rusland en Oekraïne een verdrag getekend waarin beide elkaars soevereiniteit en landsgrenzen respecteren.
[..]
Tja, dat laat heel mooi zien wat voor naargeestig persoon je bent.
Zelfs al zou Oekraïne gewoon een afvallige provincie zijn, de inwoners vermoorden is op geen enkele manier te rechtvaardigen.
| Forum Opties | |
|---|---|
| Forumhop: | |
| Hop naar: | |