b2py | woensdag 28 oktober 2015 @ 18:09 | |
![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() • In dit topic vinden we vrijwel alles interessant wat met rails te maken heeft. Goederentreinen, trams en metro's zijn hier ook allemaal welkom, evenals informatie over vervoersbedrijven en materieelsoorten. Twijfel je of iets in dit topic thuishoort? Plaats het gerust en je merkt het vanzelf wel. • Afkortingen en nummertjes om o.a. stations en treinen aan te duiden, zijn niet wenselijk. Zo heet station Gvc hier Den Haag Centraal en is trein 3626 gewoon de Intercity van Roosendaal naar Zwolle van 07:50 uur. Treinstelnummers mogen gewoon genoemd worden, maar dan wel graag met materieelsoort erbij vermeld. • Als je hier komt zeiken op het verkeerde bedrijf, lachen we je uit. Een sein- of wisselstoring is vrijwel nooit de schuld van de Nederlandse Spoorwegen en het uitvallen van een IC Direct is niet de schuld van AnsaldoBreda. Terechte klachten kun je natuurlijk wel altijd hier kwijt. ![]() ![]()
![]()
![]() ![]()
![]()
![]()
![]() ![]()
![]()
![]() En hier verder! Vanaf nu elk nieuw topic beginnen met frontseinen, en sluitseinen zijn voor waar de zon niet schijnt. ![]() | ||
Dr_Flash | woensdag 28 oktober 2015 @ 18:12 | |
Dat was een mooie plaat geweest als sluitseinplaat. | ||
Dr_Flash | woensdag 28 oktober 2015 @ 18:12 | |
Het hoeft hier geen in memoriam te worden. Ten eerste is er niemand dood, en ten tweede is er niemand rouwig om haar vertrek. | ||
boriq | woensdag 28 oktober 2015 @ 18:13 | |
![]() Ik was net bezig met de rouwkaart... | ||
DeaDLocK2K | woensdag 28 oktober 2015 @ 18:14 | |
Ik heb net een groene pretpaal losgetrokken om te vieren dat dat onding opgegriept is. | ||
Dr_Flash | woensdag 28 oktober 2015 @ 18:15 | |
Het is dat ik weet wat je bedoelt. Ik ook ![]() | ||
Dr_Flash | woensdag 28 oktober 2015 @ 18:15 | |
Sommige dingen zijn gewoon niet zo grappig ![]() | ||
James1988 | woensdag 28 oktober 2015 @ 18:29 | |
Mee eens. Die foto in de OP is er wmb over ![]() | ||
DeaDLocK2K | woensdag 28 oktober 2015 @ 18:30 | |
<3 | ||
derLudolf | woensdag 28 oktober 2015 @ 18:30 | |
![]() | ||
Blistering | woensdag 28 oktober 2015 @ 18:31 | |
Goeie ouwe tijd ![]() | ||
derLudolf | woensdag 28 oktober 2015 @ 18:33 | |
Wat hangt daar nog voor kruiwagen achter dan? | ||
DeaDLocK2K | woensdag 28 oktober 2015 @ 18:36 | |
Koppelwagen, die wagons zijn met automagische koppelingen uitgerust maar het Nederlandse materieel niet. Check dit filmpje: | ||
Kansenjongere | woensdag 28 oktober 2015 @ 18:38 | |
Aardig van de NS om een VIRM-4 in te zetten in de avondspits tussen Amsterdam en Utrecht in plaats van de gebruikelijke VIRM-4 + VIRM-6... | ||
b2py | woensdag 28 oktober 2015 @ 18:39 | |
Rijden die dingen nog steeds, die ertstreinen? | ||
DeaDLocK2K | woensdag 28 oktober 2015 @ 18:39 | |
Ja en behoorlijk wat meer slagen dan toen. Toen twee, nu 4 tot 6. | ||
Duvel | woensdag 28 oktober 2015 @ 18:41 | |
Ja, maar zonder koppelwagens. Nu met BR189 met klauwkoppeling. Over de Betuweroute. | ||
DeaDLocK2K | woensdag 28 oktober 2015 @ 18:44 | |
Niet allemaal toch? Ik dacht nog minstens één slag via Venlo, maar dat kan ik heel fout hebben. Vroeger gingen 'wij' op 'vakantie' in Baarle-Nassau en dan gingen we natuurlijk iedere dag treinen kijken, meestal even snel een ijsje in Gilze-Rijen maar ook best vaak naar Breda of Tilburg, en mijn jongste broertje en ik, als we hadden kunnen klaarkomen hadden we plakkende broeken gehad... | ||
James1988 | woensdag 28 oktober 2015 @ 18:46 | |
De Russische spoorwegen hebben een paar video's online gezet over het fabriceren en onderhouden van locomotieven: Leuk ![]() | ||
boriq | woensdag 28 oktober 2015 @ 18:46 | |
Pechtold (samen met CDA) dient een motie in voor een evenwichtiger verdeling van portefeuilles op I&M. | ||
derLudolf | woensdag 28 oktober 2015 @ 18:52 | |
Aha, vet filmpje. Mooi materiaal zeg, 151'ers. Erts treinen hebben toch die automatische koppelingen vanwege de krachten? Zijn deze treinen dan korter als gewoonlijk, want het id toch zo sterk als de zwakste schakel, oftewel de normale koppelingen | ||
DeaDLocK2K | woensdag 28 oktober 2015 @ 18:54 | |
Ik heb er twee in model :$ | ||
Dr_Flash | woensdag 28 oktober 2015 @ 18:56 | |
Welk doel moet dat dienen? ![]() | ||
Peterselieman | woensdag 28 oktober 2015 @ 18:58 | |
Gaat het helaas niet halen | ||
Kansenjongere | woensdag 28 oktober 2015 @ 18:58 | |
Dat zijn naam genoemd wordt op dit forum en wellicht ook in andere media. | ||
Peterselieman | woensdag 28 oktober 2015 @ 18:58 | |
Dat Schultz wat zichtbaarder wordt en dat het takenpakket van de sta verlicht wordt | ||
#ANONIEM | woensdag 28 oktober 2015 @ 19:01 | |
Ik heb het gehele debat gekeken, maar de enige die iets zinnigs te melden had was (en dit krijg ik niet snel uit mijn strot) Roemer. Die wees de Minister-President en gehele Kamer op het feit dat marktwerking van (semi)overheidstaken niet werkt. De zorg, energie, spoorwegen en posterijen. Echter nam niemand hier ook maar iets van serieus, tragisch. | ||
Dr_Flash | woensdag 28 oktober 2015 @ 19:15 | |
nou nou. Kalf verdronken, put gedempt. | ||
James1988 | woensdag 28 oktober 2015 @ 19:18 | |
Dat privatisering/marktwerking in het algemeen niet zou werken ben ik het niet mee eens. Telecom was ook ooit een overheidstaak... maar dat is een andere discussie. ![]() We zitten in Nederland met een halfbakken situatie waarbij de uitvoerende partij onder privaat recht valt, maar waarbij de kamer wel zeggenschap wil hebben over de kleur van de stoelen en het patroontje op de stropdas van de conducteur. En datzelfde zogenaamd private bedrijf moet dan meedoen aan een aanbesteding die wordt gedaan door de eigenaar, en die eigenaar verwacht nog dat het bedrijf koste wat kost wint ook? Dat is gewoon ziek. Doe het dan zoals de Britten, de overheid heeft daar geen enkel belang meer in de vervoerder(s). Zelfs het restant van de Eurostaraandelen is onlangs verkocht. | ||
Prins_Pils | woensdag 28 oktober 2015 @ 19:45 | |
RTL bevestigt inderdaad dat Dijksma de opvolger van Wilma wordt. Die trut doet nu toch landbouw? 'Ze heeft veel politieke ervaring!' Ja nou en ![]() | ||
Dr_Flash | woensdag 28 oktober 2015 @ 19:46 | |
In ieder geval een politiek zwaargewicht ![]() | ||
Dr_Flash | woensdag 28 oktober 2015 @ 19:46 | |
ja ![]() ![]() | ||
Duvel | woensdag 28 oktober 2015 @ 19:47 | |
Beroepspolitica. Kennis van het spoor is nog nooit een eis geweest voor een verantwoordelijke bewindspersoon. Het resultaat is duidelijk. | ||
Duvel | woensdag 28 oktober 2015 @ 19:48 | |
Ah daar is ie. | ||
PandaDrop | woensdag 28 oktober 2015 @ 19:49 | |
Wanneer gaat een alumnus infrastructuur of civiele techniek,minister van Verkeer en Waterstaat worden. ![]() | ||
Dr_Flash | woensdag 28 oktober 2015 @ 19:51 | |
WEER een vrouw op spoor. Vrouwen hebben gewoon een genetisch bepaalde ongeschiktheid voor dat vak. Vrouwen hebben nul ruimtelijk inzicht. Vrouwen hebben andere kwaliteiten ![]() Sinds Neelie Kroes is er alleen maar ellende van V&W gekomen. Eurlings is een drag queen, Roelf de boer een vergissing. | ||
PandaDrop | woensdag 28 oktober 2015 @ 19:51 | |
Vrouwenquota hè. ![]() | ||
Dr_Flash | woensdag 28 oktober 2015 @ 19:52 | |
Ik kop de goedkopertjes ook in hoor ![]() | ||
boriq | woensdag 28 oktober 2015 @ 19:52 | |
Ach, de belgen hebben zo'n zwaargewicht op sport. Het kan dus altijd erger ![]() | ||
Prins_Pils | woensdag 28 oktober 2015 @ 19:53 | |
Ik vond kortpittige Wimla al niet om aan te zien maar van deze enge foto van Dijksma krijg ik nachtmerries. Beetje zo'n opperheks-idee.![]() | ||
Dr_Flash | woensdag 28 oktober 2015 @ 19:55 | |
Welke "Minister" liet weten af te treden? Wat voor kattebakvulling lees jij? ![]() | ||
Prins_Pils | woensdag 28 oktober 2015 @ 19:56 | |
Ik niet, een van mijn feestboekvrindjes likete dat en dus zag ik het ![]() | ||
b2py | woensdag 28 oktober 2015 @ 19:59 | |
Ik vraag me af of er überhaupt een politicus dit rapport had overleefd op die post.. | ||
Prins_Pils | woensdag 28 oktober 2015 @ 20:00 | |
Naja ik vind het wel raar dat je dus politiek verantwoordelijk schijnt te zijn voor de teringbende die je voorgangers maken.. | ||
b2py | woensdag 28 oktober 2015 @ 20:00 | |
Trenitalia planning Paris – Brussels high speed service EUROPE: Italian national operator Trenitalia has confirmed that it is holding preliminary discussions with its suppliers and relevant regulatory bodies regarding the possible launch of an open access high speed service between Paris and Brussels. Speaking in Milano on October 28, Pietro Diamantini of FS Group's Passenger Division suggested that the route could be the first international corridor to use the V300 Zefiro trainsets which Trenitalia is currently receiving from a consortium of Bombardier and AnsaldoBreda. Trenitalia has ordered 50 of the eight-car multi-system high speed trains under a ¤1·6bn contract awarded in September 2010. Trenitalia has placed 13 of the trainsets, which it designates ETR1000 or Frecciarossa 1000, into revenue service on the north-south high speed line between Torino and Napoli. A further two trainsets are undergoing final commissioning, while two more are being used for test running at up to 385 km/h on the Torino – Milano high speed line. This forms part of infrastructure manager RFI's plan to raise operating speeds on three sections of the AV/AC network to 350 km/h. The ETR1000 trainsets are being supplied with provision for operation in up to seven European countries, and Bombardier says they are fully compliant with relevant EU Technical Specifications for Interoperability. Trenitalia is understood to have asked Bombardier to assess the cost of equipping some of its fleet with safety and train control equipment for operation in France and Belgium. Bombardier expects to complete delivery of the ETR1000 fleet by February 2017. Bron | ||
DeaDLocK2K | woensdag 28 oktober 2015 @ 20:01 | |
Waarom is dat raar? Dat zorgt ervoor dat ministers en stassen niet zomaar met een schone lei kunnen beginnen. | ||
b2py | woensdag 28 oktober 2015 @ 20:01 | |
Nouja, ze heeft de kamer verkeerd en niet ingelicht dus dat valt wel aan te rekenen. Maja, dan zou Dijssie ook weg moeten.. | ||
Dr_Flash | woensdag 28 oktober 2015 @ 20:02 | |
het kutste vind ik nog dat ik nooit met die trein gereden heb ![]() | ||
Prins_Pils | woensdag 28 oktober 2015 @ 20:05 | |
Het is natuurlijk aan de min of stas om de bende op te ruimen, zeker waar. En je hoort mij ook niet zeggen dat ik het niet eens ben met haar vertrek, integendeel. Om de punten die b2py aanstipt. Maar Wilma laat het voorkomen dat ze is afgetreden om de troep die vooral haar voorgangers hebben gemaakt. 'Huil huil maar ik was het niet'? ![]() | ||
Dr_Flash | woensdag 28 oktober 2015 @ 20:05 | |
Nou precies daarom dus. Overal waar ik kom kan ik shit van voorgangers opruimen. En ja, alles wat ik daar aan kan doen is meegenomen. Maar ga het mij niet in de schoenen schuiven ![]() | ||
b2py | woensdag 28 oktober 2015 @ 20:09 | |
Nouja, je kan als Stas of Minister niet ineens met iets 'schoons' beginnen natuurlijk. Het is niet alsof voor Sharon nu de wereld heeft stilgestaan en we met een 0 situatie zitten. | ||
#ANONIEM | woensdag 28 oktober 2015 @ 20:10 | |
Dat komt omdat je anders een vrijbrief hebt om er een puinzooi van te maken. Want tegen de tijd dat je prutswerk wordt ontdekt ben je zelf al weg en kan je opvolger zeggen "ja ik was het niet!" Dat is natuurlijk niet de bedoeling. | ||
DeaDLocK2K | woensdag 28 oktober 2015 @ 20:11 | |
Nou, als ze dat nou gedaan had is het prima en had ze denk ik mogen blijven zitten, maar dat heeft ze niet gedaan, ze maakte het NOG erger. | ||
James1988 | woensdag 28 oktober 2015 @ 20:33 | |
Ik wel. Het was een wiebelend kutding. | ||
Blistering | woensdag 28 oktober 2015 @ 20:40 | |
Een soort VIRM maar dan nóg kutter? ![]() | ||
DeaDLocK2K | woensdag 28 oktober 2015 @ 20:41 | |
GTW maar dan nog kutter! | ||
Dr_Flash | woensdag 28 oktober 2015 @ 20:43 | |
11 miljard verkwist aan echt helemaal niets. Want we hebben nu nog steeds gewoon niets. En er wordt één staatssecretaris geofferd. HOE LANG NOG?? Schultz en Dijsselbloem moeten natuurlijk ook aan de hoogste boom. Om te beginnen. Maar nee hoor ![]() door en door zieke kankerzooi ![]() | ||
James1988 | woensdag 28 oktober 2015 @ 20:44 | |
In de groene harttunnel? Zeker! Om maar niet te spreken over de trillingen, resonantie, slecht reagerende sensors en inconsistenties. Zo hoorde je in het ene stel de drukkleppen op het dak met een luide bons dichtvallen, bij het andere stel was dat gewoon stil. ![]() | ||
James1988 | woensdag 28 oktober 2015 @ 20:45 | |
Anne Hettinga (Arriva) schuift straks aan bij Van Liempt Live. Om 21:30 op RTL Z. | ||
#ANONIEM | woensdag 28 oktober 2015 @ 20:46 | |
Vergeet de betonrot niet. | ||
b2py | woensdag 28 oktober 2015 @ 20:46 | |
Hallo. 7,2 miljard is gewoon aanleg HSL-Zuid. Heel nuttig met de Thalys! | ||
#ANONIEM | woensdag 28 oktober 2015 @ 20:46 | |
Is 'ie weer boven water na dat Heerenveen debacle? ![]() | ||
Dr_Flash | woensdag 28 oktober 2015 @ 20:46 | |
Sarcasm is thick in this one | ||
b2py | woensdag 28 oktober 2015 @ 20:48 | |
Nou, ik heb diverse malen mogen profiteren, die sloopt gewoon de vliegverbinding. | ||
Duvel | woensdag 28 oktober 2015 @ 20:49 | |
Bloedhond. | ||
Dr_Flash | woensdag 28 oktober 2015 @ 20:51 | |
Verwacht je ethisch verantwoord gedrag of zo? | ||
James1988 | woensdag 28 oktober 2015 @ 21:00 | |
Geef 'm eens ongelijk? | ||
Ireyon | woensdag 28 oktober 2015 @ 21:02 | |
Een stuk hogere frequentie zeg maar. Een VIRM schommelt je in slaap, een v250 schommelde je weer wakker ![]() | ||
#ANONIEM | woensdag 28 oktober 2015 @ 21:04 | |
Ik heb een week lang elke ochtend in de FYRA gezeten. Dagelijks 1 snelremming vlak voor het einde van ERTMS gebied. Maar dan was de snelheid er toch al grotendeels uit. Ik kon verder niet klagen, maar goed, 1 week zet geen zoden aan de dijk. | ||
#ANONIEM | woensdag 28 oktober 2015 @ 21:05 | |
Was de HSL niet idd. in de eerste plaats bedoeld om de Nederlandse economie een snelle internationale treinaansluiting te geven? Met het binnenlandse vervoer als bijkomend voordeel om de bouwkosten met kaartjesverkoop terug te verdienen ipv. met 'maatschappelijke baten' de aanlegkosten te moeten rechtvaardigen. | ||
DeaDLocK2K | woensdag 28 oktober 2015 @ 21:06 | |
Dan moet ik eerst zien wat hij dit keer gaat zeggen maar komt vast goed! | ||
Mr_Klaasje | woensdag 28 oktober 2015 @ 21:06 | |
Die 11 miljard is een ontzettend onzinbedrag omdat daar een aantal kosten dubbel berekend zijn.. Namelijk niet geïnde verwachte inkomsten om daarmee de aanleg van de lijn te bekostigen. Maarja, rekenen is geen vereiste om in de kamer te kunnen komen. | ||
DeaDLocK2K | woensdag 28 oktober 2015 @ 21:07 | |
Ja maar dat niet alleen, anders hadden er nu zes sporen tussen Amsterdam en Rotterdam moeten liggen. Tja. | ||
Mr_Klaasje | woensdag 28 oktober 2015 @ 21:07 | |
Ach, we klagen over alles wat niet deugt.. Dan mag er best iets bij nietwaar? | ||
b2py | woensdag 28 oktober 2015 @ 21:08 | |
Het zijn tientalen factoren maar ook onmeetbare zaken zoals minder mileuvervuiling etc. Daartegenover staat geluidsbelasting maar doordat er met andere treinen gereden moeten is dat ook weer anders.. | ||
#ANONIEM | woensdag 28 oktober 2015 @ 21:09 | |
Serieus!? ![]() Alhoewel, niks hoeft meer te verbazen sinds Schultz beweerde dat de tegenvaller op de HSL lager uitviel dan verwacht - doordat ze simpelweg nog een paar jaar inkomsten van de periode na afloop van de concessie alvast had ingeboekt. ![]() | ||
James1988 | woensdag 28 oktober 2015 @ 21:09 | |
En daarmee was de reistijdwinst van de route via Den Haag nog steeds niet zo groot geweest als nu met de directe route. De noordsectie is zinnig, hij had alleen niet als HSL aangelegd moeten worden. Een technische uitrusting zoals de Hanzelijn (d.w.z. gewoon 1500 V = en ATB/dual-signalling) zou goed genoeg zijn geweest. [ Bericht 1% gewijzigd door James1988 op 28-10-2015 21:17:35 ] | ||
b2py | woensdag 28 oktober 2015 @ 21:14 | |
Ben ik niet met je eens, tijdswinst noordsectie is significant tussen Schiphol en Rotterdam. Zeker als er iedere 15 min een snelle trein rijdt is het altijd sneller dan via de Oude lijn. | ||
#ANONIEM | woensdag 28 oktober 2015 @ 21:14 | |
Daar kun je volgens mij alleen wat zinnigs over zeggen als je weet welke aansluitingen / doorkoppelingen je in Amsterdam/Schiphol en Rotterdam wil hebben. | ||
dennistd | woensdag 28 oktober 2015 @ 21:16 | |
Morgen gaat de kameel weer op pad: Watergraafsmeer v.11:20 (Leeg) Amersfoort a.12:02/v.13:02 Apeldoorn a.13:40/v.13:43 (Beladen) Deventer a.13:55/v.14:03 Arnhem a.14:48/v.14:53 Utrecht Centraal a.15:31/v.15:43 (Leeg) Maliebaan a.16:24 | ||
Dr_Flash | woensdag 28 oktober 2015 @ 21:18 | |
Dat is wel een goed punt ja. | ||
James1988 | woensdag 28 oktober 2015 @ 21:20 | |
Ik zie nu dat er een foutje in mijn post zit. De eerste "directe route" had "Route via Den Haag" moeten zijn. :-) De noordsectie is zinnig omdat je voorbijgaat aan Den Haag. Alleen de uitvoering als volwaardige HSL is onhandig, want dat zorgt voor een vreemd eilandje. En, zoals nu regelmatig blijkt, zorgen de overgangen van bovenleidingsspanning en beveiligingssysteem voor problemen wanneer er iets fout gaat. Als de noordsectie technisch gelijk zou zijn geweest aan de rest van de Oude Lijn, dan hadden er in 2007 al gewoon dubbeldekkers overheen kunnen rijden. | ||
Duvel | woensdag 28 oktober 2015 @ 21:23 | |
De tijdswinst heb je ook bij 140 omdat de lijn idioot veel korter is. Als je hem gebouwd had voor 200 ipv 300 km/u (zoals Asd - Ut), had ie veel goedkoper gekund. Als je er dan ERTMS had aangelegd, had je die snelheid kunnen benutten (zoals ICE nu tussen Asd en Ut met 160). | ||
b2py | woensdag 28 oktober 2015 @ 21:23 | |
Beantwoording Kamervragen van het lid Smaling (SP) over het bericht dat de NS de nachttrein naar Noord-Brabant schrapt De laatste brief van Wilma | ||
Duvel | woensdag 28 oktober 2015 @ 21:23 | |
En nee, ik ga de veko's niet uitschrijven. | ||
Duvel | woensdag 28 oktober 2015 @ 21:25 | |
Ja, het gros zou de rekentoets van de pabo niet halen. | ||
b2py | woensdag 28 oktober 2015 @ 21:25 | |
Ongetwijfeld goedkoper maar ik bedacht me net dat er vast ook een stukje prestige aan zit en door het aan te merken als HSL je een extra vergoeding mag vragen als toeslag. En de ICE rijdt volgens mij nog geen 160, iig niet op planmatige basis. | ||
Duvel | woensdag 28 oktober 2015 @ 21:25 | |
Hij mag het wel voor zover ik weet: ![]() | ||
Blistering | woensdag 28 oktober 2015 @ 21:28 | |
Tof, even doorgeven aan m'n pa ![]() | ||
b2py | woensdag 28 oktober 2015 @ 21:29 | |
Mogen mag het zeker, als je geluk hebt tref je ook een SLT die 160 gaat. Maar het is volgens mij niet in de dienstregeling opgenomen. | ||
James1988 | woensdag 28 oktober 2015 @ 21:33 | |
140 past beter in de patronen, maar 160 mogen om een paar minuten vertraging weg te poetsen is mooi meegenomen. Speaking of which, ik ben eens in mijn archieven gedoken. Een hele tijd terug (mei 2013 alweer ![]() Ik heb gekeken naar waar 200 km/u en 300 km/u werden aangetikt, en daar de locaties en tijden bij gezocht. Daar komt dit uit:
Eigenlijk rijdt het ding maar 7 minuten aan maximale snelheid, daarna moeten de remmen er alweer op ![]() | ||
DeaDLocK2K | woensdag 28 oktober 2015 @ 21:35 | |
ICE rijdt al ruim een jaar planmatig met 160, alleen in de dienstregeling ingelegd met 140. Dat is duidelijk terug te lezen in de recentelijk door jou gelinkte voortgangsrapportages ERTMS. | ||
b2py | woensdag 28 oktober 2015 @ 21:37 | |
Dat is goed nieuws dan ![]() | ||
bork | woensdag 28 oktober 2015 @ 21:38 | |
Om lid van de directie van de NS ook niet ![]() | ||
Duvel | woensdag 28 oktober 2015 @ 21:48 | |
Ze rijden het alleen niet altijd, op de terugweg reed ik weer 140. De heenweg was inderdaad met vertraging. | ||
dennistd | woensdag 28 oktober 2015 @ 21:49 | |
16:41:59 Brasschaat: 200 16:47:41 Meer: 300 (klein stukje ten zuiden van de grens BE-NL) 16:54:51 ’s-Gravendeel: 300 16:56:36 Kijfhoek: 200 Van Brassschaat tot de Kijfhoek is zo'n 70km. Dat wordt met een Vmax van 300km/h dus in 15 minuten afgelegd. Zou je echter een Vmax hebben van 200km/h dan duurt dit 21 minuten. Je zou dus een extra reistijd hebben van 6 minuten in dat geval. | ||
b2py | woensdag 28 oktober 2015 @ 21:50 | |
Je vergeet de verliestijd nog 200 -> 300 en 300 -> 200. | ||
Duvel | woensdag 28 oktober 2015 @ 21:52 | |
Klopt. Ik heb ook het vermoeden dat een trein die 200 kan, sneller op 200 zit dan een trein die 300 kan. | ||
DeaDLocK2K | woensdag 28 oktober 2015 @ 21:55 | |
De machinist mag zelf kiezen of hij zich an ATB of ERTMS houdt. Dat is denk ik het verschil, ook dat staat trouwens uitgelegd in de pilotrapportage. | ||
MTL | woensdag 28 oktober 2015 @ 21:57 | |
Normaal inderdaad 140, anders mag je minuten voor rood wachten bij de inrijder van Utrecht. Dus bij vertraging wordt het wel gewoon gebruikt. De ICE rijdt altijd onder ERTMS. SLT met 160 zal je de komende jaren niet aantreffen. Alle treinen zijn weer teruggebouwd naar ETCS met STM-ATB geforceerd en de DMI is weer weggehaald. | ||
derLudolf | woensdag 28 oktober 2015 @ 21:58 | |
Dijksma die Wilma opvolgt ![]() ![]() Jammer, want Dijksma deed het niet slecht op landbouw, zeker niet voor zo'n rooie. Nu met afwachten wit er op landbouw komt (Nederland, het enige ontwikkelde land zonder ministerie van landbouw ![]() | ||
James1988 | woensdag 28 oktober 2015 @ 21:59 | |
Brasschaat - 's-Gravendeel via de HSL is 62 km. Een trein die constant 200 km/u rijdt zou daar 18,6 minuut over doen: (62 / 200) * 60 = 18,6. De Thalys die ik toen had deed er 12,5 minuut over, het totale tijdsverschil tussen 200 en 300 zou dus 6 minuten zijn. Dit is doorslaggevend. Een Thalys trekt op als een dweil, terwijl een EMU die is gebouwd voor snel optrekken en afremmen het verschil waarschijnlijk kan verkleinen tot plusminus 5 minuten. | ||
Doc__Zenith | woensdag 28 oktober 2015 @ 22:03 | |
De HSL, er ligt ook nog een aparte variant van de beveiliging van Siemens, aanpassingen van niets kosten ook elke keer weer tonnen. Maar laat ik het daar verder maar niet over hebben. | ||
James1988 | woensdag 28 oktober 2015 @ 22:05 | |
ERTMS 2.3.0c met een aantal patches, toch? Of doel je op interlockingspul? | ||
Duvel | woensdag 28 oktober 2015 @ 22:07 | |
Vendor lock-in, mooi hè... ![]() | ||
James1988 | woensdag 28 oktober 2015 @ 22:12 | |
Descheemaecker en Jef van den Bergh (CD&V) zijn vandaag bij "De afspraak" geweest over het Fyra-rapport. Hier terug te kijken: http://www.canvas.be/vide(...)sdag-28-oktober-2015 | ||
dennistd | woensdag 28 oktober 2015 @ 22:20 | |
Nee, want ik reken de werkelijke tijd tussen beide 200km/h-punten (dus 200->300->200) en de tijd die je voor diezelfde afstand kwijt zou zijn als je 200km/h zou blijven rijden. | ||
b2py | woensdag 28 oktober 2015 @ 22:58 | |
Techniek van 20 jaar geleden met die van nu vergelijken, zo kan ik het ook ![]() | ||
James1988 | woensdag 28 oktober 2015 @ 23:02 | |
Ter vergelijking: het HSL-deel van Parijs - Brussel is 280 kilometer. Voor het versnellen van 120 naar 300 heeft een Thalys zo'n 25 kilometer nodig, het afremmen naar 140 doet een Thalys in ongeveer 10 km. Er wordt dus 235 kilometer afgelegd aan de topsnelheid (300 km/u), wat een Thalys in 49 minuten doet. Een trein die op hetzelfde traject 200 rijdt bereikt z'n doelsnelheid al na 7 kilometer van het oprijden van de HSL, het afremmen van 200 naar 140 kan in 4 km (afgaande op de remcurve van een Thalys). De 269 kilometer tussen beide punten wordt dan afgelegd in 81 minuten - meer dan 30 minuten langzamer dan een Thalys. Dat is tijdwinst die er toe doet. Dat het absolute tijdsverschil tussen 200 en 300 op Rotterdam - Antwerpen maar 6 minuten is laat prima zien aan hoe kort onze HSL eigenlijk is. Technologische ontwikkeling is een mooi iets. Een TGV is eigenlijk maar een lomp ding van ontwerp, met die twee krachtige motrices en verder alleen maar dood staal ertussen. Ik ben benieuwd hoe snel een Velaro D hetzelfde traject zou afleggen wanneer ook die 300 rijdt. | ||
James1988 | donderdag 29 oktober 2015 @ 00:08 | |
Op een aantal stations in Engeland waren plastic klaprozen opgehangen, maar omdat deze wel eens zouden kunnen worden aangezien voor een rood sein zijn ze weer weggehaald. In het Verenigd Koninkrijk staat de klaproos symbool voor de Eerste Wereldoorlog, waar het binnenkort Remembrance Day is ter nagedachtenis aan allen die vielen. Het verwijderen van deze plastic klaprozen viel voor sommige mensen dus een beetje verkeerd, kreten als "respectloos" werden gebruikt. | ||
dennistd | donderdag 29 oktober 2015 @ 00:50 | |
Ik zie 's avonds in het donker reclameposters in bushokjes ook wel eens aan voor wachtende mensen, zeker als er mensen op afgebeeld staan. Moeten die dan ook maar weggehaald worden? Zolang ze niet aangezien worden voor groene seinen lijkt het me geen enkel probleem, de trein stopt hooguit terwijl er niets aan de hand is... | ||
Prins_Pils | donderdag 29 oktober 2015 @ 00:55 | |
Pica's van de allereerste metro door de Noord-Zuidlijn-tunnel in Amsterdam ![]() | ||
dennistd | donderdag 29 oktober 2015 @ 01:08 | |
Voor de liefhebbers van kapotte bovenleidingen, hier vond ik foto's van de storing bij Barneveld maandag: http://energievoorziening.info/storing/barneveld/barneveld.htm | ||
Duvel | donderdag 29 oktober 2015 @ 09:35 | |
De fysica is niet echt veranderd. | ||
b2py | donderdag 29 oktober 2015 @ 09:53 | |
Nouja, zie het verschil tussen een ICE2, die van dezelfde periode is als een Thalys PBA, en een Velaro D. | ||
DeaDLocK2K | donderdag 29 oktober 2015 @ 10:01 | |
ICE3 is 20 jaar oud, PBA is 30 jaar oud. PBKA is ongeveer even oud. Velaro D is inderdaad nieuwer maar de rij-eigenschappen tussen ICE3 origineel en Velaro D zijn niet gigantisch. ICE3 trekt supersnel op, PBA/PBKA trekt echt achterlijk langzaam op onder alle stroomsoorten. | ||
b2py | donderdag 29 oktober 2015 @ 10:02 | |
Ergo, een nieuwe HST is sneller dan de oude. Hoe lang gaan die PBA's/PBKA's mee? | ||
DeaDLocK2K | donderdag 29 oktober 2015 @ 10:03 | |
Niet geheel waar: https://nl.wikipedia.org/wiki/TGV_POS heeft geen veranderde rij-eigenschappen ten opzichte van de oude meuk en is 8 a 9 jaar oud. | ||
James1988 | donderdag 29 oktober 2015 @ 10:03 | |
Jaartje of 25 a 30? Ze zijn in 1996 in dienst gekomen, toen de HSL openging hebben ze een revisie gehad en ik geloof dat ze er nu weer een krijgen. | ||
b2py | donderdag 29 oktober 2015 @ 10:09 | |
Met het oog op de komst van de Italianen naar Brussel is het wellicht wenselijk om nieuwe treinen te gaan bestellen. Vaak heeft dat toch een positief effect op de ervaring van het reizen. Als je ziet hoe sommige Thalysstellen er uit zien ![]() | ||
Mr_Klaasje | donderdag 29 oktober 2015 @ 10:09 | |
Nee, niet per se. Een ICE is daar gewoon op ontworpen. Logisch ook want in Duitsland zijn de stopafstanden voor de Hogesnelheidstreinen veel korter dan in Frankrijk. | ||
b2py | donderdag 29 oktober 2015 @ 10:10 | |
True, voor de POS hebben ze echter geen nieuw ontwerp gemaakt. Volgens mij is het 'slechts' een doorontwikkeling van de treinen die ze al hadden. De AGV is wel een volledig nieuw ontworpen HST door Alstom. | ||
b2py | donderdag 29 oktober 2015 @ 10:11 | |
Dus een ICE zou beter presteren op Amsterdam - Parijs dan een AGV? Interessant ![]() | ||
James1988 | donderdag 29 oktober 2015 @ 10:17 | |
De TGV is ontworpen door ingenieurs van SNCF en Alstom samen, en daar is men altijd op blijven voortborduren. Met de AGV is Alstom terug naar de tekentafel gegaan, en daarbij zijn ze voor het eerst afgestapt van de motrices voor 300+ km/u. | ||
DeaDLocK2K | donderdag 29 oktober 2015 @ 10:35 | |
Ja, maar een ICE3 en nieuwer en zelfs de ICE-T wint het op veel vlakken van de klassieke aanpak van de Fransen. | ||
DeaDLocK2K | donderdag 29 oktober 2015 @ 10:37 | |
Ik heb trouwens een voordeel van aanbestedingen ontdekt! Ik heb al een paar keer kunnen zeggen tegen iemand; daar mag ik natuurlijk niet met u over praten want er loopt een Europese aanbesteding, kijk maar op tenderned.nl "Ja maar..." niets ja maar, fijne dag. | ||
b2py | donderdag 29 oktober 2015 @ 10:40 | |
Een ICE3 is toch van hetzelfde jaar als een PBA zeg je enkele posts hierboven? Ik vergelijk het ook met een AGV. | ||
ReisT | donderdag 29 oktober 2015 @ 11:00 | |
Het ging er om waar een trein voor ontworpen is. De TGV is specifiek voor de Franse hogesnelheidslijnen ontworpen. En is blijkbaar een ontwerp dat daar nog altijd voldoet. De AGV is dat niet maar is juist een ontwerp dat met treinen zoals de Velaro moet kunnen concurreren. | ||
Yreal | donderdag 29 oktober 2015 @ 15:54 | |
10 euro toeslag op een treinkaartje naar brussel luchthaven. Wat een kutboeven. | ||
b2py | donderdag 29 oktober 2015 @ 15:57 | |
Allemaal even filmen jong0ns: http://www.rtlnieuws.nl/nieuws/oproep-film-je-volle-trein | ||
Prins_Pils | donderdag 29 oktober 2015 @ 16:49 | |
Ik snap niet waarom ze daar niet mogen filmen. | ||
DeaDLocK2K | donderdag 29 oktober 2015 @ 16:50 | |
Omdat ze bang zijn eah. En nu wordt het shit-hits-fan want er gaan tienduizenden filmpjes binnenkomen. | ||
#ANONIEM | donderdag 29 oktober 2015 @ 17:08 | |
Omdat journalisten wel vaker niet zomaar toestemming hebben om te filmen in bedrijven. Zo'n beetje elk (groot) bedrijf heeft wel een mediaregel in hun gebouwen. | ||
Dr_Flash | donderdag 29 oktober 2015 @ 17:32 | |
Fijn ja. Spoorloper bij Wolfheze, op elke overweg politie, en met een sukkeldrafje van 40 van Ede-Wageningen tot aan het viaduct over de A50, ruim tien kilometer. Gelukkig nét genoeg vertraging opgelopen om de aansluiting te missen, met dan aan het extreem Zaaddodend Remmen, en het secondenwijzer-autisme van de bemanning van de trein naar Zwolle. Ik hoop dat ze allemaal jeuk in hun bilnaad krijgen. | ||
b2py | donderdag 29 oktober 2015 @ 17:33 | |
GtbV al ingevuld? ![]() | ||
#ANONIEM | donderdag 29 oktober 2015 @ 17:43 | |
Niet vegen geeft doorgaans veel jeuk rondom de anus. | ||
Dr_Flash | donderdag 29 oktober 2015 @ 17:57 | |
En de volgende trein wacht dan weer wel op de overstappers, dat wordt +34. Komt somehow achter de stoptrein te sukkelen.. Alles gaat mis, men doet maar wat. Het is blijkbaar niet mijn dag. | ||
Blistering | donderdag 29 oktober 2015 @ 18:00 | |
Het zit je ook niet mee hé Fles. ![]() | ||
James1988 | donderdag 29 oktober 2015 @ 19:16 | |
“Dames en heren, geheel volgens dienstregeling arriveren wij zometeen in Rotterdam Centraal.” Het is 19:15 en de trein is nog niet voorbij Schiedam. Deze trein hoort om 19:18 uit Rotterdam te vertrekken, terwijl de rit Schiedam - Rotterdam 5 minuten is. Hoezo “geheel volgens dienstregeling”? | ||
#ANONIEM | donderdag 29 oktober 2015 @ 19:18 | |
Stond in de dienstregeling dan een ander station dan Rotterdam Centraal? ![]() ![]() | ||
GlennQuagmire | donderdag 29 oktober 2015 @ 19:20 | |
3 minuten later dus, oftewel op tijd [ Bericht 5% gewijzigd door GlennQuagmire op 29-10-2015 19:26:32 ] | ||
TemulMelvin | donderdag 29 oktober 2015 @ 19:34 | |
Toen ook al. Een uur later kwam ik er ook langs en werd over dezelfde afstand om dezelfde reden langzaam gereden. Lijkt me toch dat je niet meer dan een uur nodig hebt om een spoorloper te vinden. | ||
GlennQuagmire | donderdag 29 oktober 2015 @ 19:38 | |
Dominee Gremdaat over de HSL ![]() | ||
DeaDLocK2K | donderdag 29 oktober 2015 @ 19:52 | |
Nederland heeft helemaal niet de lelijkste treinen van Europa, domme puntmuts ![]() | ||
#ANONIEM | donderdag 29 oktober 2015 @ 19:55 | |
Ik ben al jaren fan van Dominee Gremdaat. Wat een held. ![]() | ||
ReisT | donderdag 29 oktober 2015 @ 19:55 | |
Zo'n grapjas had ik laatst ook. Bij Zuilen omroepen dat we op tijd in Utrecht C aan zouden komen. Terwijl we op dat moment al langzaam reden. Uiteindelijk met +10 aangekomen... | ||
Dr_Flash | donderdag 29 oktober 2015 @ 20:23 | |
Ja ik ook ![]() | ||
HaverMoutKoekje | donderdag 29 oktober 2015 @ 21:48 | |
zelfde traject nu geen treinverkeer vanwege aanrijding met persoon. Het is hem toch gelukt. [ Bericht 0% gewijzigd door HaverMoutKoekje op 29-10-2015 22:08:55 ] | ||
Blistering | donderdag 29 oktober 2015 @ 21:50 | |
![]() ![]() | ||
#ANONIEM | donderdag 29 oktober 2015 @ 23:19 | |
Scheelt weer een bord eten vanavond. Enorm triest natuurlijk. Maar laten we hiet hier luchtig houden. Geen aanhanger van policor. | ||
dennistd | vrijdag 30 oktober 2015 @ 00:35 | |
Om enig idee te geven hoe het eruit ziet na een aanrijding op relatief lage snelheid (lijkt mij, het was op station Dülmen):Weliswaar is het in dit geval maar een jonge ree, maar het geeft enige indruk... ![]() | ||
Prins_Pils | vrijdag 30 oktober 2015 @ 00:39 | |
Okay die spoilerwaarschuwing was niet onterecht inderdaad. Arm dier. | ||
#ANONIEM | vrijdag 30 oktober 2015 @ 01:09 | |
Ik heb er nog een met een fazant, die het leven liet, maar fysiek ongeschonden uit de strijd kwam. Die hing aan de buffer. Eerder een tragiekomedie dan gore ![]() ![]() | ||
dennistd | vrijdag 30 oktober 2015 @ 01:23 | |
Die kun je nog wel naar de poelier brengen ![]() | ||
#ANONIEM | vrijdag 30 oktober 2015 @ 01:27 | |
Ja. Kerst komt er alweer aan. ![]() ![]() | ||
_serial_ | vrijdag 30 oktober 2015 @ 06:24 | |
Mooi potje fuck de reiziger en stuur ze maar zonder werkelijke reden het riet in: volgens de omroep "trein 6:20 van Dordrecht naar Amsterdam rijdt vandaag niet", trein komt vervolgens om 6:15 gewoon leeg aan perron ( startpunt is normaal Dordrecht ) en rijdt om 6:20 gewoon leeg door in de richting van Rotterdam... Op OVtijden stond de trein opgeheven op Dordrecht en Rotterdam Blaak om vervolgens zijn rit gewoon af te maken vanaf Rotterdam Centraal naar Amsterdam (weliswaar met vertraging) [ Bericht 23% gewijzigd door _serial_ op 30-10-2015 06:57:56 ] | ||
HaverMoutKoekje | vrijdag 30 oktober 2015 @ 06:30 | |
misschien lag de hoofdconducteur nog in bed maar was de machinist wel op tijd wakker? | ||
Darkwing_Duck | vrijdag 30 oktober 2015 @ 07:43 | |
Gisteren op Roosendaal kwam ik uit België met een papieren ticket en het poortje ging niet open met de barcode. Sta ik aan de intercom: 'Ja door een storing kan ik het poortje niet op afstand openen, maar heeft u een normale chipkaart? Dan kunt u t beste op de paal op perron 3/4 inchecken en dan bij het poortje uitchecken' Hey thx NS bus gemist ![]() ![]() | ||
JDude | vrijdag 30 oktober 2015 @ 07:47 | |
Dan kunnen de reizigers best even zonder sudoku'ende blauwjas in de 1e klas. Maarja magnietwantregels. Edit: iemand om de deuren dicht te doen is wel handig natuurlijk ![]() Over het poortje klimmen geen optie? | ||
Ireyon | vrijdag 30 oktober 2015 @ 07:55 | |
Holy shit is dit nou nog steeds niet gefixt. De Go-Pass wordt ook nog steeds niet geregistreerd.. Of naja, op één specifiek maar random poortje, wanneer de planeten op één lijn staan en je een geit aan den duvel geofferd hebt. | ||
MTL | vrijdag 30 oktober 2015 @ 08:36 | |
Kan heel goed. Die Willemspoortunnel is in dat geval de boosdoener. Zolang er geen tunnels zijn, mag ik als machinist een enkel treinstel gewoon meenemen. Zodra er ook maar iets in zit wat 'tunnel' genoemd mag worden, dan mag het al niet meer. Heb het zelf ook een keer gehad de andere kant op. Ik los een collega op Rotterdam af om de IC naar Dordrecht te rijden. Ik roep de HC op via de portofoon. Het blijft stil en de deuren worden ook niet gesloten. Ook niemand buiten te zien die in de verste verte op een HC lijkt. Dan maar eens even ons bijsturingscentrum bellen. Nee, die kregen 'm ook niet te pakken. Dus toen mocht ik mooi die hele trein weer leeg gaan maken en daarna leeg doorrijden naar Dordrecht. Dankzij één tunnel. Edit: scherp, Salatrel. Ik ga mij hier zitten schamen ![]() Dat ding bij Barendrecht vind ik nog altijd een net niet tunnel ![]() [ Bericht 11% gewijzigd door MTL op 30-10-2015 13:10:16 ] | ||
Salatrel | vrijdag 30 oktober 2015 @ 08:49 | |
2 tunnels ![]() | ||
b2py | vrijdag 30 oktober 2015 @ 09:05 | |
Heb ik ook altijd, zonder extra bescherming mag ik nooit die tunnel in ![]() | ||
Salatrel | vrijdag 30 oktober 2015 @ 09:19 | |
even een nuance: een enkel stel mag je altijd meenemen als machinist alleen mag de bijsturing het niet opdragen. ze mogen alleen mededelen dat er geen HC is en hopen dat de machinist dan zegt oh, dan neem ik hem wel alleen mee. het is in dat geval aan de machinist of hij dat wel of niet wil. in het verleden zijn er wat akkefietjes geweest met bijstuurders die druk gingen zetten en reageerde met oh, dus je weigert te rijden (werkweigeren) en daarom mogen ze tegenwoordig niet meer vragen het mat alleen mee te nemen (leeg mat ritten vallen hier uiteraard niet onder ![]() bij 2 of meer stellen is het gewoon einde verhaal zonder HC. Dit omdat de HC is principe in het achterste stel hoort te zitten in het geval van calamiteit in de tunnel en je als machinist het achterste stel niet kunt bereiken. | ||
Darkwing_Duck | vrijdag 30 oktober 2015 @ 10:05 | |
Dan krijg ik weer van James te horen dat ik me moet gedragen.... | ||
Viezze | vrijdag 30 oktober 2015 @ 10:26 | |
En als je nou, ik noem maar eens wat, de stopper Zwolle - Groningen wil rijden zonder HC, dan mag dit ook niet? Daar zijn tenslotte geen tunnels. | ||
ReisT | vrijdag 30 oktober 2015 @ 10:30 | |
Mag wel, moet niet. | ||
James1988 | vrijdag 30 oktober 2015 @ 11:17 | |
Arriva probeert het nog een keer: http://www.rtlnieuws.nl/e(...)-op-het-fyra-traject | ||
Salatrel | vrijdag 30 oktober 2015 @ 11:36 | |
met een enkel stel mag het wel als je dat als machinist zou willen... maar ik meen dat dat allemaal ICM is dus dat zijn toch veel traptreden op en af ![]() | ||
b2py | vrijdag 30 oktober 2015 @ 11:46 | |
![]() http://www.geenstijl.nl/m(...)_mansv.html#comments | ||
boriq | vrijdag 30 oktober 2015 @ 12:25 | |
Onder dit donkergroene dak in Enschede komt straks een fietsenstalling voor 1000 extra fietsen, boven in het midden is ook het overpad te zien tussen de sporen 4b (Gronau) en 4a (Hengelo) zodat men niet helemaal hoeft om te lopen.![]() | ||
b2py | vrijdag 30 oktober 2015 @ 12:26 | |
Ja, mag men toch gaan wandelen tussen de stootjukken? | ||
boriq | vrijdag 30 oktober 2015 @ 12:31 | |
Schijnbaar. In een presentatie uit 2013 spreekt men nog van een "kostbare traverse" die nodig is. | ||
dennistd | vrijdag 30 oktober 2015 @ 12:34 | |
En als de trein uit Duitsland ooit nog eens doorgetrokken gaat worden naar Hengelo dan moet het overpad weer verdwijnen denk ik? Een beveiligd overpad er van maken zal wel te gevaarlijk zijn ![]() | ||
boriq | vrijdag 30 oktober 2015 @ 12:40 | |
Na al het gesaneer van overwegen door Prorail tussen Oldenzaal en Hengelo van de laatste tijd, staat inmiddels op Tenderned ook een document voor het bouwen van een viaduct voor de vliegveldweg bij Deurningen (bij Frans op den Bult). Dit zal, volgens de planning, plaats moeten gaan vinden in Q4 van 2016 en 2017. | ||
James1988 | vrijdag 30 oktober 2015 @ 12:45 | |
Alsof dat gaat gebeuren. Niemand wil betalen voor die 'gouden meter spoor' omdat er dan allerlei systemen van ProRail en DB aan elkaar geknoopt moeten worden. | ||
boriq | vrijdag 30 oktober 2015 @ 12:47 | |
Toch heeft, volgens mij de regio of provincie, ¤10 miljoen van Prorail gevraagd om Gronau - Enschede te elektrificeren ![]() ![]() | ||
dennistd | vrijdag 30 oktober 2015 @ 12:47 | |
Daar was al sprake van inderdaad | ||
GlennQuagmire | vrijdag 30 oktober 2015 @ 13:09 | |
![]() ![]() | ||
James1988 | vrijdag 30 oktober 2015 @ 13:18 | |
Een trap met ongelijke treden - wat voor mongool ben je dan als je dát bedenkt? ![]() | ||
boriq | vrijdag 30 oktober 2015 @ 13:20 | |
Architect heet dat geloof ik. | ||
Viezze | vrijdag 30 oktober 2015 @ 13:27 | |
Slecht voorbeeld ![]() | ||
boriq | vrijdag 30 oktober 2015 @ 13:30 | |
Ik lees nu op Twitter dat het allemaal (in eerste instantie idd een overpad) zo wordt aangelegd dat een traverse zo mogelijk is, mochten ze de kolder in de kop krijgen en Duitsland <-> Nederland toch willen gaan verbinden kan die gemakkelijk worden gebouwd. | ||
DeaDLocK2K | vrijdag 30 oktober 2015 @ 13:33 | |
Noem je Enschede nou niet Nederland? ![]() | ||
boriq | vrijdag 30 oktober 2015 @ 13:46 | |
Nou ja, er zijn genoeg dagen met meer Duitsers dan Nederlanders in het centrum ![]() | ||
Dr_Flash | vrijdag 30 oktober 2015 @ 14:02 | |
Zie dit overpad maar als een definitief "Van die optie is afscheid genomen". | ||
Dr_Flash | vrijdag 30 oktober 2015 @ 14:05 | |
Overigens is het natuurlijk wel genoeg als de Westfalenbahn uit Bielefeld naar Hengelo doorgetrokken wordt. | ||
JDude | vrijdag 30 oktober 2015 @ 14:15 | |
De ontwerper van station Breda? ![]() | ||
MTL | vrijdag 30 oktober 2015 @ 14:59 | |
Geen idee of het al bekend was, maar de eerste CAF sprinters komen al eind 2016 naar Nederland voor test- en toelatingsritten. Ook met Stadler sprinters gaat alles voorspoedig: de assemblage van de eerste treinen is al gestart. Verwachting is dat de eerste treinen rond april 2016 naar Nederland komen voor testritten en instructies. [ Bericht 2% gewijzigd door MTL op 31-10-2015 09:36:31 ] | ||
boriq | vrijdag 30 oktober 2015 @ 15:01 | |
Mooi om te horen! Als het allemaal zo voorspoedig blijft gaan en DDM ook op de baan komt mag NSR de handjes dichtknijpen. | ||
Peterselieman | vrijdag 30 oktober 2015 @ 15:04 | |
Bij Stadler had ik niet anders verwacht, gezien hun reputatie. Maar dat ook CAF er geen gras over lijkt te willen gaan laten groeien is positief nieuws | ||
MTL | vrijdag 30 oktober 2015 @ 15:10 | |
Jep, zou voor de verandering ook wel eens tijd worden ![]() [ Bericht 88% gewijzigd door MTL op 31-10-2015 09:35:57 ] | ||
#ANONIEM | vrijdag 30 oktober 2015 @ 15:24 | |
Ik weet niet wat het NS protocol daar is. In principe mag je zonder hoofdconducteur vertrekken en zelf de deuren sleutelen. Vroeger gebeurde dat nog wel in uitzonderlijke gevallen. Vaak stond dan op het volgende (grote) station dan een vervangende HC klaar. | ||
#ANONIEM | vrijdag 30 oktober 2015 @ 15:29 | |
Ik reageer weer sneller dan dat ik lees ![]() Dat van die enkele stellen is logisch, dubbele stellen is een NS regel. In principe mag het gewoon volgens de spoorwegwet. Wij rijden met 3 treinen aan elkaar in de spits, en soms is er in geen velden of wegen geen steward te zien. Nu hebben wij geen tunnels, maar toch. | ||
Dr_Flash | vrijdag 30 oktober 2015 @ 15:33 | |
Met dat gespuis wat jullie vervoeren is ieder geneuzel over veiligheid sowieso zinloos ![]() | ||
#ANONIEM | vrijdag 30 oktober 2015 @ 15:37 | |
Ik weet niet wie er allemaal mee lezen, dus reageer ik hier niet op ![]() | ||
James1988 | vrijdag 30 oktober 2015 @ 16:20 | |
Het indoctrineren van reizigers en beleidsmakers is weer gestart... | ||
Dr_Flash | vrijdag 30 oktober 2015 @ 16:53 | |
Hee, de Kippensmurf GTW in Ede-Wageningen. Normaal komt die niet voorbij Barneveld ![]() | ||
Peterselieman | vrijdag 30 oktober 2015 @ 17:35 | |
Van pony's tot volk uit de diepe krochten van Groningen. Je ziet het verschil niet ![]() | ||
ReisT | vrijdag 30 oktober 2015 @ 17:58 | |
Lekker handig, machinist stopt in Utrecht met 10 bakken SLT bij bakbordje 4. Want daar stond zijn aflosser... Als ik van te voren kan zien hoe lang de trein is kan hij dat toch ook? Gevolg: voorste bakken stampvol, achterste stel bijna leeg... | ||
Dr_Flash | vrijdag 30 oktober 2015 @ 17:58 | |
Overal vertragingen tussen 5 en 15 minuten, overal alle aansluitingen naar de klote. Huuu er liggen wat blaadjes op de rails hoor. Sukkels. | ||
dennistd | vrijdag 30 oktober 2015 @ 18:18 | |
Ik rij netjes op tijd, terwijl er op de weg nog wel iets met blaadjes liggen. Als het wat natter wordt dan is het wel wat meer opletten bij de haltes, soms glij je dan wel eens door. | ||
#ANONIEM | vrijdag 30 oktober 2015 @ 19:33 | |
Op de hogesnelheidslijn Harbin - Dalian gaat men vanaf nu ook in de winter 300 km/u rijden. In vorige winters werd afgeremd naar 200 km/u. Het kán dus blijkbaar wel, een HSL die het ook in de winter doet. De doorsnee temperatuur in Harbin in januari is -12°C overdag en -24°C 's nachts; dat is ruim tien graden kouder dan bijv. in Moskou en St. Petersburg waar de Russische spoorwegen met 250 km/u rijden. | ||
Salatrel | vrijdag 30 oktober 2015 @ 19:35 | |
mijn leeg mat was prima op tijd ondanks +3 bij vertrek ![]() | ||
Darkwing_Duck | vrijdag 30 oktober 2015 @ 21:36 | |
Hoe weet ie dan zeker dat de uitstappers achterin geen parachute nodig hebben? | ||
GlennQuagmire | vrijdag 30 oktober 2015 @ 21:37 | |
Utrecht CS is lang genoeg | ||
b2py | vrijdag 30 oktober 2015 @ 21:41 | |
Als je blijft rijden is -20 in Nederland ook geen probleem want dan ontstaat er geen ijzel op de bovenleiding. | ||
b2py | vrijdag 30 oktober 2015 @ 21:45 | |
![]() | ||
greavy | vrijdag 30 oktober 2015 @ 21:50 | |
![]() | ||
b2py | vrijdag 30 oktober 2015 @ 21:53 | |
![]() | ||
Peterselieman | vrijdag 30 oktober 2015 @ 21:54 | |
![]() | ||
greavy | vrijdag 30 oktober 2015 @ 21:56 | |
| ||
derLudolf | vrijdag 30 oktober 2015 @ 21:57 | |
Hint hint | ||
James1988 | vrijdag 30 oktober 2015 @ 22:24 | |
Kom maar op met die stakingen. | ||
Fixers | vrijdag 30 oktober 2015 @ 22:42 | |
Niet te heet drogen, dan krimpt ie. ![]() | ||
Dr_Flash | vrijdag 30 oktober 2015 @ 22:45 | |
Gefeliciteerd. Mijn aars produceert ook geregeld iets waar niemand wat aan heeft | ||
Peterselieman | vrijdag 30 oktober 2015 @ 22:46 | |
Veel treinen zijn al vaak te heet gewassen, zodat mensen met elkaar kennis kunnen maken | ||
Fixers | vrijdag 30 oktober 2015 @ 22:47 | |
Oh dat is het. Ze hadden gewoon op 40 graden moeten wassen, die 60 is een foutief waslabel, | ||
Bitlord | zaterdag 31 oktober 2015 @ 00:06 | |
Cool, net een metroritje kunnen maken van Amsterdam Centraal, onder het IJ, naar Noorderpark. Verslag volgt ![]() | ||
Prins_Pils | zaterdag 31 oktober 2015 @ 00:14 | |
Gaafheid ![]() | ||
Bitlord | zaterdag 31 oktober 2015 @ 01:02 | |
Jep. Eerst even slapen, morgen een verslagje.![]() | ||
Darkwing_Duck | zaterdag 31 oktober 2015 @ 07:55 | |
Klote automaat. Ik wil graag in 1 keer mn chipkaart voorprogrammeren. Zonder tussen iedere handeling door op een knop van formaat 'bamihap' met 'volgende klant' te drukken, zodat de persoon achter me me nog meer in mn nek ga hijgen ![]() | ||
Salatrel | zaterdag 31 oktober 2015 @ 08:42 | |
je typt je reacties met je aars? | ||
derLudolf | zaterdag 31 oktober 2015 @ 08:52 | |
Ijzer zet uit als je het verwarmd, dus ik zou zeggen, omhoog die temperatuur ![]() | ||
Dr_Flash | zaterdag 31 oktober 2015 @ 09:47 | |
![]() Niet bleken eigenlijk ook niet ![]() | ||
Dr_Flash | zaterdag 31 oktober 2015 @ 09:48 | |
Vrijdagavond laat na een verloren bierestafettecompetitie wel ja ![]() Oh, "bedrijfsborrel" moet ik zeggen ![]() | ||
Dr_Flash | zaterdag 31 oktober 2015 @ 09:49 | |
Ja, veel donker en niksheid gezien onderweg? ![]() | ||
Doc__Zenith | zaterdag 31 oktober 2015 @ 10:06 | |
Gisteren op Blaak zag ik wat ICM door het station stuiven. Het blijft mooi materieel. Bedacht mij toen wel dat het (exact) tien jaar geleden is met de afschaffing van die doorloopkoppen. Die 9 miljoen besparing is toch mooi in de Fyraput gegaan. | ||
Dr_Flash | zaterdag 31 oktober 2015 @ 10:21 | |
Precies. Alles tegen reizigersgemak ![]() ![]() | ||
bork | zaterdag 31 oktober 2015 @ 13:44 | |
Uitstel OV-chipkaartpoortjes Amersfoort maar:
| ||
Dr_Flash | zaterdag 31 oktober 2015 @ 13:46 | |
Nou dat MOET wel misgaan ![]() | ||
derLudolf | zaterdag 31 oktober 2015 @ 13:54 | |
Op de trein naar Zwolle en de A1 na is het denk ik mede daarom een van de mooiste stukjes Amsterdam ![]() | ||
DeaDLocK2K | zaterdag 31 oktober 2015 @ 13:56 | |
Onder de Peperbus, is't leven neeeet zo knuuuuus ![]() | ||
Dr_Flash | zaterdag 31 oktober 2015 @ 14:05 | |
https://www.flickr.com/photos/111872505@N04/22610711991/ Win een kerstbal in de vorm van een goederenloc ![]() | ||
Duvel | zaterdag 31 oktober 2015 @ 15:05 | |
Als ik die win, zou XM dan ineens wel een kerstboom willen? | ||
Dr_Flash | zaterdag 31 oktober 2015 @ 15:09 | |
Dat zou ik vragen aan iemand die XM beter kent dan jij ![]() | ||
Duvel | zaterdag 31 oktober 2015 @ 15:12 | |
Die slaapt momenteel voor het eerst zonder speen. | ||
Dr_Flash | zaterdag 31 oktober 2015 @ 16:25 | |
En dus moeten wij nou ineens met een zinnig antwoord op jouw existentiële onzekerheden komen? ![]() | ||
bork | zaterdag 31 oktober 2015 @ 16:38 | |
![]() ![]() ![]() | ||
Bitlord | zaterdag 31 oktober 2015 @ 20:42 | |
Ook afgelopen nacht is er met metrostel 106 en de electrotrekker weer een aantal proefritten uitgevoerd in de tunnel van de Noord/Zuidlijn. Deze keer werden de ritten uitgevoerd tussen Noorderpark en Centraal Station. De reden voor de proeven was het testen van de werking en de locaties van de bakens van Alsthom, die bij de exploitatie gebruikt worden voor de treinbeveiliging. Ik ging een deel van de avond mee om een indruk te krijgen van de nieuwe fase, waar het NZ-project zich thans in bevindt. Er werd verzameld bij de keten bij wisselcomplex Sixhaven. Na een aantal bakken koffie en een bespreking wat er die avond gedaan werd, daalden we via de nooduitgang van Sixhaven af, de tunnel in. Wat is er een hoop veranderd sinds de laatste keer dat ik in Sixhaven was. Toen waren de de delen onder het IJ nog niet ingevaren. Een tijd geleden dus! ![]() De wandeling naar het metrostel is begonnen. We lopen van Sixhaven naar Amsterdam Centraal, waar de testtrein staat. Let op de kleine verhoging in het dak. Mocht hier ooit nog een station komen, dan is er alvast een ruimtereservering voor installaties. ![]() In Sixhaven staat een van de KOKS-Zagro E-Maxi elektrische trekeenheden. Deze is onlangs gebruikt voor het afrollen van kabels voor de verbindingen in de tunnel. Een ander exemplaar staat op CS om de 106 te trekken. ![]() Aangekomen op Amsterdam CS loop ik eerst even naar de testcombi. De trekker wordt aangezet. Op de achtergrond de 106. ![]() Zicht vanuit de bestuurderscabine van de 106. ![]() Aangezien het stel zo goed als dood is, is er geen verlichting aanwezig. Voor de voeding van de testapparatuur wordt gebruik gemaakt van een dieselaggegraat. Ook de kerstverlichting maakt hiervan gebruik. ![]() We maken het eerste ritje door de westtunnel. Eerdere dagen waren de testen goed gegaan, in elk geval was alle data gelogd. Ook gisteravond leek alles voorspoedig te gaan. Met een snelheid van 3 kilometer per uur kwamen we al snel op station Noorderpark. Hier wordt aan het einde van het middenperron een kunstwerk gemaakt. ![]() Na een aantal keren heen-en-weer rijden was het eerste deel van de dag afgesloten. Het metrostel werd nu weer teruggebracht naar Europaplein, om binnenkort opgehaald te worden door GVB. Vanzelfsprekend had ik graag mee gegaan om het hele traject af te leggen. Helaas zou dit wel erg lang gaan duren, nu de combinatie maar zo langzaam ging. Bij Sixhaven ben ik er daarom maar uitgestapt, samen met Duco van het Voorlichtingsbureau Noord/Zuidlijn. ![]() Het nog eenmaal de gehele combinatie. De trekker stond helaas net onder het afhijsgat, en was daardoor net op zo ongeveer het donkerste deel van het hele proeftraject. Als afsluiter heb ik naast mijn camera ook mijn telefoon vastgetaped aan de voorruit van de 106 en daarmee een cabinerit gemaakt van de testrit tussen Noorderpark en Amsterdam Centraal. Het heeft even geduurd, maar het zorgt wel voor een perspectief van de toekomst. Dit is zo ongeveer ook wat de bestuurder gaat zien! Dank aan Duco voor de uitnodiging op een zulk korte termijn! | ||
James1988 | zaterdag 31 oktober 2015 @ 20:52 | |
![]() Hallo daar, stopmerkbord ![]() Leuk verslag Bitlord, echt iets dat je niet vaak meemaakt ![]() | ||
Duvel | zaterdag 31 oktober 2015 @ 21:03 | |
Cool! Hoe krijg je dat voor elkaar? | ||
Duvel | zaterdag 31 oktober 2015 @ 21:04 | |
Speenexperiment gestaakt. Kerst is een issuetje van pa & ma. | ||
Bitlord | zaterdag 31 oktober 2015 @ 21:27 | |
Beetje netwerken [ Bericht 5% gewijzigd door Bitlord op 31-10-2015 21:33:55 ] | ||
greavy | zaterdag 31 oktober 2015 @ 22:03 | |
Vertraging treinstellen op Valleilijn Door: Jan Kas, 31-10-15 - 12:09 De drie extra treinen voor de Valleilijn (Amersfoort-Ede) waarvoor de Tweede Kamer vorig jaar november groen licht gaf, zijn nog steeds niet besteld. Het duurt daardoor nog zeker anderhalf jaar, voordat de treinen in de spitsdrukte kunnen worden ingezet Vervoerder Connexxion kan het extra materieel pas bestellen, als de betrokken partijen (het ministerie van Infrastructuur en Milieu, de provincie Gelderland en Connexxion) een plan van aanpak met 'startbeslissing' hebben ondertekend. Dit hebben ze nog niet gedaan. Bron: Algemeen Dagblad | ||
Bitlord | zaterdag 31 oktober 2015 @ 22:21 | |
Laat ze voor dat zijlijntje toch wat goedkoop 2e handsspul inzetten voor die ene drukke spitsrit per dag. Eigenlijk gekkigheid om daar nieuwe stellen voor aan te schaffen. | ||
Duvel | zaterdag 31 oktober 2015 @ 23:12 | |
Netjes gedaan. | ||
Duvel | zaterdag 31 oktober 2015 @ 23:13 | |
Er schijnt nog wat Plan V vrij te komen per medio december. | ||
greavy | zaterdag 31 oktober 2015 @ 23:20 | |
31 Oktober 2015 - Vandaag werd er naar Brabant en Limburg gereden voor nog wat Plan V'tjes. De eerste foto werd al om 8 uur in de ochtend gemaakt bij Heukelom, terwijl de zon net boven de bomen uitkwam en nog een heerlijke ochtendgloed uitstraalde. Hier is V'tje 469 onderweg als Sprinter Tilburg Universiteit - Eindhoven onderweg bij Heukelom. 31 Oktober 2015 - Uiteraard werd er ook nog een V'tje geklikt tussen Sittard en Heerlen. Stel 444 verzorgde in zijn eentje de uursdienst als Sprinter Sittard - Heerlen vv, en passeert hier de stad Geleen en is net vertrokken uit het stationnetje Geleen Oost. [ Bericht 1% gewijzigd door greavy op 01-11-2015 16:25:24 ] | ||
Duvel | zaterdag 31 oktober 2015 @ 23:28 | |
*snf | ||
ziggyziggyziggy | zaterdag 31 oktober 2015 @ 23:39 | |
Been there, done that. Twice. Geen fijne nachten... | ||
Prins_Pils | zondag 1 november 2015 @ 13:53 | |
Ik kwam dit pareltje weer tegen in mijn archief ![]() ![]() | ||
greavy | zondag 1 november 2015 @ 16:26 | |
31 Oktober 2015 - De Sprinter naar Eindhoven passeert bij Boxtel met een oudgediende. 31 Oktober 2015 - Er werd ook in Limburg gekeken voor Plan V, en er werd eerst bij Nieuwstadt een foto gemaakt van de 454 bij Nieuwstadt, die onderweg is als Sprinter naar Maastricht Randwyck. | ||
b2py | zondag 1 november 2015 @ 16:29 | |
![]() Gewissermaßen „Nahe liegend“ – wer kann erkennen, wo dieses Bild entstanden ist? Via | ||
DeaDLocK2K | zondag 1 november 2015 @ 16:53 | |
Koblenz? | ||
DeaDLocK2K | zondag 1 november 2015 @ 16:54 | |
Mooi rondje Amsterdam-Utrecht-Rotterdam-ICd Amsterdam gemaakt vanmiddag. | ||
b2py | zondag 1 november 2015 @ 17:01 | |
Nein Was het druk tussen Amsterdam en Utrecht? Rijdt slechts 2 keer per uur een IC.. | ||
greavy | zondag 1 november 2015 @ 17:03 | |
NMBS 186 424 komt vanavond met trein 9263 naar Amsterdam, voorop vanuit Brussel. De NS 186 142 die nu de trein naar Brussel heeft gesleept, blijft achteraan de trein hangen, zodat deze weer op de Watergraafsmeer gestationeerd kan worden als reservelok. Hierna zal de 186 424 de diensten overnemen van de NMBS 2862 die momenteel niet inzetbaar is in verband met onderhoud. Lok heeft wel de logo's van RTB/PCC verloren. | ||
DeaDLocK2K | zondag 1 november 2015 @ 17:07 | |
Viel me nog een beetje mee maar was dan ook 10 bakken VIRM, in de IC die vanaf Schiphol kwam en waar we op Bijlmer naast stonden (+10 bij vertrek) was zitvol, inclusief de balkons. Wij waren 1e klas en die was leeg. | ||
b2py | zondag 1 november 2015 @ 17:16 | |
Ah, dat hadden ze wel goed voor elkaar dus ![]() Edit: als ik OVtijden kijk lijkt het erop alsof je geluk hebt gehad ![]() | ||
Duvel | zondag 1 november 2015 @ 17:39 | |
Ik zag een VIRM-4 halteren op Breukelen, hoort dat erbij? | ||
Prins_Pils | zondag 1 november 2015 @ 17:42 | |
Jep, de IC's uit Schiphol stoppen daar extra. | ||
greavy | zondag 1 november 2015 @ 18:00 | |
Door die werkzaamheden omgeleide goederentreinen. Nosta-shuttle van Captrain ging via Utrecht-Den Bosch-Breda naar Roosendaal ipv via Weesp-Breukelen-Rotterdam naar Roosendaal. En de uitgaande Poznan-shuttle van ERS ging vanmiddag met Vincent van Gogh voorop ook onderlangs naar boven: Waalhaven-Kijfhoek-Breda-Den Bosch-Utrecht-Deventer-Bad Bentheim. Opmerkelijk is dat LTE met een graantrein wel "dwars door de werkzaamheden" mocht, terwijl alle goederenpaden tussen Diemen Zuid-Breukelen verwijderd waren en niet beschikbaar zouden zijn. | ||
Darkwing_Duck | zondag 1 november 2015 @ 18:52 | |
Stomme vraag. Ik had op t Busstation van Oosterhout 10 minuutjes niks te doen, en de oplaadpaal aldaar staat je toe tot 2 maanden vooruit samenreiskorting op je kaart te programmeren. Dus ik heb daar een beetje me lopen spelen maar nu is mn chipkaart vol ![]() ![]() | ||
b2py | zondag 1 november 2015 @ 18:52 | |
![]() | ||
James1988 | zondag 1 november 2015 @ 18:53 | |
Jammer joh ![]() | ||
greavy | zondag 1 november 2015 @ 18:58 | |
![]() ![]() ![]() ![]() | ||
Darkwing_Duck | zondag 1 november 2015 @ 18:58 | |
Ja maar... Dat kan toch niet zo zijn dat je tot de 20ste moet wachten tot er weer wat vrijkomt? Ik heb dus reizen op saldo, dalvoordeel, en Brabant voordeel. De rest van de 12 plekken is dus opgevuld met 0 euro produkten. Mn 2e reizen op saldo die er al jaren opstond is nu wel overschreven... | ||
Darkwing_Duck | zondag 1 november 2015 @ 19:00 | |
En waarom kan zo een gele paal meer dan een NS automaat kan met een 'NS product' ![]() | ||
Peterselieman | zondag 1 november 2015 @ 19:01 | |
Pech gehad ![]() | ||
greavy | zondag 1 november 2015 @ 19:05 | |
Misschien dat de NS Klantenservice jou kan helpen, en anders moet je ff wachten ![]() | ||
Darkwing_Duck | zondag 1 november 2015 @ 19:07 | |
Een ns automaat kan wel samenreiskorting die op de ns automaat zelf er is opgezet ongedaan maken....geloof ik | ||
Yreal | zondag 1 november 2015 @ 19:22 | |
Dat is karma voor je gierigheid ![]() | ||
Yreal | zondag 1 november 2015 @ 19:22 | |
Trouwens mensen. De noordelijke spoorlijntjes, ik heb gehoord dat Bergen -> Oslo heel mooi is. Nog meer tips? | ||
Dr_Flash | zondag 1 november 2015 @ 20:36 | |
Ja. Alle andere lijnen in Noorwegen ![]() | ||
Yreal | zondag 1 november 2015 @ 20:40 | |
Ja ik zit dus te plannen. Moet 6 maart in Oslo zijn, maar het is wel leuk om er nog een flink sightseeing trip omheen te doen. Vanaf copenhagen met de trein zeg maar. | ||
James1988 | zondag 1 november 2015 @ 20:48 | |
Zoiets? Vlieg naar Stockholm, ga met de trein naar Narvik, ga met de bus of vliegend naar Bodø en zak dan met de trein af naar Oslo, om daarna door de reizen naar Bergen. En vanaf daar vlieg je naar Amsterdam. Narvik is een Noors station dat alleen vanuit Zweden met de trein te bereiken is ![]() | ||
Yreal | zondag 1 november 2015 @ 21:00 | |
Geld is nog wel een beetje een issue ![]() | ||
b2py | zondag 1 november 2015 @ 21:02 | |
Dan maar een dagkaart voor de metro van Oslo ![]() | ||
Yreal | zondag 1 november 2015 @ 21:03 | |
Jankding is dat zeg ![]() Nee ik zit een beetje rond te kutten met treintickets en norwegian kaartjes. Helemaal naar het Noorden is wel verleidelijk... | ||
James1988 | zondag 1 november 2015 @ 21:07 | |
Interrail al bekeken? ![]() | ||
Yreal | zondag 1 november 2015 @ 21:08 | |
Ik heb geen zin in dat hele teringeind van NL tot CPH en weer terug. Dat is toch de duurste klapper, verder vallen treinkaartjes wel mee daarzo. | ||
Yreal | zondag 1 november 2015 @ 21:10 | |
https://www.google.nl/map(...)13312!8i6656!6m1!1e1 Dat vliegveld ![]() ![]() | ||
James1988 | zondag 1 november 2015 @ 21:14 | |
Ik bedoelde de One Country Pass. Maar je hebt gelijk, als je een beetje op tijd bent met boeken heb je zo'n Minipris voor een schappelijk prijsje. ![]() Dat is wel wat anders dan Schiphol ![]() Je zou ook nog de boot kunnen pakken, geloof ik. edit: Narvik - Bodø is maar 45 minuten vliegen. ![]() [ Bericht 4% gewijzigd door James1988 op 01-11-2015 21:28:03 ] | ||
DeaDLocK2K | maandag 2 november 2015 @ 01:36 | |
Je kan bij een loket van NS dat soort dingen laten verwijderen, Donkerevleugel_Eend. | ||
Dr_Flash | maandag 2 november 2015 @ 06:31 | |
Wauw, SLT in de zoveelduizend tussen Apeldoorn en Enschede. Is weer eens wat anders! | ||
Duvel | maandag 2 november 2015 @ 08:44 | |
"Jippie." | ||
derLudolf | maandag 2 november 2015 @ 08:52 | |
Zeg godverdomme gewoon of die SLeT in een IC of sprinterdienst rijdt ![]() | ||
Duvel | maandag 2 november 2015 @ 09:00 | |
Een goed verstaander heeft aan een half woord genoeg. | ||
boriq | maandag 2 november 2015 @ 09:10 | |
Die SLTs zullen op elke station wel wortel staan schieten, aangezien het pad van de sprinter Enschede - Apeldoorn op z'n zachts gezegd "wat langzamer" is. | ||
b2py | maandag 2 november 2015 @ 09:12 | |
Tussen Wierden en Apeldoorn valt het nog wel mee, tussen Wierden en Enschede is het ernstig ja ![]() | ||
b2py | maandag 2 november 2015 @ 10:11 | |
Tijdens het zoeken naar een bron voor verband tussen gebruik terminal en het dichterbij stoppen nabij de terminal kwam ik bij een ander interessant onderzoek waar regelmatig over gediscussieerd wordt hier. Onderzoekers hebben gekeken naar het effect van locatie van de terminal op de concurrentiepositie. Zo hebben ze gekeken naar het effect naar de duur van voor- en natransport naar de terminals, specifiek is gekeken naar Madrid - Barcelona. PDF Alert; Engelse taal: Spatial analysis of the competitiveness of the high-speed train and air transport: The role of access to terminals in the Madrid–Barcelona corridor | ||
Facepalm | maandag 2 november 2015 @ 12:47 | |
Ik heb nog wat foto's van m'n treinreis deze zomer, ze zijn met m'n telefoon geschoten en niet echt mooi ( ![]() ![]() De reis begon al goed, we gingen weg op die zaterdag eind juli dat het zo stormde. Lift gekregen naar Arnhem want overal lagen bomen op het spoor. ![]() Via Oostenrijk zijn we de volgende dag naar Ljubljana gegaan, mooie rit via de Alpen. In Slovenië zijn we naar Bled Jezero geweest met dit oude barrel die ons naar het meer heeft gebracht ![]() Via het meer en een wandeling over het platteland zijn we uiteindelijk weer op de trein gestapt op station Lesce Bled op de lijn van de grens met Oostenrijk naar Ljubljana, waar je een heerlijk terras hebt op het perron. ![]() ![]() Een dag later later met de nachttrein naar Belgrado met oude troep uit voormalig Joegoslavië. Veel was kapot, WC's übersmerig en norse douanelui die je de hele nacht wakker houden. Om 's ochtends rond 6 uur megabrak aan te komen in Belgrado. ![]() Na een paar geweldige dagen in Belgrado stonden we 's ochtends te wachten op de trein naar Budapest. We zouden eerst 's nachts gaan maar daar hadden we geen zin meer in na de heenreis dus maar een extra nacht gebleven. Belgrado kan ik trouwens prima aanraden, leuke stad en niet zo heel toeristisch nog. ![]() Deze stond op het station, een oude stoomlocomotief uit Joegoslavië. ![]() De trein naar Budapest bestond uit slechts 2 wagons, een 1e en 2e klas. Deze waren trouwens wel modern en met airco. ![]() De nachttrein uit Skopje komt aan, overigens nog zonder heel veel vluchtelingen, die chaos was pas een paar weken later. Het hele park bij het station zat wel vol met honderden vluchtelingen trouwens. ![]() Een dorpje ergens onderweg in Servië. ![]() Bij de Hongaarse grens begon de zon te schijnen ![]() ![]() De nachttrein naar Krakau, waar we voor weinig geld heerlijke bedden hadden ipv ligbanken. ![]() ![]() Via Berlijn weer naar huis met een intercity die in een sauna veranderde. De airco viel 1 voor 1 uit in alle wagons waardoor we allemaal over een paar wagons werden verdeeld waar die nog wel zou werken, niet dus. In Osnabrück werd de trein geruimd en moesten we met de bus naar Hengelo. ![]() En dit is het eerste wat ik zag op het perron naar huis in Hengelo. ![]() Verder nergens problemen gehad met treinen behalve dan bij ons mooie kikkerlandje. ![]() | ||
b2py | maandag 2 november 2015 @ 13:01 | |
Leuk! Die laatste trein is nog het een en ander over geschreven hier ![]() | ||
GlennQuagmire | maandag 2 november 2015 @ 13:17 | |
Leuk idd, dat Sloveense barrel heb ik deze zomer ook nog in gezeten, echt heerlijk! ![]() | ||
Ajaxfan | maandag 2 november 2015 @ 14:23 | |
Zeg menschen. Wat ik kan vinden is er niet echt een treinpass voor de Greater Toronto Area toch? Wil met Toronto als uitvalsbasis een beetje de regio in gaan daar maar dat Canadese systeem is mij wat onbekend. Ideaal gezien wil ik de vrijheid hebben om op dag 1x binnen een bepaald gebied te reizen zonder 131151151 kaarten. ![]() | ||
b2py | maandag 2 november 2015 @ 15:14 | |
Ik zit mobiel dus kan je niet van alles voorzien maar kijk hier eens: http://www.seat61.com/Canada.htm#.VjdvhZ_TXqA | ||
Ajaxfan | maandag 2 november 2015 @ 15:41 | |
Ah merci daar kom ik al een heel end mee. ![]() | ||
HaverMoutKoekje | maandag 2 november 2015 @ 16:04 | |
Mocht iemand nog naar Parijs willen, donderdag schijn je voor 11 euro enkele reis tickets te kunnen kopen op Thalys.com | ||
GlennQuagmire | maandag 2 november 2015 @ 16:26 | |
Uitzendschema RailAway december 21 december: Tsjechië, Praag-Decin 22 december: Italië, Bolzano-Mals 23 december: Oostenrijk, Graz-Bischofshofen 24 december: Zwitserland, Montreux-Interlaken 28 december: *nieuw*: Duitsland, Prien-Berchtesgaden 29 december: *nieuw*: Bestemming nog onbekend 30 december: *nieuw*: Bestemming nog onbekend | ||
b2py | maandag 2 november 2015 @ 16:27 | |
Vol |