Peterselieman | vrijdag 27 maart 2015 @ 22:02 |
![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() • In dit topic vinden we vrijwel alles interessant wat met rails te maken heeft. Goederentreinen, trams en metro's zijn hier ook allemaal welkom, evenals informatie over vervoersbedrijven en materieelsoorten. Twijfel je of iets in dit topic thuishoort? Plaats het gerust en je merkt het vanzelf wel. • Afkortingen en nummertjes om o.a. stations en treinen aan te duiden, zijn niet wenselijk. Zo heet station Gvc hier Den Haag Centraal en is trein 3626 gewoon de Intercity van Roosendaal naar Zwolle van 07:50 uur. Treinstelnummers mogen gewoon genoemd worden, maar dan wel graag met materieelsoort erbij vermeld. • Als je hier komt zeiken op het verkeerde bedrijf, lachen we je uit. Een sein- of wisselstoring is vrijwel nooit de schuld van de Nederlandse Spoorwegen en het uitvallen van een IC Direct is niet de schuld van AnsaldoBreda. Terechte klachten kun je natuurlijk wel altijd hier kwijt. ![]() ![]()
![]()
![]() ![]()
![]()
![]()
![]() ![]()
![]()
![]() En hier verder! Vanaf nu elk nieuw topic beginnen met frontseinen. | |
James1988 | vrijdag 27 maart 2015 @ 22:05 |
De IC Direct rijdt overigens nog stééds niet... en die trein heeft dan nog wel de meest eenvoudige omloop van allemaal ![]() | |
Fixers | vrijdag 27 maart 2015 @ 22:06 |
Betere vraag: hoe kan het dat er wel prik op de bovenleiding staat terwijl de rest van het verzorgingsgebied van een 380kV station zonder stroom zit. | |
DeaDLocK2K | vrijdag 27 maart 2015 @ 22:11 |
Hoezo is dat een betere vraag? | |
Duvel | vrijdag 27 maart 2015 @ 22:17 |
Geen idee.![]() | |
Fixers | vrijdag 27 maart 2015 @ 22:21 |
Quoten uit gesloten topics lukt mobiel niet. In het vorige deel vroeg Duvel waarom de bovenleiding wel stroom had terwijl alles donker was. Peterselieman oopperde gescheiden systeem als antwoord. Dat bovenleiding en seinen uit verschillende bronnen gevoed worden en dat het een wel kan werken en een ander niet bij een stroomstoring wil er bij mij nog wel in. Maar de storing lag vanmorgen op het hoogste niveau in het stroomnet. Lijkt me sterk dat de bovenleiding in Amsterdam wordt gevoed vanuit Utrecht of Rotterdam. | |
Duvel | vrijdag 27 maart 2015 @ 22:28 |
Nou... In principe hangt alles aan elkaar, dus als je geen stroom vraagt, kun je in Amsterdam spanning meten die je er in Rotterdam op zet. Zodra je dan een trein inschakelt, valt ie uit, maar goed: spanning dus wel, maar vermogen dus niet. | |
Peterselieman | vrijdag 27 maart 2015 @ 22:34 |
Dat wil niet zeggen dat alles helemaal plat ligt. Het net kan het vanuit andere delen voor een deel opvangen, maar lang niet alles. Door gebruik van verschillende onderstations of aparte fases zou het dus kunnen dat er wel spanning op de bovenleiding staat, maar dat de seinen gedoofd zijn. Maar ja, zoals je al aanhaalt hoeft het niet te betekenen dat als er spanning op de bovenleiding staat het (volledige) vermogen er ook is. | |
Peterselieman | vrijdag 27 maart 2015 @ 22:35 |
Vond vandaag ook nog wat leesvoer voor de liefhebber: http://www.prorail.nl/sit(...)_railinfrastruct.pdf | |
DeaDLocK2K | vrijdag 27 maart 2015 @ 22:36 |
Seinen en wissels komen uit het 3KV net maar dat wordt geschakeld met stroom uit het 'normale' hoogspanningsnet. Voor zover ik het begrepen heb. | |
Duvel | vrijdag 27 maart 2015 @ 22:41 |
Meestal vanuit de onderstations. Als de hoogspanningsvoeding van het OS platligt, is de 3kV ook weg. | |
Duvel | vrijdag 27 maart 2015 @ 22:42 |
Dat van die fases gaat niet echt op, je kijgt een driefase HS-voeding binnen en die wordt getransformeerd en gelijkgericht. Je kunt wel één onderstation missen, maar zo'n uitval als vandaag kun je niet opvangen. Extra lastig is het voor NS dat ze dus wel spanning zien, maar geen idee hebben of ze er op kunnen rijden. Mooie case-studie. | |
DeaDLocK2K | vrijdag 27 maart 2015 @ 23:07 |
Ja dat dus. Maar de 1,5kV komt weer ergens anders vandaan toch? | |
Fixers | vrijdag 27 maart 2015 @ 23:09 |
Een geval van wel spanning, maar geen stroom? Heel veel verder dan W=V*A kwamen mijn natuurkundelessen op De Mavo niet. De fijnere details van elektrotechniek ontgaan me wel eens. | |
Duvel | vrijdag 27 maart 2015 @ 23:09 |
Eh, ff denken. In een onderstation komt zowel de 1500V als de 3kV uit dezelfde 10kV-installie, maar via andere paden. | |
Duvel | vrijdag 27 maart 2015 @ 23:14 |
Ja. De spanningsval is afhankelijk van de weerstand in de bovenleiding en de stroom: U = I * R. Als R heel groot is, wordt U al groot bij een beetje stroom. Die U moet je aftrekken van de bronspanning, dus (1800V). Ergens onder de 1000V of 900V gaat alles automatisch uit. Als je dus een trein wilt laten optrekken met 1000A, en je hebt een weerstand van 0,9 Ohm, dan zit je al aan de 900V bij je trein = uit. Die weerstand is vergelijkbaar met 25 à 35 km dubbelspoor o.i.d.? | |
Fixers | vrijdag 27 maart 2015 @ 23:24 |
De wet Van Ohm, die moest ik opzoeken. ![]() | |
KomtTijd... | zaterdag 28 maart 2015 @ 00:00 |
Is dat zo? Zitten er niet her en der isolatoren in de lijn om de onderstations van elkaar te isoleren? | |
Duvel | zaterdag 28 maart 2015 @ 00:05 |
Niet bij 1500V. | |
DeaDLocK2K | zaterdag 28 maart 2015 @ 00:24 |
Nou jah, dat is niet helemaal waar want in de praktijk zijn ze wel van elkaar gescheiden. | |
Duvel | zaterdag 28 maart 2015 @ 00:27 |
Als de boel in dienst is, vormt de bovenleiding elektrisch één geheel. | |
DeaDLocK2K | zaterdag 28 maart 2015 @ 00:44 |
Met strikt gescheiden geïsoleerde secties die afzonderlijk afgeschakeld kunnen worden. | |
Dr_Flash | zaterdag 28 maart 2015 @ 01:04 |
Intercity Hotel Enschede ![]() ![]() | |
Yreal | zaterdag 28 maart 2015 @ 01:13 |
De noorse spoorwegen heten de nsb ![]() | |
James1988 | zaterdag 28 maart 2015 @ 01:16 |
Joh. | |
DeaDLocK2K | zaterdag 28 maart 2015 @ 01:20 |
De Noorse NSB heette NS. | |
Yreal | zaterdag 28 maart 2015 @ 01:28 |
vond hem fijn. Benieuwd hoe dat bevalt. | |
bork | zaterdag 28 maart 2015 @ 02:06 |
De bus van 1.57 van Den Bosch naar Utrecht heeft ook vertraging ![]() 2.16 weg, stonden 2 mannetjes van de NS, communiceren ho maar maar wel flauwe grappen maken bij vertrek. [ Bericht 25% gewijzigd door bork op 28-03-2015 02:17:40 ] | |
dennistd | zaterdag 28 maart 2015 @ 07:36 |
ik zit in het ibis budget Hamburg Ost. Wel redelijk, alleen een verschikkelijk hard bed (10cm matras op een plank....). Ontbij ga ik nu zo checken | |
b2py | zaterdag 28 maart 2015 @ 08:20 |
http://locov.nl/actueel/p(...)g-dienstregelin.aspx De adviesaanvraag van NS aan Locov voor drgl 2016. | |
Duvel | zaterdag 28 maart 2015 @ 08:24 |
Kut, dat was mijn tekst. | |
Duvel | zaterdag 28 maart 2015 @ 08:24 |
Ja. | |
Duvel | zaterdag 28 maart 2015 @ 08:35 |
Die integratie van ICE en CNL is een leuke! | |
b2py | zaterdag 28 maart 2015 @ 08:45 |
Ja, en de eerste ICE van de dag gaat nog 30 min eerder rijden, dat staat bijna nergens! ![]() | |
b2py | zaterdag 28 maart 2015 @ 08:56 |
Ohja, ik wil Toeps nog feliciteren met haar geslaagde trip van Zaandam naar Utrecht Overvecht! ![]() ![]() | |
Duvel | zaterdag 28 maart 2015 @ 09:34 |
En later terug uit Frankfurt en Keulen! | |
#ANONIEM | zaterdag 28 maart 2015 @ 09:37 |
De lijn Haarlem-Uitgeest wordt wel een beetje een ondergeschoven kindje hè. Alleen nog maar 2 stoptreinen per uur, en in de spits alleen in de spitsrichting een IC. En dat in de Randstad. Kunnen ze die lijn niet beter gaan aanbesteden ofzo? (de overheid dan hè, niet NS die de aanbesteding doet natuurlijk) [ Bericht 3% gewijzigd door #ANONIEM op 28-03-2015 09:39:46 ] | |
DeaDLocK2K | zaterdag 28 maart 2015 @ 09:39 |
En er is daar niemand met spellingscontrole ![]() | |
#ANONIEM | zaterdag 28 maart 2015 @ 09:40 |
Spelfouten met een hoge freuqneit? ![]() | |
DeaDLocK2K | zaterdag 28 maart 2015 @ 09:41 |
Opgeroerd toneelstukje is het ![]() | |
Duvel | zaterdag 28 maart 2015 @ 09:44 |
Ja dat kan, maar iedereen in Bloemendaal heeft een dikke kar onder zijn reet, dus geen zin in de trein. M.a.w.: het potentieel is er niet en wordt niet groter. | |
#ANONIEM | zaterdag 28 maart 2015 @ 09:47 |
Hebben ze alles geprobeerd? Bij de geprivatiseerde nevenlijnen werd vroeger ook ongetwijfeld gezegd dat plattelanders toch arm zijn of dat het te dunbevolkt is en dat er daarom nooit potentieel kan zijn om vaker dan eens in de 2 uur te rijden. Ik zat zelf te denken aan bijv. een trein met veel eersteklas, leren bekleding, teakhouten afwerking en een enkeltje Amsterdam dat ¤25,- kost. ![]() | |
Duvel | zaterdag 28 maart 2015 @ 09:54 |
Natuurlijk hebben ze niet anders geprobeerd. Ze voldoen aan de concessie met twee stoptreinen per uur. | |
Mr_Klaasje | zaterdag 28 maart 2015 @ 09:56 |
Vanuit die regio is het ook vaak sneller om met de bus naar Haarlem of Uitgeest te gaan en daar dan de trein te pakken. De trein is daar vooral onhandig. En sinds Sloterdijk een IC-station is, is Hoorn-Den Haag sneller via Sloterdijk, dan ben je dus ook al het doorgaande vervoer kwijt. | |
Mr_Klaasje | zaterdag 28 maart 2015 @ 09:56 |
Ik denk wel dat er meer mogelijk is idd. Maar tegelijk denk ik ook dat er niet heel veel mogelijkheden zijn om echt veel reizigers te trekken. | |
boriq | zaterdag 28 maart 2015 @ 10:00 |
Reistijdverkorting d.m.v. het sluiten van een/twee stations is ook geen optie? Met een van de stations in Santpoort of Driehuis (die immers allemaal zeer dicht bij elkaar in de buurt liggen) lijkt het alweer wat korter | |
b2py | zaterdag 28 maart 2015 @ 10:05 |
Dat hebben ze ooit geprobeerd: http://nl.wikipedia.org/wiki/Lovers_Rail | |
Duvel | zaterdag 28 maart 2015 @ 10:07 |
Wat aantoonde dat concurrentie op hetzelfde spoor ook geen goed idee is. Al was NS destijds ook extreem kinderachtig. | |
DeaDLocK2K | zaterdag 28 maart 2015 @ 10:12 |
Heb je het nou over dat NS-personeel de gehandicapte reizigers van Lovers niet mocht helpen enzo? | |
Duvel | zaterdag 28 maart 2015 @ 10:14 |
Ja. | |
DeaDLocK2K | zaterdag 28 maart 2015 @ 10:15 |
Zo kinderachtig vond ik dat niet. Beetje freeloaden. | |
b2py | zaterdag 28 maart 2015 @ 10:15 |
Net als dat fantastische Thalys personeel. De ene keer wel reizigers meenemen van Schiphol naar Amsterdam en de andere keer eruit duwen alsof ze door de Berlijnse Muur kwamen. | |
b2py | zaterdag 28 maart 2015 @ 10:20 |
Beantwoording Kamervragen over het bericht dat er drie keer zoveel klachten zijn bij NS over volle treinen Staatssecretaris Mansveld (IenM) beantwoordt vragen van het Kamerlid Bashir (SP) over het bericht dat er drie keer zoveel klachten zijn bij NS over volle treinen Kamerleden Visser en De Boer (beiden VVD) over de Zaanse spoorlijn. Beantwoording Kamervragen over de Zaanse spoorlijn Staatssecretaris Mansveld (IenM) beantwoordt vragen van de Kamerleden Visser en De Boer (beiden VVD) over de Zaanse spoorlijn. | |
#ANONIEM | zaterdag 28 maart 2015 @ 10:23 |
M2-rijtuigen lijken me toch niet het toonbeeld van luxe. Interessant verhaal trouwens wel. De trein naar IJmuiden van Lovers werd gestopt omdat die na invoering van de draagvleugelboot niet meer rendabel was. Gelijk daarna besloot de overheid blijkbaar om concurrentie op het hoofdrailnet niet meer toe te staan. En nu is de spoorlijn naar IJmuiden opgebroken én is de draagvleugelboot ook opgeheven. ![]() | |
b2py | zaterdag 28 maart 2015 @ 10:26 |
Er komt nu een busbaan op de plek van het spoor, en zoals Klaasje al zei de bus is vaak sneller dan de trein. | |
bork | zaterdag 28 maart 2015 @ 10:33 |
Levert ook niks op que treinverbindingen richting het zuiden, 15 minuten eerder in München en Wiesbaden. Geen effect op Berlijn, en als deze ICE om 9 uur in Keulen, is zou je de trein naar Wenen kunnen halen dat is de grootste winst ![]() | |
Duvel | zaterdag 28 maart 2015 @ 10:34 |
Het waren alleen 1e klas rijtuigen. Dat was echt wel comfortabel, en hij reed max. 100 dankzij die 2200'en er voor. | |
Duvel | zaterdag 28 maart 2015 @ 10:34 |
Hoi vliegtuig. | |
DeaDLocK2K | zaterdag 28 maart 2015 @ 10:37 |
Later kwam de 25.5 | |
#ANONIEM | zaterdag 28 maart 2015 @ 10:37 |
Het ging over Bloemendaal enzo. Met afdankertjes uit België met een diesellocomotief ervoor krijg je de mensen daar echt niet de trein in, lijkt me. Ook al zijn die afdankertjes misschien 1e klas. | |
HaverMoutKoekje | zaterdag 28 maart 2015 @ 10:37 |
Hoe zit het met suicidale machinisten eigenlijk? kunnen die ook massamoord plegen op het spoor? | |
DeaDLocK2K | zaterdag 28 maart 2015 @ 10:37 |
Ja het kan wel maar het is wel moeilijker dan in een vliegtuig. | |
b2py | zaterdag 28 maart 2015 @ 10:38 |
Moet je wel echt je best doen trouwens ;o | |
Mr_Klaasje | zaterdag 28 maart 2015 @ 10:39 |
Je moet qua tijd vooral heel erg goed mikken bij een punt als Herfte of Hattemerbroek. | |
Mr_Klaasje | zaterdag 28 maart 2015 @ 10:39 |
Okee. Zwolle is gevaarlijk. Waar ga ik vandaag een biertje drinken? #YOLO ![]() | |
DeaDLocK2K | zaterdag 28 maart 2015 @ 10:39 |
Machinisten kunnen ATB toch buitendienststellen? In dat geval is het een eitje natuurlijk. | |
Mr_Klaasje | zaterdag 28 maart 2015 @ 10:40 |
Ja, dan is het makkelijker. Maar dan nog moet je het wel goed timen. | |
Duvel | zaterdag 28 maart 2015 @ 10:43 |
Flankaanrijdingen of frontale aanrijdingen kun je bijna niet timen, en zeker niet met hoge snelheid. De andere trein heeft wel ATB dus die zal al in de ankers zijn gegaan als jij met je maffe suïcidale gedachten in zijn rijweg komt. | |
Dr_Flash | zaterdag 28 maart 2015 @ 10:46 |
Goed geslapen maar ik stink nu hard, dus eerst naar huis nu. ![]() | |
b2py | zaterdag 28 maart 2015 @ 10:49 |
Geen douche? ![]() | |
Yreal | zaterdag 28 maart 2015 @ 10:50 |
gewoon op Amsterdam cs in de spits een volle slt rammen die stilstaat met je virm 12. | |
boriq | zaterdag 28 maart 2015 @ 10:51 |
Op Den Haag CS in de spits rechtdoor de kiosk in | |
b2py | zaterdag 28 maart 2015 @ 10:52 |
Maar kan een machinist zomaar zijn ATB uitzetten en er vol voor gaan? Of gaan er dan alarmbellen rinkelen? | |
Dr_Flash | zaterdag 28 maart 2015 @ 10:53 |
Oh dat wel, maar de kleren van gisteren, geen tandpasta en geen Deo. Tel uit je winst ![]() | |
Mr_Klaasje | zaterdag 28 maart 2015 @ 10:53 |
Als je met 80 km/h Amsterdam CS inrijdt ontspoor je gewoon. Dan gaan er niet zoveel mensen dood hoor.. | |
b2py | zaterdag 28 maart 2015 @ 10:57 |
Feitelijk gezien is het gewoon de snelheid die ontbreekt.. | |
boriq | zaterdag 28 maart 2015 @ 10:57 |
Wel een intrigerend onderwerp dit, voor de zaterdagochtend. ![]() | |
b2py | zaterdag 28 maart 2015 @ 10:58 |
Ik kan niet ontkennen dat het een aantal keer door mijn hoofd geschoten is afgelopen week.. | |
Dr_Flash | zaterdag 28 maart 2015 @ 11:00 |
Op deze virm zitten ook bloedsporen trouwens. Maar goed, de volgende rijdt ook al niet. | |
bork | zaterdag 28 maart 2015 @ 11:00 |
Wat voor ov-kaartje heb je gekregen? | |
Duvel | zaterdag 28 maart 2015 @ 11:01 |
Ja, dat. En je SLT ownt de VIRM. Zoals bewezen. | |
Duvel | zaterdag 28 maart 2015 @ 11:01 |
Volgens mij kan dat. | |
Dr_Flash | zaterdag 28 maart 2015 @ 11:02 |
Ov kaartje? Niks, heb gewoon weekend vrij | |
Peterselieman | zaterdag 28 maart 2015 @ 11:03 |
Ik meen dat Mono laatst heeft gezegd dat er onder ATB-NG er minder mogelijk is omdat de ATB zich na het passeren van een baken weer inschakelt? | |
bork | zaterdag 28 maart 2015 @ 11:03 |
Toch proberen deze zomer, weet alleen nog niet overdags of 's nachts, enne niks moet, het kan, Norddeich Mole wordt wel een stuk vroeger en makkelijker bereikbaar. Als je dit wil natuurlijk ![]() | |
Mr_Klaasje | zaterdag 28 maart 2015 @ 11:04 |
Als je gewoon de ATB-remmodule overbrugt.. | |
Peterselieman | zaterdag 28 maart 2015 @ 11:06 |
Dat zo kunnen, maar dat betekent wel dat je in eerste instantie moet remmen. | |
Mr_Klaasje | zaterdag 28 maart 2015 @ 11:09 |
Gewoon tijdens stilstand draadjes omsteken.. | |
Peterselieman | zaterdag 28 maart 2015 @ 11:10 |
Dan moet je wel heel erg ziek zijn ... | |
MTL | zaterdag 28 maart 2015 @ 11:13 |
Je kan inderdaad met een aantal handelingen de ATB buiten bedrijf zetten. Dit is bedoeld om, in geval van een iets te enthousiaste ATB installatie (lees: de ATB installatie is om wat voor reden dan ook stuk en voert continu een snelremming uit) in ieder geval van de baan af te komen. Je mag echter dan niet harder dan 80 km/u rijden en tot het eerstvolgende station waar de trein uitgewisseld kan worden. Echter wordt dat technisch niet afgedwongen. | |
Dr_Flash | zaterdag 28 maart 2015 @ 11:14 |
Tuurlijk. Gewoon bij Stavoren rechtdoor. ![]() | |
b2py | zaterdag 28 maart 2015 @ 11:15 |
Brussels launches north-south metro project BELGIUM: Detailed engineering design and development work is to get underway shortly for the construction of a third metro route through the centre of Brussels, following approval of the scheme by the Brussels Capital Region administration on March 26. The fully-automated Bordet – Albert Line is expected to open for revenue service in 2024. Under the proposals agreed between the region, city transport operator STIB and the federal government’s investment fund for the capital, Beliris, the line would combine the existing north-south premetro tram tunnel between Brussels Nord and Albert via Brussels Midi with an extension at the northern end. STIB and the Brussels Capital Region would be responsible for conversion of the premetro, which is primarily served by high-frequency tram routes 3 and 4. This cross-city tunnel includes interchanges with the existing metro lines 2 and 6 at Rogier and Midi, and with lines 1 and 5 at De Brouckère. While much of the premetro was built with a view to eventual conversion, a new alignment would be required to bypass a section of the city’s original shallow tram subway at Lemonnier, which dates from the 1950s. Beliris began consultations in 2012 over options for the 4·4 km northern extension, before selecting a preferred alignment which would run in tunnel from Brussels Nord through the Schaerbeek district before turning east to an interchange with SNCB at the existing Bordet station. This broadly follows the existing tram routes 32 and 55. Intermediate stations are envisaged at Place Liedts, Colignon, Place Verboekhoven, Square Riga, Tilleul, and and Place de la Paix in Evere. STIB is expected to begin public consultation for the project at the end of this year. Beliris says construction of the extension would start in 2019, with a single 9·8 m diameter tunnel being excavated using a tunnel boring machine. Bron en meer | |
Duvel | zaterdag 28 maart 2015 @ 11:42 |
Daar kwam een cargomachinist een paar jaar geleden ook achter toen hij met uitgeschakelde ATB, in zijn eentje in de cabine, een stel stoptonende seinen voorbij tufte. | |
Yreal | zaterdag 28 maart 2015 @ 12:07 |
gewonden zijn dramatischer dan doden. | |
DeaDLocK2K | zaterdag 28 maart 2015 @ 12:16 |
Sinds wanneer? | |
GlennQuagmire | zaterdag 28 maart 2015 @ 12:29 |
Nee, maar met 140 wel | |
Duvel | zaterdag 28 maart 2015 @ 12:34 |
Dan lig je er bij Sgra al naast. Yep, voor dit soort opmerkingen volstaat alleen een reactie met verkortingen. | |
GlennQuagmire | zaterdag 28 maart 2015 @ 12:47 |
Eraf is eraf, voor een terrorist of zelfmoordactie maakt dat ook weer niet veel uit | |
Ireyon | zaterdag 28 maart 2015 @ 13:06 |
In Nederland wat moeilijker, maar bijv. in Spanje kun je gewoon niet remmen als je Santiago de Compostella binnenrijdt. | |
b2py | zaterdag 28 maart 2015 @ 13:30 |
Top dit, de trein die aangekoppeld wordt in Deventer naar het westen komt aan de achterkant. Dat levert gegarandeerd vertraging op. En de machinist van dat stel dacht waarschijnlijk dat hij wat tijd goed zou maken als hij goed zou doorrijden. Wat een klap ![]() | |
Dr_Flash | zaterdag 28 maart 2015 @ 14:02 |
Bijgeslapen ![]() ![]() ![]() ![]() | |
James1988 | zaterdag 28 maart 2015 @ 15:20 |
Concurrentie op het spoor kan best werken, maar dan zit je vooral in het langeafstandsvervoer (Gotenburg - Stockholm, de lijnen van Italo, First Hull Trains en Grand Central, ...). Op een forenzenverbinding gaat het waarschijnlijk niet echt werken, te weinig vraag en te onpraktisch voor de reguliere reiziger met abonnement. | |
#ANONIEM | zaterdag 28 maart 2015 @ 16:37 |
Haha bedankt, ging helemaal prima, zelfs mijn overstap van vijf minuten gehaald op Utrecht CS. Ik weet overigens niet hoe de reizigers die in Utrecht op de trein naar Nijmegen wilden stappen het overleefd hebben, want dat zag eruit alsof het noooooit ging passen ![]() | |
#ANONIEM | zaterdag 28 maart 2015 @ 16:37 |
Goed nieuws! Als het goed is komt er ook al een metro naar Schaarbeek. Dat stuk bij Lemonnier is ook wel erg bizar, dat is in de buurt van station Brussel-Zuid en daar liggen vier tramsporen naast elkaar in een tunnel en er kruisen twee lijnen gelijkvloers; de tram moet er ook vrijwel altijd wachten. [ Bericht 51% gewijzigd door #ANONIEM op 28-03-2015 16:40:24 ] | |
greavy | zaterdag 28 maart 2015 @ 17:11 |
28 Maart 2015 - Een overbrenging van de 2 resterende 1600'en van Crailoo naar de Watergraafsmeer werd op zaterdag 28 maart 2015 uitgevoerd. Gelukkig was het weer even iets beter.... | |
#ANONIEM | zaterdag 28 maart 2015 @ 17:14 |
Klopt, ik zou bij wijze van spreken in Leeuwarden de ATB en de (snel)remkleppen uit kunnen schakelen en met een volle trein met 140km/h tegen het juk aan kunnen rijden met alle gevolgen van dien. Dan neem ik niet alleen de reizigers mee maar ook het personeel in de plaatselijke kiosk en de mensen op het station zelf. Hypothetisch. | |
#ANONIEM | zaterdag 28 maart 2015 @ 17:15 |
Zo staat het niet in het handboek vriend ![]() Je mag rustig dienstregelingssnelheid rijden. Je moet gewoon uit je doppen blijven kijken en de treindienstleider inlichten dat je een ATBloze trein bent op dat moment. | |
Salatrel | zaterdag 28 maart 2015 @ 17:19 |
wettelijk ook niet ![]() | |
Bitlord | zaterdag 28 maart 2015 @ 18:15 |
Tramstation van Burgh (bij Haamstede) deze middag. Door de Watersnood van '53 en ruilverkavelingen een van de nog weinige herinneringen aan de RTM-tramlijn Zype-Haamstede.![]() | |
greavy | zaterdag 28 maart 2015 @ 19:23 |
Belgen ![]() ![]() Recent is oa Blokpost Mol overgenomen door de post in Hasselt, en doen dus ook andere seingevers rijwegen instellen. Nu is men dus zo slim geweest vandaag om 3x(!) een trein tegelijk het enkelbaanvak op te laten rijden, om tot de conclusie te komen bij Overpelt Werkplaatsen dat men elkaar daar niet kan passeren ![]() Toen stonden er 2 treinen, netjes voor een rood sein. Tegenover elkaar. Vroeger had je de industrie-aansluiting van Overpelt Werkplaatsen (sinds 2008 buiten dienst, sinds vorig jaar het wissel verwijderd), maar het seinstelsel is hierop niet aangepast, en heb je op het enkelsporige traject daar nog gewoon 2 blokken, terwijl je bij Overpelt Werkplaatsen niet kan passeren. Bij Balen Werkplaatsen kan dat wel, en dat werd normaal ook gedaan... Alleen vandaag niet door de "nieuwe" seingevers voor dat baanvak. Er zijn minstens 3 treinen daar geblokkeerd geraakt, en is degene die uit Neerpelt kwam maar teruggereden, de andere trein er voorbij, en weer door naar Antwerpen. Daarvoor moet je ook écht in België zijn. Men heeft het seinstelsel dus niet aangepast op de huidige infrastructuur, en het zou dus vaker voor kunnen komen als iemand niet goed oplet ![]() [ Bericht 0% gewijzigd door greavy op 28-03-2015 22:15:34 ] | |
b2py | zaterdag 28 maart 2015 @ 20:29 |
Gewoon even wat kabeltjes leggen en zo je bezetting doortrekken ![]() | |
James1988 | zaterdag 28 maart 2015 @ 20:29 |
Dan ga je er wel van uit dat de Belgen spoorstroomlopen gebruiken ![]() | |
b2py | zaterdag 28 maart 2015 @ 20:35 |
Ze doen daar assentellers lees ik? ![]() | |
James1988 | zaterdag 28 maart 2015 @ 20:36 |
Ik weet niet wat er ligt tussen Mol en Neerpelt ![]() Assentellers, pedalen en spoorstroomlopen komen allemaal voor in Belgenland. | |
b2py | zaterdag 28 maart 2015 @ 21:06 |
Ja ik kan ook niets vinden ![]() | |
WhiteJoker | zaterdag 28 maart 2015 @ 21:51 |
In other news ![]() Deze trein naderde Wootton Basset junction en reed voorbij stoptonend sein SN45. De RAIB geeft aan dat volgens hun voorlopige onderzoek de machinist bij de baken voor sein SN43 een AWS waarschuwing kreeg en negeerde, waarbij de trein tot stilstand zou moeten worden gebracht. De machinist en stoker zouden hierop volgend de treindienstleider moeten bellen, maar in plaats hiervan maakten zij de AWS en TPWS inrichting onklaar, waardoor de trein slechts 8 mph heeft geremd en verder is gereden. Vervolgens is de trein langs geeltonend sein SN43 gereden. Hierna kwam stoptonend sein SN45 in beeld, maar de machinist reed inmiddels te hard om voor dit sein tot stilstand te komen, ondanks dat deze de remmen volledig inschakelde. AWS en TPWS hebben doordat deze waren uitgeschakeld niet kunnen ingrijpen. Dit is de link naar het onderzoek: RAIB | |
Dr_Flash | zaterdag 28 maart 2015 @ 21:52 |
balies? aspect? Ik snap er geen bliksem van ![]() | |
WhiteJoker | zaterdag 28 maart 2015 @ 21:55 |
Fixed that... Baken en geeltonend sein. Zo beter? | |
Dr_Flash | zaterdag 28 maart 2015 @ 21:59 |
![]() Raar verhaal wel ![]() | |
James1988 | zaterdag 28 maart 2015 @ 22:04 |
Als je met je volle verstand de AWS- én de TPWS-installaties uitschakelt ben je niet goed bij je hoofd. | |
WhiteJoker | zaterdag 28 maart 2015 @ 22:07 |
Inderdaad... Hoewel volgens een Engels forum is het in een stoomlocomotief makkelijker om de AWS inrichting onklaar te maken dan in een nieuwere trein. Niet dat dit iets goed praat... | |
b2py | zaterdag 28 maart 2015 @ 22:08 |
Hadden we het vanochtend niet over uitschakelen van beveiligingssystemen? ![]() | |
James1988 | zaterdag 28 maart 2015 @ 22:09 |
In Nederlands museummaterieel is het ook wat makkelijker om de ATB onklaar te maken dan in een moderne trein. ![]() | |
greavy | zaterdag 28 maart 2015 @ 22:19 |
Over het geklooi op het enkelsporig lijntje 19 tussen Mol en Neerpelt in België meldt HGBTF:
| |
Dr_Flash | zaterdag 28 maart 2015 @ 22:19 |
"onklaar maken" is gewoon sabotage en een misdrijf. Da's wel wat anders dan een Snicker jatten bij de Jumbo. | |
Dr_Flash | zaterdag 28 maart 2015 @ 22:21 |
geklungel tot-en-met dus. | |
MTL | zondag 29 maart 2015 @ 03:07 |
Correct, die 80 km/u is NSR regelgeving. Edit: oh, moet ik wel ff het volgende bericht ook lezen ![]() | |
DeaDLocK2K | zondag 29 maart 2015 @ 03:15 |
Wat is het nog lang licht eah? | |
Dr_Flash | zondag 29 maart 2015 @ 03:16 |
ja morgen hea | |
Dr_Flash | zondag 29 maart 2015 @ 03:16 |
Wat blijft het morgenochtend lang donker hea ![]() | |
DeaDLocK2K | zondag 29 maart 2015 @ 03:16 |
Ja ik denk dan hebben we dat ook maar gehad. | |
Dr_Flash | zondag 29 maart 2015 @ 03:17 |
Mijn DB atoomklok wijst nog gewoon 02:18 aan. | |
DeaDLocK2K | zondag 29 maart 2015 @ 03:19 |
Ik moet uitvinden hoe ik de TV op UTC+1 krijg. De vorige keer moest ik het hele fucking kutding herinstalleren. Bijna een nieuwe gekocht. | |
Dr_Flash | zondag 29 maart 2015 @ 03:20 |
Ik heb ook mijn Macbook gekocht uit totale Windows 8 frustratie ![]() | |
DeaDLocK2K | zondag 29 maart 2015 @ 03:21 |
Ja terecht ![]() | |
Dr_Flash | zondag 29 maart 2015 @ 03:23 |
Mijn TV gaat ongeveer elk half jaar op zwart. Dat is net zeldzaam genoeg om steeds opnieuw te moeten uitvinden wat er mis is. Als hij elke 4 maanden ermee zou kappen zou ik denken "Oh ja tuurlijk decoder ff opnieuw op digitale TV instellen, kwart nanoseconde werk" ![]() | |
DeaDLocK2K | zondag 29 maart 2015 @ 03:25 |
In het geheel niet herkenbaar dat soort dingen ![]() | |
James1988 | zondag 29 maart 2015 @ 03:30 |
Mijn DB atoomklok heeft het nooit goed gedaan, maar toen ik hem aan een andere muur hing deed hij het ineens prima. ![]() | |
Dr_Flash | zondag 29 maart 2015 @ 03:33 |
I see what you did there ![]() | |
ziggyziggyziggy | zondag 29 maart 2015 @ 03:45 |
Zomaar bier zitten zuipen bij Mono. En over rode seinen en Gilles de la Tourette en Hitler gepraat. In juli bij mij? | |
MTL | zondag 29 maart 2015 @ 03:46 |
Zomaar opeens geen klusjes tussen 2 en 3, en dat in een nachtdienst ![]() ![]() | |
Peter | zondag 29 maart 2015 @ 03:59 |
Wijn is op, nu maar aan gemeentepils, proost heren en een goede nacht ![]() | |
MTL | zondag 29 maart 2015 @ 04:32 |
Zie ik in m'n pauze deze visualisatie van de nieuwe sprinter van CAF voorbij komen op Gezichtsboek: Volgens mij was ie nog niet gepost hier. | |
b2py | zondag 29 maart 2015 @ 09:38 |
Bij het optrekken van dat ding lekker van die VIRM geluiden erbij ![]() | |
#ANONIEM | zondag 29 maart 2015 @ 10:03 |
Ik hoop dat 'ie in het echt wat vloeiender rijdt ![]() | |
Peterselieman | zondag 29 maart 2015 @ 11:31 |
Het lijkt wat krapjes allemaal | |
Fixers | zondag 29 maart 2015 @ 11:52 |
Hoe lang zou gaat het duren voor reizigers beginnen te klagen dat de hele trein naar toilet stinkt en dat ze worden afgesloten/verwijderd? | |
boriq | zondag 29 maart 2015 @ 12:13 |
Eerste klas vis-a-vis ziet er inderdaad krapjes uit | |
Kentekenplaat | zondag 29 maart 2015 @ 12:33 |
Interessante combi. ![]() | |
GlennQuagmire | zondag 29 maart 2015 @ 13:11 |
Hoezo dat? | |
b2py | zondag 29 maart 2015 @ 13:19 |
Het is weer een waar avontuur met de pimpel reizen | |
Dr_Flash | zondag 29 maart 2015 @ 13:25 |
Totaal ongeloofwaardig. Groene seinen die niet afvallen als je er doorheen rijdt Trein die rijdt met een lege machinistenstoel Camerahelicopter die onder de bovenleiding door vliegt NSFSC die Ierse fraudeclub dat zouden we niet meer doen Schone perrons op Amsterdam Centraal Geen mensen op Rotterdam Centraal Foutieve bestemmingsdisplay. Ophouden ermee ![]() ![]() | |
Ireyon | zondag 29 maart 2015 @ 13:31 |
Ik vraag me af of er nog iets met de uitslag van die stoelen-testsetup in Rotterdam gedaan wordt. In dat filmpje ziet het interieur er qua comfort behoorlijk pauper uit weer. | |
#ANONIEM | zondag 29 maart 2015 @ 13:37 |
Ziet er niet verkeerd uit opzich, al lijken mij doe stoelen niet echt comfortabel. | |
GlennQuagmire | zondag 29 maart 2015 @ 13:42 |
Lijkt me dat dat filmpje al eerder gemaakt is. | |
spectrumanalyser | zondag 29 maart 2015 @ 13:45 |
welk oud materieel zal worden ge-heractiveerd als blijkt dat de Sprinter nieuwe generatie niet geschikt blijkt? mat 54? Plan W? | |
Dr_Flash | zondag 29 maart 2015 @ 13:47 |
1100 + ICK ![]() | |
b2py | zondag 29 maart 2015 @ 13:47 |
Wat? ![]() Ga eens gauw naar Somda met die onzin ![]() | |
derLudolf | zondag 29 maart 2015 @ 14:04 |
1300's lopen rustiger toch? Bij DB komen op termijn voldoende rijtuigen vrij toch, daar is vast iets van te maken. Misschien kunnen de 1200's van EETC ook terug worden gehuurd | |
Dr_Flash | zondag 29 maart 2015 @ 14:06 |
Wie boeit dat wat dan? | |
spectrumanalyser | zondag 29 maart 2015 @ 14:15 |
eindelijk een amoebe gevangen. top werk. http://www.dichtbij.nl/zu(...)affiti-op-trein.aspx
| |
Dr_Flash | zondag 29 maart 2015 @ 14:18 |
Zelf schoonlikken. En rap wat. Enige motiverende zweepslagen naar smaak toevoegen. | |
Duvel | zondag 29 maart 2015 @ 14:19 |
Met een 1300 kun je 331 rijden, met een 1100 niet. | |
Dr_Flash | zondag 29 maart 2015 @ 14:19 |
Ook zo lekker relevant in NL ja ![]() | |
Peterselieman | zondag 29 maart 2015 @ 14:20 |
De treinen in Nederland rijden toch stapvoets. Kun je net zo goed de Sik inzetten | |
spectrumanalyser | zondag 29 maart 2015 @ 14:21 |
zijn smartphone leeg en vullen met alles van jan smit. en verplicht dagelijks naar rtl boulevard laten kijken. | |
b2py | zondag 29 maart 2015 @ 14:21 |
Treindienstleider Apeldoorn mag op gesprek komen bij de baas, toppertje hoor! ![]() ![]() | |
Dr_Flash | zondag 29 maart 2015 @ 14:27 |
Als ze voor elke keer dat ze zo vertiefd met een vertraagde trein omgaan, op gesprek moesten komen, dan kon je wel een paar praatpoppen extra inhuren ![]() | |
b2py | zondag 29 maart 2015 @ 14:29 |
Of extra treindienstleiders. | |
Peterselieman | zondag 29 maart 2015 @ 14:29 |
Je wilt nog meer Erik Trinthamers? | |
Dr_Flash | zondag 29 maart 2015 @ 14:30 |
Of gewoon iets aan die opleiding doen | |
derLudolf | zondag 29 maart 2015 @ 14:31 |
Het halve land als de Koninklijke trein ermee wordt getrokken. Juist dan zou het mij echt aan de kont roesten. | |
b2py | zondag 29 maart 2015 @ 14:39 |
Treindienstleider Deventer mag blijven! ![]() | |
Dr_Flash | zondag 29 maart 2015 @ 14:40 |
Zou dat niet gewoon dezelfde zijn? ![]() | |
b2py | zondag 29 maart 2015 @ 14:41 |
Helaas wel, hij laat alles door ARI doen heb ik het gevoel. | |
Dr_Flash | zondag 29 maart 2015 @ 14:43 |
Ari is ook een vieze flikker | |
b2py | zondag 29 maart 2015 @ 14:43 |
Ari en Eva zitten in de boom ![]() | |
Dr_Flash | zondag 29 maart 2015 @ 14:44 |
Kettingzaag ertegenaan lala lala loom! | |
DeaDLocK2K | zondag 29 maart 2015 @ 15:07 |
Ari stak Eva z'n piemel in de Constantinopel is een mooie stad. | |
Peterselieman | zondag 29 maart 2015 @ 15:14 |
Eva is dus ook een vent? | |
ZwarteKater | zondag 29 maart 2015 @ 16:03 |
De IC defect rijdt niet door het weer. Wist niet dat die van suiker was.. | |
mschol | zondag 29 maart 2015 @ 16:08 |
hij waait zo van het spoor af joh ![]() | |
James1988 | zondag 29 maart 2015 @ 16:10 |
Dat zal wel meevallen, in een GTW merk je daar ook niks van. | |
ReisT | zondag 29 maart 2015 @ 16:53 |
Twee plaatjes van vanmiddag, loc 1251 sleepte de Skitrein van Amsterdam C naar de Watergraafsmeer. Achterop de 1621 die de trein van Venlo naar Amsterdam heeft gebracht. | |
DeaDLocK2K | zondag 29 maart 2015 @ 16:54 |
ReisT, je hebt b2py net gemist ![]() | |
greavy | zondag 29 maart 2015 @ 17:55 |
Wat gebeurt er eigenlijk als een trein een baanvak opgestuurd wordt, en mcn geen wegbekendheid heeft? In dit geval is de trein na een tijdje stilstand doorgereden. Moest bij Breda naar Lage Zwaluwe, kopmaken en naar Roosendaal maar werd bij Breda naar Etten-Leur gestuurd [ Bericht 4% gewijzigd door greavy op 29-03-2015 18:06:04 ] | |
DriekOplopers | zondag 29 maart 2015 @ 17:56 |
Een tikje ondergesneeuwd in de stroomstoring van vrijdag. Iets met MAT'64 en baanschuivers. Voor Beter OV deed enig historisch onderzoek en komt tot een ontluisterend verhaal. Over salamitactiek en verkeerde zuinigheid. http://voorbeterov.nl/columns-commentaren | |
spectrumanalyser | zondag 29 maart 2015 @ 18:00 |
Wij van wc eend hebben een andere stelling. ← Terug naar Fyra, kom op! http://www.fyrakomop.nl/wp-login.php | |
Salatrel | zondag 29 maart 2015 @ 18:17 |
"trein in de verkeerde richting" Volgens handboek stoppen achter het eerste sein voor de tegen richting en contact opnemen met treindienstleider. Evt. Stroomafnemer laten zakken indien je richting baanvak gaat met andere spanning. Geldt overigens ook als de mcn wel wegbekendheid heeft | |
greavy | zondag 29 maart 2015 @ 18:25 |
Duidelijk. Trein schijnt daar even stilgestaan te hebben toen hij doorhad dat hij verkeerd gestuurd werd, en hinderde het treinverkeer dus. De trein is uiteindelijk wel via Etten-Leur gereden, maar de machinist had daar geen wegbekendheid, en moest daarom via Lage Zwaluwe rijden. Is er in dit geval dan doorgereden met "Rijden op Zicht" of is er ergens uit het niets een pilot tevoorschijn gekomen? | |
Salatrel | zondag 29 maart 2015 @ 18:28 |
Kan me trouwens niet voorstellen dat de machinist Breda - Roosendaal niet had als hij wel Breda - lage zwaluwe en lage zwaluwe - Roosendaal heeft. Breda - Roosendaal is namelijk de omleidingsroute en die moet ik zelfs leren ondanks dat het baanvak niet in het basispakket voor de aspiranten op mijn standplaats zit | |
b2py | zondag 29 maart 2015 @ 18:32 |
Door exact DIE geile kuttrein heb ik vanmiddag een half uur vertraging opgelopen! | |
Salatrel | zondag 29 maart 2015 @ 18:34 |
Misschien telefonisch wegexamen gedaan ![]() Anywho hij moet sowieso stoppen. echte hinder zal wel meevallen. Zo bijzonder is het baanvak niet. Hooguit dat hij op een baanvak terecht kwam waar zijn treinnummer niks te zoeken had kwestie even opnieuw inleggen. | |
Dr_Flash | zondag 29 maart 2015 @ 19:22 |
en door een treindienstleider met het IQ van een kistje tomaten ![]() | |
DeaDLocK2K | zondag 29 maart 2015 @ 19:30 |
Wil je tomaten niet zo beledigen? | |
DeaDLocK2K | zondag 29 maart 2015 @ 19:34 |
Gaap. Kan allemaal wel zijn. Eén dode in hoeveel jaar? Acceptabel verlies. | |
derLudolf | zondag 29 maart 2015 @ 19:51 |
Wat een lelijk gedrocht is die 1600 geworden ![]() ![]() | |
Dr_Flash | zondag 29 maart 2015 @ 19:56 |
1 dode bij Zaandam was blijkbaar wèl genoeg reden voor baanschuivers. Gaat bovendien om de manier waarop he, NS meet zich gewoon de arrogantie aan om ja te zeggen en nee te doen, decennialang. En wat consumenten, inspecties of overheid er allemaal ook van zeggen, iedereen kan de dikke vinger krijgen. Maar als er dan eens een paar agressiegevallen zijn, dan blijken die al jarenlang verwaarloosde reizigers ook nog als knokploeg voor het karretje van NS in dienst genomen te zijn. Tsja, zo werkt het natuurlijk niet. Los daarvan ben ik inmiddels weleens benieuwd wat Simon Snijbloem nou in het afgelopen jaar allemaal bereikt heeft om daar wat aan te gaan doen. Ik merk er nog niks van in elk geval ![]() | |
Dr_Flash | zondag 29 maart 2015 @ 20:05 |
http://www.nu.nl/politiek(...)ndje-kerk-spoor.html Bespreekbaar maken is al iets ![]() | |
b2py | zondag 29 maart 2015 @ 20:52 |
In Zaandam was toch ook de complete trein de sloot in gedenderd? Of is dit een ander Zaandam? | |
Dr_Flash | zondag 29 maart 2015 @ 21:20 |
geen idee, ik lees ook maar wat Driek schrijft ![]() | |
DeaDLocK2K | zondag 29 maart 2015 @ 21:25 |
In de jaren '80 is er een Plan V van de dijk afgeflikkerd, mijn pa heeft daar foto's van. Geen idee of het te maken had met een aanrijding. | |
Duvel | zondag 29 maart 2015 @ 21:33 |
Ja, ten noorden van Leiden volgens mij. Complex geval met meerdere aanrijdingen. Baanschuivers hadden dat niet voorkomen. En dat geldt ook voor "Zaandam": daar reed een automobilist namelijk tegen de zijkant van de trein (volgens mij tegen het eerste draaistel), waardoor de trein ontspoorde en een pilaar van de fly-over ramde. Overigens was de enige dode een reiziger op een van de balkons die zich in de sloot aan de andere kant van het spoor boorde. Wel kwam toen de discussie op gang over de veiligheid van geduwd materieel. Overigens hebben de Benelux-stuurstanden ook geen baanschuivers gekregen, heeft SGM geen baanschuivers (maar wel een motordraaistel voorop) en is het aantal treinstellen Mat '64 sinds de jaren '90 met meer dan 200 afgenomen, en de kans op een ontsporing na een aanrijding dus ook. De laatste dode in een trein viel toen een trein met baanschuiver tegen een trein met speciale botsbescherming reed. | |
Fixers | zondag 29 maart 2015 @ 21:35 |
Maar ze weten het wel zo te draaien dat de reiziger moet bloeden: "Nadeel van een dergelijk systeem is dat reizigers vaker zullen moeten overstappen.“ | |
b2py | zondag 29 maart 2015 @ 21:37 |
Dat is natuurlijk nonsens, want machinisten worden gekoppeld aan een beweging a - b, terwijl het materieel a - d kan uitvoeren een andere machinist b - c kan rijden. | |
DeaDLocK2K | zondag 29 maart 2015 @ 21:40 |
Oops, ik bedoelde van de Dijk bij Hattem, de oprit naar de IJsselbrug. Sorry :$ | |
Dr_Flash | zondag 29 maart 2015 @ 21:59 |
Dat is ook niet waar trouwens. Tenzij je ook de materieelomloop op de schop gooit. | |
Frozen-assassin | zondag 29 maart 2015 @ 22:03 |
Bashir met "motivatie bij machinisten zal afnemen waardoor een rood sein vaker gemist kan worden". Kijkt die man uberhaupt wel naar regionale vervoerders ![]() | |
Dr_Flash | zondag 29 maart 2015 @ 22:05 |
Nee Bashir is gek, daar moet je niet op letten ![]() | |
DeaDLocK2K | zondag 29 maart 2015 @ 22:07 |
Nou jah, het weinige onderzoek wat er is geeft hem opzich gelijk. Maar gek is hij sowieso. En of het echt zo is allemaal moet ook nog maar blijken. | |
James1988 | zondag 29 maart 2015 @ 22:08 |
Bashir is een clown die niet serieus genomen kan worden. Dat De Boer nu voorstelt dat de Tweede Kamer zich moet gaan bemoeien met hoe NS de diensten plant is bij de konijnen af. Daarmee zou de kamer veel te veel gaan micromanagen over hoe het er binnen een privaat bedrijf aan toe gaat. De kamer kan zich in mijn optiek beter richten op output, en de invulling daarvan overlaten aan NS. Dan moet je het natuurlijk wel aandurven om NS aan te durven spreken op de geleverde output i.p.v. te blijven meedoen aan het huuuu-moeilijk-rondje. | |
Duvel | zondag 29 maart 2015 @ 22:09 |
Ja dat kan ook, stukje referentiekader. ![]() | |
Alexxxxx | zondag 29 maart 2015 @ 22:14 |
![]() | |
Litpho | zondag 29 maart 2015 @ 22:14 |
De hamvraag is natuurlijk: "is hij gekker dan Betty en Duco?" | |
b2py | zondag 29 maart 2015 @ 22:21 |
Ze doen een voorstel naar een onderzoek hoe verstoringsuitdoving beter beheersbaar is. | |
spectrumanalyser | zondag 29 maart 2015 @ 22:29 |
Rondje om de kerk; Het personeel voor het rondje om de kerk van Uitgeest-Haarlem is op 4 en 5 april vrij. in verband met werkzaamheden aan het spoor rijden er 4 en 5 april bussen tussen Uitgeest en Haarlem. | |
greavy | zondag 29 maart 2015 @ 22:32 |
Stelletje prutsers bij NS. Communiceren dat de ICd niet tussen Rotterdam en Breda rijdt, maar eigenlijk bedoelen dat ze tussen Amsterdam en Breda niet rijden. Thalys reed sowieso via conventioneel spoor Antwerpen-Rotterdam vv. Was de Noord-sectie van de HSL uberhaupt dicht? Ik dacht alleen de Zuid-sectie. | |
Dr_Flash | zondag 29 maart 2015 @ 22:38 |
Nee. Maken de regionaaltjes structureel meer brokken dan? | |
greavy | maandag 30 maart 2015 @ 07:54 |
Trein klapt op dranghek bij spoorwegovergang Castricum CASTRICUM - In de nacht van zaterdag op zondag is er een trein bij de spoorwegovergang bij de Eerste Groenelaan op een dranghek geknald. De trein stond bij de overgang bij de Oranjelaan pas stil na de noodstop. De daders die het hek op het spoor hebben geplaatst worden gezocht door de politie. http://www.dichtbij.nl/no(...)rgang-castricum.aspx | |
Dr_Flash | maandag 30 maart 2015 @ 08:34 |
Tien oh nee zes bakken naar Den Haag. Andere stel was defect, en reserve is er natuurlijk niet. | |
Salatrel | maandag 30 maart 2015 @ 08:49 |
meer als genoeg. gisteren had ik matinstructie in amersfoort en ik zat alleen in de 1e klas op weg naar huis ![]() | |
bork | maandag 30 maart 2015 @ 09:09 |
Weekend Karlsruhe e.o. gedaan? | |
Dr_Flash | maandag 30 maart 2015 @ 09:13 |
Minder DAN genoeg. Troll. | |
_serial_ | maandag 30 maart 2015 @ 09:21 |
Vriend van mij (leerling STS) is vorige week donderdag helaas afgewezen voor (stage) vacature machinist bij NS door de recruiter met de mededeling dat ze niet zeker waren of hij in augustus al zelfstandig een dienst zou kunnen rijden. Alle eerdere mentormachisten van andere stagebedrijven waren bijzonder positief. STS was erg verbaasd, leerlingen waar hun van dachten dat ze afgewezen zouden worden werden juist aangenomen, en leerlingen waarvan hun dachten dat ze aangenomen werden, afgewezen. Hij baalt begrijpelijk als een stekker. | |
b2py | maandag 30 maart 2015 @ 09:35 |
Het typische 'we doen maar wat' bij NS | |
b2py | maandag 30 maart 2015 @ 09:38 |
Is er wat mis met Mijn NS? Mijn reis van gisteren staat er nog niet op en ik wil graag een claim indienen ![]() | |
b2py | maandag 30 maart 2015 @ 09:40 |
'Rondje om de kerk bespaart NS 200 miljoen' Het invoeren van een 'rondje om de kerk' levert niet alleen de reiziger voordeel op, maar is ook veel goedkoper voor de NS. Het scheelt zo'n 200 miljoen euro per jaar. Dat zegt directeur Anne Hettinga van Arriva, die hiervan ooit een berekening liet maken door de Rotterdamse Erasmus Universiteit, in De Telegraaf. Volgens Hettinga scheelt het pakweg 200 miljoen per jaar als je conducteurs en machinisten aan vaste trajecten bindt. De NS zegt dat zo’n systeem 60 miljoen per jaar duurder is. ''Totale onzin", zegt Hettinga. ''Je kunt met het rondje om de kerk veel efficiënter werken." De Tweede Kamer wil dat staatssecretaris Mansveld (Infrastructuur) een onderzoek laat uitvoeren naar het rondje om de kerk. ''We vragen de bewindsvrouw deze optie te onderzoeken", zegt VVD-kamerlid Betty de Boer. ''Nu zorgt het uitwaaieren van machinisten er bij storingen voor dat er onduidelijkheid is waar de machinist ingezet moet worden. Zo'n sneeuwbaleffect van storingen kun je ondervangen met trajecten met een vaste machinist." Ook het CDA, D66 en PVV voelen voor een onderzoek. | |
Ajaxfan | maandag 30 maart 2015 @ 09:42 |
Zou dat eigenlijk voor personeel veel aanpassing en dus een rommelige start maken? Dat het saai zou zijn is geen issue. Grootste deel van de OV maatschappijen doet niet anders dan rondje rond de kerk. | |
b2py | maandag 30 maart 2015 @ 09:47 |
Als het er door komt krijg je rondje om de kerk tegen OV-CAO of voor NS-CAO, bij de regionalen doen e niet anders. | |
Alexxxxx | maandag 30 maart 2015 @ 09:49 |
yup | |
James1988 | maandag 30 maart 2015 @ 10:01 |
Dat is dan weer leuk: DB Schenker-locomotief 1604, "Dordrecht" genoemd, staat op dit moment in Dordrecht ![]() edit: NSB, de Noorse spoorwegen, zijn een fotowedstrijd begonnen. De hoofdprijs is een reistegoed t.w.v. 5.000 NOK voor heel Noorwegen. Als ik zo eens naar de inzendingen kijk zie ik een aantal selfies van mensen die in het spoor zijn gaan staan. Waarom doet iemand zoiets? ![]() [ Bericht 52% gewijzigd door James1988 op 30-03-2015 10:19:05 ] | |
GlennQuagmire | maandag 30 maart 2015 @ 10:23 |
Omdat er genoeg plekken zijn met maar een paar treinen per dag. | |
James1988 | maandag 30 maart 2015 @ 10:30 |
Dat is geen antwoord op mijn vraag. Bovendien, er kunnen altijd nog goederentreinen rijden. ![]() | |
Salatrel | maandag 30 maart 2015 @ 10:31 |
als je veredelde trams naar schubbekutteveen exploiteert ja ![]() 1 slag rotterdam - groningen is 5 uur (zeg 5,5 met half uur schaft en dat kan al niet want een dienst moet minimaal 6 uur zijn).... een 2e slag kan dus niet want dan is de dienst te lang... nu zit er bijvoorbeeld nog 1 of 2 slagen hoek van holland of maassluis west oid aan vast kom je aan een mooie dag van 8,5 uur.. maar we gaan rondje om de kerk rijden.. wie vangt de rest van de dienst dan op? of gaan we Rotterdam - groningen in 3'en knippen en lekker vaak overstappen ![]() ik zou in principe 6 slagen hoek van holland (1 slag is 1,5 uur) in een dienst kunnen doen... wie gaat mijn slag doen als ik ga pauzeren? en wat gaat diegene doen als ik klaar ben met schaften? | |
James1988 | maandag 30 maart 2015 @ 10:32 |
Jij gaat lekker vaak overstappen ja. De reiziger niet. ![]() | |
spectrumanalyser | maandag 30 maart 2015 @ 10:42 |
mislukte humor of luguber. de inzending van een auto die op een overweg geparkeerd staat. iemand die dacht 'ja, ik wil winnen' | |
Mr_Klaasje | maandag 30 maart 2015 @ 10:43 |
Het probleem is ook niet de materieelkoppeling. Bij een verstoring kan je dat spul iedere kant opsturen. Het personeel niet, dat het personeel vervolgens ook nog als een spaghetti in elkaar verweven zit maakt het nu juist zo lastig om bij te sturen omdat je de gevolgen van het bijsturen van een personeelslid niet overziet. | |
Salatrel | maandag 30 maart 2015 @ 10:43 |
doorgaande treinen die in utrecht kopmaken krijgen nu ook al een andere machinist | |
James1988 | maandag 30 maart 2015 @ 10:45 |
Die ook, ja. ![]() Toevallig één van de plekken waar dat gebeurt. Aan de andere kant: als je halverwege de rit van machinist wisselt moet die vervangmachinist er wel zijn. Ik stapte vorige week in Rotterdam in een ICd naar Breda die daarna nogal lang aan het perron bleef staan "want we hebben geen machinist"... ![]() | |
b2py | maandag 30 maart 2015 @ 10:47 |
Ja die uit Den Bosch komt, totaal tegenovergesteld aan de corridorlijnvoering. | |
boriq | maandag 30 maart 2015 @ 11:23 |
3x raden welke partij er dwars ligt om de Blauwe Engel naar Kampen te krijgen met z'n onderhoudsroosters... | |
KnutdeIJsbeer | maandag 30 maart 2015 @ 11:26 |
Piratenpartij | |
boriq | maandag 30 maart 2015 @ 11:27 |
Bijna, qua anagram zit je wel goed in de richting | |
DriekOplopers | maandag 30 maart 2015 @ 11:30 |
En dat is natuurlijk onzin. Lijngebonden personeelsinzet betekent niet vaker overstappen. Zie A'dam - Urecht - Arnhem en A'dam - Utrecht -Eindhoven als twee lijnen, ok qua inzet. Meer over de hele discussie, inclusief de lulverhalen van de vakbonden, hier: http://voorbeterov.nl/columns-commentaren | |
DriekOplopers | maandag 30 maart 2015 @ 11:31 |
Dat. Excuusallochtoon zonder hersens. | |
derLudolf | maandag 30 maart 2015 @ 12:19 |
Partij van de Arbeid Allochtonen? | |
b2py | maandag 30 maart 2015 @ 12:22 |
Speciaal voor James, er is tegenwoordig ook een Diesel Vectron.![]() | |
Peterselieman | maandag 30 maart 2015 @ 12:23 |
Dat zie je veel te zwart wit. Variatie is ook op de dag zelf nog prima mogelijk, alleen machinisten en conducteurs werken minder ver van hun standplaats vandaan dan nu het geval is. Voor Noordelijke machinisten vervalt dan bijvoorbeeld het slagje naar Tiel of voor Rotterdammers een reisje naar Kampen. Je komt minder ver het land in en blijft gedurende de dag iets meer op een en dezelfde corridor. De volgende dag kun je bijvoorbeeld weer een hele andere richting op moeten. | |
Mr_Klaasje | maandag 30 maart 2015 @ 12:25 |
Het zou bijvoorbeeld zo kunnen zijn dat de Noordelijke machinisten niet verder dan Utrecht, Deventer en Almere komen. Daarbinnen is nog best wat variatie mogelijk. | |
Peterselieman | maandag 30 maart 2015 @ 12:28 |
zoiets ja, al zou ik dan niet Deventer maar bijvoorbeeld Zutphen of Arnhem kiezen | |
#ANONIEM | maandag 30 maart 2015 @ 12:58 |
Ja. | |
James1988 | maandag 30 maart 2015 @ 13:16 |
Fap fap fap. | |
boriq | maandag 30 maart 2015 @ 16:09 |
Niet door voor de koelkast... ![]() Prorail roept dat onderhoudsroosters tussen Kampen en Zwolle ervoor zorgen dat de Blauwe Engel niet op zaterdagochtend vroeg (voor de eerste reguliere trein en in het kader van 150 jaar Kamperlijn) naar Kampen kan. Komende week hopen ze bij NS en de overheden Prorail zover te krijgen dit toch een beetje te verschuiven. | |
Dr_Flash | maandag 30 maart 2015 @ 16:28 |
Wat moet er elke nacht aan een enkelsporig lijntje, zonder bovenleiding, allemaal geklust worden? ![]() Onzin dus. | |
Mr_Klaasje | maandag 30 maart 2015 @ 17:14 |
Niet zoveel.. En je hoeft niet dagelijks al die moeren bij langs te lopen. | |
DeaDLocK2K | maandag 30 maart 2015 @ 17:30 |
Jawel dat moet wel en ook aandraaien! | |
b2py | maandag 30 maart 2015 @ 17:38 |
Onderhoudsrooster op Zwolle zelf? | |
Dr_Flash | maandag 30 maart 2015 @ 17:50 |
Gewoon ongeloofwaardig. | |
greavy | maandag 30 maart 2015 @ 20:45 |
De Belgen gaan morgen en woensdag toch NIET staken: Vakbond ASTB schort treinstaking van 31 maart en 1 april op De bij de vakbond ASTB aangesloten treinbestuurders zullen op 31 maart het werk toch niet voor 48 uur neerleggen. Het Autonoom Syndicaat van Treinbestuurders heeft zijn stakingsaanzegging opgeschort. Het ASTB, dat naar eigen zeggen zowat een derde van de 3.800 machinisten vertegenwoordigt, diende begin maart een aanzegging in voor een 48 urenstaking vanaf dinsdag 31 maart om 3 uur 's ochtends. Die aanzegging werd nu opgeschort. "Het ASTB is er zich goed bewust van dat de reizigers en de klanten van de NMBS slachtoffers zouden zijn geweest van het slechte sociale klimaat dat tegenwoordig bij de NMBS heerst", klinkt het in een persbericht. Bron: http://nieuws.vtm.be/binn(...)rt-48-urenstaking-op | |
Dr_Flash | maandag 30 maart 2015 @ 20:47 |
Leuk man, stakers die het staken staken. ![]() | |
b2py | maandag 30 maart 2015 @ 20:51 |
Zijn ze ziek? | |
DeaDLocK2K | maandag 30 maart 2015 @ 20:53 |
Waarschijnlijk staakt de leverancier van de stakingspetjes. | |
b2py | maandag 30 maart 2015 @ 21:25 |
Beantwoording Kamervragen van het lid Van Helvert (CDA) over de veiligheid van spoortunnels Contract NS met bedrijvenkaartaanbieders | |
#ANONIEM | maandag 30 maart 2015 @ 22:30 |
Zo, mag weer 3 nachten op rij het fort bewaken. Daarna 5 dagen vrij. Hopen op een droge nacht, ik vrees het ergste. | |
#ANONIEM | maandag 30 maart 2015 @ 22:31 |
![]() Well, fuck ![]() | |
Dr_Flash | maandag 30 maart 2015 @ 22:38 |
Wat. Er zit toch een dak op ![]() | |
dennistd | maandag 30 maart 2015 @ 22:42 |
Volgens mij moet er 's nachts gerangeerd worden, dus veel in- en uitstappen ![]() | |
James1988 | maandag 30 maart 2015 @ 22:45 |
Paraplu meenemen, of een regenpak! | |
Dr_Flash | maandag 30 maart 2015 @ 22:47 |
Nou sterkte dan maar Mono ![]() | |
#ANONIEM | maandag 30 maart 2015 @ 22:48 |
Ik dank u, de wintervoering van de jas maar weer gepakt. Ellende. Gegroet! ![]() | |
b2py | maandag 30 maart 2015 @ 22:51 |
Zo warm is het anders ook niet ![]() | |
DeaDLocK2K | maandag 30 maart 2015 @ 22:52 |
Warm genoeg om normaliter zonder wintervoering rond te hoeven lopen ![]() | |
Dr_Flash | maandag 30 maart 2015 @ 22:54 |
Morgen storm en windstoten. De kaartenhuisdienstregeling mag weer afgestoft worden. Hoewel, erg veel stof zal er niet op liggen ![]() | |
b2py | maandag 30 maart 2015 @ 23:00 |
Durf je nog wel aan naar Delft? | |
Peterselieman | maandag 30 maart 2015 @ 23:00 |
Je zou toch positief doen? | |
Dr_Flash | maandag 30 maart 2015 @ 23:01 |
Doektoch? ![]() | |
straceaem | maandag 30 maart 2015 @ 23:05 |
Zijn er huer mensen die naar railroad alaska kijken? | |
Peterselieman | maandag 30 maart 2015 @ 23:06 |
ja | |
James1988 | maandag 30 maart 2015 @ 23:06 |
De Zweedse minister van Infrastructuur is hoogstpersoonlijk een ritje komen maken met MTR Express, dat sinds een week in open access concurreert tegen staatsbedrijf SJ. Moet je hier eens komen: NS beconcurreren op eigen grondgebied, ik denk niet dat Mansveld een kijkje komt nemen, laat staan meerijden ![]() | |
straceaem | maandag 30 maart 2015 @ 23:08 |
dan kun je me vast uitleggen, waarom een trein een machinist, een conducteur en ern breakmen nodig heeft? De machinist billy snap ik, maar die vrouw als breakmen en die andere man als conducteur zitten de hele tijd een beetje te praten, af en toe een ketting aantrekken. | |
Dr_Flash | maandag 30 maart 2015 @ 23:12 |
Die ketting is misschien wel een rem. Niet alle wagons zullen vanuit de loc geremd worden. En een conducteur op een goederentrein zorgt voor al het papierwerk: inladen, uitladen, grens over, Sudoku etc. | |
straceaem | maandag 30 maart 2015 @ 23:16 |
nee die ketting zijn de spanketting over de lading, die heel toevallig elke aflevering los gaan | |
DeaDLocK2K | maandag 30 maart 2015 @ 23:17 |
Omdat hun uitkering verplaatsen meer kost. | |
Peterselieman | maandag 30 maart 2015 @ 23:39 |
Als je met kettingen en spanbanden werkt kan het losraken, zeker daar waar het iets meer hobbelt dan hier. Verder zit je daar meer op de ruimte, zijn de afstanden langer en heb je te maken met extremere weersomstandigheden. Tel daarbij kunstwerken die geen enkele speelruimte overlaten en dan moet je vaker controleren. | |
Peterselieman | maandag 30 maart 2015 @ 23:41 |
in theorie zou een paar handen minder wel kunnen, maar 2 man op de trein is daar toch echt wel het minimum, zeker omdat je daar onderweg regelmatig moet rangeren en er vaak onvoorziene omstandigheden zijn. | |
James1988 | maandag 30 maart 2015 @ 23:42 |
En je in de middle of nowhere zit, dus iemand die EHBO kan verlenen als de machinist wordt aangevallen door een grizzly is ook wel handig. | |
Peterselieman | maandag 30 maart 2015 @ 23:43 |
mja, het lijkt me niet dat een grizzly een rijdende trein aanvalt ![]() | |
straceaem | dinsdag 31 maart 2015 @ 00:22 |
Dan lijkt het me logischer om een machinist te combineren met een knecht/monteur/cargo mannetje, ipv twee keer nutteloze ballast. Heb jij die vrouw wel een zien werken? Behalve kijken naar een losse ketting. | |
James1988 | dinsdag 31 maart 2015 @ 00:40 |
Je weet niet wat er gebeurt wanneer de camera's niet draaien. Het is en blijft een familiezender hè ![]() | |
Fred | dinsdag 31 maart 2015 @ 00:57 |
Misschien is dat voor NS, kan je zo 100+ man in kwijt. | |
Fred | dinsdag 31 maart 2015 @ 01:00 |
Die Amerikanen weet ook wel wat efficiënt spoorgebruik is: En waarom zou je dubbelspoor voor twee richtingen gebruiken: | |
#ANONIEM | dinsdag 31 maart 2015 @ 01:22 |
Eerste is nep. | |
Fred | dinsdag 31 maart 2015 @ 01:24 |
ow crap. Ik zie het idd | |
#ANONIEM | dinsdag 31 maart 2015 @ 01:25 |
Zou ook wel een beetje raar zijn als dat echt was ![]() | |
greavy | dinsdag 31 maart 2015 @ 05:35 |
HSL is weer dicht tussen Rotterdam-Breda/Antwerpen. Thalys conventioneel spoor, ICd rijdt niet Rotterdam-Breda vv. | |
Yreal | dinsdag 31 maart 2015 @ 05:55 |
kunnen maar op tijd beginnen | |
#ANONIEM | dinsdag 31 maart 2015 @ 07:19 |
Waarom niet met een aanwijzing SB rijden over de Moerdijkbrug? | |
Toekito | dinsdag 31 maart 2015 @ 07:38 |
Kut goederenvervoer rijdt weer eens in de weg tussen Dordt/Breda. +15 ![]() | |
Fred | dinsdag 31 maart 2015 @ 07:40 |
Ik zit hier met mensen in de trein die serieus verwachten dat mensen in de spits klapstoeltjes vrijhouden omdat "ze bij hun koffers willen zitten". Terwijl ze dus met hun koffers het hele balkon blokkeren.... Geen idee wat soort mensen in een trein doen. | |
HaverMoutKoekje | dinsdag 31 maart 2015 @ 08:18 |
http://www.telegraaf.nl/b(...)nnementhouder__.html 'Geen boete abonnementhouder zwartrijden' Reizigers met een abonnement die vergeten in te checken en een boete voor zwartrijden krijgen, kunnen dit met succes bij de rechter aanvechten. Dat blijkt uit een juridisch onderzoek dat reizigersvereniging Rover samen met de Consumentenbond heeft laten uitvoeren, aldus Metro. Het uitschrijven van zwartrijdboetes aan abonnementhouders is volgens de juridische dienstverlener ARAG 'in strijd met de redelijkheid en billijkheid'. De reiziger met bijvoorbeeld een OV-jaarabonnement of OV-studentenjaarkaart heeft immers al 'aan de hoofdverplichting tot het betalen van een prijs voor het vervoer voldaan', terwijl de vervoerder geen schade lijdt als er niet wordt ingecheckt. | |
Dr_Flash | dinsdag 31 maart 2015 @ 08:35 |
Afschieten idd ![]() Dit vind ik trouwens een hele goede zaak ![]() |