Wow!!! Nicequote:Op maandag 28 februari 2022 19:24 schreef slashdotter3 het volgende:
[..]
[ twitter ]
Geweldig!![]()
Maar geef ze gelijk een aanbod om het vreemdelingenlegioen in te gaan en Ukraine te verdedigen tegen Rusland en de mogelijkheid om staatsburger te worden na 3 jaar.
Hun best om het leger uit te schakelen? Ja dat doen ze. Maar doen ook hun best om niet heel de stad tot as te maken.quote:Op maandag 28 februari 2022 19:23 schreef mcmlxiv het volgende:
[..]
Jij denkt dat Rusland niet zijn best doet? Ik waag dat te betwijfelen.
Oekrane is een groot land, Kiev een hele grote stad. Artillerie heeft een bereik van Max zo’n 40 kilometer, moet je toch aardig stukje Oekrane in om iets zinvols te raken. En bommenwerpers hebben ze er nou ook geen honderden van.
SPOILEROm spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.Zelfde mensen !!!!NSFW!!!!!!
Russian invaders killed civilian family and dogsSPOILEROm spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.Hoerentyfus tering Russen
net zo iets als nu pas tegen de onderduik joden zeggen dat de oorlog afgelopen isquote:Op maandag 28 februari 2022 19:23 schreef TweedeKlum het volgende:
[..]
Ja die nazi's van 80 jaar geleden hebben zich 80 jaar verborgen gehouden.
Was er niet een Vietnamees die pas een paar jaar geleden uit zijn schuttersputje kwam?quote:Op maandag 28 februari 2022 19:26 schreef RAVW het volgende:
[..]
net zo iets als nu pas tegen de onderduik joden zeggen dat de oorlog afgelopen is
Dit is zoooo foutquote:
Ow god. Nu gaan de Baudet klimaatwappies natuurlijk framen dat dit alles een complot is om een nucleaire oorlog te veroorzaken zodat we de wereld redden van global warming.quote:
Dan leven we dus zowaar in een (grotendeels) beschaafde wereld. Is dat geen mooie conclusie?quote:Op maandag 28 februari 2022 19:24 schreef theunderdog het volgende:
[..]
Elke zinnige startup investeert in duurzame energie. Bovenstaande industrien worden nog in stand gehouden door oligarchen en types als de broeders Koch. Smerig, vuil en niet de toekomst die je als beschaafde wereld wil hebben.
Uh? die conclusie begrijp ik niet.quote:Op maandag 28 februari 2022 19:27 schreef fluitbekzeenaald2.0 het volgende:
[..]
Dan leven we dus zowaar in een (grotendeels) beschaafde wereld. Is dat geen mooie conclusie?
Japannerquote:Op maandag 28 februari 2022 19:27 schreef Starhopper het volgende:
[..]
Was er niet een Vietnamees die pas een paar jaar geleden uit zijn schuttersputje kwam?
Geen idee over een Vietnamees. Maar in allemaal kleine eilanden rond japan heeft het wel nog jaren geduurd voordat de soldaten geloofde dat het echt over was. Zelfs na dat usa allemaal pamfletten uit de lucht gegooid heeft om het te vertellenquote:Op maandag 28 februari 2022 19:27 schreef Starhopper het volgende:
[..]
Was er niet een Vietnamees die pas een paar jaar geleden uit zijn schuttersputje kwam?
Hep op feesboek gestaan hoor, is verzonnen door Rutte net als kerona.quote:Op maandag 28 februari 2022 19:27 schreef BehoorlijkKritisch het volgende:
[..]
Ow god. Nu gaan de Baudet klimaatwappies natuurlijk framen dat dit alles een complot is om een nucleaire oorlog te veroorzaken zodat we de wereld redden van global warming.
Het is te geniaal voor woorden allemaal.
Diep en diep triest.quote:Op maandag 28 februari 2022 19:28 schreef slashdotter3 het volgende:
[..]
[ twitter ]
[ afbeelding ]
[ afbeelding ]
Ik word hier echt bedroefd van
Al die mensen die erin geluisd zijn en nu dood zijn...
ziekquote:Op maandag 28 februari 2022 19:28 schreef slashdotter3 het volgende:
[..]
[ twitter ]
[ afbeelding ]
[ afbeelding ]
Hitler gaat het roer in Duitsland overnemen.quote:Op maandag 28 februari 2022 19:24 schreef Starhopper het volgende:
[..]
Vanuit Argentinie is Hitler onderweg met een duikboot
Vraag me af of de gemiddelde Russische soldaat het leest. Maar inderdaad, morele superioriteit.quote:Op maandag 28 februari 2022 19:26 schreef theunderdog het volgende:
Mijn bericht over het aanbod van de Oekraense minister van defensie was alles behalve cynisch. De indringer een keuze geven is een teken van een hoogstaand moraal.
Oh geen enkele twijfel dat Rusland honderdduizenden, misschien wel miljoenen Oekraners om zeep kan helpen. Een puinhoop maken van kiev? Zeker. De oorlog gaan ze daar niet mee winnen, alleen maar meer verbetenheid en onverzettelijkheid creren.quote:Op maandag 28 februari 2022 19:25 schreef over_hedge het volgende:
[..]
Hun best om het leger uit te schakelen? Ja dat doen ze. Maar doen ook hun best om niet heel de stad tot as te maken.
We hadden het er over of rusland het zou kunnen als ze 100% inzetten en alles plat willen bombarderen.
Ik geloof hier helemaal niks vanquote:Op maandag 28 februari 2022 19:28 schreef slashdotter3 het volgende:
[..]
[ twitter ]
[ afbeelding ]
[ afbeelding ]
quote:Op maandag 28 februari 2022 19:28 schreef theunderdog het volgende:
[..]
Uh? die conclusie begrijp ik niet.
Blijkbaar wil het westen dus inderdaad die toekomst niet.quote:Smerig, vuil en niet de toekomst die je als beschaafde wereld wil hebben.
Ik snap je post niet helemaal. Hoe hard de EU gaat of hoe hard Rusland gaat? Zeg je nu dat de EU al 20 jaar executies in hoofdsteden uitvoert?quote:Op maandag 28 februari 2022 19:10 schreef speknek het volgende:
[ twitter ]
Moet zeggen dat ik wel onder de indruk ben van hoe hard de EU gaat. Blijkt dat na twintig jaar stoken, desinformatie, landen tegen elkaar opsteken, extreemrechtse groepen financieren, cyberaanvallen, buitenrechtelijke executies in hoofdsteden, vluchtelingen als wapens gebruiken en tot twee keer toe een land dat met Europa praat over handel compleet kapot geschoten zien worden, de emmer toch een keertje overloopt.
Ze lijken nu echt niet meer te stoppen tot Rusland een hongersnood heeft en Putin een kogel kopt.
En dat is dan misschien de reden waarom het zo gemakkelijk kleiduiven schieten is voor die Oekrainers.quote:Op maandag 28 februari 2022 19:30 schreef Alarmonoff het volgende:
[..]
ziek
daarom zijn er dus weinig burgerslachtoffers
Ooh zo. Nouja, het is een oorlog die ons nu quasi dwingt. Helaas zijn er nog meer dan genoeg lobbygroepen die de weg naar duurzame energie frustreren. Maar dat is een andere discussiequote:Op maandag 28 februari 2022 19:32 schreef fluitbekzeenaald2.0 het volgende:
[..]
[..]
Blijkbaar wil het westen dus inderdaad die toekomst niet.
Lastig te verifiren inderdaad. Maar strookt wel met andere berichten die ik heb gezien. Ik denk ook dat het vanuit tactisch oogpunt slim is voor de Russen om zo lang mogelijk de invasie plannen geheim te houden. Als alle soldaten eerlijk was verteld wat men te doen stond, hadden we dat denk ik al in de weken ervoor gehoord en gelezen.quote:Op maandag 28 februari 2022 19:31 schreef LordVoldermort het volgende:
[..]
Ik geloof hier helemaal niks van
Dat zei ik ook niet. Het ging er om dat ze het zouden kunnen. Daar ging de discussie over.quote:Op maandag 28 februari 2022 19:31 schreef mcmlxiv het volgende:
De oorlog gaan ze daar niet mee winnen
Ik zou het fair vinden om ze geen roebels aan te bieden, die jongesn zijn sws als eerder belazerd.quote:Op maandag 28 februari 2022 19:24 schreef slashdotter3 het volgende:
[..]
[ twitter ]
Geweldig!![]()
Maar geef ze gelijk een aanbod om het vreemdelingenlegioen in te gaan en Ukraine te verdedigen tegen Rusland en de mogelijkheid om staatsburger te worden na 3 jaar.
quote:Op maandag 28 februari 2022 19:25 schreef koffiekoekjes het volgende:
!!!!NSFW!!!!! !!!!NSFW!!!!! !!!!NSFW!!!!!
Russian invaders shooting civilians. Father was shot in front of his son's eyes. Ivankiv, Kyiv region.SPOILEROm spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.Zelfde mensen !!!!NSFW!!!!!!
Russian invaders killed civilian family and dogsSmerige teringhonden.SPOILEROm spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.Hoerentyfus tering Russen
Waar ik bang voor ben, is het 'Duitsland syndroom'.quote:Op maandag 28 februari 2022 19:10 schreef Scrummie het volgende:
Ik vind het fantastisch om te zien hoe de reactie richting Rusland is vanuit de hele wereld. Echt niet verwacht, dat het op deze manier zou gaan. Tuurlijk, bij sommige bedrijven kan je wat kanttekeningen plaatsen, maar het lijkt er vooralsnog erg op dat men de negatieve gevolgen voor lief neemt om collectief te laten merken dat dit niet door de beugel kan.
Pijnlijk maar noodzakelijk. De bevolking moet zo woest worden gemaakt dat ze Poetin en zijn handlangers door de straten gaan sleuren. Ik denk dat dat minder ver is dan we denken.quote:
Russian invaders shooting civilians. Father was shot in front of his son's eyes. Ivankiv, Kyiv region.SPOILEROm spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.Zelfde mensen !!!!NSFW!!!!!!
Russian invaders killed civilian family and dogsKan het er niet meer bij hebben. Dacht vroeger apathisch geworden te zijn door een teveel gore maar vooral dierenleed gaat me steeds meer aan het hart.SPOILEROm spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.Hoerentyfus tering Russen“My soul is impatient with itself, as with a bothersome child; its restlessness keeps growing and is forever the same. Everything interests me, but nothing holds me.” ― Fernando Pessoa
quote:
Mooi, dit voelt de gewone Rus dus direct. Misschien komen ze nu langzaam in opstand.quote:
Dat wel. Maar als ze het zo erg vinden kunnen ze ook de wapens neerleggen en overlopen. Dat doen ze ook niet, dus geen medelijden mee.quote:Op maandag 28 februari 2022 19:33 schreef westwoodblvd het volgende:
[..]
Lastig te verifiren inderdaad. Maar strookt wel met andere berichten die ik heb gezien. Ik denk ook dat het vanuit tactisch oogpunt slim is voor de Russen om zo lang mogelijk de invasie plannen geheim te houden. Als alle soldaten eerlijk was verteld wat men te doen stond, hadden we dat denk ik al in de weken ervoor gehoord en gelezen.
quote:Op maandag 28 februari 2022 19:36 schreef -XOR- het volgende:
[..]
Mooi, dit voelt de gewone Rus dus direct. Misschien komen ze nu langzaam in opstand.
Was het leven maar zo simpel, hacfanquote:Op maandag 28 februari 2022 19:36 schreef LordVoldermort het volgende:
[..]
Dat wel. Maar als ze het zo erg vinden kunnen ze ook de wapens neerleggen en overlopen. Dat doen ze ook niet, dus geen medelijden mee.
Amerika is ook walgelijk natuurlijk.quote:Op maandag 28 februari 2022 19:33 schreef aTypisch het volgende:
[ twitter ]
middelkoop met wat berichten over 'de andere kant'
Als ze iedereen neerschieten dan zijn er dus net veel in plaats van weinig burgerslachtoffers. Toch?quote:Op maandag 28 februari 2022 19:30 schreef Alarmonoff het volgende:
[..]
ziek
daarom zijn er dus weinig burgerslachtoffers
Zo makkelijk gaat dat niet. Bovendien moet je dan wel zeker weten dat Oekrane de strijd gaat winnen anders eindig je met een kogel door je kop voor desertie en landverraad. Ga daar maar aanstaan als tiener in militaire dienst.quote:Op maandag 28 februari 2022 19:36 schreef LordVoldermort het volgende:
[..]
Dat wel. Maar als ze het zo erg vinden kunnen ze ook de wapens neerleggen en overlopen. Dat doen ze ook niet, dus geen medelijden mee.
Oekrane is geen natiestaat, aldus Baudet, dus dan hebben die niks te willen.quote:Op maandag 28 februari 2022 19:34 schreef popje het volgende:
Zegt Baudet nou serieus dat Poetin een geniale vent is en dat zijn trots is afgenomen en dat hij daarom het recht heeft om Ukraine binnen te vallen?
En de trots van Ukraine dan?
Ik vraag mij af of dit de Russen in opstand laten komen. Boodschap van Poetin is "het Westen naait ons! We moeten ze terugpakken die onbetrouwbare schoften". Vervolgens maken westerse bedrijven het normale leven onmogelijk waardoor die man die ongelijk had, zowaar gelijk krijgt.quote:Op maandag 28 februari 2022 19:36 schreef -XOR- het volgende:
[..]
Mooi, dit voelt de gewone Rus dus direct. Misschien komen ze nu langzaam in opstand.
Ach jongen... Een soldaat heeft geen keuzes, alleen plichten. Hij moet doelen halen, geen oorlog winnen. Oorlog wordt gewonnen door de strategen. Doelen worden behaald door de soldaten. Of niet. En dan zoeken de strategen nieuwe doelen en nieuwe soldaten om ze te halen.quote:Op maandag 28 februari 2022 19:33 schreef westwoodblvd het volgende:
[..]
Lastig te verifiren inderdaad. Maar strookt wel met andere berichten die ik heb gezien. Ik denk ook dat het vanuit tactisch oogpunt slim is voor de Russen om zo lang mogelijk de invasie plannen geheim te houden. Als alle soldaten eerlijk was verteld wat men te doen stond, hadden we dat denk ik al in de weken ervoor gehoord en gelezen.
Russian invaders killed civilian family and dogsJezus Christus. Wat ziek.SPOILEROm spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.Hoerentyfus tering Russen
Russian invaders killed civilian family and dogsDie hond die bij die man zit ookSPOILEROm spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.Hoerentyfus tering Russen![]()
Heb het gelezen. Niks zeggend artikeltje met vooral oud nieuws. DIngen die hier 2 dagen geleden al zijn gepost.quote:Op maandag 28 februari 2022 19:38 schreef Sfancta het volgende:
https://www.telegraaf.nl/(...)at-zo-wordt-gevreesd
Wat een tyfuskrant, nu artikelen betaald maken![]()
Hoe kun je dit na zoveel dagen in dit topic nog steeds denken?quote:Op maandag 28 februari 2022 19:35 schreef RetepV het volgende:
[..]
En waarom gebeurt het eigenlijk? Omdat de NAVO niet hun bases verder van de Russische grens af wil zetten of hun langeafstandswapens wil terugtrekken van die bases. Dit is waarom Poetin deze hele oorlog is begonnen. Zijn ultimatum was daar niet onduidelijk over.
Maar waarom wilde de NAVO dat dan niet? Wilde er zelfs niet over praten?
Nee, maar dan hoeven we al die sneue verhalen ook niet te horen. Als het al geen fake news is. Beetje medelijden opwerken.quote:Op maandag 28 februari 2022 19:38 schreef westwoodblvd het volgende:
[..]
Zo makkelijk gaat dat niet. Bovendien moet je dan wel zeker weten dat Oekrane de strijd gaat winnen anders eindig je met een kogel door je kop voor desertie en landverraad. Ga daar maar aanstaan als tiener in militaire dienst.
Niet om het goed te praten hoor. Maar het is niet zo makkelijk als het lijkt.
Kan best dat ze als opdracht hebben gekregen om dat te zeggen als ze gevangen worden genomen.quote:Op maandag 28 februari 2022 19:40 schreef LordVoldermort het volgende:
[..]
Nee, maar dan hoeven we al die sneue verhalen ook niet te horen. Als het al geen fake news is. Beetje medelijden opwerken.
https://archive.ph/quote:Op maandag 28 februari 2022 19:38 schreef Sfancta het volgende:
Dit is nog verdrietiger dan de graven van Duitse 17 en 18 jarige die sneuvelde in de Ardennen. Ze worden maar gestuurd naar een zinloze dood.quote:Op maandag 28 februari 2022 19:28 schreef slashdotter3 het volgende:
[..]
[ twitter ]
[ afbeelding ]
[ afbeelding ]
?quote:Op maandag 28 februari 2022 19:41 schreef Ronzz het volgende:
Echt verschrikkelijke beelden van de vluchtelingen.
Bah.
Ze zijn niet uit op slachtpartijen zou je zeggen als die chat waar isquote:Op maandag 28 februari 2022 19:38 schreef OnwetendeNerd het volgende:
[..]
Als ze iedereen neerschieten dan zijn er dus net veel in plaats van weinig burgerslachtoffers. Toch?
welke?quote:Op maandag 28 februari 2022 19:35 schreef RetepV het volgende:
En waarom gebeurt het eigenlijk? Omdat de NAVO niet hun bases verder van de Russische grens af wil zetten of hun langeafstandswapens wil terugtrekken van die bases. Dit is waarom Poetin deze hele oorlog is begonnen. Zijn ultimatum was daar niet onduidelijk over.
Ik denk eerder dat alle sancties het narratief van Vladimir versterken, ze zijn allemaal tegen ons.quote:Op maandag 28 februari 2022 19:36 schreef -XOR- het volgende:
[..]
Dat is een tanker.quote:Op maandag 28 februari 2022 19:41 schreef Momo het volgende:
[ afbeelding ]
Wat is nou het punt van deze vlucht vanuit Nederland om rondjes te cirkelen boven Polen, kunnen ze zo iets zien in Oekraine? Dan ben je nog te ver van de grens toch?
Ik herinner me een Japanse soldaat die vanaf WO2 in de bossen had overleefd. En ergens in de 90's gevonden werd.quote:Op maandag 28 februari 2022 19:27 schreef Starhopper het volgende:
[..]
Ook zo'n bothsidesm figuur die daarmee een gewelddadige inval meent goed te praten.quote:Op maandag 28 februari 2022 19:33 schreef aTypisch het volgende:
[ twitter ]
middelkoop met wat berichten over 'de andere kant'
Da's gewoon tanken, denk ik?quote:Op maandag 28 februari 2022 19:41 schreef Momo het volgende:
[ afbeelding ]
Wat is nou het punt van deze vlucht vanuit Nederland om rondjes te cirkelen boven Polen, kunnen ze zo iets zien in Oekraine? Dan ben je nog te ver van de grens toch?
Dat is een tanker toch?quote:Op maandag 28 februari 2022 19:41 schreef Momo het volgende:
[ afbeelding ]
Yup.quote:
Ik kijk veel, maar dit wil ik gewoon niet zien....quote:Op maandag 28 februari 2022 19:39 schreef Friday12 het volgende:
[..]
Die hond die bij die man zit ook
Is dat geen tanker?quote:Op maandag 28 februari 2022 19:41 schreef Momo het volgende:
[ afbeelding ]
uhquote:Op maandag 28 februari 2022 19:43 schreef Vallon het volgende:
[..]
Ook zo'n bothsidesm figuur die daarmee een gewelddadige inval meent goed te praten.
Voor het moment beschouw ik dit soort evaluaties als vooropgezet doel om tweedelingen veroorzaken.
Laten we de parlementaire enqutes maar houden wanneer Putin zijn regime zich voor de rechter moet verantwoorden. Benieuwd waar het recht staat vermeld dat je vanwege geloof uit het verleden of waangedachten omtrent het heden, een ander mag onderdrukken en een democratisch land mag binnenvallen.
Ah ok, dan zijn die daar ook, maar hebben de transponder niet aan?quote:Op maandag 28 februari 2022 19:43 schreef Tourniquet het volgende:
[..]
Dat is een tanker.
Tankstation in de lucht voor o.a. de F35's.
Is dat niet zo'n vliegend tankstation?quote:Op maandag 28 februari 2022 19:41 schreef Momo het volgende:
[ afbeelding ]
quote:Op maandag 28 februari 2022 19:41 schreef Momo het volgende:
[ afbeelding ]
Ben je verbaasd? Ik niet.quote:Op maandag 28 februari 2022 19:43 schreef Mexicanobakker het volgende:
Waarom ga je niet staan voor de ambassadeur in de tweede kamer. Wat voor debiel ben je dan?
Dat is een aerial refueling tanker. Ik denk om drones en straaljagers in de lucht van brandstof te voorzien?quote:Op maandag 28 februari 2022 19:41 schreef Momo het volgende:
[ afbeelding ]
Link?quote:Op maandag 28 februari 2022 19:43 schreef Mexicanobakker het volgende:
Waarom ga je niet staan voor de ambassadeur in de tweede kamer. Wat voor debiel ben je dan?
Weer fout in de oorlogquote:Op maandag 28 februari 2022 19:38 schreef Sfancta het volgende:
Niet een die je met een civiele ADS-B ontvanger kunt oppikken.quote:Op maandag 28 februari 2022 19:45 schreef Momo het volgende:
[..]
Ah ok, dan zijn die daar ook, maar hebben de transponder niet aan?
Omdat ze zo lekker tegen corona regels aan het schoppen waren.. Daar komen de stemmen vandaan helaasquote:Op maandag 28 februari 2022 19:46 schreef theguyver het volgende:
Stukje van Baudet aan kijken..
Wat een pannenkoek is het.
Gaat nergens over..
Waarom zit dat in de 2e kamer.
Niet verbaasd, wel teleurgesteldquote:
Die pannenkoek vond eerst dat er te weinig gedaan werd en daarna 180 draaien.quote:Op maandag 28 februari 2022 19:47 schreef over_hedge het volgende:
[..]
Omdat ze zo lekker tegen corona regels aan het schoppen waren.. Daar komen de stemmen vandaan helaas
Ik hoop oprecht dat deze clown zijn zetels aan het weggooien is.quote:Op maandag 28 februari 2022 19:46 schreef theguyver het volgende:
Gaat nergens over..
Jij gelooft dat?quote:Op maandag 28 februari 2022 19:42 schreef Aether het volgende:
Duitse bakker
1 gaat naar Oekrane
[ afbeelding ]
Het Westen moet iig leren van Irak dat ze niet de maatschappelijke structuur afbreken en iedereen ontslaan en dat het een grote chaos wordt met mensen die op wraak zinnen.quote:Op maandag 28 februari 2022 19:35 schreef RetepV het volgende:
Waar ik bang voor ben, is het 'Duitsland syndroom'.
Duitsland werd economisch helemaal kapot gemaakt in de jaren '30. Daardoor heeft Hitler zijn kans gekregen om aan de macht te komen. Hij ging expanderen omdat hij grondstoffen nodig had. En de rest is geschiedenis.
Hetzelfde met Japan. Japan werd economisch helemaal kapot gemaakt. Daardoor heeft Hirohito besloten om te gaan expanderen omdat hij grondstoffen nodig had. En de rest is geschiedenis.
Nu doen we hetzelfde met Rusland, economisch helemaal kapot maken.
Wat gaat daar over 10 jaar nog voor ellende uit voortkomen?
Rtl nieuws liet het zienquote:
Betere vraag is: waarom wordt die clown niet straal genegeerd?quote:Op maandag 28 februari 2022 19:46 schreef theguyver het volgende:
Gaat nergens over..
Ich bin ein Ukrainerquote:Op maandag 28 februari 2022 19:42 schreef Aether het volgende:
Duitse bakker
1 gaat naar Oekrane
[ afbeelding ]
Ze leren het ook nooit hequote:
Hoe lang kunnen ze het gesloten houden? En wat zijn de gevolgen van het gesloten houden?quote:Op maandag 28 februari 2022 19:44 schreef Ali_boo het volgende:
Hoe groot zal de backlash zijn als alles weer opengaat ?
[ twitter ]
Een soeverein land is dus niet de bedoeling?quote:Op maandag 28 februari 2022 19:48 schreef slashdotter3 het volgende:
[..]
Het Westen moet iig leren van Irak dat ze niet de maatschappelijke structuur afbreken en iedereen ontslaan en dat het een grote chaos wordt met mensen die op wraak zinnen.
Hou de organisatie in stand, zet Westerse mannetjes aan de top die rustig in 20 jaar het land begeleiden naar een Westerse democratie te worden. Werk geleidelijk de corruptie eruit. Breek de KGB geheime dienst af maar geef die mensen een uitweg naar hun pensioen zodat ze meewerken ipv de boel saboteren.
Hah. Dit is al jaren mijn quote.quote:Op maandag 28 februari 2022 19:47 schreef Mexicanobakker het volgende:
[..]
Niet verbaasd, wel teleurgesteld
Heel erg de vraag of bondgenoten daar in mee zullen gaan als een van de lidstaten besluit om een beroep te doen op artikel 5 vanwege een cyberaanval. Tenzij het een aanval is op cruciale systemen, waardoor er daadwerkelijk slachtoffers vallen zie ik dat niet zo 1,2,3 gebeuren.quote:Op maandag 28 februari 2022 19:48 schreef westwoodblvd het volgende:
[ twitter ]
Nieuwe escalatiemogelijkheid
Net zolang tot de rust is teruggekeerdquote:Op maandag 28 februari 2022 19:49 schreef Ronald-Koeman het volgende:
[..]
Hoe lang kunnen ze het gesloten houden? En wat zijn de gevolgen van het gesloten houden?
Beetje grote praat want dan verklaar je ook de fysieke oorlog aan Rusland. En dat wilt niemand. Cyberwarfare is de nieuwe koude oorlog. Echt bewijs is makkelijk te verhullen.quote:Op maandag 28 februari 2022 19:48 schreef westwoodblvd het volgende:
[ twitter ]
Echt he.kerel doet net als veel wat ik merk in BMW, overal omheen draaien veel andere bullshit opgooien maar antwoord geven op een vraag kan die niet..quote:Op maandag 28 februari 2022 19:48 schreef Poem_ het volgende:
[..]
Ik hoop oprecht dat deze clown zijn zetels aan het weggooien is.
Dit filmpje is van dag 2. Met hun 'BREAKING'quote:Op maandag 28 februari 2022 14:41 schreef slashdotter3 het volgende:
Russische infantrie die Kharkiv inwandelen en daarna onder vuur komen
[ twitter ]
Ik heb echt het gevoel dat die gozer doelbewust alleen maar lekker tegendraads dingen roept om een beetje publiciteit te krijgen. Wat een sukkel.quote:Op maandag 28 februari 2022 19:46 schreef theguyver het volgende:
Gaat nergens over..
Russian invaders killed civilian family and dogsZo lijken de Russen dus hun 'broedervolk' de Oekraners te bevrijden; door onder meer dichtbevolkte wijken te bombarderen en families inclusief huisdieren simpelweg af te knallen. Zeer harde beelden. Dit soort uitgelichte acties helpen wl om de voornamelijk Westerse blokkade te intensiveren zodat Rusland geleidelijk economisch stikt, wat het land absoluut verdient op dit punt. Poetin zlf verdient wat mij betreft de kogel.SPOILEROm spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.Hoerentyfus tering Russen
Zover ik weet beslissen dat zelf. De gevolgen zijn vanuit het huidige perspectief hooguit dempend ten opzichte van nu. Beurzen sluiten gebeurt overigens vaker, ook in het westenquote:Op maandag 28 februari 2022 19:49 schreef Ronald-Koeman het volgende:
[..]
Hoe lang kunnen ze het gesloten houden? En wat zijn de gevolgen van het gesloten houden?
Voor mij ook allerminst de eerste keer dat ik hem gebruik in NWS.quote:Op maandag 28 februari 2022 19:50 schreef Lonaa het volgende:
[..]
Hah. Dit is al jaren mijn quote.Helaas toepasbaar op vrij veel, tegenwoordig.
Omdat de hele tyfuszooi begon met een ultimatum van Poetin op 17 december, waarin hij zei dat de NAVO zijn bases moet verplaatsen, verder van de grens afzetten . En/of zijn langeafstandswapens moest terugtrekken. En dat Oekrane nooit bij de NAVO zou mogen komen. En dat hij anders Oekrane zou aanvallen.quote:Op maandag 28 februari 2022 19:39 schreef Ronald-Koeman het volgende:
[..]
Hoe kun je dit na zoveel dagen in dit topic nog steeds denken?
quote:a demand that Nato remove any troops or weapons deployed to countries that entered the alliance after 1997
quote:also demanded that Nato rule out further expansion, including the accession of Ukraine into the alliance
Er waren 8 punten, maar ik wilde niet een nog groter tl;dr verhaal maken.quote:also calls for the two countries to pull back any short- or medium-range missile systems out of reach, replacing the previous intermediate-range nuclear forces (INF) treaty that the US left in 2018
baudet is echt zo'n iemand die als kind op een verjaardag aan het gesprek deelnam bij de volwassenen en zijn ouders die dan riepen, stilte aub Thierry gaat wat zeggen.quote:Op maandag 28 februari 2022 19:48 schreef Isdatzo het volgende:
[..]
Betere vraag is: waarom wordt die clown niet straal genegeerd?
Ok bedankt voor je bijdrage, en nu gaan de volwassenen weer over tot de orde van de dag.
Net klein kind die zijn lollie niet krijgt in de supermarkt.quote:Op maandag 28 februari 2022 19:51 schreef Jauke het volgende:
[..]
Ik heb echt het gevoel dat die gozer doelbewust alleen maar lekker tegendraads dingen roept om een beetje publiciteit te krijgen. Wat een sukkel.
Kan allemaal misschien zo zijn maar dat is geen excuus om een land aan te vallen die Rusland nog nooit iets aangedaan heeft. Aanvallen is ook een understatement trouwens, want op dit moment is hij aardig een Hitler aan het imiteren daar (genocide, water en energie voorzieningen uitschakelen enz). Als westen kunnen we niet (meer) wegkijken. Wat denkt een Putin als we dit accepteren?quote:Op maandag 28 februari 2022 19:35 schreef RetepV het volgende:
[..]
Duitsland werd economisch helemaal kapot gemaakt in de jaren '30. Daardoor heeft Hitler zijn kans gekregen om aan de macht te komen. Hij ging expanderen omdat hij grondstoffen nodig had. En de rest is geschiedenis.
Hetzelfde met Japan. Japan werd economisch helemaal kapot gemaakt. Daardoor heeft Hirohito besloten om te gaan expanderen omdat hij grondstoffen nodig had. En de rest is geschiedenis.
Die bestaat al zeker sinds 08 2019quote:Op maandag 28 februari 2022 19:48 schreef westwoodblvd het volgende:
[ twitter ]
Russian invaders killed civilian family and dogsWat in de actual fuckSPOILEROm spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.Hoerentyfus tering Russen
Maar waarom zou hij een soevereine staat, dat Ukraine toch al is sinds 1992 is, op kunnen en willen leggen dat ze niet bij de Navo mogen komen?quote:Op maandag 28 februari 2022 19:52 schreef RetepV het volgende:
[..]
Omdat de hele tyfuszooi begon met een ultimatum van Poetin op 17 december, waarin hij zei dat de NAVO zijn bases moet verplaatsen, verder van de grens afzetten . En/of zijn langeafstandswapens moest terugtrekken. En dat Oekrane nooit bij de NAVO zou mogen komen. En dat hij anders Oekrane zou aanvallen.
Ik bedoel, misschien had je dat gemist?
https://www.theguardian.c(...)-europe-ukraine-nato
Ik kan ook stukken quoten, als je dat wil:
[..]
[..]
[..]
Er waren 8 punten, maar ik wilde niet een nog groter tl;dr verhaal maken.
Sorry, het ging om "The Russia document also calls for the two countries to pull back any short- or medium-range missile systems out of reach"quote:
Gelezen. Doen we verder niks mee.quote:Op maandag 28 februari 2022 19:52 schreef Mexicanobakker het volgende:
Ach nee, de RFU is boos op de FIFA en UEFA
en jij gelooft die praat ?quote:Op maandag 28 februari 2022 19:35 schreef RetepV het volgende:
[..]
Dit inderdaad, snap echt niet dat er zo lang een discussie wordt aangegaan met Baudet, alleen maar om iets te horen wat hij toch nooit gaat zeggen.... het veroordelen van Putins actie..... zonde van de tijd. Laat hem zijn onzin vertellen, neem er eventueel afstand van en ga door met het debat, ipv hem nog meer tijd en ruimte geven voor zijn onzin....quote:Op maandag 28 februari 2022 19:48 schreef Isdatzo het volgende:
[..]
Betere vraag is: waarom wordt die clown niet straal genegeerd?
Ok bedankt voor je bijdrage, en nu gaan de volwassenen weer over tot de orde van de dag.
Geweer op je achterhoofd en ook jij loopt de grens over.quote:Op maandag 28 februari 2022 19:45 schreef Cherni het volgende:
De hoop die ik heb is dat het Russische leger massaal stopt. Er zullen toch heel wat Russen zijn die niet gemotiveerd zijn een oorlog te voeren waar je een band mee hebt.
Mij moeten ze ook niet vragen om Duitsland binnen te vallen vanwege de band de ik heb met dat land. Mijn motivatie zou nul zijn.
De meeste mensen willen dit niet.. maar blijkbaar weten een enkele gekkie toch de macht te krijgenquote:Op maandag 28 februari 2022 19:54 schreef Alarmonoff het volgende:
De moordzucht zit diep in het hart van de mens, daarom komt er nooit vrede.
Ik hoop dat wij volgende week het luchtalarm een keertje niet testen om net aangekomen Oekranse vluchtelingen niet de stuipen op het lijf te jagenquote:
Eh, nee een spuitje polonium.quote:Op maandag 28 februari 2022 19:51 schreef MissionPhailed het volgende:
[..]
Poetin zlf verdient wat mij betreft de kogel.
quote:Op maandag 28 februari 2022 19:53 schreef theguyver het volgende:
[..]
Net klein kind die zijn lollie niet krijgt in de supermarkt.
Baudet is compleet gestoord.quote:Op maandag 28 februari 2022 19:57 schreef Eyjafjallajoekull het volgende:
Politici reageren op baudet net zoals mensen hier baiten op wat trollen neer plempen. Beste is negeren idd maar dat lukt hier ook vaak niet.
Tribunalen aub.quote:Op maandag 28 februari 2022 19:53 schreef theguyver het volgende:
[..]
Je denkt serieus dat het bij deze eisen zou blijven? Zijn vervolgstap zou zijn dat hij eist dat alle voormalig Sovjet Staten uit de NAVO zouden stappen. Poetin is namelijk een rupsje nooit genoeg.quote:Op maandag 28 februari 2022 19:52 schreef RetepV het volgende:
[..]
Omdat de hele tyfuszooi begon met een ultimatum van Poetin op 17 december, waarin hij zei dat de NAVO zijn bases moet verplaatsen, verder van de grens afzetten . En/of zijn langeafstandswapens moest terugtrekken. En dat Oekrane nooit bij de NAVO zou mogen komen. En dat hij anders Oekrane zou aanvallen.
[..]
[..]
[..]
Iets zeggen en weglopen.quote:Op maandag 28 februari 2022 19:53 schreef theguyver het volgende:
[..]
heel makkelijk overgeven is ook een optie.. dan ontwijk je dat geweer op je achterhoofdquote:Op maandag 28 februari 2022 19:56 schreef Vliegbaard het volgende:
[..]
Geweer op je achterhoofd en ook jij loopt de grens over.
Die zijn er continu 2 vanaf Volkel 8 totaal die wisselen elkaar af.quote:Op maandag 28 februari 2022 19:45 schreef Momo het volgende:
[..]
Ah ok, dan zijn die daar ook, maar hebben de transponder niet aan?
Je weet dat de grootste provocaties van Rusland afkomen, dat voortdurend de Baltische staten intimideert en koude oorlogje speelt in de Oostzee?quote:Op maandag 28 februari 2022 19:35 schreef RetepV het volgende:
[..]
Ah, zoals de USSR met dissidenten deed.quote:Op maandag 28 februari 2022 19:59 schreef Poem_ het volgende:
[..]
Of een enkeltje GGZ, gesloten afdeling. EBI in Vught kan ook nog.
Hij had straks wel gelijk met het inlegvel van de MP wij hebben namelijk tegen Oekrane in de EU gestemd. Blijft het natuurlijk wel een gestoorde gek.quote:Op maandag 28 februari 2022 19:58 schreef aloa het volgende:
[..]
Baudet is compleet gestoord.
Die moet tegen zichzelf beschermd worden.
Goelagquote:Op maandag 28 februari 2022 20:01 schreef crystal_meth het volgende:
[..]
Ah, zoals de USSR met dissidenten deed.
Jij bent echt een speciale soort pannenkoeken beslag of niet? Zo zien we ze zelden.quote:Op maandag 28 februari 2022 19:52 schreef RetepV het volgende:
[..]
[..]
[..]
[..]
In dit geval ben ik van de en-en aanpakquote:Op maandag 28 februari 2022 19:59 schreef Poem_ het volgende:
[..]
Of een enkeltje GGZ, gesloten afdeling. EBI in Vught kan ook nog.
Vindt die vast geen probleem als Poetin dit persoonlijk uitvaardigt. Prima onderhandelingsinzet lijkt me.quote:Op maandag 28 februari 2022 20:01 schreef crystal_meth het volgende:
[..]
Destijds ook al toen werd gezegd dat het kan dienen als "opstapje naar...", wat toen hevig werd ontkend.quote:Op maandag 28 februari 2022 20:01 schreef halfway het volgende:
[..]
Hij had straks wel gelijk met het inlegvel van de MP wij hebben namelijk tegen Oekrane in de EU gestemd. Blijft het natuurlijk wel een gestoorde gek.
En in welk opzicht is dat precies relevant voor de invasie?quote:Op maandag 28 februari 2022 20:01 schreef halfway het volgende:
[..]
Hij had straks wel gelijk met het inlegvel van de MP wij hebben namelijk tegen Oekrane in de EU gestemd.
Wees eens wat liever voor elkaarquote:Op maandag 28 februari 2022 20:01 schreef Scorpie het volgende:
[..]
Jij bent echt een speciale soort pannenkoeken beslag of niet? Zo zien we ze zelden.
'Jullie zijn zo onnozel, jullie geloven alleen maar in Hollywoodsprookjes'quote:
Wel eens van de Grote Depressie gehoord? Die was niet voorbehouden aan Duitsland en Japan, Japan was nota bene lid van de geallieerden in WO1.quote:Op maandag 28 februari 2022 19:35 schreef RetepV het volgende:
[..]
Dissidenten hebben we wel meer. Baudet is zich steeds meer als staatsvijand aan het ontpoppen.quote:Op maandag 28 februari 2022 20:01 schreef crystal_meth het volgende:
[..]
Polonium lijkt erg twijfelachtig, dan heeft ie nog enkele weken om wraak te nemen voordat ie sterft.quote:Op maandag 28 februari 2022 20:00 schreef Isdatzo het volgende:
[..]
Kan zomaar gebeuren in die slangenkuil bovenin de pyramide der macht aldaar.
Met de aanpak die Poetin nu hanteert jaagt-ie zijn buurlanden alleen maar verder tegen zich in het harnas. Dit proces zal nu vooral meer vaart krijgen en draagvlak ook vanuit Europese lidstaten. Lekker gewerkt dus, pik.quote:Op maandag 28 februari 2022 20:02 schreef Halcon het volgende:
[..]
Destijds ook al toen werd gezegd dat het kan dienen als "opstapje naar...", wat toen hevig werd ontkend.
De laatste zin kan je gerust weglaten. Het gaat niet om leren maar dat we zaken simpelweg op geen enkele wijze moet toestaan om vergoelijken door kromme zaken daarmee recht te maken.quote:Op maandag 28 februari 2022 19:44 schreef aTypisch het volgende:
[..]
uh
het is om te laten zien hoe de berichtgeving in andere landen er aan toe gaat
kun je wat van leren
quote:Op maandag 28 februari 2022 20:03 schreef Werkperd het volgende:
Erdogan: ''Turkije zal noch Oekrane, noch Rusland opgeven.''
Geweldige leider.
Man man. Die vraagstelling van die journalisten is wat hetzelfde bedenkelijke niveau overigens.quote:Op maandag 28 februari 2022 19:53 schreef theguyver het volgende:
[..]
De waarschuwing destijds was dat het een gevaarlijke actie voor Oekrane kon zijn door het verdrag te tekenen. Dat betekende dat de kans op een invasie vergroot werd.quote:Op maandag 28 februari 2022 20:02 schreef Halcon het volgende:
[..]
Destijds ook al toen werd gezegd dat het kan dienen als "opstapje naar...", wat toen hevig werd ontkend.
Die een paar 100.000 mensen zonder proces opsluit en zijn munt naar de afgrond helpt, wat een leider.quote:Op maandag 28 februari 2022 20:03 schreef Werkperd het volgende:
Geweldige leider.
Turkije: het Zwitserland van het Midden-Oosten.quote:Op maandag 28 februari 2022 20:03 schreef Werkperd het volgende:
Geweldige leider.
Russian invaders killed civilian family and dogsShit..SPOILEROm spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.Hoerentyfus tering Russen
Bah!Er staat nog een vraag voor u open!!
Wij noemden ze dissidenten, ik gok dat de soviets er andere woorden voor hadden.quote:Op maandag 28 februari 2022 20:03 schreef Zwoerd het volgende:
[..]
Dissidenten hebben we wel meer. Baudet is zich steeds als staatsvijand aan het ontpoppen.
Er lachen nu een aantal Grieken en Armenen heel hard om deze opmerking, als ze het konden lezenquote:Op maandag 28 februari 2022 20:05 schreef Grishenko_ het volgende:
[..]
Turkije: het Zwitserland van het Midden-Oosten.
Is niet dat wij heel anders waren in ww1 en 2 natuurlijk.. In 1 waren we neutraal en in 2 wilde we dat.quote:Op maandag 28 februari 2022 20:05 schreef Grishenko_ het volgende:
[..]
Als ik jou een lijstje geef met acht eisen en je volgt ze niet alle acht op mag ik jou dan alles aandoen wat ik wil?quote:Op maandag 28 februari 2022 19:52 schreef RetepV het volgende:
[..]
[..]
[..]
[..]
Waar het mank gaat is dat in deze vergelijking geen analogie gemaakt is voor de directe bedreiging die de partnerwissel impliceert. Je zou bijvoorbeeld moeten invoegen dat het verse koppel tegenover de boze ex-partner woont en de nieuwe partner elke dag met een bazooka uit z'n raam hangt terwijl de ex-partner nerveus z'n koffie probeert te drinken.quote:Op maandag 28 februari 2022 19:39 schreef Poem_ het volgende:
Het is een beetje alsof je een relationeel conflict beslecht. Enerzijds heb je de boze ex-partner die vindt dat de eerdere situatie weer hersteld moet worden en zij gewoon bij hem terug moet keren. Hij heeft haar alleen niet zo heel goed behandeld en technisch gezien is de relatie al uit, de echtscheidingspapieren zijn immers al getekend en bekrachtigd door de notaris. En anderzijds heb je de nieuwe vonk die haar kennis laat maken met een heel andere werkelijkheid. Dan kun je gaan stampvoeten, je kunt hem bedreigen, je kunt haar bont en blauw slaan, maar daarmee maak je het voor haar niet aantrekkelijker om weer terug te gaan. Er zit, voor de ex-partner in kwestie, niks anders op dan zich te bezinnen, de wonden te likken en een nieuwe weg in te slaan. Iedere andere
Ah, de lira is dus net zo stabiel als de zwitserse francquote:Op maandag 28 februari 2022 20:05 schreef Grishenko_ het volgende:
[..]
Artikel gelezen, staat niets nieuws in. Bla bla Tsjetsjenen zijn gevreesd, stukje geschiedenis of hoe hun voorouders naar de gulag werden gestuurd en hoe goed ze kunnen vechten. Daarna wat over die 56 tanks colonne en generaal die opgeblazen werd.quote:Op maandag 28 februari 2022 19:38 schreef Sfancta het volgende:
Ze hebben in de 6 jaar erna ook geen aanmelding gedaan, dat kwam pas toen Rusland het land van 3 kanten binnenvielquote:Op maandag 28 februari 2022 20:02 schreef Halcon het volgende:
[..]
Of het ook zo uitpakt is een tweede, want met de huidige sancties tref je ook vooral de Russische middenmoot. Wat weer een prima vehikel kan zijn voor meer propaganda en een groeiende anti-Westerse houding.quote:Op maandag 28 februari 2022 20:06 schreef Scorpie het volgende:
Hoe je het ook wend of keert, Putin en daarmee Rusland is nu de Sjaak.
Stel hij wint -> sancties blijven in stand
Stel hij verliest -> gezichtsverlies en gevoelige nederlaag thuis
Die Russen moeten even wakker worden en snappen dat de enige weg naar herstel de dood van Putin gaat zijn.
Hoeveel van die dingen hebben ze.quote:Op maandag 28 februari 2022 20:07 schreef polderturk het volgende:
De eerste en laatste beelden zijn nieuw.
In de laatste beelden wordt een hele trein opgeblazen.
[ twitter ]
Aanmelding doen had ook niet zoveel zin, omdat ze verre van voldoen aan de voorwaarden zijn.quote:Op maandag 28 februari 2022 20:07 schreef hhh38 het volgende:
[..]
Ze hebben in de 6 jaar erna ook geen aanmelding gedaan, dat kwam pas toen Rusland het land van 3 kanten binnenviel
Dan ben je hard op weg naar Noord-Koreaanse isolatiequote:Op maandag 28 februari 2022 20:07 schreef Poem_ het volgende:
[..]
Of het ook zo uitpakt is een tweede, want met de huidige sancties tref je ook vooral de Russische middenmoot. Wat weer een prima vehikel kan zijn voor meer propaganda en een groeiende anti-Westerse houding.
Er zijn strategisch gezien 3 corridors in Oost-Europa om Rusland binnen te vallen. Eentje via de Baltische Staten, eentje via Belarus en eentje vie Oekrane. Degene die alle drie de corridors in handen heeft, loopt een goede kans om Rusland te overwinnen bij een aanval over die 3 corridors tegelijkertijd. Het heeft te maken met de ligging van steppes, bergen en rivieren. Misschien is het zelfs mogelijk om Rusland te overwinnen als je over 2 corridors tegelijkertijd aanvalt.quote:Op maandag 28 februari 2022 19:54 schreef popje het volgende:
[..]
Maar waarom zou hij een soevereine staat, dat Ukraine toch al is sinds 1992 is, op kunnen en willen leggen dat ze niet bij de Navo mogen komen?
Dat geldt voor het moment van aanmelding van elk land dat nu op de nominatie staat, dus dat maakt weinig uitquote:Op maandag 28 februari 2022 20:08 schreef Halcon het volgende:
[..]
Aanmelding doen had ook niet zoveel zin, omdat ze verre van voldoen aan de voorwaarden zijn.
quote:Ook Monaco stelt sancties in en bevriest Russische tegoeden
In navolging van een reeks westerse landen heeft ook het vorstendom Monaco besloten Rusland te straffen voor de invasie in Oekrane. Monaco, dat zeer geliefd is bij welvarende Russen, heeft per direct de bevriezing van Russische tegoeden besloten. Het land treft dezelfde economische sancties tegen Rusland als die van de Europese Unie, zo maakte het kabinet van prins Albert bekend.
https://www.nu.nl/spannin(...)en-weer-op-kiev.html
Allemaal eisen waarvan hij weet dat hier niet aan voldaan kan worden. Maar stel, we hadden exact gedaan wat hij had geist. Was het dan nu koek en ei, zou er dan geknuffeld worden tot het eind der tijden?quote:Op maandag 28 februari 2022 19:52 schreef RetepV het volgende:
[..]
[..]
[..]
[..]
Dit ....quote:Op maandag 28 februari 2022 20:05 schreef TweedeKlum het volgende:
[..]
Die een paar 100.000 mensen zonder proces opsluit en zijn munt naar de afgrond helpt, wat een leider.![]()
Nu Andorra nog.quote:
Mwah, Rusland heeft van de NAVO niet zoveel te vrezen, ook van de VS niet. Dat zou namelijk een WOIII ontketenen waar niemand bij gebaat is. En er zijn wel meer mogelijkheden om Rusland aan te vallen als dat noodzakelijk is. Een opstelling in de buurt van Rusland voegt daar niet zo gek veel aan toe.quote:Op maandag 28 februari 2022 20:06 schreef Complotwappie het volgende:
[..]
Waar het mank gaat is dat in deze vergelijking geen analogie gemaakt is voor de directe bedreiging die de partnerwissel impliceert. Je zou bijvoorbeeld moeten invoegen dat het verse koppel tegenover de boze ex-partner woont en de nieuwe partner elke dag met een bazooka uit z'n raam hangt terwijl de ex-partner nerveus z'n koffie probeert te drinken.
Daarom moet je Terry gewoon lekker laten lullen en hem uitlachen. Ridiculiseren is veel beter dan censuur.quote:Op maandag 28 februari 2022 20:05 schreef crystal_meth het volgende:
[..]
Wij noemden ze dissidenten, ik gok dat de soviets er andere woorden voor hadden.
20 stuksquote:Op maandag 28 februari 2022 20:08 schreef Gehrman het volgende:
[..]
Hoeveel van die dingen hebben ze.
Dat is de laatste jaren ook helemaal overlopen door de Russen helaas jaquote:
Je praat dit dus goed omdat je een aanval vreest van de VS via hun proxy NAVO lidmaatschap?quote:Op maandag 28 februari 2022 20:08 schreef RetepV het volgende:
[..]
Er zijn strategisch gezien 3 corridors in Oost-Europa om Rusland binnen te vallen. Eentje via de Baltische Staten, eentje via Belarus en eentje vie Oekrane. Degene die alle drie de corridors in handen heeft, loopt een goede kans om Rusland te overwinnen bij een aanval over die 3 corridors tegelijkertijd. Het heeft te maken met de ligging van steppes, bergen en rivieren. Misschien is het zelfs mogelijk om Rusland te overwinnen als je over 2 corridors tegelijkertijd aanvalt.
Daarom is het voor Rusland zo belangrijk dat Oekrane niet bij de NAVO gaat.
Met zekerheid zou Amerika de verleiding niet kunnen weerstaan om de NAVO te misbruiken om Rusland aan te vallen met het doel het in een vazalstaat van Amerika te veranderen. Want Amerika heeft dat al vaker geprobeerd en gedaan.
Dus vanuit deze invalshoek kun je wel begrijpen hoe werkelijk serieus dit allemaal voor Poetin is.
...als zijn aanval op Oekrane je nog niet had overtuigd van hoe serieus het voor Poetin is.
Natuurlijk vind ik het schofterig van Poetin, wat hij nu in Oekrane doet.
Maar alle militaire leiders, van de NAVO, van Amerika, van Frankrijk, van Engeland, etc., weten dit. En het is ook schofterig van hen dat ze Poetin negeerden, voet bij stuk hielden, en Oekrane gebruikten om uit te vinden hoe ver Poetin zou durven gaan.
Dat niet alleen een puppet regering plaatsten gaat m echt niet lukken.quote:Op maandag 28 februari 2022 20:06 schreef Scorpie het volgende:
Hoe je het ook wend of keert, Putin en daarmee Rusland is nu de Sjaak.
Stel hij wint -> sancties blijven in stand
Stel hij verliest -> gezichtsverlies en gevoelige nederlaag thuis
Die Russen moeten even wakker worden en snappen dat de enige weg naar herstel de dood van Putin gaat zijn.
De ex-partner is een vervelende stalker die zijn voormalige liefde niet los kan laten.quote:Op maandag 28 februari 2022 20:06 schreef Complotwappie het volgende:
[..]
Waar het mank gaat is dat in deze vergelijking geen analogie gemaakt is voor de directe bedreiging die de partnerwissel impliceert. Je zou bijvoorbeeld moeten invoegen dat het verse koppel tegenover de boze ex-partner woont en de nieuwe partner elke dag met een bazooka uit z'n raam hangt terwijl de ex-partner nerveus z'n koffie probeert te drinken.
Ik wilde ook op de rest in gaan, maar ik denk dat eigenlijk al gedaan te hebben met de reactie waar je op reageerde. Het lijkt een patstelling.
Houd toch op man. Het is Poetin natuurlijk helemaal niet om de NAVO te doen: hij wil een groot-Russisch rijk. Heb je zijn spreekbeurten en werkstukjes van de laatste jaren eens bekeken?quote:Op maandag 28 februari 2022 19:52 schreef RetepV het volgende:
[..]
[..]
[..]
[..]
Ja, Amerika wil macht en invloed in de regio... maar Rusland, een nucleaire macht, binnenvallen? Daar was en is absoluut geen sprake van. Putin liegt of is gek (geworden).quote:Op maandag 28 februari 2022 20:08 schreef RetepV het volgende:
[..]
Er zijn strategisch gezien 3 corridors in Oost-Europa om Rusland binnen te vallen. Eentje via de Baltische Staten, eentje via Belarus en eentje vie Oekrane. Degene die alle drie de corridors in handen heeft, loopt een goede kans om Rusland te overwinnen bij een aanval over die 3 corridors tegelijkertijd. Het heeft te maken met de ligging van steppes, bergen en rivieren. Misschien is het zelfs mogelijk om Rusland te overwinnen als je over 2 corridors tegelijkertijd aanvalt.
Met zekerheid zou Amerika de verleiding niet kunnen weerstaan om de NAVO te misbruiken om Rusland aan te vallen met het doel het in een vazalstaat van Amerika te veranderen. Want Amerika heeft dat al vaker geprobeerd en gedaan.
Dus vanuit deze invalshoek kun je wel begrijpen hoe werkelijk serieus dit allemaal voor Poetin is.
...als zijn aanval op Oekrane je nog niet had overtuigd van hoe serieus het voor Poetin is.
Maar alle militaire leiders, van de NAVO, van Amerika, van Frankrijk, van Engeland, etc., weten dit. En het is ook schofterig van hen dat ze Poetin negeerden, voet bij stuk hielden, en Oekrane gebruikten om uit te vinden hoe ver Poetin zou durven gaan.
Oekrane zou ook zonder gedoe er nu nog niet in de buurt zijn.quote:Op maandag 28 februari 2022 20:09 schreef hhh38 het volgende:
[..]
Dat geldt voor het moment van aanmelding van elk land dat nu op de nominatie staat, dus dat maakt weinig uit
Volgens mij hebben ze er 48 besteld, maar ze hebben er 12 ontvangen. Misschien dat de rest tijdens de oorlog geleverd kan worden. Stel je voor wat ze er met 48 kunnen doen.quote:Op maandag 28 februari 2022 20:08 schreef Gehrman het volgende:
[..]
Hoeveel van die dingen hebben ze.
Doe niet zo dom. Mijn eerste vraag zou zijn: waarom geef je me dit?quote:Op maandag 28 februari 2022 20:06 schreef Ronald-Koeman het volgende:
[..]
Als ik jou een lijstje geef met acht eisen en je volgt ze niet alle acht op mag ik jou dan alles aandoen wat ik wil?
Putin’s propaganda werkt blijkbaar bij de wat minderen van geest zoals een Baudet erg goed.quote:Op maandag 28 februari 2022 20:12 schreef Isdatzo het volgende:
[..]
Houd toch op man. Het is Poetin natuurlijk helemaal niet om de NAVO te doen: hij wil een groot-Russisch rijk. Heb je zijn spreekbeurten en werkstukjes van de laatste jaren eens bekeken?
Dat geneuzel over de NAVO is gewoon een doorzichtige poging om dit soort fratsen te legitimeren: zie je wel ze willen niet met ons praten we moesten wel binnenvallen![]()
![]()
! Poetin weet ook wel dat Oekraens NAVO lidmaatschap niet op de agenda stond maar dat het definitief uitsluiten daarvan een ontoelaatbare concessie is.
Iedereen doorziet die act. Nou ja, bijna iedereen...
Omdat landen altijd zulke politiek hebben bedreven als ze daartoe in staat waren? Belgi werd vroeger ook neutraal gehouden omdat aansluiting bij of inlijving door een grote buurstaat het Europese evenwicht zou verstoren. En men heeft graag een bufferzone tussen het eigen land en een vijandelijk machtsblok. "Ja, maar dat zou niet zo moeten zijn", maar zo zit de wereld nu eenmaal in elkaar en het lijkt me beter om daar in de praktijk ook rekening mee te houden.quote:Op maandag 28 februari 2022 19:54 schreef popje het volgende:
[..]
Maar waarom zou hij een soevereine staat, dat Ukraine toch al is sinds 1992 is, op kunnen en willen leggen dat ze niet bij de Navo mogen komen?
En daardoor nog meer macht geven aan Elon Musk, kan dat nauwelijks gelovenquote:Op maandag 28 februari 2022 20:10 schreef crystal_meth het volgende:
Ik verwacht nog steeds dat ze zoiets zullen proberen:
Cord-cutting, Russian style: Could the Kremlin sever global internet cables?
Mail die even naar putin@kremlin.gov.quote:Op maandag 28 februari 2022 20:13 schreef RetepV het volgende:
[..]
Doe niet zo dom. Mijn eerste vraag zou zijn: waarom geef je me dit?
En dan hebben we een dialoog, waarbij we misschien de druk van de ketel af kunnen halen.
Wat is er mis met dialoog en samen tot een oplossing komen?
Het nieuws is dat ze terug naar eigen land zijn om te overleggen en de komende dagen een nieuw gesprek komt volgens mij.quote:Op maandag 28 februari 2022 20:13 schreef LTVDK het volgende:
Duurt wel lang voor er wat nieuws komt over het overleg van vanmiddag
En dat wil zeggenquote:Op maandag 28 februari 2022 20:12 schreef Werkperd het volgende:
Turkse ministerie van buitenlandse zaken: ''Turkije voert het Verdrag van Montreux uit''
Putin liegt gewoon, helder als wat. Hij wil de USSR in ere herstellen.quote:Op maandag 28 februari 2022 20:12 schreef Ronald-Koeman het volgende:
[..]
Ja, Amerika wil macht in invloed in de regio... maar Rusland, een nucleaire macht, binnenvallen? Daar was en is absoluut geen sprake van. Putin liegt of is gek (geworden).
Wat ook allemaal heel gebruikelijk is dat beide partijen na een eerste overleg thuis ruggespraak houden.quote:Op maandag 28 februari 2022 20:13 schreef Scrummie het volgende:
[..]
Het nieuws is dat ze terug naar eigen land zijn om te overleggen en de komende dagen een nieuw gesprek komt volgens mij.
Ben jij leesblind? Ik zeg toch dat POETIN het gelooft? En de hele Russische legertop?quote:Op maandag 28 februari 2022 20:11 schreef Scorpie het volgende:
[..]
Je praat dit dus goed omdat je een aanval vreest van de VS via hun proxy NAVO lidmaatschap?
Hoe kom je er op
quote:Op maandag 28 februari 2022 20:07 schreef polderturk het volgende:
In de laatste beelden wordt een hele trein opgeblazen. In de eerste beelden rennen tientallen mensen weg na de explosie.
[ twitter ]
Worden die apparaten (deels) manueel bediend? Er zijn die drones cht zo gevaarlijk voor de Russen?quote:Op maandag 28 februari 2022 20:07 schreef polderturk het volgende:
In de laatste beelden wordt een hele trein opgeblazen. In de eerste beelden rennen tientallen mensen weg na de explosie.
[ twitter ]
Veel succes met die matige economie.quote:Op maandag 28 februari 2022 20:14 schreef Scorpie het volgende:
[..]
Putin liegt gewoon, helder als wat. Hij wil de USSR in ere herstellen.
Is dat zo?quote:Op maandag 28 februari 2022 20:14 schreef Scorpie het volgende:
[..]
Putin liegt gewoon, helder als wat. Hij wil de USSR in ere herstellen.
Kwam niks uit wat ik begreep.quote:Op maandag 28 februari 2022 20:13 schreef LTVDK het volgende:
Duurt wel lang voor er wat nieuws komt over het overleg van vanmiddag
Yes, hopelijk geen russen meer in CSGO en Dotaquote:Op maandag 28 februari 2022 20:10 schreef crystal_meth het volgende:
Ik verwacht nog steeds dat ze zoiets zullen proberen:
Cord-cutting, Russian style: Could the Kremlin sever global internet cables?
Ik durf dat oprecht niet te zeggen. Ik begrijp de realiteit van de strategische belangen simpelweg niet afdoende, maar ik heb door de jaren heen wel het e.e.a. meegekregen over hoe een containment-strategie van de VS problematisch kan zijn voor Rusland. Het bijbehorende raketschildplan was daarin ook bijzonder zorgwekkend voor Rusland. Het werd zelfs omschreven als een semi-negatie van MAD.quote:Op maandag 28 februari 2022 20:10 schreef Poem_ het volgende:
Mwah, Rusland heeft van de NAVO niet zoveel te vrezen, ook van de VS niet. Dat zou namelijk een WOIII ontketenen waar niemand bij gebaat is. En er zijn wel meer mogelijkheden om Rusland aan te vallen als dat noodzakelijk is. Een opstelling in de buurt van Rusland voegt daar niet zo gek veel aan toe.
Of ik heb iets gemist en er is daadwerkelijk concrete dreiging voor Poetin en consorten, maar het lijkt vooral
gecentreerd te zijn rond gezichts- en machtsverlies.
Eerst Oekrane en daarna pakken ze de Baltische landen. Want die zijn lekker klein.quote:Op maandag 28 februari 2022 20:08 schreef RetepV het volgende:
[..]
Filmpje laat wel duidelijk zien waarom het masaal met tanks aanvallen tijdperk ten einde is en drone warfare de toekomst. Al die apparatuur en mannetjes op de grond zijn gewoon kansloos, het is wachten tot je afgemaakt wordt door een bom.quote:Op maandag 28 februari 2022 20:07 schreef polderturk het volgende:
[ twitter ]
Ach jongen, als Poetin een Groot-Russisch rijk wilde, waarom is hij dan niet meteen met een miljoen soldaten Oekrane in gegaan om het in 2 of 3 dagen volledig te veroveren? Poetin heeft notabene 3.5 miljoen soldaten in zijn land.quote:Op maandag 28 februari 2022 20:12 schreef Isdatzo het volgende:
[..]
Houd toch op man. Het is Poetin natuurlijk helemaal niet om de NAVO te doen: hij wil een groot-Russisch rijk. Heb je zijn spreekbeurten en werkstukjes van de laatste jaren eens bekeken?
Ik dacht 40, tenminste ik had begrepen dat het 20 sets waren en dat iedere set twee drones had.quote:
We hebben Poetin de moeder gedialoogd, en kijk waar dat ons gebracht heeftquote:Op maandag 28 februari 2022 20:13 schreef RetepV het volgende:
[..]
En dan hebben we een dialoog, waarbij we misschien de druk van de ketel af kunnen halen.
Omdat hij daar net niet knettergek genoeg voor is. Maar dat staat los van het feit dat hij die ambitie wel heeftquote:Op maandag 28 februari 2022 20:16 schreef RetepV het volgende:
[..]
Ach jongen, als Poetin een Groot-Russisch rijk wilde, waarom is hij dan niet meteen met een miljoen soldaten Oekrane in gegaan om het in 2 of 3 dagen volledig te veroveren? Poetin heeft notabene 3.5 miljoen soldaten in zijn land.
Wanneer danquote:Op maandag 28 februari 2022 20:08 schreef RetepV het volgende:
Die worden allemaal opgepakt helaas.quote:
Hij heeft soldaten nodig voor Georgi, Moldaviquote:Op maandag 28 februari 2022 20:16 schreef RetepV het volgende:
[..]
Ach jongen, als Poetin een Groot-Russisch rijk wilde, waarom is hij dan niet meteen met een miljoen soldaten Oekrane in gegaan om het in 2 of 3 dagen volledig te veroveren? Poetin heeft notabene 3.5 miljoen soldaten in zijn land.
Canada is een clownland. De sancties die ze hebben opgelegd aan Turkije heeft Turkije alleen maar sterker gemaakt. Als er geen sancties waren geweest dan zou Turkije vandaag geen eigen drones hebben gehad.quote:Op maandag 28 februari 2022 20:15 schreef polderturk het volgende:
Oekraene was trouwens bezig met het opzetten van een assemblagelijn voor TB2's. Ik weet niet of ze inmiddels zelf die TB2's produceren. De camera's voor de TB2's werden door Canada geboycot voor Turkije, maar niet voor Oekraene. Dus Oekraene kan gewoon de Canadese cameras monteren.
Maar dat zijn NAVO-landen, dat betekent een directe oorlog met Europa en Amerika. Als je ziet hoe moeilijk het voor ze is om een stad in te nemen in Oekrane, moet je nagaan hoe lastig het zal zijn om de NAVO-lidstaten te veroveren.quote:Op maandag 28 februari 2022 20:15 schreef quirina het volgende:
[..]
Eerst Oekrane en daarna pakken ze de Baltische landen. Want die zijn lekker klein.
Precies. Jullie houden zijn gekte in stand. Zwijg die man doodquote:Op maandag 28 februari 2022 19:57 schreef Eyjafjallajoekull het volgende:
Politici reageren op baudet net zoals mensen hier baiten op wat trollen neer plempen. Beste is negeren idd maar dat lukt hier ook vaak niet.
Kun je nagaan als Oekrane een betere luchtmacht had. Dan hadden ze pas echt kunnen huishouden.quote:Op maandag 28 februari 2022 20:15 schreef slashdotter3 het volgende:
[..]
Filmpje laat wel duidelijk zien waarom het masaal met tanks aanvallen tijdperk ten einde is en drone warfare de toekomst. Al die apparatuur en mannetjes op de grond zijn gewoon kansloos, het is wachten tot je afgemaakt wordt door een bom.
Wat een hondenbaan moet het zijn om treinbestuurder te zijn van oorlogsmateriaalquote:
Tt ttquote:Op maandag 28 februari 2022 20:18 schreef Werkperd het volgende:
[..]
Canada is een clownland. De sancties die ze hebben opgelegd aan Turkije heeft Turkije alleen maar sterker gemaakt. Als er geen sancties waren geweest dan zou Turkije vandaag geen eigen drones hebben gehad.
Rusland heeft zich op militair vlak niet zo heel veel zorgen te maken. Kom op, denk je werkelijk dat de VS het aan zou durven om een nieuwe wereldoorlog te ontkenenen door Rusland aan te vallen? Voor wat? Het enige wat ze concreet aan het verliezen waren was macht in de regio. Maar dat is een zelfgecreerd probleem.quote:Op maandag 28 februari 2022 20:15 schreef Complotwappie het volgende:
[..]
Ik durf dat oprecht niet te zeggen. Ik begrijp de realiteit van de strategische belangen simpelweg niet afdoende, maar ik heb door de jaren heen wel het e.e.a. meegekregen over hoe een containment-strategie van de VS problematisch kan zijn voor Rusland. Het bijbehorende raketschildplan was daarin ook bijzonder zorgwekkend voor Rusland. Het werd zelfs omschreven als een semi-negatie van MAD.
Met de huidige aanpak lijkt dat vooral een logisch gevolg te worden, want met de onvoorspelbaarheid waarmee Poetin nu uit de hoek komt kun je er donder op zeggen dat omliggende landen meer zekerheid willen en die zoeken bij de Europese lidstaten.quote:Ik weet trouwens wel dat het een lang stuk grens is die vl meer aandacht (geld en troepen die daardoor niet elders inzetbaar zouden zijn) zou vereisen. Dat is ook waarom hij in het bijzonder sterk ageert tegen toetreding van Finland.
Hoeveel satellieten heeft ie inmiddels gelanceerd, een duizendtal? Dat is de bandbreedte van n kabel.quote:Op maandag 28 februari 2022 20:13 schreef Digi2 het volgende:
[..]
En daardoor nog meer macht geven aan Elon Musk, kan dat nauwelijks geloven
Omdat Poetin wel gek maar niet achterlijk is. En het werkt enigszins, want mensen zoals slikken zijn narratief kritiekloos.quote:Op maandag 28 februari 2022 20:16 schreef RetepV het volgende:
[..]
Stiekem droom jij wel van een Groot-Ottomaans Rijk, h?quote:Op maandag 28 februari 2022 20:18 schreef Werkperd het volgende:
[..]
Canada is een clownland. De sancties die ze hebben opgelegd aan Turkije heeft Turkije alleen maar sterker gemaakt. Als er geen sancties waren geweest dan zou Turkije vandaag geen eigen drones hebben gehad.
Pudding heeft nooit afscheid genomen van de Koude Oorlog, NATO dreiging voor 2022 zit alleen in zijn hoofd.quote:Op maandag 28 februari 2022 20:10 schreef Poem_ het volgende:
[..]
Mwah, Rusland heeft van de NAVO niet zoveel te vrezen, ook van de VS niet. Dat zou namelijk een WOIII ontketenen waar niemand bij gebaat is. En er zijn wel meer mogelijkheden om Rusland aan te vallen als dat noodzakelijk is. Een opstelling in de buurt van Rusland voegt daar niet zo gek veel aan toe.
Of ik heb iets gemist en er is daadwerkelijk concrete dreiging voor Poetin en consorten, maar het lijkt vooral
Stiekem?quote:Op maandag 28 februari 2022 20:20 schreef Grishenko_ het volgende:
[..]
Stiekem droom jij wel van een Groot-Ottomaans Rijk, h?
...quote:Op maandag 28 februari 2022 20:20 schreef Ali_boo het volgende:
Putin blijkt slachtoffer te zijn van een dodelijk ziekte
[ afbeelding ]
Kennelijk voelt hij nu de jaren gaan tellen toch iets door zijn vingers glippen oid. Zie ook zijn fobie voor Covid, wellicht is hij zo'n type die z'n eigen sterfelijkheid niet onder ogen durft te zien.quote:Op maandag 28 februari 2022 20:10 schreef Poem_ het volgende:
[..]
quote:Op maandag 28 februari 2022 20:20 schreef Ali_boo het volgende:
[ afbeelding ]
Ik meen dat ze wat vliegtuigen kregen van verschillende landen.althans het idee is er.quote:Op maandag 28 februari 2022 20:18 schreef Gehrman het volgende:
[..]
Kun je nagaan als Oekrane een betere luchtmacht had. Dan hadden ze pas echt kunnen huishouden.
Dat zou hilarisch zijn om 48 drones nonstop raketten te zien afschieten. Binnen een dag ben je van die 5km lange Russische colonne buiten Kyiv af.quote:Op maandag 28 februari 2022 20:12 schreef polderturk het volgende:
[..]
Volgens mij hebben ze er 48 besteld, maar ze hebben er 12 ontvangen. Misschien dat de rest tijdens de oorlog geleverd kan worden. Stel je voor wat ze er met 48 kunnen doen.
Sinds wanneer is long covid dodelijk?quote:Op maandag 28 februari 2022 20:20 schreef Ali_boo het volgende:
[ afbeelding ]
Als Poetin een groot-Russisch rijk wil, dan is hij wel heel erg dom bezig. En domheid past niet in zijn karakteromschrijving, volgens mij. Naar Russische maatstaven heeft deze inval het formaat van een strafexpeditie. Geen manier om een groot-Russisch rijk te bouwen. Dat is mijn mening.quote:Op maandag 28 februari 2022 20:12 schreef Isdatzo het volgende:
[..]
Militaire macht/bewegingsvrijheid staat niet op zichzelf en heeft een directe relatie met economische en diplomatieke macht. Er is hl veel bewegingsruimte tussen dat en een all-out-oorlog.quote:Op maandag 28 februari 2022 20:19 schreef Poem_ het volgende:
Rusland heeft zich op militair vlak niet zo heel veel zorgen te maken. Kom op, denk je werkelijk dat de VS het aan zou durven om een nieuwe wereldoorlog te ontkenenen door Rusland aan te vallen? Voor wat? Het enige wat ze concreet aan het verliezen waren was macht in de regio. Maar dat is een zelfgecreerd probleem.
Daarom geloof ik ook niet dat de invasie deel is van een strategie, een groter plan om de USSR te herstellen. Ik denk dat dit een noodhandeling is waarbij hij probeert te pakken wat hij nog kan.quote:Op maandag 28 februari 2022 20:19 schreef Poem_ het volgende:
Met de huidige aanpak lijkt dat vooral een logisch gevolg te worden, want met de onvoorspelbaarheid waarmee Poetin nu uit de hoek komt kun je er donder op zeggen dat omliggende landen meer zekerheid willen en die zoeken bij de Europese lidstaten.
Make mequote:
Voor een probleem dat puur in het hoofd van iemand die je haat zit? Ik zou zeggen : een heleboel!quote:Op maandag 28 februari 2022 20:13 schreef RetepV het volgende:
[..]
Oh for fuck's sake, kanjer op met je long covid gelulquote:Op maandag 28 februari 2022 20:20 schreef Ali_boo het volgende:
[ afbeelding ]
Never waste a good crisis.quote:Op maandag 28 februari 2022 20:23 schreef Scrummie het volgende:
Onvoorstelbaar dat ik hier samen met kameraden @:Poem_ en @:IsDatZo zij aan zij sta.
dan nog vraag ik me af welke dat dan zijnquote:Op maandag 28 februari 2022 19:55 schreef RetepV het volgende:
[..]
Sorry, het ging om "The Russia document also calls for the two countries to pull back any short- or medium-range missile systems out of reach"
Dus short- or medium-range en niet long-range.
Dus raketten die 1000 tot 3000 kilometer kunnen afleggen. Persoonlijk vind ik dat nog best long-range, maar voor raketten zal het dan wel medium-range zijn.
Die gaat pas omhoog bij een echte oorlog.quote:Op maandag 28 februari 2022 20:23 schreef crystal_meth het volgende:
Damn, Biden's populariteit zakt verder...
https://projects.fivethir(...)ting/?ex_cid=rrpromo
Hij laat ook geen onuitwisbare indruk achter.quote:Op maandag 28 februari 2022 20:23 schreef crystal_meth het volgende:
Nee hoor. Ben voor een sterk onafhankelijke republiek Turkije!!quote:Op maandag 28 februari 2022 20:20 schreef Grishenko_ het volgende:
[..]
Stiekem droom jij wel van een Groot-Ottomaans Rijk, h?
Wat heeft dat met dit gebeuren te maken?quote:Op maandag 28 februari 2022 20:23 schreef crystal_meth het volgende:
quote:11 Luchtmobiele Brigade
Onze Rode Baretten zijn aangekomen in Roemeni. Samen met Amerikaanse en Roemeense militairen gaan we luchtmobiele gevechtsoperaties trainen in het noordoosten van het land. Op verzoek van de NAVO is de oefening verplaatst van Duitsland naar Roemeni. Roemeni grenst aan Oekrane. Voor de Roemenen is de oorlog dus dichtbij. Door hier zichtbaar te trainen laten we zien dat wij als NAVO een sterk bondgenootschap zijn.
Ik en velen met mij zouden het erg waarderen als je deze retoriek in een eigen topic zou kunnen plaatsen in het daarvoor bedoelde subforum Oorlog Oekraine-Rusland zodat het hier over de actualiteit kan gaan ipv theorien over hoe en wat. Bij voorbaat dank.quote:Op maandag 28 februari 2022 20:22 schreef RetepV het volgende:
[..]
Als Poetin een groot-Russisch rijk wil, dan is hij wel heel erg dom bezig. En domheid past niet in zijn karakteromschrijving, volgens mij. Naar Russische maatstaven heeft deze inval het formaat van een strafexpeditie. Geen manier om een groot-Russisch rijk te bouwen. Dat is mijn mening.
Het kan verkeren.quote:Op maandag 28 februari 2022 20:23 schreef Scrummie het volgende:
Onvoorstelbaar dat ik hier samen met kameraden @:Poem_ en @:IsDatZo zij aan zij sta.
Dit lijkt tot nu toe meer een Europees ding te zijn. Ik vind de Amerikanen vrij stil de laatste dagen.quote:Op maandag 28 februari 2022 20:23 schreef Scrummie het volgende:
[..]
Die gaat pas omhoog bij een echte oorlog.
Als we met een aantal weken gebroederlijk aan het front staan proosten we er wel even op hoor dames. @Scrummiequote:
Bijzonder dat die Russen ze nog niet ingezet hebbenquote:Op maandag 28 februari 2022 20:22 schreef slashdotter3 het volgende:
[..]
Dat zou hilarisch zijn om 48 drones nonstop raketten te zien afschieten. Binnen een dag ben je van die 5km lange Russische colonne buiten Kyiv af.
Pudding ontkent het bestaan van Oekrane knuppel, begin daar eerst maar eens mee, met je oplossing.quote:Op maandag 28 februari 2022 20:13 schreef RetepV het volgende:
[..]
De toespraken van Biden waren ook niet zo heel indrukwekkend.quote:Op maandag 28 februari 2022 20:25 schreef Aurelius het volgende:
[..]
Dit lijkt tot nu toe meer een Europees ding te zijn. Ik vind de Amerikanen vrij stil de laatste dagen.
Naast vermoeidheid , kortademigheid is streven naar werelddominantie een van de bijwerkingen van long covidquote:Op maandag 28 februari 2022 20:23 schreef HeatWave het volgende:
[..]
Oh for fuck's sake, kanjer op met je long covid gelul. Alsof je van corona opeens over wil gaan tot het opblazen van de wereld, hoe duidelijk wil je relevant blijven als "wetenschapper".
Heb een bericht gezien van Fema , die in grote lijnen hetzelfde verhaal verteldequote:Op maandag 28 februari 2022 20:23 schreef HeatWave het volgende:
[..]
Biden riep ook al op om tijdens schuilen na een nuke te blijven social distancen.
Die zijn natuurlijk ook achter de schermen een boel aan het regelen.quote:Op maandag 28 februari 2022 20:25 schreef Aurelius het volgende:
[..]
Dit lijkt tot nu toe meer een Europees ding te zijn. Ik vind de Amerikanen vrij stil de laatste dagen.
Laat die raki toch eens staan manquote:Op maandag 28 februari 2022 20:27 schreef polderturk het volgende:
Willen jullie een goede grap horen?
Volgens Poeten in de Joodse Zelensky een Nazi.
1000x
quote:
quote:In the UK, Labour MPs who equivocate over blame for the Russian invasion of Ukraine have no place in the party, Keir Starmer has told his MPs, a direct threat that any future statements will lead to suspension of the whip.
Speaking at a private meeting of Labour MPs on Monday, the Labour leader said that MPs should talk up the founding of Nato in the same breath as the NHS – as a key Labour achievement.
Starmer said:
Labour’s commitment to democracy, the rule of law and the sovereignty of independent nations is unshakable. Vladimir Putin is attacking all those things. Nato is defending them.
There are groups in this country who haven’t seemed to understand that difference. There will be no place in this party for false equivalence between the actions of Russia and the actions of Nato.
Het is 1 grote clusterfuck, al jaren en het wordt er niet beter op. Maar komop zeg,wat een bullshit komt er uit mensen die we zogenaamd serieus moeten nemen.quote:Op maandag 28 februari 2022 20:27 schreef Ali_boo het volgende:
[..]
Naast vermoeidheid , kortademigheid is streven naar werelddominantie een van de bijwerkingen van long covid
[..]
Heb een bericht gezien van Fema , die in grote lijnen hetzelfde verhaal vertelde
Prachtig nu, maar doodeng in de verkeerde handen.quote:Op maandag 28 februari 2022 20:28 schreef slashdotter3 het volgende:
[..]
Prachtig dit, in het drone tijdperk is er geen front meer dus je vliegt gewoon naar de kwetsbare achterlinie en blaast daar alles van waarde op. En het enige wat je hooguit kan verliezen is een vervangbare machine.
Schijnt dat sinds gisteren er dus Migs van andere OostEuropese landen aan Ukraine geleverd worden.quote:Op maandag 28 februari 2022 20:18 schreef Gehrman het volgende:
[..]
Kun je nagaan als Oekrane een betere luchtmacht had. Dan hadden ze pas echt kunnen huishouden.
quote:Op maandag 28 februari 2022 20:29 schreef capuchon_jongen het volgende:
Benieuwd hoe dit zou eindigen moest Bush president van Amerika zijn.
Hij heeft een paar cruciale inschattingsfouten gemaakt. Of denk jij dat alles nu compleet volgens plan verloopt?quote:Op maandag 28 februari 2022 20:22 schreef RetepV het volgende:
[..]
Als Poetin een groot-Russisch rijk wil, dan is hij wel heel erg dom bezig. En domheid past niet in zijn karakteromschrijving, volgens mij.
Je vergeet even dat de economie van een vergelijkbare grootte is als die van Texas. Hoelang denk je dat hij het financieren van de volledige krijgsmacht kan volhouden?quote:Naar Russische maatstaven heeft deze inval het formaat van een strafexpeditie. Geen manier om een groot-Russisch rijk te bouwen. Dat is mijn mening.
Ook verbazingwekkend dat ik geen beelden van Russische drones zie. Waarom delen ze die niet? Om het narratief van een "precieze militaire operatie" te kunnen volhouden?quote:Op maandag 28 februari 2022 20:28 schreef slashdotter3 het volgende:
[..]
[ twitter ]
Prachtig dit, in het drone tijdperk is er geen front meer dus je vliegt gewoon naar de kwetsbare achterlinie en blaast daar alles van waarde op. En het enige wat je hooguit kan verliezen is een vervangbare machine.
Heeft Rusland berhaupt drones?quote:Op maandag 28 februari 2022 20:30 schreef westwoodblvd het volgende:
[..]
Ook verbazingwekkend dat ik geen beelden van Russische drones zie. Waarom delen ze die niet? Om het narratief van een "precieze militaire operatie" te kunnen volhouden?
Vraag me af of deze oorlog niet het begin van het einde is voor Rusland. Financiele problemen en internationaal isolement. Putin die afgezet wordt. Als er daarna een Westerse regering aan de macht komt zou mooi zijn.quote:Op maandag 28 februari 2022 20:19 schreef Poem_ het volgende:
Rusland heeft zich op militair vlak niet zo heel veel zorgen te maken. Kom op, denk je werkelijk dat de VS het aan zou durven om een nieuwe wereldoorlog te ontkenenen door Rusland aan te vallen? Voor wat? Het enige wat ze concreet aan het verliezen waren was macht in de regio. Maar dat is een zelfgecreerd probleem.
https://www.drones.nl/nie(...)in-2024-in-te-zettenquote:Op maandag 28 februari 2022 20:30 schreef westwoodblvd het volgende:
[..]
Ook verbazingwekkend dat ik geen beelden van Russische drones zie. Waarom delen ze die niet? Om het narratief van een "precieze militaire operatie" te kunnen volhouden?
Ik weet niet wat ze nu hebbenquote:Volgens Yuri Slyusar, het hoofd van de United Aircraft Corporation (UAC), verwacht het Russische leger in 2024 zijn eerste levering van onbemande luchtvaartuigen, de stealth-drone Okhotnik, te ontvangen.
Volgens mij hebben ze die niet, Rusland loopt op technologisch gebied best nog achter.quote:Op maandag 28 februari 2022 20:30 schreef westwoodblvd het volgende:
[..]
Die opstandelingen gebruikten toen van die drones die je gewoon via Bol.com en Amazon kunt bestellen.quote:Op maandag 28 februari 2022 20:32 schreef Divje het volgende:
[..]
https://www.drones.nl/nie(...)in-2024-in-te-zetten
[..]
Ik weet niet wat ze nu hebben
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |