dennistd | vrijdag 27 januari 2017 @ 19:44 | |
![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() • In dit topic vinden we vrijwel alles interessant wat met rails te maken heeft. Goederentreinen, trams en metro's zijn hier ook allemaal welkom, evenals informatie over vervoersbedrijven en materieelsoorten. Twijfel je of iets in dit topic thuishoort? Plaats het gerust en je merkt het vanzelf wel. • Afkortingen en nummertjes om o.a. stations en treinen aan te duiden, zijn niet wenselijk. Zo heet station Gvc hier Den Haag Centraal en is trein 3626 gewoon de Intercity van Roosendaal naar Zwolle van 07:50 uur. Treinstelnummers mogen gewoon genoemd worden, maar dan wel graag met materieelsoort erbij vermeld. • Als je hier komt zeiken op het verkeerde bedrijf, lachen we je uit. Een sein- of wisselstoring is vrijwel nooit de schuld van de Nederlandse Spoorwegen en het uitvallen van een IC Direct is niet de schuld van AnsaldoBreda. Terechte klachten kun je natuurlijk wel altijd hier kwijt. ![]() ![]()
![]()
![]() ![]()
![]()
![]()
![]() ![]()
![]()
![]() En hier verder! Vanaf nu elk nieuw topic beginnen met frontseinen! | ||
Dr_Flash | vrijdag 27 januari 2017 @ 19:50 | |
Heb ik geen boodschap aan. Ik heb ook weleens geen toverstaf om mijn kaartje te betalen als de huur afgeschreven is. Is ook minder dan geen begrip voor. Dusseh, wieberen met dat slappe gelul. | ||
Dr_Flash | vrijdag 27 januari 2017 @ 19:50 | |
Tevens Rail Away op 2. NU. | ||
liesje1979 | vrijdag 27 januari 2017 @ 19:56 | |
Bedankt voor de tip. Mooi daar ook zeg! | ||
derLudolf | vrijdag 27 januari 2017 @ 20:02 | |
Met het aanstaande nieuwjaarsrondje gaan we curlen. ![]() | ||
Dr_Flash | vrijdag 27 januari 2017 @ 20:04 | |
Zie Travelsnack 35 ![]() | ||
Dr_Flash | vrijdag 27 januari 2017 @ 20:07 | |
No way, dat is geen systeem Riggenbach ![]() | ||
Peter | vrijdag 27 januari 2017 @ 20:39 | |
https://www.youtube.com/channel/UCeefr6fDkJb3GRNFEHaxmCw/videos Een heel groot speelpark voor treinfanaten.. Hebben we zoiets in Europa ook? ![]() | ||
bork | vrijdag 27 januari 2017 @ 20:44 | |
http://rtvu.nl/n/1571133/ #rtvutrecht apart in- uitchecken Valleilijn hoeft vanaf 1 maart niet meer | ||
bork | vrijdag 27 januari 2017 @ 20:47 | |
In december weer twee keer intercity van en naar Vlissingen per dag Zeeland krijgt vanaf december weer intercity in de spits http://nu.nl/binnenland/4(...)ercity-in-spits.html (via @NUnl) | ||
dennistd | vrijdag 27 januari 2017 @ 20:47 | |
Bij station Emden is er zoiets, al is dat een stuk kleiner In Den Haag zit ook zoiets: http://www.stoomgroepwest.nl | ||
sandra-kim | vrijdag 27 januari 2017 @ 20:56 | |
Mag graag vakantie filmpjes kijken op youtube vindt de Rhb lijn tussen tirano en st moritz echt gaaf leuke ver gezichten en vooral als er veel heel veel sneeuw ligt zou het zelf wel eens graag willen zien in het echt | ||
James1988 | vrijdag 27 januari 2017 @ 20:57 | |
Dan ga je er toch heen? Het is in Zwitserland, niet op Mars ofzo ![]() | ||
Dr_Flash | vrijdag 27 januari 2017 @ 21:22 | |
Dat inderdaad. En misschien verkopen ze daar ook toetsenborden met komma's, punten en dat soort buitenissigheden ![]() | ||
Duvel | vrijdag 27 januari 2017 @ 21:26 | |
In Gouda vaak maar een enkele Flirt. Als ie rijdt. | ||
Zelfscanner | vrijdag 27 januari 2017 @ 21:34 | |
En daarnaast was een andere SGM-5 die ook niet verder kon geparkeerd op het spoor daarnaast. Dus er was wel degelijk materieel. Gaat die leeg weg richting zijn eindstation. Tja... | ||
DeaDLocK2K | vrijdag 27 januari 2017 @ 22:17 | |
Jezus, b-rail.be geeft nog steeds een 404. Er MOET www voor. Fucking paupers. | ||
Dr_Flash | vrijdag 27 januari 2017 @ 22:44 | |
jaja, DNS-recordjes kosten toch gauw een tientje per jaar ![]() | ||
MTL | vrijdag 27 januari 2017 @ 22:56 | |
Nah, meer even de vhost config aanpassen of zo, gok ik ![]() | ||
Dr_Flash | vrijdag 27 januari 2017 @ 23:01 | |
wat? | ||
DeaDLocK2K | vrijdag 27 januari 2017 @ 23:03 | |
Dat doe je niet met vhosts. Het staat ook niet meer op dat domein dus het moeten allemaal redirects zijn naar belgianrail.be. | ||
GlenSpey | vrijdag 27 januari 2017 @ 23:04 | |
=> DIG | ||
DeaDLocK2K | vrijdag 27 januari 2017 @ 23:04 | |
Als je b-rail.be pingt krijg je geen A-record terug. Dus het is nu eerst nog een DNS-probleem. | ||
DeaDLocK2K | vrijdag 27 januari 2017 @ 23:04 | |
Ik heb daar zelden een intelligente discussie over computergerelateerde zaken gezien. Vooral een hoop buurtnerds die aan elkaar willen laten zien hoe groot hun epenis is. | ||
GlenSpey | vrijdag 27 januari 2017 @ 23:06 | |
Mooie volzin om het internet samen te vatten ![]() | ||
MTL | vrijdag 27 januari 2017 @ 23:23 | |
Ah, ik ging uit van een paar berichten terug, daar stond iets met een 404 error ![]() Op m'n mobiel ga ik niet echt uitgebreid zitten kijken naar de dns config ![]() | ||
Peterselieman | vrijdag 27 januari 2017 @ 23:46 | |
Die aanpassing van het spoor tussen Zevenaar en Duitsland heeft er zo te lezen voor gezorgd dat de ICE de nodige aanpassingen heeft moeten ondergaan http://www.spoorpro.nl/ma(...)rinfra-bij-zevenaar/ | ||
Peter | zaterdag 28 januari 2017 @ 00:02 | |
Klopt, maar dat is best klein vergeleken met dit ![]() | ||
Adrie072 | zaterdag 28 januari 2017 @ 10:38 | |
Bijna afgelopen, Slovenië in Rail Away, fraaie uitzichten en natuur. | ||
Dr_Flash | zaterdag 28 januari 2017 @ 10:52 | |
oh die herhaling ![]() | ||
Ireyon | zaterdag 28 januari 2017 @ 11:55 | |
![]() Ik kan me vergissen, maar volgens mij zit in nu in het meest chille rijtuig wat momenteel in Nederland rondrijdt ![]() | ||
Kentekenplaat | zaterdag 28 januari 2017 @ 12:15 | |
Ik zou gewoon in Groningen gaan zuipen. In Delfzijl wil je dood sowieso niet gevonden worden en de Eemshaven is nou ook niet echt vergelijkbaar met de haven van Rotterdam bijvoorbeeld | ||
Dr_Flash | zaterdag 28 januari 2017 @ 12:39 | |
Komt aardig in de buurt iig ![]() | ||
dennistd | zaterdag 28 januari 2017 @ 12:51 | |
De Benelux met Belgische rijtuigen? DB kan ik er niet van maken namelijk. | ||
Ireyon | zaterdag 28 januari 2017 @ 13:08 | |
Jup, 1ste klas rijtuig in die stam. Wist echter niet dat die zulke coupé's had, aan het andere uiteinde zit een normaal 1ste klas rijtuig met vis-a-vis opstelling (i6 rijtuig?). Toch een aangename verrassing zo'n heerlijk ouderwets rijtuig waar je zelf nog de verwarming en het omroepvolume in kunt stellen ![]() | ||
dennistd | zaterdag 28 januari 2017 @ 13:17 | |
Dat laatste kan ook nog steeds in de Pimpel, maar daar zitten nu veel slechtere stoelen in dan vroeger. | ||
Dr_Flash | zaterdag 28 januari 2017 @ 13:27 | |
In de 1e klas misschien. Die in de 2e klas zijn beter geworden sinds de komst van die donkerblauwe dingen ![]() | ||
derLudolf | zaterdag 28 januari 2017 @ 13:28 | |
Wat is 'vroeger'? Een zitten die stoelen nog wel in gewone IC's? Twee jaar terug voelde ik me de koning te Rijk hoor, eerste klas van Hamburg naar Bremen. | ||
dennistd | zaterdag 28 januari 2017 @ 13:52 | |
1e klas ja. Van dit: ![]() Naar dit: | ||
derLudolf | zaterdag 28 januari 2017 @ 13:54 | |
Die onderste zat ik toen in, vond het absoluut niet verkeerd zitten. Die bovenste zijn meer voor etablissementen op de Reperbahn (om maar even in Hamburg te blijven ![]() | ||
dennistd | zaterdag 28 januari 2017 @ 13:56 | |
Het zit ook niet heel verkeerd hoor, maar het oude interieur zat nog veel beter vind ik. | ||
Dr_Flash | zaterdag 28 januari 2017 @ 14:06 | |
Dat rooie fluweel kon ook echt niet meer natuurlijk. 1980 is voorbij homies ![]() | ||
DeaDLocK2K | zaterdag 28 januari 2017 @ 14:10 | |
Ach, op dit moment spelen een hoop wereldleiders een spel waarbij we binnen notime 1980 voorbij zijn en ons in 1962 bevinden, dus dan is het gewoon 18 jaar in de toekomst! | ||
Dr_Flash | zaterdag 28 januari 2017 @ 14:53 | |
Ja, ga die mensen even "de maatstaf der dingen" maken anders ![]() ![]() | ||
DeaDLocK2K | zaterdag 28 januari 2017 @ 15:24 | |
Zij trekken aan de touwtjes eah. | ||
Dr_Flash | zaterdag 28 januari 2017 @ 15:37 | |
Dat is wat anders. Wel jammer natuurlijk. | ||
#ANONIEM | zaterdag 28 januari 2017 @ 15:47 | |
Die oude 1e klas is toch wat je in landen als Slovenië en Hongarije in de tweede klas hebt | ||
Zelfscanner | zaterdag 28 januari 2017 @ 18:22 | |
http://www.metronieuws.nl(...)rijgt-boete-als-dank![]() ![]() ![]() ![]() Tja, wat moet ik hier nog op zeggen. Iedereen denkt het zelfde. Sinds wanneer is een Boa BUITEN de trein de baas en niet de conducteur die IN de trein is. Daarnaast is Almere natuurlijk een kut station. Altijd staan ze daar met hun gele jasjes. | ||
Salatrel | zaterdag 28 januari 2017 @ 18:30 | |
hij had reizigers gevraagd niet de hc staat in het bericht | ||
Dr_Flash | zaterdag 28 januari 2017 @ 18:38 | |
Lekker kansloos weer ja, die boetehelden. Zeker een klein pikkie ![]() | ||
DeaDLocK2K | zaterdag 28 januari 2017 @ 18:49 | |
Dit 'probleem' zie je in al die domme BOA-beroepen terug. Er is aan de deur bij cafés en coffeeshops ook een verschuiving geweest (en vindt nog plaats). Er stonden vroeger over het algemeen portiers aan de deur. Ben je lam? De ouderwetse portiers kunnen wel zien of het te erg is of dat je ruzie gaat zoeken. Lam én drugs? Je mag niet naar binnen. En daar komt de Kleinepiemelbrigade opeens eind jaren '90/begin jaren '00. De Kleinepiemelbrigade zag dat veel portiers veel fooi kregen en willen ook aan de deur. Deze mensen laten iedereen die dronken én een bak speed op heeft rustig binnen omdat ze nog coherent zijn, geen enkele van die koekwausen kan afleiden dat de combinatie geheid fout gaat in een volle tent. Of ze gooien het op "Sorry maar hij was echt niet zo lam toen hij aan de deur kwam". Terwijl een échte portier dat verschil met gemak ziet en desnoods een smoesje verzint "je kleding past niet" (omdat dat een van de dingen is waar op geselecteerd mag worden). Dit probleem zie je ook bij BOA's in de trein. Als er een conducteur de coupé binnenkomt dan is het meestal "Goedemorgen/middag/avond/nacht dames en heren, uw vervoersbewijzen alstublieft!" (ik maak echt zelden mee dat een conducteur zich als een ongeveegde anus gedraagt), zijn het BOA's? Dan is het "Nee. Pas d'ruit halen!". Echt wtf gast, flikker op met je manboobs. | ||
derLudolf | zaterdag 28 januari 2017 @ 19:01 | |
Die O staat voor onbekwaam toch? Maar inderdaad, dit zie je vaak als je personen met te weinig herseninhoud teveel macht krijgen. | ||
Dr_Flash | zaterdag 28 januari 2017 @ 19:02 | |
INB4 "alle conducteurs zijn boa's" | ||
DeaDLocK2K | zaterdag 28 januari 2017 @ 19:11 | |
Alle portiers ook. Maar niet alle BOA's zijn conducteurs :herp: Zoiets. | ||
derLudolf | zaterdag 28 januari 2017 @ 19:13 | |
Dan zijn vast niet alle mensen die bij de deur staan portiers. | ||
DeaDLocK2K | zaterdag 28 januari 2017 @ 19:14 | |
Ja sufkut, dat is juist het punt ![]() | ||
MTL | zaterdag 28 januari 2017 @ 19:16 | |
Ik kan niet uit het bericht halen wat de reden van de boete was. Was 380 euro niet het bedrag voor bedelen in de trein? (weet Salatrel ongetwijfeld nog wel) | ||
Zelfscanner | zaterdag 28 januari 2017 @ 19:16 | |
Lijkt mij dat die er gewoon bij was. En als die niks gehoord heeft, kan je er ook niks doen ![]() | ||
derLudolf | zaterdag 28 januari 2017 @ 19:19 | |
Oh, haha ![]() Ik ken wel wat van die kleerkasten, maar ik weet zeker dat geen van allen boa's zijn. | ||
Zelfscanner | zaterdag 28 januari 2017 @ 19:23 | |
Die ¤380 schijnt 'wegens geluidsoverlast' te zijn. Naar de rechter gaan en de hele coupé meenemen. | ||
Dr_Flash | zaterdag 28 januari 2017 @ 19:23 | |
Ik heb in de 'nineties ook weleens van die primaten in een "stadswacht"-livrei onderaan de roltrap in Breda zien staan. Had ik een kaartje Breda - Gilze-Rijen. Zegt die ene tegen die andere "Er gaan toch helemaal geen treinen naar Gilze-Rijen"? Dat niveau ![]() | ||
DeaDLocK2K | zaterdag 28 januari 2017 @ 19:31 | |
"U krijgt een bekeuring omdat u hier niet mag fietsen" - Ik fiets niet, ik zit op een fiets, op het achterrekje en m'n voeten staan op de grond en ik beweeg niet. "Maakt niet uit, daar mogen wij al voor bekeuren." Nou dat hebben ze geweten. | ||
Dr_Flash | zaterdag 28 januari 2017 @ 19:34 | |
Bekeuren, gewoon omdat het mag. Jaaa dan snap je het wel in het leven ![]() [x] Ongeschikt | ||
#ANONIEM | zaterdag 28 januari 2017 @ 20:20 | |
Jezus, dus de BOAs zijn de Polen in de bouwsector? | ||
DeaDLocK2K | zaterdag 28 januari 2017 @ 20:31 | |
Ik heb alleen maar goede ervaringen met de Polen, Tsjechen en Slowaken in de bouw. Bij Bulgaren en Roemenen gaat het vaak mis maar volgens mij is het meer het Zuid-Europese arbeidsethos/ikwilnietarbeidenethos wat daar meer heerst. | ||
derLudolf | zaterdag 28 januari 2017 @ 20:32 | |
Polen in de bouw zijn doorgaans juist niet zo regelneukerig MCH ![]() | ||
derLudolf | zaterdag 28 januari 2017 @ 20:34 | |
Klopt, meeste Polen zijn gewoon harde werkers. Ja ze drinken wel es een borrel, soms wel twee. Maar dat doen ook genoeg Nederlanders... | ||
James1988 | zaterdag 28 januari 2017 @ 20:47 | |
Nieuwe treintjes voor Baden-Württemberg, nadat DB Regio een aanbesteding heeft gewonnen. De Siemens Desiro HC (enkeldeks kopbakken, dubbeldeks tussenbakken) : ![]() Deze treinen zullen worden gebruikt voor RdgionalExpressen op de lijn Karlsruhe – Offenburg – Basel. En de Siemens Mireo (enkeldeks), een nieuw platform waarvan DB Regio BaWü de eerste klant wordt: ![]() Deze treinen gaan rijden als stoptreinen op Offenburg – Freiburg – Basel (CH) / Neuenburg (DE). | ||
#ANONIEM | zaterdag 28 januari 2017 @ 20:48 | |
Weet ik, vind dat stereotyperen op een forum zo leuk. | ||
Dr_Flash | zaterdag 28 januari 2017 @ 20:53 | |
Ziet er goed uit hoor ![]() | ||
James1988 | zaterdag 28 januari 2017 @ 20:57 | |
Ik vind het vooral leuk dat het wat anders is dan Flirt en Kiss. ![]() | ||
Dr_Flash | zaterdag 28 januari 2017 @ 20:59 | |
Ik vind het daar ook wel op lijken hoor ![]() | ||
DeaDLocK2K | zaterdag 28 januari 2017 @ 21:05 | |
Uhuh, en ook op bijna alle andere Desiro's ![]() | ||
James1988 | zaterdag 28 januari 2017 @ 21:17 | |
Ik zou eigenlijk wel eens een Europese versie van de Electrostar willen zien ![]() | ||
Dr_Flash | zaterdag 28 januari 2017 @ 21:24 | |
Alsjeblieft zeg, niet weer zo'n experimenteel zoogdier uit de Flintstone-tijd ![]() | ||
DeaDLocK2K | zaterdag 28 januari 2017 @ 21:35 | |
Gloednieuwe Hitachi's. Vet mooi spul. | ||
dennistd | zaterdag 28 januari 2017 @ 21:40 | |
Het einde van de Dosto's en de n-wagen ten zuiden van Offenburg dus. Volgens mij is dat ook het laatste gebied waar n-wagen planmatig nog rijden buiten de spits. | ||
James1988 | zaterdag 28 januari 2017 @ 21:48 | |
![]() ![]() | ||
Dr_Flash | zaterdag 28 januari 2017 @ 21:49 | |
n-wagen is echt iets voor bananenrepublieken wmb | ||
greavy | zaterdag 28 januari 2017 @ 21:51 | |
Is dit toch veel mooier? Een reizigerstrein op een goederenroute (rijden 0 reguliere reizigerstreinen per dag), met reizigers, maar als Sonderzug. Vandaag, totale verrassing. | ||
James1988 | zaterdag 28 januari 2017 @ 21:52 | |
420igers, nog zo'n reliek uit de vorige eeuw. Prima voor hun tijd, nu wel toe aan vervanging ![]() Wel een leuke plaat ![]() | ||
greavy | zaterdag 28 januari 2017 @ 21:53 | |
Rijden nog bij de S-bahn Rhein-Ruhr. | ||
DeaDLocK2K | zaterdag 28 januari 2017 @ 21:57 | |
420, m'n favo trein. Doe je mee, Mono? | ||
Dr_Flash | zaterdag 28 januari 2017 @ 21:57 | |
Afschijtsritje mag ik hopen ![]() | ||
James1988 | zaterdag 28 januari 2017 @ 21:58 | |
We hebben het nu vast niet meer over treinen hè? ![]() | ||
DeaDLocK2K | zaterdag 28 januari 2017 @ 22:00 | |
Nee. 420 is codetaal voor cannabis. 20 april is een of andere dag over cannnabis, geen idee wat precies en aangezien de Amerikanen een nog dommere datumnotatie hebben dan wij is het 4/20 ipv 20-4. | ||
Dr_Flash | zaterdag 28 januari 2017 @ 22:05 | |
dat ging zelfs om 04:20 in de ochtend begreep ik. | ||
Dr_Flash | zaterdag 28 januari 2017 @ 22:06 | |
oh, kan allebei: https://en.wikipedia.org/wiki/420_(cannabis_culture) | ||
b2py | zaterdag 28 januari 2017 @ 23:05 | |
Niet meer dan terecht dat die muziekinstrumentspeler is weggehaald met een boete, zelf ook meerdere malen melding gemaakt van de welbekende accordeonspeler tussen Amsterdam & Utrecht | ||
DeaDLocK2K | zaterdag 28 januari 2017 @ 23:08 | |
Mja, maar jij staat bekend om 'dat zijn de regels en aangezien het een regel is moet die nou eenmaal opgevolgd worden". De waarheid ligt meestal ergens in het midden. Als "De regels zijn er niet voor niets!" normaal zou zijn geweest hadden we niet in een democratische rechtsstaat gewoond. | ||
DeaDLocK2K | zaterdag 28 januari 2017 @ 23:10 | |
Ik denk dat áls de berichtgeving klopt, je aan het uitstappen van medereizigers de voorzichtige conclusie zou kunnen trekken dat die BOA inderdaad last had van regeltjesneukerij en dat het overbodig was. Buiten dat ken ik beide heren en "zo zijn ze niet". Echt niet. | ||
GlenSpey | zaterdag 28 januari 2017 @ 23:16 | |
Dat lijkt me nou echt een afschuwelijk apparaat om mee te rijden als machinist. Kleine cabine met weinig uitzicht en dan zo'n rare doorloopkop (is het een doorloopkop?) in het midden ![]() [ Bericht 0% gewijzigd door GlenSpey op 28-01-2017 23:22:26 ] | ||
Dr_Flash | zaterdag 28 januari 2017 @ 23:18 | |
Voel je je nou stoer, klikspaan? ![]() | ||
James1988 | zaterdag 28 januari 2017 @ 23:21 | |
Dat is inderdaad een doorloopkop. Daar zijn die Britten gek op. ![]() | ||
derLudolf | zaterdag 28 januari 2017 @ 23:23 | |
Er zit ook een verschil tussen een wat gezellige mensen die met instemming van anderen een vrolijke noot brengen en een bezopen bedelende zigeuner meer accordeon die twee akkoordjes kan spelen ![]() | ||
James1988 | zaterdag 28 januari 2017 @ 23:24 | |
Ik heb wel eens bij NS_online melding gemaakt van een bedelaar in een trein. Die kwam lallend met een banjo langs en vroeg om 'een centje voor een arme muzikant'. Ik heb hem wel vaker gezien op dat traject, één keer heb ik hem een snoepje gegeven en daar was hij nog oprecht blij mee ook. ![]() | ||
Peterselieman | zaterdag 28 januari 2017 @ 23:24 | |
Als zo iemand niet verder komt dan Twij Deuntjes veur ain Cent dan is het logisch dat je melding maakt. Als het een mooi optreden is dan is het niet nodig ![]() | ||
derLudolf | zaterdag 28 januari 2017 @ 23:27 | |
Mooi is natuurlijk een rekbaar begrip ![]() | ||
Dr_Flash | zaterdag 28 januari 2017 @ 23:29 | |
Ik had sterk de indruk dat dat laatste het geval was. | ||
James1988 | zondag 29 januari 2017 @ 00:49 | |
Ik keek net even uit het raam, en links van een ICMm zag ik iets vreemds wat ik niet helemaal kon thuisbrengen. Het zag er een beetje uit als een SLT, maar het klopte niet helemaal. Toen kwam het in beweging en bleek het een Eurostar te zijn. ![]() edit: en zojuist weer door Breda in westelijke richting, zonder te stoppen. [ Bericht 11% gewijzigd door James1988 op 29-01-2017 00:55:22 ] | ||
b2py | zondag 29 januari 2017 @ 08:20 | |
Ga lekker op de Dam staan, stuk beter | ||
greavy | zondag 29 januari 2017 @ 09:25 | |
Maakt weer een paar dagen testritten. | ||
Duvel | zondag 29 januari 2017 @ 09:31 | |
Mag ook niet. | ||
Duvel | zondag 29 januari 2017 @ 09:32 | |
Grappig stuk! Die commentaren er onder ook. | ||
greavy | zondag 29 januari 2017 @ 10:09 | |
28 Januari 2017 - Een fraai treintje die bij Lintorf wilde passeren was deze overbrenging van een defecte Taurus van ÖBB, en onderdeel van de RailCargo Group. EBM is daar ook onderdeel van. De trein is sowieso nog bij Hagen gezien, maar de verdere eindbestemming is mij onbekend. 28 Januari 2017 - Bij Lintorf passeert deze fraaie kalktrein met een brute diesel op kop. De kalktrein is vanuit Beverwijk met een 189'er naar Oberhausen gebracht, en aldaar overgenomen door deze Ludmillla die de trein naar Flandersbacch brengt, en passeert hier te Lintorf. | ||
derLudolf | zondag 29 januari 2017 @ 11:01 | |
Gaaf, die Ludmilla. ![]() | ||
b2py | zondag 29 januari 2017 @ 11:55 | |
http://www.dumpert.nl/med(...)_bubbling_remix.html Iemand met tijd over en weinig smaak | ||
ReisT | zondag 29 januari 2017 @ 16:28 | |
Deze vond ik toch echt wel beter: | ||
Fred | zondag 29 januari 2017 @ 22:33 | |
Heeft een van jullie toevallig een idee waar ik de realtime inzet van materieel (treinstelnummers) vandaan kan halen? Ik krijg al data van het NDOV loket, maar of ik kijk met mijn neus of daar zit geen informatie over materieel bij. Edit: Ik zit blijkbaar echt mij neus te kijken ![]() [ Bericht 25% gewijzigd door Fred op 29-01-2017 22:56:04 ] | ||
#ANONIEM | zondag 29 januari 2017 @ 23:19 | |
Ik zat vandaag in een trein (Fles helaas niet tegengekomen want er zijn best veel treinen) en toen werd mijn reisgenoot (mijn vrouwfiguur) gecontroleerd en toen zei ik tegen de conducteur ik heb ook zo'n kaart (ah onbeperkt weekendkaart) en toen hoefde ik mijn kaart niet uit m'n zak te halen. Kortom, het was een geweldig reisdag. ![]() | ||
#ANONIEM | zondag 29 januari 2017 @ 23:20 | |
Al raak je behoorlijk gedeprimeerd van een ritje naar Hoek van Holland ![]() | ||
#ANONIEM | zondag 29 januari 2017 @ 23:20 | |
En toen heb ik op Rotterdam onze twee treinkaarten nog weer doorverkocht voor 5 euro per stuk omdat dat mijn eindbestemming was. ![]() | ||
#ANONIEM | zondag 29 januari 2017 @ 23:21 | |
[/dagboek] [ Bericht 4% gewijzigd door #ANONIEM op 29-01-2017 23:21:11 ] | ||
derLudolf | zondag 29 januari 2017 @ 23:21 | |
Heb je verder nog iets uit je broek mogen halen dan? ![]() | ||
#ANONIEM | zondag 29 januari 2017 @ 23:22 | |
Helaas, vriendin heeft maandstonden dus heb expres dit weekend uitgekozen om weg te gaan zodat ik niet met een chagrijnig wijf op de bank zit. | ||
#ANONIEM | zondag 29 januari 2017 @ 23:24 | |
Maar goed, ik probeer mijn dagkaart wel vaker te verkopen aan het einde van de dag. Spiek ik mee op de automaat als mensen bijna 30 euro gaan betalen voor een normaal ticket en dan sla ik toe. ![]() ![]() | ||
Fred | zondag 29 januari 2017 @ 23:24 | |
Gelukkig zal heel Nederland over 2 maanden en 2 dagen nooit meer last krijgen van depressies door een treinrit naar Hoek van Holland ![]() | ||
derLudolf | zondag 29 januari 2017 @ 23:25 | |
Gaan ze het afsteken en af laten drijven? ![]() | ||
#ANONIEM | zondag 29 januari 2017 @ 23:25 | |
RET gaat er metro van maken. | ||
b2py | maandag 30 januari 2017 @ 07:47 | |
Toekomst van mobiliteit, TU Delft wint eerste Hyperloop competitie. Hoe lang nog tot NS financiering aanvraagt voor een proeftraject in Nederland? | ||
DeaDLocK2K | maandag 30 januari 2017 @ 08:36 | |
Bedankt voor weer een nieuwe episode van de spannende avonturen van MCH en aangevrouwd. | ||
ReisT | maandag 30 januari 2017 @ 08:53 | |
Nog een miljoen jaar. | ||
MTL | maandag 30 januari 2017 @ 09:35 | |
Als iemand rond 11:10 op Rotterdam of 11:35 op Schiphol staat, dan kan ie een foto nemen van de eerste ICd van Arriva ![]() Ding is opnieuw ingelegd maar onder een 330xxx nummer, dus komt de trein in alle reisinfo als Arriva-trein te staan ![]() | ||
Mr_Klaasje | maandag 30 januari 2017 @ 09:59 | |
Het zou wel eens net zo kunnen gaan als met de Maglev. Veel ambities om vervolgens als een nachtkaars uit te gaan omdat het te weinig nieuwe verbinding oplevert voor teveel geld. | ||
Frozen-assassin | maandag 30 januari 2017 @ 10:03 | |
Nederland is veel te klein voor hyperloop. Dan moet je eerder denken in Europees verband. | ||
Mr_Klaasje | maandag 30 januari 2017 @ 10:35 | |
Pas als de aanlegkosten per kilometer substantieel lager zijn dan van het uitbouwen van bestaand spoor wordt het echt interessant. Je, gaat met zo'n systeem tussen Keulen en Amsterdam niet in Ede, Utrecht en Arnhem stoppen. Dat is ronduit zonde van de energie die je investeert in de hoge snelheid. Maar als je daar allemaal niet stopt valt een groot deel van de vervoerswaarde weg die je wel zou hebben als je het spoor uit zou breiden en geschikt zou maken voor 200 km/h. | ||
Dr_Flash | maandag 30 januari 2017 @ 10:42 | |
Ja, maar dat heeft nooit iemand ervan weerhouden om 11 miljard te verkwisten aan die kutfyra. | ||
b2py | maandag 30 januari 2017 @ 11:13 | |
Ik kon niets vinden over halteafstanden maar met hogere acceleratie kan je wellicht Arnhem wel bedienen. De vraag is dan hoeveel tijdsverlies het oplevert en of je dat erg vindt. | ||
Mr_Klaasje | maandag 30 januari 2017 @ 11:18 | |
Oké... Hoge acceleratie. Veel meer dan 2 m/s^2 zal dat echt niet worden. Want comfort. | ||
b2py | maandag 30 januari 2017 @ 11:34 | |
Als je dat lang kan volhouden, en misschien wat met druk kan spelen ![]() | ||
Peterselieman | maandag 30 januari 2017 @ 11:53 | |
Logisch, want het zou zo een nummertje voor Arnhem-Winterswijk kunnen zijn ![]() | ||
MTL | maandag 30 januari 2017 @ 12:05 | |
Er is beeld ![]() ![]() (foto van collega via fb) | ||
b2py | maandag 30 januari 2017 @ 12:13 | |
Wat aardig van NS | ||
Maegrim | maandag 30 januari 2017 @ 12:36 | |
dat hoort niet hier, dit is het NS bash topic | ||
b2py | maandag 30 januari 2017 @ 12:41 | |
Ohja ![]() | ||
Zelfscanner | maandag 30 januari 2017 @ 13:29 | |
![]() Zouden ze wel willen bij arriva ![]() | ||
bork | maandag 30 januari 2017 @ 13:38 | |
en haar vriendjes http://www.ad.nl/binnenla(...)hipkaarten~ac04b4be/ kom er maar in Cato! | ||
b2py | maandag 30 januari 2017 @ 13:55 | |
Opperbaas DB vertrekt per direct omdat hij te weinig vergoeding krijgt | ||
Dr_Flash | maandag 30 januari 2017 @ 14:15 | |
Goed idee voor Trumpietrump ![]() | ||
Faux. | maandag 30 januari 2017 @ 16:44 | |
Beste mensen, kan iemand mij helpen? ![]() TRV / Retourticket Milaan Malpensa <> Milaan Centraal | ||
Blue_Panther_Ninja | maandag 30 januari 2017 @ 16:46 | |
Hpeelijk wordt Thalys niet te duur met nieuwe veiligheidsregeling. ![]() | ||
_serial_ | maandag 30 januari 2017 @ 16:57 | |
Hier staat hij volgens mij : http://store.trenord.it/trenord-rail-tickets | ||
Zelfscanner | maandag 30 januari 2017 @ 17:39 | |
http://www.destentor.nl/r(...)n-380-euro-1.6867091 Wie gelooft hier nog meer geen letter van? Argumenten: - Tegenreactie komt laat. - In een koploper horen ze de muziek echt niet in een andere coupe... Iets met 4 schuifdeuren eerst. - Getuigen verklaren anders. | ||
Faux. | maandag 30 januari 2017 @ 17:46 | |
![]() | ||
Blistering | maandag 30 januari 2017 @ 18:19 | |
Man man alweer stremming door aanrijding met een persoon, gister ook al bij hetzelfde traject (Breda - Tilburg). Ook echt de 14e aanrijding met een persoon in een week ![]() ![]() | ||
James1988 | maandag 30 januari 2017 @ 18:58 | |
Het is in Breda gebeurd, niet ver van het station (Smalle Reep / Goeseelsstraat). Het is wel op een vreemde plek gebeurd, er zijn daar geen overwegen in de buurt en er staan hekken langs het spoor. Daarnaast loopt er daar een asfaltweg en een fietspad langs het spoor, dus als iemand een stukje wil afsnijden kan die gewoon daarover lopen. | ||
_serial_ | maandag 30 januari 2017 @ 19:27 | |
Erger, de 8e binnen 48 uur. ![]() | ||
Dr_Flash | maandag 30 januari 2017 @ 19:56 | |
I'm with Zelfscanner. | ||
James1988 | maandag 30 januari 2017 @ 20:28 | |
Vanaf 7 februari op Discovery Channel: Mighty Trains. Kan leuk zijn ![]() http://www.discovery.nl/programmas/mighty-trains/ | ||
Duvel | maandag 30 januari 2017 @ 20:36 | |
Ceterum censeo OV-chipkaartem esse delendam. | ||
DeaDLocK2K | maandag 30 januari 2017 @ 20:58 | |
Cato is toch dat Japanse merk? Of is dat Kato. | ||
Duvel | maandag 30 januari 2017 @ 20:59 | |
Het laatste. | ||
Kansenjongere | maandag 30 januari 2017 @ 21:05 | |
Er staat natuurlijk wel een prijsverhoging van de fietshuur van 15 procent tegenover. | ||
#ANONIEM | maandag 30 januari 2017 @ 21:07 | |
Ik zie wat opbloeien tussen jullie ![]() | ||
Fred | maandag 30 januari 2017 @ 21:26 | |
Ondanks de korte treinen van de laatste tijd rijdt er nog aardig wat NS mat rond op een willekeurige maandagavond op een willekeurig tijdstip:
| ||
b2py | maandag 30 januari 2017 @ 21:28 | |
Ik zou percentage realisatie vs gepland er wel bij willen hebben | ||
Fred | maandag 30 januari 2017 @ 21:44 | |
Die neem ik mee in een volgende stap, moet eerst nog ff wat basics compleet maken. Zoals een complete lijst van actueel materieel met de juiste aantallen die NS tot haar beschikking heeft. | ||
GlenSpey | maandag 30 januari 2017 @ 21:47 | |
Missen ook nog wat materieelsoorten ![]() | ||
derLudolf | maandag 30 januari 2017 @ 21:47 | |
Twee soorten materieel staan dus volledig aan de kant... | ||
Peterselieman | maandag 30 januari 2017 @ 21:50 | |
Volgens mij zijn van de FLIRT's van de NS er nu 19 drietjes en 20 viertjes geleverd. | ||
Fred | maandag 30 januari 2017 @ 21:50 | |
DM90 en de reïncarnatie van DDAR en DDM1 heb ik er inmiddels in verwerkt. Mis ik er dan nog? | ||
MTL | maandag 30 januari 2017 @ 21:51 | |
Traxx/ICRm uiteraard ![]() | ||
Fred | maandag 30 januari 2017 @ 21:52 | |
Die komt ook later, daar zit iets meer werk in om dat uit de NS data te vissen. | ||
Peterselieman | maandag 30 januari 2017 @ 21:52 | |
ICE en IC Berlijn | ||
MTL | maandag 30 januari 2017 @ 21:53 | |
Worden er inmiddels wel al nummers weergegeven in de datastroom voor de 1100 serie? Ik meende dat vorige week daar nog een bugje in zat en enkel de geplande ipv actuele samenstelling doorgegeven werd. Edit: overigens zou ik minimaal een tijdsspanne van een half uur kijken. Met de huidige tijdsspanne mis je een aantal lange keringen (zoals bijvoorbeeld op Hoek van Holland, waar de trein om :02 aankomt en om :26 vertrekt). | ||
Fred | maandag 30 januari 2017 @ 22:02 | |
Geen idee eigenlijk, die informatie gooi ik nu nog weg ![]() Deze eerste versie wil ik gebruiken om per 24u te tellen. Moet een datamodelletje verzinnen om de rest in op te slaan. Ben er nog niet helemaal uit wat voor statistieken ik allemaal wil kunnen maken. | ||
Zug-Chef | maandag 30 januari 2017 @ 22:13 | |
Het transport van staalrollen (coils) van Bremen naar Luik, gefotografeerd tussen ruwweg Viersen, Venlo en Visé:![]() Op zaterdagmiddag rijdt er planmatig een beladen trein naar Venlo, zo ook op 21 januari 2017 toen lok 152 160 van DB Cargo met de beladen trein 47514 onderweg is bij Dülken. ![]() ![]() Op zondag 22 januari 2017 arriveerde rond kwart voor 9 's ochtends een DB 152'er met zo'n trein in Venlo. Het Nederlandse lokpersoneel was al aanwezig en rangeerde al vrij snel de Duitse lok terug onder de Duitse spanning. Toch duurde het nog een ruim twee uur voordat twee 6400'en met de trein uit Venlo vertrokken richting Sittard. Precies op het middaguur waren het de 6416 en 6418 van DB Cargo die in het Limburgse dorpje Reuver de rust kortstondig verstoorden. De beide 6400'en zijn voorzien van ATB-NG en zijn hier op de zuidelijke Maaslijn onderweg naar Sittard met een sleep Sahmms'n elk beladen met drie coils. Door de vertraging van twee uur was het mogelijk de foto te maken bij RK COOP Vereniging Ons Belang, anno 2017 in hobbykringen beter bekend als "achter de Lidl". ![]() ![]() Een half uur na de dagkalkstaal waren het de 6508 en 6505 van DB Cargo die met de beladen coilstrein 45714 hier ter hoogte van Oost Maarland, gelegen tussen Maastricht en Eijsden, de drie fotografen passeren. | ||
derLudolf | maandag 30 januari 2017 @ 22:22 | |
Mooi verslag Zug-Chef! Dank voor het delen ![]() | ||
dennistd | maandag 30 januari 2017 @ 22:26 | |
Wat ik me wel afvraag: waarom zo'n ingewikkelde route via Venlo, en niet gewoon via Aachen en de Montzenroute? | ||
James1988 | maandag 30 januari 2017 @ 23:08 | |
Huuuuu rondje rond de kerk! Gevaarlijk! Eentonig! | ||
DeaDLocK2K | maandag 30 januari 2017 @ 23:11 | |
Goeikoperder. | ||
derLudolf | maandag 30 januari 2017 @ 23:18 | |
Waarom is die route goedkoper? Zoveel km is dat niet om toch? Locwissel kost meer tijd en geld lijkt me? | ||
James1988 | maandag 30 januari 2017 @ 23:20 | |
In België is de infraheffing hoger en daarnaast worden er nog allerlei toeslagen gerekend voor avond-, zaterdag- en zondagwerk door Infrabel. | ||
Dr_Flash | maandag 30 januari 2017 @ 23:52 | |
Ik haat jou ![]() | ||
#ANONIEM | maandag 30 januari 2017 @ 23:54 | |
Ik vind leuk ![]() | ||
GlennQuagmire | dinsdag 31 januari 2017 @ 16:48 | |
Weet iemand hier wat de reden is dat de IC naar Rotterdam met vertrek uit Groningen om 18:04 tussen Groningen en Zwolle als sprinter rijdt? Het is echt de enige trein van de dag die dat doet namelijk ![]() | ||
Salatrel | dinsdag 31 januari 2017 @ 16:52 | |
omdat Hoogeveen | ||
Peterselieman | dinsdag 31 januari 2017 @ 16:59 | |
Vanwege trein 61300 Onnen -> Kijfhoek die om 18.13 uit Onnen vertrekt. De IC uit Groningen zou anders dwars door de goederenboer heen moeten. Door de IC eerder te laten vertrekken en als stopper in te leggen voorkom je problemen. | ||
cherrycoke | dinsdag 31 januari 2017 @ 17:07 | |
wat een gezeik tussen leiden en schiphol | ||
Zug-Chef | dinsdag 31 januari 2017 @ 17:18 | |
Dit inderdaad. Cargo ftw ![]() | ||
GlennQuagmire | dinsdag 31 januari 2017 @ 17:25 | |
Verdomme, altijd die badslippers weer ![]() | ||
derLudolf | dinsdag 31 januari 2017 @ 18:34 | |
Waar is Prins Pils eigenlijk jongens? Hij heeft hier al 52 dagen niet gereageerd ![]() | ||
b2py | dinsdag 31 januari 2017 @ 19:17 | |
Sneller op zijn teentjes getrapt dan Clown Bassie met maat 75. | ||
Fred | dinsdag 31 januari 2017 @ 19:31 | |
Het "rapport" voor vandaag tot nu:
| ||
Peterselieman | dinsdag 31 januari 2017 @ 19:33 | |
Ik zie dat je bij DM'90 het terzijde staande deel ook meerekent. Bewust? idem voor VIRM dat door diverse botsingen/branden in totaal volgens mij een stel of drie mist? | ||
MTL | dinsdag 31 januari 2017 @ 19:40 | |
En er zijn inmiddels ook al 3 of 4 virm-4 treinen volgens mij in Haarlem voor de revisie. | ||
Fred | dinsdag 31 januari 2017 @ 19:44 | |
Ik heb me nog niet verdiept in de aantallen mat dat defect, in revisie of ander langdurig onderhoud is. Ik houd me ook aanbevolen voor een goede online bron om dat te verwerken ![]() | ||
dennistd | dinsdag 31 januari 2017 @ 20:04 | |
Bij DM'90 zijn de 3426-3440 en 3443-3449 te vinden op de NS Live app. Totaal dus 22 stellen, al staat de 3427 in Onnen en de 3449 in Arnhem. Beide stellen zijn vorige week nog ingezet, dus wel gewoon rijvaardig. | ||
Fred | dinsdag 31 januari 2017 @ 20:06 | |
thnx | ||
Flodder450 | dinsdag 31 januari 2017 @ 20:08 | |
Deze man weet, ik noem Delfzijl niet voor niets "Detroit aan de Eems", de haven is ook maar so-so, heb eigenlijk nog nooit het industriespoor gevolgd naar de bedrijven ten oosten van Delfzijl [ Bericht 8% gewijzigd door Flodder450 op 31-01-2017 20:19:45 ] | ||
Flodder450 | dinsdag 31 januari 2017 @ 20:18 | |
Maar dat mag allemaal! | ||
Peterselieman | dinsdag 31 januari 2017 @ 20:19 | |
Even snel gekeken kom ik op 98 VIRM viertjes en 78 zesjes die actief kunnen zijn. Stam 8711 staat terzijde vanwege die botsing met dodelijke afloop bij Amsterdam en ook een stam met AB 3/4 8029 ontbreekt omdat die bak brandschade op heeft gelopen. De AB3/4 bepaalt de twee eindcijfers van de stam. In revisie zijn 5 VIRM viertjes en een zesje. | ||
Fred | dinsdag 31 januari 2017 @ 20:27 | |
Dank u. Morgen nieuwe cijfers met betere percentages. | ||
dennistd | dinsdag 31 januari 2017 @ 20:36 | |
De ICd is nu echt goed defect: zelfs de afsleeploc kreeg hem niet weg waardoor de reizigers lopend uit de tunnel geëvacueerd zijn: https://twitter.com/ErikEggens | ||
derLudolf | dinsdag 31 januari 2017 @ 21:04 | |
450 mensen. Echt fantastisch. ![]() | ||
MTL | dinsdag 31 januari 2017 @ 21:04 | |
![]() Stand tot nu toe: 3X defecte IC direct/IC vandaag, als ik het goed heb begrepen. En nee, ik had er niets mee te maken. Ben vandaag aan het rangeren voor de verandering ![]() | ||
toblorone | dinsdag 31 januari 2017 @ 21:12 | |
RET? Maar wegslepen te zwaar is wel gênant voor zo'n loc ![]() | ||
b2py | dinsdag 31 januari 2017 @ 21:26 | |
Er staat toch nergens dat het te zwaar was dan? | ||
James1988 | dinsdag 31 januari 2017 @ 21:39 | |
Wacht even, zelfs met 2 extra locs is het niet gelukt om 6 bakjes ICR weg te krijgen? ![]() | ||
Flodder450 | dinsdag 31 januari 2017 @ 21:50 | |
450 losse floddders | ||
Salatrel | dinsdag 31 januari 2017 @ 21:53 | |
ik heb er verder geen verstand can maar ik denk dat juist die 2 locs het probleem waren ![]() | ||
MTL | dinsdag 31 januari 2017 @ 21:58 | |
Jep. Op een of andere manier wilden beide locs schijnbaar niet omschakelen naar 1,5 kV, en toen stond ie keurig tegen de helling aan stil. De hulploc had eerder succesvol een andere trein al weggesleept, maar schijnbaar wilde het deze keer niet lukken (reden was mij niet helemaal duidelijk uit het verhaal van een collega, maar iets met tractieproblemen) en dus rolde de trein bij elke poging weer terug de tunnel in. De trein staat er dus nog steeds. Ik gok dat straks de hulploc naar de andere kant gaat omrijden, en dan het ding gewoon naar de Watergraafsmeer af gaat slepen. Mogen ze daar uitzoeken wat er precies mis is met die locs. | ||
James1988 | dinsdag 31 januari 2017 @ 22:00 | |
Wauw, dan heb je echt wel pech ![]() Hoe hebben ze dat nou uiteindelijk opgelost? Paar dieseltjes ertegenaan en drukken maar? | ||
MTL | dinsdag 31 januari 2017 @ 22:00 | |
Zie mijn edit. Trein staat er dus nog steeds. En bij Lombardijen zou ook nog altijd een andere trein stil staan, maar wat daar mee is weet ik ook niet. | ||
b2py | dinsdag 31 januari 2017 @ 22:06 | |
Die hebben ze volgens mij wel weggekregen.. | ||
MTL | dinsdag 31 januari 2017 @ 22:08 | |
Stonden 3 treinen stil, begreep ik van een collega die dus bij twee wegsleepacties betrokken was. Hij vertelde dat, toen ze de ene trein aan het wegslepen waren, de andere nog steeds bij Lombardijen stil stond. Ik gok dan op leeg mat. Anders hadden we het vast in de media gehoord ![]() | ||
Duvel | dinsdag 31 januari 2017 @ 22:13 | |
Er is dus een extra instructie nodig om op dat moment niet te proberen Rotterdam C te halen, maar hem uiterlijk op Blaak neer te zetten. | ||
Fred | dinsdag 31 januari 2017 @ 22:20 | |
Softwarebugje? | ||
MTL | dinsdag 31 januari 2017 @ 22:20 | |
Stond in tunnel Rotterdam Noord, richting Schiphol dus. | ||
Peterselieman | dinsdag 31 januari 2017 @ 22:22 | |
boutplaats om te stranden met die spanningssluis daar. 6400's maar op laten draven? | ||
#ANONIEM | dinsdag 31 januari 2017 @ 22:23 | |
Dikke tepels, 450 mensen. Dat is wel fantastisch ![]() | ||
dennistd | dinsdag 31 januari 2017 @ 23:15 | |
Zo te zien wordt is het straks ook in België toegestaan om je reis te onderbreken: http://www.hln.be/hln/nl/(...)tvriendelijker.dhtml | ||
Kansenjongere | dinsdag 31 januari 2017 @ 23:24 | |
Ook? In Nederland zijn veel reizigers dat recht toch juist verloren met de invoering van het gedrocht dat ov-chipkaart heet? | ||
#ANONIEM | dinsdag 31 januari 2017 @ 23:37 | |
Gewoon actief op ovinnederland dus hij is niet deaud ofzo. | ||
Peterselieman | dinsdag 31 januari 2017 @ 23:45 | |
In de nieuwe concessie Noordelijke Nevenlijnen moet er in de nachten van donderdag op vrijdag en vrijdag op zaterdag een stoptrein rijden tussen Groningen en Leeuwarden die aansluit op de laatste trein uit Zwolle. http://www.lc.nl/frieslan(...)warden-21963990.html Vreemd dat de nacht van zaterdag op zondag er niet bij staat, tenzij de krant het verkeerd begrepen heeft. | ||
derLudolf | dinsdag 31 januari 2017 @ 23:48 | |
Oké. Ik zie niets wat niet door de beugel kon ofzo. Nja PP, hopelijk tot snel hier ![]() | ||
Maegrim | dinsdag 31 januari 2017 @ 23:49 | |
jammer dat ie niet even uit het raam keek ![]() | ||
Dr_Flash | woensdag 1 februari 2017 @ 00:07 | |
Ach ja, je doet er toch niks aan. Goed verhaal bij een borrel, niks meer en niks minder ![]() | ||
Prins_Pils | woensdag 1 februari 2017 @ 00:29 | |
Hoi ![]() | ||
Prins_Pils | woensdag 1 februari 2017 @ 00:30 | |
Allememaggies ![]() | ||
Dr_Flash | woensdag 1 februari 2017 @ 00:31 | |
Ja is die nou al eens dood eigenlijk? Duurt niet lang meer toch? ![]() | ||
#ANONIEM | woensdag 1 februari 2017 @ 00:32 | |
Haat je hem ook? | ||
derLudolf | woensdag 1 februari 2017 @ 00:36 | |
![]() Gewoon stalen neuzen halen joh ![]() Dan handel je dat gewoon een als het te gek wordt deel je een rotschop uit ![]() | ||
derLudolf | woensdag 1 februari 2017 @ 00:37 | |
Moet ik nu op de website van shownews gaan zitten kijken voor jou? ![]() | ||
Dr_Flash | woensdag 1 februari 2017 @ 00:39 | |
Nee. Jou meer ![]() | ||
derLudolf | woensdag 1 februari 2017 @ 00:41 | |
Ik haat je moeder | ||
Salatrel | woensdag 1 februari 2017 @ 03:53 | |
Denk je inde nacht even lekker te planken van Leidschendam naar Roosendaal sta je bij delft in de tunnel voor de rooie omdat nachtnettrein een deur af moet sluiten ![]() | ||
dennistd | woensdag 1 februari 2017 @ 05:22 | |
Jammer dat het nog niet viersporig is daar ![]() Linkerspoor er omheen jagen was ook geen optie zeker? | ||
Salatrel | woensdag 1 februari 2017 @ 05:42 | |
nee want ik stond al in de tunnel ![]() | ||
Salatrel | woensdag 1 februari 2017 @ 05:43 | |
Antiklacht: taxichauffeur reed lekker door naar dordt dus wel gewoon in de baas z'n tijd thuis | ||
Duvel | woensdag 1 februari 2017 @ 06:11 | |
Ah, afgeleid door de vermelding van Lombardijen! | ||
b2py | woensdag 1 februari 2017 @ 07:44 | |
Heb ik weer. 30% van de trein bezet, komt er weer zo'n over datum moeder die verplicht zonder uitzondering vooruit moet zitten en ik daarvoor mijn comfortabele sociale ruimte moet opgeven. Bah. ![]() | ||
Dr_Flash | woensdag 1 februari 2017 @ 08:06 | |
Het is weer eens teveel gevraagd hoor. Geen treinen tussen Deventer en Enschede ![]() | ||
dennistd | woensdag 1 februari 2017 @ 09:03 | |
Geen problemen met lijn 66 vanmorgen hoor ![]() In Almelo staat al een paar dagen de RRF 4402 (ex-1600), niet echt een standaard plek voor dat ding. En Van Merksteijn lijkt de binnenvaart zat te zijn: er staat gewoon weer een lading rongenwagens met walsdraad hier. | ||
Peterselieman | woensdag 1 februari 2017 @ 11:26 | |
Ik zit net even de nieuwe eisen aan de treindiensten van de Noordelijke Nevenlijnen door te bladeren en wat betreft de rijtijden tussen Groningen en Leeuwarden viel mij het volgende op:Dit betekent: Stoptrein Leeuwarden - Groningen 45 minuten Stoptrein Groningen - Leeuwarden 46 minuten Sneltrein Leeuwarden - Groningen 34 minuten Sneltrein Groningen - Leeuwarden 35 minuten Een minimale versnelling bij de sneltrein en de stoppers worden in totaal een minuut of vier sneller. http://www.fryslan.frl/be(...)einverkeer_3502.html | ||
b2py | woensdag 1 februari 2017 @ 11:37 | |
Wat is daar opvallend aan? De infrastructuur wordt aangepast voor de vierde sneltrein door ondermeer baanvaksnelheden te verhogen. Daar profiteren stoppers dan natuurlijk ook van. Lekker robuuste keringen trouwens voor de sneltrein ![]() Interessanter zijn de nachttreinen die alleen op do/vr en vr/za rijden en niet ook op za/zo | ||
ReisT | woensdag 1 februari 2017 @ 11:56 | |
In Leeuwarden kan de sneltrein terug gaan als stoptrein (en andersom). In Groningen is er genoeg tijd voor een slagje Europapark. Dus wat is het probleem? | ||
Peterselieman | woensdag 1 februari 2017 @ 11:56 | |
Ik ga er vanuit dat de stoptrein en sneltrein in Leeuwarden op elkaar keren. Dan heb je per trein een paar minuten meer. Je wint maar een anderhalve minuut met hogere baanvaksnelheden. De meeste tijd kun je winnen door de situatie rond de stations aan te passen. Als je daar sneller kunt binnenkomen en sneller kunt vertrekken heb je zomaar al drie minuten te pakken. | ||
Zug-Chef | woensdag 1 februari 2017 @ 12:14 | |
Sterker nog, minimale verplichte keertijd is 4 minuten. Dus er is geen andere keus dan de sneltrein op de stoptrein te laten keren in Leeuwarden. | ||
b2py | woensdag 1 februari 2017 @ 12:14 | |
Dat kost de provincie meer geld in een tijd dat alle budgetten onder grote druk staan. | ||
#ANONIEM | woensdag 1 februari 2017 @ 12:19 | |
Vervoersvoorwaarden van 250 naar 15 pagina's ![]() | ||
b2py | woensdag 1 februari 2017 @ 12:55 | |
Dat verklaart [ Bericht 0% gewijzigd door b2py op 01-02-2017 13:16:04 ] | ||
MTL | woensdag 1 februari 2017 @ 13:24 | |
Wegslepen gisteren lukte niet door aanspreken rolbewaking. De helling was zodanig steil dat de trein al voor het volledig lossen van de remmen naar beneden gleed, dus de loc zette automatisch een noodremming in en kon er dus ook niet op tijd voldoende tractie gegeven worden om de trein tenminste stil te laten blijven staan. Meestal erg fijn, maar in dit geval dus even niet ![]() | ||
Dr_Flash | woensdag 1 februari 2017 @ 13:28 | |
Top. Systemen die niet werken als je ze wel nodig hebt EN systemen die wel werken als je ze niet nodig hebt. | ||
MTL | woensdag 1 februari 2017 @ 13:30 | |
Uiteindelijk is dan alles ook in Isolation gezet (alle beveiliging uit), en toen lukte het wel. Maar toen waren de reizigers al geëvacueerd. | ||
Salatrel | woensdag 1 februari 2017 @ 13:45 | |
dat was mijn eerste gedachte ![]() ![]() | ||
MTL | woensdag 1 februari 2017 @ 14:00 | |
Los uitzetten kan weer niet, dan schakel je alles, inclusief ETCS en ATB uit, en dan vond schijnbaar de algemeen leider van Prorail niet goed, dus dit was het resultaat. Eerst de mensen er uit, daarna zonder beveiliging even achteruit en de tunnel uit trekken. | ||
James1988 | woensdag 1 februari 2017 @ 14:09 | |
Je mag bij een storing toch zonder ATB rijden tot het eerstvolgende station waar het materieel uitgewisseld kan worden? | ||
DeaDLocK2K | woensdag 1 februari 2017 @ 14:12 | |
Zonder storing mag je ook zonder ATB rijden. Hangt er alleen vanaf hoe/wat. Die zin die jij opkrabbelde is véél te vaag. | ||
James1988 | woensdag 1 februari 2017 @ 14:15 | |
Wat ik bedoelde: als tijdens de rit de ATB uitvalt mag de machinist toch doorrijden (aan 80 km/u?) tot een plek waar het treinstel uit de dienst genomen kan worden? In het geval van gisteren zou het dan toch mogelijk moeten zijn geweest om de boel terug te slepen naar Rotterdam Centraal? | ||
DeaDLocK2K | woensdag 1 februari 2017 @ 14:30 | |
Geen idee, wel benieuwd naar het antwoord. Ja natuurlijk zou dat moeten kunnen. Sterker nog; Als iemand enige intelligentie had gehad, hadden ze kunnen bedenken dat ze de remmen van af te slepen treinstel handmatig gelost hadden kunnen worden bij het optrekken. Zó steil is die helling toch ook weer niet? [ Bericht 0% gewijzigd door DeaDLocK2K op 01-02-2017 14:36:59 ] | ||
b2py | woensdag 1 februari 2017 @ 14:42 | |
En onder ERTMS? | ||
b2py | woensdag 1 februari 2017 @ 14:42 | |
Of in de diepe kuil laten rollen en daarna tractie gaan voeren oid | ||
James1988 | woensdag 1 februari 2017 @ 14:47 | |
Staff Responsible rijden tot je weer in ATB-terrein bent? De lijn was toch al dicht. | ||
ReisT | woensdag 1 februari 2017 @ 14:51 | |
Ik zie allemaal keringen van rond de 7 - 8 minuten, dat is korter dan in de huidige dienstregeling. | ||
Maegrim | woensdag 1 februari 2017 @ 15:01 | |
Zou de AFB uitzetten, directe rem erop en gewoon handmatig flink tractie geven en langzaam de rem lossen niet gewerkt hebben? | ||
MTL | woensdag 1 februari 2017 @ 15:10 | |
Die helling is steiler dan jullie denken. Als je 'm daar niet goed geremd neer zet, rol je dwars door de remmen heen. De rolbewaking is onderdeel van het ETCS systeem, net als de ATB module. Je moet dus die computer geheel isoleren (goh, zou dat bedoelt worden met Isolation? ![]() De remmen lossen na het tractie geven gaat dus niet. Zolang de remmen van de rijtuigen er op staan zal je niet weg kunnen komen omdat je geen tractie kan geven. Om problemen in bergachtige omgeving te voorkomen hebben de locs daarom een soort van aanzethulp. Met de directe locrem kan je die activeren, maar op de steilte van die helling wordt de trein er dwars doorheen getrokken. En spreekt dus de rolbewaking aan omdat je niet binnen een X aantal seconden een X aantal meter hebt gereden in de rijrichting die je hebt gekozen. Als een trein langer dan een X aantal tijd stilstaat door stranding (ik geloof 20 minuten) wordt het de verantwoordelijkheid van Infraspeed/Prorail. Dat betekent dat elke actie in overleg met hen gedaan moet worden en zij daar toestemming voor moeten geven. Die man of vrouw komt ter plaatse. Als hij of zij beslist dat de de beveiliging niet uit mag met reizigers, dan kan je hoog en laag springen, maar dan gebeurd het niet. Jep, that sucks ![]() [ Bericht 0% gewijzigd door MTL op 01-02-2017 15:24:39 ] | ||
Maegrim | woensdag 1 februari 2017 @ 15:13 | |
gedoe | ||
MTL | woensdag 1 februari 2017 @ 15:28 | |
Jep, dat. | ||
DeaDLocK2K | woensdag 1 februari 2017 @ 15:31 | |
Achterlijk gedoe en kapotgeprogrameerde procedures. | ||
liesje1979 | woensdag 1 februari 2017 @ 16:43 | |
Ik ga misschien in Boedapest wel met dit treintje. Cute he? ![]() | ||
James1988 | woensdag 1 februari 2017 @ 16:47 | |
Wat een stoer ding ![]() | ||
liesje1979 | woensdag 1 februari 2017 @ 16:52 | |
En het leuke is, de machinist is een volwassene, de rest wordt allemaal gedaan door kinderen. | ||
b2py | woensdag 1 februari 2017 @ 16:53 | |
Kinderarbeid in Europa, dat dit kan! ![]() | ||
liesje1979 | woensdag 1 februari 2017 @ 16:55 | |
Stamt nog af van het communisme geloof ik, was bedoeld als beloning voor goede cijfers op school. Ofzo. | ||
DeaDLocK2K | woensdag 1 februari 2017 @ 17:26 | |
Doen die stinkkinderen eindelijk wat ze moeten doen. Werreken voor hun zakgeld. | ||
Dr_Flash | woensdag 1 februari 2017 @ 17:33 | |
Ik dacht niet dat we het over een tandradbaan hadden ![]() | ||
Duvel | woensdag 1 februari 2017 @ 21:17 | |
Goed verhaal. Lekker kut. | ||
Fred | woensdag 1 februari 2017 @ 21:29 | |
Volgens mij gaat ergens iets mis:
| ||
Duvel | woensdag 1 februari 2017 @ 21:31 | |
4201 - 4250 en de 4444. ![]() | ||
Peterselieman | woensdag 1 februari 2017 @ 21:32 | |
Nogal. Er zijn btw nu 20 Flirt drietjes en 21 viertjes. Zijn namelijk weer een paar in Nederland gearriveerd. | ||
Fred | woensdag 1 februari 2017 @ 21:32 | |
Die 4444 is toch "gewoon" weer 4231 geworden? | ||
Duvel | woensdag 1 februari 2017 @ 21:40 | |
Ja, daarom de ![]() | ||
dennistd | woensdag 1 februari 2017 @ 21:52 | |
Welke nummers heeft ie gezien dan? | ||
Fred | woensdag 1 februari 2017 @ 22:00 | |
Dat log ik nog niet. Ik heb nu een array ICM4, elke keer als een ICM4 voorbij komt kijkt-ie of dat nummer al in de ICM4 array staat, zo niet, dan wordt-ie toegevoegd. Vervolgens gebruik ik de lengte van de array om het overzicht te maken. Ik heb trouwens het lek boven:
![]() ![]() ![]() | ||
Peterselieman | woensdag 1 februari 2017 @ 22:04 | |
prutser ![]() ![]() | ||
James1988 | woensdag 1 februari 2017 @ 23:05 | |
Rond Kerstmis is Network Rail bezig geweest met een grootschalig vernieuwingsproject rond Cardiff. Naar nu blijkt is er iets niet helemaal goed gegaan, een wissel dat later verwijderd had moeten worden werd niet helemaal geklemd. | ||
Zelfscanner | woensdag 1 februari 2017 @ 23:08 | |
Er staan nogal wat SGM koppen buiten bij werkplaats Haarlem. O.a. de 2978. | ||
Peterselieman | woensdag 1 februari 2017 @ 23:14 | |
Een aantal staan er vanwege branden. De 2978 is wat dat betreft mogelijk een vreemde eend in de bijt, want die zat vandaag nog in de museumpendel. Misschien ergens schade opgelopen? | ||
Zelfscanner | donderdag 2 februari 2017 @ 00:14 | |
Klopt, de 2951 en 2970 dacht ik. Maar die nummertjes kon ik niet 1 2 3 vinden toen de trein langsreed. (Ook erg klein verstopt, op een VIRM is het makkelijk ![]() De 2978 stond er ook afgehakt. Heb nog even gekeken of ik geen typfout maakte met de 2976 of 2979, maar die rijden momenteel. Hebben ze per ongeluk 2 verschillende kopnummers aan elkaar gezet dan ![]() ![]() | ||
b2py | donderdag 2 februari 2017 @ 06:58 | |
Pfoeh ![]() | ||
_serial_ | donderdag 2 februari 2017 @ 10:09 | |
Kortom daar moeten dus wat draaiboekjes aangescherpt/aangepast worden om het soepeler te laten verlopen. | ||
MTL | donderdag 2 februari 2017 @ 10:49 | |
Mwa, op zich is één verantwoordelijk persoon prima. Je kan die man of vrouw ook proberen te overtuigen van je standpunt dat iets noodzakelijk of juist niet noodzakelijk is. Ik heb ook wel eens een trein de hsl af moeten slepen. De algemeen leider wilde graag dat de rangeerder en ik wat specifieke dingen zouden doen. Omdat er geen passagiers meer in de trein zaten (die waren al geëvacueerd) vond ik dat totale onzin (was specifiek voor veiligheid en comfort passagiers), en dat heb ik samen met de reden waarom ook tegen hem gezegd. Hij ging akkoord met mijn voorstel, waardoor die loc er simpel tegenaan gezet kon worden, het spul gekoppeld kon worden en binnen een paar minuten hadden we de remproef gedaan en waren we weer op weg. Ze zijn echt niet onredelijk ![]() In de stranding twee dagen terug werd er, begreep ik, meer prioriteit gegeven aan de pasagiers. Nadat het dus een paar keer mislukte om weg te slepen moesten eerst de passagiers er uit, die zaten al veel te lang in de trein. | ||
Peterselieman | donderdag 2 februari 2017 @ 12:21 | |
Deze knakker is in Groningen het spoor bijster ![]() http://www.dumpert.nl/mediabase/7029975/97ceac2f/spoorhappen.html | ||
Dr_Flash | donderdag 2 februari 2017 @ 12:38 | |
Maar dan klopt het toch gewoon wat hij zegt?
| ||
MTL | donderdag 2 februari 2017 @ 13:03 | |
Mwa, vind ik niet. Iedere persoon maakt afhankelijk van de situatie bepaalde beslissingen. Kort gezegd: over het algemeen zal men proberen om het probleem tegen zo laag mogelijke kosten met een acceptabele oplostijd op te lossen. In dit geval (dicht bij Rotterdam) was de goedkoopste en eenvoudigste oplossing om de wegsleeploc even een paar kilometer te laten rijden (die was toch al ingezet) en het spul weer richting Rotterdam te trekken. Dat de mensen dan iets langer moesten wachten (want de loc was al ergens anders bezig) was het nadeel. Voordeel: eenvoudig wegslepen zonder lastige evacuatie op een relatief lastig te bereiken plek. Als dan blijkt dat het toch iets moeilijker is dan gedacht (hulploc krijgt de trein niet direct weg), dan kan uiteraard alsnog besloten worden om toch te gaan evacueren, wat blijkbaar in dit geval gebeurd is. Ook dat is gewoon een inschatting op dat moment geweest. Daar hoeft geen draaiboek voor aangepast te worden en voor hetzelfde geld maakt dezelfde persoon in een andere situatie een andere afweging. | ||
b2py | donderdag 2 februari 2017 @ 13:08 | |
Waarom laag mogelijke kosten en niet minste hinder? | ||
MTL | donderdag 2 februari 2017 @ 13:13 | |
Eh, welkom in de moderne maatschappij? | ||
_serial_ | donderdag 2 februari 2017 @ 14:24 | |
Ik bedoelde meer, het wegslepen lukte niet om allerlei redenen, je kan nu deze situatie opnemen in de draaiboeken dan weet men als het goed is de volgende keer hoe er gehandeld moet worden i.p.v. het hele wiel weer opnieuw uit te vinden. | ||
Scarlet_Dragonfly | donderdag 2 februari 2017 @ 14:34 | |
Wat een onzin, rot toch op met al je draaiboeken en laat mensen gewoon nadenken... Je kunt niet 100% van alle mogelijke problemen voorzien en in een draaiboek opnemen. Maar door mensen wel op te leiden alsof dat zo zou werken maak je ze dom, zodat ze niet zelf kunnen nadenken en er bij een situatie die niet in het draaiboek staat dus geen geschikte oplossing gevonden kan worden. | ||
Zelfscanner | donderdag 2 februari 2017 @ 17:50 | |
http://www.nhnieuws.nl/ni(...)ten-in-het-zonnetje- En zo hoort het ![]() | ||
DeaDLocK2K | donderdag 2 februari 2017 @ 17:57 | |
Ik vind dit cool. | ||
bork | donderdag 2 februari 2017 @ 18:01 | |
Altijd handig: uitleg verschil tussen bordbistro (IC Berlijn) en bordrestaurant (ICE Basel/Frankfurt/Köln) https://inside.bahn.de/un(...)dbpr=152033178165965 (tussen haakjes treinen die in NL rijden) ![]() | ||
Peter | donderdag 2 februari 2017 @ 18:38 | |
Plak ook een prijskaartje op de hinder en je kunt prima rekenen.. (imagoschade, ¤ per minuut aan derving voor je passagiers, geld-terug-bij-vertraging etc. etc.) | ||
MTL | donderdag 2 februari 2017 @ 18:45 | |
Vandaar ook dat ik zei: met een acceptabele oplostijd ![]() | ||
b2py | donderdag 2 februari 2017 @ 20:09 | |
ICE-3 is anno nu toch ook nog Bistro? | ||
bork | donderdag 2 februari 2017 @ 20:10 | |
nee hoor. Of bedoel je dat er ook een Bistro service is naast het bordrestaurant? Nu kan ik het zelf ook ff niet meer volgen ik dacht dat het of/of was niet of/en. | ||
b2py | donderdag 2 februari 2017 @ 20:14 | |
http://nieuws.ns.nl/ns-in(...)e-klanttevredenheid/ Dan is de informatie in de eerste bullet onder 'ICE: nieuw interieur met restaurant' niet juist? En via Wiki: 2016, nach Abschluss des Ende 2013 begonnenen und Ende 2015 abgeschlossenen ICE-T-Redesigns, sollen die 67 ICE 3 für 200 Millionen Euro im Ausbesserungswerk Nürnberg modernisiert werden.[99][100] Im Jahr 2016 soll zunächst ein Zug probeweise umgebaut werden.[100] Der Einsatz erster modernisierter Fahrzeuge ist für Juli 2017 geplant.[101] Der Rest der Flotte soll bis 2020 umgebaut werden. Je Zug sind acht bis neun Wochen vorgesehen.[100] Die Züge sollen im Rahmen des Redesigns eine komplett neue Inneneinrichtung erhalten.[100] Die Züge der Baureihe 403 sollen dabei auch neue Sitzplätze erhalten. Vor dem Umbau sollte, spätestens ab dem 4. Quartal 2014, eine drei- bis sechsmonatige Erprobung und Marktforschung mit jeweils maximal 70 Plätzen beider Klassen von drei ausgewählten Anbietern stattfinden.[102] Auch der Einbau neuer Klimaanlagen ist vorgesehen.[103][104] Auch der Einbau eines klassischen Bordrestaurants[105] sowie des europäischen Zugsicherungssystems ETCS[100] ist vorgesehen. Die ETCS-Zulassung läuft (Stand: März 2016)[106]. | ||
James1988 | donderdag 2 februari 2017 @ 20:38 | |
De Eurostar e320 gaat morgen het land weer uit. Als je 'm nog op de foto wil, hier zijn de tijden: https://twitter.com/tonboon/status/827166436607004672 | ||
Zelfscanner | donderdag 2 februari 2017 @ 22:50 | |
Bijna vol | ||
Zelfscanner | donderdag 2 februari 2017 @ 22:50 | |
Vol |