Prins_Pils | vrijdag 2 december 2016 @ 00:14 |
ziggyziggyziggy, houdt niet van treinen, wel van spoorwegen. Dr_Flash, Wereldreiziger. Bordjesknaller. Topografiespecialist. Vraagt zich af hoelang er nog Dieseltractie bij ACTS is. Geilt stiekem op blonde S&V meisjes Scarlet_Dragonfly, random betweter die een hekel heeft aan OV-chipkaart-haters. James1988, geilt op treinenbouwer Alstom, hogesnelheidstreinen, SNCF en Duitsland. En Brabant. Yreal, vindt de infrastructuur/logistiek interessant en wordt sowieso opgewonden van alles met meer dan 1000 pk. greavy, vindt de OV-chipkaart maar niks en ziet i.p.v. het huidige materieel liever overal VIRM's rijden. bork, voor alle mooie plaatjes, kloppende info en kindvriendelijke verhalen. Crientj, Ginger, Servexmeisje en inspiratieloos. Eet graag 714's. Darkwing_Duck, der Nahverkehrsprofi. Parijskenner. Heeft al het spoor van Monaco bereden. Luxemburg op wensenlijstje. Flodder450, Is een keer komen aanlopen en is sindsdien van de partij in deze reeks! b2py, Alcoholist, weersonheilsprofeet en zeurpiet met een spoorhobby. Verliefd op PKP IC. Ireyon, de Baas van Roosendaal, achtbaanspecialist. (Is tenslotte ook rails) Peterselieman, PSM voor intimi, voor al uw kruidvatkaartjes over de grens. dennistd, Fantacolist, civiel vervoer. Zug-Chef, Arrivalover die alle badslipperexpressen hekelt JDude, voor overbodige feitjes over parttime-treinforensen in Brabant ( ) Prins_Pils, relnicht die het allemaal prachtig vindt maar er de ballen verstand van heeft. Lieft metro en S-Bahn. DeaDLocK2K, *Kutjoch* Koplopers fanboy derLudolf, vindt moderne tupperware-treinen maar niets en vindt dat een echte trein een locomotief moet hebben Goverman: houdt van staal en beton. Vooral als het veel en nieuw is. Igen: Elektrische tractie ftw! MTL, Speelt wel eens met echte treintjes • In dit topic vinden we vrijwel alles interessant wat met rails te maken heeft. Goederentreinen, trams en metro's zijn hier ook allemaal welkom, evenals informatie over vervoersbedrijven en materieelsoorten. Twijfel je of iets in dit topic thuishoort? Plaats het gerust en je merkt het vanzelf wel. • Afkortingen en nummertjes om o.a. stations en treinen aan te duiden, zijn niet wenselijk. Zo heet station Gvc hier Den Haag Centraal en is trein 3626 gewoon de Intercity van Roosendaal naar Zwolle van 07:50 uur. Treinstelnummers mogen gewoon genoemd worden, maar dan wel graag met materieelsoort erbij vermeld. • Als je hier komt zeiken op het verkeerde bedrijf, lachen we je uit. Een sein- of wisselstoring is vrijwel nooit de schuld van de Nederlandse Spoorwegen en het uitvallen van een IC Direct is niet de schuld van AnsaldoBreda. Terechte klachten kun je natuurlijk wel altijd hier kwijt.
En hier verder! Vanaf nu elk nieuw topic beginnen met frontseinen! | |
Dr_Flash | vrijdag 2 december 2016 @ 00:18 |
nee er zal geen rijm meer zijn met of zonder bier of wijn Wat ooit onbegrensd is nu ongewenst Men leeft liever zonder gein | |
ziggyziggyziggy | vrijdag 2 december 2016 @ 00:20 |
Mijn idee slaat aan. Ik ben nog steeds aan het peinzen over wat op Winsum rijmt... | |
Dr_Flash | vrijdag 2 december 2016 @ 00:22 |
dennistd | vrijdag 2 december 2016 @ 00:29 |
Het enige dat ik zo kan bedenken is iets als 'noe ried ze doargins um' In het Nederlands wordt het wel erg lastig vrees ik... | |
JDude | vrijdag 2 december 2016 @ 06:49 |
Er was eens een man uit Deventer Die ging op zijn fiets naar de venter Met wind in de rug Ging dat nog best vlug Dus na een half uur was de vent er. | |
Dr_Flash | vrijdag 2 december 2016 @ 07:55 |
Eoa gek heeft de verwarming aan laten staan hier. Net een sauna op wielen. Kom maar op met dat servicerondje. | |
DeaDLocK2K | vrijdag 2 december 2016 @ 08:23 |
Volgende ergerpunt: Tot mijn verbazing is het niet meer mogelijk om van klasse te wisselen voor een enkele rit. Ik kan alleen nog maar een toeslag Dag (¤25,-) toeslag Dal (¤9,-) of toeslag weekenddag (¤6,-) aanschaffen. | |
b2py | vrijdag 2 december 2016 @ 08:26 |
Toeslag weekend goedkoper? | |
DeaDLocK2K | vrijdag 2 december 2016 @ 08:30 |
Zes euro is minder dan negen euro dus je zou het wel denken. | |
b2py | vrijdag 2 december 2016 @ 08:35 |
Ik weet niet wat de prijs hiervoor was maar het is dus van negen naar zes gegaan? | |
DeaDLocK2K | vrijdag 2 december 2016 @ 08:37 |
Nee smurf, ik kan niet mijn klasse omzetten voor een kort kutstukje van Zwolle naar Wijhe, ik moet gelijk een toeslagDAG kopen.voor ¤25,- | |
DeaDLocK2K | vrijdag 2 december 2016 @ 08:39 |
Ik maakte daar redelijk vaak gebruik van tot de zomervakantie. De toeslag weekenddag maak ik ook veel gebruik van want shit, goedkoop! In DM'90 zitten 12 of 16 1e klas stoelen die mogelijkerwijs nog krapper en kutter zitten dan 2e klas dus het is sinds die tijd eigenlijk niet meer voorgekomen tenzij ik een keer naar Oss ben geweest. De IC van Roosendaal naar Zwolle is meestal behoorlijk druk rond dat tijdstip. Maar zelfs dat kostte me minder dan ¤25,- | |
b2py | vrijdag 2 december 2016 @ 08:39 |
Christus te paard, het gaat mij om een weekend toeslag en niet om doordeweeks, kan mij het schelen waar jij over praat | |
DeaDLocK2K | vrijdag 2 december 2016 @ 08:41 |
Ik weet niet waar je het over hebt want je stelt een vraag (nou jah, het zijn woorden met een vraagteken erachter) die betrekking zou kunnen hebben op wat ik postte en begint vervolgens ergens anders over. You lost me. | |
Dr_Flash | vrijdag 2 december 2016 @ 08:52 |
dat is al heel lang zo toch? Wel kut inderdaad. | |
_serial_ | vrijdag 2 december 2016 @ 08:55 |
Ja ik vind het ook kut, ik zou voor een lange reis best het verschil bij willen betalen, zoals vroegâh kon, met een 2-1 overgang. | |
DeaDLocK2K | vrijdag 2 december 2016 @ 08:58 |
Voor een lange reis kan juist die overgang dag wel uit denk ik. Helemaal als je verder geen trajectabonnementen of wat dan ook hebt. Voor mij kan het gewoon echt niet uit. Ik ga klagen op het NS-forum. Eerst geen grote bedragen meer kunnen laden, en niemand heeft me ooit kunnen uitleggen waarom ze die knopjes met 50 en 100 euro niet meer terug konden plaatsen, en nu weer dit. Bah. | |
DeaDLocK2K | vrijdag 2 december 2016 @ 09:00 |
Ik geloof dat het met een anonieme kaart wel kan, toen ik met dat ding moest reizen een poosje heb ik het zeker zien staan. | |
Dr_Flash | vrijdag 2 december 2016 @ 10:09 |
Dat zou pas echt raar zijn | |
James1988 | vrijdag 2 december 2016 @ 10:23 |
Als je op saldo reist kun je een klassewissel doen. Als je met een abonnement reist (Dal Vrij, Weekend Vrij, Altijd Vrij) heb je helaas geen andere optie dan een toeslag voor de daluren of de hele dag... | |
ziggyziggyziggy | vrijdag 2 december 2016 @ 10:36 |
Een melkrijder dacht op de Voslaan: Verrek, hier lag toch een spoorbaan? Hij keek rechts en keek links En bedacht zich toen slinks: Ach, er komt toch vast geen trein aan. | |
James1988 | vrijdag 2 december 2016 @ 10:38 |
b2py | vrijdag 2 december 2016 @ 10:41 |
| |
Duvel | vrijdag 2 december 2016 @ 11:11 |
Verwoesten die kutkaart. | |
Claude_Viole | vrijdag 2 december 2016 @ 13:24 |
Er was eens een man uit Rijnsweerd Die riep in de trein: "Ik zit verkeerd" Toen moest hij huilen "Ik wil niet naar Station Zuilen" Toen is de machinist maar gekeerd! | |
Dr_Flash | vrijdag 2 december 2016 @ 13:44 |
die kwam ooit uit een GVU limerick wedstrijd:D | |
Dr_Flash | vrijdag 2 december 2016 @ 13:55 |
Geen zin om te rennen voor een staanplaats op het balkon van een virm. En ja hoor, die van een half uur later is een koploper en bovendien een overstap minder | |
Darkwing_Duck | vrijdag 2 december 2016 @ 14:38 |
"Er was eens een vrouwtje in Gieten Die had van de loodzw......" Zeg James, mag ik eigenlijk wel een Limerick over je vriendin maken? | |
#ANONIEM | vrijdag 2 december 2016 @ 14:46 |
Vanmorgen was een man uit Almere zijn leven beu Hij dacht aan suicide met een hamer, kaars of keu Dat leek niet te werken dus koos hij maar voor een trein De dood zou dan wel snel komen, dat vond hij wel fijn Hij stond klaar en met zijn allerlaatste gedachten Wist hij dat Mono een half uur langer op zijn trein moest wachten | |
DeaDLocK2K | vrijdag 2 december 2016 @ 14:48 |
Ik heb ondertussen bedacht dat het zou kunnen zijn omdat je met een AltijdVrij niet in zou hoeven checken maar ja dat moet toch echt. | |
ziggyziggyziggy | vrijdag 2 december 2016 @ 14:59 |
Dat is geen limerick. | |
James1988 | vrijdag 2 december 2016 @ 15:04 |
Ik heb geen vriendin | |
Darkwing_Duck | vrijdag 2 december 2016 @ 15:11 |
Nee dat is een sprookje | |
#ANONIEM | vrijdag 2 december 2016 @ 15:27 |
Het was lichtelijk frustrerend. Gelukkig scheen de zon op station Zwolle. | |
Dr_Flash | vrijdag 2 december 2016 @ 15:34 |
Maar ik begrijp dat je een half uur extra had om er een echte limerick van te maken | |
Darkwing_Duck | vrijdag 2 december 2016 @ 15:34 |
Laatstaan loodzware tieten! | |
#ANONIEM | vrijdag 2 december 2016 @ 15:38 |
Dat had gekund. Eerlijkheid gebied mij om te melden dat ik niet wist dat het om limericks ging, en ik dus maar een gewoon rijmpje maakte. | |
Dr_Flash | vrijdag 2 december 2016 @ 15:53 |
fair enough. Overigens is een half uur echt heel netjes, normaal ben je met een springer 2-2,5 uur kwijt. | |
#ANONIEM | vrijdag 2 december 2016 @ 16:03 |
Ik had geluk dat de volgende IC naar Groningen vanaf Amersfoort kwam, ipv Almere-Lelystad. [ Bericht 0% gewijzigd door #ANONIEM op 02-12-2016 16:08:41 ] | |
ziggyziggyziggy | vrijdag 2 december 2016 @ 16:30 |
Ja, zo gaat dat in Zwolle. | |
Darkwing_Duck | vrijdag 2 december 2016 @ 16:31 |
ReisT | vrijdag 2 december 2016 @ 18:01 |
Je had dus geluk dat het corridorrijden nog altijd niet is ingevoerd. | |
#ANONIEM | vrijdag 2 december 2016 @ 18:16 |
Ja! Soms zit het mee als het tegenzit. | |
b2py | vrijdag 2 december 2016 @ 18:26 |
Die treinen waren anders heus wel gekeerd te Zwolle hoor | |
ziggyziggyziggy | vrijdag 2 december 2016 @ 19:11 |
Dat was twee jaar geleden. Vrachtwagen gleed door. Chauffeur dood. Kudos voor de nieuwe titel van het filmpje. Meer info: https://www.rt.com/news/208183-truck-train-collision-kazakhstan/ | |
Peterselieman | vrijdag 2 december 2016 @ 19:31 |
Bijzonder: Er zijn twee LINTjes van Syntus naar Bad Bentheim geweest om een Arriva LINT bestemd voor de Maaslijn op te halen. Het geheel is naar Zutphen gereden http://www.somda.nl/forum(...)e+dingen+2+december/ | |
ReisT | vrijdag 2 december 2016 @ 20:31 |
Niet als dat praktisch onmogelijk zou zijn gemaakt door project DSSZ | |
Darkwing_Duck | vrijdag 2 december 2016 @ 21:14 |
Ik hoor net tussen neus en schaamlippen door dat er een metro is ontspoord in Parijs... | |
Dr_Flash | vrijdag 2 december 2016 @ 22:09 |
*doe maar niet* [ Bericht 55% gewijzigd door derLudolf op 02-12-2016 22:11:54 ] | |
b2py | vrijdag 2 december 2016 @ 22:13 |
Buzzword alert | |
Peterselieman | vrijdag 2 december 2016 @ 22:14 |
Niet zo spannend als in Winsum
| |
Dr_Flash | vrijdag 2 december 2016 @ 22:16 |
Oh jee is het echt erg ja? Sorry mate | |
#ANONIEM | vrijdag 2 december 2016 @ 22:16 |
Dat mensen hun lege pakjes peuken zo op het grindbed gooien geeft zo'n troep/ | |
Ou-Tannu | vrijdag 2 december 2016 @ 22:17 |
ontspoord? | |
Dr_Flash | vrijdag 2 december 2016 @ 22:17 |
Raar verhaal. Wel serieus stuk alles | |
derLudolf | vrijdag 2 december 2016 @ 22:21 |
Ik wist niet of er doden oid waren gevallen, maar lijkt me te vallen | |
Dr_Flash | vrijdag 2 december 2016 @ 22:22 |
In termen van getroffen reizigers al snel duizend keer zo spannend | |
derLudolf | vrijdag 2 december 2016 @ 22:24 |
Alsof vervoerbedrijven daar iets om geven. Het liefst hadden ze geen reizigers | |
Dr_Flash | vrijdag 2 december 2016 @ 22:25 |
Ja, maar hun mening doet er nu even niet toe | |
Peterselieman | vrijdag 2 december 2016 @ 22:41 |
RATP is wel wat gewend qua niet rijden van materieel | |
Claude_Viole | vrijdag 2 december 2016 @ 23:53 |
Klopt, ik heb hem iets aangepast . | |
Claude_Viole | vrijdag 2 december 2016 @ 23:55 |
En ook geen slimmerik. Zoek dan hulp i.p.v. je voor een trein te gooien. | |
Dr_Flash | vrijdag 2 december 2016 @ 23:59 |
Ik denk niet dat zo iemand voor rede vatbaar is. Die heeft al zijn handen vol aan zijn eigen problemen. "Hulp zoeken" is weer voor maanden of jaren de mallemolen in. Waarom niet gewoon meteen alles in 1 klap oplossen? Ik snap best dat iemand zo denkt. En ik snap ook best dat zo iemand niet denkt "oh jee maar al die gelukkige probleemloze mensjes dan die eens 2 uur vertraging oplopen HOE ERG" Nee, totaal niet erg. | |
Claude_Viole | zaterdag 3 december 2016 @ 00:12 |
Daar kan je wel gelijk in hebben, en zulke mensen willen zo snel mogelijk een uitweg. Maar wel vaak een spoor, waarom niet een gebouw, plastic zak over overdosis slaappillen of een ... (vul maar in)? Ik wil ze echt niet aanmoedigen, maar het verbaast me dat het vaak een spoor is, terwijl je nog behoorlijk kan lijden. Met een zak om je hoofd val je rustig in slaap, een diepe slaap, een diepe diepe slaap, een hele diepe........................ slaap. Tja, voor de trein springen blijft gewoon een lastige kwestie die je niet zomaar tegen kan gaan. Helaas gebeurt het te vaak. In Amerika hebben ze zelfs nood-telefoons bij de bruggen hangen waar mensen graag vanaf uit hun leven willen springen. | |
derLudolf | zaterdag 3 december 2016 @ 00:13 |
Oh ik ken daar wel een donders mooi exemplaar. Blond haar, bruine ogen | |
Prins_Pils | zaterdag 3 december 2016 @ 00:14 |
Precies dat. Ik kan ook erg slecht tegen vaststaande mensen die dan zeggen 'schiet op met die bussen' 'kut NS nou kan ik niet verder' 'er zijn te weinig bussen doe er wat aan' en dat soort dingen. Nee, het is niet de schuld 'van de NS'. Het is niet de schuld van de medewerker die je loopt uit te foeteren. Je kunt niet om middernacht nog eens even binnen een half uur 15 bussen hebben klaarstaan. Er zijn chauffeurs uit hun bed gebeld om je naar huis te rijden. Er is een machinist die het voor zijn ogen heeft zien gebeuren. Die het de rest van zijn leven meedraagt. Er zijn mensen die het moeten opruimen. Je hebt geen recht van klagen dat je later thuiskomt. | |
James1988 | zaterdag 3 december 2016 @ 00:15 |
Het is snel en de succeskans is groot. De kans dat iemand je op tijd vindt is nihil. | |
Dr_Flash | zaterdag 3 december 2016 @ 00:16 |
Omdat jij alleen maar naar spoor kijkt. Je hebt gewoon geen enkel idee hoeveel mensen een andere weg kiezen. Ik ook niet trouwens Nja, je hoort weleens dat veel mensen het _eigenlijk_ niet willen, maar alleen maar aandacht willen.voor hun problematiek. Dan zijn zulke telefoons wel ongeveer het maximum van hoe ver je ze daarin tegemoet kunt komen. Aan de andere kant vraag ik me af of het genoeg is. Ik denk het niet | |
Prins_Pils | zaterdag 3 december 2016 @ 00:17 |
Ik las eens dat er gemiddeld 5-6 zelfmoorden per dag zijn in Nederland? Waarvan om de dag op het spoor? | |
Dr_Flash | zaterdag 3 december 2016 @ 00:20 |
Nou, dan zijn er dus al 10 keer zo veel mensen die een andere weg kiezen. En is "wel erg vaak op het spoor" dus eigenlijk onzin. | |
derLudolf | zaterdag 3 december 2016 @ 00:21 |
Die andere wegen zullen ook genoeg plaats vinden, maar daar hoor je minder. Een buitenstaander heeft er namelijk minder last van. | |
derLudolf | zaterdag 3 december 2016 @ 00:22 |
Oh beetje spuit 11 | |
Dr_Flash | zaterdag 3 december 2016 @ 00:23 |
Dat ook al ja. En zeker een buitenstaander die zo druk met het spoor is als wij | |
Prins_Pils | zaterdag 3 december 2016 @ 00:23 |
Pin me niet vast op die getallen hoor | |
ziggyziggyziggy | zaterdag 3 december 2016 @ 00:23 |
Nou... We hebben vaker te maken met politie die een potentiële springer van het spoor plukt, dan met een daadwerkelijke springer. Je ziet het alleen niet vaak terug in de storingsmeldingen. | |
derLudolf | zaterdag 3 december 2016 @ 00:27 |
Oh echt? Is dat omdat ze twijfelen of ze er voor gaan springen en zo gezien worden, of vanwege een 'normale' melding spoorloper omdat ze op een druk punt staan bijvoorbeeld? | |
Dr_Flash | zaterdag 3 december 2016 @ 00:27 |
Nja, wat wil je daarin lezen? "De politie doet het goed"? of "De meerderheid van wat jij potentiële springers noemt, wil liever tegengehouden worden"? Iemand die er echt mee wil stoppen, die laat zich niet tegenhouden. | |
Prins_Pils | zaterdag 3 december 2016 @ 00:27 |
Hoe weet je of iemand een 'potentiële springer' is? Iedereen die langs de baan zonder snoeischaar achter een bosje zit? Iedereen die puntje perron staat zonder camera? | |
Prins_Pils | zaterdag 3 december 2016 @ 00:32 |
Ik moet zeggen, als ik treinenfoto's maak doe ik dat meestal bij een overweg en gewoon met mijn mobiel. Geen fototoestel in de aanslag. Als ik dan bij zo'n landelijk overweggetje een paar minuten op de trein sta te wachten en zo een beetje rondhang vraag ik me wel eens af of passanten mij niet als springer zien.. | |
Prins_Pils | zaterdag 3 december 2016 @ 00:34 |
Of de duvel ermee speelt. Filmpje zag ik al bij RTL Late Night en staat nu ook op 9GAG. Het loopt goed af maar WAT een idioot. Bah. http://9gag.com/tv/p/a74L(...)ubway-track?ref=fbl9 | |
Dr_Flash | zaterdag 3 december 2016 @ 00:36 |
Een echte springer vermijdt dat soort "risico's". Die gaat gewoon op een Osseveld of een Holten staan, alsof wachtend op de sprinter, en als de IC eraan komt laat ie zich gewoon van de perronrand vallen. Niemand die het ziet. | |
Dr_Flash | zaterdag 3 december 2016 @ 00:42 |
Jezus wat een mongool. | |
Prins_Pils | zaterdag 3 december 2016 @ 00:42 |
De fietsenmaker in het stationsgebouw van station Colmschate stopt er per 1 januari mee omdat hij al te veel aanrijdingen had gezien, waaronder zelfmoorden op die manier | |
Dr_Flash | zaterdag 3 december 2016 @ 00:45 |
Ja zie, zo gaat het gewoon. Zo zou ik het ook doen. | |
Prins_Pils | zaterdag 3 december 2016 @ 00:47 |
Gezellig onderwerp op de vrijdagavond ook trouwens Iemand nog leuke foto's ofzo? | |
Dr_Flash | zaterdag 3 december 2016 @ 00:48 |
Ja ik had eindelijk de blauwgele 186 goed in beeld vanmiddag. Eens zien | |
James1988 | zaterdag 3 december 2016 @ 00:51 |
Snel, nagenoeg pijnloos (als het raak is tenminste) en definitief. Ik snap wel dat het nog altijd een populaire keuze is. Had je die nog niet? | |
Dr_Flash | zaterdag 3 december 2016 @ 00:54 |
Nee, stuur dat ding eens naar het oosten dan | |
James1988 | zaterdag 3 december 2016 @ 00:56 |
Ze gebruiken die geelblauwe hokken toch soms voor de Pimpel? | |
Dr_Flash | zaterdag 3 december 2016 @ 00:56 |
Prins_Pils | zaterdag 3 december 2016 @ 00:56 |
Je komt nog eens wat teeghen in den ouden doosch.. | |
Dr_Flash | zaterdag 3 december 2016 @ 00:56 |
Nou niet als ik kijk iig. Dan zit er altijd een 1700 voor. | |
Prins_Pils | zaterdag 3 december 2016 @ 00:57 |
Nee, áls ze traxxen inzetten zijn het witte (Captrain? Dinges?). Maar ze komen hier wel eens voor testritten. | |
Dr_Flash | zaterdag 3 december 2016 @ 00:57 |
Dat doet me denken aan het allereeerste NIEUWJAARSRONDJE | |
Prins_Pils | zaterdag 3 december 2016 @ 00:58 |
Ik blijf loc+stuurstand toch een rare combi vinden. Net offie stuk is | |
Dr_Flash | zaterdag 3 december 2016 @ 00:59 |
aan de achterkant zit nog een loc. stuurstand wordt niet als zodanig gebruikt | |
Prins_Pils | zaterdag 3 december 2016 @ 01:00 |
Ja weet ik, want moeilijk en kan niet en huil duur alles zeur zeik Vind het gewoon een raar gezicht | |
James1988 | zaterdag 3 december 2016 @ 01:00 |
Uit mijn oude doos: -zie beneden- | |
Prins_Pils | zaterdag 3 december 2016 @ 01:01 |
Je flikker doet het niet | |
James1988 | zaterdag 3 december 2016 @ 01:01 |
Dat blijkt. Hoerending. Zo dan: | |
Prins_Pils | zaterdag 3 december 2016 @ 01:02 |
Ohja die bestickering ken ik nog ja | |
Dr_Flash | zaterdag 3 december 2016 @ 01:05 |
Prins_Pils | zaterdag 3 december 2016 @ 01:05 |
Weten we ook nog wat er met deze bestickering was? | |
Prins_Pils | zaterdag 3 december 2016 @ 01:06 |
| |
James1988 | zaterdag 3 december 2016 @ 01:06 |
Is dat niet de OV-chipkaart-VIRM? | |
Prins_Pils | zaterdag 3 december 2016 @ 01:07 |
Jap, in lelijkheid nu weer ingehaald door de groene trein.. | |
James1988 | zaterdag 3 december 2016 @ 01:08 |
Herinnert u zich deze nog... nog... nog...? | |
Prins_Pils | zaterdag 3 december 2016 @ 01:10 |
Jaaa! ..in combinatie met deze rijtuigen? | |
James1988 | zaterdag 3 december 2016 @ 01:11 |
Daar heb ik nooit ingezeten | |
Dr_Flash | zaterdag 3 december 2016 @ 01:11 |
Oh jawel Ik weet nog dat er speciale roodgele ICR rijtuigen waren die pasten bij die 118x locs. Daarin had je Telefooncellen zodat je vanuit de trein kon bellen voor een gulden per minuut of zo Niet zo lang daarna kwamen de Kermits met de Greenpoints, die het ook niet lang uitgehouden hebben | |
Dr_Flash | zaterdag 3 december 2016 @ 01:12 |
Nee ÖBB rijtuigen in NS dienst heb ik ook nooit in gezeten. Wel de Belgische I6/I10 stammen vanaf Amsterdam Centraal. | |
Prins_Pils | zaterdag 3 december 2016 @ 01:13 |
De stoeltjes in die ÖBB-rijtuigen waren nog grotere springkussens dan de ICK-stoeltjes Was in 2011. | |
James1988 | zaterdag 3 december 2016 @ 01:13 |
Deze? | |
Dr_Flash | zaterdag 3 december 2016 @ 01:14 |
Ja, maar dan de hele trein | |
James1988 | zaterdag 3 december 2016 @ 01:15 |
Tegen de tijd dat ik vaker met de trein ging reizen was NS al begonnen om ze in zuurstokkleuren te steken. | |
Prins_Pils | zaterdag 3 december 2016 @ 01:15 |
In de Bs konden toen de raampjes nog echt open enzo want die werden niet gezuurstokkificeerd | |
Dr_Flash | zaterdag 3 december 2016 @ 01:16 |
trouwens, over Roosendaal gesproken: wat is er eigenlijk hiermee gebeurd? | |
James1988 | zaterdag 3 december 2016 @ 01:17 |
Dat hokkie staat er nog steeds dacht ik, want monument? | |
Prins_Pils | zaterdag 3 december 2016 @ 01:17 |
Nederlands laatste klassieke seinhuis zo'n beetje? Was die niet verplaatst? | |
James1988 | zaterdag 3 december 2016 @ 01:18 |
Ah, inderdaad! http://www.treinreiziger.(...)al_verplaatst-145180 | |
Dr_Flash | zaterdag 3 december 2016 @ 01:20 |
Er was een hoop gedoe over, jaren geleden. Hij moest weg, gesloopt. Nee nee dat mocht niet poehh poeh ditdat. Toen zou hij verplaatst worden, ook geen geld voor bla bla. Geen idee hoe het nu is. Misschien is het al 5 jaar geleden gesloopt, misschien staat het er gewoon nog. | |
#ANONIEM | zaterdag 3 december 2016 @ 01:21 |
Daar hebben nog heel lang asbakken in gezeten, waar de Meester nog rustig een sjekkie kon roken tijdens de rit | |
Prins_Pils | zaterdag 3 december 2016 @ 01:22 |
In zijn vuilwitte shirtje en afgeknipte spijkerbroek | |
Dr_Flash | zaterdag 3 december 2016 @ 01:23 |
Coolcool, en welk jaar is dat? En waar staat het nu? | |
#ANONIEM | zaterdag 3 december 2016 @ 01:23 |
Zoals het ook hoort. | |
Dr_Flash | zaterdag 3 december 2016 @ 01:24 |
Zo ben ik ook nog weleens op de bok gevraagd door een machinist van een AM75 (varkensneus) Die zat ook letterlijk in zijn gele pisvlekkenhemdje op een keukenstoel achter de stuurtafel | |
Prins_Pils | zaterdag 3 december 2016 @ 01:25 |
Ik heb ze in Portugal nog wel gezien. Gewoon een Any Random Reiziger op het perron die ineens de cabine inklimt omdat het de piloot blijkt te zijn | |
James1988 | zaterdag 3 december 2016 @ 01:26 |
De verplaatsing was in 2013, het huisje staat nu ergens aan de Bosstraat in Roosendaal. Mapslinkje: https://www.google.nl/map(...)1.548142!4d4.4659292 | |
Prins_Pils | zaterdag 3 december 2016 @ 01:34 |
Ik heb deze foto vast al eens eerder gepost maar ik ben er stiekem wel een klein beetje trots op. In 2011 zette deze kloeke loc nog de CNL voor op Amsterdam Centraal vanaf de Wgm.. | |
James1988 | zaterdag 3 december 2016 @ 01:36 |
I 'member. | |
Prins_Pils | zaterdag 3 december 2016 @ 01:38 |
| |
#ANONIEM | zaterdag 3 december 2016 @ 02:08 |
Mijn foto hoogtepunt is wel de ICE met een crappy oude iPhone geschoten in het centrum van Ede. En die foto heb ik niet eens meer, maar het was een topper. | |
James1988 | zaterdag 3 december 2016 @ 02:15 |
Oh! Ja! Nou je het zegt... Deze is ook wel redelijk uniek... | |
Prins_Pils | zaterdag 3 december 2016 @ 02:19 |
Wauw behoorlijk Zo heb ik er ook nog wel eentje, al zal dat vaker voorkomen.. [ Bericht 0% gewijzigd door Prins_Pils op 03-12-2016 02:59:16 ] | |
derLudolf | zaterdag 3 december 2016 @ 06:36 |
Das niet geheel onwaarschijnlijk. | |
MTL | zaterdag 3 december 2016 @ 08:14 |
Je hebt stuk en stuk. Een 1700 bedienen zal gok ik zo niet meer lukken door de aangepaste kabels, maar andere dingen werken nog prima Half jaartje geleden kreeg een collega de remmen niet meer gelost van de ICD. Had een of andere lul dus de remkraan in de stuurstand achter de vergrendeling vandaan weten te halen en was dus effectief aan het remmen, maar omdat enkel de kraan nog aanwezig was en de hendel om de kraan te bedienen niet, werd het nog een kloteklusje ook om dat ding weer in de vergrendeling te krijgen | |
Darkwing_Duck | zaterdag 3 december 2016 @ 08:59 |
"Een ex-student in Utrecht Dat had op 't forum eens ge-zegd Een Rondje-N-L Ja dat lukt mij wel... Ja, dat viel bij spoorfans niet heel slecht..." | |
b2py | zaterdag 3 december 2016 @ 09:19 |
Afgelopen week in Den Bosch. Machinist komt aan op perron zes met trein, maat van mij staat op vier te wachten op IC naar Utrecht. Heeft de mcn de deur naar niet perronzijde open staan om rustig te roken in de cabine. Niet bedekende dat iedereen het vanaf vier gewoon kon zien. | |
GlenSpey | zaterdag 3 december 2016 @ 09:24 |
Als vanuit voorbijrijdende treinen wordt vermoed dat jij wil springen dan wordt er vanzelf een aanwijzing VR (voorzichtig rijden) afgegeven aan iedere passerende trein. Niet veel later komt ook de politie wel bij je uit om te kijken wat je aan het doen bent Ik kan me niet inleven in een springer maar ik denk dat wanneer 'het moment' daar is het toch een stuk enger is dan het in eerste instantie leek. Veel mensen twijfelen denk ik, houden zich schuil tussen het gras in de berm of achter een bovenleidingpaal ofzo, worden vervolgens gespot door een voorbijrijdende trein en kunnen zo alsnog gevat worden voor ze springen. Behalve dan een paar minuten extra vertraging (doorgaans) merken reizigers daar verder niets van. Heb dat zelf ook al een paar keer meegemaakt (nee, geen daadwerkelijke springers gelukkig). iig, als ik op een rangeerterrein loop en op een paar meter afstand van een geparkeerde trein het spoor oversteek dan zie je pas werkelijk hoe groot die dingen zijn. Kan me niet voorstellen dat ik dat met 140 op me af zie razen en er dan voor spring | |
DeaDLocK2K | zaterdag 3 december 2016 @ 09:31 |
Zie je me zwaaien Darkwing? | |
Darkwing_Duck | zaterdag 3 december 2016 @ 09:45 |
Zit je op station Val D'europe? | |
DeaDLocK2K | zaterdag 3 december 2016 @ 10:24 |
Charles de Gaulle. Overstappen naar het verre oosten. | |
Darkwing_Duck | zaterdag 3 december 2016 @ 10:27 |
Ah ok ,dan zal je waarschijnlijk wel zo over Disney vliegen, t zonnetje schijnt en geen bewolking, met een beetje mazzel kan je ons zien liggen | |
Mr_Klaasje | zaterdag 3 december 2016 @ 10:32 |
Dat is behoorlijk indrukwekkend ja. Ik heb wel eens een buitenopname op het inspectiepad bij Herfte gedaan. Als zo'n bakbeest dan met een enorm tempo langs komt jagen is hij erg groot. Al is het maar omdat het inspectiepad al lager is dan het spoor zelf. | |
bork | zaterdag 3 december 2016 @ 10:41 |
Deze blijft gelukkig staan maar wordt as we speak rondom volgebouwd met appartementen niet mijn foto btw, wel een fraai plaatje. | |
ziggyziggyziggy | zaterdag 3 december 2016 @ 11:24 |
Meestal een verzoek van de politie om met aanwijzing te gaan rijden omdat ze een suïcidaal persoon zoeken. Dan heeft iemand thuis een afscheidsbriefje gevonden, of zijn ze bij een instelling iemand kwijt. | |
b2py | zaterdag 3 december 2016 @ 12:16 |
| |
Duvel | zaterdag 3 december 2016 @ 12:44 |
Dat is niet mijn film, vriend! | |
Duvel | zaterdag 3 december 2016 @ 12:46 |
Idd. Als je niet te groot bent, kun je de trekhaak in je mond verwachten... | |
derLudolf | zaterdag 3 december 2016 @ 12:54 |
Jij hebt een Hotline met Zuidlaren? | |
Darkwing_Duck | zaterdag 3 december 2016 @ 13:32 |
Ik kwam hier op uit per toeval | |
Prins_Pils | zaterdag 3 december 2016 @ 13:39 |
'Hoe gaat-ie uit?' | |
Dr_Flash | zaterdag 3 december 2016 @ 14:02 |
Nou wat weer een lol he | |
Zelfscanner | zaterdag 3 december 2016 @ 15:15 |
Weer lekker slim bezig. Weekend van 10-11 december geen treinen naar Maliebaan door werkzaamheden. En laat daar nou net een festival zijn waarbij de trein propvol is en altijd extra rijdt. Plannen kunnen ze wel bij profail
[ Bericht 18% gewijzigd door Zelfscanner op 03-12-2016 15:23:16 ] | |
Darkwing_Duck | zaterdag 3 december 2016 @ 15:30 |
Wat vond je van mijn rijmpje... | |
Maegrim | zaterdag 3 december 2016 @ 15:32 |
Salatrel | zaterdag 3 december 2016 @ 15:46 |
Pieten zonder geel hesje | |
Dr_Flash | zaterdag 3 december 2016 @ 15:56 |
| |
derLudolf | zaterdag 3 december 2016 @ 18:11 |
Tjah, er zijn elk weekend zoveel festivals, ze kunnen ook niet met elk festival rekening houden lijkt me... Kijk, in het weekend van de ZC op Arnhem-Winterwijk gaan knutselen is niet heel handig. Of tijdens Lowlands tussen Amersfoort en Zwolle. | |
Zelfscanner | zaterdag 3 december 2016 @ 20:35 |
Welke treinfokker was er net in Wedden Dat? [ Bericht 1% gewijzigd door Zelfscanner op 03-12-2016 21:04:24 ] | |
Peterselieman | zaterdag 3 december 2016 @ 20:54 |
Geen idee, maar het was een niet echt ingewikkelde weddenschap. Hij wilde in eerste instantie met het Veendamtreintje naar Haren | |
Dr_Flash | zaterdag 3 december 2016 @ 21:17 |
Bestaat dat nog ja? | |
Peterselieman | zaterdag 3 december 2016 @ 21:22 |
Heet nu: Ik wed dat ik het kan | |
bork | zaterdag 3 december 2016 @ 21:24 |
Geen last van gehad vandaag. | |
Dr_Flash | zaterdag 3 december 2016 @ 21:27 |
Nog slechter. Iedereen kan wel alles wedden dat ie het kan. Nou nog iemand die er een rat's ass om geeft | |
Prins_Pils | zaterdag 3 december 2016 @ 21:29 |
Het is op SBS, daar kijkt toch geen kip naar | |
James1988 | zaterdag 3 december 2016 @ 23:57 |
Bron: BN DeStem Leuk initiatief. Het zou nog mooier zijn geweest als ze wél via de HSL waren gegaan. | |
Dr_Flash | zondag 4 december 2016 @ 00:12 |
ja hoe gaan ze nou dan? Via Roosendaal - Essen? | |
James1988 | zondag 4 december 2016 @ 00:17 |
Lijkt me wel, via Maastricht is een beetje om | |
Dr_Flash | zondag 4 december 2016 @ 00:20 |
Budel | |
James1988 | zondag 4 december 2016 @ 00:23 |
| |
Xetran | zondag 4 december 2016 @ 00:46 |
Hmm werk in m'n achtertuin tusesn Arnhem - Zevenaar. Klote herrie om deze tijd hey | |
Dr_Flash | zondag 4 december 2016 @ 01:08 |
Prins_Pils | zondag 4 december 2016 @ 01:35 |
Er was net een trein een partij vónken aan het trekken het verlichtte de hemel en je hoorde de panto ook echt schrapen kkgggggggggggggggg. Is ook vrij mistig. Wordt nog leuk met de opstart morgen | |
dennistd | zondag 4 december 2016 @ 01:48 |
Was in Hengelo vanmiddag ook al rond 16.30u, maar dat was dan ook een ICM op het weinig gebruikte spoor bij het perron van Hengelo FBK. | |
24Fan | zondag 4 december 2016 @ 02:45 |
Heb nog een keer op een bankje bij station Essen de nacht doorgebracht omdat de trein niet meer verder ging naar Nederland en een taxi terug zo'n 200 euro ging kosten. Voortaan iets beter de treintijden bekijken. | |
Dr_Flash | zondag 4 december 2016 @ 02:46 |
Toen ik nog in Brabant woonde geing ik nog weleens naar Essen om gewoon in het buitenland te zijn, en om een frietje te halen | |
derLudolf | zondag 4 december 2016 @ 02:57 |
Ohne schnitzel? | |
Dr_Flash | zondag 4 december 2016 @ 02:59 |
ja met een frikkedelleke | |
b2py | zondag 4 december 2016 @ 08:28 |
Leuk die Gotthardtunnel: http://www.sueddeutsche.d(...)-vorangeht-1.3275087 | |
Cassius | zondag 4 december 2016 @ 11:35 |
Wat heb ik nu aan m'n fiets draad hangen? http://www.rtvnoord.nl/ni(...)ningen-en-Europapark | |
Salatrel | zondag 4 december 2016 @ 13:55 |
Wat een aanstellerij. Gewoon laten rollen en de andere stroomafnemer opzetten | |
tripel7 | zondag 4 december 2016 @ 14:12 |
'De NS schat in dat de storing pas na middernacht, rond 02:00 maandagochtend, is verholpen', lees; 'meh, we willen eigenlijk van onze vrije dag genieten, we doen het morgen wel' | |
Darkwing_Duck | zondag 4 december 2016 @ 14:50 |
Ik denk dat jullie het niet over dezelfde Essen hebben... | |
Zelfscanner | zondag 4 december 2016 @ 14:52 |
Zo dacht ik dus ook Of gewoon geen zin om naar Groningen te gaan. Dit moet toch zo gedaan zijn? | |
Peterselieman | zondag 4 december 2016 @ 14:56 |
behalve als het personeel dat aan de bovenleidingen werkt al elders ingezet is natuurlijk | |
Peterselieman | zondag 4 december 2016 @ 16:41 |
Geinig dat ze in de UK de RILA ook gebruiken | |
b2py | zondag 4 december 2016 @ 17:00 |
Nederlandse vinding he, net zoals de export van Eurailscout | |
Peter | zondag 4 december 2016 @ 17:01 |
Wat is RILA? | |
Peterselieman | zondag 4 december 2016 @ 17:03 |
Als je het filmpje bekijkt dan zie je een apparaat met een antenne op de koppeling van de loc zitten. Dat is de RILA-module | |
dennistd | zondag 4 december 2016 @ 17:24 |
Maar hier lijkt er apart een loc voor ingezet worden, terwijl in Nederland gewoon op reizigerstreinen meegelift wordt. Overigens heb ik hier ook al een hele tijd geen RILA meer gezien. | |
dennistd | zondag 4 december 2016 @ 17:24 |
http://www.energievoorzie(...)aildata/raildata.htm | |
Peter | zondag 4 december 2016 @ 18:04 |
tnx | |
James1988 | zondag 4 december 2016 @ 18:55 |
Kan zijn dat het reizigersmaterieel niet de juiste koppelingen heeft? In het VK zijn Dellner-koppelingen gangbaarder, terwijl wij hier eerder voor Scharfenbergkoppelingen kiezen. | |
James1988 | zondag 4 december 2016 @ 20:28 |
| |
Duvel | zondag 4 december 2016 @ 21:27 |
Apart, zo stuk ziet het toch niet uit. | |
derLudolf | zondag 4 december 2016 @ 21:30 |
Het is zondag en weet je wel niet hoe ver weg Groningen is | |
Dr_Flash | zondag 4 december 2016 @ 21:55 |
Wat is dat toch voor onzin om exact dezelfde footage twee keer achter elkaar te monteren? | |
Peterselieman | zondag 4 december 2016 @ 22:12 |
Het is niet exact hetzelfde. Kijk maar links naar het bouwterrein | |
Dr_Flash | zondag 4 december 2016 @ 22:20 |
Dan nog voegt de tweede helft geen ene kut toe. | |
ziggyziggyziggy | zondag 4 december 2016 @ 22:39 |
Volgens mij heeft-ie de draad over een paar honderd meter stukgetrokken. In een wisselstraat, dus vast meerdere draden en ophangingen. | |
GlenSpey | zondag 4 december 2016 @ 22:43 |
Nou gasten, vanaf deze week mag ik de examens machinist weer eens proberen, stress level over 9000. Wish me luck | |
DeaDLocK2K | zondag 4 december 2016 @ 22:50 |
Hey. Dit jaar mag ik van Danny zonder geoblock op Fok! Bedankt! | |
dennistd | maandag 5 december 2016 @ 01:23 |
Fles, je moet vanaf volgende week een keer het lijntje van Münster naar Rheda-Wiedenbrück doen: er wordt een nieuw station geopend (en een oude Bedarfshalt gesloten) http://www.deutschebahn.c(...)tfest_Warendorf.html | |
bork | maandag 5 december 2016 @ 01:29 |
Dennis heb je nog spoort(r)ips voor Schwarzwald e.o. vanaf 18 december? | |
dennistd | maandag 5 december 2016 @ 01:37 |
Ja, op 14 januari schijnt de trein van Baden-Baden over de Schwarzwaldbahn naar Konstanz erg gezellig te zijn! Niet echt tips verder, ik neem aan dat je de lijn Freiburg-Titisee-Seebrugg al wel kent? | |
Zelfscanner | maandag 5 december 2016 @ 01:52 |
Wat houdt dit in? | |
Fred | maandag 5 december 2016 @ 04:09 |
Succes! Met het wieltje ga je vooruit, met de kraan kan je stoppen, als de bel gaat je voet op de juiste plek zetten en met de microfoon kan je een poging doen de passagiers te vertellen waar je gaat stoppen (Zal vast een stuk ingewikkelder zijn ) | |
Maegrim | maandag 5 december 2016 @ 08:01 |
Ik wens je liever gewoon kunde om de examens zonder geluk te halen | |
James1988 | maandag 5 december 2016 @ 08:01 |
Breek een been! | |
GlenSpey | maandag 5 december 2016 @ 08:54 |
De examens bestaan uit meerdere delen (modules), in mijn geval vijf stuks. Voor deze modules moet je bij allemaal 80% goed of beter halen (vrij vertaald, alles beneden een 8 is onvoldoende). Je kan het wel vergelijken met je rijbewijs theorie, een mix van feitelijke vragen en (moeilijkere) inzichtsvragen. Haha, was het maar zo makkelijk inderdaad
Thnx | |
derLudolf | maandag 5 december 2016 @ 09:00 |
Volgens mij zit ik nu in een stoptrein naar Zwolle met vier stellen De sneltrein van 8:15 (vertrek uit Emmen) was dermate vertraagd dat in Coevorden gecombineerd werd. 10 bakken lang is deze trein nu dus. | |
derLudolf | maandag 5 december 2016 @ 09:01 |
Hals und Beinbruch | |
James1988 | maandag 5 december 2016 @ 09:05 |
Creatief | |
_serial_ | maandag 5 december 2016 @ 09:08 |
Succes! | |
derLudolf | maandag 5 december 2016 @ 09:10 |
Jup. Dus Dennis, mocht je toevallig opweg zijn naar Ommen met de bus | |
MTL | maandag 5 december 2016 @ 09:18 |
Dat gaat ongetwijfeld goed komen! Veel succes er mee! | |
b2py | maandag 5 december 2016 @ 09:21 |
Succes! | |
Dr_Flash | maandag 5 december 2016 @ 09:40 |
Nja Dat soort "Bahnhofsfest" wil in de praktijk nog weleens tegenvallen Sowieso, het hele lijntje naar Heinsberg moet ik ook nog. En is die ring om Aachen nou eindelijk klaar? | |
GlenSpey | maandag 5 december 2016 @ 09:57 |
Dank dank Pfoe, mag t wel hopen! Aan de voorbereiding zal t niet liggen maar het blijft ergens een grote gok, vooral omdat t nu in 1 keer goed moet gaan. No more freebees... | |
b2py | maandag 5 december 2016 @ 10:00 |
Ah joh, NS biedt zat andere vacatures | |
dennistd | maandag 5 december 2016 @ 10:14 |
Nee, ik mag vanmiddag naar Leusden. Ik ga tijdelijk ook in Amersfoort en omgeving rijden is de bedoeling. | |
derLudolf | maandag 5 december 2016 @ 10:27 |
Het waren overigens ook een vier stellen maar drie. Er is maar een stel bij voorgekoppeld, OV tijden was niet juist blijkbaar | |
#ANONIEM | maandag 5 december 2016 @ 10:41 |
Mooi dorp. Ik ben er geboren en heb er 16 jaar gewoond | |
ReisT | maandag 5 december 2016 @ 10:41 |
De ring is in juni geopend. Nu kan je dus in 75 minuten van Stolberg Alstadt via Stolberg Hbf gleis 27, Stolberg Hbf gleis 1 en Aachen Hbf naar Stolberg Hbf gleis 44. Mocht je daar zin in hebben. | |
Dr_Flash | maandag 5 december 2016 @ 11:10 |
huh wat? | |
#ANONIEM | maandag 5 december 2016 @ 11:12 |
Op Dumpert stond dit filmpje van die auto die door de geluidswal reed. (nee, niet met >300m/s ) | |
derLudolf | maandag 5 december 2016 @ 12:08 |
Hebben ze nieuwe hesjes? | |
Salatrel | maandag 5 december 2016 @ 12:28 |
nee dat is weer wat anders | |
Zelfscanner | maandag 5 december 2016 @ 13:14 |
Deze mensen geven echte papiertjes | |
ReisT | maandag 5 december 2016 @ 13:29 |
Het is wel wat omslachtig ja. http://avv.de/files/avv/f(...)hlp_stolberg_hbf.pdf Treintje komt uit Altstadt (onder), stopt op spoortje 27, combineert op Gbf met treintje uit Düren, en komt weer binnen op spoor 1. Daarna rijdt ie dan de hele ring om Aachen die eindigt op kopspoortje 44. En dan het hele verhaal weer in omgekeerde volgorde. | |
spectrumanalyser | maandag 5 december 2016 @ 13:38 |
oei, een aanrijding met een persoon op de Kerkelaan in Heiloo. geen treinverkeer tussen Alkmaar en Haarlem/Zaandam. naar verwachting om 16:00 uur is de verstoring verholpen. | |
Zelfscanner | maandag 5 december 2016 @ 13:44 |
Is het weer zover | |
bork | maandag 5 december 2016 @ 13:47 |
yup hartelijk bedankt voor de moeite! | |
bork | maandag 5 december 2016 @ 14:07 |
drie en een half jaar gevangenisstraf voor de treindienstleider die de veroorzaker is van het ongeluk bij Bad Aibling. -> http://www.br.de/nachrichten/badaibling-prozess-urteil-100.html | |
derLudolf | maandag 5 december 2016 @ 15:42 |
Titiesehen? | |
Prins_Pils | maandag 5 december 2016 @ 15:48 |
Gekkenwerk | |
Litpho | maandag 5 december 2016 @ 20:10 |
Succes . | |
GlenSpey | maandag 5 december 2016 @ 20:12 |
Ik dank u | |
dennistd | maandag 5 december 2016 @ 20:29 |
Bij deze wil de mensen die zich vanaf 11 december in het rood omcirkelde gebied begeven waarschuwen: ik ga tijdelijk ook in de Provincie Utrecht rijden | |
James1988 | maandag 5 december 2016 @ 20:30 |
Op stads- of streekdiensten? | |
Peterselieman | maandag 5 december 2016 @ 20:31 |
Succes | |
bork | maandag 5 december 2016 @ 20:33 |
ook in Stadsbussen? | |
ReisT | maandag 5 december 2016 @ 20:35 |
Bij Syntus, Neem ik aan? Dan zal het over streekdiensten gaan. | |
Prins_Pils | maandag 5 december 2016 @ 20:36 |
En de stadsdienst Amersgoort. | |
dennistd | maandag 5 december 2016 @ 20:38 |
Stad Amersfoort, Soest en Veenendaal en voor de rest streek. | |
dennistd | maandag 5 december 2016 @ 20:39 |
Oh ja, voor bork: met lijn 50 kan ik ook in de stad Utrecht komen. Maar dat is de enige lijn in de stad. | |
bork | maandag 5 december 2016 @ 20:47 |
die komt wel over de Biltstraat | |
bork | maandag 5 december 2016 @ 20:48 |
Das een aardig ritje btw, helemaal naar Wageningen . | |
dennistd | maandag 5 december 2016 @ 20:50 |
Of Veenendaal, heel handig om één lijnnummer te gebruiken voor een lijn met twee heel verschillende eindbestemmingen | |
ReisT | maandag 5 december 2016 @ 21:37 |
Zou leuk zijn om je tegen te komen hier, Ik wens je vast veel rijplezier. | |
Dr_Flash | maandag 5 december 2016 @ 23:10 |
I see what you did there. | |
dennistd | maandag 5 december 2016 @ 23:29 |
Het viel me vanmiddag trouwens vanuit de auto op dat er een oude vuilwagen (zo'n ACTS-geval, van Spaarnelanden) tussen het spoor en de A1 staat bij die vuilstort bij Barneveld. Staat dat ding er al langer? | |
Eix | maandag 5 december 2016 @ 23:56 |
Hoe bedoel je? Ik kan me nog een groots Bahnhofsfest herinneren in ik meen Walheim. Ofzo. | |
Dr_Flash | dinsdag 6 december 2016 @ 00:09 |
Echt meteen toen ik jou als laatste poster zag wist ik dat je het hier over ging hebben | |
Prins_Pils | dinsdag 6 december 2016 @ 00:15 |
Nou ben ik benieuwd, vertel eens over dat feest? | |
Eix | dinsdag 6 december 2016 @ 00:18 |
Welk feest? | |
Dr_Flash | dinsdag 6 december 2016 @ 00:18 |
3 oktober 2009, geen idee meer wat er gevierd werd. We namen de bus van AC Hbf naar Walheim. Daar was een springkussen, een feesttent waar eoa moeke in een pan met worsten stond te roeren. En een paar sjappies reden de 100 meter in een pomplorrie op en neer tussen het stationsgebouw en de overweg. En bij de overweg stond nog een Unimog. En je kon ook het seinhuis in, dat was nog wel soort van interessant ook voor een minuut of tien. Vijf. En als Eix en ik er niet geweest waren, waren er een kwart minder bezoekers geweest die dag | |
Dr_Flash | dinsdag 6 december 2016 @ 00:22 |
Het station. Feesttent en springkussen. Seinhuis van binnen. Unimog | |
Prins_Pils | dinsdag 6 december 2016 @ 00:27 |
Jemig Volgens wikipedia was er dit: Wat het dan ook in godsnaam mag zijn. https://de.wikipedia.org/wiki/Walheim_(Aachen)#Vennbahn | |
Eix | dinsdag 6 december 2016 @ 00:28 |
dat je ook nog de datum weet met foto's en al. ik had de herinnering al verdrongen. Enige wat me nog bijstaat is dat seinhuis en een overweg met een joekel van een gietijzeren spoorboom. Type voertuigkerende barrier. | |
Dr_Flash | dinsdag 6 december 2016 @ 00:28 |
Oh wauw, het moest echt wat voorstellen ja? Nou, dat deed het niet. | |
Prins_Pils | dinsdag 6 december 2016 @ 00:31 |
24 april 2014. TOEN was er pas een feesje In de lokale Rivierenwijk werd een fietstunnel geopend onder de spoorlijn door, tussen Dvge en Snipperling Aansluiting. Een fietstunnel. Fietstunnel. Met dit feestje waar de hele buurt bij was, ondergetekende incluis. En wethouders en de regiodirecteur van Prorail. Het mocht wat kosten blijkbaar Ik woonde zelf schuin tegenover de tunnel en nu nog steeds in de buurt, ik maak er werkdagelijks gebruik van dus ja, ik ben er wel blij mee | |
Dr_Flash | dinsdag 6 december 2016 @ 00:35 |
Genoemde pomplorriesjappies. Eix op weg naar het seinhuis In de verte die Unimog. | |
Prins_Pils | dinsdag 6 december 2016 @ 00:37 |
Op deze twee foto's heb je alle aanwezigen wel geportretteerd? | |
Dr_Flash | dinsdag 6 december 2016 @ 00:37 |
Zonder overdrijven, minimaal de helft | |
bork | dinsdag 6 december 2016 @ 00:40 |
7 December (her-)opening Utrecht CS https://www.prorail.nl/pr(...)ing-utrecht-centraalhttps://www.facebook.com/events/281817008843677/ | |
Dr_Flash | dinsdag 6 december 2016 @ 00:41 |
Flikker toch eens op met die onzin iedere keer. | |
bork | dinsdag 6 december 2016 @ 00:42 |
| |
Dr_Flash | dinsdag 6 december 2016 @ 00:46 |
Ja jij niet hoor borkie Oneluv jeweetz Maar kom op hee wat is dat steeds voor onzin dat een station "opnieuw geopend" moet worden? Gisteren was het ook al open en vorige maand en vorig jaar ook. En toen reden er praktisch dezelfde treinen, okee geen CNL mee. Moeten we nu het station feestelijk voor de tweehonderdtweeëntachtigduizendste keer openen OMDAT de CityNightLine niet meer rijdt? Of zo? Waar slaat dit op? Gewoon, ophouden met die onzin. | |
Prins_Pils | dinsdag 6 december 2016 @ 00:52 |
Wordt het net zo'n groot feest als in Walheim?
| |
Dr_Flash | dinsdag 6 december 2016 @ 00:53 |
Is worstenmoeke al gebeld? Anders gaat het mis natuurlijk. | |
dennistd | dinsdag 6 december 2016 @ 01:14 |
Afgelopen week zijn er al twee mogelijke kandidaten daarvoor op het station geweest om vast wat rond te kijken
| |
Prins_Pils | dinsdag 6 december 2016 @ 01:15 |
Wie paint ze even achter een pan worsten? | |
b2py | dinsdag 6 december 2016 @ 07:48 |
Maare Dennis, moet je nou helemaal vanuit Oldenzaal naar Utrecht reizen om daar die bus te besturen? Jeezz | |
Dr_Flash | dinsdag 6 december 2016 @ 08:25 |
Nee, als je de trein 200 meter verderop weg zet hoef je daar niks over om te roepen. Gewoon lekker met de hele scholierenwolk in de aller achterste deur. Wat geeft het, we zijn toch al te laat. Maar wel Omroepen dat er geen bistro in de Pimpel zit. Dat boeit namelijk wel, of zo. #chagrijnig. #nietnodig. #nualeenkutdag. | |
derLudolf | dinsdag 6 december 2016 @ 09:50 |
Utrecht-Wageningen is de 50 dus die rit is nog wat langer. | |
derLudolf | dinsdag 6 december 2016 @ 10:02 |
Ik ken dit wel https://nl.m.wikipedia.or(...)voor_Gewas_en_Arbeid Maar in die viering zal wel geen trein betrokken zijn. Er zijn ook allerlei moderne niet kerkelijke uitvoeringen van die dag. | |
dennistd | dinsdag 6 december 2016 @ 10:33 |
Stalling Amersfoort mag ik heen. En waar ik woon is zelfs nog een paar kilometer verder dan Oldenzaal, 125km enkele reis dus 250km op een dag. Ze bieden gelukkig een redelijke reiskostenvergoeding, anders had ik het niet gedaan. En hier in Twente is vanaf de nieuwe dienstregeling een stuk minder werk (5% van de DRU's verdwijnt), terwijl het uitzendbureau mij daar volop uren kan bieden. De komende weken zal ik een heleboel daar zitten, daarna wordt het weer meer hier in Twente omdat ze dan in Utrecht meer nieuwe chauffeurs hebben. Altijd elke dag op en neer zou ik ook niet willen, maar zoals het nu geregeld is (o.a. geen vroege diensten) heb ik er niet zulke problemen mee. Bij late(re) diensten heb je ook weinig last van files gelukkig. | |
Salatrel | dinsdag 6 december 2016 @ 10:41 |
Herkenbaar de files staan bij mij ook altijd aan de andere kant van de vangrail | |
Goverman | dinsdag 6 december 2016 @ 10:42 |
3 oktober is in Duitsland dag van de eenheid. Op die dag werden de DDR en de BRD in 1990 herenigd. Dat wordt in heel Duitsland gevierd. Op sommige plekken kennelijk wat fanatieker dan op andere... | |
dennistd | dinsdag 6 december 2016 @ 10:46 |
De Tag der Einheit wordt door de Duitsers vooral in Enschede gevierd heb ik altijd het idee. Dat is zo'n dag dat de hele stad (en zelfs daarbuiten) vast staat met wit-zwarte kentekens... | |
Dr_Flash | dinsdag 6 december 2016 @ 10:57 |
Ja dat weet ik Maar daar ging dit niet over | |
Dr_Flash | dinsdag 6 december 2016 @ 11:00 |
Het was de eerste versie van een inmiddels langjarigetraditie
| |
Darkwing_Duck | dinsdag 6 december 2016 @ 11:26 |
Stukje huisvlijt vandaag op t station vanwege de smog Beetje jammer dat er tussen Parijs en luchthaven Cdg een paar 'saloperie de caténaire' is. Dus daar rijdt niks. En op lijn A valt ook 75 procent van de treinen uit | |
Peterselieman | dinsdag 6 december 2016 @ 11:29 |
Zet er nog even bij: Gratis vervoer vandaag Snappen de Nederlanders het ook | |
Kansenjongere | dinsdag 6 december 2016 @ 11:33 |
Een beetje Nederlander, met of zonder taalgevoel, herkent direct het woord voor gratis in elke willekeurige vreemde taal. | |
DeaDLocK2K | dinsdag 6 december 2016 @ 12:18 |
Waar? | |
DeaDLocK2K | dinsdag 6 december 2016 @ 12:19 |
Wat ik nog veel schrijnender vind is dat het altijd geopend wordt voordat het daadwerkelijk Af is. Alsof je niet nog het aankomende decennium in een teringbende rondwandelt daar. | |
Kansenjongere | dinsdag 6 december 2016 @ 12:23 |
Dat snap ik inderdaad ook niet, een jaar geleden was er ook een opening omdat een bepaalde fase was afgesloten. Wacht dan met de volgende (definitieve) opening tot het hele station af is. | |
b2py | dinsdag 6 december 2016 @ 12:51 |
Het is de opening van de terminal, de spullenboel daaronder heeft nog wel wat te doen | |
Duvel | dinsdag 6 december 2016 @ 12:58 |
Ik heb via-via wat foto's gezien, het was behoorlijk stuk en op een rottige plek. Dus wel begrijpelijk dat het herstel zo lang duurde. | |
Duvel | dinsdag 6 december 2016 @ 13:08 |
Maar, is het hebben van twee heel verschillende eindbestemmingen niet een wezenskenmerk van een buslijn? Ringlijnen uitgesloten? | |
Salatrel | dinsdag 6 december 2016 @ 13:12 |
Bij station Rotterdam zuid staat de dixie voor de baanwerkers gewoon in de ballast lekker dichtbij | |
derLudolf | dinsdag 6 december 2016 @ 13:40 |
Is er eigenlijk een mooi gedeelte van Utrecht CS? Ik kom er eigenlijk maar weinig, maar Zwolle, Amsterdam CS, Arnhem, Deventer, het heeft allemaal wel wat Rotterdam ziet er ook leuk uit maar ben ik nog niet geweest maar lijkt ook mooi. Utrecht vind ik maar een grijze donkere bedoening voor 's lands grootste treinstation | |
dcm360 | dinsdag 6 december 2016 @ 13:44 |
Utrecht is vergeleken met Rotterdam juist vrij licht. Zeker aan de kant van de lagere sporen is Rotterdam Centraal maar een donker hol. | |
b2py | dinsdag 6 december 2016 @ 14:01 |
Dat kan ik alleen maar beamen | |
Mr_Klaasje | dinsdag 6 december 2016 @ 14:29 |
Al vind ik Rotterdam wel sfeervoller dan Utrecht Centraal. | |
bork | dinsdag 6 december 2016 @ 14:36 |
Net al een Syntus-bus gespot op de Amsterdamsestraatweg, out barreltje, helemaal wit | |
Darkwing_Duck | dinsdag 6 december 2016 @ 14:41 |
Lol! 'Dames en heren, door een storing rijden er geen RER's naar de luchthaven. SNCF zet TGV's in.... ' En t is echt, ik zit nu gratis in een eerste klas dubbeldeks TGV. En ga zo volgensmij een boogje doen die niet in reizigersdienst zit Fapfap |