abonnement Unibet Coolblue
pi_209935705
Nicole mag niet met blote borsten op terras, 'mannen wel'

quote:
WIJCHEN - Mogen vrouwen, net als mannen, bij warm weer met ontbloot bovenlijf op het terras van een sauna zitten? Nicole uit Nijmegen vindt van wel. De directie van sauna Thermen Berendonck in Wijchen vindt van niet. Nicole voelt zich ongelijk behandeld en heeft een melding gemaakt bij het College van de Rechten van de Mens.

Het is in veel sauna's de regel: in de sauna bloot, maar in het restaurant en op het bijbehorende terras een badjas aan. Nicole: "Wij zaten toen het dik dertig graden was buiten op het terras gezellig te eten en naast mij zaten allemaal mannen met alleen een handdoek om hun middel. Dat werd gedoogd. Dus dat heb ik ook gedaan. Ik ben met ontbloot bovenlijf, net als die mannen, op het terras gaan zitten. Maar daar werd ik op aangesproken en ik moest mijn borsten bedekken. Dat vind ik raar."

Edele delen
"Niet iedereen zit er op te wachten om tijdens het eten de edele delen van een ander te zien", zegt Lianda van Dam van Thermen Berendonck. "Ons kledingbeleid is dat je in het restaurant en op het terras een badjas draagt. Maar als het heel erg heet is, dan mogen mannen ook met een sarong of handdoek om zitten."

Op de vraag waarom vrouwen dat dan niet mogen, antwoordt zij: "Dat levert discussie op met andere gasten die dat niet prettig vinden. Nicole heeft het gesprek wel aangewakkerd met haar klacht, hoewel er nog nooit een andere vrouw is geweest die daar melding van heeft gemaakt. Maar het is niet aan ons om te oordelen of een ontblote vrouwenborsten hetzelfde zijn als een man met ontbloot bovenlijf. Dat is een maatschappelijke discussie. Misschien is het over een paar jaar anders, maar nu passen we ons beleid niet aan en moeten vrouwen op het terras ook bij warm weer hun borsten bedekken."

Allemaal gelijk
Nicole is het daar niet mee eens. "Natuurlijk snap ik dat er maatschappelijke normen zijn. Ik ga ook niet zonder shirt op een terrasje in de stad zitten. Maar het is toch raar dat we in de sauna allemaal gelijk zijn. Mannen en vrouwen allemaal bloot. In het restaurant ook: mannen en vrouwen doen een badjas aan. Maar op het terras is er opeens onderscheid: dan mogen mannen iets wat vrouwen niet mogen. Laat ik dan maar de eerste zijn die daar een punt van maakt."

En dus heeft ze een melding gemaakt bij het College van de Rechten van de Mens om het uit te zoeken. Een oordeel laat waarschijnlijk nog wel even op zich wachten. De hele procedure van de klacht tot een oordeel duurt zo’n 8 maanden.

https://www.gld.nl/nieuws(...)op-terras-mannen-wel
Goed dat ze het hogerop zoekt. Pak ze Nicole!

pi_209935812
quote:
Dus dat heb ik ook gedaan. Ik ben met ontbloot bovenlijf, net als die mannen, op het terras gaan zitten. Maar daar werd ik op aangesproken en ik moest mijn borsten bedekken. Dat vind ik raar.
Nou, zo raar vind ik het niet.

  maandag 17 juli 2023 @ 23:03:41 #3
277627 Seven.
We are Borg.
pi_209935843
Nicole heeft wel een goed punt en wat mij betreft moet Thermen in de sauna wat betreft naaktheid geen enkel onderscheid maken tussen mannen en vrouwen.

Maar OK, om daarmee richting College van de Rechten van de Mens te stappen, vind ik er dan wel weer over. Overleg anders eerst met de directie.
Resistance is futile.
  maandag 17 juli 2023 @ 23:06:11 #4
277627 Seven.
We are Borg.
pi_209935866
In Bronsbergen zat ik laatst op het terras en daar zat een man met badjas maar wel met 1 been opgetrokken, waardoor ik vol zicht had op zijn verschrompelde worst. Hij werd uiteindelijk aangesproken door de bediening, was wel fijn.
Resistance is futile.
pi_209935876
Vrouwen borsten zijn iets

mannen borsten zijn niets

:)
pi_209935879
Dit is geilllllll
U MAD?
  maandag 17 juli 2023 @ 23:08:09 #7
277627 Seven.
We are Borg.
pi_209935884
Verder zijn er ook plenty kerels die grotere manboobs hebben dan veel vrouwen, maar die mogen dan wel gewoon met hun blote tetten op het terras.

[ Bericht 1% gewijzigd door Seven. op 17-07-2023 23:33:54 ]
Resistance is futile.
  Jaap van Dissel-award 2022 maandag 17 juli 2023 @ 23:10:04 #8
385501 Starhopper
Nova is mijn prinses
pi_209935899
quote:
7s.gif Op maandag 17 juli 2023 23:06 schreef Seven. het volgende:
In Bronsbergen zat ik laatst op het terras en daar zat een man met badjas maar wel met 1 been opgetrokken, waardoor ik vol zicht had op zijn verschrompelde worst. Hij werd uiteindelijk aangesproken door de bediening, was wel fijn.
Op maandag 9 oktober 2023 13:31 schreef Nova het volgende:[/b]
Oh schatje, wat lief van je om dat te zeggen! Jij bent echt een prins op het witte paard voor mij. Met jou voel ik me zo geliefd en speciaal. Laten we nog lang samen genieten van sprookjesachtige avonturen en elkaar verwennen met veel knuffels en kusjes. O+ naar jou, mijn lieve prins! :*
pi_209935909
In deze situatie vind ik dat de dame gelijk heeft.
  maandag 17 juli 2023 @ 23:11:27 #10
413578 Hahug13
Parttime autist
pi_209935910
Nicole snapt toch wel dat zij borsten heeft en mannen niet. Iedereen wordt hier juist wel hetzelfde behandeld, namelijk bedek je edele delen. Dat mannen en vrouwen dan andere dingen moeten bedenken doet er niet toe.

Maar het zal me eigenlijk wat boeien. Als Nicole lekker met blote tieten op het terras wil zitten mag ze dat van mij lekker doen, van mijn part gaat ze er helemaal naakt zitten.
  maandag 17 juli 2023 @ 23:14:51 #11
117098 Hathor
Effe niet
pi_209935937
Appels en peren Nicole, appels en peren.
Much like down syndrom, red hair is a genetic mutation, and it occurs when a human has unprotected sex with a clown.
pi_209935946
Hmm, in Nederland mag dat eigenlijk niet, maar denk het wel in buitenland mag. Als je op nudistencamping of bij een nudistenhotel mag dat wel,.,,, is geen probleem. Ik heb geen probleem met ontblote lijf van een vrouw op een terras.
  maandag 17 juli 2023 @ 23:16:13 #13
117098 Hathor
Effe niet
pi_209935950
quote:
0s.gif Op maandag 17 juli 2023 23:11 schreef Hahug13 het volgende:
Nicole snapt toch wel dat zij borsten heeft en mannen niet. Iedereen wordt hier juist wel hetzelfde behandeld, namelijk bedek je edele delen. Dat mannen en vrouwen dan andere dingen moeten bedenken doet er niet toe.

Maar het zal me eigenlijk wat boeien. Als Nicole lekker met blote tieten op het terras wil zitten mag ze dat van mij lekker doen, van mijn part gaat ze er helemaal naakt zitten.
Als het hangers zijn sta ik er eigenlijk wel op dat ze ze bedekt, het bederft mijn eetlust.
Much like down syndrom, red hair is a genetic mutation, and it occurs when a human has unprotected sex with a clown.
  maandag 17 juli 2023 @ 23:18:15 #14
476022 PzKpfw
Devon 'No Limits' La
pi_209935968
Lekker kortpittig.
Als iedereen aan zichzelf denkt wordt er aan iedereen gedacht.
Op 't randje en erover.
Op fietsen zonder bende kwam'm zie schooieren um spek
  maandag 17 juli 2023 @ 23:18:29 #15
413578 Hahug13
Parttime autist
pi_209935973
quote:
0s.gif Op maandag 17 juli 2023 23:16 schreef Hathor het volgende:

[..]
Als het hangers zijn sta ik er eigenlijk wel op dat ze ze bedekt, het bederft mijn eetlust.
Klopt maar dat is bij mij met een rimpelige behaarde oude mannenborst niet anders.
  maandag 17 juli 2023 @ 23:18:49 #16
117098 Hathor
Effe niet
pi_209935980
quote:
0s.gif Op maandag 17 juli 2023 23:18 schreef Hahug13 het volgende:

[..]
Klopt maar dat heb ik met een rimpelige behaarde oude mannenborst niet anders.
Eensch!
Much like down syndrom, red hair is a genetic mutation, and it occurs when a human has unprotected sex with a clown.
  maandag 17 juli 2023 @ 23:19:00 #17
493737 Forumtijger
RROOAAARRRR!!
pi_209935981
quote:
14s.gif Op maandag 17 juli 2023 23:03 schreef Seven. het volgende:
Nicole heeft wel een goed punt en wat mij betreft moet Thermen in de sauna wat betreft naaktheid geen enkel onderscheid maken tussen mannen en vrouwen.

Maar OK, om daarmee richting College van de Rechten van de Mens te stappen, vind ik er dan wel weer over. Overleg anders eerst met de directie.
Misschien een beetje off-topic, maar wat ik ook zo vreemd vind, is dat in Amerika een "free the nipple"-beweging bestaat, waarbij vrouwen topless over straat lopen, omdat ze vinden dat ze evenveel recht hebben om met ontbloot bovenlijf rond te lopen als mannen. Helemaal prima hoor, moeten ze helemaal zelf weten, maar ik ga toch ook niet zonder T-shirt over straat naar mijn werk? Beetje raar dus...
Een probleem is pas een probleem als je er een probleem van maakt.
  maandag 17 juli 2023 @ 23:19:18 #18
117098 Hathor
Effe niet
pi_209935984
Gewoon shirt aan dus, niet zeiken.
Much like down syndrom, red hair is a genetic mutation, and it occurs when a human has unprotected sex with a clown.
  maandag 17 juli 2023 @ 23:20:21 #19
117098 Hathor
Effe niet
pi_209935994
quote:
0s.gif Op maandag 17 juli 2023 23:19 schreef Forumtijger het volgende:

[..]
Misschien een beetje off-topic, maar wat ik ook zo vreemd vind, is dat in Amerika een "free the nipple"-beweging bestaat, waarbij vrouwen topless over straat lopen, omdat ze vinden dat ze evenveel recht hebben om met ontbloot bovenlijf rond te lopen als mannen. Helemaal prima hoor, moeten ze helemaal zelf weten, maar ik ga toch ook niet zonder T-shirt over straat naar mijn werk? Beetje raar dus...
Zijn dat mensen die nooit echt Woodstock hebben verlaten of zo?
Much like down syndrom, red hair is a genetic mutation, and it occurs when a human has unprotected sex with a clown.
  FOK!Video Chick, PR en FP sportredactie maandag 17 juli 2023 @ 23:25:01 #20
149527 crew  ChipsZak.
That's hot.
pi_209936036
quote:
0s.gif Op maandag 17 juli 2023 23:19 schreef Forumtijger het volgende:

[..]
Misschien een beetje off-topic, maar wat ik ook zo vreemd vind, is dat in Amerika een "free the nipple"-beweging bestaat, waarbij vrouwen topless over straat lopen, omdat ze vinden dat ze evenveel recht hebben om met ontbloot bovenlijf rond te lopen als mannen. Helemaal prima hoor, moeten ze helemaal zelf weten, maar ik ga toch ook niet zonder T-shirt over straat naar mijn werk? Beetje raar dus...
Wie heeft het in die beweging specifiek over de situatie ‘naar je werk lopen’?
I guess words are a motherfucker.
I kill a bitch with a potato peeler for the skrilla.
  maandag 17 juli 2023 @ 23:25:58 #21
277627 Seven.
We are Borg.
pi_209936040
quote:
0s.gif Op maandag 17 juli 2023 23:11 schreef Hahug13 het volgende:
Nicole snapt toch wel dat zij borsten heeft en mannen niet. Iedereen wordt hier juist wel hetzelfde behandeld, namelijk bedek je edele delen. Dat mannen en vrouwen dan andere dingen moeten bedenken doet er niet toe.

Maar het zal me eigenlijk wat boeien. Als Nicole lekker met blote tieten op het terras wil zitten mag ze dat van mij lekker doen, van mijn part gaat ze er helemaal naakt zitten.
Maar dus ook plenty kerels met manboobs. Dus moeten dikke mannen zich dan ook maar bedekken of zo?

En een grote organisatie zoals Thermen (eigenaar van de grootste sauna's in NL) zou hier dus wél eenduidig beleid in moeten voeren, en zij zouden het maatschappelijk debat juist aan moeten jagen.
Resistance is futile.
  maandag 17 juli 2023 @ 23:27:02 #22
277627 Seven.
We are Borg.
pi_209936050
quote:
0s.gif Op maandag 17 juli 2023 23:16 schreef Hathor het volgende:

[..]
Als het hangers zijn sta ik er eigenlijk wel op dat ze ze bedekt, het bederft mijn eetlust.
En manboobs, vind je dat aantrekkelijk als je net lekker aan je tonijn sandwich wil beginnen?
Resistance is futile.
  maandag 17 juli 2023 @ 23:30:02 #23
277627 Seven.
We are Borg.
pi_209936075
quote:
0s.gif Op maandag 17 juli 2023 23:19 schreef Forumtijger het volgende:

[..]
Misschien een beetje off-topic, maar wat ik ook zo vreemd vind, is dat in Amerika een "free the nipple"-beweging bestaat, waarbij vrouwen topless over straat lopen, omdat ze vinden dat ze evenveel recht hebben om met ontbloot bovenlijf rond te lopen als mannen. Helemaal prima hoor, moeten ze helemaal zelf weten, maar ik ga toch ook niet zonder T-shirt over straat naar mijn werk? Beetje raar dus...
Ik snap de relatie met ontbloot bovenlijf en over straat naar je werk gaan niet. Overigens is de man met ontbloot bovenlijf ook wel een uitstervend ras, volgens mij zie je dat ook minder en minder in het straatbeeld.
Resistance is futile.
pi_209936087
Onderscheid maken is discriminatie.
Man en vrouw en iedereen die zichzelf als mens kan presenteren zijn gelijkwaardig aan elkaar. En dus geef ik de vrouw gelijk.
Google is your friend, abuse your friends
pi_209936112
quote:
0s.gif Op maandag 17 juli 2023 23:11 schreef Hahug13 het volgende:
Nicole snapt toch wel dat zij borsten heeft en mannen niet. Iedereen wordt hier juist wel hetzelfde behandeld, namelijk bedek je edele delen. Dat mannen en vrouwen dan andere dingen moeten bedenken doet er niet toe.

Maar het zal me eigenlijk wat boeien. Als Nicole lekker met blote tieten op het terras wil zitten mag ze dat van mij lekker doen, van mijn part gaat ze er helemaal naakt zitten.
Het gaat om saunas he? Niet om een terras in een winkelstraat.

Het gaat dus om een plek waar binnen iedereen bloot loopt, in het restaurant iedereen een badjas aan heeft en op het (besloten) terras er ineens verschil wordt gemaakt.
abonnement Unibet Coolblue
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')