Dr_Flash | vrijdag 10 maart 2017 @ 14:22 |
![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() • In dit topic vinden we vrijwel alles interessant wat met rails te maken heeft. Goederentreinen, trams en metro's zijn hier ook allemaal welkom, evenals informatie over vervoersbedrijven en materieelsoorten. Twijfel je of iets in dit topic thuishoort? Plaats het gerust en je merkt het vanzelf wel. • Afkortingen en nummertjes om o.a. stations en treinen aan te duiden, zijn niet wenselijk. Zo heet station Gvc hier Den Haag Centraal en is trein 3626 gewoon de Intercity van Roosendaal naar Zwolle van 07:50 uur. Treinstelnummers mogen gewoon genoemd worden, maar dan wel graag met materieelsoort erbij vermeld. • Als je hier komt zeiken op het verkeerde bedrijf, lachen we je uit. Een sein- of wisselstoring is vrijwel nooit de schuld van de Nederlandse Spoorwegen en het uitvallen van een IC Direct is niet de schuld van AnsaldoBreda. Terechte klachten kun je natuurlijk wel altijd hier kwijt. ![]() ![]()
![]()
![]() ![]()
![]()
![]()
![]() ![]()
![]()
![]() En hier verder! Vanaf nu elk nieuw topic beginnen met frontseinen! ![]() | |
Dr_Flash | vrijdag 10 maart 2017 @ 14:24 |
Nog even mijn laatste reactie in aanvulling op de rant van Deadlock over het NS-"service"forum: Ongelofelijk ook inderdaad hoe die lui op dat NS-forum tegen de werkelijkheid aankijken. Zie ook dit: https://forum.ns.nl/op-st(...)-open-poortjes-29358 er is een alarmeringssituatie en de poortjes blijven dicht. Niemand van NS weet wat er moet gebeuren, niemand durft de poortjes open te zetten (want hey, ons geld is natuurlijk belangrijker dan jullie leven), en dan wordt de vraag als "beantwoord" beschouwd met een mededeling over dat het afgaan van het alarm een fout in het systeem was ![]() ![]() | |
Peterselieman | vrijdag 10 maart 2017 @ 14:25 |
In Denemarken staan ondertussen de IC4's aan de kant. De reden is dat er onderweg een hydraulische pomp afgekletterd is. http://www.eurailpress.de(...)schenfall-still.html | |
Dr_Flash | vrijdag 10 maart 2017 @ 14:37 |
Voor de tweede keer in twee weken ook ![]() | |
Peterselieman | vrijdag 10 maart 2017 @ 14:44 |
Het kan nog wel tot en met 26 maart duren voordat ze weer (allemaal) rijden | |
Dr_Flash | vrijdag 10 maart 2017 @ 14:46 |
FTFY | |
James1988 | vrijdag 10 maart 2017 @ 16:06 |
![]() ![]() ![]() Moet ik doorgaan? ![]() | |
Dr_Flash | vrijdag 10 maart 2017 @ 16:15 |
Misschien wat slotjes voor in KLB ![]() | |
Zelfscanner | vrijdag 10 maart 2017 @ 16:32 |
Als nedtrain de sgm's niet maakt hebben die ook nog wat extra blik. ![]() | |
RokStarr | vrijdag 10 maart 2017 @ 16:47 |
Sta op Delft, "IC Dordrecht vertrekt later ivm een defecte trein" Gelukkig moet ik de andere kant op | |
Blue_Panther_Ninja | vrijdag 10 maart 2017 @ 16:58 |
Wat is het? ![]() | |
dcm360 | vrijdag 10 maart 2017 @ 16:59 |
Wordt die nog steeds omgeroepen als "De intercity naar Rotterdam Centraal, Dordrecht en Dordrecht", of is dat niet opgevallen? | |
Mr_Klaasje | vrijdag 10 maart 2017 @ 17:01 |
Juist bij een storing zou het moeten functioneren alsof het fout gaat: Poortjes open. | |
RokStarr | vrijdag 10 maart 2017 @ 17:17 |
Yep, zo wordt ie nog steeds omgeroepen. Met m'n vaste groepje met wie ik meestal reis, zeggen we die ook altijd mee om vervolgens dan hard in de lach te schieten ![]()
| |
DeaDLocK2K | vrijdag 10 maart 2017 @ 17:19 |
Zeg jij het maar. Heb gereageerd tussen Leeuwarden en Grou-Jirnsum ![]() | |
James1988 | vrijdag 10 maart 2017 @ 17:22 |
... rijdt verder naar Breda. Dat doorrijden wordt op dagplanniveau geregeld en dat snapt I+ niet helemaal. | |
Mr_Klaasje | vrijdag 10 maart 2017 @ 17:29 |
Nein. | |
DeaDLocK2K | vrijdag 10 maart 2017 @ 17:32 |
Pardon maar WAAR staan die poortjes in Heerenveen? ![]() ![]() | |
Dr_Flash | vrijdag 10 maart 2017 @ 17:33 |
Nou waardanwaardan? ![]() | |
RokStarr | vrijdag 10 maart 2017 @ 17:34 |
Ja dat is idd helemaal dat je denkt "sure" De sprinter heette eerst de Breda, is nu Dordrecht rijdt verder naar Breda En qua IC's is het helemaal lekker vaag. Neem nou station Hollands Spoor, daar vertrekt om 8:14 een IC Dordrecht rijdt verder naar Breda en om 8:20 een IC Breda... Ze zijn ook niet consistent daarin dus | |
DeaDLocK2K | vrijdag 10 maart 2017 @ 17:39 |
Op het eilandperron. Dus je gaat die verrotte overweg over, dan kom je in een fuik met hekken aan beide kanten en hoge poortjes waar iedereen zich doorheen moet persen. Doe dat dan in het stationsgebouw ofzo, echt wtf? | |
Dr_Flash | vrijdag 10 maart 2017 @ 17:39 |
er staat bij mij "forum.ns.nl". Maar blijkbaar is het een "klant-helpt-klant" forum en moet je voor antwoord van NS ergens anders wezen. Bij forum.klant.nl dan misschien? ![]() Kansloos kansloos kansloos, en het wordt alleen maar erger. | |
James1988 | vrijdag 10 maart 2017 @ 17:43 |
Het is een tijdelijke situatie. Die IC naar Dordrecht (verder naar Breda) is het terugvalplan voor wanneer de IC naar Breda (via de HSL) uitvalt. Vanaf het volgende wijzigingsblad (begin april) wordt de IC naar Breda de IC naar Eindhoven. De IC naar Dordrecht zal dan niet meer verder rijden dan Dordrecht. | |
RokStarr | vrijdag 10 maart 2017 @ 17:46 |
Aha, duidelijk Was er gister minder blij mee toen de Breda niet reed. Had Dordt op secondje of 3 gemist, kon ik dus door voor de Vlissingen... Nee dát is feest dan | |
LtnGeorge | vrijdag 10 maart 2017 @ 18:33 |
Dat stationsgebouw is niet de enige uitgang van het station. Het eiland perron heeft ook een trap naar de onderliggende tunnel wat een doorgaand fietspad is. De huidige plaatst is veruit het meest efficiënt. De hekken langs het spoor zorgen wel voor een deel veiligheid, die staat er ook pas sinds dat er poortjes staan. | |
derLudolf | vrijdag 10 maart 2017 @ 18:35 |
Goeie dag, wat een epistel ![]() Nog geen reactie vanuit NS helaas... | |
b2py | vrijdag 10 maart 2017 @ 19:13 |
Zit in Pimpel, trein remt af thv Diemen en de mensen rennen nu al naar de uitgang. Veel plezier met tien minuten daar bivakkeren! ![]() | |
Peterselieman | vrijdag 10 maart 2017 @ 19:23 |
Ding schijnt nu binnen te staan ![]() | |
greavy | vrijdag 10 maart 2017 @ 21:01 |
Op 26 juni 2017 wordt de Spessart-Neubaustrecke tussen Laufach en Heigenbrücken (traject Aschaffenburg-Gemünden) in gebruik genomen. Er worden dan meteen wijzigingen in de dienstregeling op dat traject aangebracht: BEG | |
Duvel | vrijdag 10 maart 2017 @ 21:13 |
Moet verwoest worden. | |
b2py | vrijdag 10 maart 2017 @ 21:21 |
Rijdt de ICE ook over dit stuk? | |
greavy | vrijdag 10 maart 2017 @ 21:24 |
Volgens mij de ICE Frankfurt-Wenen. MAar durf het niet zeker te zeggen edit:
| |
DeaDLocK2K | zaterdag 11 maart 2017 @ 00:12 |
En het NS forum ook. Als je zegt dat een situatie te zot om los te lopen is dan ben aan het afzeiken. | |
bork | zaterdag 11 maart 2017 @ 09:40 |
Het is wel triest dat de eerste reageerder niks heeft gelezen en/of begrepen van DL reactie ![]() | |
Zelfscanner | zaterdag 11 maart 2017 @ 10:50 |
![]() U parkeert uw fiets hier, mag dat? | |
Dos37 | zaterdag 11 maart 2017 @ 10:56 |
![]() | |
JDude | zaterdag 11 maart 2017 @ 11:13 |
Vrouwfiets. | |
mart_83 | zaterdag 11 maart 2017 @ 11:16 |
in ieder geval niet ingestapt na het laatste fluitsignaal. | |
Dr_Flash | zaterdag 11 maart 2017 @ 12:03 |
Waar blijkt volgens jou uit dat er überhaupt een fluitsignaal gegeven zou zijn? ![]() | |
Fixers | zaterdag 11 maart 2017 @ 12:13 |
*Proest* | |
derLudolf | zaterdag 11 maart 2017 @ 12:16 |
Vouwfietsen moeten verwoest worden dus ik ben het er mee eens. | |
Salatrel | zaterdag 11 maart 2017 @ 12:37 |
de deur fluit zelf voordat ie dicht gaat ![]() | |
DeaDLocK2K | zaterdag 11 maart 2017 @ 13:49 |
Hoe meer dingen je op een toetsenbord je hebt getikt hoe meer waar je voor je geld krijgt. En met 10 vingers haal ik vrij makkelijk 400 foutloze aanslagen per minuut dus zo'n berichtje is sneller geschreven dan je denkt. Daarom ben ik ook vaak de lul met notuleren ![]() | |
DeaDLocK2K | zaterdag 11 maart 2017 @ 13:52 |
Wat is de tijdwinst na ingebruikname en wat is de tijdwinst in januari eigenlijk? Staat niet op die website. Voor IC/ICE bedoel ik dan. | |
Peterselieman | zaterdag 11 maart 2017 @ 14:00 |
Die antwoorden ook. Daar heb je helemaal niets aan ![]() | |
DeaDLocK2K | zaterdag 11 maart 2017 @ 14:02 |
Ja het is echt total cringe. | |
b2py | zaterdag 11 maart 2017 @ 14:33 |
Straks van Heerhugobijlmer naar Haarlem, 2 keuzes. Of intercity - Sloterdijk - Intercity of sprinter die 1000 keer stopt. Reistijd is 54 min vs 1 uur 4. | |
Dr_Flash | zaterdag 11 maart 2017 @ 14:43 |
Meid, wat een Problemen ![]() | |
b2py | zaterdag 11 maart 2017 @ 14:46 |
Struggle is real | |
Peterselieman | zaterdag 11 maart 2017 @ 14:51 |
first world problems | |
Mr_Klaasje | zaterdag 11 maart 2017 @ 15:42 |
Via Sloterdijk is meer waar voor je geld: Meer treinkilometers. | |
b2py | zaterdag 11 maart 2017 @ 15:47 |
Aangezien ik toch nog naar Mokum ga maar een driehoekje van gemaakt, nu op 20000 stations stoppen vanavond vroem vroem [ Bericht 7% gewijzigd door b2py op 11-03-2017 16:21:19 ] | |
greavy | zaterdag 11 maart 2017 @ 18:30 |
Afgelopen maandag 6 Maart mocht ik weer eens voor de Ferry rijden. In de middag stond er een transport gepland met circa 15 meter laadlengte, op een trailer van 13,60 meter lengte. Prima, een uitsteek binnen de wettelijke lengtematen. Achterop een lengtebord en de zwaailampen aan, en rijden maar. De lading betrof gebruikte spoorrails (verwijderd bij werkzaamheden ergens in het land) die verkocht waren aan een Engels bedrijf, die ze wél weer kan gebruiken. Hier een foto nadat ik alle spanbanden had getrokken en gesjord. | |
derLudolf | zaterdag 11 maart 2017 @ 18:35 |
Zwaar vrachtje denk ik? Wist niet dat ze die staven hergebruikten. De buurman van m'n opa en oma had dit ding vaak thuis staan. Kun je spoorrails in kleine stukjes mee knippen. | |
greavy | zaterdag 11 maart 2017 @ 18:40 |
Dit zijn spoorstaven van ongeveer 54 kilo per meter. 810 kilo ongeveer per staaf, en het waren 36 staven. Dat was dus echt wel een zwaar vrachtje ![]() Mijn collega's hebben deze week nog 4 van deze vrachten in Utrecht geladen. Bedrijf is Doco spoormaterialen. Die schijnen veel in dit spul te handelen, ook bielzen en dergelijke. | |
derLudolf | zaterdag 11 maart 2017 @ 18:57 |
Veel zwaarder kun je niet met een enkelas trekker denk ik | |
DeaDLocK2K | zaterdag 11 maart 2017 @ 19:00 |
Kut, ik heb gisteren voor duizenden euro's aan treinkaartjes bij ÖBB gekocht, allemaal PDF-tickets. Eén er van is verkeerd doorgegeven, had een dag eerder moeten zijn. Ik kan dat nummer +43-5-1717 niet bereiken op de een of andere manier (lukt iemand anders dat wel btw?). Weet iemand een andere methode om contact met ze te krijgen? | |
derLudolf | zaterdag 11 maart 2017 @ 19:05 |
Bij mij gaat hij simpelweg niet over ![]() Geen FB account of Twitter iets? Voor wat voor gezelschap heb je tickets gekocht als ik mag vragen? Voor duizenden euro's in je eentje ga je heel enthousiast reizen volgens mij. | |
DeaDLocK2K | zaterdag 11 maart 2017 @ 19:10 |
Heb het op Twitter gegooid in ieder geval. 6 man enkele reis Budapest-Linz in de RailJet in Business Class, diverse mensen van München naar Linz, et cetera. Ik organiseer een paar keer per jaar een conferentie en de belangrijke mensen betalen natuurlijk niet zelf voor hun vervoer. | |
Dr_Flash | zaterdag 11 maart 2017 @ 19:11 |
De fundering van Hoofdgebouw III aka "De Inktpot" (sinds 1995 trouwens andersom, maar okee) in Utrecht bestaat voor een belangrijk deel uit 21 kilometer aan oude spoorstaven. | |
DeaDLocK2K | zaterdag 11 maart 2017 @ 19:14 |
Het mooie is nog dat dankzij iedere euro die die treinkaartjes kosten, ik er een airmile bij krijg ![]() | |
bork | zaterdag 11 maart 2017 @ 19:20 |
http://ady.az/ru/news/read/313/43 Voor de liefhebber | |
greavy | zaterdag 11 maart 2017 @ 19:24 |
Nee, maar het scheelt dat het over een aardige lengte verdeeld is. Maar kan het prima hebben. Normaal zit ik niet in dit werk, maar in de tankcontainers. | |
James1988 | zaterdag 11 maart 2017 @ 20:37 |
Dat gaat je niet helpen, ÖBB gebruikt Twitter niet voor klantenservice. Op Facebook helpen ze je wel. Het telefoonnummer staat op hun site als +43 (0)5 1717. Had je het ook geprobeerd met 0 na +43? | |
b2py | zaterdag 11 maart 2017 @ 20:38 |
Niet alleen de fundering ![]() | |
DeaDLocK2K | zaterdag 11 maart 2017 @ 21:15 |
Het is opgelost. Ik belde met de afdeling Travel in de VS, en die moesten heel hard lachen dat ik me druk maakte over ¤80,40. Ze vertelde dat ze vorige week een First Class(!!!)-ticket met Emirates kon weggooien omdat er één letter in een naam van een persoon verkeerd was geschreven. $5500. Wat teh fak. Ik boek regelmatig voor deze afdeling omdat ze simpelweg niet bekend zijn in de treinenticketwereld en omdat je nog steeds niet alle kaartjes kan krijgen op internet en het voor mij een koud kunstje is om even langs een Duits loket te gaan als het echt moet. Als ik boek en de invoices verstuur heb ik het geld altijd maximaal 3 dagen later op m'n rekening. Nieuwe tickets geboekt en die ¤80,40 kost me een pak stroopwafels ![]() | |
Peterselieman | zaterdag 11 maart 2017 @ 21:17 |
In Bilthoven schijnt een ATB-storing in het spoor te zitten waar alleen ICM last van lijkt te hebben ![]() http://www.somda.nl/forum(...)nde+dingen+11+maart/ | |
DeaDLocK2K | zaterdag 11 maart 2017 @ 21:25 |
Waarom werkt die somda recover passwordmeuk niet. | |
derLudolf | zaterdag 11 maart 2017 @ 21:28 |
Ik ben er überhaupt nooit in geslaagd me daar te registreren. Meerdere pogingen gedaan, hulp gevraagd, niet gekregen. Krijg dan de vinketering maar. | |
DeaDLocK2K | zaterdag 11 maart 2017 @ 21:34 |
Oh op de een of andere manier heeft Roland van RolandRail een hekel aan me. Hij moet op RR hoogstpersoonlijk ieder account goedkeuren dat geregistreerd wordt en het mijne weigert hij gewoon ![]() | |
derLudolf | zaterdag 11 maart 2017 @ 22:01 |
Maar jij bent ook gewoon een kutjoch. Het staat in de OP dus dan zal het wel waar zijn ![]() | |
DeaDLocK2K | zaterdag 11 maart 2017 @ 22:21 |
Ik heb zelf m'n zegen gegeven en vind mezelf ook een kutjoch. Met een ziek goed gevoel voor humor! | |
b2py | zaterdag 11 maart 2017 @ 22:34 |
Pretty sick | |
Dr_Flash | zaterdag 11 maart 2017 @ 23:05 |
Haha deadlock wil op somda komen ![]() | |
derLudolf | zaterdag 11 maart 2017 @ 23:21 |
Hahaha wat een grap | |
#ANONIEM | zaterdag 11 maart 2017 @ 23:29 |
Iemand nog kaartje gekocht met de Virgin Sale? London Manchester 10 pond en London Glasgow 14 ![]() | |
greavy | zondag 12 maart 2017 @ 08:33 |
Alleen doet Roland het forum niet meer administreren, dat is ene Coen geworden. | |
Salatrel | zondag 12 maart 2017 @ 11:32 |
heb je de search gebruikt? Het antwoord op je probleem staat namelijk al beschreven op pagina 183 van een gearchiveerd topic uit 2007! | |
Dr_Flash | zondag 12 maart 2017 @ 12:03 |
Zulk soort dingen ja ![]() ![]() ![]() | |
GlenSpey | zondag 12 maart 2017 @ 12:21 |
Niet zo offtopic gaan he, waarschuwing. | |
Dr_Flash | zondag 12 maart 2017 @ 12:32 |
![]() | |
Salatrel | zondag 12 maart 2017 @ 14:28 |
Zo en weer even stukje wezen wegleren. Gelijk even kennis gemaakt met de Flirt ![]() | |
derLudolf | zondag 12 maart 2017 @ 15:05 |
Wil jij niet gaan pseudo-modden en in het vervolg sofort ein TR machen? ![]() Mocht het niet duidelijk zijn, bovenstaande is een grap. Overigens staat dat wel in het nieuwe modbeleid van FOK! [ Bericht 5% gewijzigd door derLudolf op 12-03-2017 15:30:32 ] | |
Salatrel | zondag 12 maart 2017 @ 15:24 |
wat mod jij dan? ![]() | |
derLudolf | zondag 12 maart 2017 @ 15:27 |
Niets Op "NS ![]() ![]() | |
b2py | zondag 12 maart 2017 @ 15:39 |
Kuttopic ook eigenlijk dan | |
Maegrim | zondag 12 maart 2017 @ 15:44 |
treinen ![]() | |
Peterselieman | zondag 12 maart 2017 @ 16:04 |
Afschaffen en van het spoor betonnen banen voor zelfrijdend snelvervoer van maken | |
greavy | zondag 12 maart 2017 @ 16:07 |
Moeten ze ff op werkbezoek in Albanië. Niet heel moeilijk, daar rijdt nauwelijks nog een trein maar de wegen worden in rap tempo verbeterd en nieuwe snelwegen aangelegd. | |
greavy | zondag 12 maart 2017 @ 16:21 |
's-Heerenbroek/Zwolle 4 Maart 2017 - De 3449 passeert de toegesnelde fotograaf als stoptrein richting Zwolle. De bouwmaterialen en hekken waren hier buiten beeld ook al gestald voor de elektrificatiewerkzaamheden. | |
Peter | zondag 12 maart 2017 @ 16:40 |
Wanneer is heel Kampen-Zwolle-Wierden nu geëlektrificeerd? | |
Eix | zondag 12 maart 2017 @ 16:49 |
Zo, ik ben weer een beetje bijgekomen van een nachtelijke treinreis met de Alpenexpress. 's Nachts reizen blijft heerlijk. Binnenkort maar eens de Nightjet van de ÖBB uitproberen. ![]() ![]() AlpenExpress in Radstadt, 4-maart-2017 | |
b2py | zondag 12 maart 2017 @ 16:52 |
Eind van de zomer | |
Dos37 | zondag 12 maart 2017 @ 16:58 |
ik ook mijn eerste stukje Flirt gedaan ![]() | |
GlenSpey | zondag 12 maart 2017 @ 17:22 |
Op welke standplaatsen zitten jullie ergens? | |
Dos37 | zondag 12 maart 2017 @ 17:24 |
Oh ik deed het als passergier ![]() | |
Salatrel | zondag 12 maart 2017 @ 17:51 |
Rtd. Wij rijden zelf geen flirt dus dit was de enige manier ![]() | |
Maegrim | zondag 12 maart 2017 @ 18:12 |
ik verwacht ze voorlopig ook niet op de meer ![]() | |
bork | zondag 12 maart 2017 @ 19:27 |
Cute, ik heb geen Instagram maar dit is van https://www.flickr.com/photos/tim_boric/![]() ![]() | |
Fred | zondag 12 maart 2017 @ 20:22 |
Ziet er tegenwoordig toch iets anders uit:![]() | |
b2py | zondag 12 maart 2017 @ 20:58 |
Iemand heeft op Rotterdam C een tas van de loopbrug op een ICd gegooid. Station deels ontruimt: https://m.facebook.com/st(...)580700698908533%3Cbr | |
James1988 | zondag 12 maart 2017 @ 21:06 |
Wordt een leuk dagje morgen in het VK. Conducteurs gaan staken bij Southern, Northern en Merseyrail (Liverpool e.o.). Reden voor de stakingen is de introductie van treinen zonder conducteur op desbetreffende netwerken, iets waar vakbond RMT het niet mee eens is. | |
Peterselieman | zondag 12 maart 2017 @ 21:15 |
Een reiziger die klaar is met het wanproduct genaamd ICd? | |
Kansenjongere | zondag 12 maart 2017 @ 21:16 |
Turkse represailles? | |
b2py | zondag 12 maart 2017 @ 21:36 |
Stak0n!!! | |
b2py | zondag 12 maart 2017 @ 21:37 |
Hoe lang geleden is het dat ze in België gestaakt hebben? Hebben ze dit jaar al wel gestaakt? #Jesuisacod | |
DeaDLocK2K | maandag 13 maart 2017 @ 09:00 |
Staking afkondigen omdat er al te lang geen mogelijkheid tot staken is geweest dan maar? | |
derLudolf | maandag 13 maart 2017 @ 09:44 |
Ik zie ze er voor aan ![]() | |
Zelfscanner | maandag 13 maart 2017 @ 11:30 |
En we hebben weer een kapotte ICD ![]() | |
b2py | maandag 13 maart 2017 @ 16:04 |
http://www.railjournal.co(...)ession-is-legal.html HSL consessie is legaal. Ik kon geen Nederlands nieuwsbericht vinden | |
ReisT | maandag 13 maart 2017 @ 16:53 |
Zeker vergeten te kijken in de categorie "oud nieuws", van een maand geleden ongeveer? https://www.rechtspraak.n(...)or-hoofdrailnet.aspx | |
b2py | maandag 13 maart 2017 @ 16:59 |
Google kwam er niet mee op de proppen toen ik het zocht, gemiste kans voor ze ![]() Bedankt alvast namens Dennis ![]() | |
Eix | maandag 13 maart 2017 @ 17:06 |
Gewoon uit solidariteit met de Britten mee staken. ![]() | |
James1988 | maandag 13 maart 2017 @ 18:05 |
Infoplus is weer goed bezig. Van de vertrektijden van Rotterdam:![]() ![]() | |
derLudolf | maandag 13 maart 2017 @ 18:07 |
"Wij eisen elke drie maand een reden om te staken" | |
Peterselieman | maandag 13 maart 2017 @ 18:10 |
Prachtig systeem. Niets meer aan veranderen ![]() | |
James1988 | maandag 13 maart 2017 @ 18:13 |
![]() | |
Peterselieman | maandag 13 maart 2017 @ 18:17 |
Duidelijk ![]() | |
Kansenjongere | maandag 13 maart 2017 @ 20:01 |
Is NS tegenwoordig een sociale werkplaats? Op mijn vraag wat ze gaan doen aan de enorme achterstanden bij het verwerken van claims, krijg ik te horen dat ik ze hun uiterste best doen en dat ze echt niet meer kunnen doen. Ze sprak nog net niet letterlijk uit dat het vooral heel vervelend voor henzelf is en dat de klant maar wat meer begrip moet hebben. | |
James1988 | maandag 13 maart 2017 @ 20:18 |
Ja, zeg dat wel. Ik wacht nu al 2 maanden op de verwerking van twee GtbV-claims. Er waren tijden waarin claims in twee weken werd goedgekeurd. | |
Kansenjongere | maandag 13 maart 2017 @ 20:21 |
Ik hoor ze volgens mij nu al zeker twee jaar roepen dat er "op dit moment helaas sprake is van een achterstand bij het verwerken van de claims". | |
James1988 | maandag 13 maart 2017 @ 20:26 |
Misschien moeten ze dan maar eens wat meer mensen aannemen. Of misschien moeten ze maar eens wat aan automatisering gaan doen, nu ze die kekke OV-chipkaart hebben moet het toch wel mogelijk zijn om automagisch te bepalen of een claim terecht is? Als een klant bezwaar maakt tegen een automatische afwijzing kun je er altijd nog iemand naar laten kijken. Ter vergelijking: als je bij c2c reist met een smartcard krijg je volautomatisch compensatie bij Vertragingen vanaf 2 (!) minuten. | |
Litpho | maandag 13 maart 2017 @ 20:31 |
| |
Kansenjongere | maandag 13 maart 2017 @ 21:09 |
In dit geval is die ov-chipkaart nu precies de reden dat ik mijn claim via de omslachtige manier (invullen formulier) heb moeten indienen. Voorheen kon ik gewoon via Mijn NS een claim indienen als er geen treinen reden. | |
Peterselieman | maandag 13 maart 2017 @ 21:17 |
De plee's van de SGM's wordt rond Haarlem afgesloten. Wie hoge nood heeft moet zich bij de HC melden die dan de deur kan ontgrendelen. Dit allemaal vanwege iemand die telkens veel te heet gegeten heeft, http://www.somda.nl/forum/7577/p610290/Ontwikkelingen+SGM/ | |
Zelfscanner | maandag 13 maart 2017 @ 21:51 |
Betere oplossingen: - Je verstopt een camera in het paneel tegenover de WC deur. - Wisselen met SLT - DDZ wissel. (Want camera) Dit is wel een beetje toegeven nu ![]() | |
JDude | maandag 13 maart 2017 @ 21:56 |
Wisselen met SLT zou alleen maar harder toegeven zijn. Dan kan iedereen die moet pissen de tering krijgen. | |
Peterselieman | maandag 13 maart 2017 @ 21:58 |
Als het telkens dezelfde is dan zou hij toch op de beelden moeten staan op Sloterdijk, Haarlem en Den Haag HS of stations eromheen waar ook wel camera's hangen? | |
Fred | maandag 13 maart 2017 @ 21:59 |
Daar heeft NS toch Travel John voor? ![]() | |
JDude | maandag 13 maart 2017 @ 22:02 |
Ik zou nog liever een prullenbak volzeiken dan een conducteur te gaan zoeken (veel succes daarmee ook) en om zo'n ding te vragen. | |
Kansenjongere | maandag 13 maart 2017 @ 22:53 |
In de categorie logica volgens NS: Als je met Traject Vrij vergeet uit te checken, dan rekent NS daarvoor een boete van ¤ 0,01 (en ja, ook al hanteert met bij het terugbetalen van GTBV een bepaalde drempel waaronder men niet uitkeert, die ene cent wordt daadwerkelijk geïncasseerd). Wanneer je die gemiste check-uit corrigeert, dan wordt dat niet op de factuur gecorrigeerd, maar vindt een extra transactie plaats om die cent terug te betalen... | |
MTL | dinsdag 14 maart 2017 @ 06:40 |
Sinds vandaag is een update aan de reisinformatieschermen live. Belangrijke berichten staan er nu tweetalig op, veranderingen aan bijvoorbeeld de eindbestemming en de vertraging staan nu in het rood en er worden nu zoveel mogelijk stations worden nu weergegeven om het enorme scrollen tussen de stations zo veel mogelijk te beperken. Daarnaast zijn er nog een aantal andere wijzigingen doorgevoerd. | |
b2py | dinsdag 14 maart 2017 @ 07:36 |
NS heeft er zelfs een stukje over op de website geplemd: http://nieuws.ns.nl/perronborden/ | |
James1988 | dinsdag 14 maart 2017 @ 07:37 |
Het eerste wat me opviel was dat er "Hierna/next:" stond ipv "Volgende trein:". Verder niks van gemerkt, want vooralsnog rijden mijn treinen op tijd. Treinen rijden niet op tijd, ze rijden op rails ![]() ![]() ![]() ![]() | |
b2py | dinsdag 14 maart 2017 @ 07:48 |
Goeien garp, nog meer van die dingen? ![]() | |
Zelfscanner | dinsdag 14 maart 2017 @ 08:26 |
![]() | |
Eix | dinsdag 14 maart 2017 @ 08:39 |
Klinkt goed. Eindelijk! Maar dit issue speelt al sinds de invoering van het systeem. Ik geloof dat rond 2010 de oude flapper-cta's zijn vervangen. Had de NS geen geld voor een update ofzo, dat het >5 jaar duurt om te fixen wat met het oude systeem gewoon prima was. ![]() ja ik ben misschien een beetje negatief. Maar vaak genoeg gezien dat reizigers in Maastricht geen benul hadden waar Schagen überhaupt ligt. Als tussenregel ... Anna-Paulowna ... weergegeven maakt je dan niet veel wijzer. | |
Mr_Klaasje | dinsdag 14 maart 2017 @ 08:51 |
Op de flapperborden was dat heel goed uitgevoerd. In het groot: Amsterdam Centraal en dan daarna nog de stations tot het eindstation. | |
Dr_Flash | dinsdag 14 maart 2017 @ 09:20 |
Ja, maar dat was in de tijd dat "reizigertje pesten" nog geen top-prioriteit was. | |
#ANONIEM | dinsdag 14 maart 2017 @ 09:26 |
Hallo | |
#ANONIEM | dinsdag 14 maart 2017 @ 09:27 |
Vinden jullie randstadrail lijn E een metro, tram of trein? | |
Eix | dinsdag 14 maart 2017 @ 09:28 |
Ook daarom: ÖBB. ![]() ![]() ![]() | |
Dr_Flash | dinsdag 14 maart 2017 @ 09:30 |
Betekent dat "trein rijdt gewoon" of "zoek het maar uit"? | |
Eix | dinsdag 14 maart 2017 @ 09:33 |
Een lightrail. ![]() Maar als ik moet kiezen dan metro. Voor een klassieke trein stopt dat ding te vaak en tram associeer ik met binnenstedelijk geboemel. | |
Eix | dinsdag 14 maart 2017 @ 09:34 |
De trein reed gewoon. ![]() | |
b2py | dinsdag 14 maart 2017 @ 09:38 |
Een sneltram, volgens de 'definitie'. Een metro heeft geen gelijkvloerse kruisingen en dan heeft RR E wel | |
Mr_Klaasje | dinsdag 14 maart 2017 @ 09:40 |
Het is gewoon lightrail. Net als iedere sneltram of metro. | |
DeaDLocK2K | dinsdag 14 maart 2017 @ 09:48 |
Dus het was een bijzonderheid dat 'ie reed anders zou het niet gemeld worden? | |
Eix | dinsdag 14 maart 2017 @ 10:02 |
Ik interpreteerde dat bordje als "ha, wij rijden hier wel gewoon met treinen. Derzeit KEIN schienenersatzverkehr! " ![]() Sowieso is Oostenrijk tof. Gewoon gratis propere openbare toiletten op het station. Da's toch gewoonweg ongekend. ![]() | |
DeaDLocK2K | dinsdag 14 maart 2017 @ 10:15 |
Schijnt in Oostenrijk heel normaal te zijn heb ik gehoord. | |
b2py | dinsdag 14 maart 2017 @ 10:22 |
Zo'n lekker containerbegrip | |
Mr_Klaasje | dinsdag 14 maart 2017 @ 10:41 |
Maar als je een metro en sneltram gaat onderscheiden door een wel of niet aanwezigheid van gelijkvloerse oversteken dan heb je ook geen nuttig onderscheid. Waarom zou een metro ineens in een sneltram veranderen omdat er één overweg in zit? Als we daar moeilijk over gaan doen kunnen we het beter over lightrail hebben. | |
b2py | dinsdag 14 maart 2017 @ 11:11 |
Het is meer een onderscheid binnen lightrail oplossingen. Metro, sneltram en tram zijn allemaal lightrail maar hebben hun eigen karakteristieken. RR E is een flauwe eigenlijk want die neigt enorm naar Metro, wordt ook zo genoemd maar door de aanwezigheid van gelijkvloerse kruisingen valt het onder sneltram. | |
derLudolf | dinsdag 14 maart 2017 @ 11:16 |
De transactie kosten liggen bij een zakelijke rekening al boven de ¤0,01 dus kost het ze geld (of hele grote ondernemingen moeten daar onderuit komen...) | |
Salatrel | dinsdag 14 maart 2017 @ 11:18 |
nou nou nou die MTL ken ook geen treinen rijden hoor..... ![]() ![]() | |
MTL | dinsdag 14 maart 2017 @ 11:22 |
![]() Jou laat ik ook geen wegonderhoud meer doen ![]() | |
derLudolf | dinsdag 14 maart 2017 @ 11:26 |
Moet je ook geen bankschroef op de rails draaien, drommels jong dat je bent ![]() | |
Dr_Flash | dinsdag 14 maart 2017 @ 11:35 |
Hoe het ook zij, het achtentachtigduizendste voorbeeld van een situatie waar bj invoering niet over nagedacht is. | |
James1988 | dinsdag 14 maart 2017 @ 11:48 |
RR E associeer ik niet met metro, omdat het ding 1) niet ondergronds is tussen Melanchtonweg en Den Haag (sorry ![]() 2) een groot deel buiten de metropool Rotterdam rijdt Ik vind het vooral een S-Bahn. | |
Mr_Klaasje | dinsdag 14 maart 2017 @ 12:01 |
De paniek is nu compleet. Wat is het nou? | |
James1988 | dinsdag 14 maart 2017 @ 12:08 |
Een banaan? | |
Kansenjongere | dinsdag 14 maart 2017 @ 12:09 |
Dat zie je toch ook bij de abonnementen. OV-fiets is nu gratis, wat in NS-logica betekent dat je 1 cent betaalt "om de rekeninggegevens te controleren". Dat NS die rekeninggegevens bij mensen die tevens een ander abonnement hebben allang gecontroleerd heeft, is geen reden om hiervan af te wijken, er moet en zal een volkomen overbodige transactie plaatsvinden. | |
ReisT | dinsdag 14 maart 2017 @ 13:14 |
Een S-Bahn is vooral wat RR zeker niet is: een trein. Sneltram heeft in Rotterdam e.o. niet echt een ander karakter dan de metro, het enige verschil is dat er af en toe een overweg is. | |
Peterselieman | dinsdag 14 maart 2017 @ 16:30 |
over op tijd rijden gesproken: de trillende smartwatch voor HC's
| |
Salatrel | dinsdag 14 maart 2017 @ 16:35 |
nee hoor is geen grap ![]() | |
b2py | dinsdag 14 maart 2017 @ 16:49 |
Waarom zou het een grap zijn? ![]() | |
Peterselieman | dinsdag 14 maart 2017 @ 16:56 |
Omdat de boel toch wel in de soep loopt ![]() | |
boriq | dinsdag 14 maart 2017 @ 17:03 |
Bij de Tubantia heeft de stagiair weer werk gevonden, aangezien ik niet zou moeten weten wat een toestel op de rails doet.via | |
Dr_Flash | dinsdag 14 maart 2017 @ 17:33 |
IC naar Schiphol is weer bomvol. +15 in Hengelo al. Gepruts weer. | |
Peterselieman | dinsdag 14 maart 2017 @ 17:34 |
Precies. Daar helpt geen smartwatch tegen | |
SevenWonders | dinsdag 14 maart 2017 @ 17:35 |
Zie je wel, ik liep langs een bord op Den Haag Centraal en er viel me iets op aan dat ding, maar wat precies wist ik niet. | |
Dr_Flash | dinsdag 14 maart 2017 @ 17:43 |
Lekker handig, we rijden net stapvoets Borne binnen, gaan ze vast Almelo omroepen. Met alle overstappen die nu al weg zijn ![]() | |
Dr_Flash | dinsdag 14 maart 2017 @ 17:46 |
Nee, de smartwatch lost problemen op die door REIZIGERS veroorzaakt worden. Maar dat zijn er gewoon niet zo veel. Hoe graag men daar ook naar wijst teneinde het eigen falen te verbloemen. | |
DeaDLocK2K | dinsdag 14 maart 2017 @ 18:06 |
Kan toestel hier niet gewoon? In Twente dan zeg maar ![]() | |
DeaDLocK2K | dinsdag 14 maart 2017 @ 18:06 |
Nog steeds stapvoets? Jeetje. | |
MTL | dinsdag 14 maart 2017 @ 18:16 |
Toestel is geheel correct Nederlandsch. Dat wij het vreemd vinden klinken is wat anders, maar in essentie is het niet foutief gebruikt. | |
dennistd | dinsdag 14 maart 2017 @ 18:17 |
Nee. Het is gewoon een trein. En as den kepot is dan döt 't nig meer. (mijn spelling zal vast niet helemaal goed zijn) | |
DeaDLocK2K | dinsdag 14 maart 2017 @ 18:19 |
Oh dat zou ook kunnen. Ik vind het niet superraar staan ofzo. | |
DeaDLocK2K | dinsdag 14 maart 2017 @ 18:19 |
Neet. Nig is verkeerde kant. | |
MTL | dinsdag 14 maart 2017 @ 18:20 |
Verkeerde kant? http://www.dumpert.nl/med(...)erkeerde_kaaant.html | |
Kansenjongere | dinsdag 14 maart 2017 @ 18:38 |
In plaats van in twee talen te kunnen lezen dat de trein niet reed, had ik op zich liever de reden ervan gelezen... | |
Dr_Flash | dinsdag 14 maart 2017 @ 18:45 |
Ja, als je in Hengelo de IC achter twee vertrekkende stoptreinen gooit, dan ben je wel ff bezig. Plus dat je dan in Almelo al kunt uittekenen dat je in Deventer de IC naar Zwolle in de wielen gaat rijden, lalalalala. Plus 20. En voor wat? Voor helemaal niks. Maar nee hoor, de show stelen met een lulpraatje over een smartwatch omdat mevrouw Van Schubbekut tot Likstaart drie seconden te lang bezig is met instappen. Nou nou. | |
MTL | dinsdag 14 maart 2017 @ 18:46 |
Eh, staat gewoon in het artikel? Loc (machine, apparaat, toestel ![]() | |
DeaDLocK2K | dinsdag 14 maart 2017 @ 18:53 |
Als dat horloge zoals in het nieuwsbericht staat echt werkt, dan zie ik echt niet in waarom je daar op moet gaan lopen zeiken. Als dit er voor gaat zorgen dat jij 2 keer je aansluiting gaat halen dan is dat toch al winst? Maak je druk om de overwegstoring, die hier voor de vijfde keer in de afgelopen maanden zit! | |
Dr_Flash | dinsdag 14 maart 2017 @ 19:01 |
Ik loop niet te zeiken op dat horloge, ik loop te zeiken op dat er goeie sier gemaakt wordt met iets wat een betrekkelijk geringe HOEWEL ![]() ![]() ![]() En ik maak zelf wel uit waar ik me druk om maak Recep ![]() | |
Dr_Flash | dinsdag 14 maart 2017 @ 19:04 |
Kwam je nou nog langs trouwens donderdag? Ik werk de rest van de week thuis. Rug doet veelstezeer ![]() | |
DeaDLocK2K | dinsdag 14 maart 2017 @ 19:05 |
Nazi! Faciest! Ies koeltoer! | |
DeaDLocK2K | dinsdag 14 maart 2017 @ 19:07 |
Ik had superscheef in mijn agenda gekeken en moet de 23e pas in Deventerror zijn! Kan dat ook? Aankomende donderdag heb ik een date met de verkiezingsuitslagen op TV ![]() | |
Dr_Flash | dinsdag 14 maart 2017 @ 19:11 |
Oh okee. Ja lijkt me niet zo'n punt. Kijken we tegen die tijd wel ff ![]() | |
dennistd | dinsdag 14 maart 2017 @ 20:18 |
Verschil in plaatselijk dialect denk ik ![]() | |
bork | dinsdag 14 maart 2017 @ 20:22 |
oe, wat zijn we maatschappelijk verantwoord bezig, is dit de boodschap die een vervoerder mag/moet uitdragen tegenwoordig? https://www.facebook.com/(...)os/1303615859674352/ | |
b2py | dinsdag 14 maart 2017 @ 20:25 |
Ja, mag. | |
DeaDLocK2K | dinsdag 14 maart 2017 @ 20:29 |
Ik vind het wel een mooi verhaaltje. Bahn Verbindt. En dit zou gewoon alledaagse realiteit en doodnormaal moeten zijn, dit soort gedachten en gesprekken. | |
bork | dinsdag 14 maart 2017 @ 20:43 |
Ja dat vinden jij, b2py en ik maar anderen kunnen zeggen dat dit de waarheid gewenste werkelijkheid is die d.m.v. een staatsbedrijf vanuit de huidige Bundesregierung wordt gepropageerd. en dan mag je zelf de link naar bijvoorbeeld Erdogan leggen. | |
James1988 | dinsdag 14 maart 2017 @ 20:46 |
Een groep enthousiastelingen van de Southern Electric Traction Group is een inzamelingsactie gestart voor de restauratie van 4VEP nummer 423417 "Gordon Pettit", een serie elektrisch treinstellen die van 1967 t/m 2005 op de sporen in het zuiden van Engeland te vinden was. Onder de naam "Buy the VEP a Pint" probeert de SETG £25.000 in te zamelen voor de restauratie, zodat ze er later weer mee over Brits ijzer kunnen scheuren. | |
b2py | dinsdag 14 maart 2017 @ 20:51 |
Dat het een staatsbedrijf is houdt niet aan de afdeling Publieks Communicatie onder een strikt overheidsbewind staat. Het is daar geen Turkije. | |
bork | dinsdag 14 maart 2017 @ 20:59 |
Correct maar wat dan te denken van de AfD-kiezer die met de DB reist? Ik hou op btw want het is meer mijn ding denk ik. | |
b2py | dinsdag 14 maart 2017 @ 21:00 |
Dan reizen ze toch lekker niet met DB als ze vinden dat het niet kan. [ Bericht 2% gewijzigd door b2py op 14-03-2017 21:11:10 ] | |
DeaDLocK2K | dinsdag 14 maart 2017 @ 21:04 |
Zijn er zat, allemaal tokkies die geen auto kunnen betalen. Maar interesseert me eigenlijk niet zo. Ik ben wel voor shaming. De reden dat dingen als TheRedPill en "The Alt-Right" (neonazi's) kunnen bestaan, is omdat het echt totaal niet meer kon om racist te zijn. Het is niet meer geaccepteerd en dat is een van de redenen dat participatie en sociale mobiliteit van de allochtone medemens aan het toenemen is en dat het aantal echte racisten zeldzaam aan het worden is. Shaming. Simpel als dat. En goed onderwijs. The Alt-Right zet zich af tegen deze politieke correctheid omdat ze weten dat dát het enige is dat ze kan stoppen, het onacceptabel maken van hun perverse ideeën. Tot zover. | |
Fred | dinsdag 14 maart 2017 @ 21:05 |
Die treinen hebben in elk geval genoeg deuren: ![]() | |
DeaDLocK2K | dinsdag 14 maart 2017 @ 21:06 |
Wauw ![]() | |
James1988 | dinsdag 14 maart 2017 @ 21:07 |
En dat zijn handbediende deuren, die moeten stuk voor stuk worden gesloten bij vertrek. En dat reed in 2005 dus nog zo rond. ![]() | |
b2py | dinsdag 14 maart 2017 @ 21:13 |
Dat had ik niet eens gezien, vet! | |
James1988 | dinsdag 14 maart 2017 @ 21:17 |
In de oorspronkelijke 'slam door' treinen zat ook helemaal geen centrale vergrendeling, je kon die deuren tijdens de rit openen. Vergrendeling is pas later (in de jaren '90) toegevoegd. | |
Dr_Flash | dinsdag 14 maart 2017 @ 21:21 |
Neeeej ![]() ![]() ![]() ![]() | |
DeaDLocK2K | dinsdag 14 maart 2017 @ 21:22 |
Toen reden er hier ook nog treinen met onvergrendelde deuren. De bagagedeuren van Mat'54 & zelfs Mat '64 geloof ik een serie? Met van die stalen schuifdeuren. En al het getrokken materieel kon je de deur van openhouden of als 'ie onder de 5km/u reed weer opendoen en dan verder met open deur. Prima te doen op een warme dag. | |
Dr_Flash | dinsdag 14 maart 2017 @ 21:22 |
ik heb in 2012 trouwens nog in een trein gezeten waarbij je het raam (de glasplaat) in de deur eerst aan een leren riem omlaag moest laten zakken waarna je met je hand de klink van de buitenkant open kon doen ![]() | |
James1988 | dinsdag 14 maart 2017 @ 21:28 |
Ja, echt! In 2005 zijn de laatste buiten dienst gegaan. En zelfs vandaag de dag worden er nog "slammers" ingezet, Chiltern Railways gebruikt een paar Class 121's voor spitsslagen tussen Princes Risborough en Aylesbury. ![]() Een Class 121 "bubble car", die al 57 jaar dienst doet. En ook dat is nog dagelijkse kost, de deuren van een IC125 hebben alleen handgrepen aan de buitenkant. ![]() | |
Dr_Flash | dinsdag 14 maart 2017 @ 22:16 |
Wauw ![]() | |
James1988 | dinsdag 14 maart 2017 @ 22:19 |
De Britse spoorwegen lopen af en toe een beetje achter, wist je dat al? ![]() | |
Dr_Flash | dinsdag 14 maart 2017 @ 22:23 |
hmm hmm ![]() | |
James1988 | dinsdag 14 maart 2017 @ 22:24 |
Dat maakt het dan wel weer leuk ![]() | |
dennistd | dinsdag 14 maart 2017 @ 22:53 |
Vanmiddag tussen Duisburg en Düsseldorf geweest voor het omgeleide Fernverkehr en Abellio, vanwege de werkzaamheden tussen Düsseldorf Hbf en Flughafen. Hier alvast twee plaatjes:![]() ![]() | |
derLudolf | dinsdag 14 maart 2017 @ 23:02 |
Mooie foto's! Is die achterste 151 van DB? Of is die nog gewoon rood ![]() | |
James1988 | woensdag 15 maart 2017 @ 00:13 |
Hier, een filmpje over het vertrekproces: Het is oud (meer dan 10 jaar) maar voor zover ik weet gaat het tegenwoordig nog steeds zo met dit soort treinen. | |
Fred | woensdag 15 maart 2017 @ 00:31 |
Ze hebben er zelfs nog posttreinen: | |
ReisT | woensdag 15 maart 2017 @ 12:56 |
Die Class 121 is tenminste wel voorzien van de modernste snufjes zoals led-frontseinen en, jawel: handgrepen aan de binnenkant! | |
Fred | woensdag 15 maart 2017 @ 18:37 |
NS is trouwens wel lekker inconsequent met die nieuwe layout. Op Delft Zuid bijvoorbeeld staat nog steeds de oude layout. Best onhandig als je de vertraging in rode letters verwacht en het komt in wit op blauw. | |
b2py | woensdag 15 maart 2017 @ 19:50 |
Dat zijn die buitenborden daar? Die kunnen geen rood weergeven heb ik mij laten vertellen.. | |
Fred | woensdag 15 maart 2017 @ 19:55 |
Jep, die buitenboden. Kan het me haast niet voorstellen dat die schermen alleen wit en blauw weer kunnen geven, ze kunnen immers ook wit weergeven (en wit is in 99,99999% van de systemen rood+groen+blauw) | |
Dr_Flash | woensdag 15 maart 2017 @ 19:59 |
Christus te paard zeg ![]() ![]() What's next? "Whuu whuu beetje onhandig als je de vertraging in een schreefloze Helvetica light 88 punts verwacht en hij komt ineens in 84 punts ![]() ![]() | |
Fred | woensdag 15 maart 2017 @ 20:03 |
Niet iedereen is gezegend met 100% functionerende ogen ![]() | |
b2py | woensdag 15 maart 2017 @ 20:07 |
Zou je echt denken dat ze dat over het hoofd hebben gezien? ![]() | |
Dr_Flash | woensdag 15 maart 2017 @ 20:11 |
ik denk dat het gewoon een ontwerpbeslissing is geweest en dat het nu "opeens" "totaal onmogelijk" is ![]() | |
b2py | woensdag 15 maart 2017 @ 21:55 |
Meer marktwerking komende vier jaar? | |
James1988 | woensdag 15 maart 2017 @ 21:58 |
Moet ik nog maar zien, gaat geen makkelijke formatie worden ![]() | |
derLudolf | woensdag 15 maart 2017 @ 22:11 |
VVD,d66,CDA en CU is 75. SGP er misschien bij als het op 75+ moet komen? | |
Kansenjongere | woensdag 15 maart 2017 @ 22:13 |
Met de 31 zetels van de VVD en de 50+ van Krol ben je er ook al ![]() | |
Maegrim | woensdag 15 maart 2017 @ 22:40 |
![]() | |
Peterselieman | woensdag 15 maart 2017 @ 22:42 |
Die AOW-leeftijd gaat echt niet terug naar 65 jaar | |
James1988 | woensdag 15 maart 2017 @ 22:43 |
Helvetica mét schreef lijkt me trouwens best knap. | |
derLudolf | woensdag 15 maart 2017 @ 22:54 |
![]() ![]() | |
Dr_Flash | woensdag 15 maart 2017 @ 23:05 |
Begin niet over "Courier Avec" waar Fred bij is ![]() | |
RokStarr | woensdag 15 maart 2017 @ 23:21 |
Delft Centraal viel de nieuwe layout me wel op, is er wel duidelijker op geworden Binnenkort eens op Moerwijk of Rijswijk naar de buitenborden kijken... | |
Mr_Klaasje | donderdag 16 maart 2017 @ 07:59 |
Ik denk dat het dan stabieler is om met drie partijen te regeren en dan per onderwerp steun te verzamelen. Dat levert de meeste bewegingsvrijheid voor een kabinet op. | |
James1988 | donderdag 16 maart 2017 @ 08:32 |
Twee DDZ-viertjes vonden elkaar niet zo lief en besloten tussen Breda en Tilburg afscheid van elkaar te nemen. Dat is de trein die ik normaalgesproken neem, maar vanochtend had ik moeite met opstaan ![]() | |
derLudolf | donderdag 16 maart 2017 @ 08:45 |
Dat is wel vaker gebeurt met ddz toch? | |
James1988 | donderdag 16 maart 2017 @ 08:51 |
Dat is inderdaad wel eens eerder gebeurd. | |
Peterselieman | donderdag 16 maart 2017 @ 08:58 |
Zo te zien 76 zetels, dus dat zal het kabinet wel worden | |
MTL | donderdag 16 maart 2017 @ 08:58 |
Mja, die DDZ koppeling is heel precies qua koppelen. Doe je iets net niet helemaal goed, dan gebeurd er zoiets. Na het vorige incident met spontaan ontkoppelen werd er gehamerd op de controlepunten voor het goed gekoppeld zitten, dus er zal een dezer dagen wel weer opnieuw een schrijven komen dat je na het koppelen die dingen visueel goed moet controleren. | |
Peterselieman | donderdag 16 maart 2017 @ 09:00 |
ja, maar toen was het volgens mij dat het niet tussen de stellen splitste, maar dat, net als in België vorige week, zich een paar rijtuigen afsplitsten | |
James1988 | donderdag 16 maart 2017 @ 09:07 |
Gelukkig gebeurt dit niet zo heel vaak, en zijn het twee treinstellen. Dat is onhandig, maar niet onveilig. Wanneer een trein ineens rijtuigen verliest, zoals een paar dagen terug in België gebeurde, is het risico een stuk groter. | |
Salatrel | donderdag 16 maart 2017 @ 09:10 |
nee joh! boem is ho | |
MTL | donderdag 16 maart 2017 @ 09:32 |
Doe ik het een keer met een 'd', zoals je, blijkens jouw vorige post, wilde... Is het weer niet goed ![]() ![]() | |
Fred | donderdag 16 maart 2017 @ 09:46 |
De wonderen zijn de wereld nog niet uit, de NS heeft eindelijk door dat als je minder treinen laat rijden je dan de overige treinen langer moet maken. | |
Fred | donderdag 16 maart 2017 @ 09:48 |
Ja, lach er maar om. | |
Maegrim | donderdag 16 maart 2017 @ 09:57 |
Iemand een idee waar loc 186-004 uithangt....? Nedtrain is em kwijt ![]() | |
MTL | donderdag 16 maart 2017 @ 10:02 |
Zelfs de GPS module die altijd aan blijft staan is niet meer actief? (Oftewel: Zwitserland al gebeld?) Dat is wel au ![]() | |
James1988 | donderdag 16 maart 2017 @ 10:06 |
![]() | |
DeaDLocK2K | donderdag 16 maart 2017 @ 10:06 |
De Belgen hebben rond 2000 sloten met loks van GPS voorzien omdat ze ze kwijt waren. Eéntje vind ik nog best acceptabel ![]() | |
DeaDLocK2K | donderdag 16 maart 2017 @ 10:07 |
Fijn eah, relativeren door te vergelijken met de Belgen <3 | |
Maegrim | donderdag 16 maart 2017 @ 10:10 |
Nou, volgens MBN staat ie hier. Volgens mij niet, net het hele terrein afgefietst ![]() | |
MTL | donderdag 16 maart 2017 @ 10:43 |
![]() Sinkhole ergens? ![]() | |
Salatrel | donderdag 16 maart 2017 @ 10:47 |
al eens achter het juk gezocht? | |
b2py | donderdag 16 maart 2017 @ 11:04 |
Zeker. Fransen hadden paar jaar geleden ook een oproep toch? Die waren 10000 wagons kwijt ofzo ![]() | |
b2py | donderdag 16 maart 2017 @ 11:05 |
Misschien moet het MBN keertje naar buiten? ![]() | |
Peterselieman | donderdag 16 maart 2017 @ 11:26 |
Ze hebben er toch genoeg ![]() Dit was de loc een maand geleden | |
Peterselieman | donderdag 16 maart 2017 @ 11:43 |
De eerste Spinter Nieuwe Generatie is op weg naar Velim voor testwerk | |
Peterselieman | donderdag 16 maart 2017 @ 11:45 |
Alstom heeft de Coradia iLint nu getest op 80 km/h | |
bork | donderdag 16 maart 2017 @ 12:13 |
Die is verwijderd PSM | |
Peterselieman | donderdag 16 maart 2017 @ 12:17 |
Filmpje stond gewoon op het account van de NS. Weird dan | |
b2py | donderdag 16 maart 2017 @ 13:21 |
http://locov.nl/actueel/p(...)stregeling-2018.aspx Locov allerminst tevreden over voorstel dienstregeling 2018 | |
Claude_Viole | donderdag 16 maart 2017 @ 13:54 |
Lekker dan..... Voorheen deed Alstom dat ook met één van hun filmpjes. De media deelt die filmpjes, en opeens offline. Best raar inderdaad.... :/ | |
Mr_Klaasje | donderdag 16 maart 2017 @ 14:25 |
Terecht. Hogere frequenties beginnen steeds meer negatieve gevolgen te hebben. Dat mag wel een keer over zijn. | |
Dr_Flash | donderdag 16 maart 2017 @ 15:10 |
nja als je een 10 minutendienst gaat invoeren in een kwartier/halfuur landschap is het logisch dat het aan de randjes scheef loopt. Als je gewoon landelijk alles 10-minutendienst gaat rijden heb je dat gezeik ook niet. Dat moet de locov ook wel zien. | |
Joezi | donderdag 16 maart 2017 @ 15:22 |
Mr_Klaasje | donderdag 16 maart 2017 @ 15:29 |
Was dat maar het enige wat er aan de hand is. De verbinding Enkhuizen-Amsterdam wordt zo langzamerhand nog trager dan toen er enkelspoor over de gehele lengte was en er een stoomtrein reed. Heel veel overstappen worden gesloopt en diverse sprinters staan regelmatig 7 - 10 minuten wortel te schieten omdat de treinpaden voor en na een knelpunt niet meer aan elkaar passen. [ Bericht 0% gewijzigd door Mr_Klaasje op 16-03-2017 15:50:56 ] | |
Dr_Flash | donderdag 16 maart 2017 @ 15:37 |
Dan ben je ook wel een strontmongool ook natuurlijk. Iedereen die er een kwart seconde over nadenkt snapt dat dat levensgevaarlijk is. Rednecks ![]() | |
dennistd | donderdag 16 maart 2017 @ 15:38 |
Het wordt gewoon hoog tijd voor spoorverdubbeling op Uitgeest-Den Bosch denk ik... | |
Peterselieman | donderdag 16 maart 2017 @ 15:51 |
![]() | |
Salatrel | donderdag 16 maart 2017 @ 16:14 |
NS Logistiek be like: ![]() | |
Peterselieman | donderdag 16 maart 2017 @ 16:31 |
En opnieuw geplaatst | |
Frozen-assassin | donderdag 16 maart 2017 @ 16:41 |
De reizigers boven Zaandam worden dus gewoon flink genaaid door NS met geplande dienstregeling voor 2018 ![]() | |
Fred | donderdag 16 maart 2017 @ 16:45 |
De 186 005 heb ik vanmorgen nog gezien aan de ICD, geen idee of er aan de andere kant van de stam de 186 004 stond. | |
Dr_Flash | donderdag 16 maart 2017 @ 16:49 |
ziet er goed uit ![]() | |
ijs_beer | donderdag 16 maart 2017 @ 17:08 |
West-Brabant anders ook behoorlijk. Sprinters Roosendaal - Lage Zwaluwe, beneluxtrein weg, en met wat pech maar één boemeltreintje naar Antwerpen in plaats van twee (met ook nog eens beroerde aansluitigen in rsd). Hoe krijgen ze het voor mekaar. ![]() | |
James1988 | donderdag 16 maart 2017 @ 17:09 |
Roosendaal - Lage Zwaluwe? Wat heb je dáár nou aan? ![]() | |
ijs_beer | donderdag 16 maart 2017 @ 17:12 |
Tja. Gezeik met de moerdijkbrug en omgeleide badslippers naar Duitsland zijn blijkbaar belangrijker. | |
Peterselieman | donderdag 16 maart 2017 @ 17:13 |
Dat gebied is vergane glorie ![]() | |
DeaDLocK2K | donderdag 16 maart 2017 @ 17:18 |
Hoezo 1 ipv 2. Dat is nu toch ook 1 per uur? Naar Puurs ofzo? | |
ijs_beer | donderdag 16 maart 2017 @ 17:20 |
De plannen waren er voor 2, wanneer de benelux weg zou gaan. Het is best wel een drukke verbinding immers, maar kennelijk staat dat dus ook op losse schroeven als ik Locov mag geloven. | |
ijs_beer | donderdag 16 maart 2017 @ 17:21 |
Dat sowieso. ![]() | |
DeaDLocK2K | donderdag 16 maart 2017 @ 17:22 |
Dit stoptrein is praktisch altijd leeg behalve tijdens de zomermaanden.... | |
James1988 | donderdag 16 maart 2017 @ 17:23 |
Heeft te maken met veiligheid: IL&T wil niet dat er nog meer treinen van/naar Roosendaal rijden zonder in Nederland werkzaam beveiligingssysteem. Ik heb ergens opgevangen dat er TBL1+ zou worden aangelegd in Roosendaal, maar ik weet niet wat daarvan waar is. | |
ijs_beer | donderdag 16 maart 2017 @ 17:24 |
Ja joh? Ik had daar een ander beeld bij. | |
DeaDLocK2K | donderdag 16 maart 2017 @ 17:31 |
Yep. Roosendaal had in 2015 10.399 in- en uitstappers per dag. Wat trouwens een vermindering is van 6,5% t.o.v. 2013. Dat is echt achterlijk weinig. Wat trouwens geloof ik de bedoeling was, is de oude IR (geen idee hoe die treinsoort nu heet in Belgistan, waarschijnlijk IC) die tot Essen rijdt, doortrekken tot Roosendaal en dan kom je op wat James zegt. Maar dat was puur als compensatie voor het wegvallen van de Benelux, die een snelle verbinding heeft met Antwerpen en daardoor verder België in, waardoor het aantrekkelijk blijft om vanuit Roosendaal naar Antwerpen te forenzen bijvoorbeeld. Ik zou het liefst zien dat deze IC gewoon een paar keer per dag door gaat rijden naar Den Haag. Om het uur ofzo, en ieder uur naar Roosendaal. | |
DeaDLocK2K | donderdag 16 maart 2017 @ 17:31 |
Dat lieg ik, ik zou het liefste een verbinding zien die ieder uur rijdt, maar ik vermoed dat dat misschien iets te hoog gegrepen zou kunnen zijn. | |
b2py | donderdag 16 maart 2017 @ 17:38 |
Dat zou dan kunnen ipv de excuusbenelux! | |
DeaDLocK2K | donderdag 16 maart 2017 @ 17:43 |
Snel 3KV en ERTMS uitrollen op de Oude Lijn en door tot aan Roosendaal/Essen en knallen met die treinen joh! | |
James1988 | donderdag 16 maart 2017 @ 18:02 |
Pregnant teenage model dies during railway photoshoot in Texas Niet heel slim, deze dame. | |
Salatrel | donderdag 16 maart 2017 @ 18:03 |
En dan de begrafenis willen crowdfunden ![]() | |
derLudolf | donderdag 16 maart 2017 @ 18:05 |
Die is verwijdert uit de genenpool... | |
Peterselieman | donderdag 16 maart 2017 @ 18:08 |
Darwinaward | |
ijs_beer | donderdag 16 maart 2017 @ 20:28 |
Ik kom er eigenlijk alleen in de spits, dat zal het beeld wel vertekenen voor me. Het aantal reizigers zal met het verslechterde aanbod ook zeker niet gaan toenemen. Het probleem met de IC vanuit Essen is volgens dat de meesten in die serie met dubbeldeksmaterieel rijden, die niet op het Nederlandse net passen (?omgrenzingsprofiel?). | |
James1988 | donderdag 16 maart 2017 @ 22:07 |
Een daling van 6,5% ten opzichte van 2013 is best wel een prestatie. Daarmee is Roosendaal volgens mij een buitenbeentje, want zelfs in de "magere jaren" (2013-2015) wist NS groeiende reizigersaantallen neer te zetten. De intercity Essen - Charleroi mag inderdaad niet naar Nederland, omdat de M6-bakken te groot zijn voor het Nederlandse profiel. Ze zouden de perronkappen in Roosendaal waarschijnlijk slopen. De nieuwe Belgische intercity, de M7, zou ook naar Nederland moeten kunnen rijden. Die gaan we ergens in 2018 een keer op de sporen zien... dus wie weet. | |
b2py | donderdag 16 maart 2017 @ 22:43 |
Dat zal wel volledig het gevolg zijn van de Zeeuwse lijn en het Fyra debacle? | |
James1988 | donderdag 16 maart 2017 @ 23:24 |
Ja, inderdaad. De reistijden op de Zeeuwse Lijn zijn sinds dienstregeling 2012 flink langer geworden, ik denk dat veel reizigers uit Zeeland zijn overgestapt op de auto. | |
DeaDLocK2K | donderdag 16 maart 2017 @ 23:30 |
Zelfs de bus in sommige gevallen! | |
b2py | vrijdag 17 maart 2017 @ 07:43 |
Dan moet het wel erg bont zijn | |
Mr_Klaasje | vrijdag 17 maart 2017 @ 08:36 |
Een bus is van aluminium, staal en glas, niet van bont. | |
b2py | vrijdag 17 maart 2017 @ 08:50 |
Staal ![]() |