abonnement bol.com Unibet Coolblue
  zaterdag 12 maart 2022 @ 08:13:54 #1
277627 Seven.
We are Borg.
pi_204045833


http://forum.fok.nl/topicchain/860

Brabant
dethermen.nl

verslag van Joene
verslag van SunChaser
verslag van Cat22

saunadevarana.nl
verslag van zesje
verslag van creno
verslag van MartjinBrabant
verslag van z80
verslag van tinny

thermaeson.nl
verslag van kluivie
thermengeldrop.nl
verslag van bigfoot1972
verslag van PiperMaru

thermenprinsejagt.nl
verslag van miss_sly
verslag van Ikook
verslag van MartjinBrabant

thermentilburg.nl
verslag van creno
xfakt.nl
verslag van kluivie
Drenthe
beautysaunapeize.nl

verslag van Isabeau
hofvansaksen.nl
verslag van Locusta
verslag van Tamashii

hunzebergen.nl
verslag van kahlie
sauna-hesselerbrug.nl
verslag van Isabeau
thermenholiday.nl
verslag van Sinkwanee
verslag van Sylvana
verslag van Sylvana

Friesland
thermendewaterlelie.nl

verslag van simmu
dewoudfennen.nl
verslag van homage
verslag van Joene

saunastate.nl
verslag van homage
leeuwerikhoeve.nl
verslag van homage
verslag van nielsgeode

fryskesauna.nl
verslag van homage
fontananieuweschans.nl
verslag van _Floddertje_
Molline

saunabeautyfarmmidwolda.nl
verslag van VGA4xZoom
saunahetfriesewoud.nl
verslag van AnnekeM
Gelderland
ryokan.nl

verslag van Sylvana
saunadeveluwe.nl
verslag van Tamashii
verslag van Tamashii
verslag van Tamashii

saunadrome.nl
verslag van Freecell
verslag van Isabeau

thermenbussloo.nl
verslag van Sylvana
verslag van 3st
verslag van MaLo
verslag van Sylvana
verslag van kaputwiehund

thermennijmegen.nl
verslag van Sylvana
verslag van Ikook

veluwsebron.nl
verslag van Sylvana
verslag van Coalho
verslag van Sylvana
verslag van stbabylon
verslag van Jurk
verslag van Little_Acorn
verslag van harley
verslag van kaputwiehund
verslag van Jurk
verslag van Sylvana
verslag van Sylvana

zwaluwhoeve.nl
verslag van Merisse
verslag van Malo
verslag van Zana
verslag van nielsgeode
verslag van AnnekeM
verslag van hetismijrobbert
verslag van bigfoot1972
verslag van Malo
verslag van Ferdii

Limburg
saunapark.nl

verslag van kaputwiehund
saunadennenmarken.nl
verslag van doctor.starbucks
thermae.nl
verslag van Barb
thermenborn.nl
verslag van tjoptjop
Noord Holland
allsports.nl

verslag van T_R_I_P
saunaridderrode.nl
verslag van tessie
verslag van Chell

spawellness-weesp.nl
verslag van Lempicka
verslag van Chell
verslag van kahlie
spazuiver.nl
verslag van Ooi86
saunacentre.nl
verslag van zweety
Zuid Holland
centredulac.nl

verslag van Tamashii
verslag van Eelco-tjuh

elysium.nl
verslag van Jessie
verslag van Mirjam
verslag van agter
verslag van Jurk
verslag van Jurk

thermenholiday.nl
verslag van As_33
verslag van DarkElf
verslag van lady-wrb

thermenridderkerk.nl
verslag van Suuz_
verslag van octopussy
verslag van Isabeau

termenromana.nl
verslag van Mixende_match
saunathermen5mei.nl
verslag van piepkuiken21
Overijssel
huizeholterhof.nl

verslag van kahlie
sare.nl
verslag van Sylvana
sauna-keizer.nl
verslag van DrMarten
saunathermenswoll.nl
verslag van Sylvana
Utrecht
houtensauna.nl

verslag van Merisse
saunadeheuvelrug.nl
verslag van Merisse
verslag van Nieners
Resistance is futile.
pi_204048448
Wij hebben sinds december 2020 onze eigen sauna. Dompelen kan nog niet echt. Maar mijn vrouw doet aan winterdippen en we denken er over om een oude badkuip in de tuin te zetten :D
  zaterdag 12 maart 2022 @ 13:08:37 #3
277627 Seven.
We are Borg.
pi_204048884
quote:
0s.gif Op zaterdag 12 maart 2022 12:23 schreef babylon het volgende:
Wij hebben sinds december 2020 onze eigen sauna. Dompelen kan nog niet echt. Maar mijn vrouw doet aan winterdippen en we denken er over om een oude badkuip in de tuin te zetten :D
Hoe vaak gebruiken jullie 'm?
Resistance is futile.
pi_204048993
quote:
14s.gif Op zaterdag 12 maart 2022 13:08 schreef Seven. het volgende:

[..]
Hoe vaak gebruiken jullie 'm?
Ongeveer 1,5x in de week. En dan meestal 2x 15~20 minuten.
  Moderator dinsdag 15 maart 2022 @ 08:36:40 #5
5428 crew  miss_sly
pi_204084428
Ik wilde gaan reserveren, en ik schrok toch wel even van de huidige prijzen :o Zijn ze echt de afgelopen 2 jaar zoveel duurder geworden?

Als arrangement is er alleen een optie voor eten in de vorm van live-cooking lunch- of dinerbuffet. Ik moet er niet aan denken :D Ik hoef op zo'n dag niet meer dan een lekkere salade en yoghurt met verse jus, misschien iets van fruit, maar dat is het dan wel. Er is in de sauna's van de thermen toch nog steeds wel de optie om gewoon een hapje te eten zonder druk gedoe bij een buffet?
And the young, they can lose hope cause they can't see beyond today,. ..
The wisdom that the old can't give away
pi_204103431
Het lijkt wel duurder, wat ook prima is. Minder tokkies.

Moet wel zeggen dat het gehalte vadsige mensen de laatste keer wel heel hoog was. Mag vanuit de overheid ook wel wat aangedaan worden in de vorm van campagnes ofzo..
pi_204116219
quote:
0s.gif Op dinsdag 15 maart 2022 08:36 schreef miss_sly het volgende:
Ik wilde gaan reserveren, en ik schrok toch wel even van de huidige prijzen :o Zijn ze echt de afgelopen 2 jaar zoveel duurder geworden?

Als arrangement is er alleen een optie voor eten in de vorm van live-cooking lunch- of dinerbuffet. Ik moet er niet aan denken :D Ik hoef op zo'n dag niet meer dan een lekkere salade en yoghurt met verse jus, misschien iets van fruit, maar dat is het dan wel. Er is in de sauna's van de thermen toch nog steeds wel de optie om gewoon een hapje te eten zonder druk gedoe bij een buffet?
Je kunt er gewoon eten. Laatste keren dat ik er was meer dan voldoende gelegenheid om gewoon rustig te zitten. Nu het weer iets beter is liggen toch alweer meer mensen buiten.
pi_204116403
quote:
2s.gif Op donderdag 17 maart 2022 18:12 schreef Citizen.Erased het volgende:

[..]
Je kunt er gewoon eten. Laatste keren dat ik er was meer dan voldoende gelegenheid om gewoon rustig te zitten. Nu het weer iets beter is liggen toch alweer meer mensen buiten.
Dank voor je reactie.

Het wordt inderdaad beter weer, dus ik ga maar eens een mooie zonnige dag uitzoeken om te gaan genieten O+
And the young, they can lose hope cause they can't see beyond today,. ..
The wisdom that the old can't give away
pi_204116861
quote:
0s.gif Op dinsdag 15 maart 2022 08:36 schreef miss_sly het volgende:
Ik wilde gaan reserveren, en ik schrok toch wel even van de huidige prijzen :o Zijn ze echt de afgelopen 2 jaar zoveel duurder geworden?

Ze hebben daar vast ook heel erg last van de gestegen energieprijzen :X Veel verlies geleden afgelopen 2 jaar, personeel weggelopen en nieuw personeel vraagt nu meer (ken ook mensen die nu veel meer verdienen in de horeca dan voor 2020). Alles zal aan de klant worden doorberekend.
"Dear life, When I said "can my day get any worse?" it was a rhetorical question, not a challenge."
  Moderator donderdag 17 maart 2022 @ 19:07:53 #10
5428 crew  miss_sly
pi_204117001
quote:
0s.gif Op donderdag 17 maart 2022 19:00 schreef Isabeau het volgende:

[..]
Ze hebben daar vast ook heel erg last van de gestegen energieprijzen :X Veel verlies geleden afgelopen 2 jaar, personeel weggelopen en nieuw personeel vraagt nu meer (ken ook mensen die nu veel meer verdienen in de horeca dan voor 2020). Alles zal aan de klant worden doorberekend.
Ja, is op zichzelf ook wel logisch, maar ik schrok er alsnog van. Ik las bovendien dat veel sauna's in ieder geval vooralsnog wel een lager aantal mensen toelaat per dag, waardoor het ook minder druk is. Dat vind ik wel een positief iets en daar ben ik wel blij mee.
And the young, they can lose hope cause they can't see beyond today,. ..
The wisdom that the old can't give away
  Moderator donderdag 24 maart 2022 @ 11:40:58 #11
5428 crew  miss_sly
pi_204202189
Ik ben afgelopen dinsdag naar Thermen Berendonck geweest. Ik ging alleen en heb er een dag vrij voor genomen, zodat ik niet op de drukke dagen in het weekend hoefde te gaan. En het weer beloofde fantastisch te worden, dus afgelopen dinsdag was een uitgelezen dag om dit eindelijk te doen.

Ik was er om 11 uur en vertrok weer om 21 uur. Het was echt weer heerlijk O+ En zo zalig, in mijn eentje, dus niemand om rekening mee te houden. Het is echt een mooie, goed onderhouden sauna (wat op zichzelf neit zo gek is, want ze zijn denk ik pas drie jaar oud en maar de helft van de tijd open geweest) en de tuin is prachtig. Er stond een flink aantal bomen die volledig bedekt waren met witte bloesem. De omgeving aan het meer is ook erg fijn en mooi. Vanuit de panoramasauna heb ik de zon onder zien gaan O+

Verbeterpuntjes: iets meer ligstoelen buiten. Het was niet druk, maar er stonden ook nog niet heel veel ligbedden. En deze waren de hele tijd toch wel bezet. Na een opgieting wordt bij veel sauna's een stukje fruit (sinaasappel, ananas) uitgedeeld, en dat deden ze hier niet. Er worden rituelen gedaan (iets met thee, klankschalen, etc) maar de laatste is rond 18 uur. In de avond kun je dus geen ritueel meer volgen, dat vond ik wel jammer.
And the young, they can lose hope cause they can't see beyond today,. ..
The wisdom that the old can't give away
  donderdag 24 maart 2022 @ 12:38:43 #12
131591 Leandra
Is onmogelijk
pi_204202870
quote:
0s.gif Op donderdag 17 maart 2022 19:00 schreef Isabeau het volgende:

[..]
Ze hebben daar vast ook heel erg last van de gestegen energieprijzen :X Veel verlies geleden afgelopen 2 jaar, personeel weggelopen en nieuw personeel vraagt nu meer (ken ook mensen die nu veel meer verdienen in de horeca dan voor 2020). Alles zal aan de klant worden doorberekend.
Nou idd, ik zat me in Lunteren vorige week af te vragen of ze de boel nog met gas verwarmen want daar word je nu echt helemaal kriegel van dan qua kosten.
Wullie bin KOEL © Soneal
Why be difficult when, with a bit of effort, you could be impossible?
  zaterdag 26 maart 2022 @ 11:29:38 #13
102757 EdvandeBerg
LETS GO BRANDON!
pi_204225558
quote:
0s.gif Op donderdag 17 maart 2022 19:00 schreef Isabeau het volgende:

[..]
Ze hebben daar vast ook heel erg last van de gestegen energieprijzen :X Veel verlies geleden afgelopen 2 jaar, personeel weggelopen en nieuw personeel vraagt nu meer (ken ook mensen die nu veel meer verdienen in de horeca dan voor 2020). Alles zal aan de klant worden doorberekend.
Wel gek dat een van de ketens nu een deal met AH heeft waar men tegen flinke korting kan boeken. Dat moet ook flink wat kosten.

Ik doe er zelf niet aan mee omdat na aanschaf voucher vast zal blijken dat je dan plek probeert te reserveren en dat dan alleen donderdag 28 juli het tijdslot 9.00u t/m 15.00u nog beschikbaar is ofzo. Wel eens eerder met zo’n actie meegemaakt.
Scratch a liberal and you will find a fascist
  zaterdag 26 maart 2022 @ 12:28:35 #14
15746 daNpy
Marathon Coupé
pi_204226083
quote:
0s.gif Op zaterdag 26 maart 2022 11:29 schreef EdvandeBerg het volgende:

[..]

Ik doe er zelf niet aan mee omdat na aanschaf voucher vast zal blijken dat je dan plek probeert te reserveren en dat dan alleen donderdag 28 juli het tijdslot 9.00u t/m 15.00u nog beschikbaar is ofzo. Wel eens eerder met zo’n actie meegemaakt.
Dat hebben wij nog niet meegemaakt hoor, gewoon alles te boeken wat normaal ook te boeken is.

Wij zijn gisteren geweest, ook heerlijk weer. Was wel tijd na 2,5 jaar :Y
Wat me echter opviel aan de ligstoelen was dat mensen daar dus hun handdoek op laten liggen. Ook als ze er helemaal niet zijn.
Fucking asociaal, neem gewoon je handdoek mee als je een rondje sauna's gaat doen, en pak daarna een beschikbare ligstoel. Het is geen all-in hotel in Spanje :r :')
You can sleep in a racecar, but you can't race a house!
Op zaterdag 12 november 2022 13:41 schreef knoopie het volgende:
Daar kan je wel om lachen, maar de motorolie vervangen is een stuk handiger in de badkuip dan op je vloerkleed in de woonkamer.
  zaterdag 26 maart 2022 @ 18:42:55 #15
63722 z80
I fink you freaky
pi_204230073
quote:
0s.gif Op zaterdag 26 maart 2022 11:29 schreef EdvandeBerg het volgende:

[..]
Wel gek dat een van de ketens nu een deal met AH heeft waar men tegen flinke korting kan boeken. Dat moet ook flink wat kosten.

Ik doe er zelf niet aan mee omdat na aanschaf voucher vast zal blijken dat je dan plek probeert te reserveren en dat dan alleen donderdag 28 juli het tijdslot 9.00u t/m 15.00u nog beschikbaar is ofzo. Wel eens eerder met zo’n actie meegemaakt.
2e kaartje gratis. Een actie die regelmatig langs komt bij verschillende sauna's. En zoals gebruikelijk mensen die alleen gaan weer uitsluit.
Go away or i will replace you withe a very small shell script.
Der Gesunde weiß nicht, wie reich er ist.
If you torture the data long enough, it will confess to anything.
  zaterdag 26 maart 2022 @ 20:53:51 #16
102757 EdvandeBerg
LETS GO BRANDON!
pi_204232932
quote:
0s.gif Op zaterdag 26 maart 2022 18:42 schreef z80 het volgende:

[..]
2e kaartje gratis. Een actie die regelmatig langs komt bij verschillende sauna's. En zoals gebruikelijk mensen die alleen gaan weer uitsluit.
Zou je niet met iemand kunnen regelen samen te gaan en vervolgens ieder de eigen weg te gaan?
Scratch a liberal and you will find a fascist
  dinsdag 12 april 2022 @ 18:34:58 #17
233495 LPFAN
<3 Linkin Park
pi_204415267
Vandaag voor het eerst naar Spawell Peize geweest. Viel me alles mee ondanks de slechte reviews! Alleen het eten vond ik niet veel aan. Ik en met wie ik was eten vega en daar was heel minimaal keus in. Verder had ik ook graag wat fruit gewild ofzo en dat was er ook niet.
Kom een kijkje nemen op onze facebookpagina van Stichting Queri.
https://www.facebook.com/thuiszorgvoordieren/
pi_204665716
quote:
0s.gif Op zaterdag 26 maart 2022 12:28 schreef daNpy het volgende:

[..]
Dat hebben wij nog niet meegemaakt hoor, gewoon alles te boeken wat normaal ook te boeken is.

Wij zijn gisteren geweest, ook heerlijk weer. Was wel tijd na 2,5 jaar :Y
Wat me echter opviel aan de ligstoelen was dat mensen daar dus hun handdoek op laten liggen. Ook als ze er helemaal niet zijn.
Fucking asociaal, neem gewoon je handdoek mee als je een rondje sauna's gaat doen, en pak daarna een beschikbare ligstoel. Het is geen all-in hotel in Spanje :r :')
Dit is wel asociaal inderdaad, al wil je ook niet weer helemaal met je spullen verkassen omdat je even de sauna/zwembad/bubbelbad in gaat. Sauna Soesterberg hadden ze de regel dat je je spullen iets van 30 minuten mocht laten liggen op een ligstoel, en daarna halen ze je spullen weg. Daar moet je wel een systeem voor maken natuurlijk, anders is het geen doen. Moet een beetje in de gaten worden gehouden door personeel. Vond dat wel een goed systeem, dan hoef je ook niet continu je plekje te verlaten als je even weg bent.
  zondag 8 mei 2022 @ 17:10:56 #19
15746 daNpy
Marathon Coupé
pi_204667373
quote:
0s.gif Op zondag 8 mei 2022 13:57 schreef GoldRushFrog het volgende:

[..]
Dit is wel asociaal inderdaad, al wil je ook niet weer helemaal met je spullen verkassen omdat je even de sauna/zwembad/bubbelbad in gaat. Sauna Soesterberg hadden ze de regel dat je je spullen iets van 30 minuten mocht laten liggen op een ligstoel, en daarna halen ze je spullen weg. Daar moet je wel een systeem voor maken natuurlijk, anders is het geen doen. Moet een beetje in de gaten worden gehouden door personeel. Vond dat wel een goed systeem, dan hoef je ook niet continu je plekje te verlaten als je even weg bent.
"Helemaal je spullen meenemen"

Welke spullen? Je handdoek?
Die lagen er gewoon om plekken bezet te houden, nergens anders voor. Asociaal dus.
You can sleep in a racecar, but you can't race a house!
Op zaterdag 12 november 2022 13:41 schreef knoopie het volgende:
Daar kan je wel om lachen, maar de motorolie vervangen is een stuk handiger in de badkuip dan op je vloerkleed in de woonkamer.
pi_204667427
quote:
0s.gif Op zondag 8 mei 2022 17:10 schreef daNpy het volgende:

[..]
"Helemaal je spullen meenemen"

Welke spullen? Je handdoek?
Die lagen er gewoon om plekken bezet te houden, nergens anders voor. Asociaal dus.
Doorgaans heb je ook nog een tasje met spullen. Flesje water, zonnebrand, boekje etc etc. Als je even de sauna en dompelbad in gaat hoef je wat mij betreft niet gelijk al je spullen mee te nemen. Wel als je echt langere tijd weg blijft natuurlijk.
  Moderator zondag 19 juni 2022 @ 10:34:48 #21
7566 crew  MaJo
Mama van aapie
pi_205090352
Wij zijn gisteren naar Thermen Soesterberg geweest, dat is goed bevallen. Mooie ruim opgezette sauna, veel baden en lekkere rustruimtes. Ik was zo ontspannen dat ik zelfs in slaap gevallen ben O+ Ook een ontspanningsmassage gehad, dat is natuurlijk altijd goed.

Enige nadeel vond ik wel de prijzen van de horeca, bijna 6 euro voor een verse jus 8)7 Ook het broodje dat ik uiteindelijk had vond ik niet zo heel lekker. Maar goed, dat was het enige.

Tot nu toe blijft Berendonck favoriet maar we wonen binnenkort op een kwartier rijden van Soesterberg dus we zullen zeker vaker terugkomen :Y
30 maart - We are Scientists | 26 mei - Froukje | 12 juni - Calexico | 27 augustus - Wilco
pi_205091879
quote:
1s.gif Op zondag 19 juni 2022 10:34 schreef MaJo het volgende:
Wij zijn gisteren naar Thermen Soesterberg geweest, dat is goed bevallen. Mooie ruim opgezette sauna, veel baden en lekkere rustruimtes. Ik was zo ontspannen dat ik zelfs in slaap gevallen ben O+ Ook een ontspanningsmassage gehad, dat is natuurlijk altijd goed.

Enige nadeel vond ik wel de prijzen van de horeca, bijna 6 euro voor een verse jus 8)7 Ook het broodje dat ik uiteindelijk had vond ik niet zo heel lekker. Maar goed, dat was het enige.

Tot nu toe blijft Berendonck favoriet maar we wonen binnenkort op een kwartier rijden van Soesterberg dus we zullen zeker vaker terugkomen :Y
Soesterberg is absoluut een favoriet van mij! Ben al een tijdje niet geweest, maar vond de opgietingen daar, en het hele ''belevenisprogramma'' vaak erg goed. Horeca kan ik me voorstellen inderdaad. Het is altijd duur geweest, maar nu begint het de spuigaten uit te lopen. Dat is overigens overal zo helaas.
pi_205094079
Vraagje tussendoor: welke saunas hebben een badkledingdag op donderdag of vrijdag? Voor mij hoeft dat niet (liever niet!) maar de 14-jarige die ik wil meenemen voor een dagje wellness vindt het nog wat spannend.
Op donderdag 21 juli 2011 23:08 schreef Loveless85 het volgende:
Dan heb je safe = condoom
Double dutch = condoom en pil
quadruple Cat = pil, MAP, condoom, castratie, prikpil, spiraaltje, zaaddodende pasta en voor het jodelen de bergen uit
pi_205094131
Hihaho

[ Bericht 48% gewijzigd door Peejtur op 19-06-2022 19:32:55 ]
I think that it’s extraordinarily important that we in computer science keep fun in computing
For all who deny the struggle, the triumphant overcome
pi_205094203
quote:
1s.gif Op zondag 19 juni 2022 18:51 schreef Cat-astrophe het volgende:
Vraagje tussendoor: welke saunas hebben een badkledingdag op donderdag of vrijdag? Voor mij hoeft dat niet (liever niet!) maar de 14-jarige die ik wil meenemen voor een dagje wellness vindt het nog wat spannend.
Bij veel resorts van IWR kun je op donderdagen (niet per se alle donderdagen) terecht. Zwaluwhoeve en SpaPuur iedere donderdag, Elysium de laatste donderdag van de maand.

Geen idee of de resorts je verder aandspreken (zeker Zwaluwhoeve zou ik persoonlijk niet meer naar toe gaan), maar goed...
pi_205094612
quote:
0s.gif Op zondag 19 juni 2022 19:04 schreef XanderH het volgende:

[..]
Bij veel resorts van IWR kun je op donderdagen (niet per se alle donderdagen) terecht. Zwaluwhoeve en SpaPuur iedere donderdag, Elysium de laatste donderdag van de maand.

Geen idee of de resorts je verder aandspreken (zeker Zwaluwhoeve zou ik persoonlijk niet meer naar toe gaan), maar goed...
^O^
Zelf ook niet echt fan van die resorts (zeker niet in de zomervakantie :X ) maar het is in ieder geval een optie.
Op donderdag 21 juli 2011 23:08 schreef Loveless85 het volgende:
Dan heb je safe = condoom
Double dutch = condoom en pil
quadruple Cat = pil, MAP, condoom, castratie, prikpil, spiraaltje, zaaddodende pasta en voor het jodelen de bergen uit
  Moderator zondag 19 juni 2022 @ 20:09:05 #27
7566 crew  MaJo
Mama van aapie
pi_205095159
quote:
0s.gif Op zondag 19 juni 2022 14:11 schreef GoldRushFrog het volgende:

[..]
Soesterberg is absoluut een favoriet van mij! Ben al een tijdje niet geweest, maar vond de opgietingen daar, en het hele ''belevenisprogramma'' vaak erg goed. Horeca kan ik me voorstellen inderdaad. Het is altijd duur geweest, maar nu begint het de spuigaten uit te lopen. Dat is overigens overal zo helaas.
We hebben zelf niets met het programma gedaan, vaak zijn de rijen al lang en dan denk ik "laat maar". Ik wilde wel naar een meditatiesessie in de yurt maar op dat moment lag ik te slapen in de stilteruimte :Z

Wat zijn jouw ervaringen met het belevenisprogramma? Sommige dingen kan ik me ook niet zoveel bij voorstellen, zoals bijvoorbeeld een klankschalensessie :@
30 maart - We are Scientists | 26 mei - Froukje | 12 juni - Calexico | 27 augustus - Wilco
  zondag 19 juni 2022 @ 20:14:10 #28
74065 Burdie
Cogito ergo Fok!
pi_205095238
quote:
1s.gif Op zondag 19 juni 2022 10:34 schreef MaJo het volgende:
Wij zijn gisteren naar Thermen Soesterberg geweest, dat is goed bevallen. Mooie ruim opgezette sauna, veel baden en lekkere rustruimtes. Ik was zo ontspannen dat ik zelfs in slaap gevallen ben O+ Ook een ontspanningsmassage gehad, dat is natuurlijk altijd goed.

Enige nadeel vond ik wel de prijzen van de horeca, bijna 6 euro voor een verse jus 8)7 Ook het broodje dat ik uiteindelijk had vond ik niet zo heel lekker. Maar goed, dat was het enige.

Tot nu toe blijft Berendonck favoriet maar we wonen binnenkort op een kwartier rijden van Soesterberg dus we zullen zeker vaker terugkomen :Y
Tip, neem een 10-badenkaart (of hoe ze het daar ook noemen), dan ben je sneller geneigd om tóch te gaan. Ik had er ook een bij Soesterberg toen ik er nog in de buurt woonde, ik vind het een heerlijk complex. Niet zo groot en massaal, maar zeker niet te klein.

Ik woon nu redelijk dicht bij SpaPuur, die vind ik dus wél echt te klein. Zo jammer...
KuikenGuppy
pi_205095328
quote:
0s.gif Op zondag 19 juni 2022 20:09 schreef MaJo het volgende:

[..]
We hebben zelf niets met het programma gedaan, vaak zijn de rijen al lang en dan denk ik "laat maar". Ik wilde wel naar een meditatiesessie in de yurt maar op dat moment lag ik te slapen in de stilteruimte :Z

Wat zijn jouw ervaringen met het belevenisprogramma? Sommige dingen kan ik me ook niet zoveel bij voorstellen, zoals bijvoorbeeld een klankschalensessie :@
Haha, moet eerlijk zeggen dat ik alleen van de opgietingen gebruik maak. Opgieting is een ritueel waarbij een opgieter/saunameester water verrijkt met essentiële oliën verdeelt over de saunakachel en daarna deze vochtige en geurige warmte verspreid door te zwaaien met een handdoek, waaier, wimpel of ander wappermateriaal. Vaak zetten ze ook een fijn muziekje op. Maar goed, dit wist je waarschijnlijk al :o . Volgens mij doen ze een klankschalensessie in een medium warme sauna, en dan krijg je allemaal mooie klanken te horen. Heel rustgevend waarschijnlijk :D
  Moderator zondag 19 juni 2022 @ 20:27:43 #30
7566 crew  MaJo
Mama van aapie
pi_205095509
quote:
1s.gif Op zondag 19 juni 2022 20:14 schreef Burdie het volgende:

[..]
Tip, neem een 10-badenkaart (of hoe ze het daar ook noemen), dan ben je sneller geneigd om tóch te gaan. Ik had er ook een bij Soesterberg toen ik er nog in de buurt woonde, ik vind het een heerlijk complex. Niet zo groot en massaal, maar zeker niet te klein.

Ik woon nu redelijk dicht bij SpaPuur, die vind ik dus wél echt te klein. Zo jammer...
We hebben gisteren gelijk gevraagd naar de mogelijkheden aangezien we wel verwachten er vaker gebruik van te maken :Y Ze hebben inderdaad een 10, 20 of 50 badenkaart. Ik denk dat we voor de 10 gaan, maar pas als we er wonen. Eerst maar even settelen in onze nieuwe woning en dan weer een dagje badderen O+

quote:
0s.gif Op zondag 19 juni 2022 20:17 schreef GoldRushFrog het volgende:

[..]
Haha, moet eerlijk zeggen dat ik alleen van de opgietingen gebruik maak. Opgieting is een ritueel waarbij een opgieter/saunameester water verrijkt met essentiële oliën verdeelt over de saunakachel en daarna deze vochtige en geurige warmte verspreid door te zwaaien met een handdoek, waaier, wimpel of ander wappermateriaal. Vaak zetten ze ook een fijn muziekje op. Maar goed, dit wist je waarschijnlijk al :o . Volgens mij doen ze een klankschalensessie in een medium warme sauna, en dan krijg je allemaal mooie klanken te horen. Heel rustgevend waarschijnlijk :D
Ik wist niet precies wat de opgietingen inhouden dus bedankt voor de uitleg ^O^ Zelf hou ik het niet langer dan 5 minuten vol in de sauna dus ik ben bang dat het niks voor mij is, al lijkt het me wel heerlijk met die essentiële oliën O+ Dat is nog wel iets mis bij de wellness, zo'n Turks stoombad met lekkere geuren. Dat had je vroeger in het zwembad waar ik altijd kwam, heerlijk was dat!
30 maart - We are Scientists | 26 mei - Froukje | 12 juni - Calexico | 27 augustus - Wilco
  zondag 19 juni 2022 @ 20:33:55 #31
74065 Burdie
Cogito ergo Fok!
pi_205095624
quote:
0s.gif Op zondag 19 juni 2022 20:27 schreef MaJo het volgende:

[..]
We hebben gisteren gelijk gevraagd naar de mogelijkheden aangezien we wel verwachten er vaker gebruik van te maken :Y Ze hebben inderdaad een 10, 20 of 50 badenkaart. Ik denk dat we voor de 10 gaan, maar pas als we er wonen. Eerst maar even settelen in onze nieuwe woning en dan weer een dagje badderen O+
[..]
Ik wist niet precies wat de opgietingen inhouden dus bedankt voor de uitleg ^O^ Zelf hou ik het niet langer dan 5 minuten vol in de sauna dus ik ben bang dat het niks voor mij is, al lijkt het me wel heerlijk met die essentiële oliën O+ Dat is nog wel iets mis bij de wellness, zo'n Turks stoombad met lekkere geuren. Dat had je vroeger in het zwembad waar ik altijd kwam, heerlijk was dat!
Soesterberg heeft een Turks stoombad met eucalyptus geur!
KuikenGuppy
  Moderator zondag 19 juni 2022 @ 21:44:06 #32
7566 crew  MaJo
Mama van aapie
pi_205097093
quote:
1s.gif Op zondag 19 juni 2022 20:33 schreef Burdie het volgende:

[..]
Soesterberg heeft een Turks stoombad met eucalyptus geur!
Oh echt :o Dan moeten we zeker terug!
30 maart - We are Scientists | 26 mei - Froukje | 12 juni - Calexico | 27 augustus - Wilco
pi_205101198
quote:
1s.gif Op zondag 19 juni 2022 20:14 schreef Burdie het volgende:

[..]
Tip, neem een 10-badenkaart (of hoe ze het daar ook noemen), dan ben je sneller geneigd om tóch te gaan. Ik had er ook een bij Soesterberg toen ik er nog in de buurt woonde, ik vind het een heerlijk complex. Niet zo groot en massaal, maar zeker niet te klein.

Ik woon nu redelijk dicht bij SpaPuur, die vind ik dus wél echt te klein. Zo jammer...
En Devarana in Den Bosch? Die vind ik persoonlijk wel fijn :Y

En mbt klankschalensessie, ik heb weleens, toen 't nog gratis was en heel rustig zo'n sessie gedaan. Je ligt of zit on de sauna met ogen dicht en dan wordt er op klankschalen geslagen vlak naast je, dat zijn hele lage tonen die ook een soort trilling door je lichaam heen veroorzaken, werkt stiekem best heel ontspannend.

[ Bericht 12% gewijzigd door Memento-Mori op 20-06-2022 13:06:07 ]
  maandag 20 juni 2022 @ 14:06:05 #34
74065 Burdie
Cogito ergo Fok!
pi_205101701
quote:
1s.gif Op maandag 20 juni 2022 12:58 schreef Memento-Mori het volgende:
En Devarana in Den Bosch? Die vind ik persoonlijk wel fijn :Y
Nog nooit geweest, ga ik eens naar kijken! Dank je :).
KuikenGuppy
  maandag 20 juni 2022 @ 14:08:27 #35
74065 Burdie
Cogito ergo Fok!
pi_205101715
Ik heb 1x klankschalen gedaan, maar ik vond het wat te zweverig. Die man hield die schaal zo voor m'n neus en ik had geen idee wat ik ermee moest, dus heb maar instemmend geknikt :') _O-. Best genant achteraf :').
KuikenGuppy
  maandag 20 juni 2022 @ 14:22:39 #36
112156 Debsterr
Dino inventor
pi_205101815
quote:
1s.gif Op maandag 20 juni 2022 14:06 schreef Burdie het volgende:

[..]
Nog nooit geweest, ga ik eens naar kijken! Dank je :).
Doen! Is echt een heel fijne vind ik ook :Y.
Once in a while, I just wanna dance and feel good
pi_205102066
quote:
1s.gif Op maandag 20 juni 2022 14:08 schreef Burdie het volgende:
Ik heb 1x klankschalen gedaan, maar ik vond het wat te zweverig. Die man hield die schaal zo voor m'n neus en ik had geen idee wat ik ermee moest, dus heb maar instemmend geknikt :') _O-. Best genant achteraf :').
Hahahaha ja dan kan ik 't me voorstellen dat 't ongemakkelijk is, ons werd echt uitgelegd dat je gewoon lekker moest ontspannen zoals normaal in de sauna met je ogen dicht dus dan ben je je gelukkig niet zo bewust ervan. Ik vond het wel ontspannend maar niet meer dan dat.

En Devarana moet je dan zeker eens proberen :Y
pi_205125401
Heel grappig.

[ Bericht 98% gewijzigd door Peejtur op 23-06-2022 06:12:27 ]
🕰️₿🕰️₿🕰️₿🕰️₿🕰️₿🕰️ TikTok next Block
pi_205127365
quote:
1s.gif Op zondag 19 juni 2022 18:51 schreef Cat-astrophe het volgende:
Vraagje tussendoor: welke saunas hebben een badkledingdag op donderdag of vrijdag? Voor mij hoeft dat niet (liever niet!) maar de 14-jarige die ik wil meenemen voor een dagje wellness vindt het nog wat spannend.
Kinderen horen niet thuis in een sauna.

Een sauna die kinderen toelaat ga ik nooit meer naartoe.
pi_205127368
Iemand al in de vernieuwde sauna in Barendrecht geweest?
  Moderator donderdag 23 juni 2022 @ 12:23:44 #41
447051 crew  Peejtur
pi_205127465
quote:
13s.gif Op donderdag 23 juni 2022 12:09 schreef Duiveltja het volgende:

[..]
Kinderen horen niet thuis in een sauna.

Een sauna die kinderen toelaat ga ik nooit meer naartoe.
Denk niet dat ze je perse zullen missen.

Daarnaast vind ik een 14-jarige die gewoon serieus en normaal naar een sauna gaat heel wat anders dan bv een 8-jarige. Plus badkledingdag....er zal niks anders te zien zijn dan in een zwembad.

[ Bericht 0% gewijzigd door Peejtur op 23-06-2022 18:28:47 ]
pi_205129803
quote:
13s.gif Op donderdag 23 juni 2022 12:09 schreef Duiveltja het volgende:

[..]
Kinderen horen niet thuis in een sauna.

Een sauna die kinderen toelaat ga ik nooit meer naartoe.
Sow… lekker stellig….

Waarom horen kinderen er niet thuis? Geven ze enge hormonen af waar je niet mee kunt omgaan?

Ik ben bang dat je dan nog in weinig saunas terecht kunt. Meer plek voor mij en het rustige kind *O*
Op donderdag 21 juli 2011 23:08 schreef Loveless85 het volgende:
Dan heb je safe = condoom
Double dutch = condoom en pil
quadruple Cat = pil, MAP, condoom, castratie, prikpil, spiraaltje, zaaddodende pasta en voor het jodelen de bergen uit
pi_205129809
quote:
0s.gif Op donderdag 23 juni 2022 12:09 schreef Duiveltja het volgende:
Iemand al in de vernieuwde sauna in Barendrecht geweest?
Bieden ze kinderkorting, weet je dat?
Op donderdag 21 juli 2011 23:08 schreef Loveless85 het volgende:
Dan heb je safe = condoom
Double dutch = condoom en pil
quadruple Cat = pil, MAP, condoom, castratie, prikpil, spiraaltje, zaaddodende pasta en voor het jodelen de bergen uit
  donderdag 23 juni 2022 @ 19:10:41 #44
339901 LordofLeaves
conjurer of cheap tricks
pi_205130364
quote:
1s.gif Op donderdag 23 juni 2022 17:50 schreef Cat-astrophe het volgende:

[..]
Sow… lekker stellig….

Waarom horen kinderen er niet thuis? Geven ze enge hormonen af waar je niet mee kunt omgaan?

Ik ben bang dat je dan nog in weinig saunas terecht kunt. Meer plek voor mij en het rustige kind *O*
Vind het wel dapper van die kinderen dat ze mee durven.
soooo, da's mooi!
pi_205131186
quote:
0s.gif Op donderdag 23 juni 2022 19:10 schreef LordofLeaves het volgende:

[..]
Vind het wel dapper van die kinderen dat ze mee durven.
Op badkledingdagen lijkt het best veel op een zwembad (zonder bommetjes natuurlijk :7 )
Blootsauna is nieuw en een brug te ver, massages zijn bekend en dikke prima.

Maar ik kom van tijd tot tijd jongere kinderen tegen in de sauna op bloot dagen. En die weten zich prima te gedragen. Juist leuk, als je van jongs af aan daarin wordt meegenomen. Kan toch een stuk body shaming voorkomen.
Op donderdag 21 juli 2011 23:08 schreef Loveless85 het volgende:
Dan heb je safe = condoom
Double dutch = condoom en pil
quadruple Cat = pil, MAP, condoom, castratie, prikpil, spiraaltje, zaaddodende pasta en voor het jodelen de bergen uit
pi_205131228
Kinderen in de sauna... Dat doet me denken aan een keer dat ik in De Thermen in Rosmalen was (deze bestaat inmiddels niet meer, is failliet gegaan in het begin van de coronatijd). Blijkbaar was het "familiedag". Ik ben wel meer saunacomplexen gewend waar kinderen binnen mogen, maar niet zoals daar... Er waren speurtochten door het saunacomplex begeleid door de saunameester. Er was een speciale kinderopgieting. En nog wat andere speciale kinderactiviteiten, er zaten regelmatig groepjes kinderen te tekenen ofzo aan een grote tafel in het restaurant. Kinderen vanaf een jaar of 6 denk ik.

Tja. Één keer begon het zwembad wat te veel als een groot zwemparadijs te klinken, maar daar werd direct op aangesproken en het werd weer rustig. Verder heb ik er eigenlijk weinig van gemerkt dat er bovengemiddeld veel kinderen rondliepen. Kan niet zeggen dat ik er een probleem in zie.

Blijkbaar is in de sauna's waar ik de laatste jaren het meeste komt sowieso iedereen vanaf 14 jaar welkom, ook als het niet een speciale dag is. Wist ik niet, dus blijkbaar is de leeftijdsgroep van 14 t/m 18 jaar me nog nooit opgevallen, laat staan dat ik me er aan gestoord heb.

Ik heb meer last van de vrouwengroepen die denken dat saunacabines de beste plek zijn om te roddelen. :{
  Moderator donderdag 23 juni 2022 @ 21:21:39 #47
5428 crew  miss_sly
pi_205131773
quote:
1s.gif Op donderdag 23 juni 2022 20:26 schreef Cat-astrophe het volgende:

[..]
Op badkledingdagen lijkt het best veel op een zwembad (zonder bommetjes natuurlijk :7 )
Blootsauna is nieuw en een brug te ver, massages zijn bekend en dikke prima.

Maar ik kom van tijd tot tijd jongere kinderen tegen in de sauna op bloot dagen. En die weten zich prima te gedragen. Juist leuk, als je van jongs af aan daarin wordt meegenomen. Kan toch een stuk body shaming voorkomen.
Mijn dochter ging vanaf een jaar of zes regelmatig mee. Ze is nu 13 en vindt het momenteel wat lastig met haar veranderende lichaam. Komt wel weer, want ze vond het wel altijd fijn.

Belangrijkste van kinderen meenemen naar de sauna vind ik dat ouders ze begeleiden en leren dat het inderdaad geen zwemparadijs is.
And the young, they can lose hope cause they can't see beyond today,. ..
The wisdom that the old can't give away
pi_205132431
Ik ging als kind altijd al met mijn ouders mee naar de sauna. En dan gewoon de blote versie. Maar goed, ik was dan ook het type kind dat hield van lezen, dromen en onder water zwemmen :+
"Dear life, When I said "can my day get any worse?" it was a rhetorical question, not a challenge."
pi_205492503
Gisteren (en stukje vandaag) naar een wat vreemde eend in de bijt geweest: thermaalbaden Arcen.

Ik ging met iemand die bloot niet zo fijn vond, en dit leek een badkledingsauna. Het bleek allemaal een beetje vaag..

Begon al met de boeking, we deden er een hotelovernachting bij (lekker met badjes van wellness naar kamer) en we wilden een hotstone massage boeken. Hotelkamer boeking ging prima, we bleken bij aankomst zelfs een kamer met airco te hebben, zonder toeslag ^O^

Massage online boeken: hotstone stond niet op het formulier, er werd gevraagd op welke tijd we wilden, maar het formulier liet alleen een optie zien om je aankomsttijd in te voeren.
Alles zo goed mogelijk ingevuld en in grote letters de wensen bij de opmerkingen gezet. Dag erna werd ik teruggebeld en kwamen de wensen keurig in het systeem.

Wat ik me niet realiseerde is dat de betaling dan nog niet geregeld is. Wat ik hoorde toen ik met badjas aan (en dus zonder geld) bij de saunabalie stond. ‘Er staat nog een bedrag open mevrouw :7
En nee, dat kon blijkbaar niet op het sauna account worden bijgeschreven en achteraf worden betaald met wat we evt nog gingen consumeren. Dus terug naar de kamer voor mijn pinpas. Ugh.

Toen werd mijn saunamaatje gevraagd hoe oud ze was. 14? Dan mag je niet in de sauna :7

Wat een onzin :') Ik heb haar accuut zestien verklaard. Ik snap de regel dat minderjarigen begeleid moeten worden, maar daar ging het hier niet om. Blijkbaar vindt men alles onder de 16 te kwetsbaar of zo?

Hekje door, wellness in.
Het is een kuuroord met minerale baden, anders dus dan een reguliere wellness.
Er zijn drie middelgrote baden met diverse jets, stroompjes etc. En ieder bad heeft een tillift _O_ Er waren dan ook bovengemiddeld veel 60+ en mensen in rolstoel, met rollator of stok. En er is een fysiotherapie praktijk in huis. Je kunt er een compleet revalidatieprogramma doen. Watertemperatuur ligt ook hoger dan gemiddeld. Ideaal om te relaxen.

De wellness heeft weinig buitenruimte, maar het was er niet druk en er waren ligbedjes zat.
Er zijn wat privé sauna hokjes en stoomcabines, kun je met je polsbandje betalen, is een euro of vier voor een kwartier. En je mag (moet) je badpak daar aanhouden.

Op naar de hotstone massage. Erg irritant dat die buiten het wellnessgebied zit en je telkens achter het hekje moet wachten tot een personeelslid je door laat, ook als je even naar je hotelkamer wil. Want bandje meerdere keren per dag scannen kan niet.

Massage was fijn, beetje jammer dat de dames meteen het bed gingen afhalen terwijl wij nog in de ruimte waren. Dat voelt gehaast.

Toen op zoek naar de saunas. Die bleken naakt te zijn. Badpak uitdoen in een ruimte voor je het sauna landschap betreedt en blijkbaar is het belangrijk om een dames en heren hok te hebben. Waarna je elkaar aan de andere kant dus naakt ontmoet. Tja…

Sauna maatje vond het blootgebeuren niet zo prettig maar het compromis van bovenstukje uit en handdoek om werkte wel. Er zijn een stuk of zes saunas en een stoomcabine. Allen gratis.
Jammer dat er geen temperaturen bij de cabines stonden. De lemon sauna… weinig lemon. Alpenkruiden was wel fijn (ging ik later in mijn eentje nog naartoe) en ik kreeg zelfs een soort van opgieting toen het water en aroma werd bijgevuld en rondgewapperd.

Verder een klein zwembad en een tuintje.

Terug naar het algemene deel.
Een rustruimte met lekkere stoelen heb ik niet gezien.
Eten: er is een brasserie (zelfbediening) die wat sfeerloos aandeed. De keuken sloot om 19.00 uur, brasserie om 20.00 uur. Sauna is tot 23.00 uur open maar als je wat drinken wil zul je toch echt weer uit de wellness moeten worden losgelaten door het personeel.
En het restaurant wat in het hotel ligt… doet geen diner.

De wellness ligt op een terrein met camping en huisjes, daar is wel een familierestaurant.
En omdat we tussendoor toch naar de kamer gingen hebben we ons maar aangekleed om daar te gaan eten.

Al in al: voor campinggangers en mensen met krakende gewrichten is het een mooi concept.
Voor mij persoonlijk teveel minpunten in inrichting en bedrijfsvoering om er vaak terug te gaan.
Op donderdag 21 juli 2011 23:08 schreef Loveless85 het volgende:
Dan heb je safe = condoom
Double dutch = condoom en pil
quadruple Cat = pil, MAP, condoom, castratie, prikpil, spiraaltje, zaaddodende pasta en voor het jodelen de bergen uit
pi_205496856
Vorige week een bezoekje gebracht aan Sauna Drome in Putten.

Pluspunten:
Gezellig complex, niet al te groot maar ook weer niet klein.
Twee grote zonneweiden met veel ligbedden, erg fijn.
De keuken is bijzonder rap en zowaar betaalbaar (neem bijvoorbeeld ¤13,75 voor een maaltijdsalade) voor saunabegrippen.
Mijn lief nam een relax massage van 45min, was er erg over te spreken.
En dat sauna bootje.. :Y
Gasten mogen de houtgestookte sauna's ook zelf bijvullen indien gewenst

Min:
Her en der wel wat achterstallig onderhoud of provisorische oplossingen (neem het verzakte kunstgras).
Vroege sluiting op zondag (personeelstekort)
Het afkoel badje in de vijver zag er smerig uit
Toiletten smerig
Oja en mocht je slecht weer treffen is de pret wel minder vrees ik in dit complex.
Vrij smalle gangen en voetpaden

6,5
pi_205521293
quote:
1s.gif Op vrijdag 29 juli 2022 18:23 schreef Cat-astrophe het volgende:
Gisteren (en stukje vandaag) naar een wat vreemde eend in de bijt geweest: thermaalbaden Arcen.
[...]
Dat klinkt inderdaad wel als heel veel gedoe voor een beetje sauna. Jammer!
pi_205584590
Weet iemand of er ook sauna's in Nederland (liefst Noord) zijn met een cabine van 120 °C? Ik heb er ooit één gedaan in Duitsland en dat was echt fantastisch.
blub blub
pi_205584830
Hmm, ik zou zweren dat ik bij Devarana ooit in een cabine van 110 a 120 graden heb gezeten, maar die is volgens de website maar 95: https://www.saunadevarana.nl/sauna/maa-sauna/

Dus of ik heb het verkeerd onthouden, of de info op de website klopt niet, of ze hebben de temperatuur verlaagd. In het Noorden is het ook niet. ;)

Bad Nieuweschans adverteert wel met een cabine van 100 à 110 graden: https://www.thermenbadnieuweschans.nl/sauna/saunas/aardsauna/

Dat is wel in het Noorden, misschien bevalt dat je.

Heter kan ik het online niet vinden.
pi_205586379
quote:
0s.gif Op maandag 8 augustus 2022 22:37 schreef XanderH het volgende:
Hmm, ik zou zweren dat ik bij Devarana ooit in een cabine van 110 a 120 graden heb gezeten, maar die is volgens de website maar 95: https://www.saunadevarana.nl/sauna/maa-sauna/

Dus of ik heb het verkeerd onthouden, of de info op de website klopt niet, of ze hebben de temperatuur verlaagd. In het Noorden is het ook niet. ;)

Bad Nieuweschans adverteert wel met een cabine van 100 à 110 graden: https://www.thermenbadnieuweschans.nl/sauna/saunas/aardsauna/

Dat is wel in het Noorden, misschien bevalt dat je.

Heter kan ik het online niet vinden.
Thanks voor de info. In Burgum (Leeuwerikhoeve) kom ik regelmatig en die hebben een 100 °C cabine. Ik hoop dat iemand hier ergens meer weet (eigen ervaring).
blub blub
pi_205586725
quote:
0s.gif Op maandag 8 augustus 2022 22:37 schreef XanderH het volgende:
Hmm, ik zou zweren dat ik bij Devarana ooit in een cabine van 110 a 120 graden heb gezeten, maar die is volgens de website maar 95: https://www.saunadevarana.nl/sauna/maa-sauna/

Dus of ik heb het verkeerd onthouden, of de info op de website klopt niet, of ze hebben de temperatuur verlaagd. In het Noorden is het ook niet. ;)

Bad Nieuweschans adverteert wel met een cabine van 100 à 110 graden: https://www.thermenbadnieuweschans.nl/sauna/saunas/aardsauna/

Dat is wel in het Noorden, misschien bevalt dat je.

Heter kan ik het online niet vinden.
Soesterberg hebben ze ook een Maa sauna van 110 graden, dacht ik. Vond het overigens heel erg meevallen toen ik erin zat. Stelde niet veel voor. Kon prima een kwartiertje blijven zitten.
pi_205586923
quote:
0s.gif Op dinsdag 9 augustus 2022 10:08 schreef GoldRushFrog het volgende:

[..]
Soesterberg hebben ze ook een Maa sauna van 110 graden, dacht ik. Vond het overigens heel erg meevallen toen ik erin zat. Stelde niet veel voor. Kon prima een kwartiertje blijven zitten.
Vergeet niet dat het grootste deel van je opwarming komt van straling van de wanden en plafond. De droge lucht heeft nauwelijks warmtecapaciteit en doet relatief weinig. Je wanden en plafonds fungeren dus als zwarte straler volgens de wet van Stefan Boltzmann. Die wet zegt dat de afgegeven stralingsintensiteit met de vierde macht van de temperatuur gaat.

Met andere woorden: 110C = 383K en 120C = 393K. Vervolgens: 393 / 383 = 1,0261 en 1,0261^4 = 1,108. Dus 120C is 10,8% intenser dan 110C.

Verschil tussen 80C en 100C is 25%...
blub blub
pi_205588450
quote:
0s.gif Op dinsdag 9 augustus 2022 10:08 schreef GoldRushFrog het volgende:

[..]
Soesterberg hebben ze ook een Maa sauna van 110 graden, dacht ik. Vond het overigens heel erg meevallen toen ik erin zat. Stelde niet veel voor. Kon prima een kwartiertje blijven zitten.
Ik kan zo'n hete en kurkdroge sauna ook veel beter verdragen dan een cabine van 60 à 80 graden met hoge(re) luchtvochtigheid.

Maar zou niet willen stellen dat het daarom niet veel voorstelt. ;)
pi_206340931
Weet iemand een sauna waar vandaag/ op zondag badkledingdag is?
pi_206445419
quote:
1s.gif Op vrijdag 29 juli 2022 18:23 schreef Cat-astrophe het volgende:
Gisteren (en stukje vandaag) naar een wat vreemde eend in de bijt geweest: thermaalbaden Arcen.

Ik ging met iemand die bloot niet zo fijn vond, en dit leek een badkledingsauna. Het bleek allemaal een beetje vaag..

Begon al met de boeking, we deden er een hotelovernachting bij (lekker met badjes van wellness naar kamer) en we wilden een hotstone massage boeken. Hotelkamer boeking ging prima, we bleken bij aankomst zelfs een kamer met airco te hebben, zonder toeslag ^O^

Massage online boeken: hotstone stond niet op het formulier, er werd gevraagd op welke tijd we wilden, maar het formulier liet alleen een optie zien om je aankomsttijd in te voeren.
Alles zo goed mogelijk ingevuld en in grote letters de wensen bij de opmerkingen gezet. Dag erna werd ik teruggebeld en kwamen de wensen keurig in het systeem.

Wat ik me niet realiseerde is dat de betaling dan nog niet geregeld is. Wat ik hoorde toen ik met badjas aan (en dus zonder geld) bij de saunabalie stond. ‘Er staat nog een bedrag open mevrouw :7
En nee, dat kon blijkbaar niet op het sauna account worden bijgeschreven en achteraf worden betaald met wat we evt nog gingen consumeren. Dus terug naar de kamer voor mijn pinpas. Ugh.

Toen werd mijn saunamaatje gevraagd hoe oud ze was. 14? Dan mag je niet in de sauna :7

Wat een onzin :') Ik heb haar accuut zestien verklaard. Ik snap de regel dat minderjarigen begeleid moeten worden, maar daar ging het hier niet om. Blijkbaar vindt men alles onder de 16 te kwetsbaar of zo?

Hekje door, wellness in.
Het is een kuuroord met minerale baden, anders dus dan een reguliere wellness.
Er zijn drie middelgrote baden met diverse jets, stroompjes etc. En ieder bad heeft een tillift _O_ Er waren dan ook bovengemiddeld veel 60+ en mensen in rolstoel, met rollator of stok. En er is een fysiotherapie praktijk in huis. Je kunt er een compleet revalidatieprogramma doen. Watertemperatuur ligt ook hoger dan gemiddeld. Ideaal om te relaxen.

De wellness heeft weinig buitenruimte, maar het was er niet druk en er waren ligbedjes zat.
Er zijn wat privé sauna hokjes en stoomcabines, kun je met je polsbandje betalen, is een euro of vier voor een kwartier. En je mag (moet) je badpak daar aanhouden.

Op naar de hotstone massage. Erg irritant dat die buiten het wellnessgebied zit en je telkens achter het hekje moet wachten tot een personeelslid je door laat, ook als je even naar je hotelkamer wil. Want bandje meerdere keren per dag scannen kan niet.

Massage was fijn, beetje jammer dat de dames meteen het bed gingen afhalen terwijl wij nog in de ruimte waren. Dat voelt gehaast.

Toen op zoek naar de saunas. Die bleken naakt te zijn. Badpak uitdoen in een ruimte voor je het sauna landschap betreedt en blijkbaar is het belangrijk om een dames en heren hok te hebben. Waarna je elkaar aan de andere kant dus naakt ontmoet. Tja…

Sauna maatje vond het blootgebeuren niet zo prettig maar het compromis van bovenstukje uit en handdoek om werkte wel. Er zijn een stuk of zes saunas en een stoomcabine. Allen gratis.
Jammer dat er geen temperaturen bij de cabines stonden. De lemon sauna… weinig lemon. Alpenkruiden was wel fijn (ging ik later in mijn eentje nog naartoe) en ik kreeg zelfs een soort van opgieting toen het water en aroma werd bijgevuld en rondgewapperd.

Verder een klein zwembad en een tuintje.

Terug naar het algemene deel.
Een rustruimte met lekkere stoelen heb ik niet gezien.
Eten: er is een brasserie (zelfbediening) die wat sfeerloos aandeed. De keuken sloot om 19.00 uur, brasserie om 20.00 uur. Sauna is tot 23.00 uur open maar als je wat drinken wil zul je toch echt weer uit de wellness moeten worden losgelaten door het personeel.
En het restaurant wat in het hotel ligt… doet geen diner.

De wellness ligt op een terrein met camping en huisjes, daar is wel een familierestaurant.
En omdat we tussendoor toch naar de kamer gingen hebben we ons maar aangekleed om daar te gaan eten.

Al in al: voor campinggangers en mensen met krakende gewrichten is het een mooi concept.
Voor mij persoonlijk teveel minpunten in inrichting en bedrijfsvoering om er vaak terug te gaan.
Termaalbad arcen is lache, niet om naar de sauna te gaan, maar gewoon lui te zijn en in een lekker warm bad te dobberen. Is vaste prik om ieder jaar met vriendengroep een weekendje weg te gaan, dagje termaalbad, dagje hertog jan brouwerij :+

hier is dat bad trouwens wel omgedoopt tot terminaal bad, mede door de leeftijd van medebezoekers :+
hardcoholic
  woensdag 26 oktober 2022 @ 14:27:23 #60
335476 oppiedoppie
My mind is my small universe..
pi_206454077
Doordat ik voor mijn werk in een hotel zat met welness en ik de welness er gratis bij kreeg moest ik wel. En dat is me een partijtje goed bevallen. Eerst op woensdag 'badpak mag dag' gegaan maar ik was de enige in een badpak en heb het maar uitgedaan en vond het heerlijk. Gelijk mijn man uitgenodigd, die had er sowieso geen probleem mee, en we hebben genoten. Zijn erna nog 2 maal in hetzelfde hotel geweest voor de welness.

Het was in Helmond bij de wellnesresort hotel maar de eerste keer dat ik er kwam heette het hotel nog anders. Het eten was er ook erg goed.

Nadeel vond ik wel dat als je een arrangement boekt dat je dan eerst een overnachting had en de volgende dag de welness en dat wilde ik perse andersom.

Voor mij is dit een echte aanrader, lekkere opgietingen ook, maar ik heb dan verder geen vergelijkingsmateriaal.
To BG or not to BG!
pi_206455624
Iemand al in Barendrecht geweest en is dat ook een soort van swingergedoe op badkledingdagen?
pi_206463497
quote:
1s.gif Op woensdag 26 oktober 2022 16:35 schreef Azula2.0 het volgende:
Iemand al in Barendrecht geweest en is dat ook een soort van swingergedoe op badkledingdagen?
Er zijn geen badkledingdagen zie ik op hun site.

[ Bericht 4% gewijzigd door Regilio_ op 27-10-2022 09:11:54 ]
pi_206464630
quote:
2s.gif Op donderdag 27 oktober 2022 08:58 schreef Regilio_ het volgende:

[..]
Er zijn geen badkledingdagen zie ik op hun site.
Jammer. Heb twee vouchers ervoor maar die geef ik dan weg.
pi_206464789
quote:
1s.gif Op donderdag 27 oktober 2022 11:10 schreef Azula2.0 het volgende:

[..]
Jammer. Heb twee vouchers ervoor maar die geef ik dan weg.
Hoe kom je erbij dat het een swingergedoe zou zijn op badkledingdagen? Oprechte vraag, ook omdat ik zelf geen ervaring heb met badkledingdagen.
pi_206464918
quote:
1s.gif Op donderdag 27 oktober 2022 11:26 schreef Regilio_ het volgende:

[..]
Hoe kom je erbij dat het een swingergedoe zou zijn op badkledingdagen? Oprechte vraag, ook omdat ik zelf geen ervaring heb met badkledingdagen.
Naja de laatste keer sauna voor mij was al ff geleden (en ook destijds stellen die toenadering zoeken) maar ik was in de Zwaluwhoeve laatst in de avond en in het bad naast ons werd gesekst. Zag verder mensen aan tenen sabbelen en mij daarbij aanstaren. Er is een paar keer met ons geflirt.

Na wat rondkijken op internet schijnt dat vaker voor te komen. Op zich lekker zelf weten, heb er geen last van en ik snap het. Maar als degene waarmee je bent dan ook hitsig gaat worden _O- soms wil je gewoon relaxten. Maar ik doe alleen badkledingdagen.
pi_206469394
Nog een reden om nooit naar badkledingdagen te gaan. Like wtf :o
"Dear life, When I said "can my day get any worse?" it was a rhetorical question, not a challenge."
  donderdag 27 oktober 2022 @ 19:49:16 #67
131591 Leandra
Is onmogelijk
pi_206469533
quote:
10s.gif Op donderdag 27 oktober 2022 19:43 schreef Isabeau het volgende:
Nog een reden om nooit naar badkledingdagen te gaan. Like wtf :o
Dat dus.
Nog nooit meegemaakt.
Wullie bin KOEL © Soneal
Why be difficult when, with a bit of effort, you could be impossible?
pi_206469568
ik ga binnenkort weer eens naar elysium (laatste keer is drie jaar geleden ofzo) ik las bij mn reservering dat de prijs die ik al heb afgerekend exclusief "energietoeslag" is. Iemand enig idee aan welk bedrag extra ik dan moet denken. op zich allemaal geen probleem hoor maar vind het zo vaag dat ze dat kennelijk pas op de dag zelf kunnen prijzen :?
In A World Of Emoticons, I'm Colon Capital D
Everybody needs a bosom for a pillow!
pi_206469578
Ik ben een keer naar een badkledingdag geweest omdat een vriendin dat fijner vond, maar niet zoiets meegemaakt. Het is volgens mij ook zeker niet de bedoeling of ‘zelf weten’; in een gewone sauna hoort geen seks thuis.
And the young, they can lose hope cause they can't see beyond today,. ..
The wisdom that the old can't give away
pi_206469581
quote:
0s.gif Op donderdag 27 oktober 2022 19:51 schreef littledrummergirl het volgende:
ik ga binnenkort weer eens naar elysium (laatste keer is drie jaar geleden ofzo) ik las bij mn reservering dat de prijs die ik al heb afgerekend exclusief "energietoeslag" is. Iemand enig idee aan welk bedrag extra ik dan moet denken. op zich allemaal geen probleem hoor maar vind het zo vaag dat ze dat kennelijk pas op de dag zelf kunnen prijzen :?
Jeetje, is dat nu ook al een ding, dat je op deze manier mee moet betalen aan de hogere gasrekening :o
"Dear life, When I said "can my day get any worse?" it was a rhetorical question, not a challenge."
pi_206469591
quote:
0s.gif Op donderdag 27 oktober 2022 19:51 schreef littledrummergirl het volgende:
ik ga binnenkort weer eens naar elysium (laatste keer is drie jaar geleden ofzo) ik las bij mn reservering dat de prijs die ik al heb afgerekend exclusief "energietoeslag" is. Iemand enig idee aan welk bedrag extra ik dan moet denken. op zich allemaal geen probleem hoor maar vind het zo vaag dat ze dat kennelijk pas op de dag zelf kunnen prijzen :?
Ik zag op een andere site geloof ik 3 of 4 euro per gast.
And the young, they can lose hope cause they can't see beyond today,. ..
The wisdom that the old can't give away
pi_206469614
quote:
0s.gif Op donderdag 27 oktober 2022 19:51 schreef miss_sly het volgende:
Ik ben een keer naar een badkledingdag geweest omdat een vriendin dat fijner vond, maar niet zoiets meegemaakt. Het is volgens mij ook zeker niet de bedoeling of ‘zelf weten’; in een gewone sauna hoort geen seks thuis.
Ja, dat was ook mijn idee van badkledingdagen. Dat zijn juist dagen voor mensen die zich niet behaaglijk voelen in hun blootje en dat lijkt me nou juist ook de groep die zich totaal niet behaaglijk voelt bij allerlei seksuele situaties in een sauna :o (en misschien gaan denken dat het bij het blootgebeuren dus nóg veel erger is 8)7 )
"Dear life, When I said "can my day get any worse?" it was a rhetorical question, not a challenge."
  donderdag 27 oktober 2022 @ 19:53:52 #73
15746 daNpy
Marathon Coupé
pi_206469619
Dus badkledingdagen zijn voor mensen die niet naakt willen/ durven, maar wel vieze dingen willen doen.

En de mensen die geen problemen hebben met naakt, kunnen zich wel gedragen.
You can sleep in a racecar, but you can't race a house!
Op zaterdag 12 november 2022 13:41 schreef knoopie het volgende:
Daar kan je wel om lachen, maar de motorolie vervangen is een stuk handiger in de badkuip dan op je vloerkleed in de woonkamer.
  donderdag 27 oktober 2022 @ 21:23:18 #74
131591 Leandra
Is onmogelijk
pi_206471085
quote:
10s.gif Op donderdag 27 oktober 2022 19:53 schreef daNpy het volgende:
Dus badkledingdagen zijn voor mensen die niet naakt willen/ durven, maar wel vieze dingen willen doen.

En de mensen die geen problemen hebben met naakt, kunnen zich wel gedragen.
Tsja, beschaving vergt kleding en ontkleding vergt beschaving.
Wullie bin KOEL © Soneal
Why be difficult when, with a bit of effort, you could be impossible?
pi_206471211
Maar vanuit deze reacties kan ik verder dus gewoon uitgaan van normale sauna avonden zolang ik maar niet naar de Zwaluwhoeve ga?

In Egmond was m’n ervaring ook wel ongeveer zo en dat was op een naakt dag en gewoon overdag.

Geen seksende mensen, maar wel acties en tussen de regels door uitnodigingen van anderen naar mij/ ons gericht wat zacht gezegd ongemakkelijk was.
pi_206471329
quote:
0s.gif Op donderdag 27 oktober 2022 21:23 schreef Leandra het volgende:

[..]
Tsja, beschaving vergt kleding en ontkleding vergt beschaving.
Moa ook op een naaktdag en in de volle zon misdragen mannen zich prima in de sauna is m’n ervaring.

Wellicht dat het over vijftien jaar beter bevalt allemaal.
pi_206471353
quote:
0s.gif Op donderdag 27 oktober 2022 19:53 schreef Isabeau het volgende:

[..]
Ja, dat was ook mijn idee van badkledingdagen. Dat zijn juist dagen voor mensen die zich niet behaaglijk voelen in hun blootje en dat lijkt me nou juist ook de groep die zich totaal niet behaaglijk voelt bij allerlei seksuele situaties in een sauna :o (en misschien gaan denken dat het bij het blootgebeuren dus nóg veel erger is 8)7 )
Ik heb één keer een badkleding-mag dag bezocht. En vond het bloed-irritant.
Er gebeurde niks seksueels, maar badkleding mensen zijn toch een ander slag volk dan naakt bezoekers. Blote mensen weten hoe een sauna werkt en dan vooral dat het geen zwembad is. Dus niet door blijven kletsen in saunas, niet luidruchtig rustruimtes binnen lopen.
Op donderdag 21 juli 2011 23:08 schreef Loveless85 het volgende:
Dan heb je safe = condoom
Double dutch = condoom en pil
quadruple Cat = pil, MAP, condoom, castratie, prikpil, spiraaltje, zaaddodende pasta en voor het jodelen de bergen uit
pi_206471356
quote:
1s.gif Op donderdag 27 oktober 2022 21:43 schreef Azula2.0 het volgende:

[..]
Moa ook op een naaktdag en in de volle zon misdragen mannen zich prima in de sauna is m’n ervaring.

Wellicht dat het over vijftien jaar beter bevalt allemaal.
Ik ga al heel lang regelmatig naar de sauna en heb dat wat jij stelt echt nog nooit meegemaakt.
And the young, they can lose hope cause they can't see beyond today,. ..
The wisdom that the old can't give away
pi_206471366
quote:
1s.gif Op donderdag 27 oktober 2022 21:43 schreef Azula2.0 het volgende:

[..]
Moa ook op een naaktdag en in de volle zon misdragen mannen zich prima in de sauna is m’n ervaring.

Wellicht dat het over vijftien jaar beter bevalt allemaal.
Ik ben inmiddels in diverse saunas geweest. Nooit zulke ervaringen gehad.
Op donderdag 21 juli 2011 23:08 schreef Loveless85 het volgende:
Dan heb je safe = condoom
Double dutch = condoom en pil
quadruple Cat = pil, MAP, condoom, castratie, prikpil, spiraaltje, zaaddodende pasta en voor het jodelen de bergen uit
pi_206471496
quote:
1s.gif Op donderdag 27 oktober 2022 21:45 schreef Cat-astrophe het volgende:

[..]
Ik heb één keer een badkleding-mag dag bezocht. En vond het bloed-irritant.
Er gebeurde niks seksueels, maar badkleding mensen zijn toch een ander slag volk dan naakt bezoekers. Blote mensen weten hoe een sauna werkt en dan vooral dat het geen zwembad is. Dus niet door blijven kletsen in saunas, niet luidruchtig rustruimtes binnen lopen.
Oh ja dit vond ik ook vervelend. Dat iedereen gewoon aan het lullen was.

quote:
7s.gif Op donderdag 27 oktober 2022 21:45 schreef miss_sly het volgende:

[..]
Ik ga al heel lang regelmatig naar de sauna en heb dat wat jij stelt echt nog nooit meegemaakt.
Raar dan dat ik het twee van de drie keer wel heb meegemaakt.

SPOILER
Om spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.
pi_206471636
quote:
1s.gif Op donderdag 27 oktober 2022 21:45 schreef Cat-astrophe het volgende:

[..]
Ik heb één keer een badkleding-mag dag bezocht. En vond het bloed-irritant.
Er gebeurde niks seksueels, maar badkleding mensen zijn toch een ander slag volk dan naakt bezoekers. Blote mensen weten hoe een sauna werkt en dan vooral dat het geen zwembad is. Dus niet door blijven kletsen in saunas, niet luidruchtig rustruimtes binnen lopen.
ja dit inderdaad, dat eeuwige geklets, bommetjes in de zwembaden, gillen in het koude water ect :')
In A World Of Emoticons, I'm Colon Capital D
Everybody needs a bosom for a pillow!
pi_206471697
quote:
0s.gif Op donderdag 27 oktober 2022 22:06 schreef littledrummergirl het volgende:

[..]
ja dit inderdaad, dat eeuwige geklets, bommetjes in de zwembaden, gillen in het koude water ect :')
En je aankijken alsof jij de aso bent als je zo iemand die luid kletsend de rustruimte in wandelt erop aanspreekt }:|
Op donderdag 21 juli 2011 23:08 schreef Loveless85 het volgende:
Dan heb je safe = condoom
Double dutch = condoom en pil
quadruple Cat = pil, MAP, condoom, castratie, prikpil, spiraaltje, zaaddodende pasta en voor het jodelen de bergen uit
pi_206529482
quote:
1s.gif Op donderdag 27 oktober 2022 21:54 schreef Azula2.0 het volgende:

[..]
Oh ja dit vond ik ook vervelend. Dat iedereen gewoon aan het lullen was.
[..]
Raar dan dat ik het twee van de drie keer wel heb meegemaakt.

SPOILER
Om spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.
Ja, dan heb je wel echt pech gehad. In al die jaren sauna/wellness heb ik dit soort gedrag nog niet waargenomen. Wellicht dat je als jonge vrouw iets meer kans hebt om dit mee te maken, maar ik denk wel dat het gewoon botte pech is geweest. Triest :{
  zondag 13 november 2022 @ 13:21:05 #84
304381 Loll
recommender bij BIC=goedkoop
pi_206660182
Wat zijn jullie ervaringen met Thermen La Mer in Almere?
BAM dit is 3KB
  zondag 13 november 2022 @ 17:45:51 #85
189403 Mickytjuh
Flip flap floep
pi_206662506
quote:
1s.gif Op donderdag 27 oktober 2022 21:43 schreef Azula2.0 het volgende:

[..]
Moa ook op een naaktdag en in de volle zon misdragen mannen zich prima in de sauna is m’n ervaring.

Wellicht dat het over vijftien jaar beter bevalt allemaal.
Echt nog nooit meegemaakt....
Mercedes weet wat mijn beperking is
Groene zeep op je rug, en af laten glijden
pi_206771593
Gisteren een dagje naar de Veluwse Bron geweest.
Zodra je aan komt rijden, of eigenlijk bij het reserveren, weet je het al: dit is een mega resort. Wellicht de grootste van NL?
Ik was er ooit al eens eerder geweest, maar kon het niet meer goed voor de geest halen.
De incheck ging bijzonder vlot en efficiënt, daar kunnen andere sauna's nog van leren. Hoe irritant is het als je daar lang staat te treuzelen.
Het was een steenkoude zondag, ik had me voorbereid op een massale toestroom. Dit viel echter ontzettend mee. Fijne grote kleedkamers met ruime lockers ook. De sauna's zaten maar matig vol, zelfs de opgieting zat bij lange na niet vol.
Alle faciliteiten zijn goed in orde, mooie grote cabines en er is nagedacht over de indeling.
Je sloft wat rond, pakt een sauna, koelt af, zwem wat, relax wat, neem een kop koffie met taart.

Wel is er het eea aan te merken over het geheel:
- Achterstallig onderhoud
- De VIP lounge boven: waar is de horeca?
- Hoop zaken die het niet deden: Muziekje in het zwembad (vond ik nou juist zo'n leuke feature, muziek onder water),
- Combideals eten en drinken werden niet automatisch van de rekening af getrokken
- Tja en je weet het bij een mega sauna: kakelende vrouwen. overal

Pluspunten:
- Vriendelijke bediening van de dames en heren bij de horeca en receptie
- Aziatisch restaurant, kon me niet herinneren dat die er de vorige keer al zat

Al met al niet tegen gevallen. 7
pi_206846054
quote:
0s.gif Op dinsdag 22 november 2022 06:57 schreef Mip1988 het volgende:
Gisteren een dagje naar de Veluwse Bron geweest.

Sauna "De Heuvelrug" wel eens bezocht? Lijkt op de Veluwse bron, groter qua mogelijkheden, maar is relaxter (ik kan zonder risico op ban, geen uitleg geven over de oorzaak.....) maar soms behoorlijk druk.
Op &lt;a href="https://forum.fok.nl/topic/2677908/2/25#p208861847" target="_blank" &gt;zaterdag 22 april 2023 13:43&lt;/a&gt; schreef &lt;a href="https://forum.fok.nl/user/profile/62881" target="_blank" &gt;r_one&lt;/a&gt; het volgende:
En ik zeg je dat je op zaterdagmiddag van 2 tot 4 in je poedelnaakie de horlepiep moet dansen op het marktplein.
pi_206847010
quote:
0s.gif Op zondag 13 november 2022 13:21 schreef Loll het volgende:
Wat zijn jullie ervaringen met Thermen La Mer in Almere?
Zeker goed! Het is een tijd geleden dat ik er geweest ben, maar was het absoluut waard.
pi_206847537
Tijd geleden met mijn inmiddels ex vriendin naar de Berendonk geweest, heerlijke sauna echt prima relaxed, ik heb helaas geen vergelijkingsmateriaal en het was voor mij ook heel lang geleden dat ik naar een sauna geweest was
pi_206849565
quote:
0s.gif Op zondag 27 november 2022 20:57 schreef Cupfighter het volgende:
.... heerlijke sauna echt prima relaxed, ik heb helaas geen vergelijkingsmateriaal en het was voor mij ook heel lang geleden dat ik naar een sauna geweest was
Gewoon verschillende proberen.
Op &lt;a href="https://forum.fok.nl/topic/2677908/2/25#p208861847" target="_blank" &gt;zaterdag 22 april 2023 13:43&lt;/a&gt; schreef &lt;a href="https://forum.fok.nl/user/profile/62881" target="_blank" &gt;r_one&lt;/a&gt; het volgende:
En ik zeg je dat je op zaterdagmiddag van 2 tot 4 in je poedelnaakie de horlepiep moet dansen op het marktplein.
pi_206850563
quote:
0s.gif Op zondag 27 november 2022 22:25 schreef blomke het volgende:

[..]
Gewoon verschillende proberen.
In mijn eentje lijkt me dat minder leuk
pi_206851152
quote:
0s.gif Op zondag 27 november 2022 23:56 schreef Cupfighter het volgende:

[..]
In mijn eentje lijkt me dat minder leuk
Ik vind alleen juist heerlijk. Niemand om rekening mee te hoeven houden, geen gesprekken, gewoon lekker relaxen.
And the young, they can lose hope cause they can't see beyond today,. ..
The wisdom that the old can't give away
pi_206851375
quote:
0s.gif Op maandag 28 november 2022 07:21 schreef miss_sly het volgende:

[..]
Ik vind alleen juist heerlijk. Niemand om rekening mee te hoeven houden, geen gesprekken, gewoon lekker relaxen.
Misschien moet ik het gewoon een keer proberen
  maandag 28 november 2022 @ 08:31:52 #94
131591 Leandra
Is onmogelijk
pi_206851381
quote:
0s.gif Op maandag 28 november 2022 07:21 schreef miss_sly het volgende:

[..]
Ik vind alleen juist heerlijk. Niemand om rekening mee te hoeven houden, geen gesprekken, gewoon lekker relaxen.
Dit.
Wullie bin KOEL © Soneal
Why be difficult when, with a bit of effort, you could be impossible?
pi_206851384
quote:
0s.gif Op maandag 28 november 2022 08:29 schreef Cupfighter het volgende:

[..]
Misschien moet ik het gewoon een keer proberen
Ik vond dat de eerste keer ook lastig, moet ik eertlijk toegeven. Het bleek echter heerlijk: ik deed een rondje wanneer ik daar zin in had, in de sauna waar ik op dat moment in wilde, ging wat eten of drinken wanneer ik er zin in had, kon lekker lezen tussendoor en deed zelfs een dutje, gewoon omdat ik dat wilde.

Nu moet ik zeggen dat ik er ook geen moeite mee heb om alleen te zijn of een dag met niemand te kunnen (hoeven!) praten, behalve om iets te eten of drinken te bestellen. Lekker paar baantjes zwemmen, rondje in de tuin wandelen, heerlijk!

Ik heb deze week weer een dagje gepland, ik kijk er enorm naar uit.
And the young, they can lose hope cause they can't see beyond today,. ..
The wisdom that the old can't give away
  Moderator maandag 28 november 2022 @ 14:46:57 #96
92034 crew  Vonkenboer
Geen woorden, maar draden !
pi_206855235
quote:
0s.gif Op zondag 27 november 2022 20:57 schreef Cupfighter het volgende:
Tijd geleden met mijn inmiddels ex vriendin naar de Berendonk geweest, heerlijke sauna echt prima relaxed, ik heb helaas geen vergelijkingsmateriaal en het was voor mij ook heel lang geleden dat ik naar een sauna geweest was
Hele poos geleden heen geweest met mijn vrouw. Prima saunacomplex en ook goed onderhouden. Die bar in het zwembad waar je aan kunt zitten is ook leuk gedaan.
pi_206855903
quote:
1s.gif Op donderdag 27 oktober 2022 21:54 schreef Azula2.0 het volgende:
Keer 1 sloeg een vent tegen z’n lul aan in het voorbijlopen in de volle zon en keek me daarbij vol en langdurig aan.
Hoe was dat bedoelt vraag je je dan af.

Was hij zo onder de indruk van je schoonheid dat hij preventief zijn lul een mep gaf "af fikkie"? Zo weird
  maandag 28 november 2022 @ 16:31:01 #98
149959 SQ
snelle trees
pi_206856528
quote:
7s.gif Op maandag 28 november 2022 08:33 schreef miss_sly het volgende:

[..]
Ik vond dat de eerste keer ook lastig, moet ik eertlijk toegeven. Het bleek echter heerlijk: ik deed een rondje wanneer ik daar zin in had, in de sauna waar ik op dat moment in wilde, ging wat eten of drinken wanneer ik er zin in had, kon lekker lezen tussendoor en deed zelfs een dutje, gewoon omdat ik dat wilde.

Nu moet ik zeggen dat ik er ook geen moeite mee heb om alleen te zijn of een dag met niemand te kunnen (hoeven!) praten, behalve om iets te eten of drinken te bestellen. Lekker paar baantjes zwemmen, rondje in de tuin wandelen, heerlijk!

Ik heb deze week weer een dagje gepland, ik kijk er enorm naar uit.
Ik ga ook altijd alleen. Ga binnenkort voor het eerst met vriendinnen, maar dat wordt wat mij betreft echt een uitzondering.
disclaimer
pi_206856543
quote:
1s.gif Op maandag 28 november 2022 16:31 schreef SQ het volgende:

[..]
Ik ga ook altijd alleen. Ga binnenkort voor het eerst met vriendinnen, maar dat wordt wat mij betreft echt een uitzondering.
Ik vind met vriendinnen, of met mijn moeder en/of zus ook gezellig, maar relaxter is gewoon als ik alleen ga. Gezellig lekker kletsen enzo, maar nog lekkerder om gewoon mijn mond te kunnen houden en niet de hele tijd te hoeven luisteren :D *parttime kluizenaar is
And the young, they can lose hope cause they can't see beyond today,. ..
The wisdom that the old can't give away
  maandag 28 november 2022 @ 16:35:04 #100
15746 daNpy
Marathon Coupé
pi_206856559
quote:
1s.gif Op maandag 28 november 2022 16:31 schreef SQ het volgende:

[..]
Ik ga ook altijd alleen. Ga binnenkort voor het eerst met vriendinnen, maar dat wordt wat mij betreft echt een uitzondering.
Laat ff weten wanneer je gaat dan hoeft de rest niet tussen de kakelkippen te zitten :+
You can sleep in a racecar, but you can't race a house!
Op zaterdag 12 november 2022 13:41 schreef knoopie het volgende:
Daar kan je wel om lachen, maar de motorolie vervangen is een stuk handiger in de badkuip dan op je vloerkleed in de woonkamer.
  maandag 28 november 2022 @ 16:38:43 #101
149959 SQ
snelle trees
pi_206856581
quote:
12s.gif Op maandag 28 november 2022 16:35 schreef daNpy het volgende:

[..]
Laat ff weten wanneer je gaat dan hoeft de rest niet tussen de kakelkippen te zitten :+
We zijn geen kakelkippen hoor, maak je geen zorgen :*
disclaimer
pi_206872276
Afgelopen weekend bij Saré in Oldenzaal geweest. Was hier al vele malen vaker geweest maar laatste keer was alweer even geleden.

Het viel me eigenlijk best tegen. Zijn wel wat dingen achteruit gegaan.
Ze hebben nu een Aufguss reserveringssysteem en dan moet je per aufguss ¤1 extra betalen en elke aufguss apart reserveren bij de receptie.
Massages en beautybehandelingen maar héél beperkt beschikbaar vanwege personeelstekort. Ook hadden ze een nieuwe menukaart, meer “Welnessgericht”. De pokebowl was nieuw. Ik vond het een hele beperkte kaart, en ik leg geen associatie tussen wellness en bijv. bitterballen, nachos en brood met knoflooksaus. Het dompelbad in de grot was ijskoud omdat daar blijkbaar (on-)gewenste imiteiten hadden plaatsgevonden. Raar om om die reden het had maar helemaal niet meer te verwarmen. Loungebar buiten was helemaal dicht. Glas water bij de wijn (á ¤6,50) mocht niet meer, alleen Spa blauw.

Snap dat deze branche het zwaar heeft, maar dit is echt een stuk minder dan voorheen.
Volgende keer zoek ik een andere sauna op.
Alius aliud dicit
  Moderator vrijdag 2 december 2022 @ 12:11:26 #103
5428 crew  miss_sly
pi_206907681
Ik was gisteren in Thermen Soesterberg. In dezelfde groep vallen Berendonck, Bussloo en Bad Nieuweschans.
Bij de laatste ben ik nog niet geweest, de andere twee wel al eerder. Ik geloof dat ik van die drie Bussloo dan de mindere vind, maar het is ook wat langer geleden dat ik daar geweest ben.

Het complex ligt erg mooi, aan de rand van een bos. De tuin is ook mooi en ruim en er staat ook een aantal prachtige grote bomen in. Er is genoeg keuze aan verschillende soorten sauna's en het was goed schoon en werd gedurende de dag ook goed schoon gehouden. Ik moest wel even zoeken naar een ander deel van de sauna: daar blijk je dus alleen buitenom of binnendoor via het restaurant te kunnen komen. Ik zou het mooi vinden als daar een andere weg binnendoor naartoe zou zijn, zowel voor de gasten die in het restaurant zitten als voor degenen die op en neer lopen. Onder andere omdat je dus iedere keer je badjas aan moet doen, en niet met alleen omgeslagen handdoek kunt lopen.

Ik heb drie opgietingen gedaan: een muziekopgieting, een intense opgieting en een ontspanningsopgieting. Alle drie helemaal prima.

Eten was ook goed. Ze hebben een hele leuke kaart, maar op zich ben ik nooit zo van het uitgebreide eten in de sauna. Een gebakje als lunch en een portie frietjes als avondeten is voor mij meestal wel genoeg. Die laatste optie is er niet, helaas. Dus heb ik maar een broodje hamburger gegeten, en dat was ook wel ontzettend lekker!

Wat ik jammer vond, was dat er één rustruimte gesloten was. Ik kan me voorstellen dat dat wellicht een energiebesparende maatregel was, maar het maakte dat de andere rustruimte heel erg vol was. Toen ik er in de middag even wilde gaan liggen, was er weinig plaats en op de plek die er was, bleek ik tussen twee snurkende mensen te liggen. Dat is NIET rustgevend :{w

Ik had hiervoor een dagticket gescoord via Ticketveiling en dit had me 22 euro gekost. Samen met de 3 euro energietoeslag een prima prijs voor een dag.

Al met al zeker een goede ervaring en voor mij alternatief voor Berendonck dat erg ver rijden is.
And the young, they can lose hope cause they can't see beyond today,. ..
The wisdom that the old can't give away
  vrijdag 2 december 2022 @ 12:23:58 #104
112156 Debsterr
Dino inventor
pi_206907782
quote:
12s.gif Op maandag 28 november 2022 16:35 schreef daNpy het volgende:

[..]
Laat ff weten wanneer je gaat dan hoeft de rest niet tussen de kakelkippen te zitten :+
Sommige mensen kunnen zich wel gewoon gedragen hoor.
Once in a while, I just wanna dance and feel good
  Moderator vrijdag 2 december 2022 @ 12:28:12 #105
5428 crew  miss_sly
pi_206907821
Er waren gisteren inderdaad ook wel weer wat mensen die zich niet wisten te gedragen, en dat waren echt niet allemaal vriendinnengroepen. Er waren veel oudere stellen, en daar zaten ook wat praters tussen. Maar in de cabines was het doorgaans gelukkig wel stil.
And the young, they can lose hope cause they can't see beyond today,. ..
The wisdom that the old can't give away
  vrijdag 2 december 2022 @ 12:36:51 #106
15746 daNpy
Marathon Coupé
pi_206907925
quote:
12s.gif Op vrijdag 2 december 2022 12:23 schreef Debsterr het volgende:

[..]
Sommige mensen kunnen zich wel gewoon gedragen hoor.
De meeste wel idd. Overlast komt meestal van 50+ stelletjes die met een ander stel gaan, althans dat is mijn ervaring.
You can sleep in a racecar, but you can't race a house!
Op zaterdag 12 november 2022 13:41 schreef knoopie het volgende:
Daar kan je wel om lachen, maar de motorolie vervangen is een stuk handiger in de badkuip dan op je vloerkleed in de woonkamer.
  Moderator vrijdag 2 december 2022 @ 13:05:46 #107
5428 crew  miss_sly
pi_206908214
quote:
14s.gif Op vrijdag 2 december 2022 12:36 schreef daNpy het volgende:

[..]
De meeste wel idd. Overlast komt meestal van 50+ stelletjes die met een ander stel gaan, althans dat is mijn ervaring.
Mijn ervaring is dat het niet een bepaalde groep is, maar dat er door alle leeftijden en groepen heen mensen tussen zitten die zich niet weten te gedragen. En dat is gewoon storend.
And the young, they can lose hope cause they can't see beyond today,. ..
The wisdom that the old can't give away
  zaterdag 10 december 2022 @ 12:23:42 #108
15746 daNpy
Marathon Coupé
pi_207025961
Heeft er iemand ervaring met de sauna's van Blue Wellnessresort Helmond of Blue Wellnessboot Mill?
You can sleep in a racecar, but you can't race a house!
Op zaterdag 12 november 2022 13:41 schreef knoopie het volgende:
Daar kan je wel om lachen, maar de motorolie vervangen is een stuk handiger in de badkuip dan op je vloerkleed in de woonkamer.
pi_207026016
quote:
5s.gif Op zaterdag 10 december 2022 12:23 schreef daNpy het volgende:
Heeft er iemand ervaring met de sauna's van Blue Wellnessresort Helmond of Blue Wellnessboot Mill?
Ja en ja.

Helmond: zit in een hotel. Dus weinig buitenruimte, alleen een groot balkon. Kijkt uit op de openbare weg, en ook al is dat een flinke afstand… ik voelde me geremd om daar aan de lucht te koelen. En het sauna aanbod vind ik ook wat matig. Kan best druk zijn. Goed voor een middag, voor een hele dag ga ik liever ergens anders.

Mill: geen echte boot, maar leuke architectuur. Ook daar minder buitenruimte dan bij reguliere saunas. . Maar wel veel saunas, veel hoekjes en gangetjes en ruimtes waar je rustig kunt zitten/liggen. Als je minder mobiel bent geen aanrader want er zijn veel verdiepingen.

Beiden hebben opgietingen, het is te lang (en teveel saunas) geleden voor me om daar wat zinnigs over te zeggen.

Door het gebrek aan buitenruimte zijn het beiden voor mij goede wintersaunas, al zou ik dan eerder voor Mill kiezen.
Op donderdag 21 juli 2011 23:08 schreef Loveless85 het volgende:
Dan heb je safe = condoom
Double dutch = condoom en pil
quadruple Cat = pil, MAP, condoom, castratie, prikpil, spiraaltje, zaaddodende pasta en voor het jodelen de bergen uit
  zaterdag 10 december 2022 @ 12:41:43 #110
15746 daNpy
Marathon Coupé
pi_207026095
quote:
1s.gif Op zaterdag 10 december 2022 12:31 schreef Cat-astrophe het volgende:

[..]
Ja en ja.

Helmond: zit in een hotel. Dus weinig buitenruimte, alleen een groot balkon. Kijkt uit op de openbare weg, en ook al is dat een flinke afstand… ik voelde me geremd om daar aan de lucht te koelen. En het sauna aanbod vind ik ook wat matig. Kan best druk zijn. Goed voor een middag, voor een hele dag ga ik liever ergens anders.

Mill: geen echte boot, maar leuke architectuur. Ook daar minder buitenruimte dan bij reguliere saunas. . Maar wel veel saunas, veel hoekjes en gangetjes en ruimtes waar je rustig kunt zitten/liggen. Als je minder mobiel bent geen aanrader want er zijn veel verdiepingen.

Beiden hebben opgietingen, het is te lang (en teveel saunas) geleden voor me om daar wat zinnigs over te zeggen.

Door het gebrek aan buitenruimte zijn het beiden voor mij goede wintersaunas, al zou ik dan eerder voor Mill kiezen.
Bedankt :)

SPOILER
Om spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.
You can sleep in a racecar, but you can't race a house!
Op zaterdag 12 november 2022 13:41 schreef knoopie het volgende:
Daar kan je wel om lachen, maar de motorolie vervangen is een stuk handiger in de badkuip dan op je vloerkleed in de woonkamer.
pi_207047192
Kan alleen wat over Mill vertellen, want dat is mijn huissauna. Dat is vanwege de geografische ligging. Binnen zijn 5 sauna's, buiten de opgietsauna en dan nog twee in via buiten te bereiken ruimte. Buiten zijn nog drie warme (bubbel) baden, een buitenbad en een binnenbad. Grote nadeel, in dit jaargetijde, is dat veel buiten of via buiten moet. Het is inderdaad veel trapjes. Wel lichte kleuren. Horeca is best oké. Het hotel is ondergebracht in een enorm gebouw dat ook een privékliniek, sportschool en activiteitencentrum herbergt.
Zu hause ist alles besser
pi_207050288
quote:
7s.gif Op vrijdag 2 december 2022 13:05 schreef miss_sly het volgende:

[..]
Mijn ervaring is dat het niet een bepaalde groep is, maar dat er door alle leeftijden en groepen heen mensen tussen zitten die zich niet weten te gedragen. En dat is gewoon storend.
Ga je ook nog wel eens naar Deshima in Den Bosch?

Haha, ik zat laatst even te scrollen door het aller eerste sauna topic hier op FOK, uit maart 2002! Toen reageerde jij ook op de eerste pagina, en had je net jouw eerste sauna ervaring gehad! Op hoeveel sauna ervaringen zal je nu dik 20 jaar later zitten? :P
  Moderator maandag 12 december 2022 @ 11:05:27 #113
5428 crew  miss_sly
pi_207051120
quote:
0s.gif Op maandag 12 december 2022 09:51 schreef GoldRushFrog het volgende:

[..]
Ga je ook nog wel eens naar Deshima in Den Bosch?

Haha, ik zat laatst even te scrollen door het aller eerste sauna topic hier op FOK, uit maart 2002! Toen reageerde jij ook op de eerste pagina, en had je net jouw eerste sauna ervaring gehad! Op hoeveel sauna ervaringen zal je nu dik 20 jaar later zitten? :P
Haha, ja, dat is al een hele tijd :D
Deshima is niet meer, er is een opvolger, maar ik ben daar al jaaaaaren niet meer geweest.

Er waren jaren dat ik heel vaak ging, sommige jaren (afgelopen 2,5) wat minder, dus het zijn er inderdaad inmiddels wel behoorlijk wat O+ :D
And the young, they can lose hope cause they can't see beyond today,. ..
The wisdom that the old can't give away
  maandag 12 december 2022 @ 13:20:09 #114
62913 Blik
The one and Only!
pi_207052790
quote:
7s.gif Op maandag 12 december 2022 11:05 schreef miss_sly het volgende:

[..]
Haha, ja, dat is al een hele tijd :D
Deshima is niet meer, er is een opvolger, maar ik ben daar al jaaaaaren niet meer geweest.

Er waren jaren dat ik heel vaak ging, sommige jaren (afgelopen 2,5) wat minder, dus het zijn er inderdaad inmiddels wel behoorlijk wat O+ :D
Dat is Deverana. Ben daar zelf 1x geweest, erg fijne sauna en zeker de moeite waard
  Moderator maandag 12 december 2022 @ 14:55:01 #115
5428 crew  miss_sly
pi_207054595
quote:
0s.gif Op maandag 12 december 2022 13:20 schreef Blik het volgende:

[..]
Dat is Deverana. Ben daar zelf 1x geweest, erg fijne sauna en zeker de moeite waard
Op de een of andere manier is deze van mijn lijstje verdwenen. Geen idee waarom eigenlijk.

Misschien komt ie er nog weer eens op. Hoewel ik moet zeggen dat ik Berendonck momenteel ruim op 1 heb staan en sinds kort Soesterberg op 2.

Waar ik beslist op korte termijn nog eens heen wil, is Maarssen. Ik herinner me die ook als geweldig.
And the young, they can lose hope cause they can't see beyond today,. ..
The wisdom that the old can't give away
  maandag 12 december 2022 @ 20:24:22 #116
62913 Blik
The one and Only!
pi_207059180
quote:
7s.gif Op maandag 12 december 2022 14:55 schreef miss_sly het volgende:

[..]
Op de een of andere manier is deze van mijn lijstje verdwenen. Geen idee waarom eigenlijk.

Misschien komt ie er nog weer eens op. Hoewel ik moet zeggen dat ik Berendonck momenteel ruim op 1 heb staan en sinds kort Soesterberg op 2.

Waar ik beslist op korte termijn nog eens heen wil, is Maarssen. Ik herinner me die ook als geweldig.
Spasereen is mijn “huissauna”. Hele fijne sauna, niet zo massaal en horeca is prima qua kwaliteit (zeker als je het vergelijkt met andere grotere sauna’s)

[ Bericht 3% gewijzigd door Blik op 12-12-2022 20:31:11 ]
  Moderator maandag 12 december 2022 @ 20:28:07 #117
5428 crew  miss_sly
pi_207059229
quote:
0s.gif Op maandag 12 december 2022 20:24 schreef Blik het volgende:

[..]
Spasereen is mijn “huissauna”. Hele fijne sauna, niet zo massaal en horeca is best prima qua kwaliteit.
Die sauna ligt daar ook zo mooi aan het water O+ Ben er een keer geweest en toen vroor het buiten. Was zoo mooi!

Ik meen me te herinneren dat de horeca ook goed was inderdaad.

Volgende keer ga ik hierheen :Y
And the young, they can lose hope cause they can't see beyond today,. ..
The wisdom that the old can't give away
  FOK!Fotograaf / Beeldredactie maandag 12 december 2022 @ 20:29:21 #118
68600 crew  Ynske
Bedankt voor de zon...
pi_207059240
Elaisa in Maasmechelen is mij alltime favorite sauna. Prachtig uitzicht, aan een groot meer, veel rustige saunas, ruimte, vriendelijk personeel, lekker eten en heerlijke warme baden
Today is life -
the only life you are sure of. Make the most of today.

Dale Carnegie
pi_207059840
quote:
1s.gif Op maandag 12 december 2022 20:29 schreef Ynske het volgende:
Elaisa in Maasmechelen is mij alltime favorite sauna. Prachtig uitzicht, aan een groot meer, veel rustige saunas, ruimte, vriendelijk personeel, lekker eten en heerlijke warme baden
Daar heb ik ook al eens naar gekeken. Ziet er geweldig uit O+
Op donderdag 21 juli 2011 23:08 schreef Loveless85 het volgende:
Dan heb je safe = condoom
Double dutch = condoom en pil
quadruple Cat = pil, MAP, condoom, castratie, prikpil, spiraaltje, zaaddodende pasta en voor het jodelen de bergen uit
  Moderator maandag 12 december 2022 @ 21:16:20 #120
5428 crew  miss_sly
pi_207059851
Die ziet er inderdaad geweldig uit. Is alleen een beetje ver vanuit Noord-Holland.
And the young, they can lose hope cause they can't see beyond today,. ..
The wisdom that the old can't give away
pi_207184149
Gister bij Thermen Bussloo geweest, ik ben hier al vaker geweest en voor mij blijft dit 1 van de fijnste sauna's die ik ken (ben nu bij 6 of 7 verschillende geweest).

Vroeger kwam ik geregeld bij de Veluwse Bron in Emst, dat is mij een paar keer zo slecht bevallen dat ik dat ik daar niet meer terug kom. Voor mijn gevoel sinds ze samen zijn gegaan met de zwaluwhoeve is het een uitknijp en nu met de energie prijzen gaat het helemaal nergens meer over, koude baden, slechte bediening, niet schoon, faciliteiten gesloten, mensen met telefoons in hun hand, ronduit verschrikkelijk.

Maar goed terug naar Bussloo

Wij waren met 3 personen 270 euro kwijt en dan hebben wij helemaal niets geks gedaan. Het arrangement met diner buffet en dag toegang, ieder een drankje bij het eten en de rest water. Dus gemiddeld 90euro pp. Dit was 'vroeger' wel anders, vlak voor de corona nog geweest met een zelfde soort arrangement en drankje voor pak hem beet 45 pp. Dubbel zo duur geworden in een korte periode (ik heb even terug gekeken dubbel zo duur in 2.5 jaar tijd), ik begrijp dat het crisis is en dat de sauna wereld zeer hard geraakt wordt, maar heilige poep wat een verschil. Misschien was het daarom wel heerlijk rustig, geen van de sauna's zat vol, er was plek genoeg en nergens was het zo druk dat je er niet bij kon, sommige sauna's waren zelf volledig leeg, dat was dan wel weer heerlijk.

Je merkt ook dat er links en rechts wat beknibbeld wordt op de faciliteiten en buffet, het buffet is kariger geworden, ook de drankjes fors duurder en er loopt zichtbaar minder personeel rond. Ik heb even op de losse menukaart gekeken, als je daar een goede maaltijd van zou willen kom je al snel boven de buffetprijs uit

Note: Het nieuw gebouwde theater sauna complex is alleen op vrijdag, zaterdag en zondag open, toegang op die dagen is ook duurder dan de overige dagen (entree verschilt: 45, 49 of 54 euro afhankelijk van de dag). Wat ik overigens niet erg vind dat deze gesloten is, ik ben 1x in het theater in Soesterberg geweest, dat heeft voor mij niets meer met sauna en rust te maken, voor mij persoonlijk veel te bombastisch en massaal.

Al met al was het een heerlijke maar toch dure dag (wisten wij uiteraard vooraf al, maar toch, het is toch even slikken als je de rekening krijgt), voor herhaling vatbaar, maar gezien de prijs zal het wel weer even duren voordat wij weer gaan.
  donderdag 22 december 2022 @ 11:29:25 #122
112156 Debsterr
Dino inventor
pi_207184313
Volgende week weer eens naar Devarana is het plan O+
Once in a while, I just wanna dance and feel good
  donderdag 22 december 2022 @ 11:32:23 #123
149959 SQ
snelle trees
pi_207184341
quote:
1s.gif Op maandag 12 december 2022 20:29 schreef Ynske het volgende:
Elaisa in Maasmechelen is mij alltime favorite sauna. Prachtig uitzicht, aan een groot meer, veel rustige saunas, ruimte, vriendelijk personeel, lekker eten en heerlijke warme baden
Die staat op mijn wishlist!
disclaimer
pi_207184356
quote:
17s.gif Op donderdag 22 december 2022 11:29 schreef Debsterr het volgende:
Volgende week weer eens naar Devarana is het plan O+
Check even of je nog kunt reserveren. Ik wilde er ook heen maar die dag zat al vol.
  donderdag 22 december 2022 @ 12:09:22 #125
112156 Debsterr
Dino inventor
pi_207184729
quote:
0s.gif Op donderdag 22 december 2022 11:33 schreef Tuindier het volgende:

[..]
Check even of je nog kunt reserveren. Ik wilde er ook heen maar die dag zat al vol.
Oei, zit idd flink vol! Maar nu voor vrijdagmiddag/avond geboekt :).
Once in a while, I just wanna dance and feel good
  Moderator donderdag 22 december 2022 @ 12:12:12 #126
7566 crew  MaJo
Mama van aapie
pi_207184760
quote:
1s.gif Op maandag 12 december 2022 20:24 schreef Blik het volgende:

[..]
Spasereen is mijn “huissauna”. Hele fijne sauna, niet zo massaal en horeca is prima qua kwaliteit (zeker als je het vergelijkt met andere grotere sauna’s)
quote:
0s.gif Op maandag 12 december 2022 20:28 schreef miss_sly het volgende:

[..]
Die sauna ligt daar ook zo mooi aan het water O+ Ben er een keer geweest en toen vroor het buiten. Was zoo mooi!

Ik meen me te herinneren dat de horeca ook goed was inderdaad.

Volgende keer ga ik hierheen :Y
Wij wilden in de kerstvakantie weer naar Soesterberg maar nu ik dit lees wil ik ook hierheen. Ziet er goed uit op de site O+ Ook leuk om de sauna dan eens te zien vanuit die kant (ken het alleen vanaf de andere kant van de Maarsseveense Plassen ;))

@miss_sly bij mij staat ook Berendonck op 1 en Soesterberg op 2. Maar we zijn pas in 3 sauna's in Nederland geweest :D Almere was een beetje mwah. Zin om weer een nieuwe sauna te gaan ontdekken *O*
30 maart - We are Scientists | 26 mei - Froukje | 12 juni - Calexico | 27 augustus - Wilco
  donderdag 22 december 2022 @ 14:03:34 #127
62913 Blik
The one and Only!
pi_207186041
quote:
0s.gif Op donderdag 22 december 2022 12:12 schreef MaJo het volgende:

[..]
[..]
Wij wilden in de kerstvakantie weer naar Soesterberg maar nu ik dit lees wil ik ook hierheen. Ziet er goed uit op de site O+ Ook leuk om de sauna dan eens te zien vanuit die kant (ken het alleen vanaf de andere kant van de Maarsseveense Plassen ;))

@:miss_sly bij mij staat ook Berendonck op 1 en Soesterberg op 2. Maar we zijn pas in 3 sauna's in Nederland geweest :D Almere was een beetje mwah. Zin om weer een nieuwe sauna te gaan ontdekken *O*
Lekker buiten dompelen na de opgieting ;)
  Moderator donderdag 22 december 2022 @ 14:17:23 #128
7566 crew  MaJo
Mama van aapie
pi_207186191
quote:
0s.gif Op donderdag 22 december 2022 14:03 schreef Blik het volgende:

[..]
Lekker buiten dompelen na de opgieting ;)
Brrr ik hou echt niet van koud water :D Maar het is wel een mooi plekje zo O+
30 maart - We are Scientists | 26 mei - Froukje | 12 juni - Calexico | 27 augustus - Wilco
pi_207186522
quote:
0s.gif Op donderdag 22 december 2022 14:17 schreef MaJo het volgende:

[..]
Brrr ik hou echt niet van koud water :D Maar het is wel een mooi plekje zo O+
Ik hou ook niet van koud water, maar koud afdouchen en dompelen na een heftig saunarondje vind ik wel echt heerlijk O+
And the young, they can lose hope cause they can't see beyond today,. ..
The wisdom that the old can't give away
pi_207186714
quote:
1s.gif Op donderdag 27 oktober 2022 21:45 schreef Cat-astrophe het volgende:

[..]
Ik heb één keer een badkleding-mag dag bezocht. En vond het bloed-irritant.
Er gebeurde niks seksueels, maar badkleding mensen zijn toch een ander slag volk dan naakt bezoekers. Blote mensen weten hoe een sauna werkt en dan vooral dat het geen zwembad is. Dus niet door blijven kletsen in saunas, niet luidruchtig rustruimtes binnen lopen.
Ze zijn er in sommige sauna's mee gestopt, omdat het pauper volk aantrok dat vrouwen lastigviel.
  donderdag 22 december 2022 @ 16:24:57 #131
62913 Blik
The one and Only!
pi_207187900
quote:
7s.gif Op donderdag 22 december 2022 14:42 schreef miss_sly het volgende:

[..]
Ik hou ook niet van koud water, maar koud afdouchen en dompelen na een heftig saunarondje vind ik wel echt heerlijk O+
Ja, plus het is een must om niet compleet oververhit uiteindelijk de sauna uit te lopen aan het einde van de dag
  Moderator donderdag 22 december 2022 @ 17:02:31 #132
7566 crew  MaJo
Mama van aapie
pi_207188374
quote:
0s.gif Op donderdag 22 december 2022 16:24 schreef Blik het volgende:

[..]
Ja, plus het is een must om niet compleet oververhit uiteindelijk de sauna uit te lopen aan het einde van de dag
Ik ben wat dat betreft een vreemde saunaganger want, ik hou niet zo van sauna's :+ Ik ga er een paar minuten in en dan heb ik het wel gehad. Ik ga echt voor het zwemmen, bubbelbad, op een bedje liggen met een boekje, massage erbij O+
30 maart - We are Scientists | 26 mei - Froukje | 12 juni - Calexico | 27 augustus - Wilco
pi_207188541
quote:
0s.gif Op donderdag 22 december 2022 16:24 schreef Blik het volgende:

[..]
Ja, plus het is een must om niet compleet oververhit uiteindelijk de sauna uit te lopen aan het einde van de dag
En hoofdpijn te krijgen. Daar heb ik snel last van als ik niet goed koel. Maar ik ben in tegenstelling tot @MaJo wel van de intense saunarondjes en opgietingngen, dus dan is goed afkoelen wel belangrijk.
And the young, they can lose hope cause they can't see beyond today,. ..
The wisdom that the old can't give away
  vrijdag 23 december 2022 @ 09:35:01 #134
62913 Blik
The one and Only!
pi_207196535
quote:
0s.gif Op donderdag 22 december 2022 17:02 schreef MaJo het volgende:

[..]
Ik ben wat dat betreft een vreemde saunaganger want, ik hou niet zo van sauna's :+ Ik ga er een paar minuten in en dan heb ik het wel gehad. Ik ga echt voor het zwemmen, bubbelbad, op een bedje liggen met een boekje, massage erbij O+
Dat is ook heerlijk om te doen ^O^
  vrijdag 23 december 2022 @ 09:41:14 #135
112156 Debsterr
Dino inventor
pi_207196580
quote:
0s.gif Op donderdag 22 december 2022 17:02 schreef MaJo het volgende:

[..]
Ik ben wat dat betreft een vreemde saunaganger want, ik hou niet zo van sauna's :+ Ik ga er een paar minuten in en dan heb ik het wel gehad. Ik ga echt voor het zwemmen, bubbelbad, op een bedje liggen met een boekje, massage erbij O+
Och, als je maar ontspant toch O+? Ik heb ook wel eens van die sauna dagen dat het gewoon niet zo wil, qua hitte, dan lig ik ook heerlijk uren te lezen en dobberen.
Once in a while, I just wanna dance and feel good
  Moderator vrijdag 23 december 2022 @ 11:32:55 #136
92034 crew  Vonkenboer
Geen woorden, maar draden !
pi_207197740
quote:
0s.gif Op donderdag 22 december 2022 14:03 schreef Blik het volgende:

[..]
Lekker buiten dompelen na de opgieting ;)
Dat dompelen kan ik mij nou nooit tot zetten, een keer in een koude douche en ben al eens tot halverwege in een koud bad geweest.. maar mijn brein kan mij niet zover krijgen dat ik kopje onder ga dompelen. :@ :')
  vrijdag 23 december 2022 @ 11:34:52 #137
149959 SQ
snelle trees
pi_207197762
Ik zie vaak alleen maar 60plussers écht dompelen. En mezelf. :D
disclaimer
pi_207197833
quote:
17s.gif Op donderdag 22 december 2022 11:29 schreef Debsterr het volgende:
Volgende week weer eens naar Devarana is het plan O+
Die staat hier ook nog op het lijstje :Y

Normaal is het hier Thermen Bussloo of Berendonck.
  vrijdag 23 december 2022 @ 11:59:51 #139
112156 Debsterr
Dino inventor
pi_207198169
Mijn man dompelt, ik huiver :D ik steek mijn tenen erin en spoel een beetje af met een koude straal.
Once in a while, I just wanna dance and feel good
  vrijdag 23 december 2022 @ 12:03:47 #140
149959 SQ
snelle trees
pi_207198227
Ik vind zo'n koude douche echt veel erger dan een koud dompelbad _O-
Maar ik vind koud water op mijn kop ook niet prettig. Dompelbad is bottom-up, dat werkt voor mij beter.
disclaimer
pi_207198277
team dompelen *O* snel erin en koppie onder O+

zo tergend langzaam steeds een stukje verder onder een douche ofzo vind ik veel erger.

ik ben wel bang voor de emmer aan het touw :@
In A World Of Emoticons, I'm Colon Capital D
Everybody needs a bosom for a pillow!
  Moderator vrijdag 23 december 2022 @ 12:08:13 #142
5428 crew  miss_sly
pi_207198288
Omdat ik echt hoofdpijn krijg als ik niet voldoende afkoel, begin ik altijd eerst met de tuinslang, van beneden naar boven. Dat doe ik niet heel langzaam, maar zodat elk stukje huid even een beetje koud water heeft gevoeld. Ook snel even over mijn hoofd heen. En dan ga ik dompelen of keer ik een emmer om :D

Als ik het nu neertyp denk ik: je bent ook hartstikke gek :') maar op het moment zelf vind ik het wel soort van prettig. En erna ben ik heel blij dat ik het gedaan heb.
And the young, they can lose hope cause they can't see beyond today,. ..
The wisdom that the old can't give away
  vrijdag 23 december 2022 @ 12:36:11 #143
179002 GwaiLow
Malo accepto stultus sapit
pi_207198680
quote:
1s.gif Op donderdag 27 oktober 2022 21:45 schreef Cat-astrophe het volgende:

[..]
Ik heb één keer een badkleding-mag dag bezocht. En vond het bloed-irritant.
Er gebeurde niks seksueels, maar badkleding mensen zijn toch een ander slag volk dan naakt bezoekers. Blote mensen weten hoe een sauna werkt en dan vooral dat het geen zwembad is. Dus niet door blijven kletsen in saunas, niet luidruchtig rustruimtes binnen lopen.
Ik ben bewust nog nooit bij een badkleding-dag geweest, maar uit verhalen is het mij ook duidelijk geworden dat het grootste gedeelte geen echt sauna publiek is. Spa Zuiver, de sauna die voor mij het dichtstbij is, heeft wel 3 badkledingdagen per week! Maar goed, als daar veel animo voor is dan kan ik het wel goed begrijpen natuurlijk. In de grote stad is daar toch net even wat meer vraag naar. Mij niet gezien natuurlijk :o
pi_207198753
Dompelen _O_ En dan lekker tintelend eruit komen.
  vrijdag 23 december 2022 @ 12:46:42 #145
179002 GwaiLow
Malo accepto stultus sapit
pi_207198828
quote:
17s.gif Op vrijdag 23 december 2022 11:59 schreef Debsterr het volgende:
Mijn man dompelt, ik huiver :D ik steek mijn tenen erin en spoel een beetje af met een koude straal.
quote:
1s.gif Op vrijdag 23 december 2022 12:03 schreef SQ het volgende:
Ik vind zo'n koude douche echt veel erger dan een koud dompelbad _O-
Maar ik vind koud water op mijn kop ook niet prettig. Dompelbad is bottom-up, dat werkt voor mij beter.
Zelf probeer ik altijd tussen de 3 en 5 minuten volledig het dompelbad in te gaan. Soms voorafgaand aan een zeer hete (intense) opgieting, en ook gewoon na de opgieting of een andere saunagang. Als je gewoon stil blijft zitten in het dompelbad is dat heerlijk. Een ijsgrot, koud douchen, waterval of een emmer is ook goed overigens, maar mijn favoriet blijft het dompelbad. Koelen is in ieder geval wel echt belangrijk voor het lichaam nadat je de sauna in bent geweest. Gewoon lekker doen wat voor jullie goed voelt inderdaad :)
  vrijdag 23 december 2022 @ 15:42:40 #146
179002 GwaiLow
Malo accepto stultus sapit
pi_207201452
quote:
0s.gif Op donderdag 22 december 2022 12:12 schreef MaJo het volgende:

[..]
[..]
Wij wilden in de kerstvakantie weer naar Soesterberg maar nu ik dit lees wil ik ook hierheen. Ziet er goed uit op de site O+ Ook leuk om de sauna dan eens te zien vanuit die kant (ken het alleen vanaf de andere kant van de Maarsseveense Plassen ;))

@:miss_sly bij mij staat ook Berendonck op 1 en Soesterberg op 2. Maar we zijn pas in 3 sauna's in Nederland geweest :D Almere was een beetje mwah. Zin om weer een nieuwe sauna te gaan ontdekken *O*
SpaSereen is erg goed inderdaad. Daar hebben ze ook helemaal geen badkledingdagen, wat voor mij laat zien dat ze een echte sauna zijn die ook graag beschaafd sauna publiek aantrekt. En daar slaagt SpaSereen wat mij betreft goed in. Het viel mij daar ook op dat de meeste mensen niet eens met een omgeslagen handdoek lopen. Zowel de jong volwassenen als de rest niet. Dat maakt verder niet heel veel uit, maar laat wel zien hoe vrij en veilig de gasten zich daar voelen.

De opgietingen zijn daar ook erg goed, en vaak intens. Tijdens de opgieting heb je een fantastisch uitzicht over de Maarsseveense plassen. Ook heb je zelf de mogelijkheid om een stukje in de plas te zwemmen. Lekker fris als je uit de sauna komt bijvoorbeeld. Soesterberg is overigens ook geweldig zoals je al aangaf. Daar heb je een heel belevenisprogramma met enorm veel opgietingen.

Ik hou er ook wel van om er een sportieve sauna dag van te maken. Op die dagen pak ik extra veel sauna's en opgietingen mee. Probeer ik op de meest warme plek te gaan zitten, en tot het uiterste te gaan. Na een dagje ben je dan wel wat vermoeid, maar de dag daarna voel je je erg goed en fit.
pi_207203669
quote:
1s.gif Op vrijdag 23 december 2022 12:41 schreef Heph844 het volgende:
Dompelen _O_ En dan lekker tintelend eruit komen.
Hier ook team dompelen

Waar ik mij overigens helemaal kapot aan in irriteren is van die regulars (vaak te herkennen aan een saunamutsje) die dan mega amicaal met de opgieter omgaan alsof ze samen hebben geknikkerd) soms voordringen voor de beste plekken en zich continu met die opgieter bemoeien of zelfs verbeteren of nieuwelingen verhalen vertellen hoe heftig deze opgieting gaat worden, aan iedereen moeten vertellen dat ze vorige week er nog geweest zijn en dat ze overmorgen weer gaan enzo, verschrikkelijk

Hou gewoon je bek en geniet van wat komen gaat :(

[ Bericht 5% gewijzigd door SnodeSnuiter op 23-12-2022 18:50:35 ]
pi_207247017
Kent iemand hier een goede sauna in de buurt van Bergen op Zoom/Antwerpen of in Zeeland?

Na jarenlang veelvuldig saunabezoekster, ik nam steevast mijn eerste dates mee. Durfden ze niet dan waren we bij voorbaat al geen match. _O-

En nu na vijf kids maar met een goede dagoppas in handen, begint het weer te kriebelen. Alleen kan ik ze hier in de regio niet vinden, of krijgen ze wisselende reviews.
pi_207247042
Betere sauna’s lijken toch in de regio Utrecht en Gelderland te zitten.
  dinsdag 27 december 2022 @ 08:32:07 #150
112156 Debsterr
Dino inventor
pi_207250174
quote:
0s.gif Op maandag 26 december 2022 23:08 schreef ootjekatootje het volgende:
Kent iemand hier een goede sauna in de buurt van Bergen op Zoom/Antwerpen of in Zeeland?

Na jarenlang veelvuldig saunabezoekster, ik nam steevast mijn eerste dates mee. Durfden ze niet dan waren we bij voorbaat al geen match. _O-

En nu na vijf kids maar met een goede dagoppas in handen, begint het weer te kriebelen. Alleen kan ik ze hier in de regio niet vinden, of krijgen ze wisselende reviews.
In Oosterhout zit een nieuwe die me wel mooi lijkt. Geen ervaring nog mee zelf.
Once in a while, I just wanna dance and feel good
pi_207250194
quote:
1s.gif Op vrijdag 23 december 2022 11:34 schreef SQ het volgende:
Ik zie vaak alleen maar 60plussers écht dompelen. En mezelf. :D
Dit. Maar ik dompel altijd met mijn mama mee omdat zij het heerlijk vind en die is wel 60+. _O-
Morgen ben ik vast weer mezelf.
pi_207253669
quote:
17s.gif Op dinsdag 27 december 2022 08:32 schreef Debsterr het volgende:

[..]
In Oosterhout zit een nieuwe die me wel mooi lijkt. Geen ervaring nog mee zelf.
Dat ziet er inderdaad goed uit, mijn man vond vanmorgen een mooie aanbieding in wellness resort Goes, hadden goede reviews en een leuke aanbieding.
pi_207254174
quote:
0s.gif Op maandag 26 december 2022 23:08 schreef ootjekatootje het volgende:

Na jarenlang veelvuldig saunabezoekster, ik nam steevast mijn eerste dates mee. Durfden ze niet dan waren we bij voorbaat al geen match. _O-

Lol, dat lijkt me echt zwaar ongemakkelijk op een eerste date.
pi_207254926
quote:
1s.gif Op dinsdag 27 december 2022 12:46 schreef Heph844 het volgende:

[..]
Lol, dat lijkt me echt zwaar ongemakkelijk op een eerste date.
Dat was voor het tindertijdperk, ik kende ze al voordat ze me op date meevroegen.
pi_207255579
quote:
0s.gif Op maandag 26 december 2022 23:08 schreef ootjekatootje het volgende:
Kent iemand hier een goede sauna in de buurt van Bergen op Zoom/Antwerpen of in Zeeland?
Is Thermen Katara nog in de buurt van Antwerpen? Ben ik in de coronatijd toen alles in Nederland dicht was een keer geweest en dat beviel me prima.

Verder is SpaOne in Oosterhout inderdaad een mooie.

quote:
0s.gif Op dinsdag 27 december 2022 12:17 schreef ootjekatootje het volgende:
Dat ziet er inderdaad goed uit, mijn man vond vanmorgen een mooie aanbieding in wellness resort Goes, hadden goede reviews en een leuke aanbieding.
Geen ervaring mee, maar die hoort bij dezelfde overkoepelende partij (Vitae / eerder Fitand) als Thermen Roosendaal.

Thermen Roosendaal is al weer 3 jaar "tijdelijk" (???) gesloten maar daar ben ik vroeger wel geweest. Relatief klein en dus weinig variatie qua cabines, maar verder prima in orde. Voor een gehele dag reed ik liever ergens anders naartoe maar voor een avond ofzo kwam ik er graag.

Geen idee hoe Goes zich ten opzichte van Roosendaal verhoudt.
pi_207256022
quote:
0s.gif Op dinsdag 27 december 2022 14:00 schreef XanderH het volgende:

[..]
Is Thermen Katara nog in de buurt van Antwerpen? Ben ik in de coronatijd toen alles in Nederland dicht was een keer geweest en dat beviel me prima.

Verder is SpaOne in Oosterhout inderdaad een mooie.
[..]
Geen ervaring mee, maar die hoort bij dezelfde overkoepelende partij (Vitae / eerder Fitand) als Thermen Roosendaal.

Thermen Roosendaal is al weer 3 jaar "tijdelijk" (???) gesloten maar daar ben ik vroeger wel geweest. Relatief klein en dus weinig variatie qua cabines, maar verder prima in orde. Voor een gehele dag reed ik liever ergens anders naartoe maar voor een avond ofzo kwam ik er graag.

Geen idee hoe Goes zich ten opzichte van Roosendaal verhoudt.
Goes ziet er ook kleinschalig uit, maar das prima. Lekker ontspannen en uitrusten, ik zal een verslagje posten.
  Moderator dinsdag 27 december 2022 @ 14:39:13 #157
7566 crew  MaJo
Mama van aapie
pi_207256528
quote:
0s.gif Op vrijdag 23 december 2022 15:42 schreef GwaiLow het volgende:

[..]
SpaSereen is erg goed inderdaad. Daar hebben ze ook helemaal geen badkledingdagen, wat voor mij laat zien dat ze een echte sauna zijn die ook graag beschaafd sauna publiek aantrekt. En daar slaagt SpaSereen wat mij betreft goed in. Het viel mij daar ook op dat de meeste mensen niet eens met een omgeslagen handdoek lopen. Zowel de jong volwassenen als de rest niet. Dat maakt verder niet heel veel uit, maar laat wel zien hoe vrij en veilig de gasten zich daar voelen.

De opgietingen zijn daar ook erg goed, en vaak intens. Tijdens de opgieting heb je een fantastisch uitzicht over de Maarsseveense plassen. Ook heb je zelf de mogelijkheid om een stukje in de plas te zwemmen. Lekker fris als je uit de sauna komt bijvoorbeeld. Soesterberg is overigens ook geweldig zoals je al aangaf. Daar heb je een heel belevenisprogramma met enorm veel opgietingen.

Ik hou er ook wel van om er een sportieve sauna dag van te maken. Op die dagen pak ik extra veel sauna's en opgietingen mee. Probeer ik op de meest warme plek te gaan zitten, en tot het uiterste te gaan. Na een dagje ben je dan wel wat vermoeid, maar de dag daarna voel je je erg goed en fit.
Klinkt goed ^O^ Wij gaan er volgende week een dagje heen, ik ben heel benieuwd :)

Zelf heb ik nog nooit een opgieting gedaan omdat ik dus niet zo lang tegen die warmte kan. Maar ik wil het wel eens proberen, ik neem aan dat je gemakkelijk weg kan lopen als het je teveel wordt?
30 maart - We are Scientists | 26 mei - Froukje | 12 juni - Calexico | 27 augustus - Wilco
  dinsdag 27 december 2022 @ 14:43:17 #158
62913 Blik
The one and Only!
pi_207256664
quote:
0s.gif Op dinsdag 27 december 2022 14:39 schreef MaJo het volgende:

[..]
Klinkt goed ^O^ Wij gaan er volgende week een dagje heen, ik ben heel benieuwd :)

Zelf heb ik nog nooit een opgieting gedaan omdat ik dus niet zo lang tegen die warmte kan. Maar ik wil het wel eens proberen, ik neem aan dat je gemakkelijk weg kan lopen als het je teveel wordt?
Zeker, er is bij SpaSereen een bankje zo goed als tegenover de uitgang. Als je daar gaat zitten ben je in 2 stappen buiten, en je zit relatief ver van de warmtebron dus het is daar ook het koelst. De opgietingen zijn wel goed, ze doen ook mee aan de Nederlands kampioenschappen.
  Moderator dinsdag 27 december 2022 @ 15:01:14 #159
7566 crew  MaJo
Mama van aapie
pi_207257298
quote:
0s.gif Op dinsdag 27 december 2022 14:43 schreef Blik het volgende:

[..]
Zeker, er is bij SpaSereen een bankje zo goed als tegenover de uitgang. Als je daar gaat zitten ben je in 2 stappen buiten, en je zit relatief ver van de warmtebron dus het is daar ook het koelst. De opgietingen zijn wel goed, ze doen ook mee aan de Nederlands kampioenschappen.
Kijk, dat is nou eens goede intel! Dan ga ik dat zeker proberen :Y
30 maart - We are Scientists | 26 mei - Froukje | 12 juni - Calexico | 27 augustus - Wilco
  dinsdag 27 december 2022 @ 15:08:15 #160
179002 GwaiLow
Malo accepto stultus sapit
pi_207257501
quote:
0s.gif Op dinsdag 27 december 2022 15:01 schreef MaJo het volgende:

[..]
Kijk, dat is nou eens goede intel! Dan ga ik dat zeker proberen :Y
Ja, dat is wel perfect bij SpaSereen. Als je op de plek gaat zitten die Blik aangeeft is het ook niet echt heet. Dan is het gewoon fijn, met lekkere geuren en goede muziek. Je zou ook gewoon onderin kunnen gaan zitten op een normale bank. Dat is ook al niet echt heet, en je kan er makkelijk uit. Zelfs als je bovenin gaat zitten kan je er uit wanneer je zelf wil natuurlijk, alleen dat is wel iets minder uitnodigend omdat je een weg langs allemaal mensen voor je moet banen om naar beneden te komen :D.

Mensen hier wel eens een opgieting gehad waarbij je bij de afsluitende wapper bijna je huid voelt wegbranden en bijna niet meer kunt ademen? Die zijn altijd wel heel intens, maar heerlijk gevoel als je 'm weer hebt overleeft _O-
  dinsdag 27 december 2022 @ 16:07:56 #161
15746 daNpy
Marathon Coupé
pi_207259226
De wellnessboot van Blue in Mill is ons ook goed bevallen. Schoon, leuk opgezet en aardige faciliteiten. De opgieting was ook goed, wel heet. Mijn vrouw is bij de derde opgieting eruit gegaan, toen vond ik het ook al erg heet. Van de geuren vond ik de derde het sterkst, mijn vrouw heeft die niet geroken. En ik de eerste 2 niet :+

Wel had iemand mijn slippers meegenomen. Na wat zoeken bij de receptie gemeld en slippers gekregen. Ik had ze nog niet aan of mijn vrouw had de 'dievegge' gevonden. "Oh ja dan staan de mijne nog daar hahaha". Breng ze dan terug en haal die van je zelf, doos |:( De tandjes.
You can sleep in a racecar, but you can't race a house!
Op zaterdag 12 november 2022 13:41 schreef knoopie het volgende:
Daar kan je wel om lachen, maar de motorolie vervangen is een stuk handiger in de badkuip dan op je vloerkleed in de woonkamer.
pi_207335582
Mijn vriendin en ik waren gisteravond bij SpaSense in Geldrop (bij Eindhoven). Het was onze eerste keer sauna, en het is ons goed bevallen! Al bleef het wel onwennig om met tien random andere mensen op een kluitje onder de douche te staan. Maarja, dat went ongetwijfeld.

Het was volgens de mevrouw van de receptie erg druk, maar eenmaal binnen merkten we daar weinig van (behalve in het restaurant toen we onze gratis prosecco gingen ophalen, want daar was het enorm druk).

Er was een prima en gemêleerd publiek. Veel oudere stellen, maar gelukkig waren we niet de enige wat jongere mensen.

In de sauna’s was het heerlijk rustig en (meestal) stil. Er zijn een paar grotere sauna’s, maar buiten zijn er ook nog een aantal kleinere hutjes. Aan de slippers voor de deur kun je meestal wel zien of een hutje vol zit of niet. Verder heb je buiten nog een dompelbad, een stortemmer en nog wat andere heftig koude dingen. Best lekker na een hete sauna, maar je staat wel pal voor het raam van een sauna, dus dat vond ik minder fijn.

Buiten troffen we ook nog een zwembad en een jacuzzi, maar vanwege drukte hebben we die maar geskipt.

Ik miste een fijne relaxruimte. Buiten was het te koud en naast het restaurant was het lawaaiig. En naast het binnenzwembad was weinig zitruimte en was het vanwege het bubbelbad ook lawaaiig.

Maar goed, we hebben een paar uur pretentieus onze boeken meegezeuld maar geen pagina gelezen. Volgende keer laten we die maar in de kluis. :) We zijn iets meer dan vier uur binnen geweest. De volgende keer zou ik het iets rustiger aan doen, met meer tijd tussen de verschillende sauna’s.
  vrijdag 30 december 2022 @ 16:39:08 #163
149959 SQ
snelle trees
pi_207335616
SpaSense Geldrop is mijn vaste sauna :Y leuk om eens de ervaring van een ander te lezen.
disclaimer
  Moderator vrijdag 30 december 2022 @ 16:55:40 #164
5428 crew  miss_sly
pi_207336057
Ik ben ook vaak in Geldrop geweest. Erg fijne sauna vind ik dat. Kan me niet herinneren of er een echte rust ruimte is, eigenlijk.

Ik vind de rozensauna er altijd erg fijn O+
En op die grote banken bij het restaurant kun je heerlijk dutjes doen :Y
And the young, they can lose hope cause they can't see beyond today,. ..
The wisdom that the old can't give away
  vrijdag 30 december 2022 @ 17:20:29 #165
149959 SQ
snelle trees
pi_207336571
In Geldrop is boven het restaurant een echte stilte/rustruimte, maar goed, dat moet je maar net weten. Ik kom er nooit want ik vind een beetje geluid niet zo erg.

Maar ik ga ook meestal op maandag overdag dus dan is het ook niet zo druk wellicht :P
disclaimer
  Moderator vrijdag 30 december 2022 @ 17:45:37 #166
5428 crew  miss_sly
pi_207337113
Ik ben in Geldrop nooit alleen geweest, en als ik met iemand ben, ga ik nooit naar een rustruimte. Als ik alleen ben zeker wel O+
And the young, they can lose hope cause they can't see beyond today,. ..
The wisdom that the old can't give away
  vrijdag 30 december 2022 @ 20:11:20 #167
15746 daNpy
Marathon Coupé
pi_207340526
Geldrop is ook een fijne sauna inderdaad. Daar hebben ze die mooi belichte sauna toch? Die vind ik heel erg fijn :Y
You can sleep in a racecar, but you can't race a house!
Op zaterdag 12 november 2022 13:41 schreef knoopie het volgende:
Daar kan je wel om lachen, maar de motorolie vervangen is een stuk handiger in de badkuip dan op je vloerkleed in de woonkamer.
pi_207431787
Afgelopen week ben ik in SpaWeesp geweest. Door een zeer hardnekkige verkoudheid wilde ik per se op dinsdag (vrije dag en kinderen waren met opa & oma op stap) een sauna pakken relatief dichtbij. Er waren niet erg veel opties, volgeboekt of badpakdag, dus ik kwam bij Weesp uit.

De start was niet al te veelbelovend. Bij aankomst om 10 uur (lang leve de navigatie, want de route erheen was zeer onlogisch/chaotisch en nul wegwijsbordjes, ik twijfelde echt of ik wel goed zat) stond er een lange rij voor de kassa en buiten was het koud en guur. Twintig minuten in de rij gestaan voor ik eindelijk aan de beurt was. Ik kreeg gelijk een kaartje mee, als ik wilde lunchen, dan graag om 12 uur om alles behapbaar te houden voor het personeel. Er werd niet gevraagd of ik bekend was in de sauna en ik kreeg geen plattegrondje mee oid.

De sauna zelf was op zich prima, maar ik vond alles wat klein en krap. Tot 12 uur ging het nog wel qua drukte, maar na de lunch liepen de gangen echt vol en kon je nergens fatsoenlijk langs. Buiten was alles heel kaal en modderig, natuurlijk is het winter maar de sauna's buiten zagen er zo niet erg aantrekkelijk uit. Vanwege de vakantie waren er geen opgietingen of andere rituelen, dat was wel jammer. Ook geen mogelijkheid voor massages of behandelingen, wat de extra drukte in de sauna's ook wel kon verklaren.

Het restaurant was prima, bediening een beetje overwhelmed af en toe, maar het eten was goed en ik had een boekje mee dus geen probleem om wat langer te wachten.

Jammer genoeg ontdekte ik pas aan het eind van de middag waar de rustruimte was. Ik ergerde me er eigenlijk aan dat je nergens even rustig kon zitten buiten het restaurant (aangezien buiten niet echt een optie was). Maar de trap naar de rustruimte zat verstopt tegenover de bar van het restaurant. Gewoon 3x langsgelopen en niet gezien :|W.

Samenvattend

Pro's:

• Relatief dichtbij, rond de 30 min rijden
• Gratis parkeren, itt Spa Zuiver dat ongeveer even ver is
• Sauna's waren goed warm, netjes, schoon
• Prima restaurant

Cons:

• Erg krappe ruimtes, de gangen, maar ook sommige sauna's (het turks stoombad was eigenlijk maar voor 4 personen comfortabel bijv.)
• Lange wachttijd bij binnenkomst, geen uitleg over sauna's
• Wisselende temperaturen van de douches
• Geen opgietingen of behandelingen in de vakantie (of die dag niet iig)
• Het zwembad vond ik wel erg koud aanvoelen. Ik ben van binnen naar buiten gezwommen en terug en ben er toen gauw weer uitgegaan. Het zwembad was sowieso erg leeg de hele dag, dus ik vermoed dat ik niet de enige was.

Al met al denk ik niet dat ik nog snel terugga. Volgende keer toch maar weer iets verder rijden en wat meer tijd uittrekken.
Venus in pocketformaat
© loveli
pi_207807595
@Vlinder hier maar wat uitzoeken ^O^
This doctor said to me; ''Mental illness is not an airborne virus.''
And this guy would say ''I don't really even want you to say mental illness.
I want you to say mental injury. You are not this way by accident.''
Cracked up; the Daryll Hammond Story
  woensdag 1 februari 2023 @ 20:50:24 #170
48000 Vlinder
1 + 1 = 3, nee 5!
pi_207811225
quote:
0s.gif Op woensdag 1 februari 2023 17:45 schreef PoesInDoos het volgende:
@:Vlinder hier maar wat uitzoeken ^O^
Toe maar. Ik ga wel gewoon mee :+
♡ Sa fier as de moanne, - en werom ♡
pi_207811763
quote:
99s.gif Op woensdag 1 februari 2023 20:50 schreef Vlinder het volgende:

[..]
Toe maar. Ik ga wel gewoon mee :+
Ik zal er binnenkort even voor gaan zitten ;)
This doctor said to me; ''Mental illness is not an airborne virus.''
And this guy would say ''I don't really even want you to say mental illness.
I want you to say mental injury. You are not this way by accident.''
Cracked up; the Daryll Hammond Story
  donderdag 2 februari 2023 @ 00:11:20 #172
48000 Vlinder
1 + 1 = 3, nee 5!
pi_207814618
quote:
0s.gif Op woensdag 1 februari 2023 21:12 schreef PoesInDoos het volgende:

[..]
Ik zal er binnenkort even voor gaan zitten ;)
Jij rijdt. Ik wijn wel :B
♡ Sa fier as de moanne, - en werom ♡
pi_207815275
quote:
99s.gif Op donderdag 2 februari 2023 00:11 schreef Vlinder het volgende:

[..]
Jij rijdt. Ik wijn wel :B
:7
This doctor said to me; ''Mental illness is not an airborne virus.''
And this guy would say ''I don't really even want you to say mental illness.
I want you to say mental injury. You are not this way by accident.''
Cracked up; the Daryll Hammond Story
pi_209008595
Tips voor een top hotel met uitgebreide en goede wellness? Mag in het hele land of België maar wel beetje aan de grens is ook goed.

Of een Prive huisje met wellness is ook goed als het maar een beetje luxe en modern is.
  vrijdag 5 mei 2023 @ 00:07:05 #175
277627 Seven.
We are Borg.
pi_209010065
quote:
1s.gif Op donderdag 4 mei 2023 22:30 schreef Azula2.0 het volgende:
Tips voor een top hotel met uitgebreide en goede wellness? Mag in het hele land of België maar wel beetje aan de grens is ook goed.

Of een Prive huisje met wellness is ook goed als het maar een beetje luxe en modern is.
Hezemeer of Bussloo.
Resistance is futile.
  vrijdag 5 mei 2023 @ 00:35:38 #176
277627 Seven.
We are Borg.
pi_209010233
Wij waren 2 weken geleden in Thermen Berendonck. Aangezien wij vaste gasten zijn bij Thermen Bussloo, maken we natuurlijk snel de vergelijking.

+++ Berendonck
Swim up pool
Bubbelbank in het zwembad
Oosters thema in aankleding
Ook oosterse focus op de menukaart
Rustiger dan Bussloo
Betere ruimte voor voetenbaden, waardoor er veel gebruik gemaakt wordt van said voetenbaden

--- Berendonck
Doolhof kleedruimtes
Veel trappen (restaurant en treatments)
Theater sauna
Geen overdekte rookruimte voor m'n man

+++ Bussloo
Veel beter aanbod qua opgietingen
Gezelliger dan Berendonck
Nevel cool off
2 dompelbaden
Kwalitatief hoogwaardig restaurant
Indoor drijfbad

--- Bussloo
Bijna altijd druk

Allebei:
Prima aanbod van verschillende sauna's
Vriendelijke en vlotte ontvangst
Zout drijfbad
Hele fijne hamam
Schoon en netjes
Ruimte, volop natuur
Resistance is futile.
pi_209010958
quote:
7s.gif Op vrijdag 5 mei 2023 00:35 schreef Seven. het volgende:

--- Berendonck
Theater sauna
Hoe moet ik dit lezen? Valt dat sauna theater tegen (vergeleken met Bussloo)? Of vind je een sauna theater sowieso al een minpunt? :P

Heb eens in dat sauna theater in Soesterberg gezeten maar zo groots, massaal en compleet met videowall hoeft van mij überhaupt niet. Dat is niet waarvoor ik naar een sauna ga.
pi_209012349
quote:
7s.gif Op vrijdag 5 mei 2023 00:07 schreef Seven. het volgende:

[..]
Hezemeer of Bussloo.
Thanks
  vrijdag 5 mei 2023 @ 19:15:17 #179
277627 Seven.
We are Borg.
pi_209018525
quote:
0s.gif Op vrijdag 5 mei 2023 07:58 schreef XanderH het volgende:

[..]
Hoe moet ik dit lezen? Valt dat sauna theater tegen (vergeleken met Bussloo)? Of vind je een sauna theater sowieso al een minpunt? :P

Heb eens in dat sauna theater in Soesterberg gezeten maar zo groots, massaal en compleet met videowall hoeft van mij überhaupt niet. Dat is niet waarvoor ik naar een sauna ga.
Het is precies hetzelfde als de theatersauna in Soesterberg. En ik hou er ook niet van. Het theater gaat ten koste van de kwaliteit van de opgieting. Zo'n sauna moet ruimte bieden voor een showtje waardoor je dus meer afstand tot de opgieters hebt. En dat maakt dan weer dat je de wapper minder voelt.

In Bussloo is er gewoon een flinke opgietingssauna zonder alle theater poespas.
Resistance is futile.
pi_209022223
quote:
7s.gif Op vrijdag 5 mei 2023 19:15 schreef Seven. het volgende:

[..]
Het is precies hetzelfde als de theatersauna in Soesterberg. En ik hou er ook niet van. Het theater gaat ten koste van de kwaliteit van de opgieting. Zo'n sauna moet ruimte bieden voor een showtje waardoor je dus meer afstand tot de opgieters hebt. En dat maakt dan weer dat je de wapper minder voelt.

In Bussloo is er gewoon een flinke opgietingssauna zonder alle theater poespas.
Berendonck heeft ook een gewone opgieting sauna :D En die was best aardig qua hitte. Qua geur vond ik hem zwak, heb beter meegemaakt. Ik heb beiden bezocht laatst.

Verder eens met je feedback over de theatersauna. Heeft niks met opgieten te maken en als ik een show wil zien: dan graag met kleren aan :')
Op donderdag 21 juli 2011 23:08 schreef Loveless85 het volgende:
Dan heb je safe = condoom
Double dutch = condoom en pil
quadruple Cat = pil, MAP, condoom, castratie, prikpil, spiraaltje, zaaddodende pasta en voor het jodelen de bergen uit
pi_209025236
quote:
7s.gif Op vrijdag 5 mei 2023 19:15 schreef Seven. het volgende:

[..]
Het is precies hetzelfde als de theatersauna in Soesterberg. En ik hou er ook niet van. Het theater gaat ten koste van de kwaliteit van de opgieting. Zo'n sauna moet ruimte bieden voor een showtje waardoor je dus meer afstand tot de opgieters hebt. En dat maakt dan weer dat je de wapper minder voelt.

In Bussloo is er gewoon een flinke opgietingssauna zonder alle theater poespas.
Helder.

Ben al een tijdje niet meer in Bussloo geweest maar schijnbaar hebben ze daar tegenwoordig ook zo'n theater: https://www.thermenbussloo.nl/sauna/saunas/het-sauna-theater/
  zaterdag 6 mei 2023 @ 17:08:02 #182
277627 Seven.
We are Borg.
pi_209030543
quote:
0s.gif Op zaterdag 6 mei 2023 10:51 schreef XanderH het volgende:

[..]
Helder.

Ben al een tijdje niet meer in Bussloo geweest maar schijnbaar hebben ze daar tegenwoordig ook zo'n theater: https://www.thermenbussloo.nl/sauna/saunas/het-sauna-theater/
Ja, hopelijk gaat het geen prominente rol innemen in hun belevenisprogramma..
Resistance is futile.
pi_209030661
Is er een sauna in de buurt van alkmaar? haarlem/amsterdam vind ik eig al te ver.
  Moderator zaterdag 6 mei 2023 @ 17:23:17 #184
5428 crew  miss_sly
pi_209030692
quote:
0s.gif Op zaterdag 6 mei 2023 17:19 schreef KaleOssan het volgende:
Is er een sauna in de buurt van alkmaar? haarlem/amsterdam vind ik eig al te ver.
https://www.saunaridderrode.nl/

https://www.fortresortbeemster.nl/

Maar echt dichtbij Alkmaar zit niet echt een resort, volgens mij. Wel kleinere, maar die ken ik niet verder.
And the young, they can lose hope cause they can't see beyond today,. ..
The wisdom that the old can't give away
pi_209031429
quote:
7s.gif Op zaterdag 6 mei 2023 17:23 schreef miss_sly het volgende:

[..]
https://www.saunaridderrode.nl/

https://www.fortresortbeemster.nl/

Maar echt dichtbij Alkmaar zit niet echt een resort, volgens mij. Wel kleinere, maar die ken ik niet verder.
Ik ging altijd naar Sauna Oase in Heerhugowaard. Die is toen overgenomen geloof ik, en nu weet ik niet of er nog wat zit
  zondag 7 mei 2023 @ 01:01:08 #186
179002 GwaiLow
Malo accepto stultus sapit
pi_209039338
quote:
7s.gif Op vrijdag 5 mei 2023 19:15 schreef Seven. het volgende:

[..]
Het is precies hetzelfde als de theatersauna in Soesterberg. En ik hou er ook niet van. Het theater gaat ten koste van de kwaliteit van de opgieting. Zo'n sauna moet ruimte bieden voor een showtje waardoor je dus meer afstand tot de opgieters hebt. En dat maakt dan weer dat je de wapper minder voelt.

In Bussloo is er gewoon een flinke opgietingssauna zonder alle theater poespas.
Vond de opgietingen in de theatersauna van Soesterberg wel een mooie afwisseling met de die in de kleinere sauna binnen. Ben een aantal keer geweest, en dan pak ik die dag elke opgieting mee. Je bent wel de hele dag bezig met lopen van opgieting naar opgieting en dan koelen tussendoor, maar vond de Löyly in de theatersauna nog niet zo verkeerd. Vaak zijn ze zelfs nog best heftig (warm). Ondanks dat ik helemaal bovenaan zit voel ik de wapper goed, maar dit is wellicht afhankelijk van de sauna meester. In de theater sauna maken ze er wel een show van inderdaad. Soms met z'n tweeën. Hoeft voor mij ook niet zo, maar voor de afwisseling prima.
  maandag 29 mei 2023 @ 23:28:07 #187
189403 Mickytjuh
Flip flap floep
pi_209333259
Ik was vandaag weer eens in Berendonck.
Waar ik zelf meer dan ben van Thermen Son, vanwege de rust en het publiek, is MrMickytjuh meer van "pretpark-sauna Berendonck".

Positief ten opzichte van vorige keren
- Mensen waren stil in alle sauna's!
- steeds meer mensen nemen het dompelbad (walk in, tik muur aan, walk terug)
- Er werd iemand daadwerkelijk aangesproken die op een iPad een boek aan het lezen was vanwege de camera die er op zat (hele ruzie want madam was er niet van gediend dat ze daarop aangesproken werd)

Negatief ten opzichte van vorige keren
- schimmel op kitranden in de doucheruimte
- Mannentoilet was erg vies op meerdere plaatsen.
- bacon was taai
Mercedes weet wat mijn beperking is
Groene zeep op je rug, en af laten glijden
  maandag 17 juli 2023 @ 23:10:26 #188
277627 Seven.
We are Borg.
pi_209935901
Resistance is futile.
  maandag 17 juli 2023 @ 23:15:55 #189
277627 Seven.
We are Borg.
pi_209935947
Bronsbergen ben ik 2 weken geleden geweest.

Op zich prima en netjes. Paar dingen die me helaas niet zo positief opvielen:

Beperkte menukaart
Spinning class op zondagmorgen verstoorde de rust enorm
Maar 3 opgietingen op de hele dag, dus maar 1 meegemaakt
Onderhoud begint ondertussen wel wat achteruit te gaan
De koi karpers in de zwemvijver zijn wel heel erg tam :+ dus ik ging wel met een gilletje naar de kant :')

Verder was het heerlijk rustig, denk max 50 mensen of zo.
Resistance is futile.
  Moderator maandag 17 juli 2023 @ 23:28:41 #190
7566 crew  MaJo
Mama van aapie
pi_209936066
Laatst voor de tweede keer naar Soesterberg geweest, is weer heel goed bevallen. Ook mijn eerste opgieting meegemaakt, in het saunatheater. Leuk om eens mee te maken.

Dit keer voor het buffet gekozen, dat was stukken beter dan de a la carte. Dat viel vorige keer echt tegen. Omdat ik jarig was kregen we ook gratis taart en koffie, alleen vond ik de taart niet super.

Dezelfde hammam behandeling gehad als in Berendonck een paar jaar geleden. Heerlijk O+

Voor mijn verjaardag een dagje wellness cadeau gekregen van mijn vriendinnen. Ik zit nu te denken aan Spa Sereen. Nog andere tips in de regio Utrecht?
30 maart - We are Scientists | 26 mei - Froukje | 12 juni - Calexico | 27 augustus - Wilco
  dinsdag 18 juli 2023 @ 18:56:04 #191
179002 GwaiLow
Malo accepto stultus sapit
pi_209945938
quote:
Zou niet weten waarom het doorgaans verplicht is in een restaurant of terras van een sauna je boven en onderlichaam te bedekken. Onderlichaam kan ik mij nog wel in vinden, al zou het mij ook niet storen als dit ook gewoon bloot mag. Bovenlichaam mag men wat mij betreft al helemaal zelf weten. Daar kan je je toch niet echt aan storen? Je bent wel een in wellness, dus laat lekker gaan.

En om dan onderscheid te maken tussen mannen en vrouwen is totaal belachelijk.
  dinsdag 18 juli 2023 @ 18:57:42 #192
179002 GwaiLow
Malo accepto stultus sapit
pi_209945958
quote:
0s.gif Op maandag 17 juli 2023 23:28 schreef MaJo het volgende:
Laatst voor de tweede keer naar Soesterberg geweest, is weer heel goed bevallen. Ook mijn eerste opgieting meegemaakt, in het saunatheater. Leuk om eens mee te maken.

Dit keer voor het buffet gekozen, dat was stukken beter dan de a la carte. Dat viel vorige keer echt tegen. Omdat ik jarig was kregen we ook gratis taart en koffie, alleen vond ik de taart niet super.

Dezelfde hammam behandeling gehad als in Berendonck een paar jaar geleden. Heerlijk O+

Voor mijn verjaardag een dagje wellness cadeau gekregen van mijn vriendinnen. Ik zit nu te denken aan Spa Sereen. Nog andere tips in de regio Utrecht?
Spa Sereen is, net zoals Soeterberg, een verrukkelijke sauna. Deze twee zijn zonder twijfel mijn favorieten in Nederland.
pi_209946142
Wat houdt een opgieting in en wat mis ik als ik dit nog nooit heb beleefd? :@
  Moderator dinsdag 18 juli 2023 @ 19:24:46 #194
5428 crew  miss_sly
pi_209946245
quote:
1s.gif Op dinsdag 18 juli 2023 19:15 schreef Raw85 het volgende:
Wat houdt een opgieting in en wat mis ik als ik dit nog nooit heb beleefd? :@
Tijdens een opgieting wordt er een aantal keer water met etherische olie op de kolen gegooid, waardoor de temperatuur en luchtvochtigheid enorm omhoog gaan. Meestal doen ze dit drie keer. Nadat ze een emmertje op de kolen hebben gegooid, gaan ze wapperen met een handdoek om de lucht naar je toe te laten bewegen.


Ik vind het heerlijk om er een paar te doen tijdens een dagje sauna. Niet iedereen vindt het fijn, overigens. En soms zijn er nog extra dingen, zoals ijsblokjes die uitgedeeld worden, of een cupje honing om je mee in te smeren, dat zou goed zijn voor je huid.
And the young, they can lose hope cause they can't see beyond today,. ..
The wisdom that the old can't give away
  dinsdag 18 juli 2023 @ 20:18:51 #195
179002 GwaiLow
Malo accepto stultus sapit
pi_209947087
quote:
1s.gif Op dinsdag 18 juli 2023 19:15 schreef Raw85 het volgende:
Wat houdt een opgieting in en wat mis ik als ik dit nog nooit heb beleefd? :@
Ik probeer altijd elke opgieting de hele dag door mee te pakken. In Soesterberg ben je daar dan bijna de hele dag mee bezig, want daar hebben ze er zeer veel. Maar goed, het is heerlijk en vooral als je op het heetste plekje bovenin gaat zitten voel je de hartslag enorm omhoog gaan, en zo maak je er echt een sportieve saunagang van. Vaak zet de saunameester tijdens de opgieting ook nog wat heerlijke muziek op. Doorgaans geven ze ook aan hoe heet het ongeveer per opgieting gaat worden. Soms een mildere, soms gemiddeld en soms een zeer hete opgieting. Bij de meest hete opgietingen komt het nog wel eens voor het aan het eind van de sessie voelt alsof je huid aan het wegbranden is, en dat je eigenlijk bijna geen adem meer kunt halen omdat het zo heet is. Dat is toch wel echt genieten, en voor de echte kanonnen.Het is heel goed voor het lichaam overigens. Vele gezondheidsvoordelen.

Zou zeker aanraden om een aantal verschillende opgietingen uit te proberen.
  dinsdag 18 juli 2023 @ 20:19:43 #196
15746 daNpy
Marathon Coupé
pi_209947106
quote:
0s.gif Op dinsdag 18 juli 2023 18:57 schreef GwaiLow het volgende:

[..]
Spa Sereen is, net zoals Soeterberg, een verrukkelijke sauna. Deze twee zijn zonder twijfel mijn favorieten in Nederland.
Welke cadeaubonnen accepteren ze daar? Alleen die van henzelf en ook alleen op de locatie waar aangeschaft lees ik op de site of ook van anderen?
You can sleep in a racecar, but you can't race a house!
Op zaterdag 12 november 2022 13:41 schreef knoopie het volgende:
Daar kan je wel om lachen, maar de motorolie vervangen is een stuk handiger in de badkuip dan op je vloerkleed in de woonkamer.
  dinsdag 18 juli 2023 @ 20:24:22 #197
179002 GwaiLow
Malo accepto stultus sapit
pi_209947176
quote:
0s.gif Op dinsdag 18 juli 2023 20:19 schreef daNpy het volgende:

[..]
Welke cadeaubonnen accepteren ze daar? Alleen die van henzelf en ook alleen op de locatie waar aangeschaft lees ik op de site of ook van anderen?
Dat weet ik eigenlijk niet precies, maar ik denk alleen cadeaubonnen van Spa Sereen zelf. Ze hebben daar ook helemaal geen acties/kortingen of badkledingdagen. Dat is ook 1 van de redenen dat het zo fijn is daar. Je zit daar met alleen echt sauna publiek. Weinig mensen die de hele dag krampachtig met een handdoekje om lopen. Of mensen die luid praten in de sauna. Echt perfect!
  dinsdag 18 juli 2023 @ 20:27:58 #198
15746 daNpy
Marathon Coupé
pi_209947223
quote:
0s.gif Op dinsdag 18 juli 2023 20:24 schreef GwaiLow het volgende:

[..]
Dat weet ik eigenlijk niet precies, maar ik denk alleen cadeaubonnen van Spa Sereen zelf. Ze hebben daar ook helemaal geen acties/kortingen of badkledingdagen. Dat is ook 1 van de redenen dat het zo fijn is daar. Je zit daar met alleen echt sauna publiek. Weinig mensen die de hele dag krampachtig met een handdoekje om lopen. Of mensen die luid praten in de sauna. Echt perfect!
https://spasereen.nl/maastricht/info/badkledingdagen/
Badkleding dagen hebben ze volgens de site wel ;)

Kan ook even een keer bellen voor de cadeaubon :)
You can sleep in a racecar, but you can't race a house!
Op zaterdag 12 november 2022 13:41 schreef knoopie het volgende:
Daar kan je wel om lachen, maar de motorolie vervangen is een stuk handiger in de badkuip dan op je vloerkleed in de woonkamer.
  dinsdag 18 juli 2023 @ 20:34:10 #199
179002 GwaiLow
Malo accepto stultus sapit
pi_209947306
quote:
0s.gif Op dinsdag 18 juli 2023 20:27 schreef daNpy het volgende:

[..]
https://spasereen.nl/maastricht/info/badkledingdagen/
Badkleding dagen hebben ze volgens de site wel ;)

Kan ook even een keer bellen voor de cadeaubon :)
Oh, Maastricht! Wist eigenlijk niet dat er nog eentje was.

Ik heb het over Spa Sereen aan de Maarsseveense plassen. Dat is in Tienhoven. Maarssen/Utrecht. Die in Maastricht ken ik dus niet, en geen idee hoe het daar is.
  Moderator dinsdag 18 juli 2023 @ 21:43:32 #200
7566 crew  MaJo
Mama van aapie
pi_209948379
quote:
0s.gif Op dinsdag 18 juli 2023 18:57 schreef GwaiLow het volgende:

[..]
Spa Sereen is, net zoals Soeterberg, een verrukkelijke sauna. Deze twee zijn zonder twijfel mijn favorieten in Nederland.
Dan ga ik daar zeker heen :Y Hebben ze er ook een aantal fijne baden? Ik hou het in de sauna zelf max 10 minuten uit dus het is voor mij belangrijk dat er ook een goed aanbod aan andere dingen is.

quote:
0s.gif Op dinsdag 18 juli 2023 20:18 schreef GwaiLow het volgende:

[..]
Ik probeer altijd elke opgieting de hele dag door mee te pakken. In Soesterberg ben je daar dan bijna de hele dag mee bezig, want daar hebben ze er zeer veel. Maar goed, het is heerlijk en vooral als je op het heetste plekje bovenin gaat zitten voel je de hartslag enorm omhoog gaan, en zo maak je er echt een sportieve saunagang van. Vaak zet de saunameester tijdens de opgieting ook nog wat heerlijke muziek op. Doorgaans geven ze ook aan hoe heet het ongeveer per opgieting gaat worden. Soms een mildere, soms gemiddeld en soms een zeer hete opgieting. Bij de meest hete opgietingen komt het nog wel eens voor het aan het eind van de sessie voelt alsof je huid aan het wegbranden is, en dat je eigenlijk bijna geen adem meer kunt halen omdat het zo heet is. Dat is toch wel echt genieten, en voor de echte kanonnen.Het is heel goed voor het lichaam overigens. Vele gezondheidsvoordelen.

Zou zeker aanraden om een aantal verschillende opgietingen uit te proberen.
Ik heb laatst mijn eerste opgieting meegemaakt en ik vond het bijzonder om eens mee te maken. Zelf ben ik na 10 minuten weggegaan omdat het me te warm werd en mijn hartslag te ver omhoog ging (110 volgens mijn Fitbit). Ik heb een angststoornis dus werd daar zelf een beetje bang van :@ Daarom vind ik deze uitleg wel fijn, dat het dus juist goed is en helemaal niet eng. Ik vond het van tevoren best spannend om eens te doen dus ik vond het al een hele overwinning dat ik het überhaupt gedaan heb :)

quote:
0s.gif Op dinsdag 18 juli 2023 18:56 schreef GwaiLow het volgende:

[..]
Zou niet weten waarom het doorgaans verplicht is in een restaurant of terras van een sauna je boven en onderlichaam te bedekken. Onderlichaam kan ik mij nog wel in vinden, al zou het mij ook niet storen als dit ook gewoon bloot mag. Bovenlichaam mag men wat mij betreft al helemaal zelf weten. Daar kan je je toch niet echt aan storen? Je bent wel een in wellness, dus laat lekker gaan.

En om dan onderscheid te maken tussen mannen en vrouwen is totaal belachelijk.
Helemaal mee eens! Je loopt de hele dag naakt en dan zouden mensen er opeens aanstoot aan nemen, beetje vreemd. Of zou dit te maken hebben met het personeel dat er loopt? Dat is natuurlijk wel een ander verhaal.
30 maart - We are Scientists | 26 mei - Froukje | 12 juni - Calexico | 27 augustus - Wilco
  dinsdag 18 juli 2023 @ 21:53:48 #201
179002 GwaiLow
Malo accepto stultus sapit
pi_209948529
quote:
0s.gif Op dinsdag 18 juli 2023 21:43 schreef MaJo het volgende:

[..]
Dan ga ik daar zeker heen :Y Hebben ze er ook een aantal fijne baden? Ik hou het in de sauna zelf max 10 minuten uit dus het is voor mij belangrijk dat er ook een goed aanbod aan andere dingen is.
[..]
Ik heb laatst mijn eerste opgieting meegemaakt en ik vond het bijzonder om eens mee te maken. Zelf ben ik na 10 minuten weggegaan omdat het me te warm werd en mijn hartslag te ver omhoog ging (110 volgens mijn Fitbit). Ik heb een angststoornis dus werd daar zelf een beetje bang van :@ Daarom vind ik deze uitleg wel fijn, dat het dus juist goed is en helemaal niet eng. Ik vond het van tevoren best spannend om eens te doen dus ik vond het al een hele overwinning dat ik het überhaupt gedaan heb :)
[..]
Helemaal mee eens! Je loopt de hele dag naakt en dan zouden mensen er opeens aanstoot aan nemen, beetje vreemd. Of zou dit te maken hebben met het personeel dat er loopt? Dat is natuurlijk wel een ander verhaal.
Ja zeker, er zijn ook veel fijne baden bij Spa Sereen! Je kan zelfs zwemmen in de Maarsseveenseplas!

Ja, een eerste keer opgieting is altijd spannend. Gelukkig kan je eruit gaan wanneer je zelf wil. Je weet dan nog niet precies wat je kan verwachten en hoe lang het nog duurt, maar grote kans dat je 'm volgende keer of de keer daarna wel uitzit!

Nee, het zal ook niets te maken hebben met het personeel dat daar loopt. Die zien toch ook de hele dag blote mensen. Vooral als je op het terras werkt. Denk dat het erom gaat dat ze bang zijn dat het aanstootgevend voor sommige mensen is? Wat mij betreft een beetje onzin in ieder geval. Vooral omdat je daar uren met iedereen bloot rond loopt. Dat je tijdens het eten even een handdoek om je edele delen gooit kan ik nog wel begrijpen :D
  dinsdag 18 juli 2023 @ 23:37:38 #202
16266 MissHobje
Dat zou ik ook zeggen!
pi_209949647
quote:
0s.gif Op maandag 17 juli 2023 23:28 schreef MaJo het volgende:
Laatst voor de tweede keer naar Soesterberg geweest, is weer heel goed bevallen. Ook mijn eerste opgieting meegemaakt, in het saunatheater. Leuk om eens mee te maken.

Dit keer voor het buffet gekozen, dat was stukken beter dan de a la carte. Dat viel vorige keer echt tegen. Omdat ik jarig was kregen we ook gratis taart en koffie, alleen vond ik de taart niet super.

Dezelfde hammam behandeling gehad als in Berendonck een paar jaar geleden. Heerlijk O+

Voor mijn verjaardag een dagje wellness cadeau gekregen van mijn vriendinnen. Ik zit nu te denken aan Spa Sereen. Nog andere tips in de regio Utrecht?
Skip de rest spa sereen is zaaaaalig O+
[b]Hobbelicious is back!
[/b]
pi_209960545
quote:
7s.gif Op dinsdag 18 juli 2023 19:24 schreef miss_sly het volgende:

[..]
Tijdens een opgieting wordt er een aantal keer water met etherische olie op de kolen gegooid, waardoor de temperatuur en luchtvochtigheid enorm omhoog gaan. Meestal doen ze dit drie keer. Nadat ze een emmertje op de kolen hebben gegooid, gaan ze wapperen met een handdoek om de lucht naar je toe te laten bewegen.


Ik vind het heerlijk om er een paar te doen tijdens een dagje sauna. Niet iedereen vindt het fijn, overigens. En soms zijn er nog extra dingen, zoals ijsblokjes die uitgedeeld worden, of een cupje honing om je mee in te smeren, dat zou goed zijn voor je huid.
quote:
0s.gif Op dinsdag 18 juli 2023 20:18 schreef GwaiLow het volgende:

[..]
Ik probeer altijd elke opgieting de hele dag door mee te pakken. In Soesterberg ben je daar dan bijna de hele dag mee bezig, want daar hebben ze er zeer veel. Maar goed, het is heerlijk en vooral als je op het heetste plekje bovenin gaat zitten voel je de hartslag enorm omhoog gaan, en zo maak je er echt een sportieve saunagang van. Vaak zet de saunameester tijdens de opgieting ook nog wat heerlijke muziek op. Doorgaans geven ze ook aan hoe heet het ongeveer per opgieting gaat worden. Soms een mildere, soms gemiddeld en soms een zeer hete opgieting. Bij de meest hete opgietingen komt het nog wel eens voor het aan het eind van de sessie voelt alsof je huid aan het wegbranden is, en dat je eigenlijk bijna geen adem meer kunt halen omdat het zo heet is. Dat is toch wel echt genieten, en voor de echte kanonnen.Het is heel goed voor het lichaam overigens. Vele gezondheidsvoordelen.

Zou zeker aanraden om een aantal verschillende opgietingen uit te proberen.
Thanks voor de info! Het klinkt niet verkeerd. Hoewel m’n sportschool, waar de sauna’s met opgietingen dus zijn, vrij luxe is gok ik dat de opgietingen daar net wat eenvoudiger zijn als je het vergelijkt met de opgietingen bij een échte sauna. :+

Ik moet het binnenkort maar eens proberen. Voor zo’n dag naar een echte sauna heb ik de rust niet :P
pi_209962324
Iemand nog een tip voor een nachtje hotel + wellness? Liefst een inpandig hotel zodat je in badjas direct de sauna’s etc in kan lopen zonder eerst een transfer te maken richting spa
hardcoholic
  woensdag 19 juli 2023 @ 21:52:31 #205
131591 Leandra
Is onmogelijk
pi_209962571
quote:
0s.gif Op woensdag 19 juli 2023 21:37 schreef Ferdii het volgende:
Iemand nog een tip voor een nachtje hotel + wellness? Liefst een inpandig hotel zodat je in badjas direct de sauna’s etc in kan lopen zonder eerst een transfer te maken richting spa
Ik had 3 weken terug een operatie waarvoor ik vroeg in Amsterdam moest zijn, toen een overnachting bij Zuiver geboekt.
Wel jammer dat het net een badkledingdag was.

Overnachting was top, wel een Junior Suite genomen.
Wullie bin KOEL © Soneal
Why be difficult when, with a bit of effort, you could be impossible?
pi_209964758
quote:
0s.gif Op woensdag 19 juli 2023 21:52 schreef Leandra het volgende:

[..]
Ik had 3 weken terug een operatie waarvoor ik vroeg in Amsterdam moest zijn, toen een overnachting bij Zuiver geboekt.
Wel jammer dat het net een badkledingdag was.

Overnachting was top, wel een Junior Suite genomen.
Bij Zuiver hebben ze 3 badkledingdagen per week. Echt bizar, maar waarschijnlijk is daar veel animo voor in Amsterdam. Komt volgens mij toch wel heel ander publiek af op een badkledingdag. Niks voor mij..
  donderdag 20 juli 2023 @ 09:14:10 #207
131591 Leandra
Is onmogelijk
pi_209964821
quote:
0s.gif Op donderdag 20 juli 2023 09:08 schreef GoldRushFrog het volgende:

[..]
Bij Zuiver hebben ze 3 badkledingdagen per week. Echt bizar, maar waarschijnlijk is daar veel animo voor in Amsterdam. Komt volgens mij toch wel heel ander publiek af op een badkledingdag. Niks voor mij..
Ik moet vooral lachen om de hotelreviews van mensen (meestal buitenlanders) die een overnachting geboekt hebben als het geen badkledingdag is :D

Het was erg rustig toen wij er waren dus geen vervelend publiek.
Wullie bin KOEL © Soneal
Why be difficult when, with a bit of effort, you could be impossible?
  donderdag 20 juli 2023 @ 09:28:27 #208
11091 SEMTEX
Mevr. Hoe-die-nie
pi_209964960
quote:
0s.gif Op woensdag 19 juli 2023 21:37 schreef Ferdii het volgende:
Iemand nog een tip voor een nachtje hotel + wellness? Liefst een inpandig hotel zodat je in badjas direct de sauna’s etc in kan lopen zonder eerst een transfer te maken richting spa
Sanadome in Nijmegen.
In school we learn that mistakes are bad, and we are punished for making them. Yet, if you look at the way humans are designed to learn, we learn by making mistakes.If we never fell down, we would never walk. Robert Kiyosaki
  Moderator donderdag 20 juli 2023 @ 11:18:45 #209
7566 crew  MaJo
Mama van aapie
pi_209966073
quote:
0s.gif Op woensdag 19 juli 2023 21:37 schreef Ferdii het volgende:
Iemand nog een tip voor een nachtje hotel + wellness? Liefst een inpandig hotel zodat je in badjas direct de sauna’s etc in kan lopen zonder eerst een transfer te maken richting spa
Heeft Bussloo dat niet? @Seven weet dat misschien wel.

quote:
17s.gif Op dinsdag 18 juli 2023 23:37 schreef MissHobje het volgende:

[..]
Skip de rest spa sereen is zaaaaalig O+
Duidelijk, het wordt Sereen :D
30 maart - We are Scientists | 26 mei - Froukje | 12 juni - Calexico | 27 augustus - Wilco
  donderdag 20 juli 2023 @ 11:33:58 #210
16266 MissHobje
Dat zou ik ook zeggen!
pi_209966286
quote:
0s.gif Op donderdag 20 juli 2023 11:18 schreef MaJo het volgende:

[..]
Heeft Bussloo dat niet? @:Seven weet dat misschien wel.
[..]
Duidelijk, het wordt Sereen :D
Oe heerlijk, dat wordt genieten! Zit ook een heerlijke knetterhete sauna helemaal links achterin verstopt in de tuin. Die is vaak zo mega rustig zit daar bijna altijd alleen,(doordeweeks dan) lekker luieren daar! Enne lekker veel opgiet sessies meepakken, die zijn erg goed vind ik altijd. En ze hebben ook altijd lekker eten in het restaurant (ik sleep altijd wel zelf wat snackjes sneaky mee want dat vind ik altijd lekker :P (gezonde reepjes enzo en vooral drop :@ )
[b]Hobbelicious is back!
[/b]
pi_209970900
quote:
0s.gif Op donderdag 20 juli 2023 11:18 schreef MaJo het volgende:

[..]
Heeft Bussloo dat niet? @:Seven weet dat misschien wel.
[..]
Duidelijk, het wordt Sereen :D
Busloo heeft idd, maar twijfel een beetje of thermen busloo leuk is :P iemand eerder geweest?
hardcoholic
  Moderator vrijdag 21 juli 2023 @ 06:16:16 #212
92034 crew  Vonkenboer
Geen woorden, maar draden !
pi_209976731
quote:
0s.gif Op woensdag 19 juli 2023 21:37 schreef Ferdii het volgende:
Iemand nog een tip voor een nachtje hotel + wellness? Liefst een inpandig hotel zodat je in badjas direct de sauna’s etc in kan lopen zonder eerst een transfer te maken richting spa
Thermen bussloo heeft een hotel erbij :)
  vrijdag 21 juli 2023 @ 07:15:15 #213
277627 Seven.
We are Borg.
pi_209976872
quote:
0s.gif Op donderdag 20 juli 2023 17:30 schreef Ferdii het volgende:

[..]
Busloo heeft idd, maar twijfel een beetje of thermen busloo leuk is :P iemand eerder geweest?
Regelmatig, ik vind het de beste sauna waar ik geweest ben.
Resistance is futile.
  vrijdag 21 juli 2023 @ 07:16:52 #214
277627 Seven.
We are Borg.
pi_209976887
quote:
0s.gif Op woensdag 19 juli 2023 21:37 schreef Ferdii het volgende:
Iemand nog een tip voor een nachtje hotel + wellness? Liefst een inpandig hotel zodat je in badjas direct de sauna’s etc in kan lopen zonder eerst een transfer te maken richting spa
Bussloo dus, je kunt in je badjas via de tunnel van hotel naar sauna.
Resistance is futile.
  vrijdag 21 juli 2023 @ 12:43:39 #215
131066 scrub_nurse
ik denk dat ik denk, denk ik..
pi_209980393
weer eens bij devarana geweest, ook bij beerendonck overigens. Maar devarana begint toch echt af te takelen. Menu is verbeterd, maar overal liggen kapotte tegels, kalkaanslag en de verf van het zoutbad druipt van de muren en de verf van de vloer vna het bad laat los en ligt overal. Daar hebben ze vorig jaar echt de verkeerde verf gebruikt. Opgietingen waren zoals altijd echt heerlijk heet.
Beerendonck krijgt een hotel maar helaas wordt dat pas 2025, ik kan niet wachten.
pi_209981317
quote:
7s.gif Op vrijdag 21 juli 2023 07:16 schreef Seven. het volgende:

[..]
Bussloo dus, je kunt in je badjas via de tunnel van hotel naar sauna.
Thanks! Inmiddels voor over 2 weken een nachtje wellness incl massage en diner geboekt :Y
hardcoholic
pi_210044180
Misschien maar een keertje een FOK! sauna uitje organiseren!
  donderdag 27 juli 2023 @ 06:23:26 #218
131066 scrub_nurse
ik denk dat ik denk, denk ik..
pi_210052798
Iemand al naar het vernieuwde dennenmarken in Roermond geweest?
pi_210183160
Met dank aan de Postcodeloterij was ik gisteren weer eens gratis in de Wellnessboot in Mill. Heb ik al eerder een review over geschreven hier.
Het concept is lollig. Het is geen echte boot (tot grote teleurstelling van mijn saunamaatje, want die was ik dat vergeten te vertellen _O- ).
Leuk is dat er veel gangetjes en niveaus en doorkijkjes zijn, zowel buiten als binnen, waardoor het niet vol voelt. Diverse keuze aan saunas, geen die er voor mij echt uitspringt.
Lekker eten in het restaurant.

Hoogtepunt:
Mooiste _O_ opgieting _O_ ooit _O_
Ze werken met kaartjes per opgieting. Eentje krijg je bij de incheck, de andere liggen een kwartier voor aanvang klaar bij de cabine. Wel jammer dat ze, zeker de eerste keer, de cabine echt vol proppen.

Ik ben twee keer geweest want na de eerste keer was ik fangirl van de saunameester O+ :@
De geuren, de muziek maar vooral zijn choreografie….. het klopte! Elke beweging was doelbewust. Van het neerleggen van de bol ijs, tot het kapotslaan van die bol op een accent in de muziek, van het quasi-nonchalant oppakken van de wapperhanddoek in de maat van de muziek. En dan meteen overgaan in een sierlijke wappersessie met schitterende handbeweging en plaatsing van zijn voeten. Waarbij de temperaturen tot ongekende hoogten stegen. Letterlijk dan :P
De man is een artist, een danser en moet nooit show opgietingen gaan doen. Want dit is de show die ik wil. Mooie bewegingen, goede wappers, goede geuren, hoge temperatuur.
Op donderdag 21 juli 2011 23:08 schreef Loveless85 het volgende:
Dan heb je safe = condoom
Double dutch = condoom en pil
quadruple Cat = pil, MAP, condoom, castratie, prikpil, spiraaltje, zaaddodende pasta en voor het jodelen de bergen uit
pi_210187687
Volgens mij zijn er allemaal kampioenschappen opgieten, dus misschien heb je wel gekeken naar een Nederlands kampioen *) En hij is waarschijnlijk ook populair, vandaar de kaartjes.

Ik heb zo'n ervaring gehad met een vrouw in een sauna ergens in Groningen. Die was goed :o Echt wow.

zit ie er bij? :D https://aufgussnk.nl/
"Dear life, When I said "can my day get any worse?" it was a rhetorical question, not a challenge."
pi_210187816
quote:
0s.gif Op zondag 6 augustus 2023 18:12 schreef Isabeau het volgende:
Volgens mij zijn er allemaal kampioenschappen opgieten, dus misschien heb je wel gekeken naar een Nederlands kampioen *) En hij is waarschijnlijk ook populair, vandaar de kaartjes.

Ik heb zo'n ervaring gehad met een vrouw in een sauna ergens in Groningen. Die was goed :o Echt wow.

zit ie er bij? :D https://aufgussnk.nl/
Nope :+ Deze fangirl heeft hem dat gevraagd (na uitgebreide complimenten) en hij deed niet mee.
Ik vond het wat te vooringenomen om te zeggen dat hij dat ook maar niet moest gaan doen (want show opgietingen zijn stom :P ), mag hij zelf bepalen natuurlijk.

Kaartjes zijn volgens mij gewoon hun ding. Hadden ze elke opgieting en hij deed er maar een paar. Denk om te voorkomen dat je gedoe krijgt als er een rij is en je mensen die ook gewacht hebben moet weigeren. Zouden meer saunas moeten doen.
Op donderdag 21 juli 2011 23:08 schreef Loveless85 het volgende:
Dan heb je safe = condoom
Double dutch = condoom en pil
quadruple Cat = pil, MAP, condoom, castratie, prikpil, spiraaltje, zaaddodende pasta en voor het jodelen de bergen uit
pi_210187862
Ik heb net een filmpje zitten kijken van showopgietingen en daar zit wel raar spul tussen hoor _O- Het is ook veel kunstig gewapper met handdoeken zo te zien. Maar zo live wel een keer leuk als je gewoon een héél goede opgieting hebt. En niet van een zielloos 'oh het is mijn beurt weer' saunamedewerker.
"Dear life, When I said "can my day get any worse?" it was a rhetorical question, not a challenge."
pi_210187947
quote:
0s.gif Op zondag 6 augustus 2023 18:22 schreef Isabeau het volgende:
Ik heb net een filmpje zitten kijken van showopgietingen en daar zit wel raar spul tussen hoor _O- Het is ook veel kunstig gewapper met handdoeken zo te zien. Maar zo live wel een keer leuk als je gewoon een héél goede opgieting hebt. En niet van een zielloos 'oh het is mijn beurt weer' saunamedewerker.
Ik heb er nu twee bijgewoond in theatersauna’s.
Die zijn te groot om echt hitte te maken. Het gewapper staat ten gunste van hun verhaal en niet ten gunste van efficiënt hitte verspreiden. En houd op over mensen die hip Engelstalig bezig gaan zijn and den uh tekst spieken wiss uh terrible accent :7 /rant
Op donderdag 21 juli 2011 23:08 schreef Loveless85 het volgende:
Dan heb je safe = condoom
Double dutch = condoom en pil
quadruple Cat = pil, MAP, condoom, castratie, prikpil, spiraaltje, zaaddodende pasta en voor het jodelen de bergen uit
pi_210187961
quote:
1s.gif Op zondag 6 augustus 2023 18:27 schreef Cat-astrophe het volgende:
Ik heb er nu twee bijgewoond in theatersauna’s.
Die zijn te groot om echt hitte te maken. Het gewapper staat ten gunste van hun verhaal en niet ten gunste van efficiënt hitte verspreiden. En houd op over mensen die hip Engelstalig bezig gaan zijn and den uh tekst spieken wiss uh terrible accent :7 /rant
:D :D ik zie al dat ik blij moet zijn niet zo'n ervaring te hebben gehad. Het moet natuurlijk vooral goed heet worden en een goede atmosfeer is belangrijk. Juiste geuren, muziek.
"Dear life, When I said "can my day get any worse?" it was a rhetorical question, not a challenge."
  maandag 7 augustus 2023 @ 21:25:55 #225
131066 scrub_nurse
ik denk dat ik denk, denk ik..
pi_210204242
Ik ben fan van beerendonck, maar helaas hebben ze vrijwel alleen maar show opgietingen die dus niet heet genoeg zijn, en zeker niet altijd even leuk om te zien. De intense opgieting is vaak maar 1x....geef me dan maar devarana, daar was de vorige keer ook een super goede opgieter, die op vikingmuziek opgoot, heeeeeeeerlijk!
pi_210205188
quote:
0s.gif Op maandag 7 augustus 2023 21:25 schreef scrub_nurse het volgende:
Ik ben fan van beerendonck, maar helaas hebben ze vrijwel alleen maar show opgietingen die dus niet heet genoeg zijn, en zeker niet altijd even leuk om te zien. De intense opgieting is vaak maar 1x....geef me dan maar devarana, daar was de vorige keer ook een super goede opgieter, die op vikingmuziek opgoot, heeeeeeeerlijk!
De "theeceremonie" was (na het hele verhaal over thee) een verrassend goede en hete opgieting! Dus dat is een tip voor de Berendonck. En je krijgt achteraf thee met dezelfde geur als je opgieting _O- je moet alleen dus het verhaaltje over thee even uitzitten. Maar daarna echt flink intense wappers en géén muziek O+
  dinsdag 8 augustus 2023 @ 00:33:18 #227
277627 Seven.
We are Borg.
pi_210206392
quote:
0s.gif Op vrijdag 21 juli 2023 13:44 schreef Ferdii het volgende:

[..]
Thanks! Inmiddels voor over 2 weken een nachtje wellness incl massage en diner geboekt :Y
Hoe was het?
Resistance is futile.
  dinsdag 8 augustus 2023 @ 07:35:10 #228
15746 daNpy
Marathon Coupé
pi_210207270
Gisteren naar Thermae Son geweest, waar een nieuwe opgietmeester is. Die maakt het ook goed heet en tussen stap 2 en 3 mag je even naar buiten om af te koelen. De laatste stap was erg heet en met zwarte peper, al rook ik daar weinig van. Sowieso rook ik alleen de meloen-honing versie, de tweede weet ik al niet meer wat het was :+
Ik vond het wel een goede opgieting in ieder geval.

Er was ook nog een stel dat in badkleding wilde gaan zwemmen, maar iemand wees hen erop dat dat niet mocht. Na wat gegiebel waren ze verder de hele dag probleemloos naakt, maar het was wel even een raar moment :D

SPOILER
Om spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.
You can sleep in a racecar, but you can't race a house!
Op zaterdag 12 november 2022 13:41 schreef knoopie het volgende:
Daar kan je wel om lachen, maar de motorolie vervangen is een stuk handiger in de badkuip dan op je vloerkleed in de woonkamer.
pi_210207391
quote:
14s.gif Op dinsdag 8 augustus 2023 07:35 schreef daNpy het volgende:
Gisteren naar Thermae Son geweest, waar een nieuwe opgietmeester is. Die maakt het ook goed heet en tussen stap 2 en 3 mag je even naar buiten om af te koelen. De laatste stap was erg heet en met zwarte peper, al rook ik daar weinig van. Sowieso rook ik alleen de meloen-honing versie, de tweede weet ik al niet meer wat het was :+
Ik vond het wel een goede opgieting in ieder geval.

Er was ook nog een stel dat in badkleding wilde gaan zwemmen, maar iemand wees hen erop dat dat niet mocht. Na wat gegiebel waren ze verder de hele dag probleemloos naakt, maar het was wel even een raar moment :D

SPOILER
Om spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.
Ik vind in Son vaak dat de 'harde kern' in de middag de boel een beetje over lijkt te nemen rondom het zwembad/bubbelbad. Heb je daar nog iets van gemerkt?
  dinsdag 8 augustus 2023 @ 08:03:11 #230
15746 daNpy
Marathon Coupé
pi_210207403
quote:
0s.gif Op dinsdag 8 augustus 2023 07:59 schreef Tuindier het volgende:

[..]
Ik vind in Son vaak dat de 'harde kern' in de middag de boel een beetje over lijkt te nemen rondom het zwembad/bubbelbad. Heb je daar nog iets van gemerkt?
Nope, het was sowieso rustig. De "harde kern" ging wel naar elke opgieting had ik het idee :D
Maar dat was nog niet voor 50% gevuld dus ook geen probleem.
You can sleep in a racecar, but you can't race a house!
Op zaterdag 12 november 2022 13:41 schreef knoopie het volgende:
Daar kan je wel om lachen, maar de motorolie vervangen is een stuk handiger in de badkuip dan op je vloerkleed in de woonkamer.
pi_210207721
quote:
7s.gif Op dinsdag 8 augustus 2023 00:33 schreef Seven. het volgende:

[..]
Hoe was het?
Het was top :Y

Mooi hotel en ideaal dat je door de tunnel heen kunt richting thermen :)
Aantal + punten:
+ veel sauna faciliteiten en verschillende opgietingen en rituelen, geen moment druk of dringen bij de opgietingen
+ veel mogelijkheden om af te koelen (diverse dompelbaden, slangen, neveldouches of zwemmen in het meertje)
+ ruim voldoende whirlpools (short het nog wel eens aan bij andere sauna’s)
+ nature opgieting was top verzorgd en goed heet :Y
+ zeer goede maaltijd salade (oosterse vis)
+ goede massage
+ prima hotelkamer

- puntjes
- broodje carpaccio wat inspiratieloos met simpel dun sneetje brood
- theater sauna eigenlijk te groot om enigszins goede temperatuur erin te krijgen
- binnen gedeelte redelijk gladde vloeren, staan wel overal bordjes om te waarschuwen

Al met al zeker voor herhaling vatbaar :Y

[ Bericht 0% gewijzigd door Ferdii op 08-08-2023 14:09:43 ]
hardcoholic
pi_210209812
quote:
1s.gif Op zondag 6 augustus 2023 18:27 schreef Cat-astrophe het volgende:

[..]
Ik heb er nu twee bijgewoond in theatersauna’s.
Die zijn te groot om echt hitte te maken. Het gewapper staat ten gunste van hun verhaal en niet ten gunste van efficiënt hitte verspreiden. En houd op over mensen die hip Engelstalig bezig gaan zijn and den uh tekst spieken wiss uh terrible accent :7 /rant
Ik ben 3 keer in Soesterberg geweest, en daar hebben ze ook een theatersauna. Moet zeggen dat ik de opgietingen daar wel goed en heet vond. Ook hebben ze daar opgietingen in een kleinere sauna, en die zijn natuurlijk nog intenser. Vond het wel een fijne afwisseling,
pi_210210894
quote:
0s.gif Op dinsdag 8 augustus 2023 08:53 schreef Ferdii het volgende:

[..]
Het was top :Y

Mooi hotel en ideaal dat je door de tunnel heen kunt richting thermen :)
Aantal + punten:
+ veel sauna faciliteiten en verschillende opgietingen en rituelen, geen moment druk of dringen bij de opgietingen
+ veel mogelijkheden om af te koelen (diverse dompelbaden, slangen, neveldouches of zwemmen in het meertje)
+ ruim voldoende whirlpools (short het nog wel eens aan bij andere sauna’s)
+ nature opgieting was top verzorgd en goed heet :Y
+ zeer goede maaltijd salade (oosterse vis)
+ goede massage
+ prima hotelkamer

- puntjes
- broodje carpaccio wat inspiratieloos met simpel dun sneetje brood
- theater sauna eigenlijk te groot om enigszins goede temperatuur erin te krijgen
- binnen gedeelte redelijk gladde vloeren, staan wel overal bordjes om te waarschuwen

Al met al zeker voor herhaling vatbaar :Y
Nog een groot pluspunt bij busloo vergeten, het zout water bad/grot is echt top :Y
hardcoholic
pi_210222016
quote:
0s.gif Op dinsdag 8 augustus 2023 12:32 schreef GoldRushFrog het volgende:

[..]
Ik ben 3 keer in Soesterberg geweest, en daar hebben ze ook een theatersauna. Moet zeggen dat ik de opgietingen daar wel goed en heet vond. Ook hebben ze daar opgietingen in een kleinere sauna, en die zijn natuurlijk nog intenser. Vond het wel een fijne afwisseling,
In Soesterberg had ik ze terribul Inglisj eksent ;(
En ook daar vond ik hem niet heet genoeg, wel beter dan in Berendonck.
Ik ga ze gewoon niet meer doen want ik houd meer van hitte dan van show. Iedereen zijn ding natuurlijk :)
Op donderdag 21 juli 2011 23:08 schreef Loveless85 het volgende:
Dan heb je safe = condoom
Double dutch = condoom en pil
quadruple Cat = pil, MAP, condoom, castratie, prikpil, spiraaltje, zaaddodende pasta en voor het jodelen de bergen uit
pi_210222361
quote:
0s.gif Op dinsdag 8 augustus 2023 12:32 schreef GoldRushFrog het volgende:

[..]
Ik ben 3 keer in Soesterberg geweest, en daar hebben ze ook een theatersauna. Moet zeggen dat ik de opgietingen daar wel goed en heet vond. Ook hebben ze daar opgietingen in een kleinere sauna, en die zijn natuurlijk nog intenser. Vond het wel een fijne afwisseling,
Ja daar ben ik ook een keer geweest! De show ging geloof ik over twee ontdekkingsreizigers die een speciale edelsteen moesten vinden ofzo. Het was niet best in ieder geval.

Ik weet ook nog hoe absurdistisch ik de hele situatie vond. Een grote groep naakte mensen die in de hitte naar (vrij beroerd) amateurtheater zaten te kijken _O-

Op zich kan ik me voorstellen dat het leuk is om wat extra te doen, maar draag dan een paar goede gedichten voor ofzo, of maak live muziek.
pi_210222756
Ik krijg nooit zoveel mee van die show, want ik heb m'n bril af in de sauna en dan zie ik net genoeg om zonder ongelukken m'n zitplaats te bereiken :P ik vind vooral altijd dat het geluid véél te hard staat.
pi_210235598
quote:
1s.gif Op woensdag 9 augustus 2023 10:31 schreef Cat-astrophe het volgende:

[..]
In Soesterberg had ik ze terribul Inglisj eksent ;(
En ook daar vond ik hem niet heet genoeg, wel beter dan in Berendonck.
Ik ga ze gewoon niet meer doen want ik houd meer van hitte dan van show. Iedereen zijn ding natuurlijk :)
Nee, dat ben ik wel met je eens. Ik ben ook wel een diehard sauna/opgieting liefhebber. Vaak hebben ze op een dag 1 of 2 hele intense opgietingen (de intensiteit van een opgieting staat aangegeven met sterretjes dacht ik). Maar vooral omdat ze zoveel verschillende sessies hebben bij Soesterberg is het voor de afwisseling wel leuk om de iets mildere opgieting in de theatersauna mee te pakken. Daar zit je ook net even wat ruimer en comfortabeler. De show zelf ben ik ook niet zo'n fan van hoor, beetje amateurtoneel inderdaad. Al heb ik daar wel enkele shows meegemaakt die wel goed in elkaar zaten. Vooral vlak voor een wereldkampioenschap, waarbij de toppers even een generale repetitie houden :D
pi_210235635
quote:
1s.gif Op woensdag 9 augustus 2023 10:58 schreef Heph844 het volgende:

[..]
Ja daar ben ik ook een keer geweest! De show ging geloof ik over twee ontdekkingsreizigers die een speciale edelsteen moesten vinden ofzo. Het was niet best in ieder geval.

Ik weet ook nog hoe absurdistisch ik de hele situatie vond. Een grote groep naakte mensen die in de hitte naar (vrij beroerd) amateurtheater zaten te kijken _O-

Op zich kan ik me voorstellen dat het leuk is om wat extra te doen, maar draag dan een paar goede gedichten voor ofzo, of maak live muziek.
Goede suggesties! Dit lijkt mij ook wel wat. Iemand die de opgieting doet, en daarnaast nog iemand die een mooi verhaal voorleest. En dan wat rustige muziek op de achtergrond _O_
pi_210813309
Mijn man en ik willen graag een dagje of wat naar een wellness resort. Met overnachting. Hij wil erg graag floaten maar dat zie ik tot nu toe alleen bij beauty centres of een Van der Valk hotel.
Iemand een suggestie voor ons? :)
pi_210936159
quote:
0s.gif Op woensdag 26 juli 2023 12:53 schreef GoldRushFrog het volgende:
Misschien maar een keertje een FOK! sauna uitje organiseren!
Noway! Hier is gewoon nog steeds geen enkele reactie op gekomen :'( :o
pi_210974803
quote:
1s.gif Op maandag 2 oktober 2023 13:19 schreef DorothyGale het volgende:
Mijn man en ik willen graag een dagje of wat naar een wellness resort. Met overnachting. Hij wil erg graag floaten maar dat zie ik tot nu toe alleen bij beauty centres of een Van der Valk hotel.
Iemand een suggestie voor ons? :)
je kunt bij sommige sauna's "drijfsessies" doen, dat is dan niet in zo'n pod. maar in een klein zwembadje, meestal beetje gedimd licht, muziekje, en dan drijf je met een aantal van die poolnoodles. Ondanks dat het wat gek klinkt vond ik dat echt heerlijk!

ik weet dat dat sowieso kan bij centre du lac, maar die hebben geloof ik geen overnachtingsfaciliteiten.
In A World Of Emoticons, I'm Colon Capital D
Everybody needs a bosom for a pillow!
pi_210974877
Wij waren vandaag bij de "nieuwe" sauna in barendrecht, recent overgenomen door de thermen groep en in de markt gezet als "het meest luxueze complex in de randstad" o.i.d.

Kennelijk wordt een oud pand luxe door alles zwart met goud te verven,her en der wat opnieuw te betegelen, vol te pompen met plastic planten en overdreven veel geld voor je (totaal niet bijzondere) menu te vragen _O- . twee boterhammen met omelet voor 16¤! anyone :')

verder is het vrij klein, maar dat is niet perse een nadeel (als het een rustige dag is zoals vandaag).
In A World Of Emoticons, I'm Colon Capital D
Everybody needs a bosom for a pillow!
pi_210975390
quote:
1s.gif Op maandag 2 oktober 2023 13:19 schreef DorothyGale het volgende:
Mijn man en ik willen graag een dagje of wat naar een wellness resort. Met overnachting. Hij wil erg graag floaten maar dat zie ik tot nu toe alleen bij beauty centres of een Van der Valk hotel.
Iemand een suggestie voor ons? :)
Gratis floaten kan bij de wellness boot in Mill https://www.bluewellnessboot.nl/
Hotel zit op hetzelfde terrein, je moet wel buiten langs naar de sauna.
Kamers (paar jaar geleden gelogeerd) waren prima.
Floaten (2 dagen geleden gedaan)… matig. Niet voor niks gratis. Je krijgt een neksteun en een noodle voor je benen en daarmee ga je drijven. In een badje. Met diverse andere mensen.

Het was niet heel druk maar ik vond het echt niet ontspannen, want je botst continue tegen anderen aan.
Je mag zo lang floaten als je wil, wij waren er na een kwartier klaar mee. En moesten ons toen door een muur aan lichamen werken naar het trapje, wat onmogelijk bleek. Je wil anderen ook niet storen dus toen zijn we maar over het randje van het bad naar buiten geschuifeld :')

Net zo goedkoop is dan zelf twee noodles kopen, een rustige avond in een regulier zwembad te zoeken en daar te drijven.

Jaren geleden heb ik in Rijswijk een betaalde floatsessie gedaan en die was geweldig. Omdat er dan weinig deelnemers zijn en twee begeleiders die zorgen dat niemand botst. En iedere deelnemer ook een stukje persoonlijke aandacht geven door het water naast/onder hen in beweging te brengen.

Andere optie die misschien ook aanspreekt: zoutwaterbad. Drijf je ook, is vaak rustiger. Onder andere Devarana en Beerendonck hebben dat. Hun hotel situatie weet ik niet.
Op donderdag 21 juli 2011 23:08 schreef Loveless85 het volgende:
Dan heb je safe = condoom
Double dutch = condoom en pil
quadruple Cat = pil, MAP, condoom, castratie, prikpil, spiraaltje, zaaddodende pasta en voor het jodelen de bergen uit
  maandag 16 oktober 2023 @ 21:19:00 #244
277627 Seven.
We are Borg.
pi_210976695
quote:
1s.gif Op maandag 16 oktober 2023 20:21 schreef Cat-astrophe het volgende:

[..]
Gratis floaten kan bij de wellness boot in Mill https://www.bluewellnessboot.nl/
Hotel zit op hetzelfde terrein, je moet wel buiten langs naar de sauna.
Kamers (paar jaar geleden gelogeerd) waren prima.
Floaten (2 dagen geleden gedaan)… matig. Niet voor niks gratis. Je krijgt een neksteun en een noodle voor je benen en daarmee ga je drijven. In een badje. Met diverse andere mensen.

Het was niet heel druk maar ik vond het echt niet ontspannen, want je botst continue tegen anderen aan.
Je mag zo lang floaten als je wil, wij waren er na een kwartier klaar mee. En moesten ons toen door een muur aan lichamen werken naar het trapje, wat onmogelijk bleek. Je wil anderen ook niet storen dus toen zijn we maar over het randje van het bad naar buiten geschuifeld :')

Net zo goedkoop is dan zelf twee noodles kopen, een rustige avond in een regulier zwembad te zoeken en daar te drijven.

Jaren geleden heb ik in Rijswijk een betaalde floatsessie gedaan en die was geweldig. Omdat er dan weinig deelnemers zijn en twee begeleiders die zorgen dat niemand botst. En iedere deelnemer ook een stukje persoonlijke aandacht geven door het water naast/onder hen in beweging te brengen.

Andere optie die misschien ook aanspreekt: zoutwaterbad. Drijf je ook, is vaak rustiger. Onder andere Devarana en Beerendonck hebben dat. Hun hotel situatie weet ik niet.
En Bussloo heeft ook een zoutwater bad. Met hotel waar je door een tunnel in het saunacomplex kunt komen.
Resistance is futile.
pi_210979969
quote:
1s.gif Op maandag 16 oktober 2023 20:21 schreef Cat-astrophe het volgende:

[..]
Gratis floaten kan bij de wellness boot in Mill https://www.bluewellnessboot.nl/
Hotel zit op hetzelfde terrein, je moet wel buiten langs naar de sauna.
Kamers (paar jaar geleden gelogeerd) waren prima.
Floaten (2 dagen geleden gedaan)… matig. Niet voor niks gratis. Je krijgt een neksteun en een noodle voor je benen en daarmee ga je drijven. In een badje. Met diverse andere mensen.

Het was niet heel druk maar ik vond het echt niet ontspannen, want je botst continue tegen anderen aan.
Je mag zo lang floaten als je wil, wij waren er na een kwartier klaar mee. En moesten ons toen door een muur aan lichamen werken naar het trapje, wat onmogelijk bleek. Je wil anderen ook niet storen dus toen zijn we maar over het randje van het bad naar buiten geschuifeld :')

Net zo goedkoop is dan zelf twee noodles kopen, een rustige avond in een regulier zwembad te zoeken en daar te drijven.

Jaren geleden heb ik in Rijswijk een betaalde floatsessie gedaan en die was geweldig. Omdat er dan weinig deelnemers zijn en twee begeleiders die zorgen dat niemand botst. En iedere deelnemer ook een stukje persoonlijke aandacht geven door het water naast/onder hen in beweging te brengen.

Andere optie die misschien ook aanspreekt: zoutwaterbad. Drijf je ook, is vaak rustiger. Onder andere Devarana en Beerendonck hebben dat. Hun hotel situatie weet ik niet.
Zoutwaterbad van Berendonck zou ik alleen op een rustige dag naartoe gaan, want het is buiten in een soort ommuurd plekje en het galmt er enorm als er veel mensen zijn. Ik vond het niet zo ontspannend helaas. (en ik vergeet altijd dat ik in een zoutwaterbad niet in m'n ogen moet wrijven :') )
pi_210981122
quote:
0s.gif Op maandag 16 oktober 2023 19:49 schreef littledrummergirl het volgende:
Wij waren vandaag bij de "nieuwe" sauna in barendrecht, recent overgenomen door de thermen groep en in de markt gezet als "het meest luxueze complex in de randstad" o.i.d.

Kennelijk wordt een oud pand luxe door alles zwart met goud te verven,her en der wat opnieuw te betegelen, vol te pompen met plastic planten en overdreven veel geld voor je (totaal niet bijzondere) menu te vragen _O- . twee boterhammen met omelet voor 16¤! anyone :')

verder is het vrij klein, maar dat is niet perse een nadeel (als het een rustige dag is zoals vandaag).
ik vergat nog te vertellen over het absolute hoogtepunt van deze dag, de opgieting, ik heb nog nooit zo hard mn lach moeten inhouden tijdens een opgieting _O- de wapperaarster zei " ik heb wat zuid amerikaanse muziek omdat ik tropische geurtjes heb" en wat knalt er keihard uit die speakers? de macarena _O- en daarna nog wat van die toppers. ook zag ik tot drie keer toe dat ze iemand in het gezicht mepte met dr handdoek/waaiier. Het was een beetje alsof Truus de huisvrouw ook eens ging proberen of dit wat voor haar was :D
In A World Of Emoticons, I'm Colon Capital D
Everybody needs a bosom for a pillow!
pi_210981196
quote:
0s.gif Op maandag 16 oktober 2023 23:28 schreef Tele6 het volgende:

[..]
Zoutwaterbad van Berendonck zou ik alleen op een rustige dag naartoe gaan, want het is buiten in een soort ommuurd plekje en het galmt er enorm als er veel mensen zijn. Ik vond het niet zo ontspannend helaas. (en ik vergeet altijd dat ik in een zoutwaterbad niet in m'n ogen moet wrijven :') )
Of net voor je gaat je benen scheren, want dat prikt enorm.
  dinsdag 17 oktober 2023 @ 08:15:02 #248
15746 daNpy
Marathon Coupé
pi_210981279
quote:
0s.gif Op dinsdag 17 oktober 2023 07:34 schreef littledrummergirl het volgende:

[..]
ik vergat nog te vertellen over het absolute hoogtepunt van deze dag, de opgieting, ik heb nog nooit zo hard mn lach moeten inhouden tijdens een opgieting _O- de wapperaarster zei " ik heb wat zuid amerikaanse muziek omdat ik tropische geurtjes heb" en wat knalt er keihard uit die speakers? de macarena _O- en daarna nog wat van die toppers. ook zag ik tot drie keer toe dat ze iemand in het gezicht mepte met dr handdoek/waaiier. Het was een beetje alsof Truus de huisvrouw ook eens ging proberen of dit wat voor haar was :D
_O- _O-
You can sleep in a racecar, but you can't race a house!
Op zaterdag 12 november 2022 13:41 schreef knoopie het volgende:
Daar kan je wel om lachen, maar de motorolie vervangen is een stuk handiger in de badkuip dan op je vloerkleed in de woonkamer.
pi_210981701
quote:
0s.gif Op dinsdag 17 oktober 2023 07:58 schreef Tuindier het volgende:

[..]
Of net voor je gaat je benen scheren, want dat prikt enorm.
Dode zee, anyone?
We waren vooraf gewaarschuwd, een van de heren wilde toch per se die ochtend zijn gezicht scheren. Ook als je niet onder water gaat (fysiek vrij onmogelijk en tevens gaan dan je oogbollen DOOD)… auwauwauw!
Op donderdag 21 juli 2011 23:08 schreef Loveless85 het volgende:
Dan heb je safe = condoom
Double dutch = condoom en pil
quadruple Cat = pil, MAP, condoom, castratie, prikpil, spiraaltje, zaaddodende pasta en voor het jodelen de bergen uit
pi_210982491
quote:
0s.gif Op dinsdag 17 oktober 2023 07:34 schreef littledrummergirl het volgende:

[..]
ik vergat nog te vertellen over het absolute hoogtepunt van deze dag, de opgieting, ik heb nog nooit zo hard mn lach moeten inhouden tijdens een opgieting _O- de wapperaarster zei " ik heb wat zuid amerikaanse muziek omdat ik tropische geurtjes heb" en wat knalt er keihard uit die speakers? de macarena _O- en daarna nog wat van die toppers. ook zag ik tot drie keer toe dat ze iemand in het gezicht mepte met dr handdoek/waaiier. Het was een beetje alsof Truus de huisvrouw ook eens ging proberen of dit wat voor haar was :D
Liet ze ook de Toppers uit de speakers knallen tijdens de loyly?? Dat moet een ontspannen & gezellige sessie zijn geweest :P :D
pi_211223566
quote:
0s.gif Op dinsdag 17 oktober 2023 07:34 schreef littledrummergirl het volgende:

[..]
ik vergat nog te vertellen over het absolute hoogtepunt van deze dag, de opgieting, ik heb nog nooit zo hard mn lach moeten inhouden tijdens een opgieting _O- de wapperaarster zei " ik heb wat zuid amerikaanse muziek omdat ik tropische geurtjes heb" en wat knalt er keihard uit die speakers? de macarena _O- en daarna nog wat van die toppers. ook zag ik tot drie keer toe dat ze iemand in het gezicht mepte met dr handdoek/waaiier. Het was een beetje alsof Truus de huisvrouw ook eens ging proberen of dit wat voor haar was :D
Ik kom daar ook weleens 😂😂😂 het hangt er zo van af bij wie je een opgieting hebt daar _O- _O- _O-
I solemnly swear i'm up to no good
pi_211223670
De sauna waar ik heel vroeger kwam staat te koop *O* https://www.funda.nl/koop/zuidwolde-dr/huis-42381927-ommerweg-47/

Eigenlijk geen geld, voor die panden en de sauna's en je mag er nog wonen ook :o Er vlak bij staat een heel klein boerderijtje te koop voor 875.000. Dit klinkt als een veel betere deal :+
"Dear life, When I said "can my day get any worse?" it was a rhetorical question, not a challenge."
  woensdag 8 november 2023 @ 17:01:07 #253
16266 MissHobje
Dat zou ik ook zeggen!
pi_211235385
quote:
0s.gif Op dinsdag 7 november 2023 15:13 schreef Isabeau het volgende:
De sauna waar ik heel vroeger kwam staat te koop *O* https://www.funda.nl/koop/zuidwolde-dr/huis-42381927-ommerweg-47/

Eigenlijk geen geld, voor die panden en de sauna's en je mag er nog wonen ook :o Er vlak bij staat een heel klein boerderijtje te koop voor 875.000. Dit klinkt als een veel betere deal :+
Dit lijkt veel te goed koop :o ziet er toch top uit zo.
Voor een ondernemer moet dit toch walhalla zijn lijkt me? En anders voor iemand die er iets mee kan om zalig te wonen helemal fantastisch.. alhoewel.. als je alles weg moet slopen.. (zou er dan toch wat mee doen)
Maargoed, wat is de reden dat het te koop staat.. loopt niet? Mag er wat anders mee.. zoveel vragen :')

Ik hoop nog eind dit jaar naar de sauna te gaan een keer *O*
[b]Hobbelicious is back!
[/b]
pi_211235432
quote:
11s.gif Op woensdag 8 november 2023 17:01 schreef MissHobje het volgende:

[..]
Dit lijkt veel te goed koop :o ziet er toch top uit zo.
Voor een ondernemer moet dit toch walhalla zijn lijkt me? En anders voor iemand die er iets mee kan om zalig te wonen helemal fantastisch.. alhoewel.. als je alles weg moet slopen.. (zou er dan toch wat mee doen)
Maargoed, wat is de reden dat het te koop staat.. loopt niet? Mag er wat anders mee.. zoveel vragen :')

Ik hoop nog eind dit jaar naar de sauna te gaan een keer *O*
Met de huidige energiekosten (+inflatie, denk ook aan de horeca in zo'n complex) is al menig saunacomplex over de kop gegaan.

Zou me niets verbazen als dat hier ook het geval is.
  woensdag 8 november 2023 @ 17:35:04 #255
131591 Leandra
Is onmogelijk
pi_211235626
quote:
1s.gif Op woensdag 8 november 2023 17:07 schreef Regilio_ het volgende:

[..]
Met de huidige energiekosten (+inflatie, denk ook aan de horeca in zo'n complex) is al menig saunacomplex over de kop gegaan.

Zou me niets verbazen als dat hier ook het geval is.
Dat was ook mijn eerste gedachte, nou hebben ze hier behalve een CV ook een pelletkachel, maar van de prijzen van pellets word je ook niet blij.

Dus tenzij die hele hut op een paar warmtepompen kan draaien wordt het een duur geintje om in gebruik te hebben.
Wullie bin KOEL © Soneal
Why be difficult when, with a bit of effort, you could be impossible?
  woensdag 8 november 2023 @ 17:45:54 #256
304381 Loll
recommender bij BIC=goedkoop
pi_211235703
Volgens mij stond er op internet ook een artikel dat er door personeelstekort niet genoeg omzet gedraaid kon worden.
BAM dit is 3KB
pi_211236314
quote:
0s.gif Op woensdag 8 november 2023 17:45 schreef Loll het volgende:
Volgens mij stond er op internet ook een artikel dat er door personeelstekort niet genoeg omzet gedraaid kon worden.
uh huh, 3 fulltimers tegelijk weg.

Maar ze zijn idd failliet gegaan. Het leek me ook echt een hel voor saunabedrijven de afgelopen jaren. Eerst moet je steeds dicht vanwege corona, dan moeten mensen afstand houden (hoe dan?) en daarna schoten de energieprijzen omhoog tot duizelingwekkende bedragen. Ga er maar aanstaan. Gooi daar een schepje personeelstekort boven op en mja.
"Dear life, When I said "can my day get any worse?" it was a rhetorical question, not a challenge."
pi_211423432
Review van een niet om de hoek liggende sauna… https://www.bollants.de/ ligt namelijk op zo’n 4 uur rijden van Utrecht.

Dus we hebben er een wellness weekje (5 nachten) van gemaakt. En o wat is het fijn O+ Vandaag laatste nacht, afsluiten met etentje in hun sterren restaurant (maar die review zet ik ergens anders neer).

BollAntz is een wellnesshotel in Moesel. Mooie omgeving, diverse thermaalbaden in de buurt. Dat heeft deze spa dan weer niet, al schermen ze wel met hun osmose water (Wasser is Leben!).

Wij hebben de elite kamer geboekt. En vinden dat best ideaal. Ruime slaapkamer, ruime badkamer en een apart toilet. Beter nog: we slapen recht ONDER de wellness (voel je niks van, alleen hoor je af en toe de gong) en slenteren dus in een halve minuut naar de spa omgeving. Of, als we in het verwarmde buitenbad willen zwemmen, glippen we door onze tuindeur buitenlangs, want ook dat ligt om de hoek.

Verder inbegrepen: ontbijt (van alles voorzien, drie keer lopen voor je je broodjes, beleg, eitjes in diverse soorten, sapje en kannetje thee bij elkaar hebt verzameld), diner (a la carte, elke avond keuze uit twee voorgerechten, drie hoofdgerechten, twee nagerechten). Altijd divers, altijd heerlijk. En, in de middag Kaffee und Kuchen. Dus de lunch sloegen we over :Y)

Personeel: super attent, vriendelijk, men begint ons te herkennen (we zijn waarschijnlijk de enige Holländische Mädel in het hotel) en is in voor een grapje.

Maar het gaat hier over de wellness natuurlijk!
Sauna complex is netjes, goed afgewerkt. En binnen vertaalt zich wat je buiten ziet: een serie van authentieke gebouwen die, met wat tussenbouw tot een divers geheel aan elkaar is gesmeed. Ieder stukje zijn eigen sfeer. Drie verdiepingen, diverse hoekjes en gangetjes.
Een panoramasauna bovenop de heuvel (veel trappen lopen!) waarbij de lokale herten je goededag kunnen komen zeggen. Een sauna bovenop het dakterras, stoomcabine, whirlpool, infinity pool op een ander dakterras etc.
Ik miste een 40/45 graden sauna, het begint bij 60 graden. Persoonlijke voorkeur.
En er is weinig buitenruimte om op zomerse dagen lekker te liggen. Het hotel ligt in een park en rondom het buiten zwembad (textiel verplicht) kun je liggen, maar vanuit de sauna is dat onhandig en moet je het doen met de twee dakterrassen. Maar in de winter heb je die buitenruimte toch niet nodig en afkoelen op dakterras met uitzicht op de heuvels is zeker niet vervelend.
Wat positief opviel: rustruimtes! Als ik het goed geteld heb zijn het er zeven. Met bedjes, stoelen, chaise lounges, ligbanken… wat je maar wil. En een thee station waar je de hele dag thee kunt nemen. Of een handje nootjes. Of een stuk fruit. Niet dat wij de rustruimte nodig hadden, wij legden die minuut naar onze kamer wel af :+

Er was ook nog apart gedeelte waar je tegen toeslag terecht kon. Voor ons de 20 euro per dag niet waard ook al kreeg je een ochtendritueel, een extra sauna en een rustruimte erbij.
Zeker omdat het door de week hartstikke rustig was. Zelden dat je de sauna moest delen. Vandaag merk je dat er meer daggasten zijn en het wat drukker is.

Ze doen ook opgietingen. Op zijn Duits :+ Snel en HEET.
Tien minuten vooraf gaat de gong (kunnen wij mooi vanuit onze kamer nog aanschuiven), vijf minuten later weer en dan als het start. Hoef je geen klok te kijken.
De sauna deur gaat tien minuten vooraf open en men gaat vast naar binnen.
Saunameester begint een minuut voor aanvang koude lucht naar binnen te wapperen.
Daarna hebben we twee variaties meegemaakt.
Een saunameester knalt er in twee minuten heel veel water op, wappert dat rond (heet). Knalt er nog meer water op, wappert dat rond (heter!). En het derde rondje is het crematorium waarbij er nog meer water op komt en je een persoonlijke wapper (HEEEEET!!!) krijgt. Menigeen vlucht voor deze tijd de sauna uit of daalt een bankje af (ondergetekende). Al in al: zes munten nadat de deur dicht is gegaan is het klaar.
Tweede variatie is iets rustiger, duurt een minuut of tien. Waarbij er wat minder snel water wordt opgegooid en je meer persoonlijke wappers krijgt. Evengoed gaat de temperatuur snel en hard heel erg omhoog en is het HEET.
Aan muziek doet men niet. En de twee geuren per ronde worden tegelijkertijd gebruikt.
Leuke ervaring, zelf vind ik de rustigere opbouw, de muziek en de afwisseling van geurtjes in Nederland fijner.

We hebben beiden een massage geboekt. Ik had een lichaamsmassage, heerlijk O+ En een rhassul gedaan. 20 minuten in onze eigen stoomcabine met heel veel klei en daarna een olietje om je in te smeren.

Al in al: aanrader. Eventueel als je op weg bent naar Oostenrijk of die buurten. Mooie break voor een nacht (of meer) tijdens de vakantie. Het is aan de prijs (5 nachten halfpension was 750 euro pp, ex consumpties) maar is het geld wel waard. Je kunt er ook detoxen, darmspoelingen, acupunctuur etc doen… neuh.. Laat ons maar eten en zweten :+

Ook al omdat het een soort van cruiseschip lijkt qua activiteiten.
Elke dag een krantje met opties. De mooiste optie vonden wij het Sitzbad. Elke ochtend hoorden we vanaf het dakterras ijselijke kreten. Dan gingen weer een paar vrijwilligers in een badje met ijskoud water zitten :X Schijnt goed te zijn voor het imuunsysteem. Wij vinden kopje thee op bed een betere optie :+
Daarnaast wandelingen, gratis wijnproeverij (ik ga met twee flessen Sekt naar huis), yoga etc.

Al in al: prima vakantie, we zijn er nog en willen nu alweer terug.
Op donderdag 21 juli 2011 23:08 schreef Loveless85 het volgende:
Dan heb je safe = condoom
Double dutch = condoom en pil
quadruple Cat = pil, MAP, condoom, castratie, prikpil, spiraaltje, zaaddodende pasta en voor het jodelen de bergen uit
pi_211775931
quote:
0s.gif Op maandag 16 oktober 2023 19:45 schreef littledrummergirl het volgende:

[..]
je kunt bij sommige sauna's "drijfsessies" doen, dat is dan niet in zo'n pod. maar in een klein zwembadje, meestal beetje gedimd licht, muziekje, en dan drijf je met een aantal van die poolnoodles. Ondanks dat het wat gek klinkt vond ik dat echt heerlijk!

ik weet dat dat sowieso kan bij centre du lac, maar die hebben geloof ik geen overnachtingsfaciliteiten.
Dankjewel voor de tip :) Mijn man float regelmatig en komt dan echt in zo'n meditatieve staat. Volgens mij gaat dat makkelijker als je echt in je eentje in een pod ligt.

quote:
1s.gif Op maandag 16 oktober 2023 20:21 schreef Cat-astrophe het volgende:

[..]
Gratis floaten kan bij de wellness boot in Mill https://www.bluewellnessboot.nl/
Hotel zit op hetzelfde terrein, je moet wel buiten langs naar de sauna.
Kamers (paar jaar geleden gelogeerd) waren prima.
Floaten (2 dagen geleden gedaan)… matig. Niet voor niks gratis. Je krijgt een neksteun en een noodle voor je benen en daarmee ga je drijven. In een badje. Met diverse andere mensen.

Het was niet heel druk maar ik vond het echt niet ontspannen, want je botst continue tegen anderen aan.
Je mag zo lang floaten als je wil, wij waren er na een kwartier klaar mee. En moesten ons toen door een muur aan lichamen werken naar het trapje, wat onmogelijk bleek. Je wil anderen ook niet storen dus toen zijn we maar over het randje van het bad naar buiten geschuifeld :')

Net zo goedkoop is dan zelf twee noodles kopen, een rustige avond in een regulier zwembad te zoeken en daar te drijven.

Jaren geleden heb ik in Rijswijk een betaalde floatsessie gedaan en die was geweldig. Omdat er dan weinig deelnemers zijn en twee begeleiders die zorgen dat niemand botst. En iedere deelnemer ook een stukje persoonlijke aandacht geven door het water naast/onder hen in beweging te brengen.

Andere optie die misschien ook aanspreekt: zoutwaterbad. Drijf je ook, is vaak rustiger. Onder andere Devarana en Beerendonck hebben dat. Hun hotel situatie weet ik niet.
Jee, dat klinkt niet echt als floaten als je steeds tegen anderen kan botsen :D Lijkt mij niet echt ontspannend! Zoutwaterbad klinkt wel relaxed, ik onthoud dit voor de volgende keer.

We waren nu uiteindelijk naar Spa Sereen gegaan en in de avond zijn we naar huis gereden. We hebben echt een zalige dag daar gehad, echt een heerlijke sauna O+
pi_211789334
De afgelopen jaren veel sauna's bezocht en ook veel van ons favorieten lijstjes gehaald door het succes.

Vaak zijn we bij de Veluwse bron geweest, maar de laatste keer lieten ze veel te veel gasten binnen, zonder de horeca aan te passen. Veel is gewoon wat stuk, zoals tafels die wiebelen of kapot fineer. We konden om 14.30 alleen nog om 21.00 reserveren om te eten, en nee tussendoor een frietje kon ook niet want alles was gereserveerd. Voor etenstijd dus naar huis.

Bussloo, blijft welliswaar schitterend, maar sinds we halve glazen wijn kregen voor 4 of 5 euro. En het veel te druk werd hield die ook voor ons op.

Putten ben ik eens na 1,5 uur weggaan, de sfeer stond mij totaal niet aan. Overal rokende, schreeuwende mensen. De stank en herrie waren in de sauna's te horen Seksend koppel in het warme binnen bad, de sfeer in het restaurant deed me erg aan een fout camping restaurant denken. Helemaal mijn buik vol van. Kreeg nog kaarten om eens terug te komen van de vriendelijke balie juffrouw. Dit 10 jaar later eens gedaan. Was veel beter, maar nog niet onze sfeer.

We gaan nog steeds wel graag naar Veenendaal, maar dat moet je liggen. De sfeer is precies zoals Veenendaal is, doe maar gewoon, dan doe je gek genoeg. Veel vaste gasten. De sauna's zijn top, het restaurant prima, en voor ieder wat wils, in de loop der jaren zijn de prijzen wat omhoog gegaan en de porties wat kleiner. Maar je kunt nog steeds voor ik meen 12 euro een dagschotel bestellen, simpel maar altijd lekker. Een glas wijn is ook gewoon een glas goede wijn. Helaas zijn er nog nog maar weinig opgietingen in de Finse loyale, die waren beter dan in de grote sauna. En nu met een kaartjes systeem, erg jammer.
  vrijdag 22 maart 2024 @ 09:35:22 #261
179002 GwaiLow
Malo accepto stultus sapit
pi_212911697
Ik reserveer meer dan een week van tevoren online bij Fort Beemster voor een doordeweekse dag. Ze gaan open om 09:45, maar de vroegst mogelijke tijd die ik als aankomsttijd kon kiezen is 11:45 !! Wat is dat voor belachelijks? Ik heb gereserveerd om dat tijdstip, maar ik ben van plan om er ''gewoon'' tussen 10:00 en 10:30 te zijn. Slaat toch nergens op dat je pas vanaf 12:00 kan komen als je ruim van tevoren voor een doordeweekse dag reserveert?
pi_212912277
Meer dan een week van tevoren vind ik niet “ruim van tevoren” eerlijk gezegd. Waarom bel je niet even om te vragen of je toch eerder naar binnen mag, of ze het voor je aan kunnen passen.

Ik moet nog even wachten met een sauna bezoek en verheug me er zo op maar helaas heeft SpaSereen zich aangesloten bij de Thermen groep ;( ;( ;( :{
  Moderator vrijdag 22 maart 2024 @ 10:39:19 #263
5428 crew  miss_sly
pi_212912464
quote:
7s.gif Op vrijdag 22 maart 2024 10:22 schreef Serinde het volgende:
Meer dan een week van tevoren vind ik niet “ruim van tevoren” eerlijk gezegd. Waarom bel je niet even om te vragen of je toch eerder naar binnen mag, of ze het voor je aan kunnen passen.

Ik moet nog even wachten met een sauna bezoek en verheug me er zo op maar helaas heeft SpaSereen zich aangesloten bij de Thermen groep ;( ;( ;( :{
Dat is toch de Thermen groep met Berendonck, Soesterberg en Bussloo? Want die vind ik alle drie wel goed, dus ik vond dit niet echt een vreselijke move. Die andere groep met Veluwebron enzo vind ik wel afschuwelijk.
And the young, they can lose hope cause they can't see beyond today,. ..
The wisdom that the old can't give away
  vrijdag 22 maart 2024 @ 11:07:58 #264
179002 GwaiLow
Malo accepto stultus sapit
pi_212912730
quote:
7s.gif Op vrijdag 22 maart 2024 10:22 schreef Serinde het volgende:
Meer dan een week van tevoren vind ik niet “ruim van tevoren” eerlijk gezegd. Waarom bel je niet even om te vragen of je toch eerder naar binnen mag, of ze het voor je aan kunnen passen.

Ik moet nog even wachten met een sauna bezoek en verheug me er zo op maar helaas heeft SpaSereen zich aangesloten bij de Thermen groep ;( ;( ;( :{
Oh... :P

Voor mij is het wel ruim van tevoren. Ik besluit doorgaans redelijk last minute (dag van tevoren) dat ik wel zin heb om naar de sauna te gaan :D. Ach, het komt ook wel goed. Heb het wel eens vaker gehad, en als ik dan aankom hoor ik er nooit iets over dat ik te vroeg ben.

Waarom moet jij wachten met een sauna bezoek? En wat jammer inderdaad, nu heet het Thermen Maarssen! Prachtige sauna. Hoop niet dat ze nu een hoop gaan veranderen.
  vrijdag 22 maart 2024 @ 11:11:51 #265
179002 GwaiLow
Malo accepto stultus sapit
pi_212912764
quote:
7s.gif Op vrijdag 22 maart 2024 10:39 schreef miss_sly het volgende:

[..]
Dat is toch de Thermen groep met Berendonck, Soesterberg en Bussloo? Want die vind ik alle drie wel goed, dus ik vond dit niet echt een vreselijke move. Die andere groep met Veluwebron enzo vind ik wel afschuwelijk.
O ja, Soesterberg is echt top in ieder geval :). Dus dan zou het geen slechte move zijn inderdaad.
pi_212914304
Helaas bij mij door gezondheidsproblemen even geen sauna (risico op infectie, warmte en mensen bij elkaar blijft een risico). Ik hoop over een week of 3 weer een keertje, op een zo rustig mogelijk moment :s)

Ik vind Soesterberg erg mooi maar ik heb er 2x geweest en het was veel te druk in het restaurant, er werd in vele sauna’s gekletst en ik vond het er gewoon niet relaxed genoeg.
Plus met sommige kortingscodes wordt ook publiek aangetrokken dat geen 35 euro over heeft voor een dag relaxen en die kijken soms toch anders naar zo’n dag.

Ben bang dat ze de limieten bij SpaSereen gaan veranderen. Als ze daar zeiden dat het vol was, was het nog steeds super relaxed.
pi_212914312
Ik weet dus helemaal niet of het slechter wordt, maar mijn gevoel zegt: nog beter wordt het in ieder geval niet
pi_212914551
Als ze dezelfde prijzen hanteren als bij Thermen Bussloo, dan begint het bij 47 euro voor een dag (35 voor een avond) dus dan heb je al wat minder last van ‘vakantieveilinggangers’ , ook met korting tikt het flink aan ;)

Afgelopen dinsdag bij Bussloo geweest. Was qua drukte heel prima, maar natuurlijk een doordeweekse dag en groot opgezet complex. Zoutwatergrot was fijn om in rond te dobberen (ook al ben ik er wat te bewust van dat alles wel heel prominent boven het wateroppervlak drijft…. :D :@ . ) Ook fijn dat medewerkers actief in de gaten hielden of mensen niet zaten te kletsen :)
pi_212914645
Ik had dinsdag een heerlijke dag sauna in een redelijk rustig klein saunacomplex voor 50 euro totaal incl dagentree, mocktail, 2x chai latte, 1x koffie, lunch (heerlijk broodje zalm) en een derde van een gezonde borrelplank en grote schaal loaded nacho's. Geen vakantieveilingen. Geen koopjes-publiek. Maar ik neem aan dat Drenthe voor de meesten te ver weg is voor een dagje sauna en dat scheelt al veel publiek O+
"Dear life, When I said "can my day get any worse?" it was a rhetorical question, not a challenge."
pi_212914686
quote:
0s.gif Op vrijdag 22 maart 2024 14:52 schreef Isabeau het volgende:
Ik had dinsdag een heerlijke dag sauna in een redelijk rustig klein saunacomplex voor 50 euro totaal incl dagentree, mocktail, 2x chai latte, 1x koffie, lunch (heerlijk broodje zalm) en een derde van een gezonde borrelplank en grote schaal loaded nacho's. Geen vakantieveilingen. Geen koopjes-publiek. Maar ik neem aan dat Drenthe voor de meesten te ver weg is voor een dagje sauna en dat scheelt al veel publiek O+
Mijn eerste keer sauna was in Friesland! In een heel klein complex. Een vriend nam ons mee.
Was echt heel prima. Alleen het nadeel is dat C en ik er vaak wat hongerig vandaan komen :D de grotere complexen hebben toch vaak wat meer opties.
pi_212914701
quote:
7s.gif Op vrijdag 22 maart 2024 14:55 schreef Candaasje het volgende:

Mijn eerste keer sauna was in Friesland! In een heel klein complex. Een vriend nam ons mee.
Was echt heel prima. Alleen het nadeel is dat C en ik er vaak wat hongerig vandaan komen :D de grotere complexen hebben toch vaak wat meer opties.
Nou, als je de menukaart ziet dan weet je niet wat te kiezen _O- Er is zoveel lekkers en ook veel gezond lekkers.

edit: hm, er zijn wel heel veel vegetarische opties, maar eigenlijk allemaal met kaas. Bij een paar zou je de kaas weg kunnen laten. En er is 1 vegan hoofdgerecht, dus niet veel opties idd.

[ Bericht 9% gewijzigd door Isabeau op 22-03-2024 15:06:37 ]
"Dear life, When I said "can my day get any worse?" it was a rhetorical question, not a challenge."
  Moderator vrijdag 22 maart 2024 @ 15:02:16 #272
5428 crew  miss_sly
pi_212914769
Ik eet helemaal nooit zoveel in de sauna. Ik vind het heel onprettig in de sauna met een te volle maag. Maar ene lekkere salade of broodje gaat er altijd wel in.
And the young, they can lose hope cause they can't see beyond today,. ..
The wisdom that the old can't give away
pi_212915264
Wij zijn er wel echt vanaf eind ochtend tot ‘s avonds 21 uur geweest, dan moet ik wel iets eten. Anders val ik flauw, met al die hitte waar ik sowieso al niet heel erg goed tegen bestand ben.

Maar bij de Thermen (en Spa Sereen) zijn er altijd wel wat mogelijkheden. (Hoewel mijn eerste gedachte dinsdagavond was ‘jottum, wéér een curry, kunnen ze nou echt nooit iets anders bedenken…’. :D gelukkig was de curry wel heel lekker, en we hadden ‘s middags ook een lekker broodje met gefrituurde oesterzwammen. Dus vooruit.)
  Moderator vrijdag 22 maart 2024 @ 16:20:22 #274
5428 crew  miss_sly
pi_212915644
Ik ben er ook altijd de hele dag O+
Maar ik neem zo'n yoghurt met jus d'orange, een kleine salade of wat kleine hapjes. Maar geen echt hoofdgerecht, doorgaans. Een stuk appeltaart of een bittergarnituur is dan voor mij wel voldoende.
And the young, they can lose hope cause they can't see beyond today,. ..
The wisdom that the old can't give away
pi_212915826
quote:
7s.gif Op vrijdag 22 maart 2024 16:20 schreef miss_sly het volgende:
Ik ben er ook altijd de hele dag O+
Maar ik neem zo'n yoghurt met jus d'orange, een kleine salade of wat kleine hapjes. Maar geen echt hoofdgerecht, doorgaans. Een stuk appeltaart of een bittergarnituur is dan voor mij wel voldoende.
Daar staan meestal geen plantaardige varianten van op de kaart. (Hoewel, drie jaar geleden bij Spa Sereen wel, daar hadden ze echt heel lekkere vegan bitterballen en ook wel groente met humus. )

Maar het hoeft ook allemaal niet veel te zijn hoor, maar wel ‘iets’, want zelf iets te eten meebrengen mag meestal ook niet. (Logisch, maar dan ga ik wel naar een sauna toe waar ik niet omval :P )
abonnement bol.com Unibet Coolblue
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')