abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
pi_206280941
quote:
0s.gif Op maandag 10 oktober 2022 22:08 schreef BehoorlijkKritisch het volgende:

[..]
Paar miljoen burgerslachtoffers maken om je morele superioriteit te onderstrepen.

Ja, daar voel ik me als westerling wel goed bij. :')
Ik vind het op dit moment volstrekt onverantwoord om naar het kernwapen te grijpen, maar als je het doet dan pak je uiteraard een haven, vliegveld of groot militair(-industriëel) complex…
zie email 27 oktober
pi_206280945
quote:
84s.gif Op maandag 10 oktober 2022 22:08 schreef Starhopper het volgende:

[..]
Maar wanneer zet je het dan in? Ik zie Rusland nog wel gaan stoken in het grensgebied met de Baltische staten of Finland. "Per ongeluk" een stuk de grens over rijden oid. Dan moet je toch wel als NAVO een hele zware waarschuwing geven aan Rusland.
Dat gaan ze echt niet doen. Zo populistisch om dat te denken.
A Robin Redbreast in a Cage Puts all Heaven in a Rage.
  maandag 10 oktober 2022 @ 22:28:44 #153
396730 EttovanBelgie
Alles komt goed.
pi_206280947
quote:
1s.gif Op maandag 10 oktober 2022 22:27 schreef YoungDriller het volgende:

[..]
Ja ja, behalve als het Russen zijn.

Je hebt er maar gewoon mee te dealen dat er mensen zijn die het anders zien. :Y

Met je ad hominem retoriek :')
Als Oekraïne Rusland had aangevallen op eenzelfde frauduleuze en valse wijze (om te 'decommunisticeren' ofzo) was ik pro-Rus geweest hoor.
Omnibus in omnibus.
Ad Maiorem Dei Gloriam
  maandag 10 oktober 2022 @ 22:29:48 #154
471046 YoungDriller
Stampt graag op lange tenen
pi_206280955
quote:
0s.gif Op maandag 10 oktober 2022 22:28 schreef EttovanBelgie het volgende:

[..]
Als Oekraïne Rusland had aangevallen op eenzelfde frauduleuze en valse wijze was ik pro-Rus geweest hoor.
Ik geloof je direct :')
  maandag 10 oktober 2022 @ 22:30:18 #155
396730 EttovanBelgie
Alles komt goed.
pi_206280959
quote:
0s.gif Op maandag 10 oktober 2022 22:29 schreef YoungDriller het volgende:

[..]
Ik geloof je direct :')
Waarom zou ik dat in dat geval niet zijn?

Zelfde gegeven: Agressor en aangevallene.
Omnibus in omnibus.
Ad Maiorem Dei Gloriam
pi_206280963
quote:
84s.gif Op maandag 10 oktober 2022 22:04 schreef Starhopper het volgende:

[..]
In het begin van de oorlog is er een Russische drone neergestort in een akker in Roemenie. Wat als een kamikazedrone onbestuurbaar raakt en in een stad in Roemenie of Polen terechtkomt?

Dat zal wel geen artikel 5 zijn maar hier gaat 100% zeker een reactie op komen van de NAVO. Een noflyzone bijvoorbeeld.
Ik betwijfel of dat geen artikel 5 gaat opleveren. Zoals gezegd, dat is tot op zekere hoogte ook een politieke beslissing. En artikel 5 betekent ook niet dat de tanks morgen in Moskou staan. Dat ligt allemaal heel genuanceerd.
zie email 27 oktober
  maandag 10 oktober 2022 @ 22:32:10 #157
396730 EttovanBelgie
Alles komt goed.
pi_206280972
Probeer nu even sowieso snel aan een aanvalsoorlog te denken die wel gerechtvaardigd was, achteraf...

Even blanco.

Iemand?
Omnibus in omnibus.
Ad Maiorem Dei Gloriam
pi_206280980
quote:
0s.gif Op maandag 10 oktober 2022 22:07 schreef Repentless het volgende:
Of je moet twijfelen aan het bestaan, de effectiviteit of de inzetbaarheid van het Russische (intercontinentale) kernarsenaal
Dat doe ik op zich, als je ziet in welke staat de rest van het leger is dan is het bijna onvoorstelbaar dat de nucleaire tak wel op en top in orde is. Alleen het probleem is dat je met 1% van Ruslands kernarsenaal nog steeds een enorme hoeveelheid vernietiging en vernieling kunt aanrichten.
zie email 27 oktober
pi_206280984
quote:
0s.gif Op maandag 10 oktober 2022 22:27 schreef la_perle_rouge het volgende:
[ twitter ]
Voorlopig reageert Oekraïne niet overhaast, natuurlijk is iedereen woedend, maar ze houden zich aan hun strategie aan het front.
Wel vraag ik me af wat Rusland met al die manschappen in Belarus wil: de Oekraïense legereenheden verspreiden? Of razendsnel Lukashenko overrompelen en Belarus echt van soevereine staat een provincie van Rusland maken?
Poetin heeft een succesverhaal nodig en in Oekraïne zal hij dat niet krijgen. In Belarus broeit ook al weerstand tegen de pro-Russische anti-Oekraïense koers van het regiem.
Ja, dat kan van belang worden.

Een van de grootste risico's voor Poetin is dat hij zijn hand overspeelt.

In Wit Rusland kan hij het duidelijk verkloten door óf het land in te lijven of het land actief de oorlog in te pushen.

Sinds die demonstraties in Minsk en de sabotage acties door Wit Russen in februari, wijst alles erop dat die burgers daar volledig op de hand van Oekraïne zijn
  maandag 10 oktober 2022 @ 22:34:26 #160
385501 Starhopper
Nova is mijn prinses
pi_206280987
quote:
0s.gif Op maandag 10 oktober 2022 22:30 schreef trein2000 het volgende:

[..]
Ik betwijfel of dat geen artikel 5 gaat opleveren. Zoals gezegd, dat is tot op zekere hoogte ook een politieke beslissing. En artikel 5 betekent ook niet dat de tanks morgen in Moskou staan. Dat ligt allemaal heel genuanceerd.
Artikel 5 is in 2001 gebruikt om korte metten te maken met een agressor. Maar met tanks Moskou binnen rijden en Poetin oppakken zal wel een stuk lastiger liggen dan terroristen aanpakken in de woestijn.
  maandag 10 oktober 2022 @ 22:34:40 #161
483379 Repentless
Live fast, on high
pi_206280988
quote:
0s.gif Op maandag 10 oktober 2022 22:20 schreef EttovanBelgie het volgende:

[..]
Nu wel?
Nee, nu ook niet. Maar we hadden het over de hypothetische situatie dat het zover zou komen en het een directe confrontatie wordt. Dat weet jij ook wel, dit vind ik een beetje flauw. Of je zegt nu dat dat onmogelijk is en we het daar niet over hoeven te hebben, dan is er niets dat Putin belet om wat nucleaire bommen in Oekraïne in te zetten.

Het tweede deel van de post ga je verder niet op in, terwijl dat de kern is.
pi_206280998
quote:
0s.gif Op maandag 10 oktober 2022 22:32 schreef EttovanBelgie het volgende:
Probeer nu even sowieso snel aan een aanvalsoorlog te denken die wel gerechtvaardigd was, achteraf...

Even blanco.

Iemand?
Waarbij de agressor het moreel gelijk aan zijn kant had ? Geen enkele.
  maandag 10 oktober 2022 @ 22:36:11 #163
396730 EttovanBelgie
Alles komt goed.
pi_206281000
quote:
0s.gif Op maandag 10 oktober 2022 22:34 schreef Repentless het volgende:

[..]
Nee, nu ook niet. Maar we hadden het over de hypothetische situatie dat het zover zou komen en het een directe confrontatie wordt. Dat weet jij ook wel, dit vind ik een beetje flauw. Of je zegt nu dat dat onmogelijk is en we het daar niet over hoeven te hebben, dan is er niets dat Putin belet om wat nucleaire bommen in Oekraïne in te zetten.

Zolang het bij 'hypothetische situaties' en herschrijven van zaken die reeds plaatsgevonden hebben gaat, kan ik hier inderdaad bar weinig mee, laat staan dat ik een 'punt' zie.

Wat is nu, kort en bondig, je punt.
Omnibus in omnibus.
Ad Maiorem Dei Gloriam
  maandag 10 oktober 2022 @ 22:36:24 #164
396730 EttovanBelgie
Alles komt goed.
pi_206281002
quote:
0s.gif Op maandag 10 oktober 2022 22:35 schreef Scorpie het volgende:

[..]
Waarbij de agressor het moreel gelijk aan zijn kant had ? Geen enkele.
Zoiets dacht ik al ja...
Omnibus in omnibus.
Ad Maiorem Dei Gloriam
pi_206281004
quote:
0s.gif Op maandag 10 oktober 2022 22:34 schreef Repentless het volgende:

[..]

Zullen we anders hypothetisch gaan praten over het afzetten van Putin, hoe en waar dat gaat gebeuren? Die kans is namelijk veel groter dan dat de nuke valt.
pi_206281008
quote:
84s.gif Op maandag 10 oktober 2022 22:34 schreef Starhopper het volgende:

[..]
Artikel 5 is in 2001 gebruikt om korte metten te maken met een agressor. Maar met tanks Moskou binnen rijden en Poetin oppakken zal wel een stuk lastiger liggen dan terroristen aanpakken in de woestijn.
Dat weet ik. Overigens een interessante parallel, want dat was in principe ook een eenmalige actie zonder dat er direct een tweede iets te verwachten viel. Maar het is niet zo dat het zwart-wit is, ook binnen art. 5 is nog ruimte voor doseren en deëscaleren.
zie email 27 oktober
pi_206281010
Ik blijf het zeggen. Waar twee vechten hebben twee schuld…

SPOILER
Om spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.
Daarnaast had de NAVO Poetin niet zo moeten provoceren….je ziet nu tot hoeveel doden het leidt…

SPOILER
Om spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.
Daarnaast wil ik de gebruikers er hier graag op wijzen dat Rusland wel kernwapens heeft, mochten jullie niet beseffen wat er hier op het spel kan staan.
Op woensdag 26 oktober 2022 07:33 schreef Lospedrosa:
“Kan gebeuren in een live uitzending dat je je een beetje laat meeslepen er bleert dat je kinderen maar moet verbranden.”
pi_206281012
quote:
0s.gif Op maandag 10 oktober 2022 22:36 schreef EttovanBelgie het volgende:

[..]
Zolang het bij 'hypothetische situaties' en herschrijven van zaken die reeds plaatsgevonden hebben gaat, kan ik hier inderdaad bar weinig mee, laat staan dat ik een 'punt' zie.

Wat is nu, kort en bondig, je punt.
Die heeft hij niet. Al 3 weken vraag ik ernaar :') hij wil gewoon horen dat we de Oekraïne laten vallen als de nuke dreiging nog erger wordt.
  maandag 10 oktober 2022 @ 22:38:43 #169
81329 MadMaster
Schots en scheef...
pi_206281022

Eens zal Vladolf herinnert worden aan zijn eigen woorden, wat mij betreft eerder vandaag dan morgen…
pi_206281029
quote:
0s.gif Op maandag 10 oktober 2022 22:32 schreef EttovanBelgie het volgende:

Even blanco.

Iemand?
Definieer aanvalsoorlog?

Was de invasie van Normandië door de geallieerden een aanvalsoorlog?
pi_206281035
quote:
7s.gif Op maandag 10 oktober 2022 22:38 schreef MadMaster het volgende:
[ afbeelding ]

Eens zal Vladolf herinnert worden aan zijn eigen woorden, wat mij betreft eerder vandaag dan morgen…
Als ik er over ging had ik al lang wat kruisraketten afgeschoten.
zie email 27 oktober
  maandag 10 oktober 2022 @ 22:40:41 #172
396730 EttovanBelgie
Alles komt goed.
pi_206281036
quote:
1s.gif Op maandag 10 oktober 2022 22:39 schreef BehoorlijkKritisch het volgende:

[..]
Definieer aanvalsoorlog?

Nee, sinds 11 december 1941 al niet meer.
Omnibus in omnibus.
Ad Maiorem Dei Gloriam
pi_206281039
quote:
1s.gif Op maandag 10 oktober 2022 22:39 schreef BehoorlijkKritisch het volgende:

[..]
Definieer aanvalsoorlog?

De strijd tegen IS? De westerse interventie in Libië?
zie email 27 oktober
  maandag 10 oktober 2022 @ 22:41:51 #174
403588 mcmlxiv
Extremist volgens extremisten
pi_206281047
Tja, hoe laf kun je zijn dat je niet durft om het slachtoffer van moord, verkrachting, genocide, misdaden tegen de menselijkheid te helpen met middelen om zichter verdedigen! Niet actief ingrijpen, niet actief meevechten, niet wapens geven om de echte tegenaanval in te zetten, nee gewoon wapens om zich te verdedigen! Hoe laf moet je zijn om je te laten chanteren door de moordenaar, door de kleine dictator om vooral maar niet die wapens te leveren. Chanteren met “misschien….”.

Tja, wanneer dat jouw idee is van een toekomst voor jouw nageslacht, dan hoop ik vooral dat je geen kinderen hebt. Maar dat is sowieso wellicht beter wanneer je zo makkelijk je medemens uitlevert aan verkrachters en moordenaars.
pi_206281059
quote:
0s.gif Op maandag 10 oktober 2022 22:41 schreef mcmlxiv het volgende:
Tja, hoe laf kun je zijn dat je niet durft om het slachtoffer van moord, verkrachting, genocide, misdaden tegen de menselijkheid te helpen met middelen om zichter verdedigen! Niet actief ingrijpen, niet actief meevechten, niet wapens geven om de echte tegenaanval in te zetten, nee gewoon wapens om zich te verdedigen! Hoe laf moet je zijn om je te laten chanteren door de moordenaar, door de kleine dictator om vooral maar niet die wapens te leveren. Chanteren met “misschien….”.

Tja, wanneer dat jouw idee is van een toekomst voor jouw nageslacht, dan hoop ik vooral dat je geen kinderen hebt. Maar dat is sowieso wellicht beter wanneer je zo makkelijk je medemens uitlevert aan verkrachters en moordenaars.
Wat doe je hier nog dan?
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')