Hoe vaak gebruiken jullie 'm?quote:Op zaterdag 12 maart 2022 12:23 schreef babylon het volgende:
Wij hebben sinds december 2020 onze eigen sauna. Dompelen kan nog niet echt. Maar mijn vrouw doet aan winterdippen en we denken er over om een oude badkuip in de tuin te zetten
Je kunt er gewoon eten. Laatste keren dat ik er was meer dan voldoende gelegenheid om gewoon rustig te zitten. Nu het weer iets beter is liggen toch alweer meer mensen buiten.quote:Op dinsdag 15 maart 2022 08:36 schreef miss_sly het volgende:
Ik wilde gaan reserveren, en ik schrok toch wel even van de huidige prijzenZijn ze echt de afgelopen 2 jaar zoveel duurder geworden?
Als arrangement is er alleen een optie voor eten in de vorm van live-cooking lunch- of dinerbuffet. Ik moet er niet aan denkenIk hoef op zo'n dag niet meer dan een lekkere salade en yoghurt met verse jus, misschien iets van fruit, maar dat is het dan wel. Er is in de sauna's van de thermen toch nog steeds wel de optie om gewoon een hapje te eten zonder druk gedoe bij een buffet?
Dank voor je reactie.quote:Op donderdag 17 maart 2022 18:12 schreef Citizen.Erased het volgende:
[..]
Je kunt er gewoon eten. Laatste keren dat ik er was meer dan voldoende gelegenheid om gewoon rustig te zitten. Nu het weer iets beter is liggen toch alweer meer mensen buiten.
Ze hebben daar vast ook heel erg last van de gestegen energieprijzenquote:Op dinsdag 15 maart 2022 08:36 schreef miss_sly het volgende:
Ik wilde gaan reserveren, en ik schrok toch wel even van de huidige prijzenZijn ze echt de afgelopen 2 jaar zoveel duurder geworden?
Ja, is op zichzelf ook wel logisch, maar ik schrok er alsnog van. Ik las bovendien dat veel sauna's in ieder geval vooralsnog wel een lager aantal mensen toelaat per dag, waardoor het ook minder druk is. Dat vind ik wel een positief iets en daar ben ik wel blij mee.quote:Op donderdag 17 maart 2022 19:00 schreef Isabeau het volgende:
[..]
Ze hebben daar vast ook heel erg last van de gestegen energieprijzenVeel verlies geleden afgelopen 2 jaar, personeel weggelopen en nieuw personeel vraagt nu meer (ken ook mensen die nu veel meer verdienen in de horeca dan voor 2020). Alles zal aan de klant worden doorberekend.
Nou idd, ik zat me in Lunteren vorige week af te vragen of ze de boel nog met gas verwarmen want daar word je nu echt helemaal kriegel van dan qua kosten.quote:Op donderdag 17 maart 2022 19:00 schreef Isabeau het volgende:
[..]
Ze hebben daar vast ook heel erg last van de gestegen energieprijzenVeel verlies geleden afgelopen 2 jaar, personeel weggelopen en nieuw personeel vraagt nu meer (ken ook mensen die nu veel meer verdienen in de horeca dan voor 2020). Alles zal aan de klant worden doorberekend.
Wel gek dat een van de ketens nu een deal met AH heeft waar men tegen flinke korting kan boeken. Dat moet ook flink wat kosten.quote:Op donderdag 17 maart 2022 19:00 schreef Isabeau het volgende:
[..]
Dat hebben wij nog niet meegemaakt hoor, gewoon alles te boeken wat normaal ook te boeken is.quote:Op zaterdag 26 maart 2022 11:29 schreef EdvandeBerg het volgende:
[..]
Ik doe er zelf niet aan mee omdat na aanschaf voucher vast zal blijken dat je dan plek probeert te reserveren en dat dan alleen donderdag 28 juli het tijdslot 9.00u t/m 15.00u nog beschikbaar is ofzo. Wel eens eerder met zo’n actie meegemaakt.
2e kaartje gratis. Een actie die regelmatig langs komt bij verschillende sauna's. En zoals gebruikelijk mensen die alleen gaan weer uitsluit.quote:Op zaterdag 26 maart 2022 11:29 schreef EdvandeBerg het volgende:
[..]
Wel gek dat een van de ketens nu een deal met AH heeft waar men tegen flinke korting kan boeken. Dat moet ook flink wat kosten.
Ik doe er zelf niet aan mee omdat na aanschaf voucher vast zal blijken dat je dan plek probeert te reserveren en dat dan alleen donderdag 28 juli het tijdslot 9.00u t/m 15.00u nog beschikbaar is ofzo. Wel eens eerder met zo’n actie meegemaakt.
Zou je niet met iemand kunnen regelen samen te gaan en vervolgens ieder de eigen weg te gaan?quote:Op zaterdag 26 maart 2022 18:42 schreef z80 het volgende:
[..]
2e kaartje gratis. Een actie die regelmatig langs komt bij verschillende sauna's. En zoals gebruikelijk mensen die alleen gaan weer uitsluit.
Dit is wel asociaal inderdaad, al wil je ook niet weer helemaal met je spullen verkassen omdat je even de sauna/zwembad/bubbelbad in gaat. Sauna Soesterberg hadden ze de regel dat je je spullen iets van 30 minuten mocht laten liggen op een ligstoel, en daarna halen ze je spullen weg. Daar moet je wel een systeem voor maken natuurlijk, anders is het geen doen. Moet een beetje in de gaten worden gehouden door personeel. Vond dat wel een goed systeem, dan hoef je ook niet continu je plekje te verlaten als je even weg bent.quote:Op zaterdag 26 maart 2022 12:28 schreef daNpy het volgende:
[..]
Dat hebben wij nog niet meegemaakt hoor, gewoon alles te boeken wat normaal ook te boeken is.
Wij zijn gisteren geweest, ook heerlijk weer. Was wel tijd na 2,5 jaar
Wat me echter opviel aan de ligstoelen was dat mensen daar dus hun handdoek op laten liggen. Ook als ze er helemaal niet zijn.
Fucking asociaal, neem gewoon je handdoek mee als je een rondje sauna's gaat doen, en pak daarna een beschikbare ligstoel. Het is geen all-in hotel in Spanje![]()
"Helemaal je spullen meenemen"quote:Op zondag 8 mei 2022 13:57 schreef GoldRushFrog het volgende:
[..]
Dit is wel asociaal inderdaad, al wil je ook niet weer helemaal met je spullen verkassen omdat je even de sauna/zwembad/bubbelbad in gaat. Sauna Soesterberg hadden ze de regel dat je je spullen iets van 30 minuten mocht laten liggen op een ligstoel, en daarna halen ze je spullen weg. Daar moet je wel een systeem voor maken natuurlijk, anders is het geen doen. Moet een beetje in de gaten worden gehouden door personeel. Vond dat wel een goed systeem, dan hoef je ook niet continu je plekje te verlaten als je even weg bent.
Doorgaans heb je ook nog een tasje met spullen. Flesje water, zonnebrand, boekje etc etc. Als je even de sauna en dompelbad in gaat hoef je wat mij betreft niet gelijk al je spullen mee te nemen. Wel als je echt langere tijd weg blijft natuurlijk.quote:Op zondag 8 mei 2022 17:10 schreef daNpy het volgende:
[..]
"Helemaal je spullen meenemen"
Welke spullen? Je handdoek?
Die lagen er gewoon om plekken bezet te houden, nergens anders voor. Asociaal dus.
Soesterberg is absoluut een favoriet van mij! Ben al een tijdje niet geweest, maar vond de opgietingen daar, en het hele ''belevenisprogramma'' vaak erg goed. Horeca kan ik me voorstellen inderdaad. Het is altijd duur geweest, maar nu begint het de spuigaten uit te lopen. Dat is overigens overal zo helaas.quote:Op zondag 19 juni 2022 10:34 schreef MaJo het volgende:
Wij zijn gisteren naar Thermen Soesterberg geweest, dat is goed bevallen. Mooie ruim opgezette sauna, veel baden en lekkere rustruimtes. Ik was zo ontspannen dat ik zelfs in slaap gevallen benOok een ontspanningsmassage gehad, dat is natuurlijk altijd goed.
Enige nadeel vond ik wel de prijzen van de horeca, bijna 6 euro voor een verse jusOok het broodje dat ik uiteindelijk had vond ik niet zo heel lekker. Maar goed, dat was het enige.
Tot nu toe blijft Berendonck favoriet maar we wonen binnenkort op een kwartier rijden van Soesterberg dus we zullen zeker vaker terugkomen
Bij veel resorts van IWR kun je op donderdagen (niet per se alle donderdagen) terecht. Zwaluwhoeve en SpaPuur iedere donderdag, Elysium de laatste donderdag van de maand.quote:Op zondag 19 juni 2022 18:51 schreef Cat-astrophe het volgende:
Vraagje tussendoor: welke saunas hebben een badkledingdag op donderdag of vrijdag? Voor mij hoeft dat niet (liever niet!) maar de 14-jarige die ik wil meenemen voor een dagje wellness vindt het nog wat spannend.
quote:Op zondag 19 juni 2022 19:04 schreef XanderH het volgende:
[..]
Bij veel resorts van IWR kun je op donderdagen (niet per se alle donderdagen) terecht. Zwaluwhoeve en SpaPuur iedere donderdag, Elysium de laatste donderdag van de maand.
Geen idee of de resorts je verder aandspreken (zeker Zwaluwhoeve zou ik persoonlijk niet meer naar toe gaan), maar goed...
We hebben zelf niets met het programma gedaan, vaak zijn de rijen al lang en dan denk ik "laat maar". Ik wilde wel naar een meditatiesessie in de yurt maar op dat moment lag ik te slapen in de stilteruimtequote:Op zondag 19 juni 2022 14:11 schreef GoldRushFrog het volgende:
[..]
Soesterberg is absoluut een favoriet van mij! Ben al een tijdje niet geweest, maar vond de opgietingen daar, en het hele ''belevenisprogramma'' vaak erg goed. Horeca kan ik me voorstellen inderdaad. Het is altijd duur geweest, maar nu begint het de spuigaten uit te lopen. Dat is overigens overal zo helaas.
Tip, neem een 10-badenkaart (of hoe ze het daar ook noemen), dan ben je sneller geneigd om tóch te gaan. Ik had er ook een bij Soesterberg toen ik er nog in de buurt woonde, ik vind het een heerlijk complex. Niet zo groot en massaal, maar zeker niet te klein.quote:Op zondag 19 juni 2022 10:34 schreef MaJo het volgende:
Wij zijn gisteren naar Thermen Soesterberg geweest, dat is goed bevallen. Mooie ruim opgezette sauna, veel baden en lekkere rustruimtes. Ik was zo ontspannen dat ik zelfs in slaap gevallen benOok een ontspanningsmassage gehad, dat is natuurlijk altijd goed.
Enige nadeel vond ik wel de prijzen van de horeca, bijna 6 euro voor een verse jusOok het broodje dat ik uiteindelijk had vond ik niet zo heel lekker. Maar goed, dat was het enige.
Tot nu toe blijft Berendonck favoriet maar we wonen binnenkort op een kwartier rijden van Soesterberg dus we zullen zeker vaker terugkomen
Haha, moet eerlijk zeggen dat ik alleen van de opgietingen gebruik maak. Opgieting is een ritueel waarbij een opgieter/saunameester water verrijkt met essentiële oliën verdeelt over de saunakachel en daarna deze vochtige en geurige warmte verspreid door te zwaaien met een handdoek, waaier, wimpel of ander wappermateriaal. Vaak zetten ze ook een fijn muziekje op. Maar goed, dit wist je waarschijnlijk alquote:Op zondag 19 juni 2022 20:09 schreef MaJo het volgende:
[..]
We hebben zelf niets met het programma gedaan, vaak zijn de rijen al lang en dan denk ik "laat maar". Ik wilde wel naar een meditatiesessie in de yurt maar op dat moment lag ik te slapen in de stilteruimte
Wat zijn jouw ervaringen met het belevenisprogramma? Sommige dingen kan ik me ook niet zoveel bij voorstellen, zoals bijvoorbeeld een klankschalensessie
We hebben gisteren gelijk gevraagd naar de mogelijkheden aangezien we wel verwachten er vaker gebruik van te makenquote:Op zondag 19 juni 2022 20:14 schreef Burdie het volgende:
[..]
Tip, neem een 10-badenkaart (of hoe ze het daar ook noemen), dan ben je sneller geneigd om tóch te gaan. Ik had er ook een bij Soesterberg toen ik er nog in de buurt woonde, ik vind het een heerlijk complex. Niet zo groot en massaal, maar zeker niet te klein.
Ik woon nu redelijk dicht bij SpaPuur, die vind ik dus wél echt te klein. Zo jammer...
Ik wist niet precies wat de opgietingen inhouden dus bedankt voor de uitlegquote:Op zondag 19 juni 2022 20:17 schreef GoldRushFrog het volgende:
[..]
Haha, moet eerlijk zeggen dat ik alleen van de opgietingen gebruik maak. Opgieting is een ritueel waarbij een opgieter/saunameester water verrijkt met essentiële oliën verdeelt over de saunakachel en daarna deze vochtige en geurige warmte verspreid door te zwaaien met een handdoek, waaier, wimpel of ander wappermateriaal. Vaak zetten ze ook een fijn muziekje op. Maar goed, dit wist je waarschijnlijk al. Volgens mij doen ze een klankschalensessie in een medium warme sauna, en dan krijg je allemaal mooie klanken te horen. Heel rustgevend waarschijnlijk
Soesterberg heeft een Turks stoombad met eucalyptus geur!quote:Op zondag 19 juni 2022 20:27 schreef MaJo het volgende:
[..]
We hebben gisteren gelijk gevraagd naar de mogelijkheden aangezien we wel verwachten er vaker gebruik van te makenZe hebben inderdaad een 10, 20 of 50 badenkaart. Ik denk dat we voor de 10 gaan, maar pas als we er wonen. Eerst maar even settelen in onze nieuwe woning en dan weer een dagje badderen
[..]
Ik wist niet precies wat de opgietingen inhouden dus bedankt voor de uitlegZelf hou ik het niet langer dan 5 minuten vol in de sauna dus ik ben bang dat het niks voor mij is, al lijkt het me wel heerlijk met die essentiële oliën
Dat is nog wel iets mis bij de wellness, zo'n Turks stoombad met lekkere geuren. Dat had je vroeger in het zwembad waar ik altijd kwam, heerlijk was dat!
Oh echtquote:Op zondag 19 juni 2022 20:33 schreef Burdie het volgende:
[..]
Soesterberg heeft een Turks stoombad met eucalyptus geur!
En Devarana in Den Bosch? Die vind ik persoonlijk wel fijnquote:Op zondag 19 juni 2022 20:14 schreef Burdie het volgende:
[..]
Tip, neem een 10-badenkaart (of hoe ze het daar ook noemen), dan ben je sneller geneigd om tóch te gaan. Ik had er ook een bij Soesterberg toen ik er nog in de buurt woonde, ik vind het een heerlijk complex. Niet zo groot en massaal, maar zeker niet te klein.
Ik woon nu redelijk dicht bij SpaPuur, die vind ik dus wél echt te klein. Zo jammer...
Nog nooit geweest, ga ik eens naar kijken! Dank jequote:Op maandag 20 juni 2022 12:58 schreef Memento-Mori het volgende:
En Devarana in Den Bosch? Die vind ik persoonlijk wel fijn
Doen! Is echt een heel fijne vind ik ookquote:Op maandag 20 juni 2022 14:06 schreef Burdie het volgende:
[..]
Nog nooit geweest, ga ik eens naar kijken! Dank je.
Hahahaha ja dan kan ik 't me voorstellen dat 't ongemakkelijk is, ons werd echt uitgelegd dat je gewoon lekker moest ontspannen zoals normaal in de sauna met je ogen dicht dus dan ben je je gelukkig niet zo bewust ervan. Ik vond het wel ontspannend maar niet meer dan dat.quote:Op maandag 20 juni 2022 14:08 schreef Burdie het volgende:
Ik heb 1x klankschalen gedaan, maar ik vond het wat te zweverig. Die man hield die schaal zo voor m'n neus en ik had geen idee wat ik ermee moest, dus heb maar instemmend geknikt![]()
. Best genant achteraf
.
Kinderen horen niet thuis in een sauna.quote:Op zondag 19 juni 2022 18:51 schreef Cat-astrophe het volgende:
Vraagje tussendoor: welke saunas hebben een badkledingdag op donderdag of vrijdag? Voor mij hoeft dat niet (liever niet!) maar de 14-jarige die ik wil meenemen voor een dagje wellness vindt het nog wat spannend.
Denk niet dat ze je perse zullen missen.quote:Op donderdag 23 juni 2022 12:09 schreef Duiveltja het volgende:
[..]
Kinderen horen niet thuis in een sauna.
Een sauna die kinderen toelaat ga ik nooit meer naartoe.
Sow… lekker stellig….quote:Op donderdag 23 juni 2022 12:09 schreef Duiveltja het volgende:
[..]
Kinderen horen niet thuis in een sauna.
Een sauna die kinderen toelaat ga ik nooit meer naartoe.
Bieden ze kinderkorting, weet je dat?quote:Op donderdag 23 juni 2022 12:09 schreef Duiveltja het volgende:
Iemand al in de vernieuwde sauna in Barendrecht geweest?
Vind het wel dapper van die kinderen dat ze mee durven.quote:Op donderdag 23 juni 2022 17:50 schreef Cat-astrophe het volgende:
[..]
Sow… lekker stellig….
Waarom horen kinderen er niet thuis? Geven ze enge hormonen af waar je niet mee kunt omgaan?
Ik ben bang dat je dan nog in weinig saunas terecht kunt. Meer plek voor mij en het rustige kind
Op badkledingdagen lijkt het best veel op een zwembad (zonder bommetjes natuurlijkquote:Op donderdag 23 juni 2022 19:10 schreef LordofLeaves het volgende:
[..]
Vind het wel dapper van die kinderen dat ze mee durven.
Mijn dochter ging vanaf een jaar of zes regelmatig mee. Ze is nu 13 en vindt het momenteel wat lastig met haar veranderende lichaam. Komt wel weer, want ze vond het wel altijd fijn.quote:Op donderdag 23 juni 2022 20:26 schreef Cat-astrophe het volgende:
[..]
Op badkledingdagen lijkt het best veel op een zwembad (zonder bommetjes natuurlijk)
Blootsauna is nieuw en een brug te ver, massages zijn bekend en dikke prima.
Maar ik kom van tijd tot tijd jongere kinderen tegen in de sauna op bloot dagen. En die weten zich prima te gedragen. Juist leuk, als je van jongs af aan daarin wordt meegenomen. Kan toch een stuk body shaming voorkomen.
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |