Yreal | donderdag 2 juli 2015 @ 14:54 |
![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() • In dit topic vinden we vrijwel alles interessant wat met rails te maken heeft. Goederentreinen, trams en metro's zijn hier ook allemaal welkom, evenals informatie over vervoersbedrijven en materieelsoorten. Twijfel je of iets in dit topic thuishoort? Plaats het gerust en je merkt het vanzelf wel. • Afkortingen en nummertjes om o.a. stations en treinen aan te duiden, zijn niet wenselijk. Zo heet station Gvc hier Den Haag Centraal en is trein 3626 gewoon de Intercity van Roosendaal naar Zwolle van 07:50 uur. Treinstelnummers mogen gewoon genoemd worden, maar dan wel graag met materieelsoort erbij vermeld. • Als je hier komt zeiken op het verkeerde bedrijf, lachen we je uit. Een sein- of wisselstoring is vrijwel nooit de schuld van de Nederlandse Spoorwegen en het uitvallen van een IC Direct is niet de schuld van AnsaldoBreda. Terechte klachten kun je natuurlijk wel altijd hier kwijt. ![]() ![]()
![]()
![]() ![]()
![]()
![]()
![]() ![]()
![]()
![]() En hier verder! Vanaf nu elk nieuw topic beginnen met frontseinen, en als je de laatste post te pakken hebt wordt een fraaie anaalplaat op prijs gesteld. | |
Blistering | donderdag 2 juli 2015 @ 14:55 |
Appeldoorn ![]() | |
Fiorano | donderdag 2 juli 2015 @ 14:57 |
Klopt, buitenlandse start is ontstaan doordat er in '54 een Europa Tour georganiseer zou worden als tegenhanger van de Tour de France. De tour wilde voorkomen dat ze hun status als hét wielerevent zouden verliezen en hebben dus bedacht om in '54 in Amsterdam te starten. | |
Fiorano | donderdag 2 juli 2015 @ 14:57 |
http://nos.nl/artikel/204(...)rt-in-apeldoorn.html | |
Yreal | donderdag 2 juli 2015 @ 14:58 |
Zegt wie? Gaan we 20 mio verdienen aan biertjes op het terras en t-shirts? Bovendien, dan ben je dus gemeenschapsgeld aan het gebruiken om horecabazen te speken. Ook niet echt wenselijk. | |
Yreal | donderdag 2 juli 2015 @ 14:58 |
Altijd | |
Blistering | donderdag 2 juli 2015 @ 14:58 |
Daar ging het niet om. ![]() Een beetje mijn woonplaats als ''Appeldoorn'' bestempelen, schaam je Y. | |
Yreal | donderdag 2 juli 2015 @ 15:00 |
Hekel aan die stad. Wilde er jaren geleden patat halen bij die snackbar voor het station. Was ie gewoon een uur eerder dicht gegaan. | |
Peterselieman | donderdag 2 juli 2015 @ 15:02 |
je kunt het ook Aapeldoorn noemen ![]() | |
Fiorano | donderdag 2 juli 2015 @ 15:03 |
Komt vast wel weer terug bij de "Gemeenschap" immers word er ook meer btw betaald wat direct terugvloeit naar de "Gemeenschap". Vergeet daarbij niet dat er geen hotel te vinden meer is Utrecht en dat dat allemaal weer toeristenbelasting oplevert. http://www.rtvutrecht.nl/nieuws/1339566/tourstart-levert-utrecht-bijna-34-miljoen-op.html http://www.pzc.nl/regio/zeeuws-nieuws/aankomst-tour-levert-10-tot-15-miljoen-op-1.5041929 | |
Blistering | donderdag 2 juli 2015 @ 15:03 |
Die kan ik wel waarderen. Apeldoorn is verder een buitengewoon treurig oord, en ik ben altijd weer blij als ik de trein naar een andere stad kan pakken. Maar goed, geboren en getogen enzo ![]() | |
b2py | donderdag 2 juli 2015 @ 15:04 |
Was laatst een artikel over op nu.nl, zocht het al maar kon het even niet vinden.. hiero: http://www.nu.nl/algemeen(...)-34-miljoen-op-.html | |
Fiorano | donderdag 2 juli 2015 @ 15:05 |
Zie een paar posts boven je ![]() | |
Yreal | donderdag 2 juli 2015 @ 15:08 |
Ik lees een raming van 22.3 mio aan opbrengsten vanuit het publiek. | |
Dr_Flash | donderdag 2 juli 2015 @ 15:13 |
Oh dus daarom heb ik zo'n hekel aan je ![]() | |
Blistering | donderdag 2 juli 2015 @ 15:15 |
Als je Apeldoorn haat, dan doe ik lekker met je mee hoor. | |
Fiorano | donderdag 2 juli 2015 @ 15:17 |
De rest komt dus uit andere zaken. Veel bedrijven hebben sponsorcontracten etc. etc. afgesloten. Maar ik geloof dat jij je mening hierover niet gaat bijstellen ![]() | |
Peterselieman | donderdag 2 juli 2015 @ 15:17 |
Die waterkoker is het enige positieve ![]() | |
Yreal | donderdag 2 juli 2015 @ 15:30 |
Ik haal dit uit jouw bron. Daaruit blijkt dat de overheid 10 mio lapt van die 32 mio aan opbrengsten. | |
Fiorano | donderdag 2 juli 2015 @ 15:33 |
Je hebt helemaal gelijk ![]() | |
derLudolf | donderdag 2 juli 2015 @ 15:38 |
Het is 35°C. Ga ergens in de schaduw zitten met een koud drankje ipv op te winden | |
Yreal | donderdag 2 juli 2015 @ 15:38 |
Kijk even los van dat ik vind dat de tour de france geen plek heeft in Nederland (en wielrennen een flutsport vind) ben ik absoluut voor feestjes in alle soorten en maten. Maarja, gaat het werken? Bovendien schatten ze dit soort dingen altijd veel te positief in. Jij gelooft de overheid nog als ze zeggen dat iets geld gaat opleveren? ![]() | |
DriekOplopers | donderdag 2 juli 2015 @ 15:56 |
Mooi. En dan nu weer terug naar de treinen. Voor Beter OV is pissed over het gemakshalve maar weer preventief ruimen van treinseries en het niet verlengen van de rest. http://voorbeterov.nl/trein | |
Yreal | donderdag 2 juli 2015 @ 16:01 |
Ga ook eens wat doen aan de berichtgeving. Minder sprinters tot 9 uur is nietszeggend als die na 9 uur toch al niet rijden. | |
Darkwing_Duck | donderdag 2 juli 2015 @ 16:03 |
Was dit hier al voorbijgekomen http://www.ad.nl/ad/nl/10(...)-extra-treinen.dhtml | |
b2py | donderdag 2 juli 2015 @ 16:04 |
Ja | |
Darkwing_Duck | donderdag 2 juli 2015 @ 16:05 |
Oh | |
MTL | donderdag 2 juli 2015 @ 16:05 |
Niet verlengen? Ik kan het uiteraard niet voor de andere trajecten zien, maar naar Hoek van Holland wordt er inmiddels met dubbele stellen gereden (dus de sprinters naar Vlaardingen worden gebruikt om de andere treinen te versterken). | |
BaardaapAd | donderdag 2 juli 2015 @ 16:06 |
Driek, ik ben wel eens in Zwitserland geweest terwijl het frisjes was; de treinen daar (inclusief lokale treinen die meer als een soort tram dienen) reden gewoon (sneeuwschuiver op de voorkant en gaan, door ongeveer een halve meter sneeuw). Ik ben er in de herfst geweest; een stationschef nodigde mij uit een blaadje op de rails te leggen zodat ik kon zien hoe ze er daar op reageren (niet; de treinen rijden dan gewoon). Ik ben er in een hete zomer geweest (en daar is het dan écht heet; tussen de heuvels zonder ook maar een suggestie van een briesje) en de treinen .... reden gewoon. Onze grootste railsvervoerder grijpt volgens mij élk mogelijk excuus aan om onder de maat te kunnen presteren; dan is het niet hun schuld (en komt hun bonus dus niet in gevaar) maar overmacht. | |
DeaDLocK2K | donderdag 2 juli 2015 @ 16:09 |
Ja goed idee, laten we op alle treinen in Nederland sneeuwschuivers zetten en voor een miljard alle gaswisselverwarmingen vervangen door elektrische. En blad is door heel Europa een probleem, ik denk dat Nederland daar als een van de weinige landen heel veel aan doet en ook nog eens op een gigantisch succesvolle manier. | |
Dr_Flash | donderdag 2 juli 2015 @ 16:19 |
ja en een plee in een SLT kost ook een miljard zeker ![]() Sowieso, elektrische wisselverwarmingen kunnen ook stuk gaan natuurlijk ![]() | |
Dr_Flash | donderdag 2 juli 2015 @ 16:21 |
We zijn het eens ![]() | |
Dr_Flash | donderdag 2 juli 2015 @ 16:21 |
Goed plan. Laterz! ![]() | |
Peterselieman | donderdag 2 juli 2015 @ 16:56 |
De wind is gedraaid. Stuk beter nu ![]() | |
Darkwing_Duck | donderdag 2 juli 2015 @ 17:08 |
Nu staat er wel op de NS site 'minder sprinters ditdat', maar gaat het probleem dan om de sprinters zelf, of de sprinterdiensten...? | |
Dr_Flash | donderdag 2 juli 2015 @ 17:11 |
8675 en 8647 rijden zonder airco rond. Lekker een dik half uur smelten. | |
ziggyziggyziggy | donderdag 2 juli 2015 @ 17:13 |
Hoeveel Nederlanders kunnen een SGM van een ICM onderscheiden, denk je? | |
ziggyziggyziggy | donderdag 2 juli 2015 @ 17:14 |
En verder: hoezee voor de Tour! Hoezee voor buitenlandse Tourstarts! Hoezee voor de wielersport! Driewerf hoezee! | |
ziggyziggyziggy | donderdag 2 juli 2015 @ 17:14 |
En voor Apeldoorn natuurlijk. | |
Dos37 | donderdag 2 juli 2015 @ 17:16 |
Haha dit staat er echt ![]() 1665 17.45 NSR Intercity Enschede 2 -------------- Thialf-schaatsen | |
Peterselieman | donderdag 2 juli 2015 @ 17:18 |
Ik zie het ja ![]() http://ovtijden.com/arnu/rl/1665/2015-07-02T17:37:00+0200/ | |
jappas | donderdag 2 juli 2015 @ 17:21 |
Eindje verderop gaan zitten ^^. Grappig, las het en toen zei de conductrice er wat over. | |
Darkwing_Duck | donderdag 2 juli 2015 @ 17:27 |
Nou ik hoor t alweer, Nederland holt achteruit ![]() | |
ZwarteKater | donderdag 2 juli 2015 @ 18:10 |
Warm he! | |
Viezze | donderdag 2 juli 2015 @ 18:21 |
Als we nou een lobby opstarten om Hoogeveen geheel over te slaan. Die is vast groter dan alle inwoners van Hoogeveen ![]() | |
Dr_Flash | donderdag 2 juli 2015 @ 18:22 |
Ja inderdaad ![]() ![]() | |
Blistering | donderdag 2 juli 2015 @ 18:24 |
Ik ben voor. | |
bork | donderdag 2 juli 2015 @ 18:50 |
Ik schuif aan | |
ziggyziggyziggy | donderdag 2 juli 2015 @ 19:06 |
![]() | |
James1988 | donderdag 2 juli 2015 @ 19:07 |
Nadat eerder al bleek dat nieuwe treinen van SNCF te breed waren voor de perrons, is nu ook gebleken dat ze te hoog zijn om naar Italië te rijden. SNCF zelf vindt het geen probleem, het gaat om één viaduct dat toch al opgeknapt moet worden. | |
derLudolf | donderdag 2 juli 2015 @ 19:37 |
Hé Fles hou je stadsgenoten es in bedwang ![]() | |
Dr_Flash | donderdag 2 juli 2015 @ 19:41 |
Dat zeg je maar tegen iemand uit Budapest. Die hun stadsgenoten zijn het. Or well, "fans". Door dat schorem mag er van hier niemand mee naar Hongarije ![]() ![]() ![]() ![]() | |
dennistd | donderdag 2 juli 2015 @ 20:34 |
Volgens mij was er bij station Ommen ook een overwegstoring vanmiddag: om 17.17 en 18.17 zat de overweg al dicht, terwijl de trein uit Mariënberg pas om x.15 daar vertrekt, en om x.22 in Ommen aankomt. De overweg lag dus beide keren al dik 4 minuten dicht. En ja, dat is belangrijk want daardoor kreeg lijn 81 vertraging, en zat ik langer in die snikhete bus ![]() | |
Blistering | donderdag 2 juli 2015 @ 20:35 |
Het is wat. | |
Peterselieman | donderdag 2 juli 2015 @ 20:44 |
First world problems | |
Dr_Flash | donderdag 2 juli 2015 @ 20:50 |
Dennis-uitlach-topic ![]() ![]() ![]() | |
ziggyziggyziggy | donderdag 2 juli 2015 @ 21:28 |
![]() | |
James1988 | donderdag 2 juli 2015 @ 21:34 |
Bussen zijn kut. ![]() | |
Dr_Flash | donderdag 2 juli 2015 @ 21:41 |
Oh! En bussen zijn kut ![]() | |
Straatcommando. | donderdag 2 juli 2015 @ 21:42 |
| |
Blistering | donderdag 2 juli 2015 @ 21:43 |
| |
spectrumanalyser | donderdag 2 juli 2015 @ 21:51 |
Bussen zijn super fijn. Geeft vakantie gevoel. Ook Leuk om zelf te besturen. elk jaar zit ik minstens een uur achter het stuur van zo'n grote touringcar . Genieten | |
James1988 | donderdag 2 juli 2015 @ 21:53 |
Ik denk niet meteen aan vakantie bij een bus ![]() | |
Dr_Flash | donderdag 2 juli 2015 @ 22:01 |
Vakantiegevoel diesgek ![]() Koffie uit een plestik mok, getik van de regen op je tent. Met een pleerol onder je arm een grasveld oversteken. DAT is vakantiegevoel. Bussen zijn pure aids. | |
Kansenjongere | donderdag 2 juli 2015 @ 22:04 |
Of het moet een Airbus zijn ![]() | |
James1988 | donderdag 2 juli 2015 @ 22:09 |
Boeing ![]() En wat meer ontopic: ![]() | |
Peterselieman | donderdag 2 juli 2015 @ 22:13 |
Doe het dan goed:![]() | |
Bitlord | donderdag 2 juli 2015 @ 22:15 |
Afgelopen maand zo'n 220 uur bus bestuurd. Gelukkig alles schadevrij gedaan, maar ben het wel fftjes zat. Wel mooi op 25 meterspul mogen rijden. Fles kent het wel; op lijn 12 ![]() | |
derLudolf | donderdag 2 juli 2015 @ 22:21 |
Lol, bus met ZZ kenteken, zijn het zulke dikzakken in Utrecht ![]() | |
Dr_Flash | donderdag 2 juli 2015 @ 22:21 |
Oh ja Fles kent dat wel ja. Van heel dichtbij. | |
Peterselieman | donderdag 2 juli 2015 @ 22:22 |
![]() Maar goed, in Groningen hebben we dat soort spul ook al en nog wel wat andere varianten die je nergens anders in Nederland tegen komt | |
Peterselieman | donderdag 2 juli 2015 @ 22:23 |
Groningen heeft ook 3 25-meters en 9 20-meters op ZZ-kenteken rondrijden. | |
spectrumanalyser | donderdag 2 juli 2015 @ 22:29 |
fantastisch, zulke bussen. enige tijd geleden zag ik bussen met aanhanger, waar passagiers ook in konden plaatsnemen. even speuren | |
derLudolf | donderdag 2 juli 2015 @ 22:29 |
Ook dubbel geleed? Zal dat de reden zijn van het ZZ gebeuren? Een LZV (25,25m) gaat op eigen kenmerken over de weg. | |
spectrumanalyser | donderdag 2 juli 2015 @ 22:31 |
![]() | |
biertapper | donderdag 2 juli 2015 @ 22:37 |
| |
DeaDLocK2K | donderdag 2 juli 2015 @ 22:38 |
Wie gaat alle chemo's en bestraling betalen die ik nodig heb na het zien van al deze kankerbussen? | |
Bitlord | donderdag 2 juli 2015 @ 22:39 |
Ik vind die Mercedessen in Utrecht eigenlijk veel lekkerder rijden. Geweldige cabine, erg stil en zeer comfortabele stoel die je kan - kantelen - draaien - verstellen in hoogte - rugleuning kan kantelen - hoofdsteun kan kantelen - stoel krapper of wijder maken - iets in je onderrug kan duwen - iets in je middenrug kan duwen - naar voren en naar achteren kan zetten - twee armleuningen (waarvan je de hoek kan aanpassen) Nooit geweten dat dat met een stoel kon. Verder kun je het hele dashboard met 1 knop verstellen in hoek, afstand en hoogte. ![]() | |
Dr_Flash | donderdag 2 juli 2015 @ 22:40 |
Oh die mongolenkarren heb ik in Luzern zien rijden | |
James1988 | donderdag 2 juli 2015 @ 22:40 |
| |
Blistering | donderdag 2 juli 2015 @ 22:41 |
Wat een aidstopic is dit geworden. Tijd voor beterschap:![]() ![]() ![]() Bussen ![]() ![]() ![]() | |
Dr_Flash | donderdag 2 juli 2015 @ 22:41 |
Wat | |
Dr_Flash | donderdag 2 juli 2015 @ 22:42 |
Wat een aidsuser ben jij geworden. | |
Blistering | donderdag 2 juli 2015 @ 22:42 |
De liefde is wederzijds. ![]() | |
Dr_Flash | donderdag 2 juli 2015 @ 22:43 |
Er zit daar echt fundamenteel een steekje los bij die mensjes. | |
Dr_Flash | donderdag 2 juli 2015 @ 22:45 |
Kom lekker hier wonen man ![]() | |
James1988 | donderdag 2 juli 2015 @ 22:45 |
Hier heb je een paar eckte treinen: [ ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() | |
Blistering | donderdag 2 juli 2015 @ 22:46 |
In Twello? Lekker samen kankeren op de NS onder het genot van een gele rakker? Ik ben voor. | |
Duvel | donderdag 2 juli 2015 @ 22:47 |
VL Utrecht stuk. | |
Dr_Flash | donderdag 2 juli 2015 @ 22:47 |
Ik woon in Deventer, ik speel voor Twello ![]() | |
Dr_Flash | donderdag 2 juli 2015 @ 22:47 |
gewoon wat epo erin en je hoort er niemand meer over ![]() | |
Blistering | donderdag 2 juli 2015 @ 22:48 |
Deventer, nice. Stukken beter dan ![]() ![]() | |
Dr_Flash | donderdag 2 juli 2015 @ 22:49 |
Zo is dat. Morgen? | |
Blistering | donderdag 2 juli 2015 @ 22:51 |
Graag, maar helaas gewoon weer een (lange) werkdag van 8 tot 6 ![]() ![]() | |
Dr_Flash | donderdag 2 juli 2015 @ 22:53 |
Nou dan kunnen we na afloop toch wat goudgele pretcilinders omkeren? | |
Blistering | donderdag 2 juli 2015 @ 22:58 |
Je houdt ze tegoed van me. | |
Peterselieman | donderdag 2 juli 2015 @ 23:04 |
uhuh. Die iets kortere zijn tandemassers. In twee van die dingen kun je meer vervoeren dan in één GTW ![]() | |
James1988 | donderdag 2 juli 2015 @ 23:07 |
![]() Goed zo, nu.nl ![]() | |
Dr_Flash | donderdag 2 juli 2015 @ 23:08 |
Veilige gok hoor, dat het vrijdagavond OOK een tievesbende is ![]() | |
mschol | donderdag 2 juli 2015 @ 23:14 |
go, glazen bol ![]() | |
James1988 | donderdag 2 juli 2015 @ 23:21 |
Die laatste zin slaat nergens op. ![]() | |
Kansenjongere | donderdag 2 juli 2015 @ 23:24 |
Zal wel gecopypaste zijn uit de standaardtemplate. | |
derLudolf | donderdag 2 juli 2015 @ 23:27 |
Dat is terminale kanker man | |
derLudolf | donderdag 2 juli 2015 @ 23:31 |
Hulde voor het personeel op de Vechtdallijn ![]() ![]() | |
#ANONIEM | donderdag 2 juli 2015 @ 23:32 |
Hopelijk klopt hun voorspellende gave niet ![]() | |
Peterselieman | donderdag 2 juli 2015 @ 23:35 |
dienstregeling is morgen wel hier en daar wat uitgedund | |
Kansenjongere | donderdag 2 juli 2015 @ 23:36 |
Er rijden in ieder geval minder sprinters morgen rond Utrecht want het wordt warm/koud/nat/droog/winderig/willekeurige andere reden waarom de NS het nodig acht om treinen te schrappen. | |
DriekOplopers | donderdag 2 juli 2015 @ 23:36 |
Ja. Ik was bij de opening, een paar weken geleden. Alles dubbel uitgevoerd. Ook de stroomvoorziening. Want dan ging het niet stuk. Tsja... ![]() | |
Dr_Flash | donderdag 2 juli 2015 @ 23:36 |
I like this ![]() | |
Peterselieman | donderdag 2 juli 2015 @ 23:36 |
kijk, de camera's bewijzen zo hun nut. Goed personeel daar ![]() | |
#ANONIEM | donderdag 2 juli 2015 @ 23:37 |
Ja had het gezien, toch bedankt heren. Volgens de reisplanner (was al geupdatet stond er) rijdt mijn trein (Almelo - Utrecht) gewoon hetzelfde | |
Dr_Flash | donderdag 2 juli 2015 @ 23:37 |
JA MAAR ALS HET HIER HONDERMILJARDENDERTIG GRADEN IS< IS HET DAT DAAR OOK!!! Overmacht doei valmaardood ![]() | |
DeaDLocK2K | donderdag 2 juli 2015 @ 23:37 |
Als je geen idee hebt waar je over praat, hou dan je bek, dat geldt zowel voor jou als voor de idioten die dat verkondigen want je weet fucking donders goed dat ALLES stuk kan gaan. | |
Dr_Flash | donderdag 2 juli 2015 @ 23:39 |
Tegelijk? ![]() | |
James1988 | donderdag 2 juli 2015 @ 23:39 |
Een systeem is zo sterk als de zwakste schakel. We kennen allemaal de verhalen van serverruimtes waar een schoonmaker een stekker uit het stopcontact haalt om te kunnen stofzuigen... | |
DeaDLocK2K | donderdag 2 juli 2015 @ 23:39 |
Tegelijk ja. 100% foutloos bestaat niet. En jij hebt genoeg statistiek gehad om te weten dat zowel een kans van 0 als 1 niet bestaan. | |
DeaDLocK2K | donderdag 2 juli 2015 @ 23:40 |
Daar heb ik letterlijk drie voorbeelden van, lokaties die rond half vier opeens onbereikbaar werden gedurende vijf minuten. | |
James1988 | donderdag 2 juli 2015 @ 23:40 |
![]() | |
DeaDLocK2K | donderdag 2 juli 2015 @ 23:41 |
Wij hebben nu een mooie, het koelsysteem van onze serverruimte schakelt zich uit bij buitentemperaturen die langdurig boven de 35 graden blijven. Dat gebeurt in Nederland nooit zo lang als vandaag. Net gered vandaag.... | |
James1988 | donderdag 2 juli 2015 @ 23:42 |
Auw ![]() | |
DeaDLocK2K | donderdag 2 juli 2015 @ 23:43 |
Onze eigen schuld want een systeem dat het tot 40 graden bleef doen was ruim twee keer duurder... | |
dennistd | donderdag 2 juli 2015 @ 23:43 |
Kom zaterdag maar naar Enschede, dan kun je zelf ervaren hoe het is om in zo'n hete bus te zitten ![]() | |
dennistd | donderdag 2 juli 2015 @ 23:44 |
En dat systeem was ook niet handmatig weer in te schakelen? | |
James1988 | donderdag 2 juli 2015 @ 23:44 |
Dan begrijp ik wel om die keuze te maken. Zo vaak gebeurt het niet dat het 35+ wordt. | |
DriekOplopers | donderdag 2 juli 2015 @ 23:45 |
Hun woorden, niet mijn woorden. ![]() | |
DeaDLocK2K | donderdag 2 juli 2015 @ 23:45 |
Ja hoor, maar het heeft geen zin, die beveiliging zit er in om ervoor te zorgen dat de temperaturen in de kasten niet boven de 30 graden uitkomt. James leg dit eens even nuchter uit. | |
James1988 | donderdag 2 juli 2015 @ 23:48 |
Ik ben een softwareontwikkelaar, geen sysadmin die serveradmins inricht, dus ik zit er vast naast. Maar als de airco niet voldoende koelen (omdat het systeem het vermogen niet kan leveren) worden de servers in die kasten te warm waardoor ze slechter gaan presteren of ook gaan uitschakelen. Denk ik ![]() | |
DeaDLocK2K | donderdag 2 juli 2015 @ 23:49 |
Ondertussen heb ik mijn nuchterheid iets hervonden; De lucht die op de servers geblazen wordt, is zo warm dat er niet meer gekoeld wordt maar verwarmd. Dus inderdaad dat ja. | |
James1988 | donderdag 2 juli 2015 @ 23:50 |
Woohoo ik ben niet helemaal dom ![]() | |
dennistd | donderdag 2 juli 2015 @ 23:53 |
Ah, op die manier. Ik dacht dat anders de onderdelen van de airco zouden beschadigen vanwege een te hoge inlaat-temperatuur, en dat ie daarom vanzelf afsloeg. | |
DeaDLocK2K | donderdag 2 juli 2015 @ 23:57 |
Dat is wel een gevolg trouwens. Eentje die tegenwoordig volautomagisch is omdat er geen RJ11 kabeltjes meer zijn die een server zeggen dat 'ie uit moet als het te warm wordt. | |
Prins_Pils | vrijdag 3 juli 2015 @ 00:16 |
Blikseminslag Deventer-Apeldoorn. Kon je op wachten, gaat flink tekeer hiero ![]() Edit: bomen op het spoor bij Teuge, door de bliksem. [ Bericht 5% gewijzigd door Prins_Pils op 03-07-2015 00:39:55 ] | |
_serial_ | vrijdag 3 juli 2015 @ 00:19 |
Sproeier op het dak tegen de dakunit aanlaten sproeien dus ![]() | |
Dr_Flash | vrijdag 3 juli 2015 @ 06:24 |
Nou, dan moeten we er maar mee leren leven he ![]() | |
WhiteJoker | vrijdag 3 juli 2015 @ 07:49 |
Bron: De Stentor | |
Dr_Flash | vrijdag 3 juli 2015 @ 08:02 |
Dus daarom vielen de treinen van 6:32 naar Den Haag en 6:48 naar Enkhuizen uit... | |
DriekOplopers | vrijdag 3 juli 2015 @ 08:02 |
Dat preventief ruimen van treinseries. Dat is niet preventief. Materieeltekort door hoge defectenstand! http://voorbeterov.nl/trein | |
Dr_Flash | vrijdag 3 juli 2015 @ 08:03 |
Het lijstje wordt inmiddels wat langer: 8647 geen airco 8653 geen airco 8662 geen airco 8675 beperkt airco 9516 geen airco. Maar even een USB-ventilatortje in de tas gestopt vanoggel. | |
Dr_Flash | vrijdag 3 juli 2015 @ 08:07 |
Hoe dan ook: Onvermogen. | |
Dr_Flash | vrijdag 3 juli 2015 @ 08:10 |
En die geweldige tot september durende koffie-actie van de Kiosk kampt ook met chronisch materieeltekort. Kennelijk is het drukken van spaarkaarten en zegeltjes al teveel gevraagd. | |
DeaDLocK2K | vrijdag 3 juli 2015 @ 08:12 |
Nee, die Kioskmedewerkers in Deventer zijn een categorie dommer dan in overige plaatsen. In Zwolle en overige plaatsen is er een intelligentere teamleider en kunnen ze bestellingen wél doen, daar zijn dus nog kaartjes in overvloed. | |
b2py | vrijdag 3 juli 2015 @ 08:15 |
Ik hoor het al, ik moet straks het ICM naar Schiphol pakken ![]() | |
Fred | vrijdag 3 juli 2015 @ 09:04 |
9413 ook niet | |
Fred | vrijdag 3 juli 2015 @ 09:06 |
De conducteur van deze SLT heeft zijn roeping als voice over gemist. Hij doet met veel enthousiasme het werk van de computerstem bij het wegrijden na een stop. | |
Peterselieman | vrijdag 3 juli 2015 @ 09:14 |
Reizigers zijn verder vervoerd met een Arriva-trein http://www.omroepgelderla(...)llo-machinist-gewond | |
Dr_Flash | vrijdag 3 juli 2015 @ 10:01 |
er schijnt een levertijd van drie weken op te zitten ![]() | |
DeaDLocK2K | vrijdag 3 juli 2015 @ 10:08 |
Ja en een slimme Kioskmedewerker die vraagt aan een railcateringmiep die komt bijvullen of ze even een stapel uit Utrecht of Anusfoort of weetikveelwaar willen meenemen. Maar ze werken natuurlijk niet voor niets bij de Kiosk. | |
b2py | vrijdag 3 juli 2015 @ 10:12 |
Denk je, ik ga op tijd naar het station om af te koelen in de trein, staat de trein gewoon dood langs het perron. Als ze nou even de trein aanslingeren... | |
DeaDLocK2K | vrijdag 3 juli 2015 @ 10:14 |
Defecte trein joh. | |
b2py | vrijdag 3 juli 2015 @ 10:16 |
Geactiveerd zojuist, volle kracht blazen die handel! ![]() | |
Dr_Flash | vrijdag 3 juli 2015 @ 10:21 |
Valt niet mee he, journalistiek ![]() | |
b2py | vrijdag 3 juli 2015 @ 10:23 |
Op nu.nl staat dat er eerst melding was van 35 reizigers maar dat het er 19 bleken te zijn. | |
DeaDLocK2K | vrijdag 3 juli 2015 @ 10:23 |
Windesheim gok ik. | |
DeaDLocK2K | vrijdag 3 juli 2015 @ 10:23 |
En Apeldoorn en Deventer hadden ze gewoon eventjes verwisseld? | |
Prins_Pils | vrijdag 3 juli 2015 @ 10:30 |
Hoe kun je Deventer ![]() ![]() | |
b2py | vrijdag 3 juli 2015 @ 10:34 |
Oh dat was me niet eens opgevallen ![]() | |
b2py | vrijdag 3 juli 2015 @ 10:38 |
Mooi man, Almelo en Hengelo helemaal vol met werkmaterieel ![]() | |
Mr_Klaasje | vrijdag 3 juli 2015 @ 10:42 |
Beton: fapfap | |
Erno-BE | vrijdag 3 juli 2015 @ 11:00 |
Was gisteren bij RTL Nieuws of Editie NL een documantaire over de uitval van treinen bij dit weer. Ik heb er wel wat kritiek op. Allereerst wordt er een vergelijking gegeven met Italië, waarom daar de treinen wel rijden. Dat is gewoon een valse vergelijking. Allereerst zijn daar deze temperaturen normaal, terwijl het hier uitzonderlijk is. Daarnaast rijden er daar veel minder treinen. Echt man, wij hebben als land heel goed spoorvervoer en toch wordt al altijd geklaagd over blaadjes (hefst), sneeuw en ijs (winter) en hitte (zomer) waardoor de treindienstregeling niet goed werkt. Dat van die blaadjes is volgens mij al haast opgelost, maar de hitte is gewoon uitzonderlijk en daar kan men niks aan doen. En trouwens, in Nordrhein-Westfalen was er eveneens veel vertraging en uitval van treinen. Daar is het niets anders. | |
b2py | vrijdag 3 juli 2015 @ 11:05 |
Ik vraag me af waar de OBIS van dit stel aan gekoppeld zit, de tijd op dat ding loopt 6 minuten achter.. | |
GlennQuagmire | vrijdag 3 juli 2015 @ 11:10 |
In Italie wordt de rails ook wit geverfd ![]() | |
JDude | vrijdag 3 juli 2015 @ 11:16 |
Zet hier een paar spoorfappers langs de baan dan, is het ook zo wit. | |
GlennQuagmire | vrijdag 3 juli 2015 @ 11:37 |
![]() ![]() | |
Peterselieman | vrijdag 3 juli 2015 @ 11:55 |
Stukje over zelfdoding op het spoor en hoe machinisten hiermee om gaan: http://rtvnoord.nl/artikel/artikel.asp?p=151074 | |
b2py | vrijdag 3 juli 2015 @ 12:10 |
Arriva gaat ook uitdunnen tussen Gorinchem en Dordrecht aankomende zaterdag vanwege de verwachte hitte. http://www.arriva.nl/nieu(...)ng-merwedelingelijn/ | |
James1988 | vrijdag 3 juli 2015 @ 14:09 |
NS Spooraansluitingen wordt overgenomen door Strukton. http://www.railjournal.co(...)ary.html?channel=527 | |
Dr_Flash | vrijdag 3 juli 2015 @ 16:19 |
fack, geen treinen tussen Ede en Arnhem ![]() | |
derLudolf | vrijdag 3 juli 2015 @ 16:21 |
Wat doe jij daar dan? Jij reis toch via Apeldoorn-Deventer toch? | |
Frozen-assassin | vrijdag 3 juli 2015 @ 16:21 |
Machinist heeft hitteverlof genomen | |
derLudolf | vrijdag 3 juli 2015 @ 16:24 |
In NL heb ik ook wel eens witte (of waarschijnlijk was het ooit als wit brdoeld) spoorstaven gezien. | |
Litpho | vrijdag 3 juli 2015 @ 16:49 |
Er zijn voldoende treinen, maar toch rijden we minder of korten we treinen in ![]() | |
Dr_Flash | vrijdag 3 juli 2015 @ 16:58 |
Nu wel ja. Kippensmurf X Pimpel. Weer eens wat anders hè ![]() | |
Dr_Flash | vrijdag 3 juli 2015 @ 17:46 |
Oh, in Amersfoort is het ook een puinhoop. Geen pimpel maar die van een kwartier eerder, die 22 minuten later gaat. Whatever | |
Dr_Flash | vrijdag 3 juli 2015 @ 17:54 |
Heeel geloofwaardig ![]() | |
Erno-BE | vrijdag 3 juli 2015 @ 18:50 |
Er staat anders nog een hoop DDM in Nijmegen, maar dat spul dient eerst gereactiveerd te worden. Overigens was er vandaag niet zo heel veel storingen. | |
Erno-BE | vrijdag 3 juli 2015 @ 18:52 |
Nog een vraag: is het verstandig om aanstaande zondag ivm het weer en verstoringen een dag in Duitsland met de trein te reizen of is het verstandiger om overmorgen thuus te blijven? | |
Yreal | vrijdag 3 juli 2015 @ 18:57 |
Kut banner van eurostar. Nu 1 euro Brussel -> Londen !!! Ja voor kinderen... ![]() | |
Blistering | vrijdag 3 juli 2015 @ 18:57 |
Interessant. Ik vernam vandaag nog dat de persoon die afgelopen dinsdag achter mijn werk is gesprongen een jongen was die zijn examen niet had gehaald. Collega van mij had hem zien liggen. Althans, wat er nog van hem over was. ![]() | |
_serial_ | vrijdag 3 juli 2015 @ 19:04 |
Ja echt sneu is dat, verplaatsen in motieven van springers is onmogelijk, maar je zou toch denken dat het niet halen van je examen niet het einde van de wereld is ![]() | |
Dr_Flash | vrijdag 3 juli 2015 @ 20:00 |
Nee op zich niet, maar er kan van alles spelen he. Je weet bijvoorbeeld nooit wat druk vanuit huis met iemand doet. | |
_serial_ | vrijdag 3 juli 2015 @ 20:23 |
nee precies, dat is ook zo, ik hoor die verhalen ook wel eens van leraren in mijn omgeving, dat sommige ouders de lat te hoog leggen, en een mindere prestatie niet accepteren.... blijft hoe dan ook treurig. | |
Peterselieman | vrijdag 3 juli 2015 @ 20:25 |
Die ouders zijn meer met zichzelf bezig dan dat ze om hun kinderen geven ... | |
Litpho | vrijdag 3 juli 2015 @ 20:54 |
In alle eerlijkheid, ondanks dat ik de afgelopen twee dagen iedere keer maar de halve treinlengte had paste het wel met het aantal passagiers én werkte de airco iedere keer. Dus ik mag niet klagen, maar ja, je moet wat met je Nederlands geboorterecht. | |
ZwarteKater | vrijdag 3 juli 2015 @ 20:58 |
Trein uitgevallen door die storing tussen Hollywood en Weesp. Volgende trein staat al bijna 20 min stil op Amersfoort ri Utrecht wachtend op een machinist. Hier vrijwilligers? :p Die overstap in Utrecht ri Schiphol kan ik ook al vergeten. | |
Dr_Flash | vrijdag 3 juli 2015 @ 21:06 |
Mazzel. Ik heb mijn deel van de hinder wel in ontvangst mogen nemen hoor ![]() | |
DeaDLocK2K | vrijdag 3 juli 2015 @ 21:40 |
Het viel mij op dat er geen DDZ meer reed in de IC Zwolle-Roosendaal sinds dinsdag en ik heb één VIRM met kapotte airco gehad. | |
James1988 | vrijdag 3 juli 2015 @ 21:46 |
Ik heb eerder deze week de combinatie DDZ-6+DDZ-4 zien rijden in een IC van Venlo naar Den Haag. Ongetwijfeld voor strandgasten uit Duitsland ![]() | |
greavy | vrijdag 3 juli 2015 @ 21:54 |
De railcatering gaat deze zomer bij temperaturen boven de 28 graden standaard geen koffie en thee verkopen in de trein na 11:00 in de ochtend. Men loopt dan met de "ijstassen", en verkoopt alleen koude dranken en andere versnaperingen. | |
Dr_Flash | vrijdag 3 juli 2015 @ 21:59 |
Dat, al had ik veel meer virms met geen airco. Zag eerder vanavond zelfs ene 1700 met DDAR op de IC Zwolle - Roosendaal zitten. Aan het ijzer ligt het dus niet, denk ik dan ![]() | |
Peterselieman | vrijdag 3 juli 2015 @ 22:11 |
De Kuilexpress | |
greavy | vrijdag 3 juli 2015 @ 22:18 |
Op Facebook komt er veel geklaag bij over het DDAR, en de roep om ze met deze temperaturen niet in te zetten. MAT, SGM zou dan ook uit dienst moeten zeker? Een foto die voorbij kwam met de temperatuur vanmiddag: ![]() Ja, het is heet... En ja, iedereen zou nu airco willen..... [ Bericht 6% gewijzigd door greavy op 03-07-2015 22:25:20 ] | |
derLudolf | vrijdag 3 juli 2015 @ 22:27 |
Nou, ik heb mee ook wel es heel slecht gevoeld in een Plan V toen het bloedheet was. Ik was erg blij dat ik toen kon zitten. Opzichte moet inzet van dat materiaal geen probleem zijn, maar laten ze zorgen dat er dan water wordt uitgedeeld. | |
DriekOplopers | vrijdag 3 juli 2015 @ 22:36 |
De NS schijnt glashard te ontkennen dat ze materieelproblemen hebben. ![]() | |
DeaDLocK2K | vrijdag 3 juli 2015 @ 22:39 |
"Schijnt"? | |
derLudolf | vrijdag 3 juli 2015 @ 22:39 |
Misschien aan de mDDM? ![]() | |
Peterselieman | vrijdag 3 juli 2015 @ 22:43 |
Ze hebben een reizigersoverschot. Dat is heel iets anders | |
Blistering | vrijdag 3 juli 2015 @ 22:47 |
We gaan het morgen meemaken. 10 euro op dat het helemaal de soep inloopt rond Utrecht. | |
ziggyziggyziggy | vrijdag 3 juli 2015 @ 22:48 |
Extragratis tip: Als je nou gewoon een linkje plaatst van een artikel waaruit dat blijkt, komt het minder over als stemmingmakerij. | |
Fixers | vrijdag 3 juli 2015 @ 22:51 |
We zullrn zien. Ik moet einde van de middag naar Rotterdam, normale route is over Utrecht. Maar als het heibel ís kan ik ook via Amsterdam. En als de poep echt de ventilator raakt blijf ik thuis... | |
bork | vrijdag 3 juli 2015 @ 22:54 |
Wie o wie zei dat ik voor het lapje werd gehouden of/en met een kluitje het riet werd ingestuurd m.b.t. de DB Navigator app? Ik en o.a. Dennis vonden het vervelend dat je automatisch de engelse versie kreeg wanneer je niet een telefoon/tablet met originele Duitse instellingen had. Ik had daarop gereageerd en tada! Ik kreeg een reactie en in de nieuwe versie kan je zelf je taal kiezen: eat your hart out pussies. DB rulez! | |
DeaDLocK2K | vrijdag 3 juli 2015 @ 22:56 |
Dus dankzij jullie houden ze zich niet meer aan standaard Nnogwatnogwat? ![]() | |
derLudolf | vrijdag 3 juli 2015 @ 22:59 |
Daar durf ik het koude kistje Krombacher dat hier in de koelkast ligt ook wel op in te zetten Ich gehe gleich die neuen Version herunterladen! | |
Litpho | vrijdag 3 juli 2015 @ 23:04 |
En dat er al voor de middag niets meer terecht is gekomen van de extra treinen. | |
bork | vrijdag 3 juli 2015 @ 23:06 |
Und marsch! Schnell! | |
Erno-BE | vrijdag 3 juli 2015 @ 23:08 |
Mijn advies is om morgen niet met de trein te reizen als dat niet strikt noodzakelijk is, ik vrees ook voor veel chaos op het spoor. | |
Dr_Flash | vrijdag 3 juli 2015 @ 23:08 |
De NS schijnt een incapabele mongolenbende te zijn die misleiding tot hoogste kernwaarde heeft gebombardeerd. | |
DriekOplopers | vrijdag 3 juli 2015 @ 23:12 |
Dank. Punt is: toen ik dit tikte, had ik alleen telefonisch van een journalist gehoord dat NS ontkende. Pas later zag ik het stukje op treinreiziger.nl. | |
derLudolf | vrijdag 3 juli 2015 @ 23:13 |
Jawahl Herr Obersturmbannführer! Hat ich schon gemacht! Ik moet keer op keer lachen hoe hij het weet samen te vatten. Maar eigenlijk is het in en in triest. | |
ziggyziggyziggy | vrijdag 3 juli 2015 @ 23:13 |
Oh, staat het daar? Dat wist ik niet en ik doelde ook niet specifiek op die site. | |
Dr_Flash | vrijdag 3 juli 2015 @ 23:19 |
Serieus, waarom ZEG je als NS niet gewoon "onze treinen kunnen niet tegen extreme hitte, jammerdebammer poepchinees"? ![]() Maak je net zo'n kutfiguur, maar ben je tenminste eerlijk. Nu maak je net zo'n kutfiguur, EN ben je een leugenaar. Hoe kon dat een beter idee lijken? ![]() | |
Kansenjongere | vrijdag 3 juli 2015 @ 23:25 |
Als de NS eerlijk is, is direct duidelijk dat ze niet voldoen aan de afspraken die overeen zijn gekomen bij het verlenen van de concessie. Wellicht hoopt men met liegen en draaien pijnlijke gevolgen te voorkomen. | |
dennistd | vrijdag 3 juli 2015 @ 23:25 |
Goed nieuws, hoewel ik voor de telefoon (geroot) inmiddels een andere oplossing gevonden had (aparte telefooninstellingen per app). | |
DeaDLocK2K | vrijdag 3 juli 2015 @ 23:30 |
Waarom maakt je dat een kutfiguur, waarom zou je zoveel extra geld uitgeven voor die twee keer in je leven dat zoiets gebeurt? | |
DriekOplopers | vrijdag 3 juli 2015 @ 23:30 |
Dat de praatjes van NS over "geen materieeltekort" niet kloppen, gaan we nog glashard aantonen.. Qua Utrecht: lullig voor de gedupeerde reizigers, maar de puinhoop kan mij niet groot genoeg worden. Dan staan we als land eens internationaal voor lul. Misschien dat dat eindelijk de boel eens in beweging krijgt. Op de Plesmanweg, aan het Moreelsepark en en op de Laan van Puntenburg. | |
Kansenjongere | vrijdag 3 juli 2015 @ 23:34 |
Ik krijg de indruk dat het aantal keren dat de NS de dienstregeling aanpast vanwege zogenaamd extreem weer de afgelopen jaren explosief gestegen is waardoor het tegenwoordig zo vaak gebeurt dat je nauwelijks nog van een extreme situatie kunt spreken. | |
Erno-BE | vrijdag 3 juli 2015 @ 23:37 |
Waar slaat dit op? Het gras bij de buren (DB) is echt niet groener. Daar vallen de treinen ook uit bij 35+ graden celcius en ook daar rijden treinen zonder airco (n-wagen, oude dubbeldekker, br628). Ik hoop dat het morgen meevalt, maar ik vrees het ergste. Temperaturen boven de 35 graden celcius zijn uitzonderlijk voor Nederland en daarop is het spoor niet voorbereid em hoeft normaliter ook niet op voorbereid worden | |
Dr_Flash | vrijdag 3 juli 2015 @ 23:37 |
Ja, ik probeerde ook onvoldoendes te verzwijgen toen ik 7 was. Maar dit is de grote-mensenwereld niewaar? Ze weten heel goed de tarieven elk jaar te verhogen, ze weten heel goed de hele wereld een zwaar mismaakt traiefsysteen door de strot te duwen wat niemand wil, ze weten heel goed te frauderen met aanbestedingen, ze weten heel goed willens en wetens absurde bedragen voor HSL-concessies te bieden ze weten heel goed te liegen, bedriegen en misleiden met echt ALLES, van reisinformatie tot materieelinzet. Hoe veel gekker moet het nog worden? | |
derLudolf | vrijdag 3 juli 2015 @ 23:38 |
Ik denk niet dat het veel verschil maakt/of je er op TV iets van merkt dat veel mensen met de trein zijn gestrand. Als ik er heen had gewild met de trein had ik deze week wel wat anders geregeld qua vervoer. | |
Kansenjongere | vrijdag 3 juli 2015 @ 23:39 |
Als jouw ouders en leraren je elke keer dat jij beterschap beloofde een aai over de bol en een nieuwe spelcomputer gaven was je er misschien ook nog jaren mee doorgegaan. Zolang dat de reactie van de politiek is, verwacht ik dan ook geen enkele verandering. | |
bork | vrijdag 3 juli 2015 @ 23:40 |
Dat gaat wel ver! ![]() | |
Dr_Flash | vrijdag 3 juli 2015 @ 23:40 |
Liegen is gratis, de waarheid vertellen ook. Kies maar ![]() | |
Dr_Flash | vrijdag 3 juli 2015 @ 23:40 |
Wit geeft het op ![]() | |
dennistd | vrijdag 3 juli 2015 @ 23:41 |
Ik begon me steeds meer te ergeren aan een app van de Deutsche Bahn in het Engels... Dit heb ik er voor gebruikt: http://repo.xposed.info/m(...)sed.mods.appsettings | |
DeaDLocK2K | vrijdag 3 juli 2015 @ 23:42 |
Wat een goeie vergelijking ![]() ![]() | |
Dr_Flash | vrijdag 3 juli 2015 @ 23:42 |
Gaat ook niet werken. Wijzen ze meteen naar Duitsland met hun achterlijke staakdebielen, en hun zogenaamde werkzaamheden bij Dinslaken die tot de derdevolgende IJstijd duren. En naar België waar een brand in een seinhuis in Herentals uiteindelijk de treinenloop voor een jaar of 3 gehinderd heeft of wat was het. | |
DeaDLocK2K | vrijdag 3 juli 2015 @ 23:42 |
Oh nee, over het lieggedeelte ben ik het helemaal met je eens hoor! | |
bork | vrijdag 3 juli 2015 @ 23:43 |
Die is wel handig, thx ![]() | |
Dr_Flash | vrijdag 3 juli 2015 @ 23:43 |
Dat bedoelde ik ook idd ![]() | |
Erno-BE | vrijdag 3 juli 2015 @ 23:45 |
Het buitenland doet het geen haar beter, misschien wel met betrekking tot tariefintegratie en aanbestedingen maar die hebben weer andere mankementen waar Nederland beduidend beter in scoort, oa frequenties en punctualiteit. Het is allemaal kommer en kwijl bij de NS | |
Peterselieman | vrijdag 3 juli 2015 @ 23:45 |
zolang je damt op een schaakbord en schaakt op een dambord wordt het nooit wat. | |
Dr_Flash | vrijdag 3 juli 2015 @ 23:46 |
Ik schaak op een schaakbord, en bij vlagen best aardig ![]() | |
Peterselieman | vrijdag 3 juli 2015 @ 23:47 |
i know, maar de politici kunnen die borden niet uit elkaar houden. Dat is een groot probleem | |
DeaDLocK2K | vrijdag 3 juli 2015 @ 23:47 |
Bij vlagen? Je had iets met informatica moeten gaan doen man. | |
Dr_Flash | vrijdag 3 juli 2015 @ 23:48 |
Kan me geen ene tieves schelen hoe het in het buitenland gaat. Als ik maandag om half zeven het perron op loop en zie dat ik WEER niet om 8 uur op mijn werk kan zijn, dan zal het me echt de gesmeerde bliksem rotten of er in Oostenrijk een ICE wel op tijd is. Dat is gewoon totale onzin, irrelevant en geen argument. Hou daarmee op. | |
DeaDLocK2K | vrijdag 3 juli 2015 @ 23:49 |
Ik vind het vooral grappig dat hij het op ieder forum probeert. | |
Erno-BE | vrijdag 3 juli 2015 @ 23:52 |
Blijkbaar ontbreekt er een realiteitsbesef bij je. De NS wil ook graag dat er conform de dienstregeling gereden wordt, maar door externe omstandigheden ook wel overmacht genoemd zoals extreem hoge temperaturen (boven de 35 graden celsius) lukt dat eenmaal niet altijd. Daar kan niemand wat aan doen, behalve god. | |
Prins_Pils | vrijdag 3 juli 2015 @ 23:54 |
![]() ![]() | |
Dr_Flash | vrijdag 3 juli 2015 @ 23:54 |
Dat punt vond ik te goedkoop om aan te vallen ![]() | |
Peterselieman | vrijdag 3 juli 2015 @ 23:55 |
Als jij vier banden onder jouw auto nodig hebt en de bandenboer heeft er maar drie, dan zeg je doe mij die drie maar en ik rij wel op drie wielen verder? | |
Dr_Flash | vrijdag 3 juli 2015 @ 23:55 |
Jij wilt in mijn signature he? | |
Erno-BE | vrijdag 3 juli 2015 @ 23:59 |
Ik wil hier een serieuze discussie voeren. Ik vind: NS is geen slechte vervoerder en je kunt de NS niet overal de schuld aan geven. | |
Kansenjongere | zaterdag 4 juli 2015 @ 00:01 |
Wat je vindt moet je naar de politie brengen. | |
Dr_Flash | zaterdag 4 juli 2015 @ 00:01 |
Mag je vinden, zo'n hippieland is dit ook wel weer. | |
DeaDLocK2K | zaterdag 4 juli 2015 @ 00:03 |
Ik ben goedkoper dan goedkoop, ik ben gratis. | |
bork | zaterdag 4 juli 2015 @ 00:03 |
Kloon van Klaasje denk ik dan ![]() | |
James1988 | zaterdag 4 juli 2015 @ 00:03 |
Eens, NS is ook geen slechte vervoerder. Maar ze maken zich er soms wel te gemakkelijk vanaf, en gaan bijzonder ver in hun pogingen om concurrenten buiten de deur te houden. Zelfs SNCF zou niet zo ver gaan als wat NS in Limburg heeft geflikt. | |
#ANONIEM | zaterdag 4 juli 2015 @ 00:03 |
NS heeft het over "on-Nederlandse" temperaturen, maar in Nederland is toch pakweg alles tussen de +40 en -20 enigszins te verwachten? Het klinkt alsof NS materieel bestelt dat bewust uit kostenoverwegingen slechts is berekend om 360 dagen in het jaar te functioneren, maar de gevolgen daarvan zijn dan natuurlijk eigen schuld en geen overmacht. | |
bork | zaterdag 4 juli 2015 @ 00:04 |
Amen | |
Prins_Pils | zaterdag 4 juli 2015 @ 00:04 |
Nee. Echt niet ![]() | |
Consilium | zaterdag 4 juli 2015 @ 00:05 |
De NS heeft altijd wel een reden waarom het niet is gelukt. Ze hebben in elk geval een grote fantasie bij de communicatie afdeling. Jammer, dat dit niet hun werkelijke werk betreft. | |
Erno-BE | zaterdag 4 juli 2015 @ 00:06 |
Kijk daar heb je wel gelijk in, maar sommigen als Fles zien de NS als een soort boeman dat alles bewust fout doet. | |
Dr_Flash | zaterdag 4 juli 2015 @ 00:06 |
Deel je kontje achter het station ![]() | |
James1988 | zaterdag 4 juli 2015 @ 00:07 |
"Lekker werken doe je achter het station" ![]() | |
Consilium | zaterdag 4 juli 2015 @ 00:07 |
Overigens iemand enig idee of deze plan V nog hersteld gaat worden? http://www.destentor.nl/r(...)ist-gewond-1.5051953 | |
Erno-BE | zaterdag 4 juli 2015 @ 00:07 |
Maar 4 juli 2015 is eigenlijk gewoon een bijzonder ongelukkige loop van omstandigheden, extreem weer en een groot internationaal sportevenement | |
Peterselieman | zaterdag 4 juli 2015 @ 00:09 |
hangt er vanaf wat en hoeveel er stuk is | |
Kansenjongere | zaterdag 4 juli 2015 @ 00:10 |
En hoelang was al bekend dat dat groot internationaal sportevenement op die dag plaats zou vinden? | |
Erno-BE | zaterdag 4 juli 2015 @ 00:10 |
OHIH: R-K OVNL: Erno-BE/Berk-24 Somda: Berk24 (maar hier post ik vrijwel nooit) | |
Peterselieman | zaterdag 4 juli 2015 @ 00:10 |
op beide kun je voorbereid zijn. Het is niet zo dat de Tour aan komt waaien en zowel het materieel als het spoor zou bestand moeten zijn tegen een paar warme dagen | |
Erno-BE | zaterdag 4 juli 2015 @ 00:10 |
Maar niet met 35+ graden celcius | |
DeaDLocK2K | zaterdag 4 juli 2015 @ 00:12 |
Daar geloof ik echt geen kut van ![]() | |
James1988 | zaterdag 4 juli 2015 @ 00:12 |
Binnen redelijke marges, ja. In dat kader lezenswaardig: Getting hot and bothered – Why the railway doesn’t like high temperatures | |
James1988 | zaterdag 4 juli 2015 @ 00:13 |
SNCF hoeft het niet te doen, want de vakbonden gooien de boel toch wel plat. ![]() | |
Kansenjongere | zaterdag 4 juli 2015 @ 00:13 |
Nee, op 4 juli verwachtten we inderdaad normaliter sneeuwval. O, wacht, dan rijden de treinen ook niet. | |
Erno-BE | zaterdag 4 juli 2015 @ 00:13 |
Het wordt morgen extreem warm (dus niet zomaar warm), echt 100% voorbereiding daarop lukt nooit. Als er toevallig een spoorspatting op een traject naar Utrecht plaatsvindt is dat buitengewoon vervelend maar daar kan niemand wat aan doen, ook NS en ProRail niet. | |
#ANONIEM | zaterdag 4 juli 2015 @ 00:14 |
Het zijn in beginsel twee losstaande dingen. De temperatuur wordt niet hoger door een sportevenement en er komen ook niet meer treinreizigers door een hogere temperatuur. | |
Dr_Flash | zaterdag 4 juli 2015 @ 00:14 |
wrsl niet. Al is een raampje zo gezet natuurlijk | |
James1988 | zaterdag 4 juli 2015 @ 00:15 |
Roep dat maar niet te hard, zie de route (Duitsland -) Venlo - Den Haag ![]() | |
DeaDLocK2K | zaterdag 4 juli 2015 @ 00:15 |
Ik zou hem naar HKS brengen ![]() | |
DriekOplopers | zaterdag 4 juli 2015 @ 00:16 |
Nee, de NS is heus niet de slechtste vervoerder van de wereld. Wel is het bijzonder, dat ze telkens door belachelijke beslissingen, gelieg en gedraai de bietenbrug opgaan. Daarmee zetten ze zichzelf te kakken, jagen ze de reizigers weg en helpen ze het imago van het OV om zeep. En dat met een hele etage PR- en voorlichtingsvolk. Best knap. | |
Dr_Flash | zaterdag 4 juli 2015 @ 00:16 |
nul smoes is tegenwoordig genoeg om een plan V af te voeren, dus deze is RIP ja. | |
Erno-BE | zaterdag 4 juli 2015 @ 00:17 |
Temperaturen tot 35 graden celcius zijn gebruikelijk in juli. Daar moet de NS ook mee rekeing houden. Ook dat er wel eens een internationaal sportevenement wordt georganiseerd. Ook de combinatie. Maar, morgen wordt het boven de 35 graden celcius en dat is ongebruikelijk voor Nederland. | |
Dr_Flash | zaterdag 4 juli 2015 @ 00:17 |
Beter gaan die "de mensen die er nooit gebruik van maken" voorlichten. Want juist door DIE mensen schijnt het slechte imago van het OV te komen ![]() | |
DriekOplopers | zaterdag 4 juli 2015 @ 00:19 |
![]() | |
#ANONIEM | zaterdag 4 juli 2015 @ 00:20 |
Het KNMI zegt: Tja, is 36 dagen in ruim 100 jaar nou heel uitzonderlijk of niet? | |
James1988 | zaterdag 4 juli 2015 @ 00:20 |
Nee hoor, de gemiddelde temperatuur voor juli ligt zo'n 10 graden lager. 30+ is echt wel uitzonderlijk. De Tour is dan wel een erg uitzonderlijk sportevenement. Dat sowieso. | |
Peterselieman | zaterdag 4 juli 2015 @ 00:20 |
nee, maar betekent dat dat je maar preventief moet gaan ruimen? Nee, want je weet niet of er iets gebeurt en als er iets gebeurt waar en wanneer het zal zijn. | |
Kansenjongere | zaterdag 4 juli 2015 @ 00:21 |
Volgens weerplaza komt de temperatuur morgen in Utrecht niet boven de 31 graden uit. | |
Erno-BE | zaterdag 4 juli 2015 @ 00:21 |
Maar de HSL en Limburg hebben niks, maar dan ook niks met hitte of Tour de France te maken. Ik hoop gewoon dat morgen alles rijdt en dat er weinig incidenten zijn. | |
Peterselieman | zaterdag 4 juli 2015 @ 00:22 |
het is wel waar En verder leggen ze een zodanige hoge standaard voor zichzelf neer dat gemiddeld goed niet meer goed genoeg is. | |
DeaDLocK2K | zaterdag 4 juli 2015 @ 00:23 |
En dan komt er ook nog supercellvorming aan ![]() | |
#ANONIEM | zaterdag 4 juli 2015 @ 00:24 |
Temperatuurgemiddelden zeggen niet zo heel veel, want temperaturen zijn ook heel wisselend. In een groot deel van Nederland heb je elk jaar gemiddeld zo'n 2 à 4 dagen met 30+, dat is dus zeker wel iets om rekening mee te houden. [ Bericht 0% gewijzigd door #ANONIEM op 04-07-2015 00:24:41 ] | |
James1988 | zaterdag 4 juli 2015 @ 00:26 |
Klopt, maar je hebt ook weken met temperaturen die niet boven het vriespunt uitkomen en die soms zelfs zakken tot onder -10. En ook daar moet je weer rekening mee houden. ![]() Neemt niet weg dat ik geen voorstander ben van preventief schrappen 'om erger te voorkomen': je zadelt reizigers op met minder treinen (en dus langere reistijden) terwijl je helemaal niet zeker weet dát het nodig is. | |
Prins_Pils | zaterdag 4 juli 2015 @ 00:27 |
Nu zeiken we, maar als er wél volop gereden wordt en de pleuris breekt uit zeiken we ook.Het is nooit goed ![]() | |
Kansenjongere | zaterdag 4 juli 2015 @ 00:29 |
Volgens mij heeft "preventief schrappen 'om erger te voorkomen'" bij de NS nog nooit gewerkt. Optie 1: Het bleek niet nodig, de treinen zijn ten onrechte geschrapt. Optie 2: Erger kon niet worden voorkomen, bij de eerste tegenslag viel ook de aangepaste dienstregeling direct om. | |
#ANONIEM | zaterdag 4 juli 2015 @ 00:30 |
Dat is waar. En als de NS zegt van, okee, dan maken we van heel Nederland één groot metronet met een rondje rond de kerk, vaste corridors en geen cross-platform-overstaps zodat elke lijn op elk knooppunt kan keren in noodgevallen, dan is het (uiteraard) ook weer niet goed. | |
James1988 | zaterdag 4 juli 2015 @ 00:30 |
Als de pleuris uitbreekt zeiken we als duidelijk is dat het aan een logistieke janboel ligt. Een IC van Amsterdam naar Dordrecht die niet kan rijden omdat de conducteur uit Eindhoven moet komen en de machinist uit Amersfoort, dat soort gedoe. We zeiken niet als een vrachtwagen de bovenleiding stuktrekt (nouja, we zeiken wel op de chauffeur) en ook niet als bliksem een relaishuis sloopt. | |
DeaDLocK2K | zaterdag 4 juli 2015 @ 00:33 |
Er wordt wel erg vaak gezeken voordat er een aanwijsbare oorzaak is. | |
ZwarteKater | zaterdag 4 juli 2015 @ 00:38 |
Ik snap dat sommigen misschien kosten op de VIRM of er zeeziek van worden, maar om nu een hele fucking coupe onder te kotsen... Zit nu boven, ruik het nog steeds. | |
James1988 | zaterdag 4 juli 2015 @ 00:38 |
Ga dan een bak verder zitten, lambal ![]() | |
DeaDLocK2K | zaterdag 4 juli 2015 @ 00:40 |
Ik had er vanmiddag een waar een fijne diarreelucht uit de volgende bak kwam als de tussenschuifdeuren opengingen <# | |
James1988 | zaterdag 4 juli 2015 @ 00:43 |
Ik ging een keer ergens zitten en wilde een papiertje weggooien. Er hing al een nare lucht, toen ik het prullenbakje opendeed trof ik een poepluier aan... ![]() | |
Kansenjongere | zaterdag 4 juli 2015 @ 00:44 |
Ik had vanmiddag een VIRM waar een bak compleet onder water leek te staan. Wellicht hadden ze hem in verband met de hitte als zwembad ingericht. | |
Dr_Flash | zaterdag 4 juli 2015 @ 00:53 |
ik sta morgen in de Metro waarschijnlijk. Ben sneakysneaky gefotografeerd door een meid met grote tieten die mijn powerbank + USB-ventilator in de kippensmurf eigenlijk wel lachen vond. Stay tuned ![]() | |
DeaDLocK2K | zaterdag 4 juli 2015 @ 01:12 |
Is er weer een zaterdagmetro? | |
James1988 | zaterdag 4 juli 2015 @ 01:13 |
Eigenlijk is dat ook een bizar slim idee. Pluspunten als je powerbank een zonnecel heeft ![]() | |
Dr_Flash | zaterdag 4 juli 2015 @ 01:15 |
Neuh niet nodig ![]() ![]() | |
James1988 | zaterdag 4 juli 2015 @ 01:16 |
Ohja, dat werkt ook wel ja ![]() | |
Dr_Flash | zaterdag 4 juli 2015 @ 01:19 |
Of anders maandag. Kijken er nog echt mensen naar ook ![]() | |
James1988 | zaterdag 4 juli 2015 @ 01:20 |
Fles in de krant, Fles op tv, Fles is overal ![]() | |
James1988 | zaterdag 4 juli 2015 @ 01:20 |
En dit draadje is vol. Hier, een anaalplaat: ![]() |