bork | zondag 8 november 2015 @ 09:56 |
![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() • In dit topic vinden we vrijwel alles interessant wat met rails te maken heeft. Goederentreinen, trams en metro's zijn hier ook allemaal welkom, evenals informatie over vervoersbedrijven en materieelsoorten. Twijfel je of iets in dit topic thuishoort? Plaats het gerust en je merkt het vanzelf wel. • Afkortingen en nummertjes om o.a. stations en treinen aan te duiden, zijn niet wenselijk. Zo heet station Gvc hier Den Haag Centraal en is trein 3626 gewoon de Intercity van Roosendaal naar Zwolle van 07:50 uur. Treinstelnummers mogen gewoon genoemd worden, maar dan wel graag met materieelsoort erbij vermeld. • Als je hier komt zeiken op het verkeerde bedrijf, lachen we je uit. Een sein- of wisselstoring is vrijwel nooit de schuld van de Nederlandse Spoorwegen en het uitvallen van een IC Direct is niet de schuld van AnsaldoBreda. Terechte klachten kun je natuurlijk wel altijd hier kwijt. ![]() ![]()
![]()
![]() ![]()
![]()
![]()
![]() ![]()
![]()
![]() En hier verder! Vanaf nu elk nieuw topic beginnen met frontseinen, en sluitseinen zijn voor waar de zon niet schijnt. ![]() [ Bericht 0% gewijzigd door bork op 08-11-2015 13:04:36 ] | |
derLudolf | zondag 8 november 2015 @ 10:10 |
Wie is Eva? Geen idee wat ze zegt, ik zeg in elk geval 'goeiesmorgens, dat ging iets te mooi vannacht' | |
Dr_Flash | zondag 8 november 2015 @ 10:20 |
Hoi Gupps ![]() | |
Dr_Flash | zondag 8 november 2015 @ 10:21 |
Dat perfide serpent van de website van NS dat doet alsof ze je helpt maar ze weet van God noch zure appelen en het enige waar ze je aan helpt is een hoop ergernis. | |
derLudolf | zondag 8 november 2015 @ 10:42 |
Aha, ja ik kom nooit op de NS site ![]() ![]() | |
Dr_Flash | zondag 8 november 2015 @ 10:50 |
Zolang je geen vragen stelt gaat het allemaal prima hoor ![]() | |
Peterselieman | zondag 8 november 2015 @ 11:29 |
Volgens een bericht op Somda heeft een viertal machinisten bij HSL de bevoegdheid om met een 1200 te rijden. Het vereist wel een speciale instructie, omdat de oude dame werkt met weerstanden. Daar moet je vlot doorheen schakelen om de boel niet de vernieling in te krijgen. Dit is ook de reden dat bij ACTS een hulpdiesel werd gebruikt voor de zwaardere goederentreinen. | |
Duvel | zondag 8 november 2015 @ 11:33 |
Een lesje ouderwets vakmanschap dus! | |
Darkwing_Duck | zondag 8 november 2015 @ 11:34 |
https://forum.ns.nl/abonn(...)-voordeel-laden-5962 ![]() | |
Darkwing_Duck | zondag 8 november 2015 @ 11:35 |
Hè, breng me nou niet in de verleiding ![]() | |
Peterselieman | zondag 8 november 2015 @ 11:36 |
Zeker weten | |
Dr_Flash | zondag 8 november 2015 @ 11:43 |
Deze soms? ![]() | |
Fixers | zondag 8 november 2015 @ 11:50 |
Is dat zo anders dan rijden met een modernere trein? Of zit 'm dat meer in het ontbreken van moderne fly-by-wire achtige hulpmiddelen die de bediening vereenvoudigen? Sinds ik ooit met de oude H0 versie van mijn vader speelde heb ik een zwak voor die 1200. | |
DeaDLocK2K | zondag 8 november 2015 @ 11:56 |
De hele oude technieken voeren de bovenleidingsspanningen bij gelijkstroom direct door naar de motoren. Om het vermogen te temperen worden er rijweerstanden ingeschakeld. Pas bij een snelheid X komt de loc/het treinstel uit die rijweerstanden. Met de komst van hoogvermogenselektronica wordt de spanning in stukjes gehakt met chopperinstallaties waarbij de motor heel kort door de bocht gezien steeds even aan- en uitgezet wordt. | |
derLudolf | zondag 8 november 2015 @ 11:57 |
Goedemorgen http://www.rtvdrenthe.nl/(...)n-Assen-links-liggen | |
Peterselieman | zondag 8 november 2015 @ 11:57 |
Ik heb nog wel wat interessant leesvoer over dit onderwerp waarin in het kort dingen staan uitgelegd: https://nl.wikipedia.org/wiki/Vermogenselektronica https://nl.wikipedia.org/wiki/Elektrische_tractie | |
Dr_Flash | zondag 8 november 2015 @ 12:00 |
Het idee is goed, hij had dat alleen met Hoogeveen moeten doen. | |
Peterselieman | zondag 8 november 2015 @ 12:01 |
Dat sowieso | |
Dr_Flash | zondag 8 november 2015 @ 12:20 |
Wie heeft de stamgasten-omschrijvingen aangepast? ![]() | |
bork | zondag 8 november 2015 @ 12:22 |
Ik heb het weleens gedaan maar niet vandaag ![]() ![]() | |
Dr_Flash | zondag 8 november 2015 @ 12:23 |
ik heb er ook al weken niet meer naar gekeken hoor, maar ik zag ineens een hoop nieuwe dingen ![]() | |
bork | zondag 8 november 2015 @ 12:24 |
Moet dat dode slot er niet bij? | |
Dr_Flash | zondag 8 november 2015 @ 12:26 |
Nee. Kutjoch. | |
Dr_Flash | zondag 8 november 2015 @ 12:27 |
Ja. Met omschrijving "Kutjoch." | |
DeaDLocK2K | zondag 8 november 2015 @ 12:28 |
![]() | |
dennistd | zondag 8 november 2015 @ 12:29 |
In het kader van vreemde afwijkingen: in Delden vertrekt de trein naar Oldenzaal altijd van altijd van spoor 1 en die naar Zutphen van spoor 2. Behalve die van 12.23u naar Zutphen: die gaat altijd van spoor 1. Misschien vanwege de Elementis-trein die op woensdag anders het overpad op spoor 1 bezet houdt op de terugreis naar Bentheim? [ Bericht 0% gewijzigd door dennistd op 08-11-2015 13:04:01 ] | |
bork | zondag 8 november 2015 @ 12:31 |
fixed ![]() | |
Dr_Flash | zondag 8 november 2015 @ 12:32 |
Jee, waar een mens al niet druk mee kan zijn. | |
DeaDLocK2K | zondag 8 november 2015 @ 12:32 |
Subtitel klopt ook al. Streetcreds++ | |
dennistd | zondag 8 november 2015 @ 12:38 |
Tja, ik zit nu in die ene afwijkende ![]() | |
Dr_Flash | zondag 8 november 2015 @ 12:40 |
Maar vertrok hij nou van spoor 2 of van spoor 2? ![]() | |
Peterselieman | zondag 8 november 2015 @ 12:47 |
Gefeliciteerd | |
dennistd | zondag 8 november 2015 @ 12:48 |
Van spoor 1 ![]() Dat viel me op, dus toen heb ik de gekeken of het een spoorwisseling was, maar het bleek gewoon gepland. | |
dennistd | zondag 8 november 2015 @ 12:49 |
Dank voor de felicitatie. Ik trakteer, 12.55u in Zutphen op spoor 2/3 | |
Darkwing_Duck | zondag 8 november 2015 @ 12:50 |
Ik, poosje geleden al. | |
Anne | zondag 8 november 2015 @ 12:50 |
Moet jij zeggen, trut ![]() | |
Peterselieman | zondag 8 november 2015 @ 12:52 |
ik ben niet in de buurt ![]() | |
Dr_Flash | zondag 8 november 2015 @ 12:53 |
dan staat het in je oorspronkelijke post verkeerd ![]() | |
Dr_Flash | zondag 8 november 2015 @ 12:54 |
Ja ![]() ![]() | |
Yreal | zondag 8 november 2015 @ 12:59 |
Ik snap de TT niet. Kunt u die vraag ook anders stellen? | |
Darkwing_Duck | zondag 8 november 2015 @ 13:04 |
Serieus. Ik kan via de automaat hier hele dure staan plaatsen boeken ![]() ![]() ![]() | |
dennistd | zondag 8 november 2015 @ 13:04 |
Ja, euh, waar ik de laatste keer 2 zei bedoelde ik 1. STOP! en ik zet geen jokers in | |
Dr_Flash | zondag 8 november 2015 @ 14:31 |
Zijn hier misschien nog mensen die bijna net zulke vette filmpjes als Dennis willen maken? ![]() V&A / [TK] Parrot AR Drone 2.0 met extra's | |
MTL | zondag 8 november 2015 @ 15:14 |
Die klapstoeltjes zitten ook prima. Als ik weer eens moet passagieren met Thalys en er zijn geen vrije plaatsen meer, dan is dat best uit te houden. | |
dennistd | zondag 8 november 2015 @ 15:51 |
Ik heb hem net nog gebruikt, even wat Plan V gefilmd. Best een gesleep met die tas in de trein trouwens. Gelukkig 1e klas dus genoeg plek. | |
Merode32 | zondag 8 november 2015 @ 16:22 |
Weet iemand of de ic434 naar kortrijk over de hsl of over de oude lijn rijd? | |
Dr_Flash | zondag 8 november 2015 @ 16:24 |
oude lijn lijkt me. Volgens mij rijden er geen binnenlandse IC's over HSL's in Belgistan. Uitgezonderd Leuven - Luik. | |
Merode32 | zondag 8 november 2015 @ 16:27 |
Goeiemorgen, laat tussen welkenrath en kortrijk nu net de hsl 2 liggen(ans-bierbeek) | |
Peterselieman | zondag 8 november 2015 @ 16:35 |
HSL 2 https://nl.wikipedia.org/wiki/HSL_2 | |
Merode32 | zondag 8 november 2015 @ 16:38 |
Ja leuk maar de reisplanner praat over ic434, terwijl wikipedia het heeft over ic01 en ic 12, die dan weer niet terug te vinden zijn de planner. Ik vermoed dus dat de ic434 een rit is van de ic12, correct? | |
Dr_Flash | zondag 8 november 2015 @ 16:38 |
oh ik dacht dat je dat stuk tussen Halle en Leuze bedoelde,. | |
Peterselieman | zondag 8 november 2015 @ 16:39 |
klopt. Lekker logisch systeem daar in België ![]() | |
Merode32 | zondag 8 november 2015 @ 16:41 |
Ach als ze in de reisplanner gewoon vermelden onderdeel van ic 12 dan is het een stuk duidelijker, hier spreekt ook iedereen over s3500 en niet de ritnummers. Tnnx | |
Dr_Flash | zondag 8 november 2015 @ 16:45 |
Ehm. Nee. | |
Duvel | zondag 8 november 2015 @ 17:15 |
Dit. | |
#ANONIEM | zondag 8 november 2015 @ 17:25 |
IC01 is Eupen-Oostende. Indien je de IC Kortrijk-Welkenraedt zou willen nemen moet je je wel bedenken dat die enkel doordeweeks rijdt en niet op ieder uur. | |
dennistd | zondag 8 november 2015 @ 17:27 |
Die IC's hebben in België toch een letter en geen cijfer? | |
Peterselieman | zondag 8 november 2015 @ 17:27 |
niet meer naar het schijnt | |
#ANONIEM | zondag 8 november 2015 @ 17:29 |
Dat is afgeschaft sinds de (compleet) nieuwe dienstregeling is ingevoerd in december 2014. België zou België niet zijn als daar geen "uitzondering" op was, en het uitvloeisel daarvan is IC23A. [ Bericht 20% gewijzigd door #ANONIEM op 08-11-2015 17:36:34 ] | |
Merode32 | zondag 8 november 2015 @ 17:43 |
Wij stappen op in wezet op, dan kan je crossover overstappen op de ic richting kortrijk om in brussel af te stappen. Vandaar, het is niet dat ik het persee wil meer een praktische. | |
Dr_Flash | zondag 8 november 2015 @ 17:47 |
"wezet" ![]() | |
larsico | zondag 8 november 2015 @ 17:49 |
Ja man, zo krijg je mensen wel de trein in:![]() Zo proberen het ook gewoon niet eens goed te doen he ![]() | |
Dr_Flash | zondag 8 november 2015 @ 17:50 |
Ik denk niet dat iemand zo gek is om een weekendje Warszawa met de trein te doen. Behalve ik dan, maar sinds de Jan Kiepura niet meer rijdt heb ik er eigenlijk ook geen zin meer in. | |
#ANONIEM | zondag 8 november 2015 @ 17:53 |
Dat kan inderdaad, maar bedenk dus dat niet op ieder uur gaat. Moet je dezelfde weg nog teruggaan; om 16.25 en 16.57 rijdt er ook een directe P-trein van Brussel naar Visé (Wezet). | |
Merode32 | zondag 8 november 2015 @ 17:58 |
We gaan kerstshoppen, dus we kunnen rekening houden met het feit dat hij niet ieder uur gaat. De p trein gaat die ook over de hsl? | |
Dr_Flash | zondag 8 november 2015 @ 17:59 |
Kerstshoppen, mijn god. Ik kom morgen wel weer in dit topic kijken ![]() | |
Prins_Pils | zondag 8 november 2015 @ 18:02 |
Wat is hier mis mee? Of is het helemaal Warschau niet op dat plaatje? | |
dennistd | zondag 8 november 2015 @ 18:04 |
Ik zwaai zo wel terug, zit in de Pimpel van 1815 in Deventer | |
Fixers | zondag 8 november 2015 @ 18:22 |
Interessant, maar is rijden met weerstanden dan zoveel moeilijker dan met elektronische regelingen? Het is in veel materieel gebruikt volgens die wiki, er zouden zat machinisten moeten zijn die ermee kunnen rijden lijkt me. | |
dennistd | zondag 8 november 2015 @ 18:28 |
In Plan V e.d. wordt het vanzelf geregeld bij het opschakelen, terwijl het bij een 1200 helemaal handmatig moet. | |
derLudolf | zondag 8 november 2015 @ 18:44 |
En bij 1300's dan? Zo'n 1200 vereist nogal wat vakmanschap dus en is niet bepaald foolproof | |
DeaDLocK2K | zondag 8 november 2015 @ 18:52 |
Poe, goeie vraag! Ik vermoed dat de techniek moderner is dan die van de 1200'en maar ik weet het niet zeker. | |
Dr_Flash | zondag 8 november 2015 @ 19:01 |
1300 is een frans ding he. | |
Peterselieman | zondag 8 november 2015 @ 19:02 |
voornamelijk een andere techniek, daar de 1200 op Amerikaans ontwerp gebaseerd is en de 1300, net als de 1100 uit Frankrijk afkomstig is. | |
Peterselieman | zondag 8 november 2015 @ 19:07 |
Die gaat niet veel verder meer ![]() ![]() Tussen York en Harrogate | |
derLudolf | zondag 8 november 2015 @ 19:07 |
Niet-Amerikaans-ontwerp en 'moderner ontwerp' is an sich hetzelfde ![]() | |
DeaDLocK2K | zondag 8 november 2015 @ 19:07 |
Euh jah, en aangezien de VS ergens over 2 decennia misschien in de tweede helft van de 20e eeuw komt is de Franse techniek moderner. | |
ReisT | zondag 8 november 2015 @ 19:08 |
Lekker moment heb ik gekozen om van Weert naar Utrecht te willen... Net op tijd in een IC naar Roermond kunnen stappen, en nu op naar Venlo in een propvolle GTW. (Stomme veolivla paal weigert in te checken met negatief saldo. Wat bij NS dus wel kan...) | |
DeaDLocK2K | zondag 8 november 2015 @ 19:09 |
En van 1955 tot 1981 wereldrecordhouder! | |
DeaDLocK2K | zondag 8 november 2015 @ 19:09 |
Dat kan bij NS sinds wanneer precies? | |
ReisT | zondag 8 november 2015 @ 19:11 |
Sinds Weekend Vrij geen instaptarief heeft in het weekend. | |
DeaDLocK2K | zondag 8 november 2015 @ 19:13 |
Dat is wel chill. | |
DeaDLocK2K | zondag 8 november 2015 @ 19:13 |
Maar ach, dan check je niet in, toch WeekendVrij. | |
Yreal | zondag 8 november 2015 @ 19:16 |
En dan kom je het station weer niet uit | |
DeaDLocK2K | zondag 8 november 2015 @ 19:18 |
Aangezien er op Veoliastations geen poortjes zijn lijkt me dat geen probleem. | |
Yreal | zondag 8 november 2015 @ 19:18 |
Op venlo wel toch? | |
Dr_Flash | zondag 8 november 2015 @ 19:19 |
gewoon open trappen alles | |
DeaDLocK2K | zondag 8 november 2015 @ 19:19 |
http://www.rtlnieuws.nl/n(...)uw-station-dichtgaan | |
b2py | zondag 8 november 2015 @ 19:28 |
Ze zijn flink aan het knutselen tussen Amsterdam Centraal en Muiderpoort, loopt wel een man of 50. | |
Dr_Flash | zondag 8 november 2015 @ 19:34 |
loopt vast wel uit ook dan ![]() | |
De_Hertog | zondag 8 november 2015 @ 19:46 |
Dat is Praag inderdaad. | |
DeaDLocK2K | zondag 8 november 2015 @ 19:48 |
Alsof de gemiddelde Nederlander het verschil ziet tussen New York City en Schubbekutteveen. | |
ReisT | zondag 8 november 2015 @ 19:48 |
Nope. Geen poortjes te bekennen hier. | |
Dr_Flash | zondag 8 november 2015 @ 19:53 |
kan elk zooitje daken zijn wel | |
De_Hertog | zondag 8 november 2015 @ 19:53 |
De arriva-paal hier weigert zelfs in te checken bij positief saldo onder instaptarief. Bij overstappen. Kom je vanuit Schiphol, wordt je 'incheck' geweigerd omdat 8 euro te weinig is. Terwijl ik één halte verder moet, wat met overstappen nog geen 50 cent is of zo. Verwachten ze nu ècht dat ik dan tussendoor nog een keer mijn kaart ga opladen? En dan check ik nog netjes in en uit normaal gesproken. Als ik 's ochtends met een niet-NS trein mee ga hier hoor ik minstens de helft bij NS inchecken. Ik hoop niet dat Arriva veel af wil leiden uit die gegevens.. | |
De_Hertog | zondag 8 november 2015 @ 19:54 |
'Hoe was Warschau?' 'Ja leuk, maar zag er toch wel anders uit dan op de foto hoor' | |
DriekOplopers | zondag 8 november 2015 @ 19:56 |
Jawel. In Schubbekutteveen zit een Blokker. | |
#ANONIEM | zondag 8 november 2015 @ 20:01 |
Nee, kan het niet. Geen stad ter wereld heeft zulke sprookjesachtige daken-met-torentjes als Praag. Zeker Warschau niet, dat is voor zover ik weet helemaal platgebombardeerd in de oorlog. | |
DeaDLocK2K | zondag 8 november 2015 @ 20:02 |
Boedapest toch ook? En kan me nog wel wat bergsteden bedenken die soortgelijke dingen hebben. Bratislava bijvoorbeeld. | |
De_Hertog | zondag 8 november 2015 @ 20:04 |
En net zo hard weer opgebouwd. Het heeft inderdaad wat minder torentjes, maar het oude centrum van Warschau ziet er weer precies hetzelfde uit als vóór de oorlog. | |
#ANONIEM | zondag 8 november 2015 @ 20:08 |
Boedapest is zeker ook mooi en gaaf enzo, maar is qua sprookjesachtige torentjes en steegjes echt totaal niet te vergelijken met Praag. En Bratislava is een provinciestadje met de allure van pakweg Groningen. Niet dat daar wat mis mee is trouwens, ben zelf trotse Groninger ![]() | |
Dr_Flash | zondag 8 november 2015 @ 20:08 |
gast. Ben je er sowieso wel eens ooit geweest? | |
#ANONIEM | zondag 8 november 2015 @ 20:08 |
Waar geweest? | |
De_Hertog | zondag 8 november 2015 @ 20:09 |
Stappen jullie eigenlijk ook wel eens UIT de trein? | |
#ANONIEM | zondag 8 november 2015 @ 20:09 |
In Praag ben ik i.i.g. wel geweest.![]() ![]() ![]() Edit: Met de trein ook hè, om het on-topic te houden. ![]() [ Bericht 13% gewijzigd door #ANONIEM op 08-11-2015 20:11:08 ] | |
Duvel | zondag 8 november 2015 @ 20:10 |
Nee, werkt hetzelfde als de 1200, dus per weerstandstrap handmatig opschakelen. Het verschil tussen een loc en een treinstel is dat je bij een treinstel ongeveer weet wat de maximale massa is, zodat je het automatisch opschakelen veiliger kunt implementeren. Bij een loc verschilt de massa aan de haak nogal, en kun je dus als machinist veel nauwkeuriger regelen. Maar daar moet je dan wel je verstand bij gebruiken. | |
Dr_Flash | zondag 8 november 2015 @ 20:11 |
Ik ga hier geen energie in steken ook. | |
DeaDLocK2K | zondag 8 november 2015 @ 20:13 |
Last van rijweerstanden eah. | |
b2py | zondag 8 november 2015 @ 20:32 |
Italie? | |
#ANONIEM | zondag 8 november 2015 @ 20:39 |
Goeie ![]() | |
ziggyziggyziggy | zondag 8 november 2015 @ 21:29 |
Ik wel. Met de trein. Net als Praag en Boedapest. Boedapest stonk, in Praag was ik alleen maar dronken en Warschau was wel mooi. Geloof ik. | |
boriq | zondag 8 november 2015 @ 21:41 |
We hebben het hier, bijna vanzelfsprekend, vaak over de krappe boog bij Hoogeveen en de plannen die er daarvoor zijn en/of moeten komen. Zijn er daarentegen nooit plannen geweest om een nieuwe boog bij Meppel te bouwen voor de IC van/naar Groningen? Met een boog langs en onder de A28 ten zuiden van Meppel win je, volgens mij, nog best wat tijd. | |
ziggyziggyziggy | zondag 8 november 2015 @ 21:46 |
Je kan beter Meppel - Assen rechtstreeks verbinden. Mooi langs de N371, met een station bij het TT-circuit. | |
DeaDLocK2K | zondag 8 november 2015 @ 21:46 |
Ja die plannen zijn er geweest. | |
Dr_Flash | zondag 8 november 2015 @ 21:46 |
Mensen die in Praag geweest zijn en DUS de mooiste stad van de hele wereld gezien hebben. Daar ben ik wel klaar mee ja. Noem het rijweerstand ![]() ![]() | |
#ANONIEM | zondag 8 november 2015 @ 21:47 |
Beter dan overal geweest zijn en niks meer leuk vinden. ![]() | |
DeaDLocK2K | zondag 8 november 2015 @ 21:48 |
Oh zo. Mja ach, er zijn andere dingen waar ik mijn energie aan opoffer. | |
bork | zondag 8 november 2015 @ 21:51 |
klopt: http://www.dreamstime.com(...)public-image38212137 | |
Duvel | zondag 8 november 2015 @ 22:04 |
Waar meet je de "mooiste" stad aan af dan? Torentjes, opsmuk? Ik zou zelf niet eens weten wat ik de mooiste stad vond die ik bezocht heb. Maar ik ben dan ook nog nooit in Praag geweest. | |
#ANONIEM | zondag 8 november 2015 @ 22:10 |
Jezus mensen, gaan we zo zitten mierenneuken? Ik heb niet gezegd dat Praag de mooiste stad ter wereld is. Ik heb gezegd dat Praag de mooiste stad met sprookjesachtige torentjes ter wereld is. Steden kunnen echter ook om andere redenen mooi zijn. Zodoende faalt het middel, de proceskosten draagt de eiser. Als er andere steden ter wereld mooiere sprookjesachtige torentjes hebben, dan sta ik graag open voor bewijs. Graag digitaal en op papier in drievoud afleveren op Postbus 1000, Amsterdam. Inzendingen zonder notarieel zegel kunnen echter niet in behandeling worden genomen. In de veronderstelling u hiermee voldoende geïnformeerd te hebben verblijf ik, [ Bericht 2% gewijzigd door #ANONIEM op 08-11-2015 22:12:36 ] | |
dennistd | zondag 8 november 2015 @ 22:40 |
Ik wil wel even kwijt dat ik een heel mooi treinabonnement heb: tot nu toe heb ik voor mijn binnenlandse kilometers dit jaar 4,2 cent per tariefeenheid betaald. En dat 1e klas ![]() | |
MTL | zondag 8 november 2015 @ 22:47 |
Ah, dat is er een van Delta Lloyd ![]() | |
bork | zondag 8 november 2015 @ 23:07 |
Nou eis no.1 er moeten trams rijden, de rest valt al af ![]() | |
Duvel | zondag 8 november 2015 @ 23:17 |
Oei, ik zit even te denken aan mooie steden met en zonder trams, maar is lastig. | |
DeaDLocK2K | zondag 8 november 2015 @ 23:19 |
Mooi zonder: Kopenhagen. Met: New Orleans | |
dennistd | maandag 9 november 2015 @ 00:01 |
ReisT | maandag 9 november 2015 @ 09:14 |
Het was vanochtend weer eens zover in Utrecht: er stonden drie treinen naast elkaar die allemaal naar Amsterdam moesten. Dan weet de treinsdienstleiding het even niet meer blijkbaar. IC naar Den Helder kwam binnen met +15, vertrekt met +30... | |
mar456 | maandag 9 november 2015 @ 10:19 |
Alhoewel de treinen al met vertraging reden, was dat niet de enige probleem. Er was iemand onwel geworden in de trein naar den helder waardoor die spoor 5 bezet hield en uiteindelijk is opgeheven waardoor alles via spoor 7 moest. | |
Mr_Klaasje | maandag 9 november 2015 @ 11:42 |
In zo'n situatie is het beter om de persoon eruit te halen en met vertraging door te rijden dan op te heffen. Die trein staat alleen maar in de weg in Utrecht. | |
Peterselieman | maandag 9 november 2015 @ 12:12 |
Daar krijg je in de toekomst alleen maar meer last van, omdat ze straks ook de laatste flexibiliteit eruit gaan halen in Utrecht | |
ziggyziggyziggy | maandag 9 november 2015 @ 12:26 |
Dat moet dan maar net kunnen. Soms wil je niet te veel slepen met zo iemand. | |
greavy | maandag 9 november 2015 @ 12:40 |
Dus. Gister weer Hamburg-Dordrecht gedaan (grootste deel met totaal 9 man) nadat we zaterdag heen gingen. Trein had in Osnabrück +16. Omroep: IC144 naar Rheine en Shiphowl blijft wachten. In Amersfoort, +2 aan het perron. IC naar Utrecht gooit de deuren dicht, precies op het moment dat onze deuren open gaan. Echt, erg tof NS ..... Miniatur Wunderland is wel tof ![]() | |
greavy | maandag 9 november 2015 @ 12:44 |
zeker nu spoor 4 ook definitief een kopspoor wordt. | |
Duvel | maandag 9 november 2015 @ 13:08 |
Maar gelukkig voor de statistieken in elk geval één trein op tijd weg. | |
De_Hertog | maandag 9 november 2015 @ 13:20 |
Inderdaad mooi ja, jaren geleden ook eens geweest. Heb je foto's? Ben wel benieuwd of ze dingen hebben bijgebouwd inmiddels ![]() | |
b2py | maandag 9 november 2015 @ 15:01 |
| |
Merode32 | maandag 9 november 2015 @ 15:04 |
Fles heeft nog niet geklaagd over het reizigers onvriendelijk schrappen van treinen op hrl-std ![]() ![]() ![]() | |
JDude | maandag 9 november 2015 @ 15:29 |
Wat gezellig dat icloud weer meepost. | |
bork | maandag 9 november 2015 @ 15:38 |
Als eines der ersten deutschen Unternehmen startet die Deutsche Bahn gemeinsam mit vielen Partnern in Bayern ein Qualifizierungsprogramm für Flüchtlinge. Die Teilnehmer sind erwachsen, bereits berufserfahren und werden in 28 Monaten zu Elektronikern umgeschult. Noch im November beginnt in München eine erste Klasse mit 15 Teilnehmern. Am Anfang stehen viermonatige Sprachkurse für Anfänger und Fortgeschrittene auf dem Programm. https://www.deutschebahn.(...)832/h20151109_2.html Wel bizar, sta je eerst bloot aan geweld, oorlog en bommen 2 en half jaar later sta je aan een trein te sleutelen ![]() | |
TemulMelvin | maandag 9 november 2015 @ 15:46 |
Ze bouwen continue bij. Laatste grote project was een werkend vliegveld. Nu zijn ze bezig met Italië. | |
Ajaxfan | maandag 9 november 2015 @ 15:56 |
Vanmorgen gladde sporen en nu dit:Dan weet je echt dat de herfst er weer is. | |
b2py | maandag 9 november 2015 @ 16:24 |
Het waait ook wel weer lekker door ![]() | |
DeaDLocK2K | maandag 9 november 2015 @ 16:54 |
Hey Fles, Grover beweert dat er ooit een directe trein tussen Hofplein en Centraal heeft gereden, ochtendspits en avondspits, begin jaren '90. Over een direct verbindingsspoor. [ Bericht 10% gewijzigd door DeaDLocK2K op 09-11-2015 17:01:24 ] | |
Mr_Klaasje | maandag 9 november 2015 @ 17:02 |
Kleiweg-CS zou wel kunnen.. | |
Duvel | maandag 9 november 2015 @ 17:04 |
Kan alleen met kopmaken. Wel reden de laatste Hofpleintreinen 's avonds naar CS ipv Hofplein. | |
DeaDLocK2K | maandag 9 november 2015 @ 17:17 |
Ja dat klopt maar meneer heeft het over een directe verbinding. Het is echt zo'n ongelofelijke droeftoeter. | |
Prins_Pils | maandag 9 november 2015 @ 17:18 |
Wie is Grover? | |
Duvel | maandag 9 november 2015 @ 17:27 |
![]() | |
DeaDLocK2K | maandag 9 november 2015 @ 17:40 |
Wat Duvel zegt. | |
DeaDLocK2K | maandag 9 november 2015 @ 17:42 |
+15 feest. | |
Dr_Flash | maandag 9 november 2015 @ 17:56 |
Maak er maar 20 van. Maar we komen eraan! | |
Dr_Flash | maandag 9 november 2015 @ 18:01 |
Virm trouwens, single 4. Succes. | |
DeaDLocK2K | maandag 9 november 2015 @ 18:05 |
De volgende heeft geen vertraging. Pak die wel als het echt druk is maar vier zou wel moeten kunnen. | |
Tochjo | maandag 9 november 2015 @ 18:45 |
De informatie die moderator Stephan geeft, lijkt me incorrect. Dit wordt ondersteund door de daaropvolgende reactie van Ennovy, die aangeeft dat het bij hem in de praktijk werkt zoals ik beschreef. | |
Dr_Flash | maandag 9 november 2015 @ 19:58 |
Een moderator op een NS-forum die gewoon niet van de eigen regeltjes op de hoogte is. Hoe ben ik niet verbaasd. | |
Prins_Pils | maandag 9 november 2015 @ 20:34 |
Bijna alles hier had wel vertraging vandaag ![]() | |
DeaDLocK2K | maandag 9 november 2015 @ 20:41 |
We gleden zowel in Wijhe als in Zwolle ook goed door en de bak waar ik zat had minstens één plat kantje en het is lang geleden dat ik dat heb gehoord. | |
Dr_Flash | maandag 9 november 2015 @ 20:48 |
Kuttrein. Morgen weer ![]() | |
James1988 | maandag 9 november 2015 @ 20:50 |
Kut'muzikant' met je gitaar, je gekweel en je "heeft u misschien iets voor een arme muzikant?" tussen Den Haag en Rotterdam ![]() | |
Dr_Flash | maandag 9 november 2015 @ 20:52 |
Ik ben ook blij dat ik niet meer elke dag langs die bedelaar in Ede hoef. | |
DeaDLocK2K | maandag 9 november 2015 @ 20:53 |
Zwolle-Hengelo en hopelijk vv morgen ![]() | |
Dr_Flash | maandag 9 november 2015 @ 20:56 |
Lekker virm double six jakkeren of is het nog niet klaar? ![]() | |
DeaDLocK2K | maandag 9 november 2015 @ 20:58 |
Ik heb aangeboden om een lang verlengsnoer mee te nemen maar schijnbaar kan je daar nog geen elektrische draisine goed mee aantrappen dus ze gaan heel veel moeite doen om er alsnog gedurende de aankomende anderhalf jaar draad boven te hangen. | |
Dr_Flash | maandag 9 november 2015 @ 21:01 |
Oh heel veel moeite doen ja? Voor de reiziger op spoor 1, 2 of 3? ![]() | |
dennistd | maandag 9 november 2015 @ 21:01 |
Het beste wat je nu kunt krijgen is drie Buffeltjes ![]() | |
Peterselieman | maandag 9 november 2015 @ 21:03 |
En als je pech hebt, heb je op de terugweg de bus | |
Dr_Flash | maandag 9 november 2015 @ 21:14 |
Dennis is niet te vermijden ![]() | |
Peterselieman | maandag 9 november 2015 @ 21:15 |
Dennis bus nemen. Die gingen 130 op de snelweg ![]() | |
Dr_Flash | maandag 9 november 2015 @ 21:18 |
Eén Dennis bus Twee Dennis bus Eén twee drie pus: DENnis bus ![]() Als je kampioen wilt worden: ![]() | |
dennistd | maandag 9 november 2015 @ 22:22 |
Ik nodig jullie morgen allemaal uit voor een ritje, tussen 18u en 19.30u in Oldenzaal ![]() En donderdag ook ![]() | |
Ou-Tannu | maandag 9 november 2015 @ 22:24 |
Ja racen met die dingen.. DoEn ze tegenwoordig niet meer | |
dennistd | maandag 9 november 2015 @ 22:30 |
Als door een storing de begrenzer er af knalt.... Overigens had ik vandaag ook nog een ex-CXX-bus, die lopen ook bijna 100km/h. De nieuwe bussen bij ons lopen niet harder dan 84km/h dus daarmee kun je bekeuringvrij plankgas rijden buiten de bebouwde kom. | |
Peterselieman | maandag 9 november 2015 @ 22:33 |
ach ja, de wadlopers reden vroeger ook rond de 117 km/h op nog niet van ATB-NG voorziene baanvakken. Na de aanleg mochten ze nog maar 100 km/h ![]() | |
Ou-Tannu | maandag 9 november 2015 @ 22:43 |
ach die konden ook nog wel harder.. alleen dan vliegen er denk ik onderdelen af ![]() | |
Peterselieman | maandag 9 november 2015 @ 22:47 |
Waar de V250 ooit een bodemplaat verloor was het een wadloper die een keer een versnellingsbak op de spoorbielzen liet donderen | |
James1988 | maandag 9 november 2015 @ 22:49 |
![]() | |
Peterselieman | maandag 9 november 2015 @ 22:54 |
Ik dacht dat het langer geleden was, maar het is nog in de huidige treinconcessie gebeurd:http://wadloper.diesel-trein.nl/ | |
Ou-Tannu | maandag 9 november 2015 @ 22:54 |
gniffel ![]() was dat tijdens een dienst rit ?? | |
Peterselieman | maandag 9 november 2015 @ 22:55 |
![]() Zie mijn post hier boven | |
Nattekat | maandag 9 november 2015 @ 22:56 |
![]() Maar goed ook dat dat schroot verdwenen is. | |
dennistd | maandag 9 november 2015 @ 23:10 |
'Veolia claimt schade Limburgse aanbesteding bij NS' Wat een kansloze bende is het daar toch ook, ze verliezen zelf van Arriva, maar dat is nu ineens de schuld van NS? ![]() | |
Peterselieman | maandag 9 november 2015 @ 23:11 |
Wilde het net posten. Als ze een geldig bod hadden ingeleverd hadden ze nog een punt gehad, maar ze hebben zelf een bod neergelegd dat niet aan de regels voldeed. | |
dennistd | maandag 9 november 2015 @ 23:19 |
Dan nog niet: als Abellio geen geheime info van Veolia had gekregen hadden ze mogelijk hoger ingeschreven (of zelfs helemaal niet), maar dan nog zou Arriva als winnaar uit de bus zijn gekomen en niet Veolia. Of hebben ze zelf extra hoog ingeschreven omdat er info gelekt werd naar Abellio (wat ze toen nog niet eens wisten)? | |
James1988 | dinsdag 10 november 2015 @ 00:14 |
Uit het artikel:Ofwel: Veolia heeft de ontbrekende cijfers uit hun aars getrokken, net als Arriva. De cijfers van Veolia zullen wel gebaseerd zijn op wat ze kwijt zijn aan de Heuvellandlijn en de Maaslijn, terwijl Arriva maar heeft moeten gissen. En ondertussen speelde die oud-concessiedirecteur informatie (over personeelskosten en -productiviteit, denk ik) door aan Qbuzz/Abellio waardoor die op dat punt wellicht scherper konden inschrijven dan Arriva. | |
Peterselieman | dinsdag 10 november 2015 @ 09:37 |
ja, maar dat is klein bier op de hele concessie | |
DeaDLocK2K | dinsdag 10 november 2015 @ 10:11 |
Zijn er al dingen zichtbaar van de werkzaamheden tussen Zwolle en Wierden? | |
boriq | dinsdag 10 november 2015 @ 10:14 |
Nope amper. Ze zijn vooralsnog bezig met het traceren van dingen als leidingen, kabels en dergelijke. Enige dingen die ik heb gezien zijn blauwe houten paaltjes | |
boriq | dinsdag 10 november 2015 @ 10:15 |
Hoppa. Het verlies van de retailbranche, als die wordt afgestoten, moet toch opgevangen worden dachten ze bij NSR.via AD | |
James1988 | dinsdag 10 november 2015 @ 10:17 |
Nou, kom maar op met die kamervragen over een plan dat de kamer zelf heeft goedgekeurd. ![]() | |
boriq | dinsdag 10 november 2015 @ 10:19 |
,,En het kan misschien een tonnetje hoger of lager uitvallen, maar ook weer geen miljoen.'' Ach inderdaad, zo'n tonnetje trek ik in een rolletje biljetten immers ook zo uit mijn broekzak. | |
DeaDLocK2K | dinsdag 10 november 2015 @ 10:27 |
Volkomen terecht van NS maar dat het niet anders kan ie natuurlijk onzin. | |
James1988 | dinsdag 10 november 2015 @ 10:29 |
Een pendeltrein is sowieso kansloos. Duur in exploitatie en niet aantrekkelijk voor reizigers. | |
b2py | dinsdag 10 november 2015 @ 10:30 |
Dat heeft absoluut niets met elkaar te maken. | |
DeaDLocK2K | dinsdag 10 november 2015 @ 10:34 |
Gelukkig zijn er geen reizigers! | |
bork | dinsdag 10 november 2015 @ 10:34 |
Mooi, kansen voor andere vervoerders, Arriva rijdt toch al op Dordrecht ![]() | |
b2py | dinsdag 10 november 2015 @ 10:36 |
Ik vind deze passage wel leuk:
| |
Peterselieman | dinsdag 10 november 2015 @ 10:36 |
Dit. Alleen in de spitsuren willen de mensen tussen Dordrecht en Breda reizen. Daarbuiten is de boel uitgestorven en raken die twee stoppers per uur echt niet vol | |
James1988 | dinsdag 10 november 2015 @ 10:45 |
En Dordrecht - Tilburg, Dordrecht - Eindhoven, Dordrecht - Den Bosch? | |
Peterselieman | dinsdag 10 november 2015 @ 10:46 |
Stoppertje en dan overstappen op Breda Centraal met een gratis bak koffie bij James ![]() | |
ReisT | dinsdag 10 november 2015 @ 10:49 |
Alleen voor Eindhoven dan, voor Tilburg en Den Bosch kan je straks gewoon in dat stoppertje blijven zitten. | |
bork | dinsdag 10 november 2015 @ 10:50 |
![]() ![]() ![]() | |
b2py | dinsdag 10 november 2015 @ 10:51 |
Goede img. | |
Salatrel | dinsdag 10 november 2015 @ 10:51 |
een sgm2 krijg je nog niet eens halfvol buiten de spits ![]() | |
bork | dinsdag 10 november 2015 @ 10:54 |
Zo moe word ik daarvan, dat zo'n @#W$#@@-tent zijn suffe plaatjes verstopt ![]() ![]() | |
b2py | dinsdag 10 november 2015 @ 10:56 |
Nu wel een goede, nais! ![]() | |
DeaDLocK2K | dinsdag 10 november 2015 @ 13:34 |
Staat Fok! het deeplinken van images al toe? | |
Prins_Pils | dinsdag 10 november 2015 @ 15:13 |
Dennis! ![]() http://www.tubantia.nl/re(...)n-enschede-1.5425493 | |
Nattekat | dinsdag 10 november 2015 @ 15:15 |
Dennis vond het jammer dat het de nieuwe bussen waren, dus hij zal het wel niet geweest zijn. | |
De_Hertog | dinsdag 10 november 2015 @ 15:26 |
Makkelijker kon hij het niet maken. | |
DeaDLocK2K | dinsdag 10 november 2015 @ 15:27 |
"De man is niet aangehouden aangezien geen enkel politievoertuig zich door de vastzittende garagedeur kon bewegen." | |
derLudolf | dinsdag 10 november 2015 @ 15:48 |
Haha, als het zo'n eigen rit was hoop ik dat ie het met zijn Drôme heeft vastgelegd ![]() | |
dennistd | dinsdag 10 november 2015 @ 16:00 |
Ik was het niet, inmiddels weet ik wie het wel was... | |
Peterselieman | dinsdag 10 november 2015 @ 16:20 |
![]() | |
ReisT | dinsdag 10 november 2015 @ 17:23 |
Vandaag in de IC tussen Amsterdam en Utrecht, een controleteam in burger. Voor het eerst dat ik dat tegenkom. Ze zeggen dat het is om bedelaars in de trein niet af te schrikken. (Sowieso vrij bijzonder dat er op dit stukje gecontroleerd wordt in de spits) | |
Dr_Flash | dinsdag 10 november 2015 @ 17:34 |
Hoor ik bier? ![]() | |
Peterselieman | dinsdag 10 november 2015 @ 17:37 |
![]() | |
James1988 | dinsdag 10 november 2015 @ 17:41 |
Alstom heeft een contract gewonnen voor de levering van 800 elektrische locomotieven aan Indian Railways. De locomotieven zullen grotendeels in India gebouwd worden. Gisteren haalde GE al een contract binnen voor het leveren van 1000 diesellocomotieven. | |
James1988 | dinsdag 10 november 2015 @ 17:51 |
Rookontwikkeling in een ICd die net na de tunnel ten noorden van Rotterdam staat. Het treinverkeer op de HSL is stilgelegd. | |
Dr_Flash | dinsdag 10 november 2015 @ 17:52 |
Ja er kan bij Luchtbal natuurlijk niets veilig meer rijden als er wat rookt in Bleiswijk ![]() [ Bericht 0% gewijzigd door Dr_Flash op 10-11-2015 18:01:52 (NOG verder weg...) ] | |
Yreal | dinsdag 10 november 2015 @ 18:52 |
![]() Zo dies stuk | |
boriq | dinsdag 10 november 2015 @ 18:55 |
en daar sta je dan onder het viaduct.![]() | |
James1988 | dinsdag 10 november 2015 @ 18:56 |
Kutding. | |
Duvel | dinsdag 10 november 2015 @ 19:00 |
ICRm moet nog maar vijf jaar mee, komt goed. ![]() | |
James1988 | dinsdag 10 november 2015 @ 19:01 |
10, want Beneluxtrein. | |
James1988 | dinsdag 10 november 2015 @ 19:03 |
Die InfoPlus-borden sporen ook voor geen meter hè? Ik zie dit op het perorn naast me:Het is nu 19:03 en die trein is nog niet vertrokken. Wat bedoel je met +5, NS? ![]() | |
#ANONIEM | dinsdag 10 november 2015 @ 19:12 |
+5 betekent minstens 5 minuten vertraging. Om bij exact 10 minuten vertraging gelijk +10 te schrijven is dus overdreven. Dat wil natuurlijk niet zeggen dat je bij 18:53+5 het erop moet wagen om nog even wat te eten te halen en pas om 18:58 terug op het perron te zijn natuurlijk. Dat nou ook weer niet. ![]() | |
_JdM_ | dinsdag 10 november 2015 @ 19:29 |
Een Amro-shuttle met een van de twee laatste rode TRAXX'en. De resterende leasetraxxen zijn al in revisie geweest. Hoor net op de radio dat er door reizigers in de trein erachter pizza wordt besteld ![]() | |
Peterselieman | dinsdag 10 november 2015 @ 19:42 |
Gelukkig is die trein altijd al betrouwbaar geweest ![]() | |
_JdM_ | dinsdag 10 november 2015 @ 19:43 |
Het was, voor december 2012 de betrouwbaarste trein in Belgie, dacht ik? ![]() | |
Peterselieman | dinsdag 10 november 2015 @ 19:46 |
Dat was ook niet zo lastig | |
Duvel | dinsdag 10 november 2015 @ 19:50 |
Jammer dat NS dat initiatief niet heeft genomen. | |
b2py | dinsdag 10 november 2015 @ 19:55 |
Grappig, bij de ICD schreeuwt iedereen moord en brand als die in de fik vliegt en bij die VIRM bij Loenersloot was het nog zo vervelend allemaal. #doublestandards | |
_JdM_ | dinsdag 10 november 2015 @ 20:01 |
Duh. ICR is goddelijk. En VIRM zijn grafboten. En als je het maar vaak genoeg herhaalt, wordt het nog waarheid ook ![]() | |
James1988 | dinsdag 10 november 2015 @ 20:03 |
De ICd is dan ook een gare kuttrein die zo snel mogelijk van het spoor moet verdwijnen. | |
b2py | dinsdag 10 november 2015 @ 20:08 |
Erg reizigergericht inb4 ICD is toch pauper en niet reizigergericht | |
James1988 | dinsdag 10 november 2015 @ 20:12 |
Dat eilandbedrijfje wat er nu wordt gereden kan elke beunhaas uitvoeren. Daar heb je NS niet voor nodig. En inderdaad, de ICd is een verpauperde kuttrein die bij het minste of geringste zuchtje wind wordt opgeheven. En als dat niet zo is, dan ligt er om de haverklap wel een loc met z'n figuurlijke wieltjes omhoog om god mag weten welke reden. En afslepen/evacueren duurt dan weer 3 uur omdat HSL en boe en eng en gevaarlijk!!!!1 Bah. ![]() | |
b2py | dinsdag 10 november 2015 @ 20:14 |
En welke beunhaas kan dat met welk materieel? En hoezo zou een beunhaas ineens minder strengere regels hebben dan NS? | |
Nattekat | dinsdag 10 november 2015 @ 20:16 |
Zou er niet een trein moeten rijden die iets van 300km/h kan rijden, ipv 0? Hoe lang loopt die concessie überhaupt nog? ![]() | |
Nattekat | dinsdag 10 november 2015 @ 20:17 |
Zo'n leuk wipkarretje + 2 man. 50km/h over de HSL (niet veel langzamer dan nu dus). Kost geen drol en je kan een hoge frequentie aanbieden ![]() | |
b2py | dinsdag 10 november 2015 @ 20:17 |
Kuch Thalys | |
Nattekat | dinsdag 10 november 2015 @ 20:18 |
Harder dan 0 zei ik | |
b2py | dinsdag 10 november 2015 @ 20:18 |
![]() | |
James1988 | dinsdag 10 november 2015 @ 20:19 |
Arriva met een paar van die kekke FLIRTs? Je hebt ze niet vandaag, maar de ICNG - waar iedereen ineens wonderen van lijkt te verwachten - is er niet voor 2020. Die trein is namelijk nog niet eens besteld. De wanprestaties die NS de afgelopen 6 jaar op de HSL heeft geleverd heb ik Arriva sinds 2006 nog nergens zien leveren. De veiligheidsregels zijn nou eenmaal zoals ze zijn, maar NS lijkt niet eens te proberen of het wat minder langzaam kan. 2 uur stilstaan met het absolute minimum aan informatie is kennelijk wat de HSL-reiziger mag verwachten "als het eens een keertje mis gaat". Natuurlijk, bij Arriva gaat niet alles op magische wijze goed (de eerste paar weken in de Achterhoek waren dramatisch) maar de prestaties van NS verdienen een oneervolle bij de Golden Spanners. | |
greavy | dinsdag 10 november 2015 @ 20:40 |
Fijn hè, dat die NSR-machinisten niet meer loks mogen loskoppelen en koppelen. Dat alleen al kost volgens mij al veel extra tijd om het juiste personeel ter plaatse te krijgen. | |
b2py | dinsdag 10 november 2015 @ 20:45 |
Nee Arriva heeft ook uberhaupt niet op vergelijkbare netwerken gereden dan eilandbedrijfjes. | |
Peterselieman | dinsdag 10 november 2015 @ 20:47 |
De Inselzug was iig een groot succes ![]()
| |
James1988 | dinsdag 10 november 2015 @ 20:49 |
De HSL is niet veel complexer dan de Vechtdallijnen ![]() Arriva Nederland heeft misschien geen ervaring met complexe netwerken, maar de Arriva-groep heeft toch echt wel wat meer ervaring op dat gebied. Bijvoorbeeld Arriva Trains Wales: ![]() | |
b2py | dinsdag 10 november 2015 @ 20:50 |
Leuk, maar daar is nog geen HSL met dito NL (!) afspraken over uitvoering en contractvorming. | |
Nattekat | dinsdag 10 november 2015 @ 20:51 |
Het is één spoorlijn. Veel ingewikkelder gaat het niet meer worden ![]() | |
Dr_Flash | dinsdag 10 november 2015 @ 20:51 |
`Wales ![]() | |
b2py | dinsdag 10 november 2015 @ 20:51 |
Jawel hoor | |
James1988 | dinsdag 10 november 2015 @ 20:53 |
Err, fout. Ook daar is een gebiedje met ERTMS tussen andere beveiligingssystemen in. Met draadjes heeft ATW dan weer niet te maken, alleen maar dieselgebied daar. En het is Engeland. Als ze ergens panisch zijn over veiligheid is het daar wel. Moet ik nog eens heen ![]() Ja, door de 1900 een stukje af te laten snijden via 's-Gravendeel. Nou nou, poe poe, wat complex. Petje af hoor. | |
Nattekat | dinsdag 10 november 2015 @ 20:54 |
Ok, in Rotterdam wordt het even lastig met de treinen die daar moeten rijden. | |
b2py | dinsdag 10 november 2015 @ 20:56 |
De HSL an-sich is niet zo spannend nee, maar de overgangen des te meer. Daar moet je verbinding maken met de wall en spanning overschakelen. Allemaal gedoetjes | |
James1988 | dinsdag 10 november 2015 @ 20:56 |
En dat zou NS dus beter kunnen doen dan Arriva, want? Zo goed gaat dat vandaag de dag namelijk niet. | |
b2py | dinsdag 10 november 2015 @ 21:00 |
Omdat ze al materieel hebben dat ze er al overheen laten rijden. In jouw voorstel rijden er weer 2 jaar geen treinen over dat ding. Voor zover de reiziger in het voordeel. Verder heeft NS voordelen met betrekking tot planning en capaciteitafstemming rondom Amsterdam C die duidelijk bij een van de andere stakeholders ontbreekt. Zie bijvoorbeeld Arnhem - Ede-Wageningen waar de sprinter in een ander pad de intercity's enorm in de weg zit en waarbij NS intern er nog overleg is en waar dat bij andere partijen ontbreekt. Getuige de overtuiging dat een doortrekking Valleilijn naar Arnhem heus wel kan zonder ingrepen. Maar dat past dus niet. | |
Dr_Flash | dinsdag 10 november 2015 @ 21:03 |
gewoon alles terug onder 1 dak en dan niet NS. Kun je dat ECHT niet zelf bedenken? | |
James1988 | dinsdag 10 november 2015 @ 21:05 |
Dat materieel valt gewoon onder de 'redelijke regeling' waarmee continuïteit wordt gewaarborgd. Een nieuwe vervoerder kan zeggen "Wij willen dat materieel van jullie huren voor 2 jaar", NS moet daaraan meewerken. Daarnaast heeft NS gewoon een vervoersverplichting. Als de overheid zegt "We breken het contract open en jullie verliezen de HSL per dienstregeling 2018" dan zal NS gewoon treinen over de HSL moeten laten rijden tot en met het einde van drgl 2017. En waarom zou ProRail die rol niet kunnen vervullen? Capaciteitsverdeling en een goede inplanning is toch juist de core business van die toko? ![]() | |
MTL | dinsdag 10 november 2015 @ 21:05 |
Ik zat als passagierende machinist in een van de treinen die stil stond op de HSL (niet die met rookontwikkeling, maar de pizzatrein ![]() Er zijn bussen gekomen voor de passagiers, maar op het moment dat we wilden evacueren naar de bussen, kwam het bericht dat er weer spanning op de bovenleiding kwam, dus we zijn een paar minuten daarna weer verder gaan rijden richting Rotterdam. Voor de reizigers richting Breda is de trein daarna ook nog doorgereden richting Breda. Eigenlijk verliep alles rustig, dus zeker een bedankje voor de ongeveer vijfhonderd reizigers ![]() | |
b2py | dinsdag 10 november 2015 @ 21:07 |
Datzelfde materieel waar jullie zo lekker op aan het bitchen zijn? Hiep hoi ![]() Omdat ze dat niet zien. Don't ask me why | |
James1988 | dinsdag 10 november 2015 @ 21:09 |
Die reizigers zijn murw gebeukt door alle ellende met die kuttreinen van jullie. De enige reden dat ze überhaupt nog in de ICd zitten is omdat de alternatieven linksom of rechtsom nog veel harder zuigen. Of je bent minstens een half uur langer onderweg (via Den Haag), of je mag aanschuiven in de files in de binnensteden. Arriva kan geen materieel uit de hoge hoed toveren, dat weet je best. Dan nog zie ik niet waarom dat een reden zou moeten zijn om toch maar krampachtig aan NS vast te houden hoor. | |
James1988 | dinsdag 10 november 2015 @ 21:10 |
Echt, hoe kan dit? Moet die trein worden weggesleept door een stel Galliërs die nog moeten worden ingevlogen ofzo? | |
b2py | dinsdag 10 november 2015 @ 21:11 |
Omdat ten faveure van dat domme stoptreinlijntje de IC reizigers tussen Arnhem en Utrecht de rekening gepresenteerd krijgen. | |
James1988 | dinsdag 10 november 2015 @ 21:15 |
Wat zou volgens jou trouwens een goede oplossing zijn? Een inhaalspoor bij Ede-Wageningen of één van die stations verder op de route? | |
Peterselieman | dinsdag 10 november 2015 @ 21:16 |
Obelix was nog aan het eten | |
Adrie072 | dinsdag 10 november 2015 @ 21:17 |
Is bekend waar de brand in de trein is ontstaan? | |
b2py | dinsdag 10 november 2015 @ 21:19 |
Er zal een perron bij moeten in Ede-Wageningen maar in de huidige verbouwingsplannen ontbreekt die. | |
b2py | dinsdag 10 november 2015 @ 21:19 |
Vastgelopen remmen geloof ik, dat is al geen brand ook | |
MTL | dinsdag 10 november 2015 @ 21:21 |
Klopt bijna. Het zijn mensen van ProRail en inspectie en weet ik verder veel wie. Er moet onderzoek worden gedaan naar de toedracht, dus die trein staat er nog altijd. | |
James1988 | dinsdag 10 november 2015 @ 21:27 |
Gemiste kans. En dat kan niet op een zijspoor bij Rotterdam, of desnoods dat werkterreintje bij Nieuw-Vennep? Daarvoor moet echt die infrastructuur urenlang dicht? ![]() | |
MTL | dinsdag 10 november 2015 @ 21:46 |
Vraag het ProRail eens. Misschien dat ze die vraag willen beantwoorden. | |
DeaDLocK2K | dinsdag 10 november 2015 @ 21:59 |
Duts Reelweees Of Lowlends | |
Dr_Flash | dinsdag 10 november 2015 @ 22:15 |
nee gewoon een capabele partij. Arriva, Virgin, SBB, kan me niet schelen ![]() ![]() | |
Maegrim | dinsdag 10 november 2015 @ 22:16 |
![]() woei ![]() | |
b2py | dinsdag 10 november 2015 @ 22:29 |
Die is toch van een paar maanden terug? | |
James1988 | dinsdag 10 november 2015 @ 22:57 |
En wederom is een GtbV-claim voor de IC defect afgewezen ![]() | |
derLudolf | dinsdag 10 november 2015 @ 23:01 |
. Kun je niet beter direct je claim via Twitter indienen? ![]() | |
Blistering | dinsdag 10 november 2015 @ 23:28 |
![]() ![]() | |
dennistd | dinsdag 10 november 2015 @ 23:33 |
Dit is ns_onllne, niet ns_online he ![]() | |
Blistering | dinsdag 10 november 2015 @ 23:34 |
Wel mooi, net zoiets als Klantenservice op FB ![]() | |
dennistd | woensdag 11 november 2015 @ 01:19 |
Plan V 480 komt als trein 6941 Heerlen binnenrijden vanuit Sittard. Het stel verzorgt op deze zonnige zondag in zijn eentje de sprinterdienst tussen de beide Limburgse stations. Op het opstelterrein staan zijn soortgenoten te genieten van hun weekendrust, met nog anderhalve maand te gaan tot het vervroegd pensioen. | |
bork | woensdag 11 november 2015 @ 02:05 |
![]() | |
Duvel | woensdag 11 november 2015 @ 06:57 |
Wat een baggerrit vanmorgen. | |
ReisT | woensdag 11 november 2015 @ 08:09 |
Volgens het laatste wat ik er over gehoord heb is een extra perron nog steeds onderdeel van de huidige plannen. Al weet ik niet of je daar voor de Valleilijn wat aan hebt. | |
Darkwing_Duck | woensdag 11 november 2015 @ 08:11 |
En de Parijse 9292OV heeft er gewoon de woensdag dienstregeling er in staan vandaag in plaats van de zondag dienstregeling... (Want 11 November viering vandaag) PRUTSERS! ![]() | |
Dr_Flash | woensdag 11 november 2015 @ 08:12 |
Mwoa, geen problemen hoor ![]() | |
Duvel | woensdag 11 november 2015 @ 08:12 |
Staken ze weer? ![]() | |
Duvel | woensdag 11 november 2015 @ 08:13 |
Bij mij zat een goederentrein in de weg. Zoals vaker het geval is. | |
Dr_Flash | woensdag 11 november 2015 @ 08:14 |
Moest verboden worden die onzin. Het rijdt toch nooit op tijd dus altijd in de weg. Gewoon vanaf half zes die rotzooi aan de kant zetten en na de spits weer gaan rijden ![]() | |
Duvel | woensdag 11 november 2015 @ 08:52 |
Precies. Een goederentrein met spoorstaven, die dingen bouwen ze niet op de dag in, dus kan makkelijk vanavond. Opzouten. | |
DriekOplopers | woensdag 11 november 2015 @ 09:01 |
Omdat? | |
DriekOplopers | woensdag 11 november 2015 @ 09:07 |
Vastgelopen remmen die tot zoveel rookschade leiden dat een aantal passagiers en personeelsleden met ingeademde rook moest worden onderzocht? Van een vastgelopen rem? Vind me maar een achterdochtige lul, maar ik geloof het niet. (En nothing personal: dat weet je he? Als jou iets is verteld wat niet waar is, is dat niet jouw schuld.) | |
DeaDLocK2K | woensdag 11 november 2015 @ 09:12 |
Je kan geen kant op in zo'n trein en een vastgelopen rem kan met die legeringen en kunststofmeuk die ze er tegenwoordig voor gebruiken de meest vreemde gassen produceren. Zo raar is het niet. | |
b2py | woensdag 11 november 2015 @ 09:16 |
Dat kan prima, het gebeurde ook in een tunnel toch? | |
De_Hertog | woensdag 11 november 2015 @ 09:24 |
'Ons volgende station is Schiphol. Onze verwachtte aankomsttijd was 8:29, het is nu 8:38. We komen aan met een vertraging van ongeveer vijf minuten' Rekenen is moeilijk, op de vroege ochtend. | |
James1988 | woensdag 11 november 2015 @ 09:45 |
"Te weinig vertraging", want ik had slechts +15 terwijl er met +30 wordt gerekend. En dan moet ik weer aan @NS_Online gaan uitleggen dat voor de ICd de vijftienminutenregeling geldt. En dan krijg ik terug "Ja maar je had geen toeslag", wat klopt - want ik gebruik dat ding tussen Breda en Rotterdam, daar heb je geen toeslag nodig. | |
bork | woensdag 11 november 2015 @ 09:56 |
ABC maar in leven roepen dan ![]() | |
Peterselieman | woensdag 11 november 2015 @ 10:16 |
mja, een cargo rijdt altijd wel ergens in de spits, dus aan de kant zetten helpt misschien ter plekke, maar kan elders weer grotere problemen veroorzaken | |
Darkwing_Duck | woensdag 11 november 2015 @ 11:05 |
Maar is het niet zo dat je die GTBV via een andere weg moet indienen? | |
Darkwing_Duck | woensdag 11 november 2015 @ 11:06 |
Nee, dan was het nog verklaarbaar... | |
Darkwing_Duck | woensdag 11 november 2015 @ 11:06 |
En vol...![]() |