abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
  maandag 28 februari 2022 @ 01:30:41 #251
258333 Vis1980
Veni Vidi Vissie
pi_203872738
quote:
14s.gif Op maandag 28 februari 2022 01:29 schreef aTypisch het volgende:

[..]
_O- moet je je eigen posts eens lezen joh
Ja dat zogenaamde vredesverdrag, waarbij een van de twee partijen niet voor was uitgenodigd.
Het antwoord op de belangrijkste vraag van alle vragen? 42!
pi_203872739
quote:
0s.gif Op maandag 28 februari 2022 01:28 schreef Complotwappie het volgende:
Het is vanavond relatief rustig hè?
Denk dat veel mensen straks op tijd op moeten om te werken ;)
"Dear life, When I said "can my day get any worse?" it was a rhetorical question, not a challenge."
pi_203872740
quote:
0s.gif Op maandag 28 februari 2022 01:24 schreef loveyoulongtime het volgende:
Ik ben niet zo bang voor nukes op dit moment, ben wel bang dat als de Russen dit inzetten: https://nl.wikipedia.org/wiki/Thermobarisch_wapen

Dat het westen/Nato ook militair gaat ingrijpen, en dan hebben we de puppets aan het dancen....
Daar zit je dan met je gekke kop in een grote stad als Rotterdam -O-
A person who was demoralized is unable to assess true information. The facts tell nothing to him, even if I shower him with information, with authentic proof, with documents and pictures. ...he will refuse to believe it.
  maandag 28 februari 2022 @ 01:31:00 #254
201761 phpmystyle
Ordinary guy from Moscow
pi_203872741
quote:
0s.gif Op maandag 28 februari 2022 01:01 schreef trein2000 het volgende:
[ twitter ]
Toet toet, de EU is gearriveerd
De EU heeft nog nooit zo snel gehandeld.
"Fifty years ago the Leningrad street taught me a rule - if a fight is inevitable, you have to throw the first punch."
Vladimir Putin
“To forgive the terrorists is up to God, but to send them there is up to me.”
Vladimir Putin
pi_203872742
quote:
0s.gif Op maandag 28 februari 2022 01:30 schreef Za het volgende:

[..]
Hij dreigt niet direct.
[..]
Iedereen zat elkaar gewoon te napapegaaien, zonder enige research, het was een gevaarlijke gek, elk programma propageerde deze mening.
[..]
IMO wil hij juist een escalatie voorkomen.
Daarin verschillen we van mening.
Het ging bij Putin voor zover ik weet over 'Russia's nuclear deterrence forces on high alert' zetten, volgens The Guardian

Dat gaat dus specifiek om de divisies die bij die knopjes zitten als Rusland zélf wordt aangevallen.

Maar hij roept dat niet voor niets he, het is wel gewoon een dreigement :)
pi_203872744
quote:
0s.gif Op maandag 28 februari 2022 01:30 schreef Isabeau het volgende:

[..]
Denk dat veel mensen straks op tijd op moeten om te werken ;)
Bedoel vooral in Oekraïne ook! Komt weinig binnen.
“My soul is impatient with itself, as with a bothersome child; its restlessness keeps growing and is forever the same. Everything interests me, but nothing holds me.” ― Fernando Pessoa
pi_203872745
quote:
ooh, de hoeren geen geld meer.
  maandag 28 februari 2022 @ 01:31:56 #258
201761 phpmystyle
Ordinary guy from Moscow
pi_203872746
quote:
0s.gif Op maandag 28 februari 2022 01:02 schreef THEFXR het volgende:

[..]
tussen niks doen en teveel steun, zitten nog veel variabelen
Je hebt het gevoel dat UA teveel steun krijgt?
"Fifty years ago the Leningrad street taught me a rule - if a fight is inevitable, you have to throw the first punch."
Vladimir Putin
Vladimir Putin
pi_203872747
quote:
0s.gif Op maandag 28 februari 2022 01:30 schreef Vis1980 het volgende:

[..]
Ja dat zogenaamde vredesverdrag, waarbij een van de twee partijen niet voor was uitgenodigd.
waar heb je het over?

je springt van de hak op de tak

succes ermee, hopelijk kun je de volgende keer wat beter reageren :)
  maandag 28 februari 2022 @ 01:32:28 #260
441090 crystal_meth
has new fav drug
pi_203872748
Zijn ze momenteel aan het onderhandelen?
are we infinite or am I alone
  maandag 28 februari 2022 @ 01:32:39 #261
201761 phpmystyle
Ordinary guy from Moscow
pi_203872749
quote:
0s.gif Op maandag 28 februari 2022 01:04 schreef EttovanBelgie het volgende:

[..]
Wit-Russische 'referenda'
Kiezen tussen "ja" en "ja".
Vladimir Putin
Vladimir Putin
  maandag 28 februari 2022 @ 01:32:42 #262
37149 slashdotter3
Arrow to the knee!
pi_203872750
quote:
1s.gif Op maandag 28 februari 2022 01:11 schreef Foshizzle79 het volgende:

[..]
https://vm.tiktok.com/ZMLSYcFwJ/
Rusland wilde dus jaren geleden al bij de NAVO
Hier heb ik over gelezen, de reden was dat ze Rusland niet vertrouwden dat die eenmaal binnen de NAVO de organisatie zou saboteren. Net zoals je bij VN resoluties partijen met veto rechten dat ziet doen

En de NAVO is opgezet als een tegengewicht tegen het communisme waarvan Rusland het boegbeeld is. Zou raar zijn als je die binnenlaat.
pi_203872751
quote:
0s.gif Op maandag 28 februari 2022 01:30 schreef Ali_boo het volgende:

[..]
Daar zit je dan met je gekke kop in een grote stad als Rotterdam -O-
Dan zijn we fucked :)
Lach met een schone bips
  maandag 28 februari 2022 @ 01:33:10 #264
489794 Poem_
Brightness of Loss
pi_203872752
quote:
0s.gif Op maandag 28 februari 2022 01:07 schreef Complotwappie het volgende:

[..]
Dat kan wel, en zo is de machtsorde - waarin de VS op de hoogste stoel zit - zoals we die nu kennen ontstaan en ook behouden, al konden we het uiteindelijk grotendeels af met soft power en economische manipulatie/beïnvloeding.
Nou ja, de VS heeft dan ook te maken met een iets andere geografische ligging. Alleen aan weerszijden een grote plas water en Canada bovenin, dat is het dan wel.

Dat Poetin niet heel tevreden is met de huidige gang van zaken, tja, begrijpelijk, maar daar kun je niet zoveel mee. Omliggende landen zijn strikt gezien immers gewoon soeverein. Een machtspel waar Poetin nu op aanjaagt is niet iets waar hij zelf baat bij heeft, noch zijn landgenoten.

quote:
Ik ontken niet dat die wil er is maar wij hebben deze behoorlijk intensief lopen bewateren terwijl de pot evident niet groot genoeg is.
Of die pot groot genoeg is of niet doet niet zo ter zake voor deze kwestie. Feit is dat alle omliggende landen liever de banden halen met de EU dan met Rusland. Dat doen ze niet voor niets. De EU is een stuk betrouwbaarder gebleken dan Rusland.

quote:
Met afdoende waarschuwingen vanuit Rusland hebben we willens en wetens een enorm risico genomen met de veiligheid en betrekkelijke soevereiniteit van Oekraïne. Ja soevereiniteit, want soevereiniteit is breed en nooit impliciet de vrijheid om álles te kunnen doen. Er was een behoorlijke mate van. Zeker afgemeten aan het alternatief dat nu een realistisch scenario lijkt te worden.
We hadden Oekraïne de toegang tot de EU moeten ontzeggen omdat Rusland dreigt met sancties en ingrijpen? Oekraïne is Rusland niets verplicht. Dan kun je inderdaad zeggen dat je beter pragmatisch dan principieël kunt handelen, maar of dat op de lange termijn zo verstandig is, is ook nog maar de vraag.

quote:
Maar hoe ik het zie: er zijn imo twee lagen in de geopolitieke realiteit die voor alle partijen belangrijk zijn: een van macht en een van ideologie (of een term die ook al het andere, zoals geschiedenis, etniciteit, etc, insluit). Voor onze machtsdoelen hebben wij in zekere zin 'mazzel' dat ons systeem democratie (of de schijn daarvan @:complotbroeders) en welvaart impliceert, want dat trekt inderdaad talloze landen aan. Maar deze fijne waarden kunnen het zo nu en dan wel eens verdomd lastig maken om onze eigenlijke beweegredenen op het geopolitieke toneel te ontwaren. Reageren we echt louter vanuit onze idealen, of zijn we daar ook wel eens selectief in omwille van machtspolitiek? En gebruiken we onze idealen ook wel eens louter om macht uit te kunnen oefenen of vergaren? Tenzij je gelooft dat we onder de streep de belichaming zijn van onze waarden, lijkt me dit lastig onwaarschijnlijk te achten.
Hmm... Links- of rechtsom zou dit uiteindelijk de uitslag worden. Oekraïne doet liever geen zaken met Rusland. En ik vind het wel voor de EU spreken dat men niet voor een stoïcijnse houding kiest en Poetin niet al teveel ruimte geeft. Hadden we ook niet kunnen doen en daar zou de EU op korte termijn meer baat bij hebben. Want geen (potentiële) schade en bedreiging.

quote:
Onze waarden zijn kortom een wapen of bron van onze macht. Zelfs als het ons (allemaal) écht om de Oekraïnse soevereiniteit te doen is en we niet eens denken aan macht is dat het geval. Wat moet een land dat met ons in machtsstrijd is daarmee aan? Moet deze onze waarden [onze PR] omarmen én daarmee zijn invloed en veiligheid inleveren? Misschien. Is dat reëel om te verwachten? Nee. Moet je dat wat aannemelijk is meenemen in je keuzen om tot de beste oplossing komen of moet je doen alsof de wereld louter een ideologisch slachtveld is?
Ik snap de insteek, maar ik bezie het op een meer elementair niveau. Oekraïne is - technisch en feitelijk - een soeverein land. Oekraïne verkiest de EU boven de banden aanhalen met Rusland. Daar heeft Rusland niet zo heel veel van te vinden en dus al helemaal niet op te acteren. Vanuit het perspectief van Poetin, sec. Rusland, verliest hij zijn macht, ook historisch gezien ligt dat natuurlijk wat ingewikkelder, maar dat doet enkel terzake vanuit het perspectief van Rusland.

Het is een beetje alsof je een relationeel conflict beslecht. Enerzijds heb je de boze ex-partner die vindt dat de eerdere situatie weer hersteld moet worden en zij gewoon bij hem terug moet keren. Hij heeft haar alleen niet zo heel goed behandeld en technisch gezien is de relatie al uit, de echtscheidingspapieren zijn immers al getekend en bekrachtigd door de notaris. En anderzijds heb je de nieuwe vonk die haar kennis laat maken met een heel andere werkelijkheid. Dan kun je gaan stampvoeten, je kunt hem bedreigen, je kunt haar bont en blauw slaan, maar daarmee maak je het voor haar niet aantrekkelijker om weer terug te gaan. Er zit, voor de ex-partner in kwestie, niks anders op dan zich te bezinnen, de wonden te likken en een nieuwe weg in te slaan. Iedere andere handeling wrijft alleen maar zout in de wonden en drijft haar alleen maar verder in de armen van de nieuwe vonk.

Nu ik er over nadenk vind ik dit eigenlijk wel een briljante vergelijking. 8-)
  maandag 28 februari 2022 @ 01:33:38 #265
201761 phpmystyle
Ordinary guy from Moscow
pi_203872753
quote:
0s.gif Op maandag 28 februari 2022 01:06 schreef trein2000 het volgende:

[..]
Lijkt mij een ernstige bedreiging voor de Europese veiligheid. Van Putin en zijn apologeten heb ik geleerd dat je dan mag invallen. Waar wachten we op?
Klopt, bovendien zitten er ook nog wat kaaskoppen en stokbrodenmensen die gediscrimineerd worden. Genoeg reden voor Rutte en Macron om dat een vredesmissie te starten.
Vladimir Putin
Vladimir Putin
pi_203872754
quote:
0s.gif Op maandag 28 februari 2022 01:29 schreef loveyoulongtime het volgende:

[..]
Jup, daarom lijkt het wel een Fok pillowfight hier wie gelijk heeft en wie niet :D

Blij dat ik Zwitserland ben en niet care :D
Zwitserland doet mee in de sancties moet je zien hoe gestoord Poetin heeft gemaakt:

https://www.theswitzerlan(...)-against-russia/?amp

Dat zwitserland hun totale neutrale status opgeeft.
pi_203872757
quote:
0s.gif Op maandag 28 februari 2022 01:33 schreef Korenfok het volgende:

[..]
Zwitserland doet mee in de sancties moet je zien hoe gestoord Poetin heeft gemaakt:

Zweden ook
pi_203872758
twitter
pi_203872759
quote:
0s.gif Op maandag 28 februari 2022 01:33 schreef Korenfok het volgende:

[..]

Jooow, Ik ben oude Zwitserland.. Hou mij hierbuiten!
Lach met een schone bips
pi_203872761
quote:
0s.gif Op maandag 28 februari 2022 01:30 schreef Za het volgende:

[..]
Hij dreigt niet direct.
[..]
Iedereen zat elkaar gewoon te napapegaaien, zonder enige research, het was een gevaarlijke gek, elk programma propageerde deze mening.
[..]
IMO wil hij juist een escalatie voorkomen.
Daarin verschillen we van mening.
Dan moet je niet over kernwapens beginnen en niet Oekraïne binnen vallen.
Hij had het meerdere keren kunnen deëscaleren maar blijft zelf door gaan en escaleren.
Ik geloof niet dat hij gezichtverlies lijden boven het welzijn van de wereld zet.
pi_203872762
quote:
14s.gif Op maandag 28 februari 2022 01:31 schreef aTypisch het volgende:

[..]
Het ging bij Putin voor zover ik weet over 'Russia's nuclear deterrence forces on high alert' zetten, volgens The Guardian

Dat gaat dus specifiek om de divisies die bij die knopjes zitten als Rusland zélf wordt aangevallen.

Maar hij roept dat niet voor niets he, het is wel gewoon een dreigement :)
Eens, komt ook overeen met de quote uit het Russische artikel 1e pagina deze thread.
  maandag 28 februari 2022 @ 01:37:50 #272
258333 Vis1980
Veni Vidi Vissie
pi_203872763
quote:
[..]
Het was de enige president van de VS in een lange rij die het land in geen enkele oorlog gestort heeft,[quote]0s.gif Op maandag 28 februari 2022 01:23 schreef Vis1980 het volgende:

[..]
Lekker vatbaar voor propaganda ook, als jij onze regio zo haat, waarom hang je er nog rond?
.

quote:
14s.gif Op maandag 28 februari 2022 01:29 schreef aTypisch het volgende:

[..]
_O- moet je je eigen posts eens lezen joh
quote:
0s.gif Op maandag 28 februari 2022 01:30 schreef Vis1980 het volgende:

[..]
quote:
10s.gif Op maandag 28 februari 2022 01:32 schreef aTypisch het volgende:

[..]
waar heb je het over?

je springt van de hak op de tak

succes ermee, hopelijk kun je de volgende keer wat beter reageren :)
Jij reageert op iets wat ik tegen een ander zeg, vervolgens leg ik het uit en weet je niet waar het over gaat. Nee, jij let effe niet op.
Het antwoord op de belangrijkste vraag van alle vragen? 42!
pi_203872764
quote:
0s.gif Op maandag 28 februari 2022 01:32 schreef loveyoulongtime het volgende:

[..]
Dan zijn we fucked :)
En maar lekker blijven dreigen met sancties, sturen van wapens, lidmaatschap van Navo . Mocht het voor ons verkeerd aflopen dan weet ik wie ik moet bedanken
A person who was demoralized is unable to assess true information. The facts tell nothing to him, even if I shower him with information, with authentic proof, with documents and pictures. ...he will refuse to believe it.
pi_203872765
quote:
0s.gif Op maandag 28 februari 2022 01:37 schreef Vis1980 het volgende:

[..]
.
[..]
Maa
[..]
r d
[..]
Jij reageert op iets wat ik tegen een ander zeg, vervolgens leg ik het uit en weet je niet waar het over gaat. Nee, jij let effe niet op.
succes ouwe
  maandag 28 februari 2022 @ 01:38:19 #275
300435 Eyjafjallajoekull
Broertje van Katlaah
pi_203872766
Lastig te voorspellen wat er nou gaat gebeuren. Gaat het leger van Wit Rusland nou aanvallen vannacht?
Opgeblazen gevoel of winderigheid? Zo opgelost met Rennie!
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')