ziggyziggyziggy, houdt niet van treinen, wel van spoorwegen. Dr_Flash, Wereldreiziger. Bordjesknaller. Topografiespecialist. Reisgidsmeister. Vraagt zich af hoelang er nog Dieseltractie bij ACTS is. Scarlet_Dragonfly, random betweter die een hekel heeft aan OV-chipkaart-haters. James1988, geilt op treinenbouwer Alstom, hogesnelheidstreinen, SNCF en Duitsland. En Brabant. Yreal, vindt de infrastructuur/logistiek interessant en wordt sowieso opgewonden van alles met meer dan 1000 pk. greavy, vindt de OV-chipkaart maar niks en ziet i.p.v. het huidige materieel liever overal VIRM's rijden. bork, voor alle mooie plaatjes, kloppende info en kindvriendelijke verhalen. Crientj, Ginger, Servexmeisje en inspiratieloos. Eet graag 714's. Darkwing_Duck, der Nahverkehrsprofi. Parijskenner. Heeft al het spoor van Monaco bereden. Luxemburg op wensenlijstje. Flodder450, Is een keer komen aanlopen en laat tegenwoordig zo nu en dan weten dat ie nog leeft. b2py, Alcoholist, weersonheilsprofeet en zeurpiet met een spoorhobby. Verliefd op PKP IC. Ireyon, de Baas van Roosendaal, achtbaanspecialist. (Is tenslotte ook rails) Peterselieman, PSM voor intimi, voor al uw kruidvatkaartjes over de grens. dennistd, Fantacolist, civiel vervoer. Zug-Chef, Arrivalover die alle badslipperexpressen hekelt JDude, voor overbodige feitjes over parttime-treinforensen in Brabant ( ) Prins_Pils, relnicht die het allemaal prachtig vindt maar er de ballen verstand van heeft. Lieft metro en S-Bahn. DeaDLocK2K, *Kutjoch* Koplopers fanboy derLudolf, vindt moderne tupperware-treinen maar niets en vindt dat een echte trein een locomotief moet hebben Goverman: houdt van staal en beton. Vooral als het veel en nieuw is. Igen: Elektrische tractie ftw! MTL, Speelt wel eens met echte treintjes
• In dit topic vinden we vrijwel alles interessant wat met rails te maken heeft. Goederentreinen, trams en metro's zijn hier ook allemaal welkom, evenals informatie over vervoersbedrijven en materieelsoorten. Twijfel je of iets in dit topic thuishoort? Plaats het gerust en je merkt het vanzelf wel.
• Afkortingen en nummertjes om o.a. stations en treinen aan te duiden, zijn niet wenselijk. Zo heet station Gvc hier Den Haag Centraal en is trein 3626 gewoon de Intercity van Roosendaal naar Zwolle van 07:50 uur. Treinstelnummers mogen gewoon genoemd worden, maar dan wel graag met materieelsoort erbij vermeld.
• Als je hier komt zeiken op het verkeerde bedrijf, lachen we je uit. Een sein- of wisselstoring is vrijwel nooit de schuld van de Nederlandse Spoorwegen en het uitvallen van een IC Direct is niet de schuld van AnsaldoBreda. Terechte klachten kun je natuurlijk wel altijd hier kwijt.
SPOILER
Om spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.
SPOILER
Om spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.
SPOILER
Om spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.
SPOILER
Om spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.
SPOILER
Om spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.
SPOILER
Om spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.
SPOILER
Om spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.
SPOILER
Om spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.
SPOILER
Om spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.En hier verder! Vanaf nu elk nieuw topic beginnen met frontseinen!
De NS heeft geen toverstaf om iedere trein na een verstoring meteen op de goede lengte en in de juiste samenstelling te laten rijden. Neemt niet weg dat zo snel als mogelijk er weer voldoende lange treinen moeten rijden.
Heb ik geen boodschap aan. Ik heb ook weleens geen toverstaf om mijn kaartje te betalen als de huur afgeschreven is. Is ook minder dan geen begrip voor. Dusseh, wieberen met dat slappe gelul.
I love tramcars,they go at the proper speed.You can see the world you know.They shake around,people adore them,it's great fun. B.Connolly Wenn Träume sterben...Dann wirst du alt, Du bist dein eigener Schatten nur und du holst dich nicht mehr ein...
I love tramcars,they go at the proper speed.You can see the world you know.They shake around,people adore them,it's great fun. B.Connolly Wenn Träume sterben...Dann wirst du alt, Du bist dein eigener Schatten nur und du holst dich nicht mehr ein...
Mag graag vakantie filmpjes kijken op youtube vindt de Rhb lijn tussen tirano en st moritz echt gaaf leuke ver gezichten en vooral als er veel heel veel sneeuw ligt zou het zelf wel eens graag willen zien in het echt
Heb ik geen boodschap aan. Ik heb ook weleens geen toverstaf om mijn kaartje te betalen als de huur afgeschreven is. Is ook minder dan geen begrip voor. Dusseh, wieberen met dat slappe gelul.
En daarnaast was een andere SGM-5 die ook niet verder kon geparkeerd op het spoor daarnaast. Dus er was wel degelijk materieel. Gaat die leeg weg richting zijn eindstation. Tja...
De kassamiep laten scannen is silver maar zelfscannen is goud!
Ik heb daar zelden een intelligente discussie over computergerelateerde zaken gezien. Vooral een hoop buurtnerds die aan elkaar willen laten zien hoe groot hun epenis is.
Op vrijdag 27 januari 2017 23:04 schreef DeaDLocK2K het volgende: Als je b-rail.be pingt krijg je geen A-record terug. Dus het is nu eerst nog een DNS-probleem.
Ah, ik ging uit van een paar berichten terug, daar stond iets met een 404 error Op m'n mobiel ga ik niet echt uitgebreid zitten kijken naar de dns config
Ik zou gewoon in Groningen gaan zuipen. In Delfzijl wil je dood sowieso niet gevonden worden en de Eemshaven is nou ook niet echt vergelijkbaar met de haven van Rotterdam bijvoorbeeld
Verkrijgbaar met diverse letter- en cijfercombinaties!
De Benelux met Belgische rijtuigen? DB kan ik er niet van maken namelijk.
Jup, 1ste klas rijtuig in die stam. Wist echter niet dat die zulke coupé's had, aan het andere uiteinde zit een normaal 1ste klas rijtuig met vis-a-vis opstelling (i6 rijtuig?). Toch een aangename verrassing zo'n heerlijk ouderwets rijtuig waar je zelf nog de verwarming en het omroepvolume in kunt stellen
Op zaterdag 28 januari 2017 13:17 schreef dennistd het volgende: Dat laatste kan ook nog steeds in de Pimpel, maar daar zitten nu veel slechtere stoelen in dan vroeger.
In de 1e klas misschien. Die in de 2e klas zijn beter geworden sinds de komst van die donkerblauwe dingen
Op zaterdag 28 januari 2017 13:17 schreef dennistd het volgende: Dat laatste kan ook nog steeds in de Pimpel, maar daar zitten nu veel slechtere stoelen in dan vroeger.
Wat is 'vroeger'? Een zitten die stoelen nog wel in gewone IC's? Twee jaar terug voelde ik me de koning te Rijk hoor, eerste klas van Hamburg naar Bremen.
Die onderste zat ik toen in, vond het absoluut niet verkeerd zitten. Die bovenste zijn meer voor etablissementen op de Reperbahn (om maar even in Hamburg te blijven )
Ach, op dit moment spelen een hoop wereldleiders een spel waarbij we binnen notime 1980 voorbij zijn en ons in 1962 bevinden, dus dan is het gewoon 18 jaar in de toekomst!
Ach, op dit moment spelen een hoop wereldleiders een spel waarbij we binnen notime 1980 voorbij zijn en ons in 1962 bevinden, dus dan is het gewoon 18 jaar in de toekomst!
Ja, ga die mensen even "de maatstaf der dingen" maken anders
Tja, wat moet ik hier nog op zeggen. Iedereen denkt het zelfde. Sinds wanneer is een Boa BUITEN de trein de baas en niet de conducteur die IN de trein is.
Daarnaast is Almere natuurlijk een kut station. Altijd staan ze daar met hun gele jasjes.
De kassamiep laten scannen is silver maar zelfscannen is goud!
Tja, wat moet ik hier nog op zeggen. Iedereen denkt het zelfde. Sinds wanneer is een Boa BUITEN de trein de baas en niet de conducteur die IN de trein is.
Daarnaast is Almere natuurlijk een kut station. Altijd staan ze daar met hun gele jasjes.
hij had reizigers gevraagd niet de hc staat in het bericht
Dit 'probleem' zie je in al die domme BOA-beroepen terug. Er is aan de deur bij cafés en coffeeshops ook een verschuiving geweest (en vindt nog plaats). Er stonden vroeger over het algemeen portiers aan de deur. Ben je lam? De ouderwetse portiers kunnen wel zien of het te erg is of dat je ruzie gaat zoeken. Lam én drugs? Je mag niet naar binnen. En daar komt de Kleinepiemelbrigade opeens eind jaren '90/begin jaren '00. De Kleinepiemelbrigade zag dat veel portiers veel fooi kregen en willen ook aan de deur. Deze mensen laten iedereen die dronken én een bak speed op heeft rustig binnen omdat ze nog coherent zijn, geen enkele van die koekwausen kan afleiden dat de combinatie geheid fout gaat in een volle tent. Of ze gooien het op "Sorry maar hij was echt niet zo lam toen hij aan de deur kwam". Terwijl een échte portier dat verschil met gemak ziet en desnoods een smoesje verzint "je kleding past niet" (omdat dat een van de dingen is waar op geselecteerd mag worden).
Dit probleem zie je ook bij BOA's in de trein. Als er een conducteur de coupé binnenkomt dan is het meestal "Goedemorgen/middag/avond/nacht dames en heren, uw vervoersbewijzen alstublieft!" (ik maak echt zelden mee dat een conducteur zich als een ongeveegde anus gedraagt), zijn het BOA's? Dan is het "Nee. Pas d'ruit halen!". Echt wtf gast, flikker op met je manboobs.
Ik kan niet uit het bericht halen wat de reden van de boete was. Was 380 euro niet het bedrag voor bedelen in de trein? (weet Salatrel ongetwijfeld nog wel)
Ik heb in de 'nineties ook weleens van die primaten in een "stadswacht"-livrei onderaan de roltrap in Breda zien staan. Had ik een kaartje Breda - Gilze-Rijen. Zegt die ene tegen die andere "Er gaan toch helemaal geen treinen naar Gilze-Rijen"?
"U krijgt een bekeuring omdat u hier niet mag fietsen" - Ik fiets niet, ik zit op een fiets, op het achterrekje en m'n voeten staan op de grond en ik beweeg niet. "Maakt niet uit, daar mogen wij al voor bekeuren."
Op zaterdag 28 januari 2017 18:49 schreef DeaDLocK2K het volgende: Dit 'probleem' zie je in al die domme BOA-beroepen terug. Er is aan de deur bij cafés en coffeeshops ook een verschuiving geweest (en vindt nog plaats). Er stonden vroeger over het algemeen portiers aan de deur. Ben je lam? De ouderwetse portiers kunnen wel zien of het te erg is of dat je ruzie gaat zoeken. Lam én drugs? Je mag niet naar binnen. En daar komt de Kleinepiemelbrigade opeens eind jaren '90/begin jaren '00. De Kleinepiemelbrigade zag dat veel portiers veel fooi kregen en willen ook aan de deur. Deze mensen laten iedereen die dronken én een bak speed op heeft rustig binnen omdat ze nog coherent zijn, geen enkele van die koekwausen kan afleiden dat de combinatie geheid fout gaat in een volle tent. Of ze gooien het op "Sorry maar hij was echt niet zo lam toen hij aan de deur kwam". Terwijl een échte portier dat verschil met gemak ziet en desnoods een smoesje verzint "je kleding past niet" (omdat dat een van de dingen is waar op geselecteerd mag worden).
Dit probleem zie je ook bij BOA's in de trein. Als er een conducteur de coupé binnenkomt dan is het meestal "Goedemorgen/middag/avond/nacht dames en heren, uw vervoersbewijzen alstublieft!" (ik maak echt zelden mee dat een conducteur zich als een ongeveegde anus gedraagt), zijn het BOA's? Dan is het "Nee. Pas d'ruit halen!". Echt wtf gast, flikker op met je manboobs.
Jezus, dus de BOAs zijn de Polen in de bouwsector?
Jezus, dus de BOAs zijn de Polen in de bouwsector?
Ik heb alleen maar goede ervaringen met de Polen, Tsjechen en Slowaken in de bouw. Bij Bulgaren en Roemenen gaat het vaak mis maar volgens mij is het meer het Zuid-Europese arbeidsethos/ikwilnietarbeidenethos wat daar meer heerst.
Ik heb alleen maar goede ervaringen met de Polen, Tsjechen en Slowaken in de bouw. Bij Bulgaren en Roemenen gaat het vaak mis maar volgens mij is het meer het Zuid-Europese arbeidsethos/ikwilnietarbeidenethos wat daar meer heerst.
Klopt, meeste Polen zijn gewoon harde werkers. Ja ze drinken wel es een borrel, soms wel twee. Maar dat doen ook genoeg Nederlanders...
De Siemens Desiro HC (enkeldeks kopbakken, dubbeldeks tussenbakken) : [ afbeelding ]
Deze treinen zullen worden gebruikt voor RdgionalExpressen op de lijn Karlsruhe – Offenburg – Basel.
En de Siemens Mireo (enkeldeks), een nieuw platform waarvan DB Regio BaWü de eerste klant wordt: [ afbeelding ]
Deze treinen gaan rijden als stoptreinen op Offenburg – Freiburg – Basel (CH) / Neuenburg (DE).
Het einde van de Dosto's en de n-wagen ten zuiden van Offenburg dus. Volgens mij is dat ook het laatste gebied waar n-wagen planmatig nog rijden buiten de spits.
PM mij! Disclaimer: Mijn posts worden geschreven als user, en niet als crew, tenzij dit duidelijk wordt aangegeven
Op zaterdag 28 januari 2017 21:52 schreef James1988 het volgende: 420igers, nog zo'n reliek uit de vorige eeuw. Prima voor hun tijd, nu wel toe aan vervanging
Nee. 420 is codetaal voor cannabis. 20 april is een of andere dag over cannnabis, geen idee wat precies en aangezien de Amerikanen een nog dommere datumnotatie hebben dan wij is het 4/20 ipv 20-4.
Nee. 420 is codetaal voor cannabis. 20 april is een of andere dag over cannnabis, geen idee wat precies en aangezien de Amerikanen een nog dommere datumnotatie hebben dan wij is het 4/20 ipv 20-4.
Niet meer dan terecht dat die muziekinstrumentspeler is weggehaald met een boete, zelf ook meerdere malen melding gemaakt van de welbekende accordeonspeler tussen Amsterdam & Utrecht
Op zaterdag 28 januari 2017 23:05 schreef b2py het volgende: Niet meer dan terecht dat die muziekinstrumentspeler is weggehaald met een boete, zelf ook meerdere malen melding gemaakt van de welbekende accordeonspeler tussen Amsterdam & Utrecht
Mja, maar jij staat bekend om 'dat zijn de regels en aangezien het een regel is moet die nou eenmaal opgevolgd worden". De waarheid ligt meestal ergens in het midden.
Als "De regels zijn er niet voor niets!" normaal zou zijn geweest hadden we niet in een democratische rechtsstaat gewoond.
Ik denk dat áls de berichtgeving klopt, je aan het uitstappen van medereizigers de voorzichtige conclusie zou kunnen trekken dat die BOA inderdaad last had van regeltjesneukerij en dat het overbodig was.
Buiten dat ken ik beide heren en "zo zijn ze niet". Echt niet.
Dat lijkt me nou echt een afschuwelijk apparaat om mee te rijden als machinist. Kleine cabine met weinig uitzicht en dan zo'n rare doorloopkop (is het een doorloopkop?) in het midden
[ Bericht 0% gewijzigd door GlenSpey op 28-01-2017 23:22:26 ]
Op zaterdag 28 januari 2017 23:05 schreef b2py het volgende: Niet meer dan terecht dat die muziekinstrumentspeler is weggehaald met een boete, zelf ook meerdere malen melding gemaakt van de welbekende accordeonspeler tussen Amsterdam & Utrecht
Dat lijkt me nou echt een afschuwelijk apparaat om mee te rijden als machinist. Kleine cabine met weinig uitzicht en dan zo'n rare doorloopkop (is het een doorlopkop?) in het midden
Dat is inderdaad een doorloopkop. Daar zijn die Britten gek op.
Er zit ook een verschil tussen een wat gezellige mensen die met instemming van anderen een vrolijke noot brengen en een bezopen bedelende zigeuner meer accordeon die twee akkoordjes kan spelen
Ik heb wel eens bij NS_online melding gemaakt van een bedelaar in een trein. Die kwam lallend met een banjo langs en vroeg om 'een centje voor een arme muzikant'.
Ik heb hem wel vaker gezien op dat traject, één keer heb ik hem een snoepje gegeven en daar was hij nog oprecht blij mee ook.
Op zaterdag 28 januari 2017 23:05 schreef b2py het volgende: Niet meer dan terecht dat die muziekinstrumentspeler is weggehaald met een boete, zelf ook meerdere malen melding gemaakt van de welbekende accordeonspeler tussen Amsterdam & Utrecht
Als zo iemand niet verder komt dan Twij Deuntjes veur ain Cent dan is het logisch dat je melding maakt.
Als het een mooi optreden is dan is het niet nodig
Ik keek net even uit het raam, en links van een ICMm zag ik iets vreemds wat ik niet helemaal kon thuisbrengen. Het zag er een beetje uit als een SLT, maar het klopte niet helemaal.
Toen kwam het in beweging en bleek het een Eurostar te zijn.
edit: en zojuist weer door Breda in westelijke richting, zonder te stoppen.
[ Bericht 11% gewijzigd door James1988 op 29-01-2017 00:55:22 ]