Even posten om terug te kunnen vindenquote:
Het grote verschil is wel dat de US gewoon de geldpers aan konden slingeren waarbij Rusland op het moment Roebels bloed. Die zijn over 3 weken volledig failliet en buitengesloten van zo'n beetje de complete beschaafde wereld.quote:Op maandag 28 februari 2022 16:57 schreef RamboDirk het volgende:
[..]
USA stond ook pas na 3 weken in het centrum van Baghdad, tegen een Iraaks leger dat in de 1e 48uur al half uit mekaar viel. Dat de Oekrainers hevig verzet binnen is wel duidelijk maar dit de echte strijd om Kiev is nog niet begonnen.
Dan moeten we ook B zeggen en de russen ook weer toelaten tot Unter Den Linden en Alexanderplatzquote:Op maandag 28 februari 2022 16:57 schreef Ludachrist het volgende: [..] Dan zit er maar één ding op: we gaan Oekraïne redden door het te laten annexeren door Rusland.
oorlog kent geen grenzen dat zie je maarquote:
Wat snel, dit kan toch niet echt waar zijn?!quote:
Karakteriseert jou dan wel weer dat je wel de moeite neemt om beledigingen op je touchscreen te typen, maar niet de moeite wil nemen voor een open discussie.quote:Op maandag 28 februari 2022 16:51 schreef DDDDDaaf het volgende:
[..]
Ik ga mijn tijd niet verknoeien aan het op een touchscreen uittypen van een antwoord op de post van een kremlintroll. Misschien dat ik me die moeite nog eens neem wanneer ik achter m'n PC zit.
Je mag wel weten dat ik het nihilisme van de koude oorlog en de wereldwijde angst voor de Soviets bewust heb meegemaakt, en dat ik ouder ben dan jij denkt.quote:Je geeft overigens aan dat je pas rond je veertigste enigszins een idee van het verloop van WO II kreeg, dat zegt in mijn optiek wel genoeg...
Nou, dan zal Turkije binnenkort ook wel weer langskomen, die voeren immers ook al tijden oorlog tegen het kwaad in hun ogen.quote:
Ik hoop het. En dan ervoor in de plaats een Westerse democratie. Die dan uitwaait over alle buurlanden (Belarus) en moslimlanden die niet meer door Rusland beschermd worden zoals Iran en Syrie.quote:Op maandag 28 februari 2022 16:53 schreef HSG het volgende:
[..]
Het Russische leger is groot genoeg om nog even door te gaan maar ze lijden in tegenstelling tot het Syrische leger grote verliezen. Ik heb er een hard hoofd in dat ze nog een week door gaan want je eigen bevolking is al zwaar tegen dit zorgt alleen maar voor meer woede.
Ik denkt dat er een revolutie aan komt.
Yandex translation:quote:
Lijkt me goed, we moeten wel respect hebben voor Poetin zijn gevoelens van onzekerheid over de veiligheid van Rusland. Het zou goed kunnen dat die gevoelens verdwijnen als hij ook Duitsland mag annexeren, dus dat is het proberen waard, anders zou het wel eens kunnen escaleren.quote:Op maandag 28 februari 2022 16:59 schreef Catatafishh het volgende:
[..]
Dan moeten we ook B zeggen en de russen ook weer toelaten tot Unter Den Linden en Alexanderplatz
Iedereen kan briefjes sturen.quote:Op maandag 28 februari 2022 17:01 schreef VictoriaIntegrity7 het volgende:
[..]
Wat snel, dit kan toch niet echt waar zijn?!
En daarna verscheurd of wat?quote:
Application to membership. Dus geen lidmaatschap nog.quote:Op maandag 28 februari 2022 17:02 schreef Cheeseburgert het volgende:
[..]
Yandex translation:
[ afbeelding ]
Is geen "je bent nu lid" contract oid. Gewoon een letter of intent. Turkije heeft zo'n ding al 20 jaar geleden een keer ondertekend.
Nog net geen comic sans lettertype.quote:Op maandag 28 februari 2022 17:02 schreef Cheeseburgert het volgende:
[..]
Yandex translation:
[ afbeelding ]
Is geen "je bent nu lid" contract oid. Gewoon een letter of intent. Turkije heeft zo'n ding al 20 jaar geleden een keer ondertekend.
Uh dat is ze nu al hoor.quote:Op maandag 28 februari 2022 16:55 schreef Catatafishh het volgende: [..] Wij zitten te ver uit elkaar qua standpunt. Ursula vliegt regelmatig uit de bocht. Wordt openlijk niet serieus genomen (zowat op het niveau van putin en die andere chef) en heeft geen enkele visie om uit te dragen. Ik zie niet hoe dat een leider kan zijn van welke EU vorm dan ook
Hun precision strike bombs waren op dag 1 al op schijnt het. Nu hebben ze alleen nog die unguided rommel over.quote:
Application, niet toelating.quote:
Dit is niet de toelating. EU lidstaten moeten daar eerst gewoon over stemmen hoor.quote:Op maandag 28 februari 2022 17:01 schreef VictoriaIntegrity7 het volgende:
[..]
En toen de Amerikanen zich jaren later eindelijk terugtrokken konden ze binnen 3 jaar weer terugvliegen daar naartoe om de door hun gewenste overheid overeind te houden toen IS grote gebieden begon te veroveren daar. Een soortgelijk iets gebeurde in Afghanistan, 20 jaar troepen daar gehouden en toen ze er weg gingen viel het binnen een mum van tijd in handen van de Taliban. In de 21e eeuw is dat soort regime change van buitenaf gewoon onmogelijk geworden, hoe hard en hoe lang ze het ook blijven proberen en dat gaat voor Rusland nu echt niet anders zijn.quote:Op maandag 28 februari 2022 16:59 schreef Cheeseburgert het volgende:
[..]
Het grote verschil is wel dat de US gewoon de geldpers aan konden slingeren waarbij Rusland op het moment Roebels bloed. Die zijn over 3 weken volledig failliet en buitengesloten van zo'n beetje de complete beschaafde wereld.
hebben ze al gedaan was donker roodquote:Op maandag 28 februari 2022 17:04 schreef Isdatzo het volgende:
[..]
EU lidstaten moeten daar gewoon over stemmen hoor.
Natuurlijk. Het is maar je eigen volk dat je wilt bevrijden van drugsverslaafde nazi's, dus waarom zou je in bevolkte gebieden die dure guided missiles gebruiken. Gewoon alles plat, daar hebben je broeders en zusters vast begrip voor.quote:
Precies. Ook moet zo'n applicatie in één van de 3 talen Engels, Frans of Duits geschreven worden.quote:Op maandag 28 februari 2022 17:02 schreef Cheeseburgert het volgende:
[..]
Yandex translation:
[ afbeelding ]
quote:Op maandag 28 februari 2022 17:02 schreef Cheeseburgert het volgende:
[..]
Yandex translation:
[ afbeelding ]
35 jaarquote:Turkey Turkey Candidate negotiating (effectively frozen) 14 April 1987
Welke "beledigingen"?quote:Op maandag 28 februari 2022 17:01 schreef RetepV het volgende:
[..]
Karakteriseert jou dan wel weer dat je wel de moeite neemt om beledigingen op je touchscreen te typen, maar niet de moeite wil nemen voor een open discussie.
[..]
Je mag wel weten dat ik het nihilisme van de koude oorlog en de wereldwijde angst voor de Soviets bewust heb meegemaakt, en dat ik ouder ben dan jij denkt.
35 maatquote:
Exact, dit zegt niks. Als straks de rook is neergedaald dan stemt de halve EU gewoon tegen.quote:Op maandag 28 februari 2022 17:05 schreef RetepV het volgende:
[..]
Precies. Ook moet zo'n applicatie in één van de 3 talen Engels, Frans of Duits geschreven worden.
Ik zal het geen hoax noemen, maar het is hooguit symbolisch.
Staat in de grondwet van Oekraïne..dat ze lid willen worden van de EU.quote:
Ik kan me echt niet voorstellen dat ze nu al zonder zitten.quote:Op maandag 28 februari 2022 17:03 schreef slashdotter3 het volgende:
[..]
Hun precision strike bombs waren op dag 1 al op schijnt het. Nu hebben ze alleen nog die unguided rommel over.
Dat is het vooral idd. En een signaal naar de eigen bevolking.quote:Op maandag 28 februari 2022 17:02 schreef Cheeseburgert het volgende:
[..]
Wel een mooie middelvinger naar Putput
Allemaal deel van de onderhandelingen. Als je van een extreme uitgangspositie begint, is het midden dichter bij waar je wilt uitkomen. Dit geldt uiteraard ook voor de Russen (zie nucleaire dreiging bijvoorbeeld).quote:Op maandag 28 februari 2022 17:05 schreef RetepV het volgende:
[..]
Precies. Ook moet zo'n applicatie in één van de 3 talen Engels, Frans of Duits geschreven worden.
Ik zal het geen hoax noemen, maar het is hooguit symbolisch.
Lijkt veel. Tot je opzoekt hoeveel spul ze hebben. Dan is dit eigenlijk nog vrij weinig helaasquote:Op maandag 28 februari 2022 17:06 schreef Frikandelbroodje het volgende:
Neem het met een korreltje zout maar...
[ twitter ]
[ twitter ]
Damn.
Zweden doet nu dus ook mee aan de oorlogquote:Op maandag 28 februari 2022 17:06 schreef slashdotter3 het volgende:
[..]
[ afbeelding ]
Goedkope IKEA bureau
Dat is het al. Met dit soort retoriek speel je alleen maar de Russen in de kaart.quote:Op maandag 28 februari 2022 17:07 schreef Catatafishh het volgende:
[..]
Dat weet ik maar dit hele proces zou niet met het conflict vermengd moeten worden
2 schepen?? Met wat?quote:Op maandag 28 februari 2022 17:06 schreef Frikandelbroodje het volgende:
[ twitter ]
[ twitter ]
Damn.
Er zijn een heleboel criteria waaraan ze moeten voldoen. En ieder land moet akkoord gaan. Zo moet er in Fra bijv een referendum uitgeschreven worden, wil een nieuw land toetreden.quote:Op maandag 28 februari 2022 17:01 schreef VictoriaIntegrity7 het volgende:
[..]
quote:De FIFA is van plan om alle nationale elftallen en clubs uit Rusland voor onbepaalde tijd te schorsen, zo laat een bron dicht bij de wereldvoetbalbond maandag weten aan Reuters. De verwachting is dat de FIFA, dat in koortsachtig overleg is met de UEFA over het voetbal in Rusland voor dit jaar, het besluit nog deze maandag definitief naar buiten brengt. In dat geval is kwalificatie voor het WK in Qatar van later dit jaar onmogelijk geworden voor Rusland. De sanctie van de overkoepelende voetbalbonden volgt op de Russische invasie in Oekraïne van vorige week.
Ja dat is ze in functie maar ik vind haar geen leider in de uitoefening van die functiequote:Op maandag 28 februari 2022 17:03 schreef laforest het volgende:
[..]
Uh dat is ze nu al hoor.
(En een heel goede. Mogen we blij en trots op zijn).
Dit is trouwens geen BUKquote:Op maandag 28 februari 2022 16:35 schreef koffiekoekjes het volgende:
[ twitter ]
Koekoek, nog meer Turkse drone acties. Weer (2x?) BUK gesloopt
Bedoel je met veel hoe veel ze daar inzetbaar hebben staan aan de grens of de totale capaciteit van het Russische leger?quote:Op maandag 28 februari 2022 17:08 schreef over_hedge het volgende:
[..]
Lijkt veel. Tot je opzoekt hoeveel spul ze hebben. Dan is dit eigenlijk nog vrij weinig helaas
Die man links kan zonder problemen 3 jaar in een schuilkelder overlevenquote:Op maandag 28 februari 2022 17:06 schreef slashdotter3 het volgende:
[..]
[ afbeelding ]
Goedkope IKEA bureau
Precies. Ik had 20 jaar geleden nog de hoop maar Poetin is compleet de weg kwijt met alle gevolgen.quote:Op maandag 28 februari 2022 17:05 schreef DDDDDaaf het volgende:
[..]
Welke "beledigingen"?
De angst voor de sovjets nog meegemaakt, maar vervolgens anno 2021 wel pro-Poetin zijn, dan is er in de voorbije jaren toch iets serieus misgegaan...
4500 doden. Dat is net zo veel als de Amerikanen in 9 jaar Irak man.quote:Op maandag 28 februari 2022 17:08 schreef over_hedge het volgende:
[..]
Lijkt veel. Tot je opzoekt hoeveel spul ze hebben. Dan is dit eigenlijk nog vrij weinig helaas
Vessels. Kan van alles betekenen. Een coast guard die 0 wapens heeft telt ook als een vessel.quote:
"op de post van een kremlintrol"quote:
Alweer beledigingen?quote:De angst voor de sovjets nog meegemaakt, maar vervolgens anno 2021 wel pro-Poetin zijn, dan is er in de voorbije jaren toch iets serieus misgegaan...
Ik betwijfel dat wat hier gepost wordt Rusland enig voordeel kan opleveren.quote:Op maandag 28 februari 2022 17:08 schreef trein2000 het volgende:
[..]
Dat is het al. Met dit soort retoriek speel je alleen maar de Russen in de kaart.
Nee. Want de EU gaat niet over ballen tonen of hard vechten. Dat gaat over economische stabiliteit.quote:Op maandag 28 februari 2022 17:07 schreef LordVoldermort het volgende:
Als je tegen Putin oorlog voert verdien je wel extreem veel pluspunten.
In totaal. Ik weet en snap dat ze niet alles daar hebben staan natuurlijk.quote:Op maandag 28 februari 2022 17:09 schreef Tocadisco het volgende:
[..]
Bedoel je met veel hoe veel ze daar inzetbaar hebben staan aan de grens of de totale capaciteit van het Russische leger?
Sws is het hebben en gebruiken van tanks niet geschikt om het sentiment in een modern uitgerust land te doen keren. Ja het zijn kutdingen maar niet extreem moeilijk om uit te schakelen.quote:Op maandag 28 februari 2022 16:52 schreef WheeledWarrior het volgende:
[..]
Sommige tanks komen rechtstreeks uit een Sovjet-museum gereden.
Die zijn gewoon verkocht. Al een paar jaar terug.quote:Op maandag 28 februari 2022 17:02 schreef RAVW het volgende:
LOL dadelijk Erdogan nog boos .. van hoe kan het dat hun al in de EU zitten en wij niet, lever ik daarom mijn dure drones uit![]()
![]()
4500 doden in een paar dagenquote:Op maandag 28 februari 2022 17:08 schreef over_hedge het volgende:
[..]
Goedkope tekst ook...quote:Op maandag 28 februari 2022 17:06 schreef slashdotter3 het volgende:
[..]
[ afbeelding ]
Goedkope Goedkoop IKEA bureau
Als ik je post lees kan ik ook echt geen enkele andere conclusie trekken dan dat je 100% pro-Putin bent hoor. Je doet niet eens een poging om het te verbergen, je volgt zijn totale bullshit narratief tot op de letter op. Zelfs Baudet krijgt het niet beter voor elkaar.quote:Op maandag 28 februari 2022 17:09 schreef RetepV het volgende:
[..]
"op de post van een kremlintrol"
Je eigen woorden. En in voorgaande posts schreef je ook zulke beledigende shitzooi.
[..]
Alweer beledigingen?
Afgedaan. Wat verspil je toch een tijd voor iedereen.
En daarvoor moeten ze laag vliegen.quote:Op maandag 28 februari 2022 17:03 schreef slashdotter3 het volgende:
[..]
Hun precision strike bombs waren op dag 1 al op schijnt het. Nu hebben ze alleen nog die unguided rommel over.
Al 450x langsgekomenquote:Op maandag 28 februari 2022 17:10 schreef Tengano het volgende:
Deze vind ik ook wel bijzonder:
Zelensky laat zelfs gedetineerden vrij als ze willen vechten tegen Rusland.
[ twitter ]
Ja. Zijn er 4500 te veel. Maar ze hebben meer dan een miljoen aan actief personeel. Dan is 4500 vrij weinig.quote:Op maandag 28 februari 2022 17:09 schreef trein2000 het volgende:
[..]
4500 doden. Dat is net zo veel als de Amerikanen in 9 jaar Irak man.
Totaal niet te vergelijken.quote:Op maandag 28 februari 2022 17:09 schreef trein2000 het volgende:
[..]
https://www.theguardian.c(...)nvasion-live-updatesquote:Russia’s actions in Ukraine are being “distorted and thwarted”, Russia’s UN ambassador Vassily Nebenzia has said.
Speaking at the United Nations, Nebenzia blamed the crisis on Ukraine and claimed it had been unwilling to engage in dialogue.
Nebenzia said:
The root for the current crisis lies in the actions of Ukraine itself. For many years it sabotaged and flouted its direct obligations under the Minsk package of measures.
He continued:
Just recently there was a hope that in Kyiv they would reconsider and that they would indeed comply with what they signed onto in 2018.
However the latest confirmation from the senior leadership of the country was that Ukraine was unwilling to engage in this dialogue, and they were unwilling to take steps to grant special status to Donbas.
Als je 4500 lijkzakken thuisgestuurd krijgt dan piep je toch echt anders. Dat zijn echt absurde verliezen in een paar dagen, onvoorstelbaar.quote:Op maandag 28 februari 2022 17:11 schreef over_hedge het volgende:
[..]
Ja. Zijn er 4500 te veel. Maar ze hebben meer dan een miljoen aan actief personeel. Dan is 4500 vrij weinig.
Deze post is pas 126x langsgekomen!quote:Op maandag 28 februari 2022 17:11 schreef Frozen-assassin het volgende:
[..]
Al 450x langsgekomen
@:Mexicanobakker
Dan moet je Putin omver gooien, anders lukt dat nooit. Dat zie je nu.quote:Op maandag 28 februari 2022 17:10 schreef BehoorlijkKritisch het volgende:
[..]
Nee. Want de EU gaat niet over ballen tonen of hard vechten. Dat gaat over economische stabiliteit.
Blablabla Oekraine doet niet wat wij willen en nu wij huilen huilen met bomme gooien bla blaquote:Op maandag 28 februari 2022 17:11 schreef crystal_meth het volgende:
[..]
https://www.theguardian.c(...)nvasion-live-updates
Als dit zo is, dan was dat bombardement in Kharkov, dat we op die filmpjes zagen, ook het Oekraïense leger die de Russen in de pan hakten. Want anders zouden de Oekraïners veel meer verliezen hebben.quote:Op maandag 28 februari 2022 17:06 schreef Frikandelbroodje het volgende:
[ twitter ]
Maar ze gaan niet de volle één miljoen soldaten inzetten daar, ik weet niet hoe veel Oekraïne ze precies waard is maar ik kan het me niet voorstellen dat ze het zo graag willen hebben dat ze Rusland zelf niet meer kunnen verdedigen.quote:Op maandag 28 februari 2022 17:11 schreef over_hedge het volgende:
[..]
Ja. Zijn er 4500 te veel. Maar ze hebben meer dan een miljoen aan actief personeel. Dan is 4500 vrij weinig.
Even de oude rommel opruimen. Of zo .quote:Op maandag 28 februari 2022 17:12 schreef franske19 het volgende:
[..]
De Russen hebben vooral oude ongeleide meuk.
Misschien al 5300quote:Op maandag 28 februari 2022 17:09 schreef trein2000 het volgende:
[..]
Bovendien zijn er tussen de 100.000 en 200.000 ingezet, driekwart van de Russische gevechtskracht. Dat werpt al weer een heel ander licht op dat getal.quote:Op maandag 28 februari 2022 17:12 schreef BehoorlijkKritisch het volgende:
[..]
Als je 4500 lijkzakken thuisgestuurd krijgt dan piep je toch echt anders. Dat zijn echt absurde verliezen in een paar dagen, onvoorstelbaar.
Vragen staat vrij en vooral interessant of het een Njet wordt of "we" (EU) gaan het zoals Ursula bedoelde meenemen en om vervolgens de aanvraag in behandeling te nemen (wat best een tijdje kan duren).quote:
dat zou mooi zijn ...... heb het echt te doen met die mensen ... binnen een week ben je gewoon raketten voerquote:Op maandag 28 februari 2022 17:11 schreef crystal_meth het volgende:
[..]
https://www.theguardian.c(...)nvasion-live-updates
En wat gebeurt er met Assad en de Syrische opstand als er een revolutie plaatsvindt in Rusland.quote:Op maandag 28 februari 2022 16:53 schreef HSG het volgende:
[..]
Het Russische leger is groot genoeg om nog even door te gaan maar ze lijden in tegenstelling tot het Syrische leger grote verliezen. Ik heb er een hard hoofd in dat ze nog een week door gaan want je eigen bevolking is al zwaar tegen dit zorgt alleen maar voor meer woede.
Ik denkt dat er een revolutie aan komt.
De timing helpt echt niet, zorgt er alleen maar voor dat Rusland straks (nog verder) gaat escaleren.quote:Op maandag 28 februari 2022 17:13 schreef Paul het volgende:
OOR / [brekend] Ukraine tekent voor EU-lidmaatschap
4500. Zoveel soldaten is Spanje kwijtgeraakt gedurende de hele Tweede Wereldoorlog.quote:Op maandag 28 februari 2022 17:13 schreef trein2000 het volgende:
[..]
Bovendien zijn er tussen de 100.000 en 200.000 ingezet, driekwart van de Russische gevechtskracht. Dat werpt al weer een heel ander licht op dat getal.
Mijn punt is dat ze meer dan 1 miljoen actief personeel hebben. Dan is het procentueel gezien gewoon vrij weinig.quote:Op maandag 28 februari 2022 17:12 schreef BehoorlijkKritisch het volgende:
[..]
Als je 4500 lijkzakken thuisgestuurd krijgt dan piep je toch echt anders. Dat zijn echt absurde verliezen in een paar dagen, onvoorstelbaar.
Aan het worden?quote:Op maandag 28 februari 2022 17:15 schreef BehoorlijkKritisch het volgende:
[..]
Eigenlijk is het niet eens grappig meer. Die man is echt een staatsgevaar aan het worden.
VN ambassadeur van de EU.quote:Op maandag 28 februari 2022 17:14 schreef Ebinas het volgende:
Geen idee wie of wat hier spreekt. Cam rechts boven
Kom net binnenvallen en slinger de boel aan
Het ging me om de motie; dat was live. Wordt niet eens in stemming gebracht.quote:Op maandag 28 februari 2022 17:16 schreef theunderdog het volgende:
[..]
Heb het teruggekeken. Zo gek was het toch niet wat hij zei?
Gelooft iemand dat aantal hier dan? Dat zijn er 1000 per dag ongeveer. Hoe hadden ze dat moeten doen.quote:Op maandag 28 februari 2022 17:14 schreef BehoorlijkKritisch het volgende:
[..]
4500. Zoveel soldaten is Spanje kwijtgeraakt gedurende de hele Tweede Wereldoorlog.
Tx! zocht al, maar dit is snellerquote:Op maandag 28 februari 2022 17:16 schreef Papierversnipperaar het volgende:
[..]
VN ambassadeur van de EU.
Dat klopt. Maar al is het 100 000. Dan zit je nog niet op 10%. Ze houden heel goed stand. En duurt al langer dan rusland zelf ook dacht. Maar uiteindelijk is er geen houden aanquote:Op maandag 28 februari 2022 17:13 schreef Tocadisco het volgende:
[..]
Maar ze gaan niet de volle één miljoen soldaten inzetten daar, ik weet niet hoe veel Oekraïne ze precies waard is maar ik kan het me niet voorstellen dat ze het zo graag willen hebben dat ze Rusland zelf niet meer kunnen verdedigen.
Ja, maar ze hebben maar een 150.000 soldaten ingezet. Dan is een verlies van 4.500 echt bizar hoog. Dat is echt een faal van epische proporties, vooral omdat je daar ook nog eens 2 a 3 keer dat aantal aan gewonden mag optellen en een zooi gevangenen. Zou me niets verbazen als een kwart van die parate troepen inmiddels al uitgeschakeld is.quote:Op maandag 28 februari 2022 17:15 schreef over_hedge het volgende:
[..]
Mijn punt is dat ze meer dan 1 miljoen actief personeel hebben. Dan is het procentueel gezien gewoon vrij weinig.
Maar elke is er 1 te veel natuurlijk. Van alle 2 de kanten. (die mensen die gaan juichen als er weer soldaten van rusland dood zijn snap ik ook niet zo)
Die arme gevoelige man toch...quote:Op maandag 28 februari 2022 17:02 schreef Ludachrist het volgende:
[..]
Lijkt me goed, we moeten wel respect hebben voor Poetin zijn gevoelens van onzekerheid over de veiligheid van Rusland. Het zou goed kunnen dat die gevoelens verdwijnen als hij ook Duitsland mag annexeren, dus dat is het proberen waard, anders zou het wel eens kunnen escaleren.
Ooh oke. Dacht dat je het had over wat hij allemaal zei in dat debatquote:Op maandag 28 februari 2022 17:16 schreef nostra het volgende:
[..]
Het ging me om de motie; dat was live. Wordt niet eens in stemming gebracht.
Dat ik dit nog mee mag maken...quote:Op maandag 28 februari 2022 10:57 schreef Kleffe_Dop het volgende:
Iemand, controleer of @:Achja nog ademt!
Wow wat een verschil! Oekraine ziet er veel krachtiger uit aan die tafel dan die Russen.quote:
Ik heb weinig reden om het niet te geloven als het ook onofficieel door buitenlandse intelligence wordt genoemd als heel plausibel.quote:Op maandag 28 februari 2022 17:16 schreef Tengano het volgende:
[..]
Gelooft iemand dat aantal hier dan? Dat zijn er 1000 per dag ongeveer. Hoe hadden ze dat moeten doen.
Ik neem het toch even met een korrel zout nog.
Een faal is het zeker. Daar zijn we het over eens.quote:Op maandag 28 februari 2022 17:17 schreef BehoorlijkKritisch het volgende:
[..]
Ja, maar ze hebben maar een 150.000 soldaten ingezet. Dan is een verlies van 4.500 echt bizar hoog. Dat is echt een faal van epische proporties, vooral omdat je daar ook nog eens 2 a 3 keer dat aantal aan gewonden mag optellen en een zooi gevangenen. Zou me niets verbazen als een kwart van die parate troepen inmiddels al uitgeschakeld is.
Ik zou het niet weten. Er worden ook alleen maar aantallen van de Russen benoemd.quote:Op maandag 28 februari 2022 17:16 schreef Tengano het volgende:
[..]
Gelooft iemand dat aantal hier dan? Dat zijn er 1000 per dag ongeveer. Hoe hadden ze dat moeten doen.
Ik neem het toch even met een korrel zout nog.
Heb je hem niet gevolgd tijdens de coronacrisis?quote:Op maandag 28 februari 2022 17:17 schreef WheeledWarrior het volgende:
[..]
Is die man echt doorgedraaid of acteert hij dit allemaal?
De meeting is over.quote:
Geven ze al korting?quote:Op maandag 28 februari 2022 17:18 schreef Zwoerd het volgende:
Ik was vanmiddag bij een Russin langs.
Die russen zien er vertieft uit hoorquote:Op maandag 28 februari 2022 17:20 schreef capricia het volgende:
[..]
De meeting is over.
Maar nog geen nieuws.
Dan hebben ze nog steun van Iran.quote:Op maandag 28 februari 2022 17:14 schreef polderturk het volgende:
[..]
En wat gebeurt er met Assad en de Syrische opstand als er een revolutie plaatsvindt in Rusland.
Er was al eerder een bericht dat het over is, maar nu dus weer.quote:Op maandag 28 februari 2022 17:20 schreef capricia het volgende:
[..]
De meeting is over.
Maar nog geen nieuws.
Des te sterker, ook wars van pompeus gedoe waar anderen hun status aan ontlenen.quote:Op maandag 28 februari 2022 17:00 schreef hhh38 het volgende:
[..]
Goedkoopste bureau waar ooit zo'n aanmelding is ondertekend?
Ik mag hopen dat Duitsland die nu heel veel geld in leger modernisering gaat stoppen daar rekening mee houdt. Ze hebben niet meer dure tanks nodig want dat is oorlogsvoering van de vorige eeuw en die worden met goedkope antitank wapens weggeblazen.quote:Op maandag 28 februari 2022 17:10 schreef Vallon het volgende:
[..]
Sws is het hebben en gebruiken van tanks niet geschikt om het sentiment in een modern uitgerust land te doen keren. Ja het zijn kutdingen maar niet extreem moeilijk om uit te schakelen.
Tanks zijn geschikt om de boel aan gort te rijden en niet om iets heel achter te laten dat daarna niet meer geschikt is om te gebruiken. Reken maar ook dat de satellieten vol open staan om elke tank tot op de millimeter precies te kunnen detecteren en volgen.
Best wel ook frustrerend als tankbemanning (en legerleiding) te weten dat ongeveer elke mobiele telefoon van iemand die langs de weg naar je zwaait, daar uitstekend geschikt is om met foto en al de GPS coördinaten te kunnen delen met wie weet een leuk raketje of molotov gooiend gespuis.
Tanks zijn verder alleen maar geschikt in het open veld, te intimideren en daar virtueel terrein te winnen. Iets met andere tijden en modern warfare.
SOI en zoiets dat je vriendinnetje uitgebreid haar Insta gaat volposten met haar nieuwe ervaringen.quote:Op maandag 28 februari 2022 17:14 schreef AlwaysHappy het volgende:
[..]
De timing helpt echt niet, zorgt er alleen maar voor dat Rusland straks (nog verder) gaat escaleren.
Ik denk dat ze van beide kanten niks zijn opgeschoten.quote:Op maandag 28 februari 2022 17:21 schreef miss_sly het volgende:
[..]
Er was al eerder een bericht dat het over is, maar nu dus weer.
Ben erg benieuwd wat eruit gekomen is. Ik neem aan dat de Oekraïense delegatie eerst terug moet zijn op Oekraïense grond voor dit verder bekend wordt.
Waarschijnlijk van tevoren een peptalk van Putin gekregen.quote:Op maandag 28 februari 2022 17:21 schreef Tengano het volgende:
[..]
Die russen zien er vertieft uit hoor
Uiteraard.quote:Op maandag 28 februari 2022 17:24 schreef Tengano het volgende:
[..]
Ik denk dat ze van beide kanten niks zijn opgeschoten.
Die staan lijnrecht tegenover elkaar. 0 openingen.
Ik vraag me oprecht af hoe ze hier uit kunnen komen zonder dat het escaleert in een derde wereldoorlog.quote:Op maandag 28 februari 2022 17:24 schreef Tengano het volgende:
[..]
Ik denk dat ze van beide kanten niks zijn opgeschoten.
Die staan lijnrecht tegenover elkaar. 0 openingen.
Aan de russische kant ja. Die moeten nu tegen Poetin gaan vertellen dat het niet gelukt is.quote:
quote:Ik heb honderden keren op dit hoofdplatform van de VN gestaan. En nu kijk ik en denk: Vasily, je was een normaal mens, maar ooit zaten we, zoals ze zeggen, op dezelfde golflengte. Wat draag je nu? Als ik jou was, zou ik mezelf neerschieten, of in ieder geval ziek worden. Brand in de hel, Vasya.
Ja, ik dacht ik informeer jullie alvast.quote:Op maandag 28 februari 2022 17:25 schreef miss_sly het volgende:
[..]
Uiteraard.
Maar dat zal pas bekend gemaakt worden als iedereen weer veilig is.
Als ze willen dat ie netjes in pak en stropdas komt moeten ze zijn stad niet bombarderen.quote:Op maandag 28 februari 2022 17:24 schreef Lospedrosa het volgende:
[..]
Bedrukte gezichten.
Moet die ene vent nou echt met petje en polo daar zitten?
Geloof dat niemand echt hoge verwachtingen heeft van deze gesprekkenquote:Op maandag 28 februari 2022 17:25 schreef AlwaysHappy het volgende:
[..]
Ik vraag me oprecht af hoe ze hier uit kunnen komen zonder dat het escaleert in een derde wereldoorlog.
Ja. Dat gaan de Oekraïners vast accepteren!quote:Op maandag 28 februari 2022 17:25 schreef Raw85 het volgende:
Wat zou een oplossing kunnen zijn waarbij Poetins gezichtsverlies enigszins binnen de perken kan blijven en Oekraïne tegelijkertijd niet volledig hoeft te capituleren?
Een nieuwe grens bij de Djnepr misschien en Kiev dat in Oekraïne handen blijft? Verschrikkelijk natuurlijk, dat wel.
Die komt uit bezet gebied en is tussen het bommen koppen daarheen gevlogen en jij hebt het smerige gore lef om te verwachten dat hij eerst even doucht en zich omkleed? Wat ben jij voor een losgeslagen klapjosti man.quote:Op maandag 28 februari 2022 17:24 schreef Lospedrosa het volgende:
[..]
Bedrukte gezichten.
Moet die ene vent nou echt met petje en polo daar zitten?
Hier putin, je krijgt donetsk. Nu lief doen.quote:Op maandag 28 februari 2022 17:25 schreef AlwaysHappy het volgende:
[..]
Ik vraag me oprecht af hoe ze hier uit kunnen komen zonder dat het escaleert in een derde wereldoorlog.
Daar denken wij dan anders over inderdaad.quote:Op maandag 28 februari 2022 17:09 schreef Catatafishh het volgende:
[..]
Ja dat is ze in functie maar ik vind haar geen leider in de uitoefening van die functie
Maar daar zitten wel kerelsquote:Op maandag 28 februari 2022 17:25 schreef slashdotter3 het volgende:
[..]
ukraine is supercasual gekleed voor zo'n belangrijke meeting
Assad stond op het punt te verliezen toen Rusland zich er mee ging mengen.quote:
En wordt het opnieuw een bloedige toestand.quote:Op maandag 28 februari 2022 17:26 schreef polderturk het volgende:
[..]
Assad stond op het punt te verliezen toen Rusland zich er mee ging mengen.
Als Rusland daar vertrekt, dan breekt de oorlog opnieuw uit. En als de rebellen steun krijgen van Turkse drones (140 TB2, 6 AKINCI, 6 AKSUNGUR, 30 ANKA's inmiddels) dan gaat Assad dat niet overleven.
wacht maar tot ze je loon 13 % minder gaat geven , kijken of je dan ook nog zo praatquote:Op maandag 28 februari 2022 17:26 schreef Mansjester het volgende:
Toch valt die daling van de Roebel nog wel mee toch? 13 % vind ik ook weer niet zo wereldschokkend ofzo
Dat ding is veel en veel meer gedropt. Alleen besloot Rusland om toen een Madurotje te doen en te bepalen wat de minimale verkoopprijs van banken mag zijn.quote:Op maandag 28 februari 2022 17:26 schreef Mansjester het volgende:
Toch valt die daling van de Roebel nog wel mee toch? 13 % vind ik ook weer niet zo wereldschokkend ofzo
hoe kom je aan 13%?quote:Op maandag 28 februari 2022 17:26 schreef Mansjester het volgende:
Wat doet Grapperhaus daarquote:Op maandag 28 februari 2022 17:25 schreef trein2000 het volgende:
[ twitter ]
Voormalig VN-ambassadeur van Oekraïne. Translate:
[..]
Hij is afgelopen week al met meer dan 50% gedaald toch?quote:Op maandag 28 februari 2022 17:26 schreef Mansjester het volgende:
Ik denk dat Assad nu heel hard aan het bidden is voor Ruslandquote:Op maandag 28 februari 2022 17:27 schreef HSG het volgende:
[..]
En wordt het opnieuw een bloedige toestand.
Omdat het inmiddels weer redelijk is bijgetrokken:quote:Op maandag 28 februari 2022 17:28 schreef over_hedge het volgende:
[..]
hoe kom je aan 13%?
"Bij het openen van de handel daalde de wisselkoers maandagochtend direct met 30 procent ten opzichte van afgelopen vrijdag. Rond lunchtijd kon je met één dollar zo’n 110 roebel kopen, waar dat voor het weekend nog 83 roebel was."
De Russische bevolking had met alle grondstoffen in de Russische bodem na de koude oorlog een enorme inhaalslag qua welvaart kunnen maken, ware het niet dat een klein groepje oligarchen samengespand heeft met een paar verknipte oud kgb-ers om alle rijkdom voor zichzelf te behouden en de bevolking gewoon als wegwerpartikelen te blijven gebruiken.quote:Op maandag 28 februari 2022 17:09 schreef Cherni het volgende:
[..]
Precies. Ik had 20 jaar geleden nog de hoop maar Poetin is compleet de weg kwijt met alle gevolgen.
Hij maakt ondertussen nog een molotov van die flesjes water.quote:Op maandag 28 februari 2022 17:26 schreef BehoorlijkKritisch het volgende:
[..]
Die komt uit bezet gebied en is tussen het bommen koppen daarheen gevlogen en jij hebt het smerige gore lef om te verwachten dat hij eerst even doucht en zich omkleed? Wat ben jij voor een losgeslagen klapjosti man.
Mooi. Gebruiken om wapens voor Oekraïne te financieren. En een hele grote opblaasbare middelvinger voor aan de Finse grens. Maar dan ook echt een REUZACHTIGE.quote:Op maandag 28 februari 2022 17:29 schreef slashdotter3 het volgende:
Frankrijk gaat Russisch eigendom confisqueren
[ twitter ]
Heel belangrijk, pak zijn vriendjes waar je ze pakken kan.quote:Op maandag 28 februari 2022 17:29 schreef slashdotter3 het volgende:
[ twitter ]
Wat vreemd is , wa t iedereen draagt nu HD-kwaliteit camera’s in hun smartphone.quote:Op maandag 28 februari 2022 17:29 schreef Nia het volgende:
Van een oorlog in 2022 zou je best wat meer media verwachten. Embedded reporters aan beide kanten enzo. Maar het blijft nogal beperkt tot 15 seconden video's met een lage beeldkwaliteit.
Is dat niet omdat ze de stock marktet dicht gegooid hebben?quote:Op maandag 28 februari 2022 17:29 schreef Mansjester het volgende:
[..]
Omdat het inmiddels weer redelijk is bijgetrokken:
https://www.lynx.nl/beurs(...)rs/russische-roebel/
Halve Côte d’Azur zo’n beetje.quote:Op maandag 28 februari 2022 17:29 schreef slashdotter3 het volgende:
[ twitter ]
De wonderen zijn de wereld niet uit.quote:
Dat weet bijna niemand. Het lijkt er op dat Poetin zich in zijn eigen voet heeft geschoten.quote:Op maandag 28 februari 2022 17:25 schreef Raw85 het volgende:
Wat zou een oplossing kunnen zijn waarbij Poetins gezichtsverlies enigszins binnen de perken kan blijven en Oekraïne tegelijkertijd niet volledig hoeft te capituleren?
OMGquote:Op maandag 28 februari 2022 17:29 schreef slashdotter3 het volgende:
[ twitter ]
Omdat er nadrukkelijk is opgeroepen om zo weinig mogelijk te delen waaruit legerposities of andere interessante informatie voor de Russen kan blijken. Gelukkig wordt daar redelijk goed naar geluister.quote:Op maandag 28 februari 2022 17:29 schreef Nia het volgende:
Van een oorlog in 2022 zou je best wat meer media verwachten. Embedded reporters aan beide kanten enzo. Maar het blijft nogal beperkt tot 15 seconden video's met een lage beeldkwaliteit.
Dit eindigt met een overwinning voor Poetin, het afzetten van Poetin of een wereldoorlog.quote:Op maandag 28 februari 2022 17:31 schreef Tengano het volgende:
[..]
Dat weet bijna niemand. Het lijkt er op dat Poetin zich in zijn eigen voet heeft geschoten.
Dat maakt het ook zo lastig om hier fatsoenlijk uit te komen; met of zonder capitulatie van Oekraine.
Oekraïne kan dat ambiëren en de EU kan daar wat van vinden. Conclusie was jaren geleden al dat Oekraïne nog een hele lange weg te gaan heeft.quote:Op maandag 28 februari 2022 16:48 schreef Vallon het volgende:
[..]
Dank voor je compliment en vooral volhouden jezelf daarin iets voor te houden.
Maar goed, een vraag om even je zienswijze duidelijker te krijgen.
Mag Oekraïne en de EU het lidmaatschap ambiëren en de EU dat van harte mogen verwelkomen ?
Of is het voor jou vooral iets logistieks of anderszins van praktische aard ?
Let wel ik vraag niet om je oordeel (GFY) met wat je vindt maar of er fundamentele redenen zijn die een eventueel lidmaatschap door en van de Oekraïne met de EU vice versa in de weg staan. Dat een ander het niet leuk vindt, shit happens, is dan wmb jammer.
Aan beide kanten. Serieus?quote:Op maandag 28 februari 2022 17:29 schreef Nia het volgende:
. Embedded reporters aan beide kanten enzo
Afzetten tegen de totale krijgsmacht is weinig relevant.quote:Op maandag 28 februari 2022 17:15 schreef over_hedge het volgende:
[..]
Mijn punt is dat ze meer dan 1 miljoen actief personeel hebben. Dan is het procentueel gezien gewoon vrij weinig.
Zelfs potato head Steve heeft moeite om de locatie van video's gefilmd met een aardappel te achterhalen.quote:Op maandag 28 februari 2022 17:30 schreef quirina het volgende:
[..]
Wat vreemd is , wa t iedereen draagt nu HD-kwaliteit camera’s in hun smartphone.
Weet niet welk TK-lid dat opperde, maar lekker in een potje doen en Oekraïne mee heropbouwen.quote:Op maandag 28 februari 2022 17:29 schreef slashdotter3 het volgende:
[ twitter ]
Nu Monaco nogquote:Op maandag 28 februari 2022 17:29 schreef slashdotter3 het volgende:
[ twitter ]
Telt dood van Poetin ook als afzetten?quote:Op maandag 28 februari 2022 17:32 schreef Perrin het volgende:
[..]
Dit eindigt met een overwinning voor Poetin, het afzetten van Poetin of een wereldoorlog.
Nee, maar voorkomen dat het bezit ongezien verplaatsts of (nog) verhandeld kan worden.quote:Op maandag 28 februari 2022 17:29 schreef slashdotter3 het volgende:
[ twitter ]
Bijna onwaarschijnlijk veel.quote:Op maandag 28 februari 2022 17:33 schreef Justinn het volgende:
[..]
Afzetten tegen de totale krijgsmacht is weinig relevant.
Ik vind het schrikbarend veel eigenlijk. Zo'n 1000 doden per dag.
Tuurlijk is dat relevant..quote:Op maandag 28 februari 2022 17:33 schreef Justinn het volgende:
[..]
Afzetten tegen de totale krijgsmacht is weinig relevant.
Ik vind het schrikbarend veel eigenlijk. Zo'n 1000 doden per dag.
Er bestaat geen overwinning voor Poetin. Op geen enkele manier.quote:Op maandag 28 februari 2022 17:32 schreef Perrin het volgende:
[..]
Dit eindigt met een overwinning voor Poetin, het afzetten van Poetin of een wereldoorlog.
Jazeker.quote:Op maandag 28 februari 2022 17:33 schreef hhh38 het volgende:
[..]
Telt dood van Poetin ook als afzetten?
Ik hoop niet dat Putin liever een wereldoorlog begint dat hij wordt afgezet.quote:Op maandag 28 februari 2022 17:32 schreef Perrin het volgende:
[..]
Omtzigt.quote:Op maandag 28 februari 2022 17:33 schreef capricia het volgende:
[..]
Weet niet welk TK-lid dat opperde, maar lekker in een potje doen en Oekraïne mee heropbouwen.
Die capitulatie lijkt nu niet bijster waarschijnlijk, en zelfs als die er al komt is het nog maar de vraag of ze zonder astronomische hoeveelheden troepen daar de boel onder controle kunnen houden. Om het even in perspectief te plaatsen: Toen in 1968 het Warschaupact Tsjecho-Slowakije bezette (met een bevolking van 14 miljoen die nog relatief welwillend tegenover ze stonden) hadden ze daar 500.000 soldaten voor nodig.quote:Op maandag 28 februari 2022 17:31 schreef Tengano het volgende:
[..]
Dat weet bijna niemand. Het lijkt er op dat Poetin zich in zijn eigen voet heeft geschoten.
Dat maakt het ook zo lastig om hier fatsoenlijk uit te komen; met of zonder capitulatie van Oekraine.
quote:Op maandag 28 februari 2022 17:29 schreef slashdotter3 het volgende:
[ twitter ]
Even voor de duidelijkheid. Dat is 75% van de legers die hij hier klaar voor gezet heeft. Niet 75% van zijn leger.quote:Op maandag 28 februari 2022 17:34 schreef trein2000 het volgende:
[ twitter ]
Driekwart inmiddels ingezet.
Ik ben helemaal voor.quote:
Op zich heerlijk nieuws dit. Vraag is in hoeverre je Putin ermee raakt. Die man heeft inmiddels overal schijt aan.quote:Op maandag 28 februari 2022 17:29 schreef slashdotter3 het volgende:
[ twitter ]
Ja, we kunnen lezen.quote:Op maandag 28 februari 2022 17:35 schreef over_hedge het volgende:
[..]
Even voor de duidelijkheid. Dat is 75% van de legers die hij hier klaar voor gezet heeft. Niet 75% van zijn leger.
Een Pyrrhus overwinning, maar wel een overwinning.quote:Op maandag 28 februari 2022 17:34 schreef Tengano het volgende:
[..]
Er bestaat geen overwinning voor Poetin. Op geen enkele manier.
Ook niet als hij Oekraine kan innemen.
Je moet dan ook helemaal niet Putin proberen te raken, maar zijn innercircle.quote:Op maandag 28 februari 2022 17:35 schreef ChevyCaprice het volgende:
[..]
Op zich heerlijk nieuws dit. Vraag is in hoeverre je Putin ermee raakt. Die man heeft inmiddels overal schijt aan.
Oh sorry hoorquote:
Zelfs als ze het in kunnen nemen hebben ze de hele wereld tegen zich met alle sancties die nu ook al van kracht zijn. Het wordt simpelweg niet gepikt.quote:Op maandag 28 februari 2022 17:34 schreef Tocadisco het volgende:
[..]
Die capitulatie lijkt nu niet bijster waarschijnlijk, en zelfs als die er al komt is het nog maar de vraag of ze zonder astronomische hoeveelheden troepen daar de boel onder controle kunnen houden. Om het even in perspectief te plaatsen: Toen in 1968 het Warschaupact Tsjecho-Slowakije bezetten (met een bevolking van 14 miljoen die nog relatief welwillend tegenover ze stonden) hadden ze daar 500.000 soldaten voor nodig.
In Nederland zouden ze exacte locaties van scherpschutters en diverse bataljons via spions van Yvonne krijgenquote:Op maandag 28 februari 2022 17:31 schreef BehoorlijkKritisch het volgende:
[..]
Omdat er nadrukkelijk is opgeroepen om zo weinig mogelijk te delen waaruit legerposities of andere interessante informatie voor de Russen kan blijken. Gelukkig wordt daar redelijk goed naar geluister.
Putin is sws al geraakt en zijn trawanten moeten de motivatie vinden om hem dat duidelijk maken.quote:Op maandag 28 februari 2022 17:35 schreef ChevyCaprice het volgende:
[..]
Op zich heerlijk nieuws dit. Vraag is in hoeverre je Putin ermee raakt. Die man heeft inmiddels overal schijt aan.
Nee volgens mij niet, want de koers verandert nog wel een klein beetje gedurende de dagquote:Op maandag 28 februari 2022 17:30 schreef over_hedge het volgende:
[..]
Is dat niet omdat ze de stock marktet dicht gegooid hebben?
De kring om hem heen vindt er misschien wel wat van als ze al hun speeltjes verliezen.quote:Op maandag 28 februari 2022 17:35 schreef ChevyCaprice het volgende:
[..]
daarom moeten ze hem ook af zettenquote:Op maandag 28 februari 2022 17:25 schreef quirina het volgende:
Nog even en dan staan de Russen weer in de rij om wat te vreten.
Schuld van hun eigen president. Russen zijn ook daar het slachtoffer van,
Ah oke. Benieuwd wat het gaat doen als ze het weer open gooienquote:Op maandag 28 februari 2022 17:38 schreef Mansjester het volgende:
[..]
Nee volgens mij niet, want de koers verandert nog wel een klein beetje gedurende de dag
China toch niet?quote:Op maandag 28 februari 2022 17:37 schreef Tengano het volgende:
[..]
Zelfs als ze het in kunnen nemen hebben ze de hele wereld tegen zich met alle sancties die nu ook al van kracht zijn. Het wordt simpelweg niet gepikt.
Tja die aantallen boeien ook niet meer. of je nou 1000 of 2000 of 20 000 nukes hebt. Zoveel heb je er niet nodig helaas.quote:
Voor @Halcon is dit een totale verrassingquote:Op maandag 28 februari 2022 17:38 schreef capricia het volgende:
Geen resultaten. Niet verwonderlijk natuurlijk.
[ twitter ]
Nou die paar?quote:
Nee, maar tenzij de Chinezen bereid zijn om Poetin te steunen door enkele honderdduizenden Chinese troepen beschikbaar te stellen om Oekraïne te bezetten heeft hij verder weinig aan de steun uit China.quote:
China heeft zich afzijdig met de stemming gehouden. Dat betekent iig dat ze niet voor deze move zijn, en al helemaal niet als Poetin met kernwapens aan de slag wil. Daar krijgt China namelijk ook last van en dan gaan ze uiteindelijk wel reageren in de zin van: Nou moet je wel ff normaal gaan doen.quote:
Gedraagt zich wel als een mini Poetin.quote:Op maandag 28 februari 2022 17:40 schreef RAVW het volgende:
Het is dan wel geen rus maar toch Lil Kleine komende veertien dagen toch in voorlopige hechtenis
https://www.nu.nl/achterk(...)n=stdc_nu&redirect=1
Het is vooral de vraag wat China doet als het daadwerkelijk Nato vs Rusland gaat wordenquote:Op maandag 28 februari 2022 17:41 schreef Tocadisco het volgende:
[..]
Nee, maar tenzij de Chinezen bereid zijn om Poetin te steunen door enkele honderdduizenden Chinese troepen beschikbaar te stellen om Oekraïne te bezetten heeft hij verder weinig aan de steun uit China.
Second strike capability lijkt me. Rusland en de VS willen ook na geraakt te zijn met 1000 bommen nog zelf bommen kunnen afschieten.quote:Op maandag 28 februari 2022 17:40 schreef over_hedge het volgende:
[..]
Tja die aantallen boeien ook niet meer. of je nou 1000 of 2000 of 20 000 nukes hebt. Zoveel heb je er niet nodig helaas.
Als dit een ww3 zou worden, dan moet je waarschijnlijk het leger van china er ook nog bij op telle
Je zou eigenlijk het bouwjaar erbij willen hebben.quote:
Haha dit zijn parate legereenheden. Als ze in gevaar zijn gooien ze er stalinistische militaire doctrine tegenaan wat inhoudt dat ze iedere man en vrouw 'fit for combat' bewapenen en doodschieten als ze niet willen vechten.quote:Op maandag 28 februari 2022 17:40 schreef laforest het volgende:
[..]
Nou die paar?
Zonder nukes was het helemaal geen supersterk militair land.
Hopelijk krijgt hij samen met Sywert dagelijks bezoek van Bubba.quote:Op maandag 28 februari 2022 17:40 schreef RAVW het volgende:
Het is dan wel geen rus maar toch Lil Kleine komende veertien dagen toch in voorlopige hechtenis
https://www.nu.nl/achterk(...)n=stdc_nu&redirect=1
China doet geen moer, die kijkt toe hoe men elkaar afslacht en bekijkt hoe men het meest zelf kan profiteren van de situatie.quote:Op maandag 28 februari 2022 17:40 schreef over_hedge het volgende:
[..]
Tja die aantallen boeien ook niet meer. of je nou 1000 of 2000 of 20 000 nukes hebt. Zoveel heb je er niet nodig helaas.
Als dit een ww3 zou worden, dan moet je waarschijnlijk het leger van china er ook nog bij op tellen
Bedreiging voor de veiligheid van Europa. En het schijnt dat daar ook duitstaligen gediscrimineerd worden! Van ome Vlad heb ik geleerd dat je dan militair mag ingrijpen!quote:Op maandag 28 februari 2022 17:42 schreef capricia het volgende:
We moeten het ook maar eens even met Putin over Kaliningrad hebben. Zo'n rare Russische enclave binnenin de EU.
Uit zo'n eerste gesprek komt meestal niks hè.quote:Op maandag 28 februari 2022 17:40 schreef hhh38 het volgende:
[..]
Voor @:Halcon is dit een totale verrassing
Moeten die wel willen vechten. Alle NAVO landen kunnen dit ook doen.quote:Op maandag 28 februari 2022 17:43 schreef inslagenreuring het volgende:
[..]
Haha dit zijn parate legereenheden. Als ze in gevaar zijn gooien ze er stalinistische militaire doctrine tegenaan wat inhoudt dat ze iedere man en vrouw 'fit for combat' bewapenen en doodschieten als ze niet willen vechten.
"Zo goed als nieuw. Altijd binnen gestaan."quote:Op maandag 28 februari 2022 17:43 schreef capricia het volgende:
[..]
Je zou eigenlijk het bouwjaar erbij willen hebben.
Vechten of kogel koppen.quote:
Kunnen wij als EU dat niet afpakken van de Russen?quote:Op maandag 28 februari 2022 17:42 schreef capricia het volgende:
We moeten het ook maar eens even met Putin over Kaliningrad hebben. Zo'n rare Russische enclave binnenin de EU.
Dat kunnen ze altijd. Door onderzeeërs. Geen land voor nodig.quote:Op maandag 28 februari 2022 17:42 schreef Eyjafjallajoekull het volgende:
[..]
Second strike capability lijkt me. Rusland en de VS willen ook na geraakt te zijn met 1000 bommen nog zelf bommen kunnen afschieten.
Kogel koppen van achteren is de Stalin doctrine.quote:Op maandag 28 februari 2022 17:45 schreef inslagenreuring het volgende:
[..]
Vechten of kogel koppen.
Werkt altijd.
Ik hoop het met je meequote:Op maandag 28 februari 2022 17:43 schreef 3rr0r het volgende:
[..]
China doet geen moer, die kijkt toe hoe men elkaar afslacht en bekijkt hoe men het meest zelf kan profiteren van de situatie.
Gezien de reactie van het westen&allies zal China zich gedeist houden vermoed ik. China heeft te dealen met het klappen van hun onroerendgoedbubble en kan sancties op dit moment niet gebruiken.quote:
quote:
quote:Op maandag 28 februari 2022 17:44 schreef Halcon het volgende:
[..]
Uit zo'n eerste gesprek komt meestal niks hè.
(lol)quote:Op maandag 28 februari 2022 14:49 schreef Halcon het volgende:
[..]
Er zal wel heel veel tijd gaan zitten in allerlei details.
Waar de handel is, ga je dan wandelen.quote:Op maandag 28 februari 2022 17:42 schreef over_hedge het volgende:
[..]
Het is vooral de vraag wat China doet als het daadwerkelijk Nato vs Rusland gaat worden
Niet als het te veel worden die niet willen vechten.quote:Op maandag 28 februari 2022 17:45 schreef inslagenreuring het volgende:
[..]
Vechten of kogel koppen.
Werkt altijd.
Of je neemt samen met Oekraine heel Rusland over en krijgt Poetin een functie elders.quote:Op maandag 28 februari 2022 17:45 schreef Nia het volgende:
Kunnen wij als EU dat niet afpakken van de Russen?
Venezuela, Cuba, Saudi-Arabië, Syrië, Noord-Korea en misschien wil Iran ook wel een kern raket bijdragen richting Europa, Israël of de USA als dat Poetin gelukkig kan maken. Er zijn vast nog wel landen in Afrika die ook leiders hebben die fan zijn van Rusland. Dus oom Poetin staat zeker niet alleen...quote:
Het is niet 100 procent zeker of de locaties van de subs bekend zijn of niet bij de tegenpartij. Daarom is het een totaalpakket.quote:Op maandag 28 februari 2022 17:45 schreef over_hedge het volgende:
[..]
Dat kunnen ze altijd. Door onderzeeërs. Geen land voor nodig.
Oekraïne weggeven aan Ruslandquote:Op maandag 28 februari 2022 17:25 schreef AlwaysHappy het volgende:
[..]
Dit soort berichten zijn goed om te lezen. Maar op grote schaal zegt het helemaal niets natuurlijk.quote:Op maandag 28 februari 2022 17:45 schreef slashdotter3 het volgende:
Hopelijk geven meer Russen zich over ipv zich zinloos kapot te laten schieten.
[ twitter ]
Punt is, het zou dom zijn om Rusland militair te onderschatten.quote:Op maandag 28 februari 2022 17:45 schreef laforest het volgende:
[..]
Kogel koppen van achteren is de Stalin doctrine.
met 300 nukes heb je al een nucleaire winter en massasterfte dus... alles daarboven is ..zeg maar chocolade saus op een chocolade mousse cake.quote:
Ja, maar liggen qua materieel ver achter. Mogen wel gaan opschieten aangezien zal oorlog aan het uitlokken zijn.quote:Op maandag 28 februari 2022 17:48 schreef inslagenreuring het volgende:
[..]
Punt is, het zou dom zijn om Rusland militair te onderschatten.
Als ze zich volledig optuigen voor oorlog kunnen ze zelf alles produceren.
Nog beter! Versterking is al in grote mate onderweg.quote:Op maandag 28 februari 2022 17:46 schreef Tengano het volgende:
[..]
Of je neemt samen met Oekraine heel Rusland over en krijgt Poetin een functie elders.
Er hoeft natuurlijk maar een fractie ervan operationeel te zijn om toch nog voor heel veel ellende te zorgen. Er is een reden waarom de meeste (normale) kernmachten het bij een stuk of 300 eigenlijk wel welletjes vinden.quote:Op maandag 28 februari 2022 17:43 schreef capricia het volgende:
[..]
Ik kom ook maar even met een simpel opzetje om de discussie aan te zwengelen, frikandel. Kom zelf even met een voorstel dat doordrenkt is van geopolitieke, financiële en internationaal rechtelijke overdenkingen danquote:Op maandag 28 februari 2022 17:26 schreef trein2000 het volgende:
[..]
Ja. Dat gaan de Oekraïners vast accepteren!
Verrassingquote:Op maandag 28 februari 2022 17:49 schreef Nia het volgende:
Nog beter! Versterking is al in grote mate onderweg.
Van een oud vrouwtje geweest.quote:Op maandag 28 februari 2022 17:44 schreef Aether het volgende:
[..]
"Zo goed als nieuw. Altijd binnen gestaan."
Gezien de vorm van die krengen is het bijna letterlijk opscheppen over hoe groot je virtuele piemel is.quote:Op maandag 28 februari 2022 17:48 schreef SpecialK het volgende:
[..]
met 300 nukes heb je al een nucleaire winter en massasterfte dus... alles daarboven is ..zeg maar chocolade saus op een chocolade mousse cake.
Het is een heel vreemd stukje land, ja.quote:Op maandag 28 februari 2022 17:44 schreef trein2000 het volgende:
[..]
Bedreiging voor de veiligheid van Europa. En het schijnt dat daar ook duitstaligen gediscrimineerd worden! Van ome Vlad heb ik geleerd dat je dan militair mag ingrijpen!
Wat dus niet gaat gebeuren. Dus tja.quote:Op maandag 28 februari 2022 17:47 schreef LordVoldermort het volgende:
[..]
Oekraïne weggeven aan Rusland
quote:Verkoop jodiumtabletten flink gestegen na bevel Poetin nucleaire wapens
MAARSSEN - De verkoop van jodiumtabletten is sinds zondag flink gestegen, zegt directeur van het Centraal Bureau Drogisterijbedrijven (CBD) Jos Jongstra. Drogisterijen zijn volgens hem „verrast” door de plotselinge vraag. Het CBD heeft de overheid om advies gevraagd.
SPOILEROm spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.https://www.telegraaf.nl/(...)tin-nucleaire-wapens
eigenlijk bizar wel dat zoveel geld uitgeven aan een paar k nukes. Terwijl je idd er niet zoveel nodig hebt om het zelfde effect te hebben.quote:Op maandag 28 februari 2022 17:48 schreef SpecialK het volgende:
[..]
met 300 nukes heb je al een nucleaire winter en massasterfte dus... alles daarboven is ..zeg maar chocolade saus op een chocolade mousse cake.
De Plutonium pits (nucleare ontsteker) moeten na een aantal jaren telkens opnieuw ontgast worden. Vanwege het radioactief verval ontstaat er helium waardoor de pit onvoldoende symetrisch wordt en bros. Ik neem aan dat bij het vervangen/refreshen van de pits alles nog eens gechecked wordt.quote:Op maandag 28 februari 2022 17:43 schreef capricia het volgende:
[..]
Ze hoeven zich niet over te geven maar gewoon weg gaan blijven.quote:Op maandag 28 februari 2022 17:45 schreef slashdotter3 het volgende:
Hopelijk geven meer Russen zich over ipv zich zinloos kapot te laten schieten.
[ twitter ]
quote:Op maandag 28 februari 2022 17:51 schreef Anton91 het volgende:
[..]Ik hoorde op BNR dat je er bij een kernbom geen ruk aan hebt aan die tabletten.SPOILEROm spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.https://www.telegraaf.nl/(...)tin-nucleaire-wapens
Wat moeten ze met al die gevangen genomen russen??? Het schijnt dat er nu al een probleem is met bevoorrading van voedsel en toiletpapier.quote:Op maandag 28 februari 2022 17:54 schreef Vallon het volgende:
[..]
Ze hoeven zich niet over te geven maar gewoon weg gaan blijven.
Nergens voor nodig om van het pad geraakte dienstplichtigen hun droom te ontnemen dat ze het goed bedoelden en te laat ontdekten dat hun "vredeshulp" niet nodig is noch was.
Je hebt gemist dat ze zijn afgesneden van grondstoffen door hun vaste leveranciers de Baltische staten Estonia, Latvia, Lithuaniaquote:Op maandag 28 februari 2022 17:48 schreef inslagenreuring het volgende:
[..]
Punt is, het zou dom zijn om Rusland militair te onderschatten.
Als ze zich volledig optuigen voor oorlog kunnen ze zelf alles produceren.
Kogel in de nek.quote:Op maandag 28 februari 2022 17:55 schreef Tengano het volgende:
[..]
Wat moeten ze met al die gevangen genomen russen??? Het schijnt dat er nu al een probleem is met bevoorrading van voedsel en toiletpapier.
Ergste is nog. Dat volgens veel van die soldaten die opgepakt zijn. Ze allemaal vertellen dat ze niet eens wisten wat ze gingen doen. Ze dachten op oefening te gaan. ipv oefenen stonden ze opeens klaar voor een invasie.quote:Op maandag 28 februari 2022 17:54 schreef Vallon het volgende:
[..]
Nergens voor nodig om van het pad geraakte dienstplichtigen hun droom te ontnemen dat ze het goed bedoelden en te laat ontdekten dat hun "vredeshulp" niet nodig is noch was.
Nee, dat heb je ook niet. Net als dat je met corona geen ruk hebt aan wc papier.quote:Op maandag 28 februari 2022 17:55 schreef Halcon het volgende:
[..]
Ik hoorde op BNR dat je er bij een kernbom geen ruk aan hebt aan die tabletten.
Jawel want je moet ook kunnen terugschieten.quote:Op maandag 28 februari 2022 17:51 schreef over_hedge het volgende:
[..]
eigenlijk bizar wel dat zoveel geld uitgeven aan een paar k nukes. Terwijl je idd er niet zoveel nodig hebt om het zelfde effect te hebben.
28 000 000 per stuk (volgens een google search, geen idee of het klopt)
28 mil x 4000 wat rusland had kunnen besparen en had 0 verschil gemaakt in de uitkomt van een nucleaire oorlog
Klopt. Maarja je hebt ook niks aan 400 wc rollen. En toch gingen mensen dat massaal inslaan omdat er een lockdown wasquote:Op maandag 28 februari 2022 17:55 schreef Halcon het volgende:
[..]
Je wil ze natuurlijk wel een beetje verspreiden, zodat niet gelijk je hele arsenaal weg is als er wat locaties worden uitgeschakeld. Dat, en je wil elke methode van 'afleveren' kunnen voorzien voor alles wat eventueel nodig is, dus 300 in subs, 300 in de lucht, 300 in ICBM's etc.quote:Op maandag 28 februari 2022 17:51 schreef over_hedge het volgende:
[..]
eigenlijk bizar wel dat zoveel geld uitgeven aan een paar k nukes. Terwijl je idd er niet zoveel nodig hebt om het zelfde effect te hebben.
28 000 000 per stuk (volgens een google search, geen idee of het klopt)
28 mil x 4000 wat rusland had kunnen besparen en had 0 verschil gemaakt in de uitkomt van een nucleaire oorlog
Daar heb je ook niks aan inderdaad.quote:Op maandag 28 februari 2022 17:56 schreef over_hedge het volgende:
[..]
Klopt. Maarja je hebt ook niks aan 400 wc rollen. En toch gingen mensen dat massaal inslaan omdat er een lockdown was
Heb je wel iets aan toiletpapier tegen een kernbom?quote:Op maandag 28 februari 2022 17:56 schreef Haags het volgende:
[..]
Nee, dat heb je ook niet. Net als dat je met corona geen ruk hebt aan wc papier.
Dat weg gaan zal niet lukken. Massaal overgeven wel. Ze zullen ook niet erg gemotiveerd zijn om in een land waar de nodige Russen een band mee heeft oorlog te voeren.quote:Op maandag 28 februari 2022 17:54 schreef Vallon het volgende:
[..]
Jij gelooft dat?quote:Op maandag 28 februari 2022 17:55 schreef slashdotter3 het volgende:
[..]
Je hebt gemist dat ze zijn afgesneden van grondstoffen door hun vaste leveranciers de Baltische staten Estonia, Latvia, Lithuania
Ze kunnen zelfs geen raketten meer maar maar enkel nog kogels.
Tot vlak voor die inval hield Rusland toch ook bij hoog en laag vol dat het een oefening was? Denk niet dat ze al die troepen hebben verteld dat ze eigenlijk Oekraïne ging binnen vallen en of ze dat nog even geheim wilden houden, is nogal een groot veiligheidsrisicoquote:Op maandag 28 februari 2022 17:56 schreef over_hedge het volgende:
[..]
Ergste is nog. Dat volgens veel van die soldaten die opgepakt zijn. Ze allemaal vertellen dat ze niet eens wisten wat ze gingen doen. Ze dachten op oefening te gaan. ipv oefenen stonden ze opeens klaar voor een invasie.
Neem het wel met een korrel zout. Want kan ook propaganda zijn.
Gebruiken ze vooral plutonium, of verrijkt uranium?quote:Op maandag 28 februari 2022 17:52 schreef Digi2 het volgende:
[..]
De Plutonium pits (nucleare ontsteker) moeten na een aantal jaren telkens opnieuw ontgast worden. Vanwege het radioactief verval ontstaat er helium waardoor de pit onvoldoende symetrisch wordt en bros. Ik neem aan dat bij het vervangen/refreshen van de pits alles nog eens gechecked wordt.
Ze kunnen niet gewoon weer even terug Rusland in rijden, de tank inleveren en daarna weer naar hun familie gaan he. Dan krijgen ze gelijk een kogel. Overgeven lijkt me de veiligste route om dit avontuur te overleven.quote:Op maandag 28 februari 2022 17:54 schreef Vallon het volgende:
quote:Op maandag 28 februari 2022 17:51 schreef Anton91 het volgende:
[..]SPOILEROm spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.https://www.telegraaf.nl/(...)tin-nucleaire-wapens![]()
Lijkt me toch dat dat afhankelijk is van waar de bom gedropt wordt. Als je niet direct last hebt van de explosie, maar de fallout op je akkers terecht komt kan ik me nog voorstellen dat het enig nut heeft.quote:Op maandag 28 februari 2022 17:55 schreef Halcon het volgende:
[..]
Ik lees alleen dat ze het inzichtelijk gaan maken.quote:Op maandag 28 februari 2022 17:29 schreef slashdotter3 het volgende:
[ twitter ]
Dit kan ik wel geloven, aangezien er zoveel manschappen naar de grens werden gestuurd. Als je dan een maand van te voren al vermeld dat het een full-scale Oekraïne invasie is, kan dat nogal tot onrust zorgen.quote:Op maandag 28 februari 2022 17:56 schreef over_hedge het volgende:
[..]
Ergste is nog. Dat volgens veel van die soldaten die opgepakt zijn. Ze allemaal vertellen dat ze niet eens wisten wat ze gingen doen. Ze dachten op oefening te gaan. ipv oefenen stonden ze opeens klaar voor een invasie.
Neem het wel met een korrel zout. Want kan ook propaganda zijn.
Je zou ze eigenlijk te werk moeten stellen zodat Oekraine er nog iets aan heeft.quote:Op maandag 28 februari 2022 17:58 schreef slashdotter3 het volgende:
[..]
Ze kunnen niet gewoon weer even terug Rusland in rijden, de tank inleveren en daarna weer naar hun familie gaan he. Dan krijgen ze gelijk een kogel. Overgeven lijkt me de veiligste route om dit avontuur te overleven.
heb je ook nietquote:Op maandag 28 februari 2022 17:55 schreef Halcon het volgende:
[..]
Je moet ergens beginnenquote:Op maandag 28 februari 2022 17:59 schreef xminator het volgende:
Ik lees alleen dat ze het inzichtelijk gaan maken.
Mwa. Vraag ik me af. Maar weet er ook niet genoeg van dat ik nu met een goede bron kan komen die hier iets nuttigs over te zeggen heeftquote:Op maandag 28 februari 2022 17:56 schreef Eyjafjallajoekull het volgende:
[..]
Jawel want je moet ook kunnen terugschieten.
Dus als de vijand 1000 nukes heeft moet je minimaal 1000 hebben om ze uit te schakelen. (Ze staan namelijk in losse silos over het land verspreid)
Maar landen verplaatsen arsenaal soms ook, hebben afleid silo’s (met niks erin) etc dus je hebt er eigenlijk meer nodig.
Eerlijk gezegd vind ik het wel dubieus om private partijen aan te pakken toevallig omdat ze in hetzelfde land zijn geboren.quote:Op maandag 28 februari 2022 17:59 schreef xminator het volgende:
[..]
Ik lees alleen dat ze het inzichtelijk gaan maken.
Jij hebt 2 jaar lang je reet afgeveegd met je vingers?quote:Op maandag 28 februari 2022 17:56 schreef Haags het volgende:
[..]
Nee, dat heb je ook niet. Net als dat je met corona geen ruk hebt aan wc papier.
Net zo dubieus als dat je een koning kan worden als je uit de juiste vagijn komt.quote:Op maandag 28 februari 2022 18:00 schreef Kickinalfa het volgende:
[..]
Eerlijk gezegd vind ik het wel dubieus om private partijen aan te pakken toevallig omdat ze in hetzelfde land zijn geboren.
Volgens wiki vooral Plutonium.quote:Op maandag 28 februari 2022 17:58 schreef crystal_meth het volgende:
[..]
Gebruiken ze vooral plutonium, of verrijkt uranium?
quote:https://en.wikipedia.org/wiki/Pit_(nuclear_weapon)
Some weapons tested during the 1950s used pits made with U-235 alone, or in composite with plutonium,[2] but all-plutonium pits are the smallest in diameter and have been the standard since the early 1960s.
Ja eens. Maar dan zou je zeggen dat 3k ook wel genoeg is? Ze hebben nu 6k.quote:Op maandag 28 februari 2022 17:57 schreef Mano_ het volgende:
[..]
Je wil ze natuurlijk wel een beetje verspreiden, zodat niet gelijk je hele arsenaal weg is als er wat locaties worden uitgeschakeld. Dat, en je wil elke methode van 'afleveren' kunnen voorzien voor alles wat eventueel nodig is, dus 300 in subs, 300 in de lucht, 300 in ICBM's etc.
En niet elke nuke is het zelfde, dus dat telt nog meer op.
Ik denk dat de simpele soldaat dat kort voor zijn missie hoort, iedereen twee dagen van te voren inlichten geeft ook de vijand twee dagen extra voorbereidingstijd.quote:Op maandag 28 februari 2022 17:59 schreef Jed1Gam het volgende:
Dit kan ik wel geloven, aangezien er zoveel manschappen naar de grens werden gestuurd. Als je dan een maand van te voren al vermeld dat het een full-scale Oekraïne invasie is, kan dat nogal tot onrust zorgen.
Ik denk dat de simpele soldaat misschien een dag of 2 van te voren geinformeerd is wat echt het plan is.
nou heeft me wel een 2jaartjes geen wc rollen hoeven kopen gescheeldquote:Op maandag 28 februari 2022 17:56 schreef over_hedge het volgende:
[..]
Klopt. Maarja je hebt ook niks aan 400 wc rollen.
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |