Sowieso schrijven de winnaars de geschiedenis.quote:Op maandag 10 oktober 2022 22:54 schreef EttovanBelgie het volgende:
[..]
En toch is de lijst nogal beknopt, niet.
De wijze waarop agressoren achteraf hun aanval vergoelijken, daar kun je dan weer kilo's boeken over vol schrijven.
Dat was in principe uit zelfverdediging, dus die vlieger gaat niet op.quote:Op maandag 10 oktober 2022 22:53 schreef mcmlxiv het volgende:
[..]
Deze misschien https://en.wikipedia.org/wiki/Cambodian%E2%80%93Vietnamese_War
Vietnam verdrijft pol pot.
*Lacht in het Servisch*quote:Op maandag 10 oktober 2022 22:30 schreef EttovanBelgie het volgende:
[..]
Waarom zou ik dat in dat geval niet zijn?
Zelfde gegeven: Agressor en aangevallene.
Er zijn ook verschillende versies van de geschiedenis, in Russische boeken staat wat anders als in Chinese, Amerikaanse, Cubaanse, Duitse, Franse, Turkse, etc...quote:Op maandag 10 oktober 2022 23:00 schreef UitStraling het volgende:
[..]
Sowieso schrijven de winnaars de geschiedenis.
Het grootste verschil dat me ooit is opgevallen is tussen het Massacre Museum in Nanking en het Yushukan Museum in Tokyo.
Mark Felton heeft me daar later gelijk in gegeven door ook misselijk te worden van het verschil in perceptie.
Daarom zijn geschiedkundige/militaire boeken in je moerstaal niet zo verhelderend maar moet je de taal van de tegenpartij beheersen of beter nog de standpunten ter plekke gaan bekijken en proeven.quote:Op maandag 10 oktober 2022 23:03 schreef zalkc het volgende:
[..]
Er zijn ook verschillende versies van de geschiedenis, in Russische boeken staat wat anders als in Chinese, Amerikaanse, Cubaanse, Duitse, Franse, Turkse, etc...
Wat Churchill zeiquote:Op maandag 10 oktober 2022 23:10 schreef UitStraling het volgende:
[..]
Daarom zijn geschiedkundige/militaire boeken in je moerstaal niet zo verhelderend maar moet je de taal van de tegenpartij beheersen of beter nog de standpunten ter plekke gaan bekijken en proeven.
Dat is wat ik hier maar zelden lees, iedereen wil simpelweg knokken en de ander vernietigen voor het goede doel.
Dat is iets anders. Zie bijvoorbeeld de bersiap tegenover de politionele acties hier in Nederland en in Indonesiëquote:Op maandag 10 oktober 2022 23:03 schreef zalkc het volgende:
[..]
Er zijn ook verschillende versies van de geschiedenis, in Russische boeken staat wat anders als in Chinese, Amerikaanse, Cubaanse, Duitse, Franse, Turkse, etc...
Als Rusland zich morgen terugtrekt uit Oekraïne dan is er niemand die oorlogje in Rusland wil spelen.quote:Op maandag 10 oktober 2022 23:10 schreef UitStraling het volgende:
[..]
Daarom zijn geschiedkundige/militaire boeken in je moerstaal niet zo verhelderend maar moet je de taal van de tegenpartij beheersen of beter nog de standpunten ter plekke gaan bekijken en proeven.
Dat is wat ik hier maar zelden lees, iedereen wil simpelweg knokken en de ander vernietigen voor het goede doel.
Ik ga de voorbeeldjes niet opzoeken hier.quote:Op maandag 10 oktober 2022 23:12 schreef Citizen.Erased het volgende:
[..]
Als Rusland zich morgen terugtrekt uit Oekraïne dan is er niemand die oorlogje in Rusland wil spelen.
Dat blijf je zeggen maar is de grootste onzin.quote:Op maandag 10 oktober 2022 23:10 schreef UitStraling het volgende:
[..]
Jawel, doe eens wel. Want je blijft dit aanhalen.quote:Op maandag 10 oktober 2022 23:12 schreef UitStraling het volgende:
[..]
Ik ga de voorbeeldjes niet opzoeken hier.
Klinkt opzich wel als iets waar Poetin aan zou kunnen beginnen.quote:Op maandag 10 oktober 2022 20:30 schreef ExTec het volgende:
[..]
Drama. Heel veel moerassen, heel veel bossen met af en toe een weg erdoor.
Dat gebied waar ze doorheen moeten is dermate ongeschikt, dat zowel de nazi's in WO2 en de sovjet unie toen ze het gingen "bevrijden" met een grote bocht om dat gebied heen zijn gegaan.
niemand wil knokken. Mensen willen oekraine steunen, mensen willen democratien verdedigen.quote:Op maandag 10 oktober 2022 23:10 schreef UitStraling het volgende:
[..]
Bizar wat een contrast. In Nederland overleefde Bijleveld ternauwernood een motie van wantrouwen vanwege het bombardement op de bommenfabriek van IS in Hawija met 70 burgerdoden, maar in Rusland tonen ze het bewust bombarderen van burgerdoelen vol trots en complimenten voor de leiding op de nationale televisie. Rusland is een fascistisch, genocidaal en crimineel kloteland geworden op een niveau wat we sinds WOII (of de dood van Stalin) niet meer in Europa gezien hebben.quote:
Vietnamese invasie van Cambodja?quote:Op maandag 10 oktober 2022 22:32 schreef EttovanBelgie het volgende:
Probeer nu even sowieso snel aan een aanvalsoorlog te denken die wel gerechtvaardigd was, achteraf...
Even blanco.
Iemand?
Ja echt zieke shit dit....quote:Op maandag 10 oktober 2022 23:15 schreef J.B. het volgende:
[..]
Bizar wat een contrast. In Nederland overleefde Bijleveld ternauwernood een motie van wantrouwen vanwege het bombardement op de bommenfabriek van IS in Hawija met 70 burgerdoden, maar in Rusland tonen ze het bewust bombarderen van burgerdoelen vol trots en complimenten voor de leiding op de nationale televisie. Rusland is een fascistisch, genocidaal en crimineel kloteland geworden op een niveau wat we sinds WOII (of de dood van Stalin) niet meer in Europa gezien hebben.
Niet om het goed te praten, maar toch:quote:Op maandag 10 oktober 2022 23:15 schreef J.B. het volgende:
[..]
Rusland is een fascistisch, genocidaal en crimineel kloteland geworden op een niveau wat we sinds WOII (of de dood van Stalin) niet meer in Europa gezien hebben.
Uiteenvallen. De federale structuur ontbinden en als losse landen laten doorgaan.quote:Op maandag 10 oktober 2022 23:16 schreef 0ne_of_the_few het volgende:
Ondanks alle kritieken afgelopen zaterdag interessante vraag bij Boekestijn en de Wijk. Wat doe je als het westen in Oost Poetin tijdperk? En er dan vanuit gaande dat er een meer gematigde en democratische leider komt.
Na de Soviet Unie is er onder Jeltsin en zelfs begin Poetin vooral toenadering gezocht. Ook Merkel zette vol in op de theorie dat economische afhankelijkheid ervoor zorgt dat geweld jezelf zo benadeeld dat je het wel laat. Dat dit niet heeft gewerkt is wel duidelijk.
De ervaringen met de verliezende partij helemaal uitkleden en financieel aan de bedelstaf houden heeft ook tot niet zulke goede ervaringen geleid.
Wat werkt wel? Rusland is eigenlijk te groot om zich te laten inkapselen in een samenwerkingsverband. Toch denk ik dat de wereld beter af is als je zorgt dat het land qua bestuur, rechtstaat en economie wordt geholpen. Maar dan zonder de fouten van net na de Soviet Unie.
de door rusland gefinacieerde genocide door de serven, die oorlog?quote:Op maandag 10 oktober 2022 23:19 schreef Hatseflats22 het volgende:
[..]
Niet om het goed te praten, maar toch:
What about de oorlogen in voormalig Joegoslavië in de jaren '90?
Ja, dat denk ik ook.quote:Op maandag 10 oktober 2022 23:19 schreef EinarBoe het volgende:
[..]
Uiteenvallen. De federale structuur ontbinden en als losse landen laten doorgaan.
Goh, net als de VS.quote:Op maandag 10 oktober 2022 23:22 schreef Hatseflats22 het volgende:
[..]
Ja, dat denk ik ook.
Rusland is een koloniaal, onsamenhangend rijk dat elkaar zou moeten vallen.
| Forum Opties | |
|---|---|
| Forumhop: | |
| Hop naar: | |