Peterselieman | dinsdag 1 september 2015 @ 18:21 |
![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() • In dit topic vinden we vrijwel alles interessant wat met rails te maken heeft. Goederentreinen, trams en metro's zijn hier ook allemaal welkom, evenals informatie over vervoersbedrijven en materieelsoorten. Twijfel je of iets in dit topic thuishoort? Plaats het gerust en je merkt het vanzelf wel. • Afkortingen en nummertjes om o.a. stations en treinen aan te duiden, zijn niet wenselijk. Zo heet station Gvc hier Den Haag Centraal en is trein 3626 gewoon de Intercity van Roosendaal naar Zwolle van 07:50 uur. Treinstelnummers mogen gewoon genoemd worden, maar dan wel graag met materieelsoort erbij vermeld. • Als je hier komt zeiken op het verkeerde bedrijf, lachen we je uit. Een sein- of wisselstoring is vrijwel nooit de schuld van de Nederlandse Spoorwegen en het uitvallen van een IC Direct is niet de schuld van AnsaldoBreda. Terechte klachten kun je natuurlijk wel altijd hier kwijt. ![]() ![]()
![]()
![]() ![]()
![]()
![]()
![]() ![]()
![]()
![]() En hier verder! Vanaf nu elk nieuw topic beginnen met frontseinen, en als je de laatste post te pakken hebt wordt een fraaie anaalplaat op prijs gesteld. | |
Darkwing_Duck | dinsdag 1 september 2015 @ 18:24 |
Klootviool, ik had tenminste sluitseinen onder mn Plaktoets https://www.google.co.uk/(...)YHrjMG581IQlT9lb8adg | |
derLudolf | dinsdag 1 september 2015 @ 18:27 |
Mooie trein in de OP ![]() ![]() | |
Kansenjongere | dinsdag 1 september 2015 @ 18:28 |
Van zo'n CU/SGP-type zou je toch verwachten dat ze voldoende vertrouwen heeft in de bescherming die god haar biedt? | |
derLudolf | dinsdag 1 september 2015 @ 18:29 |
Godsamme het meest recente filmpje van meneer Koeielul. Ben benieuwd of hem zelf helemaal uit kan kijken zonder duizelig te worden ![]() | |
James1988 | dinsdag 1 september 2015 @ 18:30 |
TER Languedoc-Roussillon heeft een nieuw abonnement geïntroduceerd onder de naam illimiTER. Voor ¤ 80 per maand (¤ 60 voor studenten) reis je onbeperkt met alle TER-treinen en bussen in die regio. Dat is dus de regio waar deze foto's zijn gemaakt ![]() | |
Dr_Flash | dinsdag 1 september 2015 @ 18:34 |
Oh is het weer zo ver? ![]() | |
derLudolf | dinsdag 1 september 2015 @ 18:36 |
Blijkbaar. Echt kijken joh, leuk filmpje | |
Dr_Flash | dinsdag 1 september 2015 @ 19:23 |
Zou het? ![]() | |
Peterselieman | dinsdag 1 september 2015 @ 19:27 |
Sorry ![]() Jup, helaas niet van mijn hand ![]() | |
Prins_Pils | dinsdag 1 september 2015 @ 19:52 |
Heb hem nog helemaal uitgekeken ook ![]() ![]() | |
Dr_Flash | dinsdag 1 september 2015 @ 19:53 |
Stel je niet aan man. Het origineel is bijna 2 uur. Maar ja 2 uur "meer van hetzelfde" ![]() | |
Alexxxxx | woensdag 2 september 2015 @ 00:32 |
![]() Tsjechische Spurt | |
derLudolf | woensdag 2 september 2015 @ 01:24 |
Ja tegenwoordig mag je niet meer zeggen dat dat slechts is volgens mij. Maar ik vind het erg jammer van het vleesch. | |
Dr_Flash | woensdag 2 september 2015 @ 07:10 |
Dat is de kop wat je ziet. Zijn jullie dom of zo? | |
derLudolf | woensdag 2 september 2015 @ 08:07 |
Nee hoor. Het hele varken lijkt zo zwart en de kop van een speenvarken heb ik ook nog nooit zo zwart gezien | |
DeaDLocK2K | woensdag 2 september 2015 @ 08:39 |
Arnhem-Winterswijk was al zeker een dag niet kapot geweest toch? En wat moet er hersteld worden tussen Zutphen en Winterswijk, weet iemand dat? | |
derLudolf | woensdag 2 september 2015 @ 08:41 |
Arnhem Winterswijk was gisteren of maandag toch kapot? | |
DeaDLocK2K | woensdag 2 september 2015 @ 08:43 |
En nu weer! | |
b2py | woensdag 2 september 2015 @ 08:45 |
Winterswijk - Zutphen is stuk door blikseminslag: http://www.prorail.nl/nie(...)bliksem-en-storingen Doet me denken aan de blikseminslag in relaiskast bij Santpoort-Noord | |
Peterselieman | woensdag 2 september 2015 @ 09:14 |
Derde dag op rij dat het mis is | |
Darkwing_Duck | woensdag 2 september 2015 @ 09:23 |
Hey James, sta je je ook t schompes te vervelen op Breda? | |
Ajaxfan | woensdag 2 september 2015 @ 10:00 |
Tsjechische Rookpluim uit het jaar Kruik of dat net niet? | |
James1988 | woensdag 2 september 2015 @ 10:10 |
Ik stond op het perron, ik ben uiteindelijk omgedraaid en weer naar huis gegaan. Edit: dit ding staat er al anderhalf uur: ![]() [ Bericht 12% gewijzigd door James1988 op 02-09-2015 11:03:30 ] | |
b2py | woensdag 2 september 2015 @ 11:09 |
Zal De Vliert Sierbestrating niet leuk vinden dat zijn bus 1,5 uur stil staat | |
Peterselieman | woensdag 2 september 2015 @ 11:24 |
Het is een stille hint naar James ![]() | |
James1988 | woensdag 2 september 2015 @ 11:24 |
Ik heb al een vloer ![]() | |
spectrumanalyser | woensdag 2 september 2015 @ 11:26 |
zaterdag 5 september en zondag 6 september geen treinverkeer tussen Alkmaar en Uitgeest. Er rijden stop- en snelbussen. Dit, in verband met werkzaamheden. mogelijk hebben de verbouwingen aan station Alkmaar ermee te maken? | |
Peterselieman | woensdag 2 september 2015 @ 11:31 |
Hap ![]() | |
James1988 | woensdag 2 september 2015 @ 11:33 |
Hij ligt er net een week ![]() | |
MTL | woensdag 2 september 2015 @ 11:36 |
Die DDZ gaat weggesleept worden door een Traxx, dus als je nog een leuke foto wilt maken ... ![]() | |
James1988 | woensdag 2 september 2015 @ 11:37 |
![]() | |
Peterselieman | woensdag 2 september 2015 @ 11:38 |
Nu het juiste perronnummer nog ![]() | |
bork | woensdag 2 september 2015 @ 14:09 |
In 15 uur langs alle Berlijnse stations edit: Wiskundestudent Loes Knoben ging langs alle 166 stations van de S-Bahn in 15 uur en 4 minuten.
[ Bericht 2% gewijzigd door bork op 02-09-2015 15:51:10 ] | |
Nattekat | woensdag 2 september 2015 @ 14:14 |
Whehehe ![]() | |
Prins_Pils | woensdag 2 september 2015 @ 14:16 |
Ik ga er over twee weken heen maar dít ga ik niet doen, gekkenwerk ![]() ![]() | |
bork | woensdag 2 september 2015 @ 14:16 |
en trams en U-bahn? ![]() ![]() Ik zag in het ov-museum in Wenen iemand met deze ![]() ![]() I wants [ Bericht 12% gewijzigd door bork op 02-09-2015 14:22:57 ] | |
Prins_Pils | woensdag 2 september 2015 @ 14:22 |
Metro heb ik al lang allemaal gehad ![]() Zal in het winkeltje op Alexanderplatz eens kijken voor dat shirt ![]() | |
Prins_Pils | woensdag 2 september 2015 @ 14:24 |
Ouwe trammetjes rijden nog op lijn 87 en 88. Eén van beide ga ik nu zeker even doen ![]() | |
bork | woensdag 2 september 2015 @ 14:25 |
Respect, denk ook niet dat ik alles ga/wil doen, dit jaar wel veel gedaan met trams in Berlijn wat S-Bahn en U-bahn (o.a. U3 afgemaakt) | |
Prins_Pils | woensdag 2 september 2015 @ 14:27 |
U3 is een heel mooie lijn inderdaad ![]() | |
Darkwing_Duck | woensdag 2 september 2015 @ 14:28 |
IK ben dus niet de enige Koekwous die alle metros in een bepaalde stad heeft afgejakkerd ![]() | |
bork | woensdag 2 september 2015 @ 14:28 |
Heb ze allebei gehad in mei, je kan ook de 61 naar de eindhalte doen en dan in een kwartiertje lopen naar de 87. | |
bork | woensdag 2 september 2015 @ 14:29 |
![]() ![]() | |
Prins_Pils | woensdag 2 september 2015 @ 14:33 |
Ik heb in slechts 5 steden met de metro gereisd (Amsterdam, Rotterdam, Brussel, Berlijn en Hamburg), maar heb in al die vijf steden inmiddels alles gehad ![]() | |
bork | woensdag 2 september 2015 @ 14:40 |
Vandaar die U in je user icon ![]() | |
Darkwing_Duck | woensdag 2 september 2015 @ 14:45 |
Telt voor jou die premetro meuk mee in Brussel? | |
Prins_Pils | woensdag 2 september 2015 @ 14:48 |
Nee. Als je premetro en Stadtbahn meetelt kom ik op veertien metrosteden maar dan niet alle netten compleet gehad. Vijftien met Wuppertal erbij. | |
#ANONIEM | woensdag 2 september 2015 @ 14:52 |
Wuppertal is een volledige metro hè. Volledig kruisingsvrij, hoge frequentie, algemeen hoge-capaciteit openbaar vervoer (geen airport-people-mover ofzo). ![]() [ Bericht 24% gewijzigd door #ANONIEM op 02-09-2015 14:52:28 ] | |
Darkwing_Duck | woensdag 2 september 2015 @ 14:54 |
Ik heb alle rails in de Regio Ile de France gehad, Metro, RER, Regionale trein, Tram, Bandentram, Orlyval, CDGVal, en T-zen | |
Prins_Pils | woensdag 2 september 2015 @ 14:54 |
Je hebt gelijk, al ziet het er natuurlijk totaal anders uit dan een gewone metro ![]() Die malligheid op de Dortmundse uni en de Düsseldorfse luchthaven zijn ook wel leuk om eens te doen ![]() | |
Prins_Pils | woensdag 2 september 2015 @ 14:55 |
T-zen? | |
Darkwing_Duck | woensdag 2 september 2015 @ 14:55 |
Ja, voor die H bahn in D-Dorf ben ik speciaal een keer op en neer gegaan uit Sauerland ![]() | |
Darkwing_Duck | woensdag 2 september 2015 @ 14:56 |
Nee, sorry telt niet https://nl.wikipedia.org/wiki/T_Zen (Valt wel onder tram trouwens hier) | |
Prins_Pils | woensdag 2 september 2015 @ 14:57 |
Bus ![]() | |
bork | woensdag 2 september 2015 @ 14:59 |
Je hebt ook veel metro-stukken in het Ruhrgebied, is ook een flinke klus heb jij dit boek? ![]() en deze? ![]() Echt geweldig en superhandig | |
bork | woensdag 2 september 2015 @ 15:50 |
Sprinter is dagelijkse helletocht (AD)
| |
derLudolf | woensdag 2 september 2015 @ 16:12 |
Erg toevallig zeg, drie dagen achter elkaar tegenslag. Vervelend voor de NS | |
Darkwing_Duck | woensdag 2 september 2015 @ 16:15 |
Stelletje Hollandse zeikers ![]() ![]() | |
Salatrel | woensdag 2 september 2015 @ 16:16 |
3 treinstellen zijn toch op z'n minst 6 bakken ![]() | |
derLudolf | woensdag 2 september 2015 @ 16:21 |
6 bakken Plan V is iets van 350 2e klas zitplaatsen. Zoveel is dat niet toch? | |
boriq | woensdag 2 september 2015 @ 16:24 |
Journalisten en reizigers... ![]() Aan ovtijden te zien is het een SGM-III'tje geweest, dus 3 bakken en geen treinstellen en ipv. de 6 bakken SGM die gepland lijken te zijn. | |
greavy | woensdag 2 september 2015 @ 16:27 |
Can Europe's last sleeper trains survive? Interessant artikel van CNN | |
Peterselieman | woensdag 2 september 2015 @ 16:29 |
maandelijks stromen er ongeveer 2 rames MI09 in bij de RATP, aldus de Franse Wiki die ook echt bijgehouden wordt. Dus de kans op enkeldeks op RER A wordt steeds kleiner | |
Salatrel | woensdag 2 september 2015 @ 16:30 |
goed voor de asdruk | |
boriq | woensdag 2 september 2015 @ 16:33 |
Liggen de rails tenminste weer wat steviger in de ballast ![]() | |
Peterselieman | woensdag 2 september 2015 @ 16:37 |
Winterswijk is weer goed bereikbaar per spoor. Zowel richting Arnhem als richting Zutphen zijn de sporen weer beschikbaar voor Arriva | |
boriq | woensdag 2 september 2015 @ 17:06 |
Geef het een nachtje ![]() | |
b2py | woensdag 2 september 2015 @ 17:10 |
Dat is toch al van eerder dit jaar? | |
Dr_Flash | woensdag 2 september 2015 @ 17:22 |
Voor zo lang als het duurt. | |
Dr_Flash | woensdag 2 september 2015 @ 17:24 |
In Deventer zijn trouwens de paaltjes verwijderd bij de uitgang Diepenveenseweg. Niet meer nodig nou de poortjes genoeg obstructie leveren. | |
Prins_Pils | woensdag 2 september 2015 @ 17:29 |
Nee maar ik zou ze dolgraag willen hebben ![]() | |
James1988 | woensdag 2 september 2015 @ 17:37 |
Ook zo'n kansloos voorbeeld van geld verbranden: eerst overal paaltjes neerflikkeren om ze enige tijd later te vervangen door poortjes. Die dingen kosten honderden euro's per stuk en een monteur is ook niet goedkoop. ![]() | |
Peterselieman | woensdag 2 september 2015 @ 17:40 |
Jullie zijn zo heerlijk positief ![]() | |
Prins_Pils | woensdag 2 september 2015 @ 17:41 |
Nee ik denk dat hij de vaste ijzeren paaltjes bedoelde, zo'n rijtje om fietsers te stoppen. Toevallig ook nog op het station geweest vanmiddag maar alleen aan de voorzijde, niet gezien dus. | |
Prins_Pils | woensdag 2 september 2015 @ 17:41 |
[ Bericht 100% gewijzigd door Prins_Pils op 02-09-2015 17:42:09 ] | |
Peterselieman | woensdag 2 september 2015 @ 17:44 |
Als je dit leest dan weet je dat het tussen Vorden en Winterswijk goed stuk was:http://www.prorail.nl/nieuws/excuses-voor-reizigers-achterhoek | |
James1988 | woensdag 2 september 2015 @ 17:46 |
Oh, zulke paaltjes. Ik dacht dat Fles blieppaaltjes bedoelde ![]() | |
Dr_Flash | woensdag 2 september 2015 @ 18:03 |
Nou inderdaad. Schouders ophalen en morgen maar weer kijken hoe de sterren staan ![]() | |
Dr_Flash | woensdag 2 september 2015 @ 18:10 |
Ja die ja. ![]() Overigens stond er vandaag weer zo'n mafklapper met een fiets bij een van de smalle poortjes stil, rustig te bellen. Er gaan heel veel fietsers door die tunnel altijd. Ik wed je een kratje dat het een geweldige teringzooi wordt zodra die poortjes dicht gaan ![]() | |
DeaDLocK2K | woensdag 2 september 2015 @ 18:19 |
Die paaltjes stonden er sinds mensenheugenis. En daarvoor stond er zo'n half scharnierend hek wat totaal niet praktisch was. | |
bork | woensdag 2 september 2015 @ 18:43 |
Stukke goederentrein bij Lunetten, 2 weken geleden ook al daar, we blijven dus staan op CS. Hoe kan je achteraf zien of dat zo is? | |
Darkwing_Duck | woensdag 2 september 2015 @ 18:44 |
Bij vriendin Duck die traject vrij heeft staan dr reizen van vandaag er al in, maar de knop GtbV ontbreekt, klopt dat? ![]() | |
dennistd | woensdag 2 september 2015 @ 18:44 |
Of wat zo is? Dat je op (Utrecht?) CS blijft staan of dat er een goederentrein staat? | |
Kansenjongere | woensdag 2 september 2015 @ 18:49 |
Ja, dat mag pas na 48 uur. De reden is volgens NS dat ze dan pas de gegevens compleet hebben, waarschijnlijker is dat men op deze wijze hoopt dat mensen vergeten de claim indienen. | |
Dr_Flash | woensdag 2 september 2015 @ 18:58 |
Bij Arriva kreeg ik het advies om het 2 weken later nogeens te proberen, dan "zouden alle reizen wel verwerkt moeten zijn" ![]() Maar als ze geld van jou nodig hebben is het in een paar honderdste van een seconde geregeld ![]() | |
Kansenjongere | woensdag 2 september 2015 @ 19:04 |
Wat dat betreft vind ik het dieptepunt nog wel de incasso's bij een vergeten check-uit met Traject Vrij. Als jij een claim indient (voor bijvoorbeeld GTBV) van minder dan ¤ 2,30 dan vindt NS het bedrag te laag om te betalen, vergeet je echter met je afgekochte reisrecht een keer in- of uit te checken dan incasseren ze aan het eind van de maand ¤ 0,01 van je rekening ![]() | |
Peterselieman | woensdag 2 september 2015 @ 19:10 |
Ja, bij Arriva zijn ze er wat trager mee. Zeker met de bussen duurt het soms meer dan een week voordat de transactie verschijnt in het persoonlijke ov-flopkaarthoekje | |
boriq | woensdag 2 september 2015 @ 19:11 |
Het zouden bijna financiële instellingen zijn ![]() | |
ziggyziggyziggy | woensdag 2 september 2015 @ 19:12 |
Waarbij met sensoren uiteraard assentellers worden bedoeld en die accu's niet voor stroomstoringen zijn bedoeld, maar juist er tégen. | |
Dr_Flash | woensdag 2 september 2015 @ 19:13 |
Ach ja, kansloos bedrijf is kansloos. We moeten er maar mee leven, en anders een auto kopen ![]() | |
Peterselieman | woensdag 2 september 2015 @ 19:17 |
Zou me niet verbazen als er ook een ATB-baken gesneuveld was. Dat gebeurde ook tussen Hurdegaryp en Veenwouden toen de bliksem daar ingeslagen was. Treinverkeer reed weer, maar dat baken zorgde nog enkele dagen voor vertragingen, voordat ze dat ook vervangen hadden | |
Peterselieman | woensdag 2 september 2015 @ 19:18 |
Oh ja, het gaat ook niet helemaal lekker rond Breda ![]() | |
Dr_Flash | woensdag 2 september 2015 @ 19:19 |
Vi'jtgek. Wonen rare mensen ![]() | |
Peterselieman | woensdag 2 september 2015 @ 19:21 |
De Vliert moet natuurlijk zijn sierbestrating nog slijten ![]() | |
dennistd | woensdag 2 september 2015 @ 20:05 |
Die ene cent is maar tijdelijk, dat wordt straks gewoon tien of twintig euro... | |
Dr_Flash | woensdag 2 september 2015 @ 20:09 |
En de staatssecretaris vindt het wel prima zo ![]() | |
James1988 | woensdag 2 september 2015 @ 20:12 |
Zo te zien is het maar goed dat ik uiteindelijk maar niet meer naar Den Haag ben gegaan, anders was ik nu nog niet thuis geweest. ![]() | |
Dr_Flash | woensdag 2 september 2015 @ 20:32 |
Ik moet zeggen dat het de laatste maanden eigenlijk vrijwel probleemloos volledig punctioneel volgens de diensverleningsregeling op tijd rijdt allemaal, op mijn traject ![]() Alleen de laatste tijd is de capaciteit volkomen kut. Misschien is in het wereldje van de NS-mensjes de veelgeroemde Vakantieperiode deze week pas begonnen, dat kan natuurlijk ![]() | |
Kansenjongere | woensdag 2 september 2015 @ 20:34 |
Ik hoop tegen beter weten in dat de politiek dan eindelijk eens in actie komt. | |
Dr_Flash | woensdag 2 september 2015 @ 20:34 |
Ja. | |
Peterselieman | woensdag 2 september 2015 @ 20:35 |
Tot eind volgend jaar is de capaciteit knudde met een rietje, daarna zou het iets beter moeten worden vanwege de instroom van de grote hoeveelheid FLIRT (58 NS, ± 24 Arriva, 6 Abellio Nederland) | |
Dr_Flash | woensdag 2 september 2015 @ 20:38 |
Wat voor de godverdomme is dit nu weer dan ![]() ![]() | |
Peterselieman | woensdag 2 september 2015 @ 20:41 |
De v'tjes gaan er allemaal uit, maar er stroomt wel weer ICRm in op Den Haag - Venlo. Op DDM-1 reken ik voorlopig nog maar niet. | |
Dr_Flash | woensdag 2 september 2015 @ 20:42 |
Nog maar een jaartje doorrijden met plan V dan dus he ![]() | |
Dr_Flash | woensdag 2 september 2015 @ 20:44 |
Iedereen, zelfs NS, weet dat je geen oude schoenen kunt weggooien voordat je nieuwe hebt. En dat reizigers kunnen barsten is niks nieuws onder de zon natuurlijk, maar hey, zoveel minder IJZER te schuiven ![]() ![]() ![]() | |
James1988 | woensdag 2 september 2015 @ 20:46 |
De eerste 7 maanden is het best goed gegaan, maar augustus was wel een dieptepunt met 4 ingediende GtbV-claims. Gisteren heb ik er eentje kunnen indienen omdat de ICd niet reed, en vandaag heb ik m'n reis zelfs afgebroken vanwege die storing. ![]() | |
dennistd | woensdag 2 september 2015 @ 20:49 |
Plan V kan mooi ingezet worden in de sprinter Zwolle-Amsterdam lijkt me, daar zijn geen overwegen dus is van dergelijk ontsporingsgevaar geen sprake. Het SLT kun je dan wel ergens anders inzetten. Wel met vijf gekoppelde stellen rijden dan trouwens, anders heb je niet genoeg capaciteit. | |
Peterselieman | woensdag 2 september 2015 @ 20:51 |
Overweg Diemen ![]() | |
Dr_Flash | woensdag 2 september 2015 @ 20:51 |
Daar hoef je niet voor mensen te remmen. | |
James1988 | woensdag 2 september 2015 @ 20:52 |
Gewoon een jaar lang afsluiten. Fuck die Diemenaren ![]() | |
dennistd | woensdag 2 september 2015 @ 20:52 |
In Weesp van eindbestemming ruilen met de 5700 dan (Utrecht-Den Haag C via Hilversum-Duivendrecht) dan lijkt me. Ze staan daar toch naast elkaar en kunnen ongelijkvloers wisselen bij Gaasperdammerweg aansluiting. Geen problemen, alleen maar oplossingen! ![]() | |
Peterselieman | woensdag 2 september 2015 @ 20:53 |
Er komt daar wel een tunnel, maar zover is het geloof ik nog niet | |
ziggyziggyziggy | woensdag 2 september 2015 @ 21:13 |
En anders moet het spul maar eh... Onnen-Noord - Onnen-Zuid pendelen. Daar zijn ook geen overwegen en er staat al genoeg van dat schroot. | |
Duvel | woensdag 2 september 2015 @ 21:17 |
Hm... Amsterdam, Rotterdam, Parijs, Berlijn, Londen, Moskou, Rome, Barcelona, München, Kopenhagen, Newcastle, Milaan. En niet alles gehad! | |
Dr_Flash | woensdag 2 september 2015 @ 21:56 |
Napoli, Dortmund, St Petersburg, Stockholm, Helsinki, Rouen ![]() ![]() | |
Prins_Pils | woensdag 2 september 2015 @ 22:17 |
Hier, en dan de onderste twee foto's. Wat een lompe trams zeg ![]() | |
Dr_Flash | woensdag 2 september 2015 @ 22:25 |
Was in 1995 of zo dat ik er was. Gewoon 1 halte of zo "just because" ![]() | |
Yreal | woensdag 2 september 2015 @ 22:56 |
diemen is de enige plek in Nederland waar mensen wachten tot de rode lichten uit zijn ![]() | |
Duvel | woensdag 2 september 2015 @ 22:59 |
Mooi, hebben we onze U-Schwanz ook weer gemeten. | |
Yreal | woensdag 2 september 2015 @ 23:00 |
het einde van de kopenhaagse metro bij het vliegveld is wel ![]() | |
Yreal | woensdag 2 september 2015 @ 23:00 |
Oslo heeft toch geen metro? | |
Yreal | woensdag 2 september 2015 @ 23:02 |
Ojah tuurlijk wel. Daar heb ik nog in gezeten naar de hollemekollen dinges. ![]() | |
b2py | woensdag 2 september 2015 @ 23:02 |
Moet je voor bij vbov zijn he, die begonnen zo hard te bleren! | |
derLudolf | woensdag 2 september 2015 @ 23:48 |
Is dit ook een trein? Hij rijdt onder draad...![]() | |
b2py | donderdag 3 september 2015 @ 00:03 |
Nee. Bus ![]() | |
Prins_Pils | donderdag 3 september 2015 @ 00:42 |
Voor deze ene keer ben ik het eens met b2py. | |
bork | donderdag 3 september 2015 @ 01:41 |
![]() Ja, een Sonic Boom demper
| |
dennistd | donderdag 3 september 2015 @ 02:08 |
als ie een geleiderail zou hebben kun je er nog over discussiëren, maar dit is echt een bus | |
Dr_Flash | donderdag 3 september 2015 @ 06:40 |
Niet? Oh, dan een voorstadstrein die ondergronds ging ![]() | |
Dr_Flash | donderdag 3 september 2015 @ 07:02 |
Oostblok-Ddar vandaag. In Deventer ijskoud, in Zutphen een sauna. Nu maar eens kijken of de airco het net zo goed doet ![]() | |
Dr_Flash | donderdag 3 september 2015 @ 07:30 |
De airco deed het ook prima ![]() | |
#ANONIEM | donderdag 3 september 2015 @ 08:27 |
Zeker wel, de T-Bane ![]() ![]() Ik zit overigens in Kiev op het moment! Maandag voor een habbekrats naar Katowice gevlogen vanwaar ik de bus naar Krakau heb gepakt waar ik vervolgens de (slapeloze) nachttrein naar Lviv heb genomen. Lviv is echt een prachtige stad, kan ik iedereen aanraden. Vervolgens heb ik afgelopen nacht de nachttrein van Lviv naar Kiev genomen in eerste klas, daar heb ik een stuk beter in kunnen slapen. Ze hebben hier overigens een stel treinen van Hyundai-Rotem die rijden als IC+, wat zijn die gevallen hondslelijk ![]() [ Bericht 15% gewijzigd door #ANONIEM op 03-09-2015 08:33:19 ] | |
b2py | donderdag 3 september 2015 @ 09:18 |
Van gisteren ![]() | |
bork | donderdag 3 september 2015 @ 09:20 |
Lviv ![]() ![]() | |
James1988 | donderdag 3 september 2015 @ 09:32 |
Zo heel gek ziet dat er nog niet eens uit ![]() | |
DeaDLocK2K | donderdag 3 september 2015 @ 09:45 |
Aanrijding met een voertuig tussen Deventer en Amersfoort ergens. Pimpel via Zwolle. | |
DeaDLocK2K | donderdag 3 september 2015 @ 09:46 |
Ah tussen naarden Bussum en Hilversum zie ik op de storingspagina. | |
Peterselieman | donderdag 3 september 2015 @ 09:52 |
eigenlijk niet he. In andere landen rijdt zoiets gewoon rond ![]() | |
DeaDLocK2K | donderdag 3 september 2015 @ 09:52 |
Je vergeet Kopenhagen. | |
DeaDLocK2K | donderdag 3 september 2015 @ 09:53 |
Oh nee. Lezen is ook een kunst. | |
Ajaxfan | donderdag 3 september 2015 @ 09:57 |
Vrachtwagen versus Intercity... Gelukkig wel een relatief lage snelheid punt? [ Bericht 4% gewijzigd door Ajaxfan op 03-09-2015 10:02:14 ] | |
Peterselieman | donderdag 3 september 2015 @ 10:03 |
schade valt mee. Een trailer van een Pool is gelukkig slechts geschampt.
| |
Peterselieman | donderdag 3 september 2015 @ 10:04 |
Naarden-Bussum is volgens mij 80 km/h, dus met remmen zal het idd op relatief lage snelheid zijn gebeurd | |
b2py | donderdag 3 september 2015 @ 10:09 |
Maja, wel onoverzichtelijke bocht.. | |
Dr_Flash | donderdag 3 september 2015 @ 10:41 |
Die had Duvel al genoemd ![]() | |
Dos37 | donderdag 3 september 2015 @ 10:46 |
Man ik dacht dat wordt net zo'n verhaal als laatst tussen Apeldoorn en Deventer | |
derLudolf | donderdag 3 september 2015 @ 11:02 |
Zo mogen ze wel vaker de baan op ![]() | |
Yreal | donderdag 3 september 2015 @ 13:09 |
Ja sorry, die was ik effe vergeten. Wat een kutlijn was dat joh. Op een paar momenten van prachtig zicht na, alleen maar hoerig traag de berg op puffen. En ik zat me ook scheel te ergeren aan de 2361 wielrenners in dat ding die blijkbaar alleen maar de berg af wilde rijden. Maar omg, het kaartjesmeisje bij de hollemekollenkeulenkalken-dinges ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() | |
Yreal | donderdag 3 september 2015 @ 13:11 |
Nou twijfel ik of zweedse of noorse meisjes knapper zijn.... | |
Peterselieman | donderdag 3 september 2015 @ 13:16 |
Sowieso Scandinavische dames ![]() | |
Yreal | donderdag 3 september 2015 @ 13:20 |
Noorse en zweedse zijn sowieso wel knapper dan Deense. | |
Peterselieman | donderdag 3 september 2015 @ 13:32 |
Finse dames zijn ook prima ![]() En anders IJslandse dames ![]() ![]() ![]() | |
Yreal | donderdag 3 september 2015 @ 13:32 |
Ik ben nog nooit in finland geweest | |
Peterselieman | donderdag 3 september 2015 @ 13:36 |
ik ook niet, net zo min als dat ik in Noorwegen of Zweden ben geweest, maar dat betekent niet dat ik niet dames uit die landen tegen ben gekomen ![]() | |
Yreal | donderdag 3 september 2015 @ 13:39 |
Ja, dat is een ding. Wacht nou eens tot je op zaterdagavond in oslo bent geweest. Even los van de biertjes van 10 euro per glas, de fotomodellen vliegen je letterlijk om de oren. ![]() | |
Peterselieman | donderdag 3 september 2015 @ 13:47 |
Zoiets had ik dus in IJsland ![]() | |
Irritatie100 | donderdag 3 september 2015 @ 13:48 |
Als nooit-poster-maar-wel-fanatiek-lurker van het treintopic moet ik even mededelen dat Letse dames veel knapper zijn dan welke Scandinavische dames dan ook. Riga was een waar paradijs (en sowieso al een geweldige stad). Groetjes en ik ga weer lurken! | |
b2py | donderdag 3 september 2015 @ 13:49 |
Ok ![]() | |
Yreal | donderdag 3 september 2015 @ 13:49 |
post pics dan | |
_JdM_ | donderdag 3 september 2015 @ 14:09 |
Nu is het de vraag in hoeverre ik daar een oordeel over mag geven( ![]() ![]() | |
James1988 | donderdag 3 september 2015 @ 16:20 |
Nieuwe bestemmingen voor Ouigo:Bron: http://www.ouigo.com/actualites?_ctid=$u(1)&_ctid=$u(1)&utm_campaign=extension&utm_source=tweet&utm_medium=Twitter&utm_content=cliquez-ici | |
Dr_Flash | donderdag 3 september 2015 @ 17:17 |
Dat is echt niet normaal meer inderdaad. En zo gaat het daar dus overal ![]() | |
derLudolf | donderdag 3 september 2015 @ 17:27 |
In Litouwen zijn ze ook zeer fijn ![]() | |
b2py | donderdag 3 september 2015 @ 17:44 |
In Nederland doe ik het prima overigens.. ![]() | |
Peterselieman | donderdag 3 september 2015 @ 17:45 |
Ouwe hosselaar | |
b2py | donderdag 3 september 2015 @ 17:50 |
Ja even naar Oslo voor knappe vrouwen. Voor NS gratis ga ik ook naar Utrecht of Amsterdam ![]() | |
Dr_Flash | donderdag 3 september 2015 @ 18:04 |
Nou we het er toch over hebben. Zo veel moois op de vroege ochtend ![]() ![]() | |
Prins_Pils | donderdag 3 september 2015 @ 18:14 |
TWEIN ![]()
| |
bork | donderdag 3 september 2015 @ 18:28 |
![]() beter | |
Dr_Flash | donderdag 3 september 2015 @ 18:53 |
beter? ![]() | |
Blistering | donderdag 3 september 2015 @ 18:53 |
Wat een gezwel zeg. Die tram dus. | |
Nattekat | donderdag 3 september 2015 @ 19:01 |
Eerste was beter ![]() Rechts hè | |
Dr_Flash | donderdag 3 september 2015 @ 19:26 |
Ja lijkt me duidelijk ![]() | |
bork | donderdag 3 september 2015 @ 20:44 |
Tsja smaken verschillen, ik heb bijna niks met knappe, mooie vrouwen/meisjes met trein/tram op een foto. Wel met een jongetje dat steeds groter wordt en nu niet meer met een trein op de foto wil en net als b2by de treinen op de S-Bahn van Hamburg en Berlijn geen echte treinen vindt ![]() ![]() ![]() Renault Alpine A110, Freiburg ![]() | |
DeaDLocK2K | donderdag 3 september 2015 @ 22:31 |
Ik zit in een trein die drie minuten vertraging heeft volgens de online dingen maar we zijn tot op de seconde op tijd. En waarom krijg ik reclame voor Office 365 terwijl ik de trotse eigenaar ben van zo ongeveer om en nabij een ongelimiteerde hoeveelheid E3 licenties. | |
Prins_Pils | donderdag 3 september 2015 @ 22:50 |
Om dezelfde reden als dat ik nog steeds word doodgegooid met hotels in Berlijn terwijl ik al dik een week geleden wat heb geboekt. | |
_serial_ | donderdag 3 september 2015 @ 23:10 |
Je kan wel licenties hebben, maar heb je ook zelf 365 account ? ![]() | |
James1988 | donderdag 3 september 2015 @ 23:16 |
Ik krijg 2 maanden later nog steeds reclame voor Arlanda Express te zien. ![]() | |
DeaDLocK2K | donderdag 3 september 2015 @ 23:21 |
Op dit moment zijn het er 180.000 en ik heb er van het werk zoveel als ik wil (ben ook identity manager dus maak gewoon nieuwe aan als het nodig is) en ik betaal er privé ook voor. Ik kom dus wel veel op de O365 website maar altijd in ctrl-shift-n modus omdat ik met tientallen accounts per dag inlog om de zoveelste helpdeskmelding "Gebruiker kan niet inloggen" te debunken. | |
bork | donderdag 3 september 2015 @ 23:24 |
antwoord:
| |
Prins_Pils | donderdag 3 september 2015 @ 23:30 |
Kijk jou eens e-piemeltje hebben | |
DeaDLocK2K | donderdag 3 september 2015 @ 23:30 |
Nou, enorm ![]() | |
bork | donderdag 3 september 2015 @ 23:31 |
Inzet IC Dosto: Ab Dezember 2015 gibt es auf der Linie Dresden und Köln bzw. Leipzig und Emden den Einsatz des neuen Intercitys. | |
James1988 | donderdag 3 september 2015 @ 23:32 |
Best leuk spul, die IC Dosto ![]() Er zit alleen geen bistro in ![]() | |
b2py | donderdag 3 september 2015 @ 23:35 |
Goeie legacy wel! ![]() | |
Yreal | vrijdag 4 september 2015 @ 00:11 |
Beste relaxt dat je op Utrecht CS zo laat gewoon kan zitten bij een stopcontact. Wel stukken beter nu, al vind ik het niet die supermoderne stationshall die ze beweren dat her is. | |
Kansenjongere | vrijdag 4 september 2015 @ 00:13 |
Ik vind het vooral nog erg rommelig ogen. Waar zitten die stopcontacten? | |
Yreal | vrijdag 4 september 2015 @ 00:31 |
bij de jullia's | |
Yreal | vrijdag 4 september 2015 @ 00:31 |
Fijn. 0.17 ic uit Utrecht sluit in Gouda niet meer aan op de stopper... | |
Kansenjongere | vrijdag 4 september 2015 @ 00:33 |
Ik mis vooral de tunnel richting bussen/fietsenstalling al jaren. Dat ging een stuk sneller dan door die veel te drukke stationshal. | |
dennistd | vrijdag 4 september 2015 @ 01:09 |
Komt omdat de stopper van spoor 11 vertrekt ipv spoor 10. Daardoor is de 3 minuten niet meer genoeg en is het geen overstap meer... | |
dennistd | vrijdag 4 september 2015 @ 02:19 |
Ik heb nog wat zitten klooien met mijn CNL-foto's van zaterdag, leuk om de verschillen tussen een 1700 en een BR120 te zien: http://dennistd.nl/temp/tr/cnlvl/schuif.html | |
bork | vrijdag 4 september 2015 @ 07:46 |
Die cabine van die BR120 doet me aan een ziekenhuis denken ![]() Wel leuk zo met dat schuiven ![]() | |
_serial_ | vrijdag 4 september 2015 @ 08:16 |
Ik ben allang blij dat mijn bus tegenwoordig om .3 vertrekt ipv .0, nu kan ik mijn bus tenminste halen als de trein weer eens EZR ![]() | |
Prins_Pils | vrijdag 4 september 2015 @ 10:31 |
Wat vet gedaan ![]() | |
#ANONIEM | vrijdag 4 september 2015 @ 10:49 |
Kun je dus mooi uitproberen met een niedersachsen ticket. ![]() | |
bork | vrijdag 4 september 2015 @ 10:57 |
Ik hoorde net weer een stoomfluit, heeft het NSM bezoek? | |
ReisT | vrijdag 4 september 2015 @ 11:31 |
Bezoek aan de VSM ligt meer voor de hand. Aannemelijk SSN onderweg naar Beekbergen. | |
dennistd | vrijdag 4 september 2015 @ 11:31 |
Waarschijnlijk wel, omdat vanmiddag ook die treinparade is zal de SSN wel een dag eerder komen | |
Peterselieman | vrijdag 4 september 2015 @ 11:42 |
Toetertjes, de oudste nog rijdende Plan V, stel 441, is vandaag 46 jaar op de baan. Dat is wel een feestje waard of niet? ![]() Drie weken geleden was het ding nog rond Borne te vinden, zo op een video te zien | |
Yreal | vrijdag 4 september 2015 @ 11:43 |
ja maar dat was het altijd wel gewoon. Had hem 3x in de week. | |
derLudolf | vrijdag 4 september 2015 @ 11:46 |
Geen locomotief maar een motorwagen? Jammer, een 182 ervoor lijkt best leuk denk ik ![]() | |
Duvel | vrijdag 4 september 2015 @ 12:20 |
Grappig, ik had de trein van een half uur eerder. | |
dennistd | vrijdag 4 september 2015 @ 12:23 |
De IC-Dosto's hebben gewoon een BR146 als trek-/duwkracht: ![]() | |
MTL | vrijdag 4 september 2015 @ 12:24 |
Pff, snel afvoeren ![]() Zag hem een kleine anderhalf uur geleden op Rotterdam Centraal, maar heb geen idee wat dat ding daar moest. Er komt planmatig nooit Mat'64 op Rotterdam. | |
Peterselieman | vrijdag 4 september 2015 @ 12:27 |
De IC Venlo - Den Haag werd in Eindhoven opgeheven en vervangen door 2 V'tjes die tot Rotterdam gingen. Daarna heeft een DDZ de rit naar Den Haag voltooid. | |
James1988 | vrijdag 4 september 2015 @ 12:27 |
Wat je daar ziet is het stuurstandrijtuig. Aan de andere kant hangt een Traxx. | |
derLudolf | vrijdag 4 september 2015 @ 12:36 |
Oh toch wel, gelukkig. Ik snapte het nut van die buffers anders ook niet | |
MTL | vrijdag 4 september 2015 @ 12:39 |
Ah,vandaar de DDZ6 die een collega uit de tuin (edit: het parkeerterrein voor treinen ![]() | |
derLudolf | vrijdag 4 september 2015 @ 12:41 |
Leuk als je van Venlo naar Den Haag wilt, mag je 2 keer overstappen zo ineens. | |
bork | vrijdag 4 september 2015 @ 13:06 |
Is ouder dan ik ![]() | |
Peterselieman | vrijdag 4 september 2015 @ 13:10 |
De trein reed wel. Ze hadden ook kunnen zeggen: reiziger stik er maar en en wacht maar 30 minuten op de volgende | |
b2py | vrijdag 4 september 2015 @ 13:13 |
Ik schat dat er hier weinig lui ouder zijn dan dat stuk schroot In Apeldoorn staat trouwens de 480 aan het perron ![]() | |
lyolyrc | vrijdag 4 september 2015 @ 13:22 |
Wat mij betreft ook snel afvoeren ![]() Op mijn traject (Eindhoven <-> Tilburg Universiteit) rijdt Mat '64 standaard, maar ik merk dat er nog wel eens diensten uitvallen door defecten. | |
Hoog_groen | vrijdag 4 september 2015 @ 13:54 |
Volgende week proefritten tussen Leeuwarden en Groningen. Vrijdagnacht 6 bakken virm, zaterdagnacht 12 bakken. | |
Peterselieman | vrijdag 4 september 2015 @ 13:57 |
Willen ze een nieuw type koeienvanger testen? ![]() | |
b2py | vrijdag 4 september 2015 @ 14:04 |
En wat gaan ze beproeven? Hoeveel meter kunnen we zonder bovenleiding rollen? | |
Hoog_groen | vrijdag 4 september 2015 @ 14:06 |
of virm ook daar binnen profiel past. Met een dieselloc ervoor. Dan kunnen ze toch naar de werkplaats in Onnen als Assen er voor werkzaamheden uit ligt. | |
Peterselieman | vrijdag 4 september 2015 @ 14:09 |
krapste qua hoogte lijkt me het viaduct ten oosten van Buitenpost te zijn Voor de rest zou het moeten passen, want qua breedte paste het DM'90 ook | |
b2py | vrijdag 4 september 2015 @ 14:11 |
VIRM past altijd binnen profiel. Ze willen vast weten of er overal standaardprofiel aanwezig is.. | |
Duvel | vrijdag 4 september 2015 @ 14:27 |
Wijsneus. | |
b2py | vrijdag 4 september 2015 @ 14:27 |
Ga ik ook een keer naar Brabant. Aanrijding persoon Tilburg - Breda ![]() | |
James1988 | vrijdag 4 september 2015 @ 14:27 |
Alweer. Eergisteren ook al eentje. | |
derLudolf | vrijdag 4 september 2015 @ 14:42 |
Aha daarom rijdt de trein Arnhem Zwolle van 15:10 niet denk ik. | |
derLudolf | vrijdag 4 september 2015 @ 14:43 |
Brabant, tjah ik zou daar ook dat soort neigingen van krijgen hoor ![]() | |
Frozen-assassin | vrijdag 4 september 2015 @ 15:01 |
Schoolgenot is weer begonnen dus weer overvolle treinen. NS weet na al die jaren nog steeds niet hoeveel capaciteit het nodig heeft. Sardientjes in een blik vervoer | |
Peterselieman | vrijdag 4 september 2015 @ 15:09 |
tot eind volgend jaar is er capaciteitsgebrek | |
b2py | vrijdag 4 september 2015 @ 15:36 |
Kan ook van de lijst af. Met een lokale bus reizen als de trein het niet doet. #traingoals | |
James1988 | vrijdag 4 september 2015 @ 15:37 |
Je bent onderweg naar Breda nu? Of naar Tilburg? | |
Peterselieman | vrijdag 4 september 2015 @ 15:39 |
Zoiets heb ik in het verleden al vaker gedaan. Als de trein tussen Groningen en Leeuwarden stuk was de bus naar Drachten pakken en dan een snelle overstap richting Leeuwarden. Is in totaal minder dan een kwartier trager dan de stoptrein ![]() | |
b2py | vrijdag 4 september 2015 @ 15:40 |
327 Tilburg naar Breda ![]() | |
James1988 | vrijdag 4 september 2015 @ 15:40 |
Dan kun je zwaaien als je zometeen aankomt in Breda ![]() | |
b2py | vrijdag 4 september 2015 @ 15:47 |
Ik zal mijn best doen. Ik heb iig niet de vloerenbus ![]() | |
derLudolf | vrijdag 4 september 2015 @ 15:52 |
Een feestje met Daniël Lohues (een van de verlengde GTW's) in Zwolle!![]() ![]() ![]() Dat blonde vrouwtje staat er een beetje mooi te zijn en in de trein staan allemaal hapjes. Maar dat zag ik pas toen ik in mijn eigen trein zat. | |
b2py | vrijdag 4 september 2015 @ 16:04 |
Ik zie geen mooi blond vrouwtje | |
Dr_Flash | vrijdag 4 september 2015 @ 16:06 |
"hoe lang nog?" | |
Prins_Pils | vrijdag 4 september 2015 @ 16:06 |
Dan moet je je neus uit de foef van je foekie halen | |
Dr_Flash | vrijdag 4 september 2015 @ 16:07 |
Hij wel. Er zit wat kwak op de lens zo te zien. | |
Peterselieman | vrijdag 4 september 2015 @ 16:11 |
Ze hebben ACTS overleefd ![]() | |
James1988 | vrijdag 4 september 2015 @ 16:20 |
Hallo bus van b2py!![]() [ Bericht 8% gewijzigd door James1988 op 04-09-2015 16:30:12 ] | |
b2py | vrijdag 4 september 2015 @ 16:23 |
Ik ben nog in Oosterhout, nog 19 minuten ![]() (ik weet nu wel waar ik moet kijken ![]() | |
Dr_Flash | vrijdag 4 september 2015 @ 16:23 |
Bussen ![]() | |
b2py | vrijdag 4 september 2015 @ 16:23 |
Ik heb dus beloofd voor de vakantie om een filmpje te maken maar afgelopen week geen tijd gehad en maandag zijn ze exit in Twente.. (hoera) | |
James1988 | vrijdag 4 september 2015 @ 16:24 |
Oh, je hebt de bus van een half uur later ![]() Op de achtergrond zie je nog net een stukje van een trein, dus ik keur 'm goed. | |
Fiorano | vrijdag 4 september 2015 @ 16:26 |
Deze al voor bij gekomen hier? ![]() | |
James1988 | vrijdag 4 september 2015 @ 16:27 |
Nope. Is die voor NS of voor MÁV? ![]() | |
b2py | vrijdag 4 september 2015 @ 16:32 |
Hij past niet echt in de vlaflip livery | |
Viezze | vrijdag 4 september 2015 @ 17:04 |
Hij is niet voor de NS, ben even vergeten waarvoor dan wel. | |
Dr_Flash | vrijdag 4 september 2015 @ 17:12 |
Chapeau weer. Vier dagen na dat noodweer van maandag is de omloop nog steeds niet op orde. WAT een bedrijf echt ![]() | |
Salatrel | vrijdag 4 september 2015 @ 17:17 |
gisteren IC rotterdam - apeldoorn van 14:50 gewoon 10bakjes virm tussen utrecht en deventer hoor ![]() ![]() | |
bork | vrijdag 4 september 2015 @ 17:22 |
Er gaat voor 2030 ![]() ![]() | |
Dr_Flash | vrijdag 4 september 2015 @ 17:25 |
En op de ic Zwolle Roosendaal is het de hele week al Kut met bommen. | |
derLudolf | vrijdag 4 september 2015 @ 17:25 |
Onderste foto links | |
Dr_Flash | vrijdag 4 september 2015 @ 17:29 |
Zolang er gewoon in Deventer gestopt wordt, mag het ![]() | |
derLudolf | vrijdag 4 september 2015 @ 18:35 |
Mwoah dan wordt het flink duurder van denk ik? | |
b2py | vrijdag 4 september 2015 @ 19:05 |
Hebben Velaro dan 1,5kV? Edit: ja dus. [ Bericht 1% gewijzigd door b2py op 04-09-2015 19:11:23 ] | |
bork | vrijdag 4 september 2015 @ 19:33 |
Hoezo, dat is toch niet nodig naar Brussel vanuit Frankfurt/Keulen? | |
Peterselieman | vrijdag 4 september 2015 @ 19:50 |
Zie je ook wel aan de kop, want dit is de oude en de NS heeft met de nieuwe besteld | |
Peterselieman | vrijdag 4 september 2015 @ 19:52 |
Arriva beweerde doodleuk dat de treinstellen in Zwitserland zijn verlengd, maar sinds wanneer ligt Siedlce in Zwitserland? ![]() | |
b2py | vrijdag 4 september 2015 @ 20:00 |
Ik snap dit niet ..![]() | |
b2py | vrijdag 4 september 2015 @ 20:01 |
Heb je gelijk in. ![]() Zou wel zonde zijn, ICE3 van Berlijn naar Amsterdam. Zonde van het geld imo | |
bork | vrijdag 4 september 2015 @ 20:04 |
Nou, DB/NSHispeed kunnen wel winst pakken met ICE, geen loc.wissel, Hilversum, Apeldoorn, Deventer, Rheine, Minden en Stendal overslaan reken uit je winst/tijdwinst. ICE hoeft niet duurder dan IC te zijn trouwens. | |
James1988 | vrijdag 4 september 2015 @ 20:07 |
Wat snap je niet, dat Normalpreis in 2e duurder is dan Sparpreis in 1e? Het spul tegen 2030 bijna 30 jaar oud, als IC kan het nog een goed tweede leven krijgen. ICE 3 schijnt erg duur te zijn in onderhoud, door het op een wat rustigere route in te zetten kun je ook besparen op onderhoudskosten. Het is waarschijnlijk kostenefficiënter om nog 5 tot 10 jaar met ICE 3 te rijden dan om nieuw materieel aan te schaffen. | |
b2py | vrijdag 4 september 2015 @ 20:07 |
Deventer lijkt me dan wel weer nuttig maar idd Apeldoorn & Hilversum kunnen er wel uit, Almelo ook wel. Nouja, zo'n treinstel is natuurlijk bedoeld om kilometers te trappen op 300 km/h en dat haal je op de hele verbinding niet. Verder win je ook nog 30 min tussen Berlijn & Hannover als je over NBS gaat aldaar. | |
bork | vrijdag 4 september 2015 @ 20:08 |
Alle ICE-3's worden vernieuwd de komende jaren btw, te beginnen met de T-serie volgens mij. | |
bork | vrijdag 4 september 2015 @ 20:09 |
Reken maar ff uit, als het een uur scheelt t.o.v. nu, dan is het ook concurerend met vliegtuig? Wordt dan Schiphol-Flughafen Brandenburg denk ik zo. | |
b2py | vrijdag 4 september 2015 @ 20:10 |
Ja dat ja ![]() Aanschaffen is vrijwel altijd duurder dan ander materieel inzetten.. Maar ik heb nou niet het gevoel dat ze met het uitbreiden van het ICE netwerk heel erg graag ICE3 stellen in willen zetten buiten trajecten waar ze vereist zijn (Frankfurt - Keulen, Nuremberg - Ingolstadt (Munchen - Augsburg?) en mogelijk in toekomst Stuttgart - Ulm? | |
b2py | vrijdag 4 september 2015 @ 20:12 |
Vliegtuig is 1:35, als je er 1 uur vanaf weet te trekken zit je op 5 uur. Ik vind dat niet concurrerend.. | |
James1988 | vrijdag 4 september 2015 @ 20:14 |
Het verschil zit 'm in de ticketvoorwaarden. Normalpreis is duurder omdat je het ticket kunt omruilen of annuleren, en omdat het altijd te koop is. Sparpreis is maar beperkt verkrijgbaar, niet annuleerbaar en alleen tegen meerprijs te veranderen. Vergeet de ICx niet. Voor het binnenlandse net is er straks de monocourante ICE3, de ICx en de Velaro (waar deze niet internationaal wordt ingezet). | |
bork | vrijdag 4 september 2015 @ 20:18 |
Nou, inchecken, van schiphol naar Amsterdam CS, van Willy Brandt naar Berlin Hbf, ik ben bang dat je verliest met het vliegtuig op 5 uur. | |
James1988 | vrijdag 4 september 2015 @ 20:20 |
Mensen moeten meestal niet naar een station hè. ![]() | |
b2py | vrijdag 4 september 2015 @ 20:25 |
Geen ruimbagage mee en je wint het easiepeasie | |
b2py | vrijdag 4 september 2015 @ 20:33 |
![]() Voor de Flessen onder ons: de eerste vraag uit de eerste NSextra vragenlijst ![]() | |
bork | vrijdag 4 september 2015 @ 20:34 |
Touristen reizen in de regel van centrum naar centrum, veel bedrijven zitten vaak ook in het centrum. Ik weet het niet hoor, het is totaal mijn vakgebied niet en roep alleen maar wat ik kan bedenken. | |
James1988 | vrijdag 4 september 2015 @ 20:37 |
Het stadscentrum is niet het station. Je moet alsnog van Hbf naar het hotel toe. ![]() | |
Prins_Pils | vrijdag 4 september 2015 @ 20:40 |
Ja, maar daar ligt Hbf toch wel heeeeel veel dichterbij dan Flughafen Brandenburg dat een klere-eind uit de stad ligt. Voor mij zou het vluigtieg sowieso geen zin hebben omdat ik dan eerst ruim een uur de verkeerde kant op moet reizen ![]() | |
Basekid_NZ | vrijdag 4 september 2015 @ 21:19 |
Morgen lekker een dagje met de trein vanuit Maastricht naar Gent. Geen spannende rit maar ik vind de intercity die tussen Luik en Gent rijdt altijd uitermate comfortabel. Niet duur ook. | |
b2py | vrijdag 4 september 2015 @ 21:20 |
La suivante gare est Gand ![]() | |
James1988 | vrijdag 4 september 2015 @ 21:28 |
De eerste Fransoos die dat zo omroept moet ik nog tegenkomen ![]() (Het is prochaîne) | |
b2py | vrijdag 4 september 2015 @ 21:30 |
Kut google ![]() | |
Dr_Flash | vrijdag 4 september 2015 @ 21:37 |
De nekst steesjen is de heek duts reel! | |
derLudolf | vrijdag 4 september 2015 @ 21:50 |
Heek duts reel? ![]() | |
Prins_Pils | vrijdag 4 september 2015 @ 21:57 |
La 'Aye 'Asj Esj! | |
Kansenjongere | vrijdag 4 september 2015 @ 21:57 |
HS | |
derLudolf | vrijdag 4 september 2015 @ 22:04 |
Oh Den Haag Hollands Spoor ja nu zie ik ik ![]() | |
Peterselieman | vrijdag 4 september 2015 @ 22:09 |
Die Nächste Haltestelle ist Ten Hag Niederländische Bahn ![]() | |
DeaDLocK2K | vrijdag 4 september 2015 @ 22:11 |
Zeggen ze niet Den Haak? | |
Prins_Pils | vrijdag 4 september 2015 @ 22:13 |
Bitte hier umsteigen für die Straßenbahn im Richtung Sjie.. Sjkebe.. Sjjeefe.. dinges. Das Strand! | |
Peterselieman | vrijdag 4 september 2015 @ 22:17 |
hangt volgens mij een beetje af van welke Duitser je tegen komt | |
Prins_Pils | vrijdag 4 september 2015 @ 22:20 |
Volgens mij is het formele exoniem (endoniem? Haal die twee altijd door elkaar) Haag. Maar vaak wordt gewoon Den Haag geschreven. | |
DeaDLocK2K | vrijdag 4 september 2015 @ 22:22 |
Endo=in, exo=uit. Dus Den Haag is endoniem. The Hague is een van de mogelijke exoniemen. | |
James1988 | vrijdag 4 september 2015 @ 22:24 |
La Haye Eesj Es. Of gewoon La Haye, want er komt niks internationaals op Centraal. | |
Dr_Flash | vrijdag 4 september 2015 @ 22:29 |
niet meer nee ![]() | |
James1988 | vrijdag 4 september 2015 @ 22:30 |
Vroeger treinen naar Duitsland ![]() | |
Dr_Flash | vrijdag 4 september 2015 @ 22:32 |
ja toen het nog Den Haag SS heette ![]() | |
derLudolf | vrijdag 4 september 2015 @ 22:34 |
![]() ![]() | |
DeaDLocK2K | vrijdag 4 september 2015 @ 22:54 |
Ging er niet ook iets naar Luxemburg en Zwitserland? | |
Prins_Pils | vrijdag 4 september 2015 @ 23:03 |
Geen idee. | |
Prins_Pils | vrijdag 4 september 2015 @ 23:03 |
Zal ik mijn eerste OP gaan maken? | |
Prins_Pils | vrijdag 4 september 2015 @ 23:04 |
En mezelf er eindelijk inzetten ![]() |