abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
pi_206281200
quote:
0s.gif Op maandag 10 oktober 2022 22:54 schreef EttovanBelgie het volgende:

[..]
En toch is de lijst nogal beknopt, niet.

De wijze waarop agressoren achteraf hun aanval vergoelijken, daar kun je dan weer kilo's boeken over vol schrijven.
Sowieso schrijven de winnaars de geschiedenis.

Het grootste verschil dat me ooit is opgevallen is tussen het Massacre Museum in Nanking en het Yushukan Museum in Tokyo.

Mark Felton heeft me daar later gelijk in gegeven door ook misselijk te worden van het verschil in perceptie.
Laat maar waaien
pi_206281212
quote:
0s.gif Op maandag 10 oktober 2022 22:53 schreef mcmlxiv het volgende:

[..]
Deze misschien https://en.wikipedia.org/wiki/Cambodian%E2%80%93Vietnamese_War

Vietnam verdrijft pol pot.
Dat was in principe uit zelfverdediging, dus die vlieger gaat niet op.
  maandag 10 oktober 2022 @ 23:03:16 #203
471046 YoungDriller
Stampt graag op lange tenen
pi_206281218
quote:
0s.gif Op maandag 10 oktober 2022 22:30 schreef EttovanBelgie het volgende:

[..]
Waarom zou ik dat in dat geval niet zijn?

Zelfde gegeven: Agressor en aangevallene.
*Lacht in het Servisch* :Y
  maandag 10 oktober 2022 @ 23:03:35 #204
85331 zalkc
AKA Coracle
pi_206281219
quote:
0s.gif Op maandag 10 oktober 2022 23:00 schreef UitStraling het volgende:

[..]
Sowieso schrijven de winnaars de geschiedenis.

Het grootste verschil dat me ooit is opgevallen is tussen het Massacre Museum in Nanking en het Yushukan Museum in Tokyo.

Mark Felton heeft me daar later gelijk in gegeven door ook misselijk te worden van het verschil in perceptie.
Er zijn ook verschillende versies van de geschiedenis, in Russische boeken staat wat anders als in Chinese, Amerikaanse, Cubaanse, Duitse, Franse, Turkse, etc...
Jahaaa.. Mijn mening verandert vaak. Niet dat ik niet weet wat ik zeg. Maar ik houd mij liever niet vast aan oude denkbeelden als nieuwe beter zijn...
pi_206281251
quote:
0s.gif Op maandag 10 oktober 2022 23:03 schreef zalkc het volgende:

[..]
Er zijn ook verschillende versies van de geschiedenis, in Russische boeken staat wat anders als in Chinese, Amerikaanse, Cubaanse, Duitse, Franse, Turkse, etc...
Daarom zijn geschiedkundige/militaire boeken in je moerstaal niet zo verhelderend maar moet je de taal van de tegenpartij beheersen of beter nog de standpunten ter plekke gaan bekijken en proeven.

Dat is wat ik hier maar zelden lees, iedereen wil simpelweg knokken en de ander vernietigen voor het goede doel.
Laat maar waaien
pi_206281257
quote:
0s.gif Op maandag 10 oktober 2022 23:10 schreef UitStraling het volgende:

[..]
Daarom zijn geschiedkundige/militaire boeken in je moerstaal niet zo verhelderend maar moet je de taal van de tegenpartij beheersen of beter nog de standpunten ter plekke gaan bekijken en proeven.

Dat is wat ik hier maar zelden lees, iedereen wil simpelweg knokken en de ander vernietigen voor het goede doel.
Wat Churchill zei
Vakman pur sang
  FOK!-Schrikkelbaas maandag 10 oktober 2022 @ 23:11:10 #207
334 TARAraboemdijee
Vader!
pi_206281258
quote:
0s.gif Op maandag 10 oktober 2022 23:03 schreef zalkc het volgende:

[..]
Dat is iets anders. Zie bijvoorbeeld de bersiap tegenover de politionele acties hier in Nederland en in Indonesië
In this world of evil and darkness I'm looking for the one girl that has the power to bring light into my heart. A light so pure that my evil thoughts about this world and the people living on it will vanish and I'll finally experience true love.
pi_206281264
quote:

[..]

Als Rusland zich morgen terugtrekt uit Oekraïne dan is er niemand die oorlogje in Rusland wil spelen.
pi_206281269
quote:
1s.gif Op maandag 10 oktober 2022 23:12 schreef Citizen.Erased het volgende:

[..]
Als Rusland zich morgen terugtrekt uit Oekraïne dan is er niemand die oorlogje in Rusland wil spelen.
Ik ga de voorbeeldjes niet opzoeken hier.
Laat maar waaien
  FOK!-Schrikkelbaas maandag 10 oktober 2022 @ 23:12:58 #210
334 TARAraboemdijee
Vader!
pi_206281270
quote:

[..]

Dat blijf je zeggen maar is de grootste onzin.
Als Rusland uit Oekraïne vertrekt (inclusief Donbass en Krim) hoeft er niet geknokt of vernietigd te worden. Dat lijkt mij de beste oplossing
In this world of evil and darkness I'm looking for the one girl that has the power to bring light into my heart. A light so pure that my evil thoughts about this world and the people living on it will vanish and I'll finally experience true love.
  FOK!-Schrikkelbaas maandag 10 oktober 2022 @ 23:14:39 #211
334 TARAraboemdijee
Vader!
pi_206281282
quote:
0s.gif Op maandag 10 oktober 2022 23:12 schreef UitStraling het volgende:

[..]
Ik ga de voorbeeldjes niet opzoeken hier.
Jawel, doe eens wel. Want je blijft dit aanhalen.
Er is je eerder gevraagd voorbeelden te leveren, en er kwam niets ...
pi_206281283
Volgende week ms 25C, lekker man.
Vakman pur sang
  maandag 10 oktober 2022 @ 23:15:08 #213
500074 Rode_Wijn
Kom laat ons vrolijk zijn
pi_206281288
quote:
0s.gif Op maandag 10 oktober 2022 20:30 schreef ExTec het volgende:

[..]
Drama. Heel veel moerassen, heel veel bossen met af en toe een weg erdoor.

Dat gebied waar ze doorheen moeten is dermate ongeschikt, dat zowel de nazi's in WO2 en de sovjet unie toen ze het gingen "bevrijden" met een grote bocht om dat gebied heen zijn gegaan.
Klinkt opzich wel als iets waar Poetin aan zou kunnen beginnen.
pi_206281291
quote:

[..]

niemand wil knokken. Mensen willen oekraine steunen, mensen willen democratien verdedigen.

"De tirannie verdrijven"
pi_206281293
quote:
84s.gif Op maandag 10 oktober 2022 22:15 schreef Starhopper het volgende:
[ twitter ]
Bizar wat een contrast. In Nederland overleefde Bijleveld ternauwernood een motie van wantrouwen vanwege het bombardement op de bommenfabriek van IS in Hawija met 70 burgerdoden, maar in Rusland tonen ze het bewust bombarderen van burgerdoelen vol trots en complimenten voor de leiding op de nationale televisie. Rusland is een fascistisch, genocidaal en crimineel kloteland geworden op een niveau wat we sinds WOII (of de dood van Stalin) niet meer in Europa gezien hebben.

[ Bericht 1% gewijzigd door #ANONIEM op 10-10-2022 23:16:46 ]
  maandag 10 oktober 2022 @ 23:16:29 #216
499349 EinarBoe
Extreem mild
pi_206281299
quote:
0s.gif Op maandag 10 oktober 2022 22:32 schreef EttovanBelgie het volgende:
Probeer nu even sowieso snel aan een aanvalsoorlog te denken die wel gerechtvaardigd was, achteraf...

Even blanco.

Iemand?
Vietnamese invasie van Cambodja?
  maandag 10 oktober 2022 @ 23:16:57 #217
385501 Starhopper
Nova is mijn prinses
pi_206281302
quote:
1s.gif Op maandag 10 oktober 2022 23:15 schreef J.B. het volgende:

[..]
Bizar wat een contrast. In Nederland overleefde Bijleveld ternauwernood een motie van wantrouwen vanwege het bombardement op de bommenfabriek van IS in Hawija met 70 burgerdoden, maar in Rusland tonen ze het bewust bombarderen van burgerdoelen vol trots en complimenten voor de leiding op de nationale televisie. Rusland is een fascistisch, genocidaal en crimineel kloteland geworden op een niveau wat we sinds WOII (of de dood van Stalin) niet meer in Europa gezien hebben.
Ja echt zieke shit dit....
pi_206281303
Ondanks alle kritieken afgelopen zaterdag interessante vraag bij Boekestijn en de Wijk. Wat doe je als het westen in Oost Poetin tijdperk? En er dan vanuit gaande dat er een meer gematigde en democratische leider komt.

Na de Soviet Unie is er onder Jeltsin en zelfs begin Poetin vooral toenadering gezocht. Ook Merkel zette vol in op de theorie dat economische afhankelijkheid ervoor zorgt dat geweld jezelf zo benadeeld dat je het wel laat. Dat dit niet heeft gewerkt is wel duidelijk.

De ervaringen met de verliezende partij helemaal uitkleden en financieel aan de bedelstaf houden heeft ook tot niet zulke goede ervaringen geleid.

Wat werkt wel? Rusland is eigenlijk te groot om zich te laten inkapselen in een samenwerkingsverband. Toch denk ik dat de wereld beter af is als je zorgt dat het land qua bestuur, rechtstaat en economie wordt geholpen. Maar dan zonder de fouten van net na de Soviet Unie.
pi_206281315
quote:
1s.gif Op maandag 10 oktober 2022 23:15 schreef J.B. het volgende:

[..]
Rusland is een fascistisch, genocidaal en crimineel kloteland geworden op een niveau wat we sinds WOII (of de dood van Stalin) niet meer in Europa gezien hebben.
Niet om het goed te praten, maar toch:

What about de oorlogen in voormalig Joegoslavië in de jaren '90?
  maandag 10 oktober 2022 @ 23:19:51 #220
499349 EinarBoe
Extreem mild
pi_206281319
quote:
1s.gif Op maandag 10 oktober 2022 23:16 schreef 0ne_of_the_few het volgende:
Ondanks alle kritieken afgelopen zaterdag interessante vraag bij Boekestijn en de Wijk. Wat doe je als het westen in Oost Poetin tijdperk? En er dan vanuit gaande dat er een meer gematigde en democratische leider komt.

Na de Soviet Unie is er onder Jeltsin en zelfs begin Poetin vooral toenadering gezocht. Ook Merkel zette vol in op de theorie dat economische afhankelijkheid ervoor zorgt dat geweld jezelf zo benadeeld dat je het wel laat. Dat dit niet heeft gewerkt is wel duidelijk.

De ervaringen met de verliezende partij helemaal uitkleden en financieel aan de bedelstaf houden heeft ook tot niet zulke goede ervaringen geleid.

Wat werkt wel? Rusland is eigenlijk te groot om zich te laten inkapselen in een samenwerkingsverband. Toch denk ik dat de wereld beter af is als je zorgt dat het land qua bestuur, rechtstaat en economie wordt geholpen. Maar dan zonder de fouten van net na de Soviet Unie.
Uiteenvallen. De federale structuur ontbinden en als losse landen laten doorgaan.
pi_206281327
quote:
0s.gif Op maandag 10 oktober 2022 23:19 schreef Hatseflats22 het volgende:

[..]
Niet om het goed te praten, maar toch:

What about de oorlogen in voormalig Joegoslavië in de jaren '90?
de door rusland gefinacieerde genocide door de serven, die oorlog?
pi_206281333
quote:
0s.gif Op maandag 10 oktober 2022 23:19 schreef EinarBoe het volgende:

[..]
Uiteenvallen. De federale structuur ontbinden en als losse landen laten doorgaan.
Ja, dat denk ik ook.

Rusland is een koloniaal, onsamenhangend rijk dat elkaar zou moeten vallen.
pi_206281338
quote:
0s.gif Op maandag 10 oktober 2022 23:22 schreef Hatseflats22 het volgende:

[..]
Ja, dat denk ik ook.

Rusland is een koloniaal, onsamenhangend rijk dat elkaar zou moeten vallen.
Goh, net als de VS.
A Robin Redbreast in a Cage Puts all Heaven in a Rage.
  Moderator maandag 10 oktober 2022 @ 23:23:40 #224
236264 crew  capricia
pi_206281343
twitter
I am not omniscient, but I know a lot.
- Goethe, “Faust”
  FOK!-Schrikkelbaas maandag 10 oktober 2022 @ 23:23:46 #225
334 TARAraboemdijee
Vader!
pi_206281344
Aan de andere kant, Na-oorlogs Duitsland: Denazificering en Wirtschaftswunder, al dan niet met een Marshallplan
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')