ziggyziggyziggy, houdt niet van treinen, wel van spoorwegen. Dr_Flash, Wereldreiziger. Bordjesknaller. Topografiespecialist. Vraagt zich af hoelang er nog Dieseltractie bij ACTS is. Scarlet_Dragonfly, random betweter die een hekel heeft aan OV-chipkaart-haters. James1988, geilt op treinenbouwer Alstom, hogesnelheidstreinen, SNCF en Duitsland. En Brabant. Yreal, vindt de infrastructuur/logistiek interessant en wordt sowieso opgewonden van alles met meer dan 1000 pk. greavy, vindt de OV-chipkaart maar niks en ziet i.p.v. het huidige materieel liever overal VIRM's rijden. bork, voor alle mooie plaatjes, kloppende info en kindvriendelijke verhalen. Crientj, Ginger, Servexmeisje en inspiratieloos. Eet graag 714's. Darkwing_Duck, der Nahverkehrsprofi. Parijskenner. Heeft al het spoor van Monaco Bereden. Luxemburg op wensenlijstje. Flodder450, Is een keer komen aanlopen en is sindsdien van de partij in deze reeks! b2py, Alcoholist, weersonheilsprofeet en zeurpiet met een spoorhobby. Verliefd op PKP IC. Ireyon, de Baas van Roosendaal, achtbaanspecialist. (Is tenslotte ook rails) Peterselieman, PSM voor intimi, voor al uw kruidvatkaartjes over de grens. dennistd, Fantacolist, civiel vervoer. Zug-Chef, Arrivalover die alle badslipperexpressen hekelt JDude, voor overbodige feitjes over parttime-treinforensen in Brabant ( ) Prins_Pils, relnicht die het allemaal prachtig vindt maar er de ballen verstand van heeft. Lieft metro en S-Bahn. DeaDLocK2K *Kutjoch* Koplopers fanboy DerLudolf Is stiekum op zoek naar EVA.
• In dit topic vinden we vrijwel alles interessant wat met rails te maken heeft. Goederentreinen, trams en metro's zijn hier ook allemaal welkom, evenals informatie over vervoersbedrijven en materieelsoorten. Twijfel je of iets in dit topic thuishoort? Plaats het gerust en je merkt het vanzelf wel.
• Afkortingen en nummertjes om o.a. stations en treinen aan te duiden, zijn niet wenselijk. Zo heet station Gvc hier Den Haag Centraal en is trein 3626 gewoon de Intercity van Roosendaal naar Zwolle van 07:50 uur. Treinstelnummers mogen gewoon genoemd worden, maar dan wel graag met materieelsoort erbij vermeld.
• Als je hier komt zeiken op het verkeerde bedrijf, lachen we je uit. Een sein- of wisselstoring is vrijwel nooit de schuld van de Nederlandse Spoorwegen en het uitvallen van een IC Direct is niet de schuld van AnsaldoBreda. Terechte klachten kun je natuurlijk wel altijd hier kwijt.
SPOILER
Om spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.
SPOILER
Om spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.
SPOILER
Om spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.
SPOILER
Om spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.
SPOILER
Om spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.
SPOILER
Om spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.
SPOILER
Om spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.
SPOILER
Om spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.En hier verder! Vanaf nu elk nieuw topic beginnen met frontseinen, en sluitseinen zijn voor waar de zon niet schijnt.
[ Bericht 0% gewijzigd door bork op 08-11-2015 13:04:36 ]
I love tramcars,they go at the proper speed.You can see the world you know.They shake around,people adore them,it's great fun. B.Connolly Wenn Träume sterben...Dann wirst du alt, Du bist dein eigener Schatten nur und du holst dich nicht mehr ein...
Dat perfide serpent van de website van NS dat doet alsof ze je helpt maar ze weet van God noch zure appelen en het enige waar ze je aan helpt is een hoop ergernis.
Dat perfide serpent van de website van NS dat doet alsof ze je helpt maar ze weet van God noch zure appelen en het enige waar ze je aan helpt is een hoop ergernis.
Aha, ja ik kom nooit op de NS site Scheelt zo te horen een hoop ergernis
Gelukkig dat er weer een tweede (eentje voor een rijdend restaurant?) op de baan is Moeten de machinisten bij HSL nog een speciale instructie volgen voor die 1200 of hebben ze externe machinisten in dienst die er voorheen ook op reden?
Een van de 1200's had slechte wielen toch? Hoe staat het met die vierde 1200 dan die vroeger bij EETC was?
Volgens een bericht op Somda heeft een viertal machinisten bij HSL de bevoegdheid om met een 1200 te rijden. Het vereist wel een speciale instructie, omdat de oude dame werkt met weerstanden. Daar moet je vlot doorheen schakelen om de boel niet de vernieling in te krijgen. Dit is ook de reden dat bij ACTS een hulpdiesel werd gebruikt voor de zwaardere goederentreinen.
Volgens een bericht op Somda heeft een viertal machinisten bij HSL de bevoegdheid om met een 1200 te rijden. Het vereist wel een speciale instructie, omdat de oude dame werkt met weerstanden. Daar moet je vlot doorheen schakelen om de boel niet de vernieling in te krijgen. Dit is ook de reden dat bij ACTS een hulpdiesel werd gebruikt voor de zwaardere goederentreinen.
Een lesje ouderwets vakmanschap dus!
Niet alles wat geen nut heeft heeft geen zin. Stijn De Paepe
Nee, Samenreiskorting zou in dat geval aangesproken moeten worden en niet Dal Voordeel. In de praktijk heb ik weleens met Samenreiskorting gereisd in de middagspits op de kaart waar mijn Dal Vrij-abonnement op stond. Dat ging goed. Waar heb je jouw informatie vandaan?
Volgens een bericht op Somda heeft een viertal machinisten bij HSL de bevoegdheid om met een 1200 te rijden. Het vereist wel een speciale instructie, omdat de oude dame werkt met weerstanden. Daar moet je vlot doorheen schakelen om de boel niet de vernieling in te krijgen. Dit is ook de reden dat bij ACTS een hulpdiesel werd gebruikt voor de zwaardere goederentreinen.
Volgens een bericht op Somda heeft een viertal machinisten bij HSL de bevoegdheid om met een 1200 te rijden. Het vereist wel een speciale instructie, omdat de oude dame werkt met weerstanden. Daar moet je vlot doorheen schakelen om de boel niet de vernieling in te krijgen. Dit is ook de reden dat bij ACTS een hulpdiesel werd gebruikt voor de zwaardere goederentreinen.
Volgens een bericht op Somda heeft een viertal machinisten bij HSL de bevoegdheid om met een 1200 te rijden. Het vereist wel een speciale instructie, omdat de oude dame werkt met weerstanden. Daar moet je vlot doorheen schakelen om de boel niet de vernieling in te krijgen. Dit is ook de reden dat bij ACTS een hulpdiesel werd gebruikt voor de zwaardere goederentreinen.
Is dat zo anders dan rijden met een modernere trein? Of zit 'm dat meer in het ontbreken van moderne fly-by-wire achtige hulpmiddelen die de bediening vereenvoudigen?
Sinds ik ooit met de oude H0 versie van mijn vader speelde heb ik een zwak voor die 1200.
Is dat zo anders dan rijden met een modernere trein? Of zit 'm dat meer in het ontbreken van moderne fly-by-wire achtige hulpmiddelen die de bediening vereenvoudigen?
Sinds ik ooit met de oude H0 versie van mijn vader speelde heb ik een zwak voor die 1200.
De hele oude technieken voeren de bovenleidingsspanningen bij gelijkstroom direct door naar de motoren. Om het vermogen te temperen worden er rijweerstanden ingeschakeld. Pas bij een snelheid X komt de loc/het treinstel uit die rijweerstanden. Met de komst van hoogvermogenselektronica wordt de spanning in stukjes gehakt met chopperinstallaties waarbij de motor heel kort door de bocht gezien steeds even aan- en uitgezet wordt.
Is dat zo anders dan rijden met een modernere trein? Of zit 'm dat meer in het ontbreken van moderne fly-by-wire achtige hulpmiddelen die de bediening vereenvoudigen?
Sinds ik ooit met de oude H0 versie van mijn vader speelde heb ik een zwak voor die 1200.
I love tramcars,they go at the proper speed.You can see the world you know.They shake around,people adore them,it's great fun. B.Connolly Wenn Träume sterben...Dann wirst du alt, Du bist dein eigener Schatten nur und du holst dich nicht mehr ein...
ik heb er ook al weken niet meer naar gekeken hoor, maar ik zag ineens een hoop nieuwe dingen
Moet dat dode slot er niet bij?
I love tramcars,they go at the proper speed.You can see the world you know.They shake around,people adore them,it's great fun. B.Connolly Wenn Träume sterben...Dann wirst du alt, Du bist dein eigener Schatten nur und du holst dich nicht mehr ein...
In het kader van vreemde afwijkingen: in Delden vertrekt de trein naar Oldenzaal altijd van altijd van spoor 1 en die naar Zutphen van spoor 2. Behalve die van 12.23u naar Zutphen: die gaat altijd van spoor 1. Misschien vanwege de Elementis-trein die op woensdag anders het overpad op spoor 1 bezet houdt op de terugreis naar Bentheim?
[ Bericht 0% gewijzigd door dennistd op 08-11-2015 13:04:01 ]
PM mij! Disclaimer: Mijn posts worden geschreven als user, en niet als crew, tenzij dit duidelijk wordt aangegeven
I love tramcars,they go at the proper speed.You can see the world you know.They shake around,people adore them,it's great fun. B.Connolly Wenn Träume sterben...Dann wirst du alt, Du bist dein eigener Schatten nur und du holst dich nicht mehr ein...
Op zondag 8 november 2015 12:29 schreef dennistd het volgende: In het kader van vreemde afwijkingen: in Delden vertrekt de trein naar Oldenzaal altijd van altijd van spoor 1 en die naar Zutphen van spoor 2. Behalve die van 12.23u naar Zutphen: die gaat altijd van spoor 2. Misschien vanwege de Elementis-trein die op woensdag anders het overpad op spoor 1 bezet houdt op de terugreis naar Bentheim?
Op zondag 8 november 2015 14:31 schreef Dr_Flash het volgende: Zijn hier misschien nog mensen die bijna net zulke vette filmpjes als Dennis willen maken?
Op zondag 8 november 2015 16:24 schreef Dr_Flash het volgende: oude lijn lijkt me. Volgens mij rijden er geen binnenlandse IC's over HSL's in Belgistan. Uitgezonderd Leuven - Luik.
Goeiemorgen, laat tussen welkenrath en kortrijk nu net de hsl 2 liggen(ans-bierbeek)
Ik werk niet mee aan een gevestigd systeem wat niet werkt....
Ach als ze in de reisplanner gewoon vermelden onderdeel van ic 12 dan is het een stuk duidelijker, hier spreekt ook iedereen over s3500 en niet de ritnummers.
Tnnx
Ik werk niet mee aan een gevestigd systeem wat niet werkt....
Ja leuk maar de reisplanner praat over ic434, terwijl wikipedia het heeft over ic01 en ic 12, die dan weer niet terug te vinden zijn de planner.
Ik vermoed dus dat de ic434 een rit is van de ic12, correct?
IC01 is Eupen-Oostende. Indien je de IC Kortrijk-Welkenraedt zou willen nemen moet je je wel bedenken dat die enkel doordeweeks rijdt en niet op ieder uur.
Dat is afgeschaft sinds de (compleet) nieuwe dienstregeling is ingevoerd in december 2014. België zou België niet zijn als daar geen "uitzondering" op was, en het uitvloeisel daarvan is IC23A.
[ Bericht 20% gewijzigd door #ANONIEM op 08-11-2015 17:36:34 ]
IC01 is Eupen-Oostende. Indien je de IC Kortrijk-Welkenraedt zou willen nemen moet je je wel bedenken dat die enkel doordeweeks rijdt en niet op ieder uur.
Wij stappen op in wezet op, dan kan je crossover overstappen op de ic richting kortrijk om in brussel af te stappen. Vandaar, het is niet dat ik het persee wil meer een praktische.
Ik werk niet mee aan een gevestigd systeem wat niet werkt....
Ik denk niet dat iemand zo gek is om een weekendje Warszawa met de trein te doen. Behalve ik dan, maar sinds de Jan Kiepura niet meer rijdt heb ik er eigenlijk ook geen zin meer in.
Wij stappen op in wezet op, dan kan je crossover overstappen op de ic richting kortrijk om in brussel af te stappen. Vandaar, het is niet dat ik het persee wil meer een praktische.
Dat kan inderdaad, maar bedenk dus dat niet op ieder uur gaat. Moet je dezelfde weg nog teruggaan; om 16.25 en 16.57 rijdt er ook een directe P-trein van Brussel naar Visé (Wezet).
Dat kan inderdaad, maar bedenk dus dat niet op ieder uur gaat. Moet je dezelfde weg nog teruggaan; om 16.25 en 16.57 rijdt er ook een directe P-trein van Brussel naar Visé (Wezet).
We gaan kerstshoppen, dus we kunnen rekening houden met het feit dat hij niet ieder uur gaat.
De p trein gaat die ook over de hsl?
Ik werk niet mee aan een gevestigd systeem wat niet werkt....
Interessant, maar is rijden met weerstanden dan zoveel moeilijker dan met elektronische regelingen? Het is in veel materieel gebruikt volgens die wiki, er zouden zat machinisten moeten zijn die ermee kunnen rijden lijkt me.
Op zondag 8 november 2015 18:28 schreef dennistd het volgende: In Plan V e.d. wordt het vanzelf geregeld bij het opschakelen, terwijl het bij een 1200 helemaal handmatig moet.
En bij 1300's dan? Zo'n 1200 vereist nogal wat vakmanschap dus en is niet bepaald foolproof
Lekker moment heb ik gekozen om van Weert naar Utrecht te willen... Net op tijd in een IC naar Roermond kunnen stappen, en nu op naar Venlo in een propvolle GTW.
(Stomme veolivla paal weigert in te checken met negatief saldo. Wat bij NS dus wel kan...)
Op zondag 8 november 2015 19:08 schreef ReisT het volgende: Lekker moment heb ik gekozen om van Weert naar Utrecht te willen... Net op tijd in een IC naar Roermond kunnen stappen, en nu op naar Venlo in een propvolle GTW.
(Stomme veolivla paal weigert in te checken met negatief saldo. Wat bij NS dus wel kan...)
Op zondag 8 november 2015 19:08 schreef ReisT het volgende: Lekker moment heb ik gekozen om van Weert naar Utrecht te willen... Net op tijd in een IC naar Roermond kunnen stappen, en nu op naar Venlo in een propvolle GTW.
(Stomme veolivla paal weigert in te checken met negatief saldo. Wat bij NS dus wel kan...)
De arriva-paal hier weigert zelfs in te checken bij positief saldo onder instaptarief. Bij overstappen. Kom je vanuit Schiphol, wordt je 'incheck' geweigerd omdat 8 euro te weinig is. Terwijl ik één halte verder moet, wat met overstappen nog geen 50 cent is of zo. Verwachten ze nu ècht dat ik dan tussendoor nog een keer mijn kaart ga opladen? En dan check ik nog netjes in en uit normaal gesproken. Als ik 's ochtends met een niet-NS trein mee ga hier hoor ik minstens de helft bij NS inchecken. Ik hoop niet dat Arriva veel af wil leiden uit die gegevens..
Nee, kan het niet. Geen stad ter wereld heeft zulke sprookjesachtige daken-met-torentjes als Praag. Zeker Warschau niet, dat is voor zover ik weet helemaal platgebombardeerd in de oorlog.
Nee, kan het niet. Geen stad ter wereld heeft zulke sprookjesachtige daken-met-torentjes als Praag. Zeker Warschau niet, dat is voor zover ik weet helemaal platgebombardeerd in de oorlog.
En net zo hard weer opgebouwd. Het heeft inderdaad wat minder torentjes, maar het oude centrum van Warschau ziet er weer precies hetzelfde uit als vóór de oorlog.