Het Russische leger is groot genoeg om nog even door te gaan maar ze lijden in tegenstelling tot het Syrische leger grote verliezen. Ik heb er een hard hoofd in dat ze nog een week door gaan want je eigen bevolking is al zwaar tegen dit zorgt alleen maar voor meer woede.quote:Op maandag 28 februari 2022 16:50 schreef BMW1993 het volgende:
Wat denken jullie, gaat dit een oorlog van een aantal dagen worden of net zoals Syrië van een aantal jaar?
Oekraïne staat op dit moment nog steeds op standje ''veilig land'' dat betekend dat men weinig kans maakt op asiel.
Wel kunnen ze hier een X aantal maanden blijven en dat kan verlengt worden.
Een beetje krom dat Syriërs en Afghanen wel standaard toewijzing krijgen + huurwoning en de Oekraïners niet..
Wat doet ze precies goed dan volgens jou?quote:Op maandag 28 februari 2022 16:49 schreef laforest het volgende:
[..]
Ach nee man. Ze doet het supergoed gezien de omstandigheden. Zo'n situatie hebben we decennia al niet gehad. Hulde!
Begrepen.quote:Op maandag 28 februari 2022 16:51 schreef RamboDirk het volgende:
[..]
Nee, heb 0 training en vechtervaring. Lijkt mij dan nutteloos, loop je alleen in de weg.
Ik begrijp dat Oekraine en Polen een zogeheten thuisleger hebben met burgersoldaten welke alleen opgeroepen worden als de eigen natie wordt aangevallen. Dit zijn geen reguliere reservisten.
Zoiets zou wellicht iets zijn als Nederland dat krijgt. Kun je wat basic training en stadsguerilla training krijgen.
Ik vind het echt oude troep, ja.quote:Op maandag 28 februari 2022 16:52 schreef WheeledWarrior het volgende:
[..]
Sommige tanks komen rechtstreeks uit een Sovjet-museum gereden.
Voornamelijk vliegend spul neer te halenquote:Op maandag 28 februari 2022 16:36 schreef sirdanilot het volgende:
[..]
Kunnen die BUKs ook nucleaire bommen afvuren of kunnen die alleen van die kleine raketjes om vliegtuigen neer te halen?
Dan blijft er maar één andere optie over en dat is dat je selectief leest en reageert. Wat wij natuurlijk al lang wisten.quote:Op maandag 28 februari 2022 16:48 schreef Za het volgende:
[..]
Je vergist je, ik was hier dagelijks op dit forum, om die oorlog en misdrijven tegen de bevolking te veroordelen.
Het leiden van de EU. Hoop dat ze de eerste president van een federale Europese staat zal worden. Kan Amerika dan weer wat van leren.quote:Op maandag 28 februari 2022 16:53 schreef Catatafishh het volgende:
[..]
Wat doet ze precies goed dan volgens jou?
Alleen de krim. Dat is opvallend.quote:
Zijn Russisch is dan ook een stuk beter dan het onze...quote:Op maandag 28 februari 2022 16:49 schreef SamCooke het volgende:
[..]
Hij zou verbaal helemaal over jou (en mij, en de meeste mensen) heen walsen.
Goed kunnen vouwenquote:Op maandag 28 februari 2022 16:53 schreef polderturk het volgende:
[..]
Hoe kan dat vliegtuigje zo ver vliegen?
Wij zitten te ver uit elkaar qua standpunt.quote:Op maandag 28 februari 2022 16:54 schreef laforest het volgende:
[..]
Het leiden van de EU. Hoop dat ze de eerste president van een federale Europese staat zal worden. Kan Amerika dan weer wat van leren.
Qua schade en aantal slachtoffers zal het helaas wel flink oplopen en het zal zeker nog niet morgen al voorbij zijn, maar een aantal jaar gaat het niet duren. Oorlogen zoals in Syrië of Jemen houden zo lang aan omdat de vechtende partijen allerlei steun krijgen van anderen, hier is daar geen sprake van. In tegendeel zelfs: Één van de vechtende partijen wordt nu financieel flink afgeknepen.quote:Op maandag 28 februari 2022 16:50 schreef BMW1993 het volgende:
Wat denken jullie, gaat dit een oorlog van een aantal dagen worden of net zoals Syrië van een aantal jaar?
Oekraïne staat op dit moment nog steeds op standje ''veilig land'' dat betekend dat men weinig kans maakt op asiel.
Wel kunnen ze hier een X aantal maanden blijven en dat kan verlengt worden.
Een beetje krom dat Syriërs en Afghanen wel standaard toewijzing krijgen + huurwoning en de Oekraïners niet..
Ja iemand die een buurland binnenvalt zou eerst zelf eens moeten werken aan zijn denazificatie.quote:Op maandag 28 februari 2022 16:55 schreef Catatafishh het volgende:
[..]
Alleen de krim. Dat is opvallend.
Verder kun je met 'denazificatie'natuurlijk alle kanten op. Daar voldoe in potentie nooit aan, of altijd.
Dan verniel je wel alle infra. Die Russen wilde natuurlijk met niet al te veel schade te veroorzaken de zittende macht in Kiev vervangen om nog enigsinds het volk achter je te krijgen.quote:Op maandag 28 februari 2022 16:28 schreef crystal_meth het volgende:
[..]
Met die Iskanders hadden ze makkelijk spoorwegen en elektriceitscentrales of verdeelstations kunnen opblazen.
De T90 is nog wel een tegenstander om rekening mee te houden.quote:Op maandag 28 februari 2022 16:52 schreef WheeledWarrior het volgende:
[..]
Sommige tanks komen rechtstreeks uit een Sovjet-museum gereden.
Jup, daarom leveren ze geen wapens aan Ukraine. Maar hun burgers die 3 jaar dienstplicht hebben gehad het staat hun vrij om zich aan te melden als vrijwilliger. Met een poel van 500k om uit te putten kan dat echt een serieuze bijdrage aan het vreemdelingenlegioen worden. Veel meer dan die 'tientallen' uit NLquote:Op maandag 28 februari 2022 16:50 schreef crystal_meth het volgende:
[..]
Israel moet Rusland te vriend houden, wegens Iran.
USA stond ook pas na 3 weken in het centrum van Baghdad, tegen een Iraaks leger dat in de 1e 48uur al half uit mekaar viel. Dat de Oekrainers hevig verzet binnen is wel duidelijk maar dit de echte strijd om Kiev is nog niet begonnen.quote:Op maandag 28 februari 2022 16:53 schreef HSG het volgende:
[..]
Het Russische leger is groot genoeg om nog even door te gaan maar ze lijden in tegenstelling tot het Syrische leger grote verliezen. Ik heb er een hard hoofd in dat ze nog een week door gaan want je eigen bevolking is al zwaar tegen dit zorgt alleen maar voor meer woede.
Ik denkt dat er een revolutie aan komt.
Je moet niet alles geloven wat ze schrijven. Je bent het toch wel met mee eens dat zeker 80% van de berichtgeving gekleurd is door propaganda, zo niet 100%? Dan is er dus een kans van 20%-0% dat het waar is.quote:Op maandag 28 februari 2022 16:49 schreef slashdotter3 het volgende:
[..]
Als ik zo lees dat Rusland maar munitie voor 10 dagen heeft dan is het conflict volgens mij vrij snel uitgedoofd.
Dan zit er maar één ding op: we gaan Oekraïne redden door het te laten annexeren door Rusland.quote:Op maandag 28 februari 2022 16:45 schreef RetepV het volgende:
Kunnen we niets bedenken waar Oekraïne NIET nog verder de dupe van zal worden?
Dat lijkt me een heel goede vraag, als je Oekraïne wil redden.
Het Iraakse leger was sowieso ongelofelijk bagger.quote:Op maandag 28 februari 2022 16:57 schreef RamboDirk het volgende:
[..]
USA stond ook pas na 3 weken in het centrum van Baghdad, tegen een Iraaks leger dat in de 1e 48uur al half uit mekaar viel. Dat de Oekrainers hevig verzet binnen is wel duidelijk maar dit de echte strijd om Kiev is nog niet begonnen.
| Forum Opties | |
|---|---|
| Forumhop: | |
| Hop naar: | |