VN ambassadeur van de EU.quote:Op maandag 28 februari 2022 17:14 schreef Ebinas het volgende:
Geen idee wie of wat hier spreekt. Cam rechts boven
Kom net binnenvallen en slinger de boel aan
Het ging me om de motie; dat was live. Wordt niet eens in stemming gebracht.quote:Op maandag 28 februari 2022 17:16 schreef theunderdog het volgende:
[..]
Heb het teruggekeken. Zo gek was het toch niet wat hij zei?
Gelooft iemand dat aantal hier dan? Dat zijn er 1000 per dag ongeveer. Hoe hadden ze dat moeten doen.quote:Op maandag 28 februari 2022 17:14 schreef BehoorlijkKritisch het volgende:
[..]
4500. Zoveel soldaten is Spanje kwijtgeraakt gedurende de hele Tweede Wereldoorlog.
Tx! zocht al, maar dit is snellerquote:Op maandag 28 februari 2022 17:16 schreef Papierversnipperaar het volgende:
[..]
VN ambassadeur van de EU.
Dat klopt. Maar al is het 100 000. Dan zit je nog niet op 10%. Ze houden heel goed stand. En duurt al langer dan rusland zelf ook dacht. Maar uiteindelijk is er geen houden aanquote:Op maandag 28 februari 2022 17:13 schreef Tocadisco het volgende:
[..]
Maar ze gaan niet de volle n miljoen soldaten inzetten daar, ik weet niet hoe veel Oekrane ze precies waard is maar ik kan het me niet voorstellen dat ze het zo graag willen hebben dat ze Rusland zelf niet meer kunnen verdedigen.
Ja, maar ze hebben maar een 150.000 soldaten ingezet. Dan is een verlies van 4.500 echt bizar hoog. Dat is echt een faal van epische proporties, vooral omdat je daar ook nog eens 2 a 3 keer dat aantal aan gewonden mag optellen en een zooi gevangenen. Zou me niets verbazen als een kwart van die parate troepen inmiddels al uitgeschakeld is.quote:Op maandag 28 februari 2022 17:15 schreef over_hedge het volgende:
[..]
Mijn punt is dat ze meer dan 1 miljoen actief personeel hebben. Dan is het procentueel gezien gewoon vrij weinig.
Maar elke is er 1 te veel natuurlijk. Van alle 2 de kanten. (die mensen die gaan juichen als er weer soldaten van rusland dood zijn snap ik ook niet zo)
Die arme gevoelige man toch...quote:Op maandag 28 februari 2022 17:02 schreef Ludachrist het volgende:
[..]
Lijkt me goed, we moeten wel respect hebben voor Poetin zijn gevoelens van onzekerheid over de veiligheid van Rusland. Het zou goed kunnen dat die gevoelens verdwijnen als hij ook Duitsland mag annexeren, dus dat is het proberen waard, anders zou het wel eens kunnen escaleren.
Ooh oke. Dacht dat je het had over wat hij allemaal zei in dat debatquote:Op maandag 28 februari 2022 17:16 schreef nostra het volgende:
[..]
Het ging me om de motie; dat was live. Wordt niet eens in stemming gebracht.
Dat ik dit nog mee mag maken...quote:Op maandag 28 februari 2022 10:57 schreef Kleffe_Dop het volgende:
Iemand, controleer of @:Achja nog ademt!
Ik heb weinig reden om het niet te geloven als het ook onofficieel door buitenlandse intelligence wordt genoemd als heel plausibel.quote:Op maandag 28 februari 2022 17:16 schreef Tengano het volgende:
[..]
Gelooft iemand dat aantal hier dan? Dat zijn er 1000 per dag ongeveer. Hoe hadden ze dat moeten doen.
Ik neem het toch even met een korrel zout nog.
Een faal is het zeker. Daar zijn we het over eens.quote:Op maandag 28 februari 2022 17:17 schreef BehoorlijkKritisch het volgende:
[..]
Ja, maar ze hebben maar een 150.000 soldaten ingezet. Dan is een verlies van 4.500 echt bizar hoog. Dat is echt een faal van epische proporties, vooral omdat je daar ook nog eens 2 a 3 keer dat aantal aan gewonden mag optellen en een zooi gevangenen. Zou me niets verbazen als een kwart van die parate troepen inmiddels al uitgeschakeld is.
Ik zou het niet weten. Er worden ook alleen maar aantallen van de Russen benoemd.quote:Op maandag 28 februari 2022 17:16 schreef Tengano het volgende:
[..]
Gelooft iemand dat aantal hier dan? Dat zijn er 1000 per dag ongeveer. Hoe hadden ze dat moeten doen.
Ik neem het toch even met een korrel zout nog.
Heb je hem niet gevolgd tijdens de coronacrisis?quote:Op maandag 28 februari 2022 17:17 schreef WheeledWarrior het volgende:
[..]
Is die man echt doorgedraaid of acteert hij dit allemaal?
De meeting is over.quote:
Geven ze al korting?quote:Op maandag 28 februari 2022 17:18 schreef Zwoerd het volgende:
Ik was vanmiddag bij een Russin langs.
Die russen zien er vertieft uit hoorquote:Op maandag 28 februari 2022 17:20 schreef capricia het volgende:
[..]
De meeting is over.
Maar nog geen nieuws.
Dan hebben ze nog steun van Iran.quote:Op maandag 28 februari 2022 17:14 schreef polderturk het volgende:
[..]
En wat gebeurt er met Assad en de Syrische opstand als er een revolutie plaatsvindt in Rusland.
Er was al eerder een bericht dat het over is, maar nu dus weer.quote:Op maandag 28 februari 2022 17:20 schreef capricia het volgende:
[..]
De meeting is over.
Maar nog geen nieuws.
Des te sterker, ook wars van pompeus gedoe waar anderen hun status aan ontlenen.quote:Op maandag 28 februari 2022 17:00 schreef hhh38 het volgende:
[..]
Goedkoopste bureau waar ooit zo'n aanmelding is ondertekend?
Ik mag hopen dat Duitsland die nu heel veel geld in leger modernisering gaat stoppen daar rekening mee houdt. Ze hebben niet meer dure tanks nodig want dat is oorlogsvoering van de vorige eeuw en die worden met goedkope antitank wapens weggeblazen.quote:Op maandag 28 februari 2022 17:10 schreef Vallon het volgende:
[..]
Sws is het hebben en gebruiken van tanks niet geschikt om het sentiment in een modern uitgerust land te doen keren. Ja het zijn kutdingen maar niet extreem moeilijk om uit te schakelen.
Tanks zijn geschikt om de boel aan gort te rijden en niet om iets heel achter te laten dat daarna niet meer geschikt is om te gebruiken. Reken maar ook dat de satellieten vol open staan om elke tank tot op de millimeter precies te kunnen detecteren en volgen.
Best wel ook frustrerend als tankbemanning (en legerleiding) te weten dat ongeveer elke mobiele telefoon van iemand die langs de weg naar je zwaait, daar uitstekend geschikt is om met foto en al de GPS cordinaten te kunnen delen met wie weet een leuk raketje of molotov gooiend gespuis.
Tanks zijn verder alleen maar geschikt in het open veld, te intimideren en daar virtueel terrein te winnen. Iets met andere tijden en modern warfare.
SOI en zoiets dat je vriendinnetje uitgebreid haar Insta gaat volposten met haar nieuwe ervaringen.quote:Op maandag 28 februari 2022 17:14 schreef AlwaysHappy het volgende:
[..]
De timing helpt echt niet, zorgt er alleen maar voor dat Rusland straks (nog verder) gaat escaleren.
Ik denk dat ze van beide kanten niks zijn opgeschoten.quote:Op maandag 28 februari 2022 17:21 schreef miss_sly het volgende:
[..]
Er was al eerder een bericht dat het over is, maar nu dus weer.
Ben erg benieuwd wat eruit gekomen is. Ik neem aan dat de Oekraense delegatie eerst terug moet zijn op Oekraense grond voor dit verder bekend wordt.
Waarschijnlijk van tevoren een peptalk van Putin gekregen.quote:Op maandag 28 februari 2022 17:21 schreef Tengano het volgende:
[..]
Die russen zien er vertieft uit hoor
Uiteraard.quote:Op maandag 28 februari 2022 17:24 schreef Tengano het volgende:
[..]
Ik denk dat ze van beide kanten niks zijn opgeschoten.
Die staan lijnrecht tegenover elkaar. 0 openingen.
Ik vraag me oprecht af hoe ze hier uit kunnen komen zonder dat het escaleert in een derde wereldoorlog.quote:Op maandag 28 februari 2022 17:24 schreef Tengano het volgende:
[..]
Ik denk dat ze van beide kanten niks zijn opgeschoten.
Die staan lijnrecht tegenover elkaar. 0 openingen.
Aan de russische kant ja. Die moeten nu tegen Poetin gaan vertellen dat het niet gelukt is.quote:
quote:Ik heb honderden keren op dit hoofdplatform van de VN gestaan. En nu kijk ik en denk: Vasily, je was een normaal mens, maar ooit zaten we, zoals ze zeggen, op dezelfde golflengte. Wat draag je nu? Als ik jou was, zou ik mezelf neerschieten, of in ieder geval ziek worden. Brand in de hel, Vasya.
Ja, ik dacht ik informeer jullie alvast.quote:Op maandag 28 februari 2022 17:25 schreef miss_sly het volgende:
[..]
Uiteraard.
Maar dat zal pas bekend gemaakt worden als iedereen weer veilig is.
Als ze willen dat ie netjes in pak en stropdas komt moeten ze zijn stad niet bombarderen.quote:Op maandag 28 februari 2022 17:24 schreef Lospedrosa het volgende:
[..]
Bedrukte gezichten.
Moet die ene vent nou echt met petje en polo daar zitten?
Geloof dat niemand echt hoge verwachtingen heeft van deze gesprekkenquote:Op maandag 28 februari 2022 17:25 schreef AlwaysHappy het volgende:
[..]
Ik vraag me oprecht af hoe ze hier uit kunnen komen zonder dat het escaleert in een derde wereldoorlog.
Ja. Dat gaan de Oekraners vast accepteren!quote:Op maandag 28 februari 2022 17:25 schreef Raw85 het volgende:
Wat zou een oplossing kunnen zijn waarbij Poetins gezichtsverlies enigszins binnen de perken kan blijven en Oekrane tegelijkertijd niet volledig hoeft te capituleren?
Een nieuwe grens bij de Djnepr misschien en Kiev dat in Oekrane handen blijft? Verschrikkelijk natuurlijk, dat wel.
Die komt uit bezet gebied en is tussen het bommen koppen daarheen gevlogen en jij hebt het smerige gore lef om te verwachten dat hij eerst even doucht en zich omkleed? Wat ben jij voor een losgeslagen klapjosti man.quote:Op maandag 28 februari 2022 17:24 schreef Lospedrosa het volgende:
[..]
Bedrukte gezichten.
Moet die ene vent nou echt met petje en polo daar zitten?
Hier putin, je krijgt donetsk. Nu lief doen.quote:Op maandag 28 februari 2022 17:25 schreef AlwaysHappy het volgende:
[..]
Ik vraag me oprecht af hoe ze hier uit kunnen komen zonder dat het escaleert in een derde wereldoorlog.
Daar denken wij dan anders over inderdaad.quote:Op maandag 28 februari 2022 17:09 schreef Catatafishh het volgende:
[..]
Ja dat is ze in functie maar ik vind haar geen leider in de uitoefening van die functie
Maar daar zitten wel kerelsquote:Op maandag 28 februari 2022 17:25 schreef slashdotter3 het volgende:
[..]
ukraine is supercasual gekleed voor zo'n belangrijke meeting
Assad stond op het punt te verliezen toen Rusland zich er mee ging mengen.quote:
En wordt het opnieuw een bloedige toestand.quote:Op maandag 28 februari 2022 17:26 schreef polderturk het volgende:
[..]
Assad stond op het punt te verliezen toen Rusland zich er mee ging mengen.
Als Rusland daar vertrekt, dan breekt de oorlog opnieuw uit. En als de rebellen steun krijgen van Turkse drones (140 TB2, 6 AKINCI, 6 AKSUNGUR, 30 ANKA's inmiddels) dan gaat Assad dat niet overleven.
wacht maar tot ze je loon 13 % minder gaat geven , kijken of je dan ook nog zo praatquote:Op maandag 28 februari 2022 17:26 schreef Mansjester het volgende:
Toch valt die daling van de Roebel nog wel mee toch? 13 % vind ik ook weer niet zo wereldschokkend ofzo
Dat ding is veel en veel meer gedropt. Alleen besloot Rusland om toen een Madurotje te doen en te bepalen wat de minimale verkoopprijs van banken mag zijn.quote:Op maandag 28 februari 2022 17:26 schreef Mansjester het volgende:
Toch valt die daling van de Roebel nog wel mee toch? 13 % vind ik ook weer niet zo wereldschokkend ofzo
hoe kom je aan 13%?quote:Op maandag 28 februari 2022 17:26 schreef Mansjester het volgende:
Wat doet Grapperhaus daarquote:Op maandag 28 februari 2022 17:25 schreef trein2000 het volgende:
[ twitter ]
Voormalig VN-ambassadeur van Oekrane. Translate:
[..]
Hij is afgelopen week al met meer dan 50% gedaald toch?quote:Op maandag 28 februari 2022 17:26 schreef Mansjester het volgende:
Ik denk dat Assad nu heel hard aan het bidden is voor Ruslandquote:Op maandag 28 februari 2022 17:27 schreef HSG het volgende:
[..]
En wordt het opnieuw een bloedige toestand.
Omdat het inmiddels weer redelijk is bijgetrokken:quote:Op maandag 28 februari 2022 17:28 schreef over_hedge het volgende:
[..]
hoe kom je aan 13%?
"Bij het openen van de handel daalde de wisselkoers maandagochtend direct met 30 procent ten opzichte van afgelopen vrijdag. Rond lunchtijd kon je met n dollar zo’n 110 roebel kopen, waar dat voor het weekend nog 83 roebel was."
De Russische bevolking had met alle grondstoffen in de Russische bodem na de koude oorlog een enorme inhaalslag qua welvaart kunnen maken, ware het niet dat een klein groepje oligarchen samengespand heeft met een paar verknipte oud kgb-ers om alle rijkdom voor zichzelf te behouden en de bevolking gewoon als wegwerpartikelen te blijven gebruiken.quote:Op maandag 28 februari 2022 17:09 schreef Cherni het volgende:
[..]
Precies. Ik had 20 jaar geleden nog de hoop maar Poetin is compleet de weg kwijt met alle gevolgen.
Hij maakt ondertussen nog een molotov van die flesjes water.quote:Op maandag 28 februari 2022 17:26 schreef BehoorlijkKritisch het volgende:
[..]
Die komt uit bezet gebied en is tussen het bommen koppen daarheen gevlogen en jij hebt het smerige gore lef om te verwachten dat hij eerst even doucht en zich omkleed? Wat ben jij voor een losgeslagen klapjosti man.
Mooi. Gebruiken om wapens voor Oekrane te financieren. En een hele grote opblaasbare middelvinger voor aan de Finse grens. Maar dan ook echt een REUZACHTIGE.quote:Op maandag 28 februari 2022 17:29 schreef slashdotter3 het volgende:
Frankrijk gaat Russisch eigendom confisqueren
[ twitter ]
Heel belangrijk, pak zijn vriendjes waar je ze pakken kan.quote:Op maandag 28 februari 2022 17:29 schreef slashdotter3 het volgende:
[ twitter ]
Wat vreemd is , wa t iedereen draagt nu HD-kwaliteit camera’s in hun smartphone.quote:Op maandag 28 februari 2022 17:29 schreef Nia het volgende:
Van een oorlog in 2022 zou je best wat meer media verwachten. Embedded reporters aan beide kanten enzo. Maar het blijft nogal beperkt tot 15 seconden video's met een lage beeldkwaliteit.
Is dat niet omdat ze de stock marktet dicht gegooid hebben?quote:Op maandag 28 februari 2022 17:29 schreef Mansjester het volgende:
[..]
Omdat het inmiddels weer redelijk is bijgetrokken:
https://www.lynx.nl/beurs(...)rs/russische-roebel/
Halve Cte d’Azur zo’n beetje.quote:Op maandag 28 februari 2022 17:29 schreef slashdotter3 het volgende:
[ twitter ]
De wonderen zijn de wereld niet uit.quote:
Dat weet bijna niemand. Het lijkt er op dat Poetin zich in zijn eigen voet heeft geschoten.quote:Op maandag 28 februari 2022 17:25 schreef Raw85 het volgende:
Wat zou een oplossing kunnen zijn waarbij Poetins gezichtsverlies enigszins binnen de perken kan blijven en Oekrane tegelijkertijd niet volledig hoeft te capituleren?
OMGquote:Op maandag 28 februari 2022 17:29 schreef slashdotter3 het volgende:
[ twitter ]
Omdat er nadrukkelijk is opgeroepen om zo weinig mogelijk te delen waaruit legerposities of andere interessante informatie voor de Russen kan blijken. Gelukkig wordt daar redelijk goed naar geluister.quote:Op maandag 28 februari 2022 17:29 schreef Nia het volgende:
Van een oorlog in 2022 zou je best wat meer media verwachten. Embedded reporters aan beide kanten enzo. Maar het blijft nogal beperkt tot 15 seconden video's met een lage beeldkwaliteit.
Dit eindigt met een overwinning voor Poetin, het afzetten van Poetin of een wereldoorlog.quote:Op maandag 28 februari 2022 17:31 schreef Tengano het volgende:
[..]
Dat weet bijna niemand. Het lijkt er op dat Poetin zich in zijn eigen voet heeft geschoten.
Dat maakt het ook zo lastig om hier fatsoenlijk uit te komen; met of zonder capitulatie van Oekraine.
Oekrane kan dat ambiren en de EU kan daar wat van vinden. Conclusie was jaren geleden al dat Oekrane nog een hele lange weg te gaan heeft.quote:Op maandag 28 februari 2022 16:48 schreef Vallon het volgende:
[..]
Dank voor je compliment en vooral volhouden jezelf daarin iets voor te houden.
Maar goed, een vraag om even je zienswijze duidelijker te krijgen.
Mag Oekrane en de EU het lidmaatschap ambiren en de EU dat van harte mogen verwelkomen ?
Of is het voor jou vooral iets logistieks of anderszins van praktische aard ?
Let wel ik vraag niet om je oordeel (GFY) met wat je vindt maar of er fundamentele redenen zijn die een eventueel lidmaatschap door en van de Oekrane met de EU vice versa in de weg staan. Dat een ander het niet leuk vindt, shit happens, is dan wmb jammer.
Aan beide kanten. Serieus?quote:Op maandag 28 februari 2022 17:29 schreef Nia het volgende:
. Embedded reporters aan beide kanten enzo
Afzetten tegen de totale krijgsmacht is weinig relevant.quote:Op maandag 28 februari 2022 17:15 schreef over_hedge het volgende:
[..]
Mijn punt is dat ze meer dan 1 miljoen actief personeel hebben. Dan is het procentueel gezien gewoon vrij weinig.
Zelfs potato head Steve heeft moeite om de locatie van video's gefilmd met een aardappel te achterhalen.quote:Op maandag 28 februari 2022 17:30 schreef quirina het volgende:
[..]
Wat vreemd is , wa t iedereen draagt nu HD-kwaliteit camera’s in hun smartphone.
Weet niet welk TK-lid dat opperde, maar lekker in een potje doen en Oekrane mee heropbouwen.quote:Op maandag 28 februari 2022 17:29 schreef slashdotter3 het volgende:
[ twitter ]
Nu Monaco nogquote:Op maandag 28 februari 2022 17:29 schreef slashdotter3 het volgende:
[ twitter ]
Telt dood van Poetin ook als afzetten?quote:Op maandag 28 februari 2022 17:32 schreef Perrin het volgende:
[..]
Dit eindigt met een overwinning voor Poetin, het afzetten van Poetin of een wereldoorlog.
Nee, maar voorkomen dat het bezit ongezien verplaatsts of (nog) verhandeld kan worden.quote:Op maandag 28 februari 2022 17:29 schreef slashdotter3 het volgende:
[ twitter ]
Bijna onwaarschijnlijk veel.quote:Op maandag 28 februari 2022 17:33 schreef Justinn het volgende:
[..]
Afzetten tegen de totale krijgsmacht is weinig relevant.
Ik vind het schrikbarend veel eigenlijk. Zo'n 1000 doden per dag.
Tuurlijk is dat relevant..quote:Op maandag 28 februari 2022 17:33 schreef Justinn het volgende:
[..]
Afzetten tegen de totale krijgsmacht is weinig relevant.
Ik vind het schrikbarend veel eigenlijk. Zo'n 1000 doden per dag.
Er bestaat geen overwinning voor Poetin. Op geen enkele manier.quote:Op maandag 28 februari 2022 17:32 schreef Perrin het volgende:
[..]
Dit eindigt met een overwinning voor Poetin, het afzetten van Poetin of een wereldoorlog.
Jazeker.quote:Op maandag 28 februari 2022 17:33 schreef hhh38 het volgende:
[..]
Telt dood van Poetin ook als afzetten?
Ik hoop niet dat Putin liever een wereldoorlog begint dat hij wordt afgezet.quote:Op maandag 28 februari 2022 17:32 schreef Perrin het volgende:
[..]
Omtzigt.quote:Op maandag 28 februari 2022 17:33 schreef capricia het volgende:
[..]
Weet niet welk TK-lid dat opperde, maar lekker in een potje doen en Oekrane mee heropbouwen.
Die capitulatie lijkt nu niet bijster waarschijnlijk, en zelfs als die er al komt is het nog maar de vraag of ze zonder astronomische hoeveelheden troepen daar de boel onder controle kunnen houden. Om het even in perspectief te plaatsen: Toen in 1968 het Warschaupact Tsjecho-Slowakije bezette (met een bevolking van 14 miljoen die nog relatief welwillend tegenover ze stonden) hadden ze daar 500.000 soldaten voor nodig.quote:Op maandag 28 februari 2022 17:31 schreef Tengano het volgende:
[..]
Dat weet bijna niemand. Het lijkt er op dat Poetin zich in zijn eigen voet heeft geschoten.
Dat maakt het ook zo lastig om hier fatsoenlijk uit te komen; met of zonder capitulatie van Oekraine.
quote:Op maandag 28 februari 2022 17:29 schreef slashdotter3 het volgende:
[ twitter ]
Even voor de duidelijkheid. Dat is 75% van de legers die hij hier klaar voor gezet heeft. Niet 75% van zijn leger.quote:Op maandag 28 februari 2022 17:34 schreef trein2000 het volgende:
[ twitter ]
Driekwart inmiddels ingezet.
Ik ben helemaal voor.quote:
Op zich heerlijk nieuws dit. Vraag is in hoeverre je Putin ermee raakt. Die man heeft inmiddels overal schijt aan.quote:Op maandag 28 februari 2022 17:29 schreef slashdotter3 het volgende:
[ twitter ]
Ja, we kunnen lezen.quote:Op maandag 28 februari 2022 17:35 schreef over_hedge het volgende:
[..]
Even voor de duidelijkheid. Dat is 75% van de legers die hij hier klaar voor gezet heeft. Niet 75% van zijn leger.
Een Pyrrhus overwinning, maar wel een overwinning.quote:Op maandag 28 februari 2022 17:34 schreef Tengano het volgende:
[..]
Er bestaat geen overwinning voor Poetin. Op geen enkele manier.
Ook niet als hij Oekraine kan innemen.
Je moet dan ook helemaal niet Putin proberen te raken, maar zijn innercircle.quote:Op maandag 28 februari 2022 17:35 schreef ChevyCaprice het volgende:
[..]
Op zich heerlijk nieuws dit. Vraag is in hoeverre je Putin ermee raakt. Die man heeft inmiddels overal schijt aan.
| Forum Opties | |
|---|---|
| Forumhop: | |
| Hop naar: | |