ziggyziggyziggy, mag je de schuld geven van vertraging in het Noorden. Dr_Flash, Grootste AnsaldoBredaFanBoy met Zugzwang van de Lage Landen. Scarlet_Dragonfly, random betweter die een hekel heeft aan OV-chipkaart-haters. James1988, geilt op treinenbouwer Alstom, hogesnelheidstreinen, SNCF en Duitsland. (en Brabant ) Yreal, vindt de infrastructuur/logistiek interessant en wordt sowieso opgewonden van alles met meer dan 1000 pk. greavy, vindt de OV-chipkaart maar niks en ziet i.p.v. het huidige materieel liever overal stoomtreinen rijden. bork, voor alle mooie plaatjes, kloppende info en kindvriendelijke verhalen. Crientj, Ginger, Servexmeisje en inspiratieloos. Eet graag 714's. Darkwing_Duck, der Nahverkehrsprofi. Parijskenner en liefhebber van kleine spoorlanden. Flodder450, Is een keer komen aanlopen en is sindsdien van de partij in deze reeks! b2py, Alcoholist, weersonheilsprofeet en zeurpiet met een spoorhobby. Verliefd op PKP IC. Ireyon, de Baas van Roosendaal, die het wel weet (Brabant ). Peterselieman, PSM voor intimi, voor al uw kruidvatkaartjes over de grens. dennistd, Fantacolist, civiel vervoer. Zug-Chef, Arrivalover die alle badslipperexpressen hekelt JDude, voor overbodige feitjes over parttime-treinforensen in Brabant ( ).
• In dit topic vinden we vrijwel alles interessant wat met rails te maken heeft. Goederentreinen, trams en metro's zijn hier ook allemaal welkom, evenals informatie over vervoersbedrijven en materieelsoorten. Twijfel je of iets in dit topic thuishoort? Plaats het gerust en je merkt het vanzelf wel.
• Afkortingen en nummertjes om o.a. stations en treinen aan te duiden, zijn niet wenselijk. Zo heet station Gvc hier Den Haag Centraal en is trein 3626 gewoon de Intercity van Roosendaal naar Zwolle van 07:50 uur. Treinstelnummers mogen gewoon genoemd worden, maar dan wel graag met materieelsoort erbij vermeld.
• Als je hier komt zeiken op het verkeerde bedrijf, lachen we je uit. Een sein- of wisselstoring is vrijwel nooit de schuld van de Nederlandse Spoorwegen en het uitvallen van een IC Direct is niet de schuld van AnsaldoBreda. Terechte klachten kun je natuurlijk wel altijd hier kwijt.
SPOILER
Om spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.
SPOILER
Om spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.
SPOILER
Om spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.
SPOILER
Om spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.
SPOILER
Om spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.
SPOILER
Om spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.
SPOILER
Om spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.
SPOILER
Om spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.En hier verder! Vanaf nu elk nieuw topic beginnen met frontseinen, en als je de laatste post te pakken hebt wordt een fraaie anaalplaat op prijs gesteld.
Nee, maar dat is de enige sport waarbij het denkbaar is. De superbowl in japan? De marathon van New york in Rotterdam? Of je maakt er een europese rit van of je blijft lekker in knoflook land.
Klopt, buitenlandse start is ontstaan doordat er in '54 een Europa Tour georganiseer zou worden als tegenhanger van de Tour de France. De tour wilde voorkomen dat ze hun status als hét wielerevent zouden verliezen en hebben dus bedacht om in '54 in Amsterdam te starten.
Regel 1: De Scheidsrechter heeft altijd gelijk Regel 2: Als de Scheidsrechter geen gelijk heeft, treedt onmiddellijk regel 1 in werking
Het levert 32 miljoen op heh. Gewoon zo hup de Nederlandse en vooral Utrechtse economie in.
Dat Nederlandse gezeik altijd over wat het allemaal wel niet kost.
Zegt wie? Gaan we 20 mio verdienen aan biertjes op het terras en t-shirts? Bovendien, dan ben je dus gemeenschapsgeld aan het gebruiken om horecabazen te speken. Ook niet echt wenselijk.
Zegt wie? Gaan we 20 mio verdienen aan biertjes op het terras en t-shirts? Bovendien, dan ben je dus gemeenschapsgeld aan het gebruiken om horecabazen te speken. Ook niet echt wenselijk.
Komt vast wel weer terug bij de "Gemeenschap" immers word er ook meer btw betaald wat direct terugvloeit naar de "Gemeenschap". Vergeet daarbij niet dat er geen hotel te vinden meer is Utrecht en dat dat allemaal weer toeristenbelasting oplevert.
Apeldoorn is verder een buitengewoon treurig oord, en ik ben altijd weer blij als ik de trein naar een andere stad kan pakken. Maar goed, geboren en getogen enzo
Science adjusts its views based on what's observed, faith is the denial of observation so that belief can be preserved.
Zegt wie? Gaan we 20 mio verdienen aan biertjes op het terras en t-shirts? Bovendien, dan ben je dus gemeenschapsgeld aan het gebruiken om horecabazen te speken. Ook niet echt wenselijk.
Was laatst een artikel over op nu.nl, zocht het al maar kon het even niet vinden..
Komt vast wel weer terug bij de "Gemeenschap" immers word er ook meer btw betaald wat direct terugvloeit naar de "Gemeenschap". Vergeet daarbij niet dat er geen hotel te vinden meer is Utrecht en dat dat allemaal weer toeristenbelasting oplevert.
Ik lees een raming van 22.3 mio aan opbrengsten vanuit het publiek.
De rest komt dus uit andere zaken. Veel bedrijven hebben sponsorcontracten etc. etc. afgesloten. Maar ik geloof dat jij je mening hierover niet gaat bijstellen
Regel 1: De Scheidsrechter heeft altijd gelijk Regel 2: Als de Scheidsrechter geen gelijk heeft, treedt onmiddellijk regel 1 in werking
Apeldoorn is verder een buitengewoon treurig oord, en ik ben altijd weer blij als ik de trein naar een andere stad kan pakken. Maar goed, geboren en getogen enzo
De rest komt dus uit andere zaken. Veel bedrijven hebben sponsorcontracten etc. etc. afgesloten. Maar ik geloof dat jij je mening hierover niet gaat bijstellen
Ik haal dit uit jouw bron. Daaruit blijkt dat de overheid 10 mio lapt van die 32 mio aan opbrengsten.
Ik haal dit uit jouw bron. Daaruit blijkt dat de overheid 10 mio lapt van die 32 mio aan opbrengsten.
Je hebt helemaal gelijk . Geloof alleen dat die 10 miljoen voor een groot gedeelte wel weer terugvloeit naar de overheid. Bovendien is het niet verkeerd dat de overheid mee investeert als dat voor anderen weer geld oplevert. Maar dit wordt een eindeloze discussie geloof ik.
Regel 1: De Scheidsrechter heeft altijd gelijk Regel 2: Als de Scheidsrechter geen gelijk heeft, treedt onmiddellijk regel 1 in werking
Je hebt helemaal gelijk . Geloof alleen dat die 10 miljoen voor een groot gedeelte wel weer terugvloeit naar de overheid. Bovendien is het niet verkeerd dat de overheid mee investeert als dat voor anderen weer geld oplevert. Maar dit wordt een eindeloze discussie geloof ik.
Kijk even los van dat ik vind dat de tour de france geen plek heeft in Nederland (en wielrennen een flutsport vind) ben ik absoluut voor feestjes in alle soorten en maten. Maarja, gaat het werken? Bovendien schatten ze dit soort dingen altijd veel te positief in. Jij gelooft de overheid nog als ze zeggen dat iets geld gaat opleveren?
Niet verlengen? Ik kan het uiteraard niet voor de andere trajecten zien, maar naar Hoek van Holland wordt er inmiddels met dubbele stellen gereden (dus de sprinters naar Vlaardingen worden gebruikt om de andere treinen te versterken).
Driek, ik ben wel eens in Zwitserland geweest terwijl het frisjes was; de treinen daar (inclusief lokale treinen die meer als een soort tram dienen) reden gewoon (sneeuwschuiver op de voorkant en gaan, door ongeveer een halve meter sneeuw). Ik ben er in de herfst geweest; een stationschef nodigde mij uit een blaadje op de rails te leggen zodat ik kon zien hoe ze er daar op reageren (niet; de treinen rijden dan gewoon). Ik ben er in een hete zomer geweest (en daar is het dan écht heet; tussen de heuvels zonder ook maar een suggestie van een briesje) en de treinen .... reden gewoon.
Onze grootste railsvervoerder grijpt volgens mij élk mogelijk excuus aan om onder de maat te kunnen presteren; dan is het niet hun schuld (en komt hun bonus dus niet in gevaar) maar overmacht.
Ja goed idee, laten we op alle treinen in Nederland sneeuwschuivers zetten en voor een miljard alle gaswisselverwarmingen vervangen door elektrische. En blad is door heel Europa een probleem, ik denk dat Nederland daar als een van de weinige landen heel veel aan doet en ook nog eens op een gigantisch succesvolle manier.
Op donderdag 2 juli 2015 17:08 schreef Darkwing_Duck het volgende: Nu staat er wel op de NS site 'minder sprinters ditdat', maar gaat het probleem dan om de sprinters zelf, of de sprinterdiensten...?
Hoeveel Nederlanders kunnen een SGM van een ICM onderscheiden, denk je?
Mine is the last voice you'll ever hear. Don't be alarmed.
Op donderdag 2 juli 2015 18:21 schreef Viezze het volgende: Als we nou een lobby opstarten om Hoogeveen geheel over te slaan. Die is vast groter dan alle inwoners van Hoogeveen
Ik ben voor.
Science adjusts its views based on what's observed, faith is the denial of observation so that belief can be preserved.
I love tramcars,they go at the proper speed.You can see the world you know.They shake around,people adore them,it's great fun. B.Connolly Wenn Träume sterben...Dann wirst du alt, Du bist dein eigener Schatten nur und du holst dich nicht mehr ein...
Hé Fles hou je stadsgenoten es in bedwang Spotte net 8 ME busjes en een politie touringcar in Emmen. Go Ahead kwam tegen een balletje trappen. Barbaren
Op donderdag 2 juli 2015 19:37 schreef derLudolf het volgende: Hé Fles hou je stadsgenoten es in bedwang Spotte net 8 ME busjes en een politie touringcar in Emmen. Go Ahead kwam tegen een balletje trappen. Barbaren
Dat zeg je maar tegen iemand uit Budapest. Die hun stadsgenoten zijn het. Or well, "fans". Door dat schorem mag er van hier niemand mee naar Hongarije EINDELIJK eens een Europese uitwedstrijd, mag er niemand mee Behalve Über-fan Henk de Haan met zijn vrouw, die voor de gelegenheid interim-bestuurslid gemaakt is
Volgens mij was er bij station Ommen ook een overwegstoring vanmiddag: om 17.17 en 18.17 zat de overweg al dicht, terwijl de trein uit Mariënberg pas om x.15 daar vertrekt, en om x.22 in Ommen aankomt. De overweg lag dus beide keren al dik 4 minuten dicht.
En ja, dat is belangrijk want daardoor kreeg lijn 81 vertraging, en zat ik langer in die snikhete bus
PM mij! Disclaimer: Mijn posts worden geschreven als user, en niet als crew, tenzij dit duidelijk wordt aangegeven
Op donderdag 2 juli 2015 20:34 schreef dennistd het volgende: Volgens mij was er bij station Ommen ook een overwegstoring vanmiddag: om 17.17 en 18.17 zat de overweg al dicht, terwijl de trein uit Mariënberg pas om x.15 daar vertrekt, en om x.22 in Ommen aankomt. De overweg lag dus beide keren al dik 4 minuten dicht.
En ja, dat is belangrijk want daardoor kreeg lijn 81 vertraging, en zat ik langer in die snikhete bus
Het is wat.
Science adjusts its views based on what's observed, faith is the denial of observation so that belief can be preserved.
Op donderdag 2 juli 2015 20:34 schreef dennistd het volgende: Volgens mij was er bij station Ommen ook een overwegstoring vanmiddag: om 17.17 en 18.17 zat de overweg al dicht, terwijl de trein uit Mariënberg pas om x.15 daar vertrekt, en om x.22 in Ommen aankomt. De overweg lag dus beide keren al dik 4 minuten dicht.
En ja, dat is belangrijk want daardoor kreeg lijn 81 vertraging, en zat ik langer in die snikhete bus
Ook Leuk om zelf te besturen. elk jaar zit ik minstens een uur achter het stuur van zo'n grote touringcar . Genieten
Vakantiegevoel diesgek
Koffie uit een plestik mok, getik van de regen op je tent. Met een pleerol onder je arm een grasveld oversteken. DAT is vakantiegevoel. Bussen zijn pure aids.
Op donderdag 2 juli 2015 22:21 schreef derLudolf het volgende: Lol, bus met ZZ kenteken, zijn het zulke dikzakken in Utrecht Kende die categorie alleen van hele zware diepladers en grotere kranen
Groningen heeft ook 3 25-meters en 9 20-meters op ZZ-kenteken rondrijden.
Ik vind die Mercedessen in Utrecht eigenlijk veel lekkerder rijden. Geweldige cabine, erg stil en zeer comfortabele stoel die je kan - kantelen - draaien - verstellen in hoogte - rugleuning kan kantelen - hoofdsteun kan kantelen - stoel krapper of wijder maken - iets in je onderrug kan duwen - iets in je middenrug kan duwen - naar voren en naar achteren kan zetten - twee armleuningen (waarvan je de hoek kan aanpassen)
Nooit geweten dat dat met een stoel kon. Verder kun je het hele dashboard met 1 knop verstellen in hoek, afstand en hoogte.
De besturing van het treinverkeer in Utrecht en omgeving is uitgevallen. Daardoor kunnen er geen treinen rijden van, naar en via Utrecht. Op dit moment is nog zeer weinig aanvullende informatie bekend. Zodra er meer duidelijkheid is melden we dat hier. Wij raden u aan om zo mogelijk uw reis uit te stellen.
Ook morgen rijden hier en daar minder treinen vanwege de hitte.De NS zet na de ochtendspits op zeven trajecten minder Sprinters in,vooral rond Utrecht en Rotterdam en in Noord-Holland.Zo zit er meer 'lucht' in de dienstregeling en kunnen de NS en ProRail beter inspelen op sein- en wisselstoringen en uitval van treinen door de hitte.
Er zit daar echt fundamenteel een steekje los bij die mensjes.