De juiste wapens om dat te doen hebben ze zeker.quote:Op maandag 28 februari 2022 19:03 schreef over_hedge het volgende:
[..]
Omdat rusland een groot genoeg leger heeft om heel oekraine tot 1 grote ruïne te maken als ze dat zouden willen...
Ja denk dat die zich een beetje verrekend heeft op de reactie vanuit de rest van de wereldquote:Op maandag 28 februari 2022 19:04 schreef Tocadisco het volgende:
[..]
Had ie het wel zo gepland? Alles wijst er tot nu toe op dat zijn initiële plan was dat hij als bevrijder zou worden binnen gehaald en hij zonder noemenswaardige weerstand, zowel binnen als buiten Oekraïne, zijn doelen zou bereiken.
Zelfs zonder nukes kunnen ze dat vrij makkelijk.quote:Op maandag 28 februari 2022 19:05 schreef aloa het volgende:
[..]
De juiste wapens om dat te doen hebben ze zeker.
Dat ligt eraan, het vertraagd het doorvaren wel behoorlijk / limiteert maneuvering mogelijkheden.quote:Op maandag 28 februari 2022 19:03 schreef BehoorlijkKritisch het volgende:
[..]
Behalve die schepen van de Zwarte Zee vloot die thans niet in de Zwarte Zee liggen.
Dat zien we ja.quote:Op maandag 28 februari 2022 19:05 schreef over_hedge het volgende:
[..]
Zelfs zonder nukes kunnen ze dat vrij makkelijk.
Waarom doen ze dat nu dan niet?quote:Op maandag 28 februari 2022 19:05 schreef over_hedge het volgende:
[..]
Zelfs zonder nukes kunnen ze dat vrij makkelijk.
ik bedoel militaire doelen en voorraden, zodat je de supply line eerder afsluit.quote:Op maandag 28 februari 2022 18:59 schreef BehoorlijkKritisch het volgende:
[..]
Omdat je daarmee aan de Russische bevolking een hele duidelijke bevestiging afgeeft dat het verhaal van Putin klopt en dat jij de agressor bent. Voor de interne steun van Putin, die de hele wereld vakkundig om zeep probeert te helpen, zou dat echt een enorme boost zijn.
Dat is exact wat je niet wilt. De enige kans die je hebt om dit te laten stoppen (buiten de oorlog zelf winnen door de invasie af te slaan) is hopen dat de steun voor Putin dusdanig afbreekt dat hij wordt afgevallen door iedereen om hem heen. Dat het interne verzet tegen deze oorlog een kritische massa bereikt. En hoewel die kans niet heel groot is, is het echt verschrikkelijk dom om het tegen te werken.
Een aanval op Rusland zal het moraal van de troepen alleen maar verhogen. Nu snappen ze echt niet waar ze voor vechten, maar val Rusland aan en ze vechten voor het moederland.
Putin is er zeker toe in staat, al moet ie ieder land in europa plat maken, hij doet hetquote:Op maandag 28 februari 2022 19:03 schreef over_hedge het volgende:
[..]
Omdat rusland een groot genoeg leger heeft om heel oekraine tot 1 grote ruïne te maken als ze dat zouden willen...
Ja, het decadente Westen zou er nooit zo hard in gegaan zijn. En de EU zou eerst nog wekenlang met elkaar in discussie gaan en het onderling niet eens worden.quote:Op maandag 28 februari 2022 19:05 schreef LTVDK het volgende:
[..]
Ja denk dat die zich een beetje verrekend heeft op de reactie vanuit de rest van de wereld
Die pagina lijkt vooral over Amerikaanse wapens te gaan.quote:
quote:As of the beginning of 2020, Russia's fissile material stock is estimated to include about 128 tonnes of weapon-grade plutonium and 678 tonnes of highly-enriched uranium. Some of this material is in weapons.
Ze willen Oekraïne niet verwoesten, maar in de Russische invloedssfeer brengen/houden. Alleen blijkt dat wat moeilijker dan gedacht.quote:
Je weet dat dit maar een klein gedeelte van heel hun leger is? Of dacht je dat ze 100% inzetten.quote:
Dat kan Putin wel allemaal willen maar gaat zijn staf daar ook in mee?quote:Op maandag 28 februari 2022 19:07 schreef michaelmoore het volgende:
[..]
Putin is er zeker toe in staat, al moet ie ieder land in europa plat maken, hij doet het
beter een plat land dan een land dat tegen je is denkt ie
Toch ook wel mooi om te zien dat er bij zo'n cruciale situatie we toch allemaal eensgezinder blijken te zijn dan we dachtenquote:Op maandag 28 februari 2022 19:07 schreef Zwoerd het volgende:
[..]
Ja, het decadente Westen zou er nooit zo hard in gegaan zijn. En de EU zou eerst nog wekenlang met in discussie aan en het onderling niet eens worden.
Omdat ze niet alle steden in puin willen leggen en niet 40 000 000 mensen willen doden?quote:
Dat maakt geen reet uit. Russische grond is Russische grond. Daarbij is het veel minder riskant om die supply line af te sluiten zoals het nu gebeurt. Op eigen grondgebied, ver weg van de Russische basis.quote:Op maandag 28 februari 2022 19:07 schreef THEFXR het volgende:
[..]
ik bedoel militaire doelen en voorraden, zodat je de supply line eerder afsluit.
We hadden ook alle van te voren kunnen oplossen zodat we niet indeze politieke shit zitten. Vullen de gaten nu met geld en spullen om de economische ramp maar wat te dempen.quote:Op maandag 28 februari 2022 19:05 schreef fluitbekzeenaald2.0 het volgende:
Toch ben ik, als ik lees over alle bedrijven, overheden en organisaties die maatregelen hebben genomen tegen Rusland, wel een beetje trots op de wereld.
Ook wel cynisch, want het is niet genoeg en hoe lang ze het volhouden weten we niet. Maar het valt me mee.
quote:Op maandag 28 februari 2022 19:03 schreef over_hedge het volgende:
[..]
ik geloof het niet, teveel propaganda, om ons bang te houden.quote:Op maandag 28 februari 2022 19:03 schreef over_hedge het volgende:
[..]
Zouden daar ook 'veteranen' bijzitten die elk weekend in Amsterdam staan te demonstreren tegen de coronamaatregelen? Zou wel win-win zijn.quote:Op maandag 28 februari 2022 16:39 schreef HSG het volgende:
https://www.telegraaf.nl/(...)-vechten-in-oekraine
Steeds meer Nederlanders willen tegen de Russen vechten.
Dat moet je aan de staf van Hitler vragenquote:Op maandag 28 februari 2022 19:08 schreef Stoorzendert het volgende:
[..]
Dat kan Putin wel allemaal willen maar gaat zijn staf daar ook in mee?
Oke. Dan ben je heel erg naïef. Maar dan heeft een discussie van de rest ook weinig zinquote:Op maandag 28 februari 2022 19:10 schreef THEFXR het volgende:
[..]
[..]
ik geloof het niet, teveel propaganda, om ons bang te houden.
Nee, dat is me volstrekt helder. Maar kennelijk hebben ze goede redenen om de rest niet in te zetten en moeten ze wel smeken in Belarus en Tsjetsjenie voor meer troepen.quote:Op maandag 28 februari 2022 19:07 schreef over_hedge het volgende:
[..]
Je weet dat dit maar een klein gedeelte van heel hun leger is? Of dacht je dat ze 100% inzetten.
Een paar keer? Die hebben 42 keer gepland om hem te vermoorden.quote:Op maandag 28 februari 2022 19:10 schreef michaelmoore het volgende:
[..]
Dat moet je aan de staf van Hitler vragen
Die hebben een paar keer geprobeerd hem te vermoorden
Putin heeft bereikt wat we anders nooit bereikt zouden hebben, een volledig verenigd Westen, eat that.quote:Op maandag 28 februari 2022 19:10 schreef speknek het volgende:
[ twitter ]
Moet zeggen dat ik wel onder de indruk ben van hoe hard de EU gaat. Blijkt dat na twintig jaar stoken, desinformatie, landen tegen elkaar opsteken, extreemrechtse groepen financieren, cyberaanvallen, buitenrechtelijke executies in hoofdsteden, vluchtelingen als wapens gebruiken en tot twee keer toe een land dat met Europa praat over handel compleet kapot geschoten zien worden, de emmer toch een keertje overloopt.
Ze lijken nu echt niet meer te stoppen tot Rusland een hongersnood heeft en Putin een kogel kopt.
Putin heeft dat bereikt , ze zijn eensgezind in hun afkeer van de dictatorquote:Op maandag 28 februari 2022 19:11 schreef TweedeKlum het volgende:
[..]
Putin heeft bereikt wat we anders nooit bereikt zouden hebben, een volledig verenigd Westen, eat that.
Volgens mij kan hij dat niet in zijn eentje doen. Er zit niet 1 knopje op zijn bureau of zo.quote:Op maandag 28 februari 2022 19:04 schreef sirdanilot het volgende:
[..]
Ik hoop dat ze hem niet op de knop des doods laten drukken.
Ik sta doodsangsten uit
Maanden.quote:Op maandag 28 februari 2022 19:12 schreef Johannes788 het volgende:
Die beelden van vanavond weer. Walgelijk. Hoe lang kan dit nog door gaan?!!!
En dat is dus de cynische kant.quote:Op maandag 28 februari 2022 19:09 schreef Drass het volgende:
[..]
We hadden ook alle van te voren kunnen oplossen zodat we niet indeze politieke shit zitten. Vullen de gaten nu met geld en spullen om de economische ramp maar wat te dempen.
Gaan we straks ook zeggen dat we goed bezig om ons klimaat te redden ipv al zoveel jaren geleden te bedenken dat we anders hadden moeten leven?
https://www.wsj.com/artic(...)2-of-gdp-11645959425quote:Op maandag 28 februari 2022 18:29 schreef luxerobots het volgende:
[..]
Werd al gezegd op het nieuws dat Duitsland Israëlische drones wil kopen.
Wees blij dat ze dat alsnog niet doen. Ik ga nog altijd uit dat ze proberen daar een andere zittende macht willen plaatsen. Het land tot de middeleeuwen bombarderen zal ook nog eens niet geaccepteerd worden door China en de kans word dan ook groter dat een NAVO gaat ingrijpen en de Oekraïne dan wel zeker voor de Russen verloren is. Vooralsnog slagen de Russen niet in hun opzet. Maar om ze te onderschatten door wat twitter berichten lijkt mij ook niet verstandigquote:
Het idee was om snel kiev in te nemen, en dan een nieuwe overheid er te plaatsen. Niet om te proberen heel oekraine kapot te maken. Als ze dat zouden willen dan had het er heel anders uitgezien.quote:Op maandag 28 februari 2022 19:11 schreef BehoorlijkKritisch het volgende:
[..]
Maar kennelijk hebben ze goede redenen om de rest niet in te zetten
Niemand heeft in de afgelopen jaren bovendien meer voor de Europese integratie betekend dan Vladje Poetin. Ik denk dat hij stiekem een marionet van D666 is en achter de schermen Rob Jetten aan de Russische touwtjes trekt.quote:Op maandag 28 februari 2022 19:10 schreef speknek het volgende:
[ twitter ]
Moet zeggen dat ik wel onder de indruk ben van hoe hard de EU gaat. Blijkt dat na twintig jaar stoken, desinformatie, landen tegen elkaar opsteken, extreemrechtse groepen financieren, cyberaanvallen, buitenrechtelijke executies in hoofdsteden, vluchtelingen als wapens gebruiken en tot twee keer toe een land dat met Europa praat over handel compleet kapot geschoten zien worden, de emmer toch een keertje overloopt.
Ze lijken nu echt niet meer te stoppen tot Rusland een hongersnood heeft en Putin een kogel kopt.
Dat is ook nog een scenario. Als Rusland niet kan winnen en Oekraine over kan nemen kan hij het helemaal platgooien en zich vervolgens terugtrekken. Eigenlijk wat de geallieerden hebben gedaan met Duitsland.quote:Op maandag 28 februari 2022 19:05 schreef aloa het volgende:
[..]
De juiste wapens om dat te doen hebben ze zeker.
Je mist het punt.quote:Op maandag 28 februari 2022 18:25 schreef over_hedge het volgende:
[..]
Die russen, die nu dood gaan in oekarine waren ergens tussen de 3 en 8 jaar oud toen Putin aan de macht kwam... Hoe kan je die kwalijk nemen dat hij aan de macht is![]()
Zijn allemaal jongen soldaten die je dood ziet liggen. Ik kan er echt niet bij hoe iemand daar blij om kan zijn.
Dat je zegt liever de russen dan mensen uit Oekraïne kan ik me helemaal voorstellen. Maar blij om zijn dat russen dood gaan
Hoe lang is Saoedi-Arabië Jemen al aan het bombarderen zonder dat de wereld daar ene fuck om geeft?quote:Op maandag 28 februari 2022 19:12 schreef Johannes788 het volgende:
Heel veel russen wonen in de steden. Die platbombarderen komt nu eenmaal niet erg overeen met een naratief "vredesoperatie" hen van de "onderdrukking" te ontzetten.quote:
Doe maar niet.quote:Op maandag 28 februari 2022 19:14 schreef DarkwingDuck het volgende:
[..]
Hoe lang is Saoedi-Arabië Jemen al aan het bombarderen zonder dat de wereld daar ene fuck om geeft?
Zo lang en nog veel langer. En ja, het is heel erg kut.
Zonder nucleaire wapens zal dat nog steeds smerig tegenvallen. Leuk een miljoen soldaten naar Oekraïne sturen, maar de logistiek is een hel, de ruimte om de operatie te ontwrichten alleen maar groter.quote:Op maandag 28 februari 2022 19:09 schreef over_hedge het volgende:
[..]
Omdat ze niet alle steden in puin willen leggen en niet 40 000 000 mensen willen doden?
Als ze 100% zouden inzetten en alles kapot zouden willen maken dan is het zo klaar hoor.. Als je denkt van niet dan moet je eens opzoeken hoe groot hun leger is.
Het is al 8 jaar oorlog, dus heel lang.quote:Op maandag 28 februari 2022 19:12 schreef Johannes788 het volgende:
Enkel op korte termijn. Rusland heeft geen toekomst.quote:Op maandag 28 februari 2022 19:13 schreef fluitbekzeenaald2.0 het volgende:
[..]
En dat is dus de cynische kant.
Denk dat het economisch gezien verstandiger was geweest om Rusland te steunen.
| Forum Opties | |
|---|---|
| Forumhop: | |
| Hop naar: | |