Doe niet zo dom. Mijn eerste vraag zou zijn: waarom geef je me dit?quote:Op maandag 28 februari 2022 20:06 schreef Ronald-Koeman het volgende:
[..]
Als ik jou een lijstje geef met acht eisen en je volgt ze niet alle acht op mag ik jou dan alles aandoen wat ik wil?
Putin’s propaganda werkt blijkbaar bij de wat minderen van geest zoals een Baudet erg goed.quote:Op maandag 28 februari 2022 20:12 schreef Isdatzo het volgende:
[..]
Houd toch op man. Het is Poetin natuurlijk helemaal niet om de NAVO te doen: hij wil een groot-Russisch rijk. Heb je zijn spreekbeurten en werkstukjes van de laatste jaren eens bekeken?
Dat geneuzel over de NAVO is gewoon een doorzichtige poging om dit soort fratsen te legitimeren: zie je wel ze willen niet met ons praten we moesten wel binnenvallen![]()
![]()
! Poetin weet ook wel dat Oekraïens NAVO lidmaatschap niet op de agenda stond maar dat het definitief uitsluiten daarvan een ontoelaatbare concessie is.
Iedereen doorziet die act. Nou ja, bijna iedereen...
Omdat landen altijd zulke politiek hebben bedreven als ze daartoe in staat waren? België werd vroeger ook neutraal gehouden omdat aansluiting bij of inlijving door een grote buurstaat het Europese evenwicht zou verstoren. En men heeft graag een bufferzone tussen het eigen land en een vijandelijk machtsblok. "Ja, maar dat zou niet zo moeten zijn", maar zo zit de wereld nu eenmaal in elkaar en het lijkt me beter om daar in de praktijk ook rekening mee te houden.quote:Op maandag 28 februari 2022 19:54 schreef popje het volgende:
[..]
Maar waarom zou hij een soevereine staat, dat Ukraine toch al is sinds 1992 is, op kunnen en willen leggen dat ze niet bij de Navo mogen komen?
En daardoor nog meer macht geven aan Elon Musk, kan dat nauwelijks gelovenquote:Op maandag 28 februari 2022 20:10 schreef crystal_meth het volgende:
Ik verwacht nog steeds dat ze zoiets zullen proberen:
Cord-cutting, Russian style: Could the Kremlin sever global internet cables?
Mail die even naar putin@kremlin.gov.quote:Op maandag 28 februari 2022 20:13 schreef RetepV het volgende:
[..]
Doe niet zo dom. Mijn eerste vraag zou zijn: waarom geef je me dit?
En dan hebben we een dialoog, waarbij we misschien de druk van de ketel af kunnen halen.
Wat is er mis met dialoog en samen tot een oplossing komen?
Het nieuws is dat ze terug naar eigen land zijn om te overleggen en de komende dagen een nieuw gesprek komt volgens mij.quote:Op maandag 28 februari 2022 20:13 schreef LTVDK het volgende:
Duurt wel lang voor er wat nieuws komt over het overleg van vanmiddag
En dat wil zeggenquote:Op maandag 28 februari 2022 20:12 schreef Werkperd het volgende:
Turkse ministerie van buitenlandse zaken: ''Turkije voert het Verdrag van Montreux uit''
Putin liegt gewoon, helder als wat. Hij wil de USSR in ere herstellen.quote:Op maandag 28 februari 2022 20:12 schreef Ronald-Koeman het volgende:
[..]
Ja, Amerika wil macht in invloed in de regio... maar Rusland, een nucleaire macht, binnenvallen? Daar was en is absoluut geen sprake van. Putin liegt of is gek (geworden).
Wat ook allemaal heel gebruikelijk is dat beide partijen na een eerste overleg thuis ruggespraak houden.quote:Op maandag 28 februari 2022 20:13 schreef Scrummie het volgende:
[..]
Het nieuws is dat ze terug naar eigen land zijn om te overleggen en de komende dagen een nieuw gesprek komt volgens mij.
Ben jij leesblind? Ik zeg toch dat POETIN het gelooft? En de hele Russische legertop?quote:Op maandag 28 februari 2022 20:11 schreef Scorpie het volgende:
[..]
Je praat dit dus goed omdat je een aanval vreest van de VS via hun proxy NAVO lidmaatschap?
Hoe kom je er op
quote:Op maandag 28 februari 2022 20:07 schreef polderturk het volgende:
De eerste en laatste beelden zijn nieuw.
In de laatste beelden wordt een hele trein opgeblazen. In de eerste beelden rennen tientallen mensen weg na de explosie.
[ twitter ]
Worden die apparaten (deels) manueel bediend? Er zijn die drones écht zo gevaarlijk voor de Russen?quote:Op maandag 28 februari 2022 20:07 schreef polderturk het volgende:
In de laatste beelden wordt een hele trein opgeblazen. In de eerste beelden rennen tientallen mensen weg na de explosie.
[ twitter ]
Veel succes met die matige economie.quote:Op maandag 28 februari 2022 20:14 schreef Scorpie het volgende:
[..]
Putin liegt gewoon, helder als wat. Hij wil de USSR in ere herstellen.
Is dat zo?quote:Op maandag 28 februari 2022 20:14 schreef Scorpie het volgende:
[..]
Putin liegt gewoon, helder als wat. Hij wil de USSR in ere herstellen.
Kwam niks uit wat ik begreep.quote:Op maandag 28 februari 2022 20:13 schreef LTVDK het volgende:
Duurt wel lang voor er wat nieuws komt over het overleg van vanmiddag
Yes, hopelijk geen russen meer in CSGO en Dotaquote:Op maandag 28 februari 2022 20:10 schreef crystal_meth het volgende:
Ik verwacht nog steeds dat ze zoiets zullen proberen:
Cord-cutting, Russian style: Could the Kremlin sever global internet cables?
Ik durf dat oprecht niet te zeggen. Ik begrijp de realiteit van de strategische belangen simpelweg niet afdoende, maar ik heb door de jaren heen wel het e.e.a. meegekregen over hoe een containment-strategie van de VS problematisch kan zijn voor Rusland. Het bijbehorende raketschildplan was daarin ook bijzonder zorgwekkend voor Rusland. Het werd zelfs omschreven als een semi-negatie van MAD.quote:Op maandag 28 februari 2022 20:10 schreef Poem_ het volgende:
Mwah, Rusland heeft van de NAVO niet zoveel te vrezen, ook van de VS niet. Dat zou namelijk een WOIII ontketenen waar niemand bij gebaat is. En er zijn wel meer mogelijkheden om Rusland aan te vallen als dat noodzakelijk is. Een opstelling in de buurt van Rusland voegt daar niet zo gek veel aan toe.
Of ik heb iets gemist en er is daadwerkelijk concrete dreiging voor Poetin en consorten, maar het lijkt vooral
gecentreerd te zijn rond gezichts- en machtsverlies.
Eerst Oekraïne en daarna pakken ze de Baltische landen. Want die zijn lekker klein.quote:Op maandag 28 februari 2022 20:08 schreef RetepV het volgende:
[..]
Er zijn strategisch gezien 3 corridors in Oost-Europa om Rusland binnen te vallen. Eentje via de Baltische Staten, eentje via Belarus en eentje vie Oekraïne. Degene die alle drie de corridors in handen heeft, loopt een goede kans om Rusland te overwinnen bij een aanval over die 3 corridors tegelijkertijd. Het heeft te maken met de ligging van steppes, bergen en rivieren. Misschien is het zelfs mogelijk om Rusland te overwinnen als je over 2 corridors tegelijkertijd aanvalt.
Daarom is het voor Rusland zo belangrijk dat Oekraïne niet bij de NAVO gaat.
Met zekerheid zou Amerika de verleiding niet kunnen weerstaan om de NAVO te misbruiken om Rusland aan te vallen met het doel het in een vazalstaat van Amerika te veranderen. Want Amerika heeft dat al vaker geprobeerd en gedaan.
Dus vanuit deze invalshoek kun je wel begrijpen hoe werkelijk serieus dit allemaal voor Poetin is.
...als zijn aanval op Oekraïne je nog niet had overtuigd van hoe serieus het voor Poetin is.
Natuurlijk vind ik het schofterig van Poetin, wat hij nu in Oekraïne doet.
Maar alle militaire leiders, van de NAVO, van Amerika, van Frankrijk, van Engeland, etc., weten dit. En het is ook schofterig van hen dat ze Poetin negeerden, voet bij stuk hielden, en Oekraïne gebruikten om uit te vinden hoe ver Poetin zou durven gaan.
Filmpje laat wel duidelijk zien waarom het masaal met tanks aanvallen tijdperk ten einde is en drone warfare de toekomst. Al die apparatuur en mannetjes op de grond zijn gewoon kansloos, het is wachten tot je afgemaakt wordt door een bom.quote:Op maandag 28 februari 2022 20:07 schreef polderturk het volgende:
[ twitter ]
Ach jongen, als Poetin een Groot-Russisch rijk wilde, waarom is hij dan niet meteen met een miljoen soldaten Oekraïne in gegaan om het in 2 of 3 dagen volledig te veroveren? Poetin heeft notabene 3.5 miljoen soldaten in zijn land.quote:Op maandag 28 februari 2022 20:12 schreef Isdatzo het volgende:
[..]
Houd toch op man. Het is Poetin natuurlijk helemaal niet om de NAVO te doen: hij wil een groot-Russisch rijk. Heb je zijn spreekbeurten en werkstukjes van de laatste jaren eens bekeken?
Ik dacht 40, tenminste ik had begrepen dat het 20 sets waren en dat iedere set twee drones had.quote:
We hebben Poetin de moeder gedialoogd, en kijk waar dat ons gebracht heeftquote:Op maandag 28 februari 2022 20:13 schreef RetepV het volgende:
[..]
Doe niet zo dom. Mijn eerste vraag zou zijn: waarom geef je me dit?
En dan hebben we een dialoog, waarbij we misschien de druk van de ketel af kunnen halen.
Wat is er mis met dialoog en samen tot een oplossing komen?
Omdat hij daar net niet knettergek genoeg voor is. Maar dat staat los van het feit dat hij die ambitie wel heeftquote:Op maandag 28 februari 2022 20:16 schreef RetepV het volgende:
[..]
Ach jongen, als Poetin een Groot-Russisch rijk wilde, waarom is hij dan niet meteen met een miljoen soldaten Oekraïne in gegaan om het in 2 of 3 dagen volledig te veroveren? Poetin heeft notabene 3.5 miljoen soldaten in zijn land.
Wanneer danquote:Op maandag 28 februari 2022 20:08 schreef RetepV het volgende:
Met zekerheid zou Amerika de verleiding niet kunnen weerstaan om de NAVO te misbruiken om Rusland aan te vallen met het doel het in een vazalstaat van Amerika te veranderen. Want Amerika heeft dat al vaker geprobeerd en gedaan.
| Forum Opties | |
|---|---|
| Forumhop: | |
| Hop naar: | |