Ja, laten we de Duitsers als voorbeeld nemenquote:Op maandag 28 februari 2022 18:00 schreef Tengano het volgende:
[..]
Je zou ze eigenlijk te werk moeten stellen zodat Oekraine er nog iets aan heeft.
Zou alleen niet weten als wat. Maar Nederlanders moesten ook voor de Duitsers werken destijds.
Misschien vinden die russen dat niet eens zo erg.
quote:Op maandag 28 februari 2022 18:02 schreef Bosbeetle het volgende:
Kunst en kitsch 2040: ja meneer u heeft hier een telefoon van het begin van de oorlog, dat is te zien aan de afgeronde ingang dat heette usb-c voor oorlogse telefoons zijn iets kleiner en hebben wat meer vierkante ingang. Ik zie dat u dit artefact goed hebt afgeschermd dat is erg belangrijk want waarschijnlijk is zo'n toestel nog radioactief. De authentiekheid is moeilijk vast te stellen maar misschien heeft u wel een telefoon te pakken waar onder andere de beroemde speeches van zelensky op gekeken zijn, en natuurlijk het bekende underground platform OOR. Helaas is het verder moeilijk te achterhalen het blijft giswerk, als u de prijs wilt weten dan moet u denken aan 2000 tot 3000 roebel.
Jazeker, zal wel vlak van te voren. Dat ze daarvoor enkel meegekregen hebben dat het een grootschalige oefening is en dan opeens vol in gaan.quote:Op maandag 28 februari 2022 18:02 schreef luxerobots het volgende:
[..]
Ik denk dat de simpele soldaat dat kort voor zijn missie hoort, iedereen twee dagen van te voren inlichten geeft ook de vijand twee dagen extra voorbereidingstijd.
Op BNR waren ze er niet zo positief over dat het helpt. Het stond in de auto op. Niet heel aandacht geluisterd. Heel verhaal waarom het niet zo veel hielp.quote:Op maandag 28 februari 2022 17:58 schreef Mano_ het volgende:
[..]
Lijkt me toch dat dat afhankelijk is van waar de bom gedropt wordt. Als je niet direct last hebt van de explosie, maar de fallout op je akkers terecht komt kan ik me nog voorstellen dat het enig nut heeft.
Staat ie daar nu gewoon ferd uit te schelden?quote:Op maandag 28 februari 2022 17:25 schreef trein2000 het volgende:
[ twitter ]
Voormalig VN-ambassadeur van Oekraïne. Translate:
[..]
Had je nu al een vredesverdrag verwacht dan? Het is al winst dat ze genoeg aanknopingspunten zagen om verder te onderhandelen.quote:
lolquote:Op maandag 28 februari 2022 18:02 schreef Bosbeetle het volgende:
Kunst en kitsch 2040: ja meneer u heeft hier een telefoon van het begin van de oorlog, dat is te zien aan de afgeronde ingang dat heette usb-c voor oorlogse telefoons zijn iets kleiner en hebben wat meer vierkante ingang. Ik zie dat u dit artefact goed hebt afgeschermd dat is erg belangrijk want waarschijnlijk is zo'n toestel nog radioactief. De authentiekheid is moeilijk vast te stellen maar misschien heeft u wel een telefoon te pakken waar onder andere de beroemde speeches van zelensky op gekeken zijn, en natuurlijk het bekende underground platform OOR. Helaas is het verder moeilijk te achterhalen het blijft giswerk, als u de prijs wilt weten dan moet u denken aan 2000 tot 3000 roebel.
Haha ja, allemaal een act van Putin.quote:Op maandag 28 februari 2022 18:07 schreef Tocadisco het volgende:
[..]
Had je nu al een vredesverdrag verwacht dan? Het is al winst dat ze genoeg aanknopingspunten zagen om verder te onderhandelen.
Aanknopingspunten of opknopingspunten?quote:Op maandag 28 februari 2022 18:07 schreef Tocadisco het volgende:
[..]
Had je nu al een vredesverdrag verwacht dan? Het is al winst dat ze genoeg aanknopingspunten zagen om verder te onderhandelen.
Ja, sommige mensen hier denken dat je er in één dag uitkomt en zo niet, dat er dan niks meer mogelijk is.quote:Op maandag 28 februari 2022 18:07 schreef Tocadisco het volgende:
[..]
veel te weinig voor het gemiddelde .. het gemiddelde moet omhoog net zo als bij darten dan pas kun je winnenquote:Op maandag 28 februari 2022 18:07 schreef RamboDirk het volgende:
5300 Russische doden. 5 dagen onderweg, 45 russische doden elk uur... lijkt me wat optimistisch.
Ja man. Nog meer doden. Dat is wat we willenquote:Op maandag 28 februari 2022 18:10 schreef RAVW het volgende:
[..]
veel te weinig voor het gemiddelde .. het gemiddelde moet omhoog net zo als bij darten dan pas kun je winnen
Bron: Kyiv "independent"quote:Op maandag 28 februari 2022 18:07 schreef RamboDirk het volgende:
5300 Russische doden. 5 dagen onderweg, 45 russische doden elk uur... lijkt me wat optimistisch.
ONE HUNDRED AND EEIGHTYYYYYYYYquote:Op maandag 28 februari 2022 18:10 schreef RAVW het volgende:
[..]
veel te weinig voor het gemiddelde .. het gemiddelde moet omhoog net zo als bij darten dan pas kun je winnen
liever niet maar ja als het dan toch moet dan maar russenquote:Op maandag 28 februari 2022 18:11 schreef over_hedge het volgende:
[..]
Ja man. Nog meer doden. Dat is wat we willen![]()
Zolang t russen zijn, I dont care.quote:Op maandag 28 februari 2022 18:11 schreef over_hedge het volgende:
[..]
Dat vind ik best triest.quote:Op maandag 28 februari 2022 18:12 schreef Miniem het volgende:
[..]
Zolang t russen zijn, I dont care.
Alleen maar ingesteld door de Russen om verwarring te zaaien en tijd te rekken.quote:
is het ook best wel ook die hebben families maar ....maar ja als er dan toch doden moeten vallen dan liever van de agressor kantquote:
Luchtquote:Op maandag 28 februari 2022 18:09 schreef slashdotter3 het volgende:
Saboteurs die zich hebben overgegeven. Einde van de video zie je iemand die afgeknald is...
Wat zou er er in al die platte dozen zitten? Springstoffen? Pizza?
[ twitter ]
Het zou geweldig zijn als al die Russen de keuze krijgen aangeboden om het Ukrainse vreemdelingenlegioen in te gaan en het land te beschermen tegen toekomstige Russische agressie.quote:Op maandag 28 februari 2022 18:00 schreef Tengano het volgende:
Je zou ze eigenlijk te werk moeten stellen zodat Oekraine er nog iets aan heeft.
Zou alleen niet weten als wat. Maar Nederlanders moesten ook voor de Duitsers werken destijds.
Misschien vinden die russen dat niet eens zo erg.
Hangt er een beetje vanaf. Als het helpt om Putin's mensen tegen hem te krijgen, prima, laat het dodental aan Russische zijde maar oplopen of laat ze zichzelf overgeven. Als het geen effect heeft op Putin's inner-circle, tsja... vraag is... wat gaat dag nog helpen...quote:Op maandag 28 februari 2022 18:11 schreef over_hedge het volgende:
[..]
Dat zou geweldig zijn jaquote:Op maandag 28 februari 2022 18:14 schreef slashdotter3 het volgende:
[..]
Het zou geweldig zijn als al die Russen de keuze krijgen aangeboden om het Ukrainse vreemdelingenlegioen in te gaan en het land te beschermen tegen toekomstige Russische agressie.
Ik bedoel maar, ze zijn ongelovelijk genaaid en erin geluisd door hun regering en dit is dan hun Fuck You terug door precies het tegenovergestelde te doen. Je werd gestuurd om Ukraine aan te vallen maar nu ga je het juist beschermen.
Dat zou inderdaad een prachtig scenario zijn, ware het niet dat het Putin regime ongetwijfeld ernstig wraak gaat nemen op de familieleden van de dissidente soldaten. Niet zo’n heel goed idee dus vrees ik.quote:Op maandag 28 februari 2022 18:14 schreef slashdotter3 het volgende:
[..]
Het zou geweldig zijn als al die Russen de keuze krijgen aangeboden om het Ukrainse vreemdelingenlegioen in te gaan en het land te beschermen tegen toekomstige Russische agressie.
Ik bedoel maar, ze zijn ongelovelijk genaaid en erin geluisd door hun regering en dit is dan hun Fuck You terug door precies het tegenovergestelde te doen. Je werd gestuurd om Ukraine aan te vallen maar nu ga je het juist beschermen.
Dat klinkt toch enigszins hoopvol. Het zou natuurlijk fantastisch zijn als men er zo kan uitkomen.quote:Op maandag 28 februari 2022 18:16 schreef Halcon het volgende:
Volgens RT is het overleg geschorst, zodat beide partijen ruggespraak kunnen houden. Verder spreken ze over ‘certain decisions’ en “certain solutions have been outlined,” .
Overleg heeft vijf uur geduurd. Volgende rond is ergens in Wit-Rusland, vlakbij de grens met Polen.
Elke dode die door deze oorlog valt is er één te veel. Of vanwege welke oorlog dan ook.quote:
Do you want to develop my app?quote:Op maandag 28 februari 2022 17:22 schreef slashdotter3 het volgende: [..] Ik mag hopen dat Duitsland die nu heel veel geld in leger modernisering gaat stoppen daar rekening mee houdt. Ze hebben niet meer dure tanks nodig want dat is oorlogsvoering van de vorige eeuw en die worden met goedkope antitank wapens weggeblazen. Moderne oorlogsvoering is met grote en kleine squad drones en supermoderne anti tank wapens zoals de Spike NLOS (bereik 25km, kan camera beelden delen met het netwerk, kan op het laatste moment nog van target switchen).
Dat snap ik. Maar dat is iets anders dan wat Miniem zegtquote:Op maandag 28 februari 2022 18:14 schreef RAVW het volgende:
[..]
is het ook best wel ook die hebben families maar ....maar ja als er dan toch doden moeten vallen dan liever van de agressor kant
quote:Op maandag 28 februari 2022 18:16 schreef Halcon het volgende:
Volgens RT is het overleg geschorst, zodat beide partijen ruggespraak kunnen houden. Verder spreken ze over ‘certain decisions’ en “certain solutions have been outlined,” .
Overleg heeft vijf uur geduurd. Volgende rond is ergens in Wit-Rusland, vlakbij de grens met Polen.
Lijkt me niet iets wat RT gaat uitzenden.quote:Op maandag 28 februari 2022 18:18 schreef theunderdog het volgende:
[..]![]()
Russische troepen waren tijdens dat overleg burgerdoelen aan het bombarderen.
Ja in dat geval erg triest dat de Russen het zo ver hebben laten komen dat een gek, die dus blijkbaar geen zak om ze geeft, zoveel macht naar zicht heeft kunnen toetrekken en dat er in zijn naaste omgeving niemand is die hem een kogel door de kop kan schieten. Erg triest inderdaad.quote:
Hoe meer russische doden er vallen, hoe groter de kans dat iemand Poetin intern omlegt om erger te voorkomen.quote:Op maandag 28 februari 2022 18:17 schreef ChevyCaprice het volgende:
Elke dode die door deze oorlog valt is er één te veel. Of vanwege welke oorlog dan ook.
(al mag Putin hem van mij best in zijn voorhoofd krijgen)
Volledig mee eens. Maar op dit moment gaat het er als eerste om dat die gestoorde Rus wordt gestopt.quote:Op maandag 28 februari 2022 18:17 schreef ChevyCaprice het volgende:
[..]
Elke dode die door deze oorlog valt is er één te veel. Of vanwege welke oorlog dan ook.
quote:Op maandag 28 februari 2022 18:17 schreef Sodeknetters het volgende:
[..]
Dat zou inderdaad een prachtig scenario zijn, ware het niet dat het Putin regime ongetwijfeld ernstig wraak gaat nemen op de familieleden van de dissidente soldaten. Niet zo’n heel goed idee dus vrees ik.
In het Franse legioen krijg je een nieuwe identiteit, kan met het Ukrainse ook.quote:EVERY Legion recruit receives a new name once they complete the “psychotechnic” testing portion of selection (the first thing you do, basic mathematics and reasoning problems in your native language). You keep three things about your identity. Your initials, your birth year, and (usually) your country of origin.
Maar met welk einddoel dan?quote:Op maandag 28 februari 2022 18:08 schreef LordVoldermort het volgende:
[..]
Haha ja, allemaal een act van Putin.
Heeft allemaal geen zin, hier schiet je echt niets mee op.quote:Op maandag 28 februari 2022 18:24 schreef THEFXR het volgende:
vraag me af of ukraine ook stellingen buiten hun land kan aanvallen, bijvb Bellaroes of Rusland?
Wat stel je dan voor? "Putin en Rusland die dit gewoon niet doen" is wel het meest logische en wenselijke antwoord, maar natuurlijk niet realistisch. Ze doen het helaas, dat is op dit moment een gegeven waardoor dat station al gepasseerd is.quote:Op maandag 28 februari 2022 18:17 schreef -Sigaartje het volgende:
Wat ik dan weer raar vind is dat je moet gaan "onderhandelen" omdat een halve gek niet met zijn poten van je spullen af kan blijven.
Die russen, die nu dood gaan in oekarine waren ergens tussen de 3 en 8 jaar oud toen Putin aan de macht kwam... Hoe kan je die kwalijk nemen dat hij aan de macht isquote:Op maandag 28 februari 2022 18:19 schreef KreKkeR het volgende:
[..]
Ja in dat geval erg triest dat de Russen het zo ver hebben laten komen dat een gek, die dus blijkbaar geen zak om ze geeft, zoveel macht naar zicht heeft kunnen toetrekken en dat er in zijn naaste omgeving niemand is die hem een kogel door de kop kan schieten. Erg triest inderdaad.
Ik denk dat het meer voor de propaganda in Rusland is. Langere strijd kost put(a)in bakken met geld.quote:Op maandag 28 februari 2022 18:14 schreef Aether het volgende:
[..]
Alleen maar ingesteld door de Russen om verwarring te zaaien en tijd te rekken.
Moraal boost misschien?quote:Op maandag 28 februari 2022 18:25 schreef HowardRoark het volgende:
[..]
Heeft allemaal geen zin, hier schiet je echt niets mee op.
Rusland zal sowieso de komende jaren een economisch wrak worden, in elk geval voor de modale Rus. Voor zover het dat niet al was.quote:Op maandag 28 februari 2022 18:27 schreef thedeedster het volgende:
[..]
Ik denk dat het meer voor de propaganda in Rusland is. Langere strijd kost put(a)in bakken met geld.
quote:Op maandag 28 februari 2022 18:17 schreef nixxx het volgende:
[..]
Do you want to develop my app?
Een soort dating app waarmee je een foto maakt van een tank met gps locatie en je dan gematcht wordt met een boven je vliegende drone
Wat?quote:Op maandag 28 februari 2022 18:24 schreef THEFXR het volgende:
vraag me af of ukraine ook stellingen buiten hun land kan aanvallen, bijvb Bellaroes of Rusland?
Werd al gezegd op het nieuws dat Duitsland Israëlische drones wil kopen.quote:Op maandag 28 februari 2022 18:28 schreef slashdotter3 het volgende:
Duitsland zou hun 100 miljard voornamelijk hierin moeten pompen ipv extra tanks aan te schaffen.
quote:Op maandag 28 februari 2022 18:02 schreef Bosbeetle het volgende:
Eens!quote:Op maandag 28 februari 2022 18:25 schreef over_hedge het volgende:
[..]
Die russen, die nu dood gaan in oekarine waren ergens tussen de 3 en 8 jaar oud toen Putin aan de macht kwam... Hoe kan je die kwalijk nemen dat hij aan de macht is![]()
Zijn allemaal jongen soldaten die je dood ziet liggen. Ik kan er echt niet bij hoe iemand daar blij om kan zijn.
Dat je zegt liever de russen dan mensen uit Oekraïne kan ik me helemaal voorstellen. Maar blij om zijn dat russen dood gaan
Hun tanks staan toch gewoon in de opslag? Upgraden naar de laatste versie en go.quote:Op maandag 28 februari 2022 18:28 schreef slashdotter3 het volgende:
[..]
heb je het filmpje van Elbit Systems al gezien? Echt ongelovelijk waar ze in Israel mee bezig zijn. Ze zijn nr1 (verder dan Amerika dus) op high tech warfare. Ze bieden met E-CIX een platform en infrastructuur aan waar apps op kan worden ontwikkeld. Tegenwoordig vergaren drones waanzinnig veel informatie via diverse camera's en sensoren. Met de juiste apps en AI kan je met die data dus waanzinnig veel doen.
Duitsland zou hun 100 miljard voornamelijk hierin moeten pompen ipv extra tanks aan te schaffen.
Verstandig!quote:Op maandag 28 februari 2022 18:29 schreef luxerobots het volgende:
[..]
Werd al gezegd op het nieuws dat Duitsland Israëlische drones wil kopen.
Het idee blijf ik sympathiek vinden, maar drijft op aannames en hopen. Niet iets waar ik mijn familie aan bloot zou willen stellen als ik ik zo’n situatie zou zitten.quote:Op maandag 28 februari 2022 18:22 schreef slashdotter3 het volgende:
[..]
[..]
In het Franse legioen krijg je een nieuwe identiteit, kan met het Ukrainse ook.
De Russische regering gaat er vanuit dat je dood bent. Maak er gebruik van.
Je moet natuurlijk niet zo dom zijn om je familie in Rusland te bellen want alles wordt natuurlijk afgeluisterd. Maar als je dat niet doet dan moet het wel lukken lijkt me.
Hou je 5 of 10 jaar stil, hopelijk is er een nieuw democratisch regime en is alles vergeten en vergeven en laat dan wat van je horen.
Putin is zelfs al langer dan 21 jaar aan de macht...quote:Op maandag 28 februari 2022 18:25 schreef over_hedge het volgende:
Die russen, die nu dood gaan in oekarine waren ergens tussen de 3 en 8 jaar oud toen Putin aan de macht kwam... Hoe kan je die kwalijk nemen dat hij aan de macht is
Het is letterlijk Anonymousquote:Op maandag 28 februari 2022 18:30 schreef Lospedrosa het volgende:
[..]
Wat een ontzettend dom idee weer van dat twittervolk
Ik geloof best dat het de realiteit is. Maar of dat gesprek echt is, twijfel ik sterk aan, helemaal dat er specifiek gezegd wordt dat er burgers worden aangevallen.quote:Op maandag 28 februari 2022 18:29 schreef Kijkertje het volgende:
De realiteit: jonge mensen die geen clue hebben en een oorlog ingestuurd worden door een psychopatische machtswellusteling:
[ twitter ]
Eens. Deze oorlog blijkt maar weer dat tanks niet goed meer werken in deze tijd. Veel te kwestbaar vanuit de lucht. En vooral omdat je een supply lines nodig hebt om ze te laten rijden. En die lines zijn super kwetsbaar.quote:Op maandag 28 februari 2022 18:28 schreef slashdotter3 het volgende:
[..]
heb je het filmpje van Elbit Systems al gezien? Echt ongelovelijk waar ze in Israel mee bezig zijn. Ze zijn nr1 (verder dan Amerika dus) op high tech warfare. Ze bieden met E-CIX een platform en infrastructuur aan waar apps op kan worden ontwikkeld. Tegenwoordig vergaren drones waanzinnig veel informatie via diverse camera's en sensoren. Met de juiste apps en AI kan je met die data dus waanzinnig veel doen.
Zo zie je maar dat Poetin niet meer rationeel kan nadenken.quote:Op maandag 28 februari 2022 18:28 schreef WheeledWarrior het volgende:
[..]
Rusland zal sowieso de komende jaren een economisch wrak worden, in elk geval voor de modale Rus. Voor zover het dat niet al was.
Back to the USSR....quote:
ja natuurlijk kan dat. Aanvallen is de beste verdediging. Ik had dit dan ook gedaan...quote:Op maandag 28 februari 2022 18:24 schreef THEFXR het volgende:
denk wel als er veel materiaal aankomt vanuit de EU, dat ze dat wel gaan doen.quote:Op maandag 28 februari 2022 18:35 schreef sjorsie1982 het volgende:
[..]
ja natuurlijk kan dat. Aanvallen is de beste verdediging. Ik had dit dan ook gedaan...
Omkeren;quote:Op maandag 28 februari 2022 18:33 schreef Sunri5e het volgende:
[ twitter ]
Heel benieuwd wat de gedachte achter deze vlucht is...
De EU testen?
ik denk het niet helaas...quote:Op maandag 28 februari 2022 18:36 schreef THEFXR het volgende:
[..]
denk wel als er veel materiaal aankomt vanuit de EU, dat ze dat wel gaan doen.
Dan is het maar goed dat je niet bij defensie werktquote:Op maandag 28 februari 2022 18:35 schreef sjorsie1982 het volgende:
[..]
ja natuurlijk kan dat. Aanvallen is de beste verdediging. Ik had dit dan ook gedaan...
Ik hoop dat ze een mooi graf krijgen.quote:Op maandag 28 februari 2022 18:25 schreef over_hedge het volgende:
[..]
Die russen, die nu dood gaan in oekarine waren ergens tussen de 3 en 8 jaar oud toen Putin aan de macht kwam... Hoe kan je die kwalijk nemen dat hij aan de macht is![]()
Zijn allemaal jongen soldaten die je dood ziet liggen. Ik kan er echt niet bij hoe iemand daar blij om kan zijn.
Dat je zegt liever de russen dan mensen uit Oekraïne kan ik me helemaal voorstellen. Maar blij om zijn dat russen dood gaan
Meteen gedeeld.quote:Op maandag 28 februari 2022 18:30 schreef Lospedrosa het volgende:
[..]
Wat een ontzettend dom idee weer van dat twittervolk
quote:Europese hockeybond sluit Russische teams nog niet uit
Van 13 tot en met 18 april wordt de Euro Hockey League in het Wagenerstadion georganiseerd, de thuishaven van hockeyclub Amsterdam. Aan die competitie van de beste clubteams van Europa doen ook de landskampioenen van Rusland en Belarus mee. Het IOC riep vanmiddag sportbonden op om clubs en sporters uit die landen te weren van evenementen. De Europese hockeybond EHF laat weten "geen commentaar" te hebben.
https://nos.nl/collectie/(...)ich-aan-bij-sancties
je kunt het in een spoiler zetten met een waarschuwing. Maar verwijderen hoeft van mij niet, het is oorlog, dat is niet leukquote:Op maandag 28 februari 2022 18:30 schreef laforest het volgende:
Kan schokkend gevonden worden. Anders maar verwijderen.
je verwart je vijand daarmee. Er komt een algehele mobilisatie op gang om je eigen grondgebied te verdedigen... het lijkt mij wel wat als oekraine wat raketten op moskou mikt... ik weet alleen niet of ze die hebben.quote:Op maandag 28 februari 2022 18:36 schreef over_hedge het volgende:
[..]
Dan is het maar goed dat je niet bij defensie werkt
Ik zit al bij 10 restaurants.quote:
FIFA toch maar wel de keutel ingetrokkenquote:
met zonnebloemen was het toch , ze kregen nog zaadjes aangeboden van een vrouwquote:Op maandag 28 februari 2022 18:36 schreef zakjapannertje het volgende:
[..]
Ik hoop dat ze een mooi graf krijgen.
Tuurlijk. Als de Russen aangevallen worden boost dat alleen maar hun moraal om Oekraine aan te pakken. Dat is namelijk precies waarom het moraal van Oekraine zo hoog is, zij worden aangevallen.quote:Op maandag 28 februari 2022 18:36 schreef Cuendillar het volgende:
[..]
Wat? Als Oekraïne een Russisch doel aanvalt?
Elke dode Rus zal geen oekrainer meer doden.quote:Op maandag 28 februari 2022 18:25 schreef over_hedge het volgende:
[..]
Heb je ook maar enig idee wat voor leger rusland heeft? Als je wilt dat oekraïne niks meer is dan 1 grote ruïne. Dan moet je vooral proberen Moskou aan te vallen.quote:Op maandag 28 februari 2022 18:37 schreef sjorsie1982 het volgende:
[..]
je verwart je vijand daarmee. Er komt een algehele mobilisatie op gang om je eigen grondgebied te verdedigen... het lijkt mij wel wat als oekraine wat raketten op moskou mikt... ik weet alleen niet of ze die hebben.
Weinig keus ook als vrijwel niemand tegen hen wil voetballen.quote:Op maandag 28 februari 2022 18:38 schreef LTVDK het volgende:
[..]
FIFA toch maar wel de keutel ingetrokken
Nou ja ik denk persoonlijk dus Russen wel donders goed weten hoe het er voor staat.quote:
Dat gaat niet helpen tegen een bloedige toestand.quote:Op maandag 28 februari 2022 17:29 schreef polderturk het volgende:
[..]
Ik denk dat Assad nu heel hard aan het bidden is voor Rusland
Niet geschoten is altijd mis.quote:Op maandag 28 februari 2022 18:39 schreef Lospedrosa het volgende:
[..]
Nou ja ik denk persoonlijk dus Russen wel donders goed weten hoe het er voor staat.
En dat het geen nut heeft om nu ineens massaal recensies te geven.
Op termijn gaan die supermoderne anti tank wapens ook niet meer nodig zijn. De tank is nog zo'n 100 jaar zijn uittrede uit het gevechtstoneel aan het maken.quote:Op maandag 28 februari 2022 17:22 schreef slashdotter3 het volgende:
[..]
Ik mag hopen dat Duitsland die nu heel veel geld in leger modernisering gaat stoppen daar rekening mee houdt. Ze hebben niet meer dure tanks nodig want dat is oorlogsvoering van de vorige eeuw en die worden met goedkope antitank wapens weggeblazen.
Moderne oorlogsvoering is met grote en kleine squad drones en supermoderne anti tank wapens zoals de Spike NLOS (bereik 25km, kan camera beelden delen met het netwerk, kan op het laatste moment nog van target switchen).
Dit inderdaad. Als Rusland echt all-out gaat (zelfs zonder kernwapens) dan kunnen ze Kiev morgen met de grond gelijk maken.quote:Op maandag 28 februari 2022 18:39 schreef over_hedge het volgende:
[..]
Heb je ook maar enig idee wat voor leger rusland heeft? Als je wilt dat oekraïne niks meer is dan 1 grote ruïne. Dan moet je vooral proberen Moskou aan te vallen.
quote:
quote:FIFA/UEFA suspend Russian clubs and national teams from all competitions
All Russian clubs and national teams are suspended from participation in both FIFA and UEFA competitions until further notice.
Following the initial decisions adopted by the FIFA Council and the UEFA Executive Committee, which envisaged the adoption of additional measures, FIFA and UEFA have today decided together that all Russian teams, whether national representative teams or club teams, shall be suspended from participation in both FIFA and UEFA competitions until further notice.
These decisions were adopted today by the Bureau of the FIFA Council and the Executive Committee of UEFA, respectively the highest decision-making bodies of both institutions on such urgent matters.
Football is fully united here and in full solidarity with all the people affected in Ukraine. Both Presidents hope that the situation in Ukraine will improve significantly and rapidly so that football can again be a vector for unity and peace amongst people.
https://www.uefa.com/insi(...)-teams-from-all-com/
Hij heeft welk gelijk. In een defensieve oorlog wil je dat men niet ongestoord troepen en materieel ergens kan verzamelen. Door dit aan te vallen (en dat heef het oekrainse leger al gedaan) dient de tegenstander mankracht en materieel te besteden aan beveiliging, en dat kan niet ingezet worden op de frontliniequote:Op maandag 28 februari 2022 18:36 schreef over_hedge het volgende:
[..]
Dan is het maar goed dat je niet bij defensie werkt
Goeie vraag, maar het is van de gekke dat dit nodig is. Er zou een wakende politieorganisatie moeten zijn.quote:Op maandag 28 februari 2022 18:25 schreef Repentless het volgende:
[..]
Wat stel je dan voor? "Putin en Rusland die dit gewoon niet doen" is wel het meest logische en wenselijke antwoord, maar natuurlijk niet realistisch. Ze doen het helaas, dat is op dit moment een gegeven waardoor dat station al gepasseerd is.
Dus dan is onderhandelen een van de opties om te kijken of je het kunt beëindigen. Wat zou jij willen dat er gedaan wordt?
Herinner je nog hoeveel Russische soldaten(USSR) in WO2 afgestorven zijn.quote:Op maandag 28 februari 2022 18:39 schreef scrupuleus het volgende:
[..]
Elke dode Rus zal geen oekrainer meer doden.
Hoe meer dode Russen hoe eerder dit conflict stopt.
Hij heeft het over moskou aanvallen. Dat is heel wat anders dan de paar kleine aanvallen op supply lines doenquote:Op maandag 28 februari 2022 18:42 schreef Bensel het volgende:
[..]
Hij heeft welk gelijk. In een defensieve oorlog wil je dat men niet ongestoord troepen en materieel ergens kan verzamelen. Door dit aan te vallen (en dat heef het oekrainse leger al gedaan) dient de tegenstander mankracht en materieel te besteden aan beveiliging, en dat kan niet ingezet worden op de frontlinie
ja las het verkeerd. Dacht dat de fifa dat weer terugtrok. Gelukkig blijft die verbanning staanquote:
Ik las op Twitter dat het Rusland 20 miljard per dag kost, er zat helaas geen specificatie bij.quote:Op maandag 28 februari 2022 18:27 schreef thedeedster het volgende:
[..]
Ik denk dat het meer voor de propaganda in Rusland is. Langere strijd kost put(a)in bakken met geld.
Die Duitsers waren geen lieverdjesquote:Op maandag 28 februari 2022 18:43 schreef Jed1Gam het volgende:
[..]
Herinner je nog hoeveel Russische soldaten(USSR) in WO2 afgestorven zijn.
8.6miljoen, en toen was het pas klaar
Zou niet slim zijn, maar wel begrijpelijk...quote:Op maandag 28 februari 2022 18:45 schreef BehoorlijkKritisch het volgende:
Mensen die voorstellen dat Oekraïne doelen in Rusland aan moet gaan vallen. Tyfus, wat ben je dan een ontzettende domme debiel.
Russische soldaten worden dus naar Oekraine gestuurd met het verhaal dat ze daar verwelkomd worden.quote:Op maandag 28 februari 2022 18:29 schreef Kijkertje het volgende:
De realiteit: jonge mensen die geen clue hebben en een oorlog ingestuurd worden door een psychopatische machtswellusteling:
[ twitter ]
Nu nog het wk in een ander landquote:Op maandag 28 februari 2022 18:45 schreef Mexicanobakker het volgende:
Nou de fifa is eindelijk tot inkeer gekomen
Nee, niet begrijpelijk omdat het niet slim is. En iedereen met een beetje harsens begrijpt dat.quote:Op maandag 28 februari 2022 18:45 schreef aloa het volgende:
[..]
Zou niet slim zijn, maar wel begrijpelijk...
Gewoon voetbal afschaffenquote:Op maandag 28 februari 2022 18:45 schreef over_hedge het volgende:
[..]
Nu nog het wk in een ander land
Dat zeg ik tochquote:Op maandag 28 februari 2022 18:46 schreef BehoorlijkKritisch het volgende:
[..]
Nee, niet begrijpelijk omdat het niet slim is. En iedereen met een beetje harsens begrijpt dat.
Dan moet Poetin toch een paar jaar langer de dictator uithangen. Zoveel graait hij niet in een jaar.quote:Op maandag 28 februari 2022 18:44 schreef slashdotter3 het volgende:
[..]
Ik las op Twitter dat het Rusland 20 miljard per dag kost, er zat helaas geen specificatie bij.
Schijnbaar was het nep zie ik daaronder, mijn excuusquote:Op maandag 28 februari 2022 18:48 schreef Frozen-assassin het volgende:
[..]
Tot je een antitankmissile op je harses krijgt
Vanuit primaire behoefte lijkt het logisch, maar als je nadenkt niet meer. Dan realiseer je je dat het het stomste is wat je kunt doen.quote:Op maandag 28 februari 2022 18:47 schreef aloa het volgende:
[..]
Dat zeg ik toch![]()
Als je als land wordt aangevallen, dan is het vrij logisch dat je wil terugslaan.
nee, dat is de stap, als hij nog een ander land binnenvalt.quote:Op maandag 28 februari 2022 18:43 schreef over_hedge het volgende:
[..]
Hij heeft het over moskou aanvallen. Dat is heel wat anders dan de paar kleine aanvallen op supply lines doen
Dat is een onzinbedrag, zoveel kostte het de Amerikanen bij lange na niet eens in Irak.quote:Op maandag 28 februari 2022 18:44 schreef slashdotter3 het volgende:
[..]
Ik las op Twitter dat het Rusland 20 miljard per dag kost, er zat helaas geen specificatie bij.
Dit is juist slecht nieuws voor de bedrijven, die moeten gaan afschrijven op miljardeninvesteringen. BP vandaag -6% na het afstoten van een 20% belang in Rosneft.quote:
De VS kreeg dan ook met heel wat minder sancties te makenquote:Op maandag 28 februari 2022 18:49 schreef BEFEM het volgende:
[..]
Dat is een onzinbedrag, zoveel kostte het de Amerikanen bij lange na niet eens in Irak.
Ze hadden geen keus. Die maffia bende doet dit niet vrijwillig.quote:Op maandag 28 februari 2022 18:45 schreef Mexicanobakker het volgende:
Nou de fifa is eindelijk tot inkeer gekomen
Nou en?quote:Op maandag 28 februari 2022 18:50 schreef BlaZ het volgende:
[..]
Dit is juist slecht nieuws voor de bedrijven, die moeten gaan afschrijven op miljardeninvesteringen. BP vandaag -6% na het afstoten van een 20% belang in Rosneft.
Amerika was in Irak zo'n 700 miljoen dollar per dag kwijt geloof ik.quote:Op maandag 28 februari 2022 18:49 schreef BEFEM het volgende:
[..]
Dat is een onzinbedrag, zoveel kostte het de Amerikanen bij lange na niet eens in Irak.
Gaat hard zoquote:
Die kans krijgen ze voorlopig toch niet...maar de kans blijft aanwezig (vooral op de langere termijn).quote:Op maandag 28 februari 2022 18:49 schreef BehoorlijkKritisch het volgende:
[..]
Vanuit primaire behoefte lijkt het logisch, maar als je nadenkt niet meer. Dan realiseer je je dat het het stomste is wat je kunt doen.
Misschien dat het in Roebels is, dan zijn ze morgen dus 40 miljard kwijtquote:Op maandag 28 februari 2022 18:49 schreef BEFEM het volgende:
[..]
Ongetwijfeld. Maar het gaat uiteindelijk om het resultaat.quote:Op maandag 28 februari 2022 18:51 schreef LordVoldermort het volgende:
[..]
Ze hadden geen keus. Die maffia bende doet dit niet vrijwillig.
Ja, dus die zal wel niet meer terug hoeven komen als trainer.quote:Op maandag 28 februari 2022 18:43 schreef silverhill het volgende:
[..]
Ik dacht dat Transnistrië juist een Russisch-gezinde maffiastaat was.
oh ja, waarom is dat slecht dan? iig niet goed voor het Russische moraalquote:Op maandag 28 februari 2022 18:45 schreef BehoorlijkKritisch het volgende:
Mensen die voorstellen dat Oekraïne doelen in Rusland aan moet gaan vallen. Tyfus, wat ben je dan een ontzettende domme debiel.
Lijkt me een beetje teveel. De Russische lonen liggen ook aanzienlijk lager dan hier.quote:Op maandag 28 februari 2022 18:44 schreef slashdotter3 het volgende:
[..]
denk even 2 seconde naquote:Op maandag 28 februari 2022 18:54 schreef THEFXR het volgende:
[..]
oh ja, waarom is dat slecht dan? iig niet goed voor het Russische moraal
Laat vooral zien wat voor een ruggengraatloze boevenclub FIFA is.quote:Op maandag 28 februari 2022 18:39 schreef NightDancert het volgende:
[..]
Weinig keus ook als vrijwel niemand tegen hen wil voetballen.
Ja. Het ligt er een beetje aan welk verdrag ze volgen. Ik weet niet exact hoe het zit, maar er is een verdrag dat stelt dat landen die een haven hebben aan de Zwarte Zee, altijd toegang moeten blijven houden maar dat Turkije voor andere vaart mag afsluiten als er oorlog in de regio is. Onder die omstandigheden zou het zelfs zo kunnen zijn dat Turkije voor ondersteunde vloot afsluit en voor de Russen de boel open moet houden omdat het anders een oorlogsdaad jegens Rusland is omdat ze het primaire verdrag schenden.quote:Op maandag 28 februari 2022 18:52 schreef Usert het volgende:
Vraagje; als Turkije de boel sluit, kan dat in theorie ook nadelig werken voor partijen die de Ukraine zouden willen steunen met schepen?
hoezo? Ze gooien rusland er toch uit?quote:Op maandag 28 februari 2022 18:56 schreef westwoodblvd het volgende:
[..]
Laat vooral zien wat voor een ruggengraatloze boevenclub FIFA is.
De aanval is de beste verdediging. Je moet creatief zijnquote:Op maandag 28 februari 2022 18:45 schreef BehoorlijkKritisch het volgende:
Yep. En het is allemaal Poetin zijn eigen schuld en niet van die van de westerse agressors.quote:
Nadat ze eerst probeerden om met een slap compromis ze alsnog mee te laten doen.quote:Op maandag 28 februari 2022 18:56 schreef tim020hoorn het volgende:
[..]
hoezo? Ze gooien rusland er toch uit?
Op naar de nul dollar.quote:Op maandag 28 februari 2022 18:57 schreef NightDancert het volgende:
Om de rookpluimen van Gazprom nog iets leuker te maken. Omgerekend naar de dollar was een aandeel Gazprom een week geleden $3,95 waard. Nu nog $2,25
mja, dat het boeven zijn wisten we al.quote:Op maandag 28 februari 2022 18:58 schreef westwoodblvd het volgende:
[..]
Nadat ze eerst probeerden om met een slap compromis ze alsnog mee te laten doen.
hmm.. dan zou Rusland er wellicht zelfs mee geholpen zijn. Geen idee hoeveel schepen andere landen er nu hebben liggen in vergelijking met Rusland..quote:Op maandag 28 februari 2022 18:56 schreef BehoorlijkKritisch het volgende:
[..]
Ja. Het ligt er een beetje aan welk verdrag ze volgen. Ik weet niet exact hoe het zit, maar er is een verdrag dat stelt dat landen die een haven hebben aan de Zwarte Zee, altijd toegang moeten blijven houden maar dat Turkije voor andere vaart mag afsluiten als er oorlog in de regio is. Onder die omstandigheden zou het zelfs zo kunnen zijn dat Turkije voor ondersteunde vloot afsluit en voor de Russen de boel open moet houden omdat het anders een oorlogsdaad jegens Rusland is omdat ze het primaire verdrag schenden.
Het is in elk geval allemaal niet zo'n eenvoudige beslissing als het lijkt en ik kan me voorstellen dat ook de NAVO juristen zich er over aan het buigen zijn.
Omdat je daarmee aan de Russische bevolking een hele duidelijke bevestiging afgeeft dat het verhaal van Putin klopt en dat jij de agressor bent. Voor de interne steun van Putin, die de hele wereld vakkundig om zeep probeert te helpen, zou dat echt een enorme boost zijn.quote:Op maandag 28 februari 2022 18:54 schreef THEFXR het volgende:
[..]
oh ja, waarom is dat slecht dan? iig niet goed voor het Russische moraal
quote:Op maandag 28 februari 2022 18:58 schreef Tengano het volgende:
[..]
Yep. En het is allemaal Poetin zijn eigen schuld en niet van die van de westerse agressors.
Andere tijden.quote:Op maandag 28 februari 2022 18:43 schreef Jed1Gam het volgende:
[..]
Herinner je nog hoeveel Russische soldaten(USSR) in WO2 afgestorven zijn.
8.6miljoen, en toen was het pas klaar
Idd, ik vermoed zware politieke druk achter de schermen. De corrupte FIFA doet dit niet uit zichzelf.quote:Op maandag 28 februari 2022 18:58 schreef westwoodblvd het volgende:
[..]
Nadat ze eerst probeerden om met een slap compromis ze alsnog mee te laten doen.
Daar ga je een democratisch gekozen land niet mee redden , overigens zullende oekrainers dat nooit accepterenquote:Op maandag 28 februari 2022 16:57 schreef Ludachrist het volgende:
[..]
Dan zit er maar één ding op: we gaan Oekraïne redden door het te laten annexeren door Rusland.
Dat bedrag was van voor de sancties. Dat stond in die hele lange tweet waarin ook gezegd werd dat de oligarchen achter Poetin zijn rug om een bijeenkomst hadden.quote:Op maandag 28 februari 2022 18:50 schreef Catatafishh het volgende:
[..]
De VS kreeg dan ook met heel wat minder sancties te maken
Het is niet zo ingewikkeld.quote:Op maandag 28 februari 2022 18:59 schreef Usert het volgende:
[..]
hmm.. dan zou Rusland er wellicht zelfs mee geholpen zijn. Geen idee hoeveel schepen andere landen er nu hebben liggen in vergelijking met Rusland..
Putin had dit toch zo goed gepland? Hoe kan hij dan na een weekje al een kat in het nauw zijn?quote:Op maandag 28 februari 2022 19:01 schreef Frutsel het volgende:
[..]
Kat in het nauw maakt rare sprongen....
En ik denk dat we nog raardere sprongen gaan zien.
Wel ver weg van die filmer gezien de tijd die het geluid nodig heeft om bij hem te komen.quote:
het schijnt dat creativiteit wordt afgebrand, kunnen hun koppen niet aan.quote:Op maandag 28 februari 2022 18:57 schreef ChevyCaprice het volgende:
[..]
De aanval is de beste verdediging. Je moet creatief zijn
Iemand die binnen 4 dagen dreigt met kernwapens, eigenlijk al vanaf 21 februari trouwens, is al “in het nauw”.quote:Op maandag 28 februari 2022 19:02 schreef WheeledWarrior het volgende:
[..]
Putin had dit toch zo goed gepland? Hoe kan hij dan na een weekje al een kat in het nauw zijn?
Exact. Het "rally 'round the flag"-effect.quote:Op maandag 28 februari 2022 18:59 schreef BehoorlijkKritisch het volgende:
[..]
Omdat je daarmee aan de Russische bevolking een hele duidelijke bevestiging afgeeft dat het verhaal van Putin klopt en dat jij de agressor bent. Voor de interne steun van Putin, die de hele wereld vakkundig om zeep probeert te helpen, zou dat echt een enorme boost zijn.
Omdat rusland een groot genoeg leger heeft om heel oekraine tot 1 grote ruïne te maken als ze dat zouden willen...quote:Op maandag 28 februari 2022 19:01 schreef THEFXR het volgende:
[..]
is geen antwoord op mijn vraag, maar retoriek
Behalve die schepen van de Zwarte Zee vloot die thans niet in de Zwarte Zee liggen.quote:Op maandag 28 februari 2022 19:02 schreef TheoddDutchGuy het volgende:
[..]
Het is niet zo ingewikkeld.
Alle schepen die niet bij de zwarte zee vloot horen, mogen niet door.
That’s all.
Dat is rampzalig voor de Russen, kunnen dus niet aanvullen van buitenaf.
De Russen zijn de enigen aan de zwarte zee met een fatsoenlijke marinequote:Op maandag 28 februari 2022 18:59 schreef Usert het volgende:
[..]
hmm.. dan zou Rusland er wellicht zelfs mee geholpen zijn. Geen idee hoeveel schepen andere landen er nu hebben liggen in vergelijking met Rusland..
Zou ook wel raar zijn “hey.. hey hou daar eens mee op! Ja wij vallen jullie binnen en beschieten jullie vanaf onze kant, maar je mag niet terugschieten!”quote:Op maandag 28 februari 2022 19:03 schreef westwoodblvd het volgende:
Oekraïne heeft overigens al raketten afgevuurd op Rusland, paar dagen terug. Zolang het militaire doelen zijn en ze daarmee de agressor kunnen raken in hun operatie om hun land in de nemen, lijkt dat me volstrekt gelegitimeerd.
Had ie het wel zo gepland? Alles wijst er tot nu toe op dat zijn initiële plan was dat hij als bevrijder zou worden binnen gehaald en hij zonder noemenswaardige weerstand, zowel binnen als buiten Oekraïne, zijn doelen zou bereiken.quote:Op maandag 28 februari 2022 19:02 schreef WheeledWarrior het volgende:
[..]
Putin had dit toch zo goed gepland? Hoe kan hij dan na een weekje al een kat in het nauw zijn?
Straks weer lege supermarkten in Rusland, maar ondertussen zit Poetin er warmpjes bij met zijn miljarden.quote:Op maandag 28 februari 2022 19:01 schreef Frutsel het volgende:
[..]
https://www.populationpyramid.net/ukraine/2019/quote:Op maandag 28 februari 2022 19:01 schreef TheoddDutchGuy het volgende:
[..]
Andere tijden.
Het huidige leger ziet deze oorlog al niet eens zitten.(op de sociopaten na die in ieder leger zitten natuurlijk)
Rusland is al jaren aan het achteruit gang qua bevolking, ze krimpen hard, op bijna destructieve wijze zelfs.
Ik hoop dat ze hem niet op de knop des doods laten drukken.quote:Op maandag 28 februari 2022 19:01 schreef Frutsel het volgende:
[..]
Welk target stel je voor in Rusland die Oekraïne wel even de voorsprong in dit conflict gaat geven dan?quote:Op maandag 28 februari 2022 19:01 schreef THEFXR het volgende:
[..]
is geen antwoord op mijn vraag, maar retoriek
Uiteindelijk zullen ze, hoe naar dat ook is, toch de Donbass en Krim moeten overdragen.quote:Op maandag 28 februari 2022 19:01 schreef michaelmoore het volgende:
[..]
Daar ga je een democratisch gekozen land niet mee redden , overigens zullende oekrainers dat nooit accepteren
De juiste wapens om dat te doen hebben ze zeker.quote:Op maandag 28 februari 2022 19:03 schreef over_hedge het volgende:
[..]
Omdat rusland een groot genoeg leger heeft om heel oekraine tot 1 grote ruïne te maken als ze dat zouden willen...
Ja denk dat die zich een beetje verrekend heeft op de reactie vanuit de rest van de wereldquote:Op maandag 28 februari 2022 19:04 schreef Tocadisco het volgende:
[..]
Had ie het wel zo gepland? Alles wijst er tot nu toe op dat zijn initiële plan was dat hij als bevrijder zou worden binnen gehaald en hij zonder noemenswaardige weerstand, zowel binnen als buiten Oekraïne, zijn doelen zou bereiken.
Zelfs zonder nukes kunnen ze dat vrij makkelijk.quote:Op maandag 28 februari 2022 19:05 schreef aloa het volgende:
[..]
De juiste wapens om dat te doen hebben ze zeker.
Dat ligt eraan, het vertraagd het doorvaren wel behoorlijk / limiteert maneuvering mogelijkheden.quote:Op maandag 28 februari 2022 19:03 schreef BehoorlijkKritisch het volgende:
[..]
Behalve die schepen van de Zwarte Zee vloot die thans niet in de Zwarte Zee liggen.
Dat zien we ja.quote:Op maandag 28 februari 2022 19:05 schreef over_hedge het volgende:
[..]
Zelfs zonder nukes kunnen ze dat vrij makkelijk.
Waarom doen ze dat nu dan niet?quote:Op maandag 28 februari 2022 19:05 schreef over_hedge het volgende:
[..]
Zelfs zonder nukes kunnen ze dat vrij makkelijk.
ik bedoel militaire doelen en voorraden, zodat je de supply line eerder afsluit.quote:Op maandag 28 februari 2022 18:59 schreef BehoorlijkKritisch het volgende:
[..]
Omdat je daarmee aan de Russische bevolking een hele duidelijke bevestiging afgeeft dat het verhaal van Putin klopt en dat jij de agressor bent. Voor de interne steun van Putin, die de hele wereld vakkundig om zeep probeert te helpen, zou dat echt een enorme boost zijn.
Dat is exact wat je niet wilt. De enige kans die je hebt om dit te laten stoppen (buiten de oorlog zelf winnen door de invasie af te slaan) is hopen dat de steun voor Putin dusdanig afbreekt dat hij wordt afgevallen door iedereen om hem heen. Dat het interne verzet tegen deze oorlog een kritische massa bereikt. En hoewel die kans niet heel groot is, is het echt verschrikkelijk dom om het tegen te werken.
Een aanval op Rusland zal het moraal van de troepen alleen maar verhogen. Nu snappen ze echt niet waar ze voor vechten, maar val Rusland aan en ze vechten voor het moederland.
Putin is er zeker toe in staat, al moet ie ieder land in europa plat maken, hij doet hetquote:Op maandag 28 februari 2022 19:03 schreef over_hedge het volgende:
[..]
Omdat rusland een groot genoeg leger heeft om heel oekraine tot 1 grote ruïne te maken als ze dat zouden willen...
Ja, het decadente Westen zou er nooit zo hard in gegaan zijn. En de EU zou eerst nog wekenlang met elkaar in discussie gaan en het onderling niet eens worden.quote:Op maandag 28 februari 2022 19:05 schreef LTVDK het volgende:
[..]
Ja denk dat die zich een beetje verrekend heeft op de reactie vanuit de rest van de wereld
Die pagina lijkt vooral over Amerikaanse wapens te gaan.quote:
quote:As of the beginning of 2020, Russia's fissile material stock is estimated to include about 128 tonnes of weapon-grade plutonium and 678 tonnes of highly-enriched uranium. Some of this material is in weapons.
Ze willen Oekraïne niet verwoesten, maar in de Russische invloedssfeer brengen/houden. Alleen blijkt dat wat moeilijker dan gedacht.quote:
Je weet dat dit maar een klein gedeelte van heel hun leger is? Of dacht je dat ze 100% inzetten.quote:
Dat kan Putin wel allemaal willen maar gaat zijn staf daar ook in mee?quote:Op maandag 28 februari 2022 19:07 schreef michaelmoore het volgende:
[..]
Putin is er zeker toe in staat, al moet ie ieder land in europa plat maken, hij doet het
beter een plat land dan een land dat tegen je is denkt ie
Toch ook wel mooi om te zien dat er bij zo'n cruciale situatie we toch allemaal eensgezinder blijken te zijn dan we dachtenquote:Op maandag 28 februari 2022 19:07 schreef Zwoerd het volgende:
[..]
Ja, het decadente Westen zou er nooit zo hard in gegaan zijn. En de EU zou eerst nog wekenlang met in discussie aan en het onderling niet eens worden.
Omdat ze niet alle steden in puin willen leggen en niet 40 000 000 mensen willen doden?quote:
Dat maakt geen reet uit. Russische grond is Russische grond. Daarbij is het veel minder riskant om die supply line af te sluiten zoals het nu gebeurt. Op eigen grondgebied, ver weg van de Russische basis.quote:Op maandag 28 februari 2022 19:07 schreef THEFXR het volgende:
[..]
ik bedoel militaire doelen en voorraden, zodat je de supply line eerder afsluit.
We hadden ook alle van te voren kunnen oplossen zodat we niet indeze politieke shit zitten. Vullen de gaten nu met geld en spullen om de economische ramp maar wat te dempen.quote:Op maandag 28 februari 2022 19:05 schreef fluitbekzeenaald2.0 het volgende:
Toch ben ik, als ik lees over alle bedrijven, overheden en organisaties die maatregelen hebben genomen tegen Rusland, wel een beetje trots op de wereld.
Ook wel cynisch, want het is niet genoeg en hoe lang ze het volhouden weten we niet. Maar het valt me mee.
quote:Op maandag 28 februari 2022 19:03 schreef over_hedge het volgende:
[..]
ik geloof het niet, teveel propaganda, om ons bang te houden.quote:Op maandag 28 februari 2022 19:03 schreef over_hedge het volgende:
[..]
Zouden daar ook 'veteranen' bijzitten die elk weekend in Amsterdam staan te demonstreren tegen de coronamaatregelen? Zou wel win-win zijn.quote:Op maandag 28 februari 2022 16:39 schreef HSG het volgende:
https://www.telegraaf.nl/(...)-vechten-in-oekraine
Steeds meer Nederlanders willen tegen de Russen vechten.
Dat moet je aan de staf van Hitler vragenquote:Op maandag 28 februari 2022 19:08 schreef Stoorzendert het volgende:
[..]
Dat kan Putin wel allemaal willen maar gaat zijn staf daar ook in mee?
Oke. Dan ben je heel erg naïef. Maar dan heeft een discussie van de rest ook weinig zinquote:Op maandag 28 februari 2022 19:10 schreef THEFXR het volgende:
[..]
[..]
ik geloof het niet, teveel propaganda, om ons bang te houden.
Nee, dat is me volstrekt helder. Maar kennelijk hebben ze goede redenen om de rest niet in te zetten en moeten ze wel smeken in Belarus en Tsjetsjenie voor meer troepen.quote:Op maandag 28 februari 2022 19:07 schreef over_hedge het volgende:
[..]
Je weet dat dit maar een klein gedeelte van heel hun leger is? Of dacht je dat ze 100% inzetten.
Een paar keer? Die hebben 42 keer gepland om hem te vermoorden.quote:Op maandag 28 februari 2022 19:10 schreef michaelmoore het volgende:
[..]
Dat moet je aan de staf van Hitler vragen
Die hebben een paar keer geprobeerd hem te vermoorden
Putin heeft bereikt wat we anders nooit bereikt zouden hebben, een volledig verenigd Westen, eat that.quote:Op maandag 28 februari 2022 19:10 schreef speknek het volgende:
[ twitter ]
Moet zeggen dat ik wel onder de indruk ben van hoe hard de EU gaat. Blijkt dat na twintig jaar stoken, desinformatie, landen tegen elkaar opsteken, extreemrechtse groepen financieren, cyberaanvallen, buitenrechtelijke executies in hoofdsteden, vluchtelingen als wapens gebruiken en tot twee keer toe een land dat met Europa praat over handel compleet kapot geschoten zien worden, de emmer toch een keertje overloopt.
Ze lijken nu echt niet meer te stoppen tot Rusland een hongersnood heeft en Putin een kogel kopt.
Putin heeft dat bereikt , ze zijn eensgezind in hun afkeer van de dictatorquote:Op maandag 28 februari 2022 19:11 schreef TweedeKlum het volgende:
[..]
Putin heeft bereikt wat we anders nooit bereikt zouden hebben, een volledig verenigd Westen, eat that.
Volgens mij kan hij dat niet in zijn eentje doen. Er zit niet 1 knopje op zijn bureau of zo.quote:Op maandag 28 februari 2022 19:04 schreef sirdanilot het volgende:
[..]
Ik hoop dat ze hem niet op de knop des doods laten drukken.
Ik sta doodsangsten uit
Maanden.quote:Op maandag 28 februari 2022 19:12 schreef Johannes788 het volgende:
Die beelden van vanavond weer. Walgelijk. Hoe lang kan dit nog door gaan?!!!
En dat is dus de cynische kant.quote:Op maandag 28 februari 2022 19:09 schreef Drass het volgende:
[..]
We hadden ook alle van te voren kunnen oplossen zodat we niet indeze politieke shit zitten. Vullen de gaten nu met geld en spullen om de economische ramp maar wat te dempen.
Gaan we straks ook zeggen dat we goed bezig om ons klimaat te redden ipv al zoveel jaren geleden te bedenken dat we anders hadden moeten leven?
https://www.wsj.com/artic(...)2-of-gdp-11645959425quote:Op maandag 28 februari 2022 18:29 schreef luxerobots het volgende:
[..]
Werd al gezegd op het nieuws dat Duitsland Israëlische drones wil kopen.
Wees blij dat ze dat alsnog niet doen. Ik ga nog altijd uit dat ze proberen daar een andere zittende macht willen plaatsen. Het land tot de middeleeuwen bombarderen zal ook nog eens niet geaccepteerd worden door China en de kans word dan ook groter dat een NAVO gaat ingrijpen en de Oekraïne dan wel zeker voor de Russen verloren is. Vooralsnog slagen de Russen niet in hun opzet. Maar om ze te onderschatten door wat twitter berichten lijkt mij ook niet verstandigquote:
Het idee was om snel kiev in te nemen, en dan een nieuwe overheid er te plaatsen. Niet om te proberen heel oekraine kapot te maken. Als ze dat zouden willen dan had het er heel anders uitgezien.quote:Op maandag 28 februari 2022 19:11 schreef BehoorlijkKritisch het volgende:
[..]
Maar kennelijk hebben ze goede redenen om de rest niet in te zetten
Niemand heeft in de afgelopen jaren bovendien meer voor de Europese integratie betekend dan Vladje Poetin. Ik denk dat hij stiekem een marionet van D666 is en achter de schermen Rob Jetten aan de Russische touwtjes trekt.quote:Op maandag 28 februari 2022 19:10 schreef speknek het volgende:
[ twitter ]
Moet zeggen dat ik wel onder de indruk ben van hoe hard de EU gaat. Blijkt dat na twintig jaar stoken, desinformatie, landen tegen elkaar opsteken, extreemrechtse groepen financieren, cyberaanvallen, buitenrechtelijke executies in hoofdsteden, vluchtelingen als wapens gebruiken en tot twee keer toe een land dat met Europa praat over handel compleet kapot geschoten zien worden, de emmer toch een keertje overloopt.
Ze lijken nu echt niet meer te stoppen tot Rusland een hongersnood heeft en Putin een kogel kopt.
Dat is ook nog een scenario. Als Rusland niet kan winnen en Oekraine over kan nemen kan hij het helemaal platgooien en zich vervolgens terugtrekken. Eigenlijk wat de geallieerden hebben gedaan met Duitsland.quote:Op maandag 28 februari 2022 19:05 schreef aloa het volgende:
[..]
De juiste wapens om dat te doen hebben ze zeker.
Je mist het punt.quote:Op maandag 28 februari 2022 18:25 schreef over_hedge het volgende:
[..]
Hoe lang is Saoedi-Arabië Jemen al aan het bombarderen zonder dat de wereld daar ene fuck om geeft?quote:Op maandag 28 februari 2022 19:12 schreef Johannes788 het volgende:
Heel veel russen wonen in de steden. Die platbombarderen komt nu eenmaal niet erg overeen met een naratief "vredesoperatie" hen van de "onderdrukking" te ontzetten.quote:
Doe maar niet.quote:Op maandag 28 februari 2022 19:14 schreef DarkwingDuck het volgende:
[..]
Hoe lang is Saoedi-Arabië Jemen al aan het bombarderen zonder dat de wereld daar ene fuck om geeft?
Zo lang en nog veel langer. En ja, het is heel erg kut.
Zonder nucleaire wapens zal dat nog steeds smerig tegenvallen. Leuk een miljoen soldaten naar Oekraïne sturen, maar de logistiek is een hel, de ruimte om de operatie te ontwrichten alleen maar groter.quote:Op maandag 28 februari 2022 19:09 schreef over_hedge het volgende:
[..]
Omdat ze niet alle steden in puin willen leggen en niet 40 000 000 mensen willen doden?
Als ze 100% zouden inzetten en alles kapot zouden willen maken dan is het zo klaar hoor.. Als je denkt van niet dan moet je eens opzoeken hoe groot hun leger is.
Het is al 8 jaar oorlog, dus heel lang.quote:Op maandag 28 februari 2022 19:12 schreef Johannes788 het volgende:
Enkel op korte termijn. Rusland heeft geen toekomst.quote:Op maandag 28 februari 2022 19:13 schreef fluitbekzeenaald2.0 het volgende:
[..]
En dat is dus de cynische kant.
Denk dat het economisch gezien verstandiger was geweest om Rusland te steunen.
Het leger van Rusland is idd veel groter. Maar het leger van Oekraïne is zeker niet klein (daar loop je niet zomaar overheen).quote:Op maandag 28 februari 2022 19:09 schreef over_hedge het volgende:
[..]
Omdat ze niet alle steden in puin willen leggen en niet 40 000 000 mensen willen doden?
Als ze 100% zouden inzetten en alles kapot zouden willen maken dan is het zo klaar hoor.. Als je denkt van niet dan moet je eens opzoeken hoe groot hun leger is.
30 seconden gekeken. Raisa is een ongekend dom varken.quote:
Nee dat kan niet, dan lopen ze elkaar in de weg en wordt het een heel groot kerkhofquote:Op maandag 28 februari 2022 19:16 schreef aloa het volgende:
[..]
En Rusland gaat echt niet zijn hele leger inzetten.
Ik vraag het me oprecht af of ze dat kunnen zonder nukes. Als je ziet hoe beperkt ze de lucht onder controle krijgen heb ik echt het idee dat het leger in een veel deplorabelere staat is dan ze ons willen doen geloven.quote:Op maandag 28 februari 2022 19:14 schreef over_hedge het volgende:
[..]
Het idee was om snel kiev in te nemen, en dan een nieuwe overheid er te plaatsen. Niet om te proberen heel oekraine kapot te maken. Als ze dat zouden willen dan had het er heel anders uitgezien.
Ze hebben er alleen iets te makkelijk over gedacht. Veranderd niks aan het feit dat als ze het echt zouden willen ze heel het land tot as kunnen maken.
Of hij reageert gewoon precies zoals verwacht en gehoopt.quote:Op maandag 28 februari 2022 19:14 schreef -XOR- het volgende:
Niemand heeft in de afgelopen jaren bovendien meer voor de Europese integratie betekend dan Vladje Poetin. Ik denk dat hij stiekem een marionet van D666 is en achter de schermen Rob Jetten aan de Russische touwtjes trekt.
Met de hoeveelheid vliegtuigen, artillery en andere vormen van afstandswapens heb je amper mensen op de grond nodig. Als je doel puur is om een stad kapot te maken.quote:Op maandag 28 februari 2022 19:15 schreef mcmlxiv het volgende:
[..]
Zonder nucleaire wapens zal dat nog steeds smerig tegenvallen. Leuk een miljoen soldaten naar Oekraïne sturen, maar de logistiek is een hel, de ruimte om de operatie te ontwrichten alleen maar groter.
Een offensieve oorlog, honderden kilometers op vreemd grondgebied is gewoon extreem lastig. Weet je hoeveel munitie 1 artilleriestuk die pakweg 10 granaten per minuut kan afvuren per dag vreet? Vrachtwagens vol. En dat voor 1 houwitser.
Welke beelden? Dat bombardement op Charkov?quote:Op maandag 28 februari 2022 19:12 schreef Johannes788 het volgende:
Vertel. Hoe had dit gekund? Door Putin verder z'n gang te laten gaan?quote:Op maandag 28 februari 2022 19:09 schreef Drass het volgende:
[..]
We hadden ook alle van te voren kunnen oplossen zodat we niet indeze politieke shit zitten.
Nou in Syrië lukte het aardig.quote:Op maandag 28 februari 2022 19:17 schreef BehoorlijkKritisch het volgende:
[..]
Ik vraag het me oprecht af of ze dat kunnen zonder nukes. Als je ziet hoe beperkt ze de lucht onder controle krijgen heb ik echt het idee dat het leger in een veel deplorabelere staat is dan ze ons willen doen geloven.
Iets met bezettingszones...quote:Op maandag 28 februari 2022 19:14 schreef Tengano het volgende:
[..]
Dat is ook nog een scenario. Als Rusland niet kan winnen en Oekraine over kan nemen kan hij het helemaal platgooien en zich vervolgens terugtrekken. Eigenlijk wat de geallieerden hebben gedaan met Duitsland.
Gelukkig niet zegquote:Op maandag 28 februari 2022 19:12 schreef Tengano het volgende:
[..]
Volgens mij kan hij dat niet in zijn eentje doen. Er zit niet 1 knopje op zijn bureau of zo.
Ik zag eens een filmpje dat Putin op een internationaal congress met 6 bodyguards naar de plee ging. Die man wordt echt goed beschermdquote:Op maandag 28 februari 2022 19:14 schreef KreKkeR het volgende:
Want wat we uiteindelijk snel nodig hebben is Putin die wordt afgezet/afgeknald door zijn eigen mensen/bevolking. Want het is niet zo dat wij hem vanuit het westen weg kunnen schoppen. Zij zijn dus onze enige hoop. En daar hebben ze wellicht een goede "incentive" voor nodig: veel dode jonge Russen.
Een nachtje tapijtbombardementem uitvoeren boven Kiev is voldoende hoor.quote:Op maandag 28 februari 2022 19:15 schreef mcmlxiv het volgende:
[..]
Zonder nucleaire wapens zal dat nog steeds smerig tegenvallen. Leuk een miljoen soldaten naar Oekraïne sturen, maar de logistiek is een hel, de ruimte om de operatie te ontwrichten alleen maar groter.
Een offensieve oorlog, honderden kilometers op vreemd grondgebied is gewoon extreem lastig. Weet je hoeveel munitie 1 artilleriestuk die pakweg 10 granaten per minuut kan afvuren per dag vreet? Vrachtwagens vol. En dat voor 1 houwitser.
Misschien heeft corona ook wel roet in het eten gegooid. De hele wereld is eindelijk blij en verrast dat we daar een beetje van af zijn en nou gaat Poetin een beetje lopen muiten. Daar zit ook helemaal niemand op te wachten.quote:Op maandag 28 februari 2022 19:10 schreef Scrummie het volgende:
Ik vind het fantastisch om te zien hoe de reactie richting Rusland is vanuit de hele wereld. Echt niet verwacht, dat het op deze manier zou gaan. Tuurlijk, bij sommige bedrijven kan je wat kanttekeningen plaatsen, maar het lijkt er vooralsnog erg op dat men de negatieve gevolgen voor lief neemt om collectief te laten merken dat dit niet door de beugel kan.
Hartverwarmend, zeker na een wereldwijde crisis die we óók zelden tot nooit hebben gezien (in deze tijd) en die ook al genoeg klappen/geld heeft gekost.
5 miljoen roebel, daar kunnen ze binnenkort een week boodschappen mee doen.quote:
de hele wereld zegt hij:')quote:Op maandag 28 februari 2022 19:10 schreef Scrummie het volgende:
Ik vind het fantastisch om te zien hoe de reactie richting Rusland is vanuit de hele wereld. Echt niet verwacht, dat het op deze manier zou gaan. Tuurlijk, bij sommige bedrijven kan je wat kanttekeningen plaatsen, maar het lijkt er vooralsnog erg op dat men de negatieve gevolgen voor lief neemt om collectief te laten merken dat dit niet door de beugel kan.
Hartverwarmend, zeker na een wereldwijde crisis die we óók zelden tot nooit hebben gezien (in deze tijd) en die ook al genoeg klappen/geld heeft gekost.
quote:Op maandag 28 februari 2022 18:32 schreef Zwoerd het volgende:
[..]
Ik geloof best dat het de realiteit is. Maar of dat gesprek echt is, twijfel ik sterk aan, helemaal dat er specifiek gezegd wordt dat er burgers worden aangevallen.
Mooi. Dan kan Neres dus gewoon in Oekraine blijven als Poetin zo'n fijne kerel is.quote:Op maandag 28 februari 2022 19:20 schreef LordVoldermort het volgende:
Het walgelijke Brazilië is ook weer eens niet tegen Putin. Je verwacht het niet. Wat een kut land is dat toch ook.
raisaquote:Op maandag 28 februari 2022 19:17 schreef Scrummie het volgende:
[..]
30 seconden gekeken. Raisa is een ongekend dom varken.
Ze hebben wel veel gas, en graan en nog wat andere spullen. Wellicht stort het ooit een keer in maar op welke termijn plant de economie?quote:Op maandag 28 februari 2022 19:15 schreef theunderdog het volgende:
[..]
Enkel op korte termijn. Rusland heeft geen toekomst.
Zij hebben dan nog steeds 5 miljoen meer dan wat ze eerst hadden ... en hun leven.quote:Op maandag 28 februari 2022 19:21 schreef TweedeKlum het volgende:
[..]
5 miljoen roebel, daar kunnen ze binnenkort een week boodschappen mee doen.
quote:Op maandag 28 februari 2022 19:14 schreef -XOR- het volgende:
[..]
Niemand heeft in de afgelopen jaren bovendien meer voor de Europese integratie betekend dan Vladje Poetin. Ik denk dat hij stiekem een marionet van D666 is en achter de schermen Rob Jetten aan de Russische touwtjes trekt.
Gezien de hoeveelheid Russen die daar wonen denk ik van niet.quote:Op maandag 28 februari 2022 19:20 schreef NightDancert het volgende:
[..]
Een nachtje tapijtbombardementem uitvoeren boven Kiev is voldoende hoor.
De EU, van al die inbeslag genomen bezittingen van oligarchen. Lijkt me de beste manier om dat geld te besteden.quote:Op maandag 28 februari 2022 19:21 schreef Momo het volgende:
[..]
Dat is bijna 50k euro, wie betaald dat?
Er zijn opvallend weinig beelden van de luchtmacht (van beide partijen).quote:Op maandag 28 februari 2022 19:20 schreef NightDancert het volgende:
[..]
Een nachtje tapijtbombardementem uitvoeren boven Kiev is voldoende hoor.
Tegen de tijd dat het moet worden uitbetaald is het nog 500 euro.quote:Op maandag 28 februari 2022 19:21 schreef Momo het volgende:
[..]
gewoon die basis vernietigen, is Putin weer pissed off en het moraal is weg.quote:Op maandag 28 februari 2022 19:09 schreef BehoorlijkKritisch het volgende:
[..]
Dat maakt geen reet uit. Russische grond is Russische grond. Daarbij is het veel minder riskant om die supply line af te sluiten zoals het nu gebeurt. Op eigen grondgebied, ver weg van de Russische basis.
Ze krijgen genoeg donatiesquote:Op maandag 28 februari 2022 19:21 schreef Momo het volgende:
[..]
Dat zullen ze inderdaad niet doen, maar dat was mijn punt niet.quote:Op maandag 28 februari 2022 19:22 schreef TweedeKlum het volgende:
[..]
Gezien de hoeveelheid Russen die daar wonen denk ik van niet.
Behalve dat dit een achterlijke redenering is zit hij daar al niet meer.quote:Op maandag 28 februari 2022 19:21 schreef -XOR- het volgende:
[..]
Mooi. Dan kan Neres dus gewoon in Oekraine blijven als Poetin zo'n fijne kerel is.
Ja die nazi's van 80 jaar geleden hebben zich 80 jaar verborgen gehouden.quote:
Jij denkt dat Rusland niet zijn best doet? Ik waag dat te betwijfelen.quote:Op maandag 28 februari 2022 19:17 schreef over_hedge het volgende:
[..]
Met de hoeveelheid vliegtuigen, artillery en andere vormen van afstandswapens heb je amper mensen op de grond nodig. Als je doel puur is om een stad kapot te maken.
Het relevante deel van de wereld dan. Vooralsnog zijn de enige echte bondgenoten die Poetin in dit alles heeft Wit-Rusland, Venezuela en Syrië. Niet echt een denderende alliantie waar je bang van moet worden.quote:
Die misdadiger van een Bolsanaro hoort in een gevangenis thuis en ik hoop dat dit ook zal gebeuren. Hij heeft vele doden van zijn eigen bevolking op zijn geweten tijdens de coronapandemie.quote:Op maandag 28 februari 2022 19:20 schreef LordVoldermort het volgende:
Het walgelijke Brazilië is ook weer eens niet tegen Putin. Je verwacht het niet. Wat een kut land is dat toch ook.
Elke zinnige startup investeert in duurzame energie. Bovenstaande industrieën worden nog in stand gehouden door oligarchen en types als de broeders Koch. Smerig, vuil en niet de toekomst die je als beschaafde wereld wil hebben.quote:Op maandag 28 februari 2022 19:21 schreef fluitbekzeenaald2.0 het volgende:
[..]
Ze hebben wel veel gas, en graan en nog wat andere spullen. Wellicht stort het ooit een keer in maar op welke termijn plant de economie?
quote:
Vanuit Argentinie is Hitler onderweg met een duikbootquote:Op maandag 28 februari 2022 19:23 schreef TweedeKlum het volgende:
[..]
Ja die nazi's van 80 jaar geleden hebben zich 80 jaar verborgen gehouden.
Ik bespeur enig cynisme. Wat is hier mis mee?quote:Op maandag 28 februari 2022 19:21 schreef theunderdog het volgende:
[..]
En moreler graag je het niet. Wat een waardige leiders hebben die Oekraïners zeg.
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |