Vrijheid om te beslissen is iets anders dan vrij zijn van de consequenties van je keuzes. Israël staat uiteraard vol in haar recht om als soevereine staat te besluiten de VS hier niet in te steunen maar andersom staat de VS toch ook in haar recht als soevereine staat om dan bijv. haar veto wat minder vaak in te zetten om Israël te beschermen?quote:Op maandag 28 februari 2022 10:55 schreef Halcon het volgende:
[..]
Dacht dat soevereine landen zelf in vrijheid mochten beslissen.
Da's gewoon chantage uiteraard.quote:Op maandag 28 februari 2022 10:58 schreef Tocadisco het volgende:
[..]
Vrijheid om te beslissen is iets anders dan vrij zijn van de consequenties van je keuzes. Israël staat uiteraard vol in haar recht om als soevereine staat te besluiten de VS hier niet in te steunen maar andersom staat de VS toch ook in haar recht als soevereine staat om dan bijv. haar veto wat minder vaak in te zetten om Israël te beschermen?
Dat ben ik met je eens. Daar waren ze toen nog lang niet. Maar ze hebben door Russische inmenging bijna 10 jaar verspeeld om te bouwen aan een land met een goede infra, met een sterkere economie. Als je dat soort zaken opbouwt verdwijnt de corruptie langzaam ook naar de achtergrond, zeker als je die ook rechtstreeks aanpakt.quote:Op maandag 28 februari 2022 10:52 schreef Halcon het volgende:
[..]
Zoiets bouw je niet in een baar jaar op. En de vraag is of Zelensky nu echt die grote anti-corruptie-vechter is. Ik vind het in elk geval onzin dat Oekraïne in 2013 op het randje van toetreding stond. M.i. stonden ze daar nog behoorlijk ver vanaf.
Nee, dat is politiek.quote:
Nee hoor. Het zou wel goed zijn als de Amerikaanse houding tov Israel nav dit conflict wat kritischer wordt.quote:
Hij is er ook niet bij toch?quote:Op maandag 28 februari 2022 11:00 schreef ZaZoe het volgende:
Had niet verwacht dat Poetin erbij zou zijn
Denk dat zequote:Op maandag 28 februari 2022 10:59 schreef BehoorlijkKritisch het volgende:
[..]
Dat ben ik met je eens. Daar waren ze toen nog lang niet. Maar ze hebben door Russische inmenging bijna 10 jaar verspeeld om te bouwen aan een land met een goede infra, met een sterkere economie. Als je dat soort zaken opbouwt verdwijnt de corruptie langzaam ook naar de achtergrond, zeker als je die ook rechtstreeks aanpakt.
Ik zeg niet dat ze dan volgend jaar bij de EU hadden gekund, maar het had er dan een stuk beter uitgezien dan in een paar landen die wel bij de EU zijn.
Maak je geen illusies.quote:Op maandag 28 februari 2022 11:01 schreef EinarBoe het volgende:
[..]
Nee hoor. Het zou wel goed zijn als de Amerikaanse houding tov Israel nav dit conflict wat kritischer wordt.
keep dreamingquote:Op maandag 28 februari 2022 11:01 schreef EinarBoe het volgende:
[..]
Nee hoor. Het zou wel goed zijn als de Amerikaanse houding tov Israel nav dit conflict wat kritischer wordt.
Wie stuurt ie? Gidi Markuszower?quote:Op maandag 28 februari 2022 11:01 schreef Jason22 het volgende:
Had verwacht dat Geert er bij zou zijn.
Leuke nietszeggende oneliner. De wereld is niet perfect nee, maar er is een verschil tussen het juk van het neo-liberalisme en de marktwerking enerzijds en bommen op je kop en dreiging van kernwapens anderzijds.quote:Op maandag 28 februari 2022 11:00 schreef aTypisch het volgende:
er is niks soeverein in een wereld dat collectief aan het infuus ligt van de eurodollar en de amerikaanse dollar
Corruptie laten verdwijnen gaat langzaam inderdaad, heel langzaam. Oekraïne is ook wel een stuk corrupter dan bijvoorbeeld Roemenië en Bulgarije. Denk niet dat ze in 'n jaar of 10 die landen 'ingehaald' zouden hebben. En dan kun je je misschien ook wel afvragen of die landen toen ze toen werden gelaten er klaar voor waren of dat daar andere redenen voor waren.quote:Op maandag 28 februari 2022 10:59 schreef BehoorlijkKritisch het volgende:
[..]
Dat ben ik met je eens. Daar waren ze toen nog lang niet. Maar ze hebben door Russische inmenging bijna 10 jaar verspeeld om te bouwen aan een land met een goede infra, met een sterkere economie. Als je dat soort zaken opbouwt verdwijnt de corruptie langzaam ook naar de achtergrond, zeker als je die ook rechtstreeks aanpakt.
Ik zeg niet dat ze dan volgend jaar bij de EU hadden gekund, maar het had er dan een stuk beter uitgezien dan in een paar landen die wel bij de EU zijn.
Zijn interesse ligt niet echt bij buitenlandse politiek. Pas als er vluchtelingen komen en zijn kiezers hier ziedend over worden, zal je hem wel weer gaan horen.quote:Op maandag 28 februari 2022 11:01 schreef Jason22 het volgende:
Had verwacht dat Geert er bij zou zijn.
Volgens mij een ander.quote:Op maandag 28 februari 2022 11:01 schreef EinarBoe het volgende:
[..]
Wie stuurt ie? Gidi Markuszower?
Whatsiffism is moeilijk te bestrijden is mijn ervaring.quote:Op maandag 28 februari 2022 11:02 schreef BehoorlijkKritisch het volgende:
[..]
Leuke nietszeggende oneliner. De wereld is niet perfect nee, maar er is een verschil tussen het juk van het neo-liberalisme en de marktwerking enerzijds en bommen op je kop en dreiging van kernwapens anderzijds.
Ik werd net wakker door een. Woon in Oss btw.quote:Op maandag 28 februari 2022 11:03 schreef nils7 het volgende:
Wie heeft die straaljager ook net over horen komen?
Zelensky is nog geen drie jaar president en daarvoor was hij komiek.quote:Op maandag 28 februari 2022 10:51 schreef BehoorlijkKritisch het volgende:
[..]
Nee. Maar had Zelensky na 2013 gewoon aan de slag gekunnen met zijn land, in plaats van met oorlog in het Oosten, MH17 en de constante dreiging van Putin, dan was Oekraïne nu wel een stuk dichterbij een EU land gekomen. Putin heeft er alles aan gedaan om het land instabiel te houden en dat is gelukt. Daardoor is het aanpakken van corruptie en het opbouwen van een solide economie niet gelukt.
Ik heb Oekraïnse vrienden die al lang in Nederland wonen en die overwogen om terug te gaan omdat ze hoop kregen dat er eindelijk een fatsoenlijke westerse democratie zou kunnen worden opgebouwd. Ook al waren zij niet heel enthousiast over Zelensky als president. Maar toen de Krim viel en de onrusten in het Oosten door bleven gaan zagen zij dat er gewoon helemaal niets kon veranderen.
moet je de juiste woorden gebruiken, zeker nuquote:Op maandag 28 februari 2022 11:02 schreef BehoorlijkKritisch het volgende:
[..]
Leuke nietszeggende oneliner. De wereld is niet perfect nee, maar er is een verschil tussen het juk van het neo-liberalisme en de marktwerking enerzijds en bommen op je kop en dreiging van kernwapens anderzijds.
Ja duhhh ik zette het wat zwaar aan. Natuurlijk zijn er ook Russen gevallen.quote:Op maandag 28 februari 2022 10:34 schreef LXIV het volgende:
[..]
Geen Russische soldaten in Stalingrad? https://www.google.com/search?q=russian+soldiers+stalingrad . Je kunt toch gewoon op oude foto's googelen? Of zijn die allemaal geretoucheerd?
Een groot deel van de soldaten zal ongetwijfeld Oekrains geweest zijn omdat het daar nu eenmaal dicht bij ligt, maar er zijn ook echt heel veel Russische soldaten daar gevallen.
Ik ben recent in Bulgarije en Oekraïne geweest en ik kan je vertellen dat het in de Oekraïne echt niet erger is. Althans, niet in Lviv en Kyiv op straat of op de vliegvelden. En dat hoorde ik ook van mijn reisgenoten (die grotendeels hetzelfde waren).quote:Op maandag 28 februari 2022 11:02 schreef Halcon het volgende:
[..]
Corruptie laten verdwijnen gaat langzaam inderdaad, heel langzaam. Oekraïne is ook wel een stuk corrupter dan bijvoorbeeld Roemenië en Bulgarije. Denk niet dat ze in 'n jaar of 10 die landen 'ingehaald' zouden hebben. En dan kun je je misschien ook wel afvragen of die landen toen ze toen werden gelaten er klaar voor waren of dat daar andere redenen voor waren.
Ik denk dat je dit niet zozeer moet zien als partij kiezen. Ja, China is tegen de sancties, maar China gaf 48 uur geleden ook aan Oekraïne wel te erkennen als een soeverein land.quote:Op maandag 28 februari 2022 11:03 schreef Mexicanobakker het volgende:
China kiest dus partij voor Rusland.
Dan heeft de wereld een groot probleem.
Vaochtend was er een ziek grote knal in Zeeland, schrok me de vinken pleuris en keek gelijk of er wat op het nieuws was. Gelukkig loos alarmquote:Op maandag 28 februari 2022 11:03 schreef nils7 het volgende:
Hoor je voor eerst een F35 overvliegen. Dat ben ik al gewend.quote:Op maandag 28 februari 2022 11:03 schreef nils7 het volgende:
quote:Op maandag 28 februari 2022 11:08 schreef roos94 het volgende:
[..]
Vaochtend was er een ziek grote knal in Zeeland, schrok me de vinken pleuris en keek gelijk of er wat op het nieuws was. Gelukkig loos alarm
Die hebben ook weinig te winnen door mee te doen, zolang er niet met kernwapens gesmeten wordt zullen die het wel best vinden.quote:Op maandag 28 februari 2022 11:07 schreef Kleffe_Dop het volgende:
[..]
Ik denk dat je dit niet zozeer moet zien als partij kiezen. Ja, China is tegen de sancties, maar China gaf 48 uur geleden ook aan Oekraïne wel te erkennen als een soeverein land.
Dus een beetje van twee walletjes eten wanneer het uitkomt.
Ik hoop dat Poetin Zeeland teruggeeft aan de natuur.quote:Op maandag 28 februari 2022 11:08 schreef roos94 het volgende:
[..]
Vaochtend was er een ziek grote knal in Zeeland, schrok me de vinken pleuris en keek gelijk of er wat op het nieuws was. Gelukkig loos alarm
quote:Op maandag 28 februari 2022 11:09 schreef BehoorlijkKritisch het volgende:
[..]
Ik hoop dat Poetin Zeeland teruggeeft aan de natuur.
Ik denk dat zoiets lastig te beoordelen is op basis van 'n paar bezoekjes. Cijfers wijzen uit dat Oekraïne nog vrij ver af staat van wat nu acceptabel is voor de EU en dat je dat echt niet in 'n paar jaar opgelost hebt.quote:Op maandag 28 februari 2022 11:07 schreef BehoorlijkKritisch het volgende:
[..]
Ik ben recent in Bulgarije en Oekraïne geweest en ik kan je vertellen dat het in de Oekraïne echt niet erger is. Althans, niet in Lviv en Kyiv op straat of op de vliegvelden. En dat hoorde ik ook van mijn reisgenoten (die grotendeels hetzelfde waren).
Wellicht zit de corruptie in de hogere lagen, maar juist die corruptie is makkelijker aan te pakken als je als regering de koppen dezelfde kant op hebt. Ik denk dat een ongeplaagd Oekraïnen inmiddels Bulgarije wel voorbij zou zijn.
Kan me voorstellen dat in Oekraïne de motivatie om 'erbij' te horen na dit feestje wat groter is dan in Roemenië of Bulgarije maat meer vergelijkbaar met Estland, Letland en Litouwenquote:Op maandag 28 februari 2022 11:02 schreef Halcon het volgende:
[..]
Corruptie laten verdwijnen gaat langzaam inderdaad, heel langzaam. Oekraïne is ook wel een stuk corrupter dan bijvoorbeeld Roemenië en Bulgarije. Denk niet dat ze in 'n jaar of 10 die landen 'ingehaald' zouden hebben. En dan kun je je misschien ook wel afvragen of die landen toen ze toen werden gelaten er klaar voor waren of dat daar andere redenen voor waren.
Foto's maken, voor gemeenten e.d. Vrij normaal.quote:Op maandag 28 februari 2022 11:08 schreef Sfancta het volgende:
Vannacht vloog een vliegtuigje waar ze normaal uit doen skydiven allemaal rechlijlnige banen naast elkaar, over ongeveer half Limburg tot aan Krefeld aan toe. Wat zou dat voor zin hebben? Opgestegen in bergisch gladbach rond 22.30 en was om 1.00 nog aan het vliegen.
Hij vertrouwd waarschijnlijk niemand om uit zijn naam te onderhandelen.quote:Op maandag 28 februari 2022 11:00 schreef ZaZoe het volgende:
Had niet verwacht dat Poetin erbij zou zijn
Ik kan me voorstellen dat China niet wil dat de positie van Poetin zozeer verzwakt wordt dat ie eruit gewerkt wordt. Een meer westers georienteerd Rusland is niet in Chinees voordeel.quote:Op maandag 28 februari 2022 11:09 schreef Mexicanobakker het volgende:
[..]
Die hebben ook weinig te winnen door mee te doen, zolang er niet met kernwapens gesmeten wordt zullen die het wel best vinden.
Denk dat zij eigenlijk baat hebben bij een middenweg. Wel irritant genoeg voor het Westen om de aandacht weg te trekken, niet gevaarlijk genoeg om voor grootschalige oorlog of economische ontregeling te zorgen.quote:Op maandag 28 februari 2022 11:10 schreef EinarBoe het volgende:
[..]
Ik kan me voorstellen dat China niet wil dat de positie van Poetin zozeer verzwakt wordt dat ie eruit gewerkt wordt. Een meer westers georienteerd Rusland is niet in Chinees voordeel.
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |