ziggyziggyziggy, houdt niet van treinen, wel van spoorwegen. Dr_Flash, Wereldreiziger. Bordjesknaller. Topografiespecialist. Vraagt zich af hoelang er nog Dieseltractie bij ACTS is. Geilt stiekem op blonde S&V meisjes Scarlet_Dragonfly, random betweter die een hekel heeft aan OV-chipkaart-haters. James1988, geilt op treinenbouwer Alstom, hogesnelheidstreinen, SNCF en Duitsland. En Brabant. Yreal, vindt de infrastructuur/logistiek interessant en wordt sowieso opgewonden van alles met meer dan 1000 pk. greavy, vindt de OV-chipkaart maar niks en ziet i.p.v. het huidige materieel liever overal VIRM's rijden. bork, voor alle mooie plaatjes, kloppende info en kindvriendelijke verhalen. Crientj, Ginger, Servexmeisje en inspiratieloos. Eet graag 714's. Darkwing_Duck, der Nahverkehrsprofi. Parijskenner. Heeft al het spoor van Monaco Bereden. Luxemburg op wensenlijstje. Flodder450, Is een keer komen aanlopen en is sindsdien van de partij in deze reeks! b2py, Alcoholist, weersonheilsprofeet en zeurpiet met een spoorhobby. Verliefd op PKP IC. Ireyon, de Baas van Roosendaal, achtbaanspecialist. (Is tenslotte ook rails) Peterselieman, PSM voor intimi, voor al uw kruidvatkaartjes over de grens. dennistd, Fantacolist, civiel vervoer. Zug-Chef, Arrivalover die alle badslipperexpressen hekelt JDude, voor overbodige feitjes over parttime-treinforensen in Brabant ( ) Prins_Pils, relnicht die het allemaal prachtig vindt maar er de ballen verstand van heeft. Lieft metro en S-Bahn. DeaDLocK2K *Kutjoch* Koplopers fanboy DerLudolf Vindt moderne tupperware-treinen maar niets en vindt dat een echte trein een locomotief moet hebben
• In dit topic vinden we vrijwel alles interessant wat met rails te maken heeft. Goederentreinen, trams en metro's zijn hier ook allemaal welkom, evenals informatie over vervoersbedrijven en materieelsoorten. Twijfel je of iets in dit topic thuishoort? Plaats het gerust en je merkt het vanzelf wel.
• Afkortingen en nummertjes om o.a. stations en treinen aan te duiden, zijn niet wenselijk. Zo heet station Gvc hier Den Haag Centraal en is trein 3626 gewoon de Intercity van Roosendaal naar Zwolle van 07:50 uur. Treinstelnummers mogen gewoon genoemd worden, maar dan wel graag met materieelsoort erbij vermeld.
• Als je hier komt zeiken op het verkeerde bedrijf, lachen we je uit. Een sein- of wisselstoring is vrijwel nooit de schuld van de Nederlandse Spoorwegen en het uitvallen van een IC Direct is niet de schuld van AnsaldoBreda. Terechte klachten kun je natuurlijk wel altijd hier kwijt.
SPOILER
Om spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.
SPOILER
Om spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.
SPOILER
Om spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.
SPOILER
Om spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.
SPOILER
Om spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.
SPOILER
Om spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.
SPOILER
Om spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.
SPOILER
Om spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.
SPOILER
Om spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.En hier verder! Vanaf nu elk nieuw topic beginnen met frontseinen!
Tussen Gouda Goverwelle en Rotterdam C. rijden minder Sprinters door het onverwacht ontbreken van personeel. Houdt u rekening met extra overstappen en een extra reistijd van ongeveer 15 min. De verstoring is naar verwachting rond 19:00 uur verholpen.
Die reden kende ik nog niet
Science adjusts its views based on what's observed, faith is the denial of observation so that belief can be preserved.
Op vrijdag 3 juni 2016 18:02 schreef b2py het volgende: Rik van de Westelaken net bij het nieuws. "Het is nu droog, maar hoe lang nog?" Ik moest wel aan dit topic denken
Hoera, NS heeft dit jaar weer een nieuwe slinkse prijsverhoging bedacht. Met korting verder reizen na inchecken in de spits zit er blijkbaar niet meer in vanaf september.
En de zogenaamde "oplossing" waarmee men aan komt zetten:
quote:
Wat kunnen abonnementhouders doen die een deel van hun reis in de ochtendspits afleggen en na 9 uur verder willen reizen tegen daltarief? Voor het deel van de reis dat deze reizigers afleggen in de ochtendspits kunnen ze: 1. een e-ticket kopen (zonder korting) 2. een eenmalige chipkaart ( + ¤ 1,- toeslag) kopen bij de NS-kaartautomaat 3. inchecken met een OV-chipkaart zonder abonnement erop Wanneer de trein stopt na 9 uur, kunnen ze uit de trein stappen om in te checken met hun OVchipkaart waarmee ze tegen daltarief verder kunnen reizen naar hun eindbestemming (en voor het geval ze gebruik maken van optie 3 moeten ze uitchecken met hun OV-chipkaart waarmee ze voor 9 uur zijn ingecheckt).
Typerend dat NS wederom volledig voorbij is gegaan aan de mensen met Traject Vrij...
Op vrijdag 3 juni 2016 19:24 schreef Salatrel het volgende: Met traject vrij maakt het toch geen zak uit of je in de spits zit of niet? Tenzij je structureel buiten je traject gaat reizen
Best veel mensen reizen ook wel eens een stukje verder. Met een traject vrij Zwolle-Amersfoort en soms voor een afspraak door naar Utrecht bijvoorbeeld.
Op vrijdag 3 juni 2016 19:24 schreef Salatrel het volgende: Met traject vrij maakt het toch geen zak uit of je in de spits zit of niet? Tenzij je structureel buiten je traject gaat reizen
Voor het afgekochte traject maakt het inderdaad niet uit, als je wel eens een stukje verder wil reizen en daarvoor niet de hoofdprijs wil betalen maakt het natuurlijk wel degelijk uit. NS heeft eerst tijdenlang willens en wetens een groep reizigers te heeft laten betalen om maar zo snel mogelijk de poortjes op Hilversum te kunnen sluiten en nu komt men eindelijk met een "oplossing" die eruit bestaat dat een andere groep reizigers voortaan te veel mag gaan betalen.
Ik weet niet of dit een doelbewuste keuze is om de reizigers op te lichten of dat het gewoon een gevolg is van het ontbreken van iedere vorm van competentie bij de beleidsmakers bij de NS, maar ik weet eigenlijk niet welk van beide opties ik kwalijker zou vinden
Op vrijdag 3 juni 2016 19:44 schreef Kansenjongere het volgende: Ik weet niet of dit een doelbewuste keuze is om de reizigers op te lichten of dat het gewoon een gevolg is van het ontbreken van iedere vorm van competentie bij de beleidsmakers bij de NS, maar ik weet eigenlijk niet welk van beide opties ik kwalijker zou vinden
Dat lijkt me dat op zich een nobel streven. Een zeer nobel streven. Een dermate ontzettend ongelofelijk nobel streven, dat het wel jeugdige naīviteit MOET zijn
Op vrijdag 3 juni 2016 20:05 schreef Dr_Flash het volgende: Sowieso, de volgende staking al aankondigen terwijl de vorige nog bezig is. Waar ben je dan mee bezig man
Op vrijdag 3 juni 2016 20:05 schreef Dr_Flash het volgende: Sowieso, de volgende staking al aankondigen terwijl de vorige nog bezig is. Waar ben je dan mee bezig man
Dan ben je pas bezig een eckte eckte Belg te wezen.
Blijkbaar heeft dat ding een rondje Utrecht-Arnhem-Zwolle-Utrecht gedaan vanavond. Morgen trouwens ook weer op pad, 11.19u uit Amersfoort. Richting is mij helaas onbekend...
PM mij! Disclaimer: Mijn posts worden geschreven als user, en niet als crew, tenzij dit duidelijk wordt aangegeven
Op vrijdag 3 juni 2016 23:19 schreef Prins_Pils het volgende: Er waren nog wat plaatsen vrij... dus ik ga morgenmiddag naar metrostation Rokin in Amsjedam Foto's komen morgenavond of zondag
Op vrijdag 3 juni 2016 19:44 schreef Kansenjongere het volgende: Ik weet niet of dit een doelbewuste keuze is om de reizigers op te lichten of dat het gewoon een gevolg is van het ontbreken van iedere vorm van competentie bij de beleidsmakers bij de NS, maar ik weet eigenlijk niet welk van beide opties ik kwalijker zou vinden
Ach nee, het is veel eenvoudiger. NS levert gewoon meer argumenten voor de bewering dat de OV-chipkaart verwoest moet worden.
Niet alles wat geen nut heeft heeft geen zin. Stijn De Paepe
Vraag die ik via Twitter voorbij zag komen maar ik ook niet kan vinden. Aanduidingen voor stations hebben linksboven een wit vierkantje staan en aanduidingen in de stations een blauwe:
Wat heeft dat voor functie?
* Ajax * Arsenal * Barca * Fiorentina * Napoli * Leeds *
Op zaterdag 4 juni 2016 09:16 schreef Ajaxfan het volgende: Vraag die ik via Twitter voorbij zag komen maar ik ook niet kan vinden. Aanduidingen voor stations hebben linksboven een wit vierkantje staan en aanduidingen in de stations een blauwe: [ afbeelding ]
Wat heeft dat voor functie?
Je analyse klopt niet want lift en toilet komen ook in het station voor. De kleuren van ingang/uitgang zijn redelijk internationaal en het blokje geeft herkenbaarheid dat het bewegwijzering van NS is. Ik vind het altijd wel prettig en het is uniform. Wat is er mis mee?
Je analyse klopt niet want lift en toilet komen ook in het station voor. De kleuren van ingang/uitgang zijn redelijk internationaal en het blokje geeft herkenbaarheid dat het bewegwijzering van NS is. Ik vind het altijd wel prettig en het is uniform. Wat is er mis mee?
Verwoorde het verkeerd. Vroeg mij meer af of dat een design is of dat er iets mee word uitgelegd. Zeg niet dat het lelijk is.
* Ajax * Arsenal * Barca * Fiorentina * Napoli * Leeds *
Verwoorde het verkeerd. Vroeg mij meer af of dat een design is of dat er iets mee word uitgelegd. Zeg niet dat het lelijk is.
Nee, ik vraag ook niet waarom je het lelijk vindt Als jij herformuleert laat mij het dan ook doen; Vanwaar de vraag? Want het antwoord opzich is uniformiteit.
Nee, ik vraag ook niet waarom je het lelijk vindt Als jij herformuleert laat mij het dan ook doen; Vanwaar de vraag? Want het antwoord opzich is uniformiteit.
Maar die uniformiteit is er ook zonder dat vlakje. Dan heb je gewoon allemaal blauw / witte borden.
* Ajax * Arsenal * Barca * Fiorentina * Napoli * Leeds *
Maar die uniformiteit is er ook zonder dat vlakje. Dan heb je gewoon allemaal blauw / witte borden.
Ja dat hadden ze hiervoor. Toen waren de hoeken afgerond. Tja, ook dat is een design en ze wilden wat nieuws, iets onderscheidends. Het is nog wel een klein relletje geweest vanwege de kosten (1500 gulden per stationsnaambord, de overige bordjes nog niet meegerekend) in een tijd dat NS geen rooie rotcent had. Waarom verandert het Windows-logo? Ik denk niet dat je ooit werkelijk antwoord krijgt op dit soort vragen.
Ja dat hadden ze hiervoor. Toen waren de hoeken afgerond. Tja, ook dat is een design en ze wilden wat nieuws, iets onderscheidends. Het is nog wel een klein relletje geweest vanwege de kosten (1500 gulden per stationsnaambord, de overige bordjes nog niet meegerekend) in een tijd dat NS geen rooie rotcent had. Waarom verandert het Windows-logo? Ik denk niet dat je ooit werkelijk antwoord krijgt op dit soort vragen.
Veel meer dan dit zal het niet zijn:
Hoge pief: 'Wij moeten vernieuwen' Ontwerper: 'Ik heb een briljant idee!' Account: 'Maar de kosten dan?' Hoge pief: 'Maakt niet uit! Het moet allemaal anders!'
Beetje zoals dit geweldige idee rond de NZ lijn:
quote:
Mogelijk krijgen bussen en trams letteraanduidingen in plaats van cijfers zoals nu.
* Ajax * Arsenal * Barca * Fiorentina * Napoli * Leeds *
Op zaterdag 4 juni 2016 10:06 schreef dennistd het volgende: Het Panorama Rail Restaurant komt straks naar Zwolle en Deventer. Vertrek 11.09u uit Amersfoort.
En nog een reden dat het hebben van 2 kaarten loont, wat natuurlijk belachelijk is...
Voor de situatie die ik beschreef maakt een tweede kaart nog steeds geen verschil, pas bij het hebben van een tweede kaart met daarop minimaal Dal Voordeel zou ik weer de juiste prijs betalen voor de reis. Dat zou ook een mogelijke uitkomst kunnen zijn, dat NS alle gedupeerde abonnementhouders een tweede kaart met Dal Voordeel biedt, maar iets zegt me dat ze liever hun trouwe klanten dubbel laten betalen...
Voor de situatie die ik beschreef maakt een tweede kaart nog steeds geen verschil, pas bij het hebben van een tweede kaart met daarop minimaal Dal Voordeel zou ik weer de juiste prijs betalen voor de reis. Dat zou ook een mogelijke uitkomst kunnen zijn, dat NS alle gedupeerde abonnementhouders een tweede kaart met Dal Voordeel biedt, maar iets zegt me dat ze liever hun trouwe klanten dubbel laten betalen...
Ja klopt in jouw situatie werkt dat natuurlijk niet, aangezien dalvoordeel automatisch met je trajectvrij kaart verwerkt zit....
Op zaterdag 4 juni 2016 10:06 schreef dennistd het volgende: Het Panorama Rail Restaurant komt straks naar Zwolle en Deventer. Vertrek 11.09u uit Amersfoort.
12.11u uit Zwolle en om 12.59u uit Olst (naar FlesPilsTown)
PM mij! Disclaimer: Mijn posts worden geschreven als user, en niet als crew, tenzij dit duidelijk wordt aangegeven
Blijkbaar heeft dat ding een rondje Utrecht-Arnhem-Zwolle-Utrecht gedaan vanavond. Morgen trouwens ook weer op pad, 11.19u uit Amersfoort. Richting is mij helaas onbekend...
Ik heb 'm uit Amersfoort zien vertrekken maar ik heb in dat station nooit enig idee wat noord of zuid is
It's always around me, all this noise But not nearly as loud as the voice saying "Let it happen, let it happen (It's gonna feel so good) Just let it happen, let it happen"
Nu het fijnste traject des lands: Zwolle-Assen non-stop in een stille stiltecoupe in ICM.
It's always around me, all this noise But not nearly as loud as the voice saying "Let it happen, let it happen (It's gonna feel so good) Just let it happen, let it happen"
It's always around me, all this noise But not nearly as loud as the voice saying "Let it happen, let it happen (It's gonna feel so good) Just let it happen, let it happen"
Panorama Rail komt om 13.08u aan in Deventer op spoor 3 en vertrekt om 13.52u van spoor 4. Tussendoor gaat ie naar het Goederenemplacement waar de loc omloopt.
PM mij! Disclaimer: Mijn posts worden geschreven als user, en niet als crew, tenzij dit duidelijk wordt aangegeven
Op zaterdag 4 juni 2016 12:55 schreef dennistd het volgende: Panorama Rail komt om 13.08u aan in Deventer op spoor 3 en vertrekt om 13.52u van spoor 4. Tussendoor gaat ie naar het Goederenemplacement waar de loc omloopt.
Pak ik hem op de terugweg wel even. Ik moet toch nog naar de AKO.
Hoge pief: 'Wij moeten vernieuwen' Ontwerper: 'Ik heb een briljant idee!' Account: 'Maar de kosten dan?' Hoge pief: 'Maakt niet uit! Het moet allemaal anders!'
Gezien de verloopdatum van die ovchipkaart zou dat nog wel eens de laatste Mifare Classic kaarten kunnen zijn. Oftewel kans dat het saldo op dat ding er niet legaal opgezet is...
En daar staan we dan: de IC Defect, net buiten Rotterdam. Machinist schijnt geen verbinding te krijgen met level 2 en is nu al vijf minuten bezig met opnieuw inbellen...
PM mij! Disclaimer: Mijn posts worden geschreven als user, en niet als crew, tenzij dit duidelijk wordt aangegeven
Al die stations met meerdere kleuren paaltjes . Alleen dat al is toch het failliet van dat hele bliepsysteem. Man man man.
It's always around me, all this noise But not nearly as loud as the voice saying "Let it happen, let it happen (It's gonna feel so good) Just let it happen, let it happen"
Op zaterdag 4 juni 2016 17:17 schreef dennistd het volgende: En daar staan we dan: de IC Defect, net buiten Rotterdam. Machinist schijnt geen verbinding te krijgen met level 2 en is nu al vijf minuten bezig met opnieuw inbellen...
Ff handmatig inbellen en als dat niet werkt, modem reset. Totale vertraging 5 minuten
Heb je heel veel pech en doet het nog steeds niets, dan loc reset. Totale vertraging (met eerdere poging tot handmatig inbellen en modem reset) 15 minuten. Werkt ie dan nog niet: afslepen, dan is er iets fysiek in de loc mis of met de tweede loc de andere kant op rijden.
[ Bericht 2% gewijzigd door MTL op 04-06-2016 17:43:34 ]
Op zaterdag 4 juni 2016 17:32 schreef dennistd het volgende: Na tien minuten met hooguit 40km/h door de tunnel bij Rotterdam. Daarna weer normale snelheid
Kijk, probleem opgelost dus 30 km/u als het goed is. Dan in modus Staff Responsible naar het eerste SMB oprijden. Ongeveer 80 meter voor het SMB krijg je een TAF-request (Track Ahead Free?), waarop je bevestigend moet antwoorden dat het stuk baan tussen jou en het SMB niet geblokkeerd wordt. Na de bevestiging krijg je korte tijd later de rijweg doorgestuurd en kan je, na het volledig passeren van het SMB weer met normale snelheid rijden.
It's always around me, all this noise But not nearly as loud as the voice saying "Let it happen, let it happen (It's gonna feel so good) Just let it happen, let it happen"
Modems gaan toch alleen over analoog verkeer? Is er 3g / 4G analoog verkeer, bestaat zoiets?
Een modem moduleert en demoduleert. Jij hebt thuis ook gewoon een glasvezelmodem of een kabelmodem of een ADSL modem. Signalen worden anders ingedeeld en geëncodeerd na een handshake. Het maakt niet zoveel uit wat het medium is. Een modem kan analoog of digitaal zijn, en zelfs ouderwetse modems met het gepiep en gekraak, zijn gewoon digitaal, evenals het signaal wat over de lijn ging naar je internetprovider/verbonden peer.
Bij Conrad heb je een los 4G modem voor 180 euro btw, daar kan je dus een simkaart in doen en dan kan je je ADSL-verbinding opzeggen. Handig voor het buitengebied waar ze 128KB upload halen. Maar is nog steeds allemaal digitaal.
Het is zelfs een GSM-R modem Snelheid van dat netwerk is (theoretisch maximum, dus up- en down gecombineerd, als ik mij niet vergis) 32 Kbyte/s. Heel hip en snel dus Maar goed, voor ETCS heb je ook niet zo veel nodig, dus dat is geen enkel probleem.
Op zaterdag 4 juni 2016 18:55 schreef DeaDLocK2K het volgende: Bij Conrad heb je een los 4G modem voor 180 euro btw, daar kan je dus een simkaart in doen en dan kan je je ADSL-verbinding opzeggen. Handig voor het buitengebied waar ze 128KB upload halen. Maar is nog steeds allemaal digitaal.
Maar dan GSM-R, ja.
Niet alles wat geen nut heeft heeft geen zin. Stijn De Paepe
Op zaterdag 4 juni 2016 18:55 schreef MTL het volgende: Het is zelfs een GSM-R modem Snelheid van dat netwerk is (theoretisch maximum, als ik mij niet vergis) 32 Kbyte/s. Heel hip en snel dus
2G dus. In de geüpdatete specs die volgens mij net klaar zijn of in de laatste fase, staat dat 3G of 4G ook gebruikt kan worden.
32KB/sec is trouwens vrij veel als je alleen maar een beetje je GPS coördinaten moet doorgeven en wat snelheid. Dat kan met die bandbreedte enkele duizenden keren per seconde.
Op zaterdag 4 juni 2016 18:55 schreef MTL het volgende: Het is zelfs een GSM-R modem Snelheid van dat netwerk is (theoretisch maximum, als ik mij niet vergis) 32 Kbyte/s. Heel hip en snel dus Maar goed, voor ETCS heb je ook niet zo veel nodig, dus dat is geen enkel probleem.
Meer heb je blijkbaar niet nodig. En het RBC kan misschien ook niet meer aan?
Niet alles wat geen nut heeft heeft geen zin. Stijn De Paepe
Op zaterdag 4 juni 2016 18:55 schreef DeaDLocK2K het volgende: Bij Conrad heb je een los 4G modem voor 180 euro btw, daar kan je dus een simkaart in doen en dan kan je je ADSL-verbinding opzeggen. Handig voor het buitengebied waar ze 128KB upload halen. Maar is nog steeds allemaal digitaal.
Zijn er ook al abonnementen die dat een beetje leuk maken dan? Ik verstook mobiel al 6/7 GB per maand, wil niet weten wat de vaste lijn doet.
It's always around me, all this noise But not nearly as loud as the voice saying "Let it happen, let it happen (It's gonna feel so good) Just let it happen, let it happen"
Nah, ik geloof niet dat de snelheid het probleem is en ook niet de stabiliteit van de verbinding. Probleem zit 'm in het maximale aantal verbindingen die het basisstation aan kan. Ik geloof dat dit tot maximaal 20 treinen tegelijk mogelijk is. Dat is dus een van de uitdagingen bij de drukke stations omdat je daar dus al heel snel over de limiet heen gaat. Voor een snelle uitrol van ERTMS is dan ook het advies om op de drukke punten L1 neer te leggen met infill-balises.
Zijn er ook al abonnementen die dat een beetje leuk maken dan? Ik verstook mobiel al 6/7 GB per maand, wil niet weten wat de vaste lijn doet.
De meeste providers hebben een abonnement wat daar wel bij past. Maar tetheren is lastiger, even goed de kleine lettertjes lezen, en het hoeft niet goedkoop te zijn. Ik heb zo'n ding in het buitengebied tussen Epe en 't Harde geīnstalleerd, 4MB/sec up nu tegenover 128KB/sec via ADSL want heel goed 4G bereik maar ontzettend lange koperkabels in de telefoonlijn. Iemand op GoT moet je vraag goed kunnen beantwoorden.
2G dus. In de geüpdatete specs die volgens mij net klaar zijn of in de laatste fase, staat dat 3G of 4G ook gebruikt kan worden.
32KB/sec is trouwens vrij veel als je alleen maar een beetje je GPS coördinaten moet doorgeven en wat snelheid. Dat kan met die bandbreedte enkele duizenden keren per seconde.
Dat is wel zo ja. Bandbreedte heb je nauwelijks nodig.
2G dus. In de geüpdatete specs die volgens mij net klaar zijn of in de laatste fase, staat dat 3G of 4G ook gebruikt kan worden.
32KB/sec is trouwens vrij veel als je alleen maar een beetje je GPS coördinaten moet doorgeven en wat snelheid. Dat kan met die bandbreedte enkele duizenden keren per seconde.
Ik dacht juist te hebben begrepen dat men keek naar wifi-achtige technieken om het maximale aantal treinen per basisstation op te hogen, maar het kan goed zijn dat ik het verkeerd begrepen heb Ik kan de technieken net uit elkaar houden, en dan houdt het op
Ik dacht juist te hebben begrepen dat men keek naar wifi-achtige technieken om het maximale aantal treinen per basisstation op te hogen, maar het kan goed zijn dat ik het verkeerd begrepen heb Ik kan de technieken net uit elkaar houden, en dan houdt het op
MIMO? Ja dan kan je betrouwbaar ophogen tot 15 clients per access point in het geval van wifi, 2G is stiekem een best wel robuuste techniek, wifi en 3G zijn dat niet, 4G is wel weer beter. 4G hangt van de frequentie af of je afstanden of veel gebruikers wil (2G trouwens ook maar CDMA wordt hier praktisch niet gebruikt).
Hmm. Blijkbaar heb ik een abonnement op 'de laatste trein willen nemen, maar voor de één na laatste gooit iemand zich ervoor' Aanrijding tussen Gilversum en Baarrun, zou me niks verbazen als het bij die instelling is. Ik wilde op Amsterdam C de laatste IC van 0:31 naar Deventer nemen, maarjah aanrijding dus. IC naar Amersfoort van 1:03 ingestuurd, die via Utrecht Overvecht reed. In Amersfoort is de trein doorgetrokken naar Deventer, waar ik om 3:02 met zeker honderd anderen aankwam. De 'geplande' vertrektijd in Amersfoort was 1:57 maar werd +25, want er werd nog op twee andere treinen gewacht. In Deventer was natuurlijk de fietsenstalling al dicht dus dat werd lopend naar huis.
Vervelende situatie natuurlijk, toen het net bekend was hoorde ik reizigers om me heen wel 'altijd weer die kut NS' uitroepen maar na een tijdje kwam wel het besef 'joh alsof zij er wat aan kunnen doen'. Er is wel van alles aan gedaan om ons toch thuis te krijgen, door treinen om te leiden, door te trekken, en door aansluitingen op te wachten van treinen die eigenlijk niet eens horen te rijden op die tijdstippen In Hilversum werd nog omgeroepen 'reizigers naar Baarn kunnen hier overstappen op een NS-bus'. Een jongen had dat blijkbaar gemist. Na kopmaken in Overvecht, waarbij de HC's door de trein gingen om de reisbestemmingen te vragen, werd er omgeroepen 'de jongen die naar Baarn moet kan zich bij ons melden, voorin'. Tijdens het lange halteren in Amersfoort vertrok er op een gegeven moment een DDZ naar Baarn... er is dus een privétrein voor die jongen geregeld
Op zondag 5 juni 2016 04:03 schreef Prins_Pils het volgende: In Deventer was natuurlijk de fietsenstalling al dicht dus dat werd lopend naar huis.
Toch jammer dat ze die niet kunnen openen dan voor je. Nou zal het voor jou een goede 2km zijn, maar stel je voor dat je helemaal naar Bathmen zou moeten....
PM mij! Disclaimer: Mijn posts worden geschreven als user, en niet als crew, tenzij dit duidelijk wordt aangegeven
De NVBS organiseerde vandaag een lunchrit met het Panorama Rail Restaurant. Met een stuk vriendelijker prijzen dan het 'echte' restaurant (¤65-¤85 in plaats van ¤100-¤150) werd een rondje Amersfoort-Zwolle-Deventer-Amersfoort gemaakt, met onderweg een paar fotostops.
Op station Zwolle was één van deze fotostops. Vanwege de veiligheidswaanzin van tegenwoordig mogen deze alleen nog aan het perron plaatsvinden, waardoor de mogelijkheden hiervoor steeds beperkter worden. De deelnemers zijn inmiddels bijna allemaal alweer in de trein gestapt, die op punt van vertrekken staat.
.
De Vrienden van het Spoorwegmuseum maakten vandaag hun jaarlijkse rit met museummaterieel door Nederland. Dit keer werd er gekozen voor de mat'46 273, die vanaf de Maliebaan een rit via Amersfoort, Diemen Zuid, Breukelen en Rotterdam maakte naar Hoek van Holland Strand. Op de terugweg werd er via Schiedam, Rotterdam Noord, Gouda, Alphen aan de Rijn, Haarlem en Hollandsche Rading gereden.
Tussen Diemen Zuid en Amsterdam Bijlmer Arena werd via de normaliter alleen voor goederentreinen gebruikte boog onder de perrons van station Duivendrecht gereden. Op de achtergrond de in 1879 gebouwde Sint-Urbanuskerk.
Op station Rotterdam Centraal ontstond een kleine line-up met de Beneluxtrein, die dit weekend overigens slechts tot de Maasstad reed en via het emplacement met een wisselloc weer terug naar België ging.
Met nog een klein jaar te gaan voor treinen op de Hoekse lijn werd er vervolgens koers gezet naar Hoek van Holland Strand. Hierbij werd ook het ooit belangrijke station Hoek van Holland Haven gepasseerd, waard vroeger belangrijke internationale treinen vertrokken. Nu wordt het nog slechts bediend door twee sprinters per uur. Ook dat zal volgend jaar afgelopen zijn als het station degradeert tot een metrohalte van de RET.
Terug naar Utrecht Maliebaan kan nog altijd via 'de boogjes' worden gereden. Hoewel er plannen zijn voor opbraak ligt het kruis bij Blauwkapel nog altijd op zijn plek, waardoor de trein bij Hilversum rechtsaf dook en hier door Hilversum Sportpark reed.
[ Bericht 0% gewijzigd door dennistd op 05-06-2016 07:18:51 ]
PM mij! Disclaimer: Mijn posts worden geschreven als user, en niet als crew, tenzij dit duidelijk wordt aangegeven
I love tramcars,they go at the proper speed.You can see the world you know.They shake around,people adore them,it's great fun. B.Connolly Wenn Träume sterben...Dann wirst du alt, Du bist dein eigener Schatten nur und du holst dich nicht mehr ein...
Op zondag 5 juni 2016 07:12 schreef dennistd het volgende: De NVBS organiseerde vandaag een lunchrit met het Panorama Rail Restaurant. Met een stuk vriendelijker prijzen dan het 'echte' restaurant (¤65-¤85 in plaats van ¤100-¤150) werd een rondje Amersfoort-Zwolle-Deventer-Amersfoort gemaakt, met onderweg een paar fotostops.
Zal trouwens wel een flinke kookoven geweest zijn onder die kap. Hele dag vol in de zon gereden En of er airco in zit....?
Op zondag 5 juni 2016 10:10 schreef greavy het volgende: [ afbeelding ] 2 dagen Maintal (aan de drukke goederencorridor Gemünden am Main - Würzburg) zitten er weer op. Volgen zometeen nog een paar foto's.
* Darkwing_Duck gaat met zijn hoofd tegen de muur bonken
Op zondag 5 juni 2016 10:10 schreef greavy het volgende: [ afbeelding ] 2 dagen Maintal (aan de drukke goederencorridor Gemünden am Main - Würzburg) zitten er weer op. Volgen zometeen nog een paar foto's.
Greavy Groenvernietiging BV komt naar je toe deze zomer
Ik zag gisteren om 13:10 een boel fotografenvolk staan op perron 6/7 in Amersfoort (ReisT stond er sowieso tussen zag ik in de gauwigheid), maar nu weet ik dus waarom dat was
Toch jammer dat ze die niet kunnen openen dan voor je. Nou zal het voor jou een goede 2km zijn, maar stel je voor dat je helemaal naar Bathmen zou moeten....