Even posten om terug te kunnen vindenquote:
Het grote verschil is wel dat de US gewoon de geldpers aan konden slingeren waarbij Rusland op het moment Roebels bloed. Die zijn over 3 weken volledig failliet en buitengesloten van zo'n beetje de complete beschaafde wereld.quote:Op maandag 28 februari 2022 16:57 schreef RamboDirk het volgende:
[..]
USA stond ook pas na 3 weken in het centrum van Baghdad, tegen een Iraaks leger dat in de 1e 48uur al half uit mekaar viel. Dat de Oekrainers hevig verzet binnen is wel duidelijk maar dit de echte strijd om Kiev is nog niet begonnen.
Dan moeten we ook B zeggen en de russen ook weer toelaten tot Unter Den Linden en Alexanderplatzquote:Op maandag 28 februari 2022 16:57 schreef Ludachrist het volgende: [..] Dan zit er maar n ding op: we gaan Oekrane redden door het te laten annexeren door Rusland.
oorlog kent geen grenzen dat zie je maarquote:
Wat snel, dit kan toch niet echt waar zijn?!quote:
Karakteriseert jou dan wel weer dat je wel de moeite neemt om beledigingen op je touchscreen te typen, maar niet de moeite wil nemen voor een open discussie.quote:Op maandag 28 februari 2022 16:51 schreef DDDDDaaf het volgende:
[..]
Ik ga mijn tijd niet verknoeien aan het op een touchscreen uittypen van een antwoord op de post van een kremlintroll. Misschien dat ik me die moeite nog eens neem wanneer ik achter m'n PC zit.
Je mag wel weten dat ik het nihilisme van de koude oorlog en de wereldwijde angst voor de Soviets bewust heb meegemaakt, en dat ik ouder ben dan jij denkt.quote:Je geeft overigens aan dat je pas rond je veertigste enigszins een idee van het verloop van WO II kreeg, dat zegt in mijn optiek wel genoeg...
Nou, dan zal Turkije binnenkort ook wel weer langskomen, die voeren immers ook al tijden oorlog tegen het kwaad in hun ogen.quote:
Ik hoop het. En dan ervoor in de plaats een Westerse democratie. Die dan uitwaait over alle buurlanden (Belarus) en moslimlanden die niet meer door Rusland beschermd worden zoals Iran en Syrie.quote:Op maandag 28 februari 2022 16:53 schreef HSG het volgende:
[..]
Het Russische leger is groot genoeg om nog even door te gaan maar ze lijden in tegenstelling tot het Syrische leger grote verliezen. Ik heb er een hard hoofd in dat ze nog een week door gaan want je eigen bevolking is al zwaar tegen dit zorgt alleen maar voor meer woede.
Ik denkt dat er een revolutie aan komt.
Yandex translation:quote:
Lijkt me goed, we moeten wel respect hebben voor Poetin zijn gevoelens van onzekerheid over de veiligheid van Rusland. Het zou goed kunnen dat die gevoelens verdwijnen als hij ook Duitsland mag annexeren, dus dat is het proberen waard, anders zou het wel eens kunnen escaleren.quote:Op maandag 28 februari 2022 16:59 schreef Catatafishh het volgende:
[..]
Dan moeten we ook B zeggen en de russen ook weer toelaten tot Unter Den Linden en Alexanderplatz
Iedereen kan briefjes sturen.quote:Op maandag 28 februari 2022 17:01 schreef VictoriaIntegrity7 het volgende:
[..]
Wat snel, dit kan toch niet echt waar zijn?!
En daarna verscheurd of wat?quote:
Application to membership. Dus geen lidmaatschap nog.quote:Op maandag 28 februari 2022 17:02 schreef Cheeseburgert het volgende:
[..]
Yandex translation:
[ afbeelding ]
Is geen "je bent nu lid" contract oid. Gewoon een letter of intent. Turkije heeft zo'n ding al 20 jaar geleden een keer ondertekend.
Nog net geen comic sans lettertype.quote:Op maandag 28 februari 2022 17:02 schreef Cheeseburgert het volgende:
[..]
Yandex translation:
[ afbeelding ]
Is geen "je bent nu lid" contract oid. Gewoon een letter of intent. Turkije heeft zo'n ding al 20 jaar geleden een keer ondertekend.
Uh dat is ze nu al hoor.quote:Op maandag 28 februari 2022 16:55 schreef Catatafishh het volgende: [..] Wij zitten te ver uit elkaar qua standpunt. Ursula vliegt regelmatig uit de bocht. Wordt openlijk niet serieus genomen (zowat op het niveau van putin en die andere chef) en heeft geen enkele visie om uit te dragen. Ik zie niet hoe dat een leider kan zijn van welke EU vorm dan ook
Hun precision strike bombs waren op dag 1 al op schijnt het. Nu hebben ze alleen nog die unguided rommel over.quote:
Application, niet toelating.quote:
Dit is niet de toelating. EU lidstaten moeten daar eerst gewoon over stemmen hoor.quote:Op maandag 28 februari 2022 17:01 schreef VictoriaIntegrity7 het volgende:
[..]
En toen de Amerikanen zich jaren later eindelijk terugtrokken konden ze binnen 3 jaar weer terugvliegen daar naartoe om de door hun gewenste overheid overeind te houden toen IS grote gebieden begon te veroveren daar. Een soortgelijk iets gebeurde in Afghanistan, 20 jaar troepen daar gehouden en toen ze er weg gingen viel het binnen een mum van tijd in handen van de Taliban. In de 21e eeuw is dat soort regime change van buitenaf gewoon onmogelijk geworden, hoe hard en hoe lang ze het ook blijven proberen en dat gaat voor Rusland nu echt niet anders zijn.quote:Op maandag 28 februari 2022 16:59 schreef Cheeseburgert het volgende:
[..]
Het grote verschil is wel dat de US gewoon de geldpers aan konden slingeren waarbij Rusland op het moment Roebels bloed. Die zijn over 3 weken volledig failliet en buitengesloten van zo'n beetje de complete beschaafde wereld.
hebben ze al gedaan was donker roodquote:Op maandag 28 februari 2022 17:04 schreef Isdatzo het volgende:
[..]
EU lidstaten moeten daar gewoon over stemmen hoor.
Natuurlijk. Het is maar je eigen volk dat je wilt bevrijden van drugsverslaafde nazi's, dus waarom zou je in bevolkte gebieden die dure guided missiles gebruiken. Gewoon alles plat, daar hebben je broeders en zusters vast begrip voor.quote:
Precies. Ook moet zo'n applicatie in n van de 3 talen Engels, Frans of Duits geschreven worden.quote:Op maandag 28 februari 2022 17:02 schreef Cheeseburgert het volgende:
[..]
Yandex translation:
[ afbeelding ]
quote:Op maandag 28 februari 2022 17:02 schreef Cheeseburgert het volgende:
[..]
Yandex translation:
[ afbeelding ]
35 jaarquote:Turkey Turkey Candidate negotiating (effectively frozen) 14 April 1987
Welke "beledigingen"?quote:Op maandag 28 februari 2022 17:01 schreef RetepV het volgende:
[..]
Karakteriseert jou dan wel weer dat je wel de moeite neemt om beledigingen op je touchscreen te typen, maar niet de moeite wil nemen voor een open discussie.
[..]
Je mag wel weten dat ik het nihilisme van de koude oorlog en de wereldwijde angst voor de Soviets bewust heb meegemaakt, en dat ik ouder ben dan jij denkt.
35 maatquote:
Exact, dit zegt niks. Als straks de rook is neergedaald dan stemt de halve EU gewoon tegen.quote:Op maandag 28 februari 2022 17:05 schreef RetepV het volgende:
[..]
Precies. Ook moet zo'n applicatie in n van de 3 talen Engels, Frans of Duits geschreven worden.
Ik zal het geen hoax noemen, maar het is hooguit symbolisch.
Staat in de grondwet van Oekrane..dat ze lid willen worden van de EU.quote:
Ik kan me echt niet voorstellen dat ze nu al zonder zitten.quote:Op maandag 28 februari 2022 17:03 schreef slashdotter3 het volgende:
[..]
Hun precision strike bombs waren op dag 1 al op schijnt het. Nu hebben ze alleen nog die unguided rommel over.
Dat is het vooral idd. En een signaal naar de eigen bevolking.quote:Op maandag 28 februari 2022 17:02 schreef Cheeseburgert het volgende:
[..]
Wel een mooie middelvinger naar Putput
Allemaal deel van de onderhandelingen. Als je van een extreme uitgangspositie begint, is het midden dichter bij waar je wilt uitkomen. Dit geldt uiteraard ook voor de Russen (zie nucleaire dreiging bijvoorbeeld).quote:Op maandag 28 februari 2022 17:05 schreef RetepV het volgende:
[..]
Precies. Ook moet zo'n applicatie in n van de 3 talen Engels, Frans of Duits geschreven worden.
Ik zal het geen hoax noemen, maar het is hooguit symbolisch.
Lijkt veel. Tot je opzoekt hoeveel spul ze hebben. Dan is dit eigenlijk nog vrij weinig helaasquote:Op maandag 28 februari 2022 17:06 schreef Frikandelbroodje het volgende:
Neem het met een korreltje zout maar...
[ twitter ]
[ twitter ]
Damn.
Zweden doet nu dus ook mee aan de oorlogquote:Op maandag 28 februari 2022 17:06 schreef slashdotter3 het volgende:
[..]
[ afbeelding ]
Goedkope IKEA bureau
Dat is het al. Met dit soort retoriek speel je alleen maar de Russen in de kaart.quote:Op maandag 28 februari 2022 17:07 schreef Catatafishh het volgende:
[..]
Dat weet ik maar dit hele proces zou niet met het conflict vermengd moeten worden
2 schepen?? Met wat?quote:Op maandag 28 februari 2022 17:06 schreef Frikandelbroodje het volgende:
[ twitter ]
[ twitter ]
Damn.
Er zijn een heleboel criteria waaraan ze moeten voldoen. En ieder land moet akkoord gaan. Zo moet er in Fra bijv een referendum uitgeschreven worden, wil een nieuw land toetreden.quote:Op maandag 28 februari 2022 17:01 schreef VictoriaIntegrity7 het volgende:
[..]
quote:De FIFA is van plan om alle nationale elftallen en clubs uit Rusland voor onbepaalde tijd te schorsen, zo laat een bron dicht bij de wereldvoetbalbond maandag weten aan Reuters. De verwachting is dat de FIFA, dat in koortsachtig overleg is met de UEFA over het voetbal in Rusland voor dit jaar, het besluit nog deze maandag definitief naar buiten brengt. In dat geval is kwalificatie voor het WK in Qatar van later dit jaar onmogelijk geworden voor Rusland. De sanctie van de overkoepelende voetbalbonden volgt op de Russische invasie in Oekrane van vorige week.
Ja dat is ze in functie maar ik vind haar geen leider in de uitoefening van die functiequote:Op maandag 28 februari 2022 17:03 schreef laforest het volgende:
[..]
Uh dat is ze nu al hoor.
(En een heel goede. Mogen we blij en trots op zijn).
Dit is trouwens geen BUKquote:Op maandag 28 februari 2022 16:35 schreef koffiekoekjes het volgende:
[ twitter ]
Koekoek, nog meer Turkse drone acties. Weer (2x?) BUK gesloopt
Bedoel je met veel hoe veel ze daar inzetbaar hebben staan aan de grens of de totale capaciteit van het Russische leger?quote:Op maandag 28 februari 2022 17:08 schreef over_hedge het volgende:
[..]
Lijkt veel. Tot je opzoekt hoeveel spul ze hebben. Dan is dit eigenlijk nog vrij weinig helaas
Die man links kan zonder problemen 3 jaar in een schuilkelder overlevenquote:Op maandag 28 februari 2022 17:06 schreef slashdotter3 het volgende:
[..]
[ afbeelding ]
Goedkope IKEA bureau
Precies. Ik had 20 jaar geleden nog de hoop maar Poetin is compleet de weg kwijt met alle gevolgen.quote:Op maandag 28 februari 2022 17:05 schreef DDDDDaaf het volgende:
[..]
Welke "beledigingen"?
De angst voor de sovjets nog meegemaakt, maar vervolgens anno 2021 wel pro-Poetin zijn, dan is er in de voorbije jaren toch iets serieus misgegaan...
4500 doden. Dat is net zo veel als de Amerikanen in 9 jaar Irak man.quote:Op maandag 28 februari 2022 17:08 schreef over_hedge het volgende:
[..]
Lijkt veel. Tot je opzoekt hoeveel spul ze hebben. Dan is dit eigenlijk nog vrij weinig helaas
Vessels. Kan van alles betekenen. Een coast guard die 0 wapens heeft telt ook als een vessel.quote:
"op de post van een kremlintrol"quote:
Alweer beledigingen?quote:De angst voor de sovjets nog meegemaakt, maar vervolgens anno 2021 wel pro-Poetin zijn, dan is er in de voorbije jaren toch iets serieus misgegaan...
Ik betwijfel dat wat hier gepost wordt Rusland enig voordeel kan opleveren.quote:Op maandag 28 februari 2022 17:08 schreef trein2000 het volgende:
[..]
Dat is het al. Met dit soort retoriek speel je alleen maar de Russen in de kaart.
Nee. Want de EU gaat niet over ballen tonen of hard vechten. Dat gaat over economische stabiliteit.quote:Op maandag 28 februari 2022 17:07 schreef LordVoldermort het volgende:
Als je tegen Putin oorlog voert verdien je wel extreem veel pluspunten.
In totaal. Ik weet en snap dat ze niet alles daar hebben staan natuurlijk.quote:Op maandag 28 februari 2022 17:09 schreef Tocadisco het volgende:
[..]
Bedoel je met veel hoe veel ze daar inzetbaar hebben staan aan de grens of de totale capaciteit van het Russische leger?
Sws is het hebben en gebruiken van tanks niet geschikt om het sentiment in een modern uitgerust land te doen keren. Ja het zijn kutdingen maar niet extreem moeilijk om uit te schakelen.quote:Op maandag 28 februari 2022 16:52 schreef WheeledWarrior het volgende:
[..]
Sommige tanks komen rechtstreeks uit een Sovjet-museum gereden.
Die zijn gewoon verkocht. Al een paar jaar terug.quote:Op maandag 28 februari 2022 17:02 schreef RAVW het volgende:
LOL dadelijk Erdogan nog boos .. van hoe kan het dat hun al in de EU zitten en wij niet, lever ik daarom mijn dure drones uit![]()
![]()
4500 doden in een paar dagenquote:Op maandag 28 februari 2022 17:08 schreef over_hedge het volgende:
[..]
Goedkope tekst ook...quote:Op maandag 28 februari 2022 17:06 schreef slashdotter3 het volgende:
[..]
[ afbeelding ]
Goedkope Goedkoop IKEA bureau
Als ik je post lees kan ik ook echt geen enkele andere conclusie trekken dan dat je 100% pro-Putin bent hoor. Je doet niet eens een poging om het te verbergen, je volgt zijn totale bullshit narratief tot op de letter op. Zelfs Baudet krijgt het niet beter voor elkaar.quote:Op maandag 28 februari 2022 17:09 schreef RetepV het volgende:
[..]
"op de post van een kremlintrol"
Je eigen woorden. En in voorgaande posts schreef je ook zulke beledigende shitzooi.
[..]
Alweer beledigingen?
Afgedaan. Wat verspil je toch een tijd voor iedereen.
En daarvoor moeten ze laag vliegen.quote:Op maandag 28 februari 2022 17:03 schreef slashdotter3 het volgende:
[..]
Hun precision strike bombs waren op dag 1 al op schijnt het. Nu hebben ze alleen nog die unguided rommel over.
Al 450x langsgekomenquote:Op maandag 28 februari 2022 17:10 schreef Tengano het volgende:
Deze vind ik ook wel bijzonder:
Zelensky laat zelfs gedetineerden vrij als ze willen vechten tegen Rusland.
[ twitter ]
Ja. Zijn er 4500 te veel. Maar ze hebben meer dan een miljoen aan actief personeel. Dan is 4500 vrij weinig.quote:Op maandag 28 februari 2022 17:09 schreef trein2000 het volgende:
[..]
4500 doden. Dat is net zo veel als de Amerikanen in 9 jaar Irak man.
Totaal niet te vergelijken.quote:Op maandag 28 februari 2022 17:09 schreef trein2000 het volgende:
[..]
https://www.theguardian.c(...)nvasion-live-updatesquote:Russia’s actions in Ukraine are being “distorted and thwarted”, Russia’s UN ambassador Vassily Nebenzia has said.
Speaking at the United Nations, Nebenzia blamed the crisis on Ukraine and claimed it had been unwilling to engage in dialogue.
Nebenzia said:
The root for the current crisis lies in the actions of Ukraine itself. For many years it sabotaged and flouted its direct obligations under the Minsk package of measures.
He continued:
Just recently there was a hope that in Kyiv they would reconsider and that they would indeed comply with what they signed onto in 2018.
However the latest confirmation from the senior leadership of the country was that Ukraine was unwilling to engage in this dialogue, and they were unwilling to take steps to grant special status to Donbas.
Als je 4500 lijkzakken thuisgestuurd krijgt dan piep je toch echt anders. Dat zijn echt absurde verliezen in een paar dagen, onvoorstelbaar.quote:Op maandag 28 februari 2022 17:11 schreef over_hedge het volgende:
[..]
Ja. Zijn er 4500 te veel. Maar ze hebben meer dan een miljoen aan actief personeel. Dan is 4500 vrij weinig.
Deze post is pas 126x langsgekomen!quote:Op maandag 28 februari 2022 17:11 schreef Frozen-assassin het volgende:
[..]
Al 450x langsgekomen
@:Mexicanobakker
Dan moet je Putin omver gooien, anders lukt dat nooit. Dat zie je nu.quote:Op maandag 28 februari 2022 17:10 schreef BehoorlijkKritisch het volgende:
[..]
Nee. Want de EU gaat niet over ballen tonen of hard vechten. Dat gaat over economische stabiliteit.
Blablabla Oekraine doet niet wat wij willen en nu wij huilen huilen met bomme gooien bla blaquote:Op maandag 28 februari 2022 17:11 schreef crystal_meth het volgende:
[..]
https://www.theguardian.c(...)nvasion-live-updates
Als dit zo is, dan was dat bombardement in Kharkov, dat we op die filmpjes zagen, ook het Oekraense leger die de Russen in de pan hakten. Want anders zouden de Oekraners veel meer verliezen hebben.quote:Op maandag 28 februari 2022 17:06 schreef Frikandelbroodje het volgende:
[ twitter ]
Maar ze gaan niet de volle n miljoen soldaten inzetten daar, ik weet niet hoe veel Oekrane ze precies waard is maar ik kan het me niet voorstellen dat ze het zo graag willen hebben dat ze Rusland zelf niet meer kunnen verdedigen.quote:Op maandag 28 februari 2022 17:11 schreef over_hedge het volgende:
[..]
Ja. Zijn er 4500 te veel. Maar ze hebben meer dan een miljoen aan actief personeel. Dan is 4500 vrij weinig.
Even de oude rommel opruimen. Of zo .quote:Op maandag 28 februari 2022 17:12 schreef franske19 het volgende:
[..]
De Russen hebben vooral oude ongeleide meuk.
Misschien al 5300quote:Op maandag 28 februari 2022 17:09 schreef trein2000 het volgende:
[..]
Bovendien zijn er tussen de 100.000 en 200.000 ingezet, driekwart van de Russische gevechtskracht. Dat werpt al weer een heel ander licht op dat getal.quote:Op maandag 28 februari 2022 17:12 schreef BehoorlijkKritisch het volgende:
[..]
Als je 4500 lijkzakken thuisgestuurd krijgt dan piep je toch echt anders. Dat zijn echt absurde verliezen in een paar dagen, onvoorstelbaar.
Vragen staat vrij en vooral interessant of het een Njet wordt of "we" (EU) gaan het zoals Ursula bedoelde meenemen en om vervolgens de aanvraag in behandeling te nemen (wat best een tijdje kan duren).quote:
dat zou mooi zijn ...... heb het echt te doen met die mensen ... binnen een week ben je gewoon raketten voerquote:Op maandag 28 februari 2022 17:11 schreef crystal_meth het volgende:
[..]
https://www.theguardian.c(...)nvasion-live-updates
En wat gebeurt er met Assad en de Syrische opstand als er een revolutie plaatsvindt in Rusland.quote:Op maandag 28 februari 2022 16:53 schreef HSG het volgende:
[..]
Het Russische leger is groot genoeg om nog even door te gaan maar ze lijden in tegenstelling tot het Syrische leger grote verliezen. Ik heb er een hard hoofd in dat ze nog een week door gaan want je eigen bevolking is al zwaar tegen dit zorgt alleen maar voor meer woede.
Ik denkt dat er een revolutie aan komt.
De timing helpt echt niet, zorgt er alleen maar voor dat Rusland straks (nog verder) gaat escaleren.quote:Op maandag 28 februari 2022 17:13 schreef Paul het volgende:
OOR / [brekend] Ukraine tekent voor EU-lidmaatschap
4500. Zoveel soldaten is Spanje kwijtgeraakt gedurende de hele Tweede Wereldoorlog.quote:Op maandag 28 februari 2022 17:13 schreef trein2000 het volgende:
[..]
Bovendien zijn er tussen de 100.000 en 200.000 ingezet, driekwart van de Russische gevechtskracht. Dat werpt al weer een heel ander licht op dat getal.
Mijn punt is dat ze meer dan 1 miljoen actief personeel hebben. Dan is het procentueel gezien gewoon vrij weinig.quote:Op maandag 28 februari 2022 17:12 schreef BehoorlijkKritisch het volgende:
[..]
Als je 4500 lijkzakken thuisgestuurd krijgt dan piep je toch echt anders. Dat zijn echt absurde verliezen in een paar dagen, onvoorstelbaar.
Aan het worden?quote:Op maandag 28 februari 2022 17:15 schreef BehoorlijkKritisch het volgende:
[..]
Eigenlijk is het niet eens grappig meer. Die man is echt een staatsgevaar aan het worden.
VN ambassadeur van de EU.quote:Op maandag 28 februari 2022 17:14 schreef Ebinas het volgende:
Geen idee wie of wat hier spreekt. Cam rechts boven
Kom net binnenvallen en slinger de boel aan
Het ging me om de motie; dat was live. Wordt niet eens in stemming gebracht.quote:Op maandag 28 februari 2022 17:16 schreef theunderdog het volgende:
[..]
Heb het teruggekeken. Zo gek was het toch niet wat hij zei?
Gelooft iemand dat aantal hier dan? Dat zijn er 1000 per dag ongeveer. Hoe hadden ze dat moeten doen.quote:Op maandag 28 februari 2022 17:14 schreef BehoorlijkKritisch het volgende:
[..]
4500. Zoveel soldaten is Spanje kwijtgeraakt gedurende de hele Tweede Wereldoorlog.
Tx! zocht al, maar dit is snellerquote:Op maandag 28 februari 2022 17:16 schreef Papierversnipperaar het volgende:
[..]
VN ambassadeur van de EU.
Dat klopt. Maar al is het 100 000. Dan zit je nog niet op 10%. Ze houden heel goed stand. En duurt al langer dan rusland zelf ook dacht. Maar uiteindelijk is er geen houden aanquote:Op maandag 28 februari 2022 17:13 schreef Tocadisco het volgende:
[..]
Maar ze gaan niet de volle n miljoen soldaten inzetten daar, ik weet niet hoe veel Oekrane ze precies waard is maar ik kan het me niet voorstellen dat ze het zo graag willen hebben dat ze Rusland zelf niet meer kunnen verdedigen.
Ja, maar ze hebben maar een 150.000 soldaten ingezet. Dan is een verlies van 4.500 echt bizar hoog. Dat is echt een faal van epische proporties, vooral omdat je daar ook nog eens 2 a 3 keer dat aantal aan gewonden mag optellen en een zooi gevangenen. Zou me niets verbazen als een kwart van die parate troepen inmiddels al uitgeschakeld is.quote:Op maandag 28 februari 2022 17:15 schreef over_hedge het volgende:
[..]
Mijn punt is dat ze meer dan 1 miljoen actief personeel hebben. Dan is het procentueel gezien gewoon vrij weinig.
Maar elke is er 1 te veel natuurlijk. Van alle 2 de kanten. (die mensen die gaan juichen als er weer soldaten van rusland dood zijn snap ik ook niet zo)
Die arme gevoelige man toch...quote:Op maandag 28 februari 2022 17:02 schreef Ludachrist het volgende:
[..]
Lijkt me goed, we moeten wel respect hebben voor Poetin zijn gevoelens van onzekerheid over de veiligheid van Rusland. Het zou goed kunnen dat die gevoelens verdwijnen als hij ook Duitsland mag annexeren, dus dat is het proberen waard, anders zou het wel eens kunnen escaleren.
Ooh oke. Dacht dat je het had over wat hij allemaal zei in dat debatquote:Op maandag 28 februari 2022 17:16 schreef nostra het volgende:
[..]
Het ging me om de motie; dat was live. Wordt niet eens in stemming gebracht.
Dat ik dit nog mee mag maken...quote:Op maandag 28 februari 2022 10:57 schreef Kleffe_Dop het volgende:
Iemand, controleer of @:Achja nog ademt!
Wow wat een verschil! Oekraine ziet er veel krachtiger uit aan die tafel dan die Russen.quote:
Ik heb weinig reden om het niet te geloven als het ook onofficieel door buitenlandse intelligence wordt genoemd als heel plausibel.quote:Op maandag 28 februari 2022 17:16 schreef Tengano het volgende:
[..]
Gelooft iemand dat aantal hier dan? Dat zijn er 1000 per dag ongeveer. Hoe hadden ze dat moeten doen.
Ik neem het toch even met een korrel zout nog.
Een faal is het zeker. Daar zijn we het over eens.quote:Op maandag 28 februari 2022 17:17 schreef BehoorlijkKritisch het volgende:
[..]
Ja, maar ze hebben maar een 150.000 soldaten ingezet. Dan is een verlies van 4.500 echt bizar hoog. Dat is echt een faal van epische proporties, vooral omdat je daar ook nog eens 2 a 3 keer dat aantal aan gewonden mag optellen en een zooi gevangenen. Zou me niets verbazen als een kwart van die parate troepen inmiddels al uitgeschakeld is.
Ik zou het niet weten. Er worden ook alleen maar aantallen van de Russen benoemd.quote:Op maandag 28 februari 2022 17:16 schreef Tengano het volgende:
[..]
Gelooft iemand dat aantal hier dan? Dat zijn er 1000 per dag ongeveer. Hoe hadden ze dat moeten doen.
Ik neem het toch even met een korrel zout nog.
Heb je hem niet gevolgd tijdens de coronacrisis?quote:Op maandag 28 februari 2022 17:17 schreef WheeledWarrior het volgende:
[..]
Is die man echt doorgedraaid of acteert hij dit allemaal?
De meeting is over.quote:
Geven ze al korting?quote:Op maandag 28 februari 2022 17:18 schreef Zwoerd het volgende:
Ik was vanmiddag bij een Russin langs.
Die russen zien er vertieft uit hoorquote:Op maandag 28 februari 2022 17:20 schreef capricia het volgende:
[..]
De meeting is over.
Maar nog geen nieuws.
Dan hebben ze nog steun van Iran.quote:Op maandag 28 februari 2022 17:14 schreef polderturk het volgende:
[..]
En wat gebeurt er met Assad en de Syrische opstand als er een revolutie plaatsvindt in Rusland.
Er was al eerder een bericht dat het over is, maar nu dus weer.quote:Op maandag 28 februari 2022 17:20 schreef capricia het volgende:
[..]
De meeting is over.
Maar nog geen nieuws.
Des te sterker, ook wars van pompeus gedoe waar anderen hun status aan ontlenen.quote:Op maandag 28 februari 2022 17:00 schreef hhh38 het volgende:
[..]
Goedkoopste bureau waar ooit zo'n aanmelding is ondertekend?
Ik mag hopen dat Duitsland die nu heel veel geld in leger modernisering gaat stoppen daar rekening mee houdt. Ze hebben niet meer dure tanks nodig want dat is oorlogsvoering van de vorige eeuw en die worden met goedkope antitank wapens weggeblazen.quote:Op maandag 28 februari 2022 17:10 schreef Vallon het volgende:
[..]
Sws is het hebben en gebruiken van tanks niet geschikt om het sentiment in een modern uitgerust land te doen keren. Ja het zijn kutdingen maar niet extreem moeilijk om uit te schakelen.
Tanks zijn geschikt om de boel aan gort te rijden en niet om iets heel achter te laten dat daarna niet meer geschikt is om te gebruiken. Reken maar ook dat de satellieten vol open staan om elke tank tot op de millimeter precies te kunnen detecteren en volgen.
Best wel ook frustrerend als tankbemanning (en legerleiding) te weten dat ongeveer elke mobiele telefoon van iemand die langs de weg naar je zwaait, daar uitstekend geschikt is om met foto en al de GPS cordinaten te kunnen delen met wie weet een leuk raketje of molotov gooiend gespuis.
Tanks zijn verder alleen maar geschikt in het open veld, te intimideren en daar virtueel terrein te winnen. Iets met andere tijden en modern warfare.
SOI en zoiets dat je vriendinnetje uitgebreid haar Insta gaat volposten met haar nieuwe ervaringen.quote:Op maandag 28 februari 2022 17:14 schreef AlwaysHappy het volgende:
[..]
De timing helpt echt niet, zorgt er alleen maar voor dat Rusland straks (nog verder) gaat escaleren.
Ik denk dat ze van beide kanten niks zijn opgeschoten.quote:Op maandag 28 februari 2022 17:21 schreef miss_sly het volgende:
[..]
Er was al eerder een bericht dat het over is, maar nu dus weer.
Ben erg benieuwd wat eruit gekomen is. Ik neem aan dat de Oekraense delegatie eerst terug moet zijn op Oekraense grond voor dit verder bekend wordt.
Waarschijnlijk van tevoren een peptalk van Putin gekregen.quote:Op maandag 28 februari 2022 17:21 schreef Tengano het volgende:
[..]
Die russen zien er vertieft uit hoor
Uiteraard.quote:Op maandag 28 februari 2022 17:24 schreef Tengano het volgende:
[..]
Ik denk dat ze van beide kanten niks zijn opgeschoten.
Die staan lijnrecht tegenover elkaar. 0 openingen.
Ik vraag me oprecht af hoe ze hier uit kunnen komen zonder dat het escaleert in een derde wereldoorlog.quote:Op maandag 28 februari 2022 17:24 schreef Tengano het volgende:
[..]
Ik denk dat ze van beide kanten niks zijn opgeschoten.
Die staan lijnrecht tegenover elkaar. 0 openingen.
Aan de russische kant ja. Die moeten nu tegen Poetin gaan vertellen dat het niet gelukt is.quote:
quote:Ik heb honderden keren op dit hoofdplatform van de VN gestaan. En nu kijk ik en denk: Vasily, je was een normaal mens, maar ooit zaten we, zoals ze zeggen, op dezelfde golflengte. Wat draag je nu? Als ik jou was, zou ik mezelf neerschieten, of in ieder geval ziek worden. Brand in de hel, Vasya.
Ja, ik dacht ik informeer jullie alvast.quote:Op maandag 28 februari 2022 17:25 schreef miss_sly het volgende:
[..]
Uiteraard.
Maar dat zal pas bekend gemaakt worden als iedereen weer veilig is.
Als ze willen dat ie netjes in pak en stropdas komt moeten ze zijn stad niet bombarderen.quote:Op maandag 28 februari 2022 17:24 schreef Lospedrosa het volgende:
[..]
Bedrukte gezichten.
Moet die ene vent nou echt met petje en polo daar zitten?
Geloof dat niemand echt hoge verwachtingen heeft van deze gesprekkenquote:Op maandag 28 februari 2022 17:25 schreef AlwaysHappy het volgende:
[..]
Ik vraag me oprecht af hoe ze hier uit kunnen komen zonder dat het escaleert in een derde wereldoorlog.
Ja. Dat gaan de Oekraners vast accepteren!quote:Op maandag 28 februari 2022 17:25 schreef Raw85 het volgende:
Wat zou een oplossing kunnen zijn waarbij Poetins gezichtsverlies enigszins binnen de perken kan blijven en Oekrane tegelijkertijd niet volledig hoeft te capituleren?
Een nieuwe grens bij de Djnepr misschien en Kiev dat in Oekrane handen blijft? Verschrikkelijk natuurlijk, dat wel.
Die komt uit bezet gebied en is tussen het bommen koppen daarheen gevlogen en jij hebt het smerige gore lef om te verwachten dat hij eerst even doucht en zich omkleed? Wat ben jij voor een losgeslagen klapjosti man.quote:Op maandag 28 februari 2022 17:24 schreef Lospedrosa het volgende:
[..]
Bedrukte gezichten.
Moet die ene vent nou echt met petje en polo daar zitten?
Hier putin, je krijgt donetsk. Nu lief doen.quote:Op maandag 28 februari 2022 17:25 schreef AlwaysHappy het volgende:
[..]
Ik vraag me oprecht af hoe ze hier uit kunnen komen zonder dat het escaleert in een derde wereldoorlog.
Daar denken wij dan anders over inderdaad.quote:Op maandag 28 februari 2022 17:09 schreef Catatafishh het volgende:
[..]
Ja dat is ze in functie maar ik vind haar geen leider in de uitoefening van die functie
Maar daar zitten wel kerelsquote:Op maandag 28 februari 2022 17:25 schreef slashdotter3 het volgende:
[..]
ukraine is supercasual gekleed voor zo'n belangrijke meeting
Assad stond op het punt te verliezen toen Rusland zich er mee ging mengen.quote:
En wordt het opnieuw een bloedige toestand.quote:Op maandag 28 februari 2022 17:26 schreef polderturk het volgende:
[..]
Assad stond op het punt te verliezen toen Rusland zich er mee ging mengen.
Als Rusland daar vertrekt, dan breekt de oorlog opnieuw uit. En als de rebellen steun krijgen van Turkse drones (140 TB2, 6 AKINCI, 6 AKSUNGUR, 30 ANKA's inmiddels) dan gaat Assad dat niet overleven.
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |