abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
pi_203872673
quote:
5s.gif Op maandag 28 februari 2022 01:08 schreef Godshand het volgende:
Misschien moet de NAVO Poetin aanbieden dat Rusland ook lid wordt? Kalmeert hem misschien... Hij zal wel veto recht eisen...
https://vm.tiktok.com/ZMLSYcFwJ/
Rusland wilde dus jaren geleden al bij de NAVO
And those that were seen dancing were thought to be insane by those that could not hear the music.
pi_203872675
quote:
0s.gif Op maandag 28 februari 2022 01:11 schreef Harvest89 het volgende:

[..]
Hopelijk is hij wat aardiger voor zijn kids dan Stalin.
Die dochter had het op zich wel prima, alleen Beria was een altijd aanwezig verkrachtingsgevaar.
graag verwijderen
  maandag 28 februari 2022 @ 01:12:17 #205
21153 RAVW
Alleen maar feiten
pi_203872676
quote:
2s.gif Op maandag 28 februari 2022 01:11 schreef Tijn het volgende:

[..]
Ik denk dat wanneer Poetin daadwerkelijk een kernraket lanceert, Europa en de VS weinig keus hebben dan Poetin zsm uit de weg te ruimen.
Anders wel een andere land die nu al klaar zit om een eind aan rusland te maken
"Als mannen sneller als risico worden gezien en vrouwen overal mee wegkomen, dan verliezen we de nuance en rechtvaardigheid in het gesprek over grensoverschrijdend gedrag.
Dat is geen bescherming meer.
Dat is machtsmisbruik vermomd als moraal."
pi_203872677
quote:
7s.gif Op maandag 28 februari 2022 01:07 schreef vosss het volgende:

[..]
Ik gok op een tactical nuke vannacht op Kiev. Om wat extra "cachet" aan de onderhandelingen te geven morgen.

Althans dat zou ik doen als ik hem was. De EU gaat echt niet terug nuken en als wel dan nuke ik iedereen de moeder!! :'(
Zoiets zie ik hem ook doen binnen een paar dagen.
Maar vertrouw niet dat het daar boj blijft.
Hij gedraagt zich alsof hij een all put nucleaire oorlog wil als hij zijn zin niet krijgt.
Weet niet of hij idd ongeneeslijk ziek is of doorgedraaid door covid of wat dan ook maar hij komt niet mentaal gezond over en heeft veel te veel macht.
pi_203872678
quote:

[..]
Ik denk dat wanneer Poetin daadwerkelijk een kernraket lanceert, Europa en de VS weinig keus hebben dan Poetin zsm uit de weg te ruimen.
hoe?

is er bekend over wie zijn opvolger zou zijn dan eigenlijk? ook qua leger e.d. kan dat in dit soort tijden leiden tot een nog grotere gek

volgens mij creer je dan een nog instabieler Rusland momenteel ;(

Soms is de volgende quote ook 'gewoon' waar: better the devil you know than the devil you don't

[ Bericht 10% gewijzigd door #ANONIEM op 28-02-2022 01:14:16 ]
pi_203872680
Hier even het plan van de Russen samen gevat:
[b] Op zondag 14 november 2010 18:11 schreef liesje1979 het volgende:[/b]
Zo is daar Godshand, met zijn sarcastische toon,
Die regelmatig een topic voorziet van spot en hoon.
pi_203872681
quote:

[..]
Maar dat kan niet met een nuke terug want dan gooit hij alles de lucht in.
De oude oude layout was veel beter!!
vosss is de naam,
pi_203872682
quote:
0s.gif Op maandag 28 februari 2022 01:12 schreef RAVW het volgende:

[..]
Anders wel een andere land die nu al klaar zit om een eind aan rusland te maken
Staat de wind net verkeerd en vallen je radioactieve ballen op de grond.
graag verwijderen
pi_203872683
Interessante plottwist

twitter
A person who was demoralized is unable to assess true information. The facts tell nothing to him, even if I shower him with information, with authentic proof, with documents and pictures. ...he will refuse to believe it.
  maandag 28 februari 2022 @ 01:14:41 #212
445514 DonDruiper
FOK!off met je popup a(i)ds.
pi_203872684
quote:
5s.gif Op maandag 28 februari 2022 01:06 schreef Tijn het volgende:

[..]
Wat valt er ook te onderhandelen?

"Ik wil je land hebben"
- "Ik wil dat je ophoepelt"

Lijkt me lastig om daar een compromis in te vinden :')
Wat een heerlijke samenvatting
Zuiger van het FOK!-OMT
pi_203872686
twitter

cool draadje!
pi_203872688
quote:
14s.gif Op maandag 28 februari 2022 01:12 schreef aTypisch het volgende:

[..]

is er bekend over wie zijn opvolger zou zijn dan eigenlijk? ook qua leger e.d. kan dat in dit soort tijden leiden tot een nog grotere gek

Medvedev (niet de tennisser) volgt hem op. Heeft ie al eens eerder gedaan toen hij wisselde van President Poetin naar premier Poetin en weer terug. De presidenten rol ruilde hij dan met Medvedev.
[b] Op zondag 14 november 2010 18:11 schreef liesje1979 het volgende:[/b]
Zo is daar Godshand, met zijn sarcastische toon,
Die regelmatig een topic voorziet van spot en hoon.
pi_203872689
quote:
11s.gif Op maandag 28 februari 2022 01:14 schreef Ali_boo het volgende:
Interessante plottwist

[ twitter ]
Hebben die nu ook ineens kernwapens?
graag verwijderen
pi_203872690
quote:
15s.gif Op maandag 28 februari 2022 01:16 schreef UitStraling het volgende:

[..]
Nog niet, maar ze kunnen nu met die grondwetwijziging wel die van Vladlana krijgen.
Hetzelfde referendum geeft trouwens ook weer de macht aan Loesje tot minimaal 2035

https://www.aljazeera.com(...)e-non-nuclear-status
You know what they call a Quarter Pounder with Cheese in Paris?
pi_203872691
quote:
0s.gif Op maandag 28 februari 2022 01:07 schreef Vis1980 het volgende:

Misschien toch maar asiel aanvragen in Rusland, Putin zal blij met je zijn. Wil je anders ook een mooi rijtje van Russisch oorlogsverleden of ga je nu net doen alsof die niet telt. Neemt nog steeds niet weg dat op dit moment Rusland een soeverein land aanvalt.

Tip: denk aan al die gearresteerde en vermoorde mensen omdat men kritiek had op Putin,die lieve man.
De uiteenzetting van zijn beweegredenen staan in de OP, lees die eens.

Of kijk hier eens naar:

Ik voel heden een zelfde sfeer als toen Trump de verkiezingen won, de gevaarlijke gek die aan de macht kwam, en bij de knoppen kon, de mensen liepen huilend op straat en in talkshows dag in dag uit.
pi_203872695
quote:
1s.gif Op maandag 28 februari 2022 01:15 schreef Godshand het volgende:

[..]
Medvedev (niet de tennisser) volgt hem op. Heeft ie al eens eerder gedaan toen hij wisselde van President Poetin naar premier Poetin en weer terug. De presidenten rol ruilde hij dan met Medvedev.
Ah, ik wist dat van Medvedev als 'vervanger' de vorige keer. Wist niet dat hij nog steeds klaar stond.

Dan vraag ik mij af wat het elimineren van Putin zou opleveren. Die gozer gaat niet ineens een heel ander beleid voeren en stoppen waar ze mee bezig zijn.
pi_203872697
quote:
0s.gif Op maandag 28 februari 2022 01:16 schreef Za het volgende:

[..]

Of kijk hier eens naar:

Ik voel heden een zelfde sfeer als toen Trump de verkiezingen won, de gevaarlijke gek die aan de macht kwam, en bij de knoppen kon, de mensen liepen huilend op straat en in talkshows dag in dag uit.
Zelfs wappie Trump heeft mij nooit met kernwapens bedreigd.
graag verwijderen
  maandag 28 februari 2022 @ 01:19:47 #220
300435 Eyjafjallajoekull
Broertje van Katlaah
pi_203872699
quote:
0s.gif Op maandag 28 februari 2022 00:59 schreef Tourniquet het volgende:

[..]
Reeks loopt al te lang voor een compleet overzicht.

Dit is vanaf 1-2:
SPOILER
Om spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.
Nummer 4 godver :') Ik post blijkbaar teveel.
Opgeblazen gevoel of winderigheid? Zo opgelost met Rennie!
pi_203872700
quote:
14s.gif Op maandag 28 februari 2022 01:17 schreef aTypisch het volgende:

[..]
Ah, ik wist dat van Medvedev als 'vervanger' de vorige keer. Wist niet dat hij nog steeds klaar stond.

Dan vraag ik mij af wat het elimineren van Putin zou opleveren. Die gozer gaat niet ineens een heel ander beleid voeren en stoppen waar ze mee bezig zijn.
Lijkt me logisch dat je hele Putin maffiaclub op moet ruimen, genoeg normale verstandige mensen daar ook, als ze nuchter zijn.
graag verwijderen
pi_203872701
quote:
15s.gif Op maandag 28 februari 2022 01:16 schreef UitStraling het volgende:

[..]
Die kunnen ze vast op de zwarte markt ergens bestellen
A person who was demoralized is unable to assess true information. The facts tell nothing to him, even if I shower him with information, with authentic proof, with documents and pictures. ...he will refuse to believe it.
pi_203872702
quote:
0s.gif Op maandag 28 februari 2022 01:18 schreef UitStraling het volgende:

[..]
https://en.wikipedia.org/wiki/Ukraine%E2%80%93NATO_relations

Het is (nu nog) ook allemaal gewoon op Wiki te lezen, de jarenlange aanloop tot dit punt:

On January 12, 2022, a meeting of the Russia-NATO Council was held in Brussels, where representatives of Russia and 30 member states of the Alliance discussed the requirements of the Russian side to NATO. Jens Stoltenberg again stated that the decision on Ukraine's readiness to join NATO can only be made by Ukraine and 30 allies in the Alliance, NATO will "seriously think" about increasing its presence in Eastern Europe in the event of "new Russian aggression." NATO is also ready to reopen its representative office in Moscow, the Secretary General added.[175] Wendy Sherman noted that NATO will not abandon the policy of "open doors", Russia's demands are unacceptable. NATO allies will not agree with the impossibility of further expansion of the Alliance and a return to the configuration of the late twentieth century, which the Russian side insisted on during the negotiations, the US Deputy Secretary of State claims.

Deputy Foreign Minister of Russia Alexander Grushko said that NATO did not initially profess the “open door” policy, which the Alliance declares today, if it fails to fend off threats to its security with political measures, Russia will use military measures:[176]

This policy appeared in 1994 and served very different purposes than building European security. We have a set of legal military-technical measures that we will apply if we feel a real threat to security, and we already feel if our territory is considered as a target for targeted strike weapons. Of course, we cannot agree with this. We will take all necessary measures to fend off the threat by military means, if political means fail.
— Alexander Grushko

During the first OSCE meeting on January 13, 2022, Russia's permanent representative to the OSCE, Alexander Lukashevich, stated that the Russian Federation would be forced to take measures to "eliminate unacceptable threats to national security" if it did not hear a constructive response to its security proposals within a reasonable time:[177]

If we do not hear a constructive response to the proposals made within a reasonable time, and the aggressive line of behavior against Russia continues, we will be forced to draw the appropriate conclusions and take all necessary measures to ensure a strategic balance and eliminate unacceptable threats to our national security.
— Alexander Lukashevich

https://en.wikipedia.org/wiki/Ukraine%E2%80%93NATO_relations
“My soul is impatient with itself, as with a bothersome child; its restlessness keeps growing and is forever the same. Everything interests me, but nothing holds me.” ― Fernando Pessoa
  maandag 28 februari 2022 @ 01:21:31 #224
258333 Vis1980
Veni Vidi Vissie
pi_203872706
quote:

[..]

Of kijk hier eens naar:

Krankjorum....

Allemaal de schuld zeker van linkse media, maar Putin is zo'n schat....

Geschiedvervalsing.
Het antwoord op de belangrijkste vraag van alle vragen? 42!
pi_203872708
quote:

Het was de enige president van de VS in een lange rij die het land in geen enkele oorlog gestort heeft, juist heeft gezorgd dat vele vredesverdragen zijn getekend.

Maar de reactie van de massa op zijn aantreden was die van de meest gevaarlijke gek die de wereld zou verruineren, toch?
  maandag 28 februari 2022 @ 01:22:15 #226
37149 slashdotter3
Arrow to the knee!
pi_203872711
quote:

[..]

Of kijk hier eens naar:

Hij dreigt er toch echt zelf mee. Eerst in die achterlijke speech en nu weer.
Bij trump dacht je eerder dat hij dusdanig incompetent was dat het zou kunnen escaleren.
Poetins rare patanoide grandioze gedrag en opmerkingen/dreigementen zorgen zelf voor het beeld.
Hij doet niks om de situatie te descaleren.
pi_203872712
twitter
pi_203872713
quote:

[..]
Elke dag doen kernmachten dat. Niet zo in your face als Putin recentelijk, maar die dreiging is er altijd. :)
  maandag 28 februari 2022 @ 01:23:25 #230
258333 Vis1980
Veni Vidi Vissie
pi_203872715
quote:
0s.gif Op maandag 28 februari 2022 01:22 schreef Za het volgende:

[..]
Het was de enige president van de VS in een lange rij die het land in geen enkele oorlog gestort heeft, juist heeft gezorgd dat vele vredesverdragen zijn getekend.

Maar de reactie van de massa op zijn aantreden was die van de meest gevaarlijke gek die de wereld zou verruineren, toch?
Lekker vatbaar voor propaganda ook, als jij onze regio zo haat, waarom hang je er nog rond?
  maandag 28 februari 2022 @ 01:24:36 #231
445514 DonDruiper
pi_203872716
quote:

[..]

Je kan Trump niet vergelijken met Putin.

Trump is een clown. Een grote kleuter met een klein piemeltje. Veel geblaat, weinig wol, maar doet het zo ontzettend goed bij z'n achterban, z'n achterban met het gemiddelde IQ van een goudvis.

Putin daarentegen is een door de wol geverfde, extreem gevaarlijke moordenaar en ex KGB'er die momenteel compleet aan het doordraaien is.
Zuiger van het FOK!-OMT
pi_203872717
Ik ben niet zo bang voor nukes op dit moment, ben wel bang dat als de Russen dit inzetten: https://nl.wikipedia.org/wiki/Thermobarisch_wapen

Dat het westen/Nato ook militair gaat ingrijpen, en dan hebben we de puppets aan het dancen....
Lach met een schone bips
  maandag 28 februari 2022 @ 01:24:54 #233
300435 Eyjafjallajoekull
Broertje van Katlaah
pi_203872718
quote:
0s.gif Op maandag 28 februari 2022 01:23 schreef Vis1980 het volgende:

[..]
Lekker vatbaar voor propaganda ook, als jij onze regio zo haat, waarom hang je er nog rond?
Beetje dooddoener :P (zeg ik als iemand die trump totaal niet mag)
pi_203872719
quote:
14s.gif Op maandag 28 februari 2022 01:22 schreef aTypisch het volgende:

[..]
Elke dag doen kernmachten dat. Niet zo in your face als Putin recentelijk, maar die dreiging is er altijd. :)
Denk niet dat Putin na zijn dreigement ooit nog welkom is bij welke bijeenkomst van wereldleiders dan ook.
graag verwijderen
  maandag 28 februari 2022 @ 01:25:32 #235
258333 Vis1980
Veni Vidi Vissie
pi_203872720
quote:
14s.gif Op maandag 28 februari 2022 01:22 schreef aTypisch het volgende:

[..]
Jeetje, hoe fout kan je redeneren zeg. Putin dreigt met kernwapens en jij stelt 'dat doen we allemaal, ja niet echt, maar toch wel'

Stop eens met dit soort goedprateij.
pi_203872721
quote:

[..]
Het was de enige president van de VS in een lange rij die het land in geen enkele oorlog gestort heeft
Die mafklapper had bijna een nieuwe burgeroorlog voor elkaar met die capitoolbestorming, gek :')
You know what they call a Quarter Pounder with Cheese in Paris?
pi_203872722
quote:
0s.gif Op maandag 28 februari 2022 01:24 schreef DonDruiper het volgende:

[..]
Je kan Trump niet vergelijken met Putin.

Trump is een clown. Een grote kleuter met een klein piemeltje. Veel geblaat, weinig wol, maar doet het zo ontzettend goed bij z'n achterban, z'n achterban met het gemiddelde IQ van een goudvis.

Putin daarentegen is een door de wol geverfde, extreem gevaarlijke moordenaar en ex KGB'er die momenteel compleet aan het doordraaien is.
denken dat er iets bestaat als ex-KGB :')
pi_203872723
quote:
0s.gif Op maandag 28 februari 2022 01:25 schreef Vis1980 het volgende:

[..]
Jeetje, hoe fout kan je redeneren zeg. Putin dreigt met kernwapens en jij stelt 'dat doen we allemaal, ja niet echt, maar toch wel'

Stop eens met dit soort goedprateij.
Ik praat niks goed.
pi_203872724
quote:
0s.gif Op maandag 28 februari 2022 01:25 schreef Cheeseburgert het volgende:

[..]
Die mafklapper had bijna een nieuwe burgeroorlog voor elkaar met die capitoolbestorming, gek :')
Jij zegt "bijna". So still no war is it?
Lach met een schone bips
pi_203872725
quote:

[..]
Bijna net zo gek, alleen is dit nog wat gevaarlijker voor jou en voor mij.
graag verwijderen
  maandag 28 februari 2022 @ 01:27:51 #241
258333 Vis1980
Veni Vidi Vissie
pi_203872726
quote:
2s.gif Op maandag 28 februari 2022 01:24 schreef Eyjafjallajoekull het volgende:

[..]
Beetje dooddoener :P (zeg ik als iemand die trump totaal niet mag)
Ja terechte opmerking van je wel, ik vind dat geheul met Putin en 'maar wij zijn ook slecht hoor' nogal stuitend. Maar inderdaad, met dit soort simpele opmerkingen maak ik het er niet beter op.
pi_203872728
Het is vanavond relatief rustig h?
“My soul is impatient with itself, as with a bothersome child; its restlessness keeps growing and is forever the same. Everything interests me, but nothing holds me.” ― Fernando Pessoa
  maandag 28 februari 2022 @ 01:29:06 #244
445514 DonDruiper
pi_203872731
quote:

[..]
_O-
pi_203872733
quote:
0s.gif Op maandag 28 februari 2022 01:28 schreef Complotwappie het volgende:
Jup, daarom lijkt het wel een Fok pillowfight hier wie gelijk heeft en wie niet :D

Blij dat ik Zwitserland ben en niet care :D
Lach met een schone bips
pi_203872734
quote:
0s.gif Op maandag 28 februari 2022 01:23 schreef Vis1980 het volgende:

[..]
_O- moet je je eigen posts eens lezen joh
  maandag 28 februari 2022 @ 01:29:50 #248
200994 Kriegel
Dolf is rechtvaardig
  maandag 28 februari 2022 @ 01:29:56 #249
258333 Vis1980
Veni Vidi Vissie
pi_203872736
quote:
9s.gif Op maandag 28 februari 2022 01:29 schreef aTypisch het volgende:

[..]
_O-
Niet?
pi_203872737
quote:
0s.gif Op maandag 28 februari 2022 01:22 schreef Cesare-Borgia het volgende:

Hij dreigt er toch echt zelf mee. Eerst in die achterlijke speech en nu weer.
Hij dreigt niet direct.

quote:
Bij trump dacht je eerder dat hij dusdanig incompetent was dat het zou kunnen escaleren.
Iedereen zat elkaar gewoon te napapegaaien, zonder enige research, het was een gevaarlijke gek, elk programma propageerde deze mening.

quote:
Poetins rare patanoide grandioze gedrag en opmerkingen/dreigementen zorgen zelf voor het beeld.
Hij doet niks om de situatie te descaleren.
IMO wil hij juist een escalatie voorkomen.
Daarin verschillen we van mening.
  maandag 28 februari 2022 @ 01:30:41 #251
258333 Vis1980
Veni Vidi Vissie
pi_203872738
quote:
14s.gif Op maandag 28 februari 2022 01:29 schreef aTypisch het volgende:

[..]
Ja dat zogenaamde vredesverdrag, waarbij een van de twee partijen niet voor was uitgenodigd.
pi_203872739
quote:
0s.gif Op maandag 28 februari 2022 01:28 schreef Complotwappie het volgende:
Denk dat veel mensen straks op tijd op moeten om te werken ;)
"Dear life, When I said "can my day get any worse?" it was a rhetorical question, not a challenge."
pi_203872740
quote:
0s.gif Op maandag 28 februari 2022 01:24 schreef loveyoulongtime het volgende:
Ik ben niet zo bang voor nukes op dit moment, ben wel bang dat als de Russen dit inzetten: https://nl.wikipedia.org/wiki/Thermobarisch_wapen

Dat het westen/Nato ook militair gaat ingrijpen, en dan hebben we de puppets aan het dancen....
Daar zit je dan met je gekke kop in een grote stad als Rotterdam -O-
  maandag 28 februari 2022 @ 01:31:00 #254
201761 phpmystyle
The emperor of Moscow!
pi_203872741
quote:
0s.gif Op maandag 28 februari 2022 01:01 schreef trein2000 het volgende:
[ twitter ]
Toet toet, de EU is gearriveerd
De EU heeft nog nooit zo snel gehandeld.
"If the nation is not capable of preserving itself and reproducing, if it loses it vital bearings and ideals, then it doesn't need foreign enemies - it will fall apart on its own."
[Written by Vladimir Vladimirovich Putin]
pi_203872742
quote:
0s.gif Op maandag 28 februari 2022 01:30 schreef Za het volgende:

[..]
Hij dreigt niet direct.
[..]
Iedereen zat elkaar gewoon te napapegaaien, zonder enige research, het was een gevaarlijke gek, elk programma propageerde deze mening.
[..]
Het ging bij Putin voor zover ik weet over 'Russia's nuclear deterrence forces on high alert' zetten, volgens The Guardian

Dat gaat dus specifiek om de divisies die bij die knopjes zitten als Rusland zlf wordt aangevallen.

Maar hij roept dat niet voor niets he, het is wel gewoon een dreigement :)
pi_203872744
quote:
0s.gif Op maandag 28 februari 2022 01:30 schreef Isabeau het volgende:

[..]
Denk dat veel mensen straks op tijd op moeten om te werken ;)
Bedoel vooral in Oekrane ook! Komt weinig binnen.
pi_203872745
quote:
ooh, de hoeren geen geld meer.
  maandag 28 februari 2022 @ 01:31:56 #258
201761 phpmystyle
The emperor of Moscow!
pi_203872746
quote:
0s.gif Op maandag 28 februari 2022 01:02 schreef THEFXR het volgende:

[..]
tussen niks doen en teveel steun, zitten nog veel variabelen
Je hebt het gevoel dat UA teveel steun krijgt?
"If the nation is not capable of preserving itself and reproducing, if it loses it vital bearings and ideals, then it doesn't need foreign enemies - it will fall apart on its own."
pi_203872747
quote:
0s.gif Op maandag 28 februari 2022 01:30 schreef Vis1980 het volgende:

[..]
Ja dat zogenaamde vredesverdrag, waarbij een van de twee partijen niet voor was uitgenodigd.
waar heb je het over?

je springt van de hak op de tak

succes ermee, hopelijk kun je de volgende keer wat beter reageren :)
  maandag 28 februari 2022 @ 01:32:28 #260
441090 crystal_meth
has new fav drug
pi_203872748
Zijn ze momenteel aan het onderhandelen?
are we infinite or am I alone
  maandag 28 februari 2022 @ 01:32:39 #261
201761 phpmystyle
The emperor of Moscow!
pi_203872749
quote:
0s.gif Op maandag 28 februari 2022 01:04 schreef EttovanBelgie het volgende:

[..]
Wit-Russische 'referenda'
Kiezen tussen "ja" en "ja".
  maandag 28 februari 2022 @ 01:32:42 #262
37149 slashdotter3
Arrow to the knee!
pi_203872750
quote:
1s.gif Op maandag 28 februari 2022 01:11 schreef Foshizzle79 het volgende:

[..]
https://vm.tiktok.com/ZMLSYcFwJ/
Rusland wilde dus jaren geleden al bij de NAVO
Hier heb ik over gelezen, de reden was dat ze Rusland niet vertrouwden dat die eenmaal binnen de NAVO de organisatie zou saboteren. Net zoals je bij VN resoluties partijen met veto rechten dat ziet doen

En de NAVO is opgezet als een tegengewicht tegen het communisme waarvan Rusland het boegbeeld is. Zou raar zijn als je die binnenlaat.
pi_203872751
quote:
0s.gif Op maandag 28 februari 2022 01:30 schreef Ali_boo het volgende:

[..]
Daar zit je dan met je gekke kop in een grote stad als Rotterdam -O-
Dan zijn we fucked :)
Lach met een schone bips
  maandag 28 februari 2022 @ 01:33:10 #264
489794 Poem_
Brightness of Loss
pi_203872752
quote:
0s.gif Op maandag 28 februari 2022 01:07 schreef Complotwappie het volgende:

[..]
Dat kan wel, en zo is de machtsorde - waarin de VS op de hoogste stoel zit - zoals we die nu kennen ontstaan en ook behouden, al konden we het uiteindelijk grotendeels af met soft power en economische manipulatie/benvloeding.
Nou ja, de VS heeft dan ook te maken met een iets andere geografische ligging. Alleen aan weerszijden een grote plas water en Canada bovenin, dat is het dan wel.

Dat Poetin niet heel tevreden is met de huidige gang van zaken, tja, begrijpelijk, maar daar kun je niet zoveel mee. Omliggende landen zijn strikt gezien immers gewoon soeverein. Een machtspel waar Poetin nu op aanjaagt is niet iets waar hij zelf baat bij heeft, noch zijn landgenoten.

quote:
Ik ontken niet dat die wil er is maar wij hebben deze behoorlijk intensief lopen bewateren terwijl de pot evident niet groot genoeg is.
Of die pot groot genoeg is of niet doet niet zo ter zake voor deze kwestie. Feit is dat alle omliggende landen liever de banden halen met de EU dan met Rusland. Dat doen ze niet voor niets. De EU is een stuk betrouwbaarder gebleken dan Rusland.

quote:
Met afdoende waarschuwingen vanuit Rusland hebben we willens en wetens een enorm risico genomen met de veiligheid en betrekkelijke soevereiniteit van Oekrane. Ja soevereiniteit, want soevereiniteit is breed en nooit impliciet de vrijheid om lles te kunnen doen. Er was een behoorlijke mate van. Zeker afgemeten aan het alternatief dat nu een realistisch scenario lijkt te worden.
We hadden Oekrane de toegang tot de EU moeten ontzeggen omdat Rusland dreigt met sancties en ingrijpen? Oekrane is Rusland niets verplicht. Dan kun je inderdaad zeggen dat je beter pragmatisch dan principiel kunt handelen, maar of dat op de lange termijn zo verstandig is, is ook nog maar de vraag.

quote:
Maar hoe ik het zie: er zijn imo twee lagen in de geopolitieke realiteit die voor alle partijen belangrijk zijn: een van macht en een van ideologie (of een term die ook al het andere, zoals geschiedenis, etniciteit, etc, insluit). Voor onze machtsdoelen hebben wij in zekere zin 'mazzel' dat ons systeem democratie (of de schijn daarvan @:complotbroeders) en welvaart impliceert, want dat trekt inderdaad talloze landen aan. Maar deze fijne waarden kunnen het zo nu en dan wel eens verdomd lastig maken om onze eigenlijke beweegredenen op het geopolitieke toneel te ontwaren. Reageren we echt louter vanuit onze idealen, of zijn we daar ook wel eens selectief in omwille van machtspolitiek? En gebruiken we onze idealen ook wel eens louter om macht uit te kunnen oefenen of vergaren? Tenzij je gelooft dat we onder de streep de belichaming zijn van onze waarden, lijkt me dit lastig onwaarschijnlijk te achten.
Hmm... Links- of rechtsom zou dit uiteindelijk de uitslag worden. Oekrane doet liever geen zaken met Rusland. En ik vind het wel voor de EU spreken dat men niet voor een stocijnse houding kiest en Poetin niet al teveel ruimte geeft. Hadden we ook niet kunnen doen en daar zou de EU op korte termijn meer baat bij hebben. Want geen (potentile) schade en bedreiging.

quote:
Onze waarden zijn kortom een wapen of bron van onze macht. Zelfs als het ons (allemaal) cht om de Oekranse soevereiniteit te doen is en we niet eens denken aan macht is dat het geval. Wat moet een land dat met ons in machtsstrijd is daarmee aan? Moet deze onze waarden [onze PR] omarmen n daarmee zijn invloed en veiligheid inleveren? Misschien. Is dat reel om te verwachten? Nee. Moet je dat wat aannemelijk is meenemen in je keuzen om tot de beste oplossing komen of moet je doen alsof de wereld louter een ideologisch slachtveld is?
Ik snap de insteek, maar ik bezie het op een meer elementair niveau. Oekrane is - technisch en feitelijk - een soeverein land. Oekrane verkiest de EU boven de banden aanhalen met Rusland. Daar heeft Rusland niet zo heel veel van te vinden en dus al helemaal niet op te acteren. Vanuit het perspectief van Poetin, sec. Rusland, verliest hij zijn macht, ook historisch gezien ligt dat natuurlijk wat ingewikkelder, maar dat doet enkel terzake vanuit het perspectief van Rusland.

Het is een beetje alsof je een relationeel conflict beslecht. Enerzijds heb je de boze ex-partner die vindt dat de eerdere situatie weer hersteld moet worden en zij gewoon bij hem terug moet keren. Hij heeft haar alleen niet zo heel goed behandeld en technisch gezien is de relatie al uit, de echtscheidingspapieren zijn immers al getekend en bekrachtigd door de notaris. En anderzijds heb je de nieuwe vonk die haar kennis laat maken met een heel andere werkelijkheid. Dan kun je gaan stampvoeten, je kunt hem bedreigen, je kunt haar bont en blauw slaan, maar daarmee maak je het voor haar niet aantrekkelijker om weer terug te gaan. Er zit, voor de ex-partner in kwestie, niks anders op dan zich te bezinnen, de wonden te likken en een nieuwe weg in te slaan. Iedere andere handeling wrijft alleen maar zout in de wonden en drijft haar alleen maar verder in de armen van de nieuwe vonk.

Nu ik er over nadenk vind ik dit eigenlijk wel een briljante vergelijking. 8-)
  maandag 28 februari 2022 @ 01:33:38 #265
201761 phpmystyle
The emperor of Moscow!
pi_203872753
quote:
0s.gif Op maandag 28 februari 2022 01:06 schreef trein2000 het volgende:

[..]
Lijkt mij een ernstige bedreiging voor de Europese veiligheid. Van Putin en zijn apologeten heb ik geleerd dat je dan mag invallen. Waar wachten we op?
Klopt, bovendien zitten er ook nog wat kaaskoppen en stokbrodenmensen die gediscrimineerd worden. Genoeg reden voor Rutte en Macron om dat een vredesmissie te starten.
pi_203872754
quote:
0s.gif Op maandag 28 februari 2022 01:29 schreef loveyoulongtime het volgende:

[..]
Jup, daarom lijkt het wel een Fok pillowfight hier wie gelijk heeft en wie niet :D

Blij dat ik Zwitserland ben en niet care :D
Zwitserland doet mee in de sancties moet je zien hoe gestoord Poetin heeft gemaakt:

https://www.theswitzerlan(...)-against-russia/?amp

Dat zwitserland hun totale neutrale status opgeeft.
pi_203872757
quote:
0s.gif Op maandag 28 februari 2022 01:33 schreef Korenfok het volgende:

[..]
Zwitserland doet mee in de sancties moet je zien hoe gestoord Poetin heeft gemaakt:

Zweden ook
pi_203872758
twitter
pi_203872759
quote:
0s.gif Op maandag 28 februari 2022 01:33 schreef Korenfok het volgende:

[..]

Jooow, Ik ben oude Zwitserland.. Hou mij hierbuiten!
Lach met een schone bips
pi_203872761
quote:
0s.gif Op maandag 28 februari 2022 01:30 schreef Za het volgende:

[..]
Hij dreigt niet direct.
[..]
[..]
Dan moet je niet over kernwapens beginnen en niet Oekrane binnen vallen.
Hij had het meerdere keren kunnen descaleren maar blijft zelf door gaan en escaleren.
Ik geloof niet dat hij gezichtverlies lijden boven het welzijn van de wereld zet.
pi_203872762
quote:
14s.gif Op maandag 28 februari 2022 01:31 schreef aTypisch het volgende:

[..]
Het ging bij Putin voor zover ik weet over 'Russia's nuclear deterrence forces on high alert' zetten, volgens The Guardian

Dat gaat dus specifiek om de divisies die bij die knopjes zitten als Rusland zlf wordt aangevallen.

Maar hij roept dat niet voor niets he, het is wel gewoon een dreigement :)
Eens, komt ook overeen met de quote uit het Russische artikel 1e pagina deze thread.
  maandag 28 februari 2022 @ 01:37:50 #272
258333 Vis1980
Veni Vidi Vissie
pi_203872763
quote:
[..]
Het was de enige president van de VS in een lange rij die het land in geen enkele oorlog gestort heeft,[quote]0s.gif Op maandag 28 februari 2022 01:23 schreef Vis1980 het volgende:

[..]
.

quote:
14s.gif Op maandag 28 februari 2022 01:29 schreef aTypisch het volgende:

[..]
quote:
0s.gif Op maandag 28 februari 2022 01:30 schreef Vis1980 het volgende:

[..]
quote:
10s.gif Op maandag 28 februari 2022 01:32 schreef aTypisch het volgende:

[..]
waar heb je het over?

je springt van de hak op de tak

succes ermee, hopelijk kun je de volgende keer wat beter reageren :)
Jij reageert op iets wat ik tegen een ander zeg, vervolgens leg ik het uit en weet je niet waar het over gaat. Nee, jij let effe niet op.
pi_203872764
quote:
0s.gif Op maandag 28 februari 2022 01:32 schreef loveyoulongtime het volgende:

[..]
Dan zijn we fucked :)
En maar lekker blijven dreigen met sancties, sturen van wapens, lidmaatschap van Navo . Mocht het voor ons verkeerd aflopen dan weet ik wie ik moet bedanken
pi_203872765
quote:
0s.gif Op maandag 28 februari 2022 01:37 schreef Vis1980 het volgende:

[..]
.
[..]
Maa
[..]
r d
[..]
Jij reageert op iets wat ik tegen een ander zeg, vervolgens leg ik het uit en weet je niet waar het over gaat. Nee, jij let effe niet op.
succes ouwe
  maandag 28 februari 2022 @ 01:38:19 #275
300435 Eyjafjallajoekull
Broertje van Katlaah
pi_203872766
Lastig te voorspellen wat er nou gaat gebeuren. Gaat het leger van Wit Rusland nou aanvallen vannacht?
pi_203872767
quote:
2s.gif Op maandag 28 februari 2022 01:38 schreef Eyjafjallajoekull het volgende:
Lastig te voorspellen wat er nou gaat gebeuren. Gaat het leger van Wit Rusland nou aanvallen vannacht?
Wat ik net plaatste vanuit Twitter komt wel van uit Wit Rusland.
  maandag 28 februari 2022 @ 01:39:24 #277
489794 Poem_
Brightness of Loss
pi_203872768
quote:

[..]

Er waren dan ook niet echt prominente conflicten op het wereldtoneel waar ingrijpen was vereist of gewenst, dus dat is wat makkelijk praten.

In diplomatiek opzicht heeft-ie dan wel weer een hele hoop schade aangericht.
pi_203872769
quote:
14s.gif Op maandag 28 februari 2022 01:34 schreef aTypisch het volgende:

[..]
Zweden ook
Zweden ook, Zwitserland vind ik schokkender, en hoe ik de sancties ook steun. Zwitserland vraag ik me af of die deze stap moeten zetten, aangezien ze ene zeer unieke positie in de wereld hebben, die valt in Europese invloed sfeer.
pi_203872771
quote:
0s.gif Op maandag 28 februari 2022 01:38 schreef Ali_boo het volgende:

[..]
En maar lekker blijven dreigen met sancties, sturen van wapens, lidmaatschap van Navo . Mocht het voor ons verkeerd aflopen dan weet ik wie ik moet bedanken
Heel simpel gezegd, of er gebeurt geen fuck of we gaan allemaal deaud. Niks wat wij eraan kunnen doen toch?
Lach met een schone bips
  maandag 28 februari 2022 @ 01:39:48 #280
445514 DonDruiper
pi_203872772
quote:

[..]
Je kan niet verwachten van de EU/NAVO dat ze apathisch staan toe te kijken hoe ome Vlad een directe aanval plaatst op een soeverein Europees land.

Dat snap je toch zelf ook wel?
Zuiger van het FOK!-OMT
  maandag 28 februari 2022 @ 01:40:11 #281
300435 Eyjafjallajoekull
Broertje van Katlaah
pi_203872773
twitter
  maandag 28 februari 2022 @ 01:40:24 #282
489794 Poem_
Brightness of Loss
pi_203872774
quote:

[..]
Stuur in dat geval maar een bosje rozen als bedankje vanuit de hemel. Of hel.
pi_203872775
quote:
0s.gif Op maandag 28 februari 2022 01:39 schreef DonDruiper het volgende:

[..]
Je kan niet verwachten van de EU/NAVO dat ze apathisch staan toe te kijken hoe ome Vlad een directe aanval plaatst op een soeverein Europees land.

Dat snap je toch zelf ook wel?
dat woordje soeverein vind ik wel echt een leuke meme deze nieuwsronde
  maandag 28 februari 2022 @ 01:40:48 #284
258333 Vis1980
Veni Vidi Vissie
pi_203872776
quote:
14s.gif Op maandag 28 februari 2022 01:38 schreef aTypisch het volgende:

[..]
succes ouwe
Lees het maar terug, lampie.
pi_203872777
quote:
0s.gif Op maandag 28 februari 2022 01:35 schreef SoldMayor het volgende:
[ twitter ]
kan ook EU hulp zijn
pi_203872778
BREAKING NEWS! BREAKING NEWSA! ROEBEL ZAK MET 30%

twitter
pi_203872779
quote:

[..]
wij zijn een van de oprichters en grondleggers van de navo.
  maandag 28 februari 2022 @ 01:41:39 #288
489794 Poem_
Brightness of Loss
pi_203872780
quote:
14s.gif Op maandag 28 februari 2022 01:40 schreef aTypisch het volgende:

[..]
Dat is Oekrane dan ook gewoon.
pi_203872781
quote:
10s.gif Op maandag 28 februari 2022 01:40 schreef Ali_boo het volgende:

[ twitter ]
En dat is nog voordat de markt echt open is.
pi_203872782
quote:

[ twitter ]
Party in Moscow *O* Cheap as chips! *O*
Lach met een schone bips
  maandag 28 februari 2022 @ 01:42:38 #291
258333 Vis1980
Veni Vidi Vissie
pi_203872784
quote:

[..]
Ah, je bent dus gewoon een trol. Is het geen soeverein land dan?
pi_203872786
quote:
0s.gif Op maandag 28 februari 2022 01:41 schreef koffiekoekjes het volgende:

[..]
En dat is nog voordat de markt echt open is.
Zou het een kettingsreactie teweeg kunnen brengen ?"
pi_203872787
quote:

[ twitter ]
mensen die hier om gaan juichen :')
pi_203872789
quote:
0s.gif Op maandag 28 februari 2022 01:36 schreef Cesare-Borgia het volgende:

Dan moet je niet over kernwapens beginnen en niet Oekrane binnen vallen.
Hij had het meerdere keren kunnen descaleren maar blijft zelf door gaan en escaleren.
Ik geloof niet dat hij gezichtverlies lijden boven het welzijn van de wereld zet.
Hij is al talloze jaren bezig hierover te onderhandelen.
pi_203872790
quote:
7s.gif Op maandag 28 februari 2022 01:41 schreef Poem_ het volgende:

[..]
Dat is Oekrane dan ook gewoon.
sure thing, maar in de menselijke geschiedenis heeft iedereen daar gewoon schijt aan als ze iets willen hebben

als ze denken er voldoende kracht voor te hebben, tenminste
  maandag 28 februari 2022 @ 01:44:18 #296
445514 DonDruiper
pi_203872791
quote:

[..]
Ga je nou alleen maar achterlijk reageren vannacht, ja?
Zuiger van het FOK!-OMT
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')