ziggyziggyziggy, houdt niet van treinen, wel van spoorwegen. Dr_Flash, Wereldreiziger. Bordjesknaller. Topografiespecialist. Vraagt zich af hoelang er nog Dieseltractie bij ACTS is. Scarlet_Dragonfly, random betweter die een hekel heeft aan OV-chipkaart-haters. James1988, geilt op treinenbouwer Alstom, hogesnelheidstreinen, SNCF en Duitsland. En Brabant. Yreal, vindt de infrastructuur/logistiek interessant en wordt sowieso opgewonden van alles met meer dan 1000 pk. greavy, vindt de OV-chipkaart maar niks en ziet i.p.v. het huidige materieel liever overal VIRM's rijden. bork, voor alle mooie plaatjes, kloppende info en kindvriendelijke verhalen. Crientj, Ginger, Servexmeisje en inspiratieloos. Eet graag 714's. Darkwing_Duck, der Nahverkehrsprofi. Parijskenner. Heeft al het spoor van Monaco Bereden. Luxemburg op wensenlijstje. Flodder450, Is een keer komen aanlopen en is sindsdien van de partij in deze reeks! b2py, Alcoholist, weersonheilsprofeet en zeurpiet met een spoorhobby. Verliefd op PKP IC. Ireyon, de Baas van Roosendaal, achtbaanspecialist. (Is tenslotte ook rails) Peterselieman, PSM voor intimi, voor al uw kruidvatkaartjes over de grens. dennistd, Fantacolist, civiel vervoer. Zug-Chef, Arrivalover die alle badslipperexpressen hekelt JDude, voor overbodige feitjes over parttime-treinforensen in Brabant ( ) Prins_Pils, relnicht die het allemaal prachtig vindt maar er de ballen verstand van heeft. Lieft metro en S-Bahn.
• In dit topic vinden we vrijwel alles interessant wat met rails te maken heeft. Goederentreinen, trams en metro's zijn hier ook allemaal welkom, evenals informatie over vervoersbedrijven en materieelsoorten. Twijfel je of iets in dit topic thuishoort? Plaats het gerust en je merkt het vanzelf wel.
• Afkortingen en nummertjes om o.a. stations en treinen aan te duiden, zijn niet wenselijk. Zo heet station Gvc hier Den Haag Centraal en is trein 3626 gewoon de Intercity van Roosendaal naar Zwolle van 07:50 uur. Treinstelnummers mogen gewoon genoemd worden, maar dan wel graag met materieelsoort erbij vermeld.
• Als je hier komt zeiken op het verkeerde bedrijf, lachen we je uit. Een sein- of wisselstoring is vrijwel nooit de schuld van de Nederlandse Spoorwegen en het uitvallen van een IC Direct is niet de schuld van AnsaldoBreda. Terechte klachten kun je natuurlijk wel altijd hier kwijt.
SPOILER
Om spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.
SPOILER
Om spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.
SPOILER
Om spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.
SPOILER
Om spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.
SPOILER
Om spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.
SPOILER
Om spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.
SPOILER
Om spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.
SPOILER
Om spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.En hier verder! Vanaf nu elk nieuw topic beginnen met frontseinen, en sluitseinen zijn voor waar de zon niet schijnt.
Op woensdag 28 oktober 2015 18:12 schreef Dr_Flash het volgende: Het hoeft hier geen in memoriam te worden. Ten eerste is er niemand dood, en ten tweede is er niemand rouwig om haar vertrek.
Ik heb net een groene pretpaal losgetrokken om te vieren dat dat onding opgegriept is.
Op woensdag 28 oktober 2015 18:12 schreef Dr_Flash het volgende: Het hoeft hier geen in memoriam te worden. Ten eerste is er niemand dood, en ten tweede is er niemand rouwig om haar vertrek.
Ja, maar zonder koppelwagens. Nu met BR189 met klauwkoppeling. Over de Betuweroute.
Niet allemaal toch? Ik dacht nog minstens één slag via Venlo, maar dat kan ik heel fout hebben. Vroeger gingen 'wij' op 'vakantie' in Baarle-Nassau en dan gingen we natuurlijk iedere dag treinen kijken, meestal even snel een ijsje in Gilze-Rijen maar ook best vaak naar Breda of Tilburg, en mijn jongste broertje en ik, als we hadden kunnen klaarkomen hadden we plakkende broeken gehad...
Erts treinen hebben toch die automatische koppelingen vanwege de krachten? Zijn deze treinen dan korter als gewoonlijk, want het id toch zo sterk als de zwakste schakel, oftewel de normale koppelingen
Op woensdag 28 oktober 2015 18:46 schreef boriq het volgende: Pechtold (samen met CDA) dient een motie in voor een evenwichtiger verdeling van portefeuilles op I&M.
Op woensdag 28 oktober 2015 18:46 schreef boriq het volgende: Pechtold (samen met CDA) dient een motie in voor een evenwichtiger verdeling van portefeuilles op I&M.
Ik heb het gehele debat gekeken, maar de enige die iets zinnigs te melden had was (en dit krijg ik niet snel uit mijn strot) Roemer.
Die wees de Minister-President en gehele Kamer op het feit dat marktwerking van (semi)overheidstaken niet werkt. De zorg, energie, spoorwegen en posterijen.
Echter nam niemand hier ook maar iets van serieus, tragisch.
Dat privatisering/marktwerking in het algemeen niet zou werken ben ik het niet mee eens. Telecom was ook ooit een overheidstaak... maar dat is een andere discussie.
We zitten in Nederland met een halfbakken situatie waarbij de uitvoerende partij onder privaat recht valt, maar waarbij de kamer wel zeggenschap wil hebben over de kleur van de stoelen en het patroontje op de stropdas van de conducteur. En datzelfde zogenaamd private bedrijf moet dan meedoen aan een aanbesteding die wordt gedaan door de eigenaar, en die eigenaar verwacht nog dat het bedrijf koste wat kost wint ook? Dat is gewoon ziek.
Doe het dan zoals de Britten, de overheid heeft daar geen enkel belang meer in de vervoerder(s). Zelfs het restant van de Eurostaraandelen is onlangs verkocht.
RTL bevestigt inderdaad dat Dijksma de opvolger van Wilma wordt. Die trut doet nu toch landbouw? 'Ze heeft veel politieke ervaring!' Ja nou en Heeft ze ook zoveel verstand van spoor dat ze weet waar ze het over heeft of kan ze alleen nog meer koeientunnels bouwen?
Op woensdag 28 oktober 2015 19:45 schreef Prins_Pils het volgende: RTL bevestigt inderdaad dat Dijksma de opvolger van Wilma wordt. Die trut doet nu toch landbouw? 'Ze heeft veel politieke ervaring!' Ja nou en Heeft ze ook zoveel verstand van spoor dat ze weet waar ze het over heeft of kan ze alleen nog meer koeientunnels bouwen?
Op woensdag 28 oktober 2015 19:45 schreef Prins_Pils het volgende: RTL bevestigt inderdaad dat Dijksma de opvolger van Wilma wordt. Die trut doet nu toch landbouw? 'Ze heeft veel politieke ervaring!' Ja nou en Heeft ze ook zoveel verstand van spoor dat ze weet waar ze het over heeft of kan ze alleen nog meer koeientunnels bouwen?
Beroepspolitica. Kennis van het spoor is nog nooit een eis geweest voor een verantwoordelijke bewindspersoon. Het resultaat is duidelijk.
Niet alles wat geen nut heeft heeft geen zin. Stijn De Paepe
Beroepspolitica. Kennis van het spoor is nog nooit een eis geweest voor een verantwoordelijke bewindspersoon. Het resultaat is duidelijk.
WEER een vrouw op spoor. Vrouwen hebben gewoon een genetisch bepaalde ongeschiktheid voor dat vak. Vrouwen hebben nul ruimtelijk inzicht. Vrouwen hebben andere kwaliteiten
Sinds Neelie Kroes is er alleen maar ellende van V&W gekomen. Eurlings is een drag queen, Roelf de boer een vergissing.
WEER een vrouw op spoor. Vrouwen hebben gewoon een genetisch bepaalde ongeschiktheid voor dat vak. Vrouwen hebben nul ruimtelijk inzicht. Vrouwen hebben andere kwaliteiten
Sinds Neelie Kroes is er alleen maar ellende van V&W gekomen. Eurlings is een drag queen, Roelf de boer een vergissing.
Op woensdag 28 oktober 2015 19:53 schreef Prins_Pils het volgende: Ik vond kortpittige Wimla al niet om aan te zien maar van deze enge foto van Dijksma krijg ik nachtmerries. Beetje zo'n opperheks-idee. [ afbeelding ]
Welke "Minister" liet weten af te treden? Wat voor kattebakvulling lees jij?
Op woensdag 28 oktober 2015 19:45 schreef Prins_Pils het volgende: RTL bevestigt inderdaad dat Dijksma de opvolger van Wilma wordt. Die trut doet nu toch landbouw? 'Ze heeft veel politieke ervaring!' Ja nou en Heeft ze ook zoveel verstand van spoor dat ze weet waar ze het over heeft of kan ze alleen nog meer koeientunnels bouwen?
Ik vraag me af of er überhaupt een politicus dit rapport had overleefd op die post..
Trenitalia planning Paris – Brussels high speed service
EUROPE: Italian national operator Trenitalia has confirmed that it is holding preliminary discussions with its suppliers and relevant regulatory bodies regarding the possible launch of an open access high speed service between Paris and Brussels.
Speaking in Milano on October 28, Pietro Diamantini of FS Group's Passenger Division suggested that the route could be the first international corridor to use the V300 Zefiro trainsets which Trenitalia is currently receiving from a consortium of Bombardier and AnsaldoBreda. Trenitalia has ordered 50 of the eight-car multi-system high speed trains under a ¤1·6bn contract awarded in September 2010.
Trenitalia has placed 13 of the trainsets, which it designates ETR1000 or Frecciarossa 1000, into revenue service on the north-south high speed line between Torino and Napoli. A further two trainsets are undergoing final commissioning, while two more are being used for test running at up to 385 km/h on the Torino – Milano high speed line. This forms part of infrastructure manager RFI's plan to raise operating speeds on three sections of the AV/AC network to 350 km/h.
The ETR1000 trainsets are being supplied with provision for operation in up to seven European countries, and Bombardier says they are fully compliant with relevant EU Technical Specifications for Interoperability. Trenitalia is understood to have asked Bombardier to assess the cost of equipping some of its fleet with safety and train control equipment for operation in France and Belgium.
Bombardier expects to complete delivery of the ETR1000 fleet by February 2017.
Op woensdag 28 oktober 2015 20:00 schreef Prins_Pils het volgende: Naja ik vind het wel raar dat je dus politiek verantwoordelijk schijnt te zijn voor de teringbende die je voorgangers maken..
Waarom is dat raar? Dat zorgt ervoor dat ministers en stassen niet zomaar met een schone lei kunnen beginnen.
Op woensdag 28 oktober 2015 20:00 schreef Prins_Pils het volgende: Naja ik vind het wel raar dat je dus politiek verantwoordelijk schijnt te zijn voor de teringbende die je voorgangers maken..
Nouja, ze heeft de kamer verkeerd en niet ingelicht dus dat valt wel aan te rekenen. Maja, dan zou Dijssie ook weg moeten..
Waarom is dat raar? Dat zorgt ervoor dat ministers en stassen niet zomaar met een schone lei kunnen beginnen.
Het is natuurlijk aan de min of stas om de bende op te ruimen, zeker waar. En je hoort mij ook niet zeggen dat ik het niet eens ben met haar vertrek, integendeel. Om de punten die b2py aanstipt. Maar Wilma laat het voorkomen dat ze is afgetreden om de troep die vooral haar voorgangers hebben gemaakt. 'Huil huil maar ik was het niet'?
Waarom is dat raar? Dat zorgt ervoor dat ministers en stassen niet zomaar met een schone lei kunnen beginnen.
Nou precies daarom dus. Overal waar ik kom kan ik shit van voorgangers opruimen. En ja, alles wat ik daar aan kan doen is meegenomen. Maar ga het mij niet in de schoenen schuiven
Nouja, je kan als Stas of Minister niet ineens met iets 'schoons' beginnen natuurlijk. Het is niet alsof voor Sharon nu de wereld heeft stilgestaan en we met een 0 situatie zitten.
Op woensdag 28 oktober 2015 20:00 schreef Prins_Pils het volgende: Naja ik vind het wel raar dat je dus politiek verantwoordelijk schijnt te zijn voor de teringbende die je voorgangers maken..
Dat komt omdat je anders een vrijbrief hebt om er een puinzooi van te maken. Want tegen de tijd dat je prutswerk wordt ontdekt ben je zelf al weg en kan je opvolger zeggen "ja ik was het niet!" Dat is natuurlijk niet de bedoeling.
Nou precies daarom dus. Overal waar ik kom kan ik shit van voorgangers opruimen. En ja, alles wat ik daar aan kan doen is meegenomen. Maar ga het mij niet in de schoenen schuiven
Nou, als ze dat nou gedaan had is het prima en had ze denk ik mogen blijven zitten, maar dat heeft ze niet gedaan, ze maakte het NOG erger.
Op woensdag 28 oktober 2015 20:43 schreef Dr_Flash het volgende: 11 miljard verkwist aan echt helemaal niets. Want we hebben nu nog steeds gewoon niets. En er wordt één staatssecretaris geofferd.
HOE LANG NOG??
Schultz en Dijsselbloem moeten natuurlijk ook aan de hoogste boom. Om te beginnen. Maar nee hoor
door en door zieke kankerzooi
Hallo. 7,2 miljard is gewoon aanleg HSL-Zuid. Heel nuttig met de Thalys!
Ik heb een week lang elke ochtend in de FYRA gezeten. Dagelijks 1 snelremming vlak voor het einde van ERTMS gebied. Maar dan was de snelheid er toch al grotendeels uit. Ik kon verder niet klagen, maar goed, 1 week zet geen zoden aan de dijk.
Hallo. 7,2 miljard is gewoon aanleg HSL-Zuid. Heel nuttig met de Thalys!
Was de HSL niet idd. in de eerste plaats bedoeld om de Nederlandse economie een snelle internationale treinaansluiting te geven? Met het binnenlandse vervoer als bijkomend voordeel om de bouwkosten met kaartjesverkoop terug te verdienen ipv. met 'maatschappelijke baten' de aanlegkosten te moeten rechtvaardigen.
Op woensdag 28 oktober 2015 20:43 schreef Dr_Flash het volgende: 11 miljard verkwist aan echt helemaal niets. Want we hebben nu nog steeds gewoon niets. En er wordt één staatssecretaris geofferd.
HOE LANG NOG??
Schultz en Dijsselbloem moeten natuurlijk ook aan de hoogste boom. Om te beginnen. Maar nee hoor
door en door zieke kankerzooi
Die 11 miljard is een ontzettend onzinbedrag omdat daar een aantal kosten dubbel berekend zijn.. Namelijk niet geïnde verwachte inkomsten om daarmee de aanleg van de lijn te bekostigen. Maarja, rekenen is geen vereiste om in de kamer te kunnen komen.
Was de HSL niet idd. in de eerste plaats bedoeld om de Nederlandse economie een snelle internationale treinaansluiting te geven? Met het binnenlandse vervoer als bijkomend voordeel om de bouwkosten met kaartjesverkoop terug te verdienen ipv. met 'maatschappelijke baten' de aanlegkosten te moeten rechtvaardigen.
Ja maar dat niet alleen, anders hadden er nu zes sporen tussen Amsterdam en Rotterdam moeten liggen. Tja.
Was de HSL niet idd. in de eerste plaats bedoeld om de Nederlandse economie een snelle internationale treinaansluiting te geven? Met het binnenlandse vervoer als bijkomend voordeel om de bouwkosten met kaartjesverkoop terug te verdienen ipv. met 'maatschappelijke baten' de aanlegkosten te moeten rechtvaardigen.
Het zijn tientalen factoren maar ook onmeetbare zaken zoals minder mileuvervuiling etc. Daartegenover staat geluidsbelasting maar doordat er met andere treinen gereden moeten is dat ook weer anders..
Die 11 miljard is een ontzettend onzinbedrag omdat daar een aantal kosten dubbel berekend zijn.. Namelijk niet geïnde verwachte inkomsten om daarmee de aanleg van de lijn te bekostigen. Maarja, rekenen is geen vereiste om in de kamer te kunnen komen.
Serieus!?
Alhoewel, niks hoeft meer te verbazen sinds Schultz beweerde dat de tegenvaller op de HSL lager uitviel dan verwacht - doordat ze simpelweg nog een paar jaar inkomsten van de periode na afloop van de concessie alvast had ingeboekt.
Ja maar dat niet alleen, anders hadden er nu zes sporen tussen Amsterdam en Rotterdam moeten liggen. Tja.
En daarmee was de reistijdwinst van de route via Den Haag nog steeds niet zo groot geweest als nu met de directe route.
De noordsectie is zinnig, hij had alleen niet als HSL aangelegd moeten worden. Een technische uitrusting zoals de Hanzelijn (d.w.z. gewoon 1500 V = en ATB/dual-signalling) zou goed genoeg zijn geweest.
[ Bericht 1% gewijzigd door James1988 op 28-10-2015 21:17:35 ]
En daarmee was de reistijdwinst van de directe route nog steeds niet zo groot geweest als nu met de directe route.
De noordsectie is zinnig, hij had alleen niet als HSL aangelegd moeten worden. Een technische uitrusting zoals de Hanzelijn (d.w.z. gewoon 1500 V = en ATB/dual-signalling) zou goed genoeg zijn geweest.
Ben ik niet met je eens, tijdswinst noordsectie is significant tussen Schiphol en Rotterdam. Zeker als er iedere 15 min een snelle trein rijdt is het altijd sneller dan via de Oude lijn.
En daarmee was de reistijdwinst van de directe route nog steeds niet zo groot geweest als nu met de directe route.
De noordsectie is zinnig, hij had alleen niet als HSL aangelegd moeten worden. Een technische uitrusting zoals de Hanzelijn (d.w.z. gewoon 1500 V = en ATB/dual-signalling) zou goed genoeg zijn geweest.
Daar kun je volgens mij alleen wat zinnigs over zeggen als je weet welke aansluitingen / doorkoppelingen je in Amsterdam/Schiphol en Rotterdam wil hebben.
Die 11 miljard is een ontzettend onzinbedrag omdat daar een aantal kosten dubbel berekend zijn.. Namelijk niet geïnde verwachte inkomsten om daarmee de aanleg van de lijn te bekostigen. Maarja, rekenen is geen vereiste om in de kamer te kunnen komen.
Ben ik niet met je eens, tijdswinst noordsectie is significant tussen Schiphol en Rotterdam. Zeker als er iedere 15 min een snelle trein rijdt is het altijd sneller dan via de Oude lijn.
Ik zie nu dat er een foutje in mijn post zit. De eerste "directe route" had "Route via Den Haag" moeten zijn. :-)
De noordsectie is zinnig omdat je voorbijgaat aan Den Haag. Alleen de uitvoering als volwaardige HSL is onhandig, want dat zorgt voor een vreemd eilandje. En, zoals nu regelmatig blijkt, zorgen de overgangen van bovenleidingsspanning en beveiligingssysteem voor problemen wanneer er iets fout gaat.
Als de noordsectie technisch gelijk zou zijn geweest aan de rest van de Oude Lijn, dan hadden er in 2007 al gewoon dubbeldekkers overheen kunnen rijden.
Ben ik niet met je eens, tijdswinst noordsectie is significant tussen Schiphol en Rotterdam. Zeker als er iedere 15 min een snelle trein rijdt is het altijd sneller dan via de Oude lijn.
De tijdswinst heb je ook bij 140 omdat de lijn idioot veel korter is. Als je hem gebouwd had voor 200 ipv 300 km/u (zoals Asd - Ut), had ie veel goedkoper gekund. Als je er dan ERTMS had aangelegd, had je die snelheid kunnen benutten (zoals ICE nu tussen Asd en Ut met 160).
Niet alles wat geen nut heeft heeft geen zin. Stijn De Paepe
De tijdswinst heb je ook bij 140 omdat de lijn idioot veel korter is. Als je hem gebouwd had voor 200 ipv 300 km/u (zoals Asd - Ut), had ie veel goedkoper gekund. Als je er dan ERTMS had aangelegd, had je die snelheid kunnen benutten (zoals ICE nu tussen Asd en Ut met 160).
Ongetwijfeld goedkoper maar ik bedacht me net dat er vast ook een stukje prestige aan zit en door het aan te merken als HSL je een extra vergoeding mag vragen als toeslag. En de ICE rijdt volgens mij nog geen 160, iig niet op planmatige basis.
Ongetwijfeld goedkoper maar ik bedacht me net dat er vast ook een stukje prestige aan zit en door het aan te merken als HSL je een extra vergoeding mag vragen als toeslag. En de ICE rijdt volgens mij nog geen 160, iig niet op planmatige basis.
Hij mag het wel voor zover ik weet:
Niet alles wat geen nut heeft heeft geen zin. Stijn De Paepe
Op woensdag 28 oktober 2015 21:16 schreef dennistd het volgende: Morgen gaat de kameel weer op pad: Watergraafsmeer v.11:20 (Leeg) Amersfoort a.12:02/v.13:02 Apeldoorn a.13:40/v.13:43 (Beladen) Deventer a.13:55/v.14:03 Arnhem a.14:48/v.14:53 Utrecht Centraal a.15:31/v.15:43 (Leeg) Maliebaan a.16:24
Tof, even doorgeven aan m'n pa
Science adjusts its views based on what's observed, faith is the denial of observation so that belief can be preserved.
Mogen mag het zeker, als je geluk hebt tref je ook een SLT die 160 gaat. Maar het is volgens mij niet in de dienstregeling opgenomen.
140 past beter in de patronen, maar 160 mogen om een paar minuten vertraging weg te poetsen is mooi meegenomen.
Speaking of which, ik ben eens in mijn archieven gedoken. Een hele tijd terug (mei 2013 alweer ) heb ik eens een tooltje geschreven dat de informatie van de wifiportal in de Thalys schraapte en dumpte in een tekstbestandje. Hierdoor heb ik een accurate log van tijd, GPS-positie en de snelheid die de trein reed.
Ik heb gekeken naar waar 200 km/u en 300 km/u werden aangetikt, en daar de locaties en tijden bij gezocht. Daar komt dit uit:
Ongetwijfeld goedkoper maar ik bedacht me net dat er vast ook een stukje prestige aan zit en door het aan te merken als HSL je een extra vergoeding mag vragen als toeslag. En de ICE rijdt volgens mij nog geen 160, iig niet op planmatige basis.
ICE rijdt al ruim een jaar planmatig met 160, alleen in de dienstregeling ingelegd met 140. Dat is duidelijk terug te lezen in de recentelijk door jou gelinkte voortgangsrapportages ERTMS.
Die 11 miljard is een ontzettend onzinbedrag omdat daar een aantal kosten dubbel berekend zijn.. Namelijk niet geïnde verwachte inkomsten om daarmee de aanleg van de lijn te bekostigen. Maarja, rekenen is geen vereiste om in de kamer te kunnen komen.
Om lid van de directie van de NS ook niet .
I love tramcars,they go at the proper speed.You can see the world you know.They shake around,people adore them,it's great fun. B.Connolly Wenn Träume sterben...Dann wirst du alt, Du bist dein eigener Schatten nur und du holst dich nicht mehr ein...
ICE rijdt al ruim een jaar planmatig met 160, alleen in de dienstregeling ingelegd met 140. Dat is duidelijk terug te lezen in de recentelijk door jou gelinkte voortgangsrapportages ERTMS.
Ze rijden het alleen niet altijd, op de terugweg reed ik weer 140. De heenweg was inderdaad met vertraging.
Niet alles wat geen nut heeft heeft geen zin. Stijn De Paepe
16:41:59 Brasschaat: 200 16:47:41 Meer: 300 (klein stukje ten zuiden van de grens BE-NL) 16:54:51 ’s-Gravendeel: 300 16:56:36 Kijfhoek: 200
Van Brassschaat tot de Kijfhoek is zo'n 70km. Dat wordt met een Vmax van 300km/h dus in 15 minuten afgelegd. Zou je echter een Vmax hebben van 200km/h dan duurt dit 21 minuten. Je zou dus een extra reistijd hebben van 6 minuten in dat geval.
PM mij! Disclaimer: Mijn posts worden geschreven als user, en niet als crew, tenzij dit duidelijk wordt aangegeven
Ze rijden het alleen niet altijd, op de terugweg reed ik weer 140. De heenweg was inderdaad met vertraging.
Normaal inderdaad 140, anders mag je minuten voor rood wachten bij de inrijder van Utrecht. Dus bij vertraging wordt het wel gewoon gebruikt. De ICE rijdt altijd onder ERTMS.
SLT met 160 zal je de komende jaren niet aantreffen. Alle treinen zijn weer teruggebouwd naar ETCS met STM-ATB geforceerd en de DMI is weer weggehaald.
Dijksma die Wilma opvolgt Jammer, want Dijksma deed het niet slecht op landbouw, zeker niet voor zo'n rooie. Nu met afwachten wit er op landbouw komt (Nederland, het enige ontwikkelde land zonder ministerie van landbouw )