Dat niet alleen een puppet regering plaatsten gaat m echt niet lukken.quote:Op maandag 28 februari 2022 20:06 schreef Scorpie het volgende:
Hoe je het ook wend of keert, Putin en daarmee Rusland is nu de Sjaak.
Stel hij wint -> sancties blijven in stand
Stel hij verliest -> gezichtsverlies en gevoelige nederlaag thuis
Die Russen moeten even wakker worden en snappen dat de enige weg naar herstel de dood van Putin gaat zijn.
De ex-partner is een vervelende stalker die zijn voormalige liefde niet los kan laten.quote:Op maandag 28 februari 2022 20:06 schreef Complotwappie het volgende:
[..]
Waar het mank gaat is dat in deze vergelijking geen analogie gemaakt is voor de directe bedreiging die de partnerwissel impliceert. Je zou bijvoorbeeld moeten invoegen dat het verse koppel tegenover de boze ex-partner woont en de nieuwe partner elke dag met een bazooka uit z'n raam hangt terwijl de ex-partner nerveus z'n koffie probeert te drinken.
Ik wilde ook op de rest in gaan, maar ik denk dat eigenlijk al gedaan te hebben met de reactie waar je op reageerde. Het lijkt een patstelling.
Houd toch op man. Het is Poetin natuurlijk helemaal niet om de NAVO te doen: hij wil een groot-Russisch rijk. Heb je zijn spreekbeurten en werkstukjes van de laatste jaren eens bekeken?quote:Op maandag 28 februari 2022 19:52 schreef RetepV het volgende:
[..]
Omdat de hele tyfuszooi begon met een ultimatum van Poetin op 17 december, waarin hij zei dat de NAVO zijn bases moet verplaatsen, verder van de grens afzetten . En/of zijn langeafstandswapens moest terugtrekken. En dat Oekraïne nooit bij de NAVO zou mogen komen. En dat hij anders Oekraïne zou aanvallen.
Ik bedoel, misschien had je dat gemist?
https://www.theguardian.c(...)-europe-ukraine-nato
Ik kan ook stukken quoten, als je dat wil:
[..]
[..]
[..]
Er waren 8 punten, maar ik wilde niet een nog groter tl;dr verhaal maken.
Ja, Amerika wil macht en invloed in de regio... maar Rusland, een nucleaire macht, binnenvallen? Daar was en is absoluut geen sprake van. Putin liegt of is gek (geworden).quote:Op maandag 28 februari 2022 20:08 schreef RetepV het volgende:
[..]
Er zijn strategisch gezien 3 corridors in Oost-Europa om Rusland binnen te vallen. Eentje via de Baltische Staten, eentje via Belarus en eentje vie Oekraïne. Degene die alle drie de corridors in handen heeft, loopt een goede kans om Rusland te overwinnen bij een aanval over die 3 corridors tegelijkertijd. Het heeft te maken met de ligging van steppes, bergen en rivieren. Misschien is het zelfs mogelijk om Rusland te overwinnen als je over 2 corridors tegelijkertijd aanvalt.
Daarom is het voor Rusland zo belangrijk dat Oekraïne niet bij de NAVO gaat.
Met zekerheid zou Amerika de verleiding niet kunnen weerstaan om de NAVO te misbruiken om Rusland aan te vallen met het doel het in een vazalstaat van Amerika te veranderen. Want Amerika heeft dat al vaker geprobeerd en gedaan.
Dus vanuit deze invalshoek kun je wel begrijpen hoe werkelijk serieus dit allemaal voor Poetin is.
...als zijn aanval op Oekraïne je nog niet had overtuigd van hoe serieus het voor Poetin is.
Natuurlijk vind ik het schofterig van Poetin, wat hij nu in Oekraïne doet.
Maar alle militaire leiders, van de NAVO, van Amerika, van Frankrijk, van Engeland, etc., weten dit. En het is ook schofterig van hen dat ze Poetin negeerden, voet bij stuk hielden, en Oekraïne gebruikten om uit te vinden hoe ver Poetin zou durven gaan.
Oekraïne zou ook zonder gedoe er nu nog niet in de buurt zijn.quote:Op maandag 28 februari 2022 20:09 schreef hhh38 het volgende:
[..]
Dat geldt voor het moment van aanmelding van elk land dat nu op de nominatie staat, dus dat maakt weinig uit
Volgens mij hebben ze er 48 besteld, maar ze hebben er 12 ontvangen. Misschien dat de rest tijdens de oorlog geleverd kan worden. Stel je voor wat ze er met 48 kunnen doen.quote:Op maandag 28 februari 2022 20:08 schreef Gehrman het volgende:
[..]
Hoeveel van die dingen hebben ze.
Doe niet zo dom. Mijn eerste vraag zou zijn: waarom geef je me dit?quote:Op maandag 28 februari 2022 20:06 schreef Ronald-Koeman het volgende:
[..]
Als ik jou een lijstje geef met acht eisen en je volgt ze niet alle acht op mag ik jou dan alles aandoen wat ik wil?
Putin’s propaganda werkt blijkbaar bij de wat minderen van geest zoals een Baudet erg goed.quote:Op maandag 28 februari 2022 20:12 schreef Isdatzo het volgende:
[..]
Houd toch op man. Het is Poetin natuurlijk helemaal niet om de NAVO te doen: hij wil een groot-Russisch rijk. Heb je zijn spreekbeurten en werkstukjes van de laatste jaren eens bekeken?
Dat geneuzel over de NAVO is gewoon een doorzichtige poging om dit soort fratsen te legitimeren: zie je wel ze willen niet met ons praten we moesten wel binnenvallen![]()
![]()
! Poetin weet ook wel dat Oekraïens NAVO lidmaatschap niet op de agenda stond maar dat het definitief uitsluiten daarvan een ontoelaatbare concessie is.
Iedereen doorziet die act. Nou ja, bijna iedereen...
Omdat landen altijd zulke politiek hebben bedreven als ze daartoe in staat waren? België werd vroeger ook neutraal gehouden omdat aansluiting bij of inlijving door een grote buurstaat het Europese evenwicht zou verstoren. En men heeft graag een bufferzone tussen het eigen land en een vijandelijk machtsblok. "Ja, maar dat zou niet zo moeten zijn", maar zo zit de wereld nu eenmaal in elkaar en het lijkt me beter om daar in de praktijk ook rekening mee te houden.quote:Op maandag 28 februari 2022 19:54 schreef popje het volgende:
[..]
Maar waarom zou hij een soevereine staat, dat Ukraine toch al is sinds 1992 is, op kunnen en willen leggen dat ze niet bij de Navo mogen komen?
En daardoor nog meer macht geven aan Elon Musk, kan dat nauwelijks gelovenquote:Op maandag 28 februari 2022 20:10 schreef crystal_meth het volgende:
Ik verwacht nog steeds dat ze zoiets zullen proberen:
Cord-cutting, Russian style: Could the Kremlin sever global internet cables?
Mail die even naar putin@kremlin.gov.quote:Op maandag 28 februari 2022 20:13 schreef RetepV het volgende:
[..]
Doe niet zo dom. Mijn eerste vraag zou zijn: waarom geef je me dit?
En dan hebben we een dialoog, waarbij we misschien de druk van de ketel af kunnen halen.
Wat is er mis met dialoog en samen tot een oplossing komen?
Het nieuws is dat ze terug naar eigen land zijn om te overleggen en de komende dagen een nieuw gesprek komt volgens mij.quote:Op maandag 28 februari 2022 20:13 schreef LTVDK het volgende:
Duurt wel lang voor er wat nieuws komt over het overleg van vanmiddag
En dat wil zeggenquote:Op maandag 28 februari 2022 20:12 schreef Werkperd het volgende:
Turkse ministerie van buitenlandse zaken: ''Turkije voert het Verdrag van Montreux uit''
Putin liegt gewoon, helder als wat. Hij wil de USSR in ere herstellen.quote:Op maandag 28 februari 2022 20:12 schreef Ronald-Koeman het volgende:
[..]
Ja, Amerika wil macht in invloed in de regio... maar Rusland, een nucleaire macht, binnenvallen? Daar was en is absoluut geen sprake van. Putin liegt of is gek (geworden).
Wat ook allemaal heel gebruikelijk is dat beide partijen na een eerste overleg thuis ruggespraak houden.quote:Op maandag 28 februari 2022 20:13 schreef Scrummie het volgende:
[..]
Het nieuws is dat ze terug naar eigen land zijn om te overleggen en de komende dagen een nieuw gesprek komt volgens mij.
Ben jij leesblind? Ik zeg toch dat POETIN het gelooft? En de hele Russische legertop?quote:Op maandag 28 februari 2022 20:11 schreef Scorpie het volgende:
[..]
Je praat dit dus goed omdat je een aanval vreest van de VS via hun proxy NAVO lidmaatschap?
Hoe kom je er op
quote:Op maandag 28 februari 2022 20:07 schreef polderturk het volgende:
De eerste en laatste beelden zijn nieuw.
In de laatste beelden wordt een hele trein opgeblazen. In de eerste beelden rennen tientallen mensen weg na de explosie.
[ twitter ]
Worden die apparaten (deels) manueel bediend? Er zijn die drones écht zo gevaarlijk voor de Russen?quote:Op maandag 28 februari 2022 20:07 schreef polderturk het volgende:
In de laatste beelden wordt een hele trein opgeblazen. In de eerste beelden rennen tientallen mensen weg na de explosie.
[ twitter ]
Veel succes met die matige economie.quote:Op maandag 28 februari 2022 20:14 schreef Scorpie het volgende:
[..]
Putin liegt gewoon, helder als wat. Hij wil de USSR in ere herstellen.
Is dat zo?quote:Op maandag 28 februari 2022 20:14 schreef Scorpie het volgende:
[..]
Putin liegt gewoon, helder als wat. Hij wil de USSR in ere herstellen.
Kwam niks uit wat ik begreep.quote:Op maandag 28 februari 2022 20:13 schreef LTVDK het volgende:
Duurt wel lang voor er wat nieuws komt over het overleg van vanmiddag
Yes, hopelijk geen russen meer in CSGO en Dotaquote:Op maandag 28 februari 2022 20:10 schreef crystal_meth het volgende:
Ik verwacht nog steeds dat ze zoiets zullen proberen:
Cord-cutting, Russian style: Could the Kremlin sever global internet cables?
Ik durf dat oprecht niet te zeggen. Ik begrijp de realiteit van de strategische belangen simpelweg niet afdoende, maar ik heb door de jaren heen wel het e.e.a. meegekregen over hoe een containment-strategie van de VS problematisch kan zijn voor Rusland. Het bijbehorende raketschildplan was daarin ook bijzonder zorgwekkend voor Rusland. Het werd zelfs omschreven als een semi-negatie van MAD.quote:Op maandag 28 februari 2022 20:10 schreef Poem_ het volgende:
Mwah, Rusland heeft van de NAVO niet zoveel te vrezen, ook van de VS niet. Dat zou namelijk een WOIII ontketenen waar niemand bij gebaat is. En er zijn wel meer mogelijkheden om Rusland aan te vallen als dat noodzakelijk is. Een opstelling in de buurt van Rusland voegt daar niet zo gek veel aan toe.
Of ik heb iets gemist en er is daadwerkelijk concrete dreiging voor Poetin en consorten, maar het lijkt vooral
gecentreerd te zijn rond gezichts- en machtsverlies.
Eerst Oekraïne en daarna pakken ze de Baltische landen. Want die zijn lekker klein.quote:Op maandag 28 februari 2022 20:08 schreef RetepV het volgende:
[..]
Er zijn strategisch gezien 3 corridors in Oost-Europa om Rusland binnen te vallen. Eentje via de Baltische Staten, eentje via Belarus en eentje vie Oekraïne. Degene die alle drie de corridors in handen heeft, loopt een goede kans om Rusland te overwinnen bij een aanval over die 3 corridors tegelijkertijd. Het heeft te maken met de ligging van steppes, bergen en rivieren. Misschien is het zelfs mogelijk om Rusland te overwinnen als je over 2 corridors tegelijkertijd aanvalt.
Daarom is het voor Rusland zo belangrijk dat Oekraïne niet bij de NAVO gaat.
Met zekerheid zou Amerika de verleiding niet kunnen weerstaan om de NAVO te misbruiken om Rusland aan te vallen met het doel het in een vazalstaat van Amerika te veranderen. Want Amerika heeft dat al vaker geprobeerd en gedaan.
Dus vanuit deze invalshoek kun je wel begrijpen hoe werkelijk serieus dit allemaal voor Poetin is.
...als zijn aanval op Oekraïne je nog niet had overtuigd van hoe serieus het voor Poetin is.
Natuurlijk vind ik het schofterig van Poetin, wat hij nu in Oekraïne doet.
Maar alle militaire leiders, van de NAVO, van Amerika, van Frankrijk, van Engeland, etc., weten dit. En het is ook schofterig van hen dat ze Poetin negeerden, voet bij stuk hielden, en Oekraïne gebruikten om uit te vinden hoe ver Poetin zou durven gaan.
Filmpje laat wel duidelijk zien waarom het masaal met tanks aanvallen tijdperk ten einde is en drone warfare de toekomst. Al die apparatuur en mannetjes op de grond zijn gewoon kansloos, het is wachten tot je afgemaakt wordt door een bom.quote:Op maandag 28 februari 2022 20:07 schreef polderturk het volgende:
[ twitter ]
Ach jongen, als Poetin een Groot-Russisch rijk wilde, waarom is hij dan niet meteen met een miljoen soldaten Oekraïne in gegaan om het in 2 of 3 dagen volledig te veroveren? Poetin heeft notabene 3.5 miljoen soldaten in zijn land.quote:Op maandag 28 februari 2022 20:12 schreef Isdatzo het volgende:
[..]
Houd toch op man. Het is Poetin natuurlijk helemaal niet om de NAVO te doen: hij wil een groot-Russisch rijk. Heb je zijn spreekbeurten en werkstukjes van de laatste jaren eens bekeken?
Ik dacht 40, tenminste ik had begrepen dat het 20 sets waren en dat iedere set twee drones had.quote:
We hebben Poetin de moeder gedialoogd, en kijk waar dat ons gebracht heeftquote:Op maandag 28 februari 2022 20:13 schreef RetepV het volgende:
[..]
En dan hebben we een dialoog, waarbij we misschien de druk van de ketel af kunnen halen.
Omdat hij daar net niet knettergek genoeg voor is. Maar dat staat los van het feit dat hij die ambitie wel heeftquote:Op maandag 28 februari 2022 20:16 schreef RetepV het volgende:
[..]
Ach jongen, als Poetin een Groot-Russisch rijk wilde, waarom is hij dan niet meteen met een miljoen soldaten Oekraïne in gegaan om het in 2 of 3 dagen volledig te veroveren? Poetin heeft notabene 3.5 miljoen soldaten in zijn land.
Wanneer danquote:Op maandag 28 februari 2022 20:08 schreef RetepV het volgende:
Die worden allemaal opgepakt helaas.quote:
Hij heeft soldaten nodig voor Georgië, Moldaviëquote:Op maandag 28 februari 2022 20:16 schreef RetepV het volgende:
[..]
Ach jongen, als Poetin een Groot-Russisch rijk wilde, waarom is hij dan niet meteen met een miljoen soldaten Oekraïne in gegaan om het in 2 of 3 dagen volledig te veroveren? Poetin heeft notabene 3.5 miljoen soldaten in zijn land.
Canada is een clownland. De sancties die ze hebben opgelegd aan Turkije heeft Turkije alleen maar sterker gemaakt. Als er geen sancties waren geweest dan zou Turkije vandaag geen eigen drones hebben gehad.quote:Op maandag 28 februari 2022 20:15 schreef polderturk het volgende:
Oekraïene was trouwens bezig met het opzetten van een assemblagelijn voor TB2's. Ik weet niet of ze inmiddels zelf die TB2's produceren. De camera's voor de TB2's werden door Canada geboycot voor Turkije, maar niet voor Oekraïene. Dus Oekraïene kan gewoon de Canadese cameras monteren.
Maar dat zijn NAVO-landen, dat betekent een directe oorlog met Europa en Amerika. Als je ziet hoe moeilijk het voor ze is om een stad in te nemen in Oekraïne, moet je nagaan hoe lastig het zal zijn om de NAVO-lidstaten te veroveren.quote:Op maandag 28 februari 2022 20:15 schreef quirina het volgende:
[..]
Eerst Oekraïne en daarna pakken ze de Baltische landen. Want die zijn lekker klein.
Precies. Jullie houden zijn gekte in stand. Zwijg die man doodquote:Op maandag 28 februari 2022 19:57 schreef Eyjafjallajoekull het volgende:
Politici reageren op baudet net zoals mensen hier baiten op wat trollen neer plempen. Beste is negeren idd maar dat lukt hier ook vaak niet.
Kun je nagaan als Oekraïne een betere luchtmacht had. Dan hadden ze pas echt kunnen huishouden.quote:Op maandag 28 februari 2022 20:15 schreef slashdotter3 het volgende:
[..]
Filmpje laat wel duidelijk zien waarom het masaal met tanks aanvallen tijdperk ten einde is en drone warfare de toekomst. Al die apparatuur en mannetjes op de grond zijn gewoon kansloos, het is wachten tot je afgemaakt wordt door een bom.
Wat een hondenbaan moet het zijn om treinbestuurder te zijn van oorlogsmateriaalquote:
Tüüt tüütquote:Op maandag 28 februari 2022 20:18 schreef Werkperd het volgende:
[..]
Canada is een clownland. De sancties die ze hebben opgelegd aan Turkije heeft Turkije alleen maar sterker gemaakt. Als er geen sancties waren geweest dan zou Turkije vandaag geen eigen drones hebben gehad.
Rusland heeft zich op militair vlak niet zo heel veel zorgen te maken. Kom op, denk je werkelijk dat de VS het aan zou durven om een nieuwe wereldoorlog te ontkenenen door Rusland aan te vallen? Voor wat? Het enige wat ze concreet aan het verliezen waren was macht in de regio. Maar dat is een zelfgecreeërd probleem.quote:Op maandag 28 februari 2022 20:15 schreef Complotwappie het volgende:
[..]
Ik durf dat oprecht niet te zeggen. Ik begrijp de realiteit van de strategische belangen simpelweg niet afdoende, maar ik heb door de jaren heen wel het e.e.a. meegekregen over hoe een containment-strategie van de VS problematisch kan zijn voor Rusland. Het bijbehorende raketschildplan was daarin ook bijzonder zorgwekkend voor Rusland. Het werd zelfs omschreven als een semi-negatie van MAD.
Met de huidige aanpak lijkt dat vooral een logisch gevolg te worden, want met de onvoorspelbaarheid waarmee Poetin nu uit de hoek komt kun je er donder op zeggen dat omliggende landen meer zekerheid willen en die zoeken bij de Europese lidstaten.quote:Ik weet trouwens wel dat het een lang stuk grens is die véél meer aandacht (geld en troepen die daardoor niet elders inzetbaar zouden zijn) zou vereisen. Dat is ook waarom hij in het bijzonder sterk ageert tegen toetreding van Finland.
Hoeveel satellieten heeft ie inmiddels gelanceerd, een duizendtal? Dat is de bandbreedte van één kabel.quote:Op maandag 28 februari 2022 20:13 schreef Digi2 het volgende:
[..]
En daardoor nog meer macht geven aan Elon Musk, kan dat nauwelijks geloven
Omdat Poetin wel gek maar niet achterlijk is. En het werkt enigszins, want mensen zoals slikken zijn narratief kritiekloos.quote:Op maandag 28 februari 2022 20:16 schreef RetepV het volgende:
[..]
Stiekem droom jij wel van een Groot-Ottomaans Rijk, hé?quote:Op maandag 28 februari 2022 20:18 schreef Werkperd het volgende:
[..]
Canada is een clownland. De sancties die ze hebben opgelegd aan Turkije heeft Turkije alleen maar sterker gemaakt. Als er geen sancties waren geweest dan zou Turkije vandaag geen eigen drones hebben gehad.
Pudding heeft nooit afscheid genomen van de Koude Oorlog, NATO dreiging voor 2022 zit alleen in zijn hoofd.quote:Op maandag 28 februari 2022 20:10 schreef Poem_ het volgende:
[..]
Mwah, Rusland heeft van de NAVO niet zoveel te vrezen, ook van de VS niet. Dat zou namelijk een WOIII ontketenen waar niemand bij gebaat is. En er zijn wel meer mogelijkheden om Rusland aan te vallen als dat noodzakelijk is. Een opstelling in de buurt van Rusland voegt daar niet zo gek veel aan toe.
Of ik heb iets gemist en er is daadwerkelijk concrete dreiging voor Poetin en consorten, maar het lijkt vooral
Stiekem?quote:Op maandag 28 februari 2022 20:20 schreef Grishenko_ het volgende:
[..]
Stiekem droom jij wel van een Groot-Ottomaans Rijk, hé?
...quote:Op maandag 28 februari 2022 20:20 schreef Ali_boo het volgende:
Putin blijkt slachtoffer te zijn van een dodelijk ziekte
[ afbeelding ]
Kennelijk voelt hij nu de jaren gaan tellen toch iets door zijn vingers glippen oid. Zie ook zijn fobie voor Covid, wellicht is hij zo'n type die z'n eigen sterfelijkheid niet onder ogen durft te zien.quote:Op maandag 28 februari 2022 20:10 schreef Poem_ het volgende:
[..]
quote:Op maandag 28 februari 2022 20:20 schreef Ali_boo het volgende:
[ afbeelding ]
Ik meen dat ze wat vliegtuigen kregen van verschillende landen.althans het idee is er.quote:Op maandag 28 februari 2022 20:18 schreef Gehrman het volgende:
[..]
Kun je nagaan als Oekraïne een betere luchtmacht had. Dan hadden ze pas echt kunnen huishouden.
Dat zou hilarisch zijn om 48 drones nonstop raketten te zien afschieten. Binnen een dag ben je van die 5km lange Russische colonne buiten Kyiv af.quote:Op maandag 28 februari 2022 20:12 schreef polderturk het volgende:
[..]
Volgens mij hebben ze er 48 besteld, maar ze hebben er 12 ontvangen. Misschien dat de rest tijdens de oorlog geleverd kan worden. Stel je voor wat ze er met 48 kunnen doen.
Sinds wanneer is long covid dodelijk?quote:Op maandag 28 februari 2022 20:20 schreef Ali_boo het volgende:
[ afbeelding ]
Als Poetin een groot-Russisch rijk wil, dan is hij wel heel erg dom bezig. En domheid past niet in zijn karakteromschrijving, volgens mij. Naar Russische maatstaven heeft deze inval het formaat van een strafexpeditie. Geen manier om een groot-Russisch rijk te bouwen. Dat is mijn mening.quote:Op maandag 28 februari 2022 20:12 schreef Isdatzo het volgende:
[..]
Militaire macht/bewegingsvrijheid staat niet op zichzelf en heeft een directe relatie met economische en diplomatieke macht. Er is héél veel bewegingsruimte tussen dat en een all-out-oorlog.quote:Op maandag 28 februari 2022 20:19 schreef Poem_ het volgende:
Rusland heeft zich op militair vlak niet zo heel veel zorgen te maken. Kom op, denk je werkelijk dat de VS het aan zou durven om een nieuwe wereldoorlog te ontkenenen door Rusland aan te vallen? Voor wat? Het enige wat ze concreet aan het verliezen waren was macht in de regio. Maar dat is een zelfgecreeërd probleem.
Daarom geloof ik ook niet dat de invasie deel is van een strategie, een groter plan om de USSR te herstellen. Ik denk dat dit een noodhandeling is waarbij hij probeert te pakken wat hij nog kan.quote:Op maandag 28 februari 2022 20:19 schreef Poem_ het volgende:
Met de huidige aanpak lijkt dat vooral een logisch gevolg te worden, want met de onvoorspelbaarheid waarmee Poetin nu uit de hoek komt kun je er donder op zeggen dat omliggende landen meer zekerheid willen en die zoeken bij de Europese lidstaten.
Make mequote:
Voor een probleem dat puur in het hoofd van iemand die je haat zit? Ik zou zeggen : een heleboel!quote:Op maandag 28 februari 2022 20:13 schreef RetepV het volgende:
[..]
Oh for fuck's sake, kanjer op met je long covid gelulquote:Op maandag 28 februari 2022 20:20 schreef Ali_boo het volgende:
[ afbeelding ]
Never waste a good crisis.quote:Op maandag 28 februari 2022 20:23 schreef Scrummie het volgende:
Onvoorstelbaar dat ik hier samen met kameraden @:Poem_ en @:IsDatZo zij aan zij sta.
dan nog vraag ik me af welke dat dan zijnquote:Op maandag 28 februari 2022 19:55 schreef RetepV het volgende:
[..]
Sorry, het ging om "The Russia document also calls for the two countries to pull back any short- or medium-range missile systems out of reach"
Dus short- or medium-range en niet long-range.
Dus raketten die 1000 tot 3000 kilometer kunnen afleggen. Persoonlijk vind ik dat nog best long-range, maar voor raketten zal het dan wel medium-range zijn.
Die gaat pas omhoog bij een echte oorlog.quote:Op maandag 28 februari 2022 20:23 schreef crystal_meth het volgende:
Damn, Biden's populariteit zakt verder...
https://projects.fivethir(...)ting/?ex_cid=rrpromo
Hij laat ook geen onuitwisbare indruk achter.quote:Op maandag 28 februari 2022 20:23 schreef crystal_meth het volgende:
Nee hoor. Ben voor een sterk onafhankelijke republiek Turkije!!quote:Op maandag 28 februari 2022 20:20 schreef Grishenko_ het volgende:
[..]
Stiekem droom jij wel van een Groot-Ottomaans Rijk, hé?
Wat heeft dat met dit gebeuren te maken?quote:Op maandag 28 februari 2022 20:23 schreef crystal_meth het volgende:
quote:11 Luchtmobiele Brigade
Onze Rode Baretten zijn aangekomen in Roemenië. Samen met Amerikaanse en Roemeense militairen gaan we luchtmobiele gevechtsoperaties trainen in het noordoosten van het land. Op verzoek van de NAVO is de oefening verplaatst van Duitsland naar Roemenië. Roemenië grenst aan Oekraïne. Voor de Roemenen is de oorlog dus dichtbij. Door hier zichtbaar te trainen laten we zien dat wij als NAVO een sterk bondgenootschap zijn.
Ik en velen met mij zouden het erg waarderen als je deze retoriek in een eigen topic zou kunnen plaatsen in het daarvoor bedoelde subforum Oorlog Oekraine-Rusland zodat het hier over de actualiteit kan gaan ipv theorieën over hoe en wat. Bij voorbaat dank.quote:Op maandag 28 februari 2022 20:22 schreef RetepV het volgende:
[..]
Als Poetin een groot-Russisch rijk wil, dan is hij wel heel erg dom bezig. En domheid past niet in zijn karakteromschrijving, volgens mij. Naar Russische maatstaven heeft deze inval het formaat van een strafexpeditie. Geen manier om een groot-Russisch rijk te bouwen. Dat is mijn mening.
Het kan verkeren.quote:Op maandag 28 februari 2022 20:23 schreef Scrummie het volgende:
Onvoorstelbaar dat ik hier samen met kameraden @:Poem_ en @:IsDatZo zij aan zij sta.
Dit lijkt tot nu toe meer een Europees ding te zijn. Ik vind de Amerikanen vrij stil de laatste dagen.quote:Op maandag 28 februari 2022 20:23 schreef Scrummie het volgende:
[..]
Die gaat pas omhoog bij een echte oorlog.
Als we met een aantal weken gebroederlijk aan het front staan proosten we er wel even op hoor dames. @Scrummiequote:
Bijzonder dat die Russen ze nog niet ingezet hebbenquote:Op maandag 28 februari 2022 20:22 schreef slashdotter3 het volgende:
[..]
Dat zou hilarisch zijn om 48 drones nonstop raketten te zien afschieten. Binnen een dag ben je van die 5km lange Russische colonne buiten Kyiv af.
Pudding ontkent het bestaan van Oekraïne knuppel, begin daar eerst maar eens mee, met je oplossing.quote:Op maandag 28 februari 2022 20:13 schreef RetepV het volgende:
[..]
De toespraken van Biden waren ook niet zo heel indrukwekkend.quote:Op maandag 28 februari 2022 20:25 schreef Aurelius het volgende:
[..]
Dit lijkt tot nu toe meer een Europees ding te zijn. Ik vind de Amerikanen vrij stil de laatste dagen.
Naast vermoeidheid , kortademigheid is streven naar werelddominantie een van de bijwerkingen van long covidquote:Op maandag 28 februari 2022 20:23 schreef HeatWave het volgende:
[..]
Oh for fuck's sake, kanjer op met je long covid gelul. Alsof je van corona opeens over wil gaan tot het opblazen van de wereld, hoe duidelijk wil je relevant blijven als "wetenschapper".
Heb een bericht gezien van Fema , die in grote lijnen hetzelfde verhaal verteldequote:Op maandag 28 februari 2022 20:23 schreef HeatWave het volgende:
[..]
Biden riep ook al op om tijdens schuilen na een nuke te blijven social distancen.
Die zijn natuurlijk ook achter de schermen een boel aan het regelen.quote:Op maandag 28 februari 2022 20:25 schreef Aurelius het volgende:
[..]
Dit lijkt tot nu toe meer een Europees ding te zijn. Ik vind de Amerikanen vrij stil de laatste dagen.
Laat die raki toch eens staan manquote:Op maandag 28 februari 2022 20:27 schreef polderturk het volgende:
Willen jullie een goede grap horen?
Volgens Poeten in de Joodse Zelensky een Nazi.
1000x
quote:
quote:In the UK, Labour MPs who equivocate over blame for the Russian invasion of Ukraine have no place in the party, Keir Starmer has told his MPs, a direct threat that any future statements will lead to suspension of the whip.
Speaking at a private meeting of Labour MPs on Monday, the Labour leader said that MPs should talk up the founding of Nato in the same breath as the NHS – as a key Labour achievement.
Starmer said:
Labour’s commitment to democracy, the rule of law and the sovereignty of independent nations is unshakable. Vladimir Putin is attacking all those things. Nato is defending them.
There are groups in this country who haven’t seemed to understand that difference. There will be no place in this party for false equivalence between the actions of Russia and the actions of Nato.
Het is 1 grote clusterfuck, al jaren en het wordt er niet beter op. Maar komop zeg,wat een bullshit komt er uit mensen die we zogenaamd serieus moeten nemen.quote:Op maandag 28 februari 2022 20:27 schreef Ali_boo het volgende:
[..]
Naast vermoeidheid , kortademigheid is streven naar werelddominantie een van de bijwerkingen van long covid
[..]
Heb een bericht gezien van Fema , die in grote lijnen hetzelfde verhaal vertelde
Prachtig nu, maar doodeng in de verkeerde handen.quote:Op maandag 28 februari 2022 20:28 schreef slashdotter3 het volgende:
[..]
Prachtig dit, in het drone tijdperk is er geen front meer dus je vliegt gewoon naar de kwetsbare achterlinie en blaast daar alles van waarde op. En het enige wat je hooguit kan verliezen is een vervangbare machine.
Schijnt dat sinds gisteren er dus Migs van andere OostEuropese landen aan Ukraine geleverd worden.quote:Op maandag 28 februari 2022 20:18 schreef Gehrman het volgende:
[..]
Kun je nagaan als Oekraïne een betere luchtmacht had. Dan hadden ze pas echt kunnen huishouden.
quote:Op maandag 28 februari 2022 20:29 schreef capuchon_jongen het volgende:
Benieuwd hoe dit zou eindigen moest Bush president van Amerika zijn.
Hij heeft een paar cruciale inschattingsfouten gemaakt. Of denk jij dat alles nu compleet volgens plan verloopt?quote:Op maandag 28 februari 2022 20:22 schreef RetepV het volgende:
[..]
Als Poetin een groot-Russisch rijk wil, dan is hij wel heel erg dom bezig. En domheid past niet in zijn karakteromschrijving, volgens mij.
Je vergeet even dat de economie van een vergelijkbare grootte is als die van Texas. Hoelang denk je dat hij het financieren van de volledige krijgsmacht kan volhouden?quote:Naar Russische maatstaven heeft deze inval het formaat van een strafexpeditie. Geen manier om een groot-Russisch rijk te bouwen. Dat is mijn mening.
Ook verbazingwekkend dat ik geen beelden van Russische drones zie. Waarom delen ze die niet? Om het narratief van een "precieze militaire operatie" te kunnen volhouden?quote:Op maandag 28 februari 2022 20:28 schreef slashdotter3 het volgende:
[..]
[ twitter ]
Prachtig dit, in het drone tijdperk is er geen front meer dus je vliegt gewoon naar de kwetsbare achterlinie en blaast daar alles van waarde op. En het enige wat je hooguit kan verliezen is een vervangbare machine.
Heeft Rusland überhaupt drones?quote:Op maandag 28 februari 2022 20:30 schreef westwoodblvd het volgende:
[..]
Ook verbazingwekkend dat ik geen beelden van Russische drones zie. Waarom delen ze die niet? Om het narratief van een "precieze militaire operatie" te kunnen volhouden?
Vraag me af of deze oorlog niet het begin van het einde is voor Rusland. Financiele problemen en internationaal isolement. Putin die afgezet wordt. Als er daarna een Westerse regering aan de macht komt zou mooi zijn.quote:Op maandag 28 februari 2022 20:19 schreef Poem_ het volgende:
Rusland heeft zich op militair vlak niet zo heel veel zorgen te maken. Kom op, denk je werkelijk dat de VS het aan zou durven om een nieuwe wereldoorlog te ontkenenen door Rusland aan te vallen? Voor wat? Het enige wat ze concreet aan het verliezen waren was macht in de regio. Maar dat is een zelfgecreeërd probleem.
https://www.drones.nl/nie(...)in-2024-in-te-zettenquote:Op maandag 28 februari 2022 20:30 schreef westwoodblvd het volgende:
[..]
Ook verbazingwekkend dat ik geen beelden van Russische drones zie. Waarom delen ze die niet? Om het narratief van een "precieze militaire operatie" te kunnen volhouden?
Ik weet niet wat ze nu hebbenquote:Volgens Yuri Slyusar, het hoofd van de United Aircraft Corporation (UAC), verwacht het Russische leger in 2024 zijn eerste levering van onbemande luchtvaartuigen, de stealth-drone Okhotnik, te ontvangen.
Volgens mij hebben ze die niet, Rusland loopt op technologisch gebied best nog achter.quote:Op maandag 28 februari 2022 20:30 schreef westwoodblvd het volgende:
[..]
| Forum Opties | |
|---|---|
| Forumhop: | |
| Hop naar: | |