abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
pi_203882248

Meldingen van beschietingen, explosies en Russische troep(en) sinds 24 februari

Aanvullende info:
https://www.reddit.com/live/18hnzysb1elcs

Livemap:
https://liveuamap.com/

Speech Putin over zijn beweegredenen:

https://www.aljazeera.com(...)E-tqc7WK-Kf_MUo8nY_k

Zinnige twitteraars:
https://twitter.com/MarQs__
https://twitter.com/maxseddon
https://twitter.com/BNONews
  maandag 28 februari 2022 @ 19:25:37 #2
385501 Starhopper
Nova is mijn prinses
pi_203882249
quote:
0s.gif Op maandag 28 februari 2022 19:24 schreef slashdotter3 het volgende:

[..]
[ twitter ]

Geweldig! ^O^
Maar geef ze gelijk een aanbod om het vreemdelingenlegioen in te gaan en Ukraine te verdedigen tegen Rusland en de mogelijkheid om staatsburger te worden na 3 jaar.
Wow!!! Nice :D Ik ben benieuwd hoeveel hier gebruik van gaan maken
Op maandag 9 oktober 2023 13:31 schreef Nova het volgende:[/b]
Oh schatje, wat lief van je om dat te zeggen! Jij bent echt een prins op het witte paard voor mij. Met jou voel ik me zo geliefd en speciaal. Laten we nog lang samen genieten van sprookjesachtige avonturen en elkaar verwennen met veel knuffels en kusjes. O+ naar jou, mijn lieve prins! :*
pi_203882250
quote:
0s.gif Op maandag 28 februari 2022 19:23 schreef mcmlxiv het volgende:

[..]
Jij denkt dat Rusland niet zijn best doet? Ik waag dat te betwijfelen.

Oekrane is een groot land, Kiev een hele grote stad. Artillerie heeft een bereik van Max zo’n 40 kilometer, moet je toch aardig stukje Oekrane in om iets zinvols te raken. En bommenwerpers hebben ze er nou ook geen honderden van.
Hun best om het leger uit te schakelen? Ja dat doen ze. Maar doen ook hun best om niet heel de stad tot as te maken.

We hadden het er over of rusland het zou kunnen als ze 100% inzetten en alles plat willen bombarderen.
Don't worry about the future. Or know that worrying is as effective as trying to solve an algebra equation by chewing bubble gum.
pi_203882254
!!!!NSFW!!!!! !!!!NSFW!!!!! !!!!NSFW!!!!!

Russian invaders shooting civilians. Father was shot in front of his son's eyes. Ivankiv, Kyiv region.

SPOILER
Om spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.
Zelfde mensen !!!!NSFW!!!!!!

Russian invaders killed civilian family and dogs
SPOILER
Om spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.
Hoerentyfus tering Russen
  maandag 28 februari 2022 @ 19:26:03 #5
21153 RAVW
Alleen maar feiten
pi_203882258
quote:
0s.gif Op maandag 28 februari 2022 19:23 schreef TweedeKlum het volgende:

[..]
Ja die nazi's van 80 jaar geleden hebben zich 80 jaar verborgen gehouden. :')
net zo iets als nu pas tegen de onderduik joden zeggen dat de oorlog afgelopen is
"Als mannen sneller als risico worden gezien en vrouwen overal mee wegkomen, dan verliezen we de nuance en rechtvaardigheid in het gesprek over grensoverschrijdend gedrag.
Dat is geen bescherming meer.
Dat is machtsmisbruik vermomd als moraal."
pi_203882263
twitter
pi_203882267
Mijn bericht over het aanbod van de Oekraense minister van defensie was alles behalve cynisch. De indringer een keuze geven is een teken van een hoogstaand moraal.
  maandag 28 februari 2022 @ 19:27:20 #8
385501 Starhopper
Nova is mijn prinses
pi_203882277
quote:
0s.gif Op maandag 28 februari 2022 19:26 schreef RAVW het volgende:

[..]
net zo iets als nu pas tegen de onderduik joden zeggen dat de oorlog afgelopen is
Was er niet een Vietnamees die pas een paar jaar geleden uit zijn schuttersputje kwam?
Oh schatje, wat lief van je om dat te zeggen! Jij bent echt een prins op het witte paard voor mij. Met jou voel ik me zo geliefd en speciaal. Laten we nog lang samen genieten van sprookjesachtige avonturen en elkaar verwennen met veel knuffels en kusjes. O+ naar jou, mijn lieve prins! :*
pi_203882284
quote:
0s.gif Op maandag 28 februari 2022 19:26 schreef Aurelius het volgende:
[ twitter ]
Dit is zoooo fout _O-
A person who was demoralized is unable to assess true information. The facts tell nothing to him, even if I shower him with information, with authentic proof, with documents and pictures. ...he will refuse to believe it.
pi_203882288
quote:
0s.gif Op maandag 28 februari 2022 19:26 schreef Aurelius het volgende:
[ twitter ]
Ow god. Nu gaan de Baudet klimaatwappies natuurlijk framen dat dit alles een complot is om een nucleaire oorlog te veroorzaken zodat we de wereld redden van global warming.

Het is te geniaal voor woorden allemaal.
  maandag 28 februari 2022 @ 19:27:50 #11
250282 fluitbekzeenaald2.0
Oi u luzi chervona kalyna
pi_203882289
quote:
0s.gif Op maandag 28 februari 2022 19:24 schreef theunderdog het volgende:

[..]
Elke zinnige startup investeert in duurzame energie. Bovenstaande industrien worden nog in stand gehouden door oligarchen en types als de broeders Koch. Smerig, vuil en niet de toekomst die je als beschaafde wereld wil hebben.
Dan leven we dus zowaar in een (grotendeels) beschaafde wereld. Is dat geen mooie conclusie?
Fluitbekzeenaalden zijn verwant aan de zeenaalden, de zeepaardjes en de trompetzeenaalden.
Van die laatste groep onderscheiden ze zich door de draadvormige verlenging van de middelste staartvinstralen (die bij de trompetzeenaalden ontbreken).
pi_203882292
twitter
  maandag 28 februari 2022 @ 19:28:42 #13
37149 slashdotter3
Arrow to the knee!
pi_203882305
quote:
14s.gif Op maandag 28 februari 2022 19:27 schreef fluitbekzeenaald2.0 het volgende:

[..]
Dan leven we dus zowaar in een (grotendeels) beschaafde wereld. Is dat geen mooie conclusie?
Uh? die conclusie begrijp ik niet.
pi_203882307
quote:
84s.gif Op maandag 28 februari 2022 19:27 schreef Starhopper het volgende:

[..]
Was er niet een Vietnamees die pas een paar jaar geleden uit zijn schuttersputje kwam?
Japanner
pi_203882311
quote:
84s.gif Op maandag 28 februari 2022 19:27 schreef Starhopper het volgende:

[..]
Geen idee over een Vietnamees. Maar in allemaal kleine eilanden rond japan heeft het wel nog jaren geduurd voordat de soldaten geloofde dat het echt over was. Zelfs na dat usa allemaal pamfletten uit de lucht gegooid heeft om het te vertellen :D Dachten dat het propaganda was.
Don't worry about the future. Or know that worrying is as effective as trying to solve an algebra equation by chewing bubble gum.
pi_203882314
quote:
0s.gif Op maandag 28 februari 2022 19:27 schreef BehoorlijkKritisch het volgende:

[..]
Ow god. Nu gaan de Baudet klimaatwappies natuurlijk framen dat dit alles een complot is om een nucleaire oorlog te veroorzaken zodat we de wereld redden van global warming.

Het is te geniaal voor woorden allemaal.
Hep op feesboek gestaan hoor, is verzonnen door Rutte net als kerona.
Voor de dagelijkse Trumprotzooi: https://reportersonline.nl/auteur/kirsten-verdel/
Kijk live hoe Trump zijn eigen land sloopt: https://www.project2025.observer/
pi_203882323
quote:
0s.gif Op maandag 28 februari 2022 19:28 schreef slashdotter3 het volgende:

[..]
[ twitter ]
[ afbeelding ]
[ afbeelding ]

Ik word hier echt bedroefd van ;(
Al die mensen die erin geluisd zijn en nu dood zijn...
Diep en diep triest.
pi_203882330
quote:

[..]
[ twitter ]
[ afbeelding ]
[ afbeelding ]

ziek
daarom zijn er dus weinig burgerslachtoffers
God was in Christ, reconciling the world unto himself, not imputing their trespasses unto them;
pi_203882332
quote:
84s.gif Op maandag 28 februari 2022 19:24 schreef Starhopper het volgende:

[..]
Vanuit Argentinie is Hitler onderweg met een duikboot :')
Hitler gaat het roer in Duitsland overnemen.
_O-
  maandag 28 februari 2022 @ 19:30:39 #21
pi_203882345
quote:
0s.gif Op maandag 28 februari 2022 19:26 schreef theunderdog het volgende:
Mijn bericht over het aanbod van de Oekraense minister van defensie was alles behalve cynisch. De indringer een keuze geven is een teken van een hoogstaand moraal.
Vraag me af of de gemiddelde Russische soldaat het leest. Maar inderdaad, morele superioriteit.
Fluitbekzeenaalden zijn verwant aan de zeenaalden, de zeepaardjes en de trompetzeenaalden.
Van die laatste groep onderscheiden ze zich door de draadvormige verlenging van de middelste staartvinstralen (die bij de trompetzeenaalden ontbreken).
  maandag 28 februari 2022 @ 19:31:26 #22
403588 mcmlxiv
Extremist volgens extremisten
pi_203882356
quote:
0s.gif Op maandag 28 februari 2022 19:25 schreef over_hedge het volgende:

[..]
Hun best om het leger uit te schakelen? Ja dat doen ze. Maar doen ook hun best om niet heel de stad tot as te maken.

We hadden het er over of rusland het zou kunnen als ze 100% inzetten en alles plat willen bombarderen.
Oh geen enkele twijfel dat Rusland honderdduizenden, misschien wel miljoenen Oekraners om zeep kan helpen. Een puinhoop maken van kiev? Zeker. De oorlog gaan ze daar niet mee winnen, alleen maar meer verbetenheid en onverzettelijkheid creren.

En vermoord voldoende burgers en de acties in Russische steden zijn ook voorspelbaar. Mensen wiens hele familie is vermoord zijn vaak best te porren voor een grote portie wraak.
pi_203882357
quote:

[..]
[ twitter ]
[ afbeelding ]
[ afbeelding ]

Ik geloof hier helemaal niks van
“There is no good and evil, there is only power and those too weak to seek it.”
pi_203882368
twitter
  maandag 28 februari 2022 @ 19:32:11 #25
pi_203882375
quote:
0s.gif Op maandag 28 februari 2022 19:28 schreef theunderdog het volgende:

[..]
Uh? die conclusie begrijp ik niet.
quote:
Smerig, vuil en niet de toekomst die je als beschaafde wereld wil hebben.
Blijkbaar wil het westen dus inderdaad die toekomst niet.
pi_203882386
quote:
0s.gif Op maandag 28 februari 2022 19:31 schreef ipa84 het volgende:
[ twitter ]
:o :D
  maandag 28 februari 2022 @ 19:33:17 #27
3778 popje
Watishetnutvaneenondertitel?
pi_203882395
quote:
0s.gif Op maandag 28 februari 2022 19:10 schreef speknek het volgende:
[ twitter ]

Moet zeggen dat ik wel onder de indruk ben van hoe hard de EU gaat. Blijkt dat na twintig jaar stoken, desinformatie, landen tegen elkaar opsteken, extreemrechtse groepen financieren, cyberaanvallen, buitenrechtelijke executies in hoofdsteden, vluchtelingen als wapens gebruiken en tot twee keer toe een land dat met Europa praat over handel compleet kapot geschoten zien worden, de emmer toch een keertje overloopt.

Ze lijken nu echt niet meer te stoppen tot Rusland een hongersnood heeft en Putin een kogel kopt.
Ik snap je post niet helemaal. Hoe hard de EU gaat of hoe hard Rusland gaat? Zeg je nu dat de EU al 20 jaar executies in hoofdsteden uitvoert?
Het leven is een groot feest, en jij bent ook uitgenodigd!
  maandag 28 februari 2022 @ 19:33:23 #28
433238 Tengano
Try not to think of me
pi_203882397
quote:
0s.gif Op maandag 28 februari 2022 19:30 schreef Alarmonoff het volgende:

[..]
ziek
En dat is dan misschien de reden waarom het zo gemakkelijk kleiduiven schieten is voor die Oekrainers.

Die 5000 doden zou dan mss toch kunnen kloppen en te verklaren zijn.
Deze user is in mei social vrij en is in juni weer terug.
pi_203882398
quote:
1s.gif Op maandag 28 februari 2022 19:32 schreef fluitbekzeenaald2.0 het volgende:

[..]
[..]
Blijkbaar wil het westen dus inderdaad die toekomst niet.
Ooh zo. Nouja, het is een oorlog die ons nu quasi dwingt. Helaas zijn er nog meer dan genoeg lobbygroepen die de weg naar duurzame energie frustreren. Maar dat is een andere discussie :)
pi_203882400
quote:
0s.gif Op maandag 28 februari 2022 19:31 schreef LordVoldermort het volgende:

[..]
Ik geloof hier helemaal niks van
Lastig te verifiren inderdaad. Maar strookt wel met andere berichten die ik heb gezien. Ik denk ook dat het vanuit tactisch oogpunt slim is voor de Russen om zo lang mogelijk de invasie plannen geheim te houden. Als alle soldaten eerlijk was verteld wat men te doen stond, hadden we dat denk ik al in de weken ervoor gehoord en gelezen.
pi_203882407
quote:
0s.gif Op maandag 28 februari 2022 19:31 schreef mcmlxiv het volgende:
De oorlog gaan ze daar niet mee winnen
Dat zei ik ook niet. Het ging er om dat ze het zouden kunnen. Daar ging de discussie over.
Niet of ze het zouden doen, en de consequenties er van.
pi_203882411
twitter

middelkoop met wat berichten over 'de andere kant'
  maandag 28 februari 2022 @ 19:34:13 #33
3778 popje
Watishetnutvaneenondertitel?
pi_203882419
Zegt Baudet nou serieus dat Poetin een geniale vent is en dat zijn trots is afgenomen en dat hij daarom het recht heeft om Ukraine binnen te vallen?

En de trots van Ukraine dan?
Het leven is een groot feest, en jij bent ook uitgenodigd!
pi_203882420
twitter

of deze
  maandag 28 februari 2022 @ 19:34:50 #35
30873 Vallon
Life is unpredictable
pi_203882435
quote:
0s.gif Op maandag 28 februari 2022 19:24 schreef slashdotter3 het volgende:

[..]
[ twitter ]

Geweldig! ^O^
Maar geef ze gelijk een aanbod om het vreemdelingenlegioen in te gaan en Ukraine te verdedigen tegen Rusland en de mogelijkheid om staatsburger te worden na 3 jaar.
Ik zou het fair vinden om ze geen roebels aan te bieden, die jongesn zijn sws als eerder belazerd.

Met de huidige conversie rate wordt de aangeboden ₽5M het met de dag slechter en beter nu de winst pakken zodat de diensplichigen tenminste nog (ff kijken) vooruit we maken er 50K kunnen plukken. Leuk begin om een bloemenstal en vrede te beginnen.
"On bended knee is no way to be free" Peter R 1954-2021 (Zapata)
Hegel: "De waarheid is subjectief"
Covid19: "Doctors can’t cure stupid, but at least they can sedate it."
pi_203882438
quote:
8s.gif Op maandag 28 februari 2022 19:25 schreef koffiekoekjes het volgende:

Russian invaders shooting civilians. Father was shot in front of his son's eyes. Ivankiv, Kyiv region.

SPOILER

SPOILER
Smerige teringhonden.
pi_203882440
quote:
0s.gif Op maandag 28 februari 2022 19:10 schreef Scrummie het volgende:
Ik vind het fantastisch om te zien hoe de reactie richting Rusland is vanuit de hele wereld. Echt niet verwacht, dat het op deze manier zou gaan. Tuurlijk, bij sommige bedrijven kan je wat kanttekeningen plaatsen, maar het lijkt er vooralsnog erg op dat men de negatieve gevolgen voor lief neemt om collectief te laten merken dat dit niet door de beugel kan.
Waar ik bang voor ben, is het 'Duitsland syndroom'.

Duitsland werd economisch helemaal kapot gemaakt in de jaren '30. Daardoor heeft Hitler zijn kans gekregen om aan de macht te komen. Hij ging expanderen omdat hij grondstoffen nodig had. En de rest is geschiedenis.

Hetzelfde met Japan. Japan werd economisch helemaal kapot gemaakt. Daardoor heeft Hirohito besloten om te gaan expanderen omdat hij grondstoffen nodig had. En de rest is geschiedenis.

Nu doen we hetzelfde met Rusland, economisch helemaal kapot maken.

Wat gaat daar over 10 jaar nog voor ellende uit voortkomen?

En waarom gebeurt het eigenlijk? Omdat de NAVO niet hun bases verder van de Russische grens af wil zetten of hun langeafstandswapens wil terugtrekken van die bases. Dit is waarom Poetin deze hele oorlog is begonnen. Zijn ultimatum was daar niet onduidelijk over.

Maar waarom wilde de NAVO dat dan niet? Wilde er zelfs niet over praten?
pi_203882441
quote:
[ twitter ]
Pijnlijk maar noodzakelijk. De bevolking moet zo woest worden gemaakt dat ze Poetin en zijn handlangers door de straten gaan sleuren. Ik denk dat dat minder ver is dan we denken.
pi_203882460
quote:
8s.gif Op maandag 28 februari 2022 19:25 schreef koffiekoekjes het volgende:

SPOILER

SPOILER
Kan het er niet meer bij hebben. Dacht vroeger apathisch geworden te zijn door een teveel gore maar vooral dierenleed gaat me steeds meer aan het hart.
“My soul is impatient with itself, as with a bothersome child; its restlessness keeps growing and is forever the same. Everything interests me, but nothing holds me.” ― Fernando Pessoa
  maandag 28 februari 2022 @ 19:35:56 #40
385501 Starhopper
Nova is mijn prinses
pi_203882463
quote:
[ twitter ]
_O-
  maandag 28 februari 2022 @ 19:36:00 #41
458878 -XOR-
highbrow marxist
pi_203882465
quote:
[ twitter ]
Mooi, dit voelt de gewone Rus dus direct. Misschien komen ze nu langzaam in opstand.
Il mondo apre le porte
Pace totalitaria
Solo l'odore della morte.
pi_203882469
quote:
0s.gif Op maandag 28 februari 2022 19:33 schreef westwoodblvd het volgende:

[..]
Lastig te verifiren inderdaad. Maar strookt wel met andere berichten die ik heb gezien. Ik denk ook dat het vanuit tactisch oogpunt slim is voor de Russen om zo lang mogelijk de invasie plannen geheim te houden. Als alle soldaten eerlijk was verteld wat men te doen stond, hadden we dat denk ik al in de weken ervoor gehoord en gelezen.
Dat wel. Maar als ze het zo erg vinden kunnen ze ook de wapens neerleggen en overlopen. Dat doen ze ook niet, dus geen medelijden mee.
pi_203882479
quote:
0s.gif Op maandag 28 februari 2022 19:36 schreef -XOR- het volgende:

[..]
Mooi, dit voelt de gewone Rus dus direct. Misschien komen ze nu langzaam in opstand.
:')
pi_203882484
quote:
0s.gif Op maandag 28 februari 2022 19:36 schreef LordVoldermort het volgende:

[..]
Dat wel. Maar als ze het zo erg vinden kunnen ze ook de wapens neerleggen en overlopen. Dat doen ze ook niet, dus geen medelijden mee.
Was het leven maar zo simpel, hacfan
  maandag 28 februari 2022 @ 19:37:14 #45
441090 crystal_meth
has new fav drug
pi_203882488
Het Russische VSMPO-Avisma is de grootste leverancier van titanium. Benieuwd of Airbus en Boeing binnenkort in problemen komen...
are we infinite or am I alone
pi_203882493
kom gwn in opstand tegen putin
leg gewoon even je wapens neer

:')
pi_203882503
quote:
14s.gif Op maandag 28 februari 2022 19:33 schreef aTypisch het volgende:
[ twitter ]

middelkoop met wat berichten over 'de andere kant'
Amerika is ook walgelijk natuurlijk.
pi_203882510
quote:
0s.gif Op maandag 28 februari 2022 19:30 schreef Alarmonoff het volgende:

[..]
ziek
Als ze iedereen neerschieten dan zijn er dus net veel in plaats van weinig burgerslachtoffers. Toch?
pi_203882524
quote:
0s.gif Op maandag 28 februari 2022 19:36 schreef LordVoldermort het volgende:

[..]
Zo makkelijk gaat dat niet. Bovendien moet je dan wel zeker weten dat Oekrane de strijd gaat winnen anders eindig je met een kogel door je kop voor desertie en landverraad. Ga daar maar aanstaan als tiener in militaire dienst.

Niet om het goed te praten hoor. Maar het is niet zo makkelijk als het lijkt.
pi_203882528
https://www.telegraaf.nl/(...)at-zo-wordt-gevreesd

Wat een tyfuskrant, nu artikelen betaald maken :r :r
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')