derLudolf | vrijdag 3 juni 2016 @ 16:26 |
![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() • In dit topic vinden we vrijwel alles interessant wat met rails te maken heeft. Goederentreinen, trams en metro's zijn hier ook allemaal welkom, evenals informatie over vervoersbedrijven en materieelsoorten. Twijfel je of iets in dit topic thuishoort? Plaats het gerust en je merkt het vanzelf wel. • Afkortingen en nummertjes om o.a. stations en treinen aan te duiden, zijn niet wenselijk. Zo heet station Gvc hier Den Haag Centraal en is trein 3626 gewoon de Intercity van Roosendaal naar Zwolle van 07:50 uur. Treinstelnummers mogen gewoon genoemd worden, maar dan wel graag met materieelsoort erbij vermeld. • Als je hier komt zeiken op het verkeerde bedrijf, lachen we je uit. Een sein- of wisselstoring is vrijwel nooit de schuld van de Nederlandse Spoorwegen en het uitvallen van een IC Direct is niet de schuld van AnsaldoBreda. Terechte klachten kun je natuurlijk wel altijd hier kwijt. ![]() ![]()
![]()
![]() ![]()
![]()
![]()
![]() ![]()
![]()
![]() En hier verder! Vanaf nu elk nieuw topic beginnen met frontseinen! ![]() | |
James1988 | vrijdag 3 juni 2016 @ 16:27 |
Schuldig! ![]() | |
Darkwing_Duck | vrijdag 3 juni 2016 @ 16:27 |
RER lijn C sluit volledig vanaf 8 uur vanavond... ![]()
| |
Darkwing_Duck | vrijdag 3 juni 2016 @ 16:32 |
En de RER C ten zuiden van Parijs heeft voorlopig na dit weeken einde dienstregeling om 8 uur savonds. Zou dat te maken kunnen hebben met rijden op zicht? Bron: http://malignec.transilie(...)circulation-ligne-c/ | |
b2py | vrijdag 3 juni 2016 @ 16:34 |
Dan kan je ook wel negen doen toch? Zon gaat ver na tienen pas onder.. | |
Darkwing_Duck | vrijdag 3 juni 2016 @ 16:36 |
Ja dat is dus de vraag, hoeveel zonlicht heb je als machinist nodig om een ondergelopen stuk spoor op tijd te zien... | |
Blistering | vrijdag 3 juni 2016 @ 17:05 |
Die reden kende ik nog niet ![]() | |
derLudolf | vrijdag 3 juni 2016 @ 17:06 |
In 'T zuiden iets eerder | |
HaverMoutKoekje | vrijdag 3 juni 2016 @ 17:07 |
gister toch ook al ergens met die reden? ![]() | |
Blistering | vrijdag 3 juni 2016 @ 17:08 |
Dagelijks personeelstekort dus. | |
Dr_Flash | vrijdag 3 juni 2016 @ 17:32 |
http://nos.nl/artikel/210(...)king-komt-eraan.html Stelletje neukfouten bijmekaar dat het ook zijn ![]() ![]() | |
Peterselieman | vrijdag 3 juni 2016 @ 17:51 |
Wat wil je ook met die pretparkdienstroosters | |
b2py | vrijdag 3 juni 2016 @ 18:02 |
Rik van de Westelaken net bij het nieuws. "Het is nu droog, maar hoe lang nog?" Ik moest wel aan dit topic denken ![]() | |
Darkwing_Duck | vrijdag 3 juni 2016 @ 18:05 |
| |
Dr_Flash | vrijdag 3 juni 2016 @ 18:08 |
Duck veejayt lekker uit mijn youtubekanaal ![]() | |
Darkwing_Duck | vrijdag 3 juni 2016 @ 18:44 |
Ja, ik zoek nog de Hey-dat-is-geen-blokafstand-vriend video.... | |
Darkwing_Duck | vrijdag 3 juni 2016 @ 18:46 |
Gevonden ![]() | |
Dr_Flash | vrijdag 3 juni 2016 @ 19:05 |
Goein film ![]() | |
Kansenjongere | vrijdag 3 juni 2016 @ 19:08 |
Hoera, NS heeft dit jaar weer een nieuwe slinkse prijsverhoging bedacht. Met korting verder reizen na inchecken in de spits zit er blijkbaar niet meer in vanaf september. En de zogenaamde "oplossing" waarmee men aan komt zetten: Typerend dat NS wederom volledig voorbij is gegaan aan de mensen met Traject Vrij... | |
Salatrel | vrijdag 3 juni 2016 @ 19:24 |
Met traject vrij maakt het toch geen zak uit of je in de spits zit of niet? Tenzij je structureel buiten je traject gaat reizen | |
Mr_Klaasje | vrijdag 3 juni 2016 @ 19:26 |
Best veel mensen reizen ook wel eens een stukje verder. Met een traject vrij Zwolle-Amersfoort en soms voor een afspraak door naar Utrecht bijvoorbeeld. | |
Kansenjongere | vrijdag 3 juni 2016 @ 19:36 |
Voor het afgekochte traject maakt het inderdaad niet uit, als je wel eens een stukje verder wil reizen en daarvoor niet de hoofdprijs wil betalen maakt het natuurlijk wel degelijk uit. NS heeft eerst tijdenlang willens en wetens een groep reizigers te heeft laten betalen om maar zo snel mogelijk de poortjes op Hilversum te kunnen sluiten en nu komt men eindelijk met een "oplossing" die eruit bestaat dat een andere groep reizigers voortaan te veel mag gaan betalen. | |
Kansenjongere | vrijdag 3 juni 2016 @ 19:44 |
Ik weet niet of dit een doelbewuste keuze is om de reizigers op te lichten of dat het gewoon een gevolg is van het ontbreken van iedere vorm van competentie bij de beleidsmakers bij de NS, maar ik weet eigenlijk niet welk van beide opties ik kwalijker zou vinden | |
Dr_Flash | vrijdag 3 juni 2016 @ 19:46 |
Nou jij weet ook niet veel zeg ![]() ![]() | |
Kansenjongere | vrijdag 3 juni 2016 @ 19:47 |
Het was bedoeld als verkapte sollicitatie naar een beleidsfunctie bij de NS, vanuit de gedachte dat dat in mijn voordeel zou werken... | |
Dr_Flash | vrijdag 3 juni 2016 @ 19:49 |
Dat lijkt me dat op zich een nobel streven. Een zeer nobel streven. Een dermate ontzettend ongelofelijk nobel streven, dat het wel jeugdige naïviteit MOET zijn ![]() | |
#ANONIEM | vrijdag 3 juni 2016 @ 19:59 |
Een week ook ![]() ![]() | |
Dr_Flash | vrijdag 3 juni 2016 @ 20:05 |
Sowieso, de volgende staking al aankondigen terwijl de vorige nog bezig is. Waar ben je dan mee bezig man ![]() | |
derLudolf | vrijdag 3 juni 2016 @ 20:08 |
Nou idd, staak dan aan een stuk door ![]() | |
Yreal | vrijdag 3 juni 2016 @ 20:27 |
Procedures he? Anders mogen ze ontslagen worden... | |
Prins_Pils | vrijdag 3 juni 2016 @ 20:32 |
Oh jee, ontslag. Zou iemand ze missen? Ze doen nu ook al niks ![]() | |
Yreal | vrijdag 3 juni 2016 @ 20:33 |
Natuurlijk niet. Maar dan missen ze hun salaris he? | |
boriq | vrijdag 3 juni 2016 @ 20:35 |
Dan ben je pas bezig een eckte eckte Belg te wezen. | |
Peter | vrijdag 3 juni 2016 @ 20:44 |
Kan de NMBS ze niet weigeren uit te betalen, net zoals de cipiers die geen loon ontvangen? ![]() | |
Dr_Flash | vrijdag 3 juni 2016 @ 20:48 |
Fransen zijn minstens zo erg trouwens. Uitschot. | |
dennistd | vrijdag 3 juni 2016 @ 20:49 |
In Münster gebeurt het ook elk uur met de RE naar Emden en de RB naar Enschede ![]() | |
Dr_Flash | vrijdag 3 juni 2016 @ 20:55 |
Dit was in Paderborn volgens mij. | |
#ANONIEM | vrijdag 3 juni 2016 @ 21:04 |
Als het stationsnaambord in het filmpje klopt, dan klopt dat. ![]() | |
Dr_Flash | vrijdag 3 juni 2016 @ 21:22 |
Dan mankeert er nog niet zo veel aan mijn geheugen dus ![]() | |
dennistd | vrijdag 3 juni 2016 @ 22:56 |
Deze hebben jullie vanavond weer gemist Fles + Pils: Blijkbaar heeft dat ding een rondje Utrecht-Arnhem-Zwolle-Utrecht gedaan vanavond. Morgen trouwens ook weer op pad, 11.19u uit Amersfoort. Richting is mij helaas onbekend... | |
Dr_Flash | vrijdag 3 juni 2016 @ 23:17 |
ik kijk darts ![]() | |
Prins_Pils | vrijdag 3 juni 2016 @ 23:19 |
Er waren nog wat plaatsen vrij... dus ik ga morgenmiddag naar metrostation Rokin in Amsjedam ![]() ![]() | |
Bitlord | zaterdag 4 juni 2016 @ 03:33 |
Ben benieuwd! | |
#ANONIEM | zaterdag 4 juni 2016 @ 06:33 |
Dit kon vroeger in Brussel ook, ik heb het vaker op Schuman en Centraal gezien. | |
Duvel | zaterdag 4 juni 2016 @ 08:39 |
Ach nee, het is veel eenvoudiger. NS levert gewoon meer argumenten voor de bewering dat de OV-chipkaart verwoest moet worden. | |
Ajaxfan | zaterdag 4 juni 2016 @ 09:16 |
Vraag die ik via Twitter voorbij zag komen maar ik ook niet kan vinden. Aanduidingen voor stations hebben linksboven een wit vierkantje staan en aanduidingen in de stations een blauwe:![]() Wat heeft dat voor functie? | |
DeaDLocK2K | zaterdag 4 juni 2016 @ 09:22 |
Je analyse klopt niet want lift en toilet komen ook in het station voor. De kleuren van ingang/uitgang zijn redelijk internationaal en het blokje geeft herkenbaarheid dat het bewegwijzering van NS is. Ik vind het altijd wel prettig en het is uniform. Wat is er mis mee? | |
Ajaxfan | zaterdag 4 juni 2016 @ 09:24 |
Verwoorde het verkeerd. Vroeg mij meer af of dat een design is of dat er iets mee word uitgelegd. Zeg niet dat het lelijk is. ![]() | |
DeaDLocK2K | zaterdag 4 juni 2016 @ 09:26 |
Nee, ik vraag ook niet waarom je het lelijk vindt ![]() | |
MTL | zaterdag 4 juni 2016 @ 09:26 |
Kan ook in Nederland, daar hoef je de grens niet voor over ![]() | |
Ajaxfan | zaterdag 4 juni 2016 @ 09:28 |
Maar die uniformiteit is er ook zonder dat vlakje. Dan heb je gewoon allemaal blauw / witte borden. | |
DeaDLocK2K | zaterdag 4 juni 2016 @ 09:31 |
Ja dat hadden ze hiervoor. Toen waren de hoeken afgerond. Tja, ook dat is een design en ze wilden wat nieuws, iets onderscheidends. Het is nog wel een klein relletje geweest vanwege de kosten (1500 gulden per stationsnaambord, de overige bordjes nog niet meegerekend) in een tijd dat NS geen rooie rotcent had. Waarom verandert het Windows-logo? Ik denk niet dat je ooit werkelijk antwoord krijgt op dit soort vragen. | |
Ajaxfan | zaterdag 4 juni 2016 @ 09:35 |
Veel meer dan dit zal het niet zijn: Hoge pief: 'Wij moeten vernieuwen' Ontwerper: 'Ik heb een briljant idee!' Account: 'Maar de kosten dan?' Hoge pief: 'Maakt niet uit! Het moet allemaal anders!' Beetje zoals dit geweldige idee rond de NZ lijn:
| |
dennistd | zaterdag 4 juni 2016 @ 09:39 |
Het is gewoon een complot van de design-industrie... | |
DeaDLocK2K | zaterdag 4 juni 2016 @ 09:41 |
Ja, eigenlijk is 80% van alle beroepen overbodige nonsens maar ja, anders zitten al die mensen niets te doen thuis. | |
Ajaxfan | zaterdag 4 juni 2016 @ 09:43 |
Die oertijd was zo slecht nog niet. Geen moeilijke vraagstukken en consultants. Een vrouw en een knots om beesten te doden en je was er. | |
DeaDLocK2K | zaterdag 4 juni 2016 @ 09:46 |
Oh ik reken wetenschappers en productie niet tot overbodige nonsens, verkopers, grootste gedeelte van de DIE-SAAI-NURRRRRS en aanverwant geneuzel wel. | |
dennistd | zaterdag 4 juni 2016 @ 10:06 |
Het Panorama Rail Restaurant komt straks naar Zwolle en Deventer. Vertrek 11.09u uit Amersfoort. | |
DeaDLocK2K | zaterdag 4 juni 2016 @ 10:12 |
Thanks. Aan die ouwe doorgegeven. | |
Mr_Klaasje | zaterdag 4 juni 2016 @ 10:20 |
Dank je ![]() | |
Darkwing_Duck | zaterdag 4 juni 2016 @ 10:40 |
En nog een reden dat het hebben van 2 kaarten loont, wat natuurlijk belachelijk is... ![]() | |
Kansenjongere | zaterdag 4 juni 2016 @ 11:47 |
Voor de situatie die ik beschreef maakt een tweede kaart nog steeds geen verschil, pas bij het hebben van een tweede kaart met daarop minimaal Dal Voordeel zou ik weer de juiste prijs betalen voor de reis. Dat zou ook een mogelijke uitkomst kunnen zijn, dat NS alle gedupeerde abonnementhouders een tweede kaart met Dal Voordeel biedt, maar iets zegt me dat ze liever hun trouwe klanten dubbel laten betalen... | |
Darkwing_Duck | zaterdag 4 juni 2016 @ 11:50 |
Ja klopt in jouw situatie werkt dat natuurlijk niet, aangezien dalvoordeel automatisch met je trajectvrij kaart verwerkt zit.... | |
dennistd | zaterdag 4 juni 2016 @ 11:51 |
12.11u uit Zwolle en om 12.59u uit Olst (naar FlesPilsTown) | |
JDude | zaterdag 4 juni 2016 @ 11:53 |
Ik heb 'm uit Amersfoort zien vertrekken maar ik heb in dat station nooit enig idee wat noord of zuid is ![]() | |
Darkwing_Duck | zaterdag 4 juni 2016 @ 11:53 |
Dat heb ik met Zwolle ![]() | |
#ANONIEM | zaterdag 4 juni 2016 @ 11:55 |
Zal wel gewoon een stukje design zijn. Het bureau wat het heeft ontworpen heeft een kleine uitleg op hun site staan, misschien kun je hun een email sturen als je het echt per se wil weten. | |
JDude | zaterdag 4 juni 2016 @ 11:56 |
Nu het fijnste traject des lands: Zwolle-Assen non-stop in een stille stiltecoupe in ICM. | |
dennistd | zaterdag 4 juni 2016 @ 11:58 |
Noord is in Amersfoort de kant van het Mondriaanplein, de achterkant van het station. De stationshal zit aan de zuidkant. In Zwolle is het andersom: het stationsgebouw staat aan de noordkant. Beide stations liggen redelijk oost-west. | |
Darkwing_Duck | zaterdag 4 juni 2016 @ 12:02 |
Maar Zwolle heeft echt zo een Krakeling in het spoor, de treinen uit t zuiden komen volgensmij vie de noordwestkant binnen... | |
JDude | zaterdag 4 juni 2016 @ 12:12 |
Even zwaaien naar Hoogeveen hoor. | |
DeaDLocK2K | zaterdag 4 juni 2016 @ 12:39 |
Engineer=vertaling tussen wetenschappelijke theorie en praktische realiteit. Die zijn ook niet overbodig. Aap. | |
Mr_Klaasje | zaterdag 4 juni 2016 @ 12:40 |
Ik zit steeds meer in de advisering... Maar dan weer wel met die engineeringsachtergrond. | |
dennistd | zaterdag 4 juni 2016 @ 12:42 |
Ik adviseer ook ![]() Alleen jammer dat er weinig met die adviezen gedaan wordt ![]() | |
Darkwing_Duck | zaterdag 4 juni 2016 @ 12:49 |
![]() | |
dennistd | zaterdag 4 juni 2016 @ 12:55 |
Panorama Rail komt om 13.08u aan in Deventer op spoor 3 en vertrekt om 13.52u van spoor 4. Tussendoor gaat ie naar het Goederenemplacement waar de loc omloopt. | |
Dr_Flash | zaterdag 4 juni 2016 @ 13:00 |
Oh. Nou, ik ga er niet voor rennen ![]() | |
Dr_Flash | zaterdag 4 juni 2016 @ 13:02 |
Pak ik hem op de terugweg wel even. Ik moet toch nog naar de AKO. | |
Salatrel | zaterdag 4 juni 2016 @ 13:30 |
nieuw soduko boekje halen? ![]() | |
dennistd | zaterdag 4 juni 2016 @ 13:45 |
Nou, ik zag gister vanuit de bus meerdere keren een conducteur staan die geen sudoku's aan het maken was (en hij stond er zeker een uur) ![]() ![]() ![]() hij stond te kijken bij een viswedstrijd.... | |
Dr_Flash | zaterdag 4 juni 2016 @ 14:10 |
Nee. | |
Dr_Flash | zaterdag 4 juni 2016 @ 14:10 |
![]() ![]() | |
Dr_Flash | zaterdag 4 juni 2016 @ 14:13 |
Nee, had van de week deze al gehaald ![]() ![]() | |
Darkwing_Duck | zaterdag 4 juni 2016 @ 14:20 |
Ik versta toch iets anders onder 'tijd voor jezelf' ![]() | |
Dr_Flash | zaterdag 4 juni 2016 @ 14:22 |
DAN NIET KOPEN! ![]() | |
Ajaxfan | zaterdag 4 juni 2016 @ 14:44 |
Mijksenaar zag op Twitter de discussie voorbij komen en reageerde uitgebreid. Puur designding inderdaad. ![]() | |
Darkwing_Duck | zaterdag 4 juni 2016 @ 15:58 |
WTF? ![]() http://www.marktplaats.nl(...)reviousPage=lr&pos=1 | |
Dr_Flash | zaterdag 4 juni 2016 @ 16:01 |
"Met nog 146 euro reistegoed". | |
Darkwing_Duck | zaterdag 4 juni 2016 @ 16:27 |
Ja? Dus? Dat zag ik... | |
b2py | zaterdag 4 juni 2016 @ 16:29 |
Voor dat laatste heb ik positief gestemd | |
Dr_Flash | zaterdag 4 juni 2016 @ 16:30 |
Oh dat zag je. Wat vind je er DAN nog WTF aan? ![]() | |
Ajaxfan | zaterdag 4 juni 2016 @ 16:30 |
Maar gaat dat niet een enorme onduidelijke bende opleveren omdat je dat niet geleidelijk kan doen? | |
Darkwing_Duck | zaterdag 4 juni 2016 @ 16:40 |
Dat kan je toch terug laten storten enzo? | |
dennistd | zaterdag 4 juni 2016 @ 16:42 |
Zou me niet verbazen als de verkoper dat ding gevonden (of nog erger, gejat) heeft... | |
somoht | zaterdag 4 juni 2016 @ 17:02 |
Gezien de verloopdatum van die ovchipkaart zou dat nog wel eens de laatste Mifare Classic kaarten kunnen zijn. Oftewel kans dat het saldo op dat ding er niet legaal opgezet is... | |
dennistd | zaterdag 4 juni 2016 @ 17:17 |
En daar staan we dan: de IC Defect, net buiten Rotterdam. Machinist schijnt geen verbinding te krijgen met level 2 en is nu al vijf minuten bezig met opnieuw inbellen... | |
Kansenjongere | zaterdag 4 juni 2016 @ 17:19 |
Maar vandaag wel met zonder toeslag! | |
JDude | zaterdag 4 juni 2016 @ 17:28 |
Al die stations met meerdere kleuren paaltjes ![]() | |
dennistd | zaterdag 4 juni 2016 @ 17:32 |
Na tien minuten met hooguit 40km/h door de tunnel bij Rotterdam. Daarna weer normale snelheid ![]() | |
MTL | zaterdag 4 juni 2016 @ 17:32 |
Ff handmatig inbellen en als dat niet werkt, modem reset. Totale vertraging 5 minuten ![]() Heb je heel veel pech en doet het nog steeds niets, dan loc reset. Totale vertraging (met eerdere poging tot handmatig inbellen en modem reset) 15 minuten. Werkt ie dan nog niet: afslepen, dan is er iets fysiek in de loc mis of met de tweede loc de andere kant op rijden. [ Bericht 2% gewijzigd door MTL op 04-06-2016 17:43:34 ] | |
MTL | zaterdag 4 juni 2016 @ 17:37 |
Kijk, probleem opgelost dus ![]() 30 km/u als het goed is. Dan in modus Staff Responsible naar het eerste SMB oprijden. Ongeveer 80 meter voor het SMB krijg je een TAF-request (Track Ahead Free?), waarop je bevestigend moet antwoorden dat het stuk baan tussen jou en het SMB niet geblokkeerd wordt. Na de bevestiging krijg je korte tijd later de rijweg doorgestuurd en kan je, na het volledig passeren van het SMB weer met normale snelheid rijden. | |
Dr_Flash | zaterdag 4 juni 2016 @ 17:40 |
Modem ![]() | |
MTL | zaterdag 4 juni 2016 @ 17:45 |
Jep, het is heerlijk ouderwets inbellen ![]() | |
JDude | zaterdag 4 juni 2016 @ 17:57 |
Kost zes miljard maar dan heb je ook wat. | |
Adrie072 | zaterdag 4 juni 2016 @ 17:58 |
![]() | |
Dr_Flash | zaterdag 4 juni 2016 @ 18:00 |
Biep biep biep buup buup biep biep biep buup biep KGGGGGGGGGGGGGGGGGGGGG TRRR TRR TRRRR kwonngg kwonngg biep kggggggggggggt "U bent verbonden" ![]() | |
DeaDLocK2K | zaterdag 4 juni 2016 @ 18:41 |
Niets van dat alles. Het is hypermodern inbellen. Er zijn ook 2G/3G/4G modems. | |
Dr_Flash | zaterdag 4 juni 2016 @ 18:49 |
Modems gaan toch alleen over analoog verkeer? Is er 3g / 4G analoog verkeer, bestaat zoiets? ![]() | |
DeaDLocK2K | zaterdag 4 juni 2016 @ 18:54 |
Een modem moduleert en demoduleert. Jij hebt thuis ook gewoon een glasvezelmodem of een kabelmodem of een ADSL modem. Signalen worden anders ingedeeld en geëncodeerd na een handshake. Het maakt niet zoveel uit wat het medium is. Een modem kan analoog of digitaal zijn, en zelfs ouderwetse modems met het gepiep en gekraak, zijn gewoon digitaal, evenals het signaal wat over de lijn ging naar je internetprovider/verbonden peer. | |
DeaDLocK2K | zaterdag 4 juni 2016 @ 18:55 |
Bij Conrad heb je een los 4G modem voor 180 euro btw, daar kan je dus een simkaart in doen en dan kan je je ADSL-verbinding opzeggen. Handig voor het buitengebied waar ze 128KB upload halen. Maar is nog steeds allemaal digitaal. | |
MTL | zaterdag 4 juni 2016 @ 18:55 |
Het is zelfs een GSM-R modem ![]() Snelheid van dat netwerk is (theoretisch maximum, dus up- en down gecombineerd, als ik mij niet vergis) 32 Kbyte/s. Heel hip en snel dus ![]() Maar goed, voor ETCS heb je ook niet zo veel nodig, dus dat is geen enkel probleem. | |
Duvel | zaterdag 4 juni 2016 @ 18:56 |
Maar dan GSM-R, ja. | |
DeaDLocK2K | zaterdag 4 juni 2016 @ 18:57 |
2G dus. In de geüpdatete specs die volgens mij net klaar zijn of in de laatste fase, staat dat 3G of 4G ook gebruikt kan worden. 32KB/sec is trouwens vrij veel als je alleen maar een beetje je GPS coördinaten moet doorgeven en wat snelheid. Dat kan met die bandbreedte enkele duizenden keren per seconde. | |
Duvel | zaterdag 4 juni 2016 @ 18:57 |
Meer heb je blijkbaar niet nodig. En het RBC kan misschien ook niet meer aan? | |
DeaDLocK2K | zaterdag 4 juni 2016 @ 18:57 |
Er is geen verschil tussen GSM en GSM-R. | |
Duvel | zaterdag 4 juni 2016 @ 18:58 |
Andere band en andere toelating door agentschap telecom? | |
JDude | zaterdag 4 juni 2016 @ 18:59 |
Zijn er ook al abonnementen die dat een beetje leuk maken dan? Ik verstook mobiel al 6/7 GB per maand, wil niet weten wat de vaste lijn doet. | |
DeaDLocK2K | zaterdag 4 juni 2016 @ 18:59 |
Dat zijn geen technische verschillen. | |
MTL | zaterdag 4 juni 2016 @ 19:01 |
Nah, ik geloof niet dat de snelheid het probleem is en ook niet de stabiliteit van de verbinding. Probleem zit 'm in het maximale aantal verbindingen die het basisstation aan kan. Ik geloof dat dit tot maximaal 20 treinen tegelijk mogelijk is. Dat is dus een van de uitdagingen bij de drukke stations omdat je daar dus al heel snel over de limiet heen gaat. Voor een snelle uitrol van ERTMS is dan ook het advies om op de drukke punten L1 neer te leggen met infill-balises. | |
DeaDLocK2K | zaterdag 4 juni 2016 @ 19:02 |
De meeste providers hebben een abonnement wat daar wel bij past. Maar tetheren is lastiger, even goed de kleine lettertjes lezen, en het hoeft niet goedkoop te zijn. Ik heb zo'n ding in het buitengebied tussen Epe en 't Harde geïnstalleerd, 4MB/sec up nu tegenover 128KB/sec via ADSL want heel goed 4G bereik maar ontzettend lange koperkabels in de telefoonlijn. Iemand op GoT moet je vraag goed kunnen beantwoorden. | |
Dr_Flash | zaterdag 4 juni 2016 @ 19:03 |
Dat is wel zo ja. Bandbreedte heb je nauwelijks nodig. | |
MTL | zaterdag 4 juni 2016 @ 19:10 |
Ik dacht juist te hebben begrepen dat men keek naar wifi-achtige technieken om het maximale aantal treinen per basisstation op te hogen, maar het kan goed zijn dat ik het verkeerd begrepen heb ![]() Ik kan de technieken net uit elkaar houden, en dan houdt het op ![]() | |
dennistd | zaterdag 4 juni 2016 @ 19:11 |
Ik heb je niet zittenzien zitten bij mij in de trein. Blijkbaar een gevalletje gmta dan, want ik maakte die grap ook al vanmiddag ![]() | |
DeaDLocK2K | zaterdag 4 juni 2016 @ 19:26 |
MIMO? Ja dan kan je betrouwbaar ophogen tot 15 clients per access point in het geval van wifi, 2G is stiekem een best wel robuuste techniek, wifi en 3G zijn dat niet, 4G is wel weer beter. 4G hangt van de frequentie af of je afstanden of veel gebruikers wil (2G trouwens ook maar CDMA wordt hier praktisch niet gebruikt). | |
Dr_Flash | zaterdag 4 juni 2016 @ 19:29 |
Nee ik zat niet in een trein vandaag ![]() | |
Prins_Pils | zondag 5 juni 2016 @ 04:03 |
Hmm. Blijkbaar heb ik een abonnement op 'de laatste trein willen nemen, maar voor de één na laatste gooit iemand zich ervoor' ![]() Aanrijding tussen Gilversum en Baarrun, zou me niks verbazen als het bij die instelling is. Ik wilde op Amsterdam C de laatste IC van 0:31 naar Deventer nemen, maarjah aanrijding dus. IC naar Amersfoort van 1:03 ingestuurd, die via Utrecht Overvecht reed. In Amersfoort is de trein doorgetrokken naar Deventer, waar ik om 3:02 met zeker honderd anderen aankwam. De 'geplande' vertrektijd in Amersfoort was 1:57 maar werd +25, want er werd nog op twee andere treinen gewacht. In Deventer was natuurlijk de fietsenstalling al dicht dus dat werd lopend naar huis. Vervelende situatie natuurlijk, toen het net bekend was hoorde ik reizigers om me heen wel 'altijd weer die kut NS' uitroepen maar na een tijdje kwam wel het besef 'joh alsof zij er wat aan kunnen doen'. Er is wel van alles aan gedaan om ons toch thuis te krijgen, door treinen om te leiden, door te trekken, en door aansluitingen op te wachten van treinen die eigenlijk niet eens horen te rijden op die tijdstippen ![]() In Hilversum werd nog omgeroepen 'reizigers naar Baarn kunnen hier overstappen op een NS-bus'. Een jongen had dat blijkbaar gemist. Na kopmaken in Overvecht, waarbij de HC's door de trein gingen om de reisbestemmingen te vragen, werd er omgeroepen 'de jongen die naar Baarn moet kan zich bij ons melden, voorin'. Tijdens het lange halteren in Amersfoort vertrok er op een gegeven moment een DDZ naar Baarn... er is dus een privétrein voor die jongen geregeld ![]() | |
b2py | zondag 5 juni 2016 @ 04:17 |
Kutjongen ![]() | |
Prins_Pils | zondag 5 juni 2016 @ 04:26 |
Tsja met oordopjes in hoor je niks he ![]() | |
dennistd | zondag 5 juni 2016 @ 06:20 |
Toch jammer dat ze die niet kunnen openen dan voor je. Nou zal het voor jou een goede 2km zijn, maar stel je voor dat je helemaal naar Bathmen zou moeten.... | |
dennistd | zondag 5 juni 2016 @ 07:12 |
De NVBS organiseerde vandaag een lunchrit met het Panorama Rail Restaurant. Met een stuk vriendelijker prijzen dan het 'echte' restaurant (¤65-¤85 in plaats van ¤100-¤150) werd een rondje Amersfoort-Zwolle-Deventer-Amersfoort gemaakt, met onderweg een paar fotostops. Hier komt de trein door station Nijkerk gesneld, waar de wachtende reizigers geen oog hebben voor deze prachtige trein. Op station Zwolle was één van deze fotostops. Vanwege de veiligheidswaanzin van tegenwoordig mogen deze alleen nog aan het perron plaatsvinden, waardoor de mogelijkheden hiervoor steeds beperkter worden. De deelnemers zijn inmiddels bijna allemaal alweer in de trein gestapt, die op punt van vertrekken staat. . De Vrienden van het Spoorwegmuseum maakten vandaag hun jaarlijkse rit met museummaterieel door Nederland. Dit keer werd er gekozen voor de mat'46 273, die vanaf de Maliebaan een rit via Amersfoort, Diemen Zuid, Breukelen en Rotterdam maakte naar Hoek van Holland Strand. Op de terugweg werd er via Schiedam, Rotterdam Noord, Gouda, Alphen aan de Rijn, Haarlem en Hollandsche Rading gereden. Tussen Diemen Zuid en Amsterdam Bijlmer Arena werd via de normaliter alleen voor goederentreinen gebruikte boog onder de perrons van station Duivendrecht gereden. Op de achtergrond de in 1879 gebouwde Sint-Urbanuskerk. Op station Rotterdam Centraal ontstond een kleine line-up met de Beneluxtrein, die dit weekend overigens slechts tot de Maasstad reed en via het emplacement met een wisselloc weer terug naar België ging. Met nog een klein jaar te gaan voor treinen op de Hoekse lijn werd er vervolgens koers gezet naar Hoek van Holland Strand. Hierbij werd ook het ooit belangrijke station Hoek van Holland Haven gepasseerd, waard vroeger belangrijke internationale treinen vertrokken. Nu wordt het nog slechts bediend door twee sprinters per uur. Ook dat zal volgend jaar afgelopen zijn als het station degradeert tot een metrohalte van de RET. Terug naar Utrecht Maliebaan kan nog altijd via 'de boogjes' worden gereden. Hoewel er plannen zijn voor opbraak ligt het kruis bij Blauwkapel nog altijd op zijn plek, waardoor de trein bij Hilversum rechtsaf dook en hier door Hilversum Sportpark reed. [ Bericht 0% gewijzigd door dennistd op 05-06-2016 07:18:51 ] | |
bork | zondag 5 juni 2016 @ 08:30 |
Fraaie plaatjes hoor Dennis ![]() | |
Dr_Flash | zondag 5 juni 2016 @ 10:01 |
Zo zo, was een druk dagje Dennis! ![]() ![]() | |
Darkwing_Duck | zondag 5 juni 2016 @ 10:02 |
Straks even met de trein naar Parijs, de ondergelopen stad zien... en stations... | |
Dr_Flash | zondag 5 juni 2016 @ 10:04 |
Zal trouwens wel een flinke kookoven geweest zijn onder die kap. Hele dag vol in de zon gereden ![]() | |
greavy | zondag 5 juni 2016 @ 10:10 |
![]() 2 dagen Maintal (aan de drukke goederencorridor Gemünden am Main - Würzburg) zitten er weer op. Volgen zometeen nog een paar foto's. | |
Darkwing_Duck | zondag 5 juni 2016 @ 10:17 |
* Darkwing_Duck gaat met zijn hoofd tegen de muur bonken | |
Darkwing_Duck | zondag 5 juni 2016 @ 10:19 |
Waddefak, al die snap tickets van Eurostar zijn op, ik dacht dat t een blijvertje was net zoals die Sloeberthalys... | |
#ANONIEM | zondag 5 juni 2016 @ 10:28 |
Als het goed is zou er idd airco in moeten zitten. | |
derLudolf | zondag 5 juni 2016 @ 10:32 |
Is wel te hopen voor zo'n prijs | |
greavy | zondag 5 juni 2016 @ 10:36 |
Die rijtuigen van het Panorama Rail Restaurant hebben airco. | |
Dr_Flash | zondag 5 juni 2016 @ 10:47 |
Greavy Groenvernietiging BV komt naar je toe deze zomer ![]() ![]() | |
greavy | zondag 5 juni 2016 @ 11:50 |
Bij Himmelstadt passeert een fraaie keteltrein beladen met aardolie de fotografen, met voorop 2 Vectrons en achterop werd nog een Traxx meegesleept. 4 Juni 2016 - Bij Thüngersheim, in het Maintal, passeert de TXL 182 519 met een LKW Walter trein richting het zuiden de fotografen. 4 Juni 2016 - Bij Wernfeld passeert een goedbeladen containertrein de fotografen met voorop de Boxxpress 193 851 noordwaarts. 4 Juni 2016 - Bij Wernfeld in het Maintal passeert de EKOL-trein van Lokomotion de fotografen, en rijdt noordwaarts. | |
Peterselieman | zondag 5 juni 2016 @ 11:56 |
Fraai Dennis en greavy | |
Prins_Pils | zondag 5 juni 2016 @ 13:22 |
Mooie foto's! ![]() Ik zag gisteren om 13:10 een boel fotografenvolk staan op perron 6/7 in Amersfoort (ReisT stond er sowieso tussen zag ik in de gauwigheid), maar nu weet ik dus waarom dat was ![]() | |
ReisT | zondag 5 juni 2016 @ 13:51 |
Ja, ik was ook nog even wezen kijken maar heb niet zulke mooie foto's als Dennis. (Poging nog een plaatje te schieten in Apeldoorn mislukt door gedoe bij Barneveld). | |
Prins_Pils | zondag 5 juni 2016 @ 14:19 |
Er was inderdaad een groepje dat naar Olst moest ![]() | |
Dr_Flash | zondag 5 juni 2016 @ 14:21 |
stonden er geen taxi's meer? | |
Prins_Pils | zondag 5 juni 2016 @ 14:23 |
Ja dat wel ![]() | |
Dr_Flash | zondag 5 juni 2016 @ 14:32 |
oh nou dan. Met 4 man een ritje naar Olst delen, klaar. drie knaken de man. | |
Darkwing_Duck | zondag 5 juni 2016 @ 14:37 |
Heeft NS geen thuisbrengplicht op dat moment of eindigt dat bij de treeplank? | |
Peterselieman | zondag 5 juni 2016 @ 15:02 |
Rijdt alles daar bij jou in de buurt al weer een beetje na dat vele water? | |
Dr_Flash | zondag 5 juni 2016 @ 15:09 |
Naarstationbrengplicht misschien, veel meer kun je moeilijk verlangen, wel? ![]() | |
Darkwing_Duck | zondag 5 juni 2016 @ 15:45 |
Ironisch genoeg heeft de RER A geen last van de staking of van het weer Alle andere lijnen hebben last van het weer en de staking, waar door er voor iedere lijn, iedere dag een apart spoorboekje opgesteld word met wat wel en niet rijd dat ziet er dan zo uit http://malignec.transilie(...)_JUVISY_Dim5Juin.pdf | |
Dr_Flash | zondag 5 juni 2016 @ 15:57 |
Dus straks die planners weer overwerkt, staken tegen de werkdruk en shit alles ![]() | |
Darkwing_Duck | zondag 5 juni 2016 @ 15:59 |
Volgesmij is het gewoon een kwestie van schrappen, en als er dan nog een omloop mist, jammer dan ![]() | |
Kansenjongere | zondag 5 juni 2016 @ 16:01 |
Als jij je aansluiting mist en daardoor niet meer thuis kunt komen heeft NS, op basis van de concessie, de plicht om je thuis te brengen en niet slechts op je beoogde eindstation. Of dat in het genoemde voorbeeld, waar men wel op het boogde station aankwam, maar waar inmiddels de fietsenstalling gesloten was, ook opgaat betwijfel ik. | |
Dr_Flash | zondag 5 juni 2016 @ 16:06 |
Ik woon toch op het station dus mij zal het verder de aars wel kriebelen ![]() | |
Darkwing_Duck | zondag 5 juni 2016 @ 16:16 |
Grappig, op alle RER station zijn de real time beeldschermen buiten gebruiken, omdat ze niet met de huidige dienstregeling om kunnen gaan.... ![]() Echt serieus, als je een keer die dingen nodig hebt is t nu wel ![]() ![]() | |
Dr_Flash | zondag 5 juni 2016 @ 16:19 |
Ach zo gaat het toch altijd. Als hier de pleuris uitbreekt weet de reisplanner app ook een eindeloze lijst te produceren met RIJDT VANDAAG NIET RIJDT VANDAAG NIET RIJDT VANDAAG NIET RIJDT VANDAAG NIET RIJDT VANDAAG NIET RIJDT VANDAAG NIET RIJDT VANDAAG NIET RIJDT VANDAAG NIET RIJDT VANDAAG NIET RIJDT VANDAAG NIET ![]() | |
Darkwing_Duck | zondag 5 juni 2016 @ 16:20 |
Nee maar zelfs dat staat er niet...er staat gewoon info over dat er een aangepaste dienstregeling is en dat er wifi is op de stations ![]() | |
Darkwing_Duck | zondag 5 juni 2016 @ 16:24 |
![]() De zon schijnt voor t eerst sinds een week ![]() (Tevens mijn uitzicht op t station vanaf t werk) | |
Peterselieman | zondag 5 juni 2016 @ 16:30 |
Rij dan niet zou je bijna zeggen ![]() | |
Darkwing_Duck | zondag 5 juni 2016 @ 16:31 |
Ook een leuk plaatje, dit is wat er over is van de RER D ![]() Edit: En ohja, blauw is bus, maar die waren toch al gepland ivm werkzaamheden... | |
Dr_Flash | zondag 5 juni 2016 @ 16:32 |
maligned? ![]() | |
Dr_Flash | zondag 5 juni 2016 @ 16:33 |
rood is helemaal geen verkeer neem ik aan? : | |
Darkwing_Duck | zondag 5 juni 2016 @ 16:34 |
Ma-Ligne-D zo heb je ook http://malignea.transilien.com/ http://malignec.transilien.com/ http://malignee.transilien.com/ http://maligneh.transilien.com/ http://meslignesnetu.transilien.com/ http://malignep.transilien.com/ Alleen de RER B ligt dwars http://www.rerb-leblog.fr/ Allemaal gevuld met shit de laatste dagen... | |
Darkwing_Duck | zondag 5 juni 2016 @ 16:34 |
Rood is zoek het maar uit... | |
Dr_Flash | zondag 5 juni 2016 @ 16:43 |
Ik denk aan mal-aligned i.e. verkeerd in elkaar gezet ![]() | |
Peterselieman | zondag 5 juni 2016 @ 16:45 |
tsjongejonge. Als reiziger kun je er helemaal niets mee ![]() | |
Darkwing_Duck | zondag 5 juni 2016 @ 16:49 |
Hey, ik kan geen pretrondje maken, das veel sneu-er ![]() | |
Prins_Pils | zondag 5 juni 2016 @ 16:50 |
Net de fiets even opgehaald. Fietsenstallingmeneer zei 'in principe wachten we wel op vertraagde laatste treinen, maar als het echt dik een uur is zoals gisteravond dan doen we dat niet' | |
Prins_Pils | zondag 5 juni 2016 @ 16:51 |
Waarom is Chatelet-les-Halles afgekruist? | |
Peterselieman | zondag 5 juni 2016 @ 16:52 |
Misschien kun je stakers omkopen met een paar baguettes ![]() | |
Prins_Pils | zondag 5 juni 2016 @ 16:56 |
Wat een namen daar ook ![]() Orry la ville coye la forêt Villiers le bel gonesse arnouville Savigny le temple nandy Le bras de fer evry genopole | |
Dr_Flash | zondag 5 juni 2016 @ 16:58 |
echt overdreven idd. Ik heb ook nog o.a. Villiers sur Marne - Le Plessis Trévise in de aanbieding ![]() | |
Dr_Flash | zondag 5 juni 2016 @ 16:59 |
Den Haag Laan van Nieuw Oost Indië ![]() | |
Prins_Pils | zondag 5 juni 2016 @ 17:03 |
![]() Deventer heet toch ook niet Stad-met-kerk-op-rivierduin-aan-de-IJssel-bij-de-monding-van-de-Schipbeek? ![]() | |
Darkwing_Duck | zondag 5 juni 2016 @ 17:05 |
De langte is volgensmij Saint-Nom-la-Bretèche - Forêt de Marly en de kortse Us... | |
Dr_Flash | zondag 5 juni 2016 @ 17:10 |
Saint Mary's church in the hollow of the white hazel near the rapid whirlpool of Saint Tysilio by the red cave ![]() | |
Darkwing_Duck | zondag 5 juni 2016 @ 17:12 |
Nou RER A B en D zijn in 2 en gesplitst. alle 3 ter hoogte van de spanningsluis en bij de RER A en B heeft het natuurlijk ook te maken met dat een SNCF machinist wisselt met een RATP knakker en vice versa Vaak is het zo bij stakingen dat, om logistieke redenen, zo een verbinding (interconnexion) als eerste eruit geschopt word. Bij de RER A is die bij Nanterre Prefecture, de RER B Gare du Nord, en de RER D bij Chatelet Bij de RER B is het zo dat de treinen naar het noorden dan niet ondergronds vertrekken maar echt op gare du nord zelf... Chatelet les Halles is qua station een uitzondering, alle sporen en het gebouw is volledig in handen van de RATP terwijl de SNCF er stopt. Nu om op jou vraag terug te komen, ik denk dat de werkbereidheid dan wel de vervoersvraag tussen noord en zuid verschillend zijn, of er zoveel treinseries zijn geschrapt dat ze maar niet verder gaan keren/jongleren met treinen op Chatelet (Sommige series door de week zelfs eindigen op Chatelet of Gare de Lyon.) Edit: Dus propt iedereen zich maar in Metro 4 | |
Prins_Pils | zondag 5 juni 2016 @ 17:20 |
Oh, de RER wordt door twee bedrijven uitgebaat op dezelfde lijnen? Wie heeft dat bedacht ![]() En Chatelet is dus afgekruist omdat daar niks stopt. Maar die andere rode lijnen dan? Daar is niks afgekruist. Rijdt daar dan wel wat? Of niks? Vragen, vragen.. | |
Darkwing_Duck | zondag 5 juni 2016 @ 17:34 |
Ik denk dat dat kruis daar staat om dus aan te duiden dat er geen interconnexion is, wie op perrons gaat kijken naar tijden van de RER D zal altijd zien dat dat in 2 gesplitst is: RER D Nord en RER D Sud.. | |
Darkwing_Duck | zondag 5 juni 2016 @ 17:36 |
Maargoed, als je dus niet beter weet, en gewoon maar een treingebruiker bent dan weet je dus ook niet wat ze bedoelen met interconexxion... 'De verbinding op Nanterre prefecture is gehadhaafd' zegt niemand wat als je niet weet hoe de lijn in elkaar zit, dus ik heb die term nooit begrepen. 80 procent weet niet wie wat uitbaat, die checkt en en checkt uit en zal t aan zn baguette roesten | |
Darkwing_Duck | zondag 5 juni 2016 @ 17:41 |
Hier een filmpje van de RER C van gister, waar je het water uit de stationsmuren ziet spuiten ![]() | |
greavy | zondag 5 juni 2016 @ 20:06 |
Per 12 juni 2016 zouden de Belgische M6-dubbeldekkers ook 200km/h mogen op de L2. De serie rijtuigen die hiervoor aangepast zijn blijven bij depot Kortrijk in onderhoud, en er zijn inmiddels succesvolle proeven geweest om de rijtuigen aangepast te krijgen. Daar zijn ze wel meer dan 2 jaar mee bezig geweest. De eerste keer upgrade voor 200 km/h was geen succes, en is het teruggeschroefd naar 170. Dat is later ook weer geupgrade naar 180, maar ook dat slaagde niet, en is het teruggebracht naar 170. Nu zou het dus weer 200 worden. | |
MTL | zondag 5 juni 2016 @ 20:57 |
Dan kan Nederland niet achter blijven. ICRmhi even upgraden naar minimaal 180 en de Traxx-locs ook ![]() | |
Duvel | zondag 5 juni 2016 @ 20:59 |
Überhaupt keine Chance! | |
James1988 | zondag 5 juni 2016 @ 22:09 |
Die heb ik vandaag een paar keer gezien. Geinig ding, wel. ![]() | |
b2py | zondag 5 juni 2016 @ 22:09 |
Leuke foto's heren! | |
b2py | zondag 5 juni 2016 @ 23:24 |
Die doortrekking van perron hebben ze in Almelo ook binnen no-time uit de grond gestampt. Vorige week was er nog niets van te zien.. | |
dennistd | maandag 6 juni 2016 @ 00:00 |
Dat hebben ze inderdaad snel gedaan, hoewel het natuurlijk niet meer was dan het uitgraven, keerwanden plaatsen, betegelen en spoor aanleggen was. | |
Prins_Pils | maandag 6 juni 2016 @ 00:03 |
Hmm wat? Het doortrekken van het zakspoortje? | |
dennistd | maandag 6 juni 2016 @ 00:12 |
Ja ![]() | |
Frozen-assassin | maandag 6 juni 2016 @ 01:04 |
Ongeluk in belgie met trein
| |
Darkwing_Duck | maandag 6 juni 2016 @ 01:50 |
3 doden zegt men inmiddels ![]() | |
Prins_Pils | maandag 6 juni 2016 @ 01:54 |
Ik las het ook net, damn ![]() http://www.rtlnieuws.nl/b(...)-tientallen-gewonden | |
b2py | maandag 6 juni 2016 @ 09:21 |
Klappertje hoor ![]() | |
James1988 | maandag 6 juni 2016 @ 09:35 |
Eerder op de dag was er daar een seinstoring, veroorzaakt door blikseminslag. Onderzocht wordt of dat iets te maken heeft met het ongeluk dat later gebeurde. http://www.rtlnieuws.nl/b(...)onderzoek-volle-gang | |
Dos37 | maandag 6 juni 2016 @ 10:20 |
Dat was mijn gevoel ook inderdaad, ik liep er woensdag langs en toen was het nog een grote puinhoop. | |
Darkwing_Duck | maandag 6 juni 2016 @ 10:37 |
Een opvallende reclames van Deutsche Bahn, oordel zelf ![]() | |
b2py | maandag 6 juni 2016 @ 10:40 |
Awesome ![]() | |
_JdM_ | maandag 6 juni 2016 @ 10:52 |
Cute! Oh, wacht.. ging om de trein ![]() | |
Frozen-assassin | maandag 6 juni 2016 @ 11:13 |
Wordt ook gesproken over eventuele sabotage tijdens lange staking in Wallonie | |
_serial_ | maandag 6 juni 2016 @ 11:18 |
Sterkte reclame wel. ![]() | |
DeaDLocK2K | maandag 6 juni 2016 @ 11:35 |
Helemaal mee eens. Gewoon goed en niet irritant en fijn. | |
desbarts | maandag 6 juni 2016 @ 13:24 |
Ik moet maar eens vaker naar Berlijn geloof ik. Wat is het hier goed geregeld. Die u en s bahn vormt gewoon 1 netwerk en rijdt heerlijk frequent, en het mooiste van alles: geen poortjes en ook geen lastige mensen op het perron. Enkel wat zwerfers die pfand flesjes zoeken. Ook lekker goedkoop. 7 euro voor een dagkaartje ![]() | |
Duvel | maandag 6 juni 2016 @ 15:52 |
Dat zal toch niet...? | |
Frozen-assassin | maandag 6 juni 2016 @ 16:02 |
Lijkt me ook niet, maar ze houden alle opties open. | |
Prins_Pils | maandag 6 juni 2016 @ 18:25 |
EditieNL op RTL4 had net een stukje over 'fluiten = niet meer instappen'. Zoveel domme reizigers die denken dat dat juist wél instappen betekent... | |
Dr_Flash | maandag 6 juni 2016 @ 18:38 |
Dat is ze dan ook 2 eeuwen lang voorgehouden. | |
derLudolf | maandag 6 juni 2016 @ 18:45 |
Eigenlijk zit ik altijd wel op tijd in de trein, maar goed, zolang de deuren nog open staan zou ik proberen binnen te komen ![]() http://www.ns.nl/uitgelicht/fluiten-is-niet-meer-instappen Wat is het vertreklicht eigenlijk? ![]() | |
b2py | maandag 6 juni 2016 @ 18:47 |
Lamp die aangeeft aan de HC of hij sluitprocedure kan starten -> of het sein aan het perron anders dan rood toont. | |
Dr_Flash | maandag 6 juni 2016 @ 18:48 |
die witte lamp met V eronder. | |
b2py | maandag 6 juni 2016 @ 18:49 |
![]() ![]() Voor meer uitleg: http://www.nicospilt.com/lichtseinen.htm#vertreksein [ Bericht 1% gewijzigd door b2py op 06-06-2016 18:59:05 ] | |
Darkwing_Duck | maandag 6 juni 2016 @ 19:03 |
Zo werkt t ook in Parijs ![]() | |
Dr_Flash | maandag 6 juni 2016 @ 19:11 |
ja maar daar wonen fransen en fransen zijn uitschot dus daar moet je het niet mee vergelijken. | |
Darkwing_Duck | maandag 6 juni 2016 @ 19:21 |
Nee, de RER is tievesdruk en een teringzooi dus als je de mogelijkheid thuiskomen vergroot door een sluitende deur binnen te springen dan doe je dat, je weet maar nooit of er nog een trein komt ![]() | |
Dr_Flash | maandag 6 juni 2016 @ 19:24 |
Ja. | |
derLudolf | maandag 6 juni 2016 @ 19:28 |
Aha ja die zie ik wel hangen ![]() Wie stuurt die aan, machinist of HC? Of gaan die automatisch 30 seconden voor vertrek aan? Wat zijn trouwens die lampen die altijd knipperen die voor Zutphen ("Zutphen goederen") staan. Denk dat het geheel 2m hoog is en ziet er een beetje uit als zo'n tuinlantaarn. Een paal en dan hangen er twee lampen aan (lijken gloeilampen) die altijd knipperen. In Zwolle (aan de noordkant) stonden ze ook altijd een waren ze best oud. Nu zie ik ze nooit meer. Die in Zutphen zien behoorlijk nieuw uit. | |
MTL | maandag 6 juni 2016 @ 19:34 |
Vertreklicht is gekoppeld aan het sein na het perron (in de meeste gevallen). Zodra de treindienstleiding het sein 'veilig' zet, gaat het vertreklicht branden. Dit is grofweg 50 seconden voor de daadwerkelijke vertrektijd. Ongeveer 20 seconden voor de vertrektijd zal de HC de vertrekprocedure starten, dus kijken of er veilig vertrokken kan worden, fluiten, deuren sluiten, nogmaals kijken of alle deuren goed gesloten zitten en er niets in zit én of het vertreklicht nog altijd brandt. Waarna de eigen deur gesloten wordt en de Machinist een groene lamp krijgt in de cabine ten teken dat alle deuren gesloten zijn en er vertrokken kan worden. Die rare lampen zijn WIDO's, oftewel vaste Waarschuwingsinstallatie voor DienstOverpaden. Branden deze continu, dan komt er geen trein aan. Knipperen deze, dan komt er een trein aan (of beter gezegd, dan is er een rijweg ingesteld). Edit: of bedoel je de WIBR (vaste Waarschuwingsinstallatie op BRuggen) installaties op de brug? Deze hebben dezelfde functie: waarschuwen dat er een trein aankomt. Deze zijn echter per spoor (er hangen er ook twee), terwijl de WIDO's voor elk spoor zijn waar het overpad overheen ligt. | |
Prins_Pils | maandag 6 juni 2016 @ 19:35 |
Vertreklicht gaat aan op het moment dat je rijweg wordt ingesteld/vrijgegeven. Die tuinlantaarns die je in Zutphen ziet is een WIBR (waarschuwingsinstallatie bruggen). Twee lampen boven elkaar staan steeds voor één spoor, als de lampen knipperen betekent het dat een rijweg in ingesteld op dat spoor. Als de twee linkerlichten knipperen betekent het dus dat er over het linker spoor een trein kan komen. Edit: oh de WIDO bedoelde hij natuurlijk, ik zie altijd alleen de WIBR knipperen in Zutphen ![]() | |
Darkwing_Duck | maandag 6 juni 2016 @ 19:39 |
En kom nou niet met huuu huuu gevaarlijk, die deuren zijn er voor gemaakt om aan te stampen ![]() | |
Dr_Flash | maandag 6 juni 2016 @ 19:39 |
Nou prima toch ![]() en huu huu gevaarlijk hoor je mij niet zeggen hoor. Het zijn toch maar fransen ![]() | |
Darkwing_Duck | maandag 6 juni 2016 @ 19:42 |
.... En ik ![]() | |
derLudolf | maandag 6 juni 2016 @ 19:44 |
Ja wido's bedoel ik ja ![]() | |
Dr_Flash | maandag 6 juni 2016 @ 19:44 |
Jij doet zulke dingen niet. | |
b2py | maandag 6 juni 2016 @ 19:48 |
Vergeet dan ook de WIBO's niet ![]() | |
Dr_Flash | maandag 6 juni 2016 @ 19:48 |
En de WUBO's. | |
Kansenjongere | maandag 6 juni 2016 @ 19:57 |
Het had de NS gesierd als ze eerst haar personeel had bijgeschoold voor ze met het beschuldigende vingertje naar de reiziger zou gaan wijzen. Zolang conducteurs in de spits fluiten terwijl er nog mensen aan het UITstappen zijn, kun je niet verwachten dat mensen dat fluitsignaal gaan interpreteren als "Niet meer instappen". | |
DeaDLocK2K | maandag 6 juni 2016 @ 20:03 |
Niet zo enthousiast, 176 jaar maar. | |
derLudolf | maandag 6 juni 2016 @ 20:08 |
En de tammo's | |
James1988 | maandag 6 juni 2016 @ 20:09 |
Ze moeten gewoon speakers boven de deuren monteren en een bandje inspreken... "Einsteigen bitte." "Zurückbleiben bitte!" *Eeeerrrrrrrrr* *baf* | |
Prins_Pils | maandag 6 juni 2016 @ 20:16 |
Die gaan weg. | |
DeaDLocK2K | maandag 6 juni 2016 @ 20:17 |
Overal? | |
DeaDLocK2K | maandag 6 juni 2016 @ 20:18 |
Vind het in bochten wel handig. Pas op; treinalarm. | |
Prins_Pils | maandag 6 juni 2016 @ 20:20 |
Je bent baanwerker ja? Of bramen aan het plukken ![]() | |
Prins_Pils | maandag 6 juni 2016 @ 20:23 |
Ik vind het ook waanzin hoor. Die dingen weghalen, en dan wel het hele baanvak platleggen als er een schroefje aangedraaid moet worden 'want gevaarlijk'. | |
DeaDLocK2K | maandag 6 juni 2016 @ 20:26 |
Ik werk wel eens, dat is al 50% van de eis ja. | |
Dr_Flash | maandag 6 juni 2016 @ 20:30 |
Bramen ![]() | |
derLudolf | maandag 6 juni 2016 @ 20:32 |
Frambozen ![]() | |
Duvel | maandag 6 juni 2016 @ 20:33 |
WIT. | |
Duvel | maandag 6 juni 2016 @ 20:33 |
Is dat officieel niet "uit de stand STOP"? | |
Dr_Flash | maandag 6 juni 2016 @ 20:37 |
Als geoloog doe ik niet zo moeilijk over een paar decennia meer of minder ![]() | |
DeaDLocK2K | maandag 6 juni 2016 @ 20:39 |
Fair enough! | |
#ANONIEM | maandag 6 juni 2016 @ 21:26 |
Ik heb wel eens die dingen zien knipperen terwijl ik er langs reed met de trein (dat er dus vanaf de andere kant een trein aan zou komen.) Terwijl dat gebeurde had ik een groen sein voor de neus, dus er waren geen conflicterende rijwegen/danwel spoorbezetting. Toch maar voor de zekerheid snelheid er uit gehaald en de treindienstleider gebeld wat er nu precies aan de hand was. ![]() Bleek een overwegstoring te zijn geweest vlak daarvoor, en dat de monteur zo'n printplaat uit de kast had getrokken om de overwegen weer netjes te krijgen. Daardoor gingen de WUBO's branden. Had 'ie over het hoofd gezien. ![]() [ Bericht 0% gewijzigd door #ANONIEM op 06-06-2016 21:26:28 ] | |
derLudolf | maandag 6 juni 2016 @ 21:27 |
![]() | |
Duvel | maandag 6 juni 2016 @ 21:31 |
Oh dat zijn mooie dingen! | |
dennistd | maandag 6 juni 2016 @ 21:44 |
NS komt eindelijk met echte e-tickets. Uit de changelog van de Reisplanner-app:
| |
b2py | maandag 6 juni 2016 @ 21:44 |
Je wordt er wel weer heel omslachtig mee doorgestuurd naar een internetpagina, echt kopen in de app zit er niet in ![]() | |
MTL | maandag 6 juni 2016 @ 22:03 |
Hé Maegrim, ik krijg hier in Breda vandaag allemaal mooie locs met rembriefjes van jou, alleen mis ik telkens wel nog het stamnummer ![]() | |
b2py | maandag 6 juni 2016 @ 22:09 |
Iedere dag 200.000 reizigers in een ICE, wat is de gemiddelde afstand die een ICE reiziger aflegt? | |
Prins_Pils | maandag 6 juni 2016 @ 22:14 |
Welke ICE? | |
James1988 | maandag 6 juni 2016 @ 22:14 |
Twee keer de helft van het dubbele gedeeld door twee. ![]() | |
Prins_Pils | maandag 6 juni 2016 @ 22:15 |
450 echt fantastische kilometers? ![]() | |
Kansenjongere | maandag 6 juni 2016 @ 22:19 |
Ik probeer regelmatig mijn bijdrage te leveren om het gemiddelde omlaag te duwen. | |
Duvel | maandag 6 juni 2016 @ 22:26 |
Ja, Amsterdam - Utrecht vv. | |
ziggyziggyziggy | maandag 6 juni 2016 @ 23:03 |
Nee, gaat aan zodra het bijbehorende sein geel of beter toont. | |
ziggyziggyziggy | maandag 6 juni 2016 @ 23:05 |
Mwoah, dat zien ze niet over het hoofd hoor. Alleen een correct werkende overweg is belangrijker dan een correct werkende WUBO. Quick fix, gaan ze daarna wel weer een printplaat regelen voor die WUBO. Wel mooi dat dat uitwisselbaar is trouwens. | |
Prins_Pils | maandag 6 juni 2016 @ 23:35 |
Ja, dan heb je dus een rijweg ingesteld gekregen toch? Of zeg ik nou iets heel geks? ![]() | |
dennistd | maandag 6 juni 2016 @ 23:39 |
Gisteren organiseerde de NVBS Afdeling Twente de inmiddels traditionele dagexcursie. Dit jaar waren de Hespertalbahn, het Eisenbahnmuseum Bochum en de Ruhrtalbahn de reisdoelen. Met Wismarer Schienenbus T 2 wordt de pendeltrein tussen het S-Bahn-station Bochum-Dahlhausen en het museum verzorgt. Deze motorwagen is afkomstig van de Bremen-Thedinghauser Eisenbahn en gebouwd in 1936. Elk half uur rijdt dit Schweineschnäuzchen op en neer en zorgt ervoor dat treinreizigers 1,5km lopen bespaard wordt. Als trein 204 komt loc 38 2267 binnen in het Eisenbahnmuseum Bochum. De trein, afkomstig uit Hagen Hbf, heeft een vertraging van ongeveer een kwartier, nadat deze drie uur eerder met +30 uit het museum vertrokken was. Na aankomst werd de loc verzorgd en voorzien van water en kolen, om daarna als trein 205 van de Ruhrtalbahn weer naar Hagen te vertrekken met 66 NVBS'ers aan boord. Door de vertraging van de Ruhrtalbahn werd besloten om in Hagen-Vorhalle uit te stappen om daar de S5 naar Dortmund te nemen. Helaas werd na het uitstappen een storing bekend waardoor deze trein uitviel. Een geluk bij een ongeluk was dan nog het passeren van deze Uerdinger Schienenbusse die voor de Ruhrtalbahn op Linie T tussen Herdecke en Ennepetal Kluterthöhle dienst deden, en nu leeg naar het Eisenbahnmuseum Bochum op weg waren. | |
Maegrim | dinsdag 7 juni 2016 @ 00:39 |
was te lui om uit te stappen jeweetzellef ![]() | |
DeaDLocK2K | dinsdag 7 juni 2016 @ 00:55 |
Goede vraag. Ik heb echt niet het flauwste idee wat de regel precies is, het enige wat ik je kan vertellen is dat ik altijd thuis ben afgezet, één keer vanuit Utrecht naar Zwolle, één keer vanaf Eindhoven naar Utrecht, drie keer van Deventer naar Zwolle, één keer van Enschede naar Zwolle en last but not least, één keer vanaf Utrecht Centraal naar de Beneluxlaan in Utrecht. Die laatste kostte de meeste moeite en het argument van de mevrouw was; "Normaliter verzorgen we alleen vervoer als het niet in dezelfde plaats is." Maar ik heb nooit ergens kunnen vinden of dat echt een regel was. Mind you dit is ruim 10 jaar geleden. | |
Prins_Pils | dinsdag 7 juni 2016 @ 01:20 |
Ik ben één keer thuis afgezet vanuit Zutphen (laatste aansluiting uit D in Venlo gemist), een andere keer in 2008 had ik in dezelfde situatie het aanbod geweigerd omdat mijn fiets nog op het station stond. Vorig jaar mei kwam ik uit Belgjesland - Eindhoven en strandde in Herzogenbusch door een springer bij Houten. In Utrecht een busje naar Deventer voor mij, twee anderen, mijn fiets en een rolstoel. Rolstoelmeneer en zijn vriendin wilden graag naar huis gebracht worden in de wijk Keizerslanden maar dat kon niet mocht niet want NS betaalde de rit en dat ging tot het station. Op een rit van ¤200.- van Utrecht naar Deventer kunnen die paar cent naar hun huis er dus niet meer van af ![]() | |
Salatrel | dinsdag 7 juni 2016 @ 01:43 |
Tja naar huis gebracht worden doen de chauffeurs alleen als het voor hun gunstiger is.... Ik geef ze overigens geen ongelijk. Trouwens als die chauffeur hun wel voor de voordeur had afgezet had jij dat waarschijnlijk ook wel gewild. | |
Prins_Pils | dinsdag 7 juni 2016 @ 01:51 |
Naja die keer dat ik thuis werd afgezet was met een chauffeur die zelf ook in Deventer woonde, dus die paar straatjes maakte voor hem niet meer uit. Voor we de stad inreden vroeg hij me nog 'moet je naar het station of wil je ergens anders heen?' Toffe man was dat ook, gezellig gekletst onderweg ![]() Maar ik geef toe, als de chauffeur uit het laatste voorbeeld dat stel kon wegbrengen, dan mij ook maar ![]() ![]() | |
MTL | dinsdag 7 juni 2016 @ 02:04 |
Als jij door omstandigheden de laatste trein mist (door vertraging of een verstoring), dan heeft NS inderdaad een verplichting om jou thuis te brengen (sinds vorig jaar). | |
dennistd | dinsdag 7 juni 2016 @ 02:07 |
Ik dacht dat NS tegenwoordig verplicht is om je thuis te brengen Edit: wat MTL zegt dus | |
Prins_Pils | dinsdag 7 juni 2016 @ 02:27 |
En terecht. Jij zorgt er als reiziger voor dat je de laatste trein neemt waarmee je op je aankomststation je bus naar Reetketelpikkumerschans nog kunt halen. Als dat niet lukt door treinvertraging heb je er niks aan om SEV naar je aankomststation te hebben, je bent nog steeds niet thuis in je bedje, dóór die vertraging.. | |
ziggyziggyziggy | dinsdag 7 juni 2016 @ 08:37 |
Een rijweg kan ook met geel-knipper. En dan gaat het vertreklicht niet branden. ![]() | |
Vjenne12345 | dinsdag 7 juni 2016 @ 09:43 |
Waarom staan er op ieder station poorten bij de in/uitgang? Dan check je op het station al uit en moet je daarna nog een keer je pas ervoor houden bij verlaten van station. | |
James1988 | dinsdag 7 juni 2016 @ 09:47 |
Stations met paaltjes én gesloten poortjes kom je alleen tegen in de volgende gevallen: 1) Er stoppen internationale treinen 2) Er stoppen treinen van meerdere vervoerders (bijvoorbeeld Amersfoort, Dordrecht, Arnhem) In dat geval is het de bedoeling dat je uitcheckt bij een paaltje van NS, en dan overstapt op een andere trein. Bij bijvoorbeeld Thalys heb je dan al een ticket, als je verder reist met Arriva check je in bij Arriva. Als je reis in dat station eindigt hoef je de paaltjes niet te gebruiken, dan kun je gewoon uitchecken bij de poortjes. | |
DeaDLocK2K | dinsdag 7 juni 2016 @ 09:55 |
In Almelo is dat niet! | |
James1988 | dinsdag 7 juni 2016 @ 09:56 |
In Breda staan er op dit moment enkel IC Direct-toeslagpaaltjes op het perron, maar wanneer de Beneluxtrein ook in Breda stopt zullen er wel weer NSR-paaltjes verschijnen. | |
DeaDLocK2K | dinsdag 7 juni 2016 @ 10:01 |
In Almelo staan ze dus alleen op het perron, heel erg verwarrend. De voor na laatste keer dat ik er was had ik een zicht-abonnement en de keer daarvoor was er nog geen OVC; Station uitlopen, op zoek naar een paaltje; geen paaltje, 150 meter teruglopen naar perron, uitchecken, aansluitende bus missen. Grmbl. | |
Vjenne12345 | dinsdag 7 juni 2016 @ 10:04 |
Nog niet, maar zal vast lang duren aangezien er een Duitse trein stopt. | |
Dr_Flash | dinsdag 7 juni 2016 @ 10:10 |
In Veenendaal-De Klomp zijn de paaltjes verplaatst van einde perron naar onderaan de trap. Waar was dat voor nodig? ![]() | |
DeaDLocK2K | dinsdag 7 juni 2016 @ 10:13 |
Misschien wordt Almelo wel behandeld als het dorp dat het is en krijgt het geen poortjes! De paaltjes op het perron blijven in ieder geval staan in Almelo omdat er meerdere binnenlandse vervoerder komen. Eigenlijk is het raar dat Deventer geen paaltjes op het perron heeft ómdat de IC Berlijn er stopt, niet andersom. | |
b2py | dinsdag 7 juni 2016 @ 10:21 |
Geen opstopping op het perron van mensen voor uitchecken? | |
Dr_Flash | dinsdag 7 juni 2016 @ 10:22 |
Tsja, zet er dan paaltjes BIJ. Paaltjes verplaatsen = probleem verplaatsen ![]() | |
b2py | dinsdag 7 juni 2016 @ 10:39 |
Je verplaatst het maar levert wel een betere veiligheid op, ik zie het probleem niet zo | |
Dr_Flash | dinsdag 7 juni 2016 @ 11:06 |
Typisch zo'n gevalletje "dat had je met een kwart seconde langer nadenken ook in 1 keer goed kunnen doen" dus. Het zoveelste. | |
Dr_Flash | dinsdag 7 juni 2016 @ 11:06 |
| |
DeaDLocK2K | dinsdag 7 juni 2016 @ 11:24 |
Er worden hele supercomputers geüpgradet om stromen van mensenmassa's correcter te kunnen voorspellen maar Fles kan het met z'n blote buik. | |
b2py | dinsdag 7 juni 2016 @ 11:28 |
Fles aan het roer ![]() | |
bork | dinsdag 7 juni 2016 @ 11:45 |
Je kan nu wel kaartjes via de NS-app kopen maar uiteraard GEEN kaartjes met korting. Dieptriest, het is geen rocketscience het is ook bijzonder klantonvriendelijk ![]() | |
Salatrel | dinsdag 7 juni 2016 @ 11:58 |
laatste treinen geven heel vaak geen aansluiting meer op stad/streekvervoer ![]() | |
Darkwing_Duck | dinsdag 7 juni 2016 @ 11:59 |
Maar paaltjes verkeerd omzetten is toch ook t toppunt van treurnis? ergens in Limburg staan Veolia/NS paaltjes in de verkeerde volgorde ![]() | |
derLudolf | dinsdag 7 juni 2016 @ 12:00 |
Heb je die kop van hem wel es gezien? Een supercomputer is er niets bij. Maar het gebeurt toch vaak genoeg dat je met supercomputers iets simuleert wat achteraf niet lijkt te werken. Wat je met boerenverstand wel goed had gedaan ![]() | |
dennistd | dinsdag 7 juni 2016 @ 12:00 |
Die kun je ook niet uit de automaat halen. Is gedaan zodat mensen geen kaartje met korting kopen en zich vervolgens van de domme houden als een conducteur vraagt om een kortingskaart. | |
b2py | dinsdag 7 juni 2016 @ 12:00 |
Leuk filmpje via hemelschraapstad: De schermen die in Den Bosch hingen komen naar Utrecht, Schiphol & Amsterdam Zuid | |
DeaDLocK2K | dinsdag 7 juni 2016 @ 12:06 |
Als het vaak genoeg gebeurt heb je vast wel een paar leuke voorbeelden. | |
Dr_Flash | dinsdag 7 juni 2016 @ 12:11 |
Als jij eens even normaal gaat doen. | |
bork | dinsdag 7 juni 2016 @ 12:14 |
I know maar het een sluit het andere niet uit? Dat is zowiezo ook een schande btw dat, dat niet kan en niemand die er iets aan doet ![]() | |
JDude | dinsdag 7 juni 2016 @ 12:31 |
En als nou bij aankomst de bewaakte NS-stalling inmiddels is gesloten? | |
Dr_Flash | dinsdag 7 juni 2016 @ 12:32 |
Dat is natuurlijk een hele rare manier van redeneren. | |
_serial_ | dinsdag 7 juni 2016 @ 12:34 |
Je moest eens weten vaak ik die situatie meegemaakt heb in de trein. | |
Dr_Flash | dinsdag 7 juni 2016 @ 12:50 |
Dat snap ik ook wel. Maar er wordt hier een gewenste functionaliteit opzettelijk weggehouden omdat wat...? Omdat conducteurs bepaalde mensen niet durven te beboeten of zo? ![]() | |
dennistd | dinsdag 7 juni 2016 @ 13:03 |
Daar komt het wel op neer ja... Een kaartje met korting is alleen nog mogelijk door met de ov-chipkaart te reizen. | |
ziggyziggyziggy | dinsdag 7 juni 2016 @ 13:48 |
![]() | |
Prins_Pils | dinsdag 7 juni 2016 @ 14:08 |
De laatste trein waarmee je de laatste bus nog kunt halen dan ![]() | |
DeaDLocK2K | dinsdag 7 juni 2016 @ 14:12 |
Inderdaad. Dit is een redenering van: Kinderverkrachting is een groot probleem, weet je wat? We schieten alle kinderen dood. Probleem opgelost. Euhhh. |