ziggyziggyziggy, houdt niet van treinen, wel van spoorwegen. Dr_Flash, Wereldreiziger. Bordjesknaller. Topografiespecialist. Vraagt zich af hoelang er nog Dieseltractie bij ACTS is. Geilt stiekem op blonde S&V meisjes Scarlet_Dragonfly, random betweter die een hekel heeft aan OV-chipkaart-haters. James1988, geilt op treinenbouwer Alstom, hogesnelheidstreinen, SNCF en Duitsland. En Brabant. Yreal, vindt de infrastructuur/logistiek interessant en wordt sowieso opgewonden van alles met meer dan 1000 pk. greavy, vindt de OV-chipkaart maar niks en ziet i.p.v. het huidige materieel liever overal VIRM's rijden. bork, voor alle mooie plaatjes, kloppende info en kindvriendelijke verhalen. Crientj, Ginger, Servexmeisje en inspiratieloos. Eet graag 714's. Darkwing_Duck, der Nahverkehrsprofi. Parijskenner. Heeft al het spoor van Monaco bereden. Luxemburg op wensenlijstje. Flodder450, Is een keer komen aanlopen en is sindsdien van de partij in deze reeks! b2py, Alcoholist, weersonheilsprofeet en zeurpiet met een spoorhobby. Verliefd op PKP IC. Ireyon, de Baas van Roosendaal, achtbaanspecialist. (Is tenslotte ook rails) Peterselieman, PSM voor intimi, voor al uw kruidvatkaartjes over de grens. dennistd, Fantacolist, civiel vervoer. Zug-Chef, Arrivalover die alle badslipperexpressen hekelt JDude, voor overbodige feitjes over parttime-treinforensen in Brabant ( ) Prins_Pils, relnicht die het allemaal prachtig vindt maar er de ballen verstand van heeft. Lieft metro en S-Bahn. DeaDLocK2K, *Kutjoch* Koplopers fanboy derLudolf, vindt moderne tupperware-treinen maar niets en vindt dat een echte trein een locomotief moet hebben Goverman: houdt van staal en beton. Vooral als het veel en nieuw is. Igen: Elektrische tractie ftw! MTL, Speelt wel eens met echte treintjes
• In dit topic vinden we vrijwel alles interessant wat met rails te maken heeft. Goederentreinen, trams en metro's zijn hier ook allemaal welkom, evenals informatie over vervoersbedrijven en materieelsoorten. Twijfel je of iets in dit topic thuishoort? Plaats het gerust en je merkt het vanzelf wel.
• Afkortingen en nummertjes om o.a. stations en treinen aan te duiden, zijn niet wenselijk. Zo heet station Gvc hier Den Haag Centraal en is trein 3626 gewoon de Intercity van Roosendaal naar Zwolle van 07:50 uur. Treinstelnummers mogen gewoon genoemd worden, maar dan wel graag met materieelsoort erbij vermeld.
• Als je hier komt zeiken op het verkeerde bedrijf, lachen we je uit. Een sein- of wisselstoring is vrijwel nooit de schuld van de Nederlandse Spoorwegen en het uitvallen van een IC Direct is niet de schuld van AnsaldoBreda. Terechte klachten kun je natuurlijk wel altijd hier kwijt.
SPOILER
Om spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.
SPOILER
Om spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.
SPOILER
Om spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.
SPOILER
Om spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.
SPOILER
Om spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.
SPOILER
Om spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.
SPOILER
Om spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.
SPOILER
Om spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.
SPOILER
Om spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.En hier verder! Vanaf nu elk nieuw topic beginnen met frontseinen!
Ik ben nog steeds aan het peinzen over wat op Winsum rijmt...
Mine is the last voice you'll ever hear. Don't be alarmed. <a href="https://regenrace.nl" target="_blank" rel="nofollow norererer noopener" >regenrace of niet?</a>
Er was eens een man uit Deventer Die ging op zijn fiets naar de venter Met wind in de rug Ging dat nog best vlug Dus na een half uur was de vent er.
It's always around me, all this noise But not nearly as loud as the voice saying "Let it happen, let it happen (It's gonna feel so good) Just let it happen, let it happen"
Volgende ergerpunt: Tot mijn verbazing is het niet meer mogelijk om van klasse te wisselen voor een enkele rit. Ik kan alleen nog maar een toeslag Dag (¤25,-) toeslag Dal (¤9,-) of toeslag weekenddag (¤6,-) aanschaffen.
Ik maakte daar redelijk vaak gebruik van tot de zomervakantie. De toeslag weekenddag maak ik ook veel gebruik van want shit, goedkoop! In DM'90 zitten 12 of 16 1e klas stoelen die mogelijkerwijs nog krapper en kutter zitten dan 2e klas dus het is sinds die tijd eigenlijk niet meer voorgekomen tenzij ik een keer naar Oss ben geweest. De IC van Roosendaal naar Zwolle is meestal behoorlijk druk rond dat tijdstip. Maar zelfs dat kostte me minder dan ¤25,-
Op vrijdag 2 december 2016 08:39 schreef b2py het volgende: Christus te paard, het gaat mij om een weekend toeslag en niet om doordeweeks, kan mij het schelen waar jij over praat
Ik weet niet waar je het over hebt want je stelt een vraag (nou jah, het zijn woorden met een vraagteken erachter) die betrekking zou kunnen hebben op wat ik postte en begint vervolgens ergens anders over. You lost me.
Op vrijdag 2 december 2016 08:23 schreef DeaDLocK2K het volgende: Volgende ergerpunt: Tot mijn verbazing is het niet meer mogelijk om van klasse te wisselen voor een enkele rit. Ik kan alleen nog maar een toeslag Dag (¤25,-) toeslag Dal (¤9,-) of toeslag weekenddag (¤6,-) aanschaffen.
Op vrijdag 2 december 2016 08:55 schreef _serial_ het volgende: Ja ik vind het ook kut, ik zou voor een lange reis best het verschil bij willen betalen, zoals vroegâh kon, met een 2-1 overgang.
Voor een lange reis kan juist die overgang dag wel uit denk ik. Helemaal als je verder geen trajectabonnementen of wat dan ook hebt. Voor mij kan het gewoon echt niet uit. Ik ga klagen op het NS-forum. Eerst geen grote bedragen meer kunnen laden, en niemand heeft me ooit kunnen uitleggen waarom ze die knopjes met 50 en 100 euro niet meer terug konden plaatsen, en nu weer dit. Bah.
Als je op saldo reist kun je een klassewissel doen. Als je met een abonnement reist (Dal Vrij, Weekend Vrij, Altijd Vrij) heb je helaas geen andere optie dan een toeslag voor de daluren of de hele dag...
Een melkrijder dacht op de Voslaan: Verrek, hier lag toch een spoorbaan? Hij keek rechts en keek links En bedacht zich toen slinks: Ach, er komt toch vast geen trein aan.
Mine is the last voice you'll ever hear. Don't be alarmed. <a href="https://regenrace.nl" target="_blank" rel="nofollow norererer noopener" >regenrace of niet?</a>
Op vrijdag 2 december 2016 10:36 schreef ziggyziggyziggy het volgende: Een melkrijder dacht op de Voslaan: Verrek, hier lag toch een spoorbaan? Hij keek rechts en keek links En bedacht zich toen slinks: Ach, er komt toch vast geen trein aan.
Op vrijdag 2 december 2016 10:23 schreef James1988 het volgende: Als je op saldo reist kun je een klassewissel doen. Als je met een abonnement reist (Dal Vrij, Weekend Vrij, Altijd Vrij) heb je helaas geen andere optie dan een toeslag voor de daluren of de hele dag...
Verwoesten die kutkaart.
Niet alles wat geen nut heeft heeft geen zin. Stijn De Paepe
Er was eens een man uit Rijnsweerd Die riep in de trein: "Ik zit verkeerd" Toen moest hij huilen "Ik wil niet naar Station Zuilen" Toen is de machinist maar gekeerd!
Op vrijdag 2 december 2016 13:24 schreef Claude_Viole het volgende: Er was eens een man uit Rijnsweerd Die riep in de trein: "Ik zit verkeerd" Toen moest hij huilen "Ik wil niet naar Station Zuilen" Toen is de machinist maar gekeerd!
Geen zin om te rennen voor een staanplaats op het balkon van een virm. En ja hoor, die van een half uur later is een koploper en bovendien een overstap minder
Vanmorgen was een man uit Almere zijn leven beu Hij dacht aan suicide met een hamer, kaars of keu Dat leek niet te werken dus koos hij maar voor een trein De dood zou dan wel snel komen, dat vond hij wel fijn Hij stond klaar en met zijn allerlaatste gedachten Wist hij dat Mono een half uur langer op zijn trein moest wachten
Op vrijdag 2 december 2016 14:46 schreef Monopoly het volgende: Vanmorgen was een man uit Almere zijn leven beu Hij dacht aan suicide met een hamer, kaars of keu Dat leek niet te werken dus koos hij maar voor een trein De dood zou dan wel snel komen, dat vond hij wel fijn Hij stond klaar en met zijn allerlaatste gedachten Wist hij dat Mono een half uur langer op zijn trein moest wachten
Dat is geen limerick.
Mine is the last voice you'll ever hear. Don't be alarmed. <a href="https://regenrace.nl" target="_blank" rel="nofollow norererer noopener" >regenrace of niet?</a>
Op vrijdag 2 december 2016 15:53 schreef Dr_Flash het volgende: fair enough. Overigens is een half uur echt heel netjes, normaal ben je met een springer 2-2,5 uur kwijt.
Ik had geluk dat de volgende IC naar Groningen vanaf Amersfoort kwam, ipv Almere-Lelystad.
[ Bericht 0% gewijzigd door #ANONIEM op 02-12-2016 16:08:41 ]
Ik had geluk dat de volgende IC naar Groningen vanaf Amersfoort kwam, ipv Almere-Lelystad.
Ja, zo gaat dat in Zwolle.
Mine is the last voice you'll ever hear. Don't be alarmed. <a href="https://regenrace.nl" target="_blank" rel="nofollow norererer noopener" >regenrace of niet?</a>
Mine is the last voice you'll ever hear. Don't be alarmed. <a href="https://regenrace.nl" target="_blank" rel="nofollow norererer noopener" >regenrace of niet?</a>
Bijzonder: Er zijn twee LINTjes van Syntus naar Bad Bentheim geweest om een Arriva LINT bestemd voor de Maaslijn op te halen. Het geheel is naar Zutphen gereden
En ook geen slimmerik. Zoek dan hulp i.p.v. je voor een trein te gooien.
Ik denk niet dat zo iemand voor rede vatbaar is. Die heeft al zijn handen vol aan zijn eigen problemen. "Hulp zoeken" is weer voor maanden of jaren de mallemolen in. Waarom niet gewoon meteen alles in 1 klap oplossen? Ik snap best dat iemand zo denkt.
En ik snap ook best dat zo iemand niet denkt "oh jee maar al die gelukkige probleemloze mensjes dan die eens 2 uur vertraging oplopen HOE ERG" Nee, totaal niet erg.
Daar kan je wel gelijk in hebben, en zulke mensen willen zo snel mogelijk een uitweg. Maar wel vaak een spoor, waarom niet een gebouw, plastic zak over overdosis slaappillen of een ... (vul maar in)? Ik wil ze echt niet aanmoedigen, maar het verbaast me dat het vaak een spoor is, terwijl je nog behoorlijk kan lijden. Met een zak om je hoofd val je rustig in slaap, een diepe slaap, een diepe diepe slaap, een hele diepe........................ slaap.
Tja, voor de trein springen blijft gewoon een lastige kwestie die je niet zomaar tegen kan gaan. Helaas gebeurt het te vaak.
In Amerika hebben ze zelfs nood-telefoons bij de bruggen hangen waar mensen graag vanaf uit hun leven willen springen.
Ik denk niet dat zo iemand voor rede vatbaar is. Die heeft al zijn handen vol aan zijn eigen problemen. "Hulp zoeken" is weer voor maanden of jaren de mallemolen in. Waarom niet gewoon meteen alles in 1 klap oplossen? Ik snap best dat iemand zo denkt.
En ik snap ook best dat zo iemand niet denkt "oh jee maar al die gelukkige probleemloze mensjes dan die eens 2 uur vertraging oplopen HOE ERG" Nee, totaal niet erg.
Precies dat. Ik kan ook erg slecht tegen vaststaande mensen die dan zeggen 'schiet op met die bussen' 'kut NS nou kan ik niet verder' 'er zijn te weinig bussen doe er wat aan' en dat soort dingen. Nee, het is niet de schuld 'van de NS'. Het is niet de schuld van de medewerker die je loopt uit te foeteren. Je kunt niet om middernacht nog eens even binnen een half uur 15 bussen hebben klaarstaan. Er zijn chauffeurs uit hun bed gebeld om je naar huis te rijden. Er is een machinist die het voor zijn ogen heeft zien gebeuren. Die het de rest van zijn leven meedraagt. Er zijn mensen die het moeten opruimen. Je hebt geen recht van klagen dat je later thuiskomt.
Op zaterdag 3 december 2016 00:12 schreef Claude_Viole het volgende: Daar kan je wel gelijk in hebben, en zulke mensen willen zo snel mogelijk een uitweg. Maar wel vaak een spoor, waarom niet een gebouw, plastic zak over overdosis slaappillen of een ... (vul maar in)? Ik wil ze echt niet aanmoedigen, maar het verbaast me dat het vaak een spoor is, terwijl je nog behoorlijk kan lijden. Met een zak om je hoofd val je rustig in slaap, een diepe slaap, een diepe diepe slaap, een hele diepe........................ slaap.
Het is snel en de succeskans is groot. De kans dat iemand je op tijd vindt is nihil.
Op zaterdag 3 december 2016 00:12 schreef Claude_Viole het volgende: Daar kan je wel gelijk in hebben, en zulke mensen willen zo snel mogelijk een uitweg. Maar wel vaak een spoor, waarom niet een gebouw, plastic zak over overdosis slaappillen of een ... (vul maar in)?
Omdat jij alleen maar naar spoor kijkt. Je hebt gewoon geen enkel idee hoeveel mensen een andere weg kiezen. Ik ook niet trouwens
quote:
In Amerika hebben ze zelfs nood-telefoons bij de bruggen hangen waar mensen graag vanaf uti hun leven willen springen.
Nja, je hoort weleens dat veel mensen het _eigenlijk_ niet willen, maar alleen maar aandacht willen.voor hun problematiek. Dan zijn zulke telefoons wel ongeveer het maximum van hoe ver je ze daarin tegemoet kunt komen. Aan de andere kant vraag ik me af of het genoeg is. Ik denk het niet
Op zaterdag 3 december 2016 00:17 schreef Prins_Pils het volgende: Ik las eens dat er gemiddeld 5-6 zelfmoorden per dag zijn in Nederland? Waarvan om de dag op het spoor?
Nou, dan zijn er dus al 10 keer zo veel mensen die een andere weg kiezen. En is "wel erg vaak op het spoor" dus eigenlijk onzin.
Op zaterdag 3 december 2016 00:21 schreef derLudolf het volgende: Die andere wegen zullen ook genoeg plaats vinden, maar daar hoor je minder. Een buitenstaander heeft er namelijk minder last van.
Dat ook al ja. En zeker een buitenstaander die zo druk met het spoor is als wij